Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Budán zuhogott a Critical Mass-ra

2011.04.30. 18:54 - kirk kapitány

cm 0002 Layer 9

Pont a szombat délutáni gyülekező idején borult be az ég Budapest felett, de így is 25-30 ezren vettek részt az első utolsónak kinevezett kerékpáros felvonuláson. A pesti oldalon már sütött a nap, és a hőmérséklet is ideális volt egy zavartalan Critical Mass-hoz.

László János, a Magyar Kerékpáros Klub elnöke szerint különleges esemény nem volt, de az épp elég különleges, hogy ezrek tekertek végig ismét a főváros központján.

Címkék: critical mass

290 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr202867471

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kricsfalussy Beáta | KÉT KERÉKEN 2011.05.01. 18:25:25

Ugye, milyen jó biciklire pattanni és teljes erőből tekerve száguldozni, vagy csak alig hajtani és gurulni, nézelődni – máskor meg egy hirtelen fékezéssel kifarolni, lejtőn ugratni? Eszünkbe se jut közben, mennyi fejtörést okozott egy emberi erőv...

Trackback: Jólesz György - A NAGY BICAJTÚRA 2011.05.01. 18:24:20

– Akkor hát, barátaim? Indulhatunk? – kérdezte a túravezető.– Még nincs itt mindenki – szólt egy hang hátulról. – Ki hiányzik? – A Camping – válaszolta az előbbi hang. A túravezető sóhajtott. – Mindig ezt...

Trackback: Horgas Judit - KRITIKUS TÖMEG 2011.05.01. 10:46:51

„Ha a radioaktív anyagok hasadása során önfenntartó láncreakció jön létre, akkor nevezik a reaktor tömegét kritikus tömegnek.”Tömegben lenni rossz: tülekedés, gorombaság, hónaljszag. Egy leküzdhetetlen, láthatatlan erő szardíniadobozba töm,...

Trackback: Kerékpárosok 2011.05.01. 08:53:58

A kerékpárosok olyan emberek, akiknek nincs pénze bérletre, sem autóra, vagy homoszexuálisak, esetleg mindhárom.Valljuk be, mikor meglátunk egy kerékpárost feszes nadrágban, szűk felsőben, napszemüvegben és bukósisakban, csakis a röhögés lehet a válasz...

Trackback: Critical Mass, Obama és a magas benzinár 2011.04.30. 23:47:39

Sikeres volt az idei Critical Mass is, ugyanis a kezdeti eső ellenére 25-30 ezren vettek rajta részt. A praktikusság és az egészséges életmód mellett azonban egyre többen a magas benzinár miatt váltanak biciklire. Érdemes megnézni, hogy amerikában Obam...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2011.05.01. 16:23:28

@venszivar: gondolom szamodra teljesen elkepzelhetetlen, hogy valakinek van autoja es kerekparja (esetleg meg urambocsa motorja) is.
Gyaloglashoz sem kell sem jogsi sem felelossegbiztositas. Es? Az anyagi terhek meg nemtom honnan jonnek ide, ha annyira megterhelo akkor valtsal olcsobbra, megteheted.

ex-dr. vuk 2011.05.01. 16:28:12

@V u, de ja vu: en eszerveket irtam, talan ez nem tunt fel.
A kerekparozas nepszerusitese miert plusz teher neked?
Es leginkabb nem kerekpautak kellenek, hanem jol kerekparozhato varos. Nagy a kulonbseg!

venszivar 2011.05.01. 16:50:25

@vuk_: Rendes róka vagy! Holnap korán reggel gyere,én 7-re kimegyek,felugrom a hátadra s mehetünk!Így MINDENKI JÓL jár,az egész föld!Itthon hagyhatom a görkorim a rollert a bringát a kb. 50-es 25éves Simsonom,no meg az 1100-es Kawát.Valamint az MTZ-t a szérűbe.A Tatát....
Tényleg!ÉN mint motorcsónak tulaj KÖVETELEM,hogy Győr is legyen,szinte olyan vízi "utakkal" ellátva,mint pl. az Olasz o. Velence..Na jössz reggel,hogy "jók" legyünk?

Jokkura 2011.05.01. 16:54:51

Na végre ! elhangzott a 'FELESLEGES' autózás kifejezés is .Ez az ami hosszú ideig takarva volt (a melléknév).Csak az a kérdés,hogy kinek,mi a felesleges.Mondjuk megnéznék egy üzletasszonyt, aki tárgyalásra megy ,normális kosztümben kerékpáron ,szakadó esőben ! hihihi...
Egyébként esőben taxit nem fogsz,mert a csoda autójuk cukorból van.
De a CM -nek javasolok valamit: Írják/írassák össze,hogy tűnik el a kerékpárút rajtaütés szerűen (egyelőre csak Bp-en),hogy az a szerencsétlen aki arra téved és szeretne majdem szabályosan(!)közlekedni,merre,és hogyan tovább. Na ,ha ez megvan ,akkor kerekezzenek fel a város vezető-(Tarló(s)-parlag-átkeresztelőszentjános)úrhoz és dörgöljék az orra alá+sajtó.Aztán ajánlják fel,hogy pár vödör festék és pár zsák cement bíztosítása mellett,ők (CM) megoldják azeket a problémákat.
Biztos akad,pár ecsetet,fandlit ismerő emberke ebben a 30 000.-es tömegben.De a városházán is akadhat ügyes(nem enyves)kezű kerékpáros .
És ott CM-zennek,ahol valami éktelen gebasz van a kerékpárosnak kijelölt út és a gyalogosút és a gk forgalmi között.(hirtelen csak egy példa.Külső Váci út a Fóti úttól befelé ,hova lett az bicikliút ? ,válasz? Rajta a Váci út forgalmi sávján ahol 60km/h seb. max.+teherautó+busz)

Perillustris 2011.05.01. 16:56:27

@tatabike: Ezt nem te írtad? "Előbb meg kellene tanulniuk szabályosan közlekedni, nem a járdán meg a zebrán elcsapni a járókelőket, meg áthajtani minden piros lámpán, aztán kéne ilyen demonstrációkon gondolkodni."

Erre válaszoltam én. Én sem a felvonulásról beszéltem.

"Nem ott kell szabályosan közlekedni, hanem egyébként. De senki sem teszi."

Ha senki, akkor miért lennének különbek a biciklisek?

V u, de ja vu 2011.05.01. 17:01:24

"...leginkabb nem kerekpautak kellenek, hanem jol kerekparozhato varos..."

Mi köze ennek az autósokhoz?

Aki eddig nem próbálta, azután sem fogja...
Akinek a seggéhez nőtt az autója, no az se...
Amit nem értetek - látom - az az, hogy a CM és a "népszerűsítés" ezen formája egymásnak ellentmondóak, mert csak ellenséget szereznek a kerékpárosok, autóst és gyalogost...

Mindenesetre valakinek egy nagy biznisz lehet, valakinek jópofa szórakozás, csak a szándék kicsit mellémegy:-(

Tőlem bárki elkerékpározhat, én is szoktam, autósként-motorosként és kerékpárosként is lenne indokom figyelem-felhívni, de azért mert az éves rendes kátyúkáromat soha nem téríti senki, nem fogok senkit feltartani - főleg akinek köze nincs ehhez...

A CM-et a híradásokból jól lehet ismerni, de soha, egyszer sem jött le, hogy az autósok bosszantásán kívül másra is szolgálna, nézd csak vissza a híradó-archívumokat. Úgyhogy a cél nem csak nekem nem világos, hanem annak se, aki tudósít róla.

"A kerekparozas nepszerusitese miert plusz teher neked?"

Ha azt nézzük, hogy lehetett volna szarabb napom is, minthogy szombaton is dolgoznom kell, azután estig tart megjárnom 250 km-t, amiből másfél órát várok (+üzemanyag) egy számomra nem indokolható dugóban, majd még nekiállok éjszaka szerelni, mert megszoktuk a jót és szeretünk meleg vízben mosakodni, mosogatni - no ehhez képest tényleg nem teher.

A teher akkor lett volna, ha a szervezés és forgalomirányítás gyalázatos volta miatt koccanok vagy megvág a yard, amiért össze-vissza kell mászkálni a sávokon...

De mert nem így volt, nagyon kafa volt, egy életre szóló élmény, fogom is legközelebb figyelni, hogy ha CM van, akkor véletlenül se mozduljak ki otthonról, ha nem akarok kajánul vigyorgó pofákat látni - amikor lenne jobb és fontosabb dolgom is...

Nem egyformán töltöttük a hétvégét és ez frusztrál kissé...

Perillustris 2011.05.01. 17:06:17

@porthosz: A Városliget szép hely... lehetne, csak jelen állapotában pont arra nem megfelelő, aminek meg kellene felelnie.

ex-dr. vuk 2011.05.01. 17:24:31

@V u, de ja vu:
sok olyat tudok, aki atszokott a bringazasra, es azota azt nem tudja elkepzelni, hogy anelkul hogy lehet. igaz ez szegeden volt, de a mellekelt abra azt mutatja, hogy a tendencia pesten is hasonlo. szoval er valamit? igen.
Az, hogy a medianak mi jon le es mi nem, az mar az o hulyeseguk, de ezt hathattuk a kresz-modositasok koruli csusztatasoknal is (egyiranyuba behajthat a bringas). szoval ezt nem neveznem mervadonak.

szombaton volt, ami jelentosen jobb, mintha hetkoznap. neked ep akkor es ott volt dolgod, hat az pech, bar mivel tudtad elore, hogy lesz, probalkozhattal volna mas megoldassal. Szerintem minimalis volt a teher es korrekt a tajekoztatas. A CM celjat pedig nem kell megertened, csak elfogadnod, hogy van, es elfogadni, hogy letezik evente 2x CM. Mashol ennel 6x surubben van :)

tatabike 2011.05.01. 17:40:07

@Perillustris: " Egy motoros vagy autós felvonulás résztvevői megvárják, míg az összes autós és motoros szabályosan közlekedik?"
Ezt talán nem Te írtad? Azért elcseszett dolog ez a CM, mert a kerékpárosok sajnos semmit nem tesznek annak érdekében, hogy legyen értelme, létjogosultsága egy ilyen megmozdulásnak. Mit látnak az emberek egy ilyen felvonuláson? Egy csürhét. Szabálytalan kerékpárokon szabálytalanul bohóckodó idétlen csürhét. Ugyanazt, mint hétköznapokon, amikor nincs CM, hanem ugyanezek a "kerékpárosok" ugyanazt csinálják. Szabálytalan kerékpárokon, szabálytalanul és másokat veszélyeztetve nem közlednek, hanem csörtetnek a céljuk felé, lámpa, járda, buszmegálló, aluljáró, autó, gyalogos, senki és semmi nem számít. A kívülállóban ez ragad meg, és persze, hogy nem tetszik Neki, hogy ilyen mentalitással, "közlekedési kultúrával" még van pofájuk kerékpárutat meg hasonló dolgokat követelni. Minek? Kinek? Aki a kerékpárút helyett a mellette lévő járdán b@ssza a rezet, akkor is ott fogja, ha 10x ennyi kerékpárút lesz. Amelyik eddig nem állt meg a pirosnál sem az úton, sem a kerékpárúton, az akkor sem fog, ha 10x ennyi kerékpárút lesz. Ez van, és valószínűleg Te is tudod jól, hogy a kerékpárosoknál olyan, hogy közlekedési morál, egyszerűen nem létezik. Addig meg főleg nem, amikor a járdán cikázó, majd megállított kerékpárost kérdőre vonva azt a választ kapod, hogy "mos'meg mi a bajod, biciklizni bárhol lehet, nem...???". Hát anyádat, képzeld el, hogy nem...

mement 2011.05.01. 17:47:11

@Jokkura: ez mind mind megtortent mar az elmult evekben, tobszor is, neha sikerrel, neha nem.

@tatabike: Minden frocsogesed ellenere a kerekparos balesetek szama csokkeno tendenciat mutat. De te csak mantrazz tovabb es alltalanosits a szubjektiv tapasztalataid alapjan.

@V u, de ja vu: `nem akarok kajánul vigyorgó pofákat látni - amikor lenne jobb és fontosabb dolgom is...

Nem egyformán töltöttük a hétvégét és ez frusztrál kissé... `

Az a legbosszantobb hogy sejtettem hogy a legmelyen az a problemad hogy ezek az emberek jol ereztek magukat, es te nem.

Perillustris 2011.05.01. 17:47:51

@tatabike: "Ez van, és valószínűleg Te is tudod jól, hogy a kerékpárosoknál olyan, hogy közlekedési morál, egyszerűen nem létezik."

Szerintem általánosan a béka segge alatt van a közlekedési morál (is). Nem különbek a kerékpárosok sem, ezt mondom évek óta.

tatabike 2011.05.01. 17:49:46

@Perillustris: Vagy talán azért szabálytalankodnak a kerékpárosok, mert nincs elég kerékpárút? Esetleg úgy érzik, hogy amíg nem lesz szerintük elég kerékpárút, addig ezt megengedhetik maguknak? Ha a Kresz megenged egy közutat közlekedés céljára igénybe venni egy kerékpárosnak, akkor feltételezi, hogy az az adott közútra vonatkozó szabályokat magára nézve elismeri, és be is tartja. Ezzel szemben menj ki egy forgalmas helyre, és nézelődj egy fél órát, vagy akár egy egészet, és megígérem, nem kell mindkét kezed, hogy meg tudd számolni, hány kerékpáros tartja ezt be.

tatabike 2011.05.01. 17:52:29

@Perillustris: Én sosem állítottam azt, hogy itthon bármilyen közlekedési morál létezne, maximum a metró a föld alatt. Bár már többször leírtam, leírom most is: azért, mert nekem, mint kerékpárosnak szúrja a szemem a többi kerékpáros hozzáállása, nem jelenti azt, hogy esetleg a közlekedés más résztvevőinek a hozzáállása tetszik. Nem tetszik.

tatabike 2011.05.01. 17:55:07

@mement: aha, persze, azért adta le a jelentést a rendőrség, hogy a kerékpárosok számának emelkedésével egyenes arányban nő az olyan balesetek száma, amelyekben kerékpáros is részt vesz. Már idén is időarányosan több kerékpáros baleset történt, mint tavaly, nézz körül, mielőtt Te fröcsögnél ostobaságokat, köszi...

venszivar 2011.05.01. 17:55:25

@vuk_: Mi van sunyi,alszol,megfutamodsz?

tatabike 2011.05.01. 18:03:27

Pedig aztán nagyon egyszerű lenne, hogy tényleg a CM mellé álljanak a "nem kerékpárosok". Komolyan rá kellene hasalni a szabályos közlekedés témájára, és ha a kerékpárosok akkora része belemenne, mint amekkora most éppen lex@rja, mársi gyert ügy lenne. Mert akkor tényleg oda lehetne állni a gyökér autós, gyökér gyalogos, és stb. elé, hogy "igen, nekem van jogom követelni ezt meg azt, mert a szabályos, környezetkímélő helyváltoztató módszeremmel kivívtam a társadalom elismerését". Ha jól tudom, néhány országban ez működik. De az sosem fog működni, hogy állandóan csak arra verjük a nyálunkat, hogy mennyire nem szennyezzük a környezetet, mennyire nem okozunk zajt, és hasonlók. Mellé csinálunk egy rakás más szart, ami inkább megmarad az emberekben, mert azt látják, érzik, kézzelfogható.
De az nem ennyire nyilvánvaló (még), hogy kevesebb a bűz, kisebb a zaj, ezért sokkal kisebb súllyal esik latba.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.01. 18:18:39

@Perillustris: nabazdmeg... :DDDDDDDDDDDDDDDDD
Ilyen valóban létezik? :DDDDDDDD

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.01. 18:24:16

@Perillustris: egy gondom van... az eredeti hírt sehol sem találom.

V u, de ja vu 2011.05.01. 18:40:33

@mement: "Az a legbosszantobb hogy sejtettem hogy a legmelyen az a problemad hogy ezek az emberek jol ereztek magukat, es te nem."

Nem szokott bántani, ha más jól érzi magát, feltéve hogy nem az én káromra teszi. Engedd meg, hogy legyek ennyire önző, hiszen ettől kicsit több önzés kell mások feltartásához is...

Ha autóval megyek, a kerékpáros annyiban érdekel, amennyi a problémamentes közlekedéshez kell. Pest felé menet pl. tekert egy fél tucat országúti, egész sávot elfoglalva, mögöttük kísérő autó, az mögött vagy tíz feltorlódott autó... magas az ingerküszöböm, kivárom még sorra kerülök, de ekkor hirtelen kevés lett egy sáv, egyik barom másfél méteres kilengésekkel elkezdett pumpálni, kevés híján elcsaptam... cseppet sem vigasztalt volna az se, ha vétlen maradok, és az sem vigasztalt volna, hogy ő sem igen érezte volna jól magát a kocsi alatt!

De hiába mondom ezt Neked, mert láthatóan "über alles" kerékpáros vagy, a Te jó közérzeted érdekében simán elvárod másoktól a toleranciát, holott...

Holott én nem vettem el senkitől se kerékpárt, se bicikliutat, se ilyen tervét nem torpedóztam meg, de még csak módomban sincs érte tenni - akkor meg mi a francért érzed úgy jól magad, hogy azzal másnak ártasz, majd elegánsan a képembe vágod, hogy irigy vagyok... röhögnöm kellene, de a nevetséges inkább az, hogy ilyen CM-szintű akciókkal messzire elkerültétek az illetékeseket, és elégedetten nyugtázzátok hogy ez nagy bravúr volt: nem, nem volt bravúr, csak végre az autósok rovására csapattatok egyet azon az úton, ami nem kimondottan kerékpár közlekedésre lett építve. Egyszer én is gyorsultam reptéri kifutón, de ez miatt nem kellett a fejünk fölött körözni a gépeknek és továbbra sem gondoltam úgy, hogy mostantól együtt használjuk a repteret, kicsit húzzák össze magukat...

Olyan általánosításokba meg direkt nem megyek bele, hogy mi van a szabálytalan kerékpárosokkal, semmi, ugyan azt érdemlik mint a szabálytalan autósok. A különbség mindössze annyi, hogy mivel a kerékpárost nem veszi körül karosszéria, elvárható lenne hogy felelősen viselkedjen-közlekedjen, ezzel szemben simán át akarják ezt a felelősséget testálni bárki másra... ez a baj!!!

A kétszer három sávos úton a belső sáv szélén haladó biciklis ugat be, amikor kibukkan a kisteher elől és rádudálnak??? Ha ennyire izgalomra vágyik, szaladgáljon az Intercity előtt, az legalább nem kapja félre a kormányt és megy másnak neki, hogy aztán a két vétlen lessen az amúgy is felelősség-biztosítás nélkül továbbtekerő biciklis után.

Dugódíjról meg kerékpárútról álmodoztok, mintha nem eddig is a többi közlekedővel fizettetnék meg az útépítés-fenntartás költségeit??? És én vagyok önző...?!

tatabike 2011.05.01. 18:53:32

@V u, de ja vu: "azon az úton, ami nem kimondottan kerékpár közlekedésre lett építve. "
Mutass már Budapest belvárosában egy olyan utat, ami meg kimondottan autós parkolásra lett építve...
Mert sajnos arra használjátok...

V u, de ja vu 2011.05.01. 19:47:22

@tatabike: Ne forgasd ki a szavaimat, tudod hogy mire gondolok...

Bp. útjai 99,9 %-ban gépjármű forgalomra lettek tervezve, átépítve. A kerékpárt legtöbb helyen kihagyták vagy gyalogossal vették egy kalap alá, nemigen volt divat külön foglalkozni velük, ez valóban fájhat. Ha ez segít, szerintem nem csak a kerékpárokkal nem számoltak, hanem a max. 40 km/ó engedélyezett sebességű kismotorokkal sem, véleményem szerint akár Bp-en, akár máshol főúton nem életbiztosítás sem kerékpárral, sem segédmotorral közlekedni.

Azonban erre akkor sem az autósokat hátráltató CM a megoldás, említettem többször is, miért...

Mellesleg a "nem kimondottan autós parkolásra épített" utakon elég szép summát szednek - kimondottan parkolás címén:-)

Nem csak Bp-en, más vidéki városokban is:-(((

Kis túlzással, nem sokkal drágább folyamatosan mozgásban lenni, mint parkolni... mintha állandóan járna az autó motorja:-(

tatabike 2011.05.01. 20:13:12

@V u, de ja vu: tudom, hogy mire gondolsz, de én a parkolást nem arra értettem, hogy a kijelölt parkolókban állnak a verdák, hanem amikor a szokásos dugók miatt az egész belváros, meg a főbb útvonalak is parkolóvá válnak. Mindenki azt hiszi, más miatt van a dugó, közben meg saját maga, meg a többi lusta miatt, akik vécére is autóval járnak.
Ez mindennapos, és ezt mondjuk én, mint kerékpáros mindennap elszenvedem, útban van a sok füstölgő bádogdoboz, nem tudok tőlük haladni. Vagyis én minden egyes nap azt élem át, amit Te egy évben kétszer. Az, hogy Te is ugyanúgy minden nap a dugóban ücsörögsz órákat, a saját fajtád miatt van, ergo magadnak köszönheted, de biciklisek miatt csak egy évben kétszer szívsz. Viszont a biciklisek meg minden nap szívnak miattatok (képletesen és szó szerint is a bűzt), és csak kétszer egy évben nem. Na, ez milyen arány? Szerinted ez a korrekt? És még azért a két napért is a bringások vérét szívjátok? Mi mit szóljunk a többi 363-ért?

Perillustris 2011.05.01. 21:38:50

@al kotmány aláiro álamfö: Hát, csak így létezik szerintem. :)

@tatabike: "talán azért szabálytalankodnak a kerékpárosok, mert nincs elég kerékpárút"

Nyilván nem csak azért. Persze ha most hozzáfűzöm, hogy néhol a hibás, horrible dictu életveszélyesen kialakított infrastruktúra is közrejátszik, akkor én vagyok az elfogult genyó biciklis. Ez a ritkább eset, ez tény.

Te pedig gondolom kiállsz velem szintén egy forgalmas helyre, ahol persze nincsen dugó, és egy sebességmérővel vadászol velem egy maximum ötvennel hajtóra, pl. a Váci út belső szakaszán (vagy hetven a külsőn). Hagyjuk már az ovit!

"azért adta le a jelentést a rendőrség, hogy a kerékpárosok számának emelkedésével egyenes arányban nő az olyan balesetek száma, amelyekben kerékpáros is részt vesz"

Fogalmazzunk finoman úgy, hogy a Rendőrség csúsztatott. Ha érdekelnek a tények:

2009: 195 okozó és 185 résztvevő(elszenvedő, azaz akinek mások okozták)
2010: 152 okozó és 177 résztvevő

22%-kal kevesebb balesetben volt hibás kerékpáros
4%-kal kevesebb balesetet okozott bicajosnak bárki más és összesen 13%-kal kevesebb kerékpáros sérülés történt Budapesten.

Egyébként semmi különös nem volna abban sem, ha több kerékpáros több baleset okozna, avagy szenvedne el. A nemzetközi tapasztalatok éppen azt mutatják, hogyha ez így is van (bár a fenti számok még jobbak is), a súlyosságuk ellenben csökken. Természetesen ha arányaiban kevesebb is a balesetek száma, az mindenképpen öröm.

Perillustris 2011.05.01. 21:43:43

@V u, de ja vu: "Bp. útjai 99,9 %-ban gépjármű forgalomra lettek tervezve, átépítve."

Ha ezt én írtam volna le, már meg lennék kövezve, úgyhogy köszi. Hát ezért IS kell(ett) a CM (meg persze a naponta bringára ülő emberek): hogy legalább az újabb beruházások vagy átépítések során ez ne így legyen.

tatabike 2011.05.01. 22:26:18

@Perillustris: Hagyjuk, nem figyelsz arra, amit írok, sajnálom. Ismét csak azt tudom mondani, hogy az autósok sem különbek, de minek tépjem a szám, Te csak a magadét szajkózod, vagyis érdemben nem lehet vitázni...
Amúgy meg tök jó játék ez a számokkal és százalékokkal, de ez nem segít azokon a halott bringásokon, akik időarányosan már most 4 hónap után többen vannak, mint tavaly ilyenkor, és épphogy beindult a szezon...

Perillustris 2011.05.01. 22:32:29

@tatabike: Nem különbek, oké, egyetértünk. Akkor meg minek számolgassunk?

Én sem gondoltam amúgy, hogy odamegyek egy szerencsétlenül járt bringás családjához, és eléjük rakom a statisztikát: "tessék csak nézni, összességében viszont jobb a helyzet".

V u, de ja vu 2011.05.01. 23:39:50

@tatabike: Rosszul látod! Senki vérét nem akarom szívni, de ahhoz is ragaszkodom, hogy a viszonosság elve alapján más se tegye velem.

Ez a kerékpáros dolog most csak egy momentum volt, mert ha az nincs, van valami másik sötét ökör, amelyik látja hogy ég a tolatólámpám, de leparkol mögém keresztben, nincs ideje megvárni míg kiállok, és különben is csak egy (5+) percre szalad be...

Én ezekre vagyok allergiás, azokra akik önösen letojják a másikat, akik magatartásukkal az én figyelmemmel-türelmemmel élnek vissza.

Ezért külön nem kell Pestre mennem, vidéken is létező jelenség... sajnálom hogy a napi közlekedésben ilyen fennakadásaitok vannak, de mint motoros is, azt gondolom hogy azért egy dugó vagy egy/több szabálytalanul parkoló a biciklisnek kisebb szívás mint egy másik autónak, ráadásul az ilyen problémát nem a reváns-szerű CM oldja meg, hanem a szabályok következetes betartatása.

Azt hogy szóváteszem az első CM-élményemet, még ott a dugóban állva eldöntöttem: egy balf.sz autóstársammal ugyanis magam is elrendezem a dolgokat, de több száz-ezer-tízezer, a hatóságok támogatását/engedélyét élvező, ám szerintem szükségtelen akcióval szemben csak a méltatlankodás marad, illetve a véleménynyilvánítás, ami olyan amilyen, lassan megszokom hogy a válasz stílusa csak részben függ az én vehemenciámtól, egy virtuális koxiért valóságos csulaáradat jön... a szájkarate már csak ilyen 'magyaros' szokás... mint az idegen nyelvet nem beszélő emelt hangja a külföldivel szemben, amitől hiszi hogy az jobban megérti az ordított magyar szót:-(

Én sem Pesten, sem más városban biztosan nem kerékpároznék a forgalomban, akkor már inkább a járdán, de ott is csak ésszel... nem csak azért mert meg van szokva az egyébként számomra meglehetősen luxusnak számító autózás, hanem mert nem tartom biztonságosnak. Ezen pedig a felvonulgatás nem fog segíteni, ezt még mindig vallom és hiszem...

V u, de ja vu 2011.05.01. 23:50:19

@Perillustris: Jó, legyen CM... A Parlament körül vagy a Főpolgárijenő Hivatalnál... én ugyanis nem tudok semmin változtatni, ellenben azt azért már mégse kéne hozzám vágni, hogy bár az autós sokféle címen fizet azért hogy autózhasson, mégis mindemellett ő IS érezze át a kerékpárosok gondját. Mintha nem lenne meg mindenkinek a maga baja...:-(

Ha a tömeg kritikus, akkor biztosan van akkora szava, hogy a következő útépítéseknél hallathassa a véleményét-igényét.

Nézd meg a BKV kontra VEKÉ-t: csak az lett a vége hogy a VEKE ötleteiből be kellett venni néhányat, minősíteni nem tudom mert nem értek hozzá, de nem rémlik, hogy az illetékeseken kívül a céljaik elérése érdekében más, kívülállókra is gyakoroltak volna pressziót.

Perillustris 2011.05.02. 00:26:55

@V u, de ja vu: Pedig mivel közös utakon, ugyanabban a városban (országban) közlekedünk, teljesen életszerű, hogy - ha különböző mértékben is - mindegyik fél átérezze egymás gondjait. Már ha előre akarunk lépni.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.02. 08:11:50

@Perillustris: hmmm... egy fiktív lap nevében kiadni ilyet, még elmegy. Így, hogy index+mti... Mondjuk azt sejtettem, hogy valami nem stimmel a "hírrel", de azt hittem, csak átírtatok benne valamit. Hogy komplett hírt hamisítotok, az egy kicsit durva. :(

tatabike 2011.05.02. 08:36:57

@Perillustris: Akkor oké. Ebben megegyezhetünk. De van egy ötletem. Gyere el Te is ide:
www.utazzitthon.hu/xviii-tour-flugos-flugos-futam-ketkereken-2011-nyiregyhaza.html
Lesz 20-25 óra kivesézni a témát, meg még tekerünk is egy jót...:)

tatabike 2011.05.02. 08:44:20

Csak úgy általánosságban: én azon vagyok főként kiakadva, ha én veszem a fáradtságot, és csak akkor használok autót, amikor a gyalog/BKV/kerékpár trió csődöt mond, mert problémás így megoldani egy kanapé átszállítását a városon, akkor a nyomorult autósnak miért nem jut eszébe otthonhagyni a kocsiját, amikor nagyon jól tudja, hogy csak a lusta seggét fogja vele cipeltetni?
Szerintem ez is beletartozik a kölcsönösségen alapuló megértésbe, és belátásba, nem csak az, hogy én kerékpáros vagyok, kezeljetek úgy, én meg autós vagyok, engem meg amúgy. Amíg egyik nem ismeri meg a másik nyűgjeit, ez úgysem fog működni. Én mindkét táborhoz tartozom, mindkét oldalnak ismerem a előnyeit, hátrányait, stb.
Meg tudtam találni a megfelelő időben alkalmazni egyiket, másikat. Ajánlom mindenkinek.

kispista5 2011.05.02. 09:24:51

legyen végre 2000 ft a benzin, a sok csóró ótós üljön villamosra

cso zsi 2011.05.02. 10:43:55

@kispista5: Eddig még csak 1000-et akartak páran. Ha villanyautóval járnánk, akkor legyen 250/kWh? Vagy mi a kívánságod?

cso zsi 2011.05.02. 11:49:53

@V u, de ja vu: "Megjegyzem, hogy erről a terrorizmusról eddig csak a 'médiákból' hallottam, de naggyon vidéki lévén, ma - ez évben másodszor - dolgom akadt Bp-en, én meg az a fajta vagyok, aki megtervezi az útvonalat, kiszámolja az üzemanyagot, ha már semmilyen futárszolgálat nem képes gazdaságosan (sem) elhozni egy bojler méretű bojlert..."
Az a gáz, hogy péntek délutánig hiába kerested, mi lesz az útvonal, egy nyomorult térképet nem lehetett találni az útvonalról.
Engem személy szerint nem zavart a dolog, de pár családtagom jött volna utánam vidékre, ill. dolgozott az adott útvonalon, és ők bizony csapdába estek.

tatabike 2011.05.02. 12:07:42

@V u, de ja vu: "Én sem Pesten, sem más városban biztosan nem kerékpároznék a forgalomban, akkor már inkább a járdán, de ott is csak ésszel..."
Na, a tipikus laikus hozzáállás a biciklizéshez. Pont az egyik leginkább balesetveszélyes helyet, a járdát választanád. Én nem értem, hogy a magukat óvatosnak tartók miért pont a járdán akarnak kerékpározni, annál még a villamossíneken is több esélyük van megúszni bármit is...
Azt kéne láncra verve mutogatni országszerte, aki kitalálta, hogy biciklizzünk a járdán, mert az biztonságos...

Perillustris 2011.05.02. 12:14:31

@tatabike: Ez a szubjektív biztonságérzet. Finom módszerekkel lehet hatni ez ellen (meg durvával, pl. rendőri akciókkal). Valahol középen lehet az igazság.

tatabike 2011.05.02. 17:18:14

@cso zsi: Nem, az legyen a feltétel, hogy egy szobabiciklire kötött dinamóval kellene feltölteni az elektromos kocsi akkuját...:)

@Perillustris: Na, nem jössz?

Perillustris 2011.05.02. 19:09:05

@tatabike: Jól hangzik, de nem sok esélyét látom annak, hogy lehetőségem legyen.

ex-dr. vuk 2011.05.02. 23:36:47

@venszivar: nem ulok mindig gep mellett bocsi :)

ex-dr. vuk 2011.05.02. 23:43:38

@V u, de ja vu:
"Bp. útjai 99,9 %-ban gépjármű forgalomra lettek tervezve, átépítve. A kerékpárt legtöbb helyen kihagyták vagy gyalogossal vették egy kalap alá, nemigen volt divat külön foglalkozni velük, ez valóban fájhat."

Ugy latom vegre rajottel, hogy mi a CM celja.
Egyebkent az a nagyobb problema, hogy az UJAN epitett utszakaszoknal sem veszik figyelembe a kerekparosokat. Utolag ugy ahogy "na jolvan kaptok bicikliutat" jelszoval a jardabol elvesznek egy szeletet. Ez minden csak nem kerekparos kozlekedes beletervezese.
Nos a CM pont arra van, hogy eszre kell venni, hogy a kerekparos forgalom korantsem elhanyagolhato meretu, es nem lehet szonyeg ala soporni a problemat. Olyannyira nem, hogy inkabb tamogatni, mint elnyomni kellene. Mert kulonben az autok fognak elnyomni mindenkit es mindenki eletteret.

ex-dr. vuk 2011.05.02. 23:47:59

@V u, de ja vu:

"Én ezekre vagyok allergiás, azokra akik önösen letojják a másikat, akik magatartásukkal az én figyelmemmel-türelmemmel élnek vissza."

vasarnap olyan esett meg velem mint meg soha. motoromat hozta vissza a szerelo, letettuk a garazsom elotti jardara, mire jon egy autos fel, eleg kozel. mutogat. mondom mivan. megint kozelebb jon meg jobban mutogat. odamegyek hogy mit akar: menjek mar onnan mert o oda akar parkolni mert beugrik fasztuggyahova. mondom "jolertem, hogy a sajat garazsom elol el akar zavarni, mert oda akar parkolni?". hat igen, jol ertettem. jot nevettem rajta es mentem vissza kifizetni a szervizest a majom meg elhuzott mashova parkolot keresni...

az egy dolog, hogy napi szinten parkolnak a garazs ele ha nem vagyok epp ott, de hogy meg el is zavarjon mikor epp ott vagyok az kicsit sok

V u, de ja vu 2011.05.03. 07:01:53

@tatabike: "...Én nem értem, hogy a magukat óvatosnak tartók miért pont a járdán akarnak kerékpározni, annál még a villamossíneken is több esélyük van megúszni bármit is...."

Járda alatt nem a három vasúti betonaljból kirakott járdát értem, hanem ami elég széles ahhoz, hogy legalább egy vonallal a gyalogos és kerékpáros forgalmat el lehessen választani.

"Azt kéne láncra verve mutogatni országszerte, aki kitalálta, hogy biciklizzünk a járdán, mert az biztonságos..."

Én azt is láncra verném, akibe nem szorult annyi belátás, hogy a 10-15 km/ó-s sebességű kerékpárost inkább a 3-5 kmó-s , súlyban alig eltérő gyalogos mellé kellene tenni, mint az 50-70-nel közlekedő 1-60 többtonnás autók közé.

Gondolom azt nem kell külön indokolnom, hogy az autók sem annyival járhatnak mint a valós képességük, a kerékpárosoknak sem "jár" a 20-50 km/ó...

@vuk_: "...Ugy latom vegre rajottel, hogy mi a CM celja..."

Alábecsültél, ha azt hitted hogy nem értem, mi a kerékpárosok problémája.

És túlbecsülsz, amikor azt hiszed, hogy ezt az autósok fogják megoldani... Akkor sem, ha hetekig tartjátok fel őket...

A motoros sztorid kapcsán csak annyit, hogy axiómaként kijelenthető hogy az autósok között számos olyan akad, akitől a jogsit és az autót is el kellene venni, ugyanazon okból, mint amiért fegyvert sem kaphatna...

Motorosként pedig azt mondom, hogy a kezdeti kedvezőtlen megítélésünk a béka segge alá süllyedt a motorok elterjedésével, amit sajnos a normális többség kárára a deviáns kisebbség harcolt ki:-(((

De ez egy (több) másik poszt lehetne...

tatabike 2011.05.03. 08:18:15

@V u, de ja vu: Az, hogy a járdán veszélyes kerékpározni, abszolút nem attól függ, hogy milyen a minősége, vagy éppen milyen széles. Előttünk éppen 5 méter széles, mégis mindennaposak a balhék, mert sok kerékpárosnak nem fér a fejébe, hogy 15-20 méterenként lépcsőházak vannak, ahonnan bármikor kiléphet valaki. És talán megbocsátható, hogy a lépcsőházból a járdára kilépve az ember nem úgy néz körül, mintha az M7-esen akarna átlógni. Annak tudatában, hogy az járda, és éppen nincs akadály a lépcsőházajtó előtt, fogja magát és kilép rá, aztán elindul a dolgára. Nem hinném, hogy elvárható lenne a szokásos balra-jobbra-balra vizslatás csak azért, hogy egy nyugdíjas, vagy éppen egy gyerek használatba vegye a Neki gyalogos(!) közlekedésre épített közterületet.
Amikor azt írtam, hogy veszélyes a járdán biciklizni, nem éppen arra gondoltam, hogy a kerékpárosra nézve az, hanem főleg a járókelőkre. Történt már haláleset gyalogos-kerékpáros csattanásból sajnos.
És ez vonatkozik minden más, nem a járdára való, mégis ott cikázó görkorisra, gördeszkásra, rolleresre, stb.
A legszebb az, amikor valami oknál fogva (pl. közműjavítás) leszűkül a járda, és a tahó biciklis ahelyett, hogy leszállna, és áttolná a szűk szakaszon a tragacsát, nekiáll bőszen csengetni, ha éppen nem tud egyből áthajtani. Ez gusztustalan, egy életre letiltanám a kerékpárról azt, aki egyáltalán gondolkodóba esne a járdán a csengőhasználatot illetően.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.03. 08:34:57

@tatabike: azért az pozitív, hogy van csengője! (na jó, úgy egyébként is pozitív, Taigetoszra :D)

tatabike 2011.05.03. 08:44:30

@al kotmány aláiro álamfö: Persze, kell az, főleg a piroson átszaladgáló meg kerékpárúton lézengő szájtátiak figyelmét felhívni. Kár, hogy a kocsiban nem hallani...

ex-dr. vuk 2011.05.03. 09:12:22

@V u, de ja vu:
pedig a helyzet rendkivul egyszeru: ahogy mas europai orszagokban, magyarorszagon is
- kemenyen kene szankcionalni a kozuti veszelyeztetest (centikre elozes, leszoritas)
- az uttestet ugy kene kialakitani, hogy azon legyen helye kerekparosnak

Nagyjabol ennyi kellene... Maris nem lenne (annyi) jardazas. Londonban pontosan ez van.

@tatabike: a kerekparosnak is veszelyes a jardazas, pont ugyanazert amiert a gyalogosnak, plusz minden keresztezodesben nagyobb veszelyben van, mint ha az uttesten menne.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.03. 09:51:16

@vuk_: amikor a kiskörúton, a mai napig _tömegesen_ járdáznak? Ez neveltetés kérdése és a magyarokét valahol nagyon elcseszték...

ex-dr. vuk 2011.05.03. 10:28:58

@al kotmány aláiro álamfö:
igen, neveltetes: a kozlekedest szervezok neveltek oket oda, akik jardakon jelolnek ki kerekparutat. es persze az autos kollegak, akik centizgetve eloznek, ledudalnak es leszoritanak, ha megis az uttesten probalsz kozlekedni.

Ez a ket ok elegendo, hogy a jardara szokj, nem?

Perillustris 2011.05.03. 11:14:07

@V u, de ja vu: "a 10-15 km/ó-s sebességű kerékpárost"

Inkább 20-25. Az meg csak a fele a gépjárművek sebességének, míg a gyalogosokénak az 5-6-szorosa.

tatabike 2011.05.03. 11:22:40

@vuk_: tudom, hogy a kerósra is ugyanolyan veszélyes, de nem tud izgatni, ha járdázik, és megszívja.
Mivel én a járdán csak gyalog közlekedek, gyalogosként zavar, bringával meg soha nem megyek járdára.

ex-dr. vuk 2011.05.03. 11:23:09

@Perillustris: feltetelezve, hogy a gepjarmuvek 50-nel mennek, ami a belvarosban korantsem igaz. inkabb 30-40 lesz az csak. Maris csak masfelszerese.
Itt Londonban a belvarosi forgalom sebessege inkabb 30-35 korul van. A kerekparosoke 25-30. Szoval itt alig van kulonbseg.

ex-dr. vuk 2011.05.03. 11:26:13

@tatabike: egyetertek, hogy ne jardazzon. viszont jo lenne, ha az uttesten nem utnek el az autosok (sokszor szandekosan). szoval ha az uttesten biztonsagosan lehetne haladni, akkor nem jardazna senki nem? kinek van kedve gyalogosokat kerulhetni meg padkazni, ha van rendes alternativa? a baj az, hogy sokszor nincs. es azert jardazik, mert eletben akar maradni.
szoval nem biztos am, hogy csak a keros itt a hulye ;)

tatabike 2011.05.03. 12:21:35

@vuk_: hát, azért szándékosan szerintem nem ütnek el senkit, az már nagyon durva. Érdekes módon nekem nagyságrendekkel kevesebb problémám van az autósokkal, mint régen, mikor futár voltam. Megfigyelhető, ha betartom a szabályokat, én is ugyanúgy megállok a pirosnál, mint más normálisan közlekedő, stb., akkor nem szórakozik velem az autós, megadja a tiszteletet. Idén például csak két incidensem volt, mindegyik taxissal, de hát a taxisokkal kinek nincs baja?
Ha mondjuk elsőnek érek a lámpához, és megvárom a zöldet, a mögöttem jövő autós nem kezd el kicentizni, hogy kikerülhessen, mert látja, hogy szabályosan próbálok részt venni a közlekedésben.
Az viszont teljes joggal dühíti az autóst, mikor azt látja, hogy amikor nagy nehezen eléri a dugóban a lámpát, áll a pirosnál, egyszer csak elgurul mellette egy bringás, körülnéz, aztán átvág a tiloson, és vígan teker tovább. Ilyenkor ne csodálkozzon, ha a zöldet kapó autós amint utoléri rányom egy hajókürtöt, majd centikkel mellette elhúz, vagy rosszabb esetben beszorítja a parkoló autók közé, vagy a járdához. Ki mint vet, úgy arat, de a sok tudatlan még ebből sem fogja fel, hogy sokkal kifizetődőbb szabályosan közlekedni.

ex-dr. vuk 2011.05.03. 12:32:09

@tatabike:
nagyon szomoru, hogy szerinted rendben van az, hogy az autos "szorakozik" a kerekparos testi epsegevel, barmilyen piroson is ment at. Senki ne jatsszon onkentes rendort az utakon, senki ne szoritson le mast szandekosan! (a szandekosan elutit ugy ertettem, hogy kicentizi, mert "verben forog a szeme", aztan nem jol jon ki a lepes es nekimegy - ez tovabbra is szandekos elutes szamomra).

Tovabbra sem ertem mi a kulonbseg hogy eloremesz es megallsz a pirosnal vagy eloremesz es nem allsz meg abbol a szempontbol, hogy autoskent pont ugyanugy vissza kell eloznod (mar ha) a kerekparost. Es amennyiben nem ele ment ki a bringas, miert zavarja ez? De az altalam emlitett 2x1 meter hely ezt megoldja: az elozes egyszeru lesz, centizes nelkul.

Erdekes, hogy itt Londonban pont ugyanugy atmegy a bringas a piroson, megsem akar senki utanamenni es ledudalni/leszoritani/megolni.. Mar csak azert sem, mert utana o kerul bajba. Egyebkent az itteni statisztika azt mutatja, hogy a kerekparosok altal okoztt balesetek mindossze 4%-a szarmazik piroson atmenesbol. A piroson atmenes aranya pedig joval 50% folott van. Tehat a balesetek forrasa nem ez.

tatabike 2011.05.03. 12:56:16

Nem azt írtam, hogy ez így rendben van, és hogy az autósnak jogában áll elégtételt vennie, vagy éppen szabálykövetésre nevelnie a kerékpárost. Csak a szabálytalankodó ne csodálkozzon, ha viselnie kell a következményeit. Most érdektelen, hogy azért, mert egy rendőr megbünteti, vagy egy autós kicentizi, nem mérlegelni kell, hanem szabályosan közlekedni, ilyen egyszerű. Aki szabályosan közlekedik, annak nem kell ilyeneken gondolkodnia, és általában problémái sincsenek, lásd pl. én.
A piros lámpán áthajtást csak példának említettem, ezen kívül a kerékpárosok döntő többsége szinte az összes szabályt áthágja nap mint nap. Mondjuk a súlykorlátozást nem biztos...:)
Én általában csak egy szabályt szegek meg, a sebességkorlátozást. De az meg csak jó, ha végigdöngetek az autókkal a gyér forgalomban a Nagykörúti zöldhullámon. Nem tartom fel őket, alkalomadtán néha még előzök is, mégse haragszik rám senki.

ex-dr. vuk 2011.05.03. 14:08:18

@tatabike:
"Most érdektelen, hogy azért, mert egy rendőr megbünteti, vagy egy autós kicentizi"
na itt a bibi, hogy kurvara nem erdektelen! ha a rendor megbunteti akkor ugrott par ezrese (esetleg sok), ha az auto kicentizi (es az rosszul sul el), akkor esetleg korhazba kerul vagy szelsoseges esetben meghal. Szerinted ez erdektelen? Mi lenne, ha egy esetleges index elfelejtes eseten (ami amugy nem zavart senkit epp) utanad megy egy kamion es nekiall leszoritosdit jatszani? Erdektelen? Ugyan mar.

"Én általában csak egy szabályt szegek meg, a sebességkorlátozást"
Itt pedig meg ideologizalod, hogy a te szabalysertesed nemcsakhogy bocsanatos bun, de meg jot is tesz... epp miutan kifejtetted, hogy a biciklise rossz, akarmennyire nem okoz vele semmi bajt. Akkor most hogy van ez?

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.03. 14:27:08

@vuk_: nem. Nagyon nem elég. Kb. harminc éve, hogy először forgalmasabb utakra merészkedtem és azóta sem érzem a késztetést, hogy a járdán is tekerjek. Ha úgy gondolom, nem elég biztonságos az úttest, akkor tolom a járdán. Ennyire eccerű.

Perillustris 2011.05.03. 14:34:02

@tatabike: "Csak a szabálytalankodó ne csodálkozzon, ha viselnie kell a következményeit."

Mehet a karc a járdán parkoló kocsikra?

ex-dr. vuk 2011.05.03. 15:04:19

@al kotmány aláiro álamfö:
en is kb 25 eve bringazom, barmilyen forgalmas uton eltekerek, engem nem zavar. de en nem is szamitok (es te sem) "atlagkerekparosnak". Szoval ne ebbol indulj ki. Ennyi erovel mindenki tolhatna a jardan, ha nem akar az autosok miatt megdogleni, es elo se vegye a bicajt.
A megoldas: az uttesten biztonsagos kerekparozas megteremtese. Na ehhez a "felsobb" akarat hianyzik de kurvara. (lasd ujan kialakitott utakon is jardara teszik a bringast)

ex-dr. vuk 2011.05.03. 15:05:41

@Perillustris: jaja, vagy a zebran elottem 1 cm-re elsuhano auto szelvedojere egy teglat "helyezek" :)
kb ugyanaz a kategoria

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.03. 15:09:24

@vuk_: ebből csak az látszik, hogy nem ismersz. Én messze az átlagos kerékpárost képviselem. Ha a harminc éves átlagot nézem, akkor kb. évi 200km-t tekerhettem vagy még annyit sem.
És nem tartom magam kötélidegzetűnek sem, hogy elviseljek olyasmit, amit az átlagember esetleg nem. Egyszerűen csak minimális közlekedési kultúra, udvariasság, szocializáció kérdése az egész. (igaz, én még most is átadom a helyem a buszon a rászorulónak és az ajtóban is majd' mindenkit magam elé engedek... :D)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.05.03. 15:20:20

@vuk_:
Járdán tekerni akkor is azon kívül, hogy szabálytalan, atomtaplóság. Ezen kívül nagyon sok helyen értelmetlen, még kisebb forgalmú utcákon is látom, hogy sokan következetesen a járdán tekernek, holott sokkal gyorsabban haladnának az úttesten.

@tatabike:
Ha te baszol a sebességkorlátozásra, akkor milyen alapon várod el másoktól, hogy betartsák a szabályokat? Vagy te úgy gondolod, hogy kiválasztod azokat a szabályokat, amelyek nem fontosak, és amelyek fontosak, és mindenkitől elvárod, hogy eszerint cselekedjen? Te vagy maga a KRESZ?

ex-dr. vuk 2011.05.03. 15:23:54

@al kotmány aláiro álamfö:
"Egyszerűen csak minimális közlekedési kultúra, udvariasság, szocializáció kérdése az egész"
ami osszeegyeztethetetlen azzal, hogy az uttestrol ledudalnak, kicentiznek es leszoritanak. Ha ezek nem lennenek szinte mindenki az uttesten bringazna, mert veszelytelen volna.
Nem a nagy forgalom a veszelyes, hanem az egyre novekvo szamu hulye es intolerancia.

@Zabalint:
na akkor olvasd el fentebb ennek a valoszinu okairol. ma irtuk le.
(diohejban: nem azert megy ott mert taplo, hanem mert oda szoktattak)

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.03. 16:00:29

@vuk_: ha nem lenne tapló, akkor vagy keresne kisebb forgalmú utat vagy leszállna és tolná a járdán. Mivel tapló, a járdán is teker. Ma is jártam a kiskörúton, a legutóbbi ottjártam óta semmi sem változott. Ott a kib... kerékpárút, ennek ellenére sokan vannak, akik járdáznak. :(

ex-dr. vuk 2011.05.03. 17:08:45

@al kotmány aláiro álamfö:
Ennel jobban nem tudom megmagyarazni. Vagy en nem tudom kifejezni magam vagy te vagy kurvara ertetlen. Esetleg mindketto. Feladtam.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.03. 17:12:36

@vuk_: értem, miről beszélsz, ettől még tudatos bunkóságnak tartom az ilyen viselkedést a t. "átlag" részéről.

tatabike 2011.05.03. 18:01:10

Hehe, tudtam, hogy ez lesz...:)

Valamit félreértett a Tisztelt Nagyérdemű, én a sebességkorlát átlépését KERÉKPÁR nevezetű eszközzel művelem, nem autóval, ez az egyetlen szabály, amit nem tartok be, mivel aki nem tudná, kerékpárra is van megengedett felső határ, csak az nekem kevés...:D
Szóval vuk_ és Zabalint, nem kell aggódni, nem egy notórius autós gyorshajtó vagyok...:)

Perillustris, akár mehet, radikális koromban visszapillantókat törtem...

tatabike 2011.05.03. 18:05:14

@vuk_: Nem a kimenetele érdektelen, hanem az, hogy ne attól függjön már a szabályos közlekedés, hogy látja-e a rendőr, vagy nem. Így értettem. Igaz van, aki rendőr jelenlétében is ugyanúgy hülyeségeket csinál, de hát az legye az Ő baja.

ex-dr. vuk 2011.05.03. 18:45:25

@tatabike:
de ez mar a rendorok sara, nemde? ahogy a jardan parkolast sem tudjak visszaszoritani, pedig az nagysagrendekkel egyszerubb (de inkabb nem akarjak).
maradjunk annyiban, hogy akarhonnan nezzuk a szandekos leszoritosdi es centizgetosdni elfogadhatatlan, teljesen mindegy milyen kresz szabalyt sertett a kerekparos elotte. aki ez szimplan buncselekmeny (kozuti veszelyeztetes)

tatabike 2011.05.03. 22:33:15

@vuk_: Ma voltam Békásmegyeren, az előbb értem haza. A Szentendrei úton is végig a bringasávon parkolásznak az autók, kedvem lett volna pár tükröt leverni, de inkább hagytam a francba. Odaáll az idiótája a kerékpársávot jelző tábla tövébe...
Visszafelé megraktam az úton, jó kis hátszéllel 60-nal, sáv közepén, hadd szóljon. Nem voltam útban senkinek, bár volt pár baromarcú, aki a 70-es táblánál 100 körül cikázott a többi kocsi között...

tatabike 2011.05.03. 22:40:29

@vuk_: Járdán parkolás, na igen. Ma voltam Békásmegyeren, az előbb értem haza. A Szentendrei úton kifelé tele volt parkolva a kerékpársáv, kedvem támadt leverni pár tükröt, de inkább hagytam. Amelyiknek annyi esze van, hogy a kerékpárutat jelző tábla tövébe parkol, az ebből sem fog érteni.
Visszafelé inkább jöttem az úton, szélső sáv közepe, hátszél, megraktam egy jó erős 60-as tempóval, senki nem dudált. Kicsit paráztam, mert néhány nagyon vagány csávónak muszáj volt 100-zal cikázni a 70-es táblánál, mondjuk fingom sincs, ennek mi értelme, mert így túl korán ér a következő lámpához, és kénytelen megállni, ezzel feltartja a mögötte lendületből, szabályos sebességgel érkezőket, az ilyeneket kéne kigyomlálni...

tatabike 2011.05.03. 22:41:17

Sorry, az elsőt nem küldte el (error), írtam mégegyet, erre betette mindkettőt...

V u, de ja vu 2011.05.05. 18:08:45

@Perillustris:

Basszus, elszállt az előző... gyűlölöm a laptop-billentyűzetet:-(((

Szóval:
- 1 db személy legyék 100 kg, sebessége min. 1 m/s;
- 1 db kerékpár 30 kg, sebessége 11-12.5 m/s (KRESZ szerint ugye 40 illetve 45 km/ó);
- 1 db gépkocsi 600-120.000 kg (Trabi vs. 'hernyó'), autóbusz 12-20.000 kg, sebessége min. 50 km/ó, azaz 14 m/s;
- Kinetikus energia legyen mondjuk egyketted m-szer v-négyzet...

Gyalogos mozgási energiája: 100*1/2*3.6^2=648 J
Kerékpár: (100+30)*1/2*12.5^2=10.156 J
Autó(kicsi): 600*1/2*14^2=58.800 J
Busz:12.000*1/2*14^2=1.176.000 J
Autó (nagy): 120.000*1/2*14^2=11.760.000 J

Tehát gyalogos vs. kerékpáros esetében a kerékpáros ~15.5-szörös mozgási energiával rendelkezik.

Szabályosan közlekedő kisautóval való összevetésben az autó mindössze ~5.8-szeres előnyt tudhat magáénak, így valóban igazolt, hogy kerékpáros szemszögből biztonságosabb kisautóval karambolozni, mint gyalogossal, elhanyagolhatónak ítélve a körülményt, hogy ugyanazon 100 kg-os testre 100-600 kg gravitációs nyomás nehezedik a mozgás befejezésekor...

Ugyanakkor felhívnám a figyelmet arra, hogy az ugyanazon közúton közlekedő buszok és kamionok esetében 115-1158-szoros előny mutatkozik!

Mellékesen megjegyzem, hogy amennyiben a Trabi eléri a 90 km/ó-t (25 m/s), energiatöbblete (187.500 J) 18.5-szerese a kerékpárosénak, ami gyakorlati tapasztalatok alapján ritkán végződik helyszíni megegyezéssel:-(((

Persze ez "csak" fizika, nem pedig statisztika:-o

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.05. 18:13:54

@V u, de ja vu: egy harminc kilós bicikliért még fizetnék is! :DDDD
(az enyém 12.5kg, de az eddigi legnehezebb vasam sem érte el a 20 kilót, pedig az még ruszki acélból volt... :D )

V u, de ja vu 2011.05.05. 22:28:34

@al kotmány aláiro álamfö: Direkt becsültem túl, hogy a képletbe ne lehessen belekötni:-)))

A palláson lehet még van nekünk is 30 kilós bicó, az is orosz bicaj, abban volt anyag rendesen - jó, lehet csak 20 kila, de akkor romlanak a kerekpárosok mutatói...:-P

"...egy harminc kilós bicikliért még fizetnék is! :DDDD..."

Magas labda, haver:-DDD

Hozzad a vázat, holnap viheted... akár súlyelosztási meghagyással is:-D

A lényeg: lehet kerékpárral is haladósan menni (tudtommal 200 fölött van az idom mögötti rekord), de MA is kevés híján vasaltam egy tényleg ártatlant, mert f.sz autós lakott terület után kapaszkodósáv belsejében is képes fix 80-nal haladni, mert másfél kilométer után majd balra kanyarodik, így mögötte 6-8 zűrzavarba kezd, és bár látni a kerékpárost, de 80-100 között nehéz belőni egy ~20 km/ó körüli bicóst... ráadásul a külső sáv nyomvályús volt, így a fékezés nem gyenge kacsázásba indult...

Szóval EZ A bicó nem EBBE a zűrzavarba való volt...

PS: 1/2m*v^2=1/2*2040*28^2=799.680 J -> *78.7(!!!)

Érti valaki ezt az összefüggést, vagy maradjunk abban, hogy a biciklis lényege a kaland (mint volt a radar-korszak előtt a motorozásé)???

Dilettantizmus legmagasabb foka = blog.hu rendszer 2011.05.06. 08:00:36

@V u, de ja vu: a 30kilós már muzeális érték lehet. ;-)
Egyébként 60-70-es tempó, jó úton, jó kondival, versenygéppel, simán elképzelhető.
Nekem is sikerült néhány éve, igaz, szakadékba hátszéllel kategória. De nem is versenybiciklin ülem! :D

Itt küldöm sokadszor a kurvaanyjába a blog.hu azon gazdáját/fejlesztőjét, aki miatt már megint negyed órán át a "két komment elküldése közt várnia kell néhány percet!" üzenet szórakoztat az eredeti nickemen.

Perillustris 2011.05.06. 21:39:29

@V u, de ja vu: A zűrzavar sajnos leginkább a fejekben keletkezik, ez vetül ki az utakra. Mindenesetre nincs idő és lehetőség megvárni, míg eloszlik a köd. Már ha.

tatabike 2011.05.14. 22:58:34

Na, ezt azért nem hittem el, de tényleg így hívja fel a figyelmet egy futárcég arra, hogy miért is érdemes a zsákjukon hirdetni, miért feltűnő egy futár:
" Egy futár ott, és úgy teker, ahogy a leggyorsabb. Dugókban kocsik között, járdán, villamossínen, parkban, pirosban. Ez minden járókelőnek, és sofőrnek szemet szúr."
Gratulálok, és ilyen szervezik a CM-et is...

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.15. 06:49:54

@tatabike: ifj. Kürti úrnak csak azért nem emlegetem a jó édes anyukáját, mert tudom, hogy sem ő, sem apukája nem tehet róla, mekkora köcsög lett a pici fiacskájukból...
Kösz, hogy ezt közzétetted!
gyk: ha valaki rákeres a fenti szövegre, a hajtaspajtas.hu oldalon köt ki... Ennyit a CM hiteléről is.

tatabike 2011.05.15. 12:47:32

@al kotmány aláiro álamfö: Igen, ott van a szöveg, csak nem akartam nyíltan odaírni, meg ugye a mai világban úgyis mindenki megtalálja, aki tud olvasni.
Mondjuk ez nem tudom, hogyan egyeztethető össze a kerékpárosok törekvéseivel, hiszen a HP-ra egyfajta zászlóvivőként tekint, vagy tekintett eddig a budapesti kerékpáros társadalom, és akkor pont Ők esnek ilyen hibába, és nemcsak, hogy bevallják, még haszonszerzés reményében reklámot is csinálnak belőle. Erre mit szoktak mondani, gusztustalan vagy undorító? Vagy csak simán bicskanyitogató vagy felháborító? Mindegy.
Én is dolgoztam egy futárcégnél, (nevet ismét nem írnék), ahol eleve kötelező mondjuk a bukósisak, és nagyon komolyan veszik azt, hogy a futár normális kerékpáron, a szabályoknak megfelelő felszereltséggel végezze a munkáját. Ezen felül direkt felhívta annak idején a tulajdonos a futárok figyelmét, mikor szóba került a zsákon hirdetés lehetősége, hogy aki reklámot visz a hátán, az nagyon figyeljen oda a lehetőleg szabályos, balhémentes közlekedésre. Ugyanis ha nem így tesz, egyrészt derogálja a futárcéget, és azt is aki hirdet általuk, másrészt a reklám alapján gyerekjáték beazonosítani a futárcéget, ott meg már könnyű megtalálni a balhé helyszínéről esetlegesen ellógó, kárt vagy sérülést okozó futárt. Ugyanis a hatályos jogszabályok szerint olyan nyilvántartást kötelező vezetnie a futárcégeknek a fuvarokról, hogy 5 évre visszamenőleg meg tudják mondani, melyik futár, melyik nap hány óra hány perckor hol tartózkodott.
Erre a HP meg reklámként használja a potenciális ügyfelek megnyerésének érdekében a kirívó, szabálytalankodó magatartást tanusító futárjait. Na hát.
Kicsit továbbgondolva, alapítok egy céget, rendezek egy jó nagy közlekedési balhét valamelyik forgalmas csomópontban, ami lebénítja a fél várost, aztán mikor már jó sok emberke ott leledzik a médiától, a háttérben mintegy véletlenül megjelennek az embereim a cégem reklámplakátjaival...

Perillustris 2011.05.16. 00:03:09

@al kotmány aláiro álamfö: "Ennyit a CM hiteléről is."

Elég erőltetett összefüggés, de mindegy.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.16. 07:07:47

@Perillustris: emlékeztetnélek, a CM egyik fő-főszervezője a HP tulaj Kürti úr...

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.16. 10:20:18

@Perillustris: legyen...
Mindenesetre olvastam már tőle épp elég olyat (a CM oldalán), ami miatt kiütést kapok, ha csak eszembe jut a neve. :D

Ettől függetlenül a fenti hirdetmény finoman szólva bicskanyitogató.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.16. 10:21:10

@Perillustris: egyébként meglepett a dolog, mert én úgy tudtam, hogy résztulajdonos pár év óta. Viszont tény: hiteles infót ezzel kapcsolatban sehol sem találtam.

Fekete Sámuel 2011.05.22. 09:27:39

Anyám! Mennyi zsidó!

Tiszta Élet Menete. ;-)

Perillustris 2011.05.22. 13:10:03

@Pszientológus: Ja, és az a sok keresztény, na meg az ateisták!

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.22. 14:15:37

@Pszientológus: Anyád... ja... az... Anyád!
(de rühellem, a fajtádbéli, tetves náci palántákat...)

Fekete Sámuel 2011.05.24. 08:08:36

@Perillustris: @al kotmány aláiro álamfö:

A fórumos működésetek bizonyítja a legjobban, hogy Hitlernek mennyire igaza volt. Titeket táborba kell zárni.

Ha ezt Horthy látta volna, biztos nem állítja meg a vonatokat 44-ben!

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.24. 08:11:42

@Pszientológus: apádat kellett volna szálasi elvtársatok mellé lógatni, még azelőtt, hogy felcsinálta azt a szajhát, aki téged a világra szart.

Fekete Sámuel 2011.05.24. 08:20:27

@al kotmány aláiro álamfö: Ha már ilyen kedvesen elbeszélgetek egy igazi zsidóval, mivel magyarázod, hogy a képsorozatokon felismerhető arcvonásokkal rendelkező kb. 30 ember nagyjából felénél világosan felismerhető a zsidó származás?

Másik dolog, hogy kórházba kerülésedről. Tudod, a zsidók között nagyobb a beltenyészetből eredő genetikai betegségek aránya, mivel igazi rasszistaként sohasem párosodtak idegennel annyi ezer éven át. Egész genetikai betegségtípusok vannak, amik majdnem kizárólag csakis zsidóknál fordulnak elő emiatt. Ezek közül a legborzalmasabb a cisztás fibrózis, amiről bizonyára nem tőlem hallasz először.

Szerintem egy ilyen, egészséges zsidó bika, mint te, 190 centivel és 90 kilóval, valószínű, hogy valami genetikai skrupulus miatt került kórházba.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.24. 08:48:22

@Pszientológus: egy magadfajta szarházi, tetves nácival nem hiszem, hogy sok beszélnivalóm lenne.

Fekete Sámuel 2011.05.24. 09:22:05

@al kotmány aláiro álamfö: Szóval a helyzet az, hogy a Critical Mass résztvevőinek nagyjából felének karakteresen zsidó arcvonása van. Ez tény. Csak nézz rájuk.

Perillustris 2011.05.24. 09:32:29

@Pszientológus: Csinálj egy szűrt CM-et, beléptetéssel! Biztos népszerű lesz.

Fekete Sámuel 2011.05.24. 11:03:02

@Perillustris: Egyelőre most csak azon töprengek, hogy mi ennek az oka.
süti beállítások módosítása