Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A biciklis díszletek tárgyalást kértek a minisztertől

2011.03.23. 16:57 - kirk kapitány

Trendi margitszigeti bringázást szervezett a Budapestre látogató uniós környezetvédelmi miniszterek számára a kormány. A pénteki protokoll eseményre több kerékpáros szervezet vezetője is meghívót kapott. Ők viszont azt mondták: ha már demonstrál velük a kormány, akkor akár tárgyalhatna is velük a kerékpározást támogató programokról. Szerdán megvolt a tárgyalás.

Március 24. és 26. között rendezik meg Gödöllőn az EU Környezetvédelmi Tanácsának informális ülését.

A résztvevő uniós miniszterek pénteken Budapesten kerékpárral teszik meg a margitszigeti Nagyszálló és a Roosevelt tér közötti utat. Ezen a programon ott lesznek a jelentősebb hazai bringás szervezetek képviselői is.

Az uniós miniszterek kerékpárprogramjának köszönhető, hogy a „segítség fejében” a szaktárca, a Vidékfejlesztési Minisztérium belement abba, hogy tárgyalóasztalhoz üljön a bringásokkal.

Fazekas Sándorral szerdán létrejött a megbeszélés, amelyen a Critical Mass, a Magyar Kerékpárosklub, a Magyar Kerékpársportok Szövetsége és a Városi Biciklizés Barátai Egyesület képviseltette magát.

A találkozón olyan, a tárca hatáskörébe tartozó témák szerepeltek, mint a gátakon történő kerékpározás és a szabadidős erdei kerékpározás jogi szabályozásának ügye, kerékpáros turisztikai fejlesztések, valamint a szervezetekkel közösen szervezett kerékpáros közlekedést népszerűsítő kampányok indításának lehetősége. A résztvevők a megbeszélésen meghatározták a közösen elérendő célokat és kijelölték a további egyeztetés során tárgyalandó főbb feladatokat.

81 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr372765453

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Módosító javaslataim 2011.03.23. 23:09:59

 A legtöbb bringás oldalra felkerült a hír, miszerint a vidékfejlesztési miniszter a négy nagy hazai kerékpáros szervezettel egyeztetett a következő témákban:1. Kerékpározásra és környezettudatosságra nevelő iskolai oktatási program indítása2. Ker...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stock 2011.03.23. 17:54:31

helyes, rendszámot végre az agyamentekre! :)

Esküvői Fotós · http://www.1001eskuvoifoto.hu 2011.03.23. 17:55:14

Úgysem lesz belőle semmi, Orbán csak elvenni és megszoritani tud.

ex-dr. vuk 2011.03.23. 18:25:59

Akkor az egyik leglenyegesebbrol nem lesz szo: Ne legyen tobb szeparalt kerekparututtest mellett parhuzamosan varoson belul! Plane ne jardaval kozosen.

ex-dr. vuk 2011.03.23. 18:28:10

@Stock: es a gyalogosra is! :)
Plane a futokra. Felloknek valakit es elszaladnak... Blah. Megengedhetetlen.

Húzzunk bele! 2011.03.23. 18:45:21

@vuk_: Hol éltek ti? Hmmm
Babakocsira nem hogy rendszám, de még le kell vizsgáztatni is a mamákat babakocsi tolásra, mi az hogy csak úgy tolja a JÁRDÁN és egy kanyit sem fizet, FELHÁBORÍTÓ.

bertrollnok 2011.03.23. 19:29:09

Akik a rendszámot kiabálják, nem biztos,hogy hülyeséget beszélnek ám!

Okozott neked már anyagi kárt kerékpáros? Mert aki tagja a Magyar Kerékpárosklubnak, annak van felelősségbiztosítása, és talán vállalja is a felelősséget, ha úgy alakul.

De a többségnek nincsen felelősségbiztosítása, és ha bajt okoz, saját zsebből kellene jótállnia, emiatt (ehelyett) inkább eliszkolnak.

Mondom ezt kerékpár-párti autósként. (És igen, én közlekedésre (is) használom!)

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.23. 19:30:57

"A résztvevő uniós miniszterek pénteken Budapesten kerékpárral teszik meg a margitszigeti Nagyszálló és a Roosevelt tér közötti utat. "

Ki fogják bírni egy menetben vagy kell majd nekik néhány pihenő is? :DDD
És akkor most Roosevelt tér v. Széchenyi?
És mi lesz a biciklikkel? Hol fogják őket lerakni?

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2011.03.23. 19:37:20

Mondjuk pont Gödöllőn építhetnének pár kerékpárutat

Tungus 2011.03.23. 19:42:13

csak meg ne b@sszák őket a rendőrők, mert nincs prizmájuk.

Agresszív Kamionsofőr 2011.03.23. 19:55:31

Nem tárgyalgatni kéne velük, hanem beledöngölni a betonba az egész álságos, destruktív, végtelenül kártékony biciklis maffiát!!

Uci 2011.03.23. 19:56:42

@bertrollnok:
Kevesen tudják, de a legtöbb lakásbiztosítás egyben az ott lakók felelősségbiztosítása is. Vagyis fizeti az ott lakók által okozott károkat. Amikor elcsaptak bringázás közben és én voltam a hibás, akkor az autóban okozott kárt a lakásbiztosításunk állta.

bertrollnok 2011.03.23. 20:03:20

@Uci: Mekkora értékig?
Mert jellemzően <=20m. És szélsőséges esetben bármivel lehet nagy kárral járó balesetet csinálni.

brummnarcisz 2011.03.23. 20:03:55

@bertrollnok: persze csak ha nem ölted meg vagy nem törted el valamilyét
teljesen hülye ötlet, szerinted miért nincs sehol a világon? azon legyen rendszám aki a motorjával lassan de gyilkol
Mondom ezt kerékpár-párti autósként. (És igen, én közlekedésre (is) használom!)

bertrollnok 2011.03.23. 20:06:24

@Uci: Ja, és én sem szeretnék az összes kerékpárunkra "rendszámot" rakatni, csak jelezni szerettem volna egy lehetséges nézőpontot megvilágítani, amire a "rendszámozók" talán nem is gondoltak, de hasznosnak bizonyulna.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.03.23. 20:06:59

Gátat kell szabni a bringás és babakocsis terrorizmusnak!

Gabriel_mtb · http://pedalfordulat.blog.hu/ 2011.03.23. 20:07:39

Mivel a témák közül az első kettőt el lehet intézni papíron, így van rá esély, hogy történjen is valami. (Rendezvényekre meg fejlesztésre pénz kell. Valamit meg csak fel akarnak mutatni.)

venszivar 2011.03.23. 20:09:25

Az idióta társatok a kerékpár úttal ellátott "helyen",az úttesten tolja ,világítás nélkül.Eggyel kevesebben vagytok!A gépkocsi vezetőt sajnálom,de nagyon!

fun-csocso 2011.03.23. 20:13:38

az a lényeg, hogy olyat kérjenek, amit ott azonnal kp-ban teljesítik, különben 1 hét múlva emlékezni sem fognak rá!

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2011.03.23. 20:18:49

Komolyan, ezek voltak a legfontosabb temak, vagy a kormany csak ezekkel akart foglakozni? A legfontosabb a KRESZ modositasa es KOHEM frissitese lenne. Elsosorban a bringagyaszok nemkotelezo jellege! Baszki....

futura 2011.03.23. 20:21:16

@Agresszív Kamionsofőr:
Hát az agresszív mellett más jelzők is eszembe jutottak rólad. Vagy gyermektelen öreg vagy , akinek minden mindegy, vagy nem gondolod végig a dolgokat. Már sokszor leírtam és valószinű még többször fogom ezt megismételni, egy igazi autósnak minden erejével támogatnia kell a kerékpározás elterjedését. Ez az egyetlen mód arra, hogy én egész életemben, sőt még a fiam is kényelmesen tudja autóját használni.Szeretsz dugóban ülni? Szeretnél 1000Ft-os üzemanyagot? Szeretnéd ha 10-15 év múlva már csak az állam által megszabott járműveknek(hadsereg,mentők,rendőrség stb.)osztanának naftát? Persze a kamionok az elsők között tünnének el (vasút, gőzhajó a folyókon).
Tehát: mindent a kerékpárosokért!

halar 2011.03.23. 20:22:54

a bikemag-nak siekrült a minisztérium sajtóközije mellé kopiznia a kerékpárosklubét is, így legalább nem maradt annyiban a cikk, hogy "...igen, tehát?"

itt: bikemag.hu/magazin/kozlemeny/fazekas-sandor-a-legnagyobb-hazai-kerekparos-szervezetekkel-egyeztetett

venszivar 2011.03.23. 20:28:56

@futura: Tehát MINDENKI MÁS ezerrel üljön kerékpárra,hogy "te s a fiad,kényelmesen tudja autóját használni".te vagy a LÁZÁR JANI !?!te tetű,rohadék,janíííííí,akkor te egy igen sikeres "ember"vagy,ja,hogy a többiek ezért üljenek bringára........IGAZAD VAN !jani

hazug fidesznyik (törölt) 2011.03.23. 20:35:00

@futura: "Már sokszor leírtam és valószinű még többször fogom ezt megismételni, egy igazi autósnak minden erejével támogatnia kell a kerékpározás elterjedését. Ez az egyetlen mód arra, hogy én egész életemben, sőt még a fiam is kényelmesen tudja autóját használni."

Én támogatom a kerékpározás elterjedését. Kizárólag bringaúton. Azon kívül pedig bárki bringázhatna, aki sikeres KRESZ-vizsgát tett.
Sokkal kevesebb bringás pusztulna el fölöslegesen, ami komoly eredmény lehetne manapság, amikor egyre fogy a magyar (hozzátenném, hogy ez annyira nem izgat, de talán a Kedves Vezető és a narancsos diktatúra elgondolkodhatna rajta).

derabitz 2011.03.23. 20:35:55

Az a gyanúm, hogy a bringás szervezetek a kormány támogatásával fingottak a levegőbe egy lyukat.

yanchi345 2011.03.23. 20:48:27

Havi adót szedni minden bringástól! Kell a pénz Lézer Jani óttójára.

Dour 2011.03.23. 20:49:10

@futura:
Hagyd szerencsétlent.
Rá pontosan illik, hogy az „ember” a legnagyobb állat.

brooks was here 2011.03.23. 20:50:52

Kicsit unalmas mar ez a "Ti, bringasok" meg a Ti, autosok". Nem lehetne inkabb kretenek meg nem kretenek? Engem ne vonjatok egy kalap ala a reszegen bringat tolo paraszttal, se az indexet csak hirbol ismero paraszttal. Koszi. Varhato volt, hogy futura-t valaki leszolja, de azert van igazsag abban, amit mond, nem hisem, hogy kifejezetten magara, meg a sajat gyerekere gondolt. Egyebkent erdekes, hogy rengeteget bringazok, de meg sose akartak betonba gyalulni. Ez veletlen, vagy csak a forumokon van ekkora harc? A Kresz vizsga nem feltetlenul rossz otlet, illetve szerintem a jogositvannyal mar rendelkezoknek se artana neha a frissites.

kispista5 2011.03.23. 20:58:00

naponta száz autó hajt át a városligeten szabálytalanul.
jogsit nekik? Kötelező kresz vizsgát?

venszivar 2011.03.23. 21:05:52

@kispista5: Száz?? Több száz!Csak a buzikhoz!

Haary Plotter 2011.03.23. 21:06:20

Világváros a Nagykörútig, beljebb Virágváros.
A "határon" nagy parkolók minden szinten, a körön belül tetracikli, trickli (vagyis babakocsik és járókák), bicikli, monocikli, meg lábcikli (akár bikini és monokini szerelésben, hoppáá), ja meg elsőosztályú friss levegő a nagy fák és virágok árnyékában, nyugodt társalgások, vídám gyerekek, játékzsivaj, napfényes élet. Harmadára csökkenne az asztma, az allergia és a mindennapi idegesség. Máris pozitív lenne a mérleg, mindenki ujjal mutogatna ránk jó értelemben (látjátok szümtükkel felebarátaink, ilyen hungarikumunk is van nekünk), hírnév, turisták, jólét, majdnem ingyen. Néha biciklis lennék, de legtöbbször gyalogos, s ha úgy illene, utóbbi esetben is kitenném magamra a rendszámtáblát.
Álom, álom, édes álom...

Látom, a Deák téren halad a Tarlós felújítás, a felfordulás már egészen príma... na meg a fák kivágása is teljesre sikeredett, nincs már egyetlen egy se. Ne busúlj, a néhány éves "divatjamúlt" fák helyett hoznak majd egyéves csenevész "városias" valamiket, jön a forró nyár, legalább bárhol a téren megpróbálhatod átugorni a saját árnyékodat.

..... ..... TépíTünk!

brooks was here 2011.03.23. 21:09:45

@kispista5:
Igen, igazad van. De a kresz vizsgaval legalabb van esely arra, hogy nem vagnak telibe egy buszt a jobbkezes utcaban. Ismerek olyan embert, aki 25eve folyamatosan piazik vezetes kozben (huha, gondolom nagy ujsag). Egyebkent a rendoroknek is ra kellene menni a bringasokra, ezert biztos utalni fognak most, de van par dolog, ami kurva idegesito..Sotet bringaut - kivilagitatlan bringas, piroson athajtas, stb.

semmiho 2011.03.23. 21:31:53

No végre, napirenden a szabadidős erdei kerékpározás! Engem a többi nem igazán érdekel, a városban bicajozás amúgy is életveszélyes. Városban a gyomrom a nyakamban van a bringautakon, és pláne azokon a rövid szakaszokon, ahol bicajút híján kénytelen vagyok autók közt menni. Nem is teszem gyakran...
De ha már itt már megint feleslegesen ugranak egymásnak bicajosok és autósok hülyeségek miatt, inkább pár gyakorlatiasabb, építő jellegű (!) kritikus megjegyzést hadd tegyek: tegnap autóval voltam a Budai Alsó rakparton és üdvözletem annak az önjelölt kamikaze bringásnak, aki a száguldó autók közt középen, a felezővonalon lavírozott! (És igen, én --is-- dudáltam rá az Árpád-híd körül...)
Más. Ma boldog-boldogtalan bicajos kiszabadult a bicajutakra, ahol ma én szinték kerékpárral közlekedtem - már ha lehet ezt annak nevezni, ilyen körülmények közt, amikor egymás mellett tekernek egyesek és akkor sem zavartatják magukat, ha esetleg szembe jön velük egy másik bicajos. No meg az örökös téma: sisakot a saját érdeketekben legyetek szívesek viselni! Egyesek még nem estek igazán nagyot, vagy nem tanultak belőle? Minden 4. bicajoson ha volt sisak, no comment. Lámpa. Sötétben illene legalább valami villogót előre és hátra feltenni, 2-3e Ft-ból szettet lehet venni, jelezném... Egy. Ha rendőr megállít, ez 20e Ft bírság lesz, szóval hogy is van ez? Kettő. A munkából kiesett idő és a balesetin várakozás nem kellemes dolog és ráadásul költséges is... Más. A küllőprizma sok embernél hiányzik. Most mint autós mondom: hiba, tegyétek vissza, a saját érdeketekben!
(Bocsánat előre is azoktól, akiknek a lelkivilágába gázoltam e pár kicsinyke kis nihilbe pötyögött mondatommal!...)

kaskala 2011.03.23. 21:33:09

A miniszter a megbeszélésen hangsúlyozta......... ő maga is gyakran kerekezik a családjával és nyári szabadságának nagy részét is biciklizéssel tölti.

:)))

futura 2011.03.23. 21:33:48

A kerékpárosok felelőtlenek,eltaposnivaló hernyók, az autósok agresszív pénisznövelő bunkók, a férfiak sörpocakos lábszagú genyók, a nők büdös kurvák, a gyerekek nevelhetetlen alja népség, az öregek haszontalan nyálcsorgató nyuggerek... stb.
Így élünk mi itt vidáman, ebben a tejjel-mézzel folyó....
(és persze minden nyomorunkat a politikusokra fogjuk)

NeonRay 2011.03.23. 21:38:28

BRINGÁSOK úgy váltanak sávot mint Anakin a PodRace versenyen waze életveszély ha meg elgázolod ha szabájtalankodik a szerv letól Hát Nem Tutta Vóna Kikerülni Szerencsétlent!Mindegyik menjen Hollandiába félévet kerekezni és csak utána engedném Pesten bringára!

Überspannung 2011.03.23. 21:42:13

"A résztvevők a megbeszélésen meghatározták a közösen elérendő célokat és kijelölték a további egyeztetés során tárgyalandó főbb feladatokat."

ez kurvajó, a cikk írójának biztos pisilnie kellett, vagy lejárt a munkaideje, azért fejezte be a cikket ilyen gyorsan és semmitmondóan.

Martian (törölt) 2011.03.23. 21:42:21

@brooks was here: ált. iskola végén kellene mindenkinek KRESZ vizsga... bár a KRESZ bebiflázása még messze van a gyakorlati biztonságos közlekedéstől.

J. László egy bolsevik (törölt) 2011.03.23. 21:54:19

@kispista5: "naponta száz autó hajt át a városligeten szabálytalanul.
jogsit nekik? Kötelező kresz vizsgát? "

Ne maszatolj. Az autós ismeri a KRESZ-t, de megszegi. A bringás nem ismeri, megszegi és nem is érdekli.

bblloogg 2011.03.23. 22:19:46

@venszivar: "Száz?? Több száz!Csak a buzikhoz! " Akkor szabályos a behajtás, mert a célforgalom megengedett :)))
(Mellesleg valóban több száz lehet a szabálytalanul behajtók száma...)

bblloogg 2011.03.23. 22:25:10

@sixx a bolsevik: Ámde a KRESZ-t ismerő és azt nem ismerő autós egyaránt büdös és nagyon kártékony a környezetére.
Csak hogy a helyére kerüljön az a hitvita, amely lassan csak a közlekedési szabályok ismeretében és alkalmazásában való különbséget feszegeti az autós-biciklis összehasonlítgatásokban.
Az autósok majd akkor szóljanak, ha napenergiával hajtják a járműveiket; addig laposkúszás van nekik környezetszennyezés-ügyileg!

rotok 2011.03.23. 22:27:52

@sixx a bolsevik: téged meg érdekel, mikor áthúzol a piroson 70-nel, vagy mikor járdán vagy éppen kerékpárút közepén parkolsz?
Engem naponta 2-3 alkalommal akar elütni ilyen barom mint te, de kívánom hogy anyádat vagy a kölködet csapd el a kresz vizsgáddal

ex-dr. vuk 2011.03.23. 22:36:14

@Húzzunk bele!: pontosan!
pecsen is a balesetet okozo auto ele rohano babakocsis nagymama tuti, hogy cserbenhagyva az autost elhuzott volna a helyszinrol, ha konkretan nem hal meg.
Szoval en tamogatom a babakocsira a rendszamot, meg a nagyamara is.

OftF 2011.03.23. 22:42:26

Minden kreténnek gratulálok a szövegértési képességeihez :)
Egymásnak esik a sok hölye XD

A bringás főnököknek meg ahhoz, hogy megint beleharaptak a fingba, konkrétan mitől fog most más lenni?

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2011.03.23. 22:43:34

@semmiho: Sisakra nincsen semmilyen szabály, nem kötelező. Nézz körül Amszterdamban, senkin nincs sisak. Figyelni kell egymásra, nem száguldozni, és nincs baj.

dukeekud 2011.03.23. 22:51:02

@futura: "Szeretsz dugóban ülni? Szeretnél 1000Ft-os üzemanyagot? "

Az a baj, hogy legtobb autos nem is kozlekedesre hasznalja az autojat, csak az a fontos, hogy bene uljon, es ezert tok mindegy neki, hogy mennyit ul a dugoban. Gyakran latni, hogy emberek orakon at csak ugy uldogelnek az autoban egy parkoloban, vagy az utszelen, jaro motorral, mert ott elik az eletuket.

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.03.23. 22:58:06

"A résztvevő uniós miniszterek pénteken Budapesten kerékpárral teszik meg a margitszigeti Nagyszálló és a Roosevelt tér közötti utat."
Jó túra lesz. Elmennek a szigeti bejáróig kerékpárral. Onnan szépen végigtolják a kalodán. Valahogy átkevergőznek a Margit híd másik oldalára. Rámennek a remek rakparti bringagyalogra. Csinálnak egy szép flikk-flakkot a Parlament körül. Ugratnak egyet a 20 centis padkában végződő kerékpáros rész végén. Majd végigtekernek a Széchenyi rakparton.
Biztos élvezni fogják.

ex-dr. vuk 2011.03.23. 23:00:45

@NeonRay: te bicikliztel mar hollandiaban? vagy miert mondod?
en londonban bringazok, bringaut nincs. forgalom az van. biztonsagban erzem magam az uttesten. tippelj mi lehet az oka.

Szoval lehet, hogy megsem a kerekesek az okai annak, hogy veszelyes az uttest?

ex-dr. vuk 2011.03.23. 23:13:36

@tízpercbringa: legalabb rajonnek mit basztak el :D
de szerintem felo, hogy meg igy sem fognak

Rozisoft 2011.03.23. 23:17:15

@tízpercbringa: Ezt hívják hiperrealiznusnak... :)

brooks was here 2011.03.23. 23:17:43

@tízpercbringa:
:D
Igen, de a fel varost mindenkepp lezarjak emiatt :D

venszivar 2011.03.23. 23:21:52

@tízpercbringa: Ha arra lesz dolgom s miattuk dugó lesz,akkor elküldöm őket a büdös,tetves anyjukba!!!

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.03.23. 23:41:03

@venszivar:

Megnyugodhatsz, tegnap nem volt arra delegáció,de állt a Margit híd és a Margit körút is. Tehát valószínűleg lesz dugó,de szokás szerint csak a motorizált közlekedők magas száma fogja okozni. ;))

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.03.23. 23:54:13

@semmiho:
"a száguldó autók közt középen, a felezővonalon lavírozott!"
Ezt kifejtenéd bővebben,mert valahogy nem áll össze. Ha valaki a felezővonalon lavírozik (motorossávozik),akkor azért csinálja,mert gyorsabb a gépjárműveknél. Ha 70-es rakparton ez igaz,akkor a bringás igen gyorsan tudott tekerni. Valahogy úgy érzem,hogy a száguldozó autók valójában a dugóban álltak. Egyébként többnyire azért megy ott a bringás,amiért az autós. Nincs kereszteződés, tehát jól lehet rajta haladni. Bár való igaz a kerékpáros problémát,ott egy bringatilossal próbálták orvosolni.

Perillustris 2011.03.23. 23:58:14

@venszivar: A te idióta társad szembe hajtott fel az autópályára, hogy meghaljon. Túlteljesítette a tervet.

Remélem, hogy minden dugóban álló kocsi ablakán bekopogsz, és elküldöd a sofőrt a "büdös, tetves anyjába".

@futura: Szerinted megérti? (Update: láttam, hogy nem.)

@hazug fidesznyik: Igaz, hogy teljes kerületrészek vannak bringaút nélkül, de ez csak apró hiba a javaslatban.

@brooks was here: Rá fognak. Még pár nap.

@sixx a bolsevik: Ne maszatolj. A végeredmény szempontjából mi a különbség?

ex-dr. vuk 2011.03.24. 00:06:21

@sixx a bolsevik: inkabb arra valaszolj, hogy melyiknek nagyobb a varhato karokozasa: egy teszemazt zebra-elsobbseget nem ismero bringas elut egy (vagy tobb) gyalogot a zebran, vagy ha ugyanezt egy szabalyt ismero, de leszaro autos teszi?

(es nehogy azt merd mondani, hogy zebrat leszaro autos elenyeszoen keves van, az szintiszta hazugsag lenne)

Kuku 2011.03.24. 00:43:02

@semmiho:
Igen, szerencsére a bukósisak használat már nem olyan erős. Ez jele a városi bringázás erősödésének, a para csökkenésének...
2:00 körültől:
www.youtube.com/watch?v=3HzQvvBMhJE
Pedig ők is keresztezik az utakat, és bicikliúton ilyen forgalomban könnyebb esni mint Budapesten az úttesten.
Bárcsak az emberek úgy félnének az autózással járó 100x esélyesebb betegségektől (elhízás, légszenny) mint a biciklizéssel járó balesetektől.

kjanik 2011.03.24. 06:40:37

A hócipőm tele van a sok csökkent értelmű elfogult, vak autós, bringás, motoros, gyalogos őrülttel, aki legyalulná a többieket.
A gyengébbek kedvéért:
A közlekedés egy szabályokkal körülírt kötelező, szükséges társasjáték egyenrangú felek között.
A cél nem a másik legyőzése, hanem a biztonságos helyváltoztatás mindenki számára.

venszivar 2011.03.24. 07:09:18

@Perillustris: Az nem idióta volt,hanem piás s hős!Feláldozta magát,megbüntette azt,ki a parlamentbe kiabálta,hogy meg fogtok dögleni,hát most rá került a sor.Rátok is fenjük "lovaink"!DDDD

2011.03.24. 07:25:23

Én minden nap bringázom, betartom a szabályokat 99%ban nincs gondom senkivel, viszont elég szar látni, hogy sok bringás most kiszabadult és őrültködik...

Srácocskák vigyázzatok magatokra, mert bajotok lesz!

gabesz: 2011.03.24. 07:57:13

A rendszámot követelőknek. Legutóbb egy kb 100 ezer forintos kárt okozott az autómban egy balfék autós vagy teherautós a parkolóban. Nem tudom ki volt, betétlapot nem kaptam, a kárt nekem kellene állnom, szabályosan parkoltam a P+R -ben.
És nem ez az első eset.

Ennyit erről.

Ui. Kerékpáros , autós, gyalogos, tömegesen közlekedő vagyok.

JT_Biopower 2011.03.24. 08:17:36

Miért nem Gödöllőn bicikliznek? 1km bringagyalogút biztosan van!
Annak a felújítására sem jutott, amikor a szomszédos főutat megcsinálták. Gyakran arrafelé járok, de nem is megyek rajta.

Én, ha kivilágítatlan / egyirányúba tilosból behajtó bringással találkozok, legalább szólok neki, hogy valami nincs rendjén.

semmiho 2011.03.24. 08:39:23

@airdace: így van, a sisak nem kötelező. Így nagyobb eséllyel megúszni egy maradandó felkárosodást, az sem az.

@tízpercbringa: egyik kocsisor sem állt. Az Árpád utáni, észak felé haladó 70-es táblánál történt, ahol a dél felé haladó kocsisor 10-20-szal araszolt (vagyis igen, helyes a gondolatmeneted, gyorsabb volt náluk), észak felé pedig 60-70-nel haladt a másik. De a gond Te is érzed szerintem, nem itt van és nem is azon, hogy semmilyen védőfelszerelés nem volt rajta. A probléma ott van, hogy egy utcával beljebb ott a kerékpárút. Persze, tudom, gyalogosokat kell kerülgetni meg több utcát keresztezni... (Igen, az is veszélyes, heti többször járok azon az úton bicajjal. Télen is...)

@Kuku: valóban, hiszen milyen bután néz ki az a sisak, meg a hollandok már csak tudják! Jelzem, ez itt Budapest, ahol nincs ~4 méter széles, pirosra felfestett kerékpárút, de van "Dem-karó", sok forgalomban, autóban kénytelen-kelletlen bicikliző és a tempó sem éppen ilyen lassú, higgadt, mint a videón látható képeken... Ennél már csak azon képedek el jobban, mikor terepezni megyünk a cimborákkal és megjelennek az újdonsült csilliárdos DH-sok full-face sisak és kesztyű, valamint protektorok nélkül az 800e-1 M Ft-os bicajjal. Protektorokra már biztos nem futotta... MTB-seknél meg (ha már erről IS szólt a cikk eredetileg), a sisak igenis, ALAP! Segédkeztem már balesetnél, ahol a bicajoson nem volt kesztyű sem (cserébe a tenyeréből is ömlött a vér), azt sem tudta, hol van, fennakadt szemekkel csak ült kábán... Aki látott már ilyet, hord sisakot. Városban is, ha kötelező, ha nem, s még ha hollandiában is - ahogy írod - "szerencsére" leszoktak róla az emberek.

Nem értem, de velem van a baj, hogy olyan tanácsokat próbálok adni, amivel meg lehet(ne) óvni mások testi épségét, vagy hogy van ez? :(

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2011.03.24. 08:49:43

@semmiho: Nyilván aki úgy érzi, hogy csak sisakban biztonságos, az hordja. De ha majdnem mindenki sisakot hord, annak van egy olyan hatása, hogy a biciklizés veszélyesnek, nem természetesnek tűnik, ezért kevesebben bicikliznek. Márpedig tapasztalatok szerint semmi sem növeli jobban a kerékpárosok biztonságát, mint a mennyiségük növekedése az utakon.

A biciklinek olyannak kell lennie, amire bármikor felpattanhat akár egy miniszter is, és nem kellenek speciális kiegészítők hozzá - ami ma is lehetséges.

k_attila78 2011.03.24. 09:22:24

@airdace: azért egy ruhacsipesz nem árt ha van nála mert zsíros lesz a Boss gatyó:)

Kuku 2011.03.24. 09:35:19

@semmiho:
Nincs veled gond, természetes a gondolatmeneted, csak nem vagy elég tájékozott. A bukósisak közvetlenül és egyéni szinten csökkenti a sérülési kockázatodat, de növeli az összes biciklistára jutó baleseti kockázatot. Ha tudsz angolul, nézd meg erről ezt, ha nem akkor meló után szívesen kifejtem bővebben.
video.tedxcopenhagen.dk/video/911034/mikael-colville-andersen
Peace. Kükü
(azért értelek meg, mert még pár éve is teljesen egyetértettem volna veled)

k_attila78 2011.03.24. 10:06:51

@airdace: az csak a láncot védi benne van a nevében... kellene feltalálni boss öltönyvédőt is:)

galoooshka 2011.03.24. 10:21:20

Nagyon jó! Előre röhögök...Nagyon megnézném a fejüket, mikor eljutnak a Margit hídig :) Kifelé és befelé is minimum vicces a dolog, de remélem a Margit-sziget felé is mennek majd, lehetőleg logikusan az úton...A fejek, mikor elérnek a rácsokig...Vagy ahogy tolják a kordonok között az unijós fejesek :D

semmiho 2011.03.24. 10:25:07

@Kuku: no, ebből még egy konstruktív vita is kialakulhat itt - végre nem egy autós vs. bicajos harc!
A videót végignéztem, az illető piszkosul jó beszélő; mint koppenhágai kerékpárost, úgy érzem, teljesen meggyőzne arról, hogy a sisak viselése hogyan befolyásolja a környezetemet, veszélyesebb színben tüntetve fel a kerékpározást, mint amilyen valójában. Elég jó és hatásos példákat hozott fel (bár itt-ott összeesküvés-elmélet gyanús a fogyasztói társadalom többé-kevésbé rejtett bírálatával): gondolok itt az autóiparral kapcsolatos példára, vagy éppen az angol gyerekek azokban a sisakokban, otthon... Vad. Az előadó által vizsgált városok listáján viszont nem szerepel egyetlen kelet-európai nagyváros sem, így Budapest is hiányzik. A magyar közlekedési szokások, a közlekedők mentalitása és a jelenlegi kerékpáros infrastruktúra tükrében szívesen meghallgatnám az előadó véleményét!
Csak hogy a saját magam példájából induljak ki: csak az elmúlt fél évben legalább tucatnyi alkalommal éreztem veszélyben a testi épségemet a városban, ahol úgy érzem, csak a sok-sok éves rutin és a gyors reakcióm miatt kerültem el, hogy például ne jöjjenek belém oldalról jelzett, felfestett kerékpárúton, ahol elsőbbségem volt (hiába a világítás, hiába a küllőprizmák, láthatósági mellény stb.), vagy ne szorítson a padkának egy autó, ne üssek én magam el el egy gyalogost, aki épp - például - a Mammutnál a piroson elém lépett, vagy kikerüljek egy a bicajúton váratlanul rám nyitott ajtót. (Ismerős helyzetek, ugye?) Mivel mountain bike-ozom rendszeresen, sportszerűen és télen is, nekem nem kérdés a sisak viselete. Balesetem is volt csak ebben a fél évben, és kettő is: legutóbb például januárban estem jeges úton: de hála a térd- és könyökvédőmnek, és nem utolsó sorban a jeges úton hangosat koppanó sisaknak a fejem körül, az arcomon 1-2 kisebb karcolással megúsztam. (Ha nem lett volna a sisak?...)
Szóval, kíváncsian várom a kerékpáros szervezetek által végeztetett kimutatások, reprezentatív statisztikák és egyéb felmérések eredményeit Budapest kerékpáros közlekedésével kapcsolatban, kitérve arra, milyen tendenciák mutatkoznak évről évre nem csak a baleseti statisztikák, de a kerékpározási szokások területén is!

5perc 2011.03.24. 10:41:42

@hazug fidesznyik:
Hál istennek még mindig sokkal több autós veszik oda az úton, mint bringás.

myronman 2011.03.24. 14:05:09

@semmiho: Szerintem a sisak egy olyan dolog, amit mindenkinek a saját megitélésére kellene bizni. Változó nálam hogy hordok-e :-). Ha pl csak a közeli boltba akarok elmenni fel nem veszem mert minek. Ha elmegyek túrázni és tudom, hogy lesz ahol kihajtom magamból a maximumot és megyek majd 50-el is, akkor felveszem.

De városban ennek nem sok hasznát látom a közlekedési stílusommal és képességeimmel. Szerintem jópáran mások is így vannak ezzel.

k_attila78 2011.03.24. 16:55:23

@vuk_: ez annyira tipikusan magyar:)))

ex-dr. vuk 2011.03.24. 17:27:38

@k_attila78:
azert sokmindent lattam mar kerekparut cimen, de a telefonfulke az eros ;)

JT_Biopower 2011.03.24. 17:40:32

@vuk_: Triálosoknak való! ;)

Ennek így csak annyi értelme van, hogy az országos statisztikában +5km kerékpárút szerepel majd.

ex-dr. vuk 2011.03.24. 17:51:19

@JT_Biopower: mindnek ennyi az ertelme (ami varoson belul van parhuzamosan uttest mellett).

Húzzunk bele! 2011.03.24. 21:16:17

@5perc: "Hál istennek még mindig sokkal több autós veszik oda az úton, mint bringás. "

És ha épp autót vezetett és különben biciklizik is, tudod nem csak fűvárosból áll az ország vidéken sokkal nagyobb arányban bicikliznek.

Amúgy egyet tudnék veled érteni, ha büdös, lopós réti néger vezeti az autót.

Mon3 2011.03.25. 16:00:06

Mire jó a rendszám???

- sok pénzt lehet kifizetni a nyilvántartásra
- ha több bringád van, akkor a bankok kedvezményes kamatozású hitellel támogatnak, hogy mindre tudjál rendszámot igényelni, és ki tudd fizetni az eljárási illetékeket
- az első nap lelopja és eladja egy norvég a rendszámodat, utána meg fizethetsz, mert tiltott helyen kötötte oda a bringáját egy lámpavashoz a nevedben.
- hogy olvasható méretben készüljön el a rendszám, és megfelelően rögzíthető legyen a 20 x 50 cm-es, hatóság által megfelelő műszaki állapotot, és a gumi felfújtságát igazoló matricával ellátott pléhlemez, külön rendszámtartó forgalmazását kezdik meg ügyes vállalkozók
- ha otthon hagytad a személyidet, akkor is azonosítani tudnak a rendszámod alapján, még ha kemény 10 km/h-s száguldással otthagyod a cserbenhagyásos tetthelyedet!!!

Még több, kiváló, és előre mutató, magas IQ-ról tanúbizonyságot tevő ötletet várunk autós barátainktól.

Húzzunk bele! 2011.03.26. 07:48:24

@Mon3: City kerékpárra csak csak, de egy outis sicher, hogy nem tenné ki, megjegyzem én sem. Nem csak ronda, de növeli a szélellenállást is.
És az egész egy nagy badarság, akik ezzel jönnek, csak jó magyarok és kva irigyek, hogy ők bezony hány tízezrest kidobnak az ablakon, míg a biciklisek nem:D Én sem:D Szükségem sincs dobozra, majd ha lesz veszek, és vállalom az azzal járó terheket, de nem fogok pofázni, hogy más is fizessen. Mert aki kutyát tart, annak jut bolha is.
süti beállítások módosítása