Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Kifúrták a leggrandiózusabb kerékpáros beruházást

2011.03.09. 09:49 - kirk kapitány

Lassan belekezdenek az új alagút belső burkolásába a Margit híd budai pillére alatt. Nyáron „valamikor” már használatba is vehetik a bringások a 90 milliós lukat, amely összeköti majd a rakparton futó északi és déli bicikliutat.

Másfél hónapig még biztosan marad az életveszélyesre leszűkített híd alatti két sávos oldala, vagy az óriási kerülő azoknak a kerékpárosoknak, aki a Duna-parti kerékpárúton akarnak a Batthyány tér felől Óbudára tekerni.

Az alagutat kifúrták ugyan, és hamarosan csempézni is kezdik, de leghamarabb a hídfő egy részének műszaki átadásakor nyitják ki. A használatbavétel időpontja azonban attól is függ, hogy ezt követően munkaterület marad-e a hídpillér északi, jelenleg is lezárt oldala. Ezt a főváros Margit hídi beruházással foglalkozó megbízottja mondta el, mert a kivitelezést végző konzorciumtól még ezeket az alapinformációkat sem lehetett kisajtolni.

Az összekötő alagút átadása a híddal együtt csúszott, eredetileg 2010 végére ígérték.

A bicikliút nyomvonalát az első terveken az alsó rakpart felé vezették, a pillért megkerülő utat azonban csak szinteltéréssel lehetett volna megoldani. Ezért amikor a híd állapotának felmérése közben kiderült, hogy a pillérnek ez a szakasza nem lát el tartó funkciót, és üreges, úgy döntöttek, hogy célszerűbb az alagút. A 90 milliós építési költség jelentős része az ott húzódó csövek és vezetékek áthelyezésére ment el.

 

bringa

 

216 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr62724121

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Harminc négyzetméter Európa Petőfi lábánál 2011.03.12. 22:11:06

A 90 milliós lyuk mellett, elkészült a remek Erzsébet híd alatti 210 méter hosszú kerékpárút is. Az Apáczai utca felől jövet kisebb csodát tapasztalhatunk, de néhány mp múlva már ismét a magyar rögvalóságot élvezhetjük a kerékpárunk nyergében ülve. A ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:53:27

@k_attila78:

Fentebb találod a neked is szóló választ.

Próbáld meg elolvasni, és megérteni is.

- Rendi - 2011.03.09. 13:54:35

@luciferko: Nem így értettem; de vannak idióták mindenhol, ez tény.

k_attila78 2011.03.09. 13:56:17

@luciferko: nem említetted a "ráhajtok a bringasávra és úgy kanyarodok index nélkül jobbra kivasalva a szabályos biciklist" pedig olyat is látni sokszor...

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:56:19

@- Rendi -:
Ebben egyetértünk. Csak az egyik oldalnak végre fel kéne fogni a saját korlátait, és megérteni, hogy nekem max. a festék jön le a verdáról, neki meg törik keze-lába.
De ha nekik így jó, nekem semmi kifogásom ellene.

k_attila78 2011.03.09. 13:57:45

@luciferko: egyébként kértek tőled a 99%-ra statisztikát kérlek tedd fel ide! köszi...

Nevem Earl 2011.03.09. 13:57:54

@luciferko: Na ezzel a 99%-kal most ordas baromságot írtál. Mivel jó eséllyel autóban ülsz, nyilván csak az úton lévőket látod, akikre még igaz is lehet, de a kerékpárúton (már ha van ilyen luxuscikk az adott szakaszon) szabályosan hajtók jelentősen többen vannak.

k_attila78 2011.03.09. 13:58:44

@luciferko: nem te vagy az egyedüli autós...

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:59:22

@k_attila78:
Ettől függetlenül kíváncsi leszek arra az őrületre, ami majd lesz a Margit híd pálya részén, ahol a budai oldalon megszűnik a kerékpárút, és összeeresztődik az autós, és a biciklis.
Lesz még abból is poszt, pedig elég egyszerűek a szabályok, csak ugyi a betartása már nehezebb, amikor két pedált kell felváltva tekerni, és még lélegzésre is figyelni kell közben, nehogy az kimaradjon az életfolyamatokból.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 14:03:13

@k_attila78:

Nyitott szem. Próbáld meg, főleg ha autóban ülsz.

CavanyuSukor 2011.03.09. 14:05:31

@luciferko: "Nyitott szem. Próbáld meg, főleg ha autóban ülsz."

Itt a megoldás! Mint köztudott minden autónál igen nagy a holttér, amit nem látsz, nyilván a szabályos bringások mind a holttérben vannak, azért nem látod őket! Egyszer próbáld ki, hogy kiszállsz a kocsiból és úgy nézel körbe! Egész más lesz a világ!;)

2llkedő 2011.03.09. 14:11:36

@malar:

"Wow, akkor nem 4 méter lesz a belmagasság, csak 3.6 :)"

2,5 m a kerékpáros zűrszelvény magassága. Ebbe nem lóghat bele semmi, tehát az ív már csak e felett van.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 14:11:47

@CavanyuSukor:

Helyes. Ez jogos. Nagy a holttér.
De autóban legalább van mire fogni.
Egy bringásnak az agyába van építve a holttér, eleve vak és buta a nagy részük.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 14:12:41

Na páááá, további jó létet minden leendő vesedonornak.

k_attila78 2011.03.09. 14:12:47

@luciferko: szóval kamu volt az adat... a látszat néha csal...

k_attila78 2011.03.09. 14:13:28

luciferko besült szegény:)

JSZs 2011.03.09. 14:14:53

@luciferko: köszi! neked is kellemes napot :)

halar 2011.03.09. 14:16:18

mitől életveszélyes most az úton tekerni a híd alatt?
vagy ilyenek nélkül nem lehet cikket írni?

otapi 2011.03.09. 14:19:31

@luciferko: Ja, te nem Stock vagy? Azt hittem bereggelt álnéven, de ő tovább bírta volna :)

Nevem Earl 2011.03.09. 14:21:50

@k_attila78: Csúnyán. :) Az elején még hűteni igyekeztem az indulatokat, de a végére konkrétan felkúrta az agyamat ez a troll. A leghalványabb fogalma sincs például arról, hogy a bringás azért teker olykor a bringaút mellett az úton, mert a bringaút szimplán használhatatlan és senki nem óhajtja magát nemzésképtelenné tenni, mire hazaér. Az ilyen dolgokat (sajnos) csak tapasztalati úton lehet felfedezni, a guruló fotelből nem látszik. :)

Tökinger · http://napilaci.blog.hu/ 2011.03.09. 14:31:42

Örülök az alagútnak, bár nem is járok cangával, de nekik is egyszerűbb az élet így és nem tekernek át "narancssárgán" a zebrán. 95%ban tömegközlekedek, remélem én is átsétálhatok majd a 90 millán:) De ha egy cangás elmagyarázza, hogy pl. a batyi és a bem tér között miért megy az autók között, azt megköszönöm...

Perillustris 2011.03.09. 14:34:29

@luciferko: "mert betartják a szabályokat"

Nagy mókamester vagy te is.

Nevem Earl 2011.03.09. 14:38:30

@Tökinger: Ennek legfőképp a rakparti turista-áradat és egyéb kétlábúak az oka. Annyi esélyed van ott tekerni, hogy akár tolhatnád is. Mentségükre legyen mondva, hogy állati szarul van felfestve ott a vonal (végig alig látszik), bár lehet, hogy a felújítás némileg segített a problémán.

myronman 2011.03.09. 14:40:40

@luciferko: Arra én is kiváncsi vagyok... de igazából a sávokat nézve elég egyértelmű lesz a helyzet... Jobbra kanyarodás előtt elsőbbséget kell adni a sávban haladónak ami szerintem logikus...
Bár tuti jópáran nem fogják figyelembe venni sajnos :S

Mikrobi 2011.03.09. 14:48:45

@2llkedő: az általad linkelt cikkbeli képeken is van egy alagút. Ott futnak a csövek. Akkor az alagút levegője tartja a hidat, vagy esetleg mégsem teherviselő az a rész?

2llkedő 2011.03.09. 14:51:24

@Mikrobi:
Az egyik így száles, a másik úgy sárga.

Perillustris 2011.03.09. 14:56:55

@Tökinger: Tulajdonképpen csak pár méteren van kötelezően használt útszakasz, arra felmenni nem sok értelme van, miközben az előtte lévő több kilométeres szakaszt az úttesten nyomtad le.

tbs1001 2011.03.09. 15:07:13

Gyalogosok..? Miarákért járnának arra gyalogosok..? Az egyik 86-os megállóból a másikba sétálnának..? A híd északi oldalán semmi nincs, ami egy délről érkező gyalogost érdekelhetne... (Oké, izgága turistát max.)

Amúgy meg a nem hétvégi úrbiciklisek bőven faszán kavarnak mostanában, nem kell szerintem parázni.

andrejfej 2011.03.09. 15:11:02

Azért lett olyan magas, mert a velocipéddel közlekedők jogait sem szabad csorbítani. Na. A szélesség meg adott volt a szerkezetből.

halar 2011.03.09. 15:16:03

amúgy tök pozitív, hogy nem kell fölösleges lámpaváltásokra várni és átbiciklizni egy hév és villamosvonalak miatt tömött aluljárón, amire még a buszok is ráhordják a forgalmat.

BAR0KKER 2011.03.09. 15:18:04

90 millió?

Akkor biztosan nagyon fontos volt megcsinálni... még jó, hogy ilyen jól élünk...

myronman 2011.03.09. 15:19:29

Hát kíváncsi vagyok de próbálok optimista lenni, hátha működni fog :-]

k_attila78 2011.03.09. 15:27:08

@BAR0KKER: van most píz a nyugdíjakból:)

Fatal Error! System Halted! 2011.03.09. 15:35:29

@luciferko: ritka nagy seggarc vagy remélem tudod.

A kedves gyalogdroidok is sokat képzelnek magukról, de persze errôl meg Te feledkezel el. Ôk sem ismerik a KRESZT...

Aztán további kommentjeidet is elolvastam és arra a megállapításra jutottam, hogy neked valószínû átmehetett a lábadon egy bringás, hogy ennyire gyûlölöd ôket.

A közlekedésben résztveôk közül sokan nem tartjûk be a szabályokat, de mégtöbben igen. S ez egyaránt vonatkozik a gyalogosra, biciklisre, motorosra, autósra.
Csak te igen rosszindulatú módon egy kalap alá veszed az összes bringást.
Végül kívánom neked, hogy egy szabályt "betartó" autós okozzon neked kellemetlen perceket.

goolky 2011.03.09. 15:42:23

Engem leginkább az zavar a dologban, hogy egy ilyet le tudnak számlázni az államnak 90.000.000 Ft-os munkaként. 90 Millió. Bakker, hány jómunkásember hány havi bére??? Mi meg spórolunk minden szaron. Egyre többen többek között azért járunk bringával, mert autóval meg bkv-val megfizethetetlen.

Perillustris 2011.03.09. 15:44:34

@Fatal Error! System Halted!: Szerintem többen vannak, akik nem tartják be a szabályokat (gyalogosok, kerékpárosok, gép- és egyéb járművet vezetők).

Norbi 2011.03.09. 15:47:52

Szerintem teljesen nyilvánvaló, hogy két szintes lesz az alagút..

Perillustris 2011.03.09. 15:49:42

@hellness.wellness: 90M elég jó ár. Egy másfél-két négyzetméteres átadóablakot vágnak egy nyomorult panellakásban 100-200 ezerért.

andrejfej 2011.03.09. 15:56:41

@Perillustris: Biztos közbeszerzési eljárást írtál ki rá, ott röpködnek ilyen realitások :D

andrejfej 2011.03.09. 16:05:55

@hellness.wellness: Szerintem azért volt ilyen olcsó, mert nagy tételben vásároltak egy csomó lyukat, és ide helyeztették el az egyiket. Csak baromi drága volt a szállítási költség. Egy ekkora lyuknak? Képzeld már el.. :P
90M csak nekünk nagy pénz, néha csodálkozom is, hogy létezik ennyi? Én még a téli gumit se vettem a bringámra, úgy spórolok mindenen...

xunilo 2011.03.09. 16:11:09

Idézet a dokumentumből, amit valaki belinkelt ide:

"A kerékpáros-alul járó szerkezetét zárt vasbeton keretszerkezetként
alakítottuk ki. A keret külső szélessége 3,20
m, magassága az aluljáró tengelyében 4,63 m, a keret felső
része az építészeti igényekhez igazodva íves kialakítású."

Nah, ez alapján nekem úgy tűnik, h 3,2 méter az alagút szélessége. A külső. Tehát belül vmivel keskenyebb, de szvsz közelíteni fogja a 3 métert. Az meg azért csak elég.

Autós-kerékpáros vita:
Jó, h megépítik ezt az alagutat. A bicajosok örülhetnének inkább, mint picsognak, h nem elég széles (még nem is láttátok élőben, vazz!)
Azt meg itt már írta vki, h a benzin árában lévő adókat az autósok _mindenképp_ megfizetik. Ez nem olyan nagy bevétel, nem több az adók aránya, mint 70-80%. Tehát egy liter benzinben mondjuk közel 300 Ft. A biciklisták meg max áfát fizetnek, mikor bringát v alkatrészt vesznek (amit persze "kicsivel" nagyobb mértékben az autósok is fizetnek; egy új autó esetén ez min 1 MILLA, regadóról nem is beszélek)
Szóval minden egyes autós kilométerenként kb 15-30 Ft-ot fizet be az államkasszába. És abból az államkasszából ment ám ez a 90 milla is.
Hivatásos fikázóknak: h miért kerül "pár" szaros kábel áthelyezése 90 millába? Na mondjuk azért, mert nem egy-két kábelről van szó:
"A parti pilléreken több meglévő közmű halad
keresztül.
Ezek a következők:
– 2 db DN600 vízvezeték,
– DN200 gázvezeték,
– 7 db ELMŰ 10 kV vezeték,
1db ELMŰ 0,4 kV vezeték,
– 2 db INVITEL vezeték,
– 2 db UPC kábel,
– 1 db BKV erőátviteli kábel,
8 db BKV egyenáram kábel,
2 db BKV megerősítő kábel,
2 db BKV tápkábel,
8 db BKV visszatáplálás kábel,
– 3 db ELMŰ optikai kábel,
– 5 db Siemens-Trafficom kábel,
– 2+4 db központi forgalomirányítás kábel,
– DN200/300 termálvezeték,
– T-Com vezetékek,
– 4 db közvilágítási kábel,
4 db díszvilágítás kábel,
– 2 db BDK kábel."

Perillustris 2011.03.09. 16:19:31

@andrejfej: Nyilván van benne 10-15% tartalék(sic!), de több nem hiszem.

@xunilo: Nincs 70-80%. A kerékpárosra sokkal kevesebbet kell költeni, ezt nem jó kihagyni az egyenletből. Azt sem, hogy az autókázás költségeit nem fizetik meg a használók (talán a luxuskocsik tulajdonosait leszámítva). De ebbe a vitába most nem megyek bele.

goolky 2011.03.09. 16:20:56

@andrejfej: Hagyd el... Én is gyűjtök minden kupont, pontot, akciós toszt veszek, vonalas telót lemondtam, antennacsomagot csökkentettem, díjnullázok, stb. Mindezt csak a legutóbbi adócsökkentés miatt :)

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 16:34:58

@Nevem Earl:

"és senki nem óhajtja magát nemzésképtelenné tenni,"

Ez komoly? Szaporítani is akarod magad? Ne tedd. Hajdanában a Tajgetosz oldotta meg a hozzád hasonlókkal kapcsolatos problémákat.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 16:36:21

@Fatal Error! System Halted!:

Örülök, hogy észrevetted.

De ez a lényegen nem változtat. 90 millás ajándékon a tekerődroidok csak fanyalogni tudnak.

xunilo 2011.03.09. 16:39:49

@Perillustris: igazad van, csak alig több, mint 60% a benzin adótartalma. Így nem több, mint 240 Ft-ot fizetünk be az államkasszába minden liter benzin/gázolaj vásárlásakor...

Perillustris 2011.03.09. 16:44:04

@xunilo: Tiltakozz! Ne tankolj!

@luciferko: Ajándék. Muhahahaha.

Silent Bob 2011.03.09. 16:45:32

@Perillustris: Ezek eltartanak minket. Hátra is dőlök egy kicsit. :D

otapi 2011.03.09. 16:49:44

@xunilo: Fegyverrel kényszerítenek hogy magán célra tankolj?

Ha szállításhoz, munkához kell, akkor meg úgyis beépül az árba, az ügyfél fizeti, aki lehet akár bringás is.

körteforma 2011.03.09. 16:51:07

Tetszik ez a belmagasság! Ha szobafestőlétrát viszek a hátamon, állítva, akkor is beférek. Ezek a fiúk mindenre gondoltak! :)

2llkedő 2011.03.09. 17:31:11

@körteforma:

Legalább nem vered be a fejedet.

titanmanus 2011.03.09. 18:40:33

@luciferko: hajrá, én szétröhögöm magam az írásaidon! :D Nem tudom direkt cukkolod-e a népet vagy tényleg ezt gondolod, de itt a munkatársakkal k/ jókat röhögünk azon amiket írsz!!! Hajrá! xD

szegedbicaj 2011.03.09. 20:33:39

@luciferko: Mondtam már, hogy béna provokátor vagy?

CSI

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.09. 22:14:20

@körteforma: épp ezen törtem a fejem, amikor megláttam a hírt: a Lánchíd alatti alagútban mindig a frász kerülget, hogy mikor fejelem le a mennyezetet. :D

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.09. 22:16:16

@luciferko: hm. Te tényleg ekkora barom vagy, vagy CsImi tippje a jó és csak provokálsz? (persze akkor is nagy barom vagy... :D)

Martian (törölt) 2011.03.09. 23:09:00

@luciferko: nagyon nagy különbség, hogy valaki a KRESZ-t figyelmes közlekedés közben értelmezi-e rugalmasan vagy ön- és közveszélyes módon hágja át.

Nevem Earl 2011.03.10. 08:25:34

@luciferko: Haver, ezzel végleg bizonyítottad, hogy egy orbitális faszparéj vagy. A hozzád hasonlók miatt időnként elgondolkodom rajta, hogy érdemes-e továbbra is dolgoznom a kulturált együtt közlekedésen. Ha minden autós ekkora büdös paraszt lenne, puskával járnék vadászni rájuk.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 08:31:43

@Nevem Earl: nincs használhatatlan bringaút (illetve ami van, az általában le van zárva), csak alkalmatlan bicikli. Nem véletlen, hogy össztelóssal járom a várost is... :D

Szergej Alekszejevics Budenszkij 2011.03.10. 09:43:46

Ahoj!

Nagyon tetszik, hogy bármilyen bringás hír jön mindig jönnek autótulajdonosok, akik jól leüvölthetik a bringások fejét. Nos ez magyar társadalmi betegség, nem lehet mit tenni vele.

Az alagútnak örülök, amit sajnálni fogok, hogyha oda villamos kerül, mert fölösleges pénzpazarlás, ráadásul mindentől és mindenkitől elvenné a helyet úgy, hogy a szentendrei HÉV ugyanott megy. Ha ennyire javítani szeretnének a közlekedésen miért nem lehetett a HÉV-hez csatlakoztatni a villamost a föld alatt, akkor a Batthyány téren a felszínen is jobban lehetnek közlekedni, nem egy sáv+buszsáv formátumban...

Az alagút jó ötlet, csak eljutni odaáig dél felől egyszerűen halálos. A Margit híd - Batthyány tér bringaút még istenes, de a Batthyány tér - BME szakaszon úgy rossz, ahogy van. Simán meg lehetett volna csinálni, hogy ahelyett, hogy a külföldi bámészkodók közé vezetik a bringásokat, átvitték volna a Gellért hegy tövébe és a Tabán felé. Hozzátenném, most, hogy jön a jó idő én bringával szoktam bejárni Pestre (25km-ről), gyorsabb vagyok így, mintha bármi mással próbálnék meg közlekedni és akkor is, hogyha rossz a kerékpárút, nem választható, hanem kötelező, hogy azon haladjak. Persze nem lehet 40-el tekerni végig (bár a haladós részeken ennyivel meg szoktam küldeni), a 20-25-ös tempót még a rosszabb bringautakon is ki lehet hozni a gépből. Úgy gondolom, hogy a bringások java része ezt a sebességet nem is haladja meg, a futárokról pedig bringásként is megvan a véleményem és nagyon nem pozitív.

Valaki írt arról, hogy mennyit is tejel az államnak: egy liter üzemanyagból kb. most 200 ft-ot zsebel be az állam. Egy 8 liter/100 km-es fogyasztás mellett ez 1600 forintot jelent, km-enként 16 ft-ot. Természetesen ennek a pénznek az autóutak fenntartásánál és fejlesztésénél lenne a helye (törvény szerint is), így kár azzal érvelni, hogy kitől mit vesznek el, törvényileg senkitől semmit, mert más alapokból megy. Amúgy hozzátenném, hogy bár sok nekünk a jövedéki adó, szaros kis zsebpénz ahhoz képest, amit az EUtól kapunk, akár bringaútra, akár autópályára, akár bármi másra.

A bringákkal kapcsolatban igazságtalannak tartom, hogy nincs kötelező biztosításuk (pedig a bringások is okoznak károkat!), nincsenek a bringák regisztrált adatbázisban (így szabadon lehet velük feketegazdálkodni), valamint az általános előírásokat is sokszor figyelmen kívül hagyják (KRESz, láthatóság biztosítása vagy csak szimpla jobbratartás). Igen, változtatni kell a kerékpárosok közlekedési lehetőségein, viszont a kerékpárutak építéséhez járuljanak hozzá a bringások (legalább egy EU pályázat önrésze erejéig), ahogy ezt az autósok is megteszik.

Ahogy pedig előttem már írták: Olyan még csak gondolatban se forduljon elő, hogy kiépített kerékpárút mellett az autók között lássunk bringásokat, mert nem választás kérdése, hogy kerékpárút megléte esetén hol közlekedhetsz!

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 09:57:56

@Szergej Alekszejevics Budenszkij: ahogy most te sem csinálsz mást, mint offolsz és hergeled a jónépet.

k_attila78 2011.03.10. 10:10:04

@Atomot az indexre!: :) beteg vagy mint a társadalom...

andrejfej 2011.03.10. 10:19:38

@hellness.wellness: Ne is mondd. Én is szorosabbra húztam a nadrágszíjam, de most jöttem rá, hogy mennyi mindenért feleslegesen fizettem. Legutóbb én is a bankszámlán változtattam, egy csomó szolgáltatásért már nem adok ki pénzt. hir.fm/0forint

Perillustris 2011.03.10. 10:38:41

@Szergej Alekszejevics Budenszkij: A plazma tévék sincsenek regisztrálva. Természetesen nem tartom ördögtől valónak a nyilvántartást, de ez vélhetően jelentős adminisztrációs költséget jelentene, ami nem feltétlenül térülne meg.

A kerékpárosok szabálykövetési fegyelme pedig egyáltalán nem rosszabb, mint bármely járművezetőé.

A bringások az adóforintjaikon keresztül hozzájárulnak a kerékpáros infrastruktúra fejlesztéséhez. Továbbá azzal is fizetnek, hogy kerékpároznak (egy tömegközlekedőre 46 eurócentet, míg egy bringásra ennek harmadát kell költeni kilométerenként).

BAR0KKER 2011.03.10. 10:46:49

@Fatal Error! System Halted!:

"A kedves gyalogdroidok is sokat képzelnek magukról, de persze errôl meg Te feledkezel el. Ôk sem ismerik a KRESZT..."

Gyalogdroid?
Meg még a tetves kurva anyád, az. A kreszt a gyalogosokhoz kell igazítani, mivel a természetes, a legtermészetesebb módja a közlekedésnek a gyaloglás. Pofázhat nekem autós, motoros, meg kvados meg egyéb magadfajta kis gennyes szarházi kis geci. Miattatok vannak a bajok, a balesetek, a problémák. Autósok, motorosok és a cseppfejű kis rohadékok miatt. Autó vagy motor vagy bicikli: tök mindegy. Valami van a kis gyökér alatt, már nyomul és leszar mindenkit. 4 ből három MINIMUM. Mindegy, hogy mi van alatta, szabályokat nem tart be, csak megy.
A gyalogos leginkább önmagát veszélyezteti, ha nem tartja be a szabályokat, a biciklis meg főleg az autós meg ennél durvább. Ezért utálunk titeket, főleg, amikor a járdára jöttök és le nem szállnátok a mocskos kis bringátokról, hogy toljátok, inkább elütitek az embereket, meg ügyeskedtek, ahelyett, hogy a hegyekbe, gyakorlópályára meg a jó kurva anyátokba mennétek gyakorolni meg szórakozni, ahová valók vagytok, ki a pusztába.

"Aztán további kommentjeidet is elolvastam és arra a megállapításra jutottam, hogy neked valószínû átmehetett a lábadon egy bringás, hogy ennyire gyûlölöd ôket."

Neki lehet, nekem meg egy pici gyerek rokonomat ütötte el járdán az egyik cseppfejű haverod, de nyugodj meg, ha legközelebb ilyen lesz, ott töröm el a kezét-lábát az ilyen tetűnek, itt dögöljek meg.

"A közlekedésben résztveôk közül sokan nem tartjûk be a szabályokat, de mégtöbben igen. S ez egyaránt vonatkozik a gyalogosra, biciklisre, motorosra, autósra."

Motoros, bringás, autós: négyből hárman NEM tartják be. Vagy még többen.

"Csak te igen rosszindulatú módon egy kalap alá veszed az összes bringást."

Veheti, ha a nagy többség tahóparaszt. Miért ne tenné?

"Végül kívánom neked, hogy egy szabályt "betartó" autós okozzon neked kellemetlen perceket."

Meg anyádnak is.

k_attila78 2011.03.10. 10:56:41

@BAR0KKER: üdv kedves Atomot az indexre!:)

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 11:08:05

@k_attila78: jól van kicsi tamagocsim, ugass csak, amíg bírod szusszal! :DDD

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 11:08:42

@k_attila78: na ja... hogy paranoiás vagy, még nem jelenti azt, hogy nem üldöznek. Ezesetben csak a paranoiád biztos. :D

Mon3 2011.03.10. 11:53:28

@Atomot az indexre!: Megfejtettem a titkodat. Te vagy a "tamagocsiman". Csak ezt az egy kifejezést ismered, és de ezt aztán nagyon.
Bővíthetnéd a repertoárodat néhány újabb kifejezéssel. Pl.: drótszamár-bandita, tekergős-ámokfutó, stb. Érdekesebb lennél.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 12:02:14

@Mon3: ostoba vagy kicsim, akárcsak a piciny tamagocsim.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 12:03:07

@Mon3: azért majd értesíts, ha érdemben is hozzá bírsz szólni egy témához, mert eddig csak agyatlan fasságokat firkáltál mindenütt, ahol belédbotlottam. :D

malar 2011.03.10. 12:07:34

Bár nem kicsit off és nyilvánvalóan elgurult bar0kker barátunk gyógyszere, de abban az egy dologban egyet kell értsek vele, miszerint a közlekedés résztvevőinek mindenhol a gyalogosokat kell elsőbbségben részesítenie. No nem azért, mert lábbal teremtett minket az evolució és nem kerekekkel, (nem lecsapni a nincs ki mind a négy kereke poént) hanem azért, mert a gyalogos - úgy is mint puhatestű - a közlekedés legsérülékenyebb résztvevője.

Szintén védeni kell a gyalogost, mert ő egy tudatlan résztvevője a közlekedésnek. Értsd: a gyalogosnak nem kötelező ismernie a kresz-t, ezt senki nem is kéri számon rajta. Sipákolhat bárki a gyalogosnak, hogy ez bicikliút, az nem zebra, amaz pedig piros volt, a gyalogos bármikor mondhatja, teljes joggal, hogy honnan kellett volna tudnia, hogy ezeknek jelentőssége van az ő számára.

Persze a mai világban valahol általános elvárás, hogy az ember ismerje az alapvető közlekedési szabályokat, már csak a saját érdekében is, de ezt nem veheted garantáltnak, hogy így van, hiszen sehol nem oktatják és mégkevéssbé kérik számon ezeket.

Röviden tehát: az autósnak vizsgáznia kell a kresz szabályokból, tehát ő tuti ismeri őket. Valamiért ezek az autósok abból indulnak ki, hogy mindenki más is ismeri a szabályokat, pedig ez sajnos nem így van.

Ezt kéne észben tartani, hogy per pill. a közlekedés résztvevőinek - ráadásul a sérülékenyebb felének - nagy része, a gyalogosok és a bringások egy remélhetőleg minél kisebb hányada, nincs tisztában a kresz szabályaival, ennek megfelelően nem várható, hogy egy kérdéses szituációban a megfelelő módon reagáljon.

Kötelezővé kéne tenni a kresz oktatását és számonkérését valahol az általános iskola 4. és 5. osztálya között, de lehet, hogy akár még előbb is, majd ezt az információt rendszeres időközönként frissíteni és számonkérni.. mondjuk minden 2-3 évben, amíg iskolába jár az illető. Így elérhető lenne, hogy mire a gyerek felnő, ezek a dolgok készség szinten belevésődjenek.

Szergej Alekszejevics Budenszkij 2011.03.10. 12:31:04

@Perillustris:
Ahoj!

Azt gondolom a jelen kommentelők között nagyon köszönöm a normális hangvételű reakciót. Természetesen bárki is gondolkodik közlekedésben csak a közvetlen költségeket látják, az externáliákat (közvetett, okozott költségeket) nem.

Természetesen ebben a kerékpár magasan vezet a többihez képest, csak az előbbi hozzáfirkálásommal azt szerettem volna fejtegetni, hogyha nem folytatódik a budapesti és az agglomerációs kerékpárutak fejlesztése, akkor a kerékpározás továbbra is veszélyes sport marad Budapesten és környékén.

Én is szoktam kerékpározni, nagyon sajnálom, hogy régi kerékpárutak pl. Szigetszentmiklós-Gyártelep - Halásztelek - M0 szakasz nagyon rossz, feltöredezett állapotban van, pedig jó időjárás esetén egészen sokan akár településközi közlekedésre is felhasználják, tehát igény lenne, karbantartás nincs.

A regisztrációt azért gondolnám fontosnak, mert egy plazmatévével nem tud általában balesetet okozni valaki, ellenben a kerékpár jármű, ennek - szerintem - minden felelősségével. Természetesen pénzbe kerülne az adminisztráció, de ez egy kicsit kereteket adna a kerékpáros közlekedésnek.

Az aluljárónak pedig örülök, nagyon remélem, hogy nyáron sokszor átgurulhatok rajta, valamint, hogy ennyi pénz elköltésével csökkenni fog a kerékpárosok konfrontálódása bármely más közlekedési szereplőkkel.

k_attila78 2011.03.10. 12:39:37

@Atomot az indexre!: "azért majd értesíts, ha érdemben is hozzá bírsz szólni egy témához"

Pl.: tamagocsi:)

k_attila78 2011.03.10. 12:40:40

@malar: bar0kker=Atomot az indexre!

Perillustris 2011.03.10. 13:11:23

@malar: "gyalogos bármikor mondhatja, teljes joggal, hogy honnan kellett volna tudnia, hogy ezeknek jelentőssége van az ő számára"

Nem mondhatja. S illúzióink se legyenek: a rájuk vonatkozó szabályokat a döntő többség ismeri, s tudatosan szegi meg. Az ált. iskolai KRESZ-oktatás meg elengedhetetlen (lenne).

@Szergej Alekszejevics Budenszkij: A regisztrációt és a felelősségbiztosítást én külön kezeltem, bár utóbbi hozadéka nyilvánvalóan az első, míg az első működhet elvileg a második nélkül is.

Felelősségbiztosítást egyébként ma is lehet kötni, kötelezően bevezetni nagyon körülményes volna, s itt sem lenne biztosított, hogy nem üt vissza a rendszer.

Persze minden szinten fejlesztésre szorul a magyar társadalom, az egyéni felelősségvállalás elve kifejezetten elmarad a kívánatostól.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 13:58:15

@BAR0KKER: hagyd, szegény kis tamagocsinak agyára ment a szifilisz. ;-)

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 14:00:50

@Szergej Alekszejevics Budenszkij: nem tudom, pontosan, hogy melyik részről beszélsz (Szigetszentmiklós és környéke), de van(?? pár éve még volt) ott egy vízmű tulajdonban lévő út, majdnem egészen Ráckevéig. Egy szépséghibája van: engedélyt kell kérni a Vízműtől, hogy bemehess rá. Az egy kellemes, jól karbantartott, forgalomtól elzárt rész.

Mon3 2011.03.10. 14:41:33

@Szergej Alekszejevics Budenszkij: "A regisztrációt azért gondolnám fontosnak, mert egy plazmatévével nem tud általában balesetet okozni valaki, ellenben a kerékpár jármű, ennek - szerintem - minden felelősségével. Természetesen pénzbe kerülne az adminisztráció, de ez egy kicsit kereteket adna a kerékpáros közlekedésnek.
"

Nem értem, hogy a regisztráció alatt mit értesz? De a kerékpárosklub tagság egyben egy felelősség biztosítás is. Tudtommal csak ez az egy lehetőség van a kerékpárosok részére, ha valami hülyeséget csinálnak.

k_attila78 2011.03.10. 15:08:49

@BAR0KKER: akkor csak valami rokon lehet:)

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 16:01:41

@k_attila78: anyukád azt mondta, hogy tesók vagytok? Hm. :D

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 16:23:05

@k_attila78: igen, kicsi tamagocsi, pontosan annyi az IQ-d, annyit érsz és annyira érdekelsz. :D

JSZs 2011.03.10. 16:47:26

@Atomot az indexre!:
"ahogy most te sem csinálsz mást, mint offolsz és hergeled a jónépet."
nocsak, más szemében...? :)

k_attila78 2011.03.10. 17:09:31

@JSZs: Jaj engem nem hergel... szánalommal tekintek az ilyen kötekedő figurára látszik, hogy ez a legnagyobb öröme, és az a szomorú hogy nem is lesz neki nagyobb az életben:)

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 17:14:29

@JSZs: nekem szabad. Ezt leszámítva nem nagyon látod tőlem, hogy megpróbálnék igazságot tenni az autósok csőcseléke, meg a biciklisek csőcseléke között... :DDD
(utóbbira jó példa a kicsi tamagocsim :DDDD )

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 17:15:10

@k_attila78: egy ostoba tamagocsit? Mit kell rajtad hergelni? Az élő fába is belekötsz. Pedig a beton jobban állna neked. :DDD

Netszamuráj 2011.03.10. 19:15:53

Nem szűk ez az alagút?

ex-dr. vuk 2011.03.10. 22:37:51

@Szergej Alekszejevics Budenszkij:
kerekparozni nem a kerekparutak hianya miatt veszelyes budapesten (sot, a kerekparutak csak rontanak a helyzeten), hanem a gepjarmuvezetok hozzaallasa miatt. szarnak a bringasra nagyivben. autos jon, elsobbseged ad, bringas akkor szarik bele kimegy ele. leszorit stb.
En Londonban bringazok, ahol egy darab kerekparut nincsen, mindenki az uttesten teker, a forgalom sem kisebb, az utak sem masabbak (csak maskepp osztottak fel), es megis: itt biztonsagban vannak a bringasok. van baleset, de kozel sem olyan surun. itt biztonsagban erzem magam a bringan barhol barmikor.

Fatal Error! System Halted! 2011.03.11. 10:08:28

@BAR0KKER:
Ha olyan lennék, mint TE, akkor azt mondanám, hogy...

---BAR0KKER mód oN---

BAzd meg a tetves kurva anyádat te faszarcú geci. Ha eloilvastad volna amit luciferko írt, láttad volna, Ő írta, hogy pedáldroid meg hasonló, ezért írtam én, hogy gyalogdroid. De te túl segghülye vagy ahhoz, hogy felfogd, gondolom, az idióta szüleidnek köszönető.
Azt persze te sem veszed figyelembe, amikor a kedves gyalogosok, pl egy társaság, ÖTEN mennek egymás mellett, elfeglalva az egész járdát, lehetővé téve, hogy még gyalogosan se lehessen leelőzni őket. Vagy a bicikliúton babakocsit toló felelős anyucikák, vagy épp a bicikliút mellett felügyelet nélkül rohangáló 2 éves gyerekek, amiért persze kurvára fel van háborodva a felelős szülő, ha egy SZABÁLYOSAN és NORMÁLIS sebességgel közlekedő biciklis elüti, persze a felelősséget szélsebesen ledobják magukról.
IGEN vannak retardált bringások, de amint a te példád mutatja azt kell, hogy mondjam az ÖSSZES gyalogos egy seggfej.

---BAR0KKER mód oFF---

...de nem mondom, mert te csak egy troll vagy,

Mon3 2011.03.11. 11:20:36

Ma reggeli autós szemétségek:

A Dózsa György út és a Damjanich utcai kereszteződésnél, a zöld jelzésnél tekertem át a középső sávban a liget felé. Nem tagadom, hogy nyomtam, mert egy méterre jött mögöttem a troli. Egy hölgy (most nem írom le, hogy melyik kisebbséghez tartozott) egy lerobbant Ladával szemből, nagy ívben bekanyarodott elém. Látszott, hogy egy pillanatra megtorpan, valószínűleg felmérte, hogy egy troli is közeledik, erre gázt adott, és befordult elém, majd némi habozás után keresztülhajtott a zebrán átkelő gyalogosokon is. Én pattogósra fékeztem a bringát, és csak hálát adhatok a troli vezetőjének, hogy a jó reflexeinek köszönhetően nem gázolt el.

Pár perc múlva a fizikát nem ismerve megint kanyarban próbált kívülről leelőzni egy másik "hölgy" a Szőnyi út elején, és természetesen megint jöttek szemből...
Szerencsémre Ő nem engem szorított le, hanem vészfékezett. Amikor a BVSC uszoda előtt utolért, nagyon felbőgette a motort, amikor leelőzött. Nem volt éppen nyugodt.

K.r.i.s.z.t.i. · www.forumshopsblog.com 2011.03.11. 21:37:11

ma esti biciklis "figyelmetlenség"?! Kettő biciklist láttam 7 és 7:15 között este, és egyiknek sem volt elöl lámpája, és még sötét ruházatot is viseltek...
és most jöhetnek a támadások, mert igen autót vezetek...

Perillustris 2011.03.11. 22:02:48

@K.r.i.s.z.t.i.: Te is rohadtul félreértesz valamit. Miért támadna le valaki azért, mert autót vezetsz? Elárulom halkan, hogy a CM főszervezői közt kb. 80%-os a jogsiarány, és 50-60%-uknak autója is van.

A világítás problémája pedig ismert. Sajnos nyáron ugyanennyi idő alatt tizenkettőt látsz majd negyed órán belül.

myronman 2011.03.11. 22:50:44

@K.r.i.s.z.t.i.: Remélem szép lassan ráfeküdnek a rendőrök az ő büntetésükre is :-] Én addig is jól kivilágítva tekerek ilyenkor is a városban :]
süti beállítások módosítása