Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Kifúrták a leggrandiózusabb kerékpáros beruházást

2011.03.09. 09:49 - kirk kapitány

Lassan belekezdenek az új alagút belső burkolásába a Margit híd budai pillére alatt. Nyáron „valamikor” már használatba is vehetik a bringások a 90 milliós lukat, amely összeköti majd a rakparton futó északi és déli bicikliutat.

Másfél hónapig még biztosan marad az életveszélyesre leszűkített híd alatti két sávos oldala, vagy az óriási kerülő azoknak a kerékpárosoknak, aki a Duna-parti kerékpárúton akarnak a Batthyány tér felől Óbudára tekerni.

Az alagutat kifúrták ugyan, és hamarosan csempézni is kezdik, de leghamarabb a hídfő egy részének műszaki átadásakor nyitják ki. A használatbavétel időpontja azonban attól is függ, hogy ezt követően munkaterület marad-e a hídpillér északi, jelenleg is lezárt oldala. Ezt a főváros Margit hídi beruházással foglalkozó megbízottja mondta el, mert a kivitelezést végző konzorciumtól még ezeket az alapinformációkat sem lehetett kisajtolni.

Az összekötő alagút átadása a híddal együtt csúszott, eredetileg 2010 végére ígérték.

A bicikliút nyomvonalát az első terveken az alsó rakpart felé vezették, a pillért megkerülő utat azonban csak szinteltéréssel lehetett volna megoldani. Ezért amikor a híd állapotának felmérése közben kiderült, hogy a pillérnek ez a szakasza nem lát el tartó funkciót, és üreges, úgy döntöttek, hogy célszerűbb az alagút. A 90 milliós építési költség jelentős része az ott húzódó csövek és vezetékek áthelyezésére ment el.

 

bringa

 

216 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr862724121

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Harminc négyzetméter Európa Petőfi lábánál 2011.03.12. 22:11:06

A 90 milliós lyuk mellett, elkészült a remek Erzsébet híd alatti 210 méter hosszú kerékpárút is. Az Apáczai utca felől jövet kisebb csodát tapasztalhatunk, de néhány mp múlva már ismét a magyar rögvalóságot élvezhetjük a kerékpárunk nyergében ülve. A ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.03.09. 11:29:35

Batthyány tér.
"i" nélkül.

Egyébként like.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.03.09. 11:32:43

Minek csempezni, ugyis ossze lesz firkalva az egesz... En a helyukbe telifirkaltatnam ingyen, onnantol semmi motivacio... nem szuk egy kicsit>?

Nevem Earl 2011.03.09. 11:33:33

Örülök, hogy rendeződik az a környék, de ez az alagút csak egyirányú lesz? Két bringás igencsak neccesen férne el egymással szemben, ahogy elnézem.

zozihno 2011.03.09. 11:40:02

a látványterven osztott az út, uh. valószínű kétirányú. de két raklapnyi helyen csak el lehet férni

Nagykócsag 2011.03.09. 11:44:30

+ a besétáló gyalogosok.
De azért nagyon örülök neki!!

ilyennicknincs 2011.03.09. 11:46:41

@Nevem Earl: Tervbe van hogy marnak egy rest a falba ahol elfer a kormany vege. Fel kezzel meg mar mindenki tud bicajozni :)
Komolyra forditva a szot en sem ertem minek csempezni, hisz ugy is ossze lesz firkalva. ismerve a kornyeket lesz ott mas is a foldon :( Inkabb felkernem azt a csoportot akik pl a Moszkva teret raztak gatyaba! Szebb es olcsobb is lenne!

titanmanus 2011.03.09. 11:46:43

Azért nem fog két bringás elférni, mert 1000% hogy tele lesz gyalogos (turistákkal) az egész.

prof_bp 2011.03.09. 11:47:46

Egyrészt minek ilyen magas, másrészt miért ilyen keskeny? Csak a legnaivabb tervező gondolhatja, hogy a gyalogosok nem fognak rajta átkolbászolni, akkor pedig ez a szélesség nagyon-nagyon kevés lesz. De pl. egy utánfutós bringával szembetalálkozva sem lesz már az igazi...
Ha amúgy sincs érdemi funkciója pillérnek, akkor akármilyen széles lehetett volna...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.09. 11:55:34

Már csak hosszában kéne kerékpározásra alkalmassá tenni a hidat. Az mostani állás szerint mikorra várható?

Körömcsiga 2011.03.09. 11:56:08

Hetek óta ki van fúrva, ez most nem új. @prof_bp: utánfutós bringával aki bemegy megérdemli. Amúgy ugyanolyan széles mint a kerékpárút.

Körömcsiga 2011.03.09. 11:56:47

Jah és aki át tud menni a lánchíd előtti útszűkületen, az amúgy sem fog akadályt okozni :)

Körömcsiga 2011.03.09. 11:57:25

@Gery.Greyhound: A legközelebbi felújításnál :)

Topy 2011.03.09. 11:57:50

@Nevem Earl: ha a második képen a raklapot veszed viszonyítási alapnak, akkor az alapján nem olyan szűk az

2llkedő 2011.03.09. 11:57:58

@prof_bp:
"Egyrészt minek ilyen magas, másrészt miért ilyen keskeny?"

Léteznek szabványok.

"Ha amúgy sincs érdemi funkciója pillérnek, akkor akármilyen széles lehetett volna..."

A hídpillérnek általában az az érdemi funkciója, hogy tartsa a hidat.

tkacsa 2011.03.09. 12:02:38

Utolag megnagyobbitjak plussz penz lehuzasert ujra csinaljak...es ilyen tervezoknek adnak Diplomat...ha-ha-ha:)

Nevem Earl 2011.03.09. 12:03:02

@titanmanus: Teljesen egyetértek, a gyalogosok garantáltak.

leslielong 2011.03.09. 12:03:34

Én sokáig azt hittem ebbe fog fonódni a budai fonódó villamos. :)
Azért ilyen magas, hogy elférjen az áramszedője.:))

De örölük, hogy bicikli alagút lett belőle, sűrűn járok erre. Azért szerintem elfér benne két biciklis. Csak mielött bemész csöngetni kell. És orditozni, hogy a szembejövö is figyeljen rád.

Én pl a Lánchid alatt mindig csengetek, mert sose tudom, hogy a beláthatatlan kanyarben ki jön szembe velem. Volt már belöle majdnem balesetem.

A gyalogosokat pedig ki kell tiltani!!! táblával és kész!

Kot Marlboro 2011.03.09. 12:03:39

két bringasávnak megfelelő méret ez,
de valóban a bekolbászoló gyalogosokkal együtt már nem lesz kényelmes - és mivel, ahogy elnézem, ott más átkelési lehetőségük nem igen lesz, biztos, hogy jópár gyalogos is arra megy majd.

tocibacsi 2011.03.09. 12:06:03

Ha nem bizonyul elég szélesnek, akkor majd kiraknak egy 5 km/h-s sebességkorlátozást meg egy traffipaxot... amolyan jó magyar módra... De semmi gond, a válasz hamarosan kiderül: megérkezett franciaországból egy biciklista, akit a BKV szakemberei majd belepróbálnak az alagútba...

Tatu Monk 2011.03.09. 12:06:22

@2llkedő: "a híd állapotának felmérése közben kiderült, hogy a pillérnek ez a szakasza nem lát el tartó funkciót"

Ezek tényleg nem gondoltak bele, hogy a gyalogosok soha nem lépcsőznek, ill. kerülnek, ha egyenesen és vízszintesen is tudnak haladni?!

Grrrrrrrrr......

szobakutty 2011.03.09. 12:06:27

@Körömcsiga: hát ezaz hogy csak olyan széles mint maga az út...
kerékpárúton ha valami béna jön szembe max félrerántod a szarvát és lemész pár centivel az útról na bumm, de ha itt kell félrerántanod? na akkor BUMMM! :D

2llkedő 2011.03.09. 12:08:39

@Tatu Monk:
És mit lehet tenni, ha nincs több hely?

leslielong 2011.03.09. 12:08:51

Lemértem 2m -2.20m széles lesz az alagút. Egy raklap 80cm széles és vonalzóval kiszerkesztettem. Szerintem a északi összekötö-hid járdája se szélesebb. És még is lehet biciklizni rajta.

leslielong 2011.03.09. 12:11:19

Hogy mérted? kimentél centivel? :)

tocibacsi 2011.03.09. 12:12:45

@leslielong: sztem a képen pixelek arányában, feltételezve a raklap ismert 80 cm szélességét... én 205-re tippelem, centiben. Ha a raklap 80... meglát-lyuk ...

nowy 2011.03.09. 12:13:10

Még is milyen csövek és vezetékek lehettek ott, amikre a 90 milla nagy része elment ?

2llkedő 2011.03.09. 12:14:46

@leslielong:
Tudom.
Szabványos kétirányú kerékpárút sávszélessége 1,0 m. Plusz 30-30 cm biztonsági sáv.

liksoft 2011.03.09. 12:15:09

Nem lehetne végre a kerékpárosoknak a többi közlekedővel (autók, gyalogosok, GYEREKEK, BABAKOCSISOK, stb...) EGYÜTT közlekedni? Miért hiszik, hogy ez meg az csak az Övék, és Nekik kiváltságaik vannak. Most is! A gyalogos (esetleg babakocsis) menjen csak a lépcsőn, vagy kerüljön az úttesten.

Szerintem örülni kéne, hogy ennyi megvalósítható volt, és kerékpárosok, valamint gyalogosok békésen egymás mellett használják egészségben, biztonságban.

U.i.: Szerintem olyan nagy a híd alatti távolság, hogy az kerékpáros számára elviselhetetlen terhet jelent mikor egy babakocsis kismama mögött kell menni, miközben az anyuka szerencsétlenkedik még két rakoncátlan kölkével. Hát felháborítóak ezek a gyalogosok. Ugye? (Kerékpárosnak üzenem, egyszer Ő is volt rakoncátlan gyerek.)

2llkedő 2011.03.09. 12:15:31

@nowy:
2 db 60-as vízcső, gázcső, kábelek.

leslielong 2011.03.09. 12:15:33

Hát a épitettő most épülő rozsadombi villájában is meg kellett csinálni a csöszerelést :)

De pl egy optika kábelről biztos tudok, mert nem rég vágták el a céges optika kábelünket ami a margit-hidon fut :)

prof_bp 2011.03.09. 12:17:12

@2llkedő: Már írták neked, de ott van a cikkben, hogy ez nem tartópillér, nem tart semmit.
Ez azért nem egy csatlakozó, hogy csak szabvány szerinti lehet...

leslielong 2011.03.09. 12:19:15

Zárjuk el a viták srácok

Ma 3-ra mindenki kibicklizi és leméri centivel!!! :) Az első helyes és pontos megfejtő cserébe elsőként gurulhat át a megyitási napon :)

nowy 2011.03.09. 12:19:46

@leslielong: Azért nem értem,mert a kép szerint a luk felett van még bőven hely a a hídon átmenő vezetékeknek.Körben meg nincs semmi.

2llkedő 2011.03.09. 12:21:14

@prof_bp:
A cikkíró valszeg nem ért a statikához. Ez a parti pillér a mederhídnak a hídfője. De ha megnéznéd a hidat, akkor a mederhídnak az ívtartói éppen erre támaszkodnak. Úgyhogy van mit tartania.

prof_bp 2011.03.09. 12:22:00

@Körömcsiga: Jah, ha így állunk hozzá, akkor az alagút sem kell, mert aki bringával indul el, az is megérdemli, hogy kerülnie kelljen... Ez a szokásos magyar megoldás. Ha már egyszer hozzányúltak, akkor meg lehetett volna csinálni egyből jól is, de persze nálunk nem így mennek a dolgok...
Egyébként meg nem járok arra sűrűn, így nekem ebből a cikkből derült ki, hogy pontosan milyen is lesz, tehát nekem új.

dif'ferenc'e 2011.03.09. 12:23:29

Szerintem meg fasza, hogy lett egy ilyen.

leslielong 2011.03.09. 12:24:13

Hát ez az körbe kellett a lyuk felett vezetni, vagy elötte lesülyeszteni a földbe. Azért nem csak pár cső megy arra, hanem igen nagy átmérőjü GÁZ! VIZ!csövek, 10 KV-os elektromos kábel stb... annak valahogy le kell kanyarodni a föld alá! És gondolom eddig az üreges helyen volt ez megoldva. Mint szerviz terület.

prof_bp 2011.03.09. 12:25:02

@2llkedő: A cikkíró lehet, hogy nem ért hozzá, viszont nem is ő találta ki, amit leírt róla. "a híd állapotának felmérése közben kiderült, hogy a pillérnek ez a szakasza nem lát el tartó funkciót, és üreges." Ezt nyilván nem ő mérte fel, nemde? Persze az kérdés, hogy mit kell az alatt érteni, hogy "ez a szakasza". Mert ha csak ez a 2-2,5 m-es szakasza üreges, akkor világos, hogy nem lehetett volna szélesebb, de ez viszont nem derül ki a cikkből.

prof_bp 2011.03.09. 12:27:52

@2llkedő: Minek? Nem akarok érteni a statikához. Ha egyszer egy hozzáértő azt mondja, hogy üreges, miért is vonnám kétségbe? A felmérést nem a cikkíró végezte, hanem szakemberek, nemde? Velük vitatkozz, ne velem.

Perillustris 2011.03.09. 12:29:42

Az eddigi kerülőnél még a szükséges körültekintő lassítással együtt is jobb lesz. Ha csak ez lenne az Eurovelo 6 hibája, ujjonghatnánk.

Én a látványterven tíz(!) férőhelyes parkolót nem értem. Mégis, mire lesz az elég? Ellenben kiváló hely lett volna a BuBinak. ;)

szegedbicaj 2011.03.09. 12:30:03

Ez az alagút még egyirányú forgalomnak is kevés, nemhogy kétirányúnak! A faltól eltartanak majd a közlekedők, egymástól is... rémesen szűk... a gyalogos meg nyilván majd hegyet mászik, mikor ott az egyenes út. Az a kacskaringó a parkolóknál meg... egyszerűen szánalmas.

CSI

2llkedő 2011.03.09. 12:30:22

@prof_bp:
Honnan tudod, hogy mit mondtak a szakemberek? Annyit tudsz, hogy mit írt a cikkíró. De hogy annak mennyi köze van a valósághoz, nem tudod.

Kot Marlboro 2011.03.09. 12:31:09

@liksoft: nem lenne baj, hogy gyalogosok is használják, ha lenne elég hely.
Így ez _balesetveszélyes_.
És ezt nem azért mondom, mert én nem lassítanék le és csöngetnék az alagútban, de tudom, hogy lesz olyan, aki átszáguld - mert figyelmetlen, vagy azt gondolja, hogy kizárólag a kerékpárnak kijelölt úton csak biciklik közlekednek.
Tervezésnél figyelembe kéne venni ezeket a dolgokat is - mert ha eleve rosszul van valami kialakítva, azon már nehéz később változtatni - és ez a kialakítás így sajnos balesetveszélyes és konfliktushelyzeteket teremthet gyalogos és bringás között.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.03.09. 12:31:46

@liksoft: Barátom, te abban a tévhitben szenvedsz, hogy magyarul a személyes névmásokat nagybetűvel kell írni (Övék, Nekik, Ő). Szólok, hogy magyarul a személyes névmásokat nem kell nagybetűvel írni (övék, nekik, ő). Ha nem akarsz nevetséges benyomást kelteni, akkor mostantól így írd őket.

brooks was here 2011.03.09. 12:31:55

Szerintem eleg szeles lesz, es jol is nez ki, en orulok neki. Igen, hasznalni fogjak a gyalogosok is. Majd lelassitok. Egy kamera beferhetne a koltsegvetesbe, talan nem lenne tele torott uveggel egy het utan.

Perillustris 2011.03.09. 12:32:36

@liksoft: a KRESZ ismer "csak az övé" utakat, ezt elárulom.

2llkedő 2011.03.09. 12:33:27

@Kot Marlboro:
"Tervezésnél figyelembe kéne venni ezeket a dolgokat is -"

Az emberi hülyeség határtalan. Mindenre nem lehet tervezni. A szabályokat kell betartani! A szabályokat azért találták ki, nem pedig azért, hogy legyen mit kijátszani.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.03.09. 12:34:25

Gyerekek, én akár le is szállok vagy a hátamra veszem arra a 10 m-re, ha nem kell többet a lámpákon-állomáson keresztülgurulnom.

Nagyon jó dolog ez, csak legyen már kész.

Aki meg a gyalogosokon idegeskedik, az jó időben tényleg inkább jobban jár az úttesttel, mert a Dunaparton korzózók inkább a kritikus tömeg. Ez van.

ilyennicknincs 2011.03.09. 12:36:52

@liksoft: Igazadvan liksoft! De a morcogas itt arrol szol hogy egy valag penzert csinaltak egy felmegoldast (megint) Ha a hid piller nem tarto szerkezet mint jelen esetben, akkor miert nem tettek meg egy savot a gyalogosoknak. Nem azert mert a bicajosok nagy kiralyok es csak nekik jar az 1x1 sav hanem mert igy biztonsagosabb, es a korulmenyek is megengedik. Lehet akkor mar 130 misikebe kerult volna..... passz

2llkedő 2011.03.09. 12:39:11

@ilyennicknincs:
"Ha a hid piller nem tarto szerkezet mint jelen esetben,"

Már leírtam, hogy tartószerkezet. Az más kérdés, hogy az új hídszerkezet könnyebb, mint a korábbi, ezért ennyit lehetett gyengíteni a pilléren.

Debyand 2011.03.09. 12:41:23

Amíg a kerékpárosok a piroson jönnek keresztbe a zebrán és még nekik áll feljebb ha valaki megjegyzi hogy nem neki van zöld, addig nézzék el nekünk gyalogosoknak hogy ott közlekedünk ahol ők is. Ha majd kedves bringával közlekedők tiszteletben tartják a KRESZ szabályait, és nem kell előlük menekülni a járdán, akkor lehet majd esetleg szólni, ha véletlen valaki gyalog rátéved a kerékpár útra

Kot Marlboro 2011.03.09. 12:43:28

De vannak alapvető szociálpszichológiai, városszociológiai tényezők, melyeket a jobb helyeken már figyelembe vesznek a közlekedés, útvonalak kialakításakor.
Ennél az alagútnál pedig elég valószínű, hogy a rakparton sétálgató gyalogos nem feltétlenül fog körbe felmászni, kerülni egy nagyot, ha ott van az az alagút, ami egyenesen továbbvisz és csak 1 perc alatt továbbjut rajta.
Egyébként ha az a helyzet áll fent, hogy fizikailag nem lehetséges a szélesebb alagút, akkor nyilván nem sok mindent lehet tenni, max. annyit, hogy körülötte már eleve úgy vezetik a gyalogos és kerékpáros útvonalakat, hogy minél kevesebb eséllyel térjenek be a gyalogosok az alagútba + kitáblázni jól láthatóan.

ilyennicknincs 2011.03.09. 12:44:21

@2llkedő: Okes! Ertem! Ettol meg biztos lett volna megoldas a nagyobb likra is!

leslielong 2011.03.09. 12:45:43

@2llkedő: Elolvastam kételkedő szakmai cikkét és itt egyértelmű müszaki rajz van a szélességet illetően!

A műszaki rajz szerint a szélleség 3MÉTER 20 centi lesz! 3.20m Akinek ez nem elég ne szálljon biciklire!!!

amúgy érdemes elolvasni a cikket minden kérdéseekre választ kaptok!

www.earecon.com/Portal/Documents/Acelszerkezetek/2010/aszerk1001.pdf

2llkedő 2011.03.09. 12:49:17

@ilyennicknincs:
Persze. Mindent meg lehet oldani, csak kérdés, mennyiért? Hogy van-e értelme annyival többért mecsinálni?

leslielong 2011.03.09. 12:54:58

@2llkedő: Tényleg 2.60 :(

Mennyi az északihid bicikli sávja?

Mert az egy jó viszonyitási alap lehet. És mennyi a lánchid alatti alagút?

Kot Marlboro 2011.03.09. 12:56:01

@2llkedő: az előbbit neked címeztem volna, de sajnos a címzés lemaradt...

szegedbicaj 2011.03.09. 13:01:13

@leslielong: A 3 m 20 cm a vasbeton keretszerkezet külső szélessége, nem az útszélesség.

CSI

2llkedő 2011.03.09. 13:01:56

@leslielong:
Északi híd 2,80, de ott a szélén van egy 20 centis szegély. A lánchídi alagút is nyalván 2,60, de ott íves az oldala.

leslielong 2011.03.09. 13:02:39

De lemerem fogadni, hogy ezen még egy kamion is átfér :) mert az csak 255 centi széles! Igaz be kell hajtani a tükröt :)

2llkedő 2011.03.09. 13:03:09

@Kot Marlboro:

Megválaszoltad:

"Egyébként ha az a helyzet áll fent, hogy fizikailag nem lehetséges a szélesebb alagút, akkor nyilván nem sok mindent lehet tenni,"

nemecsek ernő áruló 2011.03.09. 13:05:18

@Nevem Earl: Ugyanmár. Tapasztaltuk a Margit hídnál, hogy egy bringás 50 centi széles úton is tud 70-el tekerni, még úgy is, hogy tele van gyalogossal, nehogy már ez a kis szűk alagút gáz legyen! :P

leslielong 2011.03.09. 13:06:35

Én még anno emléxem 15-20 éve mikor még nem volt felúhitva az északiösszekötö-hid, akkor szembe találkoztam egy wartburggal. Mert pár fiatal srác, gondolom brahiból feljött a járdára. És úgy kellett átemelni a biciklim a wartburg felett :) és még én is elfértem a korlához nyomodva. De istenemre igaz! és tényleg végig mentek! :)

Kot Marlboro 2011.03.09. 13:13:23

@2llkedő: én azért inkább a mondat másik felére helyezném a hangsúlyt, hogy ennek ellenére mi az, amit _lehet_ tenni :)
(Bár azért számomra még nem egyértelmű, hogy akkor fizikailag lehetne-e szélesebb az alagút, vagy sem.)

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:13:48

Korrekt. 90 millát költöttek arra, hogy a tekerődroidnak kényelmesebb legyen.

Köszönet helyett a legfőbb problémája a pedáldroidnak az, hogy nem lehet majd menni a gyalogosoktól.

Érdekes, ez a probléma nem merül fel a tekerődroidban, amikor ő maga szabálytalankodik és tojik az általa alapvetően ismeretlen KRESZ-re, a pedálagyúak meglátása szerint akkor is a másik a hunyó.

Ügyes.

k_attila78 2011.03.09. 13:16:24

@luciferko: ha ugyanezt a gondolatmenetet folytatjuk autósdroidra akkor felszedhetjük az összes autópályát... azt sem köszönte meg egy autós sem...

szegedbicaj 2011.03.09. 13:18:48

@luciferko: Lehet, hogy nem csak egy tekerődroid van? Bakker, ez eszedbe se jutott. :)

CSI

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:19:01

@k_attila78:

Köszönet helyett fizette. Nem is egyszer. Te mennyit álltál a 90 millából?

Inkább ne gondolkodj! Tekerj.

Kot Marlboro 2011.03.09. 13:20:02

@luciferko: Előítélet fejekbe bebetonozása: a "tekerődroid" elidegenítő kifejezéssel utalni egy igen széleskörű és egyáltalán nem homogén csoportra, akik között vannak szabályokat betartók, szabálytalankodók is, gyerekek, felnőttek, munkába biciklivel közlekedők stb.
Ügyes.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:21:03

@CsImi:

Több is van. Mint autós. Az autósok mégse mennek keresztül-kasul ahol nekik tetszik, mert betartják a szabályokat, ami egy tekerődroid számára lehetetlen feladatnak tűnik.

2llkedő 2011.03.09. 13:21:03

@Kot Marlboro:
Leírtad, mit lehet tenni. Remélhetőleg ez lesz. Egyébként pedig szerintem aki ott sétál a rakparton, az nyugodtan átsétálhat a kereszteződésen. Ahogy elnéztem, igazából kerékpárosok vannak ott többségben.
Ha elolvasod a cikket, akkor megtudhatod, hogy szélesebbre nem volt lehetőség.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:21:58

@Kot Marlboro:
Akinek szól, az érti. Akinek nem, az nem veszi magára. Itt úgy tűnik az előbbiek kezdenek tobzódni.

CavanyuSukor 2011.03.09. 13:22:10

Szerintem egy kósza szellő elfordította 90 fokkal a tervrajzokat a tervezőszaksegédmunkásmérnök asztalán, amit ő sajnos akkor épp nem vett észre, így aztán az alagút olyan széles lett, mint a magassága, ellenben olyan magas, mint ami a szélessége lett volna! Biztos, hogy ez történt, 100%!:)

Kot Marlboro 2011.03.09. 13:22:45

@2llkedő: Ok.
Reméljük a legjobbakat :)

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:22:56

@- Rendi -:
Valóban. A közlekedés egyik legsérülékenyebb résztvevőjétől elvárom, hogy a saját érdekében figyeljen magára.
Ugyi milyen hülyeség?

Publius Decius Mus 2011.03.09. 13:23:05

Lehet, hogy kicsit keskeny, de a hidat sem arra tervezték (még Arany János idejében), hogy később majd fúrnak egy nagy lukat bele.

k_attila78 2011.03.09. 13:24:34

@luciferko: rengeteget adózom és úgy tudom az adófizetők pénzéből épült, előbb gondolkozz utána írj!

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:25:46

@k_attila78:

Akkor gondolkodás közben gondolj arra is, hogy hányszor volt beépítve a benzin árába.
Mennyi benzint iszol 10 km tekerés alatt?

malar 2011.03.09. 13:25:51

2.6 méter az 1.3 méter / oldal. Ha azt vesszük, hogy egy tipikus bringa szélessége 50-80 centi között van, akkor ez elégnek tűnik a kétirányú forgalomhoz még akkor is, ha figyelembe vesszük a nyilvánvaló tényt, hogy a faltól mindenképpen tartani fog mindenki egy jó 20-30 centi távolságot minimum.

Azért tűnik ilyen keskenynek, mert valójában a szélességéhez képest nagyon magas lett valamiért :) Ha az a szélesség 2.6 méter a képen, akkor a belmagasság még a boltív legalsó pontján is inkább 3 méter kürül indul, a boltív csúcsán pedig sanszosan túl van a 4 méteren is.

k_attila78 2011.03.09. 13:27:39

@luciferko: így van tovább gondolkoztam és tényleg egyre drágább a benzin amit az autómba tankolok, igazán megérdemelnek egy kis odafigyelést a biciklisek úgyhogy nagyon jó hogy megépült az alagút...

- Rendi - 2011.03.09. 13:28:25

@luciferko: Nem, csak szimplán ide jöttél előítéletek alapján kötekedni, meg észt osztani.

2llkedő 2011.03.09. 13:28:35

@malar:

A magasságból még lejön 40 cm. (feltöltés+burkolat)

k_attila78 2011.03.09. 13:29:28

@- Rendi -: osztana ő csak nincs mit osztani szegénynek...

repattila 2011.03.09. 13:31:57

@liksoft: Szerinted miért nem lehet mondjuk az autóknak és a babkocsiknak együtt közlekedni? Talán, mert nagy a sebességkülönbség? Most próbáld ezt a gondolatmenetet alkalmazni bicigli és babakocsi dimenzióban is kérlek.

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.03.09. 13:32:58

Nagyon jó, hogy csinálnak. De nekem nagyon keskenynek tűnik az alagút! :(

Nevem Earl 2011.03.09. 13:33:10

Gyerekek, ne kezdjük már megint tépni egymást. Luciferko egyszerűen beleesett abba a tipikus hibába, hogy az idióta, úton szlalomozó, tükröket leszaggató pedállatok miatt érzett ellenszenvét vetíti ki az összes bringásra, ha szabályosak, ha nem. Ne vegyétek fel a kesztyűt, mert ennek a vitának úgysincs vége soha. És ezt a bringás oldalról mondom.

- Rendi - 2011.03.09. 13:33:25

@luciferko: A benzinedből mennyi autópálya jött ki? 15 centi?

malar 2011.03.09. 13:35:18

@2llkedő:
Wow, akkor nem 4 méter lesz a belmagasság, csak 3.6 :) Én 168 centi vagyok, szóval függőlegesen több mint kétszer elférnék abban az alagútban, de sanszosan biciklivel együtt úgy is, hogy a pedálokon állok.

Az egyik képen az alagút végén látszik egy ember sziluettje. Ott jól le lehet mérni milyen magas is valójában.

Nem tudom miért ilyenre csinálták, hajlok arra a véleményre, miszerint valaki felcserélte a szélességet a magassággal véletlenül :)

De az is lehet, hogy ez amolyan az M6-os szellemében történt "grandiózus" megalomán méretezés szüleménye. Miért is lepődjek meg ezen, amikor képesek voltunk olyan dombokba alagutat fúrni, ahol szó szerint homokot kellett hordani az alagút tetejére, hogy az ne lógjon ki a dombból.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:36:33

@k_attila78:

Helyes. Örüljünk neki, épült valami.

De ugyi nem gond, hogy a bringás azon benyögése után, hogy onnan tiltsanak ki mindenkit, nagy ívben tojok az összes tekerődroidra.
Fel kéne fogni a bringavitézeknek, hogy nem csak ők vannak a világon, és nem az övék a város.

k_attila78 2011.03.09. 13:39:12

@luciferko: dehogy gond ők viszont nem biztos hogy annyira primitívek hogy egy autós beszólása miatt utálják az összeset... ugye nem gond? egyébként aki városban biciklizik nagyobb távolságokra autót használ az melyik csoporthoz tartozik?

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:39:28

@- Rendi -:
Jogos. Fentebb láthatod, nem igazán díjazom, ha egy agyatlan vázvalami ki akar tiltani másokat a közlekedésből.

Ez van. Ilyen a neveltetésem, biztos a gyerekszoba megléte volt a probléma, a disznóólban valóban az erősebb a győztes, és megteheti, hogy gyalogosokat tiltó táblát akar kirakatni.

Ha nem tetszik, te is próbáld meg felfogni, hogy a város nem csak a bicikliseké, hanem mindenkié, ha ennek megértésére alkalmatlan vagy, akkor meg kénytelen vagy elviselni a kötözködésemet, az élet ilyen kegyetlen.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:40:26

@- Rendi -:

Az adódból mennyi? Az ellopott gázolaj, amit az autópályaépítőktől ócón kaptál?

Silent Bob 2011.03.09. 13:41:04

@luciferko: Feltételezem az autópályán sem zavarnának a gyalogosok. Vagy de? :)

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:42:01

@k_attila78:
Én sem utálom az összeset, csak azokat, amelyik megérdemli.
Piroson áthajtás, elsőbbség meg nem adása, sávra vonatkozó szabályok be nem tartása alapján ez úgy cirka a bringások 99 százaléka. A maradékkal semmi bajom.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:42:34

@Silent Bob:

Ott nem. Igaz, eszük cirka ugyanannyi lenne, mint a tekerődroidnak.

k_attila78 2011.03.09. 13:43:34

@luciferko: és a szabálytalankodó autósokat imádod... Te soha nem szegtél meg egy szabályt sem?

Silent Bob 2011.03.09. 13:43:41

@luciferko: Mert neked aztán rengeteg van. De szeretném én ilyen egyszerűen látni a világot! :)

- Rendi - 2011.03.09. 13:43:55

@luciferko: A város nem csak a bicikliseké, ez így van rendjén; de az út az autósoké, a bicikliút meg a biciklistáké.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:45:26

@k_attila78:
Aki azt mondja, hogy nem, az hazudik.

Csak a mai világban, ha én hibázok, akkor engem vonnak felelősségre, és sajnos ha a bringás hibázik és kivasalom, akkor is az első reakció az, hogy az autósra fogják, mert 3 centivel arrébb mert menni, mint az ideális nyomvonal.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.09. 13:45:28

@liksoft: "Nem lehetne végre a kerékpárosoknak a többi közlekedővel (autók, gyalogosok, GYEREKEK, BABAKOCSISOK, stb...) EGYÜTT közlekedni?"

Okos gondolat. Miért is nem tologathatom a babakocsit az M3-ason a belső sávban? DISZKRIMINÁCIÓ!!!!!

(hülye)

- Rendi - 2011.03.09. 13:45:53

@- Rendi -: Mármint itt arra gondoltam, hogy a gyalogos sem az út közepén sétál, mert balesetveszélyes; egy gyalogos-kerékpáros csattanás is veszélyes, ezért érdemes külön utakon közlekedni.

liksoft 2011.03.09. 13:46:53

OK. A hiba bennem van. Nyelvtanilag is, amikor nem általánosságban írok (vagy írom a megjegyzésem), hanem a másik iránti tisztelet és megszemélyesítés miatt írom nagybetűvel. De ezt észrevenni is lehet.

A másik a tolerancia. Ami mára sokunkból kiveszett. Tolerancia a kismamával, gyerekkel, időssel, autóssal, kerékpárossal szemben. Nehéz éveknek nézünk elébe, és ha nem tudjuk egymást jobban elviselni, még nehezebb lesz. A fúrás (nem alagút / átjáró) helyett inkább segítenünk kellene egymást.

A szélességgel egyetértek. Lehetett volna szélesebb is. Azt viszont ki tudja, hogy a híd lábába milyen beépítések vannak. A híd világításához tartozó trafóház esetleg. Vagy valami más. Lehet, ezért nem szélesebb. Ennyi van, ez szerintem pont 2,6m-rel több a nullánál. Én örülök neki, nem szapulom.

Részemről befejezve. Aki érti érti, aki meg nem, azzal én nem kerülök egy platformra. Sorry

onderon 2011.03.09. 13:46:56

@luciferko: a város nem csak a bicikliseké, a kerékpárút viszont igen. ezt meg gyalagosként kéne megérteni, vagy ne csodálkozz ha 40-el átmegy a hátadon egy futár majd adott esetben ezen az alagúton.

_FoxiMaxi_ 2011.03.09. 13:47:10

Látva az alagutat és a terveket a villamos hálózat fonódásáról azt kell, hogy mondjam - annak ellenére, hogy biciklizem - célszerűbb lett volna a villamost átbújtatni ezen az alagúton. Esetleg osztva a bringásokkal valahogy...
Mert ez így elég szánalmas lesz... :(

CavanyuSukor 2011.03.09. 13:47:11

@luciferko: "Én sem utálom az összeset, csak azokat, amelyik megérdemli.
Piroson áthajtás, elsőbbség meg nem adása, sávra vonatkozó szabályok be nem tartása alapján ez úgy cirka a bringások 99 százaléka."

Van erre a 99%-ra valami konkrét, hivatalos adatod is, vagy csak egyszer egy bringás felhúzott agyilag, és ezt a következtetést tudtad levonni belőle?
Vagy már tényleg ennyire sok bringás van, hogy az a maradék 1% is több száz ember?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.09. 13:47:31

@luciferko: Van erre a 99 százalékra valami statisztikád is, vagy csak ideböffentettél valamit?

www.origo.hu/itthon/20090923-ipsosfelmeres-az-autosok-haromnegyede-bevallottan-szabalytalankodik.html

Ha érvelni akarsz, akkor számokat kérünk. Nekem vannak, most te jössz...

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:47:54

@- Rendi -:

"@luciferko: A város nem csak a bicikliseké, ez így van rendjén; de az út az autósoké, a bicikliút meg a biciklistáké. "

Ez nagyon szép beszólás volt. Hivatkozhatok majd rád, amikor pofánverem a Szentendrein 80-al hasító autósok között szlalomozó idióta bringaállatot, mert képtelen felmenni a csont üres bringaútjára, amiért évente rázta az eszével megfelelő értelmi képességekkel bíró bringáját a Margit hídon?

Mert ugyi nem kell messze menni ahhoz, hogy a bringaút mellett az autók között tekerő barmot találj.

k_attila78 2011.03.09. 13:48:31

@luciferko: akkor kiderült hogy egy autós troll vagy köszönjük szépen... hiszen ha te is megszeged a szabályokat és számon kéred másokon a betartását, akkor troll vagy és csak kötekedni jöttél ide...

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:49:48

@onderon:
Az enyémen nem, mert nekem van annyi agyam, hogy nem kutyagolok a bringaúton.
Tudom, az én hibám, hogy tőlük minimális mértékű agyat várok el.
Ez van.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:52:39

@Gery.Greyhound:

Nagyszerű.

Melyik a veszélyesebb?

1. Autó index nélkül sávot vált, a közelében élő ember és autós nincs. Ezt én is megteszem, hajnali háromkor nem indexelek az üres útnak.

2. Okos bringás, akinek kint van a mackósajt, szó nélkül hajt át az úton, és letojja, hogy a főútvonalon haladok, és elsőbbséget kell adnia.

Az egyik semmivel nem jár, a másik egy kivasalt biciklissel, akinek ráadásul az lesz a fejfájára írva, hogy nem tudta a KRESZ-t.

Érted már a problémát?

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:53:27

@k_attila78:

Fentebb találod a neked is szóló választ.

Próbáld meg elolvasni, és megérteni is.

- Rendi - 2011.03.09. 13:54:35

@luciferko: Nem így értettem; de vannak idióták mindenhol, ez tény.

k_attila78 2011.03.09. 13:56:17

@luciferko: nem említetted a "ráhajtok a bringasávra és úgy kanyarodok index nélkül jobbra kivasalva a szabályos biciklist" pedig olyat is látni sokszor...

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:56:19

@- Rendi -:
Ebben egyetértünk. Csak az egyik oldalnak végre fel kéne fogni a saját korlátait, és megérteni, hogy nekem max. a festék jön le a verdáról, neki meg törik keze-lába.
De ha nekik így jó, nekem semmi kifogásom ellene.

k_attila78 2011.03.09. 13:57:45

@luciferko: egyébként kértek tőled a 99%-ra statisztikát kérlek tedd fel ide! köszi...

Nevem Earl 2011.03.09. 13:57:54

@luciferko: Na ezzel a 99%-kal most ordas baromságot írtál. Mivel jó eséllyel autóban ülsz, nyilván csak az úton lévőket látod, akikre még igaz is lehet, de a kerékpárúton (már ha van ilyen luxuscikk az adott szakaszon) szabályosan hajtók jelentősen többen vannak.

k_attila78 2011.03.09. 13:58:44

@luciferko: nem te vagy az egyedüli autós...

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 13:59:22

@k_attila78:
Ettől függetlenül kíváncsi leszek arra az őrületre, ami majd lesz a Margit híd pálya részén, ahol a budai oldalon megszűnik a kerékpárút, és összeeresztődik az autós, és a biciklis.
Lesz még abból is poszt, pedig elég egyszerűek a szabályok, csak ugyi a betartása már nehezebb, amikor két pedált kell felváltva tekerni, és még lélegzésre is figyelni kell közben, nehogy az kimaradjon az életfolyamatokból.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 14:03:13

@k_attila78:

Nyitott szem. Próbáld meg, főleg ha autóban ülsz.

CavanyuSukor 2011.03.09. 14:05:31

@luciferko: "Nyitott szem. Próbáld meg, főleg ha autóban ülsz."

Itt a megoldás! Mint köztudott minden autónál igen nagy a holttér, amit nem látsz, nyilván a szabályos bringások mind a holttérben vannak, azért nem látod őket! Egyszer próbáld ki, hogy kiszállsz a kocsiból és úgy nézel körbe! Egész más lesz a világ!;)

2llkedő 2011.03.09. 14:11:36

@malar:

"Wow, akkor nem 4 méter lesz a belmagasság, csak 3.6 :)"

2,5 m a kerékpáros zűrszelvény magassága. Ebbe nem lóghat bele semmi, tehát az ív már csak e felett van.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 14:11:47

@CavanyuSukor:

Helyes. Ez jogos. Nagy a holttér.
De autóban legalább van mire fogni.
Egy bringásnak az agyába van építve a holttér, eleve vak és buta a nagy részük.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 14:12:41

Na páááá, további jó létet minden leendő vesedonornak.

k_attila78 2011.03.09. 14:12:47

@luciferko: szóval kamu volt az adat... a látszat néha csal...

k_attila78 2011.03.09. 14:13:28

luciferko besült szegény:)

JSZs 2011.03.09. 14:14:53

@luciferko: köszi! neked is kellemes napot :)

halar 2011.03.09. 14:16:18

mitől életveszélyes most az úton tekerni a híd alatt?
vagy ilyenek nélkül nem lehet cikket írni?

otapi 2011.03.09. 14:19:31

@luciferko: Ja, te nem Stock vagy? Azt hittem bereggelt álnéven, de ő tovább bírta volna :)

Nevem Earl 2011.03.09. 14:21:50

@k_attila78: Csúnyán. :) Az elején még hűteni igyekeztem az indulatokat, de a végére konkrétan felkúrta az agyamat ez a troll. A leghalványabb fogalma sincs például arról, hogy a bringás azért teker olykor a bringaút mellett az úton, mert a bringaút szimplán használhatatlan és senki nem óhajtja magát nemzésképtelenné tenni, mire hazaér. Az ilyen dolgokat (sajnos) csak tapasztalati úton lehet felfedezni, a guruló fotelből nem látszik. :)

Tökinger · http://napilaci.blog.hu/ 2011.03.09. 14:31:42

Örülök az alagútnak, bár nem is járok cangával, de nekik is egyszerűbb az élet így és nem tekernek át "narancssárgán" a zebrán. 95%ban tömegközlekedek, remélem én is átsétálhatok majd a 90 millán:) De ha egy cangás elmagyarázza, hogy pl. a batyi és a bem tér között miért megy az autók között, azt megköszönöm...

Perillustris 2011.03.09. 14:34:29

@luciferko: "mert betartják a szabályokat"

Nagy mókamester vagy te is.

Nevem Earl 2011.03.09. 14:38:30

@Tökinger: Ennek legfőképp a rakparti turista-áradat és egyéb kétlábúak az oka. Annyi esélyed van ott tekerni, hogy akár tolhatnád is. Mentségükre legyen mondva, hogy állati szarul van felfestve ott a vonal (végig alig látszik), bár lehet, hogy a felújítás némileg segített a problémán.

myronman 2011.03.09. 14:40:40

@luciferko: Arra én is kiváncsi vagyok... de igazából a sávokat nézve elég egyértelmű lesz a helyzet... Jobbra kanyarodás előtt elsőbbséget kell adni a sávban haladónak ami szerintem logikus...
Bár tuti jópáran nem fogják figyelembe venni sajnos :S

Mikrobi 2011.03.09. 14:48:45

@2llkedő: az általad linkelt cikkbeli képeken is van egy alagút. Ott futnak a csövek. Akkor az alagút levegője tartja a hidat, vagy esetleg mégsem teherviselő az a rész?

2llkedő 2011.03.09. 14:51:24

@Mikrobi:
Az egyik így száles, a másik úgy sárga.

Perillustris 2011.03.09. 14:56:55

@Tökinger: Tulajdonképpen csak pár méteren van kötelezően használt útszakasz, arra felmenni nem sok értelme van, miközben az előtte lévő több kilométeres szakaszt az úttesten nyomtad le.

tbs1001 2011.03.09. 15:07:13

Gyalogosok..? Miarákért járnának arra gyalogosok..? Az egyik 86-os megállóból a másikba sétálnának..? A híd északi oldalán semmi nincs, ami egy délről érkező gyalogost érdekelhetne... (Oké, izgága turistát max.)

Amúgy meg a nem hétvégi úrbiciklisek bőven faszán kavarnak mostanában, nem kell szerintem parázni.

andrejfej 2011.03.09. 15:11:02

Azért lett olyan magas, mert a velocipéddel közlekedők jogait sem szabad csorbítani. Na. A szélesség meg adott volt a szerkezetből.

halar 2011.03.09. 15:16:03

amúgy tök pozitív, hogy nem kell fölösleges lámpaváltásokra várni és átbiciklizni egy hév és villamosvonalak miatt tömött aluljárón, amire még a buszok is ráhordják a forgalmat.

BAR0KKER 2011.03.09. 15:18:04

90 millió?

Akkor biztosan nagyon fontos volt megcsinálni... még jó, hogy ilyen jól élünk...

myronman 2011.03.09. 15:19:29

Hát kíváncsi vagyok de próbálok optimista lenni, hátha működni fog :-]

k_attila78 2011.03.09. 15:27:08

@BAR0KKER: van most píz a nyugdíjakból:)

Fatal Error! System Halted! 2011.03.09. 15:35:29

@luciferko: ritka nagy seggarc vagy remélem tudod.

A kedves gyalogdroidok is sokat képzelnek magukról, de persze errôl meg Te feledkezel el. Ôk sem ismerik a KRESZT...

Aztán további kommentjeidet is elolvastam és arra a megállapításra jutottam, hogy neked valószínû átmehetett a lábadon egy bringás, hogy ennyire gyûlölöd ôket.

A közlekedésben résztveôk közül sokan nem tartjûk be a szabályokat, de mégtöbben igen. S ez egyaránt vonatkozik a gyalogosra, biciklisre, motorosra, autósra.
Csak te igen rosszindulatú módon egy kalap alá veszed az összes bringást.
Végül kívánom neked, hogy egy szabályt "betartó" autós okozzon neked kellemetlen perceket.

goolky 2011.03.09. 15:42:23

Engem leginkább az zavar a dologban, hogy egy ilyet le tudnak számlázni az államnak 90.000.000 Ft-os munkaként. 90 Millió. Bakker, hány jómunkásember hány havi bére??? Mi meg spórolunk minden szaron. Egyre többen többek között azért járunk bringával, mert autóval meg bkv-val megfizethetetlen.

Perillustris 2011.03.09. 15:44:34

@Fatal Error! System Halted!: Szerintem többen vannak, akik nem tartják be a szabályokat (gyalogosok, kerékpárosok, gép- és egyéb járművet vezetők).

Norbi 2011.03.09. 15:47:52

Szerintem teljesen nyilvánvaló, hogy két szintes lesz az alagút..

Perillustris 2011.03.09. 15:49:42

@hellness.wellness: 90M elég jó ár. Egy másfél-két négyzetméteres átadóablakot vágnak egy nyomorult panellakásban 100-200 ezerért.

andrejfej 2011.03.09. 15:56:41

@Perillustris: Biztos közbeszerzési eljárást írtál ki rá, ott röpködnek ilyen realitások :D

andrejfej 2011.03.09. 16:05:55

@hellness.wellness: Szerintem azért volt ilyen olcsó, mert nagy tételben vásároltak egy csomó lyukat, és ide helyeztették el az egyiket. Csak baromi drága volt a szállítási költség. Egy ekkora lyuknak? Képzeld már el.. :P
90M csak nekünk nagy pénz, néha csodálkozom is, hogy létezik ennyi? Én még a téli gumit se vettem a bringámra, úgy spórolok mindenen...

xunilo 2011.03.09. 16:11:09

Idézet a dokumentumből, amit valaki belinkelt ide:

"A kerékpáros-alul járó szerkezetét zárt vasbeton keretszerkezetként
alakítottuk ki. A keret külső szélessége 3,20
m, magassága az aluljáró tengelyében 4,63 m, a keret felső
része az építészeti igényekhez igazodva íves kialakítású."

Nah, ez alapján nekem úgy tűnik, h 3,2 méter az alagút szélessége. A külső. Tehát belül vmivel keskenyebb, de szvsz közelíteni fogja a 3 métert. Az meg azért csak elég.

Autós-kerékpáros vita:
Jó, h megépítik ezt az alagutat. A bicajosok örülhetnének inkább, mint picsognak, h nem elég széles (még nem is láttátok élőben, vazz!)
Azt meg itt már írta vki, h a benzin árában lévő adókat az autósok _mindenképp_ megfizetik. Ez nem olyan nagy bevétel, nem több az adók aránya, mint 70-80%. Tehát egy liter benzinben mondjuk közel 300 Ft. A biciklisták meg max áfát fizetnek, mikor bringát v alkatrészt vesznek (amit persze "kicsivel" nagyobb mértékben az autósok is fizetnek; egy új autó esetén ez min 1 MILLA, regadóról nem is beszélek)
Szóval minden egyes autós kilométerenként kb 15-30 Ft-ot fizet be az államkasszába. És abból az államkasszából ment ám ez a 90 milla is.
Hivatásos fikázóknak: h miért kerül "pár" szaros kábel áthelyezése 90 millába? Na mondjuk azért, mert nem egy-két kábelről van szó:
"A parti pilléreken több meglévő közmű halad
keresztül.
Ezek a következők:
– 2 db DN600 vízvezeték,
– DN200 gázvezeték,
– 7 db ELMŰ 10 kV vezeték,
1db ELMŰ 0,4 kV vezeték,
– 2 db INVITEL vezeték,
– 2 db UPC kábel,
– 1 db BKV erőátviteli kábel,
8 db BKV egyenáram kábel,
2 db BKV megerősítő kábel,
2 db BKV tápkábel,
8 db BKV visszatáplálás kábel,
– 3 db ELMŰ optikai kábel,
– 5 db Siemens-Trafficom kábel,
– 2+4 db központi forgalomirányítás kábel,
– DN200/300 termálvezeték,
– T-Com vezetékek,
– 4 db közvilágítási kábel,
4 db díszvilágítás kábel,
– 2 db BDK kábel."

Perillustris 2011.03.09. 16:19:31

@andrejfej: Nyilván van benne 10-15% tartalék(sic!), de több nem hiszem.

@xunilo: Nincs 70-80%. A kerékpárosra sokkal kevesebbet kell költeni, ezt nem jó kihagyni az egyenletből. Azt sem, hogy az autókázás költségeit nem fizetik meg a használók (talán a luxuskocsik tulajdonosait leszámítva). De ebbe a vitába most nem megyek bele.

goolky 2011.03.09. 16:20:56

@andrejfej: Hagyd el... Én is gyűjtök minden kupont, pontot, akciós toszt veszek, vonalas telót lemondtam, antennacsomagot csökkentettem, díjnullázok, stb. Mindezt csak a legutóbbi adócsökkentés miatt :)

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 16:34:58

@Nevem Earl:

"és senki nem óhajtja magát nemzésképtelenné tenni,"

Ez komoly? Szaporítani is akarod magad? Ne tedd. Hajdanában a Tajgetosz oldotta meg a hozzád hasonlókkal kapcsolatos problémákat.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.09. 16:36:21

@Fatal Error! System Halted!:

Örülök, hogy észrevetted.

De ez a lényegen nem változtat. 90 millás ajándékon a tekerődroidok csak fanyalogni tudnak.

xunilo 2011.03.09. 16:39:49

@Perillustris: igazad van, csak alig több, mint 60% a benzin adótartalma. Így nem több, mint 240 Ft-ot fizetünk be az államkasszába minden liter benzin/gázolaj vásárlásakor...

Perillustris 2011.03.09. 16:44:04

@xunilo: Tiltakozz! Ne tankolj!

@luciferko: Ajándék. Muhahahaha.

Silent Bob 2011.03.09. 16:45:32

@Perillustris: Ezek eltartanak minket. Hátra is dőlök egy kicsit. :D

otapi 2011.03.09. 16:49:44

@xunilo: Fegyverrel kényszerítenek hogy magán célra tankolj?

Ha szállításhoz, munkához kell, akkor meg úgyis beépül az árba, az ügyfél fizeti, aki lehet akár bringás is.

körteforma 2011.03.09. 16:51:07

Tetszik ez a belmagasság! Ha szobafestőlétrát viszek a hátamon, állítva, akkor is beférek. Ezek a fiúk mindenre gondoltak! :)

2llkedő 2011.03.09. 17:31:11

@körteforma:

Legalább nem vered be a fejedet.

titanmanus 2011.03.09. 18:40:33

@luciferko: hajrá, én szétröhögöm magam az írásaidon! :D Nem tudom direkt cukkolod-e a népet vagy tényleg ezt gondolod, de itt a munkatársakkal k/ jókat röhögünk azon amiket írsz!!! Hajrá! xD

szegedbicaj 2011.03.09. 20:33:39

@luciferko: Mondtam már, hogy béna provokátor vagy?

CSI

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.09. 22:14:20

@körteforma: épp ezen törtem a fejem, amikor megláttam a hírt: a Lánchíd alatti alagútban mindig a frász kerülget, hogy mikor fejelem le a mennyezetet. :D

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.09. 22:16:16

@luciferko: hm. Te tényleg ekkora barom vagy, vagy CsImi tippje a jó és csak provokálsz? (persze akkor is nagy barom vagy... :D)

Martian (törölt) 2011.03.09. 23:09:00

@luciferko: nagyon nagy különbség, hogy valaki a KRESZ-t figyelmes közlekedés közben értelmezi-e rugalmasan vagy ön- és közveszélyes módon hágja át.

Nevem Earl 2011.03.10. 08:25:34

@luciferko: Haver, ezzel végleg bizonyítottad, hogy egy orbitális faszparéj vagy. A hozzád hasonlók miatt időnként elgondolkodom rajta, hogy érdemes-e továbbra is dolgoznom a kulturált együtt közlekedésen. Ha minden autós ekkora büdös paraszt lenne, puskával járnék vadászni rájuk.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 08:31:43

@Nevem Earl: nincs használhatatlan bringaút (illetve ami van, az általában le van zárva), csak alkalmatlan bicikli. Nem véletlen, hogy össztelóssal járom a várost is... :D

Szergej Alekszejevics Budenszkij 2011.03.10. 09:43:46

Ahoj!

Nagyon tetszik, hogy bármilyen bringás hír jön mindig jönnek autótulajdonosok, akik jól leüvölthetik a bringások fejét. Nos ez magyar társadalmi betegség, nem lehet mit tenni vele.

Az alagútnak örülök, amit sajnálni fogok, hogyha oda villamos kerül, mert fölösleges pénzpazarlás, ráadásul mindentől és mindenkitől elvenné a helyet úgy, hogy a szentendrei HÉV ugyanott megy. Ha ennyire javítani szeretnének a közlekedésen miért nem lehetett a HÉV-hez csatlakoztatni a villamost a föld alatt, akkor a Batthyány téren a felszínen is jobban lehetnek közlekedni, nem egy sáv+buszsáv formátumban...

Az alagút jó ötlet, csak eljutni odaáig dél felől egyszerűen halálos. A Margit híd - Batthyány tér bringaút még istenes, de a Batthyány tér - BME szakaszon úgy rossz, ahogy van. Simán meg lehetett volna csinálni, hogy ahelyett, hogy a külföldi bámészkodók közé vezetik a bringásokat, átvitték volna a Gellért hegy tövébe és a Tabán felé. Hozzátenném, most, hogy jön a jó idő én bringával szoktam bejárni Pestre (25km-ről), gyorsabb vagyok így, mintha bármi mással próbálnék meg közlekedni és akkor is, hogyha rossz a kerékpárút, nem választható, hanem kötelező, hogy azon haladjak. Persze nem lehet 40-el tekerni végig (bár a haladós részeken ennyivel meg szoktam küldeni), a 20-25-ös tempót még a rosszabb bringautakon is ki lehet hozni a gépből. Úgy gondolom, hogy a bringások java része ezt a sebességet nem is haladja meg, a futárokról pedig bringásként is megvan a véleményem és nagyon nem pozitív.

Valaki írt arról, hogy mennyit is tejel az államnak: egy liter üzemanyagból kb. most 200 ft-ot zsebel be az állam. Egy 8 liter/100 km-es fogyasztás mellett ez 1600 forintot jelent, km-enként 16 ft-ot. Természetesen ennek a pénznek az autóutak fenntartásánál és fejlesztésénél lenne a helye (törvény szerint is), így kár azzal érvelni, hogy kitől mit vesznek el, törvényileg senkitől semmit, mert más alapokból megy. Amúgy hozzátenném, hogy bár sok nekünk a jövedéki adó, szaros kis zsebpénz ahhoz képest, amit az EUtól kapunk, akár bringaútra, akár autópályára, akár bármi másra.

A bringákkal kapcsolatban igazságtalannak tartom, hogy nincs kötelező biztosításuk (pedig a bringások is okoznak károkat!), nincsenek a bringák regisztrált adatbázisban (így szabadon lehet velük feketegazdálkodni), valamint az általános előírásokat is sokszor figyelmen kívül hagyják (KRESz, láthatóság biztosítása vagy csak szimpla jobbratartás). Igen, változtatni kell a kerékpárosok közlekedési lehetőségein, viszont a kerékpárutak építéséhez járuljanak hozzá a bringások (legalább egy EU pályázat önrésze erejéig), ahogy ezt az autósok is megteszik.

Ahogy pedig előttem már írták: Olyan még csak gondolatban se forduljon elő, hogy kiépített kerékpárút mellett az autók között lássunk bringásokat, mert nem választás kérdése, hogy kerékpárút megléte esetén hol közlekedhetsz!

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 09:57:56

@Szergej Alekszejevics Budenszkij: ahogy most te sem csinálsz mást, mint offolsz és hergeled a jónépet.

k_attila78 2011.03.10. 10:10:04

@Atomot az indexre!: :) beteg vagy mint a társadalom...

andrejfej 2011.03.10. 10:19:38

@hellness.wellness: Ne is mondd. Én is szorosabbra húztam a nadrágszíjam, de most jöttem rá, hogy mennyi mindenért feleslegesen fizettem. Legutóbb én is a bankszámlán változtattam, egy csomó szolgáltatásért már nem adok ki pénzt. hir.fm/0forint

Perillustris 2011.03.10. 10:38:41

@Szergej Alekszejevics Budenszkij: A plazma tévék sincsenek regisztrálva. Természetesen nem tartom ördögtől valónak a nyilvántartást, de ez vélhetően jelentős adminisztrációs költséget jelentene, ami nem feltétlenül térülne meg.

A kerékpárosok szabálykövetési fegyelme pedig egyáltalán nem rosszabb, mint bármely járművezetőé.

A bringások az adóforintjaikon keresztül hozzájárulnak a kerékpáros infrastruktúra fejlesztéséhez. Továbbá azzal is fizetnek, hogy kerékpároznak (egy tömegközlekedőre 46 eurócentet, míg egy bringásra ennek harmadát kell költeni kilométerenként).

BAR0KKER 2011.03.10. 10:46:49

@Fatal Error! System Halted!:

"A kedves gyalogdroidok is sokat képzelnek magukról, de persze errôl meg Te feledkezel el. Ôk sem ismerik a KRESZT..."

Gyalogdroid?
Meg még a tetves kurva anyád, az. A kreszt a gyalogosokhoz kell igazítani, mivel a természetes, a legtermészetesebb módja a közlekedésnek a gyaloglás. Pofázhat nekem autós, motoros, meg kvados meg egyéb magadfajta kis gennyes szarházi kis geci. Miattatok vannak a bajok, a balesetek, a problémák. Autósok, motorosok és a cseppfejű kis rohadékok miatt. Autó vagy motor vagy bicikli: tök mindegy. Valami van a kis gyökér alatt, már nyomul és leszar mindenkit. 4 ből három MINIMUM. Mindegy, hogy mi van alatta, szabályokat nem tart be, csak megy.
A gyalogos leginkább önmagát veszélyezteti, ha nem tartja be a szabályokat, a biciklis meg főleg az autós meg ennél durvább. Ezért utálunk titeket, főleg, amikor a járdára jöttök és le nem szállnátok a mocskos kis bringátokról, hogy toljátok, inkább elütitek az embereket, meg ügyeskedtek, ahelyett, hogy a hegyekbe, gyakorlópályára meg a jó kurva anyátokba mennétek gyakorolni meg szórakozni, ahová valók vagytok, ki a pusztába.

"Aztán további kommentjeidet is elolvastam és arra a megállapításra jutottam, hogy neked valószínû átmehetett a lábadon egy bringás, hogy ennyire gyûlölöd ôket."

Neki lehet, nekem meg egy pici gyerek rokonomat ütötte el járdán az egyik cseppfejű haverod, de nyugodj meg, ha legközelebb ilyen lesz, ott töröm el a kezét-lábát az ilyen tetűnek, itt dögöljek meg.

"A közlekedésben résztveôk közül sokan nem tartjûk be a szabályokat, de mégtöbben igen. S ez egyaránt vonatkozik a gyalogosra, biciklisre, motorosra, autósra."

Motoros, bringás, autós: négyből hárman NEM tartják be. Vagy még többen.

"Csak te igen rosszindulatú módon egy kalap alá veszed az összes bringást."

Veheti, ha a nagy többség tahóparaszt. Miért ne tenné?

"Végül kívánom neked, hogy egy szabályt "betartó" autós okozzon neked kellemetlen perceket."

Meg anyádnak is.

k_attila78 2011.03.10. 10:56:41

@BAR0KKER: üdv kedves Atomot az indexre!:)

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 11:08:05

@k_attila78: jól van kicsi tamagocsim, ugass csak, amíg bírod szusszal! :DDD

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 11:08:42

@k_attila78: na ja... hogy paranoiás vagy, még nem jelenti azt, hogy nem üldöznek. Ezesetben csak a paranoiád biztos. :D

Mon3 2011.03.10. 11:53:28

@Atomot az indexre!: Megfejtettem a titkodat. Te vagy a "tamagocsiman". Csak ezt az egy kifejezést ismered, és de ezt aztán nagyon.
Bővíthetnéd a repertoárodat néhány újabb kifejezéssel. Pl.: drótszamár-bandita, tekergős-ámokfutó, stb. Érdekesebb lennél.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 12:02:14

@Mon3: ostoba vagy kicsim, akárcsak a piciny tamagocsim.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 12:03:07

@Mon3: azért majd értesíts, ha érdemben is hozzá bírsz szólni egy témához, mert eddig csak agyatlan fasságokat firkáltál mindenütt, ahol belédbotlottam. :D

malar 2011.03.10. 12:07:34

Bár nem kicsit off és nyilvánvalóan elgurult bar0kker barátunk gyógyszere, de abban az egy dologban egyet kell értsek vele, miszerint a közlekedés résztvevőinek mindenhol a gyalogosokat kell elsőbbségben részesítenie. No nem azért, mert lábbal teremtett minket az evolució és nem kerekekkel, (nem lecsapni a nincs ki mind a négy kereke poént) hanem azért, mert a gyalogos - úgy is mint puhatestű - a közlekedés legsérülékenyebb résztvevője.

Szintén védeni kell a gyalogost, mert ő egy tudatlan résztvevője a közlekedésnek. Értsd: a gyalogosnak nem kötelező ismernie a kresz-t, ezt senki nem is kéri számon rajta. Sipákolhat bárki a gyalogosnak, hogy ez bicikliút, az nem zebra, amaz pedig piros volt, a gyalogos bármikor mondhatja, teljes joggal, hogy honnan kellett volna tudnia, hogy ezeknek jelentőssége van az ő számára.

Persze a mai világban valahol általános elvárás, hogy az ember ismerje az alapvető közlekedési szabályokat, már csak a saját érdekében is, de ezt nem veheted garantáltnak, hogy így van, hiszen sehol nem oktatják és mégkevéssbé kérik számon ezeket.

Röviden tehát: az autósnak vizsgáznia kell a kresz szabályokból, tehát ő tuti ismeri őket. Valamiért ezek az autósok abból indulnak ki, hogy mindenki más is ismeri a szabályokat, pedig ez sajnos nem így van.

Ezt kéne észben tartani, hogy per pill. a közlekedés résztvevőinek - ráadásul a sérülékenyebb felének - nagy része, a gyalogosok és a bringások egy remélhetőleg minél kisebb hányada, nincs tisztában a kresz szabályaival, ennek megfelelően nem várható, hogy egy kérdéses szituációban a megfelelő módon reagáljon.

Kötelezővé kéne tenni a kresz oktatását és számonkérését valahol az általános iskola 4. és 5. osztálya között, de lehet, hogy akár még előbb is, majd ezt az információt rendszeres időközönként frissíteni és számonkérni.. mondjuk minden 2-3 évben, amíg iskolába jár az illető. Így elérhető lenne, hogy mire a gyerek felnő, ezek a dolgok készség szinten belevésődjenek.

Szergej Alekszejevics Budenszkij 2011.03.10. 12:31:04

@Perillustris:
Ahoj!

Azt gondolom a jelen kommentelők között nagyon köszönöm a normális hangvételű reakciót. Természetesen bárki is gondolkodik közlekedésben csak a közvetlen költségeket látják, az externáliákat (közvetett, okozott költségeket) nem.

Természetesen ebben a kerékpár magasan vezet a többihez képest, csak az előbbi hozzáfirkálásommal azt szerettem volna fejtegetni, hogyha nem folytatódik a budapesti és az agglomerációs kerékpárutak fejlesztése, akkor a kerékpározás továbbra is veszélyes sport marad Budapesten és környékén.

Én is szoktam kerékpározni, nagyon sajnálom, hogy régi kerékpárutak pl. Szigetszentmiklós-Gyártelep - Halásztelek - M0 szakasz nagyon rossz, feltöredezett állapotban van, pedig jó időjárás esetén egészen sokan akár településközi közlekedésre is felhasználják, tehát igény lenne, karbantartás nincs.

A regisztrációt azért gondolnám fontosnak, mert egy plazmatévével nem tud általában balesetet okozni valaki, ellenben a kerékpár jármű, ennek - szerintem - minden felelősségével. Természetesen pénzbe kerülne az adminisztráció, de ez egy kicsit kereteket adna a kerékpáros közlekedésnek.

Az aluljárónak pedig örülök, nagyon remélem, hogy nyáron sokszor átgurulhatok rajta, valamint, hogy ennyi pénz elköltésével csökkenni fog a kerékpárosok konfrontálódása bármely más közlekedési szereplőkkel.

k_attila78 2011.03.10. 12:39:37

@Atomot az indexre!: "azért majd értesíts, ha érdemben is hozzá bírsz szólni egy témához"

Pl.: tamagocsi:)

k_attila78 2011.03.10. 12:40:40

@malar: bar0kker=Atomot az indexre!

Perillustris 2011.03.10. 13:11:23

@malar: "gyalogos bármikor mondhatja, teljes joggal, hogy honnan kellett volna tudnia, hogy ezeknek jelentőssége van az ő számára"

Nem mondhatja. S illúzióink se legyenek: a rájuk vonatkozó szabályokat a döntő többség ismeri, s tudatosan szegi meg. Az ált. iskolai KRESZ-oktatás meg elengedhetetlen (lenne).

@Szergej Alekszejevics Budenszkij: A regisztrációt és a felelősségbiztosítást én külön kezeltem, bár utóbbi hozadéka nyilvánvalóan az első, míg az első működhet elvileg a második nélkül is.

Felelősségbiztosítást egyébként ma is lehet kötni, kötelezően bevezetni nagyon körülményes volna, s itt sem lenne biztosított, hogy nem üt vissza a rendszer.

Persze minden szinten fejlesztésre szorul a magyar társadalom, az egyéni felelősségvállalás elve kifejezetten elmarad a kívánatostól.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 13:58:15

@BAR0KKER: hagyd, szegény kis tamagocsinak agyára ment a szifilisz. ;-)

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 14:00:50

@Szergej Alekszejevics Budenszkij: nem tudom, pontosan, hogy melyik részről beszélsz (Szigetszentmiklós és környéke), de van(?? pár éve még volt) ott egy vízmű tulajdonban lévő út, majdnem egészen Ráckevéig. Egy szépséghibája van: engedélyt kell kérni a Vízműtől, hogy bemehess rá. Az egy kellemes, jól karbantartott, forgalomtól elzárt rész.

Mon3 2011.03.10. 14:41:33

@Szergej Alekszejevics Budenszkij: "A regisztrációt azért gondolnám fontosnak, mert egy plazmatévével nem tud általában balesetet okozni valaki, ellenben a kerékpár jármű, ennek - szerintem - minden felelősségével. Természetesen pénzbe kerülne az adminisztráció, de ez egy kicsit kereteket adna a kerékpáros közlekedésnek.
"

Nem értem, hogy a regisztráció alatt mit értesz? De a kerékpárosklub tagság egyben egy felelősség biztosítás is. Tudtommal csak ez az egy lehetőség van a kerékpárosok részére, ha valami hülyeséget csinálnak.

k_attila78 2011.03.10. 15:08:49

@BAR0KKER: akkor csak valami rokon lehet:)

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 16:01:41

@k_attila78: anyukád azt mondta, hogy tesók vagytok? Hm. :D

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 16:23:05

@k_attila78: igen, kicsi tamagocsi, pontosan annyi az IQ-d, annyit érsz és annyira érdekelsz. :D

JSZs 2011.03.10. 16:47:26

@Atomot az indexre!:
"ahogy most te sem csinálsz mást, mint offolsz és hergeled a jónépet."
nocsak, más szemében...? :)

k_attila78 2011.03.10. 17:09:31

@JSZs: Jaj engem nem hergel... szánalommal tekintek az ilyen kötekedő figurára látszik, hogy ez a legnagyobb öröme, és az a szomorú hogy nem is lesz neki nagyobb az életben:)

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 17:14:29

@JSZs: nekem szabad. Ezt leszámítva nem nagyon látod tőlem, hogy megpróbálnék igazságot tenni az autósok csőcseléke, meg a biciklisek csőcseléke között... :DDD
(utóbbira jó példa a kicsi tamagocsim :DDDD )

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.10. 17:15:10

@k_attila78: egy ostoba tamagocsit? Mit kell rajtad hergelni? Az élő fába is belekötsz. Pedig a beton jobban állna neked. :DDD

Netszamuráj 2011.03.10. 19:15:53

Nem szűk ez az alagút?

ex-dr. vuk 2011.03.10. 22:37:51

@Szergej Alekszejevics Budenszkij:
kerekparozni nem a kerekparutak hianya miatt veszelyes budapesten (sot, a kerekparutak csak rontanak a helyzeten), hanem a gepjarmuvezetok hozzaallasa miatt. szarnak a bringasra nagyivben. autos jon, elsobbseged ad, bringas akkor szarik bele kimegy ele. leszorit stb.
En Londonban bringazok, ahol egy darab kerekparut nincsen, mindenki az uttesten teker, a forgalom sem kisebb, az utak sem masabbak (csak maskepp osztottak fel), es megis: itt biztonsagban vannak a bringasok. van baleset, de kozel sem olyan surun. itt biztonsagban erzem magam a bringan barhol barmikor.

Fatal Error! System Halted! 2011.03.11. 10:08:28

@BAR0KKER:
Ha olyan lennék, mint TE, akkor azt mondanám, hogy...

---BAR0KKER mód oN---

BAzd meg a tetves kurva anyádat te faszarcú geci. Ha eloilvastad volna amit luciferko írt, láttad volna, Ő írta, hogy pedáldroid meg hasonló, ezért írtam én, hogy gyalogdroid. De te túl segghülye vagy ahhoz, hogy felfogd, gondolom, az idióta szüleidnek köszönető.
Azt persze te sem veszed figyelembe, amikor a kedves gyalogosok, pl egy társaság, ÖTEN mennek egymás mellett, elfeglalva az egész járdát, lehetővé téve, hogy még gyalogosan se lehessen leelőzni őket. Vagy a bicikliúton babakocsit toló felelős anyucikák, vagy épp a bicikliút mellett felügyelet nélkül rohangáló 2 éves gyerekek, amiért persze kurvára fel van háborodva a felelős szülő, ha egy SZABÁLYOSAN és NORMÁLIS sebességgel közlekedő biciklis elüti, persze a felelősséget szélsebesen ledobják magukról.
IGEN vannak retardált bringások, de amint a te példád mutatja azt kell, hogy mondjam az ÖSSZES gyalogos egy seggfej.

---BAR0KKER mód oFF---

...de nem mondom, mert te csak egy troll vagy,

Mon3 2011.03.11. 11:20:36

Ma reggeli autós szemétségek:

A Dózsa György út és a Damjanich utcai kereszteződésnél, a zöld jelzésnél tekertem át a középső sávban a liget felé. Nem tagadom, hogy nyomtam, mert egy méterre jött mögöttem a troli. Egy hölgy (most nem írom le, hogy melyik kisebbséghez tartozott) egy lerobbant Ladával szemből, nagy ívben bekanyarodott elém. Látszott, hogy egy pillanatra megtorpan, valószínűleg felmérte, hogy egy troli is közeledik, erre gázt adott, és befordult elém, majd némi habozás után keresztülhajtott a zebrán átkelő gyalogosokon is. Én pattogósra fékeztem a bringát, és csak hálát adhatok a troli vezetőjének, hogy a jó reflexeinek köszönhetően nem gázolt el.

Pár perc múlva a fizikát nem ismerve megint kanyarban próbált kívülről leelőzni egy másik "hölgy" a Szőnyi út elején, és természetesen megint jöttek szemből...
Szerencsémre Ő nem engem szorított le, hanem vészfékezett. Amikor a BVSC uszoda előtt utolért, nagyon felbőgette a motort, amikor leelőzött. Nem volt éppen nyugodt.

K.r.i.s.z.t.i. · www.forumshopsblog.com 2011.03.11. 21:37:11

ma esti biciklis "figyelmetlenség"?! Kettő biciklist láttam 7 és 7:15 között este, és egyiknek sem volt elöl lámpája, és még sötét ruházatot is viseltek...
és most jöhetnek a támadások, mert igen autót vezetek...

Perillustris 2011.03.11. 22:02:48

@K.r.i.s.z.t.i.: Te is rohadtul félreértesz valamit. Miért támadna le valaki azért, mert autót vezetsz? Elárulom halkan, hogy a CM főszervezői közt kb. 80%-os a jogsiarány, és 50-60%-uknak autója is van.

A világítás problémája pedig ismert. Sajnos nyáron ugyanennyi idő alatt tizenkettőt látsz majd negyed órán belül.

myronman 2011.03.11. 22:50:44

@K.r.i.s.z.t.i.: Remélem szép lassan ráfeküdnek a rendőrök az ő büntetésükre is :-] Én addig is jól kivilágítva tekerek ilyenkor is a városban :]
süti beállítások módosítása