Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bevonhatják a drifttrájkosok jogosítványát

2011.01.19. 14:53 - kirk kapitány

Harcba kezdtek az új-zélandi rendőrök a drifttrájk-őrülettel.

A közúti downhillezés újabb válfaja miatt rengeteg lakossági panasz érkezett a hatóságokhoz. A háromkerekű, direkt farolásra tervezett járművek ugyanis köz-, és a használóra nézve önveszélyesek, valamint hangosak is.

A hatóságok ezért azt a megoldást találták ki, hogy a drifttrájkot közúti járműnek minősítették, ami azt eredményezte, hogy a háromkerekűre is kiterjesztették a közlekedési szabályok hatályát, vezetőjének pedig jogosítvánnyal kell rendelkeznie.

A rendőrök a módosítás óta azzal fenyegetik a trájkosokat, hogy ha szabályszegésen érik őket, a büntetés akár a vezetői engedély bevonása is lehet.

Címkék: drift downhill drifttrájk

92 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr862596214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aljaskuszobab 2011.01.19. 15:14:07

micsoda náci ország, biciklissel (?) szabályt akarnak betartatni?!?!

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.19. 15:17:04

...es akkor vezetoi engedely nelkul drifftelhetnek tovabb :))

Balangó 2011.01.19. 15:18:10

Hadd nyomják. Én nem állnék a természetes szelekció útjába.

Anmage 2011.01.19. 15:20:13

Valami durvább dologra számítottam drifttrájk alatt... :)

ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2011.01.19. 15:24:29

Megnézném, amikor a pesti csirigli hülyegyerekek ilyen géppel csapatnak FEL a HHH-ra, hogy driftelhessenek egyet lefele. :)

Rigghead 2011.01.19. 15:34:50

hát ez nagyon vicces, és nálunk még használni is lehetne

Walter_Dornberger · www.jagger.hu 2011.01.19. 15:38:42

Darwin díjat ezeknek az ostobáknak

olix 2011.01.19. 15:47:27

ráadásul végig a bal oldalon mennek forgalammal szemben a barmok!!!

Ma Baker 2011.01.19. 15:47:54

Megnézném, ahogy magyar utakon ekkora kerekeken gurulva potyogna ki a tömés a fogaikból.
Azt hiszem Bp nem lesz drifttrájk fellegvár...

fidesz = házmesterek pártja 2011.01.19. 15:58:48

@olix: szerintem ez Ausztráliában készült, ott meg mintha balos közlekedés lenne...

64b0r 2011.01.19. 15:59:26

@olix: Új-Zéland-on ugyanúgy balra tarts van érvényben, mint Ausztráliában. Szóval legalább az idő nagy részében jó oldalon mentek.

fidesz = házmesterek pártja 2011.01.19. 16:00:01

@64b0r: na, majdnem eltaláltam: Auckland. :-)

k_attila78 2011.01.19. 16:00:03

Mikor jön már a "szemétbiciklisekátmennekapirosonrohadjanakmeg" lemez?:)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.01.19. 16:03:29

A szemét biciklisek meg átmennek a piroson. Jó volt?
:)

k_attila78 2011.01.19. 16:04:31

@efes: igen megnyugodtam köszi:)

Silent Bob 2011.01.19. 16:05:35

Azt se tudtam, hogy ilyen van. :D Mindenesetre állat.

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2011.01.19. 16:05:40

Én azt a videót nézném meg, amikor feltolják ezeket a hegyre... Amúgy a gép nem durva, talán az necces, hogy autókkal telepakolt úton robognak, és nem mindig tartják a sávot. Ha becsúszik egy autó alá akkor ő lesz a hülye, vagy az autós?

Silent Bob 2011.01.19. 16:09:09

@Öltönyösrabszolga: Én is ezen gondolkodtam. De tuti busszal, vagy pickuppal mennek.

Nándusz 2011.01.19. 16:16:45

Még egy tucat szelíd motorost kéne közéjük ereszteni, hogy ne legyen olyan unalmas lefelé menet.

pityipalkó 2011.01.19. 16:28:05

Az 50 es években hasonló volt nálunk is 3 ill.4 kerékkel GÁGYÉNAK hívták. A Gellérthegyen laktam mi is használtuk. ( a fapados csak csapágyas volt a menő gumikerekü )

.zsoltt. 2011.01.19. 16:29:31

A végén az eséseknél látszik, hogy gyök/kettővel mennek kb. Komolytalan az egész.

soseleszekelső 2011.01.19. 16:29:40

@k_attila78:
Magamtól nem akartam szóba hozni, de te kezdted.
Ma majdnem kivasaltam egy drótszamarast. Andrássy-n az Oktogonnál fordultam jobbra, a hölgy meg úgy ment át lassítás nélkül a bringás piroson, hogy közben a nézett rám, hogy ugye nem ütöm el. Tudta, hogy piros van, látta, hogy jövök, nem értem.

De ami ennél fontosabb, és már meg akartam kérdezni, hogy ott az Andrássy-n mi a szabály? Az út és a szervizút között bringa-gyalog sáv van, de a jobbrafordulási lehetőségeknél csak zebra, nincs sárga csíkozás. Ha én befordulok jobbra kinek van elsőbbsége? Gyalognak biztos. Bringát toló gyalognak biztos. Bringázó bringásnak?
Úgy készülök, hogy megálljak mindenképp, ha teker valaki, de szeretném tudni, hogy nézhetek-e rá csúnyán.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.01.19. 16:31:05

Némár, a hiányzó láncszem a BMX-es és a downhilles MTB-s között:D Biztons roppant veszélyt jelentenek az univerzum egyensúlyára.

Ilyen minőségű utakat Magyarországra is!!!!

Egyébként ezt milyen kategóriájú jogsival lehet vezetni? B? :D
És rendszám kell-e rája?

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.01.19. 16:35:59

@Öltönyösrabszolga:
Azért lehet látni az elnyújtott kanyaríveken, hogy messze jobban beláthatóak. Főleg sisakban, ahol nincs A-oszlop meg motorháztető miatt holttér.

Zúzattam én már le megrakott keróval szerpentinen, az még húzósabb a magasabb súlypont miatt. Gy.k. elmondom, hogy völgymenetben a forgalmat az ember nem igazán tartja fel, ellenben a felező/záróvonal átlépése valóban tilos, illetve NCT-t von maga után...

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.01.19. 16:38:42

@Silent Bob:
vagy ott születnek a hegytetőn ez ez náluk a kirajzás pillanata :D

Kolombusz 2011.01.19. 16:51:16

Beteg a cucc rendesen. Ellenben elég zsír lehet vele menni.

Gozer 2011.01.19. 17:19:45

A bolondok országa. Még az autók is a rossz oldalon mennek...

A bicikliseknek meg az anyjukat, hogy átmennek a piroson.

Fék_Emil 2011.01.19. 17:24:27

@pityipalkó:
Nekem is volt gágyém a 80-as évek végén, 4 csapágyon gurult, fék, bukó semmi, de 50-ig begyorsult nagy lejtőn. Jó buli volt, csak rohadt hangos, nem szerettek a közelben lakók.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.01.19. 17:32:34

ezen kár pörögni, tényleg veszélyes

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.01.19. 17:35:48

érthető, ha elb*sz egy autós egy ilyen fiatal gyereket, mindenki a gyerek oldalára áll, és aztán mondogathatja szerencsétlen, h alámcsúszott... még le is csukják

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.01.19. 17:40:16

Driftteljenek csak.
A fergese elhullik a maradek meg (remelhetoleg) felhagy vele.

Forest (törölt) 2011.01.19. 17:51:08

@efes: A piroslámpán áthaladásnak hangjelzéssel kell véget vetni, amint erre a kresz lehetőséget is ad:
"30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott
területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad."
És ha a gyp-s áthalad a piroslámpán, akkor ugye balesetveszélyes helyzetet teremt.
Következésképpen, ha piros lámpán áthaladó bringást láttok, nyomjátok a kürtöt bátran (nehogy baleset érje szegény színvak vagy értelmi fogyatékos kollégát)
Szvsz egy idő után felhagynak a balesetveszélyes helyzetek előidézésével.
Szabályosan közlekedve meg, ugye eléggé összezsugorodik a kerékpározás előnye :)

Thrasher 2011.01.19. 17:55:15

elég idétlen.
mondjuk leszarom, bár az kapna cikket valahol, hogy itthon lecsukták az osszes kozveszélyes, tunnnningladával driftelgető szakmunkás tanyadiszkótolteléket...

Világoszöld 2011.01.19. 18:12:53

"Őrületes bringagép, hajthatatlan négykerék!"

battery 2011.01.19. 18:56:21

Én is gágyéval nyomtam 50 éve. Gyerekein gördeszkával előzték a 11-es buszt a Rózsadombon. Unokáimat jó előre majd fenéken billentem.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2011.01.19. 19:26:38

@soseleszekelső: ha a biciklis megy egyenesen, te meg kanyarodsz, akkor neki van elsőbbsége. Megjegyzem, pont az általad vázolt helyzet miatt biztonságosabb az Andrássyn és a Bajcsyn a külső sávban tekerni a biciklisáv helyett.

Medgar 2011.01.19. 19:45:45

@Pásztor Tibor: Nem egészen így van. Ha a kerékpáros a zebránál leszáll és tolja akkor elsőbbsége van, ha teker akkor 1-1 mindketten szabályt szegnek. A külső sávban - mivel van kijelölt kerékpárút- szintén szabálytalan tekerni. Mielőtt megszóltok megjegyzem, hogy napi szinten járok arra vegyesen, hol autóval hol biciklivel.

lutria 2011.01.19. 19:56:33

Mi a 80'-as évek elején a nyaranként az Óbudai napközis táborban csináltuk hogy kikölcsönöztük a gökorcsolyát,rászijaztunk egy deszkát és ráülve legurultunk a táborban lévő többszáz méteres lejtős szervizúton.Mondjuk a szüleim nem örültek amikor 2 naponta elkopott a cipőm talpa,és szereztem egy olyan horzsolást is aminek még mindig meglátszik a nyoma,pedig már 30 éve volt.

kuki123 2011.01.19. 20:04:02

Csak én nem látok kátyút az úton?

Kapitány_1 2011.01.19. 20:19:01

@k_attila78: szemétbiciklisekátmennekapirosonrohadjanakmeg!

Inkább 2x mint egyszer sem, okés?;)P

foodlfg 2011.01.19. 20:40:06

lol! ez de nyomi egy szerkezet már! :D
keményen csapassák vele! :Đ

Norx 2011.01.19. 21:05:43

Bakker, csak engem emlékeztet Carman-re meg Kyle-ra a South Parkból?

cso zsi 2011.01.19. 21:13:46

@Medx: Csak nem arra gondolsz, hogy ott vége van a kerékpárútnak egy kis szakaszon, és a buszmegálló után folytatódik?
Vagy biztonságban eltolod odáig (már ha a zebra előtt amúgy is leszálltál), vagy a közúton hajtasz szabályosan, mindenki "nagy örömére".

cso zsi 2011.01.19. 21:18:33

Gágyé nekünk is volt a 60-as évek közepén-végén, de csak a járdán, mert az volt aszfaltozva. Az úttest bazaltköves volt.
Ezen a videón gyerekbiciklire ültetett hazai motorosokat látok. :)))))

FalóNyúl 2011.01.19. 21:20:07

A kifeszített acélsodrony elég hatékony...

FalóNyúl 2011.01.19. 21:24:44

@Forest: Vagy elfogynak egyszer :-) Tavaly láttam egy München nevű faluban, hogy ott minden ostoba német bringás betartja a szabályokat, megáll a pirosnál !!!! És az autósok is megállnak minden zebránál !!! Micsoda agyalágyult primitív káposztafalók!

kpjotr 2011.01.19. 21:41:41

@FalóNyúl:
Önbíráskodó faszparasztok ellen meg a fejlövés.

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2011.01.19. 21:42:34

Lesz ebből még olimpiai sportág is!

soseleszekelső 2011.01.19. 21:59:49

Rákerestem:

[Előző: 30. § Hangjelzés]
[Következő: 32. § Kitérés ]
[Tartalomjegyzék]
KRESZ IV. RÉSZ - A járműközlekedésre vonatkozó szabályok
I. fejezet - A járműközlekedés általános szabályai

31. § Bekanyarodás

(1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel

a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,

b) útburkolati jelek hiányában

- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére

köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
A módosítás előtt 2009 december 31-ig:

(2) Villamospályával ellátott úttesten, ha az (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelő besorolás a villamos forgalmát zavarná, a villamos elhaladásához szükséges területet szabadon kell hagyni. A kerékpársávot, továbbá egyirányú forgalmú úton az ellenirányba kijelölt autóbusz sávot a besorolás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

(3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon.

A KRESZ módosítás után, 2010 január 1-től:

(2) Villamospályával ellátott úttesten, ha az (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelő besorolás a villamos forgalmát zavarná, a villamos elhaladásához szükséges területet szabadon kell hagyni. Az egyirányú forgalmú úton az ellenirányban kijelölt autóbusz sávot és az ellenirányban kijelölt kerékpársávot a besorolás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

(3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű a bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon. Ha az úttest menetirány szerinti jobb oldalán kerékpársávot jelöltek ki, a jobbra bekanyarodásra - a kerékpár forgalom akadályozása nélkül és ha burkolati jel ezt lehetővé teszi - a kerékpársáv igénybevételével kell felkészülni.

Módosítás magyarázata: A módosítás rögzíti a kerékpársáv igénybevételének szabályait bekanyarodáskor.

(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.

(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik

a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel

- annak az útnak az úttestén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkező villamos részére,
A módosítás előtt 2009 december 31-ig: A módosítás előtt:

b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére,

c) balra bekanyarodó járművel

- az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,

- az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton érkező jármű

részére.

A KRESZ módosítás után, 2010 január 1-től:
Elsőbbséget kell adni
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére,

2009-ig még a gyalog- és kerékpárút nem volt benne, a 2010-es változás óta van ott is elsöbbség

soseleszekelső 2011.01.19. 22:00:54

@soseleszekelső:
Hoppá, bocsánat, nem sikerült a másolás. Csak a vége fontos.

2011.01.19. 22:09:38

Jó szórakozás lehet, csak persze nem egy életbiztosítás.

Cloroform 2011.01.19. 22:39:20

hát ezt nem nevezném biciklinek, viszont szívesen csapatnám vele lefele az Istenhegyin :)

Black Bamba 2011.01.19. 22:45:03

Ugy latom ott u.t.a.k.o.n mennek a skacok. Errefele olyanok nincsenek :(

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.01.19. 23:14:50

Húúú, most látom, hogy én már 3 évesen igazi drifttrájkos voltam. Apám, ha ezt akkor tudom, ma milliomos híres ember vagyok, mint feltaláló!

Pedig csak a háromkerekűmmel gyorsultam a domboldali 20 méteres lejtőn elengedett pedállal.

Minden nézőpont kérdése, mondta a sündisznó.

ex-dr. vuk 2011.01.19. 23:28:27

"közúti járműnek minősítették"
Ettol miert kell jogositvany? A bicikli is jarmu es megsem kell.

ex-dr. vuk 2011.01.19. 23:37:56

erre a szarra jogositvany? tejoisten.. ezeknek sincs tul sok eszuk

Perillustris 2011.01.20. 00:45:16

@Forest: Kicsit erőltesd meg magad, talán jobbat is tudsz.

@Medx: Nem szabálytalan a nap nagy részében, mivel a gyalogosforgalom akadályozza a bringást a haladásban.

@cso zsi: A közúton hajtok szabályosan, nem is kérdés! :)

"járművek ugyanis köz-, és a használóra nézve önveszélyesek, valamint hangosak is."

Jajj (lenne) a motorosoknak is, ugyebár.

oszkar00 2011.01.20. 01:00:42

@Forest: Én szabályosan bringázok (és autózok és gyalogolok), de nem érzem az előny összezsugorodását. Pedig nem vagyok egy pályaversenyző.

Mercel 2011.01.20. 01:06:35

Hello!

Ez nagyon nagyon zzsssssssssíííííííír:D

Ja igen, egész magyarországon, nincs egyetlen méter ilyen minőségű út...
Az ifjú generáció mindig p*cs.
Vannak akik és ahol, motoroznak, görkoriznak, gördeszkáznak, tornyotmásznak, vízbeugrálnak stb..
Az idősebb generácó ilyenkor mindig felháborodik, a hatóság töketlenkedik, aztán ha már nagy a "népharag" akkor kampányszerűen kitalálnak valamit - itt a jogsi esetleges elvesztését találták ki.
Ez mindig így volt, majd pár száz év múlva az ük-ük unokáink űrállomások szervízfolyosóin fognak tarzanosdit játszani a levegő/nagyfesz. csöveken az is biztos jó veszélyes lesz, pár kölyöknek baja esik pár szülő ideges lesz pár szomszéd meg a falra mászik:)
Ennyi:D
Nemtom miért kell mindig mindent vérkomolyan venni..
Csak pár őrült kamasz amint épp veszélyeztetik magukat és egymást..:)

"Frigyes"

(Én tuti kipróbálom ha Új-zélandon járok:))

oszkar00 2011.01.20. 01:10:38

@soseleszekelső: Hát pedig most direkt meg is néztem, és bizony van ott sárga felfestés. Kissé kopott, de van. És bezony zebra meg rohadtul nincs is, mert ott a bringaút lemegy a külső sávba, a jobbra kanyarodó sáv túloldalán meg a gyalogosok besétálnának a ződ gyepre. Úgyhogy ott inkább ne vasalj ki senkit. Persze inkább máshol se, de ott még elsőbbsége is van, aki arra teker. Mert te kanyarodsz, ő meg egyenesen megy. Persze egy fasz megoldás, és veszélyes is.

bandigyerek 2011.01.20. 05:31:02

miskolcon csak simán gokartnak hívtuk a csapágyas járgányt, hű de kurva hangos volt...:P
amerikában big wheelnek hívják ezt a kis háromkerekűt,itt egy ütősebb video fasza zenével:
www.youtube.com/watch?v=XkEdcR0D1E4

soseleszekelső 2011.01.20. 06:57:55

@oszkar00:
Félreérthető voltam.
Az oktogonnál nincs zebra, van sárga csík, de ott van a bringásnak is lámpa. Ott egyértelmű.
A kérdésem a Hősök és az Oktogon közti utcákra vonatkozott, ott nincs sárga csík, csak zebra.
De ott is elsőbbsége van a bringásnak. Ha megadják :)

Hadrianuska 2011.01.20. 07:35:33

@olix: jó oldalon mennek! A film N.Britanniában készült.(:

Perillustris 2011.01.20. 08:27:52

@oszkar00: Persze, hiszen ha feltételezzük, hogy az "autósok" is szabályosan közlekednek egyszer csak, az előny ugyanúgy megmarad (mint példád is bizonyítja).

k_attila78 2011.01.20. 08:34:14

@Kapitány_1: ok rendben:) szerintem a járműfasizmus fogja kirángatni az országot a válságból, szitkozódjunk egymásra, alázzuk a bicikliseket és akkor elnyerjük az örök üdvösséget:)

sleepee 2011.01.20. 08:45:24

Király! Szerintem ha már úgyis jogsi kell hozzá, szerelhetnének rá egy motort is.
Amúgy szemből úgy néznek ki mint valami ovis országúti motoros banda. :D

Coyote82 2011.01.20. 08:59:57

mekkora egy szar sport ez...pfff

Bakkerovics Bakker 2011.01.20. 11:00:29

höhö.
ez kúl.
mekkora fless lenne némejik csávónak écaka suttyomba kicserélni a háccsókerekét valami eksztrémtapadású gokartkerékre.
lenne lepődés, mikor ecercsak a túlkormánzotból alulkormánzot tricaj lene...

gtr207 2011.01.20. 11:57:21

@olix: akkor nem figyelted meg eléggé a filmet.
a kijelentésed alapján akkor nem csak ezek a srácok mennek a szembe a forgalommal ha nem az autósok is és a kressz táblák is rossz helyen vannak.
és az angol szász országokban nem azon az oldalon közlekednek mint nálunk.
ráadásul itt magyarban is volt bal oldali közlekedés kb a múlt század közepéig.

Mon3 2011.01.20. 12:58:50

@gtr207: ráadásul itt magyarban is volt bal oldali közlekedés kb. a múlt század közepéig.

Hát jelentem, hogy még létezik!!!!

Az Andrássy úton 1973-as átépítéssel szüntették meg a baloldali közlekedést a földalattin, de utolsóként tudtommal a gödöllői HÉV-en még megmaradt.

Egyébként örülök, hogy megjelentek az autóstrollok. Bezzeg, amikor Al Gore filmjére hivatkoztam, lapítottak, mint a szar...

Húzzunk bele! 2011.01.20. 19:27:31

Egyetértek mindent tiltsunk be, holnaptól be kell vezetni a kijárási tilalmat 6-22-ig este lehet mászkálni...

gtr207 2011.01.21. 09:44:24

@Mon3: Az Andrássy úton 1973-as átépítéssel szüntették meg a baloldali közlekedést a földalattin, de utolsóként tudtommal a gödöllői HÉV-en még megmaradt.

Ez a kötött pályás tömegközlekedésre vonatkozó információ amit ezzel a leírásoddal említettél és a kötött pályás járművek csak akkor mozognak olyan szabadon mint egy autó, kamion, busz, motor, kerékpár és egyéb társai hasonló társai amikor egy trélerre pakolják őket.

És annyira ne örülj nem vagyok autótroll bár van B-s jogsim és még Ak-s is. Bár autót heti 1-2 alakalomnál többet nem nagyon vezetek mert a közös családi autó miatt motorra még nem futja és bringám bár 2 van nem tudok jelenleg annyira hódolnia a bringás szenvedélyemnek mint amennyire szeretnék amióta 3 műszakban dolgozom.
És a bringás táborból én a túra-túra cross-osok táborát erősitem.

Mon3 2011.01.21. 10:30:49

@gtr207: Bocs

Elkövettem azt a hibát, hogy a másoknak szánt megjegyzést nem külön beírásban szerepeltettem. Nem neked szántam, semmi indokom sem lenne veled szembe. Ezért hagytam ki egy szóközt. Még egyszer bocs a félreértésért, lusta voltam.

Viszont visszatérve a témához, én nem különíteném el ebből a szempontból a kötött pályás közlekedést, mert ott is a jobboldali van rendszerben! Roppant zavaró, amikor keresztezed a HÉV vonalát, és nem onnan jön a szerelvény, mint ahonnan várod. Ez egy kuriózum, és a régi baloldali közlekedés utolsó maradványa, még ha nagyon halovány is. Üdv

Giggikes 2011.01.22. 01:44:45

@sirdavegd: Rájára nevem kell, rá meg biztosan.

Breacher 2011.01.25. 00:23:50

@Perillustris: Hagyd a motorosokat szívjátok inkább egymás vérét az autósokkal:)

Perillustris 2011.01.25. 08:37:28

@Breacher: Hagynám, ha nem lennének feleslegesen hangosak.

Breacher 2011.01.26. 15:09:33

@Perillustris: Szerintem elfogadható kompromisszum amellett hogy nem csinálnak dugót a bringásoknak és nem gátolják az autósokat a haladásban:)

Perillustris 2011.01.26. 20:06:24

@Breacher: Nem hiszem, hogy elfogadható, s ennyivel megmagyarázható, hogy egy - a gyári kipufogót az első nap lecserélő - motoros végigdönget akár a Nagykörúton, akár egy külvárosi családi házas övezetben, felverve az egész környéket. Nem légbőlkapott példa, hanem szezonban mindennapos.

Breacher 2011.01.26. 20:32:23

@Perillustris: Nagykörúton döngetni?:) Értem én a problémád és ha magukat MotoGp versenyzőknek képzelő, tangapapucsos, jaszkari faszfejekről beszélünk igazad is van. Másfelől viszont van egy olyan mondás hogy "loud pipes save lifes". Nekem személy szerint fontosabb az hogy a teljes hangerőn zámbó jimmyt hallgató swiftes észrevegyen idejében mint az hogy a Nagykörúton lakó csendre vágyó (igen ez itt irónia:)) állampolgár lelkivilága nyugodt legyen. Pedig nekem pont gyári dob van a gépen.

Ennek ellenére még mindig úgy vélem hogy az ha egy motoros rövid idő alatt hangosan megy át az ablakod alatt de cserébe nem másfél órán keresztül duruzsol ott, csökkenti a dugót, nem tart fel senkit még mindig elfogadható kompromisszum.

Mielőtt kérdeznéd: én egy olyan utcában lakom ahol 60-70-es tempó az alsó hang autós felebarátaink részéről. Amikor a szakadék lada 80-nal recseg el az ablak alatt az engem is zavar de ha álló kocsisorok duruzsolnának folyamatosan az sokkal jobban zavarna.

terror 2011.01.28. 14:10:23

@Breacher: Ennyi erovel akkor mindenki tolhatna folyamatosan a legkurtot, nem? Es akkor legalabb tudnank, hogy valami van ott. Csak aztan ha tobben toljak, akkor mi van? Tudom, kell 2 legkurt, es akkor hangosabbak leszunk a tobbieknel. Raadasul a motorosokon ott a buko is. Akkor az autokba hangosabb legkurt kell, hogy a fel fulevel mobilozo motoros is meghallja.

Arrol nem beszelve, hogy egy 1.5 oran at tarto dugot hasonlitasz 1db motorhoz. Nyilvan jo az arany :)

Ezt ugye ugy szoktak, hogy ugyanazt az utasszamot veszik. Ha mondjuk van 100 auto, az legyen 120 ember. Az mennyi lehet? 100 motor? Jol megokositva mindegyik.

Tetszene, ha azt kene hallgatnod? Nem 1.5 oran at, csak mondjuk 30 percig.

Elethelyzet, ami ugy latszik, neked nem adatik meg, mert eszedbe se jut ilyen: pl. adott a sok csomo kajalda a Nagykoruton. Lehet nem ott lakik az ember, de mondjuk szeretne egy tura utan beverni egy gyrost, es kozben beszelgetni embertarsaival. Csak hat nem nagyon lehet, fokepp este nem - tudod, ilyenkor lehet dongetni motorral, es szoktak is. Nem 1-2 motoros...

Breacher 2011.01.28. 18:26:28

@errorka: Jaja csak tudod a kipufogó léte szükséges a motor rendeltetésszerű működéséhez. míg mondjuk autónál nem kell folyton a dudán állni a haladáshoz. Te is jó dolgokat hasonlítasz ám össze. Ha már egymás élettapasztalatainak kitalálását játszuk: ültél te már motorizált járművön is?:)

Igen azt hasonlítom össze mert száz motor kevésbé akadályozza a forgalmat mint 100 autó. tudod kisebb hely, gyorsabban halad. Mint a biciklis csak annál is gyorsabban. Az én logikám szerint meg törvényszerű hogy ami gyorsabban húz el melletted az kevesebb ideig hangos. A bukó az kötelező, nem az én hibám. megjegyzem én még nem láttam mobilozó motorost:)

Ember:D Arra mért nem panaszkodsz hogy a gyrost pár köbméternyi szén-monoxiddal kell elfogyasztanod a Körúton?:D Komolyan a városba mész csöndért? És a belvárosban tényleg az a legnagyobb bajod hogy nagy a hangzavar?

terror 2011.01.28. 19:26:36

@Breacher: Ah, sejtettem hogy nem fog atjonni a szitu. Nembaj, majd egyszer megtudod milyen az, amikor valakik tobb km-t tekernek hegyen-volgyon, mint amennyit a sok motoros turazo motorozik. Annyit azert elarulok, hogy ilyenkor elfarad az ember, eleget sok kaloriat, es jol esik egy gyros, meg addig, mig egyutt van a csapat. Ezert is irtam, hogy elethelyzet. Nem mindenkinek adatik meg :)

Ha te nem lattal mobilozo motorost, akkor biztos nincs is :) Nincsenek bukoba epitett mikrofonok, mindenfele bluetooth headsetek es kulonlegesnel kulonlegesebb megoldasok, de inkabb ne tolem tudd meg ezeket, mert en pl. jol latod, nem motorozok. Igy meg azert eleg megalazo lenne :)

Ultem mar motorizalt jarmuvon. Mit szurtel le ebbol?

Panaszkodok a szen-monoxid miatt is, de most nem az volt a tema, ha jol emlekszem.

Azt azert leszogezhetjuk, hogy a motorral akkor lehet dongetni, ha nincs dugo. (Dugoban haladni lehet vele, ami egeszen mas, mint a dongetes.) Belvarosban leginkabb keso este, vagy ejjel. Akkor meg minek a hangos megoldas? Marmint a farok-kompenzacion kivul.

Nem mellesleg az ott lakoknak mekkora nagy vigasz este 11-kor meg hajnal 2-kor, hogy nem a dugot kell hallgatni :F

Kulso keruletekben ugyanez a szitu, csak tobb ideig lehet dongetni - mar estetol, nem csak keso estetol.

Tudom, ott se akarjon az ember nyugit :)

Breacher 2011.01.28. 19:58:44

Igen bölcs mester, tudatlan vagyok, okíts nagy élettapasztalatoddal kérlek. Ellopták a biciklinyerget vagy mitől vagy ilyen morcos?:)

Hallod azért motor vezetése közben is el lehet ám fáradni. De azt mondjuk nem értem hogy jön a biciklis túra ahhoz hogy te okvetlenül a belváros középén szeretnél nyugodtan gyrosozni.

A bluetooth-os motoros téged amúgy mennyiben zavar? Vagy bárkit? Kétlem hogy a telefonálás olyan mértékű és intenzitású hanghatásokkal járna mint zámbo jimmy.

Az oké hogy nem motorozol de még csak nem is láttál soha ilyen bűvös szerkezetet? A kipufogó dob az nem egy olyan dolog amiből tartunk magunknál hangosat meg csöndeset és napszaknak megfelelően cserélgetjük őket:)

Az ott lakókat egyébként tudom sajnálni több okból de nem a hangzavar a legnagyobb.

Marha jó hogy megemlítetted a kedves nyugati téri társaságot de ha figyelmesen elolvastad Perillustris-nek címzett válaszomat (nem) akkor láthatod hogy a felvetésed nagyon nem ide való. Meg még egy pár dolog. Arról beszéltem (nem veled) egy felvetésre reagálva hogy 1. vannak jaszkari faszok akik plusz másfél lóerőért képesek nyitott dobot felrakni, a velük kapcsolatos aggályokat megértem 2. beszéltem a kipufogó védelmi funkciójáról (plusz ugye még a robbanómotor működéséhez is kell) amiről neked hiába ugatok lévén te nem ilyen ördögtől való masinát hajtasz. Te meg jössz itt éjféli motorosokkal, meg belvárossal, meg gyrossal.

terror 2011.01.29. 16:38:44

@Breacher: Igazabol minden fajta mobilozas eltereli a figyelmet. A bluetooth/headset elonye annyi, hogy legalabb a kormanyt 2 kezzel fogod. De attol meg megoszlik a figyelem.

Speciel a nyugati abbol a szempontbol tokre idevalo, hogy a Nagykoruton van, ahol erosen szoktak szaguldozni zajongani motorosok.

Nyilvan nem mind, de akkor is tre arcok.

A legkurtot egyebkent arra irtam, hogy legyen hangkelto eszkoz az autokban is. Nyilvan nem kell mindig tolni.

Beugratos kerdes: akkor motor kipufogojanak miert kell mindig zajongania?

A motor sem ordogtol valo, mint ahogy az auto sem az. Viszont vannak koztuk zavaroak, amiket egy kis odafigyelessel/esz hasznalattal ki lehetne szurni.

Az ejfeli motorosokkal azert jottem, mert tetted a szepet, hogy milyen az a Nagykoruton dongetes.

Breacher 2011.01.31. 21:22:56

@errorka: Igazad van megosztja a figyelmet, kb mint a GPS az ellen mégse ágál senki. Nekem autóban elég gyakran előfordul hogy telefonálnom kell. Akkor értelemszerűen kimegyek a külső sávba és lassabban megyek. Szóval (mint mindent) lehet ésszel csinálni.

Nyugatit azért írtam mert az például tipikus gyűjtőhelye esténként a próba Talmácsiknak akik lámpától lámpáig, 0-tól tiltásig rángatják a gázkart. Gyanítom az ilyenekkel van baja sokaknak. Viszont nem ez az átlag és tudtommal eddig azokról a motorosokról volt szó akik közlekednek a városban (a lámpától lámpáig versenyzés szerintem nem az).

Na figyelj hátha mondok valami újat: a motor kipufogója pontosan ugyan azért hangos amiért egy akármilyen robbanómotorral működő járműé. Valahol el kell vezetni a keletkező égésterméket, gázokat ami hanghatással jár. Egyes motoroké azért hangosabb (gyanítom erre vonatkozott valójában a kérdés) mert: 1.Nem gyári, tehát buher vagy sport dob van rajta. Ennek értelme az öblösebb, szebb hang és/vagy a valamivel nagyobb teljesítmény. Ez nagyobb hanghatással és fogyasztással is jár. 2.A sofőr béna, nagy gázt húz és kis kuplongot adagol hozzá, lásd: www.youtube.com/watch?v=aPrmgOjW-Dw&feature=fvw Ennek semmi értelme, meg kell tanulni rendesen kezelni a gépet. De ezt frankón nekem kell elmagyarázni?:)

Duda az van a kocsin is. De ezt most úgy mondod mintha az autósokat kéne félteni a motorosoktól és nem fordítva.

2011.02.08. 13:40:16

szerintem jól nyomják, persze kétségtelenül veszélyes, de látványos.
fötalálták a csövön a lukat, az okosgyerekek 25 éve már így jöttek le a sashegyről, igaz nekik fahokedlire volt golóscsapágy berhelve...
Az u alakú hegyalja kanyarban volt néha pici baj...
süti beállítások módosítása