Évek óta megy huzavona a Margit híd körül, lementek a pályázatok, készültek a szakmai anyagok a kerékpárosok fogalom számára használható infrastruktúra megteremtéséről. Egy ideje úgy tűnt, a viták után végre biztos, hogy lesz kétsávos kerékpárút a kiszélesített északi járdán és egy a délin. Aztán most, hogy már majdnem elkészült a híd, kiderül, hogy a déli járda méretei miatt a hatóság nem ad engedélyt rá. Marad a közösködés a gyalogosokkal.
A főváros egy olyan tervvel pályázott az Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnél a Margit híd felújításának EU-s támogatására, amelyben három kerékpársáv szerepel. A 2009-ben, a Magyar Kerékpáros Klub szakértőinek bevonásával kidolgozott tervbe a margitszigeti északi oldalra kétsávos és délire pedig egy egysávos bringautat rajzoltak be az illetékesek.
Az NFÜ pozitívan bírálta el a teljes felújítási tervet, és hatmilliárd forint támogatást ítélt meg a híd összesen 20,8 milliárdos felújításra.Tavaly már volt egy komoly visszhangot kiváltó vita, amikor kiderült, hogy a projekt már úgy került a budapesti tervtanács elé, hogy lehagyták róla a déli oldalra tervezett egyirányú kerékpárutat. Akkor a kerékpáros szervezetek felháborodása miatt visszakozott a főváros.
Most, miután a felújítási munkák egy része már el is készült, és az úttestet át is adták a gépjárműforgalomnak, kiderült, hogy ismét baj van a kerékpárúttal, ugyanis a járdán nincs elég hely, hogy hatóságilag jóvá tudják hagyni az elkülönített sávot, amelyet elválasztanának a gyalogjárdától.
A fővárosi közgyűlés elé olyan javaslat kerül, amely nem különíti el, hanem vegyes, tehát a gyalogosokkal közös osztatlan járdafelületre tesz javaslatot, ugyanis „nincs meg a megfelelő keresztmetszet, így az útügyi előírásoknak nem megfelelő módon alakítható ki a kerékpársáv”.
A megoldási javaslat szerint déli járdán elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút megvalósításával, a fel és a lehajtási lehetőségeknél rámpa kialakításával megoldható a kerékpáros közlekedés a déli járdán.
Ettől azt remélik ugyanis, hogy az NFÜ is elfogadja, és nem lesz probléma a pályázott pénzzel, hiszen végülis a híd mindkét lábánál tábla fogja bizonyítani, hogy az ígért kerékpárút létrejött.
Az utolsó 100 komment: