Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A Margit híd beruházói a bringások átvágását tervezik

2010.11.22. 15:11 - kirk kapitány

Évek óta megy huzavona a Margit híd körül, lementek a pályázatok, készültek a szakmai anyagok a kerékpárosok fogalom számára használható infrastruktúra megteremtéséről. Egy ideje úgy tűnt, a viták után végre biztos, hogy lesz kétsávos kerékpárút a kiszélesített északi járdán és egy a délin. Aztán most, hogy már majdnem elkészült a híd, kiderül, hogy a déli járda méretei miatt a hatóság nem ad engedélyt rá. Marad a közösködés a gyalogosokkal.

A főváros egy olyan tervvel pályázott az Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnél a Margit híd felújításának EU-s támogatására, amelyben három kerékpársáv szerepel. A 2009-ben, a Magyar Kerékpáros Klub szakértőinek bevonásával kidolgozott tervbe a margitszigeti északi oldalra kétsávos és délire pedig egy egysávos bringautat rajzoltak be az illetékesek.

Az NFÜ pozitívan bírálta el a teljes felújítási tervet, és hatmilliárd forint támogatást ítélt meg a híd összesen 20,8 milliárdos felújításra.Tavaly már volt egy komoly visszhangot kiváltó vita, amikor kiderült, hogy a projekt már úgy került a budapesti tervtanács elé, hogy lehagyták róla a déli oldalra tervezett egyirányú kerékpárutat. Akkor a kerékpáros szervezetek felháborodása miatt visszakozott a főváros.

Margit híd-9

Most, miután a felújítási munkák egy része már el is készült, és az úttestet át is adták a gépjárműforgalomnak, kiderült, hogy ismét baj van a kerékpárúttal, ugyanis a járdán nincs elég hely, hogy hatóságilag jóvá tudják hagyni az elkülönített sávot, amelyet elválasztanának a gyalogjárdától.

A fővárosi közgyűlés elé olyan javaslat kerül, amely nem különíti el, hanem vegyes, tehát a gyalogosokkal közös osztatlan járdafelületre tesz javaslatot, ugyanis „nincs meg a megfelelő keresztmetszet, így az útügyi előírásoknak nem megfelelő módon alakítható ki a kerékpársáv”.

A megoldási javaslat szerint déli járdán elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút megvalósításával, a fel és a lehajtási lehetőségeknél rámpa kialakításával megoldható a kerékpáros közlekedés a déli járdán.

Ettől azt remélik ugyanis, hogy az NFÜ is elfogadja, és nem lesz probléma a pályázott pénzzel, hiszen végülis a híd mindkét lábánál tábla fogja bizonyítani, hogy az ígért kerékpárút létrejött.

239 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr992465641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tyberius 2010.11.22. 18:37:31

@vuk_: Erről olvastam a felújítás alatt. Az a probléma, hogy híd szerkezetileg is fel van osztva egy nagy teherbírású úttestre és egy kis teherbírású járdára. A kettő között meg szabály szerint kell a magas padka, hogy még véletlenül se szaladhasson fel egy autó a járdára. Tehát vagy az úttesten vezetnéd a bringasávot (nincs neki hely), vagy a járdán, de a járdaszintet nem viheted le az úttest szintjére, de még a kettő közé se. Így marad a járdatesten vezetett bringaút. Illetve a déli oldalon a jelek szerint még az sem :(

GGG77 2010.11.22. 18:40:03

Sikerült úgy megoldani a helyzetet, hogy a gyalogos, az autós és a bringás is szívjon. Brávó!

jelentéktelen alak 2010.11.22. 18:41:14

@vuk_:
Lehet neki jó oldala a hétvégi biciklisek számára.
Az én tapasztalatom, hogy a biciklisáv még ott is rosszabb, mint a többi sáv, ahol rendesen karban vannak tartva az utak.
Még Svájcban is láttam össze törött autó maradványait az út szélén, a bicikli sávban.
mindenütt szennyezettebb, mint az út többi része.
Szerintem ha a biciklis haladni akar, akkor a sáv túlzott torkát számára. biztonságot, meg nem ad.
Ha az autós kikerüli a biciklist, akkor kikerüli akkor is, ha ott nincsen bicikli sáv. Ha meg az autós nem veszi észre, akkor sem veszi észre, ha a bicikli sáv van.

viszont, a bicikli sáv szűkíti az útpályát, hiszen elvileg rá sem hajthatnak autóval. Így még az autósoknak is szívás valamennyire.

konrada 2010.11.22. 18:46:27

@jelentéktelen alak:

Azért nem ilyen egyszerű ez esetnél. Ez egy műemlék híd, kötött szélességű pályalemezzel. Ez az útrafestés úgy leszűkítené a sávokat, hogy az balesetveszélyes lenne.

Viszont az északi oldalon konzolos szélesítést csináltak, olyant, mely autóforgalmat nem bírná el, de a kerékpárosokat igen. Így ott van hely.

A déli oldal viszont a világörökség része, így konzollal a híd látványképét rongálnák, s még mindig ott a sok turista, akik, ha több lenne a hely, még csoportképet is készítenének.;))

Dr Milton 2010.11.22. 18:56:36

Baszdmeg ilyen agressiv állatfajt, mint ezek a gyökér bringások még nem hordott a hátán a Föld. Ott van két sáv a köcsög kerekeiteknek oda-vissza, de még a gyalogosokat is megpróbáljátok ellehetetleníteni, mert a 2 sáv már nem elég. Eddig nem votl egy sem, most kaptatok 2-t, de azért rinyáltok, hogy miért nem kaptatok harmadikat, amellett, hogy a többségetek ugyanúgy az utat használja. Azt az utat, ami meg a barom kerékpárjaitok miatt lett szűkebb.

Kurva öko meg nagy divat ez a bringa, amivel nincs is baj, csak tekerjetek, de azért nem árt néha másra is gondolni.

segabor 2010.11.22. 19:06:26

@Dr Milton: elgurult a gyógyszer? A bringasáv miatt kifele bővítették a járdát, nem befele. Másrészt pedig hiába a bringasáv a járdán, ha pusztán az arra fel- és lejutás lehetetlen vagy életveszélyes.

meru 2010.11.22. 19:07:57

@Stock: ha félre akarsz érteni, félre is fogsz. A stílusoddal van a baj, és mondd te mindig szabályos vagy, ugye.

Martian (törölt) 2010.11.22. 19:12:09

És ha ki akarok lovagolni a Margitszigetre, akkor melyiken menjek..??
:))

ex-dr. vuk 2010.11.22. 19:12:13

@jelentéktelen alak:
most sem hajthatnak ra az autosok, mi valtozna?
Viszont ha kerekparsav van, akkor az autosok alapbol nem ott mennek, vagyis dugo eseten nem alljak el a kerekparos utjat (nem kenyszeritik balrol elozesre) - ez az elonye. Szegedi tapasztalatok alapjan meg a hetvegi biciklisek is siman mennek a savon. Lasd linkem feljebb.

nowy 2010.11.22. 19:14:08

@Dr Milton: értelmezni kéne a leírtakat.Az a baj,hogy támogatást ítéltek meg egy tervre,majd kiderült,hogy nem lehet megcsinálni,illetve amit csinálni akarnak helyette az rossz.Másrészt milyen mérnök illetve bíráló bizottság az,aki nem tudja kiszámolni,hogy lehetséges e megvalósítani a terveket.

Silent Bob 2010.11.22. 19:14:12

@Martian: Az Árpád hídon szoktak. :)

gabola 2010.11.22. 19:32:44

@ghilea: "A híd két végén rámpás aluljáró, oszt csókolom.
De ha nem rámpás, akkor sem nagy gond felkapni a bringát, átvinni, aztán felülni. Legalábbis nekem minden további nélkül szokott menni. "

Ja, nekem is. Megállok, kiveszem a gyereket a gyerekülésből, a motyót a kosárból, aztán felkapom a táskát, meg a bringát félkézzel gyerekülésestül (+10 kg kb), a másikkal kézzel terelgetem le meg fel a gyereket a lépcsőn csigalassúsággal, amíg meg nem szakadok, vagy meg nem szánnak...de átjutok azért általában az aluljárókon, mert nincs más választásom :(

tudom, ne bringázzak, babakocsizzak...mert azzal könnyebb, ugye?

Stock 2010.11.22. 19:35:55

@jelentéktelen alak: most értünk el oda, hogy a multkori után.., ha jól rémlik minden általad ma leírttal egyet tudok érteni!
(persze lehet, hogy a két sör is segít, egészségedre!) :)

nowy 2010.11.22. 19:37:23

@idelle: nincs ilyen teleportáló szerkezetem,de bizony sokszor rövidebb biciklivel mennem és legfőképpen pedig kiszámíthatóbb.
Ecseri út-Keresztúri út (10km): bicikli 25-30 perc,BKV 40-60 perc várakozástól függően,kocsi 15-55 perc forgalomtól függően.
Békás-Ecseri út (18 km): bicikli 60perc, BKV 60-75 perc várkozástól függően, kocssival 30-70 perc forgalomtól függően.
Ecseri út-Belváros : bicikli 20 perc,BKV 15 perc, kocsi 15-45 perc.
Kényelmes tempóban megyek,nem izzadok csatakra,viszont télen nem didergek a buszmegállóban.
Igaz néha megázik az esőkabátom külső felülete,de szerencsére a melóhelyemen van öltöző,zuhany,szárító,így nekem ez nem gond.Fülemben nem szól semmi,mert a kormányra van kötve a Szokol rádió :)

nowy 2010.11.22. 19:47:24

@idelle: "100e alatt nem érdemes gondolkozni"
Pedig igen! Nagyon jó és strapabíró gépeket lehet kapni használtan.Mondjuk a nagy áruházak 30-35 forintos gépei tényleg szarok,de pl használt,felújított,garanciás holland városi bringákat lehet 40 körül kapni.Nekem túragépem van jó minőségű, de régebbi cuccokkal (váltó,fékrendszer) 40 ropi volt és olyan ember ajánlotta aki maga szokott gépeket építeni, csak minőségi alkatrészekből.Szóval hajrá ! :)

Chiro2 2010.11.22. 19:51:24

Semmi gondom az autósokkal. Mint ahogy a járókeretes öregekkel sem. Egyelőre elég erős vagyon, hogy bicajjal közlekedjem, és elég intelligens, hogy mindent - a gyerek-és csomagcipelést is - meg tudjam azzal oldani. Később nyilván már sem elég erős, sem elég intelligens nem leszek, idővel leépülök. És akkor belépek az autósok táborába. De addig is a vastagfaszú kerékpárosok táborát gyarapítom.

Chiro2 2010.11.22. 19:53:51

@idelle: 60-ból egy jól felszerelt, vállalható trekking kijön. Nyilván határ a csillagos ég, de városi bicajozáshoz az bőven tökéletes.

flimo13 2010.11.22. 19:54:25

Én gyalogosként alapvetően rühellem a bicikliseket, de szerintem ez esetben nyugodtan megkaphatnák a biciklisek a déli járdát, számukra indokoltabb a kétirányú közlekedés. Csak legyen rendes átkelési lehetőség a híd mindkét oldalán, és a szigeti lehajtónál is a gyalogosoknak.

Dr Milton 2010.11.22. 20:02:55

@nowy: Azért módosították az eredeti-2 bringasávról szóló- elképzeléseket, mert a 'bringások felháborodtak'. Az úton bicikilizés meglevő kerékpárúton nem egyedi jelenség, nem csak itt fordul elő, ezért nem specificusan a Margit-hídi esetre gondoltam.

Az továbbra is belálthatatlan számomra, hogy az északi oldali, oda-vissza sávok miért nem elegendőek, eltekintve az Eu-s pályázattól. Mindkét hídfőnél alagúton, autósforgalom megkerülésével lehetne átmenni az átellenes oldalra is. A közlekedési hatóság dilettantismusa más téma.

TÉmától kicsit eltérve azt sajnálom, hogy nem az eredeti kék színű festést alkalmazták a hídon, hanem ezt a iskolafalsárgát.

SirJohn 2010.11.22. 20:03:57

Ahogy olvasom a véleményeket megint az az érzésem támadt, hogy ez az antiszocialis.lap.hu...Pontosan ezért kell az úttestől elkülönített, önálló kerékpár sávból minél több.

Perillustris 2010.11.22. 20:08:37

@Dr Milton: "Az továbbra is belálthatatlan számomra, hogy az északi oldali, oda-vissza sávok miért nem elegendőek, eltekintve az Eu-s pályázattól. Mindkét hídfőnél alagúton, autósforgalom megkerülésével lehetne átmenni az átellenes oldalra is."

Az első mondat a kérdés, a második a válasz.

nowy 2010.11.22. 20:16:53

@Dr Milton: Megmondom őszintén,már nem emlékszem mi volt az eredeti elképzelés,de mint ahogy te is írod,a közlekedési hatóság (+tervezők,+elbírálók,+ki tudja még milyen illetékes szerv) hozzá nem értése a felháborító.
Sajnos az itthoni gyakorlat sok esetben az,hogy megnézzük külföldi tanulményúton -jó sok pénzért-, hogyan csinálják,majd vaggy rosszul vagy 40 éves koncepciók alapján megépítjük még drágábban,legyen szó autókról,tömegközlekedésről vagy bicikliről.

nowy 2010.11.22. 20:29:51

OFF : a július 2.-tól üzemelő, Múzeum körúti forgalomszámláló ma este 6 körül mérte a 100.000. biciklist :)
És hogy mennyien használják :
kerekparosklub.hu/a-szamlalo-adatainak-elemzese-julius-augusztus-szeptember
A mai esős időben 300 felett volt a napi számláló este 6-kor.Fontos tudni,hogy csak a Kálvintól az Astória felé közlekedőket méri!

rendőr007 2010.11.22. 20:31:21

Eddig hány rasztafári,ördögbotos zsidó hülyegyerek adta adójának részét a felújításba?Mert a 90% nem dolgozik,csak éldegél,biciklizget,maximum zsebre dolgozva kivisz 2 levelet a hátizsákjába.
Elöbb le kéne tenni valamit az asztalra addig kuss van,és szépen megköszönni ha egyáltalán kerékpár út van!
És van szép számmal!
BUDAPEST NEM JÁTSZÓTÉR!!!

qrisz 2010.11.22. 20:38:40

Rendőr007: Mondhattad volna szebben is kis lovag. Tényleg, szereted a rendőrvicceket? Én biciklizve (mint közlekedési eszközzel)éldegélve járok naponta 30 km-t a munkahelyemre,hogy az adómból megkapd a fizetésed miért mereszted a shegged. Már ha egyáltalán az vagy.

nowy 2010.11.22. 20:40:22

@rendőr007: Azt nem tudom,de ha levennéd a szemedről a hályogot,láthatnád,hogy a kerékpárosok között ők maximum elenyésző hányadot alkotnak.

Chiro2 2010.11.22. 20:42:33

@rendőr007: "BUDAPEST NEM JÁTSZÓTÉR!!!"

Elég szomorú.

Martian (törölt) 2010.11.22. 20:48:12

@Chiro2: 60-ból egy jól felszerelt, vállalható trekking kijön.

Nekem városi közlekedésre egy használt, jó állapotú, könnyű 12 sebességes "félverseny" gép tökéletesen megfelelt. Budán kb. 15 %-os emelkedőn is felmásztam már vele. Összesen 25 ezerbe került, egy kis munkám volt vele.

HaCS 2010.11.22. 20:53:46

Mi folyik itt már megint?

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.11.22. 21:05:34

@Dr Milton: három dologról van itt szó.
1. A bicikli is közlekedési eszköz, mint az autó, és nem céltalan játékszer. Ezért:
2. Ha az autós folytonosan, aluljáró stb. nélkül tud haladni a körúton, akkor ugyanez a biciklisnek is kell/jár.
3. Ha így kapták a támogatást, akkor így is illik építeni, különben sikkasztás.

konrada 2010.11.22. 21:20:40

@peetmaster:

Nincs igazad! Ne mehessen be a Margit-szigetre autó, ne hajthasson be semmilyen feltétellel sem egyirányú utcába és persze erdei sétányokon, gyalogos hidakon se közlekedhessenek autók!
Ne járjon ez ki nekik!

911 Turbo 2010.11.22. 21:21:08

@saq: Ahol villamos sín van ott nincsen dugó !

karikaV43 2010.11.22. 21:24:09

Vidéken lakva itthon bicajjal viszem a lányom suliba.Nagyjából öt percre van tőlünk az úton 3-szor kell átkelni pedig nagy a forgalom.Nem értem a pesti bringásoknak miért esik nehezére átmenni az úton kétszer.Mivel pesten dolgozom ott autóval járok 80km kicsit sok lenne bringával.Számomra elég hihetetlen ez a bicikli kontra autó amikor alig találkozom bicajjal.

karikaV43 2010.11.22. 21:29:05

És még valamit nem értek a bringás irodisták kollégái mit szólnak a test szaghoz.Mert senki nem büdös,meg izzadt,eső után meg nem ázott szagú.Az esőkabát nem védi pl.a láb alsó részét,sőt teljesen összehúzva a comb egy részét sem vagy nem tekersz.

balazsman 2010.11.22. 21:33:33

engem nem érdekel, hogy, de oldják meg - az elmúlt időszakban is kiborított, hogy a bringások állandóan rámcsöngettek, amikor nekik kellett volna leszállniuk a bicikliről a hídon... ha ezt most állandó jellegűvé akarják tenni, akkor én bottal fogok járkálni, azután vagy hátba verem a túl közel jövőket vagy küllőzöm őket...
Nem lenne semmi gond, ha a bringások nem akarnának "bizonyítani" a gyalogosok felé, de a magyar társadalom kasztrendszerének megfelelően ők is éreztetni akarják, hogy többek, mint a "csúszómászók", és ennek megfelelően viselkednek az ilyen megosztott járdákon.

karikaV43 2010.11.22. 21:34:25

@konrada: mondasz valamit,bár a kerékpár mint egyenrangú közlekedési eszköz miért is mehet egyirányú úton szembe a forgalommal,persze csak ahol tábla engedi.A közlekedésben vannak alsóbb és felsőbb rendű járművek.A bicikli a legalsóbb rendű jármű és pont ezt el kell fogadni annak aki rá ül.Viszont ez nem a használójának szól hanem a járműnek ill. annak védelmi képességének.
A pl.nagy Oroszországban többnyire a nagyobb járműnek van elsőbbsége és ez sem véletlen.

rendőr007 2010.11.22. 21:43:49

vannak kivételek ez egyértelmű!
A többség azért csak virtusból biciklizik,fittyet hányva minden szabályra,de nekik mindig elsöbbségük van.
Oroszországban a nagyobb autónak van elsőbbsége.
Megnézném itt ezeket a hülye gyerekeket hogy lázadnának!

911 Turbo 2010.11.22. 21:43:50

@konrada: Ki ne találd már hogy a behajtási engedélyemmel nem mehetek be a Margit-szigetre !!

Perillustris 2010.11.22. 21:48:03

@karikaV43: Egy edzés utáni férfiöltözőben, vagy egy garázsban, egy járó motorú kocsi mellett töltenél el fél órát, ha muszáj lenne választanod?

Egyébként azért nem érted, mert nem próbáltad ki: nem feltétlenül kell megizzadni, okosan tekerve, jó technikai ruházattal nincs "szag probléma" még akkor sem, ha esetleg nincs zuhanyzó. Ez csak az egyik béna érv a bringázás ellen, ráadásul elég képmutató.

nowy 2010.11.22. 21:49:02

@karikaV43: nálunk van zuhanyzó.
De ha már szagoknál tartunk,vajon milyen szaga lehet az embereknek,miután utazott 10-15 percet a hideg buszon majd nagykabátban folytatja az útját a meleg metróban ? Az ázottság kérdése jogos,ott ahol nincs öltöző/váltóruha vagy hasonló megoldva.

nowy 2010.11.22. 21:53:44

@balazsman: én is szoktam megosztott úton csöngetni a gyalogosra.Igaz csak egyszer(!), hogy tudja érkezik valaki,ugyanis a legtöbb gyalogos úgy megy,mint az ökörhugyozás.Még a kifejezetten jól jelölt bicikliúton is.Ez persze nem mentesíti a pofátlan vagy szabálytalan biciklist,de vegyük már észre,hogy nem egyes csoportokkal van baj,hanem a közlekedési kultúrával,bármelyik csoportot nézzük is.

nowy 2010.11.22. 21:55:00

@rendőr007: és ez neked a közlekedési kultúra? Gratulálok!

Perillustris 2010.11.22. 21:55:35

@karikaV43: "A pl.nagy Oroszországban többnyire a nagyobb járműnek van elsőbbsége és ez sem véletlen."

Akkor szoríts le egy fekete S600-ast teherautóval.

"miért is mehet egyirányú úton szembe a forgalommal"

Talán mert elfér?

"felsőbb rendű járművek"

LOL

konrada 2010.11.22. 21:58:43

@911 Turbo:

Nem kell félreértened. Ha van behajtási engedélyed a szigetre, úgy biztosan jártál is ott és tapasztalhattad azt, hogy a belső sétányokon nem jellemző a gépkocsi forgalom, míg kerékpáros elég sűrű.

De ezt a példát egyébként is csak azért említettem, mert egy beíró azt szeretné, hogy autóval is be lehessen hajtani oda, ahová kerékpárral az egyenjogúság örvén.

karikaV43 2010.11.22. 22:02:36

@Perillustris: látom a szöveg értelmezés nem az erősséged,olvass egy kicsit tovább.Az egyirányúba nem fér el,ez hülye érv,ráadásul elég veszélyes mivel a szemben szabályosan jövőnek kell még lehúzódni.Senki nem szorít le senkit a nagyobb tömeg újra indítása nagyobb energiát igényel. Látom a szemellenzősöket erősíted.Tanulj meg szöveget értelmezni.

911 Turbo 2010.11.22. 22:03:01

@konrada: Én a városból teljesen kitiltanám a bringákat . Ökrös szekerek sem közlekednek .

Perillustris 2010.11.22. 22:03:58

@konrada: Nettó hülyeségekre kár reagálni. A beíró nyilván azért is harcol "az egyenjogúság örvén", hogy az autópályákon is mehessen a bringás.

konrada 2010.11.22. 22:05:10

@nowy:
S pont ez a lényeg: egy Margit-híd déli oldala, ahonnan a világ egyik legpompásabb kilátása van, ne fegyelmező kerékpárosok akarják a turistákat megnevelni.

Aki ismeri a Parlamenttel szembeni sétányt, ahol egyébként nagyságrendekkel kisebb a gyalogos-forgalom, mint a híd azon szakaszán, az tudja miről beszélek.

ex-dr. vuk 2010.11.22. 22:05:13

@911 Turbo: en meg az autokat, fustoljenek mashol. 1-1.

ex-dr. vuk 2010.11.22. 22:07:59

@karikaV43: igen es ott siman lelonek barhol, kerdes nelkul.
szoritkozzunk civilizalt orszagokra (mar ha magyarorszagot annak tekinted). koszonom :)

karikaV43 2010.11.22. 22:08:07

@Perillustris: majdnem mindennap bringázom egyáltalán nem vagyok ellene,ezt benézted.Nincs testszag ruházat,ha van is ilyen az biztos nem olcsó.Kiindulva egy Sherpa vagy Columbia kabát árából ami víz álló is.Ilyenem van tehát tudom hogy simán meg izzad benne az ember.Bár az átlagnál jobb cuccok mégsem olyan mint a bőröd.Szerintem az a képmutatás,hogy a munkatársaid a bűzödre kényszerítve azt papolod,hogy nem vagy büdös.Ahol van lehetőség zuhanyozni az más,de szerintem ilyen iroda kevés van.

Perillustris 2010.11.22. 22:09:19

@karikaV43: "miért is mehet egyirányú úton szembe a forgalommal,persze csak ahol tábla engedi"

GYK: ott van/lesz tábla, ahol elfér. Emiatt a "a szemben szabályosan jövő" nem értelmezhető, mert a bringás is az.

Tanulj meg szöveget értelmezni! Főleg azt, amit saját magad írsz le.

Ahol meg szűkös a hely, ott meg kell vizsgálni, hogy ezt nem az okozza-e, hogy mindkét oldalt parkoló kocsik foglalják el. :P

ex-dr. vuk 2010.11.22. 22:10:19

@nowy: az esokabatot mar feltalaltak. van ketreszes is (nadraggal).
jottem mar szakado esoben meloba bringaval. levettem az esokabatot es kesz, alatta minden szaraz.

karikaV43 2010.11.22. 22:14:32

@vuk_: nem tudom Mo.-ot hová soroljam,néha balkán néha hasonlít Európára a közlekedésen van mit javítani.Bécsben szívesen tömeg közlekedtem mert olcsó volt,kényelmes,tiszta és olyan a hálózat hogy minden hová eljutsz könnyedén.Pesten eszembe sem jutna bkv-ra ülni,főleg mert drága és retkes.

nowy 2010.11.22. 22:18:00

Én ezt pontosan tudom,ma is abban bicikliztem melóba és melóból,de tapasztalatom szerint nagy esőnél vagy izzadok a jól záró alatt vagy ázik picit a ruhám.

karikaV43 2010.11.22. 22:18:04

@Perillustris: kimaradt egy is,azért tudom mit írok.Helyesen szemben is szabályos lett volna.
A parkoló autókat mégis hová tennéd.Persze ki a városból,de ez csak egy kisebbségnek volna jó az ott lakó emberek nem hiszem,hogy örülnének.

Perillustris 2010.11.22. 22:20:01

@karikaV43: Sajnálom, ha a saját tapasztalataid rosszak, az enyémek azt mutatják, hogy otthon reggel lezuhanyozva, aztán jó minőségű stiftet használva, 20-22-as átlaggal kényelmesen be lehet bringázni a munkahelyre (mondjuk 6-8 km-t).

Gondolom nyáron egy fejlett irodában elkülönítik az autóval járó és a biciklivel vagy tömegközlekedéssel járó dolgozókat, s ebben az időszaknam közös ebéd sincs, hiszen utóbbiak valóban nehezebben vonják ki magukat a 30-40 fokos hőmérséklet alól.

De erre mondom én, hogy képmutatás, mert bár az erős testszag tényleg keveseket indít be, elég elbaszott felfogású társadalom az, ahol inkább a szmogot szívják be az emberek, mint mondjuk az izzadságszagot.

Lehetne mondjuk egyiket sem, de legalább kisebb mértékben? Igen, egy kis ésszel és kevesebb önzéssel.

karikaV43 2010.11.22. 22:20:17

@vuk_: hát alatta biztos megizzadsz,már csak azért mert teljesen lezárja a szellőzést.Kívülről lehet nem ázol belülről annál inkább.Nem tudom melyik a rosszabb.Én biztos nem mennék így dolgozni,akkor már inkább bkv.

nowy 2010.11.22. 22:22:50

@karikaV43: egyéntől függő az izzadás,én pl a 9000 forintos decathlonos kabátomban nem izzadok és a nem zuhogó esőt is bírja.

Perillustris 2010.11.22. 22:25:51

@karikaV43: Megoldódik középtávon a dolog, ha nem bocsátunk ingyen 10-12nm2 közterületet egy fémdarab tárolására. A parkolóházaknak is megszületne a piaca, s a többség örülne a felszabaduló helynek.

Ez az irány, ha lassan is, de erre haladunk.

karikaV43 2010.11.22. 22:25:52

@Perillustris: nincsenek rossz tapasztalataim szeretek bringázni,szerintem a főváros alkalmatlan erre a közlekedésre.Az utakat nem lehet kiszélesíteni,ha azt vesszük kocsi előbb volt mint bicikli,de az még ló hajtású volt.
Hollandiában jól kezelik a dolgot,de kisebbek a városok és toleránsabb a társadalom.Bár azért a kirakatban lévő prostik és a kávéházban felszolgált kábítószereket ne szeretném,már csak azért sem mert a gyerekeim ne azt lássák,hogy ez természetes.

nowy 2010.11.22. 22:27:19

@karikaV43: a BKV hálózata egyáltalán nem rossz,de az igaz, hogy le van pukkanva és a fizetésekhez képest olcsóbb.

nowy 2010.11.22. 22:27:48

mármint a BKV van lepukkanva és a bécsi olcsóbb.

ex-dr. vuk 2010.11.22. 22:29:15

@karikaV43: ez mind rendben van, de ne allitsd be ugy, mintha az volna a helyenvalo es a kivanatos, hogy az erosebb autonak van elsobbsege. lehet, hogy az oroszoknal ugy van, de ha lehet akkor nem hozza kene hasonlitanunk...

Perillustris 2010.11.22. 22:31:02

@karikaV43: Nem értem. Ha tényleg bringázol, miért írod, hogy alkalmatlan? S vajon több tízezren tényleg saját maguk ellenségei, hogy inkább tekernek az úticélukig - a jelenlegi infrastruktúra és az igazságtalan szabályok mellett?

Szóval nem, nem alkalmatlan. Persze javítani rengeteget lehet, ráadásul kevés pénzből is. Csak akarat kell.

Kellene.

karikaV43 2010.11.22. 22:31:30

@Perillustris: a P+R jó lehetne,de azt a keveset is megszüntették ami volt.Sajnos az egész város koncepciótlan közlekedés terén.Kiváncsi vagyok a VEKE vezetője mit tud tenni,eddig járt a szája most bizonyíthat.Egy csomó helyen lehetne a hévet összekötni 20-30méter sínnel a villamossal és nem kellene át szállni,meg ilyenek.Több hely lenne az utakon.Az elővárosi forgalom nagy részét értelmes tömeg közlekedésre át lehetne téríteni.Akkor pl. a bringák is elférnének,meg a robogók is.Nem lenne tülekedés.

Tydirium 2010.11.22. 22:33:57

Nem rosszból, de szerintem felháborító ez a felháborodás! Eddig az volt a baj, hogy miért nincs bicikliút a Margit-hídon. Ez teljesen rendben is volt, magam is egyetértek vele és szerintem is kötelező elem, pláne egy teljes rekonstrukció után. De most már az a baj, hogy miért nincs KETTŐ! Ez viszont egészen elképesztő.

Először is. Én pl. gyalogolni szeretek, az említett hídon rendszeresen szoktam is. Fogalmam sincsen, hogyan fogok ezután kulturáltan elférni a híd bármely oldalán, ha mindkettőn lesz biciklisáv, a gyalogosoknak ugyanis ezáltal egyszerűen nem marad elég hely, és azért valljuk meg per pillanat még ők vannak többen. A munkahelyemre már most is egy olyan utcában sétálok, ahol a járdán van biciklisáv, és ha véletlenül meg kell előznöm egy nyugdíjas nénit, előre-hátra kell folyton forgolódnom, hogy ne csapjon el egy kerekes kolléga, mert nem fér el két ember egymás mellett a gyalogos sávon.

Aztán hogy de akkor kétszer keresztezni kell az utat. Hát igen, ez van gyerekek. Nem tudom, de ült már például valaki autóban közületek? Volt hogy egy helyen nem lehetett pl. balra kanyarodni egy főútról? Na, ez kb. ugyanaz a szitu. Van úgy, hogy valakinek kicsit kényelmetlenebb a dolog azért, hogy másoknak (általában a többségnek) kényelmes legyen. Az előbbi példánál ilyen pl. hogy az adott helyen a kevés balra kanyarodó kedvéért nem különítenek el külön egy balra sávot az egyenes rovására, továbbá hogy a szembejövő húszat ne kelljen feltartani pirossal, amíg két autó balra megy. Jelen esetben meg azt mondjátok, hogy tolongjanak a gyalogosok, mert a biciklisek nem akarnak két lámpán átmenni. Bocs, de ha nem muszáj nem tenném!

nowy 2010.11.22. 22:35:14

@karikaV43: a világ több nagyvárosában (köztük az USA-ban !) a közössági és alternatív közlekedést fejlesztik nagy erőkkel.Nem azért mert utálják az autósokat,hanem mert a fizika törvényei szerint,nem fér el annyi autó a városban,mint amennyi most van.Ennek a fejlődésnek első része kényelmetlen és feszültséggel teli mindenki számára.A főváros alkalmas kerékpározásra,bár nem mindenhol és nem egyenlő mértékben.

nowy 2010.11.22. 22:39:28

@Tydirium: Tessák már elolvasni,hogy miről szól a cikk és a felháborodás! Megitéltek egy csomó támogatást egy tervre,majd a végén kiderült,hogy nem lehet megcsinálni.
Tehát 1. elbaszta vagy szándékosan csalt a tervező
2.elbaszta a bíráló bizottság
3. EU-s támogatást úgy akarnak iagzolni,hogy kitesznek két táblát a híd két végére,miszerint ez bicikliút,ami ha nem lenne ennyire szomorú,akkor röhögnék rajta

Kuku 2010.11.22. 22:48:42

@Stock:
4 pont a városban minden reggel:
spreadsheets.google.com/ccc?key=0Aq98HyBdIlP1ck9QQWRzNTZobXZpdGFhaVU3ZExudUE&hl=en#gid=2

A forgalomszámláló automatánk a kiskörúton ma egész nap szakadó esőben 360 körül zár, míg nyáron egy átlagos napon 1100 biciklit mér egy irányban. Ez 30+%, és ma tényleg durva ciklon volt.
kerekparosklub.hu/szamlalo

Tydirium 2010.11.22. 22:49:38

@nowy: Nem konkrétan erről a cikkről van szó, hanem a jelenségről és a témáról, ami kb. két éve megy. Amióta elkezdődött a felújítás, megy a hőzöngés, hogy miért nincs kettő (ismétlem: kettő) biciklisáv. Eközben senki nem gondol azokra, akik az egészséges életet nem két keréken, hanem két lábon képzelik el. Ha támogatást vagy más közösségi pénzt akar lenyúlni valaki, az természetesen mélyen elítélendő, de itt egyáltalán nem erről van most szó.

Nem emlékszem tisztán, de talán még tüntetés vagy valamilyen egyéb megmozdulás is volt az ügyért. Én viszont - ha lenne - olyan tüntetésre mennék, hogy a déli oldalon NE legyen biciklisáv. Miközben ismétlem, az egy kerékpársávval, praktikusan az északi oldalon magam is 100%-ig egyetértek.

Perillustris 2010.11.22. 22:53:36

@Tydirium: Egy - nem is oly - apró hiba, hogy a példádban az autóval közlekedők kedvéért nem különítenek el egy külön balra kanyarodó sávot. Emlékeztetnélek arra, hogy a felújításig az autóval közlekedők kedvéért voltál kénytelen a szutyok aluljárón át közlekedni, ahogy általában az összes aluljáró ezért épül. Fejlődés van, ha lassan is, ld. még a Blahánál létesült felszíni gyalogátkelő.

A Magyar Kerékpárosklub kiemelten küzd az olyan beruházások ellen, melyek része a gyalogosok útfelületének csökkentése, sőt elvi hozzájárulását sem adja az esetek döntő részében. A Margit-híd esetében is ez volt az alap, ám mivel a fővárosnak fájt a foga a bringás pénzre és az EU-s támogatásokra, némi kompromisszumot kellett kötni, de itt is alapelv volt a biztonságos közlekedés. Ezt látod itt: outside.mfor.hu/mfor/galleries/images/margit2_090624/1.jpg

Egyébként a legtöbb biciklisnek elég volna az északi gyalog- és kerékpárút, ha az úttestek külső szélein bringás piktogramok lennének.

namkuzu 2010.11.22. 22:55:25

hamár annyira mindenkinek érdeke, akkor az kinek az érdeke volt, hogy a helyszínre bkv-val érkezők is a felszínen színesítik ott majd az egész helyzetet, amikor lesz vagy nem lesz bringaút?
a gyalogos is közlekedik, ergo szabálytalan

Tydirium 2010.11.22. 23:17:25

@Perillustris: Ezt a tervet már töbször láttam. Ha megnézzük, az egyik oldalon 1,70 a másikon 2,25 méter a gyalogos sáv. Nagyjából ennyi van most is a felújítási kordonok között. Tapasztalatból mondom, hogy ez a terület gyalogos közlekedésre jóformán alkalmatlan. Még ha meg is oszlik majd a gyalogos tömeg a két oldal közt, három ember már csak kompromisszumokkal fér el egymás mellett (értsd: néha oldalba lökik egymást).

Természetesen az autóúton megengedett közlekedés szintén horror lenne (talán még rosszabb is, mint a gyalogúti sáv), hiszen ez az autóforgalmat jóformán lebénítaná és egysávosra szűkítené az utat. Tudom, hogy kresz szerint a kerékpár sávon belül is megelőzhető, de az nyilván mindenki számára egyértelmű, hogy egy ilyen széles sávon lehetetlen egy biciklistát sávváltás nélkül biztonságosan megelőzni (és itt elsősorban trermészetesen nem az autóm, hanem a biciklista épségére gondolok).

Értem én, hogy voltak ilyen tervek, de nem látok más hatékony megoldást: 2x2 sáv csak az autóknak, 1x2 biciklisáv és 1 szűk + 1 emberi sáv a gyalogosoknak.

Perillustris 2010.11.22. 23:40:23

@Tydirium: Ezért írtam, hogy kompromisszumos terv ez, nem ezt akartuk.

A megoldási javaslatod is csak úgy fogadható el, hogy az úttesten megmarad a tekerés joga (gyalog- és kerékpárút esetén ez lesz amúgy). Ja, figyu: nem autóút, hanem közút. Lényeges.

Húzzunk bele! 2010.11.22. 23:51:12

Hja, bánja a fene, ha a Lánchidat lezárják:D

Húzzunk bele! 2010.11.22. 23:56:06

@Kuku: "A forgalomszámláló automatánk a kiskörúton ma egész nap szakadó esőben 360 körül zár, míg nyáron egy átlagos napon 1100 biciklit mér egy irányban. Ez 30+%, és ma tényleg durva ciklon volt."
Azért ne túlozzál, 7-900 áthajtás volt, van a mknak statisztikája azon is megnézheted.
Viszont ez a mai tényleg meglepetés majdnem 400an mentek el, ez a nyári jó bringás időhöz kb a fele. Vagy hétvégi jó idősnek 80-100%-a.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.11.23. 00:00:16

Undorító egy mutyi (meg lehetett volna csinálni rendesen is ugyanennyi pénzből), de ha már ez van, akkor is van még megoldás. Ha a kép a postban a valódi arányokat és méreteket mutatja, akkor az autós sávok legalább 2,5 méter szélesek. Szedjenek le a Buda -> Pest irányban a belső sávból 40 centit, a külsőből 20-at, tiltsák meg a teherautóknak és a buszoknak az előzést és fessenek fel egy biciklisávot. A hídon csak nem parkolják teli...

Kuku 2010.11.23. 09:26:04

@Húzzunk bele!:
Nem túlzok, úgy írtam hogy előtte utána is néztem. A statisztikát néztem, ott a grafikon az oldalon:
kerekparosklub.hu/szamlalo
1100-as átlag volt augusztusban egy hétköznap és 360 volt tegnap (munkanapot hasonlítottam munkanaphoz)

ex-dr. vuk 2010.11.23. 10:00:35

@Tydirium: latom raereztel, hogy a jardan miert nem jo kerekparutat vezetni. ha az uttesten lenne iranyhelyesen, eleg lenne 1-1 sav, felesleges egyik oldalon ketiranyu.
En veled vagyok, a jarda a gyalogosoke! Kerekparozni pedig az uton kell.

GG81 2010.11.23. 15:08:18

@qrisz: ezzel nincs is baj, egyből fejbe is kéne lőni az ilyen faxkalap tunnereket, redná! bumm!
a deviáns elemektől mindenhol elhatárolódnak a szabálykövetők...

Chiro2 2010.11.23. 16:02:58

@Martian: Legkorszerűbb (meg nem mondom milyen) csapágyazás, dupla falú felni, adapteres gyerekülés, első kosár, legjobb sárvédő, 18 sebességes Shimano váltó stb. Ez vadiújan 60.

Esőhöz egy 3 ezres bringás lebernyeg, hidegre óccsó pamutkesztyű tapadós tenyérrel, télire térdmelegítő és dokkmunkás sapka, no meg a világító mellény.

Aki egyszer rákap a városi bringázás ízére, az már nem akar többé autóba ülni.

Persze, autóban nem ázol-fázol. De amíg a parkolóból a célodhoz érsz? Csak annyi, hogy a melegből kiszállva, szar vékony cipőben és alul öltözve éled át ugyanezt. No meg a dugóban ücsörögni, az maga a téboly. Azt csak autófüggők viselik el önszántukból.

Egyébként tapasztalataim szerint az autósok alapvetően teljesen normálisak, az a néhány idióta ugyanakkora átok az autósoknak is mint nekünk.

Azt nem felejtve, hogy mikor tudsz naponta 1 órát szakítani sportolásra? Mert ha bringázol, ez is behúzva.

Chiro2 2010.11.23. 16:05:45

@GG81: Ha ezek a seggfejek bicajon ülnek, akkor csak egy kis anyázás lett volna a dologból. Az autó veszélyes üzem, hatalmas felelősség, ezt SOHA nem szabad elfelejteni. Ha autó kell, én taxizom. Tudomásul veszem, hogy soha az életben nem fogok tudni közel sem olyan jól vezetni, mint egy profi.

GG81 2010.11.23. 16:09:30

@Chiro2: nagyon divatos az 5 percre levő edzőterembe is kocsival elgurulni, ahol el lehet bohóckodni az 1 órát... :-DDD

Chiro2 2010.11.23. 16:09:43

@vuk_: Attól tartok, Pesten az autósok nem tartanák tiszteletben a kerékpérsávot. Mert egyébként Az tényleg jó megoldás. A bicajosoknak is. Onnan ugyebár be lehet sorolni középre is nagyívű balkanyarnál, bicikliútnál meg találd ki, hogy kavarodsz át.

GG81 2010.11.23. 16:10:21

@Chiro2: há de bringával nem tud úgy rednááá!!! csapatni és dönteni bal kettő szigorú-t...

Chiro2 2010.11.23. 16:13:54

@GG81: A sporttudomány jelenlegi állása (illetve a NG vagy a Spektrum) szerint a legjobb zsírégető edzés a szobakerékpár hajtása változó nehézségi beállítással, illetve 1-3 perces erős hajtással, majd pár másodperces megállással. Valamiféle hasonlóságot vélek felfedezni a városi kerékpározással...

Chiro2 2010.11.23. 16:16:04

@GG81: Na ja, ahhoz kéne némi spiritusz, de az csak a fasza gyerekeknek van, ugyebár.

ex-dr. vuk 2010.11.23. 16:59:03

@Chiro2:
ettol fuggetlenul ez a legjobb megoldas, nem az infrat kell a moralhoz igazitani, hanem forditva... persze ehhez a rendorseg is kene, akik meg mindig nem dolgoznak megfeleloen..

ex-dr. vuk 2010.11.23. 17:06:28

@GG81: erdekes, hogy te megis altalanositasz a bicajosokra nezve..

segabor 2010.11.24. 10:11:41

@Perillustris: a nyári izzadtsághoz szólva: ha 5 percet állsz a villamosmegállóban vagy utazol pár percet egy jól fűtött buszon, simán büdösebb leszel, mint az a biciklista, aki hozzá van szokva a napi tekeréshez. Mert az izzadtság akkor büdös, ha az izomzat olyan terhelést kap, amihez nincs hozzászokva. Ha napi rutinból tekersz, leizzadsz, de szaga korántsem lesz olyan észrevehető, mintha edzőteremben pakoltad volna a súlyokat. Ellenben egy átlag meleg nyári napon simán büdösre izzadsz állással is. Ergo ez így nem áll meg, hogy minden bringás büdösen érkezik a munkahelyére :)

Perillustris 2010.11.24. 10:58:43

@segabor: Remélem, a sok seggfej is elolvassa a hozzászólásodat. Nem nagyon értik meg ezt régóta.

Egyébként ma is jót röhögtem azon, hogy tíz gépjárműből 8-ban nagykabátban ültek az emberek.

segabor 2010.11.24. 12:03:53

@Chiro2: a biciklisáv kiváló parkoló taxisoknak és várakozóhely furgonoknak. Most nem említeném az SUV tulajdonosokat, mert őket nem ér bántani. Rokikártyával teszik ugyanezt.
süti beállítások módosítása