Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Szakít a lánccal a magyar Stringbike

2010.09.22. 13:22 - kirk kapitány

Olaszországban volt a magyar láncnélküli kerékpár világpremierje a hét végén. A Schwinn-Csepel a padovai bringavásáron mutatta be a Stringbike-ot, és az azonnal bekerült a világ műszaki sajtójába. A magyar találmány a merevlemez-meghajtók mechanikájától kölcsönözte az alapötletet.

A Schwinn-Csepel menedzsmentje a napokban teljes létszámban kitelepült Padovában. A csepeli kerékpárgyártó cég tíz mintadarabot vitt a magyar fejlesztésű, lánc nélküli Stringbike-ból.

A nemzetközi kerékpár-kiállításon, az Expobicin be is jött a nemzetközi figyelem: számos fontos technológiai és ismeretterjesztő szájt emlékezett meg külön cikkben a magyar találmányról. Írt róla többek között a gizmodo.com, a crunchgear.com és a wired.com is. Több cikkben azt is kiemelték, hogy a magyarok ambiciózus terveket fűznek a géphez, és azt remélik, hogy a Stringbike lehet az az új generációs kerékpár, ami a közeljövőben leváltja a hagyományos, fogaskerekekkel és lánccal hajtott bicikliket.

Abban a szaksajtó is egyetért, hogy akár Európában, akár az Egyesült Államokban népszerű és üzleti siker lehet a teljesen más mechanikán alapuló, de a láncos megoldással versenyképes és legalább olyan tartós szerkezet.

Paróczai Iván, a Schwinn-Csepel kereskedelmi igazgatója a kerékagynak azt mondta, komoly érdeklődés vette körül a biciklit, de majd a következő napok mutatják meg, hogy ebből mi válik valóra.

Az újítást a padovai fellépés előtt itthon sem verték nagydobra, a cég hivatalos ismertető anyagát a vásárral egy időben adták ki, pedig a találmány évtizedes csiszolgatás után került a piacra.

A láncnélküli meghajtás már a 1990-es évek elején foglalkoztatta a fejlesztőt, Rácz Gábort. A Budapesti Műszaki Egyetem közlekedésautomatika tanszékének diákjai már akkor hallhattak az oktató forradalmi elképzeléséről, amivel a számítógépek merevlemez-meghatóiban található elnyűhetetlen mechanikát akarta adaptálni a kerékpárokra. Ez a mechanika a jelek szerint tartós benyomást tett Ráczra és két fejlesztőtársára. Az ötlet egyébként már a tervezés korai szakaszában is élénk érdeklődést váltott ki a kerékpárgyártók körében.

Húrok húzzák

A lánc nélküli kerékpár újításának lényege leegyszerűsítve az, hogy a pedálok fogaskerék helyett egy-egy lengőkar szárán kialakított íves hajtópályát mozgatnak előre-hátra egy gördülő csapágyon át, és a lengőkar egy állandóan feszített állapotban lévő erős műanyag huzallal forgatja a hátsó kereket.

A karok felváltva mozgatják a jobb és a bal oldali drótokat, amelyek egy-egy racsnis dobon tekerednek fel-le, attól függően, hogy a pedál éppen húzza vagy visszaengedi őket.

A sebességváltás a lengőkar és a drót kapcsolódásának pozícióváltásával jön létre.

A tervezők szerint a konstrukciónak számos előnye van az évszázados láncos megoldáshoz képest.

Álló helyzetben és terhelés alatt is lehet sebességet váltani, ami a recsegő és melléváltó fogaskerekes váltók használóinak tényleg érdekes lehet. Ráadásul szinte folyamatosan lehet váltogatni és az igényelt erőkifejtéshez igazítani az áttételt.

Az egész szerkezet tiszta, nincsenek olajos alkatrészek, így nem lesz koszcsík a nadrágszáron.

Érdekes érv az új szerkezet mellett az is, hogy a hátsó kereket gyakorlatilag ugyanúgy, pillanatok alatt ki lehet szerelni, mint az elsőt, mert a hátsó kereket függetlenítették a meghajtást végző drótdoboktól, így könnyebbé válik a tárolás és a szállítás is.

A tervezők szerint a szerkezeti elemeknél hosszabb élettartamra lehet számítani, mint a hagyományos alkatrészeknél. A műanyag drót lassabban használódik el, mint a lánc, és összességében – a látszat ellenére – a szerkezet kevesebb alkatrészből áll, mint a bonyolult első-hátsó váltó a rengeteg fogaskerékkel.

A wired.com újságírójának egyetlen félelme a brignával kapcsoaltban az, hogy mi történik, ha a kifeszített huzal menetközben elszabadul, és a lábon csattan.

Címkék: schwinn csepel stringbike láncnélküli meghajtás

375 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr942312662

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kerékpárosok 2010.09.23. 08:03:32

A kerékpárosok olyan emberek, akiknek nincs pénze bérletre, sem autóra, vagy homoszexuálisak, esetleg mindhárom.Valljuk be, mikor meglátunk egy kerékpárost feszes nadrágban, szűk felsőben, napszemüvegben és bukósisakban, csakis a röhögés lehet a válasz...

Trackback: Erőszakos kisebbség a biciklisfutár? 2010.09.23. 01:52:54

Biciklis-aktivisták másztak be a budapesti városháza parkolójába a kerítésen keresztül, tiltakozva az ellen, hogy Budapest szívében nem park, hanem városházi park(oló) van, na meg hogy a tegnapi Critical Mass előtt jól felhívják magukra a figyelmet. Jó...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petyat 2010.09.22. 20:19:30

@Joaquin:

Tipukus bunkó kötözködő vagy, a műkopoltyút nem én talaáltam fel te agyhalott, hanem tegnap olvastam róla. Itt a cikk, kezdheted írni a tanulmányod, hogy miért nem működik:

www.sg.hu/cikkek/37782/mesterseges_kopoltyu_buvaroknak

Nem tudom miért pazarolom az időm ilyen személyeskedő idiótákra... Olvass, ahogy azt már a másik baromnak is meírtam. Szevasztok!

AutosVilli 2010.09.22. 20:20:12

Mindent bele srácok,grat grat.

AgentO 2010.09.22. 20:22:47

@[nikk]: Csupán a robosztus design-t akarták kihangsúlyozni, pl. 200000km-es normál teszt jelentheti azt, hogy 50000km-es nyúzás során sem lesz baja.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2010.09.22. 20:23:12

bocs, nem volasom végig, lehet h volt róla szó..
de az eredeti verzióban nem az volt a poén hogy nem tekerni kellett, hanem a pedálok egy egyenes mentén mozogtak? azaz fel-le kellett nyomogatni? és mintha az lett volna a szöveg h így ideálisabb a láb terhelése..

ReTeTTeTe 2010.09.22. 20:23:50

@Vogel Zs:
nekem a chrom nem tud lejatszani eleg sok beagyazott indavideos videjot, valszeg csak szexplorerre es vukra fejlesztettek..

taatyo 2010.09.22. 20:24:34

Lehet írták már de ha mindent feltaláltak volna amire igény van akkor a ráknak és az AIDS nek is lenne már ellenszere...csak 2 példa...
De ha kicsit elrugaszkodunk akkor a sztázis vagy hibernálás, az antigravitáció ami az űrben is működik, teleportálás vagy időgép...igény mindre van...

ReTeTTeTe 2010.09.22. 20:27:56

@ThufirHawat: pl. uj maonika show diszlet, vagy mi felelne meg az elvarasaidnak
a piac majd eldonti, mire van szukseg..

kilobike 2010.09.22. 20:31:39

Ugyanúgy, ahogy az autóipar a motorsportokból veszi az újításokat, fejlesztéseket, a "kerékpáripar" a profi kerékpársportból. Tessék megnézni azokat a Trek, Bianchi és még lehetne sorolni fejlesztéseket, valahogy nem ebbe az irányba folynak. Pedig ott sem elmeháborodottak terveznek.
Ettől függetlenül érdekes műszaki megoldás, de az érdekességen túl nem hinném, hogy hosszúéletű lenne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.22. 20:32:06

A videó alapján fel nem fogom a működését (a hátsó agynak) de KÉNE.

Sanyix 2010.09.22. 20:32:07

1, Valóban jó lenne konkrét hatásfok-összehasonlítás mondjuk egy sima Schwinn-Csepel kerékpárral.

2, A kardántengelyes cuccot rég feltalálták, gyártják is stb., viszont gyengébb a hatásfoka. Ha váltót is akarsz bele-> sok fogaskerék, és minden egyes fogaskeréken 2-3% hatásfokcsökkenés a súrlódás miatt, de ezek nem úgy számolandók hogy 100%-2%-2% hanem 100%*0.98*0.98 , ez kevesebb mint az előző. Fogaskerekes megoldással nem lehet jobb hatásfokot elérni mint a közismert, láncos.

3, Én valószínűsítem, hogy ez a kötélhúzós megoldás jobb, vagy netalán azonos hatásfokú mint a tradícionális láncos:

-A láncot hajlítani több munkába kerül, mint a kötelet

4, Ez akkor is jó hatásfokú, ha nincs éppen megolajozva.

Nem hiszem, hogy a kommentelők többsége hetente kitisztítja az olajos sártól a láncát, majd pöpecül megolajozza. Én kb. egy éve olajoztam a biciklim :-O

BICO 2010.09.22. 20:33:28

@Hadrian77: mért nem írod le hogy nem tetszik és kész és már mehetsz is aludni :)
a láncváltósnak mennyivel van kevesebb alkatrésze? Itt a váltó rendszer 1 darab ott 2. Ja és ugye ha a lánc keresztbe fut az mennyire hatékony?, hány pozícióban fut tökéletesen egy síkban?

2010.09.22. 20:35:56

@BICO: nem mondom hogy nem tetszik:) jópofa dolog, de túlságosan tökéletesnek van a cikkben beállítva, és a mondott 10 ezer km tesztet is kevésnek érzem...:)

[nikk] 2010.09.22. 20:44:31

@Hadrian77: Igen, igen ezt értem, de - talán visszakeresem csak nagyon nem volt érkezésem még - mintha az illető ekkora mennyiségű UTCAI tesztet aka: nyúzást javasolt volna. Feltéve hogy jól emlékszem a sok hozzászólás között :)
Na mindegy, mivel nem bringázom nem értek hozzá, de igen soknak tűnt :)

Sanyix 2010.09.22. 20:44:47

Továbbá a hátsó agyban a rugók hatásfoka is igen magas, a bennük tárolt energia igen nagy részét vissza tudják adni, hisz rugalmas alakváltozásról van szó azaz az atomokat nyomod egymáshoz közelebb, majd rúgják el magukat.

Gyanítom hogy a rugalmas alakváltozások jobb hatásfokúak mint ha súrlódásos folyamatok! pl. sima hátsó fogaskerék

ajvéból jelentik 2010.09.22. 20:46:21

Először arról kell bizonyosságot szerezni, hogy tényleg működőképes-e. Kopó, csúszó részek élettartama, időjárási viszonyok (eső, sár) tűrése, tartóssági tesztek; mennyire kell módosítani/megerősíteni a hagyományos váz apró részleteit (középcsapágy, hátsó papucs, szerelvények), előállítási költség stb.
Azután ha minden nagyon klassz, akkor jön a neheze, elfogadtatni az INDUSTRY-val, látnak e fantáziát benne, illeszkedik e a már futó fejlesztéseikhez, vagy esetleg csak megveszik és beteszik a fiókba mint ez történt már néhány találmánnyal.
Csepelről (ma már, és kb úgy 70-80 éve) nem nagyon lehet hatással lenni a kerékpár műszaki fejlődésére. Sajnos.

samot 2010.09.22. 20:49:52

bumbinet!Ott a pont!Osztom a véleményed!Ennyi esztelent itt kommentelnek nagyobbnàl,nagyobb baromsàgot.@Hadrian77: 10 ezer km teszt?Te még 10 métert se bringàzol,de az észt osztod.Szànalmas irigy bunkok!

2010.09.22. 20:55:05

@samot: ezt nem értem, kifejtenéd?

vicces74 2010.09.22. 20:56:05

Muhaha!Üt a hátsó kerék!!

sanya18 2010.09.22. 21:18:07

@zozy79: végül is igaz, kerék nélkül is elvolt az emberiség néhány ezer évig. aztán valaki csak feltalálta...

Barnebyte 2010.09.22. 21:23:18

Milyen rugókról beszéltek?
Egy acélszál van (oldalanként), aminek a két vége a pedál alatti veseprofilba csatlakozik, a hátsó keréknél pedig spirálisan fut végig. Nincs visszahúzó rugó, az acélszál alsó fele "húzza" vissza a felsőt, amikor a terhelés pont a másik oldalon van. A másik oldalon ugyanez zajlik le, csak egy fázissal eltolva.
Ami számomra aggályos, az a váltó, mert szerintem a váltóbowdenen túlságosan nagy a terhelés. De ezt biztosan megoldják valahogy.
A kopásról egyedül a "veseprofil" belső oldalánál érdemes beszélni, de egy kis kenéssel sima ügy.
De javítsatok ki, ha tévedek.

Barnebyte 2010.09.22. 21:27:14

@Barnebyte: bullshit. Bocsánat. Rosszul képzeltem el. Kíváncsi lennék, hogy az én variációm mennyire lenne működöképes.

Lewad 2010.09.22. 21:29:57

Arra vagyok kíváncsi, mikor lehet majd kapni, mennyiért, és milyen változatok lesznek a bringából.

bottaster 2010.09.22. 21:34:27

ha majd lehet kapni én biztos veszek egyet nemcsak azért mert magyar hanem azért mert ránézésre is jobb megoldás mint a lánc, ha pedig valaki nem ért hozzá attól még nem kell lehúzni. végre valami új magyar találmány ami beszűrődhet a mindennapokba remélem az eddigieket nem kell felsorolni

bolic 2010.09.22. 21:36:16

Választanám a fedett kardántengelyes változatot, az minimális ápolást igényelhet, akkor is ha kevesebb a hatásfoka!

Bubek 2010.09.22. 21:50:21

Hát érdekes....szemétség lehúzni egy friss terméket, amitől sikereket várnak, de az ilyesmi elkerülhető, ha nincs titkolódzás...
Szóval, a winchestereknél nem drótos, hanem szalagos mechanizmus volt az is kb 20 évvel ezelőttig - az MFM/RLL korszak végéig. A rugós acélszalag feltekeredés közben nem egymás mellé, hanem egymásra tekeredett és ez volt a kulcs - nem csavarodott közben ! - de nem volt örökéletű, kb 30.000 teljes le és feltekeredést bírt, ami kevés volt, ezért váltottak át tisztán mágneses fejelforgatásos pozicionálásra - sebesség, megbízhatóság. A szalag hamarabb tönkrement, mint maga a disk, ma már ez fordítva van a fej és diszk élettartamával. Akármilyen anyagból lehet a huzal, addig nem bírja mint a lánc ! Korábban volt egy magyar feltaláló, ő csinált automata váltót lánchoz, még az is jobb lehet...
És akkor a gyakorlati szempontok: a huzal állandóan - igaz kis mértékben - de feltekerésnél csavarodik, és mint annó a szalag, ez is a végnél a felfogatásnál fog eltörni.Otthon nem cseréled ki, az biztos. Legalább 2szer annyi csapágy van, ettől sem lesz olcsóbb.A huzalos hajtás a falubike-okon sem fog elterjedni, mert már egy fűszál feltekerése is komoly gondot okozhat. Míg a HDD-nél csak pozicióvesztést - és az zárt tér volt ! - jelent egy "homokszem" a szalag alatt, itt a huzal asszimetrikus megfeszítését - egy miliméter különbség mondjuk - ami megint csak dinamikusan terheli a hátsó tengelyt és a vázat. A nem egyenletes feszítés miatt már el is görbülhet azon az oldalon a kar, ami a huzallal van összekötettésben.De nem kell ide fűszál, elég a kosz ami rárakodik 1-2 hét alatt egy poros úton.A nagy húzóerő miatt bepréselődik a spulni járataiba, a huzal leugrik, összetekeredik, és a user a dühében összekócolt vázat bedobja az árokba - ha nem veri ki az összes fogát a taknyolás és nem töri el a bokacsontját a kifelé lehajló-letörő kalickás szerkezet :-)
Jó lehet hetente láncot állítani, igaz ? A láncot nem kell, viszont a huzal érzékenyebb a hőmérsékletingadozásra - mint a gitárhúr - ha pedig nem fém (valamilyen kompozit anyag) azok csak szálirányban erősek, tehát egy oldalsérülés szakadáshoz vezet.
A lánc sokkal strapabírobb és megbízhatóbb, egyszerűbb szerkezet még a sok fogaskerekes váltóval is :-( Akinek meg bekapja a gatyáját a lánc az tegyen fel láncvédőt.Nem kéne nagy dolgot kitalálni, hogy hullára keresem magam: műanyag láncvédőt kell árulni :-) Ami eltörik - nem élesen,újrhasznosíttott PET vagy ABS - ha az ember elzakózik, mert a fém láncvédő bizony kemény sérüléseket tudott okozni oldalra boruláskor.És senkit sem érdekelne a lánc megléte...

A váltás egyszerűségét és fokozatmentességét azonban el kell ismerni, habár elemi erő kellhet a pozícionáláshoz és ottartáshoz :(
Nem lehetne egyszerűen egy olcsó VLT-s meghajtással kijönni ha már a lánc nem tetszik ? 3 gumiszíj között kis fémlapocskák lánc helyett, a gumi cserélhető,4 egyforma féltárcsa, könnyen vezérelhető áttétel, igaz indulási nyomaték nem sok lenne.
Vagy B terv: hajtásnál gyorsító áttétel, vékony lánc vagy huzal vagy kardán, a keréknél lassító áttétel vagy egy sokkal kissebb méretű - kevesebb anyagfelhasználású - VLT a lassítóáttétel előtt, ebben az esetben már a nyomaték sem probléma,igaz talán zajosabb.

C terv: push-pull rendszerű zárt hajtóegység - két pedál, ami fogasléchez csatlakozva "racsnis" fogaskerékkel felváltva vagy egyszerre hajtja a hajtótengelyt, amiről teljesen zárt lánchajtás viszi át az erőt a hajtott kerékre.

De lehetne hidraulikus, stb...

Egyébként a boka környékén ide-oda kalimpáló alkatrészek szerintem nagyon veszélyesek. Remélem a kulisszában ide-oda mozgó tengelyvégek sosem ütik meg a bokámat :-)

Persze mindez "okos" gondolatok ellenére nem értek a bringázáshoz :-)

regression 2010.09.22. 22:09:23

@Bubek: Okos barátom, az nem jutott eszedbe, hogy ezt emailben megkérdezed a bringa alkotóitól hátha neadjisten ők is végiggondolták ezeket? Kurvajó, hogy itt mindenki mérnök, én azért megvárnám mit mutat a gyakorlatban mielőtt fikázok vagy mennybe emelek.

Shinjuku 2010.09.22. 22:09:43

@BICO: Ott a valto ahol a magyar valtozaton is... a pedalon... csak az 1840-es variacion nem lehet utkozben valtani... a magyar valtozat ugyanigy elore-hatra mozgatast teremt a forgomozgasbol... csak mivel nem rudakkal dolgozik hanem kicsit komplikaltabban, igy kiiktatta a cuccbol a holttereket... vegeredmenyben fura is lenne ha 2010-ben valaki egy tok ugyanolyan geppel allna elo mint 1840-ben... raadasul az elso uvegnegativ csak 1841-ben keszult el a fotozas torteneteben... mi mast akarsz 1941-bol? hologramot?

ave 2010.09.22. 22:12:54

En mondjuk tenyleg seggel allok az ujitasokhoz, foleg igy 40 fele kozeledve...
... De Remelem a jo kis lanchajtast nem valtja le ez a "csoda".

Biztos van elonye is, de nagyon bonyolult a lanchoz kepest. Oke, a lancos valtok se egyszeruek, de azok legalabb szepek.

Kivancsian varom mi lesz ebbol.

_krampampuli_ 2010.09.22. 22:23:32

Az újságíró vehette volna a fáradtságot (mivel szemlátomást műszaki analfabéta), hogy műszaki kérdésekben némileg jártas emberrel lektoráltatja a cikket, mielőtt megjelenik.
Ugyanis sokszor, és következetesen fogaskerekekről ír lánchajtásnál, ami nonszensz: lánchajtás esetén csakis lánckerekekről beszélhetünk...

Egyébként nekem sem szimpatikus a koszoló, megnyúló, stb. lánchajtás, de attól tartok, hogy nem ez a cucc fogja kiváltani...

igazi hős 2010.09.22. 22:27:34

Nem tudom, jobb-e mint a lánchajtás, de ha csak kicsit rosszabb, akkor azonnal kéne.
Az előre fanyalgóknak meg...

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.09.22. 22:28:02

@F173: Tényleg nincs lánc? nem mondod! Micsoda felfedezés, mindössze az egész cikk szól erről...

ajvéból jelentik 2010.09.22. 22:34:42

Ha esetleg valakit érdekelne a fokozatmentes kerékpár áttétel problematikája, akkor figyelmébe ajánlom:
www.fallbrooktech.com/nuvinci.asp

Pár éve futó projekt, elég komoly és a témában járatos valamint tőkeerős műszaki erők sorakoztak föl mögötte, nem kerékpáros kiállítások előterében tobzódó föltalálók elkápráztatása volt a cél, MÁIG NEM LETT BELŐLE TERMÉK.

Sákif za morro? 2010.09.22. 22:36:45

Szerintem baromság. Lehet hogy bevásárolni elég ez a drót, de komolyabb igénybevételt kétlem hogy kibírna. Főleg pulzálót. Egyáltalán mi baj volt a lánccal? Dédapám bicója a mai napig egyben van. A lánchoz se kellett nyúlni. Ezt szerintem 10 km alatt elintézném. Az ötlet ettől még tetszik, bár nem jósolok neki nagy jövőt.

BICO 2010.09.22. 22:47:28

@ajvéból jelentik: a Nuvinchi akkorát bukott mint a ház..tőkeerős pénzpazarlás..remek ötlet szuper technika csak: a hatásfoka az agyváltónál is rosszabb és ezt ők sem tagadják. Ezért jár évek óta egy helyben a fejlesztés. A string sikere azon múlik ha valaki kiméri, és jobb lesz a hatásfokú mint a láncosváltósnak. Ha még a fixinél is jobb lesz (egyszer)na akkor ÉS CSAK AKKOR váltja le a láncot

BICO 2010.09.22. 22:50:21

@Ben Zinkoot: mi az a pulzáló? kvazárra gondolsz?
nem mondtuk eleget, hogy pont pulzálás nincs az elliptikus hajtáskarakterisztika miatt, ami ráadásul két oldalt van elosztva...

semminemciki 2010.09.22. 22:53:00

állati szép a gép, órákig bírnám bámulni a mozgását.

ajvéból jelentik 2010.09.22. 22:57:29

@BICO: szerintem még van a hatásfokon kívül pár apróság a sikerig, de ezt már fentebb írtam.
Egyébként a "városi közlekedés" műfajában nem a hatásfok az elsődleges, meg lehet nézni egy német/angol/holland vasúti állomás kerékpár parkolóját ahol 10 agyváltós kerékpárra esik 1 külső váltórendszeres, pedig ez utóbbi az olcsóbb.
A fixi az nem közlekedési eszköz hanem szubkultúrális fétistárgy, amit én történetesen nagyon esztétikusnak és vonzónak tartok. Nála csak a valódi pályakerékpár szebb, igaz az még kevésbé használható közlekedésre. Valamint sokkal drágább.

Xenu lives! 2010.09.22. 23:01:01

Bullshit az egész. Műanyag damilok fém lánc és fogaskerekek helyett?
Muahhahahahahahahahahahahahaaaaaaa!!!

Használjon műanyag szart akinek hat anyja van, én maradok a jó öreg kiforrott technikánál és a minőségi fém alkatrészeknél.

no wonder 2010.09.22. 23:04:41

Beszaras !! En is agyalok evek ota ilyesmin, de ez almomban sem jutott volna eszembe! Harja magyarok! :-)

Simply a slave 2010.09.22. 23:07:03

Hahó hahó! 2010-ben nagy hatótávolságú és olcsó elektromos autót tessék fejleszteni ne drótszamarat! Nevetséges ez az egész.

Az élet váladéka 2010.09.22. 23:14:10

80 % fatojás 20 % agy ,hozzászólások szerint nagyon idióta emberek véleményeznek egy dolgot amit csak kritizálni tudnak megvalósítási ötletük se volna a fejlesztésről ne is beszéljünk ,a 270 vagy mennyi hozzászólást végig olvasva szánalmas ,nincs igényszint a jövőre /marad a mécses mert az bevált, halló van már led !/ ,ez egy fejlesztés ,egy nagyon is meg valósítható komoly műszaki megoldás ,lehet hogy régről jött az ötlet ,a technológia mára érett arra hogy ez legyen ,leszarozni nem lehet mert lépett valaki ,akkor lehet szarozni ha több a tarsolyban lévő mutatvány ,utána bárkinek neki lehet menni ,ha akkora a pofánk hogy azt is jobban tudjuk csinálni ,a láncos váltót is kitalálta valaki,ha lett volna akkor oda szólási lehetőség azt is szarozták volna sokan .
Olcsó agyas vélemények nem fejlesztenek hanem gátolják a fejlődést ,kellenek azok is mert ők fogják elsőre venni ha sikeres lesz !
Én nem kritizálom ,nem magasztalom .
Nekem nagyon tetszik aki munkát rak abba hogy mások élvezzék esetleg ,azt az agymunkát amivel időt munkát nem kímélve életre kelt egy új dolgot ,most ez látható .
Nem tudni mivé hová fejlődik vagy életképtelen lesz ,a munka az munka ,ez egy komoly dolog ,
Nem vagyok bringás függő ,ezért kicsit más képen látom ,párszavas emberek visszaléptetik a jövőt ,nem a damilos hajtásról beszélek !
Azokról akiknek még mindig a damíl vezérli az agyát, mechanikus kapcsolat az agy és a test között .az a múlt ezért ne is mondjon véleményt az USB kábelről
Lehet hogy nem ez a jövő ,de mindenképpen becsülendő dolog ,valaki beletett mindent ,azt szarozni ,elég bunkóság mert mögöttük lévő tartalom nélkül azt mondja valaki hogy ez szar ,azt se tudja miről mondja ,
Egyszerű ,van egy firka oldal,de ! jól ott vagyok nagyot mondtam lássa a világ ,
igazán szép beszólok embereknek gratulálok ,annak a húsz százaléknak ,aki értelmes és látja is ,
Annak nincs mit mondanom

BICO 2010.09.22. 23:16:09

@Simply a slave: és mit csináljon aki a kerékpárt szereti, és autózni csak muszájból ha autózik? Pláne ha az illető kerékpáros cég már 100 éve? az autó az több parkoló, akkor már E-BIKE!

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.09.22. 23:16:43

Így működik a vinyó fejpozícionáló motorja? Jé. Azt hittem, abban léptetőmoci van, ami előre-hátra tud lépegetni.

bob77 2010.09.22. 23:21:42

Én arra lennék kíváncsi, hogy mi történik, ha a pedált hátrafelé tekerjük.

groupshopping.hu · http://www.groupshopping.hu 2010.09.22. 23:24:43

ez nagyon jó komoly találmány! vagy inkább nem is találmány? végülis egy létező technikát használtak máshol...

BICO 2010.09.22. 23:24:52

@bob77: akkor is előre megy

Karipapa01 2010.09.22. 23:25:29

@Bubek: Igazad lehetne, de: ha megnézted a videót, láthatod, hogy a huzal nem fixen kapcsolódik a pedálhoz, hanem görgővel, tehát az alászorult szennyeződés a görgő kiegyenlítő hatása miatt érdektelen. (mint az autóknál a kézifék) Ha a kétoldali két huzalt vizsgáljuk, ott pedig a visszahúzó rugó egyenlíti ki a differenciát. Ez a metódus nem másolja a winchesterben alkalmazott megoldást, csak hasonló (pl. az alma és a körte is gyümölcs) . A huzal csavarodásával kapcsolatban: a daru kötele sem azért szakad el, mert állandó csavarodásnak van kitéve. Persze minden gépelemnek van egy élettartama, ennek is. Itt nem egyszerű acélsodronyról van szó, ennél sokkal strapabíróbb műanyag szálról, ami nem mindegy. "Akármilyen anyagból lehet a huzal, addig nem bírja mint a lánc !"- ez kinyilatkoztatás volt? mert ha igen, ehhez nem tudok hozzászólni. Ellenkező esetben viszont a kopást figyelembevéve a görgős lánc hátrányban van. "Legalább 2szer annyi csapágy van, ettől sem lesz olcsóbb", viszont ha a görgőknél az átalánosan használt és viszonylag olcsó 6000-es 2RS sorozatszámú SKF vagy hasonló csapágyakat használnak, az örökéletű egy kerékpár tekintetében. Az ötleteid egyébként nem rosszak, bár egy fogasléc és annak korrekt megvezetése sem olcsó mulatság. Kísérletezz vele, lehet, hogy nagyszerű eredményeket érsz el.

ticsung 2010.09.22. 23:34:28

Érdekes, a halak ki tudják nyerni...

bob77 2010.09.22. 23:40:42

@BICO: Hát nekem ne menjen előre, ha hátra tekerem vaze. Ezt én így nem fogom megvenni. Fejlesszenek még rajta!

Bubek 2010.09.22. 23:45:49

@ajvéból jelentik:
A NuVinci a megoldás, egyszerűen zseniális :-) valszeg túl magas a licencdíj és ezért nem harap rá senki...pedig a bringától kezdve az autóig mindenhol iszonyú súlycsökkenést és komfortnövekedést hozhatna.....lehet annyira egyszerű és tökéletes megoldás, hogy senki sem hiszi el hogy ilyen egyszerűen és tökéletesen meg lehet valamit oldani és ezért nem alkalmazzák....igaz,túl nagy áttételt egy fokozattal nem lehet elérni...

@regression: átlagos figyelmű barátom: most értesültem, most kötök bele.Maximálisan leszarom, hogy milyen lesz a gyakorlatban. Sajnos manapság az ipar kihoz valamit és utána derül ki milyen, nem veszik a fáradságot, hogy a saját bőrükön teszteljék: ehelyett majd megjelennek dícsérő cikkek meg majd az első lúzer júzerek letesztelik úgy, hogy az újdonság varázsának vakításában ingyen rájönnek a típushibákra vagy kitörik a nyakukat, ráköltik a vagyonukat - akármi is legyen az.ma már nem ezközt gépet árulnaknekünk, hanem érzést - kivéve talán egyes svájci teermékeket.Egyébként nem tenne jót az üzletnek és az önérzetnek, ha kiderülne, igazából fail vagy csak fétistárgy lehet a nagy álomból, se a banknak se a tulajnak.Ezt én is utálnám :-) De azét ugye ehhez nem kötelező jó arcot vágni ?

Bubek 2010.09.22. 23:57:12

@Karipapa01: A különböző variánsok inkább cinizmust, mint ötletességemet hivatottak demonstrálni. A stringnél több hibalehetőség van, ugyanúgy összekoszol - a görgőket kenni kell- a kopóalkatrészek drágák, a huzalban nem hiszek. Én régen bringáztam iszonyatos áttételekkel és nem volt nehéz eltörni egy pedált vagy elszakítani egy láncot. A megfeszített húr sokkal rosszabbul viseli az induláskor fellépő tranzienseket - hirtelen erőhatás - a lánc szerkezeti felépítésénél fogva - több darabból áll és ezért azonos pillanatban nem feszül meg minden alkatrésze ezért az anyaghiba miatti szakadás minimális. A huzalban elég egy kis hiba és elszakad, és ez sokkal kisebb erőnél már előfordulhat. A daruknál/lifteknél éppen ezért van többszörösére méretezve a kötél statikus szempontból és adott időközönként cserélve. Ugyan az mint a robbanómotornál a vezérlés: a lánc biztosabb és pontosabb nagy fordulatszámnál/erőnél, de a vézérműszíjból lehet többet eladni és az a halkabb. Melyik jobb ? Melyik a nagyobb találmány ? melyik újdonság ?

Bubek 2010.09.22. 23:58:35

Mostmár bevallhatom, lánckészítő kisiparos vagyok :-)

Karipapa01 2010.09.23. 00:01:29

@Az élet váladéka: Hmm.. A hozzászólásod érdekes, sőt részemre pozitív! Én amikor olvastam a posztot a Wankel-motor jutott az eszembe. Mindannyian tudjuk, hogy a dugattyús robbanómotoroknál jobb hatásfokú, egyszerűbb, nincs pl szelepvezérlés, alternetív-kőrmozgás átalakítás, stb. nem kell itt magyarázni. Egy baj van vele: a feltalálása megelőzte az akkori technológiai lehetőségeket ezért is nem terjedt el általánosan. Itt párhuzamosságot vélek: lehet, hogy ez a találmány is hasonlóképpen jár. Ez a találmány értékéből semmit nem von le. Ki kell próbálni és ha megfelelően, az elképzelések szerint működik, úgyis mindenki ilyent akar majd használni. Ha meg nem, akkor is tudni fogjuk, hogy ez létezik és ha olyan technológiai lehetőségek lesznek, használható lesz. Ilyesmire szoktam azt mondani, hogy ha annak idején Galvani nem tanulmányozta volna az erkélyén a békacombok rángatózását, akkor lehet, hogy most nem irogatnánk egymásnak az interneten keresztül hülyeségeket. Öt is kiröhögték a cselédek, de érdekes módon egy cseléd neve sem lett közismert. Ilyen a világ!

Bubek 2010.09.23. 00:20:18

@Karipapa01: Még a huzanról: elég komplex az igénybevétel: csavarodás az egymás mellé történő felcsévélés miatt, a feltekerés miatt a huzal belső és külső széle között felépő nyíróerő, ami csak több szál összecsavarása esetén van, egy szál esetén ez csúszásban nyilvánul meg - és ezáltal melegedéshez. További melegedéshez vezet, hogy a huzal megnyulik és elernyed, eközben jobban illetve kevésbé szorítja a felcsévélő dobot és ez a nyúlással kombinálva - sorozatos csúszás - elkoptatja a dobot is. Ha a dob és a szál ugyan abból az anyagból van,akkor a legoptimálisabb a helyzet, de itt erről szó sincs :-( UV álló-e a szál ? stb, stb. Szerintem nem véletlenül nem tudjuk pontosan milyen anyagból van pl. a szál: vagy egyértelműen egy noname anyag, vagy valamelyik gizda szintetikus huzal - ami még drágább, ha csepeltől veszed.
A műanyag huzal nem újrahasznosítható, nem kéne a műanyag szeméthegyet még egy formája miatt is veszélyes műanyaggal - húr - károsítani. A fémre legalább bizonyos csoportok pecializálódtak - sosem láttam fémláncot még eldobva :) Ha UV álló, akkor az a baj - sosem bomlik le vagy mérgezőbb - ha nem akkor meg az - egy nyár a napon és az állásban tönkremegy.
Huzal helyett miért nem merev fém rudazatok ?
Majdnem minden kialakítás maradhat, (váltó, hajtás)a bokánál veszélyes alkatrészek jól kiválthatóak és ha a huzal jó, akkor a rudazat 10-szer jobb - tovább tart.Ja, de ez lehet nem szempont...

Bubek 2010.09.23. 00:26:17

Szóval nem a Csepellel van a baj, sokat tekertem az ő bringáikon és még fogok is remélem. A baj az, hogy itt egy megoldás egy nemlétező problmára, vagy nem ez a megoldás - a koszoló lánc. Ha "tanulmánybringa" vagy koncepció kidolgozása a cél, ami figyelmet kelt és szerez némi üzletet - hajrá! - akkor oké, de a haszna számomra, mint célközönség - vásárló - kétséges.Ezt a kétséget - és indulatot-megosztottam. Pont.

A szerelő 2010.09.23. 00:31:51

ez nagyon jó, még sok sok ilyet! :)

Karipapa01 2010.09.23. 00:33:58

@Bubek: Kedves Bubek! Amit itt leírtál, az akár valós is lehet, az aggodalmaidban leírtak viszont nem a találmányon, hanem a gyártón múlik. Például a görgők kenése nem lehet probléma, hiszen önkenő csapágyazást lehet alkalmazni, ha a gyártó is úgy akarja. A huzallal kapcsolatban: ma már olcsón elérhetőek olyan műanyag üvegszálas, vagy szénszálas huzalok, amelyek az acélszálnál sokkal nagyobb szakítószilárdságúak és a rugalmas nyúlásuk is a 3-4-szerese. Én például a mindennapokban használom. Sőt lehet kenni is, de kizárólag vízzel! Ha a pedál eltörik: nem a találmány, hanem a méretezés hibája, mert ahogy leírtad, eddig is megvolt rá az esély. A szelepvezérléssel kapcsolatban pedig azért jobb a lánc, mert a lánchajtásnál nincs csúszás, ami a dörzshajtásnál lehetséges. Ezzel kapcsolatban azért meg kell jegyeznem, hogy a régi Ladámnál 3x kellett láncfeszességet állítani a nyúlás miatt, tehát az sem tökéletes pedig kényszerolajzása volt. És még nem is volt olyan extrém helyzetben, mint a kerékpár, ahol a hajtó és a hajtott lánckerék a sebességváltó működése miatt nincs egysíkban! Döntse el a gyakorlat!

Martian (törölt) 2010.09.23. 00:50:56

@Simply a slave: 2010-ben nagy hatótávolságú és olcsó elektromos autót tessék fejleszteni

És lehetőleg repülni is tudjon meg élére állítva parkolni, mert az utak meglehetősen tele vannak!
:))

Vagy jöhetne már a Star Trek-es teleportáció! :)

Bubek 2010.09.23. 01:15:11

@Karipapa01: A rugalmas nyúlás itt pont hátrány nem mobil expandert kínálnak, hanem bicajt...
Szerintem ezzel kapcsolatban nem lesz széles gyakorlati tapasztalat...kénytelenek vagyunk itt eldönteni :-) Szerintem túl drága lesz - pedig ha a huzal olcsóbb akkor nem is értem miért :-)
Én már döntöttem: szerintem nem hasznos, olyan mint a PET palack az üveg helyett: könyebb,igaz több piát töltenek a PETbe, ezért még nehezebb is mint egy egyliteres üvegpalack, drágább az előállítása és szennyezi környezetet - az üveg meg csak olvasztott homok :-) Mindkét jelenség mögött ugyan úgy erőforráshiány és ötlettúltengés egyidejű fennállása valoszínűsíthető: "te vazze, ne legyen má kemence, meg 10x annyi piát akarunk eladni, tehát kéne valami más, mert egy kurva nagy üveggyár drága lenne" "Hát öregem, legyen akkor PET, drágább, de a majmoknak beadjuk, jobb mert könnyű és ha leesik nem törik, igaz, ha úgy van akkor kireped és mindent 10x akkora sugaru körben összelocsol egy kis tócsa helyett"

"te figyelj, a láncunk már elfogyott- összevesztem a gyártóval- de a raktárban találtam egy csomó bowdent...tudunk ezzel valamit kezdeni?"

BICO 2010.09.23. 01:24:40

@Bubek: neked tényleg lánc gyárad van és ezek szerint veled vesztek össze...
de már kimondtad nem tetszik és kész mondhat bárki bármit
nekem meg tetszik (főleg a formája és ezért mondhatsz bármit..

BICO 2010.09.23. 01:33:41

azért mondok még pár apróságot: mert elolvastam a weben(csak angolul van fenn)
- nincs holtpont mert a hajtás karakterisztika olyan mint a biopace volt csak itt az nem dobálja a láncot
- ha nincs holtpont spd nélkül is hatékony a hajtás
- ha kétoldalt eltolod a váltó görgök pozícióját eltérő lábterhelést érhetsz el ami pl a rehabilitációnál jó meg nem'tom esetleg a versenyzőknél?
- a hajtás hossz akármilyen hosszú lehet, a kötél súlya elhanyagolható, görgőkkel egyszerűen vezethető- ez recumbenseknél jó

BICO 2010.09.23. 01:35:33

@Bubek: ha a vitorlás hajóknál használják akkor UV álló? szerintem igen, persze én nem vitorlázom
csak bringázom

Waldorf Rolandó 2010.09.23. 02:36:38

Nekem is van ötletem,láncos és akár álló helyzetben is lehet váltani vele, meg meg lehet spórolni a fogassorokat. Kinek van tehetsége hozzá, hogy megcsinálja? Bubek?

Sanyix 2010.09.23. 05:49:55

Leveleztem egy kicsit Schwinnékkel, remélem nem gond hogy közzéteszem:

"A stringbike.com oldalnak miert nincs magyar nyelvu valtozata? Vagy ha van, miert nem lehet elerni a fooldalrol, mondjuk egy magyar zaszlo mogul?
gondolom, eloszor magyarul fogalmaztatok meg az oldal szovegeit, es csak kesobb forditottatok angolra: ideje kirakni a magyar szoveget is!"

-Most készül kb egy hét…

Rohanásban vagyunk/voltunk és hát tudod : nálunk annak van hírértéke, ami külföldről jön vissza.

Amúgy Padovában volt magyar zászló…..

"Köszönöm szépen a korrekt választ, sikerült megnyugtatnod hogy egy magyar találmánynak lesz magyar honlapja :-)
Ja és remélem, itthon tervezitek gyártani ezeket a kerékpárokat , és nem eladni a gyártási, szabadalmi meg egyéb jogokat külföldre...
Hosszú távon az éri meg, ha itthon marad! Pl. Finnországban a Nokia , Japán ban a Shimano... járulnak hozzá egy ország gazdaságához."

-Igen itthon gyártjuk a hajtás összes alkatrészét, és a kerékpárt is.

És itthon is szándékozunk tartani.

"Ennek örvendek:-)

Továbbá az iránt érdeklődnék, hogy...
...vannak már valamiféle dátumok a láthatáron a gyártás beindítására? Mikorra várható, hogy bemegyek a kerékpárboltba és meg tudok venni egy ilyen biciklit?
(Értem én, hogy prototípus, de a Schwinn-Csepel az alkatrészek nagy részéhez gondolom már rendelkezik a megfelelő gyártósorokkal, kicsit át kell állítani, pár új gyártósort venni... Azért ez nem olyan, mint ha 0-ról egy teljesen új üzemet kellene felhúzni és beüzemelni... Vagy tévedek? )
Ugyan nem tudom, mennyi időt szánnak rá, hogy még csiszolgassák a technikát, és szériaéretté váljon, de
remélem mihamarabb találkozok a valóságban is egy ilyennel, és ki is próbálhatom majd ha a szerencse úgy hozza! :-) "

-A kisszériás gyártás az év folyamán már elindul, tehát várhatóan januártól a boltokba is kerül.

Kipróbálható és megtekinthető a márkaboltinkban lesz október végétől. www.csepelbolt.hu

mehemed 2010.09.23. 07:06:35

@Karipapa01: hülyeség. nem előzött meg semmit, egyszerűen az égéstér olyan formájú, hogy elégtelen a sarkoknál ezért rossz a hatásfoka.

valaki felvettette a rudas megoldást, szerintem is jobb lenne, legalábbis egyszerűbb.. persze ahhoz át kellene alakítani a hátsó agyat, mert jelen formában nem tudna körmozgást végezni

és a váltót se lenne egyszerű megvalósítani, lévén változó hosszúságú rúd kellene a pedál meg a kerék közé.. de jobb hatásfokú lenne, mint a kardán vagy ez a madzagos hajtás.

viszont a rúd tolni is tud így elég egy oldalra cuccolni.

egyébként lehet fikázni, vagy a fikázókat a fikázni a piac eldönti... bár a lottó számokban lennék ennyire biztos.

mehemed 2010.09.23. 07:09:43

@Bubek: meg kellene nézni mi a különbség a huzal meg a sordony között.. egyébként megnézném mikor nyomsz te lábbal 800 kilót.

mehemed 2010.09.23. 07:12:49

@dark future: nem igy működik, a hdd-ben egy lineáris motor van.

phaszfej 2010.09.23. 08:49:38

Ez a megoldás egy baromság. És hülyén is néz ki.

admin1221 2010.09.23. 09:10:15

Nekem nem tűnik tartósnak az a műanyag szíj.

2010.09.23. 09:29:38

nem teljesen ertem mi ebben a nagyon egetrengeto ujdonsag. van ket racsnis dob amit ket bowden huzigal. ebben eddig semmi uj nincs. talan az ahogy a pedalok forgo mozgasat ilyen huzigalo mozgassa alakitja de ezt se neveznem valami nagy ujdonsagnak.

biztos a 10 eves fejlesztesben sok minden otlet benne van, de az elvbol adodoan nem tud kifordulni magabol. a pedaloknal levo surlodo (gordulo) hajtany az eleg ilyennek tunik. a bowden is olyan dolog hogy a jarmuiparban mindenutt probaljak kerulni. nem veletlen. csak baj van vele a latszolagos egyszerusege ellenere. motorokon is hidraulikus minden, lassan mar a kuplung is (sot opciokent veheto a leggtobbhoz). a bowden, nyulik, meg torik, nehez rogziteni, hazilag javitani azaz csak cseres, let legyen barmilyen csoda anyagbol is.

cassio 2010.09.23. 09:37:46

@Karipapa01: igazad van arrol nem szolva hogy a lanckerekes hajtaslancnal tobb felulet kopik egyszerre ( ami normalis is)es ami eredmenye hogy a hajtaslanc illesztese egyre gyorsulo mertekben romlik. Ettol a talalmany csak jobb lehet. (ez igy is latszik anelkul hogy az ember melyebben belemenne a reszletekbe)

cassio 2010.09.23. 09:48:54

@uzsonna: azert arra ne vegyel merget hogy ha egy iparag nem alkalmaz egy egyszeru/regi megoldast az azert van mert a megoldas muszakilag sz@r... legtobbszor es ismetlem legtobbszor az okok: marketing/ muszaki image, rosszul ertelmezett technologia fejlodes (azaz nem lehet eladni ma valamit ami egyszeruen nez ki), fejekben elterjedt 'memek', s sokszor penzugyi okok (nem lehet tobbet kerni ugyanazon muszaki megoldasokert, ja es lehet konnyen javitani!!!). Jelzem: (sajat tapasztalat) huszoneves VW bogar(ak) hasznalata mutatta egy bowden akar orokeletu is lehet ha van ra muszaki akarat... persze termeszetesen teerheles/ meretezestol fuggo meddig celszeru a bowden.. de talan egy kerekpar meg az a kategoria ahol ez nem problema...

Bubek 2010.09.23. 09:49:50

@BICO: az asszimetrikus beállítás miatt - terápiás szobabringa - már simán megérheti...

@mehemed: 800 kg-t ? Ha például a kérdéses bicajnál a pedál és a kalickás szerkezet egy állásánál a két erőkar egymáshoz képest 1:8...na ott pont "800 kg" lesz... 8000N-t már könnyeb magyarázni. Mész a bicajjal az utcán és beakad a pedál úgy 20-nál egy járdasziget szélébe...hirtelen rántás a huzalon és már nem is mész tovább

Bubek 2010.09.23. 09:55:38

@Waldorf Rolandó: nekem csak az arcom nagy :-) a teoretikus kötözködés az én asztalom, beavatnál a részleteibe ? :-)

steve71y 2010.09.23. 10:13:31

csináltam egy hasonlót durva hangos és pontatlan, de jó minőségű anyaggal lehet benne ráció, viszont a huzalt a cserélni kell minimum szezononként ha valaki komolyan használja, vagy végtelenített folyamatosan körbe keringő huzal kell azt hiszem itt ilyet használhatnak.

steve71y 2010.09.23. 10:15:28

Valóban nagyon egyszerű, csak kitalálni lehetett nehéz ha tényleg jó a kinaiak sec perc ellopják majd :)

lyesmith 2010.09.23. 10:34:13

Leginkább arra vagyok kíváncsi hogy a huzal hogyan viselkedik amikor egy 150 kilós ember hegymenetben rááll a pedálra. A lánc masszívabbnak tűnik.

Az is kérdés hogy nem e lehetne ez az egész huzal rendszert elrejteni valahol. ( a vázban ??)

Crocuta 2010.09.23. 10:36:29

Mondjuk a 10.000 km az pl a Budapest - Madrid távolság oda-vissza, kétszer. Akinek ez kevés, hajtsa le. Utána örömmel várnám a beszámolóját a saját bringájáról.

lyesmith 2010.09.23. 10:36:40

Mondjuk azt állítják hogy a huzal 10000 km alatt tesztelve volt és nem jelentkezett jelentős amortizáció. Meglátjuk

Uzi 2010.09.23. 10:42:57

Lánc vs huzal: láncok 2000-3000 Km után kukák nekem, én ennyi élettartammal is beérném a huzal esetén, amennyiben gondozásmentes. Évente meg cserélném, nem várnám meg míg elszakad. (a láncnál sem várja meg az ember)

ebenbry (törölt) 2010.09.23. 12:06:56

Nem olvastam a kommenteket, de nálam a lánc is bevált.
2000 forintért nem nagy dolog a lánccsere.
Szerintem elég drága műanyag az, ami lassabban kopik a láncnál.

Majd ha ez a huzalos nem csillagászati áron lesz kapható, akkor veszek ilyet. Addig olajozok.

宮本 武蔵 2010.09.23. 12:18:06

azon idióták akik itt azt hazudják maguknak, hogy a jóöreg lánc bármivel is tartósabb, mint egy mai dróthuzal, az megbukott fizikából, köszönjük, leülhet 1-es.

ZSENIÁLIS TALÁLMÁNY!!!!! IDEJE VOLT LEVÁLTANI A LÁNC RÉG ELAVULT, HULLADÉK, KŐKORI TECHNIKÁJÁT! GRAAAAATUUUULAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Sanyix 2010.09.23. 13:28:06

Megemlitettem Anyukamnak is a hirt, elso reakcio: De jo, legalabb nem fogja a lanc bekapni a nadragot!
:-)

A fikazoknak meg mondanam, hogy ma mar"csucstechnologia" van , sztem a muanyag szal tulajdonsagokban siman odaver a lancnak, sulyban, hajlitasi vesztesegben biztos.

Amikor a lancot kitalaltak, akkor meg nem letezett DAMIL sem, ma mar minden horgasz azt hasznal es akkora halakat fognak vele, hogy csodalkozom hogyhogy nem szakad el a damil???

Kulonben, felesleges lenne elore eldonteni, hogy ez a talalmany jo-e vagy sem, az ido es a kozonseg, meg az emberek tapasztalatai majd eldontik.

Ulj ra, tekerj vele es majd utana beszelj! Lehet hogy annyira bejon majd az erzes, hogy utana mar nem is akarsz lancot latni! De lehet hogy nem.

Le vagytok szarva! 2010.09.23. 13:35:53

na, eccer nem megy át, aztán meg duplán

Martian (törölt) 2010.09.23. 14:29:31

@lyesmith: 150 kilós ember hegymenetben rááll a pedálra

150 kilós ember legritkábban bírja kiállva a hegymenetet... :) de ha mondjuk a Tourt egy profi végigcsinálja vele, az már döfi lenne!

Uzi 2010.09.23. 15:22:43

@Martian: De megpróbálhatja 1-2 tekerésig :) És ha jól látom a váltót legközelebb a tengelyhez állítja elég komoly erőkar is hat. Ha csak 4x-es, már az is eléri a 600Kg terhelhetőséget....

Lottie 2010.09.23. 18:15:06

Szerintem ez egy nagyon jó ötlet, nekem tetszik.

namkuzu 2010.09.29. 14:59:26

A két hátsó dob valami rugós megoldással tekeri vissza a zsinórt, vagy miként teszi? Az nem igen látszik a felvételeken, és az tűnik a leg sebezhetőbb pontnak...

11 éve még háromszög volt elöl azon a zsinórok, ugyanilyen dobok hátul, és igen hamar hamvába halt az ötlet, igaz akkor még nem lehetett hájpolni a neten, ez biztos segít maj neki, de azé jöhetett volna előbb mint a kardán hajtás...

Cirrus 2010.09.30. 14:29:19

Ha ezt valaki gyártani akarja majd, nyilván meg kell vennie nem kevés pénzért a licenszet. Ez szerintem jónéhány tízezer (ha nem százezer) Ft-ot jelent biciklinként. És ez még csak a jogdíj. Olyan, mint pl. a Windows 7 a géphez (már akinek). Miért gyártana ilyet bárki pénzért, ha ingyen gyárthat hagyományos, láncos biciklit is? Szerintem ezért nem lesz túl nagy piaca ennek, hiába jó.

tyberius 2010.09.30. 21:53:34

@Cirrus: Néhány tízezres felárat simán megérne, ha tényleg kibír 10e km-t a hajtómű, ennyi távon én 2-4x cserélem a lánctányérokat/láncot, a karbantartási igényről nem is beszélve. És hát ha néhány százezerért nem veszik a licencet, előbb-utóbb kénytelenek lesznek néhány tízezerért árulni...

Cirrus 2010.09.30. 23:04:46

Azért is szkeptikus vagyok, mert ahogy korábban már említették, már több kísérlet is volt a lánc helyettesítésére, amik nem terjedtek el.
Amúgy megnéztem azt az 1999-es oldalt, amit korábban említettek, és cég eléggé magyar vonatkozásúnak tűnik, tehát valószínűleg az a StringBike ugyanez, csak egy korábbi változat, de nem úgy tűnt az elmúlt 11 évben, mintha a kerékpáripar tűkön ülve várt volna erre.

argo59 2010.10.03. 19:13:26

A lánc megfelelelő karbantartássl akár 5000 km-ig is él. A lánckerék hátul ennek a dupláját tudja, elől a négyszeresét. Ezt saját tpasztalatból mondom. Télen-nyáron biciklizem.
A pedál és cipő összekapcsolásával és jó technikával a hajtás hatékonysága majdnem a pedál 360 fokos fordulatára ki lehet terjeszteni. A strinbike-nál ez legfeljebb 180 fok. Ráadásul a zsinórt visszahúzó rúgót minden fordulatnál le kell győzni. Ez veszteség. Hogy mennyi, azt mérőpadon lehet megállapítani.Szóval, vannak kétségek
Ennek ellenére sok sikert kívánok az új megoldáshoz.

nananananana · http://eztortentmavelem.blog.hu 2010.12.30. 12:24:00

és mennyibe kerül a stringbike? vagy mennyibe fog kerülni?

kreaKtiv 2011.01.01. 14:57:09

"Álló helyzetben és terhelés alatt is lehet sebességet váltani, ami a recsegő és melléváltó fogaskerekes váltók használóinak tényleg érdekes lehet"
Az enyém nem szokott recsegni és melléváltani, mindig gyors és pontos, nem tudom miröl beszél a cikk, váltani tudni kell, ennyi...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.04.11. 15:52:16

jópofa, de nem kéne, max ingyen.

nekem se tűnik tartósnak, se gyorsnak.

bonafide 2012.10.20. 19:18:32

Ennél a megoldásnál szerintem sokkal kiforrottabb a pedálos Moszkvics hajtáslánca, és az már kellőképpen tesztelve is van :D
süti beállítások módosítása