Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Szerdán dugó lesz a körutakon a bringások miatt

2010.09.20. 17:15 - kirk kapitány

A rendes őszi biciklis felvonulás az idén szeptember 22-én, szerdán lesz.

A Critical Mass résztvevői 18:30 és 19:30 között a pesti Nagykörúton, a Jászai Mari tér és a Petőfi híd budai hídfője között fognak együtt kerekezni. Pontos kezdés nincs, mindenki ott csatlakozhat a vonulókhoz, ahol akar.

Várható, hogy az autós közlekedésben a főváros ezen területein jelentősebb fennakadások lesznek. A Nagykörúton ugyanis 19:30-ig legjobb esetben is egyetlen sávon zajlik majd.

darthwalk: Bringasáv?

(fotó: Hargita Nándor)

A szervezők az autósok számára kerülőútnak a Hungária körutat, a Dózsa György utat, a Fiumei utat és a rakpartokat javasolják. 19:45-től 20:15-ig a kerékpárosok az Erzsébet térre érkeznek, ami a Kiskörút, Andrássy út, József Attila utca és a Lánchíd forgalmában okoz majd jelentős torlódásokat, pár percig akár teljes leállást is.

A 4-6-os villamos és a Kiskörút villamos forgalma a rendezvény idején is zavartalan marad.

Címkék: critical mass

753 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr542310389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cutu84 2010.09.21. 18:38:53

@Stock: Azt már észrevettem, hogy nem érted, de ezt már az iskolában elbaszták nálad, úgyhogy hagyom is a fenébe a nevelése,d amit sem a szüleidnek sem pedig a tanáraidnak nem sikerült megoldani.

kokavec 2010.09.21. 18:39:18

@Stock: Tartsd meg a befizetésedet és kotródj innen. Minden szempontból jobban járunk. Parazita.

kokavec 2010.09.21. 18:42:23

@Stock: Te feléled a környezeted, de az a baj, hogy a miénket is. Parazita.

Stock 2010.09.21. 18:43:08

@cutu84: nincsennek előítéleteim(nincs bajom a melegekkel!)..
tapasztalati úton ítélkezem!!
nem tudom ezeket honnan szeded, mert sztem érvekkel nem tudod megtámogatni.. :)

nem én trollkodok, hanem ti! ti bringanácik, mert folyton elkanyarodtok a témától személyes vizekre.. a lényegről nem akartok beszélni, mert nincsennek érveitek!
gáááz..

Stock 2010.09.21. 18:44:17

@cutu84: bla-bla, kértem érvet, utalást egyik sem ment, de engem próbálsz sértegetni.
ez a te szégyened, roppant nevetséges!

Stock 2010.09.21. 18:45:56

@kokavec: én tartalak el te nyoroult, retrdált, gondolkodni képtelen hippi, úgyhogy kussolj! :))))
vagy tanulj meg kultúráltan vitázni.., de látom az nem fog menni!

Stock 2010.09.21. 18:46:39

@kokavec: ezt képes voltál az interneten megosztani te istenbarma?????????? :-DDDDDDDDDD

kokavec 2010.09.21. 18:50:42

@Stock: Nem te tartasz el, te csak kárt okozol és költséget. Nekem is és másnak is. Parazita.

morden2 2010.09.21. 18:54:37

@Stock: Már írtam, hogy összebeszéltünk 30 ezeren és szerdán direkt téged fogunk "szopatni" a körúton, fogd fel így, sőt a világ többi részén több millióan szimpátiatüntetést fognak tartani mellettünk ezért a cselekedetért, ezért lesz holnap felvonulás...

Stock 2010.09.21. 18:58:53

@kokavec: mondod ezt bringanáciként egy olan posz kapcsá, ami ellehetleníti a dolgozókat?? :-DDDDDD

cutu84 2010.09.21. 19:00:06

@Stock: Mire kérsz érvet náci-kártyás barátom barátom?

kokavec 2010.09.21. 19:00:24

Ez volt az érvelés?

Stock 2010.09.21. 19:01:03

@morden2: és be fogjátok tartani a kreszt??
te is fogd fel úgy, amikor pofánspricellek ablakmosóval, hogy az érdekedben tesz, hogy nagyobb nyilvánosságot kapjon abringások helyzete.., ok?!

cutu84 2010.09.21. 19:01:47

@Stock: Ha nincsenek előitéleteid nyilván rendszeresen kerékpározol, ha teheted, valamint rengeteg kerékpárossal( ami ugye nem jelent semmit mert ha leszáll gyalogos lesz) beszélgettél már.

Stock 2010.09.21. 19:02:09

@Stock: olvass vissza, nagybetűvel írtam..

Stock 2010.09.21. 19:03:21

@cutu84: olvass vissza, nagybetűvel írtam..

cutu84 2010.09.21. 19:03:30

@Stock: Eddig is betartotották a legtöbben a kreszt, veled ellentétben aki azt sem tudta, hogy januárban mit változott...

kokavec 2010.09.21. 19:03:52

Aki biciklivel jár, vagy tesz az élhető környezetért az náci. Aki autóban ül, az dolgozó, aki eltartja a nácikat.
Elméleted egyszerű, mint te magad. Parazita.

cutu84 2010.09.21. 19:04:23

@Stock: ja magyarul ORDIBÁLTÁL merthogy az azt jelenti, elég nagy bunkóság.

Stock 2010.09.21. 19:07:01

@cutu84: miért kéne kerékpároznom??
te szoktál sertést feldolgozni? meg tudod mondani ha egy darab hús romlott?

"ami ugye nem jelent semmit mert ha leszáll gyalogos lesz)"
ennél eddig értelmesebbenk gondoltalak nagyvonalakban, mert csak 1-2 baromságot írtál.. :)
szted az autós mi lesz? a motoros mi lesz ha leteszi a járgányt?

Stock 2010.09.21. 19:08:56

@cutu84: én tudtam, te nem tudtad, hogy álló autót nem lehet előzni, csak elhaladni mellette! ;)

"Eddig is betartotották a legtöbben a kreszt"
ne hazudj!!!!!!!!!!!! nincs értelme, ha hazudsz!

kokavec 2010.09.21. 19:09:57

@Stock: A gyalogosok és biciklisek kellő körültekintéssel és másokat egyáltalán nem veszélyeztetve nyugodtan szegjék meg a KRESZ szabályait. Az autósok viszont soha (hacsak nem teljesen egyedül vannak az úton), mert ők mindig elsősorban mások életét, testi épségét veszélyeztetik a szabálytalansággal, nem a sajátjukat.

Nem hogy egyenlőség, de pozitív diszkrimináció kell a gyalogosoknak és bicikliseknek az autósokkal szemben. Ha élhető várost akarunk.

Stock 2010.09.21. 19:09:58

@cutu84: már megint terelsz, mert érveid továbbra sincsennek! de megszoktam már a bringanáciktól, mind egyformán gerinctelenek és primitívek vagytok.. :)

Stock 2010.09.21. 19:11:53

@kokavec: sztem meg anyádat kéne elköttetni, nehogy mégeygszer ekkora tróger szülessen!

EZ A BRINGANÁCIZMUS!
"A gyalogosok és biciklisek kellő körültekintéssel és másokat egyáltalán nem veszélyeztetve nyugodtan szegjék meg a KRESZ szabályait. Az autósok viszont soha (hacsak nem teljesen egyedül vannak az úton), mert ők mindig elsősorban mások életét, testi épségét veszélyeztetik a szabálytalansággal, nem a sajátjukat."

cutu84 2010.09.21. 19:18:04

@Stock: na azért hogy válaszoljak idézem amit kiabáltál Nagybetűs a te általad hivatkozott posztodból van kiemelve

Naszóval.
AKIK SEM BIZTOSÍTÁSSAL... NEM RENDELKEZNEK? HOGY LEHET HOGY SENKI NEM BÜNTETI MEG ŐKET? pl nekem van kerékpáros felelősségbiztosításom(is), meg minden mk. klubtagnak úgy általában. Valamint a kerékpárom a kresz szerint alkalmas a közúti forgalomban valóm részvételre.
AMIN A FORGALOM TÖBBI RÉSZVEVŐJE KÖZÉ BEENGEDIG AZ ANARCHISTA, SZABÁLYOKRA MAGASAN TEVŐ CSŐCSELÉKET ez a rész a kedvencem, szerintem egy darab objektív tény nincsen benne amit bármivel bizonyítani tudsz, ha mégis kérlek fordulj a rendőrségre hogy itt valaki az állami rend megdöntésére irányuló anarchista zárt osztályra való megmozdulást szervez.

HOGY LEHET HOGY SENKIT NEM ZAVAR A BEHARANGOZÓ KÉP, AMIN MINDENKI SZABÁLYTALAN?

Nemtudom milyen képen mit látsz szabálytalannak. Én minden nap szabálytalan és szabályosan közlekedő (parkoló?!)emberek tucatjait látom a valóságban. Vannak Autóvezetők, kerékpárosok és gyalogosok akik történetesen ...SEM AZONOSÍTÓVAL NEM RENDELKEZNEK.
Amúgy nem lesz lezárva az útvonal tehát csak spontán sok kerékpral kárözlekedő, veled teljesen azonos jogokkal rendelkező polgártársad fog a körúton, remélhetőleg nagyrészt szabályosan, kerékpárral közlekedni.

cutu84 2010.09.21. 19:20:58

@Stock: legjobb hogy már te is röhögsz a saját kommenteden.
"...egyformán gerinctelenek és primitívek vagytok.. :)"
mármint hogy a bringanácik? akkor megkérlek beszélj többesszám harmadik személyben, mert nem tartom magam Kerékpáros Nemzet Szocialista pártinak.

kokavec 2010.09.21. 19:26:26

@Stock: itt most az anyázás volt az érvek kibontása rész?

Stock 2010.09.21. 19:27:59

@cutu84: ésa többiek milyen biztosítással rendelkeznek??
"ez a rész a kedvencem, szerintem egy darab objektív tény nincsen benne amit bármivel bizonyítani tudsz"
láttál már CM-et? egyéb kérdés? mert számtalan felvétel szolgál bizonyítékul, hogy a résztvevők 99%-a szabálytalan..

a beharangozó képet! te nem látsz rajta semmit? szted ez így van rendjén? te is így szoktad? ki nem ismeri akreszt??????????????

én sem direkt fogom leablakmosózni a férgeket, csak éppen akkor fogok piszkot észlelni a szélvédőn, amikor egy nyomorult mögém kerül...
lehet játszani a szavakkal..

és ezekután nem kell meglepődni akormányráhúzásoknál, befékezéseknél, ledudálásoknál.. :)

Stock 2010.09.21. 19:28:55

@cutu84: ez a kettős mércéd miatt van, pedig bringanáci vagy! :)

Stock 2010.09.21. 19:30:16

@kokavec: ebbe a marhaságba nem fogok belemenni, mert már sokszor megtettem, olvass vissza.........
ez olyan szintű torzulás a fejedben, amivel csak szakorvos foglalkozik, az is csak gyógyszeresen...

morden2 2010.09.21. 19:30:43

@Stock: Nem vagy semmi, pusztán azért kiírtanád az embereket, mert máshogy közlekednek.
És mi a helyzet, azokkal akik autóznak és bringáznak is ,gondolom vagyunk néhány 100ezeren vagy millióan, mi mik vagyunk a szemedben? ( áruló bringanácik, vagy potenciális bringanácik :D )

kokavec 2010.09.21. 19:32:30

@Stock: Pl. Hollandia teljes lakossága is ebben szenved. Biztosan járvány.

Stock 2010.09.21. 19:33:36

@morden2: én nem akarok kiírtani senkit..
azok az emberek, akik ki akarják tiltani az autókat és maguk is autót használnak, hmm nah mi is lete a véleményem, na mi is?! jah megvan skizofrének??

cutu84 2010.09.21. 19:35:24

@Stock: Te most miről beszélsz ? Számtalan felvétel? miről? autozz.blog.hu/2009/10/11/szegyenfalra_a_szabalytalanokkal
hajrá lehet böngészni.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kettősmérce
Miután autóval is járok ezt talán hanyagolhatnád.

cutu84 2010.09.21. 19:36:55

@Stock: http://hu.wikipedia.org/wiki/Skizofrénia

kokavec 2010.09.21. 19:40:01

@Stock: még arra sem veszed a fáradtságot, hogy tisztességesen érvelj. Sokadjára érvelsz azzal, hogy ki akarjuk tiltani az autókat, pedig ilyet senki nem írt. Sőt azt konkrétan neked írtam, hogy radikálisan csökkenteni.
Te kis sunyi parazita.

Stock 2010.09.21. 19:40:13

@cutu84: te még nem láttál képeket, videókat a CM-ről???? kevesebb wikipédiát kéne olvasnod.. :))

cutu84 2010.09.21. 19:40:38

@Stock: Stock, a legtöbb gyalogos jogosítvány nélkül közlekedik. Rendszáma sincsen. mit szólsz ehhez a problémához?!

cutu84 2010.09.21. 19:41:48

@Stock: Lezárt rendezvény volt az eddigi cm-ek döntő többsége. Ahogy a Forma 1 magyar nagydíj is.

morden2 2010.09.21. 19:43:21

Meggyőződésem, hogy Stock maga Kükü, vagy valami hajtáspajtás alapító tag és kíváncsi hogy reagálnak a bringások a felvett fuvaros attitűdre :D

Stock 2010.09.21. 19:46:45

@cutu84: azt hogy terelsz, ez már sokszor volt téma, olvass vissza.. rengetegszer remekül összefoglaltam már!

az F1 sosem volt a belvárosban, cm mindig (pedig az F1 pár millióval több embert érdekel..) és a másik poszt írja, hogy meg kéne tanulnod értelmezni az olvasottaka 8értő olvasni, hiába unod, attól, még nem bírsz eme képessséggel!) ugyanis 3 éve ilyen tróger módon van megszervezve!!!!!!!!

cutu84 2010.09.21. 19:47:03

@morden2: Ezt már én is felvetettem=D. de holnap kimegyek szopatni őkelmét, kedvet kaptam, úgyhogy ha valóban CM es bejött a taktikája. Ha spriccelni mer egy autós majd lincselünk=P(gyengébbek kevéjért ez irónia!).

Perillustris 2010.09.21. 21:28:31

@cutu84: @kokavec: @morden2:
Minden leütött billentyű pazarlás, ignoráljátok!

igazi hős 2010.09.21. 22:40:23

@fonichts: "Az autóforgalmat úgy nem lehet csökkenteni, hogy az autóst úgy ahogy van ellenségnek tekintik, és ki akarják szorítani a városból." Ez értelmezhetetlen logika, az autósforgalom nem ellenség. Ha az lenne, akkor nem évi 2 nap CM lenne. Ez olyan, hogy ha zavarnak az utcában száguldozók, akkor két dolgot is tehetek:
- kirakok 2 üres kukát, hogy kicsit lassítani kelljen,
- kiharcolok az önkormányzatnál egy fekvőrendőrt, amin hússzal lehet csak átmenni.
A CM egy figyelemfelhívás: sok bringás van a városban, akik megérdemelnek bizonyos szolgáltatásokat. Mielőtt az agyatlan "kisebbség a többség ellen" érvek jönnének: a legtöbb bringásoknak segítő fejlesztés az autósoknak és gyalogosoknak is jó.

Stock 2010.09.21. 23:19:03

@igazi hős: pontosan!
rendszámot, jogsit, kötelező biztosítást a kerékpárokra!!!! ez az érdeke mindenkinek!

"A CM egy figyelemfelhívás: sok bringás van a városban, akik megérdemelnek bizonyos szolgáltatásokat"
ez viszont nettó baromság!
a közösségi közlekedők vannak többségben ergó nekik jár elsődlegesen mindennemű fejlesztés, aztán az autsoknak, majd jöhetnek a szezonális sportolók..

Gerik001 2010.09.22. 00:56:59

Én azt nem vágom hogy itt az van hogy az autosok dolgoznak.

Én pl. ha tehetem bicajjal járok melozni. Mert megtehetem van zuhanyzo és átöltözök.

De akkor én mi vagyok bringás és dolgozo vagy csak dolgozo simán?

sok baromságot leirtak itt de ez visz mindent. :)

igazi hős 2010.09.22. 01:13:33

@Gerik001: Mindegy mit csinálsz, bringán csak drogos hippi lehetsz, ha dolgozol, akkor is csak futár, és nyilván nem keresel eleget egy autóra, különben nyilván a teremtés koronája lennél. Csak azért foglaltam össze tömören, hogy addig is tudd a helyed amíg az ÜT felébred és beírja mindezt az aktuális agymenéseivel higítva.
Egyébként meg mit törődsz néhány benzingőzös véleménnyel? Festményekről ne egy vak mondjon véleményt.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.22. 06:49:44

Kükü vs Kovács Kázmér (valami autós szerveződés jogi akárkije) a királyin!
Szerintem ezt a faszit azért hozták a stúdióba, hogy ellenszenvet ébresszenek az autósokkal szemben. Olyan tenyérbemászó pofája, modora van a drágajó ügyvédúrnak, hogy... hogy nagyon. :D

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.22. 06:53:02

Hűbammeg... ennek az észlénynek épp az V. kerületi Alkotmány utcából elvett kerékpársáv fáj... :DDDD
(nekem meg az ő hülyesége :D)

k_attila78 2010.09.22. 08:57:17

Télen miért van dugó, amikor nincs biciklis és köztudott hogy ők okozzák a dugót?:))) (Stock "úr" elmélete:))

cso zsi 2010.09.22. 10:19:56

@kokavec: "Hollandia teljes lakossága is ebben szenved. Biztosan járvány."
Mire gondolsz? Arra, hogy sokan bringáznak?
Meglehet, hiszen a jóval kisebb városokban valóban többen kerekeznek, mint a fővárosunkban. Csak kérdem én, kik azok, akik ugyanúgy torlódnak a bevezető utakon, és a többségük merészel egymaga ülni az autójában?

SeeIT 2010.09.22. 10:32:14

összefoglalva stock ülyeségeit:

"""de úgy látom ez nem megy át a bringanáci koponyákba (majd az ablakmosó belemossa..) :))

most írod hogy célja mások szopatása anagyobb nyilvánosság miatt , mert külöben a kutya nem foglalkozna velük, mert egy rohadt pici kisebbség..

ha nekem fáj valami, akkr szájbaváglak, hogy neked is fájjon és akkor már jobban odafigyelnek a problémámra........
brrrrr, kurva bringanácik!

nah ez fáj az abnormális bringanáci fajtátoktól!!
szted hozzád hogy jutnak el a fogyasztási, használati cikkek, kerékpáron?????????????????????????????????????????????????????????

köztudott tény, hogy baromságot írsz, hiszen az autózás nélkül kapálhatnál anyáddal a kertben a saját szükségleteid kielégítésére!

de, az ugyanannyit mindegy hogy milyen címen csengeted.. csakhogy bringások többsége csóró!
bringája lehet a tarháló punknak, vagy bárkinek.. tehát az szja-t hagyjuk.. :)

mondja ezt a bringanáci, aki az én befizetéseimből követel utakat, jogokat?!?! miközben elleheteleníti a munkámat, szabad közlekedésemet?!

nem én trollkodok, hanem ti! ti bringanácik, mert folyton elkanyarodtok a témától személyes vizekre.. a lényegről nem akartok beszélni, mert nincsennek érveitek!
gáááz..

én sem direkt fogom leablakmosózni a férgeket, csak éppen akkor fogok piszkot észlelni a szélvédőn, amikor egy nyomorult mögém kerül...

rendszámot, jogsit, kötelező biztosítást a kerékpárokra!!!! ez az érdeke mindenkinek!
"""

na ez egy korrekt értelmes ember megnyilvánulásai :D ezért érdemes élni, és ezt mind egy ember követte el, fantasztikus :D gondolkodni úgyis ott vannak mások :D

SeeIT 2010.09.22. 10:40:58

img6.indafoto.hu/1/9/26289_3680e8e70b3306a6a18479170f61c48f/9417515_b1b5633e21e0b97b7c37412b8e369e8f_l.jpg

ez az igazi baj amit a sok öntörvényű idióta egyedül a kocsiban nem fog fel, és ez reggeli adat, amihez égvilágon semmi köze a bicikliseknek. kifogás az mindig van, meg ugyanazok az idióta körök, meg egészségügyi határérték feletti szmog. pusztuljon bele más

otapi 2010.09.22. 11:41:15

Úgy látszik, a CM már reggel elkezdődött, mert dugó volt az Üllői-körút keresztnél befelé. Mondjuk, én úgy láttam, hogy inkább az autósok akadályozták a bringásokat és nem fordítva, de majd Stock kolléga ezt is megmagyarázza jól.

tezzsék 2010.09.22. 16:14:35

Kedves CM-esek, bringások!

Mivel ez itt a ti blogotok, így hozzátok szólok, de hozzáteszem, ezt mind megtehetném az egyéb felvonulóknál is, pl.: melegek, szélsőjobboldaliak ill. egyéb szerepelni vágyó csoportok.

Miért nem lehet ezeket kint a pusztában leszervezni?????????

Olyan sok szép Magyar táj van, mezők, rétek, legelők, akár itt a periférián is, oda meg szerintem a megfelelő kondicionális szinttel, ami egy aktív bringásnál elvárható, ki lehetne kerekezni!!!

Mivel nekem a körúton van üzletem, így meglehetősen érintenek ezek a rendezvények.
Hiszen pár évre visszamenőleges adatok alapján, kimutatható, hogy az adott napokon, legalább 50%-os bevételkiesésem van!

Ezek alapján kérdezem, mit szólnának ha a felvonulást szervező szervezethez odaállítanék, követelve az elmúlt években, átlagosan elvesztett pénzmennyiségem???

Tényleg semmi bajom a bringásokkal, ha tehetem és van rá időm én is szoktam, de nem tudom felfogni, hogy minek kell más embereket szivatni csak azért, hogy figyelemfelkeltőek legyetek?

cso zsi 2010.09.22. 16:18:59

@SeeIT: Oké. Hová lett Délután 3-ra? Ja, napközben jóval ritkábban járnak a buszok.

KGeri 2010.09.22. 16:20:56

@tezzsék: Van egy nagyon egyszerű, ám hosszabb távú összefüggés. Ezek a felvonulások a belvárosi közlekedési vonalak autómentesítését célozzák (áttételesen) a bringás közlekedés javára. Lehet, hogy évi 2 napon van kiesés, de játssz el a következő gondolattal: ha a boltod előtt egységnyi idő alatt 100 autó helyett mondjuk 30-40 autó és 60-70 bringás megy el, szerinted melyik lesz hajlamosabb megállni és vásárolni a boltodban? Az autóban ülő arc, aki épp rohan az úticélja felé és meg se látja milyen bolt van az utcán vagy a 20-30-cal tekerő, nézelődő bringás? Hosszú távú gondolkodás, ez a kulcs mindennek!!!

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.22. 16:28:58

@tezzsék: már bocs, de ez nem a Sziget fesztivál! Pláne, a mai CM miatt _elméletileg_ (haha... :D) lezárások sem lesznek, csak sok bicikliző gyűlik össze a város főbb útjain.
Évente kétszer egy-egy délután kb. 2-3 órányi időre. Nem igaz, hogy ezt ne lehetne elviselni.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.22. 16:30:19

@KGeri: rossz a hasonlat. Ebben a városban még lezárva sem hagynám magára a bringát.

tezzsék 2010.09.22. 16:32:53

@KGeri: Abszolút logikus amit mondasz! Főleg ha van mögötte egzakt módon bizonyítható tény is!

Ígérem utána nézek, mert így most csak a levegőbe beszélek, de amióta zajlik a CM, kétlem, hogy csökkent volna a belvárosi autóforgalom mennyisége.
Ha hatásos és tényleg eredménnyel jár mindaz amit csináltok, akkor hajrá!

De sajnos eddig nem sokat vettem észre ebből!

cso zsi 2010.09.22. 16:35:22

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: A Hollandiából elkóborolt bringák nagy része egy-két dunántúli "árusnál" újrahasznosítódik, de érdekes módon itt Bp-n újra ellopódnak. Innen vajon még hová lehet vinni, amikor a japán konténeres robogók is ugyanezt a sorsot élik.

tezzsék 2010.09.22. 16:37:04

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Ha csak 2-3 órára lenne kihatással, akkor lehet nem is lenne probléma, de sokan előre tudják, hogy neccesebb lesz bejönni a városba és eleve meg sem próbálják.

Így már más színezetet kap, hogy miért nem lehet kibírni.
Szerintem te sem örülnél ha évente csak 2 nap is, de lefelezném az aznapi fizudat, vagy ha igen szólj, megadom a bankszámlaszámom;)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.22. 16:47:35

@tezzsék: én örülnék, ha lenne mit lefelezni... :D
Egyébként nem bejönni necces ma, hanem hat után kimenni...

@cso zsi: passz. Nem vagyok benne a láncban ;-)

Perillustris 2010.09.22. 16:52:52

@tezzsék: Az üzleted miért nem a pusztában nyitottad? Na, pont ezért nem ott lesz a felvonulás sem.

A "pusztába kiáltott szóról" nem is beszélve.

Perillustris 2010.09.22. 16:54:31

@tezzsék: A "köréd" épülő plázák mennyiben lehetnek hatással a forgalmadra?

morden2 2010.09.22. 18:48:28

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?

@Stock:

HA megy egy 20 év körül csini kis alter lány bringán melletettek, őt is leveritek a kocsival és bringanácizzátok ? ( mert akkor lehet menni egy másik tüntetésen résztvenni nyaranta :D )

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.22. 19:13:18

@morden2: mondd te retardált kretén "biciklis"!
1. Nem veszed észre, hogy épp a magadfajtát nevezik sokan "bringanáci"-nak?
2. Ha történetesen egy nácinak öltözött huszas kurva teker el mellettem, azt ugyanúgy lenácizom, mint téged. :D
(bár ahogy most olvaslak, te nem csak bringa-, hanem valódi tetves kis nácipalánta lehetsz...)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.22. 21:01:39

@morden2: jó, de ilyesmiről akkor méltóztass ugatni, ha te már bevetted a gyógyszereidet! :D

terror 2010.09.22. 23:20:05

@tezzsék: Evrol evre nagyjabol megduplazodik a kerekparosok szama Budapesten. Ez a folyamat mar azelott elkezdodott, hogy Magyarorszag felvallalta, hogy 2015-re (ha jol emlekszem) 15% lesz a kerekparral kozlekedok aranya. A szamokban nem vagyok bizti, majd korrigalnak, ha nem jol emlekszem. Kezdetben a BKV-n utazok szallnak at nagyobb mennyisegben, oket konnyebb esz ervekkel meggyozni. Aki megszokta a kenyelmet (mondjuk sztem napi szinten dugoban rohadni minden, csak nem kenyelem), azt nehezebb.

"Szerintem te sem örülnél ha évente csak 2 nap is, de lefelezném az aznapi fizudat, vagy ha igen szólj, megadom a bankszámlaszámom;)"

Eleg sok csalad fizetese felezodik meg, ha beleesnek abba az evi 16000 emberbe, akik pl. a szmog aldozataul esnek. Plusz adalek a kozuti balesetesek szama. Ezen sem art elgondolkodni :P

joskafiser 2010.09.23. 06:45:22

errorka, nem meredek ez igy egy kicsit?

"Evrol evre nagyjabol megduplazodik a kerekparosok szama Budapesten"

vigyazni kell, h a statisztikadbol nehogy az jojjon ki, h tobb ember kerekparozik bp-n mint mo lakosainak szama ;)
a tobbi "gondolatodra" nem reagalnek, de vidaman indul a nap . koszi erte.

Georgethebig 2010.09.23. 09:55:49

@KGeri:
bizony nagyon életszerű, hogy a bevásárlók jelentős része bringás lesz majd, ha megfordul az autó-bringa arány - mint ahogy írod. Biztos a bringán több hely van a vásárolt dolgok tárolására és biztos kihívás vele hazatekerni - főleg, ha egy üdítőnél nagyobb a vásárolt tárgy...
A kommenteket olvasva ha csak az évi 2 nap kiesés lenne, azzel senkinek sem lenne baja. De ma már az a sikk, hogy minden "üzenetnek" a célbajuttatása annál jobb, minél több embernek okozunk vele kellemetlenséget...
ezért vagyunk sok ezren-tízezren-százezren kiakadva...

Perillustris 2010.09.23. 10:48:19

@Georgethebig: Nyilván az üzlet profiljától is függ, de az arány megváltozása nem ördögtől való egy adott területen, amennyiben az infrastruktúrát úgy alakítják ki, hogy ez kvázi törvényszerű legyen.

joskafiser 2010.09.23. 11:22:12

@Perillustris: azert lehetseges h az uzlet profiljatol jobban fugg, mint az infrastrukturatol. gerogethebig pedig a bevasarlas alatt azt erti, amit mindenki mas altalaban ert:

a bevasarlast.

tecso, auchan, stb. nagyszeru bringatarolo helyeket lehet oda kialakitani, van hely. el is lehet oda jutni bringaval is. azt azonban ketlem, h epeszu emberek, nagy tomegben auto helyett kerekparral mennenek oda bevasarloni (csaladostul pl). aki azt gondolja, hogy ennek van realitasa, az valszleg nem normalis.

de erdekes, hogy ezt is magyarazni kell.

k_attila78 2010.09.23. 11:32:44

@joskafiser: lehet hogy kétled de van olyan hidd el... miért ne lehetne biciklivel menni bevásárolni én 3 éve azzal járok...

joskafiser 2010.09.23. 11:45:38

@k_attila78: kiemelnem, ami elkerulte a figyelmedet:

"nagy tomegben"

te az elhanyagolhato kisebbseg vagy es leszel.

otapi 2010.09.23. 11:48:13

@joskafiser: tesco, achuan helyett ajánlom a hagyományos helyi piacokat és kisboltokat, sokkal jobb árut lehet ott kapni. Mirelitre pedig tökéletes a Family Frost - házhoz jön. Az olcsóságon/drágaságon el lehet vitatkozni, de vedd hozzá a benzin/gázolaj árát is.
A kézikocsiba pedig elég sok minden belefér egy üdítőn kívűl, azzal járunk piacra (bringával húzva, természetesen).
Nem akarlak meggyőzni, járj nyugodtan kocsival auchanba, csak írom, hogy máshogy is lehet.

Perillustris 2010.09.23. 12:07:18

@joskafiser: Az épeszűségbe ne menjünk bele az évi 60 ezer, bankok által visszavett autó országában.

joskafiser 2010.09.23. 12:19:45

@otapi: ertem en, hogy lehet olyat is, h kishuzoskocsival naponta eldocogunk ideoda. vannak olyan emberek, akik olyan helyzetben vannak h ezt eg tudjak csinalni (vagy csak ezt tudjak megscinalni). hadd ne kelljen mar egy olyan threadet nyitni, ahol megbeszeljuk, h a mai vilagban miert van szukseg a tecsos tipusu bevasarlasra es NAYG TOMEGBEN miert valasztjak ezt az emberek a szuperlaternativ/egeszseges/kornyezettudatos bringaval megyek bevasarolni sztori helyett.

de ha szukseges elmondom.
kezdek azon morfondirozni h valoban ennyire szuklatokoru es onzo itt mindenki vagy csak szorakozasbol nyomjatok ezt igy?

k_attila78 2010.09.23. 12:31:21

@joskafiser: csak hiszed barátom 5 évvel ezelőtt a magadfajták mondták hogy nem lesz több biciklis és tessék...
csak jelzem hogy országunk mindent Nyugatról próbál átvenni valamit sikerül valamit sajnos nem, nézzél már szét "külföldön" is ajánlatos sok szépet fogsz látni:)

joskafiser 2010.09.23. 12:39:29

@k_attila78: koszonom erdeklodesedet, havi rendszeresseggel jarok kulfoldre. de ez miert is erdekes? ott a csaladok javaresze biciklivel csinalja a heti nagybevasarlast ?

nem. ez nincs igy.

k_attila78 2010.09.23. 12:53:25

@joskafiser: tecso, auchan, stb. nagyszeru bringatarolo helyeket lehet oda kialakitani, van hely. el is lehet oda jutni bringaval is. azt azonban ketlem, h epeszu emberek, nagy tomegben auto helyett kerekparral mennenek oda bevasarloni (csaladostul pl). aki azt gondolja, hogy ennek van realitasa, az valszleg nem normalis.

Hol is írtad hogy nagy bevásárlás? sajnos nem találom... ugyanis nem mindegy...

k_attila78 2010.09.23. 12:55:07

@joskafiser: egyébként miért járnak az emberek autóval ebben a fene nagy válságban? mert drágább fenntartani? mert szennyezi a környezetet?
folyamatosan sírnak az emberek hogy nincs pénzük de az autót azt ki nem lehet robbantani alóluk...

joskafiser 2010.09.23. 13:06:01

@k_attila78: itt:

"gerogethebig pedig a bevasarlas alatt azt erti, amit mindenki mas altalaban ert:

a bevasarlast.

tecso, auchan, stb"

ezekbe a hypermarketekbe (szoktak ugy is forditani ,h nagybevasarlo kozpont), az emberek nem 1-1 kifliert ugranak be. arra ott a sarki kozert. ide "nagybevasarolni" mennek. ha erre eddig meg nem jottel volna ra, akkor orulok h eme _tenyt_ en oszthattam meg veled.

autoval azert jarnak az emberek, mert hobbijuk nekik. olvastam/hallottam en is a bulvarmediaban. ugy mint a sok kerekparos. elolvasta, elhiszi, aztan mivel masba nem lehet kapaszkodni hangoztatja koromszakadtaig. hogy eme ostobasag hallatan a tarsadalom 90%-a jot rohog rajtuk, az nem erdekes :)) higyj benne te is tovabbra is.

ahhoz kepest h 32 eves vagy elegge, khm furcsa a vilagkeped. nade ez van :) sose bankodj, kell ilyen is.

ha van meg kerdesed, szolj batran. segitek !

otapi 2010.09.23. 13:16:02

@joskafiser: Egyszer nézz ki szombat vagy péntek reggel 9-kor egy tetszőleges piacra - találsz ott akkora tömeget, mint egy tecso-ban...
Még én vagyok szűk látókörű :o
Mondom, nem akarlak lebeszélni a tecso-ról, járj oda nyugodtan, de cserébe te se próbálj rábeszélni hogy ott vegyek zöldséget, gyümölcsöt, húst, miegymást.

k_attila78 2010.09.23. 13:45:10

@joskafiser: én azon röhögök többek közt rajtad is hogy folyamatosan mindenki egész Budapesten vagy nagybevásárolni jár családostul vagy szobafestő estleg a beteg nagymamát szállítja, a valóság azonban mást mutat mert 20 autóból 19-ben egy ember ül és nézd meg az idokep.hu-n hogy mit okoz a dugóban álló pöfékelő autó.
Az hogy számodra furcsa világkép az hogy valaki nem pazarol és minimálisan szennyezi a környezetet az a te szegénységi bizonyítványod...
Bizonygasd, hogy az autó nem szennyezi a környezetet tudom most ez következik:)

k_attila78 2010.09.23. 13:47:00

@joskafiser: ezek szerint te is a beteg szobafestő nagymamát szoktad szállítani az óvodába az autóddal mindennap...
Az hogy neked az furcsa világkép hogy valaki nem szennyezi a környezetet az meg a te szegénységi bizonyítványod...

joskafiser 2010.09.23. 13:55:56

@k_attila78: mar masok is mondtak ,h egy buta troll vagy.

es tenyleg :))

@otap: hol irtam, h en oda jarok? en azt mondtam, h vannak emberek es helyzetek amik miatt eletkepes az az uzleti modell. a szeleslatokruseg az h en ezt elfogadom. a szuklatokruseg az h te azt nem.

egyebkent vasarlasi szokasaimrol: mindennap jarok piacra, mert ott ebedelek. van hogy vasarolok is , ha mar ott vagyok. 2 hetente jarok nagybevasarloba nagybevasarolni. mivel mindket hely messze van a lakohelyemtol, eszem agaban sinsc ezt biciklivel megtenni. es ahogy latom masok sem teszik. (nyilvanvalo es ertheto okokbol). oke, h mindig lesz/van kivetel, de vegyuk mar eszre, h 10.000 emberbol ha 1 biciklivel megy bevasarolni, az olyan keves h statisztikai hiabszazazaleknak sem emlitik meg.

k_attila78 2010.09.23. 14:00:44

@joskafiser: ez aztán alátámasztott mindent szóval nincs érved értem én:)

én azt is nézem hogy ki írja ha hozzájuk akarsz hasonlítani az mindent elárul rólad is mikor kezdesz te is trágárkodni?:)))

otapi 2010.09.23. 14:01:49

@joskafiser: Őőő, olvastad is a kommentjeimet? Hol írtam én azt hogy nem fogadom el, ha valaki a tecso-ba jár? Nem értek vele(velük) egyet, de tőlem mehetnek.
Ha te nem oda jársz, akkor miért propagálod annyira?
Én kb. 2 km-re lakom a helyi piactól. A piac 2 km-es körzetében laknak még pár tízezren, és a bringatárolóból ítélve más is jár bringával, BKV-ról már nem is beszélve.

k_attila78 2010.09.23. 14:02:57

Minek van itt aki utál biciklizni vagy bicikliseket utálja?

joskafiser 2010.09.23. 14:10:09

@otapi: itt irtad:
"Nem értek vele(velük) egyet, de tőlem mehetnek."
ez ugyanis azt jelenti, h nem fogadod el azt, h mas ember mas szituacioban elhet.

otapi 2010.09.23. 14:12:09

@joskafiser: Mi van? Az elfogadás és egyetértés két különböző jelentésű szó, ajánlom nézz utána.

k_attila78 2010.09.23. 14:12:34

@joskafiser: épp az hogy elfogadja csak nem ért vele egyet... komolyan nem fogod fel vagy csak szórakozol? ki trollkodik akkor?

Georgethebig 2010.09.23. 21:50:01

joskafiser érti nagyjából, hogy én mire gondoltam, de akkor pontosan idézem, hogy én mire is reagáltam:
KGeri-t idézve: "Van egy nagyon egyszerű, ám hosszabb távú összefüggés. Ezek a felvonulások a belvárosi közlekedési vonalak autómentesítését célozzák (áttételesen) a bringás közlekedés javára. Lehet, hogy évi 2 napon van kiesés, de játssz el a következő gondolattal: ha a boltod előtt egységnyi idő alatt 100 autó helyett mondjuk 30-40 autó és 60-70 bringás megy el, szerinted melyik lesz hajlamosabb megállni és vásárolni a boltodban? Az autóban ülő arc, aki épp rohan az úticélja felé és meg se látja milyen bolt van az utcán vagy a 20-30-cal tekerő, nézelődő bringás? Hosszú távú gondolkodás, ez a kulcs mindennek!!! "
Azzal nem értek egyet, hogy már a realitást nélkülöző érvekkel próbálta KGeri indokolni, hogy miért is kell pld. az Andrássy utat vagy belvárost blokkolni. Ja és arra még nem is tértem ki, hogy a "20-30-cal tekerő nézelődő bringás lesz a fő vásárló" - na persze. Na akkor majd a gyalogosokkal is össze fogják rúgni a port... vagy a kirakatokat :-)
Én nem azt mondom, hogy ne bringázz vagy bringázzak, de meg kell találni az értelmes célokat és eszközöket egy CM jellegű rendezvénynek illetve bármilyen figyelemfelhívó rendezvénynek.
Mikor ezer sebből vérzik a város, a CM sem éri el célját, mert csak ellenszenvet vált ki. Értelmes cél legyen a kerékpárutak építtetése, akadálymentesség, biztonságos parkolók létesítése stb. Értelmes eszközt pedig talájanak ki, ne a főutak lezárásával érjék el. Az ilyen eszközök azt sugallják, hogy nincs kreativitás csak erőszakos "üzenetátvitel". Ebben a városban is együtt kell mozognia gyalogosnak, bringásnak, autósnak.
Ja és mégegy. Az aki az egyirányú utcába szemben történő behajtást legalizálta, hosszú távon több bringást fog kinyírni. Ekkora marhaságot rég láttam. Mint ahogy az autósok között is sok az idióta, a bringások között is sok a kamikaze. A balesetek annak a főokosnak a számlájára írhatók majd, aki ezt kitalálta és elfogadtatta. Arról nem is beszélve, hogy a behajtani tilos táblákat raknak ki kiegészítő táblával - sok autós pedig be sem mer menni már, mert nem veszi észre a kiegészítő táblát, amely nem nekik szól.
Szóval a józan ész hiánya az egyik nagy problémánk...

Perillustris 2010.09.23. 22:17:10

@Georgethebig: "Az aki az egyirányú utcába szemben történő behajtást legalizálta, hosszú távon több bringást fog kinyírni."

Működő dologról beszélünk, nem mi találtuk fel a spanyol viaszt.

"Arról nem is beszélve, hogy a behajtani tilos táblákat raknak ki kiegészítő táblával - sok autós pedig be sem mer menni már, mert nem veszi észre a kiegészítő táblát, amely nem nekik szól."

Ezt értelmeznéd nekem? Ha már józan ész...
süti beállítások módosítása