Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nem viccelnek a rendőrök a Margit hídon

2010.07.16. 18:42 - lumina

Rendőr büntet biciklist a Margit hídon a pénteken a Pesti Side-on megjelent fotó tanúsága szerint, az azonban nem derül ki, hogy a biciklis mit követett el. Másra nem is tudunk tippelni, mint hogy nem szállt le a bicikliről.

A hídfőknél egyébként nem egyértelmű, hogy pontosan mi is a dolga a biciklisnek, ha át akar kelni a hídon, a biciklivel behajtani tilos tábla mellett egy felirat csak kéri, hogy tolják a biciklit.

Tavaly szeptemberben egyszer már bekeményítettek a rendőrök, miután egy biciklis elsodort egy kisgyereket a járdán. Később kiderült, hogy nem is biciklis, hanem robogós volt az elkövető, a rend betartatásán ez azonban nem változtatott semmit, a járőrök a hídfőknél megkérték a bicikliseket és a robogósokat, hogy tolják járművüket. Akkor az volt a gyakorlat, hogy először kérnek, aztán helyszíni bírságot szabnak ki, ami elérheti a 20 ezer forintot.

A tiltás logikájáról hosszasan lehet vitázni, az azonban valószínű, hogy ha gyakorlott biciklisről van szó, aki amellett, hogy udvarias, képes lassan haladni, mindenki jobban jár. Egy biciklin ülő ember kevesebb helyet foglal a szűk járdán, mint egy biciklijét toló ember, ráadásul hatékony kerülgetéssel gyorsabban is szabadul a híd fogságából.

947 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr552156047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GG81 2010.07.26. 19:29:01

@errorka: fogyasztói társadalom, ez is amcsi példára megjelent, tessék ittvan.
aki dohányzik/zott fizessen többet az ellátásáért igen!
aki piás, a májműtétjéért.
aki elhízott meg a túlsúly miatti szarjaiért! igen!

ezzel már régóta egyet tudnék érténi, csak ezt sem merik bevezetni! aki játszik az fizesse meg itt is az árat, ne azoktól vegyék el, akik rendesen adóznak és vigyáznak magukra, hogy ne kelljen ellátást igénybevenniük.

azért kicsit sarkítasz megint, figyelek. nem csak a bringával lehet a túlsúly ellen tenni és nemcsak az autó miatt lesz dagik a madzsarok! a nem mozgás autó nélkül is, a fogyasztói mekidönci dőzsölés és cukroslötyik... meg fantasztikus agyromboló tv műsorok előtt csámcsogva ülés igazán a veszélyes.
sőt mondok valamit, van olyan ember, aki azért jár autóval, mert mozogni megy, uszni, meg ilyenek és akkor kényelmes az otthon és munkahely között útbaejteni az ojjektumot.

lehet a bringával egészségre nevelni, biztos hozna pár százalékot, de akit legutóbb láttam cigivel a szájában bringázni, az nokomment!

terror 2010.07.26. 19:29:47

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Fe evre 6-8 kilo leadasa, ha tenyleg csak a bringa miatt van, az nem rossz.

Amugy nem kimondottan a bringazas mellett kiallva irtam a fentieket, hanem inkabb a kenyelmi autokazas elleneben. Van sok mas sport, ami segithet a kilok leadasaban.

Nekem is van egyebkent egy limit, amit nem tudok atlepni, ha a fene fenet eszik, akkor se.

Viszont mikor osszetortem magam, akkor 2 honap alatt feljott 9 kilo, pedig nem emlekszem, hogy jelentosen tobbet ettem volna, mint amugy.

Egyebkent a tekeres onmagaban nem biztos, hogy fogyaszt. Nem mindegy, hogy milyen terheles mellett vegzed, stb. Atlagosan 1 ora 16km/h-s atlaggal vegzett kerozas asszem 700 kcal-t eget el.

Az ev 207. napja van, 1300km korul jarsz. Szamoljunk felfele kerekitve 6.5km-el naponta. Igy napi - megint csak felfele kerekitve - 300 kcal-t egetsz el atlagosan kerekparozassal. Sok csodat ne is varj :)

Ha valaki fogyni is szeretne, annak eleg sokmindenre kell odafigyelnie. Bevitt kcal, aktiv mozgas (mert ugye az, hogy 2 honapig semmi, utana 2 nap alatt 250km-el hozni az atlagot, utana megint 1.5 honapig semmi, az meg talan artalmasabb is), pulzusmeres, stb.

Szoval eleg osszetett a dolog...

Ellenben ha most nem ment le, akkor mennyi jott fel? Az sem mindegy. Ha mar egalon tartod magad ennyi bringazassal, akkor is nyertel...

terror 2010.07.26. 19:48:23

@GG81: Felolem aztan ugy gepelsz, ahogy nem szegyellsz, en sem vagyok helyesirokiraly a neten, de en nem hirdetem az elet osszes egyeb teruleten 100% szabalykovetonek magam, te meg igen. Erdekelt volna, ez miert kivetel. Blog, konnyed forma. Ertem. Latod, mas meg mas szabalyokat hag at ugyanilyen konnyed tollvonassal.

Nyilvan nem kisemberkent, egyenkent (egyénként) akarok elerni valamit. Ezt irom sok hozzaszolas ota, hogy ez keptelenseg. Viszont van az a huje mondas a sok kicsirol. Segits mar, mi is az...

"azért kicsit sarkítasz megint, figyelek."

Latom jol figyelsz. Nem irtam, hogy bringaval fogyas, es direkt irtam, hogy nem csak a kenyelmi autokazas az oka az elhizasoknak. Figyelj jobban plz.

"sőt mondok valamit, van olyan ember, aki azért jár autóval, mert mozogni megy"

Ez oke, hogy te ezt mondod, de a KSH adatai szerint az emberek 50%-ara nem ez a jellemzo. Nyilvan vannak ilyenek, senki se mondta, hogy ne tegyek.

Es amugy az is biztos, hogy van az autoval sportolni jarok kozott olyan, aki bagozik vezetes kozben.

Megint csak kivancsisagkepp:

"ezzel már régóta egyet tudnék érténi, csak ezt sem merik bevezetni!"

Mit tettel az ugyben, hogy eloresegitsd?

Egyebkent meg a dohanytermekek ara sem veletlenul szokott fel, es tobbek kozott abban is vannak mindenfele jovedeki adok, amikkel peldaul az okozott kart - vagy egy reszet - fizetik meg a dohanyosok. Pont, mint a benzinnel. Ugyhogy a dohanyzas spec pont nem jo pelda ezesetben.

Szurkezos embert eleg sokat ismerek. Nem veszik fel maskepp oket, mert a munkaado nem birja a plusz terheket. Es 30-50 evesen az ember a mai allapotokat tekintve 2x is meggondolja, hogy azt mondja-e, hogy kosz, akkor nem kell a melo, majd jon masik.

Majd Viktorek megsegitik a kis- es kozepvallalkozasokat, eljo a kanaan, es jocskan tobben lesznek bejelentve. Nem tudom ez jon elobb, vagy a 3000 plusz rendor, de ez mar politika, nemszeretemmegsokannemszeretiktema...

GG81 2010.07.26. 20:04:55

@errorka: figyelj jobban, az élet nagy dolgaiban és a kreszben... az, hogy a blogoldalakon a nickem miként jelenik meg a sok életbenszabálytalan közt... such is life, asszimilálódok, de az életből nem engedek, mint ahogy a privát és hivatalos leveleimet normálisan megfogalmazom, helyesen... olyan nekem ez a blog, mint a speedmotorosnak a hungaroring, kicsit lazulok vazz'
de lovagolj még rajta, biztos be is képzeled ezt a 100%-os hüjeséget, mert hát a külsőség alapján ítél a zember, nem a büszkén melldöngetett piroson áthajtások által...

mit kéne tennem, hogy előremozdítsam??? nemmel szavaztam a vizitdíj eltörlésekor, de ez ugye már politika. az első lépés lett volna, hogy a pógár megértse nem ingyen van, nem beszélgetni kell odajárni, nem feles sorokat generálni a valóban betegek előtt!!! de mi lett belőle... populizmus, nehogymá' fizetni kejjen hé' és a zemberek bevették, nah akkor miről beszélsz, ért valamit az egy szavazatom, loofaszt. de majd ti megváltoztatjátok a világot.
a sok kicsi meg látod valahogy nem a társadalmi felelősségvállalás felé gondolkozik, tehát itt fog a nagy teddleazótót kampány is megbukni, mert a zember a kényelmét nem fogja feladni... jah, megint tisztán látok, meg látom a végét, pedig jóssenem vagyolok.

érdekes, hogy sokan megtalálják a számításaikat és a bejelentett helyüket... ez is olyan, mint bármi ami ellen ti is kardoskodtok, ha nem akarja az ember, akkor nem csinálja rendesen és akkor lehet a külső hatásokra fogni... ezért autóznak sokan, sokan meg ezért nem fizetnek rendesen adót csak minimál után, mert az egyénnek ez úgy kényelmes...

terror 2010.07.26. 20:37:14

@GG81: Meglassuk majd, hol jarunk 5 ev mulva. Az biztos, hogy a mostaninal - beigertuk az EU-nak, ugyhogy biztos ugy is lesz - 3x tobben fognak tekerni. Es nem mind a BKV-rol fog atszallni, meg ha most egyelore onnan is valtottak tobben. Egyebkent szerintem osszejon az EU-s igeret, de nem a vezetoknek es tetteiknek koszonhetoen, mint ahogy eddig sem azert duplazodott evrol evre a kerosok szama, mert olyan hudefasza infrakat epitettek, meg kedveztek a kerosoknak. Egyszeruen az emberek szepen lassan rajonnek, hogy mi a szitu. Van, akinek tovabb tart, van, aki kenyelmeskedik, es van, aki tuzzel-vassal ellenall. Jellemzoen ez utobbi csoport a totalisan kenyelmi autokazok csoportja.

(Termeszetesen azokrol beszelek, akik megengedhetik maguknak a valtast es akiknek valoban alternativa a tomegkozlekedes/kerekpar/roller/gorkori/moci.)

Osszessegeben amugy nagyon sokan tesznek azert, hogy nojon a kerosok szama. Amig ok kuzdenek, te csak irogasd ide, hogy ugyse teszik le az autot az emberek, ugyhogy kar kaparni.

Vizitdij: szepen megfurtak. Eleg sajnalatos, dehat a nepbutitas az nagyon megy idehaza. Ugyanez a nepbutitas zajlik amugy szmog teren is. Senki nem meri felvallalni, hogy mi a szitu.

A tulzott gepjarmuforgalommal is ez van. Senki nem meri kimondani (marmint a szent vezetok kozul), es kemenyen odatenni magat. Emiatt sziv a szo szoros ertelmeben parszazezer (talan millioban is merheto) ember.

Adozas: emlitettem fentebb, azt is biztos elolvastad: tobb ismerosomnek is megmondtak, hogy vagy igy, vagy sehogy. Ez aztan valoban az egyen kenyelme. Orulnek, hogy van munka :/

Kisebb tomegekre biztosan az is igaz, hogy elsodleges szempont a kenyelem, de sztem nem azert megy el valaki szurken dolgozni, hogy kenyelmesebb legyen az adobevallas. Foleg, hogy mar egy ideje elvegzi az APEH helyettunk...

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.26. 21:07:38

@errorka: ennyi mozgótömeg van rajtam évek óta. Nyáron le, télen vissza. Függetlenül attól, hogy biciklire ülök-e vagy sem. Nyolc éve volt amikor heti 3-4 alkalommal bringán mentem dolgozni, a végére 12km-en (városban!) sikerül kb. 19-20km/h átlagot futni vele. Akkor azt hittem, a nyár végén hiányzó tíz kiló ennek köszönhető. Aztán 5-6 éven át totálisan hanyagoltam a kerekezést, a kilók mégis ugyanúgy le-föl. Szóval elhízást vajmi kevéssé ellensúlyozza a bringa. :(

Idén csak annyi változott a nyolc évvel ezelőttihez képest, hogy akkor legalább a reggeli vércukor szintemen meglátszott az előző napi tekerés, most meg már az sem... :(

cso zsi 2010.07.26. 21:50:18

@vuk_: "Annyi busz nincs, mint amennyi szemelyauto fossa a kipufogogazt. "
Az neked benne van ebben a műsorban, amitől zengett a net minden télen? A buszokat nem állíthatták le, a motort járatni kellett a garázsokban. Fuvar nélkül, emelt alapjárattal. A Dél-tepsi buszgarázs mellett levegőt nem lehetett venni.

cso zsi 2010.07.26. 22:02:16

@vuk_: Elsőajtózást kiatalálták már a kisebb forgalmú vonalakon. De tedd meg egy 4-6-os villamoson, vagy a 7-es buszcsaládon.
Egyszerűbb, és olcsóbb fizetésmentessé tenni.

cso zsi 2010.07.26. 22:09:44

@vuk_: "em hiszem, hogy az elhelyezkedesen mulik a dolgo"
Amszterdam, London, New York nagyvíz közeli helyek. Berlin, Párizs, Varsó közelében dombok vannak, és a végtelen síkok. Bécs a hegyek lábánál. Szélerőművekkel, mert állandó szél van.
Mi a gödör alján. Mindenféle értelemben. (és még így is van, akinek fáj a foga erre a földre)

terror 2010.07.26. 22:10:44

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: En nagyjabol sikeresen lemozgom azt, amit napkozben ules kozben magamra szedek. Egyertelmuen kiderult ez a kulcscsonttoresnel, hogy kell ez a mozgas. Mondjuk en napi 30-40km alatt nem nagyon allok meg.

Telen ram is jott felesleg, mert kevesebb volt a tura, de tavaly pl. egesz nyaron, minden hetvegen, de neha egyik hetkoznap is 85-120km-es - neha embert probalo - turak.

Extrem esetben meg hosszabb turak is becsusztak, mint pl. Balcsikor, meg ujabban az egyeb aszfaltos mokak.

Csak varosi, foleg rovidebb etapos kozlekedos bringazassal lehet nekem is jonnenek a kilok.

Telen meg ram is jon nemi felesleg, mert kevesebb a tura, de a belemet szeretem megtomni, de tavasszal pikk-pakk lemegy :)

Tipp: kerekparral kozlekedj, uszassal/futassal/stb fogyj :)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.27. 08:01:20

@errorka: asszem, nem értesz... Pusztán arról beszélek, hogy hiába a viszonylag rendszeres mozgás (ha biciklire ülök, az 40-70km-t jelent, gyakorlatilag április óta heti 4-5 alkalommal ha olyan volt az idő), ez önmagában semmit nem befolyásol.

Még mindig ott tartok, hogy a biciklis közlekedés melletti érvként hoztad a rengeteg túlsúlyos, elhízott embert - ők hiába váltanának bringára, jórészük nem tudna megszabadulni a feleslegtől.

GG81 2010.07.27. 08:10:39

@errorka: mit vállaltak az egy dolog és az is egy másik, hogy bele fognak bukni... volt már rá példa.

sokan dolgozhatnak az ügyön, maximum megtanulnak számokat csinálni ők is, mint a nagyok... ezért is jó a kiskörúti számláló, majd lehet rá hivatkozni, de hogy ki mennyiszer haladt át egy nap, már más kérdés pl.

én irogatom is, mert tisztán látom, reálisan a helyzetet és a változásokat ebben a nyüves országban. jé és mégis változik a nép, én sem bkv-ról ültem át a nyeregbe, hanem autóról, bár párhuzamosan, de most a bringáé a főszerep.

az adózáshoz. áhá, tehát nem kényelmességből nem keres tovább normálisan bejelentett munkát mi? dehogynem! mert ez így kurva kényelmes, ráadásul minimálra adózik a többi meg a kényelmet szolgálandó ugrik a zsebbe... naná, hogy kényelmes duplán-triplán. és most azt akartad mondani, hogy sajnáljam őket!? hát a loofaszt. ebben is érdekes milyen qrva liberális vagy!!!

igazi hős 2010.07.27. 09:33:14

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Nem lehet, hogy te nem akarsz fogyni, és ezt vetíted ki a többiekre? Én speciel megnézem mennyit tekertem kalóriában számolva és örömmel betermelem ezt a mennyiséget sörben, chipsben, édességben. Nem is csökken a súlyom, csak ilyen rohadt kánikulában mint az utóbbi hetekben, amikor enni sincs kedve az embernek.
De ha valakit komolyan ijesztget az orvosa, annak jó lehet bringára ülni. Egy csomó ürügyet kilő a bringa:
- nincs időm: munkába jövet-menet 0 pluszidő a mozgás,
- sok pénz: két-három havi fitnessz-/kondibérletből kijön egy minimálbringa,
- nincs a környéken mozgási lehetőség: a bringa mindig kéznél (lábnál) van.
Nem csodaszer, de segíthet, ha már megvan a szándék a váltásra.

GG81 2010.07.27. 09:58:04

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: ahogy a többiek is írják fejben dől el az egész dolog. ;-) látod milyen hiú emberek járnak ide, mint egy női topic a súly lett az egyik fő téma... :-DDD
jól beszél hős. volt, hogy régebben voltak rendszeres programok, de már, ha egy emberrel kell egyeztetnek, pingpong, squash, tenisz... is már beüthet, hogy elmarad az edzés vagy épp egyedül kondizol... de épp nincs kedved lemenni, majd holnap, de akkor sem.
szóval a bringa ad egy folyamatos mozgást, persze ehhez az is kell, hogy reggel rávedd magad, hogy tekerj és nem kinézel az ablakon, hogy áh szemerkél, ma nem, meg különben is a pista tegnap aszonta.
ez az első része a dolognak, hogy mozogjon a zember, mert anélkül a többi sem sokat ér.

ha nem eszik és nem is mozog, az sem jó... ha meg mozog, akkor kell az energia is, de ezt is csak ésszel. szeret enni az ember, oké, de valahogy meg kell fékeznie magát, hogy az a kevés mozgás is hatékony legyen, kérdés mennyire edzetten és intenzitással mozog. ahhoz a szükséges tápértéket be kell vinnie, de kb. csak annyit... ez itt a nehéz. jöhetnek az egyszerű módszerek, amiket igazából nem is kell bonyolultan számolgatni... pl. estefelé már ne egyen az ember, meg az is egyszerű, hogy kerülje a kenyérféléket, jah és nagyon minimál junkfood, meg nasi. ha már csak ezekre odafigyelsz és mozogsz rendszeresen, látható eredményeket fogsz elérni... szerintem. és valahol tapasztalat is. ;-)
hogyan hozd fittre a tested tanácsadásunkat hallották.

terror 2010.07.27. 10:04:46

@GG81: Mas pelda: ismerosom rendesen be van jelentve, naponta atlagosan kb. 2 orat tulorazik. Egyes napokon ez 4-5 orat jelent. Kb. 2.5 orat utazik oda-vissza per nap. Folyamatosan kapja a "ket hettel ezelottre KELL" munkakat. Szerinted mennyi ideje jut munkakeresgelesre? Szerinted kenyelmesnek iteli-e a helyzetet, es azert nem keres munkat, vagy egyszeruen orul, hogy 40 evesen van egy egyebkent relative jol fizeto munkaja, es inkabb sziv, de legyen penz? Szarazelet.

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: "Még mindig ott tartok, hogy a biciklis közlekedés melletti érvként hoztad a rengeteg túlsúlyos, elhízott embert"

Eleve nem irtam ezt, de mar 1x leirtam pluszba is, hogy nem azert irtam, hanem a kenyelmi autoka elleneben.

Hany kcal az atlagos napi beviteled? Milyen pulzustartomanyokban tekerted azt a napi 40-70km-t? Ha komolyan fogyni szeretnel, es a bringazastol akarsz fogyni, akkor ezekre tudod a valaszt :) Ha nem, akkor kar kivetiteni tomegekre, mert nem jol csinalod.

Leforditva az egesz: ha az edzo az egy edzesprogramot, es te nem koveted, es utana nem nyersz a versenyen, az nem az edzo hibaja, es nem is a sporte.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.27. 10:19:13

@igazi hős: nem. Illetve de: én nem azért biciklizek, hogy karcsúsodjak. :D

@errorka: én (lásd itt fent) nem fogyni akarok, csak és kizárólag arról beszélek, hogy pusztán a biciklizés kevés a túlsúly ellen. Pont. (igen, lehet kifejezetten fogyási céllal, de az egy más téma)
Egyébként nem csak a te első hozzászólásodból jött le ilyesmi, hanem úgy veszem észre, ez él a köztudatban is: rendszeres biciklizés=fogyás, egészség. Pedig ez messze nem így van.
Szerintem ne ragozzuk tovább. :)

terror 2010.07.27. 10:27:22

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Nem hiszem, hogy ez a koztudatban elne. Ha igy lenne, nem lenne 62% tulsuly/elhizott, mikozben 50% nem mozog aktivan.

Olyan van, aki igy ertelmezi, aztan nem jon be, es terjeszti, hogy ez nem igy van :)

Kb. ez a szint: ha befott szallitasakor osszetorik az uveg, akkor elkezded terjeszteni, hogy autoval nem lehet befottet szallitani, vagy legkozelebb fogod es kiparnazod 2 uveg kozott? :)

"Az elhizas - akarcsak a legszennyezettseg - nyilvanvaloan nem csak az autok hibaja, de a knyelmi autokazas bizonyosan itt is kiveszi a reszet."

Ezt irtam. Le se irtam a bicikli szot, te hoztad szoba :)

Edzo vs sport vs sportolo vs gyozelem pelda mellett valtozatlanul kitartok.

GG81 2010.07.27. 10:28:54

@errorka: a más példából érezted, hogy más... nem erre a verzióra mondtam a kényelmest, ha figyeltél volna, hanem a szürkézősökre. upsz.

ha meg valaki dolgozik, rendesen és bejelentve és, és, és... akkor ott dolgozni is kell, amit leírtál az egy becsülendő ember, egy dolgozó ember, amilyeneknek egy dolgozó embernek lennie kell. utazik a munkájába, dolgozik, amit kiadnak neki, ha kell túlórázik, bár ezt meg jó lenne, ha kifizetnék persze, de attól még ez az élet rendje és nem szürkézős, zsebbreteszem, hangyafasznyit adózom..., mert a rendesen dolgozó ettől is gebed. a kiesett adót és járulékokat valakin bevasalják rendesen és az az lesz, aki hófehéren bemegy minden nap a bányába... jah, hogy a társadalmi rend nem csak a piroson áthajtásokkal nem működik, de szmog meg autókázás ne legyen! egy kicsit át kéne értékelned a dolgokat. leszarod a szabályokat, elfogadod a szürkézést, a rendesen dolgozót meg csodabogárnak éled meg, miközben a szmoghelyzetet tartod a világon a legfontosabbnak. előbb legyen rend a társadalomban, mindenki alapvetően legyen tisztában a szerepével, mennyit tol be a közösbe, hogyan dolgozik, mennyire tud a társadalom által elfogadott szabályok szerint élni, aztán jöhetnek az extrák, ki mennyit autózik (, mert ez is egy szabály lenne, széleskörben elfogadott), meg hasonlók...

igazi hős 2010.07.27. 11:23:35

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: "biciklizés=fogyás, egészség" Válasszuk szét a kettőt. Nagy a különbség, hogy eleget mozogsz és több súlyod az ideálisnál, vagy nem mozogsz és úgy több súlyod az ideálisnál. Ha 5-10 kiló izommal lennék kevesebb (de marad a pocak), akkor jobban terhelné s szervezetemet, mint a mostani állapotom. Pedig papíron a mostani BMI-m rossz, ha meg kondizás, sportolgatás nélkül lenne rajtam 5-10 kiló zsír, akkor papíron ideális lennék.
Bringázással ha nem is fogysz, a szívedet akkor is karban tartod.

ex-dr. vuk 2010.07.27. 11:25:20

@GG81:
Fogd mar fel, hogy a piroson atmeno kerekparos senkinek az egegyvilagon nem fog tudorakot okozni, amig a gecisok auto viszont igen!
Nem kene azt a sorrendet megforditani??
Legyen egeszes meg kornyezettel (es masok es sajat magunk tudejevel) valo torodes, aztan raerunk azzal a par renitens bringassal mit kezdeni. Tenyleg ez a fontosabb szerinted?
Nem ertem.

GG81 2010.07.27. 12:17:33

@vuk_: fogd már fel, hogy ez nem a természet lágy öle, hanem a civilizáció, ami motorizácsióval is jár! a sok ember és civilizáció meg szabályok szerint működik... te ebből az irányból közelíted, én civilizáció irányból. tényleg menj vissza a fák közé és mondj le minden kényelemről és akkor tiszta lesz a tüdőd! ha meg élvezed a javakat, akkor ez a mellékhatás van/volt, amint írtam angliában, ipari forradalom, meg ilyenek... ha meg civilizácsió van, akkor az emberek kényelmesednek és szabályok közt élik le az életüket és ha szabad és lehetőségük van és mert megtehetik ki is használják a kényelmet, hisz épp a ettől különb az ember, hogy eszközöket használ a kényelme érdekében. hogy valakik meg fölöslegesnek ítélnek tetteket, semmilyen alappal, mert nem tudják bizonyítani, mennyi embert szállított már aznap az utált egyén vagy épp mit/kiket fog még... akkor elkezd a természeti indákon lógók mutogatni... ez felesleges, persze, mert majd ti mondjátok meg egy szabályrendszerű civilizációban, hogy mi a felesleges. azt is értsd már meg, hogy azzal mivel ember lettél ezt felvállaltad, hogy a városban élsz, kiba kényelemben! jah, hogy ezt nem akarod megérteni, te erdőt akarsz meg szanatóriumi levegőt, lehet, de oda el kell utazni, a kényelemben ahol él az ember lesznek bűzös tényezők, akár tetszik akár nem. erdőt akartok a városból, hajrá lehet próbálkozni, erre írtam, hogy a tőke meg nem fogja hagyni, mert kivonul és tádá tényleg erdő lesz...
a pár renitens bringás, ugyanmár, nem pár az, hanem rengeteg, tegnap is, ma is, azelőttazelőtt is... mi az a piros, de csak úgy tud haladni, mert droidfaszkalap. hajtani nem tud, de előnyt a pirosoknál szerez, amin áthajt, hogy újra meg lehessen előzni a vadbarmát.

ex-dr. vuk 2010.07.27. 12:38:57

@GG81:
kar, hogy nem ertetted meg.
faszom se akar erdot csinalni a varosbol (bar a sok zold meg a hazak kozott is elfer, es otthonosabba teszi a varost), de a kenyelmi (ertsd felesleges) autozast vissza kell szoritani. Persze ezt nem lehet onmersekletre bizni, mert az nincs. Kivulrol kell "rakenyszeriteni" az emberekre. Pl olyan dolgokkal, hogy mas kozlkedesi formakat gyorsabba, gordulekennye, olcsova stb tesznek, az autozast pedig megnehezitik, es probalnak kizarolak azoknak utat engedni, akiknek muszaj hasznalni (aruszallitas, stb).

En ennyirol beszeltem. Londonban ez az irany nagyon szepen latszik (hegyilevego itt sincs), Budapesten pedig egyaltalan nem latszik a szandek arnyeka sem. De teged alapul veve az igeny sincs meg ra (itt az is van).

igazi hős 2010.07.27. 12:41:25

@GG81: A civilizáció elméletben az egyre tudatosabb gondolkodást is jelenti, azaz az egyéni érdekek háttérbe szorítását a közösségivel szemben. Bizony ez némi kényelemről való lemondást jelent cserébe egy élhető városért. Neked nem éri meg, elfogadom, senki nem akar megtéríteni, csak a saját szempontjával megismertetni.
Ha egy tökös városvezetés (tudom: illúzió) kitiltaná a Körúton belülről az egyéni motorizált közlekedést, akkor a Belváros sokkal kellemesebb hely lenne.

ex-dr. vuk 2010.07.27. 12:54:50

@igazi hős:
En nem mentem odaig, hogy tiltsak ki, de ha nem lennenek a belvaros kozepen 2x3 savos utak, mar akkor csokkenne az autozasi kedv...
London belvarosaban (ami ugye 4x nagyobb falu mint Bp) ha egy ut 2x2 savos, abbol mar 1-1 buszsav... Keves a kivetel. Plusz behajtasi dij, ugye.
A fasza tomegkozlekedes es a bringazasi lehetosegek eleve elveszik a kedvet a belvarosi kocsikazastol.

GG81 2010.07.27. 13:35:22

@vuk_: igény az lenne rá, ezért megy az ember vidékre, autóval, kényelemből.

igény a városban itt is lett már, ezért lett megszüntetve a kiskörúton belüli átjáróház. van ilyen irány itthol is.

lehet azért hallasz ott több hangot, mert az arányok ott sokkal több embert jelentenek, darabra...

jah, én értem, látom a világ működését... erővel pedig soha nem ment semmi. és azt is látom, hogy az áhított alternatívák itthon meg sehol sincsenek... és ismerem a magyar, de mondhatni a kényelmes jóléti embert, aki kocsi nélkül mozdulni sem mer/tud... ez egy ilyen világ, megőrülhettek, de én inkább nem, együtt élek vele, mert látom mi folyik itt.
legyenek változások, legyenek, te meg ezt nem érted, csak kicsit szkeptikus vagyok a fentiek alapján... és azért mert én le merem írni ezeket a dolgokat már rögtön csodabogárnak számítok, éljen! pedig én már tettem és teszek is valamit, de az autóm nem fogom azért eladni.

ex-dr. vuk 2010.07.27. 13:41:10

@GG81: te tettel, csak azzal, hogy kerekparral jarsz mondjuk dolgozni.
Az autot nem is kell eladni, senki nem mondta, videkre azzal sokal kenyelmesebb menni valoban (bar itt ez sem igaz, mire kijutsz a varosbol kocsival.. a vonat pedig uberfasza).
De ettol meg a varos is lehetne elheto. Itt leginkabb a varosvezetesnek kene lepni, dfe az meg toketlen.

GG81 2010.07.27. 13:41:19

@igazi hős: de miért akarsz a belvárosból autómentes környezetet, erdőt csinálni??? azért mert belváros, és a külvárosi ember meg szívjon tovább? nem értelek. akkor legyen az, hogy a hivatalok, munkahelyek legyenek jobban szétszórva és akkor jobban eloszlik a terhelés, de minden faszom a belvárosban van.

a civilizácsió, kimondtad!!! közösségi érdek, mert hogyan is jön ide az összes qrva deviáns bringás, aki nem tud a kib@ szabályok szerint élni, közlekedni. hát pont ennél a pontnál jönnek be a képbe! ugyanis a közösségi érdek, a közösség által elfogadott szabályok betartása szerinti lét, ha ezt csak 1-2 ember nem tartja be, akkor is már elindul egy ellenállási vagy épp leszarom mozgalom, mert van akinek lehet büntetlenül. nah, ezért nem működött az első szmogriadó sem, ezért merik megtenni azonosítatlanul a bringások, amit csak nem szégyelnek az utakon, mert nincs követlezménye, nincs számonkérés, nincs kontroll.
nagyon unszimpatikus, hogy a jogok és kötelezettségek hálójából éppen mindig onnan szemezgettek, ahonnan nektek kedvező, pedig lenne pár gerenda, amit előbb a saját házatok tájáról kéne elpakolni és akkor lehetne már igényekkel előállni.

GG81 2010.07.27. 13:49:43

@vuk_: londonban is mióta van ez a díj...? és előtte már mennyi éve volt jó tömegközlekedésük, meg x-sok metrójuk... nah, akkor hasonlítsunk körtét-almához!

bkv-s blogokban is nemegyszer felmerült téma volt már. az ember nem lenne a saját pénztárcájának az ellensége, sőt több ideje is lehetne minden másra, mint esetleg bizonyos napokon a forgalommal sodródni.
nem kéne sok már most sem, csak épp kapzsi a városvezetés, a bkvvezetés... lejebb vinni az árakat és egyben megreformálni, átszállós 1órássá tenni a jegyeket! de itt csak emelnek vazz', mert abból láthatjuk nem lesz több bevétel, hiába már minden utason van egy ellenőr, kevesebb folyik be a viteldíjakból és akkor még nem is számoltuk a sieg heil típusú ellenőrző orkhadak díját!
szóval teszemazt az ember nem akar bérletet venni, mert nem! mert most kiba drága, de ha olcsóbb lehet sokkal többen vennének... a drága bérlet mellett, amit nem akar megvenni egyszer-egyszer bemegy autóval dolgozni, mert erre-arra dolga lesz még, de amikor nem, akkor lehet bkv-zna... venne 1 jegyet be, 1-et haza és örülne, ha sokat is kéne átszállnia 2-3x mondjuk, de 1 óra alatt otthon lenne, amire érvényes lenne 1 jegy... álom csupán, neeem! ez így működik Prágában, semmi flancos és költséges csip, meg kutyafasza, hanem időbélyegzős érvényesítők és lehet számolni az órát, addig meg bármennyit bárhová bármennyi járművel. szinte 0 beruházás, csak néhány időbélyegzős cucc kell, az időszinkron meg adott, már minden járműben van GPS! és kész. a sok bebukott emelés után kipróbálható lehetne a rendszer...

GG81 2010.07.27. 13:51:55

@vuk_: hát nem csak azzal, mert elég környezettudatosan élek, de a blog témájához ide mondjuk tényleg a bringázás tartozik.
sokat tehet tenni például a pazarlás visszaszorításával, meg azzal, ha mint azt ki is írtod az életedből. jah, és erre felhívod a környezetedben élők figyelmét is! ;-)

igazi hős 2010.07.27. 14:00:57

@vuk_: A behajtási díj már elég közel van a kitiltáshoz.

@GG81: Nem erdőt akarok csinálni, ezt kicsit félreolvastad. Én leteszem a Wesselényi utcában (azért ott mert ott van céges parkoló) az autót és onnan kényelmesen besétálható a fél belváros. És még kényelmesebb lenne, ha nem lenne fél Magyarország forgalma átvezetve a Deák téren. A Belvárosba nem irodák kellenek (na jó, az önkormányzatiak legyenek helyben), hanem kulturális központként kéne funkcionálnia. Mozik, színházak, csendes, kiülős sörözők, kis, nívós boltok.

ex-dr. vuk 2010.07.27. 15:03:03

@GG81: A kornyezetem figyelmenek felhivasa pontosan itt es most tortenik. Amikor kiirja ide valaki, hogy hogya tudnad csokkenteni a kornyezetterhelesedet (pl. felesleges autozas megszuntetese) te nekiugrasz, hogy "ez nem erdo bazmeg". Pedig csak azt csinalta, amit irtal: raszolt masokra, hogy tegyenek valamit a varos jo levegojeert (ha mar a varosvezetes szarik ra).

Amugy a BKV meg az idobelyegzovel is tudott csalni, siman siettek az orak :D

GG81 2010.07.27. 15:30:18

@vuk_: neem ugyanaz és nem ugyanaz a két dolog. egy nyílt blogon egy vadidegen ne kéregessen semmit, egy ismerős, barát, családtag is eldönti megszívleli-e a szentbeszédet... lehet viccesen szánalmas reklámot is csinálni a tv-be, hogy megy a villany, megy anyámf@sza sok fogyasztó klímával, "tudom lehetne másképp, de nem megy", nadjon vicces.
a másik meg megint a felesleges, honnan tudod, honnan döntöd te el, kinek mi a felesleges. ez nem egy szoba, amiben, ha ég a villany, akkor lekapcsolod, mert az bárkinek is aki ott volt, vagy visszamegy, amíg nincs ott felesleges... de egy autóban, ha mész valakiért vagy már valameddig elhoztad, akkor épp ránézve feleslegesnek tűnhet...
kinek mekkora a környezetterhelése, szép divat, meg csodás mutatószám, de nem fogom a saját értékemet mínuszba fordítani vagy épp többről lemondani sem mint amit az értékrendemmel még beleférbe magamnak megadhatok. no attack, nem azt mondtam ezzel, hogy autózzon más feleslegesen, de én fogok, ha nem is feleslegesen, másnak lehet akkor az fog lejönni, mert épp egyedül lát a verdában. vegyen vissza más vazz', mert lenne sokaknak miből, de ha meg nem vesznek mit tudsz tenni, írkálsz ide te is mindenféle hüjeséget, egy bizonyos szintnél alább te sem fogod adni... valakinek akkor a lábnyoma a v8-asban amcsiban, hogy mi magyarok többsége is bőven többször elbújhatnánk benne... viszont kongói menekült sem leszek levélkunyhókban.

a bkv időbélyegzőhöz volt még egy mondat, de ezt is leszelektáltad. :-( GPS, van minden járműben, arra kell kötni a zsidőt és kész.

GG81 2010.07.27. 15:33:56

@igazi hős: azt felejtetted el te is, hogy a szuperhivatkozott meganyugativárosokban megoldott a közlekedés, mind a tömeg, mind a közútiak... brüsszel alagutak, münchen nagyon durvajó körutak, alagutak... valahogy meg akarták hagyni a mozgás szabadságát és fejlesztettek, ez meg itt maradt bp 19. század kb.
tessék verni a vezetők fejét. nem kitiltani kell, vagy ha ki is bizonyos helyekről, akkor alternatívát is nyújtani, hogy emberi módon lehessen közlekedni, mert azt mindig szeretitek elsumákolni, hogy milyen durván fejlesztve vannak a mindenféle infrastruktúrák.

addig ez itt, amit akartok az erdő a város közepére, azzal az infrával, indákkal, meg lombházakkal...

ex-dr. vuk 2010.07.27. 16:18:08

@GG81:
erre irtam azt, hogy az onmerseklet fabatkat sem er. ra kell kenyszeriteni az embert, akar tiltassal, akar dijakkal, akar sokkal jobb alternativakat kinalva. Mindre van pelda a nagyvilagban, meg kellene ragadni egyet. Sajnos a varosvezetes nem eleg tokos, hogy meg merje tenni barmelyiket.

BKV: persze lehetne szinkronizalni az orakat meg minden, csak a BKV-nak pont nem az a celja, hogy teged ne buntessen meg :)
Szoval lehetne most is szinkronizalni, de nem erdekuk. Es mivel senki nem bassza tarkon oket, igy meg is teszik.

ex-dr. vuk 2010.07.27. 16:19:49

@igazi hős:
sajnos nem... minden nap tengernyi auto kozott bringazok igy is napmintnap :) Orulnek ha feljebb nyomnak az arat.

igazi hős 2010.07.27. 16:34:50

@GG81: Két apró pontosítás:
1. Én nem hivatkoztam egyetlen nyugati példára sem.
2. BP tömegközlekedése kimondottan jó, látom BKV-t is annyira használod mint a biciklit. Ami hiányzik, az agglomeráció gyors elérése és a P+R parkolók (lehetőleg minél kijjebb). De aki akar, tud parkolni metró vagy más közlekedési csomópont közelében.

k_attila78 2010.07.28. 14:33:27

@igazi hős: se bicikli se tömegközlekedés... hagyd szegényt csak egy szájtépő autós troll tele agresszivitással...
egyetértek Veled olyan P+R-ek kellenek mint a sógoroknál... nem kell kitalálni semmi újat csak szétnézni 250 kilóméterrel arrébb...

nnngeri 2010.07.28. 15:19:18

www.bringareg.hu
Így könnyen igazolhatod, hogy a tied a bicó.

GG81 2010.07.29. 09:01:16

@k_attila78: megint benéztél a napi betevődért drága tamagocsi. belebröfföd fantasztikus volt újra, köszönjük, elmehecc!

k_attila78 2010.07.29. 12:27:24

A stílus maga az ember... ezek után se számítsunk értelmes hozzászólásra ettől a sráctól...

GG81 2010.07.29. 15:19:30

@k_attila78: asszem te jelentkeztél be a beröffentéseiddel a vitába... de majd biztos a te vezényszavadra fognak cselekedni az emberek.

ezexerint nálad a beröfögés az értelmes hozzászólás?

k_attila78 2010.07.29. 15:46:36

@GG81: hol látsz te itt cselekményre buzdítást? azt hiszem nem vagy tisztában néhány szó jelentésével.
Büszke vagy amikor ilyen egyszerű stílust ütsz meg egy blogon? Dicsekszel a barátaidnak is teljesítményeddel?

ex-dr. vuk 2010.07.29. 18:02:53

@GG81: tul sok a kifogas es tul keves az akarat.
Ennyi a gond, veled is.
Az meg, hogy ki tanacsolja meg ki nem az mocskosmindegy. Szerintem.
Vagy te mar cvsak azert is elutasitasz valamit, ha pl. egy blogon tanacsolnak valamit?

GG81 2010.07.30. 10:21:10

@k_attila78: miattad muszáj ez az egyszerűség...

GG81 2010.07.30. 10:28:31

@vuk_: én leírtam teszek, nem csak a bringázással, hanem nagyon sok fronton is még a környezetvédelemért...

de itt mármegbocsáss az a baj, hogy leírom kik nem tesznek és kik nem fognak soha sem tenni, mert és 1 és 2 és 3 ok... erre mi van? én vagyok az enemy, vazz legyek és magyarázzá nekem, hogy márpedig az nem úgy van... pedig mind a ketten tudjuk, hogy mindig is lesznek kényelmes emberek, sőt az egész fogyasztói társadalom erről szól és ezért sincsenek olyan döntések, amiket ti szeretnétek.

leírom miért szélmalomharc, ne nekem magyarázz, mert én látom a világot is... de akinek meg magyaráznál az nem olvassa a blogot, az maúnikát néz meg csipszet zabál vagy épp egy plázába hajt be a kocsival és megy fogyasztani! ezeket a rétegeket nem tudjátok megszólítani... de engem itt mindegyőtök meg akar győzni, lehet próbálkozni. én meg leírom ezredszer is, hogy a fogyasztókat a megkötött kezű politika is csak óvatosan tudja vegzálni, mert hát választópolgárok is egyben...

az anarhista szabadelvű szabályértelmezés leveréséből viszont nem engedek. minden napra van bőven pirosozós köcsögbringásokból, akik csak így képesek haladni, mert tekerni azt nemtudnak, alig haladnak, lehet újra és újra leelőzni őket, amíg én kivárom a zöldet kapnak egy kis egérutat... ez jó móka szárazon, de amikor esik és mindig a sárhányó nélküli köcsögöt beéred, qrja rád a vizet... nagyontrendi

k_attila78 2010.07.30. 11:33:04

@GG81: mert én látom a világot is...

a saját kis szánalmas sötét világodat:) és igen kifogásokat találni egyszerűbb a magadfajtának mint megoldást, vuknak igaza van...

ági anyu 2010.08.04. 14:50:32

Én abszolút kerékpározás párti vagyok, a férjem is mindennap bringával jár munkába, ha teheti.
DE
ebben az esetben nem értek sok mindennel egyet. A kerékpáros a hídhoz érve döntse el, hogy gyalogos vagy "járművezető" kíván lenni. Ha az utóbbi, akkor semmi keresnivalója a hídon, mert se nem taxi se nem villamos, tehát járműként vegye igénybe az alternatív lehetőségeket ... Árpád híd pl.
Ám ha gyalogos, akkor szálljon le. A kormány nem akad be, ha a kerítés felőli oldalról tuljuk.
VISZONT
Tiszelt gyalogosok!
Ez építési terület ... nem korzó, nem romantikus andalgásra szánt sétatér...arra ott a sziget.

Mikor jön el már az az idő, hogy mindenki kötelezőnek érzi a rá vonatkozó szabályok betartását?

GG81 2010.08.04. 15:01:24

@k_attila78: ki szólt hozzád ecsém!? kényszeres vagy, kezeltesd magad. :-) mai trolletetés vége.

k_attila78 2010.08.04. 15:38:00

@GG81: hol voltál ilyen sokáig drága autós troll barátom csináltattad az autódat? remélem kész van és húzhatod a kormányát a biciklisekre, tudjuk neked ez a legnagyobb élvezet:)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.08.04. 16:00:26

@GG81: szerintem ignoráld. Egyszerűbb lesz az életed. ;)
Röhej: 110km-t tekertem tegnapelőtt, szinte végig országúton. Egyetlen bunkó sofőrrel találkoztam, aki egy szép, méretes kamionnal ment el mellettem úgy, hogy kis híján fellökött. A többség még lassított is, amikor mellém ért. (legalábbis a hegyre felfelé vezető úton :) )
Leányfalu-Szentendréig szép volt minden, ott kezdtek sokasodni a szemből jövő biciklisek. Na köztük volt pár tahó... :(

k_attila78 2010.08.05. 13:38:25

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: uh még szerencse hogy nem lett semmi bajod:) vigyázz magadra nagyon!

GG81 2010.08.05. 14:16:12

@k_attila78: ezt hol olvastad, trollkodós biciklis. megint bebröfögsz valamit személyeskedve, meg nem alapozottan... szánalmas vagy, de jó program etetni. kis tamagocsi, aztán kihalsz majd a köztudatból is, pikk-pakk.

GG81 2010.08.05. 14:23:47

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: 1-2 közelelőzős autó nálam is megvan sajnos, de eddig még mindig sikerült két keréken maradni. egyszerűen nem akarják felfogni, hogy te ott már alig férsz el, és derogálna nekik csak a gázról leállni, hogy lassulva egy nyugisabb időpontban megelőzhessen, neeem, neki menni kell és ennek mi isszuk a levét. viszont szerencsére csak ritkán, a legtöbbjük tiszteletteljes oldaltávval kerül, nem csak a kötelezővel... 35-45 körül már megkapod a kellő tiszteletet, autóstól, robogóstól egyaránt. jópofa, amikor mellédérve, ha helyük is van elcsodálkoznak mennyire halad is a gép. :-D

a biciklisek meg továbbra is kriminális mekkora tahók! amikor menni kéne, akkor tingli-tanglizik, mert ő most éppen földet ment meg. de a piroson átmegy, így akit megelőzöl normál tempódban, az újra eléd kerül, mert az csak így képes a haladásra, csak folyamatosan tud menni, ők a konstansmenők, mint az autósoknál is van ilyen jelenség.
arról nem is beszélve, hogy mint előzést a gépjármű oktatásban sem igazán tanítják, de bringaúton simán kielőz veled szemben, hogy fékezned is kell, elküldve a qrva anyjába drass megállni a köcsög parasztja! előzni bringaúton is, de fogalmazhatnék úgy is, hogy bringával is úgy lehet, hogy nem zavarsz senkit, ha nem tudsz rögtön, akkor lassítasz és alkalom adtán..., de neeem, ezek a köcsögök azért bicikliznek, mert haladnak és akkor már az előzés szabályai is semmisek, mert ők haladnak, a qrvaéletbe!!!

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.08.05. 14:59:36

@GG81: mondjuk Dobogókőről lefelé gurulva voltak félelmeim, mert... első tárcsafékes gépem és amikor vettem, az eladó srác mondta, hogy hegyről ne úgy jöjjek lefelé, hogy végig fékezek, mert felforr a fékfolyadék. Ergo fék kienged-pillanatok alatt felgyorsulok 40-45-re - fék behúz, nagy nehezen vissza 20km/h alá - goto 1. Ezt játszottam majdnem Esztergomig :)
No ezidő alatt volt, hogy mögém ért valami motorizált jármű, de ő sem ment sokkal gyorsabban, mert elég éles kanyarok voltak az úton. Az egyik úgy 3-400m-en át jött mögöttem és nagyon nem értettem, miért. Aztán kapcsoltam, hogy nem én tartom fel, nem is akar gyorsabban menni. :)

---
Viszont felfelé egyszer én is kimentem a stop tábla ellenére egy lefelé jövő autó elé, mert megijedtem, hogy az SPD-ből nem tudok kilépni, úgy meg macerás állva maradni... :)
Sofőr anyázott (magamban én is, mert legalább vele egy irányba indultam volna), de túléltük.

k_attila78 2010.08.05. 16:25:10

@GG81: igazad van az határozza meg valaki magatartását hogy milyen járművön ül:)
viszont a te stílusod lenyűgöző remekül káromkodsz:)
csak annyit kérek tőletek hogy vigyázzatok magatokra és a többi közlekedőre ha autóval mentek akkor arra a köcsög biciklisre ha biciklivel akkor meg arra a köcsög autósra:))) na most jól megmondtam remélem felkapaszkodhatok hozzátok rövid időn belül:)))

k_attila78 2010.08.06. 08:24:46

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: ezek szerint beférek hozzátok a csapatba...:)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.08.06. 10:03:54

@k_attila78: amennyi eszed van, azzal még óvodások közt is csak a gy.p.-s csoportba férnél. :(

k_attila78 2010.08.06. 10:17:58

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: uh rendesen elintéztél most drága barátom... romokban heverek, hiszen az egyetlen ember a világon akinek adok a szavára az biztosan te vagy:)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.08.06. 14:47:32

@k_attila78: jól van kisfiam, te tényleg épp olyan ostoba és tahó vagy, mint a biciklire ülő pógártársak 80%-a. És még reklámozod is. Nem baj. Hiába járok rendszeresen kétkerekűvel, ha rákérdeznek, nem vagyok biciklis. Úgyhogy tőlem égesd csak nyugodtan az ú.n. kerékpárosokat. :D

k_attila78 2010.08.06. 16:52:33

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: a véleményedet rendesen alátámasztottad velem kapcsolatban:) a 80% a te statisztikádból származik vagy valamelyik "barátod" csinálta a felmérést?:)

PR32 (törölt) 2010.08.09. 13:46:22

Srácok, 1 kérés: szokjatok le arról, hogy minden bringást tahónak, szabálytalannak neveztek. pont olyan általánosítás, mint ha azt mondod, az autósok nem tartanak oldaltávot, nem adják meg az elsőbbséget, stb.
értem én, hogy zavar, és úgy érzed, az ő szabálytalanságaikat torolja meg rajtatok 1-2 közlekedőtárs, de ez valszeg nem igaz. nem megtorlás, hanem szimpla bunkóság. 1 autós sem húzza rád a kormányt azért, mert előtte találkozott idióta bringással. ha rádhúzza, megtenné az előző idióta nélkül is.
általánosításokat gyártotok, ami veszélyes. plíz, fejezzétek abba! köszönöm!

PR32 (törölt) 2010.08.09. 13:49:12

@GG81: plíz, leírtad 2000x ugyanezt! megjegyeztük, értettük. lapozz!

az autósok is pont ilyenek. meg a robogósok. meg a kamionosok. és a szobafestők kétágú létrával. mindenki szabálytalan, ez egy ilyen ország. ez nem jó, de te nem vagy rendőr. ha változtatni akarsz rajta, menj el rendőrnek, és büntess. ha ez nem megy, ne szítsd az indulatokat feleslegesen, kérlek! köszönöm!

GG81 2010.08.09. 15:42:04

@PR32: hohoho, üdv kettősmérce úr. még, hogy jó hogy le fogom írni 2001-edszer és 2002-szer is, mert hát a lépést tartani kell a bringássirámokkal... vagy azt lehet írni?, de, ha azokkal van a gond, akkor azt nem, értem.
és nem csak egy régi dologról van szó, egyik oldalon sem, így a friss infók meg fognak jelenni, akár tetszik neked, akár nem. indulatszítás, ugyanmár, akkor senki ne írjon semmit, ha meg lehet írni, akkor mindkét fél, minden oldalról és akkor egymásnak feszülnek az indulatok szítódtatva vala...

itt és most aztán senki nem akar rendőr lenni, elütik őket, meg lelövik, nem egy életbiztosítás.

Mon3 2010.08.09. 16:02:00

Az autósok nem gazemberek,
csak:
- szennyezik a levegőt
- dugót okoznak
- rongálják az épületeket, az utakat, az emberek tüdejét és idegeit
- sok szénhidrogént égetnek, és így elősegítik a globális felmelegedést, és így egy csomó faj kihalásához járulnak hozzá (pl. jeges medve, zerge, szalamandrák, stb.)
- a sok elhasznált gumival és autóronccsal terhelik a környezetet

A bringásokra ez mind nem mondható el. És ez a lényeg, és nem az, hogy egy hülye bringás áthajtott a piroson, vagy nem.

GG81 2010.08.10. 11:36:20

@Mon3: már megint egy kettősmérce úr, üdv!
bevallottan védekezési stratégiája a bringásoknak, hogy ők autót is vezetnek! nah, akkor miről is beszélünk, főleg, ha a felméréseket is idekavarjuk. budapesten és a városokban főleg a jólszituált emberkék ülnek kétkerékre, akik egyébként megtehetnék, hogy autózzanak naphosszat, mégis úgy döntenek, hogy inkább tekernek, de attól még van autójuk és ha nem is napi, de városi használatban is pöfögnek...
vagy ilyenkor nem számít? csak akkor, ha a kresz tudás miatt autós gyakorlati tapsztalattal kell takarózni, ugye jogsis kresztudást bizonygatva...
bleee.

igazi hős 2010.08.10. 15:57:21

@GG81: Te érted, amit írsz? Mi nem!
Mon3 azt írta, hogy bringa nem terheli a környezetet, míg az autó igen. Ha 20%-ban váltom ki az autót bringával, akkor 20% a javulás (na jó, minimálisan kevesebb, mert többet eszem), ha 80%-ban, akkor annyi. Nem a 100% a cél, hanem a "minél több".
Nem fekete-fehér a világ, legalábbis a legtöbb ember számára nem.

PR32 (törölt) 2010.08.10. 16:38:12

@GG81: ő legalább kettős mérce - de kettős. te meg csak hajtod, hogy a bringások milyen sz.rok. vedd már észre, hogy legalább annyit ártasz ezzel a megítélésünknek (úgy mindenkinek, aki két keréken jár), mint a pár sötét világítás nélküli tahó.
és nem az van, hogy nem írhatsz azt, amit akarsz, csak már elég sokszor olvastuk tőled _ugyanazt_

Mon3 2010.08.11. 10:58:27

@GG81: "kettősmérce úr"

Örülhetsz. Megint egy bringással kevesebb.

Tegnap sikerült a körúton elém kihajtania egy autósnak a parkolóból. Az eredmény: az első kerekem elgörbült, két lámpám eltörött, a csengőm eltörött, az új nadrágom elszakadt, a két tenyerem és a két térdemen zúzódás, a bal combomon valószínűleg izomszakadás... A károm minimálisan is 50 eFt eddig, és a gépet még nem is sikerült részletesen átnézni, hogy még mi sérült meg rajta. Biztos, hogy hosszabb időre kivontak a forgalomból. Ja és a rendszámmal rendelkező gépkocsi tulajdonos enyhe lassítás után segítségnyújtás nélkül elhajtott. Nem nagyon volt időm a földön fetrengve a rendszámot olvasgatni. Hajrá autósok!!!!!!! Te vagy az igazi kettős mérce.

Perillustris 2010.08.11. 11:16:52

@Mon3: Rendőrség? Forgalomfigyelő kamerák?

k_attila78 2010.08.11. 11:41:16

@Mon3: az a baj hogy ő örül is ennek hidd el, tele van toleranciával!!!
Neked meg mielőbbi gyúgyulást kívánok!

GG81 2010.08.11. 12:12:59

@Mon3: sajnálom, ami történt veled. szemtanú? van amit P írt??? senki nem látott és rögzített semmit?

és nem örülök. mert benned volt vitaszellem, és nem a fröcsögő troll voltál, aki beröfögtél 2 szót, mint már meg is tette a kis tamagocsink.

az autós meg eljátszotta az elillanik bringásfellépést, bár sokat kockáztat azzal, ha mégis lesz egy nyom, rendszám alapján objektív módon úgy elkaszálják, mint a szél, ráadásul cserbenhagyással súlyosbítva! kívánom, hogy az ilyen gerinctelen autóst kapják el!
akkor hol is van a kettős mérce? elvitte a cica...

JOBBULÁST!

GG81 2010.08.11. 12:16:15

@PR32: én is bringázom és bringásként szégyellem magam a sok büdös leszarom szabályokat bringások miatt. akkor milyen önbecsülésről beszélünk. én megteszek mindent 2 keréken, hogy ne ez legyen, és leírom a tapasztalataimat, a mindennapikat, mert mindennap tele van köcsög szabálytalan bringással, hátha olvassa, hogy ne tegye... de, neee, ne írjak ilyet mert ez akkor a normális mi, ugye??? miért előz ki a bicikliúton, amikor jövök szembe??? aztán néz boci szemekkel, de legközelebb fellököm, az jobb? vagy inkább leírom, az európaibb...

k_attila78 2010.08.11. 12:25:14

@GG81: magad miatt szégyellhetnéd magad leginkább... álbiciklis trollkapitány...

GG81 2010.08.11. 13:32:35

@k_attila78: hello, tamagocsi, egyél.

PR32 (törölt) 2010.08.11. 14:09:19

@GG81: én tudom, miért teszed, de aki hülye, az nem fog változni, hiába írod le 100x! jobbá úgy teszed, ha továbbra is értelmesen közlekedsz! :)

k_attila78 2010.08.11. 14:30:56

@GG81: meg egyáltalán miért mérgeled pici agyadat hülye bringás fórumon ha utálod őket? sokkal okosabb fiúcska vagy te ennél:)

GG81 2010.08.11. 19:36:28

@PR32: neeem.
én rendesen közlekedem, ezért sincs gerenda, ami zavarná és módosítaná a kilátásomat és akadályozna a gépeléstől...
leírni meg kell, mert ki kell írni magából az embernek, meg hát mindig ugyanazok történnek, záros a lehetőségek száma... és hát a folytonosság adott, azt is meg kell jeleníteni, nehogy azt higyje bárki is javult a helyzet. elhallgattatni az igazságot meg maga lenne a manipulálás.
sajnálom, folyamatosan jelentkezni fogok a frissebbnél-frissebb idióta bringások tetteinek bemutatásával.

k_attila78 2010.08.12. 09:07:28

@GG81: "én rendesen közlekedem"
gondolom ezt te állapítottad meg hiszen te méltó vagy erre... várjuk a friss "hülye minden bringás" híreket olyan érdekesek:))) elég sivár életed lehet...

PR32 (törölt) 2010.08.12. 09:40:47

@GG81: jelentkezz csak, de aki hülye, nem fog azért megváltozni, mert te azt mondod. ki kell írni magadból? tedd csak, erre való a blog. csak ne érezd magad kívülállónak, mert pont te is olyan vagy, mint én vagy a másik. sokra nem megyünk vele, csak annyira, hogy 1-2 idiótában erősíted az elképzelést: az _összes_ bringás idióta (nem, hiába is gondolod, téged sem tekint kivételnek, főleg mivel nem tudja, ki vagy)

Mon3 2010.08.12. 15:25:31

@GG81: Köszönöm a jó kívánságot mindenkinek.

GG81 2010.08.13. 09:04:00

@PR32: nah, pont ez az, én próbálok úgy viselkedni az utakon, a vló életben, hogy rólad bringásról se gondoljon senki semmi rosszat... autósként, gyalogosként vagy épp másik bringásként.

érdekes, hogy fordítva vagy összerakva te is. ha írsz róla, akkor a deviáns egyednek kell elgondolkoznia mit csinál rosszul, ezért írod és mondod neki, hogy az nem jó. ügyes próbálkozás megint az elhallgattatás próbálkozására, hogy ne írjak, de az meg épp a struccpolitika lenne. ha akkor jönne ide egy autós és látná, hogy a bringás csínytevések nem téma, akkor meg lenne a véleménye, de ha látja, hogy belülről is próbálják visszafogni a szabálytalan vadbarmokat, akkor ő sem fog általánosítani és az ő általa is láthatóan szabályosan közlekedő bringást vegzálni, sőt keresi vele majd az együttműködést.

tudod ez kétirányú dolog, kell a bringás részről is az együttműködési szándék és akkor fog partnerként kezelni bárki más.

kb.

GG81 2010.08.13. 09:05:10

@k_attila78: mert a te sívár életednek meg mozgatóeleme a szabálytalan bringások védelme, csak nehogy tényleg szentté is avassanak idő előtt, hogy imádhassanak is!

k_attila78 2010.08.13. 09:55:22

@GG81: majd te megváltod a világot ha írogatod ide a bicikliseket fikázó dolgokat, igen ez a jó megoldás. A tamagocsizás lemeraradt csak nem szalajt a pici agyad hogy kihagytad?:))))

PR32 (törölt) 2010.08.13. 10:10:23

@GG81: nem vagyok én annyira rosszul összerakva, és ha akarod, megkeresem, ahol pont én írtam neked: jó dolgokat mondasz, csak rosszul.

most őszintén, szerinted egy fixis szerel fel féket, mert leírjuk 100x, hogy szabálytalan? szerinted egy 16 éves EMO-s tönkreteszi a BMX összképét lámpával, mert azt mondjuk, kell a bringára? Szvsz dehogy!
Nem hogy nem gondolkozik el rajta, mit csinál rosszul, hanem mindenki hülye rajta kívül.
Lehet, hogy én gondolom rosszul, hogy amit csinálsz, csak szájtépésre jó.

1 kivétel: a szerinted direkt teherautó alá hajtó bringás a Stefánián. Azért a böfögésedért (kb ezt írtad: 'öngyilkos akart lenni, az lett') a tag valamely hozzátartozójától - tisztelettel - megérdemelnél egy szájast.

k_attila78 2010.08.13. 11:34:36

@PR32: Teljesen egyetértek Veled.
Mások halálából nem csinál viccet egy értelemes ember. Elképzelhetetlen, hogy egy ilyen rettentően primitív lény szabályosan közlekedik...

GG81 2010.08.13. 11:55:44

@k_attila78: a szabályosságra való felhívás javít, de a te gerillaszarságod, meg szabályleszaromiság az nem menő, tudod...

jah, a tamagocsi azért maradt le, mert kezdtél értelmesen írni, nem csak röfögni. vedd megtiszteltetésnek.

GG81 2010.08.13. 12:03:09

@PR32: hol írtam azt? max., helyeseltem más kommentjére, hogy kb.
még mindig nem érted, és meg sem fogod. egy ember halála, értelmetlen halála a saját akkori öntudatosságának köszönhető. erre írtam, hogy fékeznie kellett volna, ha már a kamionos előtte elkezdett egy manővert. ezért követ dobálni, öcsém, akkor tényleg furcsán vagy összerakva, hisz mint bringás még jobban kénytelen saját testi épségére is odafigyelni. jah, és magyarországon vagyunk, nem érdekelnek a hüje külföldi példák sem.
a szájasért meg mindketten sorbaállhattok a kamionos családjánál is, mert ott is tönkrement több ember élete, a kereső gondatlansága miatt, ahol a felelősség nem 100%-ban az övé volt, csak úgy hozták ki persze, mert a másik félre már nem lehetett rászámolni.
empátia, az nincs nektek vagy inkább nagyon is egyirányú, de megértem mert ez egy bringás blog. bele sem próbáltok gondolni, pedig számtalan helyen írták már más tehersofőrök is, hogy ne tessenek behajtani alá, neki oldalról, mert nem akar gyilkos lenni! attól mert ő már elfordult, mert adott pillanatban megtehette, erre belejönnek, aláfexenek???, mert 30-40-nel csapatnak az ilyen kereszteződésbe az öntudatos bringások, körülnézés nélkül, amit kreszben leírt kötelességük lenne, a balesetek elkerülésének kötelezettségével... tudjátok, a könyvecske első bekezdései, még a képek előtt!

GG81 2010.08.13. 12:06:08

@k_attila78: nem vicc, empátia, kétirányba, te tamagocsi, látom egyirányba programoztak...

jajj, megint milyen csúnyát írtál, személyeskedni próbálva, azta, milyen ügyes kis progi van benned..., de etetni nekem kell vazz'

PR32 (törölt) 2010.08.13. 12:07:53

@GG81: Sokszor írod, hogy kettős mérce (engem is így hívsz, nem zavar különösebben)

Te 'túl' szabályos vagy. Nem kételkedek abban, amit leírsz, bizonyára úgy van. Viszont azt lásd be, hogy némely szabály egyáltalán nem a biztonságot, a haladást, az együtt élést szolgálja. Pont ilyen a bringaút is. Én ezt mondtam neked, hogy van olyan szakasz, ahol nem használom. Ha megállít a rendőr, zokszó és panasz nélkül fizetem ki a büntetést, még mindig olcsóbb, mint a kórházi kezelésem. És mivel naponta volt arra gebaszom (pedig én is teknős voltam rendesen, azért is tudok még írni), tudatosan _nem_vagyok_hajlandó_ használni.

Kövezz meg érte, de úgy vélem, a szabály van az emberért. Azt mondod, én vagyok kettős mérce, de csak a bringások szabálytalanságát veszed észre. Kérdésem: ha én azért vagyok szabálytalan, mert mások arra kényszerítenek (kanyarodó autó nem adja meg az elsőbbséget), az nem kettős mérce? Csak azt látod, hogy én nem megyek a bringaúton, pedig köteles lennék. Én szívesen használnám, jobb onnan nézni a vállig érő teherautókereket. De még mindig jobb, ha az a kerék velem párhuzamosan mozog...

k_attila78 2010.08.13. 12:36:33

@GG81: na azért! azt hittem már nem jut eszedbe a szokásos frecsogás, de nem csalódtam benned oh kedves álbiciklis troll:)

PR32 (törölt) 2010.08.13. 13:02:43

@GG81: hol írtad? autozz blogon, mit gondolsz a kerékpáros... posztban. ha gondolod, megkeresem neked. ráadásul 10-en leírták, hogy a kamionos volt a hibás. erkölcsileg, és az általad mindig hivatkozott KRESZ szerint is (lsd. szakértői vélemény). nem lehet meggyőzni téged arról, hogy a kerékpáros nem szándékosan megy neki egy teher oldalának, ugye? ott a szakértői vélemény, olvasgasd, ne a saját feltételezésed alapján gyártott satnya érveket hangoztasd (hogy a teher már manőverben volt, és a bringás ment neki az oldalának, mert sajnos nem így volt).
pont ezt szajkózom neked, azon a szakaszon, ahol nem használom a bringautat: ha látom, hogy jön egy kamion, inkább megállok, mert tudom, hogy lassít, de csak amennyire a kanyarodás megkívánja, megállni soha nem fog. nem azért állok meg, mert már ott van előttem, de oly mindegy, hogy a teher az első + hátsó vagy csak a hátsó kerekeivel menne át rajtam. ülj le egy kereszteződésbe, és figyelj! _nem_ adnak elsőbbséget. jöhetsz a teknős-elveddel, annak van értelme. én is azt használtam, amíg a bringaúton jártam. te is, én is sokat tekerünk. ha valaki kevesebbet mozog, talán nem tudja, hogy nem illik megadni az elsőbbséget a brigásnak. (ugyanekkor megjegyezném: ha elsőbbséged van, soha ne mondj le róla, használd, amikor csak lehet, mert elterjed, hogy a bringás úgyis megáll). kár, hogy úgy látod, az az ember nem tudott közlekedni, ennek az ellenpólusa az, hogy az életét adta a te elsőbbségedért. hálás lehetnél érte, ahelyett, hogy a kamionosért aggódsz. keressük meg a srácot? szvsz megint vezet.

PR32 (törölt) 2010.08.13. 13:03:25

@PR32: bocs, hogy nem tördeltem a könnyebb olvashatóság és értelmezés érdekében.

GG81 2010.08.13. 13:23:29

@PR32: fogalmazzunk pontosan, volt, hogy kettősmércét írtam... mint ahogy a rendőr sem fog, csak a nagyon büntetni akaró, egy 20méteres sehonnan-sehová vezető bringaút nem használatáért. amikor egy ilyen bringaútra mondtam, hogy használni kell, más miatt ment a dráma és ezért írtam, hogy kéne, persze, mert ott van...
qrvanagy félreértés és attak volt, hamis tévképzettel, de hagytam főni mindenkit a kis kialakult képében akkor már. tudod, amikor nem engedtek valakit balra kanyarodához besorolni??? ha ilyen problémái voltak és vannak, akkor fel lehet menni a bringaútra és 100méter múltán lámpával védetten lehet áttekerni.
ha szíved joga, ne hajts ezeken a semmi bringaútrészleteken, és megnyugodhatsz nem ítéllek el az ilyen esetben és rendőr sem fog, mert mérlegeli/mérlegelheti ő is a helyzetet. itt is ott a pont, ha valaki 2 párhuzamos bringaútas út mellett a sokkal forgalmasabb úton közlekedik, amikor a két lehetőség pár száz méterecskével fut mellette... az útra hosszára vetítve pedig sokkal nyugodtabban tekerhetne azokon..., de akkor mondjuk azt, hogy ilyenkor adrenalin kell, keresi a feszkós helyzeteket, ez is egy felfogás.

kanyarodó autó eddig még nem ment el előttem, szorosan semmiképp. persze ehhez kellett az is, hogy ésszerű sebességgel közelítettem meg ezeket a helyeket és mindig kerestem a kontaktust a drájverrel. amelyik autó meg épp már kikanyarodásra várt és még belógott a segge a bringasávba, annak nem mentem neki ennyi... mert később értem oda... nagyvalószínűséggel meggyőződött a bringaút forgalmáról, majd a keresztező úthoz gurulva, várta, hogy oda besorolhasson... pl. egyetemi bringaút, soxor van ilyen eset, mert egyben nem tudják megcsinálni és bringásként, autós fejjel is gondolkozva kikerülöm hátulról a kocsiját, ennyi. jah ilyenkor lehet pár centit a járdára kerülök, ez az én vétkem, most akkor már bratyizhatunk, mint szabálytalanok!? ;-)

GG81 2010.08.13. 13:24:53

@k_attila78: hű micsoda szavak megint, a nyelvészkollégától, látom ma éhes napod van, hopp még egy falat.

GG81 2010.08.13. 13:32:38

@PR32: a fickó ezekszerint tényleg nem volt teknőc... és annyi helyen írtunk már erről, hogy lehet nem emlékszem minden pontos szóra, mondatra, bocsánat.
szoktam sok kereszteződésben állni, mert várok valakit. pl. a hungária-kőbányai... az is parás, főleg a jobbra kisívű, köbányain kifelé igyekvő kamionok miatt. érdekes ott még halálos baleset nem volt, pedig sokkal több kamion fordul meg ott mai napig, mint a stefin. soxor van necces helyzet, de komolyabb para még nem volt, lévén ott érdekes módon a kamionos is soxor megállnak, helyesen.
mint ahogy bringával ott és én is bárhol máshol kiállok a jogaimért! ne félj, nem tanítom félre az autósokat, hogy a bringás egy senki az utakon. a kötelezettségek mellett a jogaimmal is tisztában vagyok, így ahogy fentebb is írtam, határozott, de önvédő módon közelítem meg a kereszteződéseket, ahol eddig mindig elengedtek, ahol elsőbbségem volt. működik a tenkőc és örülök, hogy te is eszerint élsz... vigyázz magadra!
ráadásul, amikor nem egyedül tekerek, hanem egy olyasvalakivel, akinek minimális tapasztalata van, akkor duplateknőc!, de ezt látják is a közlekedési felek, mert akkor ha lehet még jobban odafigyelnek ránk.

PR32 (törölt) 2010.08.13. 13:44:35

@GG81: Ahogy te is írod: a rendőr is mérlegelni fog adott helyzetben. A KRESZ néha nem jó.
A balra kanyarodásra emlékszem, konkrétan errorka akart balra sorolni, 'ennyit ér az irányjelzés' vagy mi volt a videó neve youtube-on. Irányjelzés: szándék a besorolásra. Ha beengednek. Ez világos is.

A hungária-kőbányai kereszteződésnél az lehet a megoldás, hogy ott kb. folyamatos a gyalogosforgalom is - emiatt mindenki fokozottan figyel.

Bratyizás: Naná! Balesetmentes közlekedést!
(és ezt úgy ált. mindenkinek! most én el meló, aztán hétvége)

k_attila78 2010.08.13. 18:25:22

@GG81: csak szólni akarok hogy a tamagocsizás kimaradt nem figyelsz eléggé:)
süti beállítások módosítása