Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nem büntették meg a hazudós New York-i rendőrt

2010.07.16. 16:35 - kirk kapitány

Négy évet is kaphatott volna, de szabadon távozhatott a bíróságról Patrick Pogan, korábbi New York-i rendőr, aki egy youtube-os videó miatt lett közismert, főleg a biciklisek nemzetközi világában. A rendőr 2008-ban szándékosan és durván fellökte a Critical Mass egyik résztvevőjét, majd a jelentésben azt állította, hogy csak meg akarta állítani a kerékpárost, aki direkt nekiment. Pogan hazugságát a felvonulás egyik nézőjének videója leplezte le.

Amerika szerte nagy megrökönyödést váltott ki, Maxwell Wiley bíró még a védő által kért büntetésnél is enyhébb ítéletet hozott a New York-i rendőrségtől kirúgott Pogan ügyében.

A sajtóban kiemelik, hogy még az exrendőr ügyvédje is úgy gondolta, védence nem úszhatna meg símán a valótlan rendőrségi jegyzőkönyvet és a bántalmazás vádját, ezért védőbeszédében közmunkára kötelező ítéletet kért.

A szövetségi bírót azonban a jelek szerint meghatották a rendőrfamília által szervezett támogató levelek, és hivatalosan feltételesen, de a híradások szerint gyakorlatilag feltétel nélkül felmentette a vádak alól a 24 éves férfit, aki ítélet felolvasása után könnyek között mondott köszönetet családjának.

Pogan tíz napja került ki a rendőr-akadémiáról, amikor 2008. július 25-én azt a feladatot kapta, hogy a Times Square-n vegyen részt a rendfenntartásban, és figyelje a közlekedési kihágásokat. A rendőr azonban szinte nekifutásból lökött fel úgy egy biciklist, hogy az a járdán álló nézők közé esett. Pogan ezt követően megpróbálta a kerékpárost bemártani. A jelentésben azt írta, hogy büntetést akart kiróni rá, ezért megállásra szólította fel, de a kerékpáros nem engedelmeskedett, sőt kormányával nekiment. A bringást minden bizonnyal el is ítélték volna, ha nem kerül elő a videó, amelyet azóta több mint 2,6 millióan láttak.

Címkék: new york rendőr critical mass

79 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr862155892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tony Vivaldi 2010.07.16. 17:20:18

Ebbol is latszik, hogy a rendorok valahogy mindenhol egyforman kretenek....

Shopping 2010.07.16. 17:27:39

De ahogy elnézem a bringások is... :(

Biztos "engem üldöz" a balszerencse, de én csak olyan bringásokat látok, akik b@sznak a KRESZ-re.

Ma a budai rakparton jött szembe egy bringás (tiltó tábla).
Utána a Lechner Ödön fasornál -miközben én hülye vártam a zöldre- ment át előttem egy bringása piroson. Amíg a Nemzeti színházhoz értünk, ő 3 piros lámpán hajtott át.
Frankón nem értem.

Silent Bob 2010.07.16. 17:35:04

@Shopping: Ezbazmeg annyira jellemző. Látsz egy seggfej rendőrt, erre az jut eszedbe, hogy láttál átmenni egy bringást a piroson.
Én mostanában bringával azt játszom, hogy számolom, mikor megállok a pirosnál, hány utánam érkező autó megy át. A napi átlag 20 km-es úton 6. És akkor mi van? Írjam be minden autós blogba?

iBKV 2010.07.16. 17:54:35

Mekkora köcsög kretén.. Az a baj, hogy ott a rendőr tényleg rendőr és ebben a helyzetben simán elhitték volna neki, hogy nekiment a cangás... Az meg már az amerikai "álom", hogy szabadon távozhat.

XoniX 2010.07.16. 18:46:41

@Shopping: es neked miert lett attol rosszabb, hogy egy(tobb) bringas atment a piroson? Megakadalyozott valamiben, feltartott, hatassal volt az eletedre? Ha ezt el tudod ertelmesen magyarazni, akkor nagyon okos vagy...
Azt fogd mar fel, hogy ha masnak rosszabb lesz az elete, attol meg Neked nem lesz jobb.

Athos 2010.07.16. 18:49:44

@Shopping:

Tudod az a gáz, hogy amikor szabályokat betartva keróztam, 3 balesetem is volt, az autósok hibájából (2x elsodortak, egyszer elütöttek kerékpárúton) mindegyik akkor történt, amikor egyszerre indultunk az autóssal a zöldnél.

azóta arra törexem, hogy ne kelljen autókkal egyszerre indulni, ha kell a piroson is átmegyek (pl akkor, ha a gyalogosoknak is zöld van, a párhuzamos járdán) Balesetmentesen sikerül így közlekednem évek óta.

lorantka_a_gall 2010.07.16. 19:05:54

@Athos: ott a pont. Hasonló megfontolásokból hasonló módon, hasonló eredménnyel közlekedem.

harasztigábor 2010.07.16. 19:18:37

Én gyalogos vagyok. Ha ez most egy csoportos terápia lenne, akkor azt mondanám, hogy a bringások úgy általában háljanak az anyjukkal! Tisztelet a kevés kivételnek a köcsög, járdán bunkóskodó drótszamarasak közül. Finoman fogalmaztam? Remélem.
Az amerikai sün is tahó, mert bunyevác biciklista is ember.

dukeekud 2010.07.16. 19:25:04

Eleg durva, hogy az ottani birosag szerint ez nem buncselekmeny. De meg durvabb, hogy egy ilyen zavart szemelyt engednek tovabb dolgozni rendorkent. Latszik a felvetelen, hogy mindegy kire, csak valakire raakart tamadni, nem egy konkret emberrel volt baja. Szerintem dilihazba valo az ilyen.

UNgaaragh 2010.07.16. 19:33:58

@dukeekud: "New York-i rendőrségtől kirúgott Pogan ügyében."

"az exrendőr ügyvédje is úgy gondolta,"

dukeekud 2010.07.16. 19:36:47

"New York-i rendőrségtől kirúgott Pogan ügyében."
hoppa figyelmetlenul olvastam mert hogy kirugtak, akkor megse olyan rossz a helyzet.

Attilajukkaja 2010.07.16. 19:38:19

Azt mindenki tudja, hogy nalunk a kozlekedesi moral nem valami magas, legyen az jarokelo, biciklis, autos, taxis, stb. Egyik sem a kozlekedes miatt valik bunkova, hanem mert mar eleve olyan.
De hogy egy jogallam birosaga ne iteljen el egy rendort ilyen durva cselekedetert, az felhaborito! Az lett volna az egyetlen dolga, hogy biztositsa a rendet, nem az, hogy o okozza a galibat es serulest okozzon masoknak!!! Raadasul megkiserelte megteveszteni a birosagot is, ami halmozottan sulyos dolog! Meg jo, hogy elbocsajtottak a rendorsegtol!!!!

gipszkarton 2010.07.16. 19:50:42

Haraszti Gábornak üzenem, hogy a "bunyevác" biciklisek lánckerekei nyomán keletkező szmog helyett inkább a járdán ritkábban közlekedő autók benzin- és gázolajgőzét szívja!
Egészségére!
Egy gyalogos/biciklis/autós

2010.07.16. 20:34:19

Azért ezek a dolgok nem kicsit lerombolják az amerikai álmot, huh. Az a bíró kellene 2 hónap kényszermunkát kapjon valami bányában, hogy ilyet megtehetett...

stars7726 2010.07.16. 20:58:08

a biciklisek szépen lassan átveszik a világuralmat.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.07.16. 21:05:15

a rendőr mindenhol mindent megtehet következmények nélkül, ebben mi a fura?
azért mennek az emberek rendőrnek

ex-dr. vuk 2010.07.16. 21:23:52

Legyunk tul gyorsan a kotelezo korokon, hogy a bringa\s nem ismeri a kreszt, nem fizet adot, es miert nem az erdoben kerekparozik.
Meg hogy "a multkor is lattam egy biciklist, aki..."
Valami ON is lehetne innentol :D

2010.07.16. 21:40:31

le is lőhette volna

min 2010.07.16. 21:50:40

@Shopping: Annyira vártuk már a kreszt be nem tartó bringás esetét a kreszt be nem tartó autó szájából...uncsi...

min 2010.07.16. 21:52:19

Az ON, hogy ez egy igazi istenbarma rendőr volt akit egy nagy lakattal jól el kellett volna verni a közönség gyűrűben, hogy ne láthassa a kamera...

cso zsi 2010.07.16. 22:18:11

@Silent Bob: Ismét voltam egy kicsit Szegeden a héten. A szegedi topiktárs elfelejtette közölni, hogy ott minden bringás átmegy a piroson, még a villamos előtt is. A Széchenyi tér szinte kihalt, autó alig, villamos, troli, és busz annál inkább. A pestinél sűrűbb bringásforgalommal, akik közül gyakorlatilag senki nem vette figyelembe a szabályokat.
A téren átvezető bringautat alig használják a párhuzamos Híd utca - Nagy Jenő utca ellenében.

A videón a rendőr elindult a járda felé, amikor a bringás pont úgy viselkedett, mint az itthoni suttyó autós, vagy suttyó bringás, aki "elférek a gyalog előtt" stílusban közlekedik.

min 2010.07.16. 22:21:03

@cso zsi: Ja és akkor ez a megoldás mi? Jellemző..

Tyra3l 2010.07.16. 22:36:22

@cso zsi: nezd meg megegyszer a videot.
latszik a rendoron, hogy vegig megvan a szemkontakt, figyeli a bringast, szandekosan mozog fele, a lassitasban latszik, hogy a kerekparos eloszor kiter nagy ivben, a rendor belemozog, es az utolso pillanatban meg meg is ugrik a rendor, hogy lenduletbol kapja oldalba a sracot.

Tyrael

popocatepetl 2010.07.16. 22:43:45

@XoniX: Nem lett neki rosszabb, de ha egy vétlen autós oldalról elüti a kretén bringást, akkor neki rosszabb lesz, autó megsérül, ő pedig egy életen át viselheti annak a terhét, hogy halálra gázolt egy seggfejet.

Stock 2010.07.16. 23:11:18

@XoniX: értem én hogy kerékpározol, de miért vagy kretén??
"es neked miert lett attol rosszabb, hogy egy(tobb) bringas atment a piroson? Megakadalyozott valamiben, feltartott, hatassal volt az eletedre? Ha ezt el tudod ertelmesen magyarazni, akkor nagyon okos vagy..."
azért rosszabb elsődlegesen, mert azzal az abszurd érzéssel kell legközelebb autóba ülnöm, hogy más "közlekedők" (?) a legalapvetőbb szabályokra is szarnak!
már az sem kellemes ha egy ilyen senkiházi miatt hirtelen elkerülő manővert kell végezzek, nem beszélve arról ha elcsapom! azaz érzés plusz anyagi kár...
és ami szintén egyenesági következmény a dugó a baleset közelében!

Stock 2010.07.16. 23:15:34

amúgy objektíven:
eza rendőr nem normális, akinek hatalma-fegyvere van nem borulhat el ennyire néhány anarchista neohippi baromtól!

a másik oldalról meg, ezek a CM-esek se normálisak (melleselg MIRE JÓ EZ A RETARDÁLT FELFONULÁS?) mennek össze-vissza! és a későbbi áldozat is tipikus kerekes!!!!!! nem lassítana.. inkább megpróbál az egyenruhás gyalogos előtt lendületből átmenni!!

egyértelműen a rendőr a nagyobb kretén, nem is kicsivel, de azt azért mindenkinek el kell ismernie, hogy egész más képet kapnánk, ha már az álló kerekest bántalmazza..

dukeekud 2010.07.16. 23:38:24

Stock:
" mert azzal az abszurd érzéssel kell legközelebb autóba ülnöm, hogy más "közlekedők" (?) a legalapvetőbb szabályokra is szarnak!"

Nagy kulonbseg, hogy egy biciklis nem veszelyezteti masok eletet.
A kreszt elsosorban az tartsa be, akinek kenyelembol, lustasagbol van pofaja egy tobb tonnas szerkezettel kozlekedni.
A biciklisnek a kresz inkabb csak egy opcio, ha eppen nincs mas dolga akar be is tarthatja.

Stock 2010.07.16. 23:42:44

@dukeekud: egy ilyen szövegért téged szájbavágni az opció! a kresz kötelező!!
és fel kéne fogni, hogy veszélyezteti más életét!!!!!!
mert mi van ha motoros esik emiatt, mi van ha autók mennek egymásnak, tereptárgyaknak????

Stock 2010.07.16. 23:44:07

@dukeekud: ilyen mentalitással csodálkoztok ha valaki miközben megbénítjátok a várost lerángat a drótszamárról és péppé ver?? mi ebben a meglepő??????

a pynás 2010.07.17. 00:56:39

2stock: az autósok mindennap megbénítják a várost. tényleg ennyire fáj, h egy évben 2x a bringások okoznak dugót?

Chiro2 2010.07.17. 02:05:30

Elvakult bringás vagyok, az autók esküdt ellensége, nem akarom védeni a rendőrt, de a bringás srác eszméletlen kretén módon közlekedett. Miért akart a rendőr mozgásirányában kerülni? Minek gyorsított rá? Nem ismeri a féket? Egyébként ez utóbbi a legnagyobb bringás hiba. Ha a kanyargás helyett a féket használnánk többet, nagyon sokat javulna a megítélésünk. Csak hát ahhoz tudni kellene biciklizni.

Chiro2 2010.07.17. 02:21:15

@dukeekud: Ne hozz szégyent a bringás névre! Ne adj az autósoknak muníciót semmiféle moralizálásra. Igen, a kerékpárosok felsőbbrendűek. Nem szennyezik a környezetet zajjal, tumultussal, mérgező anyagokkal, nem teszik lakhatatlanná a várost, nem üldözik el a kisgyerekes anyákat, sétálókat, beszélgetőket stb. az utcáról, nem lottyadt seggű tunya lajhárok, ezért arisztokratikus felsőbbrendűségükből adódóan a KRESZ-t is elegánsan betartják. Mert urak / úrhölgyek.

Addel 2010.07.17. 08:44:37

@Chiro2:

Ez nem igaz szerintem, én kétszer is elkerültem balesetet azzal, hogy nem ész nélkül fékeztem hanem kikerültem az autóst(megállni amúgy se tudtam volna).Egyszer nem adták meg az elsőbbséget, itt bekanyarodtam az autóssal együtt(pedig nem így terveztem eredetileg), egyszer pedig főúton a szembe jövő autó megpróbált elém kanyarodva megfordulni (mögöttem egy BKV busz jött épp).

Azt már nem is említem, amikor egy hölgy jött belém majdnem jobbról a körforgalomban és meg akarta magyarázni, hogy ott jobbkéz-szabály van és én voltam a hibás. Az istennek nem akarta elhinni nekem, hogy ott annak van elsőbbsége aki már a körforgalomban van.

pcmci 2010.07.17. 13:47:22

@Stock: rendkívül jellemző, hogy a piroson áthaladó kerekesek miatt autók tucatjai kényszerülnek elkerülő manővereket végezni, miközben tömegesen ütköznek egymásnak, vagy tereptárgyaknak. hihetetlen, hogy a biciklisek ezt nem látják, és hagyják a városokat romhalmazzá változni.

troll-e vagyol?

pcmci 2010.07.17. 13:48:29

@Stock: mert te csodálkoznál, ha a dugo közepén (amit te is tevékenyen) okozol kirángatna valaki az autokádból?

troll-e vagyol?

Stock 2010.07.17. 14:53:18

@pcmci: te tényleg ennyire ostoba vagy, vagy ennyire sivár az életed, hogy minden normalitással szembe helyezkedsz?

pcmci 2010.07.17. 15:00:23

@Stock: csak az ilyen álszent pöcsöket utálom, akik kinyilatkoztatják, hogy mármpedig az a normális és elfogadható viselkedési forma, amit ők megmondanak.
semmi közöd sincs ahhoz, hogy más mit csinál. ne játssz önkéntes rendőrösdit, ha rendet akarsz tartani, menj el rendőrnek, egyébként meg foglalkozz a saját dolgoddal te pöcs!

Stock 2010.07.17. 15:16:04

@pcmci: tehát mindkettő, köszönöm a választ!

Chiro2 2010.07.17. 16:22:38

@Addel: Persze, minden helyzet más. De amikor Balatonfüreden a Tagore sétányon a vakációbicajosok kanyarognak mit gólyaf.s a levegőben, nem győzöm fennhangon lekocabringásozni őket. Persze, tátott szájjal csodálkoznak, fel sem fogják az egészet, mert tök fogalmatlanok a városi bicajozáshoz (akárcsak a pesti Rambók).

Attilajukkaja 2010.07.17. 17:04:23

En nem tudom, ki mit lat ezen a videon, de en valamilyen, allitolag engedelyezett Critical Mass biciklis felvonulast. Jonnek a bringasok es az ut kozepen valamiert (???) ott lofral ket rendor, akit kerulgetnek. Az egyikuk egyszer csak kiszur egy biciklistat es elindul feleje. Az, szamomra teljesen logikusan, ki akarja kerulni a gyalogos rendort, aki nem tartja fel a kezet es nem fuj a sipjaba, nem ad le semmilyen figyelmezteto jelet. Nem tesz mast, mint amikor latja, hogy a biciklista mindjart elkeruli, felgyorsul es lenduletbol, ket kezzel durvan felloki ot. Ha ez barkinek is jogos rendori intezkedesnek tunik, akkor valamelyikunkkel komoly bajok vannak!

Stock 2010.07.17. 17:27:47

@a pynás: megnézném azt a minden napot, majd egyszer mutasd meg, kérlek!
amúgy meg az autósok azért közlekednek, hogy működjön agazdaság... a kereksek miért is szopatják a polgártársaikat??????????? mi rá az indok???????????????????? mi az értelme?????????????????????????????????

Chiro2 2010.07.17. 18:48:35

@Stock: Az autós azért közlekedik autóval, mert lusta. Ugyanannyira szarik a gazdaságra, mint a környezetre.

Ridita 2010.07.17. 19:05:39

Az amerikai ítélkezési gyakorlat sokszor produkál meglepő ítéleteket (O.J. Simpson). Én csak jogi sorozatokból ismerem a bíróságok működését, de nyilvánvaló, hogy nagyon befolyásolja a politika, az ügyvédek is próbálnak az érzelmekre hatni és bizonyos esetekben az esküdtszék is helytelen ítéletet hoz. Ráadásul náluk precedensjog van, úgyhogy sokkal könnyebb kiskapukat találni. Az biztos, hogy ez az ember rendőrnek alkalmatlan volt, legalább a munkaviszonyát megszüntették. A videót látva egy focis mondás jutott eszembe: Szemüveget a bírónak!

Stock 2010.07.17. 19:38:36

@Chiro2: aki dolgozni jár az nem éppen szarik a gazdaságra..
"Az autós azért közlekedik autóval, mert lusta"
jah, ilyen alapigazságot én is tudok:
a kerékpáros azért közlekedik bringával, mert gyerekes, és-vagy nincs pénze autóra, mert a belvárosban lakik, és egy füves hippi!

az föl sem merül, hogy a kerékpár a mai átlag embernek nem alternatíva, mégpedig azért, mert nem összegyeztethető az életvitelével????!!!!!!

Stock 2010.07.17. 19:39:31

"Ugyanannyira szarik a gazdaságra, mint a környezetre"
mindig elfelejtem, hogy abringásfutárok tartják el ezt az országot.... :DDDDDDDD

Chiro2 2010.07.17. 21:15:04

@Stock: Ez már maga a megtestesült zűrzavar. Amivel érdemben lehet vitázni, az az, hogy mennyire egyeztethető össze az átlagember életvitelével a kerékpár. Nem értem, mi nem egyeztethető össze. Hacsak az nem, hogy a kerékpározás némi intelligenciát követel meg az utazások megszervezésénél, míg egy autós csak beleszórja a kocsiba a gönceit, a srácait, aztán uccu neki. Nem az átlagember életvitelével, hanem az intelligenciájával, erőnlétével nem egyeztethető össze a kerékpár.

veny 2010.07.17. 21:41:21

Ugye ezt nem a másik mai post bevetőjeként volt fontos felrakni? :)

Amúgy ítélet ide vagy oda, a csóka a munkája elvesztésével fizetett a hülyeségéért, ami nem kevés. Ha minden közveszélyes hülye csak ennyi büntit kapna itthon is, én elégedett lennék.

Devil 2010.07.17. 22:09:46

Nem kell annyira sajnalni ez a bringast. Egy eletre megtanult figyelni a gyalogosokra (ezt jo lenne ha a piroson atmeno magyar bringasok is megtanulnak mielott elkeydek 2meteres betonvassal a vallamon atkelni a zebran) masresz megtanulta hogy MEGALLUNK A RENDORNEK!!!

a pynás 2010.07.17. 23:06:20

@Stock: szóval sznted az autósok tartják el a gazdaságot, a bringások meg csak szopátják a polgártársakat? szerintem a kétkerék igenis működő alternatívája az autózásnak. nem jogos h azért utálsz minket, mert figyelned kell nehogy valakinek összegyűrje az arca a motorházad...
az autók többségében 1 ember ül, az autó nagy és büdös, ha autóznom kell a belvárosban mindig ideges leszek, bringával happy vagyok. próbáld egyszer ki te is!
béke, uff.

Stock 2010.07.18. 01:37:00

@Chiro2: annyira jó lehet álomvilágban élni! :)
intelligencia kérdése.. :-DD
napi minimum 60 km-t megyek, nem sík terepen!!
volt hogy egy nap 300 km-t rohangáltam a város körül 1 nap. nem engedhetem meg a slamposságot! nem tudok hol zuhanyozni.. nem mindig egy laptop az összes csomagom.. időre megyek mindenhova, be kell vásárolnom!!
és igen, napi 8-12 óra munka után szívesen elmegyek sportolni, de nem tartom lehetségesnek, hogy a közlekedésem legyen a nem opcionális sportolásom!
mellesleg kiskorom elmúltával nem izgat a kerékpár..

Stock 2010.07.18. 01:40:40

@a pynás: "szóval sznted az autósok tartják el a gazdaságot, a bringások meg csak szopátják a polgártársakat?"
nem ezt írtam.. :)
azt írtam, hogy: a mindennapi "dugó", nevezzük inkább nagy forgalomnak... azért van, mert az emberek dolgoznak!! a kritikálmász pedig csak ellehetlenítésre szolgál, gazdasági (de semmijen más) haszna nincs!

én tök elégedett vagyok ha autózhatok, de igazán boldog, ha motorozhatok! ;)

Chiro2 2010.07.18. 08:38:40

@Stock: Nem az átagemberre jellemző, hogy napi 60-300 km-t kell közlekednie nagy csomagokkal. Én napi 20-25 km-t közlekedem csomaggal, gyerekkel. Ez simán megoldható kerékpárral. Ha mindenki, aki napi 15 km-nél kevesebbet közlekedik, kerékpárra ülne, az autósoknak is sokkal jobb lenne. Neked mi lenne jobb? Ha fele ennyi kerékpáros, vagy fele ennyi autós lenne az utakon?

pcmci 2010.07.18. 13:16:07

@Chiro2: természetesen az lenne kívánatos, ha minél kevesebb kerékpáros lenne. hiszen nemcsak hogy nem ismerik a szabályokat, be sem tartják azokat, ezzel súlyosan demoralizálják a közlekedés többi résztvevőjét. ráadásul a kerékpárosok szabálytalanságai miatt adódó veszélyes helyzeteket a többi közlekedőnek kell elhárítania, súlyos anyagi károkat elszenvedve.
ezzel szöges ellentétben állnak az autóvezetők. eleve csak az juthat gépjárművezetői engedélyhez, aki igazolja mind a szabályok ismeretét, mind a gépármű kezelésének ismereteit. ebből fakadóan az autósok szabálykövetően közlekednek, előzékenyek a közlekedés többi résztvevőjével szemben. ezen kívül mindenki tudja, hogy az autósok fizetik a legtöbb adót, ők viszik a hátukon a gazdasági működőképesség megőrzésének felelősségteljes terhét. ez pedig a többséget büszkeséggel tölti el, mély lelki nyugalmat, harmóniát biztosítva. talán ezért is képesek az autósok egymással és a közlekedés többi résztvevőjével szemben előzékenységet, maximális empátiát gyakorolni, a szabályok legmagasabb szintű tisztelete és betartása mellett, akár a legzordabb időjárási viszonyok között, vagy a legnagyobb dugók közepette is...

mégis milyen választ vársz egy Stockhoz hasonló, súlyosan degenerált autóbuzi trolltól? :s

Stock 2010.07.18. 13:17:22

@Chiro2: mennyit mehet az átlag, az igazi átlag?! napi 30-50-et?!
tekerjen annyit, akinek az anyja.... kerékpárt varrt a tornazsákjára az oviban..!!
kicsit furcsa, hogy egy sporttevékenységet elvárt, elvárható közlekedési alternatívaként állítják be...

jelen állás szerint.. és ezt halálosan komolyan mondom!!!!
hogy akár kétszer ennyi kamiont is szívesebben látnék, mint kivilágítatlan, biztosítás nélküli, minden szabályra magasan tevő kerékpárost!

Stock 2010.07.18. 13:20:18

@pcmci: az a dúúrva, hogy a 80%-a szín igaz!!
te is tudod, hogy így van, akkor miért lennék troll?

pcmci 2010.07.18. 13:28:58

@Stock: you always make my day ;)

csak arra lennék kiváncsi, hogy ugyanarrol az országról, ugyanarról a városról csevegünk-e (Magyarország, Budapest)? mert nekem mindegy, hogy mivel közlekedek, azt látom, hogy a többség abszolut beleszarik mindenbe, mindegy hogy mivel közlekedik. persze ha valaki hibázik, akkor automatikusan mindenkinek igaza van, aztán a jobb ügyvéd dönt. ez az egész egy kibaszottnagy káosz, nem több annál. majd ha egyszer a fejekben elkezd megváltozni a berögzült gondolkodásmód, talán kialakul majd egyfajta együttműködési hajlandóság, empátia a másik iránt, még akkor is, ha véletlenül tévedne. ez viszont még jó sokára lesz, addig meg minden ilyen vita meddővé fog válni, mert nem elvek, hanem szavak mentén folyik a vita, és mindenki a saját valós vagy vélt igazát próbálja védeni és ráerőltetni a másikra.

Chiro2 2010.07.18. 13:38:59

Én ezennel széttárom tehetetlen kezem...

Stock 2010.07.18. 13:44:00

@pcmci: örülök, ha örömet okozhatok! :)
ugyanarról-uyganarról!
én nem látom, hogy a többség beleszarna mindenbe.. egyre több előzékeny közlekedőt látok!!!!
egyre több autós engedi el a gyalogost, illetve autós társát.. figyeli a tükröt a motorosok miatt!
a motorosok között is egyre kevesebb az állat és kedvesen megköszönik az előzékenységet..
egyre többen engedik be maguk elé a buszt..
ÉS EZ ROPPANT SZEMBETŰNŐ!
(halkan mondom, mert az egyik legnagyobb ellenzője vagyok az ojjektív felelősségnek, hogy szinte mindenki betartja a sebességhatárokat!)

tudod kik azok a szembetűnően alkalmazkodni képtelen mindere tevő módon közlekednek?!
nem fogod elhinni(pedig tudod te!).. :)

nah ez a tréé! és nem elvek, vagy szavak kérdése, hanem tényeké!!!!!!!
olvasd el az itteni blogbejegyzéseket, hallgasd meg a Küküt, vagy az MKK-s gyökeret.. nyíltan kimondják, hogy mindenre tesznek!
és ők az átlagot képviselik...

veny 2010.07.19. 10:01:15

@Stock: "egyre több előzékeny közlekedőt látok!!!!"

Egyébként tényleg, tegnap 3x is kaptam elsőbbséget bringával olyan helyeken, ahol ugyan jár, de nem szoktam megkapni.

Igazából annyira készületlenül ért a dolog, hogy alaposan befékeztem már, mire leesett, hogy most épp nem kellett volna... :)

Stock 2010.07.19. 10:15:37

@veny: érzem az iróniát, és nemmondom, hogy alkalomadtán nem jogos.. :))

de aki nem veszi észre, hogy mennyit javult a közlekedők közösségi szemlélete és a morál az utakon az elmúlt 3-4 évben, az vagy nem közlekedik, vagy nem mond igazat..

pcmci 2010.07.19. 10:30:57

@Stock: ja. a hétvégén meg sajnos előbujtak a köcsög bringások is a joidő miatt, meg is lett az eredménye :(

index.hu/bulvar/hirek/2010/07/19/fekete_hetvege_az_utakon/

Stock 2010.07.19. 10:36:50

@pcmci: na most nézd meg, hogy egy kis meleg hogy meghülyíti a népeket.. képzeld el , hogyha még az autósok nagy részének is ilyen istenkomplexusa lenne, mint a bringanáciknak, akkor hány baleset lenne?!

veny 2010.07.19. 11:31:37

@pcmci: "422 közúti közlekedési baleset történt a hétvégén ..."

Van adatod rá, hogy ebből mennyit okozott kerékpáros? Előítéletes-e vagy? :)

cso zsi 2010.07.19. 11:40:08

@pcmci: Nehéz erre bármit is mondani. Szombat délelőtt a 7-es úton Gárdonyban araszolva, ahol az út mindkét oldalán van járdán vezetett kerékpáros izé, ott az "országútis" csokorba szedte a jobbos tükröket.

teabore 2010.07.19. 12:09:15

@cso zsi: de legalább fellendítette a gazdaságot...

Csak a kommentek miatt... 2010.07.19. 12:14:09

@XoniX: Nekem azért rosszabb, mert a mások felelőtlen viselkedése (gondolok itt a szabálytalanul közlekedő kerékpárosokra) előítéleteket szül az autósok oldaláról, ami okán én is, mint szabályokat betartó kerékpáros szív.

veny 2010.07.19. 12:55:15

@tromf: Stimmel, én is ezt élem át napra nap.

R0fike 2010.07.20. 09:25:33

Nem tudom, volt e a hozzászólások között: a bringás fékezhetett volna egy kicsit és elengedi a zsirdisznó szarjankót, akkor nem történik semmi.

Azért meglincselhették volna a helyszínen azt a tahó állatot.

Attilajukkaja 2010.07.20. 17:48:29

Ezt a Stock vs. Chiro2 szappanoperat levenne mar valaki a musorrol? A maganhaborujuk teljesen szetzilalta a posztot!

Attilajukkaja 2010.07.20. 17:50:55

@R0fike:
En pont nem azt latom, hogy a bringas tehetett arrol, hogy a rendor minden figyelmeztetes nelkul ket kinyujtott karral, lenduletbol felloki a biciklist, amikor az ki akarta ot kerulni. Mit neztem el?

Chiro2 2010.07.21. 20:13:11

@Attilajukkaja: 30 km/h-s sebességgel akarta kikerülni, úgy, hogy jól látta, hogy feléje tart a rendőr. Bringával így nem illik kerülni, mert megijeszted a gyalogost. Szerintem ez cseszhette fel a rendőr agyát, akit ezért - nagyon helyesen - ki is rúgtak.

GG81 2010.07.22. 10:59:57

@Sloow: jellemző, egyből troll aki nem azt írja, h szegény bringás...

néma videó, a rendőr szólhatott is nem, hogy álljon meg... nem állt, majd megállt. amikor meg a gyalog, aki ugye nyugaton a legszentebb, ráadásul egyenruhás gyalog elindul kifelé az út közepéről a járda felé, akkor miért előtte akarja kerülni???

amerikán dzsrím! egy tapasztalt bringással.

GG81 2010.07.22. 11:04:25

@veny: ez nem is baj, hogy felkészülsz... ha meg átenged, akkor csak lassításból visszagyorsulsz utazóra...

milyen felháborodás volt ugye autós körökben, hogy minden zebra előtt 30, erre az maradt, hogy körültekintően kell megközelíteni. a bringásra, mint sérülékeny lény a fémvázon ugyanez lenne érvényes önös érdekéből minden kereszteződésben, főleg a nehezen beláthatókba, akár elsőbbsége van, akár nem.

a morál pedig javult, sokkal jobban odafigyelnek már a bringásokra is, meg amúgy egymásra is az autósok a városban. ezt mindkét járművel közlekedve tapasztalom és gyakorlom. ;-)

zozika-rigtigdygtig 2010.07.22. 23:17:10

A "símán" melyik nyelven hosszú í? Magyarul biztosan nem...

Perillustris 2010.07.22. 23:26:47

@zozika-rigtigdygtig: "Köllene egy sí mán, mert ezze' a szánkóva' sehová nem jutunk e'!"

krampam 2010.08.02. 12:32:28

beteg agresszív fasz rendőrállat.
az a baj, hogy ez gyártási hibás, nem fog megjavulni... :(

szegény sráccal mi lett? azt nem tudjuk?
süti beállítások módosítása