Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A punk nem halott, viszont biciklizik

2010.05.24. 00:35 - Földes András

A sport hagyományos értelmezésén nevelkedett tömegek számára sokkoló lehet szembesülni azzal, ami Biciklisfutár Európa-bajnokság címén zajlik Budapesten. Az általános elképedésnek csak az szab gátat, hogy bár Európa legtöbb országából, sőt, Japánból is érkeztek versenyzők, a bajnokságot mégsem valamelyik ismert sportcsarnokban rendezték, hanem a Csepel művek ipari zónájában, lepattant hangárok közt, macskaköves utakon.

Ha valaki véletlenül mégis bekeveredne a kívülről kihaltnak tűnő gyárnegyedbe, bemelegítést végző sportemberek helyett valami olyasmivel szembesül, amit józan ésszel képtelenség összekapcsolni a sportolással. Százak tekernek fel-alá minimalista, fék és váltó nélküli örökhajtós biciklijeiken. További százak ülnek a padokon, a lépcsőkön és a porban, úgy beszélgetve, sörözve, mintha valami bizarr helyszínre szervezett fesztivál zajlana. Amely érzést erősíti, hogy a sarkokon dj-k játszanak, hiphop és barátságos elektronikus zene szól, néhányan táncolnak is. A büfékben viszont szinte olcsóbb a sör, mint a boltban, a szendvics becsületkasszás, kávét pedig tetszőleges összegért csinál néhány vidám japán, amikor éppen nem versenyeznek. Biciklik lógnak fürtökben a lámpaoszlopokra, kerítésekre lakatolva, a tetoválások összfelülete pedig meghaladja a Csepel művekét.

Kattintson, hogy a saját szemével is lássa!
 

Úgy tűnhet, a rozsdás ipari zónában inkább egy William Gibson-regény filmváltozatát forgatják. Pedig a biciklisfutár szubkultúra valójában nem a posztapokalpitikus jövőről, hanem az időtlenségről szól. Kilenc éve Budapesten volt a futárok világbajnoksága is, amire pont ugyanezek a lecsupaszított biciklik, tetoválások, biciklialkatrészekből készült ékszerek és ugyanez az ellenkulturális lendület nyomták rá a bélyegüket. Mintha Malcolm McLaren a hetvenes években biciklisekre találta volna ki a tekintély, a konvenciók és a fogyasztói társadalom ellen lázadó punkot, csak az idők során valamit félreértettek, és a kerékpárok biztosítótűvé szerényedtek.

Különbség az is, hogy a futárok nem gerjednek a fanzinokra és politikai vitairatokra, ők egyszerűen csak lepukkant körülmények közt élnek, az utcán keresik a kenyerüket és annyi kapcsolatot tartanak fenn a külvilággal, amennyit egy csomag átadása szükségessé tesz. (Mielőtt vad kommentelésbe kezdene, hangsúlyozzuk, hogy itt futárokról, és nem azokról a jóravaló városi biciklistákról van szó, akik a stílus és a praktikum miatt kapnak rá az örökhajtós biciklikre meg a futáröltözködésre.)

De hogy a futárkodás nem munka, hanem valóban szubkultúra, mi sem mutatja jobban, mint az ilyen versenyek léte. El tudná képzelni például kalauzokról, hogy az egész hetes jegyellenőrzés után hétvégenként összegyűlnek, hogy összemérjék, ki lyukaszt gyorsabban? Vagy postásokról, ahogy szórakozásból kézbesítgetnek küldeményeket? Könyvelőkről, hogy könyvelőkocsmákban hencegnek a kettős könyvelési rekordjaikkal? Na ugye.

A sport és a szenvedélyed

A fentiek azonban a gyanútlanul az Európa-bajnokságra keveredő megfigyelő első sokkját okozzák csupán. A sportról alkotott képét akkor kell újragondolnia igazán, amikor rádöbben: egyáltalán nem igaz a szólam, miszerint a politoxikomán életmód és a sport összeegyeztethetetlen dolgok. A vidám nemzetközi sportközösség hajnali hatig tartó vad buliban ünnepelte a másnapi versenyt. Néhányan a dj-pult alól másztak elő a selejtezők reggelén. A főverseny startjához pár versenyző doboz sörökkel áll fel, a lazítást pedig masszőrök helyett spanglik végzik.

Mindez nem jelenti, hogy a versenyt amúgy ne vennék komolyan. A fő versenyszámhoz nagyjából 30 kilométert kell tekerni, de a helyezéshez nem csak erős lábizmok, de ész is kell. A Csepel művek területén, a barakkok, gyárépületek közt egyirányú utcákból álló pályát alakítottak ki. A versenyzők a startnál listát kapnak, hogy a rengeteg ellenőrzőpont közül melyiknél milyen csomagot kell felvenni, és azt hova kell leadniuk. A sorrend tetszőleges, és az ügyesek akár fele annyit is biciklizhetnek, mint az, aki célszerűtlen sorrendben járja végig a pontokat.

Örömünnep a verseny 0. napján. Klikkeljen az egerével!
 

A versenyre 350-en neveztek, 90 százalékban külföldiek: főleg németek és osztrákok jöttek, de találkoztunk népesebb lengyel és svájci csapattal, olaszokkal, hollandokkal, öt japánnal és egy skóttal. A magyaroknak állítólag drága a 40 eurós nevezési díj, miközben egyébként majd minden hónapban részt vehetnek a városban szervezett, hasonló alley cateken, 500-1000 forintért.

A mégis versenyző magyarok azonban lelkesek voltak. „Nagyon jól kitalált pálya. Nem is tudom, hány kilométer, de nem a táv számít – mesélte az egyik induló. - Nekem kábé 45 perc volt végigtekerni, amivel jó vagyok a döntőre. De nem is a sebesség a lényeg, hanem hogy agyban össze tudd rakni a pályát. Ráadásul sok benne a macskakő. Csomó defekt van. Néztem az előttem haladókat, hogy ők miért nem fújták a gumit nyolc bárra. Aztán egy kanyarból kikanyarodtam a macskakőre, és megértettem.”

A végeredmény a hétfői döntőkön derül ki. A főszámok mellett zajlik majd egyhelyben álló verseny, csíkhúzó bajnokság (blokkolt hátsó kerékkel a leghosszabb guminyom), bunny hopp és a kiégett futárok számára összeállított, kímélő versenyszámok. Meg persze a szocializálás, ami egyértelműen a legfontosabb programpontja az egésznek.

Címkék: budapest európa bajnokság alley cat biciklis futár ecmc2010

121 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr392026537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis ember 2010.05.24. 12:32:51

@faszharcos:
Hat igen, ennyit ertesz hozza. Nem baj, nem biztos, hogy az eszedbol elsz, akkor meg minek?

Zsola777 2010.05.24. 12:35:52

Most már értem, hogy a csepeli főúton miért jött szembe annyi biciklis. Az egyiket kénytelen voltam ledudálni, mert az orrom előtt záróvonalon keresztül átjött a sávomba. KRESZ teszt nem volt?
(A verseny mint olyan, nagyon tetszik, grat a szervezésért!)

mate6 2010.05.24. 12:40:08

Komolyan mondom, hihetetlen, hogy már a legelso kommentben elhangzik az ótó meg a biciklis elbaszása..
A verseny jó otlet, én nem vagyok a futár stílus kovetoje, de respekt nekik.
Faszharcos meg probaljon odáig hajolni..

joed 2010.05.24. 12:43:39

Egyetértek 'faszharcossal'. Jópofa dolog ez, mindaddig míg kontrollált, elszigetelt körülmények között magában és egymásban kárt nem téve mókáznak a fiatalok. De amint belőve és/vagy ittasan kigurulnak ebből a zárt közegből, elkezd viszketni a tenyerem. Ha én nem ülök autóba egy pohár sör után, a bringás se üljön fel ittasan! Ha meg balesetet okoz részegen/belőve, akkor jön a kamillázás, meg a "van egy cigid"?

Lorenzaccio 2010.05.24. 12:46:04

Hogyan szocializáld biciklisfutárodat?
Az angol socialising nem egyenlő ezzel...

sanyisanyi 2010.05.24. 12:50:42

A drogot persze nem lehetett kihagyni...
Biztos nem lehet futár, aki nem függő.

dzsefi 2010.05.24. 12:50:48

@Lorenzaccio: bizony, inkább szocializálÓDás, esetleg egyszerűen csak ismerkedés :)

sertésszamba:-/ malacmambó 2010.05.24. 12:51:18

mirő is van nagybaszó?

mijeza bucifíling?

PREDATOR Joe 2010.05.24. 12:52:21

Sziasztok,:nos nincs különösebb gondom velük,de néha nagyon tele a t.k.m ,hogy milyen idioták!!!S bizony tartsák máááá ők is be a KRESSZ-t,mert ne csodálkozzon némelyik IDIÓTA, ha pofán lessz baszkodva?!!!,a hüjesége miatt!!
Viszont az az igaszság,hogy a TÖBBSÉG,azért normális!!!

Dixi. 2010.05.24. 12:56:53

Nagyon jó.....tetszik a szocializálás....

De van egy kérdésem.....tudjátok (mármint a cikk írói ) mennyi 8 bar guminyomás?
Vagy az aki nyilatkozta h tudja miért nem fújják 8 bárra a gumit....?

ladislaus 2010.05.24. 13:05:49

Ez jopofa igen, nekem is tetszik, marmint a verszeny! Eletemben nem bicikliztem BP-en forgalomban, de teny hogy ezek a sracok/csajok jol nyomjak es ezzel keresik a kenyeruket. (az hogy maganeletben lustak mint a dog az az O dolguk. Munkajukat jol elvegzik sokan igenybe is veszik. Es nem akarnak ok autok ele kerulni, es megmurdalni.
Amugy egy par idevago video Londonbol es New Yorkbol:

www.youtube.com/watch?v=HLzGj10fg2g
www.youtube.com/watch?v=au0Zjn3eB9k&feature=related

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.05.24. 13:06:38

@Dixi.: gondolom a fixinél azt a kb ujjnyi vastag gumit nem árt rendesen felfújni... csak tipp.

Styxx 2010.05.24. 13:07:01

Off: A Csepeli gyártelepet csoda, hogy még nem fedették fel a filmesek. Ideális helyszín horror-, antiutópia sci-fi forgatásra.
On: részegen, betépve a közúti forgalomban részt venni természetesen nem lájkolandó. Ez a verseny nem arról szólt. Amúgy elég sokat autózom, bicajozom Pesten, kevesebbet Budán, de kirívóan szabálytalankodó futárt nem nagyon láttam. Egy ésszerűen átgondolt záróvonal átlépés bicajjal nem szabadna, hogy veszélyeztessen senkit. A "van egy cigid?" baleset utáni afterozó szöveg pedig ugye nem bringástól származó citátum.

baum · http://reflektor.blog.hu 2010.05.24. 13:07:28

@PREDATOR Joe: addig is amíg megnyugszol, ajánlom merülj a magyar helyesírás szabályrendszerében :)

gyrk 2010.05.24. 13:12:13

@Dixi.: szerintem tudja mennyi 8 bar. egy országúti kerékpár gumija általában 8-10 bar-ra fújható fel típustól függően. én az elsőt 9,3-ra, a hátsót 9,5-9,8-ra szoktam fújni. így néha kicsit zötykölődős bp-en, "érzed az utat", viszont kevesebb a defekt.

HMS.NAGYSZINPAD 2010.05.24. 13:13:58

@Dixi.: se futár nem vagyok, se fixim, de én is nyolcra fújom a kerekemet. az országútikat (régi nevén: verseny) ennyire szokták, bár a gumim tízet is bírna, de azt már a seggem meg a csuklóm nem

augusztino 2010.05.24. 13:14:16

@Dixi.: az országúti bringák kerekeit 8-9 barra kell fújni
nekem is hihetlen volt az autós 2-3-al szemben, de tényleg így van

alpine110 2010.05.24. 13:21:16

en szombat delutan kimentem korulnezni, mert meg eletemben nem lattam ilyet, de kerekparozni nagyon szeretek, hat gondoltam ezt is megnezem. az meglehet, hogy koran mentem ki, habar a radios beharangozo szerint ekkor mar zajlania kellett volna az esemenyeknek.
kb 30 embert lattam, ebbol 4-5 kerekparozott. akik hajlandok voltak normalisan kommunikalni az 2 nemet anyanyelvu futarsrac volt. az osszes tobbi egy rakas belterjes leszakadt magyar arc volt, akik nyomokban sem emlekeztettek arra, ahogy Sinya a radios interjuban elmondta, hogy "mindenki jojjon, mert kituno hangulatu, csaladi hetvegi elfoglaltsag lesz", hanem ugy ereztuk magunkat mint amikor egy osztalykirandulashoz hozzacsapnak 2 idegent.
a cikket talan ki lehetne egesziteni azzal, hogy remek hangulatu onfasszopas zajlott. (a csepeli szabadkikoto uton pedig pelotont jatszani ketten-harman, egy savot elfoglalva nem meno, mert nem lehet biztonsagosan kerulni oket, szeretek egy auto tavolsagot tartani az ilyan szar minosegu uton)

Inda-Labs 2010.05.24. 13:22:40

Most gyüttem haza Hollandiából (Hága, Amsterdam).
Nagyon faszán lehet értelmesen, hasznosan, egészségesen, gyorsan bicajozni/közlekedni...

Az arcoskodó parasztokat pedig pofán kell vágni, mint bármelyik 'vidéki' diszkóban.

Donald Trump 2010.05.24. 13:23:09

@ladislaus: többek közt ez a két videó megy a háttérben a spinning órán. nagyon állat!

Aszi 2010.05.24. 13:23:19

Tegnap délután Csepelről autóztam be a belvárosba, két futárszerű biciklistának sikerült ugyanennek az útnak a nagy részét az autómmal megegyező átlagsebességgel megtennie. A trükkjük az volt, hogy minden piros lámpán habozás és lassítás nélkül átmentek, az emiatt esetleg hirtelen fékező autósoknak valami köszönömfélét intettek.

Opalgrün-metallic 2010.05.24. 13:24:40

@baum: neked sem ártana...
Amúgy mondják már el nekem, mi az olyan fene praktikus egy fixin, másra igazából nem jó, csak arra, hogy megmutasd, ki a "fasza gyerek". Mondom ezt úgy, hogy nem keveset tekerek városban.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.05.24. 13:26:39

@Dixi.: a 8 bar teljesen rendben van, nekem 2.35 hüvelykes gumim van és 4 bar-ra fújom, szóval ez valós adat. a "szocializáció" az már más tészta... :P

2010.05.24. 13:36:14

Na majd ha a bicikli is 1.5 tonna lesz s 60-80-al küzlekedik városban akkor télleg büntessék autóval arányosan mikor iszik a vezetője.

A fixi szerintem nem azért praktikus mert fixi hanem mert egysebességes. Csomó opcionális alkatrészt spórolsz ki belőle. Plusz még a szabadonfutót is. Nem mindenki hobbibiciklis hogy százezreket szórjon ki a kerékpárjára (amit amúgy alig használ).

Nekem erősen undergroundnak tűnik ez az egész de jópofa lehetett, a képek tetszettek. Habár el nem mennék ilyesmire szerintem mert nem érezném "otthon" magam :)

Nagykirály 2010.05.24. 13:41:42

sunáznám a sok okos autóst. dudáljatok!

Inda-Labs 2010.05.24. 13:44:30

"orly, A fixi szerintem nem azért praktikus mert fixi hanem mert egysebességes. Csomó opcionális alkatrészt spórolsz ki belőle."

Ha nem akarod, hogy fél év alatt szétessen, akkor nagyon nem lesz olcsó, Te is tudod...(agy, felnik,lánckerék,stb.)

okostojgli (törölt) 2010.05.24. 13:46:41

"Ha valaki véletlenül mégis bekeveredne a kívülről kihaltnak tűnő gyárnegyedbe"

Szándékosan nem is lehetett csak úgy "bekeveredni" a Művekbe. Kordon kordon hátán. Van bent vagy ezer cég, telephelyek, raktárak, irodák. Pünkösd ide vagy oda, dolgozni menni kell. Kellett volna.

Kimura 2010.05.24. 13:52:55

@alpine110: szombaton persze h nem mert mindenki millin volt

alpine110 2010.05.24. 13:57:44

@Kimura: ja ja, ez azert utolag gyanus lett, de a belterjessegen ez nem valtoztat :)

gabesz: 2010.05.24. 14:16:23

Én sokat bringázom, országútival is, de amikor fanzinekről beszélnek írnak, akkor azért eszembe jut, hogy a fixi sem fixi, hanem pályakerékpár, amit pályára -lásd Millenáris velodrom- terveztek. Mind azon által egy tisztességes ..legyen fixi is bele kerülhet simán 100 ezerbe ha nem akarod , hogy szét hulljon a magyar utakon. Ha a magyar futár nem adhat annyit érte az még nem azt jelenti, hogy a külföldi is csoró.
Ez az egész azért tényleg elég belterjes, de nincs ezzel semmi gond egy hip-hop koncertre sem viszed el a nagyit.
Egyébként a Csepel gyár területre szabadon belehet menni, nem tudjátok? Úgy hétköznap.

Georgigi 2010.05.24. 14:16:32

Stohl.
Látod én is elb@szom. :)
Józanul is. :)

belakis 2010.05.24. 14:18:21

@PREDATOR Joe: Kresz egy SZ, J, LY, stb.
A magyar nyelv szabályait is tessék betartani!

Igaz, ez nem okoz fizikai fájdalmat, de lassan közel kerül hozzá!

Ha már sablonszövegeket nyomunk folyamatosan.

Más: nyugodtan szállj ki az autódból, és b*szd pofán bármely nem családos apuka/anyuka típusú kerékpárost, ha mered, ha tudod.

Ja, csak hang vagy? Bocsánat!

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.24. 14:20:10

Dixi:

"De van egy kérdésem.....tudjátok (mármint a cikk írói ) mennyi 8 bar guminyomás?
Vagy az aki nyilatkozta h tudja miért nem fújják 8 bárra a gumit....?"

8 bar az a normál versenybringákon az amikor jó kemény. Azét nem fújják 8 bar-ra mert a macskakövön több mint kellemetlen, mert ráz mint a 220. Ha van egy karbonváz bringád azzal jobb, mert tompít.

Georgigi 2010.05.24. 14:21:05

@PREDATOR Joe:
Hogyan is vagyon? :)
"Az vesse rá az első követ, aki nem vétkezett?"
Lehet, hogy rád billenccsel szórnák? :)

Inda-Labs 2010.05.24. 14:25:35

belakis 2010.05.24. 14:18:21

Ha rám (is) gondolsz, szívesen megteszem; bicajról is, autóból is. :-)

fehéregér 2010.05.24. 14:29:04

Fogalmam sincs a gumikban lévő barról, nem is kerékpározom, autóban ülve (miután alattam a potenciális gyilkos eszköz)igyekszem nagyon vigyázni rájuk, mégha időnként túl lazán is kezelik a szabályokat, szóval semmilyen módon nem értek a témához, valójában az elismerésemet akarom kifejezni a cikkírónak. Jó stílus, igényes munka. Laza, de nem pökhendi. Jó ilyeneket is olvasni.

latexbuslakodo 2010.05.24. 14:36:39

@PREDATOR Joe: gratulálok az intelligens hozzászólásodhoz. Azt hittem még általános iskolában, hogy csak a Tanár néni szerint kell megtanulnunk, hogy írjuk a hülye szót, mert az már mindenki le tudta írni, de úgy látom, nálad ez a tanulási folyamat kimaradt... szerintem ne ijedj meg ha véletlenül egy ilyen pofon vagy mi után egy erőteljes szélvédőbetörést tapasztalsz, mert sajnos a gyűlöletre a felelet a gyűlölet, az ilyen hozzászólások miatt lesz háború a bicajosok és a kocsisok között.

Pretorians 2010.05.24. 14:44:04

A futár világ zárt világ, ezt valljuk be. Akár pizza, akár irodai anyag, akár motoros, akár bringás. Azért hajtani az utca mocskában, a tömegben, hogy megéljél nos, ehhez elég "őrültnek" kell lenni. Erre születik az ember vagy menet közben kap rá. Egy külön világ, külön kultúrával. Én csípem Őket, de köztük is -mint mindenhol máshol- van furkó. Hol nem tud köszönni sem, hol egyenesen tirpák. De amit csinálnak és ahogyan, azt el kell ismerni. Ez a verseny is az Ő szubkultúrájuk jelvénye. Jó buli nekik, meg azoknak akik velük szimpatizálnak. :-D Azért valljuk be, ez a "bringa világ" még mindig békésebb, mint az "utcán versenymotoros királyok" világa. Ott sokkal több az eszement.

Az, hogy van köztük "mindenre szarok, futár vagyok" arc, az már más dolog. A KRESZ vonatkozzon mindenkire. Akár rendezvény, akár hsima hétköznap. Tekerjen úgy és Ő is úgy figyeljen másra, ahogyan a normális autós-motoros-buszos-teherautós figyel rájuk és másra. Ha ez így lesz, akkor az már nagyeredmény. Ezt is, mint minden mást meg kell tanulnia minden félnek. Addig is ne köpködjük egymást.
De azért szerintem már jó úton haladunk.

Addig is PEDÁLPRAXIS!

rendőr007 2010.05.24. 14:49:25

na ismételten bizonyitanak a részeg zsidó hülyegyerekek!
Tisztességes munka mellett,nem lenne energiája egyiknek sem hogy feltünési viszketekségben bohockodjanak.
30 éves de még taraja van,életröl fingja nincs,mert jómodú apuka,anyuka eltartja.
Ebben a korban már családnak,gyereknek kellene lennie,nem biciklinek!

lótumfaktum 2010.05.24. 14:50:23

@Styxx: de már több filmet,clippet is forgattak.
A volvo s80 eu bemutató képeit is itt csinálták egy 12000nm-es ma már felújított csarnokban ,sőt több pornó forgatás is volt.
A csarnokok még hajmeresztőbbek belűl.
A lepukkadás folytatódik!!!!

Pretorians 2010.05.24. 14:57:10

@rendőr007: De ha valaki ezt a munkát akarja csinálni az miért zavar? Ezt a munkát is szükség hozta, tehát ne egy eszetlen baromság. Honnan tudod, hogy nincs családjuk?
Talán a Te hozzá állásodon is javítani kéne...

latexbuslakodo 2010.05.24. 15:00:16

@rendőr007: köszönjük, hogy a Rosszabbik párt képviselete is hozzászolt a témához, már vártam :D

fehéregér 2010.05.24. 15:04:20

@tizenot: Akinél az "erő", annál a felelősség oroszlánrésze. Ha ezt az alapvetést ismernék és alkalmaznák a társadalom minden szegmensében, politikusok, tanárok, (adó)hivatalnokok, szülők stb., akkor sokkal normálisabb életet élhetne mindenki, ezek a viszonyrendszerek ugyanis folyamatosan váltakoznak. De - csak az itt megjelenő kommentek tanúsága szerint is - a magyarok szeretnek utálkozni, a(z) - éppen az említettek okán is - felgyülemlett frusztrációjukat másokon levezetni. Rettenetesen ostoba és mérgező dolog ez.

Aszi 2010.05.24. 15:05:35

@tizenot: Te honnét vetted azt, hogy az utak az autók számára épültek?

Kelemenn 2010.05.24. 15:05:46

Én csak azt nem értem, hogy erre ki adott engedélyt?
Cégünk telephelye kb. megközelíthetetlenné vált 2 napra, pedig mi folyamatosban dolgozunk. És 12 óra után az ember szeretne hazamenni, nem végigvárni még egy versenyt.

Inda-Labs 2010.05.24. 15:08:44

tizenot 2010.05.24. 14:52:08

Ez nagyon jó volt, respect. Nem biztos, hogy mindenben egyet értünk, de nagyon sok okosságot mondtál. :-)
Ezt oldják meg az olyan egyszerű népek, mint a hollandok, stb...bicajút, lámpák, kultúra.

tizenot 2010.05.24. 15:13:06

@Aszi: Talan mert egy sav egeszen "veletlenul" pont akkora hogy epp elferjen rajta egy auto?

Talan mert azert van 25 kulonbozo reteg a beton alatt mert 2 tonnas jarmuveknek keszult?

Talan mert az ut feluletebe illesztett kulonbozo szerelvenyek, megkivanjak a negykereku jarmuvet hogy biztonsagosan at lehessen rajtuk haladni, pl. csatornafedel esoben?

Talan mert a zoldhullamok az autok sebessegere van megcsinalva?

Nekem tok ugy tunik hogy a jelelegi utjaink a 2 tonnas, negykereku, gyorsan halado jarmuveknek lettek epitve, nem pedig a kerekparnak.

Ugyhogy el lehet kussolni.

tizenot 2010.05.24. 15:14:23

@tizenot: az elkussolast nem szemelyre szoloan ertem, hanem ugy altalaban a bringasoknak.

Aszi 2010.05.24. 15:17:56

@tizenot: Semmi gond, természetesen autóval is lehet közlekedni az utakon. De bármilyen más járművel is. Az utakat nem az autóknak, hanem a járműveknek építették. Nézd meg a kreszben az út definícióját, valami olyasmi lesz ott, hogy az úttest a járművek közlekedésére szolgál, majd nézd meg a jármű definícióját, meg a kerékpár definícóját, ott meg nagyjából azt fogod találni, hogy a kerékpár olyan jármű, aminek két kereke van és emberi erővel van hajtva.

Pretorians 2010.05.24. 15:19:33

@tizenot: Inkább a fasz bringásra értsd léccci! Egy évben 12,000 km-t tekerek, de még rám sem dudáltak. Nem vagyok példa, csak lehet ésszel is, mindenkinek az örömére! :-)

Krisi 2010.05.24. 15:20:02

@tizenot: hajrá haver, addig verd a faszodat az autóknak épült útjaidra, amíg behajthatsz kocsival a városba. bár már most is erős idegzetűnek kell lenni hogy valaki minden nap önszántából autózzon a belvárosban (vagy inkább butának?), de ne aggódj, a közeljövőben csak még rosszabb lesz autózni. aztán majd ha nagy nehezen rádöbbensz, hogy a bicikli mégsem csakis sporteszköz illetve kihúzod a fejedet a seggedből akkor talán belátod, hogy az utak nem csak és kizárólag az autóknak épültek.

azon amúgy már elgondolkodtál, hogy az autódnak (gondolom) 160 km/óra felett van a végsebessége, de te a városban mégsem mész soha 70-nél gyorsabban? sőt, az átlag sebességed annyira kicsi, hogy még egy nyugdíjas mami is lenyomna biciklivel?

tizenot 2010.05.24. 15:28:02

@Aszi: Jo, akkor hasznald.
Meg setalj a vonatsinen is.
Meg setalj be az ehes oroszlan ketrecebe is, mert a foldje definicio szerint alkalmas arra hogy rajta setalj, meg mert neked JOGOD van hozza.

Mindenesetre az en gyerekem:
- az uton autoval
- a bicikliuton biciklivel
fog kozlekedni.

Aki azt mondja neki hogy az uton bringazzon az autok kozott, az a gyilkos, azt kene beperelni.

Aszi 2010.05.24. 15:31:18

@tizenot: A statisztikák szerint a kerékpárúton tízszer veszélyesebb biciklizni, mint a vele párhuzamos úttesten. Azaz tízszer olyan gyakran csapnak el kerékpárúton tekerő bringást, mint az úttesten tekerőt. Csak úgy mondom. Akkor ki is a gyilkos?

Inda-Labs 2010.05.24. 15:34:37

@Aszi:

Ez milyen statisztika?
Forrást, tényeket, adatokat; légy szíves.:-)

tizenot 2010.05.24. 15:39:25

@Krisi: A belvarosba mindig be lehet majd hajtani kocsival ne aggodj. A bringa soha nem fogja felvaltani az autot, mert nem ugyanarra valo.

Az auto arra valo hogy gyorsan, kenyelmesen eljuttasson A-bol B-be, a kornyezeti hatasoktol megvedjen, es az - amugy egyre novekvo - sebesseg miatt neha bekovetkezo balesetek eseten is megvedjen. Erre van igeny.

A bringas soha nem lesz kepes biztonsagosan eljuttatni A-bol B-be, nem ved meg a kornyezeti hatasoktol, es nem lesz gyorsabb sem, mig az autok fejlodnek. Sot, ahogy a kozlekedes tempoja egyre gyorsul, egyre kevesbe lesz biztonsagos egy sokkal lassabb jarmuvel kozlekedni az uton. Persze hogy ezt lasd kicsit gondolkozni kene ket bringaemeles kozott.

A bringazas nem a kovetkezo lepcsofok az evolcuioban, ahogy a majom bringasok hiszik, hanem egy kihalasra itelt oldalhajtas, evolucios zsakutca es nemsokara visszaszorul oda ahova eredetileg is valo, a parkokba.

Az elektromos auto a megoldas, ami a kornyezetszennyezest a varoson kivulre szoritja. A renault 2-3 even belul sorozatgyart teljesen elektromos autot. A toyota 50milliot fektet a Teslaba.

Ez a jovo.

Pretorians 2010.05.24. 15:40:41

Egy haverom mondta a múlt héten, hogy "tök mindegy merre mész és min, az úttesten vagy járdán vagy kerékpárúton...Az egyiken az autók-motorok és néha a saját faszságaid, a másik kettőn meg a gyalogosok, kutyások, görkorisok, béna bringások és a saját faszságaid miatt kész horror közlekedni. Tiszta Bagdad ez!" Nos, azért van benne az igazság mind a két oldal felé! :-D

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.24. 15:43:28

"A bringas soha nem lesz kepes biztonsagosan eljuttatni A-bol B-be, nem ved meg a kornyezeti hatasoktol, es nem lesz gyorsabb sem, mig az autok fejlodnek. Sot, ahogy a kozlekedes tempoja egyre gyorsul, egyre kevesbe lesz biztonsagos egy sokkal lassabb jarmuvel kozlekedni az uton. Persze hogy ezt lasd kicsit gondolkozni kene ket bringaemeles kozott."

Ez így van. Viszont ha bringázol akkor nem leszel egy beteges hájcsomó a kocsi belsejében, nem lesz kb 3 különböző betegséged, és nem halsz meg 20-30 évvel azelőtt hogy az normális lenne. :)

Pretorians 2010.05.24. 15:48:26

Azért egy ekkora országban, mint a miénk, biztosan nem lesz nagyon nagy fejlődés. Ahogyan látni, szépen, lassan bezárul a belváros, megtelnek a külsőbb kerületek. Jöhet ide bármilyen techno fejlődés, elektromos villany izé, akkor sem fogunk elférni. De bringával igen és még szívbeteg, meg más beteg sem leszek. :-D

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.24. 15:49:51

Hozzáteszem aki haladni akar (és mellette egészségmegőrzés miatt bringázik is) az a városban:

MOTORRAL közlekedik, és nem autóval.

Miért?

- Buszsáv
- 50 kocsis álló sorok mellett tudsz elmenni
- Ingyenes parkolás

Amúgy a közlekedési morál (mint sok minden egyéb) nem igazán infrastruktúra és nem is igazán pénz kérdése hanem hozzáálás kérdése

Ezér' vagyunk jobbak egy éppen polgálháborús Dél-Afriakai országtól, viszont nagyságrendileg rosszabbak másoktól (Svájc, Hollandia, stb)

Aszi 2010.05.24. 15:50:04

@tizenot: Elég sok butaságot írtál le. Először is a közlekedés tempója nem gyorsulni, hanem lassulni fog, ha tovább nő a belvárosban az autók száma. Ugyanis fizikailag nem férnek el az autók az úton. Most komolyan: te az utóbbi években a közlekedés tempójának gyorsulását tapasztalod? Mert én azt, hogy gyakorlatilag egész nap be van állva a város.

Másodszor, kártékony tévhit, hogy a biciklizés nem biztonságos. Semmivel sem veszélyesebb, mint gyalogosan közlekedni. A baleseti statisztikák nem igazolják a félelmeket.

tizenot 2010.05.24. 15:55:25

@WITCH: Nem vagom miert gondolja minden divatbringas, hogy ok a legfittebbek a vilagon.
Sok autos joval komolyabban sportol mint napi 10 km tekeres.

Amugy az ut nem sportpalya (nem jatszoter stb...). Az ut kozlekedesre valo.
Sportolni sportpalyan kell, esetleg a szabad levegon tavol a varostol.

De akkor holnaptol en meg teniszezek a kalvinon az uton ha nem gond.

belakis 2010.05.24. 15:58:15

Miért védik magukat ennyire támadóan az autósok? Mitől félnek, ami miatt...?

tizenot 2010.05.24. 16:00:10

@Aszi: "A baleseti statisztikák nem igazolják a félelmeket. "

Akkor mi a faszert rinyaltok allandoan???

belakis 2010.05.24. 16:00:38

@tizenot: Mi köze a teniszezésnek, amivel egy kissé feltartanád a forgalmat, a kerékpározáshoz?

Holnap nekiállok autót szerelni a kálvinon jó?
Hisz az is autózás.

Próbálj összefüggően írni, értelmes gondolatokat, meglátod, jót fog tenni az önbecsülésednek!

A sok autós semmit sem sportol, még a wc-re is kocsival megy. Nincs is ezzel baj. De Te személy szerint miért csinálod ezt? Valamiféle frusztráció?

belakis 2010.05.24. 16:01:11

@tizenot: TE rinyálsz az elejétől fogva!

Shopping 2010.05.24. 16:03:18

Az összes ki-bebaszott futár szirénás autónak képzeli magát!!!!!

A KRESZ egyetlen szabálya sem vonatkozik rá, ha levelet visz!!!!

Piroson át a minimum. Aztán a záróvonal, majd egyirányú utcában szemben ( mindenhol, nemcsak a táblás helyen), stb.

Mi a faszomért szeressük őket?

Én mindig rájuk húzom... :))

tizenot 2010.05.24. 16:04:24

@belakis: Figyi mar kisgyoker, az elobb a baratunk azt ragozta hogy ezert bringazz az uton mert sport.

Ezt pofazom, az autoszereles se az utra valo, az a muhelybe, a tenisz a teniszpalyara, a bringas meg a stadionba, meg a parkba, meg a bicikliutra.

Ha ezt nem erted akkor kar is probalkoznod, kiszelektal majd az elet.

belakis 2010.05.24. 16:08:55

@tizenot: Az a jó hogy személyeskedsz. Kezdek biztos lenni, hogy valamiféle gyermekkori frusztráció, molesztáltak, ilyesmi.

Senkit sem érdekel a véleményed, hogy hova való a bringázás, és hova nem. Én sem bringázom a bringaúton. Tolják ott a babakocsit a kismamák. És leszarom mit pattog az autós az úttesten. Van rajta kormány, fék, gáz, kierül. Elütni egyik sem mer, és sosem fog. Ha nekemjön, vagy leszorít, az sem nyerő, főleg a következő piros lámpa miatt. Hozzáteszem eddig egyszer szorítottak rá parkoló autóra, azóta ezt valószínüleg meggondolja az illető.

Ja, és verheted a nyálad, semmivel sem fizetsz több adót, mint bárki más itt, így egy picivel sincs több jogod az út használatához, mint bármelyikünknek!

Tehát véleményedet, ötletedet tartsd meg magadnak, mert itt - főleg egy bringás oldalon kevesek kíváncsiak rá!

Köszi

belakis 2010.05.24. 16:10:19

@belakis: És ajánlanék egy ünnepi ebédet a családoddal inkább, ahelyett, hogy bringások ellen lázítassz - biztos ez is nagyon jó pünkösd hétfői program, de én inkább a nevetséges, szánalmas kategóriába sorolom!

latexbuslakodo 2010.05.24. 16:11:16

Shopping gyerek!!! ezért vittek korházba egy ismerősömet, csoda, hogy él!!! pedig nem piroson ment át, nem is egyirányúba ment, csakhááát valami faszkalap autós ráhúzta a kormányt, mert megelőzte egy biciklís...jellemző "autósfrusztráció"!!!

belakis 2010.05.24. 16:11:56

@Shopping: Ha valóban rájuk húznád, nem mosolyt írtál volna a mondandód végére, hanem az eddigi javítási költséged írtad volna oda ;)

Inda-Labs 2010.05.24. 16:13:27

Nos. Itthon 4 városban éltem (szülőhely, iskolák, stb.), és a munkám miatt számtalan helyre eljutottan külföldre is. Rengeteget kerékpároztam, és odakint egy régi felújított paripám, a lakásban pedig egy méretre épített bicaj vár. Autóval is járok, amikor kell.
DE: soha arrogánsabb, nagypofájúbb emberekkel nem találkoztam, mint akik Butapesten bicajoznak. Miért? Ez valami extra dolog? Komolyabb vagy tőle, vagy mi van???
Ez egy természetes közlekedési eszköz, eljutsz innen-oda, ha akarsz...Menj le Vecsésre, és meglátod, hülyegyerek.

tyberius 2010.05.24. 16:20:26

Csak egy szerény javaslat: ne szóljatok tizenot-höz, ugyanis ez egy robotizált troll. Ugyanazokat a fasságokat írta ide pár bejegyzéssel korábban, és ugyanezeket fogja beírni pár bejegyzés múlva, szóval tökmindegy, mit válaszoltok rá.

Egyébként nagyon érdekes ez az egész futár-szubkultúra. Nagyon jól megfér a punkkal, sőt a cyberpunkkal (aki nem hiszi, az olvassa el Gibson Virtuálfény című könyvét, sőt mindenki más is, mert veszettül jó). Ehhez kapcsolódva válaszolnék annak, aki a fixi értelmét firtatta. Én ugyan nem járok ilyesmivel, de ahogy látom, van a fixinek egy külön fílingje: a géppel való legszorosabb kapcsolat, ahol nemcsak te hajtod a gépet, hanem ő is hajt téged. Ez persze már advanced kerékpárbuzerancia, nem csoda, hogy inkább az "elborultabb" arcok választják ezt egy átlagos outi vagy strapabringa helyett.

Ami a Csepel műveket illeti, most kezd mozgolódni valami a régóta tervezett Neurománc-film környékén, ide kéne csábítani...

Aszi 2010.05.24. 16:21:39

@Inda-Labs: Elég sok adat van. Konkrétan nézd meg a második ábrát ezen az oldalon: www.bikexprt.com/bikepol/facil/sidepath/adfc173.htm
Ez csak egy példa, számos más elemzésből is hasonló eredmények jönnek ki. A kerékpárutak általában sokkal balesetveszélyesebbek, mint az úttest.

9ghost 2010.05.24. 16:22:33

mi köze ennek a punkhoz?

tizenot 2010.05.24. 16:29:21

@belakis: Te valami nagyon acelkemeny csavo lehetsz. Gondolom ha az arabokkal teli merga szorit le akkor is megallsz a pirosnal hogy megvaltoztasd a velemenyuk.

Mindenesetre szomoru hogy a vilag meg mindig tele van ilyen faszokkal akik a rambo harman nottek fel. Amugy meg:

1. mindenkinel van erosebb
2. nyugaton ez mar nem divik, eloszor hihetetlen, de a 600-as mergakban oreg bacsik ulnek, a sotetitett land roverekben az asszony viszi a gyerekeket oviba. Sot aki meg tudna teged ruhazni, meg az is jo fej (tobbnyire) es eloszor radmosolyog. Szoval ertelmetlen ez az egesz beugatosdi, kiszallok es leverlek jatek.

----

Amugy meg igen, mindenki ezt gondolja amit te, egeszen addig a pontig amig majd egyszer pont akkor szakad el a lanc a telipiros kozpen es nezel lefele reflexbol, amikor a jobbrol jovo kamazt kellett volna meglatnod.

Inda-Labs 2010.05.24. 16:30:15

@Aszi:
"The following is a press release of the Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club, (German Cycling Federation ADFC) reporting on a conference held in Salzburg, Austria, May 2-5 1990."

Rendben, és mi köze ennek a 2010-es budapesti közlekedéséhez???
Nietzsche-től kezdve egy rakás értelmes ember nem halt volna meg a szifilisztől, ha lett volna akkor penicillin.b+

Pretorians 2010.05.24. 16:31:24

Ha mindenki mélyen magába néz, akkor be kell látnia, hogy itt mindenkinek igaza van. Sok a paraszt autós, a paraszt bömböltető motoros, a paraszt bringás. De nem mindenki az a saját tematikájában. Vannak sajnos arcoskodók, akik rontják a csoportjának a megítélését. Az ilyeneket majd belülről fogják kicsinálni. A bunkónak nincs helye....

tizenot 2010.05.24. 16:31:35

@belakis: itt munkanap van, ugyhogy csak te szopod a szabadidod :)

kilobike 2010.05.24. 16:33:20

1. Ma Mo-on bármilyen blogbejegyzés, melyben szerepel a "bringa" vagy "kerékpár" kifejezés, olyan kommentháborút gerjeszt, ami már-már nevetséges. Mindkét oldalnak van mit fejlődni.
2.Tizenöt barátunk a tipikus kommentelő -"sunáznám", "első", stb - nem kell vele foglalkozni. Remélem 20 év múlva 1 millióba kerül a szívgyógyszere, egy másikba meg a zsírleszívása.

kilobike 2010.05.24. 16:38:27

@Pretorians: talán nem is kasztként kéne tekinteni, úgymint autós, meg bringás, meg gyalogos. Egymás mellett lehet közlekedni, normálisan. Ehhez hozzátartozik, hogy nem cikázok a 2 tonnások között, stb. Meg az is hogy ahol jár, ott megadom az elsőbbséget (mindenki mindenkinek).

Aszi 2010.05.24. 16:40:45

@Inda-Labs: Itt van még hivatkozás egy nagy rakás hasonló eredményre: www.cyclecraft.co.uk/digest/research.html

Budapesten 2010-ben is vannak utak, meg kerékpárutak, meg autósok, meg kerékpárosok. És ezek úgy nagyjából meglehetősen hasonlóan közlekednek ahhoz, ahogyan a világ hasonló városaiban ugyanez történik már évtizedek óta.

Egyébként meg semmi más nem kell ehhez, csak egy kis józan ész. Ha a kerékpárúton mész, az autós nem lát, kanyarodáskor jól elcsap a kereszteződésben, miközben te elsőbbséged tudatában áttekersz. Ha az úttesten mész, akkor lát és nem csap el. A statisztikai adatok pedig ezt messzemenően alátámasztják.

tizenot 2010.05.24. 16:48:17

@Aszi: jok ezek a fuggetlen forrasok.

cyclecraft mi? ;)

Aszi 2010.05.24. 16:54:10

@tizenot: Volt pár éve egy eléggé ismertté vált baleset: index.hu/belfold/budapest/kcs1019/

Itt pontosan az történt, amiről írtam.

Állítom, hogy ha a kerékpáros nem a kerékpárúton, hanem az úttesten ment volna, még ma is élne.

Pretorians 2010.05.24. 17:07:56

@kilobike: Ebben igazad van. Ebben az esetben a kasztonként rájuk vonatkozó szabályok miatt osztottam szét a közlekedőket. De a valóság az, van rendes,értelmes meg tahó, ostoba ember. Ez utóbbiból kéne kinőni.

Funkerman 2010.05.24. 17:13:54

Yeaaaah, jók vagytok! :D

Inda-Labs 2010.05.24. 17:16:16

@Aszi:
Én elhiszem Neked, de inkább folyamatosan körülnézek.
(Kb. 30 éve bicajozok és egyszer sem basztak el, remélem, nem is fognak...)
A statisztikáról pedig csak a biostatisztikus kollégámat tudnám idézni, de azt nem bírná el a 'nyomdafesték'. :-))

Inkább bicajozz, minél többet! :-)
Béke.

Krisi 2010.05.24. 17:16:58

@Shopping: hehehe, végre előkerült egy monitor előtt arcoskodó arc, ez általában a csúcspont :)
érdekes módon a valóságban az ilyeneknek csak addig nagy az arcuk, amíg ott van körülöttük a doboz. aztán ha a kedves direktleszorítót utolérem a következő pirosnál, akkor érdekes módon mindegyik behúzza fülét farkát és legszívesebben szublimálna. pedig alig vagyok 60 kiló és csak simán csúnyán nézek rájuk :)

amúgy velem is az elmúlt pár évben alig fordult elő olyan, hogy valaki direkt rámhúzza a kormányt. nagyívben leszarom a kresz szabályokat, de mégis normálisan közlekedek, megköszönöm az autósoknak amikor lehúzódnak, cserébe én is lehúzódok ha tudok és épp az autók gyorsabbak nálam. normálisan kell közlekedni, és akkor senki nem fog leszorítani.
mert aztán van pár balfaszul közlekedő bringás akik tényleg az életükkel játszanak, ezt nem tagadom egy percig sem, de az autósok se panaszkodhatnak e téren :)

a futár EB amúgy jó hangulatú, én szombat délután voltam kinn, elég jó a hangulat, pedig nem is vagyok futár - bár fixivel járok. ennyi szép pályagépet egy helyen még sehol nem láttam, csorgott a nyálam rendesen :D

kilobike 2010.05.24. 17:26:15

@Pretorians: szerintem kinőni nem lehet. Létezik az országban egy elég széles réteg, aki nem tanult meg közlekedni (nem kerékpározni!), vagy nem tanította meg közlekedni azt, akit meg kellett volna. Ehhez jön az oktatási rendszerünk, meg a szabályok, törvények, KRESZ, egyebek bugyutaságai. Egy komplett generációnak kell innen kihalni, hogy az ostobaságok eltűnjenek.

helenésafiúk 2010.05.24. 17:39:17

22-es képen a csajok tetkója nagyon állat!:)

Pretorians 2010.05.24. 17:45:15

@kilobike: Ezt az utolsó mondatot nem akartam leírni.... Még nem akarok meg murdelni :-D Legyen már rend, míg élek! :-D
Igen, sajnois ez lesz. Amikor már nem dobnak a bringás után kocsi ablakból csikket, amikor a bringás tiszteli a többit és Ő sem köpköd...
Angliában is bringáztam, Hollandiában is, az olaszoknál is. Egy dolog ami biztos. Minden ország a saját habitusa szerint közlekedik. Mi még lebegünk valahol...a stílusok közt. Én sokat tanultam másoktól. Motokrosszoztam 21 évig. Voltak különböző stílusú motorom. Volt amikor bömbölt, volt amikor hörgött. Jó volt száguldani, vagy csak zörögni.... Sokan szerették a gépeimet, engem. De az állandó konfliktusok miatt elegem lett. Ma már visszafogott hangú van és a városban kultúrált közlekedés. Így legalább van időm egész nap vigyorogni :-D

Egyébként egy Garda Tó túra? Valakit érdekel?
Egy autó vinné a motyókat, ki mit hoz. A többiek bringával a TÓ-hoz, ez kb Kb két nap oda, kettő vissza. Alvás ismerős nejének a kecójában. Ők nem lesznek a kégli alap, direkt ilyen célra van. Ha sokan mennénk, akkor további szállásokat nézünk. Hmm?

túrógombóc 2010.05.24. 18:20:21

itt a bringás a bringaúton megy és nem sűrűn ütik el.az autósok figyelnek rájuk.az ideges autósokat a rendőrség nagy hatásfokkal kezeli,nyugtatja.én 5 perccel előbb indulok melóba a bringások miatt és mégmindig nemkaptamagyvérzést.a hiba a készülékben van

Pretorians 2010.05.24. 19:00:49

@túrógombóc: Mivel a cimboráimmal rugalmasan kezeljük az utat, mert ismeretleneket is szeretnénk, ezért ahogyan a "csapat" adja. Augusztus tűnik megfelelőnek, mert a 20.-i héten könnyebb szabit kivenni. Szerintem kell egy 8 nap. 2-2 oda és vissza. 4 nap a helyi örömökre! Amit szintén nem szabad elfelejteni, hogy ilyenkor annyi nő van a Tó körül, mint égen a csillag. Mi ezt az utat nem egy hard túrának tervezzünk. Az út az, de ott már az öröm a cangán és nélküle a lényeg!

Martian (törölt) 2010.05.24. 21:07:26

Lehet innen szemezgetni (nemcsak futáros anyagok):

www.digave.com/videos/

Martian (törölt) 2010.05.24. 21:12:04

@tizenot: "Az elektromos auto a megoldas, ami a kornyezetszennyezest a varoson kivulre szoritja. A renault 2-3 even belul sorozatgyart teljesen elektromos autot."

Magassági kormány lesz benne..? mert az utakon sajnos elég kevés a hely a tempós haladáshoz.

StirlitZ 2010.05.24. 21:15:32

@Büszke autótulajdonosok
Az ótósok mi a rákért olvassák kommentelik ezt a blogot? Nem tudok rájönni.. Vagy valamiféle pályáttévesztett népnevelők ezek az arcok? Autóstémában ajánlom a totalcart, meg UPCWINKLERKAROTTÁT... Ott lehet nyugodtan acsarkodni. Egyébként pontleszarom mit gondolnak az őskövületek. Kihaltok mint a Mamutok...

Ómájgád 2010.05.24. 21:16:22

@tizenot: "Az auto arra valo hogy gyorsan, kenyelmesen eljuttasson A-bol B-be, a kornyezeti hatasoktol megvedjen, es az - amugy egyre novekvo - sebesseg miatt neha bekovetkezo balesetek eseten is megvedjen. Erre van igeny."

Biztos erre az 1958-ban készült dokumentumfilmre gondoltál, amikor a jövő közlekedéséről szóló víziódat megosztottad velünk:

www.youtube.com/watch?v=F6pUMlPBMQA&playnext_from=TL&videos=8vf63wtI-ZM

Martian (törölt) 2010.05.24. 21:18:06

@WITCH: "8 bar az a normál versenybringákon az amikor jó kemény. Azét nem fújják 8 bar-ra mert a macskakövön több mint kellemetlen, mert ráz"

Párizs - Roubaix, tessék csak megnézni! :))

tizenot 2010.05.24. 21:18:52

@stirlitzist: mer' az index cimlapon van kiemelt helyen, holott loszart sem erdekel, csak jo a blog lobbija

belakis 2010.05.24. 21:27:16

@tizenot: Te mondtad hogy leszorítod, agyonvered.

Tudathasadás, kedves Kolléga?

Hajrá, 2 percenként változó vélemény, csak hogy kötekedhess :)

True arc vagy a nem megfelelő blogban.

tizenot 2010.05.24. 22:03:51

@belakis: az nem en voltam kisfiam

StirlitZ 2010.05.24. 22:15:14

@tizenot: Ettől még nem értem, miért klikkolsz ide... Vagy blogféltékeny vagy, netán blogolsz? Blinkelhetnéd! :-)

Perillustris 2010.05.24. 22:59:57

@tizenot: "nem ved meg a kornyezeti hatasoktol"

A te kocsid véd az urán 235-ös izotópjától is, gondolom.

ROTFL

Inda-Labs 2010.05.25. 00:40:01

Perillustris
cmtv.freeblog.hu/ 2010.05.24. 23:10:04

Gondolom, ez csak valami rossz vicc; ennyire hülye nem lehet egy ember, de egy állat sem...

goobyhill 2010.05.25. 14:32:45

@tizenot: A jövö a tömeg közlekedes fejlesztese (kombinalva biciklivel), balkani baratom, nem a meg több auto. Hiaba lesz eletktromos autod akkor is ott fogsz vele allni a kilometer hosszu dugokban es a biciklisek vigan fognak suhanni melletted amig te ugyan igy fogsz anyazni mint most, mert feltekeny leszel arra, hogy hogy a par tizezres bringan joval gyorsabban haladnak mint te a csilliardos elektromos autodon es csak azert nem allsz at te is bringara mert lusta vagy megmozdulni es mert sirva fakadsz, ha rad esik par csepp esö.

Perillustris 2010.05.25. 14:40:48

@goobyhill: Nem érti meg, ne foglalkozz vele.

terror 2010.05.25. 14:41:30

Rinyapinaknak:

autozz.blog.hu/2010/05/25/sikeres_volt_a_punkosdi_autovadaszat

Hany bringas futar van mondjuk itthon? 2x annyi, mint ahany faszkalapot 2 nap alatt lekapcsoltak.

Tobbieknek:

tizenot arc minden blogon leegeti magat, nem erdemes idot pazarolni ra. Normalisabb blogokon mondjuk kimoderaljak az ilyen luzereket 1 honapra, es nyugi van. Aztan megint, ha nem javul a helyzet. Nem tudom mitt minek turik.

goobyhill 2010.05.25. 14:45:04

Egyebkent en nem ertem ezt a nagy szemben allast a bringasok es az autosok között. Eleve mivel a legtöbb bringasnak van autoja es jogsija igy ez a ket kaszt nem is letezik. Mindennek meg van a helye, a varosban nyilvan sokkal eppeszübb biciklizni tavolabb pedig nyilvan autoval, vagy vonattal megy az ember. Eleve nem ertem azokat az autosokat akik a bringasokra fujnak. Több szabad parkolo helye marad, kevesebb auto van, igy kevesebb dugo is. Igazabol minden autosnak köszönömöt kene suttognia a varosban a bringasoknak, hogy amiert ök tekernek nekik több hely jut közlekedni egyedül a 8 szemelyes kis buszokban.

Mon3 2010.05.25. 14:55:07

@tizenot: Megszólalt a fiatalság. A tizenöt éveddel azt hiszed, amit látsz. Az utakon mindig autó van, tehát az autóknak készült. Megsúgom neked, hogy Európában több mint 3500 éves a legöregebb épségben megmaradt út. A modern gépjárművek meg csak száz éve teszik tönkre az életünket. Az utakat nem a kocsiknak találták ki, csak elfoglalták. Itt az ideje, HOGY EGY KICSIT VISSZAVEGYENEK.
Hja, hogy neked is majd mozogni kell, és nem hizlalhatod a hájas seggedet. Hát istenem...

Kimura 2010.05.25. 18:32:29

www.boston.com/bigpicture/2010/05/oil_reaches_louisiana_shores.html

a természettel meg ezt művelik egyesek, hogy kényelmesebb legyen a seggüknek.
süti beállítások módosítása