Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A magyarok majd fele biciklizik

2010.05.03. 09:11 - Földes András

A hazai kerékpárhasználatot a kisebb vidéki települések mindennapos biciklizői határozzák meg, derült ki a Magyar Kerékpárosklub megbízásából a TNS Hungary piackutató cég által készített felmérésből. A 15 éven felüli magyar lakosság kerékpár-használati szokásait vizsgáló kutatás szerint a magyar lakosság 40%-a ül kerékpárra több-kevesebb rendszerességgel.

A kerékpárhasználat Magyarországon szinte maradéktalanul a közlekdést jelenti, és csak kis mértékben használják sportra, túrázásra. A magyarok 38 százaléka ugyanis közlekedési eszközként tekint biciklijére. 

Az 1000 fős mintából kiderült, hogy szabadidős tevékenységre csupán 7 százaléknyian használják a kerékpárt. Az arány fordított a fővárosban. A 15 év feletti budapestieknek csak 10 százaléka használja közlekedési eszközként a kerékpárját, viszont többen, 11 százaléknyian túráznak vele. A fővárosban a 30-39 éves korosztály a legkörnyezettudatosabb, ők közlekednek biciklivel a legtöbben (16 százalék)

A községekben pedig életkortól szinte függetlenül a lakosság fele kerékpározik (még a legidősebbek esetében is 44%).

A fontos emberek nem bicikliznek, csak sportolnak

Nem erős a korrelláció, de kimutathatóak eltérések a végzettség viszonylatában is. A magasabb végzettségűek és felső státuszúak kevésbé hajlamosak biciklire ülni a mindennapokban. Éppen ebben a csoportban azonban magasabb a szabadidős kerékpárhasználat aránya (14 és 15 százalék).

A kerékpározásra a legerősebb hatással a település nagysága van. A budapestiek és az 50 000 fősnél nagyobb városokban élők kevesebben kerékpároznak (10% illetve 25%). Az 50 ezer fő alatti városok és községek minden második lakója ül biciklire (53 és 50 százalék.) 

A nagyobb városokban a fiatalok és az idősebbek (15-29 és 50 évesek vagy idősebbek) bicikliznek nagyobb arányban, a középső két korcsoport kifejezetten alacsony arányban kerékpározik. A kisebb városokban a kor előrehaladtával csökken a használat mértéke, de még a 60 év felettiek esetében is a teljes mintához közelít (37%).

138 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr21970434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

k_attila78 2010.05.03. 11:14:32

Jó tendencia tetszik!:)

hulladaemon 2010.05.03. 11:29:59

A végzettség annyiban befolyásolhat, hogy több pénzt keresnek, több jut üzemanyagra, mint egy egyszerű melósnak. Meg a nagyvárosokban talán azért bicikliznek kevesebben, mert nagyobb az autós forgalom, sokkal veszélyesebb sok kocsi közt tekerni.

ex-dr. vuk 2010.05.03. 11:49:26

@hulladaemon: nem biztos, hogy a "telik benzinre" mindig elegendo erv. Nekem is telne. De utalnam telepofogni a varost... Es persze attol, hogy telik, nem jelenti azt, hogy ra is akarom szanni..
Szoval nekem bringa 4eva :) (persze varoson belul van prioritasa)

igazi hős 2010.05.03. 11:58:40

@hulladaemon: Kivéve, ha az akinek bőven futja benzinre rájön, hogy egyszerre nem jut ideje (autóval) közlekedésre és testmozgásra, viszont munkába járni muszáj. Viszont ha bringázik, akkor megvan a két légy egy csapásra. Ha meg ráadásul gyorsabb a bringa bizonyos útvonalakon, mint az autó, és a protokoll is megengedi, akkor nehéz a bringa ellen érvelni.

ex-dr. vuk 2010.05.03. 12:02:37

csak konyorgom ne menjen el ez a poszt is arra, hogy mindenki nekiall ervelni egyik vagy masik oldal kozott.. :)

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.05.03. 12:05:51

Az minek számít, ha biciklivel azért tekerek A-ból B-be, hogy B-ben tudjak sportolni? :D

gramercy 2010.05.03. 12:07:53

"Az átlag magyar kerékpáros kisvárosi, 30 év alatti, egyetemet nem végzett végzett férfi."

reszegen a kocsmabol?

k_attila78 2010.05.03. 12:14:15

@vuk_: én is ebben reménykedem:)
Szerintem egyébként feltűnő hogy az idősebb korosztály is egyre jobban kiveszi részét a biciklis közlekedésből. Statisztikám nincs rá csak látom...:)

tizenot 2010.05.03. 12:23:15

Jajj, gyerekek ez most tenyleg az hogy a multkori vitaban valaki belinkelte ezt a posztot mashonnan es most a kerekagy CTRL-V CTRL-C-zett es berakja ugyanezt a posztot?
Gyerekek, erre mar azt sem lehet mondani hogy szanalmas, ez mar annyira gaz :D

Mindenesetre a legfontosabb adat kimaradt belole, ki az aki alap kozlekedesi eszkozkent hasznalja a bringat, nem csak ket hetben 1szer beteker vele, hanem monjuk telen is bringara alapoz verda helyett. Gyanitom igy a budapesti 10% csunyan leesne mondjuk 1-2% kornyekere.

k_attila78 2010.05.03. 12:29:51

@tizenot: Én voltam aki belinkelte mert jöttél az 1%-kal de te mit keresel még mindig itt sok hülye biciklis közt?:) te kis kekecperec...

tizenot 2010.05.03. 12:40:45

@k_attila78: ja mert, kb. 1 % lehet aki telleg hasznalja azon kivul hogy hetvegen lecsorog vele a margitszigetre (mert ebben az is benne van)...

PokerJoker 2010.05.03. 12:46:05

nem igazán értem miért nincs a cikkben, hogy beleszámolták az este kocsmából kivilágítatlanul hazabiciklizőket is, akik írtó nagy számban vannak főleg kis helységekben... pedig ugye nincs rá pénz... mi...?

én tényleg biciklizem, de sportként vagy túrázásként... ja és autót is vezetek!!!

ja amúgy itt üzenem minden fasz bringásnak, aki zebrára (nem bicikli úton) rágurul csak úgy, hogy nincs elsőbbségük, mint a gyalogosnak!!! leszállni, áttolni, felszállni!!! ahogy én is teszem!!!

_andris 2010.05.03. 12:54:40

@PokerJoker: Aki este kivilágítatlanul részegen biciklizik, az már nem is számít biciklisnek, vagy mi?
Úgy látszik, a nagyvárosokon kívül mindenütt természetes helyi közlekedési eszköz a bicaj, minden korosztályban. És ez a nagyobb rész, a sportolás valamilyen értelemben csupán luxus. Úgy sejtem viszont, hogy a nagy üzlet a sportcélú biciklik eladása, tuningolása, és nem az, ha 30 éves bicilkit tol valaki haza a kocsmából...

tizenot 2010.05.03. 13:03:39

@_andris: ez csak a csorosag miatt van igy, amugy ott is verdaval jarnanak...

PokerJoker 2010.05.03. 13:07:11

Én 15 éves koromban örököltem egy akkor már 20 éves Szputnyik versenybringát, kb. kétszer nehezebb volt egy akkori Cseh Favoritnál, de lejtőn jobban gyorsult :D És 30 éves koromig ezzel nyomtam... imádok autót is vezetni, szerintem ez a kettő nagyon jól elfér egymás mellett egy ember életében, ha a Critical Mass ezt jelentené, akkor ezzel egyet tudnék érteni, de ahogy akkor a bringások tükröket törögetve belső sávokat ellepték még a kezdés előtt az undorító volt... a szélsőség sosem jó, a télen is csak bringával, meg nyáron is csak autóval, ezek nem a legjobb hozzáállások a Critical Mass-on sajnos akiket én láttam inkább álszentek voltak és anarchisták, mintsem tényleg "I love bicycle"...

ex-dr. vuk 2010.05.03. 13:11:12

@KolomparVinetu: nem en kezdtem, "bazmeg". Nezd meg hogy mire valaszoltam. "Bazmeg."

@tizenot:
akkor nezzuk meg, hogy tel kivetelevel hany % hasznalja napi kozlekedesre. Ez joval tobb lesz mint 1-2% :) Es akarhogy nezzuk, az ev 3/4-e NEM tel :)

2010.05.03. 13:23:29

Télen biztosan leesik az arány, pedig annyira nem is rossz, mint amennyire gondolná az ember. Most a télen amúgy elég sok embert láttam biciklin. A téli közlekedők aránya is emelkedik.

Kentetsu 2010.05.03. 13:24:02

@tizenot: Én az első fagyig közlekedési eszközként tekintek a bringámra...aztán BKV, mert szeretem az extrém sportokat :))

k_attila78 2010.05.03. 13:38:27

@tizenot: én hiszek neked hiszen nem is itt élsz pesten szóval gyakorlati tapasztalataid is vannak. te vagy a leghitelesebb figura itt:)

igazi hős 2010.05.03. 14:06:35

@PokerJoker: Csak a fiatalok és a történelmi hűség kedvvéért: "kb. kétszer nehezebb volt egy akkori Cseh Favoritnál" Lemértük anno, 14, 15 és 18 kiló volt a Favorit, Csepel és Szputnyik, igaz az utóbbin nem volt első váltó, hátul is csak négyes fogaskoszorú. És persze a Favorit csehszlovák volt, akár a pilzeni és a Deli csoki :-)

Mon3 2010.05.03. 14:23:43

@tizenot: "ja mert, kb. 1 % lehet aki telleg hasznalja"

Kedves tinédzser barátom! (Nomen est omen)
Ahhoz képest, hogy most azt állítod, hogy 1 %, korábban azt pofáztad, hogy a kerekesek eldugaszolják a várost. Most általad kiderül, hogy van egy tucat kerekes, aki keresztben ál a legforgalmasabb csomópontokban, és feltartja az egész várost????
Számodra még mindig ajánlom a magyar helyesírási szakkönyvek intenzív forgatását!!!

Mon3 2010.05.03. 14:33:56

@PokerJoker: "a bringások tükröket törögetve belső sávokat ellepték még a kezdés előtt az undorító volt... "

Teljesen egyet értek veled. Én egy elkötelezett "bringa-náci" vagyok. De bennem is felforrt a düh, amikor munkába siettem, és kénytelen voltam áttekerni a CM gyülekezőkön. Özönlettek, mint a birkák minden felöl. A legelemibb szabályokat is áthágták. Engem is zavart, mint az autósokat. Véleményem szerint a CM pont azokat gyűjti össze, akik csak hobbyból tekernek, és valami ködös elképzelésük van az elérendő célokról. A többségük még soha nem tekert huzamosabb távon, és főleg nem forgalomban.

tizenot 2010.05.03. 15:15:03

@Mon3: figyi kiscunci, en soha nem irtam ilyet. Idezd be lecci.

Ha nemtod beidezni akkor meg posztold ki parszor hogy mekkora hulye vagy.

Kosz :-)

tizenot 2010.05.03. 15:22:17

Szerintem amugy ez is egy olyan tema ahol mondjuk nem az iskolasok velemenyet kene meghallgatni, hanem olyan embereket akik mar elertek valamit az eletben, minimum atlagnyi keresnek stb...

A sok iskolaskocsog persze hogy bringaval fog jarni es azt tamogatja, mert nincs mas lehetoseguk.
A fenti kriteriumokkal rendelkezo emberek kozott meg joval kevesebb van aki az eletet veszelyezteti bringazassal.
Van, de joval kevesebb.

Don Carnage 2010.05.03. 15:23:10

Egyáltalán nem értem , minek lehet bárkinek hozzászólni egy blogbejegyzéshez?Legalább valami moderáció lenne...

ex-dr. vuk 2010.05.03. 15:29:06

@tizenot: es az mit szamit, hogy iskolas vagy nem? hasznalja. ez a lenyeg. Vagy ha nincs legalabb atlagkeresete valakinek, akkor nem is szamit? Noj mar fel.

tizenot 2010.05.03. 15:34:50

@vuk_:

Valahogy ugy, akinek nincs keresete az kb. nem is szamit, mert fogalma sincs hogy hogy mukodnek a dolgok.

En amugy siman 28-58 koze tennem azok taborat is akik partokra szavazhatnak, es azok kozul is csak azok a jovedelemmel rendelkeznek.

Perillustris 2010.05.03. 15:37:43

Jó hírem van. Egyre jobban megéri bicajozni!

www.privatbankar.hu/cikk/vasarlas/340_forint_ujabb_tortenelmi_csucson_a_benzinar_36275

Amúgy nem értem, miért hír ez. Aki autót vezet, az gazdag, miért érdekelné az emelés? A csóró bringás meg szintén nem számít.

tizenot 2010.05.03. 15:38:12

@tizenot: Sajnos a fiatalok olyanok hogy mikor megnezik a keresztapat akkor gengszterek akarnak lenni, amikor meg megnezik a szuletett gyilkosokat akkor gyilkolni akarnak, ha latnak egy biciklis csavot a tv-ben akkor meg bringazni akarnak.

Keplekenyek, nem vagjak mi a jo, mi a rossz, arra mennek amit masok diktalnak nekik. Igy nem nagyon kene rajuk hallgatni, ennyi az egesz.

k_attila78 2010.05.03. 15:38:47

@tizenot: szerintem te röhögsz a monitor előtt hogy mekkora hülyeségeket írsz mi meg beszopjuk:) mert ha komolyan gondolod ezeket az siralmas...

k_attila78 2010.05.03. 15:42:29

@Perillustris: de tudod a bringa nem alternatíva:)

Perillustris 2010.05.03. 15:45:34

Egyébként a cím helyesen: A magyarok fele majd biciklizik. :P

Perillustris 2010.05.03. 15:49:45

@PokerJoker: "de ahogy akkor a bringások tükröket törögetve belső sávokat ellepték még a kezdés előtt"

Ne kamuzz, nem volt ilyen!

@tizenot: na, pont ezt kell kihasználni, s divattá tenni a bicajt. Mert a bicaj nem rossz, ééértem?

Mon3 2010.05.03. 16:28:45

@tizenot: Majd ha elvégezted a nyolc általánost, és legalább helyesen tudsz írni...
Nagyon égeted magad.

igazi hős 2010.05.03. 16:49:25

@Don Carnage: Perillustris szerint a trollok népszerüsítik a legjobban a bringások ügyét. Úgy látszik, már ketten nem értünk (ebben) vele egyet :-)

A Tyne folyó déli partja 2010.05.03. 17:18:19

@hulladaemon: meg az is, h. jobban elképzelhető, h. valami olyan munkája van, ahol öltözni kell, átöltözni, zuhanyozni viszont nincs lehetősége bebiciklizés után. a gyári munkásnak meg mindegy.

tizenot 2010.05.03. 19:20:03

@Perillustris: A bicaj nem rossz, csak sajna nem alternativa az autora, nem ugyanarra valo ezert nem is fogja kivaltani SOHA. hehehe

FGSuperman 2010.05.03. 21:06:47

@tizenot: vannak akik iskolai végzettséghez kötnék a szavazói jogot

te például nem is szavazhatnál:-P

FGSuperman 2010.05.03. 21:12:49

@tizenot: lassan írom, hogy te is megértsd

a bicikli alternatíva
főleg azoknak akikkel te itt vitatkozol - hiszen ők a napi életben bizonyítják, hogy nekik is az

az lehetne még sok embernek, akik egymaguk ülnek egy autóban, egy darab kistatyival
de ha ők autózni szeretnének nekem nem gond, ha ők éves szinten ki szeretnek baszni 400-500e forintot arra, hogy autóval járnak dolgozni a szomszéd kerületbe nekem nem fáj
én viszont azt a pénzt nagyon phasznán el tudom másra is költeni

mert nekem az az alternatíva + a bicikli

tizenot 2010.05.04. 01:28:30

@FGSuperman: A TOBBSEGnek sajnos nem az. Es ez az ami szamit :)

tizenot 2010.05.04. 01:29:09

@FGSuperman: ha az szamitana akkor a hozzaszolok kozul valszeg az en szavazatom erne a legtobbet :-)

Perillustris 2010.05.04. 01:46:48

@tizenot: Állítsuk le a szívműtéteket! A TÖBBSÉGnek szerencsére nincs szüksége rá. És ez az, ami számít.

DjKaller 2010.05.04. 01:58:20

Jó, hogy elkészült ez a felmérés, mert korábban valóban csak 1-2% bringázott, de az elmúlt néhány évben érezhető volt, hogy ez rohamosan emelkedik. Különösen a tavaszi CM után. Részben mert addigra megjön a meleg, részben mert utána sok alkalmi cangás vált állandó jelleggel két kerékre.

A kutatási eredmények nagyon szépen tükrözik azt is, hogy míg itt Bp-en a bringa mint közlekedési eszköz már-már eltűnni látszott az elmúlt évtizedekben, addig vidéken továbbra is teljesen természetes hogy ezzel járnak munkába. A mai budapesti fiatalság pedig azt gondolja feltalált valami újat, holott ugyanaz a szitu mint a bioélelmiszerekkel. 100 éve minden bio volt csak mi manapság ha valami bio az túlmisztifikáljuk, mint ha az valami plusz lenne, pedig csak azt jelenti, hogy nincsenek benne mesterséges összetevők, idegen anyagok, stb. A bringázással is így van ez. Régen természetes volt. A városiasodással, ahogy nőtt a városi népesség és egyre több embernek lett autója úgy csökkent a kerékpárhasználat. Most már azonban egy új generáció van felnövekvőben aki tudatosabban áll a közlekedés kérdéséhez.

A nagy meglepetés számomra az volt, hogy a 30-50 közöttiek sőt a 60 felettiek is egész magas százalékban bringáznak még Budapesten is.

tizenot 2010.05.04. 02:22:05

@Perillustris: kiscumi a szivmutetek leallitasaval az lenne a parhuzam hogy betiltsuk az osszes bringast. De en nem ezt mondom, ha nem tunne fel...

En csak azt mondom hogy akin szivmutetet vegeznek ne pofazzon arrol, hogy allitsuk le a rakszureseket, mert a ket dolog nem ugyanarra jo.

Vilagos?

Geschichte 2010.05.04. 02:53:21

Szerintem a biciklizés jó, de még ilyen nagy az autósok forgalma addig veszélyes közlekedési eszköz. Kerékpározás egészséges dolog. Az a normális ha valaki csak akkor ül autóba amikor tényleg szükséges. Amúgy kerékpározás vagy bármi más sportot űz ami egészséges. De sokan csak lusták. Még az is jó ha keveset ül kocsiba de sokat sportol. Remélem hamarosan növekedni fog a százalék arány:)

Perillustris 2010.05.04. 08:43:24

@tizenot: Mellébeszélsz. Azért mert a - vélt - többséged jelenleg azt gondolja, hogy számára nem megfelelő alternatíva a kerékpár, nem következik, hogy ne kellene azért dolgozni, hogy ez a felfogás megváltozzon-megváltozhasson.

Egyelőre elég muníció nekünk az az embertömeg, akik kisebb-nagyobb változások esetén szívesen bicikliznének. Sokan vannak, szerencsére.

ex-dr. vuk 2010.05.04. 08:46:59

@tizenot:
Eddig az egyetlen ertelmes dolgot mondtad: az auto nem ugyanarra valo, mint a bringa.
De a kovetkeztetes rossz. Mivel nem ugyanarra valo, tessek az autot arra hasznalni, amire valo! Tehat ha szallitani kell, vagy nagy tavolsagokat menni, esetleg embereket szallitani. Aki egyiket sem teszi, az nem arra hasznalja az autot, amire valo. Az csak a dugot noveli.

k_attila78 2010.05.04. 10:02:29

Teljesen felesleges 15-öt győzködni nem hatnak rá az ész érvek...

teabore 2010.05.04. 10:37:58

Debrecenben azért biciklizem munkába, mert háztól-házig: kerékpárral 17, autóval 22-45, tömegközlekedéssel 35-60 perc és még sportolok is. Nincs időm autózni.

ex-dr. vuk 2010.05.04. 10:42:00

@teabore: szegeden ugyanez a helyzet. plusz parkolohely sincs. es nem is lesz tobb, csak kevesebb (szerencsere). Motorral viszont istenes :)

teabore 2010.05.04. 10:50:56

@vuk_: ingyenes parkolóhely nálunk sincs :)

ex-dr. vuk 2010.05.04. 11:05:39

@teabore: ugyertettem, hogy hely nincs. se fizetos se ingyenes :) Mert ugye mindenkinek a seggehez nott a kocsi, igy a belvarosra ki lehet telni a "megtelt" tablat.
Motorral/biciklivel barhol parkolhatsz (szinte), szabalyosan is (jan 1 ota jardan is szabad mindenfele jelzes nelkul). Raadasul ingyen :) Keresgelni sem kell helyet.

tizenot 2010.05.04. 11:40:05

@Perillustris: Az a baj hogy ti nem ertitek hogy a bringat MINDENKI ismeri, igy amikor azt magyarazod hogy a bringazas jobb mint az auto a spanyolviaszt probalod feltalalni, kb. olyan mintha azt magyaraznad nagy lelkesedessel hogy a viz folyekony. Mindenki tudja milyen bringazni anelkul is hogy frocsogo nyallal az arcunkba orditod, felesleges hitterites, okoskodas az egesz.

Az emberek nem azert nem hasznaljak a bringat mert hulyebbek nalad es nem tudjak milyen a bringazas, hanem MERT NEM TUDJAK arra hasznalni mint amire nekik kene. Erted mar?

El kene felejteni azt a nezopontot, hogy az autos mar alapbol hulyebb nalad, lejjebb adni a hangnembol, a kovetelodzesrol meg atterni a szepen keresre, mert ennek igy csak 1 jogos saller lesz a vege vagy az hogy radhuzzak a kormanyt.

tizenot 2010.05.04. 11:40:42

@vuk_: Latod mar megint ott tartunk hogy te, a nagy tolerans vilagmegvalto greenpeace aktivista masokat UTASITGATSZ arra hogy mit csinaljanak.

Az autosok mikor mondtak neked hogy mit csinalj? En mikor mondtam neked hogy ne bringazz? Latod ez a baj, ezert utaljak a bringast mint a szart, mert kisebbseg es meg utasitgat a magas lorol. Kulfoldon talan azert nem huzzak ra minden masodik bringasra a kormanyt, mert nem ilyen okoskodo bekepzelt majmok es nem ugatnak be.
Nagyreszt az intolerans bringanaci majmok - sajat magatok - vagytok az okai annak hogy utalnak titeket az autosok mint a szart.

FGSuperman 2010.05.04. 11:46:52

@DjKaller: de miért nagy meglepetés?
az emberek jórésze nem egy ördöngős távolságra dolgozik a lakóhelyétől
ellenben ha csak az áprilistól októberig tartó kellemesebb 7 hónapot nézzük nem kevés pénzt lehet egy 10e forintos bkv-bérlet biciklire váltásával megspórolni

FGSuperman 2010.05.04. 11:51:16

@tizenot: azért a beképzelt brigás dologgal bajom van

itt kkb te vagy beképzelt és te fröcsögsz
a többiek csak biciklivel közlekednek

valami olyasmi lehet nálad szerintem, hogy még biciklire sem telik, meg anyuka ics csak egy oldaltámasztós kerekest tett a fa alá - de kijöhetsz azzal is a forgalomba - mi biztos nem nézünk le miatta:-)

ex-dr. vuk 2010.05.04. 11:57:10

@tizenot:
latom megragadtad a lenyeget ;)

Okosan nem valaszoltal arra, ami a lenyeg volt: ha a kocsi masra valo, mint a bringa, akkor miert nem arra hasznaljak, amire valo?

Szoval?

Funkerman 2010.05.04. 12:28:27

@tizenot: Fú baszod, a szomorú az, hogy elhiszed amit irsz.
Nem baj srácok, majd utasítgat benneteket a moratórium, amikor majd nem páros meg páratlan rendszámtól függôen ülhetsz a prresztizsbe, hanem otthon hagyod a faszba, mert nem lehet levegôt venni ebben a kicseszett városban sem. Aztán majd vagy veszel robogót, bringát vagy felülsz a büdös bkvra vagy gyalogolsz, legtöbbôtökre úgy is ráfér.
És majd akkor hápoghat a sok autónáci, hogy bringanáci bringanáci.

Perillustris 2010.05.04. 12:29:59

@tizenot: Már nem gondolom, hogy megérted, de azért: amíg kockaköves volt a Thököly, addig elkerülte mindenki, aki tehette.

Mióta leaszfaltozták, megnőtt a forgalom, s amikor befejezik 2038-ban a 4-es metró építését, akkor méginkább megnövekszik a forgalom. Tehát mivel optimális(abb) lett az úttest minősége, többen választják azt az utat.

Ha egy útszakaszon kialakítják a kerékpáros infrastruktúrát, akkor az, aki eddig esetleg nem mert az autók között közlekedni, felül a bringára, mert a kerékpársáv már a kellő szintre növeli biztonságérzetét.

Tán nem vetted észre, de - a mostoha körülmények és tragikus szabályozások dacára - egyre több ember jön rá arra, hogy TUDNAK kerékpárral közlekedni.

A jogos sallert pedig szerintem te kapod az élettől nap mint nap.

Perillustris 2010.05.04. 12:36:11

@tizenot: A többség tiszta, de legalábbis tisztább levegőt akar. S ebben, bármennyire is nem hiszed, nagyon sok "autós" is benne van.

Szóval a nagy többség érdekelt a forgalomcsökkentésben, ráadásul a józan ész is ezt diktálja.

ex-dr. vuk 2010.05.04. 13:06:30

@Perillustris: jozan esz? neki? Eddig se lattuk.

tizenot 2010.05.04. 13:12:41

@vuk_: Kiccica, a kocsi arra valo hogy:
- minel kevesebb energiabefektetessel
- esotol, szeltol, hidegtol, melegtol + minden egyeb kornyezeti behatastol vedve
- esetenkent tobb utast/bevasarloszatyrot, hifitornyot, tv-t stb... cipelve
- kenyelmesen
eljuttasson A pontbol B-be.

Na most ezekbol a pontokbol a bringa kb. egyiknek sem felel meg. Es hiaba sirsz hogy milyen elpuhult tunya szarok az emberek es miert kell nekik a kenyelem, nem te fogod megmondani nekik hogy mi a jobb nekik. Ok ezt valasztottak.

Vegaaa 2010.05.04. 13:14:10

@tizenot: "Az a baj hogy ti nem ertitek hogy a bringat MINDENKI ismeri, igy amikor azt magyarazod hogy a bringazas jobb mint az auto a spanyolviaszt probalod feltalalni, kb. olyan mintha azt magyaraznad nagy lelkesedessel hogy a viz folyekony. Mindenki tudja milyen bringazni anelkul is hogy frocsogo nyallal az arcunkba orditod, felesleges hitterites, okoskodas az egesz."

bringázni ugyanúgy meg kell tanulni mint autózni. nem akkor vagy jó soför, amikor megkapod a jogsid, hanem amikor már levezettél párszázezret. nem akkor leszel jó/hatékony/az alternativáját megtaláló bringás, amikor szombatonként felülsz a kerékpárra és nem esel el vele, hanem amikor már letekertél párezer km-t a városban. ahogy a kezdö és rutinos autós között is nagy a különbség, úgy a rutinos és kezdö bringás között is. a többség sajnos még ez utóbbi kategóriába tartozik, ugyhogy bizony akár nevezhetjük spanyolviasznak azt, amit a rutinos társaik mondanak.

tizenot 2010.05.04. 13:14:26

@Funkerman: 1. Ne olvass annyi tardat, a fu baszod szofordulat mar verciki.
2. A levegodet nem a bringasok fogjak megtisztitani, hanem az elektromos auto vagy vmi ahhoz hasonlo. Aztan mar csak az eromuveket kell zoldde tenni/ami meg nem zold annak meg a karosanyagkibocsajtasat meg nagy hatekonysaggal egyetlen helyen kell szurni, de amugy megsugom hogy teljesen zold eromu nincs es nem is lesz soha.

A varosi munkabajarasi cellal torteno bringazas meg nem megoldas hanem egy beteg, halalra itelt oldalhajtas.

Amugy meg nem kell annyira fosni a globalis felmelegedes miatt, meg attol hogy par fokkal tobb/kevesebb lesz, ha nem tunne fel a bolygon partizezer evente amugy is jegkorszak/szaraz idoszak van ami joval nagyobb homersekleti kilenges. Vagy gondolod hogy a termesztes folyamatokbol adodo lehules/felmelegedes eseten nem valtozik meg a tengerek vizszintje meg a sarki jegsapkak merete vagy a golf aramlat, okoska?

omg

tizenot 2010.05.04. 13:18:08

@Perillustris: Tevedes.

Az emberek nagy resze jobb eletet akar, aminek egyik tenyezoje ketsegkivul a hosszabb elet, DE...

... DE egyelore nem ez a tarsadalom legnagyobb problemaja. Amig Jozsi a foldon eltoltott 60 evebol osszesen 2 evet tolt azzal amit szeretne, Bela meg 59-et tolt ugy ahogy szeretne, a yachtjan faszt verve, addig Jozsi nem ugy nyeri a legtobbet ha mindenki bringaval jar, full tiszta lesz a levego es 3 evvel tovabb szenved a foldon harom muszakban, hanem ha valahogy o is eleri hogy eletenek nagyobb reszet toltse szamara ertekes dolgokkal.

Na ezert szarik egyelore mindenki a kornyezetvedelemre, mert ez huszadrangu kerdes egyelore. A kornyezetvedelem a gazdagok luxusa, a szegeny dolgozo ember (a tobbseg) nem attol a plusz 3 evtol jut a mennybe. Ti vagytok a vakok ha azt hiszitek hogy ez a legnagyobb problema az eletetekben hogy az autok az orrotok ala pofognek.

Arrol nem is beszelve hogy a kornyezet amugy is allandoan valtozik, az hogy a bolygon eppen uralkodo faj tobb szendioxidot nyom a levegobe az abszolut nem rosszabb annal mint mikor mondjuk a TRexek leirtottak a fel bolygot. A bolygo allandoan valtozik okoska, ha telenyomjuk szendioxiddal az csak egy uj allapot amihez majd alkalmazkodni fog az elovilag.

kornyezetvedelem = az ember szamara idealis allapot fenntartasa a bolygon, a SZAMUNKRA tiszta levego, a SZAMUNKRA tiszta viz fenntartasa es ezzel meg is allitjuk a fold fejlodesenek termeszetes folyamatat, abba az allapotban konzervaljuk ami nekunk jo. Na ehhez mit szolsz kiscumi?

ex-dr. vuk 2010.05.04. 13:21:22

@tizenot:
az elso ket pontnak a tomegkozlekedes is megfelel
bevasarloszatyorral sincs gond amig nem 20 kilo...
nekem a bringa is kenyelmes, dugoban allni viszont nem az, de ez mar szubjektiv.

Es szerinted mennyien hurcolnak naponta hifitornyot? Egy evben hany nap esik az eso? Minden nap nagybevasarlasra mennek?...
Na mindegy.

teabore 2010.05.04. 13:26:30

@vuk_: azon gondolkozom, hogy a nick-je honnan jött vajon?...

k_attila78 2010.05.04. 13:32:10

ezt a csávót:))) gondoltam hogy megmagyarázza hogy nem jó a tiszta levegő:) remélem nem is lesz neki része benne:)

@teabore: 15x sötétebb mint az átlag, 15 évenként egy ilyen "lángelme" lát napvilágot, 15 éves korában megállt a (szellemi) fejlődésben stb...:)

Vegaaa 2010.05.04. 13:45:09

@tizenot: "Arrol nem is beszelve hogy a kornyezet amugy is allandoan valtozik"

csak a környezet nem tud olyan gyorsan reagálni az emberi beavatkozásra, hogy egyensuly álljon fenn. autózni, halászni, kalasnyikovot tartani az egyén döntése ez oké. de amikor ezen cselekvések olyan méreteket öltenek, mint manapság, akkor szabályozásra van szükség. nagyon jól irtad az elöbb, hogy vannak emberek akik nem érzik jól magukat az életben, tehát nem is baj hogy megdöglenek hamarabb. az egyenletedböl viszont kimaradt az, hogy bizony azok is hamarabb megdöglenek, akik viszont jól érzik magukat az életben.
az egyénnek nem feltétlenül vannak helyes döntései, ezért vannak törvények, amelyek bizony megmondják hogyan viselkedj. ezen törvények általában az egyénnek kellemetlenek, a többségi társadalomnak viszont javára válik.
nem mindenki tudja eldönteni, hogy neki most feltétlenül autóznia kellene e vagy sem. söt általában le is szarja, hisz neki kényelmes és kész. ez egy nem fenntartható állapot, mert az önzés nem elfogadható viselkedés/álláspont a közlekedésben sem. ha szerinted mégis, akkor neked semmi bajod nem szabadna lennie a mai budapesti/magyarországi közlekedéssel. ha mégis akadnak problémáid, akkor viszont nem kérdés hogy el kell mozdulni valamiféle optimum irányába, aminek egyik eleme a kerékpározás és annak segitése.

otapi 2010.05.04. 13:54:29

@tizenot: ejnye, kisfiam, már egyszer tisztáztuk, hogy az általad imádott TÖBBSÉG bkv-val és/vagy gyalog jár, nem autóval. De te ezt honnan is tudhatnád, hiszen valahol külföldről (sic) írogatsz.
Jelenleg kb. 20-30% jár autóval Bp-n és dugók vannak. Szerinted mi történne, ha a TÖBBSÉG rád hallgatna, és ez felugrana 99%-ra ahogy szeretnéd?

otapi 2010.05.04. 14:03:10

@tizenot: "2. A levegodet nem a bringasok fogjak megtisztitani, hanem az elektromos auto vagy vmi ahhoz hasonlo."
Hihi - az elektromos autóknak ugyanaz a fő problémájuk, mint a hagyományosaknak: felhasználható energia kell hozzá, de éppen most kezdünk szűkében lenni ennek. Sok elektromos autóhoz még több energia kell, mint a mostaniakhoz, mivel szar a hatásfok, ráadásul az elektromos energiát nehézkes tárolni, sok energia elvész csak amiatt is. Amíg nem lesznek használható fúziós erőművek, addig csak álom, hogy egy az egyben le lehetne váltani a mostani kocsiparkot elektromosra.

ex-dr. vuk 2010.05.04. 14:21:54

@otapi: az elektromos autok csak egy problemat oldanak meg: a kipufogogazt... A felvert port es a dugot nem. a veszelyes soforoket sem :) max annyiban, hogy azok gyengebb autok, amivel nem lehet streetracer-kedni :)

Perillustris 2010.05.04. 14:45:39

@k_attila78: Szánalmas, ahogyan egyre jobban belegabalyodik a saját baromságába.

Perillustris 2010.05.04. 14:47:41

@tizenot: "- esotol, szeltol, hidegtol, melegtol + minden egyeb kornyezeti behatastol vedve"

RÁJÖTTEM: ő Michael Jackson!

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2010.05.04. 15:12:17

@tizenot: "A levegodet nem a bringasok fogjak megtisztitani"
Megtisztul az magától, ha kevesebb autós lesz.

"masokat UTASITGATSZ arra hogy mit csinaljanak"
Ha pl. valaki napi 24 órában fingana az orrod alá, szerintem te is utasítgatnád, hogy mit csináljon. (Most a fingot helyettesítsd be szmoggal.)

Dugódíj kell, amíg el nem fogy a kőolaj, és megoldódik minden.

otapi 2010.05.04. 15:33:44

@B0BDobalina: Minden azért nem fog megoldódni, sőt :(

Funkerman 2010.05.04. 16:02:48

@tizenot: Hanem téged kellene olvasnom mi, kiscumi?
Vedd észre, hogy aki vérciki (ez a szó apám az ülj le egyes) az te vagy.
Olyan szinten beszélsz mellé, hogy nem is értem minek fárasztod az embereket a baromságaiddal.
A helyedben engedély kérnék itt mindenkitől, hogy pontá zsugorodás közben bekussolhass.

tizenot 2010.05.04. 16:15:43

@B0BDobalina: Nekem 24 oran keresztul az orrom ala cigiznek es kb. leszarom pedig nem vagyok dohanyos. Tudod, elni es elni hagyni.

Amugy meg a koolaj soha nem fog elfogyni meg ezt se tanultad meg az iskolaban?

tizenot 2010.05.04. 16:19:19

@Vegaaa: Jaja, csak pl. a tornadora se tud reagalni, meg a leszakado gleccserre se tud reagalni, meg a tsunamira se tud reagalni stb...stb... azokat megis leszarjatok.

Latom nem fogtad fel mirol meseltem az elobb, nem is farasztom magam, uccse ertenetek meg, mert be vagytok allva a bringatemara. A lenyeg hogy aki azt hiszi hogy a bringazassal jot csinal az tevuton van.

bringazast nyomni = a sajat hobbitok raeroltetese a masikra, az emberek NEM AKARNAK bringazni es sajna az erosebb kutya baszik ugyhogy cumi van nektek :D

k_attila78 2010.05.04. 16:25:31

@tizenot: mielőbbi gyógyulásodhoz sok sikert kívánunk:)

FGSuperman 2010.05.04. 16:26:50

@tizenot: hüje
- esőkabát
- munkába én például sosem viszek magammal tv-t, de biztos rosszul neveltek

tizenot 2010.05.04. 16:30:28

@otapi: Az elektromos energiat a legkonyebb tarolni csak nincs meg nagykapacitasu tarolo.

Mindenesetre a nagy kapacitas elerese mar csak evekben merheto, mivel eleg csak megketszerezni a mostanihoz kepest. Aztan mar csak atallunk a karbonszalra meg a muanyagra a vasrol, igy sokkal olcsobb is lesz a kocsi, raadasul feleakkora tomegu autoval, ketszeres akkuval maris negyszeresre bovitettuk a hatotavolsagot es lecsokkentettuk a fogyasztast.

Az aramhalozat problemaja meg olyan mint az internet, 20 eve senkinek nem volt, 10 eve modemes volt, most meg szelessav van, amire igeny van az elterjed. Pont.

En konkretan a mainal joval kisebb, egyszerubb felepitesu, kisebb legellenallasu es megis kenyelmes, biztonsagos es joval kevesebb energiaigenyu nem benzinmotors (egyelore elektromos tunik a legjobb megoldasnak) autofele valamiben latom a megoldast. Fel is vazolnam a megoldas lenyeget, mert alapvetoen kulonbozik az eddigi autoformaktol, sokkal nagyobb szabadsagot ad az autotervezoknek is, faszan is nez ki, de gondolom ez itt senkit nem erdekel :-)

A fuzios eromu egyelore nagyon tavoli dolog, biztos hogy nem az fogja megoldani a koalaj mennyisegenek csokkenesebol eredo gondokat.

tizenot 2010.05.04. 16:34:49

@FGSuperman: Akkor megtenned nekem hogy holnaptol futva jarsz be dolgozni, meg futva mesz mindenhova? Ha veszel valamit az aruhazban azt is haza lehet tolni a bevasarlokocsival nyugodtan. Az meg kornyezetkimelobb mint a bringa.
Ha messze dolgozol a melohelyedtol kelj fel 1-2 oraval hamarabb. Megoldhato nem?
Ha nem teszed akkor egy mocskos gyilkos vagy.

gramercy 2010.05.04. 16:39:37

@Perillustris: aki autos az gazdag? hat te nagyon korlatolt vagy bazmeg

k_attila78 2010.05.04. 16:44:26

@tizenot: gyorsan szabadalmaztasd hogy kell elektromos energiát tárolni mert az MVM nem tudja megoldani ezt a kérdést azért van szükség az ODSZ-re és azért van szükség importra mert NEM lehet tárolni:

portal.mavir.hu/portal/page/portal/Mavir

na ebből látszik hogy egy hülye kamugép vagy:)

tizenot 2010.05.04. 16:54:16

@k_attila78: Ok, az akku nem elektromos energiat tarol, de az elektromos energiat jo hatasfokkal alakitja kemiaiva, azt kis veszteseggel tarolni tudja es megfelelo minosegben vissza a megfelelo idoben vissza tudja alakitani elektromos energiava.

Igy mar elegedett vagy?

Amugy meg elektromos energiat is lehet tarolni pl. kondenzatorok. Korulotted ebben a pillanatban is mukodik joparmillio ilyen, hogy mast ne mondjak a pufferkondikban is atmeneti energiatarolas tortenik.

Latod azt hitted okos voltal, kategorikusan kijelentesz valamit amirol semmit nem tudsz. Pedig csak iskolaba kene jarni kicsit.

tizenot 2010.05.04. 16:55:14

@tizenot: ...megfelelo minosegben a megfelelo idoben vissza tudja...

Vegaaa 2010.05.04. 16:57:13

@tizenot: "Jaja, csak pl. a tornadora se tud reagalni, meg a leszakado gleccserre se tud reagalni, meg a tsunamira se tud reagalni stb...stb... azokat megis leszarjatok."

egyrészt nem irta le senki, hogy ezeket leszarnánk. ez a mondatod számomra azt sugallja, hogy te azt hiszed hogy mi azt hisszük, és ezzel a vélt/valós sérelmeddel küzdesz. széljegyzetként emliteném meg, hogy ehhez teljes szivböl gratulálok. próbálj egy kicsit odafigyelni a másikra is, hogy ne körbe-körbe futkározz. nem utasitás, csak tanács (mondjuk bevallom számomra kicsit szórakoztató).
másrészt ezen jelenségek egyike sem fordul elö magyarországon, igy nem meglepö hogy sokkal többet foglalkozok azzal ami az orrom elött történik, mint azzal ami a világ másik végén van. meglepö, nem?

"bringazast nyomni = a sajat hobbitok raeroltetese a masikra, az emberek NEM AKARNAK bringazni es sajna az erosebb kutya baszik ugyhogy cumi van nektek"

ezt pont egy olyan poszt alá sikerült kommentelned, ami arról szól hogy növekszik a bringások száma. tudtommal senkit sem kergettek korbáccsal hogy biciklizzen, ugyhogy igazából most nem olyan nehéz eldöntenem hogy ki az aki cumizik.

k_attila78 2010.05.04. 17:04:03

@tizenot: te még suliba jársz?:)
a honlapot gondolom nem nézted meg hiszen akkor rájönnél hogy hülyeségeket írsz (ismételten ki tudja hanyadjára:))
hallottál peces félórás órás rendelkezésre állásról? fogalmad sincs miről beszélek mi? csak az arcoskodás abban viszont profi vagy:)

tizenot 2010.05.04. 17:37:29

@Vegaaa: Ez a felmeres egy rakas szart sem er.

10% budapesti az az aki kb. ebben az evben bringara ult, belertve azt is aki mindosszesen egyszer egy nyari esten kolcsonzott egy fel orara bringat a margitszigeten. Gondolom valami hasonlo kornyezetben is csinaltak a felmerest, kimentek a margitszigetre, leultek a bicikliut melle es megkerdeztek az elsuhanokat. Na kb. igy tudom elkepzelni a dolgot.

tizenot 2010.05.04. 17:44:40

@k_attila78: Bocs, de te kategorikusan kijelentetted hogy az elektromos energiat nem lehet tarolni AMI EGY BAROMSAG, kerdezz meg egy villanytan professzort, ha nekem nem hiszel.

Bulvarcikket nem olvasok mert fertozi az agyam es a vegen en is olyan gondolkodasra keptelen agyatlan zombi leszek mint te, aki latta egyszer jennifer anistont bringazni a tvben es azota "nagy bringas" lett.

Vegaaa 2010.05.04. 17:54:38

@tizenot: értem. tehát kétszázezer ember az lófasz, és te jobban tudod.

tizenot 2010.05.04. 17:57:35

@Vegaaa: Eloszor is az a ketszazezer az max. huszezer, masodszor is a huszezer a ketmilliohoz kepest, na az bizony lofasz.

k_attila78 2010.05.04. 18:11:08

@tizenot: a MAVIR honlapja neked bulvárcikk... mikor gurult el a gyógyszered?:)

k_attila78 2010.05.04. 18:12:06

@tizenot: megkérdeztem azt mondta hülyeség amit beszélsz:)

tizenot 2010.05.04. 18:28:31

@k_attila78: Es akkor amikor munka befektetesevel feloltesz egy kondit, majd kesobb amikor szukseged van ra kisutod es munkat vegzel vele, na azt hogy hivod ha nem energia(=munkavegzokepesseg) tarolasanak?
Na erre mit mind a prof?
Na mit mond nagyokos?

otapi 2010.05.04. 18:42:21

@tizenot: hát, meglátjuk mikorra lesz használható kondenzátor, egyelőre még az elég rossz hatásfokú (és környezet-szennyező) akkumulátorokat sem tudja helyettesíteni. Max. csak rövidtávon, amikor néhány percen belül fel is használják a tárolt energiát.
Nekem személyes kedvencem a lendkerék, persze zárt, légmentes tokban, mágneses lebegő csapágyozással - persze még ez is csak álom egyelőre.

Vegaaa 2010.05.04. 18:45:41

@tizenot: a matek tudásodba inkább nem kötnék bele (én a kerékpárosokról beszéltem és nem a 4 season fanatikusokról), de tény hogy több az autós. ez a városon meg is látszik, olyannyira hogy egymást tartják fel. egy átlagos budapesti autó városon belüli átlagsebességét még a kishugom is übereli a triciklijén. ez egyáltalán nem normális dolog, ezért érdemes teret engedni olyan megoldásoknak, amelyekre az igény JELENLEG még nem mutatkozik olyan drasztikusan, mint ahogy azt kegyed elvárná.
ha egy négy sávos utból csinálsz ötöt, akkor azon több autó lesz, mert hogy jobban lehet haladni rajta. többen választják átmenö forgalomként vagy úti célként. ugyanigy müködik ez a kerékpárosoknál is. ha épitenek nekik sávokat, utakat, tározókat, akkor azok is kerékpárra ülnek akik eddig nem tették, mondván budapesten nem lehet kerékpározni. igy aztán szépen növekszik a bicajosok száma, de nyilván nem lesznek többen egyik napról a másikra mint az autósok.

tizenot 2010.05.04. 18:48:16

@otapi: Hat a kondi egyelore nem valoszinu hogy az aksikat fogja helyettesiteni valaha is, csak peldanak hoztam fel az egyesek szerint helytallo "elektromos energiat nem lehet tarolni" tezisre :-)

k_attila78 2010.05.04. 19:05:15

@tizenot: akkor egész Európa hülye hogy nem így oldja meg az elektromos áram tárolását csak te vagy okos és megoldást nyújtasz erre (is) szegényebb lenne nélküled a világ... de boldogabb:)

Perillustris 2010.05.04. 20:08:33

@gramercy: Ha-ha. Amikor a bumeráng visszaüt. Rengeteg posztban olvastam, hogy a csórók bringáznak. Ebből következtettem arra, hogy akkor nyilván a gazdagok, a jómódúak autóznak.

Mondjuk ebbe nem igazán illik bele az évi 50-80 ezer visszavett kocsi, de hát ez van, amikor tovább nyújtózkodik valaki, mint ameddig a takarója ér. :P

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2010.05.04. 20:18:52

Hagyjátok már szegény tizenotot, agyára ment a sok nikotin, kipufogógáz meg kőolaj, ami sosem fog elfogyni (és drágább sem lesz). :) Szegénynek már nem sok lehet hátra, ilyeneket ír:
"Az elektromos energiat a legkonyebb tarolni csak nincs meg nagykapacitasu tarolo."
Ezzel a logikával: fénysebességgel a legkönnyebb utazni, csak nincs még hozzá elég gyors jármű. :)

k_attila78 2010.05.04. 20:31:18

@B0BDobalina: igazad van tényleg kéne hagyni reménytelen eset. Javaslom hogy mostantól bármit ír hagyjuk figyelmen kívül:) Viszlát 15:)

igazi hős 2010.05.04. 22:15:44

@tizenot: Az autós dolgaidhoz nem szólnék hozzá, de ehhez igen. Láttál már 1 farados kondit? Az árát is? Mennyi egy nagy kondi 12 órás vesztesége?
Mennyi egy akku Ft/J egységára? És mennyire lenne szükség? Számolj utána: százmilliárdos összegről van szó, csak a karbantartás több tízmilliárdba kerülne.
Valóban működő megoldás például a tározós vízerőmű, bár annak rossz a hatásfoka (épp az energia oda-vissza alakítása miatt), de ha a hajnali "ingyen" áramból 50% csúcsidejű áram lesz, az kimondottan jó.

tizenot 2010.05.04. 22:24:18

@igazi hős:

Idezet magamtol:

"Hat a kondi egyelore nem valoszinu hogy az aksikat fogja helyettesiteni valaha is, csak peldanak hoztam fel az egyesek szerint helytallo "elektromos energiat nem lehet tarolni" tezisre :-)"

Szerinted nem azert irtam ezt veletlenul mert kepben vagyok a kondikkal? Tudtam hogy vki nagyon okos fel fogja hozni az 1 farados kondit, mert ez az elso amit altalanos 6.-ban elmondanak hogy de az 1 farados kondi az mar mennyire durva. De azert orulok hogy legalabb az altalanos megvan :-)

A vizeromu kart okoz az elovilagban a felette es az alatta levo szakaszon is...

tizenot 2010.05.04. 22:25:37

@B0BDobalina: Miert az aksival mi a bajod? Talan nem egyszerubb kezelni mint a benzint, a hidrogent vagy a kerozint? Csak a sulya miatt kisse maceras...

igazi hős 2010.05.04. 22:56:58

@tizenot: "A vizeromu kart okoz az elovilagban a felette es az alatta levo szakaszon is." Nem érdekel mekkora demagóg hülyeségeket írsz autós témában (a személyeskedések komolyan vételéhez pedig hiányzik belőled a személyiség), de ha azt sem tudod miről írsz, akkor kérlek ne tedd. Hogy nem tudod mi a tározós erőmű, az bocsánatos bűn, de hogy írsz róla, az nem.

otapi 2010.05.04. 23:30:57

@tizenot: no-no, a hagyományos vízerőművek sem ördögtől valóak, a Kiskörei erőmű pl. kifejezetten jótékony hatással van az élővilágra (gy.k. Tisza-tó). Konkrétan arról sem vagyok meggyőződve, hogy a Bős-Nagymarostól akkora katasztrófát okozott volna, csak hát győzött a demagógia, és azóta is inkább szénerőművek helyettesítik.
(Tározós erőművet még nem láttam közelről, ahhoz nem tudok hozzászólni :)

igazi hős 2010.05.04. 23:45:06

@otapi: Itthon nem is láthatsz, MVM épített volna (hiszen Paks is az övé), de a sötétzöldek megfúrták. Nagyon leegyszerüsítve: van egy nagy medencéd, amit éjjel szivattyúval töltesz, csúcsidőben pedig leereszted és áramot fejlesztesz. Így pár centis "hullámokat" gerjesztesz a folyón, ami azért nem egy cunami. A hatásfok messze van a 100%-tól, de legalább enyhíti az éjszakai túl sok és nappali túl kevés áram problémáját.

tizenot 2010.05.04. 23:53:51

@otapi: Ja arra a reszere amik a viz ala kerultek arra tutira jotekony hatasa volt, gondolom a kiscsiga akinek mar csak a ket szemecskeje logott ki a vizbol gondolatban biztos megveregette a kornyezetbarat vallunkat.

Meg persze a viz esesenek a csokkenese se boritotta fel az okoszisztemat, nyilvan nem telepultek le olyan algafajok stb... amik azelott nem birtak a gyorsabb folyot, most viszont mar kiszoritanak masokat...

Egyszoval a vizeromu is megvaltoztatja a kornyezetet ugyanugy mint CO2, csak mivel RANK nem karos, leszarjuk es kornyezetbaratnak titulaljuk. Ami meg rank karos az meg mindjart uristen elpusztitja a bolygot. :-)

Szoval ahogy az elobb is mondtam kornyezetvedelem = a bolygot a szamunkra legkenyelmesebb legjobb alakitjuk es azt konzervaljuk.
Szep kis onzetlen eszme ez :-)

Amugy nincs ezzel baj hogy onzo gecik vagyunk, ugye mindenki a napra tor, csak kar dicshimnuszokat zengeni, meg a mellunket verni kozben...

----

Amugy ha mar itt tartunk a szeleromuvek sem ingyen vannak, barmilyen hulyen hangzik a szelet lassitjak, ami alapbol nem eszreveheto, de ha egy komolyabb folddarabkat surun telenyomnank szeleromuvel az akar eszreveheto valtozast is okozhat a szeljarasban ami megint csak megvaltoztatja a kornyek elovilagat/szukebb idojorasi viszonyait.

Mondjuk ha minden cm2-re dobunk egy szeleromuvet es csontra blokkoljuk a szelet akkor egy tengerparti monszun eghajlatbol sivatag lesz :DDDDDD

tizenot 2010.05.05. 00:11:11

@tizenot: Csak persze ha valaki 1 lepessel tovabb gondolkodik mint a nagyokos bringasok+zoldek es ki meri jelenteni hogy a SZENT kornyezetvedelem az nem egy szep feher abrosz, hanem egy gyurott zsiros rongy a kozepen egy szarkupaccal akkor mar mindjart istenkaromlo lesz... De hat azt mar regota tudjuk hogy tul okosnak lenni nem jo, mert gyorsan maglyara kerulhet az ember, az pedig egy "meleg" hely.

A szent szavak 2010-ben: pedofilia, kornyezetvedelem, meleg, kabitoszeres. A tiltott temak ahol a nyilvanossag elott mindenki csak ugyanarra az oldalra allhat kulonben a tarsadalom nyiltan megbelyegzi, kozben meg a napkozben a belyegzot hordozo kezek ejszaka tinipornora fejik a bibor nemiszerveket, fuvet szivogatnak es buziviccekre kattintgatnak az interneten - teljesen legalisan.

Jo lenne ha egyre tobben elkezdenek hasznalni a fejuket es nem csak ures kontenernek hasznalnak.

FGSuperman 2010.05.05. 00:14:17

@tizenot: jézus
te tényleg beteg vagy
szerintem mérgezd meg a Földet - 'oszt meglátjuk alkalmazkodik-e hozzá

kezd magadon - hátha sikerül

FGSuperman 2010.05.05. 00:21:43

@tizenot: próbálom egyszerűen, hogy te is értsd

a környezet-természet tud reagálni a saját maga által előidézett eseményekre - bár sokszor ott is, csak évszázadok alatt - de ezt most nem fejtem ki, úgysem értenéd

nézzünk téged
te is a természet része vagy, hiába vannak ilyen genetikai hulladékok-mutációk is - a természet furcsa játéka, hogy életben hagyja őket

a te esetedben például az erős napsütésre a bőröd a leégéssel reagál
ha viszont fejbeqrlak egy bézlól-ütővel - megdöglesz

érted már a különbséget?

FGSuperman 2010.05.05. 00:24:08

@tizenot: miért tenném meg
bringával és gyalog járok
ha vásárolni megyek hazaviszek mindent hátizsákban

FGSuperman 2010.05.05. 00:29:28

@tizenot: mi meg a biciklizést hoztuk fel ugyanilyen példának

ja hogy ez a te példáddal szemben működik?

én kérek elnézést

FGSuperman 2010.05.05. 00:31:23

@tizenot: mi meg a bringázást hoztuk fel példaként

ja hogy ez működik is a te példáddal szemben?

mi kérünk elnézést

otapi 2010.05.05. 00:45:25

@tizenot: Jajj, te, jártál már a Tisza-tó-n? Fogalmad sincs, miről beszélsz.
Csak egy példa (www.tiszato-program.hu/):
Európában egyedülálló
természetes vízi világ,
halászó madarak,
óriási tündérfátyol-és
tavirózsa mezők!

Megváltoztatta a duzzasztás a környezetet? Igen meg. Okozott kárt az élővilágnak? Nem! Érzed a különbséget?

A Föld nevű bolygó nagy magasról leszarja, hogy mi folyót duzzasztunk, vagy telipöfékeljük az atmoszféra alsó 1%-át. Ha esetleg az Ember kihalna, a bolygó élővilága néhány millió év alatt regenerálódik, és újra kezdődik minden. A _környezet_ védelem az embernek magának lenne fontos, hogy az ő közvetlen _környezete_ élhető maradjon. A Föld kibír akár +-50 fok eltérést is az éghajlatban, az Ember nem.

Ne keverd a környezetvédelem, természetvédelem és mélyzöld (pl. GreenPeace) fogalmakat. Ez a három dolog totál különböző, sokszor egymásnak ellentmondó. Pl. GP tiltakozása az atomenergia ellen. Jelenleg az atomenergia egyenértékű kiváltója a szénerőmű - szóval, ha minél kevesebb atomerőmű épül meg áldásos tevékenységük miatt, annál több tonna kénsav, CO2, neadj isten urán-származék (lásd Mecsek) kerül a légkörbe.

Nézz tükörbe, és fogadd meg a saját szavaidat: "Jo lenne ha egyre tobben elkezdenek hasznalni a fejuket es nem csak ures kontenernek hasznalnak. "

otapi 2010.05.05. 00:54:56

@otapi: mélyzöld = sötétzöld

igazi hős 2010.05.05. 09:10:17

@tizenot: "Mondjuk ha minden cm2-re dobunk egy szeleromuvet es csontra blokkoljuk a szelet akkor egy tengerparti monszun eghajlatbol sivatag lesz" Te ebből sportot csinálsz? Hol fújnak az esőt hozó szelek és milyen magasak a szélerőművek? Azon kívül a turbinák mindig szélirányba fordulnak ezért lapáthossz kétszeresénél (ha magasságban eltolnák őket, akkor a lapáthossznál + a tartóoszlop sugaránál) közelebb nem is lehetnek egymáshoz. Gyakorlatban ennél jóval ritkábban vannak.

k_attila78 2010.05.05. 10:14:57

@igazi hős: így van, a másik dolog az hogy a villamosipari rendszerirányításnak szüksége van menetrendezésre, azaz egy-egy erőműnek meg kell tudni mondania hogy mikor mennyi áramot termel, ha ettől eltér akkor fizetnie kell büntit. Na most megmondani előre hogy mikor fúj a szél:) Legjobb hatásfokú és legkiszámíthatóbb és ha normálisan csinálják akkor a legtisztább is: az atomerőmű...

igazi hős 2010.05.05. 11:22:49

@k_attila78: Nagyon elmegyünk a témától, de a KÁT alatt nincs menetrend: mindegy mikor és mennyit termel egy szélerőmű, jó pénzért át kell venni. A menetrend a többi piaci szereplőt kötelezi, de ott sem mindenkit (pl. 50 MW alatt nem kell menetrend).

gramercy 2010.05.05. 12:03:57

@Perillustris: te tenyleg nagyon korlatolt vagy

kepzeld magad egy videki falun lako ember helyebe
a faluban nincs munka, 20 kilometerre van az allasa
busz naponta 3

de szerinted luxus, ha megveszi a 20 eves golfot hogy ne kelljen napi 20 kilometert gyalogolnia, bicikliznie hoban-esoben vagy orakat varnia a buszra

szerinted ez luxus

es szerintetek nem eleg, hogy ez az ember es tarsai az auto utan evi 1000 milliard adot fizet es az utalap 100 milliard

szerintetek meg a bicikliutakat is fizessuk mi

korlatolt

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2010.05.05. 12:15:33

@gramercy: Ez egy elég elterjedt tévhit. Én megértem, hogy sok adót fizetsz az autózás miatt, és ez bosszantó, viszont sajnos ez még mindig nem fedezi az autózás költségeit (útépítés, rendszerfenntartási költségek, környezetterhelés, egészségügyi következmények, egyéb járulékos költségek). A tény sajnos az, hogy az adófizetők jóvoltából (is) autózhatsz, ergo azzal, hogy autózol, elveszel a közösből. Szóval az elméleted csábítóan hangozhat, de sajnos csak mendemonda, nézz utána bármelyik tanulmányban.

otapi 2010.05.05. 12:23:19

@gramercy: Az autó luxus, az vegye meg és tartsa fenn, akinek telik rá. 20km kerékpárral 1 óra alatt könnyen abszolválható, vidéken még inkább.
De ha nem is akar kerékpározni, nyugodtan összeállhatnak 3-4-en akik egy irányba mennek és elég egy kocsi. Persze, ez nálunk "égő", nyilván.

"szerintetek meg a bicikliutakat is fizessuk mi"
Ki az a "mi"? Az SZJA és ÁFA mellett én is fizetek mindenféle adót az autóm után, de munkába kerékpárral megyek (télen is). Az autót hobbi célra tartom. Most akkor engem pl. hova sorolsz az egybites világodban?

Perillustris 2010.05.05. 12:27:15

@gramercy: Nem tehetek arról, hogy nem jött át az irónia...

1000 milliárd meg nem jön be, útalap meg már rég nincs. Bár tényleg azt gondolod, hogy évente 100 milliárdnál kevesebbet költ az állam utakra, s egyéb, autózáshoz köthető infrastruktúrára?

cso zsi 2010.05.05. 13:47:01

@Perillustris: Ha nincs útalap, akkor mi is az a költség, ami egy autó tartásával jár, akkor is, ha akár hobbicélból (hétvégén a Mátrában csapatni gyakorlat nélkül???), vagy két település közti napi ingázásra (5-300 km)? Vagy csak hetekig áll a telken, mert levonult a család májusban, októberben hazatér, közte heti egy-kétszer betér a közeli városba ennivalóért.
Adó.
Mire? Arra, hogy vettem egy amortizálódó vagyontárgyat? A félmillás plazmatévét, ha ajándékba kapom, azután is adózni kell (mert megvagyonosodtam). Ha megveszem, akkor nem. Elvégre a saját adózott jövedelmemből veszek terméket, hazai üzletben.
Ez sarc a semmiért. Ha a kerület/lakóterület mégis azért szedi, hogy a környéket fejlessze, akkor azt kéne megemlíteni, hogy mi haszna származik belőle a befizetőnek.
Nagyon sokat úgy akarjátok ráerőltetni a kerekezést másokra, mintha mindenki csak a fővárosban (Vuk kedvéért Szegeden is) közlekedne autóval. Igen, sokaknak nem kéne, de attól, hogy ők más közlekedési módot választanának, nem oldódna meg semmi.
Az a réteg, akinek tényleg fölösleges, nem fogja letenni az autót, mert "megteheti", ugyanis neki lesz legtovább pénze üzemanyagra, parkolódíjra, rokikártyára, behajtási engedélyre. Sokan nem közlekednek autóval, és nem azért, mert 4-5 km-re van a munkahely, hiszen napi szinten ugyanazok az arcok jönnek, és velem együtt át is szállnak.

otapi 2010.05.05. 15:28:36

@cso zsi:
A "kerület/lakóterület" csak a gépjárműadót szedi, az kb. 10-20 ezer évenként - nem hiszem, hogy azon vagy kiakadva.
A költségek nagyobb része ÁFA, jövedéki adó, nyereség az oroszoknak. Egyik sem célzottan az utak fenntartására megy el.

"Ez sarc a semmiért."
Nem értelek, tudod hogy lehúznak, de hagyod magad :o

"Nagyon sokat úgy akarjátok ráerőltetni a kerekezést másokra, mintha mindenki csak a fővárosban (Vuk kedvéért Szegeden is) közlekedne autóval."
Vidéken több kerekezőt látok, mint BP-n. Viszont, hol olvastad, hogy bárki rá akarná erőltetni a kerekezést másokra? Ez csak egy választási lehetőség, mindenki döntse el maga, melyik jár több előnnyel/hátránnyal. Egyelőre az autósnácik erőltetik másokra hogy mindenki járjon kocsival, ezen célból még az erőszakot sem tartják megvetendőnek.

Perillustris 2010.05.05. 15:50:32

@cso zsi: Én abszolút támogatója vagyok a használatalapú díjfizetésnek. Lenne egy kisebb mértékű éves átalánydíj, mely tartalmazná azt a lehetőséget-jogot, hogy szükség esetén - legyen elérhető infrastruktúra.

Ha pedig a használat megvalósul, akkor legyen alkalmankénti díjfizetés. Pl. hídpénz, alagút díj, nagyobb mértékű aztópályadíj.

Nyilván hatalmas beruházás lenne egy ilyen rendszer kiépítése, de alapos előkészítéssel sokkal inkább igazságosabb lehetne.

Hiszen ma pl. egy hazánkat mindössze tranzitnak használó, aki nem tankol itt, kvázi ingyen használja az infrastruktúrát (a négynapos matrica ára elhanyagolható). Az előbbi rendszerben viszont nem úszhatná meg.

Vegaaa 2010.05.05. 16:15:40

@cso zsi: "Ha nincs útalap, akkor mi is az a költség, ami egy autó tartásával jár, akkor is, ha akár hobbicélból (hétvégén a Mátrában csapatni gyakorlat nélkül???), vagy két település közti napi ingázásra (5-300 km)? Vagy csak hetekig áll a telken, mert levonult a család májusban, októberben hazatér, közte heti egy-kétszer betér a közeli városba ennivalóért."

na, ezt hivjuk luxusnak. a maradék aki pedig kihasználja az autóját, az pedig kevesebb adót fizet, mint amennyire leamortizálja az UTAT és annak környezetét.

"Ez sarc a semmiért. Ha a kerület/lakóterület mégis azért szedi, hogy a környéket fejlessze, akkor azt kéne megemlíteni, hogy mi haszna származik belőle a befizetőnek. "

az adózás az egy érdekes dolog. a legszebb szó talán az, hogy társadalmi szolidaritás. TB-t akkoris fizetsz minden hónapban, ha az utóbbi 10 évben egyszersem voltál beteg. azokra költik, akik meg voltak. az autód után befizetett adó is hasonlóképp oszlik el. nem fogják rendszámonként nézegetni, hogy te hol laksz, és akkor az általad befizetett sulyadóból majd az utcádban fognak betömni egy kátyút. elvileg oda folyik a pénz, ahova kell (mint a tb-nél). a gyakorlat az egy egészen más tészta, de azért a bürokrácia és a politikusok a hibásak, nem az autókra érvényes adórendszer.

cso zsi 2010.05.05. 21:17:22

Az autó nem luxus.
De lehet menni olyan helyekre hinteni az igét, ahol tényleg nincs más közelekedési lehetőség a napi 3-szori buszon, és a megszüntetett vasúti megállón kívül. Mert ők is ugyanúgy fizetnek, mint a "renitens" naponta a fővárosban autózók.

Többször elmondtam már, 40 éve BKV-zom, 30 éve autózom. Saját autóra gyakorlatilag nem volt szükségem hétköznaponként eddig. A hétvégi családlátogatáshoz viszont 99%-ban kellett.
Bringa van, alkalmatlan a feladatra, és a térdem sem olyan, mint 30 éve.

Ha az elmúlt években, főként az "átkosban" nem lettek volna autók, akkor ma min bicikliznétek? Akik akár a benzin árát, akár a sarcolást nem bírván leteszik az autót, azok majd nem fizetnek ilyen adót. A 3 millió autóból legyen csak 1 milliónyi. Ez nem feltétlenül jelent ennyi embert, mert a családban több olyan is van, akinek 3-4 kocsija van. Egyik "luxusabb", mint a másik. Viszont családi kocsinak csak egy alkalmas belőle, mert abban már 3 ülésnél több van.
Ráadásul csak az agglomeráció, és a tiszai rezidencia között használja, Bp-re nem nagyon jár velük.
Másik topikból:
@ Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2010.05.04. 20:04:30
S előbb-utóbb el kell jutni arra a szintre, hogy autó vásárlásakor számoljon mindenki a tárolási költséggel-hellyel.
Az öregéknek mindenhol kertes ház van, de a vendégautó már nem feltétlenül fér be.
Rosszakaró, de bennfentes szomszéd elébb "megállni tilos" táblákat rakatott apósék háza elé, legújabb húzása: a járda, és az úttest közötti rész (tudod, amit a háztulajdonos köteles tisztán, és karbantartani, amire építette a kocsifeljárót, melynek részéről beszélünk) használata miatt fizessenek területhasználati díjat. (többet, mint Bp-n a helyi lakos éves kedvezménye) Az puszta véletlen, hogy a "kedves" szomszéd előtti járdaszakasz, kocsifelhajtó, és az úttest megszakítás nélküli aszfaltból van megoldva.

igazi hős 2010.05.05. 21:47:07

@cso zsi: Magyarisztán. Miféle területhasználati díj? Szólni kéne, hogy kapjon az agyához, ez nem magáncélú használat, hanem szolgalmi jog. Azért se fizetek, hogy a járdát használom.
Egyébként a szomszéd elé kell parkolni a vendégeknek.

otapi 2010.05.06. 10:08:35

@cso zsi: Akik leteszik az autót, azok nyilván továbbra is elfogják költeni a jövedelmüket - másra. Az utakat nem "útalapból" építik, hanem SZJA-ból, ÁFÁ-ból stb. és EU pénzből (mármint abból ami marad a szétosztogatás után...).

Perillustris 2010.05.06. 10:15:37

@otapi: Még az is lehet, hogy leáll a Föld forgása, ha megállnak a kocsik.
süti beállítások módosítása