Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Napi kétszázért kerékpár Óbudán

2010.04.23. 11:31 - kirk kapitány

Megnyílt az első budapesti nonprofit kerékpárkölcsönző Óbudán. A Kelly’s és Caprine bringákat meghökkentően olcsón, 200 forintos bérleti díjjal lehet egy teljes napra elvinni. A Berguson Kerékpárbolt és az Óbudai Önkormányzat azzal a céllal hozta össze az egyetlen BKV-jegy árával szemben is versenyképes intézményt, hogy a helyiek akár munkába, akár a belvárosba való ügyintézéshez választhassák a kerékpárt.

Az óbudai Fő tér tőszomszédságában működő kölcsönző 50 darab kerékpárral indít. A gépeket egy kölcsönzéssel legfeljebb három napra lehet elvinni, és adnak hozzájuk sisakot és lakatot is.

Probléma akkor lehet, ha a jó minőségű zárak ellenére is ellopják a biciklit, mert akkor a bringák kategóriájától függően 40 és 120 ezer forint között kell téríteni a kárt.

ker452

 

A jobb gépek kölcsönzéséhez a 200 forintos érme mellett szükség van egy 10 ezer forintos bankjegyre is, letétnek, és egy munkáltatói igazolás mellett egy okmányt, például a kerékpározás közben amúgy is szükségtelen jogosítványt is ott kell hagyni a biztonság kedvéért.

A megnyitón Görög Zita azt mondta, gyermekkorában sokat és hosszan biciklizett, most azonban nem ült nyeregbe.

Címkék: kölcsönző

71 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr981944998

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Több tízezren a Critical Mass-en 2010.05.10. 18:56:10

A szervezők szerint körülbelül 35 ezren vettek részt a Critical Mass kerékpáros megmozduláson Budapesten. A résztvevők este 6 órakor fejezték be útjukat, és emelték magasba kerékpárjaikat.

Trackback: Critical Mass fotók és videók 2010.04.24. 21:55:53

Senki nem mondja már nekünk, hogy kuss, Se gyalogos, se autós, se politikus. részlet Troppauer Hümér Vidám az élet kétkeréken c. versciklusából INDAFOTO.slideshow.run({ "feedUrl":"http://feed.indafoto.hu/fedor/critical_mass_2010_tavasz_buda/fe...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

is 2010.04.23. 11:57:04

hát lássuk, hol tart 2010-ben a magyar valóság. én természetesen szurkolok.

cirkuszos 2010.04.23. 11:58:36

Biztató.
(A "gyermekkorában" egy szó. Meg hogy jön a hírbe Görög Zita?)

Píter 2010.04.23. 12:02:21

10ezer letét oké. De munkáltatói igazolás? Ez vmi rossz vicc? Vagy összefogtak a Cetelemmel, aztán egyúttal mire visszaviszed a bringát ott vár egy ingyenes hitelkártya is? Aki munkanélküli vagy diák, az akkor ne is kölcsönözzön? A személyes okmányt sem értem, milyen alapon kezelnének 1 ilyen bizalmas iratot és milyen alapon hagyna ott bárki tajkártyát, jogsit bármit, amikor azokra bármikor szüksége lehet, pláne 2-3 napos kölcsönzés esetén. Plusz, ha a városban bárhol lezárod 50%, hogy nem lesz ott mire visszaérsz, szal kamerával őrzött belvárosi tárolók nélkül nem sokat ér az egész. (egy kamerával őrzött tárolót láttam már egyébként a dohány utcában, az vajon megbízható, működőképes az ötlet?)

Ez az egész csak vicc, ugye?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.23. 12:03:26

Munkáltató igazolás?! Meg hogy akár napokra hagyjak ott egy személyes okmányt? Ne vicceljünk már, kérem szépen...

ladislaus 2010.04.23. 12:09:25

ez rohej. amugy suna valaki? :)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.04.23. 12:14:01

Nekem Caprine markaju bringam van es nagyon meg vagyok elegedve a minosegevel.

quarelin 2010.04.23. 12:19:12

Görög Zitát mennyiért lehet kikölcsönözni egy napra?

Feanor 2010.04.23. 12:31:13

Nekem bejön az ötlet. Jogsi kicsit erősnek tűnik, de ne legyenek illúzióink, ez Magyarország. Szerintem mondjuk fénymásolhatnák őket.

Feanor 2010.04.23. 12:32:37

Mondjuk ha már nonprofit kerékpárok akkor nem 40-120 ezer közötti bringákat kéne kiadni hanem a legolcsóbb kategóriát.

igazi hős 2010.04.23. 12:35:57

@Feanor: A karbantartás is pénz, kölcsönbringánál különösen. Ha megél pár hónapot, akkor egy közepes bringa kevesebbe kerül mint egy X-ben feleannyiért vett. (X=bármely hipermarket vagy barkácsáruház.)

PepinBacsi 2010.04.23. 12:37:01

New York-ban egy hitelkártyát kell otthagyni a kölcsönzésnél ,és senkinek nincs vele semmi problémája. Igy mindenki vigyáz, hogy csak olyan helyen parkolja le, ahol nem viszik el.
Szerintem elég korrekt próbálkozás.
Ha kell, akkor vigyázz a bringára, és visszakapod a jogsit meg a letétet is. Bár a munkáltatói igazolást nem értem, ez csak valami rossz vicc lehet. Külföldiek, iskolások, vállalkozók akkor ne is akarjanak kölcsönözni??
Azért drukkolok, hogy menjen a bolt és ne tegyék tönkre a bringákat!!

Nevem van. Vanek 2010.04.23. 12:38:26

Ezzel csak egy baj van. A törvény szerint a magyar állam által kiadott személyazonosság igazolására alkalmas okmányt letétbe, zálogba, vagy biztosítékként szigorúan tilos átadni bárkinek is.

Húzzunk bele! 2010.04.23. 12:40:55

@Feanor: 40 a legolcsóbb kategória.

zezse 2010.04.23. 12:41:47

tehát, ha nincs jogsim és nem akarom a személyimet ott hagyni, plusz nincs munkáltatóim, mert ugye nem mindenki dolgozik bejelentve.. akkor megszívtam?

nothing.at.all (törölt) 2010.04.23. 12:44:02

sajna nem tudom kivenni, mert nem dolgozó vagyok.
de ha ki tudnám, akkor meg nem merném, mert nincs 40+ ezrem egy bringára. ha lenne, vennék egyet.:)
sztem elég jó esély van az ellopódásra sajnos. bár remélem csak túl pesszimista vagyok.

Johnny336 2010.04.23. 12:44:23

@zezse: dolgozzanak bejelentve. még a gazdaság is kifehéredik. :)

zezse 2010.04.23. 12:45:21

@Johnny336: mond meg a főnökömnek. vagy szólj ha tudsz állást. médiában. bejelentve.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.04.23. 12:48:27

Nem tudom, mire az elégedetlenkedés a kommentekben. Valahol el kell kezdeni, és nyilván nem akarják, hogy széthordják a gépeket. Ha első körben legalább az emberek egy része igénybe tudja venni, már az is valami, és utána a tapasztalatok alapján lehet majd finomítani a használati feltételeken.

ixion 2010.04.23. 12:51:44

A kezdeményezést üdvözlöm, de azért nem tudom nem észrevenni hogy pont a Polgármesteri Hivatalnál működik a kölcsönző... Hiába, minden szentnek maga felé hajlik a keze :) Kíváncsi leszek, hogy hétvégén is nyitva van-e, vagy csak amikor a hivatal nyitva van, és a hivatali dolgozók elviszik szinte az összeset...
Persze nem állítom, hogy nem jobb még mindig ez, mint ha a dolgozók autóval járnak be.

cirkuszos 2010.04.23. 12:54:58

@ixion: Tegyük hozzá, hogy az Óbudának egy közlekedési csomópontja is (HÉV, 1-es villamos, buszok), nem csak a polg. hiv. van ott. Szerintem jó helyen van, de majd az idő eldönti.

keran72 2010.04.23. 13:00:30

@ixion: obudakerekpar.hu/index.php?page1=02
Ezek szerint nyitva hétvégén is, valamint az Önkormányzat a garázsait alakíttatta át a kölcsönző céljaira. Amúgy a hivatali dolgozóknak már tavaly óta van 20 db bringa. Nem rossz.

Alex3000 2010.04.23. 13:01:25

Az elején tényleg lenyűgözött, de a cikk végén lehangolódtam, hogy azért ez mégsem olyan egyszerű. Ha adunk igazolványt, akkor nem értem miért van szűkség pl. igazolványra, a munkáltatói engedély pedig végkép nem értem miért kérik. Bonyolult, sokan ezért nem veszik majd igénybe.

_B_ 2010.04.23. 13:06:09

A munkáltatói igazolást jogosnak tartom. Aki arra lakik, tudja, hogy közelben eléggé elszaporodtak a C-k.

Az a véleményem, hogy inkább kevesebben tudjanak élni vele sokáig, minthogy 2 hét alatt széthordják az egészet, utána meg már senkinek nem jutna.

Persze mindent lehet hamisítani...

ixion 2010.04.23. 13:08:10

@keran72: Valóban. De azért nem mellékes körülmény, hogy akkor már nem 200 Ft/nap, hanem 200 Ft/óra. Valamint a cikkből az is kimaradt, hogy a kedvezményes díj csak Óbudaiaknak, csak hétköznap érvényes.
Mindegy, így is örülök, hogy legalább fejlődni látszik néha valami ebben az országban. Azt meg inkább nem is akarom tudni, hogy mennyi adót kellett fizetnünk azért, hogy ez megvalósuljon.

2010.04.23. 13:14:40

Munkáltatói igazolás, höhö. Meg az a 10e ft is sok embert elijeszt szerintem. Meg hivatalos okmányt nem szívesen adok civilek kezébe. Írjanak le minden adatot ami kell nekik ahhoz, hogy később számonkérhessék rajtam a biciklit ha nem viszem vissze, de azon kívül hagyjanak békén...
Ha tényleg az lenne, hogy leírják az adataid és adod a 200 ft-ot majd kapod a biciklit, akkor biztosan elkezdenék használni, de így...? Előre látom, az adminisztrációs része annyi időbe kerül, hogy azalatt odaérsz ahova akarsz vagyis nem fogja megérni...

kispista5 2010.04.23. 13:22:05

hurrá, csak így tovább

remélem működni fog, s mindenki aki kipróbálja, végül beruház egy kétkerekű járműre (is)

Mákvirág 2010.04.23. 13:23:52

Na elmondom, hogy kéne ennek működni:
Lehúzzák a bankkártyád, aláírod, hogy ha ellopják, ellopod, tönkremegy...akkor kipengeted a lét. És ha tényleg, akkor a banktól fogja a kerékpárkölcsönző behajtani.
De elmondhatom azt is, hogy működ Hamburgban, de az csak ábránd lenne...

sz. 2010.04.23. 13:31:05

Minden tiszteletem az ötletgazdáké, de szerintem ebben a formában a szolgáltatást nem sokan fogják igénybe venni. Nem feltétlenül azért, mert BKV-járatokon következmények nélkül lehet bliccelni, hanem a letéti díj és az okmány miatt. Utóbbi ráadásul hivatalos okirat, amit tudtommal csak hatóság kérhet el. Ráadásul, ha ellopják bringát, nehogy már a kölcsönző személynek kelljen kifizetnie az árát. Ez így nincs kitalálva, de drukkolok a sikernek.

Csak a kommentek miatt... 2010.04.23. 13:39:04

És ha nem keresel, ergo nem kerül fel pénz a bankkártyádra rendszeresen, miből vonja le a bank az összeget?

sz. 2010.04.23. 13:39:11

Minden tiszteletem az ötletgazdáké, ugyanakkor az az érzésem, hogy ez így nincs kitalálva; a szolgáltatás nem lesz túl népszerű. A két ok: a letéti díj és az okmány. Utóbbi ráadásul hivatalos okirat, így nem is kötelezhetőek rá a kölcsönző személyek, hogy odaadják. Ezenfelül egyáltalán nem szimpatikus, hogy ha a bringát ellopják, akkor a teljes összeget ráterhelik arra, aki igénybe vette a szolgáltatást. Ráadásul a letéti díj párszorosáért már lehet venni olyan használt bringát, ami a célnak megfelel és elzötyög a szörnyű minőségű bicikliúton. (S ez vonatkozik az óbudai szakaszokra is.)

gergel 2010.04.23. 13:39:52

a honlapon teljesen más árakkal találkoztam!
Most akkor mi a valóság? Tessék frissíteni a kontentot!

www.berguson.hu/kerekpar-kolcsonzes,29.html

2010.04.23. 13:40:46

Már elmondták előttem, hogy ez így miért nem jó.
Bocs az off-ért, de mivel sok kerékpáros olvassa, hátha valaki tud segíteni!
A Könyves Kálmán körút és a Kőbányai kereszteződésénél ahogy a kerékpárút kijön a Népligetből, van egy sövény, ami akadályozza a kerékpárosok időben észlelését, emiatt balesetveszélyes. (Rögtön van egy jobbra út az autósoknak, akik általában nem vesznek észre, ezért mindig lassan közelítem meg.) Valaki tudja, hogy mely szervnek kellene ezt jelezni, mielőtt még valakit elütnek?

SanTa 2010.04.23. 13:43:24

Azt mindenki kihagyta, hogy "a jobb gépek kölcsönzéséhez" kell a munkáltatói, a letét, meg ilyenek? Megint csak azt látjuk meg, ami zavar minket, mi?

Egyébként szerintem az lenne a legjobb, ha a cég biztosítást kötne a bringákra, ami biztosítás költségét beépítené a kölcsönzési díjakba (legalábbis a várható forgalom figyelembevételével).

Persze így is ott van, hogy a dolgos, munkábajáró fiatalember kiveszi egy ezresért a bringát, a sarkon túl meg eladja többszöröséért. Az örök dilemma: hogy lehet a tisztességtelenség ellen tenni úgy, hogy közben a tisztességesek ne szenvedjenek a korlátoktól...

Videofon 2010.04.23. 13:46:55

Azért én kíváncsi lennék a Berguson Kerékpárbolt és az Óbudai Önkormányzat közötti szerződésre.
Annyira amatőr ez a dolog, hogy valakinek nagyon jól kellett járnia. Különben minek égetnék magukat?

Saringer 2010.04.23. 13:47:42

Gyerekkoromban én is szoktam biciklit kölcsönözni. Főleg a kocsma elől, miközben apán bent ecsetelte a napi teendőket a barátaival.:-)

GG81 2010.04.23. 13:49:23

@lxrose: az autósnak el kell engedni a bringást. a bringásnak meg nem kell szuicidnak lennie és 30-cal megközelítenie a kereszteződést.
nos, ha lassít és az autós sem hirtelen egyszercsak látja meg, akkor meg is tud állni neki. ha meg lassít a bringás, de az autós meg bunkó és szabálytalan volt, akkor még mindig az a helyzet, hogy túlélte, egyben van és felírhatta a rendszámát, ez most úgyis olyan divatos.

ne legyen ez már akkor probléma, hogy egy kereszteződés előtt a bringásnak is önérdekből is lassítania kell, mégha a KRESZ alapján elsőbbsége is van. bringázom és mindig lassítok ilyen rákanyarodós esetben, ezért élek. jogosítványom is van és vezetek is és akkor sem tartom megoldásnak, ha 30-cal átrobog valaki, mert azt észre sem lehet venni a kanyarodó manőver kezdetekor, ha sövény, ha nem sövény. és amit jogsi híjján kevesen tudnak, elsőbbsége akkor van az embernek, ha megadják... ;-)

2010.04.23. 14:12:39

@GG81: Ismered a helyet? Én is mindig lassítok, de ebből az irányból 10-zel sem lehet menni, nem hogy 30-cal, mert mire az autós elhagyja a sövényt és megláthat téged, már egymás előtt vagytok.
Egyáltalán melyik kerülethez tartozik? Előtte nemsokkal van egy "Üdvözöljük Kőbányán" tábla, de a másik oldal meg elvileg VIII. kerület.

www.BiSzex.hu · http://bisex.hu 2010.04.23. 14:14:56

hamar szétlopják majd a cigányok

GG81 2010.04.23. 14:21:47

@lxrose: ismerem, azért írtam amit. szerintem a népliget úgy ámblobb X ker... a planetárium is pl.

ave 2010.04.23. 14:32:48

Osszesen 50 bico van. Meg jol is jon, hogy nem mindenkinek tetszenek a feltetelek. Boven lesz, akinek ez bejon. Nekem pl. csak versenygepem van, csaladi kirandulasra igazan csak kolcsonbringaval tudunk menni.

Avatar 2010.04.23. 14:33:29

@Fedor: @MrEne:
Én úgy tudom sok szálloda megjátssza azt, hogy kijelentkezésig a recepciónál tartja a külföldi vendégek útlevelét...
A jogsi/személyi "zálogosítása" is hasonló védelmi lépésnek tűnik.
Magyarországon belül nem nagyon szoktam szállodába járni, szóval lehet, ez már nem így működik...

2010.04.23. 14:39:04

@GG81: Igen, az oké, de a másik oldalon lévő meki meg a VIII., így a fene se tudja, hogy hol van pontosan a határ. Nekem mindegy volna, de ha munkáról van szó, akkor a kerületek szeretik pontosan tudni, hogy meddig tart az illetékességük. :-) Egyébként elég volna csak kicsit karbantartani a sövényt, mert a sok eső miatt eléggé felfelé törekszik.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.23. 14:45:07

@Avatar: Csakhogy ez törvénytelen, ráadásul én ki nem adnám a kezemből az irataimat, inkább kijelentkeznék abból a szállodából, ha ilyet kérnének tőlem. Felírni lehet az adataimat, fénymásolni is engedem, ha szükséges, de otthagyni?

Píter 2010.04.23. 15:02:59

Egyébként az obudakerekpar.hu-n 200Ft/óra szerepel...

RustySpoon (törölt) 2010.04.23. 15:31:25

a 200 / nap életképtelen összeg.. az amortizációt sem fedezi.. feltételezem az üzlet ebben az, hogy 1 hónapon belül ellopják és akkor a bringa árát szépen beszedi, vagy akár ellopatja hetente és havi 4x szedi be :)

bolomba (törölt) 2010.04.23. 16:13:53

nem lehet plusz 200-500 Ft-ert biztositast kotni ra? nyilvan okmany nelkul jo is lenne.

@Píter:
obudakerekpar.hu/index.php?page1=03&page2=07

Fikifiki 2010.04.23. 16:28:43

Sziasztok,

Látom mindenki örül szép magyar módon...

Gratulálok.

Többi kerület is példát vehetne erről a kezdeményezésről!

Szép napot!

kineknem 2010.04.23. 16:39:57

Én Óbudán lakom, és bevallom, ilyen dolgok miatt tartom jó polgármesternek Bús Balázst. Korcsolyapálya a Fő téren, kerékpárkölcsönző...Talán nem óriási lépések, de legalább elkezdődött valami. A túl bonyolult adminisztációt pedig szerintem előbb-utóbb átgondolják a bringakölcsönzőben.

Walter Melone (törölt) 2010.04.23. 17:17:55

Egy amúgy jó dolgot sikerült magyarosítva elrontani ismét.
Munkáltatói igazolás, személyes okmány letétbe?
Hát, nem éppen ügyfélközpontú gondolkodásra vall.

AttaBa 2010.04.23. 18:30:25

PepinBacsi
Valamit rosszul tudsz, amerikában sem hagyják letétbe a hitelkártyát, azzal kell fizetni és nem cash. Mondjuk autóbérlésnél. És egyből meg is terhelik a számládat a kaucióval, amit aztán visszakapsz, ha visszavitted a kocsit.

esparzs 2010.04.24. 00:38:38

Egyetértek az előttem szólókkal, hogy ez jó ötlet csak nem így! Én is utálom mikor valamit akarok csinálni, de azt mindenki csak fikázza, de ezt van miért...
Amúgy itt a részletes SZABÁLYZAT!
www.obudakerekpar.hu/index.php?page1=04

PepinBacsi 2010.04.24. 03:08:42

@AttaBa:
Par hete bereltem, es hagytam ott a hitelkartyamat. (A Central Park-ban van a kolcsonzo.)
amikor visszavittem a bringat, akkor fizettem es visszakaptam a kartyat.
Lehet, hogy mas kolcsonzok mashogy csinaljak, de ott igy volt. Sok modszer van, sok mukodik is.
Remeljuk az Obudai is mukodni fog!!

Zsalugater 2010.04.24. 10:38:20

Asszem én is nyitok egy ilyet. Ingyen kölcsönadom a bringát, aztán ellopom az utcáról, és kifizettetem veletek az árát.

2010.04.24. 13:12:44

@PepinBacsi: Otthagytad a hitelkártyádat? Én biztos nem hagynám ott senkinél. Mondjuk személyes íratot sem. Írjanak fel minden adatot személyi igazolvány alapján, írassanak velem alá egy szerződést, hogy minden anyagi felelősséget vállalok és mentem.

Bebé 2010.04.24. 23:37:33

@MrEne: Egyetértek. De ez így a vízijárműveknék, Margit-szigeti négykerekűknél...:( Régóta.:(
(Az ötlet maga viszont egész európai.)

Bebé 2010.04.24. 23:38:19

@lxrose: Szerintem is elképesztő, de lásd előző kommentem...

Bebé 2010.04.24. 23:39:29

@Zsalugater: ez nem is olyan vicces, mint ahogy tűnik. Pont Óbudán komoly bici és autó maffia működik.

Bebé 2010.04.24. 23:40:41

@Walter Melone: Leszarják az ügyfeleket, még akkor is ha "belőlük gyű a píz".

A Kölök 2010.05.05. 12:05:27

Erre is tuti rákapnak majd a megélhetési bűnözők,előre látom,hogy lesz ebből még botrány,viszont én szurkolok és jó ötletnek tartom a kezdeményezést.Talán még igénybe is fogom venni egyszer :)

Messzi Vetek 2010.05.05. 12:35:47

GörögZita sunapozitív

aGerald 2010.05.05. 13:15:04

Nem értem, mi a problémátok a letéttel... Ha nem kérnének ilyesmit, akkor Mo-n (de ezek szerint NY-ban is) 4 nap alatt ellopnák mindet és nem lenne többé kölcsönző. Ha nem akarsz letétbe rakni jogsit, ne kölcsönözz. "Leszarják az ügyefeleket"?! Pont, hogy gondolnak a future ügyfelekre. Nekik is legyen még bicikli.
Az meg mi sem természetesebb, hogy ha ellopják, kifizeted. A sajátodat is kénytelen lennél kifizetni.

lombardo 2010.05.05. 17:36:02

Még szép, hogy kérnek munkáltatóit, azt mégsem írhatják ki, hogy dzsipóknak a kölcsönzés tilos. :)

Devil 2010.05.06. 11:53:30

Fo ter mellett lehet vhol parkolni?

Niro 2010.05.06. 12:03:38

Magyarországi szállodában így kellett: Egy kölcsönzői lapra ráírják a személyes adatokat, benne van hogyha nem viszed vissza 40 rugót fizetsz pluszba. Aláírni, 1 példány tiéd. A kölcsönzői díj egy napra kb. 1500 Ft volt. Megnéztem én is a honlapjukat ( www.obudakerekpar.hu ) nem kerületieknek 200 Ft/óra és 2-es kategóriánál nem kell munkáltatói. Szóval nagyon jó lenne, de a személyes irat engem is zavar. Egyébként példaértékű kezdeményezés.

Niro 2010.05.06. 12:06:57

Görög Zitát akkor kellett volna meghívna ha bicózna is... Ezért megérdemli abból a kézből a zserbót :D

Devil 2010.05.06. 13:40:21

Na jo ez fotosopp.
Nem-keruletieknek nem jar "ingyenbringa". Nem baj majd mi meg szedunk hidpenzt.
Van P+R parkolo a kozelben. A googla mapsen egy kb 20 ferohelyes parkolot talaltam. Ami akkor epp tele volt.
Szerintem ez az egesz kamu, nem old meg semmit csak hirverenek jo.

bujakieszter 2010.05.06. 18:22:51

Én is szívesen bringáznék így.De se jogsim se munkáltatói igazolásom nincs mert gyesen vagyok.Ilyenkor mi a helyzet?Az olyan emberek mint én vegyenek saját bringát?

p0c0k 2010.05.07. 14:55:11

Hollandiában rengetegen járnak használtan vett vagy eleve lepukkant bicajjal, így hogyha el is lopnák tőlük, ne érje nagy kár a tulajdonosát. Láttam terhes nőt is, aki egy szimpla bicajjal tekert. Egész megfelelő kerékpárokat lehet venni 40-50€-tól. Csak itthon meg azt látom, hogy a legtöbb ember szeret felvágni az 5 csillagos, új, fényes bringáikkal, és félnek, hogy elveszítik. Kint meg alapból nem nézik le az embert, csak mert épphogy még egyben van alattad a bicajod.
Remélem itthon is elterjed egy kerékpárkölcsönző-lánc: hogy ha elérted az úticélod, akkor egy másik, legközelebbi kölcsönzőben visszaadod, és nem kell attól tartanod, hogy távolléted közben ellopják.
süti beállítások módosítása