Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Autópályán tévelygett a mattrészeg biciklis

2010.04.06. 13:48 - kirk kapitány

A hétvégi nagy húsvéti közúti ellenőrzésnek – vélhetően a rossz idő miatt – kevés kerékpáros alanya volt. Az ORFK sajtóosztályán egyelőre nem is tudtak az ellenőrzés hálójába futott bringásokról külön adatokat mondani.

A csongrádi rendőrök azonban beszámoltak egy, a locsolkodás után irányt vesztő kerékpárosról. Legalább 100 ezres büntetésre számíthat az a 23 éves férfi, akit az M43-as autópályán állítottak meg a rendőrök. A kerékpáros azt állította Szeged-Kiskundorozsmára akart eljutni, de eltévedt, ezért keveredett a sztráda leállósávjára.

A szondázás után elvégzett vizsgálaton kiderült, hogy 0,9 ezrelékes volt az alkoholszintje. Feljelentették ittas vezetésért, és az autópálya nem megfelelő használatáért.

Címkék: rendőr ital orfk ittas kerékpározás

131 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr941898767

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kerékpárosok 2010.04.06. 23:38:57

A kerékpárosok olyan emberek, akiknek nincs pénze bérletre, sem autóra, vagy homoszexuálisak, esetleg mindhárom.Valljuk be, mikor meglátunk egy kerékpárost feszes nadrágban, szűk felsőben, napszemüvegben és bukósisakban, csakis a röhögés lehet a válasz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evee 2010.04.06. 21:24:14

@orly: Tudom, azért tettem idézőjelbe...szoktam én is bicajozni mostanság kevesebbet ugyan, de régen nagyon is intenzíven. Kb 5 éve letettem arról hogy közlekedjek is vele a városban, pl pont a Duna menti bringaút használhatatlansága miatt, én a kocsik közé ki nem megyek. Inkább marad hobbinak, szerencsés helyen lakom ahol tényleg ki lehet használni egy mtb-t. Közlekedni meg közlekedek kocsival, lehet fikázni emiatt.

igazi hős 2010.04.06. 22:12:25

@deaks: Részben igazad van, de ott sántít az érvelésed, hogy ez a sokadik szilveszteri-húsvéti razzia, ergo az autósok megszokták, hogy ilyenkor kicsit szerényebben igyanak (87 még így is megbukott). Bringások még nem tanulnak illetve egy réteg (aki minden este színuszgörbe mentén megy haza a kocsmából) nem is fog, ők csak kihalnak szép lassan (remélhetőleg nem az én kerekeim alatt).

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2010.04.06. 22:14:25

@Alikam: Jézusom, megint egy bringajogsi evangelista! Ahhoz, hogy többszáz lóerős, többtonnás járművekkel fel-alá furikázhass ott, ahol emberek élnek, még szép, hogy vizsga és jogosítvány kell. Sőt, sokkal több is kellene szerintem, például pszichológiai alkalmasság vizsgálata. Kellene még olyan rendőri jelenlét, ami mellett az agresszív, felelőtlen vezetés, gyorshajtás, szándékos durva szabályszegések elkövetői rövid időn belül jogosítvány nélkül találnák magukat.

Viszont nehogy már jogosítvány kelljen ahhoz, hogy a saját izomerőmet használva kerékpárt tekerek!

Stock 2010.04.06. 22:34:12

@bonnie: a sebességkülönbség, ott többnyire 70 a megengedett, 3 sávon folyamatosak a sávváltások, nagyon veszélyes üzem.. mostanában meg egyre többen tekernek rajta bele sem gondolva ezekbe.

Stock 2010.04.06. 22:43:38

@Viszketeg: mi az, hogy nehogymár?? dehogymár!!
jogok legyenek kötelezettség meg ne?!
robogóra kell jogsi, biztosítás, kerékpárra meg nem?!?! miért????
miért gondolod, hogy istenadta jogod egy ezközzel tetszőleges tempóban haladni a szabályok betartása és ismerete nélkül??
kit érdekel, hogy izomerővel? miért pont azzal lehet, miért nem elektromos meghajtással, vagy hidrogénnel??
TE IS RÉSZESE VAGY A FORGALOMNAK.. pont ti akarjátok, hogy közlekedő társnak tekintsenek az autósok, így hogy?!?!
ettől a hozzállástól gurul el mindig a gyógyszerem!

Stock 2010.04.06. 22:45:01

@Viszketeg: elszállt, amit írtam.. pff!
dehogymár, igenis bringajogsi! akarsz közlekedbni, vagy nem, miért pont bringára ne kéne?!

Fleurs Du Mal 2010.04.06. 22:47:36

@Viszketeg: Ha közúton közlekedsz, kelljen a KRESZ tudása. A többi közlekedő ugyanis csak úgy tud menni, ha te is kiszámíthatóan (=KRESZnek megfelelően) közlekedsz. Ha ez nem tetszik, használd az izomerődet a járdán. Gyalogolj.

Forest (törölt) 2010.04.06. 22:55:32

@Viszketeg: Nem az izomerő, vagy az erő mértéke a döntő, hanem az hogy a közlekedés többszereplős játék, ahol bizonyos elemi szabályokat ismerni kell, sőt be is kell(ene) tartani!
Hányszor látok a Váci úton a Lehel csarnoknál forgalommal szemben tekerő kerékpárost, hányszor mennek át a már hosszú ideje pirosan világító közlekedési lámpa előtt az úton, hányszor látom őket a Lánchídon a záróvonalon kötéltáncolva csúcsforgalomban!
Érdekes volt a beszélgetés, egyszer egy "vérprofi" bringással, a piros lámpával kapcsolatosan: "Ha nem jön semmi, minek álljak meg a piros lámpánál?" Hát.. nem tudom, ha az autósok is ugyanakkora arányban szabálytalankodnának mint az ún "városi kerékpárosok" (egyszerűbben szólva kamikaze szervdonorok), hány baleset lenne naponta a városban...

Stock 2010.04.06. 23:13:15

@Viszketeg: "Kellene még olyan rendőri jelenlét, ami mellett az agresszív, felelőtlen vezetés, gyorshajtás, szándékos durva szabályszegések elkövetői rövid időn belül jogosítvány nélkül találnák magukat."
és mégis miért kellene, hogy aztán kerékpározhassanak, mert ahoz nem kell jogsi?
vagy így szűrnénk, hogy ki alkalmas profi bringásnak?? :)

viccet félretéve: totál igazad van, tényleg szigorítani kéne az autósok képzésén!
ellenben talán nektek is le kéne tenni valamit az asztalra, mielőtt az autósoktól követeltek még többet(előbb legalább a felét kéne nektek is megtenni, mint amit egy autós megtesz azért, hogy közlekedjen!).... mert így borzasztó komikus.

GaZe 2010.04.06. 23:21:00

csak 40 komment?
pedig az apokalipszis első lovasa karikázott be a betonútra!!! eljő a világvége!!!

GaZe 2010.04.06. 23:22:49

@Stock: ja, tok komikus.
elvegre egy bringas mondjuk sajat izomerjebol vezerel 20 kilo vasat, es ha hulyeseget csinal, akkor a sajat fejet tori ossze jo esellyel, mig a legostobenkobb un-szuperalkalmatlan vasarnapi urvezeto aki libat adott a jogsiert, egy bokamozdulatos gazfroccsel vasal ki valakit masfel tonna vassal.

valoban tokre hasonlo a ket dolog...

Stock 2010.04.06. 23:29:38

@GaZe: igen nagyon hasonló, ahogy mondod!
pl ha egy bringás egy gyalogost üt el 50-nel.. vagy elesik miatta egy motoros, netán összemegy miatta pár autó...... jelentéktelen apróságok!
csak azt nem értem, ha tényleg ennyire jelentéktelenek vagytok, mint ahogy ebben a témában próbáljátok beállítani, akkor miért foglalkozik veletek az új kresz, minek kell nektek bringaút, minek nektek bármi, elvégre ti nem közlekedők vagytok, hanem csak "20 kilo vas"??!!

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.04.07. 00:21:54

@Alikam: Becsi egyezmeny miatt.
www.unece.org/trans/conventn/crt1968e.pdf

8. oldal elejen talalhatod meg a leirast, 5. ponttal kezdve.

Forditas: "5. A szerződő felek kötelesek elismerni a területükön nemzetközi forgalomban kerékpárokat és mopedeket, amelyek teljesítik ezen egyezmény az V. fejezetben leírt technikai követelményeket, és azok vezetőinek normál tartózkodási helye a szerződő felek területén van. Egyik szerződő fél sem írhat elő a kerékpárosok és mopedek vezetőinek vezetői engedélyt a nemzetködi forgalomban.
Azon szerződő felek, melyek az 54. cikk, 2. paragrafussal egyező alkalmazkodási nyilatkozatot tettek, mely szerint a mopedeket motorkerékpárnak tekintik, előírhatják a mopedek vezetőinek a vezetői engedély birtoklását."

Iskolai kepzes viszont lehet. De felnotteknel nemtom, mi a legjobb megoldas, a kerekparosok altal szervezett kozlekedesbiztonsagi turakra nem nagyon jelentkeznek.

igazi hős 2010.04.07. 00:24:24

@Stock: "ellenben talán nektek is le kéne tenni valamit az asztalra, mielőtt az autósoktól követeltek még többet(előbb legalább a felét kéne nektek is megtenni, mint amit egy autós megtesz azért, hogy közlekedjen!).... mert így borzasztó komikus." Fele hogy jöjjön ki? A bringások egy rész önveszélyes a forgalomban. Az autósok kb. ugyanekkora része ön- és közveszélye s a forgalomban. Így megvan a fele, remélem megfelel.
Nem a jogsiszerzést kéne szigorítani, hanem a felelős közlekedést betartatni. Németeknél ha sűrűn váltasz sávot, a civil rendőrautó kiszed a sorból, mert veszélyes vagy a többiekre. Ennek kéne etalonnak lennie, nem a no limit autópályának. A pesti átlagautós igenis barom: összevissza parkol "kék bérlettel"; belemegy a kereszteződésbe, amit nem tud a sárga alatt elhagyni; másodikként-harmadikként még átmegy a piroson; agresszív; "ügyesen előzi" a sort a kanyarodó sávban; satöbbi, satöbbi, satöbbi.

Egyébként a legtöbb bringás elég sokat tesz le a közösség asztalára: nem autózik, ezért tudsz még egyáltalán megmozdulni ebben a városban. (Ha nem pesti vagy, akkor persze nem így van: a kerékpárosok alkoholista csórók, akiknek nem telik autóra és irigyek a teremtés koronáira, ezért vetik únos-untalan a kerekek alá magukat. De lehet, hogy a pesti bringások sem különbek, csak még sznobok is.)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.07. 07:42:14

@Stock: A Váci úttal mi a baj? Ott én is szoktam tekerni, ha sietek munkába (Angyalföld-Belváros) és nincs időm arra, hogy egy kilométeres kerülőt tegyek az egyébként jó minőségű dunaparti bringaút felé. Sajnos a másik, kerékpárúttal ellátott útvonal (Kassák Lajos utca) is rákényszerít arra, hogy minimum a Lehel tér - Alkotmány utca szakaszt a Váci úton tegyem meg, ráadásul a Nyugatinál a felüljáró mentén szabálytalanul keresztezve a nagykörutat (menjen fel a tököm a felüljáróra, hegymenetben erőltetett tekerés közben szívva a dugóban araszoló autók füstjét)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.07. 07:48:08

@Stock: Te meg miből gondolod, hogy a szabálytalan bringás majd szabályosan fog közlekedni egy papír miatt? Az autósok között is mindenki látja, hogy hányan tartanak be minden szabályt, pedig nekik van jogsijuk.

Mi legyen azzal, akinek van mondjuk A és/vagy B kategóriás jogsija? Nekem is van, most fizessek újabb tízezreket bringajogsira, csak mert szerinted attól változik valami?

veny 2010.04.07. 08:02:22

@GaZe: A KSH szerint a személyi sérüléses közúti balesetek okozásában a bringások magasan túlreprezentáltak a közlekedési részarányukhoz képest, ezt nem kéne elfeledni egy pillanatra se.

portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/tabl2_05_11i.html

Yoss 2010.04.07. 08:12:55

0.9 ezrelék bringán nem sok szart számít. Persze ittas, de ebben az esetben nem olyan gyorsan történnek a dolgok, hogy sokat ronthatna a koordinációján. Az hogy mattrészeg, meg igen erős túlzás. Tovább azt is vegyük hozzá, hogy ha teker, akkor egy fél óra múlva az a 0.9 már jócskán lefeleződik. A testmozgás sokat segít az alkohol lebontásában. Nem mondom, hogy meg kell dícsérni, de nem érzem ezt akkor durranásnak, hogy sok 10e pénzt kaszáljanak be tőle. Ennél sokkal inkább beakasztott bringások járnak nap mint nap vidéken, csak ha nincs húsvét, akkor mindenki leszarja..

veny 2010.04.07. 08:16:46

@atomboy: A Bécsi egyezmény semmire nem kötelez a belső szabályok terén, csak azt mondja, hogy külföldi bringástól ne kérjünk jogsit.

veny 2010.04.07. 08:23:16

@Gery.Greyhound:
Két értelme tud lenni a papírnak:
- legalább egyszer figyelmesen elolvasod a KRESZ-t
- van vesztenivalód a szabályszegéssel

Ugyanakkor abban igazad van, hogy ettől önmagában nagy csodák nem lesznek.

Meglevő másféle jogsi mellé nyilván nem kéne még egy, ne kötözködj már butaságokon...

veny 2010.04.07. 08:24:18

@Yoss: "0.9 ezrelék bringán nem sok szart számít."

Jajj.

igazi hős 2010.04.07. 08:40:24

@Yoss: "0.9 ezrelék bringán nem sok szart számít." Ez nálam is kiveri a biztosítékot. Nem számít a lassabb reflexed, mert lassabban mész? De a többiek nem lassítanak a kedvedért, igyanak ők is 1-2 sört? Vagy tábla volt a hátán: "Kicsit ittam, kérem nagyobb ívben kerüljön ki!"

Picsasereghajtó 2010.04.07. 08:41:45

Én 3-4 sör után lazán hazatekerek a Gödörből az Üllői út járdáján kerülgetve a gyalogosokat. Eddig sosem ütöttem el senkit. :)

Picsasereghajtó 2010.04.07. 08:46:35

@Sün! balázs: Egyszer amúgy elütöttem egy gyalogost ittasan. Tavaly nyáron, amikor olyan meleg volt hogy másodfokú hőségriadót adtak ki, jó hogy megálltam a Gödörnél pihenni kicsit, és legurítottam 2 azaz KETTŐ sört (meg se éreztem, egyből kiizzadtam, 40 kilométer volt akkor mögöttem és még 20 előttem) aztán a Bajcsy-n az egyik villanyoszlop mögül egyszer csak a kerékpárúton termett egy gyalogos, én meg 40-nel repesztettem épp. Ha nem iszok sört, akkor is nekimegyek a szerencsétlennek, amúgy nem lett sok baja csak fellökődött.

JT_Biopower 2010.04.07. 09:16:14

Az ilyen embereket nem lehet biciklisnek nevezni. Vagy csak azért, mert az volt éppen nála?
Ha éppen autóval lett volna, akkor abba ült volna bele és akkor jogosan használta volna az utat, de akár gyalog is támolyoghatnak részegek bármerre.

Lehet, hogy valami rémlett neki, hogy "iszik, vagy vezet". Otthonhagyta az autót és bringával ment :)
--------------------------------
Pár éve húsvétkor engem is megállítottak a rendőrök Komáromban szondáztatás céljából. Amikor modtam, hogy Linzen túlról jövök, csak most értem ide (éjjel 2 körül) és még van bő 100km, eltekintettek tőle.

cso zsi 2010.04.07. 09:21:27

@Gery.Greyhound: Talán folytatnod kéne a Gogol utca felé a Kassákról, elvégre azért épült ki.
Kifejezetten az autósok rovására, a kerékpárosok javára, az életed védelmében. Akkor miért kell más idegeivel játszanod?

cso zsi 2010.04.07. 09:25:58

@igazi hős: Nem halnak ki, újratermelődik. Vannak bizonyos munkakörök, ami mellé "dukál a védőital".
Mások meg azért isznak (miből?) mert nincs munka.

Ленина · http://szanalmas.hu 2010.04.07. 09:31:10

Nekem az ilyen esetekre van egy kompresszoros légkürt az autóban. Ha esetleg a bringás haver kint kacsázik az út közepén, kap egy dudát, amelyiktől lélekszakadva megindul a helye felé, miközben a fos lecsurog az ülésén :)

Ленина · http://szanalmas.hu 2010.04.07. 09:33:35

Egyébként egy ittas bringás ugyanannyit érdemel, mint egy ittas járművezető, hiszen a bringával is halálra lehet gázolni gyereket, idős asszonyt, stb. A sok köcsög, aki pedig felül a kerékpárra piásan, egyszer ráb@szik.

derabitz 2010.04.07. 09:57:30

Amíg a bringás szabálysértéseket nem kezelik azonos szinten más járművezetők szabálysértéseivel, addig a bringások nagy része a szabályokat csak megszegendő tételnek fogja tartani.
Van Magyarországon tucatnyi bringás szervezet, de azok közül talán csak egy tartja fontosnak a kerékpárosok, a kerékpározni vágyók KRESZ oktatását, vagy a meglévő tudásuk fejlesztését.
Lehet mondani, hogy nem a bringás szervezetek dolga lenne ez, de a civil szervezetek azért jöttek létre, hogy betöltsék azt az űrt, amit az állam szándékosan vagy tudatlanul hagy maga mögött.
Kirívó példa a Kerékagy jelenlegi példája, mint ahogy kirívó volt anno a naplementét csodáló autós hölgy haláltokozó tömeges kerékpáros gázolása is.
Jó lenne, ha a blog a mellet, hogy felveszi oldalaira az ilyen és hasonló eseteket, úttörőként a kerékpárosok részére, KRESZ ismereti és magyarázati bejegyzésekkel is szolgálna.

derabitz 2010.04.07. 10:00:10

@Ленина:

Ha rendesen be van kanyarva a fickó, Te dudálhatsz a világba neki akár hajókürttel is.

zati 2010.04.07. 10:09:12

Bringajogsi? Általános iskolában a sok f@szság mellett be kellene vezetni a kötelező Kresz oktatást pl. egy fél évig. A technika, társadalomismeret, vagy hit- és erkölcstan, vagy mittomén melyik tantárgy részeként. Nem csak a szabályok, hanem fimvetítéssel és helyzetgyakorlatokkal színesített előadássorozatként. Aki ott sikeresen levizsgázik az alapokból, az kapjon bringajogsit. Főútvonalon csak azzal engedném a népet forgalomba biciklivel, plusz KÖTELEZŐ FELELŐSSÉGBIZTOSÍTÁSSAL. Évi párszáz forinttal be kéne szállni, különben ki a bánat téríti meg, ha az istenbarma nekem jön, és behorpasztja a kocsimat. Egy karc, és 100 000 ft a kár, bicós barátaim!
Nemrég az utcánkban lekanyarodás közben húzta végig egy részeg nő a kereszteződésben álló, neki épp elsőbbséget adó kocsi oldalát. Ő persze nem akart fizetni, de a rendőr emlegetése okán csak lehozott némi pénzt a kárra. Nos, ha valaki (én) nem lép fel határozottan, akkor "nehomá fizessek, én biciklis vagyok!" elven elsunnyogott volna.
És naponta sok ilyen eset van.

Tehát, bringások:

1. Vagy elfogadjuk és TI IS elfogadjátok, hogy a közlekedés teljes jogú részei vagytok, és akkor ez közelezettségekkel is jár (oktatás, biztosítás, biztonsági eszközök)
2. Vagy kihúzzátok magatokat, hogy ti nem, ti MÁSOK vagytok. Jó, nincsenek kötelezettségek, de akkor jogotok sincs az utakat bitorolni, úgyhogy húzzatok onnan!

Nekem az első álláspont a szimpi.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.07. 10:10:12

@cso zsi: Ha elmondod nekem, hogy a Váci útra MERŐLEGES Gogol utcán hogy jutok el a Nyugati-Bajcsy útvonalon az Alkotmány utcáig (ahol folytatódik a kerékpárút), akkor örömmel megyek arra.

Azt ne mondd, hogy a Gogol utcán menjek le a Dunapartra, végig a Parlamentig, majd az Alkotmány utcán vissza a Bajcsyra. A váci úton másfél kilométeres szakasz valamivel több, mint a duplája lesz így. Még jó, hogy nem küldesz át az Árpád-hídon Budára... (szoktam amúgy néha a Margitszigeten, vagy a budai rakparton menni a Váci út felé, főleg hazafelé amikor nem sietős. De ha időre megyek a belvárosba, akkor minden kilométer számít, nem érek rá kóvályogni - pont azért választottam a bringát, mert gyors)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.07. 10:11:02

@Gery.Greyhound: zárójeles mondatban Váci út felé -> Váci út helyett

kisqtya33 2010.04.07. 10:17:28

Én rendszeresen tekerek, tehát nem vagyok bicajellenes, de egyáltalán nem tartom rossz ötletnek, hogy aki bringára ül az vizsgázzon le kreszből (persze csak akkor ha nincs egyéb jogsija). Pont egy hete láttam hogy egy idősebb fószer szépen betekert a körforgalomba balra (ahol alapban nincs keresnivalója kerékpárosnak, főleg hogy körben szépen kijelölt kerékpársáv van). Ja és természetesen fel volt háborodva hogy miért dudál mindenki.

Egyébként egy kerékpáros ugyanúgy résztvevője a közúti forgalomnak (már ahol nem tiltja tábla) mint bármely más ott közlekedő. Akkor miért is ne kéne ismernie a KRESZ-t?

Egyébként nekünk egy baromi rendes technikatanárunk volt általánosban, aki ötödiktől kezdve minden évben átvette velünk a kreszt. Na persze nem mindent, csak azt ami egy bicajosra vonatkozik.
Gondolom most az ilyen általános iskolai oktatás nem létezik.

TROLLFORGATÓ!!!!!!!!!44négy | problem? · http://akinemmekintosthasznalazbuzi.blog.hu 2010.04.07. 10:18:06

Az összes BICIGLIST kötelező jelleggel le kell itatni a Gödörnél, aztán az Andrássy úton át ráterelni őket az M3-asra, és kilapítani az összeset egy platós ifával.

plephyl 2010.04.07. 10:21:10

mattrészeg? 0,9 ezrelék az max 3 sörnyi alkohol...
újabb bugyuta, túlzó, hatásvadász cím.

kisqtya33 2010.04.07. 10:22:19

@TROLL-I-BUSZ:

BICIGLIS = BICIKLIS

Manyizga (törölt) 2010.04.07. 10:23:34

Ittas biciklis: büntessék meg, jogos.

Rengeteg olyan út van Magyarországon, amelyikről ki vannak tiltva, PEDIG nincs alternatíva rá. Ilyen pl. a 4-es út Albertirsa-Üllő szakasza...

Stock 2010.04.07. 10:34:02

@atomboy: kiváló, turistáknak nem kell...
ellenben akik nap mint nap résztvesznek a közlekedésben, azoknak muszáj!
jópofa ez az egyezmény és hogy állandóan felemlegetitek... de azt tudtad, hogy unión belüli vámok sem lehetnének pl regadó?!

Picsasereghajtó 2010.04.07. 10:34:36

@Gery.Greyhound: Nem beszélve arról, hogy a Váci úton ha mákod van és elkapod a zöldhullámot, a Nyugatiig rakhatod nyélen 35-tel, míg a Gogol utcán legalább 3 keresztező főút van stop, vagy legalábbis elsőbbségadás kötelező táblával. Szóval az egy dolog, hogy kétszer olyan hosszú mint a Váci úton ugyanez, de ráadásul háromszor annyi idő végigmenni rajta. Elbaszott egy idióta aki azt mondja, hogy menjen arra a biciklis, ennyi erővel aki autóval akar Pestről eljutni Vácra, az menjen át a Megyeri hídon a Duna túloldalára, és Tahitótfaluról kompozzon vissza.

Stock 2010.04.07. 10:39:38

@igazi hős: nincs olyan, hogy valaki csak magára veszélyes a forgalom résztvevőjeként, már mások is leírták, ez egy többszereplős játék!

"Nem a jogsiszerzést kéne szigorítani, hanem a felelős közlekedést betartatni. Németeknél ha sűrűn váltasz sávot, a civil rendőrautó kiszed a sorból, mert veszélyes vagy a többiekre. Ennek kéne etalonnak lennie, nem a no limit autópályának."
és az objektív felelősségnél jobban hogy akarod betartani?!
a rendőrség jelenlegi fő profilja az autósok bírságolása, a fél állomány ezen dolozik...
a német példád meg pont az autobhanon létezik!! :)

"Egyébként a legtöbb bringás elég sokat tesz le a közösség asztalára: nem autózik"
hagyd már az ekkora baromságokat!!!!!!!!!
én is éppen nagyon sokat teszek a társadalomért, mert a gép előtt ülök és em autózok..
egy bringásnak vagy a hobbija, vagy nincs pénze másra.... nem a társadalom oltárán áldozza fel magát a kerékpározással!!

Stock 2010.04.07. 10:41:32

@igazi hős: nincs olyan, hogy valaki csak magára veszélyes a forgalom résztvevőjeként, már mások is leírták, ez egy többszereplős játék!

"Nem a jogsiszerzést kéne szigorítani, hanem a felelős közlekedést betartatni. Németeknél ha sűrűn váltasz sávot, a civil rendőrautó kiszed a sorból, mert veszélyes vagy a többiekre. Ennek kéne etalonnak lennie, nem a no limit autópályának."
és az objektív felelősségnél jobban hogy akarod betartani?!
a rendőrség jelenlegi fő profilja az autósok bírságolása, a fél állomány ezen dolozik...
a német példád meg pont az autobhanon létezik!! :)

"Egyébként a legtöbb bringás elég sokat tesz le a közösség asztalára: nem autózik"
hagyd már az ekkora baromságokat!!!!!!!!!
én is éppen nagyon sokat teszek a társadalomért, mert a gép előtt ülök és em autózok..
egy bringásnak vagy a hobbija, vagy nincs pénze másra.... nem a társadalom oltárán áldozza fel magát a kerékpározással!!

MSimon 2010.04.07. 10:42:55

@Yoss: 0,9-et _mértek_ nála, tehát az a te logikád szerint már "fele" az eredetinek, nem annak a felét kéne számolni, hiszen nem visszafele tekert, ugye? Mert akkor elég súlyosan kezdte volna a tekerést....

zsitva 2010.04.07. 10:54:22

Szerintem a csávó megörült a rendőröknek mert végre megmondta neki valaki, hogy hol is van éppen. Neki erről fogalma sem lehetett.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.04.07. 10:59:33

@Forest: Szeretem ezt a folytonos "kamikaze szervdonorok"-szöveget. Hallott már bárki olyan hírt, hogy piros lámpán átmenő biciklist ütött el egy autó? Én biztosan nem. A biciklis balesetek 90%-át két helyzet okozza:
- kivilágítatlanul közlekedik az ipse valahol két falu között,
- a bicikliúton haladó bringásnak az autós nem adja meg az elsőbbséget.
Szóval a fröcsögésed indulatlevezetésnek minden bizonnyal kiváló, de a tényekkel nincsen köszönő viszonyban.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.04.07. 11:05:24

@veny: Azért "magasan felülreprezentáltak" a bringások, mert ha egy biciklis balesetet okoz, akkor abból 100 esetből mondjuk 80-szor van személyi sérülés (és maga a bringás sérül, nyilvánvalóan). Autósok esetében 100 esetből lehet talán 5-ször sérülés.

igazi hős 2010.04.07. 11:06:02

@Stock: "egy bringásnak vagy a hobbija, vagy nincs pénze másra" Erre ezt tudom válaszolni: "hagyd már az ekkora baromságokat!!!!!!!!!"

"nincs olyan, hogy valaki csak magára veszélyes" Igazad van, a piroson áthúzó bringás és kamion egyforma veszély. Meggyőztél, ezentúl lenyomom a kamiont, ha zöldet kapok.
Mit ér az objektív felelősség, az általam említett vezetők ellen?!? A gyorshajtókat büntetik, de legritkábban a zebrán 70-nel áthúzókat, hanem a faluszélén, az első háztól 500 m-re. (Tudom, ott is 50-nel kéne már menni, de nem ugyanakkora a kockázat.) Kéne fényképezni legalább néhány kiemelt csomópontot: minden körbepirosnál villant egyet, aki szerepel a képen, kap egy csekket. Mindegy, hogy pirosba ment bele, vagy "csak" beragadt.
Prágában a szemem láttára vittek el 5 percen belül egy autót, mert akadályozta a főút forgalmát, nálunk 1 órát áll a villamos vagy a troli egy-egy bunkó miatt.

PR32 (törölt) 2010.04.07. 11:06:49

@TROLL-I-BUSZ | biciGlisek takarodjatok!:

Néztem a blogodat. Tényleg pofátlanság, hogy nem hagynak a Margit hídon járdán robogózni a biciGlit tolók. :)

PR32 (törölt) 2010.04.07. 11:10:47

@Stock: OK, örömmel fizetem a kötelezőt a bringámra (teljesítmény alapon).
Jogsim van 12 éve, az elég?

vlgymir 2010.04.07. 11:14:10

Honnan a francból szeditek, hogy a 0,9 az 3 sör? Nekem mintha úgy rémlene, hogy egy korsó, az 0,1. Javítsatok ki, ha tévedek. Egyébként pedig, hogy ki mennyire van elkábulva az alkoholtól az egyéni.
Egyébként szerintem külön kellene választani a bringásokat a városban, és a vidéken kerekezők szerint. Ugyanis minél kisebb településre megyünk, annál valószínűbb, hogy a kocsmába többen mennek bringával, mint gyalog. Azoknak pedig tök mind1, hogy Húsvét van, vagy másik napok. A két csoportot nem lehet összemérni egymással.
Különben tényleg nagyon boldog lehetett a papa amikor megtudta, hogy merre kell haza mennie.
Egyébként pedig az ittas vezetést büntetni kell, mégpedig szigorúan.

Stock 2010.04.07. 11:14:27

@Gery.Greyhound: "A Váci úttal mi a baj?"
már írtam.. :)
bár a Lehel és a Nyugati között valóban elmegy a dolog ott már csak 50 megengedett és 2 sáv van, amiből a külsőben általában úgyis állnak!!

"sietek munkába (Angyalföld-Belváros) és nincs időm arra, hogy egy kilométeres kerülőt tegyek az egyébként jó minőségű dunaparti bringaút felé."
azért remélem azt felfogod, hogy neked nincs időd, de másnak legyen mögötted araszolni...
nem hiszem hogy te elfogadod egy autóstól, ha alternatív útvonalat választ a te rovásodra csak azért , mert ős siet?! :)

amit a végére írtál meg végképp nem értem: miért gondolja egy kerékpáros, hogy neki joga van megszegni bármilyen szabályt, azért hogy közlekedjen??

Stock 2010.04.07. 11:21:27

@Gery.Greyhound: "Te meg miből gondolod, hogy a szabálytalan bringás majd szabályosan fog közlekedni egy papír miatt?"

abból gondolom, hogy lesz vesztenivalója..!
persze nem csodaszer, nem lesz mindenki szabályos........ de legalább a többség betartja!

nem, ha van jogsid ne fizess.. legyen érvényes kerékpárra és ha súlyosat vétessz, akkor vegyék el a B-s jogsidat kerékpározáskor!

Stock 2010.04.07. 11:26:13

@Sün! balázs: "Én 3-4 sör után lazán hazatekerek a Gödörből az Üllői út járdáján kerülgetve a gyalogosokat. Eddig sosem ütöttem el senkit. :) Egyszer amúgy elütöttem egy gyalogost ittasan."

király vagy! kicsit skizofrén, kicsit felelőtlen, de nagyon menő!
"én meg 40-nel repesztettem épp. Ha nem iszok sört, akkor is nekimegyek a szerencsétlennek, amúgy nem lett sok baja csak fellökődött"
ez a fellökődés halosan jó poén lehet, ahogy olvasom soraid, majd megjátszom a pirosnál előre pofátlankodókkal hátulról, biztos nekem is tetszeni fog... ;)

Stock 2010.04.07. 11:30:09

@plephyl: kire hogy hat az alkohol..!
és a járművezetés ténye mellett lényegtelen, zéró tolerancia van!

Stock 2010.04.07. 11:33:34

@Zigomer Trubahin: igazad van a piroson áthaladás veszélytelen, aki mást mond hazudik!

Stock 2010.04.07. 11:38:24

@igazi hős: "egy bringásnak vagy a hobbija, vagy nincs pénze másra" Erre ezt tudom válaszolni: "hagyd már az ekkora baromságokat!!!!!!!!!"

miért lenne baromság??????
ez így van!
ismersz olyat, aki azért kerékpározik, mert az a leguniverzálisabb közl.eszk.?

"Igazad van, a piroson áthúzó bringás és kamion egyforma veszély"
miért írsz baromságokat, miért nem vagy realista?

"Mit ér az objektív felelősség, az általam említett vezetők ellen?!?"
legyen jogsitok, biztosításotok, esetleg rendszámotok... igazoltassanak titeket is rendszeresen...!!!!!

és után térjünk vissza az autós szabályszgők további megrendszabályozására!

Stock 2010.04.07. 11:40:14

@PR32: persze, hogy elég a jogsid, számotadtál a kresz tudásodról!
örömmel olvasom, hogy vannak normális fellősségteljes bringások is... bár sajnos úgy tűnik nagyon kevesen, legalábbis ezen az oldalon reprezentálva..

cso zsi 2010.04.07. 12:16:16

@Gery.Greyhound: Hogy is van az, hogy az észak-Pestről (környékéről) - dél-Budára (környékére) autózó az menjen az M0 gyűrűn?
Nemrég a fuvar mellé kértek szívességet. Heti 5x, napi 20 km többlettel. (még 299 ft-s dízellel)
Mint sofőr, halkan feltettem a kérdést, hogy ki fizeti? Mindenki széttárta a karját.

PR32 (törölt) 2010.04.07. 12:24:25

@Stock:
Bevallok egy titkot. közlekedés közben nem a KRESZ szabályai az elsődlegesek. Úgy megyek, h minél kevesebb necces helyzet legyen.

(nem csak neked)
Nézzük az általános KRESZ-ismereteket, egy találós kérdés:
Átlósan átvezetett villamossínek előtt kiteszem a kezem balra (irányt jelzek), átmegyek a síneken (a lehető legmeredekebb szögben, hogy ne akadjon be, csússzon meg a kerék), majd visszahúzódom az út jobb szélére, és megyek tovább egyenesen.

Namost a kérdés:
1. Én szabályosan jelzem az irányváltoztatási szándékomat (balra húzódás).
2. Autós kolléga jogosan ordít, h miért irányjelzek balra, ha aztán megyek tovább egyenesen.

Kinek van igaza?

zsitva 2010.04.07. 12:28:51

@Zigomer Trubahin: Hallott már bárki olyan hírt, hogy piros lámpán átmenő biciklist ütött el egy autó? Én biztosan nem.
-----------------
Hallani nem hallottam ilyet de látni láttam sokat amikor 5 évig baleseti helyszínelő voltam.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.07. 12:57:00

@bonnie: Hogy ott van mellette a kerékpárút, de az autista megy 20-al a középső sávban a 70-el rongyoló autók között, át piroson, gyalogoson, sokszor még egymást is fellökve.

k_attila78 2010.04.07. 13:21:35

az az autós aki itt frecsog a biciklisek szabálytalanságaira az gondolom városban 50 külterületen 90 autópályán 130-al halad mindig indexel ha kanyarodik nem lép át soha egyetlen záróvonalat sem a dudát veszély esetén használja csak...

Igen mindannyian szabályszegők vagyunk attól mert autód van nem jobb a te szabálytalanságod mint a bicikliseké.
Nekem autóm és biciklim is van, városban biciklit használok mert annak van értelme, ha cuccolni kell előveszem az autót sok embernek nehéz ezt felfogni?
Náluk hatott a mónikasó:)))))

soldat 2010.04.07. 13:33:39

Betépve.
Hasítva.
Becsavarva.

igazi hős 2010.04.07. 13:44:51

@Stock: "miért lenne baromság??????
ez így van!
ismersz olyat, aki azért kerékpározik, mert az a leguniverzálisabb közl.eszk.?"
Itt a topikon vagyunk egypáran, akiknek van autója, de különböző okok miatt a bringát választjuk. Ki a költsége, ki a sebessége, ki a környezet védelme miatt, van akinek egyszerűen jobban esik bringázni, mint autóban tespedni. Én megengedhetném magamnak, hogy bárhova autóval menjek, mégsem járok a Hungárián belülre autóval, mert az időm drága.
Ezt már többször le is írtuk. Most is megteszem, bár nem hiszem, hogy épp most megértenéd.

Egyébként az autó univerzális (sőt "leguniverzálisabb") közlekedési eszköz? Na ugye.

Mon3 2010.04.07. 13:49:41

@Egy TROLL, lenn a pincében!!! | iÉletérzés:
Ha valaki hülye, az ne erőltesse. Bár mint tudjuk a trolloknak kő van az agyuk helyén..

igazi hős 2010.04.07. 13:56:21

@k_attila78: Egy autós azért jön egy bringás blogra, mert bizonyítani akar: ő a teremtés koronája, a bringás pedig csóró (akkor is ha a bringája többe kerül mint a posztoló autója), nem ismeri a KRESZt és szabálytalan (ha van jogsija, akkor is) és különben is a dugóról is a bringások tehetnek.
Van pár visszafogott kivétel, de nem jellemző. A nagyon toleráns autós, az többnyire bringás :-)
Stock épp a jelenlevő mintapéldány, a többiek épp dugóban állnak ezért nem érnek rá posztolni.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.07. 14:04:15

@Stock: Én nem a társadalom oltárán áldozom fel magam, csak amolyan járulékos haszna a bringázásnak hogy a társadalomnak is jó.

Megengedhetném magamnak hogy autóval járjak, de nem csak az a baj vele hogy drágább, de lassabb is és körülményesebb, úgyhogy önző módon bringázok.

@newtehen: A Váci úton hol van kerékpárút a belváros és a Duna Plaza közötti szakaszon? (innen északra megy egy, a Megyeri híd felé, de beljebb nincs)

Lebowski 2010.04.07. 14:44:50

Azért van pár ezer bringás, akinek jogsija is, felelősségbiztosítása is van, ráadásul a Kreszt is betartja. Én azonban még soha-ismétlem soha nem láttam olyan autóst, aki ne előzte volna meg a bringást záróvonalnál. Ami persze nem akkora baj, csak épp szabálytalan. És nem jogsi kell-hanem a KRESZ ismerete és betartása. Az autósoknak is, bicikliseknek is, gyalogosoknak is. Ennyire egyszerű lenne.

veny 2010.04.07. 14:54:27

@Zigomer Trubahin: "Hallott már bárki olyan hírt, hogy piros lámpán átmenő biciklist ütött el egy autó? Én biztosan nem"

Én magam nem vezetek, de átlag havi egyszer visznek kocsival; többnyire rutinos és szabálytisztelő vezetők. El még tényleg nem ütöttünk senkit, de nem egy (és nem kettő) vészfékezést láttam így belülről.
Bringahuszár barátaink többnyire megállás nélkül tovább.

"kivilágítatlanul közlekedik az ipse valahol két falu között"

Mióta kell ehhez falu?
A CM-en a bringák jó fele teljesen kopasz, semmi lámpa vagy hasonló, örülni kell ha legalább fék van... :(((

veny 2010.04.07. 14:55:27

@Zigomer Trubahin: "Azért "magasan felülreprezentáltak" a bringások, mert ..."

Ezt tippeled vagy vannak adataid?

cso zsi 2010.04.07. 15:22:05

@Lebowski: Mármint mikor szabálytalan? Az egy nyomon haladó járműveket sávon belül meg lehet előzni, kellő oldaltávolság megtartásával.
Ellenben egy nyomon haladó, nem előzhet sávon belül.

igazi hős 2010.04.07. 15:51:17

@cso zsi: Nyilván nem véletlenül emlegette a záróvonalat...
Érdekes kettősség, hogy a sáv széles, ha az autósnak sikerül előznie, de keskeny, ha úgy dönt, hogy nem tud előzni. És akkor a legkeskenyebb, ha épp a bringás a gyorsabb és ő előzne/kerülne, persze ilyenkor egyből minden autós szabálytudor...

Lebowski 2010.04.07. 16:17:21

@cso zsi: Ez így van. De a bringa kb egy méter+a bizt. oldaltáv is legalább ennyi, + még az autó szélessége. A legritkább esetben akkora ez, hogy sávon belül tudj maradni, a vonal érintése nélkül. (mert az is tilos) Mindenestre én egyszer sem láttam, hogy úgy előztek volna, hogy sávon belül maradnak.

Stock 2010.04.07. 16:26:25

@igazi hős: "persze ilyenkor egyből minden autós szabálytudor..."
ecsém veled kár vitázni, mert neked valamiféle kisebbségi komplexusod van és emiatt nem vagy meggyőzhető csak gyűlölködsz és az érvek nem hatnak!

"Itt a topikon vagyunk egypáran, akiknek van autója, de különböző okok miatt a bringát választjuk"
persze, hogy azt választjátok, mert ez a hobbitok, érdeklődési körötök, gyerekkori vágyatok.....
mert választhatnátok a gyaloglást, a rollert, a görkorit-deszkát, motoros rollert, robogót, lovat, bkv-t.. de nektek a kerékpár kell mert szeretitek!
akit nem vonz a kerékpározás, az sosem fog ráülni, mert semmi olyan előnye nincs, amit mással ne lehetne kiváltani!!

"Egyébként az autó univerzális (sőt "leguniverzálisabb") közlekedési eszköz? Na ugye."
én ilyet nem mondtam soha, viszont a bringások nem győzik ajnározni a drótszamarat..

Stock 2010.04.07. 16:29:21

@Lebowski: "És nem jogsi kell-hanem a KRESZ ismerete és betartása. Az autósoknak is, bicikliseknek is, gyalogosoknak is. Ennyire egyszerű lenne"
tényleg egyzserűen hangzik, csak annyia kérdésem, hogy hogyan várod el valakitől a betartását, aki lehet hogy életében nem hallott ezekről a szabályokról, illetve nem is olvasta??
ezért kell a jogsi..
ami nem garancia semmire, csak egy biztosíték!

Stock 2010.04.07. 16:35:11

@k_attila78: "Igen mindannyian szabályszegők vagyunk attól mert autód van nem jobb a te szabálytalanságod mint a bicikliseké."
senki nem is állította!
csak tutod itt elfogadott tény és teljesen normális, hogy szétnézés után át lehet menni a piroson.. az autósok ilyet nem csinálnak!!
sacc 250 000 km-t levezettem és egy ilyen esetet láttam, hogy autós átment a piroson!
kerékpárost a bajcsin letáborozva fél óra alatt látnék 10-et!!!!

Stock 2010.04.07. 16:38:29

@PR32: a kerékpárosnak van igaza!
figyelembe kell venni a jármű sajátosságait.. a kerékpárosnak is emiatt óvatosan kell megközelíteni egy ilyen helyet, meg az autósoknak is figyelniük kell-kellene az ilyesmire.. be kell épülnie a köztudatba..
mert egy buszosnak se szól be senki, hogy derékszögből nem tud egy sávba kanyarodni! :)
úgyhogy ilyen helyen tedd csak ki a kezed, sorolj be, majd vissza! csak előtt ne felejts el hátranézni, a saját érdekedben is..

PR32 (törölt) 2010.04.07. 16:44:20

@Stock: hátranézés megvan, előtte-utána (előtte, hogy nem előznek e közben, utána, hogy ki anyázik :D)

Stock 2010.04.07. 16:44:37

@Gery.Greyhound: "A Váci úton hol van kerékpárút a belváros és a Duna Plaza közötti szakaszon? (innen északra megy egy, a Megyeri híd felé, de beljebb nincs"
váci úton van járda, amit 10-zel igénybe vehetsz!
de egyébként a vácival végig párhuzamosan halad: Göncöl, Röppentyű, Papp Károly...........

igazi hős 2010.04.07. 16:45:38

@Stock: Mondd, mikor gázoltam a lelkedbe, melyik érvedet söpörtem le?
De hogy ne vádolhass azzal, hogy nem válaszolok:
mondj egy másik közlekedési eszközt, ami gyorsabb mint az autó és a BKV? Bónuszpont jár a minimális károsanyag kibocsátásért és parkolóhely használatért. Cserébe izzasztó, kényelmetlen, klíma sincs benne, ügyfélhez én sem mennék bringával (bár előfordult már).
Talán nem is én komplexusaimat kéne megvizsgálni egy kicsit mélyebben?

Stock 2010.04.07. 16:47:30

@PR32: aki emiatt anyázik az echte idióta, de legalább könnyű lesz szűrni a vérmérseklete miatt ha bevezetik a pszichót! :)

Stock 2010.04.07. 16:50:05

@igazi hős: robogó, motorkerékpár, elektromos motor, hybrid motor, 3 kerekű a kényelmesebbeknek (piaggio mp3), motoros roller..

igazi hős 2010.04.07. 17:07:25

@Stock: Rendben, a motorkerékpárt nem, de többit elfogadom. (Dugóban=belvárosban szabályosan közlekedve a motor nem gyorsabb az autónál.) Ezekből melyiket mered az utcán hagyni? (Na jó a rollert fel lehet vinni a harmadikra, sőt még kisebb is mint a bringa, viszont nem biztos, hogy tényleg megfelelne a sebessége és a hatótávja.) Ezekre is kéne parkolási díjat fizetni, bár rendszám nélkül járműre mikulászacskót rakni "nem életszerű".

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.07. 17:41:31

@Stock: "váci úton van járda, amit 10-zel igénybe vehetsz!"

Köszi, ennyi erővel akár autóval is mehetnék...

"Göncöl, Röppentyű, Papp Károly"

Pont az a baj vele, mint a dunaparti bringaúttal: egy kilométeres kerülő. Ha sietek, az sok. És a Papp Károly után csak a Kassákon tudsz tovább menni a Lehelig, tehát ugyanott vagy, ahol a part szakad: a Leheltől az Alkotmány utcáig csak a Váci - Bajcsy jöhet számításba. Én egyébként a Madarász utca - Lomb utca útvonalon szoktam végigmenni a rendőrpalotáig, ott átvágok a sétálóutcán (nem tudom hogy szabálytalan-e, de elég sok sün szokott ott kolbászolni és eddig egy sem szólt) majd az Angyalföldi úton folytatom az utam, és a Dózsán kimegyek a Vácira - innen a Nyugatiig már általában nincs olyan nagy különbség az autók sebessége és az enyém között - a Nyugatitól befele meg már én vagyok a gyorsabb, szerencsére az Alkotmánytól befelé már van bringaút és el tudok húzni a dugóban araszoló szerencsétlenek mellett :)

JT_Biopower 2010.04.07. 19:57:54

Szerintem az itt megforduló bringások ugyanúgy elítélik a bringával szabálytlankodókat (lámpahiány este, piroson áthaladás, stb), mint az ide író autósok.
... de biztos van értelme ;)
------------------------------
Nem lehet, hogy sokszor csak irigyek az autósok, hogy a négykerekűjükkel összemérhető teljesítményt produkálunk?

cso zsi 2010.04.07. 20:05:43

@Gery.Greyhound: "ott átvágok a sétálóutcán (nem tudom hogy szabálytalan-e, de elég sok sün szokott ott kolbászolni és eddig egy sem szólt)"

Nem tudod?
Véletlenül rátévedtél a bringaútra.
Tudod, ami a Röppentyűről (Papp Károly - Gömb Teve) az Árpád híd felé vezet.
www.norc.hu/pano/aSWFBCde/ (forgasd)

Lebowski 2010.04.07. 23:27:19

@Stock: A járdát nem veheted igénybe.Ez is benne van a Kreszben,amit úgy látszik, mégsem ismersz. És ha az autósok nem akarnak kerülni, mert az több idő, biciklivel miért kéne? Másrészt a "garancia" és a "biztosíték" ugyanazt jelentik. (ami nem garancia semmire, csak egy biztosíték!)

k_attila78 2010.04.08. 09:09:32

@Stock: szerencsés ember vagy hogy nem volt komolyabb baleseted hiszen vakon vezettél 250 e km-t. Ma reggel 7 km alatt 3 piroson átmenő autót láttam, de ne hidd el ha nem akarod. Tudod mit nem süllyedek le a szintedre legyen igazad a biciklis átmegy a piroson az autós nem.
Mi a helyzet a gyorshajtással????

PR32 (törölt) 2010.04.08. 10:22:04

@Stock: Erre mit mondjak? Anyázik, mert 3 másodperccel később ér a következő piroshoz. De ha megakad a kerekem a sínekben, akkor aláborulok, ő meg átmegy rajtam. Fel sem fogja. Ennek köze nincs a KRESZ-hez, IQ-ból nyomható lenne. Csak hát...

Mayhem 2010.04.08. 15:51:00

@Stock: Milyen igaz, és milyen szép is lenne ha a belvárosba már most is csak ilyen motoros eszközzel lehetne behajtani... Ugye te is támogatnád?

admin1221 2010.04.09. 15:25:44

@Alikam:
és nem is mondassz hülyeséget! Én biztos kötelezővé tenném kerékpárosoknak is a kreszt!

fodid 2010.04.09. 15:48:35

joleltévedt wazze:D kiskundorozsma-m43 ~3km

Vateraman 2010.04.09. 16:02:00

@Viszketeg: Szerintem amennyiben kárt tudsz tenni a kerékpároddal (vagy a testeddel) egy esetleges balesetkor, akkor elvárom, hogy 1: tudd, hogy mikor kinek van elsőbbsége, tehát kell a kresz vizsga 2: legyen kötelező biztosítás is a kerékpárosoknak, mert pl. egy fűthető tükör leverése nem 2 ft-os kár.

magyar bucó 2010.04.14. 18:34:33

@Vateraman: Kikerültem egy kivilágítatlan részeg biciklist. Eldobós lett az autóm, két hónap kórház, maradandó károsodás. A biciklisnek számottevő vagyona, jövedelme nincs. Így jártam. :(

Perillustris 2010.04.15. 10:20:09

@magyar bucó: Szomorú, sajnálom. De ez mit bizonyít?
süti beállítások módosítása