Ez a kérdés foglalkoztatott erősen, amikor a körúton egyik kezemmel toltam hazafelé a Neuzer Altrixomat, a másikban meg a pedálját szorongattam.
A pedál hajtókarja ugyanis menet közben kettétörött. Épp a Vígszínház előtti kereszteződés piros lámpája után léptem oda egy kicsit, de a harmadik tekerés után menet közben a jobb lábammal az aszfalton találtam magam. Széles ívű kacsázás lett belőle, végül nem taknyoltam el, és közben – a lezárt Margit hídnak köszönhető gyér forgalomban – nem gázolt el egyetlen gépkocsi sem.
Szerencsém volt. Másodszor. A baloldali pedál szára ugyanis két hónappal korábban törött el, ugyanígy.
Akkor azt hittem, hogy fatális véletlen áldozata lettem, és az alumínium öntésében volt egy ritka hiba. A törésnél ugyanis látszott, hogy mielőtt elengedett volna, a pedált már csak a hajtókar fele tartotta, egy hajszálrepedés oxidálta a metszet nagy részét.
Most azonban megismétlődött ugyanez a ritka hiba. A törés jelentős része most is feketéllett.
A blogon írtunk már kerékpáros visszahívásokról, amikor amerikai kerékpáros cégek gyenge minőségű távol-keleti alkatrészek miatt rendeltek el visszahívásokat. Gondolom itt sem pont ez az alig négy éves gép fogta ki azt a kettőt, ami anyaghibás volt.