Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Újra sínen a bérbiciklik

2010.03.31. 14:10 - lumina

Egyhangúlag szavazták meg a fővárosi közgyűlés szerdai ülésén a Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési rendszer kialakítása című előterjesztést, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a bérbicikli-rendszer előkészítését végző Parking Kft. zöld utat kapott a beruházás megvalósítására.

Az előterjesztést a március 11-i ülésen elnapolták, így a Parking Kft. nem tudta tartani a március 25-i határidőt, ameddig le kellett volna adniuk a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek (NFÜ) a beruházás részletes tervét. Mivel a bérbicikli-rendszert a kormány tavaly szeptemberben kiemelt projektté nyilvánította, az uniós és a kormányzati támogatásból származó 900 millió forintra az NFÜ-nél kell pályázni.

A szerdai ülésen elfogadott előterjesztés tartalmazza azt is, hogy a Parking egyeztetett már az NFÜ-vel, jelezték, hogy csúszás lehet a tervek leadásában, így kaptak további egy hónapot a kétkörös pályázat második részének leadására. Úgy tűnik tehát, hogy a bérbicikli-rendszer megvalósulása egy kis ijesztés után újra sínen van. Ha minden jól megy, akkor állítólag 2011 nyarán használhatjuk is a közösségi bringákat.

Címkék: önkormányzat bérbicikli

56 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr41883976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

psy 2010.03.31. 14:24:16

juhéjjj!!!!!!!!!!
na akkor most legyünk egyszer pozitívak, mit szóltok? :)

skovalsky 2010.03.31. 14:37:20

Hát adja isten, hogy jól süljön el.

shagy · http://www.konyvkoto.com 2010.03.31. 15:06:56

gratula, csak ne kéne félni a kezdeményezés sikerességétől

Bartoki 2010.03.31. 15:16:05

index.hu/gazdasag/magyar/2010/03/22/a_partok_egyutt_szamoltak_a_kenopenzt/#2

"Említette az engedélyezést, az ellenőrzést, a törvényhozást és a közbeszerzést is, van még kiemelten fertőzött terület?

Az EU-pénzek elköltése. ... Az uniós pénzek elköltésénél alkalmazott módszer rengeteg kárt okoz hosszú távon.

Egyrészt az EU-s pénzelosztás a korrupció melegágya, másrészt a pénzeknek olyan eszeveszett elköltéséről van szó, amit Brüsszelből, de talán még Budapestről sem látnak. Nézik a könyvelést, ott a számla, elköltötte, felépítette, teljesült a cél. Nem ritka, hogy olyan szürreális „projektekre” megy el a pénz, mint a negyvencentis kilátó negyvenmillióért – azaz semmiféle pozitív addicionális gazdasági hatás nem várható."

Agyalap 2010.03.31. 15:51:55

Nagy igény van rá...

Funkerman 2010.03.31. 16:11:08

Használni nem fogom, de támogatom a dolgot.
Arra azért kiváncsi vagyok, hogy a használathoz az infrastruktúrát honnan fogják elôhúzni.

kékazég 2010.03.31. 16:18:46

@Bartoki: olyan negatív vagy... :) Legalább most örülj egy keveset

Bartoki 2010.03.31. 16:27:18

@kékazég: "Legalább most örülj egy keveset"

Egyrészt örülhetnék neki hogy milyen jól jár ezzel a projekttel legalább az aki csinálja - 1 biciklire vetítve kb. 1 millió Ft a projekt költsége.

Másrészt viszont EU-s polgárként nem szeretem ha a pénzemet pazarolják. Ez van. :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.03.31. 16:45:22

Követelem a projket üvegzsebessé tételét. Minden elköltött fillért látni akarok! Megoldható?

2010.03.31. 17:26:00

nem, Nem és NEM
Értsék már meg a projekt vezetői, hogy az a célközönség, akinek ez igazán szól az nem fog (tudni) biztonságosan tekerni egy nagykörúton!
Értsék már meg a nyugati nagyvárosokban látottakat nem eszetlenül kellene berántani az országba..

dw1 · http://bpcity.hu 2010.03.31. 17:31:30

ne féljetek már a bérbringától.

én például rohadtul örülnék neki hogy ha defektet kapok bárhol, akkor ne kelljen azonnal szervízt keresni, hanem be tudjak menni dolgozni valamivel.

vagy ha reggel épp olyan kutyaidő van hogy nem akarok elindulni, de délutánra kiderül (nahát, pont mint ma) akkor ne kelljen bkvzni.

amúgy meg had döntse el a (leendő) bringás hogy tud-e biciklizni (bérbringán vagy bármi máson) vagy nem. ne legyetek okosabbak helyettük :)

derabitz 2010.03.31. 18:24:47

Bérbicikli Budapesten?
Baromság!
2 hét, és az utolsót is ellopják!

tuk 2010.03.31. 19:47:57

:-) éljen éljen éljen!Gratulálok!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.03.31. 19:59:54

Napi szinten bringázom, de ma jól jött volna ez a cucc.

Reggel az eső miatt BKV-val mentem dolgozni, délután viszont a szikrázó napsütésben jó lett volna egy bicaj, amivel legalább a hazaút egy részét megtehetem.

blaberus 2010.03.31. 20:03:42

Bar csak ritkan jarok Budapesten, de ez tok jo lenne. Hajra!

9mmPara 2010.03.31. 20:25:05

Nem lehetne, hogy ez már két hét múlva üzemeljen? Lesz egy kis dolgom a főfaluban és megspórolnám a kocsikázást: fölnyomulnék busszal, aztán csak tekernék.

StopSzmog 2010.03.31. 21:00:20

@PTibi:
Pedig egyszerű a megoldás: biztonságossá kell tenni a nagykörutat ;)

Kis ember 2010.03.31. 21:45:29

@derabitz:

Na, megint valaki, aki beugat anélkül, hogy tudná, miről van szó.
Ismered a terveket? Ugye nem. De véleményed az van, mi?

@PTibi:
Már miért ne tudna? Egy-két év és ott lesz aza kerékpársáv... :)

demagofób 2010.03.31. 22:00:32

El nem tudom képzelni, hogy ne lopnák szét. Vagy csak rongálnák, hobbiból.

"Magyarok vagyunk, vagy nem?"

Lyonban az első félóra ingyen van. minden kilóméteren van 1 tároló.

cso zsi 2010.03.31. 22:13:10

@StopSzmog: Melyik kiskörúti megoldást ültetnéd át? Ami a kerekezőknek nem jó, vagy ami az autósoknak nem jó?
Egyes "humoristák" azt tartják: " a rokkant akkor is útban van, amikor nem parkol a számára fenntartott helyen".
Valamelyik blogban írta egy kerekező (tán Gery), hogy kocsival 20 perc a Móricz Zs-től a Kálvinig, bringával 10 perc, vagy ilyesmi.
Eddig a "palack nyaka" a híd volt. Most a Kálvinig tart, még a lekanyarodni vágyók is végigállják ugyanazt a sort.
A Nagykörúton mit vegyünk el? Egy haladó sávot, vagy a parkolást (fővárosi, mert főútvonal, a lakossági parkolás nem érvényes oda) szüntessük meg ott is?
Bármelyiket választanánk, teljes korlátozás áll szemben egy időszakos használattal.

Káposztakukac 2010.03.31. 23:05:17

@Kis ember: szerintem sajnos nagyon is reális, hogy ellopják... nyugaton felnőtt emberként számomra elképzelhetetlennek tűnt, hogy egy milliós városban bicikliket lopnak, de budapesten rá kellett jönnöm, hogy ez előfordulhat. és hidd el, a taggelő kisköcsögök meg a....norvégok mindent el fognak lopni/törni, amit csak el lehet.
a biciklik egyedi dizájnja sem fog semmit sem érni. vagy még egyedibbé változtatják(pld. hév elé dobják) vagy simán beolvasztják.

Kis ember 2010.03.31. 23:59:08

@Káposztakukac:
És arra nem gondolsz, hogy olyan lesz a rendszer, hogy ne érje meg ellopni?

lr 2010.04.01. 00:05:18

@Funkerman: Adott.
@Ptibi: Szerinted ki a célközönség? Komolyan érdekel.

StopSzmog 2010.04.01. 00:31:13

@cso zsi: Ha engem kérdezel én elvennék egy sávot + megszüntetném a felszíni parkolást is a Nagykörúton. Az így felszabaduló helyre szélesebb járdát (promenádot?) sok fával képzelek és persze bringasávot.
De nem én döntök. Jó lenne széleskörűtársadalmiegyeztetni.

"teljes korlátozás áll szemben egy időszakos használattal" - ezt nem értem.

otapi 2010.04.01. 00:37:04

@cso zsi: Fejtsd ki légyszíves bővebben, hogy miért lenne "időszakos használat"?
Egyébként, este 10 után a Dózsa György is üres, akkor az is időszakos használatú út szerinted?

RodrigeZZ 2010.04.01. 08:04:37

@StopSzmog: Attól, hogy megszüntetsz valahol parkolást nem oldasz meg semmit. Sőt újabb problémát generálsz, mert az a 1-200 autó, ami a körúton parkolhatott eddig, most majd máshol keres parkolóhelyet.
Egyébként valaki magyarázza meg, hogy a Múzeum körúton miért kellett a parkolást megszüntetni a kerékpársáv miatt? Miért nem tud a kerékpáros a Magyar utcán keresztülmenni, ahol egyébként a forgalommal szemben is mehetne, nincs büdös, és sokkal kisebb a forgalom?

Kis ember 2010.04.01. 08:14:46

@RodrigeZZ:
Ha megszünteted a parkolást, akkor nem fognak odamenni autóval, mert nem tudnak megállni. Én se megyek már a belvárosban sehova autóval, mert nem tudok megállni. Csak ha nagyon muszáj. Tehát nálam elérte a célját, eggyel kevesebb autó mozog a belvárosban.
A kerékpárosklub azt szerette volna, hogy a Kiskörúton egy haladó sáv, egy parkolósáv és egy kerékpársáv legyen. Az "okosok ott fenn" meg ilyet csináltak.
Egyébként a Pollack Mihály téren ott egy kihasználatlan mélygarázs. 3 perc a kiskörűt gyalog.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.01. 08:28:59

@StopSzmog:
"teljes korlátozás áll szemben egy időszakos használattal" - ezt nem értem.

Valószínűleg azt akarta mondani, hogy parkolni egész évben tilos, bezzeg a legtöbb bringás (az olyan állatokat - mint jómagam is - leszámítva, akik 25 centis hóban is tekernek) csak márciustól októberig járnak rajta.

De ilyen alapon az M7-est is lehetett volna közvetlenül a Balaton partján vezetni, hiszen ott úgyis csak időszakosan használják a strandokat, még rövidebb ideig is mint a bringautakat.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.01. 08:33:51

@Kis ember: "Ha megszünteted a parkolást, akkor nem fognak odamenni autóval, mert nem tudnak megállni."

Akkor majd odamennek bringával, vagy metróval.

"Én se megyek már a belvárosban sehova autóval, mert nem tudok megállni. "

Én nagyon régóta nem megyek sehova autóval a belvárosba, nagykörtén belül kifejezetten nem vagyok hajlandó kocsiba ülni, még akkor sem, ha nem én vezetek. Viszont sokkal szívesebben bringázok például a Kecskeméti-Petőfi utcán, amióta "újfőutca" lett belőle.

@RodrigeZZ: "Miért nem tud a kerékpáros a Magyar utcán keresztülmenni, ahol egyébként a forgalommal szemben is mehetne, nincs büdös, és sokkal kisebb a forgalom?"

Mondd meg nekem, hogy a Magyar utcán hogy jutsz el mondjuk a Kálvin tértől akár csak a Gödörig?

RodrigeZZ 2010.04.01. 08:50:36

@Gery.Greyhound: Mondjuk ebben az esetben nem mennék a Magyar utcán, mert van jobb:
Kálvin tér-Kecskeméti u-Károlyi M.u-Petőfi S.u-Bécsi u-Erzsébet tér.

@Kis ember: Én kb 20Km-re lakom belvárostól és nem járok sehovásenem autóval. (Esetleg színházba). Node van aki itt lakik. Én rájuk gondoltam. Továbbá van néhány üzlet, akinek árut kéne szállítani, de nem tud megállni, mert ott a kerékpársáv.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.01. 09:04:58

@RodrigeZZ: Jó, ezen a konkrét útvonalon történetesen igazad van (én is erre járok, és amióta végigbringázható az új főutca, szívesebben is használom mint a kiskörtét) de akkor mondj erre a háromra alternatívát:

Móricz - Blaha
Deák tér - Corvin köz
Nyugati pályaudvar - Boráros tér

igazi hős 2010.04.01. 09:39:29

@cso zsi: Lerágott csont: ott nem kell parkolni, illetve nem ott kell parkolni. Az ott lakók parkoljanak a mellékutcákban, de még jobb lenne, ha reális árú bérletet vehetnének egy parkolóházban (nem csak a lakók, hanem az ott dolgozóknak is jó lenne). Fogadjunk, hogy ha "normál" sávot csinálnának a parkolók helyén, nem lenne zúgolódás...

Az eredeti témához: én jó időben saját bringával járok a céghez, ügyfelekhez viszont BKV-vel. Kisebb távokra, amit most inkább gyalog teszek meg, mint várjak, jó lenne egy ilyen rendszer.

cso zsi 2010.04.01. 09:50:01

@otapi: Mi az időszakos használat?
Buszsávot láttál már ugye? A Rákóczin--Kossuth Lajoson megfellebbezhetetlen, 5-6 vonal használja.
A Fő utcában az időszaktól függően 10-20 percenként járó busz esetén már nem olyan rózsás a helyzet.
Amszterdamban találkoztam olyan bringásforgalommal, hogy gyalogosként alig bírtam átmenni a 2 méter széles bringaúton. (mintha senki nem dolgozott volna délelőtt 10-11 tájban) Nálunk belátható időn belül lesz ekkora kertékpáros forgalom napközben. Ha napi 20000-en kerekeznek reggel, és délután az otthon, és a munkahely között, akkor is ott lesz napközben az üres (vagy egy-két lézengő kerekes által használt) bringasáv. Közlekedni, rakodni, parkolni tilos rajta. A tehetősebbek (kb 100-150ezer), akik mindig is kocsival jártak a körúti Rotschildba, és ezer más boltba, ügyvédhez, szépségszalonba, színházba, stb... két választásuk lesz.
Megpróbálnak helyet keresni (a jelenleg olcsóbb) mellékutcákban, vagy átszoknak a plázákra. (ez a kiskörút esetében nem tehető meg, mert ott behajtási engedély kell jópár szakaszra.)
Ki lehet kergetni az autósokat a városból, de ez a fizetőképes kereslet elűzésével együtt jár.
Ha majd amszterdami szintű lesz a tömegközlekedésünk is, akkor át lehet terelni a népet arra. Ér odakint pár "érdekes" ember, de a villamoson sosem láttam csövest, vagy "mindentmegtehetek" csoportot. Igaz, megtehettem azt, hogy a rohadt drága, óránként járó éjszakai busz helyett egy óra alatt eljussak a város egyik feléből a másikba gyalog.

cso zsi 2010.04.01. 10:01:19

@igazi hős: Lerágott csont, de olvashatnál is. A körúton lakossági parkolás nem vehető igénybe.
"Miért nem fogadják el a lakossági engedélyemet pl. a VI. kerület teljes területén?
Főutakra (Fővárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közutakra és közterületekre) lakossági, illetve gazdálkodói várakozási hozzájárulás nem adható ki. A Fővárosi Önkormányzat parkolási rendelete szerint a helyi önkormányzatok a mellékutcákban biztosíthatnak ingyenes parkolási lehetőséget a parkolási engedélyek kiadásával. (A területi érvényességet a kiállító önkormányzatoknak a hozzájáruláson fel kell tüntetniük.) "
www.bop.hu/gyik.html

Kis ember 2010.04.01. 10:04:32

@Gery.Greyhound:
Én is erre gondoltam. :)

@RodrigeZZ:
"Ki lehet kergetni az autósokat a városból, de ez a fizetőképes kereslet elűzésével együtt jár. "

Aki ott lakik, az eddig sem tudott a Nagykörúton parkolni, mert oda a parkolási engedély nem érvényes.

@cso z
"Ki lehet kergetni az autósokat a városból, de ez a fizetőképes kereslet elűzésével együtt jár. "
Ezt csak úgy hasból mondtad? Mert a többi város példája pont az ellenkezőjét mutatja. Meg persze a Váci utca, a Ráday utca meg a Vár is kong az ürességtől, mi?

Éjszaka meg ingyen lehet parkolni mindenhol.

F173 2010.04.01. 10:10:48

Én mint autós azt vallom, hogy a belvárosban radikálisan le kellene csökkenteni a parkolóhelyeket és a megszűnő parkolók helyett kb. fele annyi parkolóhelye kell biztosítani parkolóházakban (nem feltétlenül mélygarázsokban, mert a parkolóház olcsóbb.
Az utcai parkolást duplájára emelném a mélygarázs és a parkolóházhoz képest és a helyi lakosoktól is pénzt kérnék a parkolásért preferálva szintén a mélygarázst..Az utcán csak az parkoljon, aki max 10-20 áll meg.
Ahhoz, hogy e fenti séma működjön be kell vezetni egy viszonylag magas behajtási (dugó) díjat, amiből lehetne finanszírozni a mélygarázs, parkolóház, bkv és bérbringarendszert...Csak így lesz élhető belvárosunk.

Autósként soha nem röstelem otthagyni a járgányt, ha pénzügyileg és kényelmileg van jobb alternatíva. A jelenlegi helyzet, senkinek sem jó...

igazi hős 2010.04.01. 10:15:20

@cso zsi: Szerinted a körúton parkolók mekkora része bevásárló/ügyet intéző (azaz 1-2 órát parkoló) és mekkora aki egész nap foglalja ugyanazt a helyet? Csak nekem tűnik úgy, hogy a fél város kék bérlettel (gyk. rokkantkártya) parkol?

cso zsi 2010.04.01. 10:19:41

@igazi hős: Az sajnos egy másik probléma. Amikor többféle maffia érdeke ütközik, azt mi úgy sem fogjuk megoldani, csak elszenvedni.

F173 2010.04.01. 10:20:09

@derabitz: Aki azt mondja, hogy a bérbringákat ellopják hülyének nézi a tolvajokat. Minek lopjál el egy olyan biciklit, amelyet csak flexel lehet levágni a tárolóról és nem lehet eladni bicikliként, mert annyira egyedi a kialakítása, mialatt ezrivel vannak a városban sima sodronnyal kikötött és drágán eladható magánbiciklik...

cso zsi 2010.04.01. 10:21:09

@F173: Konkrétan mit is lehet 10-20 perc alatt elindézni?

F173 2010.04.01. 10:31:05

@cso zsi: Konkrétan mit is lehet 10-20 perc alatt elindézni?

Be lehet ugrani valakihez elhozni dokumentumokat, ki és be lehet pakolni árut, el lehet hozni a gyereket az óvodából, el lehet intézni egy rövid bevásárlást és stb...

Rengeteg nagy fejlett nagy várost ismerek, ahol a belváros nagy része gyalogos és bicikli zóna és az utcai parkolás erősek korlátozott. Ezek élhető városok...

cso zsi 2010.04.01. 10:32:18

@Kis ember: Sem a Váci utca, sem a Ráday utca nm olyan, mint régebben volt. A Váci utcát a sok közeli szálloda még életben tartja, de a párhuzamos utcácskákban elég sok bezárt üzlet van.
Azt meg végképp nem értem, hogy jön az éjszakai ingyenes parkolás a nappali ügyintézés-vásárláshoz.
Attól, hogy reggelente 1 millió szorgos hangya bemegy a munkahelyére, a város utcáin nem áll meg az élet. Amikor a napi-heti bevételt viszi a boltos a bankba, azt párszáz méterre elviszi gyalog, de pár millióval nem mindenki sétálgat szívesen. Önkormányzati ügyintézés, földhivatal, stb ügyek intézése mind csak napközben történhet, és azok a fránya ügyvédek is hazamennek estefelé. Valahogy éjszaka egyik sincs ott, ahol ingyen lehetne parkolni.

cso zsi 2010.04.01. 10:43:07

@F173: "Be lehet ugrani valakihez elhozni dokumentumokat, ki és be lehet pakolni árut, el lehet hozni a gyereket az óvodából, el lehet intézni egy rövid bevásárlást és stb..."

Tehát ezeket még életedben nem csináltad. Vagy nem tudod, meddig tart.
Egy postán a pénzbefizetés, levélfeladás cég esetében a sorállással együtt eléri az egy órát.
Gyors bevásárlás? Ha az két zsemle, és egy zacskós tej, akkor esetleg. ha a felvágottas pultnál kérnél valamit, nőni fog az idő, legalább egy vevő lesz előtted. Aztán odaérsz a kasszához, ahol már 4-5 vevő sort áll.
A gyereket az óvodából el lehet hozni 20 perc alatt. Ha egyszem gyerek, és a kisebbet nem kellett elhozni a szomszéd bölcsiből.
Ha megfelel a benti/udvari ruhájában hazavinni, mert egyébként csak az átöltözés 10 perces procedúra, még a leghisztimentesebb gyereknél is.
A délutáni, udvari játszásból (homokozóban várépítés, gödörásás, vagy focizás) nem fogod csak úgy kivenni a gyereket minden nap.

k_attila78 2010.04.01. 10:58:54

Amikor megjelent az első hír hogy lesznek bérbiciklik már akkor röhögtem hogy nem annyiért fog megvalósulni meg nem ott meg nem úgy. Addig úgy sem történik semmi amíg meg nem tömnek pár néhány zsebet:)
Hülye ez az ország ahhoz hogy ez működjön...

F173 2010.04.01. 11:28:24

@cso zsi: ked tovább tart valamelyik művet leparkolhatod az autót a mélygarázsban vagy biciklivel és BKV-val mehetsz a belvárosba.
A gazdag Dániában rengeteg anyukát láttam hóban és esőben vitte a csemetét biciklivel és láthatóan jól érezte magát...

Egyszerűen meg kell érteni, hogy a belváros szűk és ha élhető belvárost akarunk nem mehet mindenki kocsival!

Én szinte minden nap minden nap használok kocsit, biciklit és BKV-t. Csak azért mert van kocsim nem használom mindig azt.
Szívem szerint a kőruton belülre csak biciklivel közlekednék, csak ne lenne az a sok parkoló autó...

cso zsi 2010.04.01. 12:32:58

@F173: "A gazdag Dániában..."
Tehetősek minálunk is vannak. A gyermek csoporttársai Szentendre, Dunakeszi környékéről vannak, a szülők mennek tovább a dolgukra kocsival. Nekem bő 500 méter séta az ovi, ha nem kéne onnan továbbmennem a város szélére, eszembe nem jutna kocsiba ülni. Ott úgyis átülök egy másikba, hogy visszajöjjek a városba, és járkáljak irodaházakba. A suli az ősztől 4 metrómegállónyira lesz. Elképzelem, ahogy elviszem a gyermeket, hazajövök az autóért, vagy eleve tömeggel megyek tovább a célhoz, és magyarázkodok naponta, hogy miért nem tudom a szokásos 40 perces utat 1 óránál rövidebb idő alatt megtenni, ezáltal késni, késni, késni.

RodrigeZZ 2010.04.01. 14:28:58

@Gery.Greyhound: Nem akarok útvonalat tervezni, de mindegyikre van olyan, ami nem érinti a Múzeum körutat. Egyébként, oda nem mész, ahová nem vezet bringaút?;-)
Sokat járok a Bajcsyn. Épp tegnap mondtam valakinek, hogy, ha minden bringás után, aki nem a kerékpársávon megyen, hanem az autók között, kapnék 1000 forintot nem kéne dolgoznom...
A Múzeum körúton van egy viszonylag nagy közért. Ott mondjuk 1000 vásárló van naponta, de szabályosan árut szállítani nem tud. Igaz van bringasáv, amit kb 100 bringás használ naponta (talán).

derabitz 2010.04.01. 17:32:11

@Kis ember:

Miért kell bunkónak lenni egy hozzászólásban?

derabitz 2010.04.01. 17:32:55

@F173:

Azért lopják el mert ott van.

Mayhem 2010.04.01. 17:59:08

@RodrigeZZ: Ugyanez elmondható a személygépkocsikra is :-)

adsense_tipp · http://adsense-guru.blog.hu 2010.04.02. 13:46:05

Azt nem értem, hogy miért is jó ez a saját bringa helyett, esős napon. Ha munkába gyalog mész, és hazaviszel egy bringát, akkor előbb-utóbb otthon felgyűlnek a bérbringák, mert az otthonom közelében nincs visszaváltó.

Húzzunk bele! 2010.04.03. 08:15:48

@adsense_tipp: Szerintem gondolkodjál még, hogy mire jó! Megfejtéseket ide alá küldheted!

ági anyu 2010.04.07. 18:18:12

@RodrigeZZ: Mélygarázs - parkolóház - bkv.
Csak nem kéne az összes mélygarázs vagy parkolóház építésből politikai ügyet csinálni és megfúrni

ági anyu 2010.04.07. 21:44:07

@RodrigeZZ: A Váci utcába hogy szállítanak árut?
Boldogabb országok némelyikében ezt egyébként éjjel csinálják
süti beállítások módosítása