Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bringás ámokfutó az M1-M7-esen

2010.01.30. 10:48 - kirk kapitány

Az UTV kamerája előtt vágott át az M1-M7-es beveztő szakaszán egy kerékpáros szombat reggel. Boylepke, az autostat blog szerzője éppen a szakadó hó miatt várható közlekedési akadályokat kereste, amikor a képeken feltűnt a kétszer négy sávos úton kerekező ismeretlen. Az ön- és közveszélyes akció által kiváltott döbbenet miatt videót nem tudott készíteni az esetről, de a kép megvan.

Reggel fél kilenc körül a Budaörsi úton keresztbe halad egy kerékpáros, miközben a havas úton közeledeik a BKV-busz, és két vélhetően gyorsabban haladó autó. A kamera látószöge miatt nem látszott, hogy az elválasztó terelőkorlátok megmászása után katasztrofaokozás nélkül átért-e a túloldalra, de balesetről nem érkezett a környékről hír.

530 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr151714256

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Beszéljünk az időjárásról 2010.01.30. 22:20:00

Gimnazista koromban elterjedt nézet volt, hogy akik „csak” az időjárásról tudnak beszélni, azok unalmas alakok. Bár ezzel a megközelítéssel már akkor sem értettem teljesen egyet (nyilván unalmas lehettem), az éghajlatváltozás körül fokozódó...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2010.01.31. 19:35:55

@Dr. Eher: Hát ez érdekes, mert reggeli útvonalamon több lámpánál is csoportosan szoktunk várakozni a zöldre bringások. Nem mondom, hogy néha nem megy át valaki, viszont az is elmondható, hogy gyakorlatilag minden pirosra váltó lámpánál átmegy még egy-két autós a piroson. Felesleges az egymásra mutogatás.

Ezt az autópálya dolgot meg egyszerűen jól benéztétek. :)

derabitz 2010.01.31. 20:35:13

@Stock:

Én lennék az első aki befizeti a kötelező biztosítást kerékpárra akár az összes kerékpárom után is, ha ilyen lenne.
Kerékpárra rendszám nem mai ötlet és valamikor még létezett ilyen az ánti világban amit később felváltott a névtábla.
Egyik rendszer sem vált be.
Egy kerékpáron, figyelembe véve a technikai szempontokat, a rendszámot csak a háromszögbe lehetne feltenni.
Női kerékpár esetében még oda sem.
Jó ideig, volt kötelező KRESZ oktatás az iskolákban.
"Hála" a felvilágosult nagy tanítóinknak már tökéletesen sikerült megszüntetni az iskolai közlekedésbiztonsági órákat, sőt még szakköri szinten is sikerült elérni a mínusz nulla képzést.
Pedig jó lenne az a fránya KRESZ oktatás.

Minap hallottam, hogy a jelentkezők több mint fele visszalépett egy közlekedési cég hivatásos gépjármű vezetői képzésétől mert a kritériumok közt szerepelt az is, hogy aki megbukik a KRESZ vizsgán, az elveszíti a meglévő jogosítványát is.
Tehát nem csak a gyalogosok, kerékpárosok KRESZ képzése lenne indokolt, hanem a gépjármű vezetők KRESZ és forgalom technikai ismeretének frissítése, vizsgáztatása is.

Mert ne feledjük, Magyarországon a közúti balesetek több mint 2/3-át azok okozzák, akiknek van jogosítványuk!

Small Devil 2010.01.31. 21:29:30

@Dr. Eher:

Úgy gondolom nem az illető jellemétől függ a nyelvtani helyesség, de ha Ön így gondolja, ez esetben nézzen magába, miközben leírja hogy "bicigli", majd olvassa el korábbi kijelentését.

Picsasereghajtó 2010.01.31. 21:36:15

@Stock: Aki meg azt akarja elhitetni velem, hogy Budapest belvárosában autóba ülni értelmes dolog, az egy balfasz.

Picsasereghajtó 2010.01.31. 21:38:31

Egyébként meg, ez az út kb annyira autópálya, mint az Andrássy. Van minden sávban egy darab gépjármű, amik mehetnek vagy 50-nel, hú micsoda veszély van itt...

Én is átmentem volna hasonló helyzetben.

Picsasereghajtó 2010.01.31. 21:43:48

@Kotit: "biciklivel laza tempóban max 5 perc kerülő... "

Autóval meg fél perc lenne, ha egy lámpás átkelővel lenne itt megoldani. De az autót nem lehet fél percre megállítani... ez esetben viszont te ne akarj tízszeres időveszteséget a bringásnak, aki lehet hogy ugyanúgy siet valahova, mint te.

Small Devil 2010.01.31. 21:45:05

@Sün! balázs:

Ehhez csak gratulálni tudok, de előbb gondolkodj mielőtt ezt legközelebb leírod. Alapvetően adott helyzetben megérdemelnéd hogy ne érj át a túloldalra, de sajnálnám az autóst aki találkozik veled. Javaslom egyébként a bicikliút, esetlegesen a járda és a gyalogosátkelők igénybevételét! ;)

Ómájgád 2010.01.31. 22:06:59

@Dr. Eher:
@Stock: ha masszírozzátok a halántékotokat, és erősen külditek a sugarakat, mint Gyurcsok József, akkor sem lesz rendszám, kötelező felelősség biztosítás a biciklikre. De azért szép, hogy ilyen kitaróan hadakoztok a szélmalmok ellen :). Csak nehogy rámenjen az egészségetek a nagy erőlködésre.

derabitz 2010.01.31. 22:26:48

@Ómájgád:

Nem hülyeség ám a kötelező és a rendszám a bringákra.
Sokaknak adna munkát a regisztráció, a vizsgáztatás - Gondolom, egy bringás sem bánná, ha hivatalos papírja lenne arról, hogy kerékpárja megfelel a közúti közlekedéshez. -

A rendszám (akár gravírozva is) némi vagyoni biztonságot is adna és szintén vagyoni biztonságot ad a kötelező bevezetése is.
Azonban elgondolkodom azon, hogy akkor mi legyen a rollerosokkal, görkorisokkal és gyalogosokkal?
Nem volna e egyszerűbb és gyorsab eljárás, ha mindenki már járóképes kora óta rendelkezne a TB számához köthető rendszámmal és kötelező felelősség biztosítással?
Mert bizony van az úgy, hogy néha alákap:

napirajz.hu/files/alakapott.jpg

Dr. Eher 2010.01.31. 22:31:22

@Ómájgád:

" ha masszírozzátok a halántékotokat, és erősen külditek a sugarakat, mint Gyurcsok József, akkor sem lesz rendszám, kötelező felelősség biztosítás a biciklikre."

Rendben, de addig egyenrangú félként se kezeljük sporteszközzel közúton szbálytalankodó majmokat, és "véletlenül" mindig a kerék altt kötnek ki. Ja, és addig a biciglisávot is parkolónak használjuk.

Dr. Eher 2010.01.31. 22:38:02

@Viszketeg:

Csinálj fotót, nem hiszem el! Sztem az év fotója díjra is esélyes lenne, ha igaz lenne!

Small Devil 2010.01.31. 22:38:18

@Dr. Eher:

Azt magyarázzátok el nekem, hogy milyen alapon foglalnátok el a szabályosan tekerő bringások útját, ha a szabálytalanokkal van bajotok? De ha ennek ellenére ezt a megoldást választod,és véletlenül arra járnék épp, én nem fogom sajnálni azt az 50 forintot hogy felhívjam az illetékes szervet. Bocsi :)

Aaron Blumm 2010.01.31. 23:32:09

Egy hirtelen ötlettől vezérelve biciklire pattanok, és nekiindulok a vakvilágnak. Úticélom nincs, de célom van: akárhol is, de Zoli nyomát megtalálni. Órákon át hajtok a hóesésben, fények jönnek velem szembe, és emberek rázzák az öklüket utánam, de engem semmi nem tud érdekelni, csak pedálozok előre rendületlen. Bejárom az ismerős helyeket, a parkokat, a ligeteket, mindenhol megfordulok, ahol Zolival együtt voltam, ahol Zoli a kezem fogta, ahol Zoli a nyelvével csiklandozta a nyelvem, ahol Zoli vállára hajthattam a fejem. És tudom, hogy nekem van igazam, és nem az uramnak. Zoli van, igenis létezik, és nemcsak én képzelem őt magamnak. És eszembe jut, mennyi érzelmet, mennyi szépséget, mennyi törődést, mennyi kedvességet hozott az életembe. Árkon-bokron átvágok, és biztos vagyok benne, hogy valahol megtalálom. Aztán elsötétül minden, és amikor észhez térek, kék-zöld foltok vannak a karomon és a lábamon, fáj mindenem, a hajamban tüskék és levelek, semmire nem emlékszem, csak azt tudom, hogy a harapásnyom a combomon tőle származik. A hópelyhek lassan belepik a testem, és lassan minden fehér lesz körülöttem.

Azt hiszem egy percem maradt, hogy írjak. Mit tudok ennyi idő alatt írni, amit eddig még nem írtam? Talán csak annyit, hogy szeretlek. Pedig sokszor leírtam az utóbbi időben, annak ellenére, hogy nem szoktam leírni, és mondani sem, de azért tudnod kell, hogy akárhányszor leírom, mindig újra és újra csak azt érzem, hogy tényleg nagyon szeretlek, és így még soha senkit, és így talán már soha senkit nem is fogok szeretni. És itt vége. Kezd nagyon hideg lenni.
www.biciklizeseimtorokzolival.blogspot.com

Ómájgád 2010.02.01. 00:11:37

@derabitz: "Nem volna e egyszerűbb és gyorsab eljárás, ha mindenki már járóképes kora óta rendelkezne a TB számához köthető rendszámmal és kötelező felelősség biztosítással?"

Hát most hogy mondod, nem is lenne rossz. Születéskor mindenkinek a homlokára tetoválnák a rendszámát, és fizetne létezési adót, amiben benne lenne minden.

@Dr. Eher: Ezt nem értem. Hogy jön Gyurcsok Józsefhez a sporteszköz?

Vurkachy Teofil Mátyás 2010.02.01. 00:36:43

Kedves / Kedvetlen Mindenki (Bárki, Akárki, stb.)
Két dologra reagálok az alábbiakban:
1.) A képen látható megélhetési kerékpáros vagy lusta volt kerülni egy biztonságos átkelési lehetőségig, vagy extrém veszélyhelyzet kényszerítette rá, hogy a KRESZ-t és az emberi józan észt felülírja és átsurranjon az autópályán (mint műszálas kínai gatyána köles-fing). Csóválom a fejemet rajta én is!
2.) Kevés helyen látni ennyi színes egyéniséget, aki fekete-fehér TV-ben nézi az életet... Pedig számtalan előnye van a kerékpár használatnak és az autóvezetésnek is... és "viceverza" megvan a szar oldala is mindkettőnek... a hogyan-kérdésre adott válaszokban van a lényeg: merthogykérem nem mindegy az, hogy ego-centrikus faszként (nem a nemiségre, hanem a gondolati sivárságra értem) közlekedsz egy társadalomban, úgy, ahogy neked jó, függetlenül mások elvárásaitól és a törvényi előírásoktól, VAGY pedig körültekintéssel, felelősségteljesen, némi empátia érzékkel közelíted meg az "A"-pontból "B"-t... a legoptimálisabb, amikor két ilyen emberszerű képződmény találkozik, mert akkor az egyiknek a köldökzsinóron kapcsolódó autója, a másiknak meg a pofája törik össze, s akkor az egy remek alkalom a dolgokon való morfondírozásra... tehát a szeplőtelen szüzeknek maszkírozott köpködő szektásokat innen is csókoltatom, mert a baj SOHASEM az autósokkal és SOHASEM a kerékpárosokkal (és sohasem a kommentelőkkel) van, hanem azokkal, akikbunkófaszok és nem átallják ezen -öröklött, vagy tanult- személyes jellemzőjüket ország-világ előtt felvállalva cselekedni...
Megjegyzés: autózni kényelmesebb és gyorsabb, kerózni olcsóbb és egészségesebb... mindenkinél más az értéksorrend... ennyi.
Egyebet e'mond'ni nem szer'tnék!
Köszönettel:
V.Teofil Mátyás, aki szélsőségesen utálja a radikálisokat
Písz!

Szabó néni 2010.02.01. 03:31:14

@Dr. Eher: mi van?? :-D

mindenesetre nagyon jót tekertem az este. szép fehér volt a város, kevés autós - mondjuk ez nem Bp, hanem Szeged -, csak mínusz egy-két fok, ki is melegedtem, mire hazaértem.

Dr. Eher 2010.02.01. 05:01:11

@Small Devil:

Nyugi, ha én állok oda, akkor lekapom a rendszámot, aztán telefonálhatsz Vágó Istvánnak. ^^

Stock 2010.02.01. 07:28:48

@Sün! balázs: pedig értelmes dolog! legalábbis annak tükrében, hogy alternatíva nélküli, legfőképpen a téli időszakban!!

Stock 2010.02.01. 07:30:41

@Ómájgád: várd ki a végét... :))
nyilvánvaló, hogy egy jogállamban nem működhet másként!

Stock 2010.02.01. 07:43:07

@derabitz: én úgy tudom, hogy már most is van lehetőséged biztosítást kötni a kerékpárodra, ha kellőkképpen felelősség teljes vagy megteheted..
a rendszám, formátuma valóban vitás kérdés lehet!
talán ezzel kellene foglalkoznia a bringanáci klubnak, hogy meghatározzák a számukra megfelelő formátumát és benyújtsák, ezirányú igényeiket a megfelelő hatóságokhoz!!!!
(sztem, akár kerülhet előre, kis formátumba (fölös a 3-3 karakter) , kerülhet hátra, kerülhet a vázra oldalról, de lehet egy számozott láthatósági mellény is....... lényeg az azoniosíthatóság!

abban, hogy a járművezetői képzést drasztikusan szigorítani kéne teljesen egyet értek!! a mai jogosítvány szerzés, abszolút nem jár együtt a biztonságos járműkezeléssel és hibátlan kresz tudással!!
viszont több mint képmutató lenne a kerékpárosok részéről elsőként az autósok tovább képzését kérni, ahelyett hogy ők megtegyék a szükséges minimumot egy kultúráltabb közlekedés megteremtésére!

a gyalogosokat és rollereseket érintő felvetésedet sztem te sem gondolod komolyan.. :)
a gyaloglás alapvető emberi jog, nem pedig jármű vezetés, a roller meg nem vesz részt a forgalomban, lassú... persze minden embernek szüksége lenne alapvető kresz képzésre, ez vitán felül áll!

Stock 2010.02.01. 07:50:53

@Ómájgád: "Ezt nem értem. Hogy jön Gyurcsok Józsefhez a sporteszköz?"

segítek, mert látom a gyurcsókot érted, de a logkivál, józan ésszel hadi lábon állsz!

arról szól ez a dolog, hogy milyen alapon kezelnénk titeket a forgalom részvevőjének, közlekedőnek, ameddig azonosíthatlanságotokon felbátorodva a leg alapvetőbb szabályokat sem tartjátok be, nem is ismeritek a közlekdés biztonságához szügséges alapvető szabályokat... és ha ezekután kárt okoztok, akkor még felelősség biztosításotok sincs...

magyarul, ameddig ezek (rendszám, jogsi, kötelelző) nem teljesülnek, addig hobbista, sportolgató gyökerek maradtok!!!!!

derabitz 2010.02.01. 08:36:45

@Stock:

A kerékpáraimra van biztosításom, de azok a biztosítások nem azonosak a felelősség biztosítással.
Létezik valamiféle felelősség biztosítás kerékpárokra, de az a biztosítás az MK klubtagságához van kötve.

Nem a bringás egyesületeknek kell kérniük a rendszám bevezetését, mint nyilvántartási módot a kerékpárokra, hanem a hatóságnak a Kormány ill. az Országgyűlés felé.

A statisztikák szerint kerékpáros-gépjármű baleseteknél a gépjármű vezetői felelősség cca. 60%!
Ezekben a kerékpáros baleseti számokban benne van a gyermek kerékpárosok által és terhére okozott balestek száma is.
A baleseti statisztikákat böngészve akadtam egy riasztó számra.
A balesetben elhunytak 43%-a vétlen volt!

A rollert komolyan gondoltam, és el lehet gondolkodni a gyalogosok felelősségén is, hiszen a balesetek cca.6%-át ők okozzák sokszor úgy, hogy eltávoznak a helyszínről.

Picsasereghajtó 2010.02.01. 08:43:27

@Stock: És akkor a gyalogos micsoda? :)

Egyébként nehogy már a bringások tehessenek róla, hogy nem kell rendszám rájuk, fordulj az illetékes szervekhez a panaszoddal.

Jogsim van, súlyadót meg szívesen fizetek a teljesítmény arányában (vajon nullaegész hány lóerős lehet egy bringa?)

derabitz 2010.02.01. 08:50:28

@Vurkachy Teofil Mátyás:

Már az első pontban hibás mondat!

Az a szakasz főútvonal és nem autópálya!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.02.01. 08:55:28

Criticalmass.hu valamivel korrektebben ír az esetről, ez azért kicsit árnyalja a képet:

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100131/megszakitjuk-adasunkat-biciklit-toltak-egy-uton

"Tegnap híres lett egy újságkihordó. Ehhez egy élet munkája helyett elég volt egy szabálytalanság, mikor áttolta dupla teherkosaras megpakolt biciklijét a Budaörsi úton. Azon a Budaörsi úton, ahol az átkelési lehetőség egy két emelet magas lépcsős felüljáróban merül ki (reggel 9-kor takarítva vagy nem...). Az újságokkal teli bicikli van vagy 40 kiló, a lépcsők csúszósak. Emberünk inkább megvárta míg úgy kiürül az út, hogy a belátható 400 méteren 2 autó van rajta, majd biciklijét tolva átkelt az úton."

Egy a kommentek közül:

"Még nem láttad a felüljáró lépcsőjét. Ha azon letaposott kijegesedett volt a 20 centis hó (valószínű) akkor ez veszélytelenebb volt, más választás meg nincs."

Egyébként kövezzetek meg, de kellő körültekintés után én is átmegyek a 2*3 sávos Váci út angyalföldi szakaszán ebben a hóesésben is.

Stock 2010.02.01. 09:30:38

@derabitz: a kerékpáros klub dolga annyiban lenne a rendszám indítványozása, hogy ezáltal megmutatná, hogy ők egy komoly szervezet, illetve a kerékpárosok komoly közlekedők, aki nem csak kicsinyes érdekeikkel foglalkoznak.. és nem csak népszerűség szerzési célzattal működnek anarchista fiatalok számára...

Stock 2010.02.01. 09:32:47

@derabitz: jah, bocs!

a közlekedési statisztikákat inkább ne boncolgassuk!!!!
az új ORFK statisztikában ha összeadod a tételeket akkor 100,4% jön ki.. :-DD
pont ennyire komoly a dolog!

Stock 2010.02.01. 09:38:42

@Sün! balázs: "És akkor a gyalogos micsoda? :)"

a gyalogos nem járművezető...!!

"Egyébként nehogy már a bringások tehessenek róla, hogy nem kell rendszám rájuk"

hanem, ki tehet róla?? nem pont ti akarjátok elhitetni az emberekkel, hogy közlekedők vagytok nem pedig idióta hobbisták????
ha bringanáciklubbnak volt elég energiája öncélú kresz módosítást kiharcolni, akkor nehogymár ez legyen az akadály..!!!!!
ez csupán csak a valós szándékaitokat mutatja...
ugyanúgy minthogy a fő kritikán aluli másszos autópályán rohangál keresztül......

Stock 2010.02.01. 09:39:54

@derabitz: "Az a szakasz főútvonal és nem autópálya!"

meg tudod mondani, hogy hol van ott pontosan az autópálya végét jelző tábla?

Stock 2010.02.01. 09:52:10

@Gery.Greyhound: azért az több mint irónikus, hogy kritkán aluli mássznál a szabályok be nem tartására buzdítanak, még a fő retardált is büszkén közli, hogy ő is bármikor megtenné!!

a 400 méter meg enyhén szólva vicces!!!!!
PONT EZÉRT NINCS JOGOTOK RETARDÁLT ÁLLATOK MÉRLEGELNI, HANEM SZIGORÚAN TILOS ILYET TENNETEK, mert még a kép alapján sem tudjátok felmérni a helyzetet: a képen ugyanis 3 jármű van elég közel, és a buszig 4 darab szaggatott vonal látszik, amiket megsúgom nem 100 méterenként festenek fel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
az autók védett útvonalon közlekednek és a lépcső csúszósságát remekül felismerő kerekesek érdekes, hogy nem gondolnak az út síkosságára, az autók sebességére és tömegére..

miért van az, hogy az össze agyi nyomorék kerékpáros úgy érzi, hogy neki a lehető legrövidebb úton kell haladnia, bármilyen áron?!?!
miért nem tud kerülni, mint több 10 000 normális ember??

derabitz 2010.02.01. 09:58:45

@Stock:

Ha emlékezetem nem csal, a Beregszász utcánál.

derabitz 2010.02.01. 10:03:08

@Stock:

Nem védett útvonalon közlekednek és hogy tudd, a BKV buszok sebessége ott legfeljebb 50km/h lehet, az autóké 70, viszont az útviszonyoknak megfelelően kell megválasztani a sebességet.

Stock 2010.02.01. 10:11:15

@derabitz: a fő útvonal , főleg 4 szalagkorláttal elzárva... nem védett útvonal?? főleg egy gyalogossal szemben??????

"(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud."

Nem hogy nem akadályozhatja, nem is zavarhatja a járműforgalmat. Egy 4 sávos út közepén álldogáló gyalog viszont baromi zavaró. Főleg a hókásás úton.

Stock 2010.02.01. 10:13:13

@derabitz: nehogymár a csík húzza a repülőt... az ennyire kettős mércét nem tudom elviselni, hogy még az autósra húznád rá a relatív gyorshajtást!!!!!!!!!!!!
olyan sebesség nincs, amivel jeges úton egy bármikor eléd ugró barom esetén meg tudsz állni!!
(egy 2*4 sávos felüljárókkal szabdalt autópálya kivezető pedig főleg nem az a hely, amit erre felkészülve kellene megközelíteni)

Stock 2010.02.01. 10:24:46

azért a legjobb példája annak, hogy kürti gábor (és a több bringanáci, akire felnéztek) retardált, az az, hogy ezen az oldalon azt mondja, hogy ő bármikor megtenné ezt... a saját szenny oldalán már szabálysértésnek minősíti (magyarul ő az öntérvényű, önkényes, mértéktelen egojától vezérelve BÁRMIKOR szabályt sért, és mint közszereplő erre is buzdít)
a másik, hogy saját gyermekét kerékpárjának elkobzásával jutalmazná ugyanezen megmozdulásért (csak nem mégis veszélyes?!?!) :)
de neki szabad! neki mindent szabad, vagy ha mégsem, akkor megbénítja a várost egy kétkerekű majomparádéval.....

derabitz 2010.02.01. 10:28:37

@Stock:

A helyzet az, hogy főútvonalon a gyalogosnak elsőbbsége van a járművekkel szemben.
Ha nem lenne elsőbbsége, akkor a KRESZ nem is tartalmazná a gyalogos áthaladását főútvonalon részt.
"Autópályakivezető" tábla nincs a KRESZ-ben.
Csak "autópálya kezdete" és "autópálya vége" tábla.

Mivel nemtudhatjuk, hogy a mára gyalogossá vedlett bringás zavarta vagy sem a forgalmat, így fikció csak részedről hogy a gyalogos veszélyeztette volna az ott haladó forgalmat.

derabitz 2010.02.01. 10:31:54

@Stock:

Megkérdeztem a kezelőt.
Budaörs irányába az autópálya a Beregszász útnál kezdődik. Visszefelé a Boldizsár utcánál végződik.
Nincs kirakva sehol olyan tábla, hogy "Autópálya bevezető" és "Autópálya kivezető".

ex-dr. vuk 2010.02.01. 10:33:07

@Stock: a critical mass felvezetett dolog (pesten legalabbis), ahol tulkepp nincsenek szabalyok, lezart utak vannak.

Ha (belvarosban) kerulni kell bringaval ugy, hogy a rovidebb ut technikailag bringaval jarhato lenne, de nem megengedett, az mar kozlekedesszervezesi hiba szerintem.. Kerekparos kozlekedest ilyen aprosagokkal mindenkepp erdemes segiteni. Akarmennyire "RETARDÁLT ÁLLATOK"-nak hivod, koszonetet mondhatsz, hogy ilyen sokan vannak - annal kisebb a dugo NEKED!

ex-dr. vuk 2010.02.01. 10:37:23

@Stock: Ki tehet arrol szerinted, hogy nincs birngas rendszam es jogositvany (sehol a vilagon, jegyzem meg)?
Tan csak nem a becsi egyezmeny? Nem lehet? :)

Stock 2010.02.01. 10:40:45

@derabitz: "A helyzet az, hogy főútvonalon a gyalogosnak elsőbbsége van a járművekkel szemben"
ahol kijelölt gyalogátkelő hely van felfestve!

de ha nem folytatod a mondatot, akkor csak egy szélsőséges torz baromság, amit leírsz!!

vagy szted az utakon keresztbe kasul a gyalogosnak van elsőbbsége, a zebrán meg az autósnak? :))))

Stock 2010.02.01. 10:46:05

@vuk_: "a critical mass felvezetett dolog (pesten legalabbis), ahol tulkepp nincsenek szabalyok, lezart utak vannak."
ezt a mondatot nem értem..

a forgalomszervezésben csak annyi hibát látok egyenlőre, hogy a kerékpárosokat beengedik az autók közé.. amivel növelik a dugókat és a baleseti faktort......
a további kerékpáros engedményekről a 3 alapvető forgalomban való részvételi kívánalomnak megfelelés után lenne érdemes beszélni!

ezt a kösszönjem meget, meg hagyjuk már... túl demagóg és leegyszerűsítő!
(baromi hálás vagyok, amikor kritikáloznak és 2 órával több a menetidőm)

a bécsi egyezmény valóban gátló tényező... dehát az unión belüli szabad árumozgás is le van írva, mégis másként van! :)

Stock 2010.02.01. 10:48:21

@vuk_: azt azért leszögezném, hogy nem a kerékpárosokat hívom retardált állatoknak, hanem a szabályokra magasan tevő öntörvényű, másokat veszélyeztető egomajmokat.. (az mellékes , hogy bringásból rengeteg ilyen van az anonimitásnak köszönhetően, nah meg persze a bringanáci vezetőiknek)

ex-dr. vuk 2010.02.01. 10:54:52

@Stock:
Tenyleg azt hiszed, hogy az auto kozott kerekezok okozzak a dugot? Nem veletlenul a masik 300ezer autos?... Biztos? Nem lehet (es nem is praktikus) mindenhova szeparalt bringautat tenni. Itt az uton kell menni.. Ezen nincs mit varialni. A bicikli jarmu.

Azon is gondolkozz el, hogy a critical mass EVENTE 2x okoz dugot, az autos tarsadalom NAPONTA 2x... Szoval szinten "demagog" a CM-et pont a dugo miatt szidni.

A baleseti faktorra mar vegkepp nem erdemes reagalni, meg nem lattam biciklist, aki autot felboritott volna, de te biztos vilaglatottabb vagy nalam.

derabitz 2010.02.01. 10:56:50

Érdekes, hogy milyen gyorsan lekerült az Index címlapjáról a autozz.blog.hu/ tegnapi beírása:
"Autóval vontatta szánkón ülő gyerekét"

Beírásuk egy olyan autóssal foglakozott aki gépjárművével vontatta a szánkón űlő gyermekét.

Kedves Stock!

Remélem hasonlóan kulturált szavakkal és jelzőkkel szólítod meg majd autós társad a blogon mint ahogy tetted ezt egy gyalogos, általad szabálytalannak vélt akciózása után a kerékpárosokkal.
Eddig még nem tetted, így azt kel hinnem, semmi kifogásolni valót nem találsz a cselekedetben.

Stock 2010.02.01. 11:02:23

@vuk_: miért csak feketében és fehérben vagytok képesek gondolkodni????????????
nem azt mondtam, hogy a kerekes okozza a dugót, hanem azt mondom (és ez tény), hogy nagy mértékben fokozza!!!!!!!!!!
az autók nagyrészének muszáj közlekedni, tehát dugót okozni, a kritikálosoknak muszáj másokat szopatni és hergelni??

ha a kerékpár jármű, akkor kell rá biztosítás, jogsi és rendszám!!!!!!!

az utsó mondatod meg egyszerűen már szánalmas!

derabitz 2010.02.01. 11:03:53

@Stock:

No hogy ne csak kiragadjunk részleteket a Törvényből és azt szabadon, a magunk szája íze szerint értelmezzük:

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet

a közúti közlekedés szabályairól

III. RÉSZ

A gyalogosokra és a járművek utasaira vonatkozó szabályok

Gyalogosok közlekedése

21. § (1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie.

(2) Ha az úton sem járda, sem leállósáv, sem útpadka, sem kerékpárút nincs - vagy az a gyalogosközlekedésre, illetőleg a kerekes székkel való közlekedésre alkalmatlan -, a gyalogosok az úttesten közlekedhetnek.

(3) Ha a gyalogosok az úttesten közlekednek, az úttest szélén, egysorban

a) lakott területen lehetőleg a menetirány szerint a bal oldalon, lakott területen kívül mindig a bal oldalon, a járműforgalommal szemben,

b) a segédmotoros kerékpárt vagy kerékpárt toló, továbbá a kerekes székkel közlekedő mozgáskorlátozott gyalogosok mindig a menetirány szerint a jobb oldalon haladhatnak.

(4) A gyalogosnak az úton olyan tárgyat, illetőleg anyagot, amely sérülést, rongálást vagy szennyezést okozhat, csak megfelelően becsomagolva szabad vinnie. Olyan tárggyal, amely méretei miatt a gyalogosforgalmat zavarná, az úttesten - a menetirány szerinti jobb oldalon, az úttest szélén - kell közlekedni; éjszaka és korlátozott látási viszonyok között az ilyen tárggyal közlekedő gyalogosnak a járművek vezetői által elölről és hátulról kellő távolságból észlelhető lámpát kell vinnie.

(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,

a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),

b) egyéb helyen bárhol,

a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.

(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.

(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.

(9) A gyalogosnak tilos

a) híd, alagút, aluljáró, felüljáró úttestjén áthaladni;

b) olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, a szabad kilátást gátló akadály (nagyobb álló jármű stb.) közelében az úttestre lépni;

c) lánc-, illetőleg csőkorlátot, sorompót kinyitni, azon átmászni, alatta átbújni, illetőleg azt megkerülve elzárt területre (úttest, útszakasz, vasúti pálya stb.) lépni;

d) villamospályán közlekedni, vasúti vagy zárt villamospályán - a kiépített átkelőhelyen kívül - áthaladni;

e) autópályán (a leállósávon is) közlekedni, valamint áthaladni;

f) autóúton (a leállósávon és az útpadkán is) közlekedni, valamint útkereszteződésen kívül áthaladni;

g) az úttesten áthaladni, ha a közelben gyalogos alul- vagy felüljáró van.

(10) Vasúti pályán (vasúti átjárón vagy más kiépített átkelőhelyen) a gyalogos csak akkor haladhat át, ha meggyőződött arról, hogy vasúti jármű nem közeledik. Nem haladhat át a gyalogos, ha a jelzőberendezés a továbbhaladás tilalmát jelzi.

(11) Főútvonalon 6 éven aluli gyermeket felügyelet nélkül hagyni tilos.

(12) A lakott területen kívüli út úttestjén, leállósávján, útpadkáján tartózkodó gyalogosnak/személynek - ide nem értve a gyalogosok zárt csoportban történő közlekedését - éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.

(13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

Stock 2010.02.01. 11:07:27

@derabitz: nyugodt lehetsz, hogy ugyan olyan hangnemben szólítom meg!!
irtózatos felelőtlenség: ha a gyerek beleakad a szánkóba és közben felborul, ha a kocsi kanyarodik, vagy fékez..., de eleve a nagy tempó mellett elszenvedett esés is veszélyes!!
ezt minden normális ember belátja!
ellenben ha valaki nagykorú gyermekét vontatja egy elzárt, kihalt helyen közös megeggyezéssel az extrém sport! és tegyék..

de ez a SZABÁLYSÉRTŐ sokakat veszélyeztet, nem is kis mértékben!!

ex-dr. vuk 2010.02.01. 11:11:06

@Stock:
A torvenyek szabalyozzak, hogy mire kell jogsi es boztositas. NEM azt irja elo, hogy jarmure kell. Meg csak azt sem, hogy gepjarmure. Tetelesen meg van hatarozva, hogy mire. Kerekparra (2, 3 vagy 4 kereku motor nelkuli, vagy max 300W motorig) NEM kell. Ezt eloirja a becsi egyezmeny is. Miert kell ezzel allandoan kampanyolni?.. A VILAGON sehol nincs. Erted?

Tehat nem a kerekparosok bunkok h (esetlegesen) nincs jogsijuk. Szabaly szerint nincs.

derabitz 2010.02.01. 11:11:06

@Stock:

Érdekes, hogy akkor nem ilyen nagy a felháborodás az autósok részéről, mikor retró autó felvonulás, motoros felvonulás vagy F1, Bamako vagy akármilyen gépjárművel kapcsolatos rendezvény miatt van lezárva Budapest egy része.
Van jó dugó és rossz dugó?

ex-dr. vuk 2010.02.01. 11:15:20

@derabitz: Hat ezt felesleges volt beidezni, el tudja olvasni az eredeti helyen aki akarja..

Stock 2010.02.01. 11:15:22

@derabitz: "(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,

a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),

(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud."

ebből neked mi jön le????????????

ex-dr. vuk 2010.02.01. 11:17:33

@Stock: ez kimaradt:
szerintem a dugot nem befolyasoljak a bringazok.. legalabbis elhanyagolhato mertekben.
Ha eleg sok a biciklis (es emiatt kevesebb az autos) akkor ponthogy jot tesznek a dugoval. Ebben azert te is egyeterthetsz... Kerekpar masfel-2 negyzetmetert foglal el, mig egy auto 12-15-ot.

Stock 2010.02.01. 11:19:23

@derabitz: azok sport, vagy bármilyen más rendezvények...
a kiritikátlan fos meg szopatás...
és ne hazudj, hogy nem az!

Stock 2010.02.01. 11:20:59

@Stock: ez lemaradt:
"c) lánc-, illetőleg csőkorlátot, sorompót kinyitni, azon átmászni, alatta átbújni, illetőleg azt megkerülve elzárt területre (úttest, útszakasz, vasúti pálya stb.) lépni;"

Stock 2010.02.01. 11:30:32

@vuk_: "szerintem a dugot nem befolyasoljak a bringazok.. "

muhaha: akkor valóban nem ha kerékpár úton haladnak és azzal tényleg jót tesznek az autósokkal (de mivel saját döntésük, hobbijuk miatt teszik, tehát a köszöngetés fölösleges)

amennyiben pedig az autók között haladnak, nah az horror!!
halad 20-30-cal.. utoléred, vagy sikerül kikerülni lendületből, vagy nem..
ha nem akkor belassulni mögé.. megvéárni, ameddig nem jönnek szembe, vagy párhuzamos közlekedés esetén melletted...... megelőzöd, meg még több szézan, majd lámpához értek... és fix hogy piros, mivel a zöldhullám legtöbb esetben a megendegdett maximumra vannak hangolva (50-70)... piroslál hajtás pajtás előre vánszorog... majd elindulunk és kezdjük előröl!!!!!

szted ez nem okoz torlódást? ez segíti a haladást?
nem szopatás több ezer embert lassítania sokszor egy szem kerekesnek????
(és akkor ne felejtsük, hogyha a sorok között araszolsz és kárt teszel egy kocsiban, akkor nincs köteleződ.......)

derabitz 2010.02.01. 11:30:44

@Stock:
Nekem az jön le, hogy a gyalogosnak kellő körültekintéssel joga van az adott szabályok keretei között áthaladni a főútvonalon.

Ha neked más jön le ebből, az már nem az én bajom.

derabitz 2010.02.01. 11:32:17

@Stock:

Elég nehéz lenne bebizonyítanod, hogy egy motoros, EMPAMO-s vagy retró autós felvonulás az sport célú felvonulás.

derabitz 2010.02.01. 11:34:35

@Stock:

Szólj ha látsz ott lánc vagy csőkorlátot, esetleg sorompót.

ex-dr. vuk 2010.02.01. 11:36:26

@Stock: hat ez fugg attol, hogy mennyire szeles az ut.. A kerekparsav lenne a legjobb megoldas a forgalmasabb utakra. Kisse azert sarkitas, hogy "tobbezer embert lassit egyszem biciklis", tekintve hogy a legtobb autoban 1 ember ul..
Megfelelo infrastrukturaval az autosok feltartasa kikerulheto lenne. Ha sajat savjuk van a bringasoknak biztonsagban is annak, nem tartanak fel senkit, es baromi keves helyet foglalnak. Kisebb utcakon, utakon pedig eleve nincs nagy feltartas. Ha minden bringas kocsira valtana... hat azt te sem akarod :) Akkor kicsit nehezebb lesz megelozni oket, nem gondolod? :)

derabitz 2010.02.01. 11:36:41

@Stock:
Azért mert valakinek nincs kötelező felelősség biztosítása, még nem jelenti azt, hogy nincs kártérítési feleőssége károkozás esetén.
A biztosítás nem véd meg a balesettől csak csökkenti annak anyagi következményeit.(esetleg)

ex-dr. vuk 2010.02.01. 11:42:49

@derabitz:
@Stock:
Amit ok hangoztatnak ennyi erovel lehetne gyalogos rendszam/jogositvany/biztositas, ok is kozlekednek nem?... Marhasag

Stock 2010.02.01. 11:53:09

@derabitz: "Nekem az jön le, hogy a gyalogosnak kellő körültekintéssel joga van az adott szabályok keretei között áthaladni a főútvonalon"

:-DD

elmesélnéd, hogy ez melyik mondatok hatására "jön le"??

Stock 2010.02.01. 11:55:07

@derabitz: "Szólj ha látsz ott lánc vagy csőkorlátot, esetleg sorompót."

ott a szalag korlát..
szted az nem elzárásra szolgál, hanem ez a gyalogátkelő új szimbóluma?!

Stock 2010.02.01. 12:07:33

@vuk_: így van, épüljön kerékpáros infrastruktúra...!!!!!
de ne az autós rovására...
mert ezt a felhozott példából is láthatod, hogy együtt nem megy, mert a kerekes, igenis fokozza a dugót...

a pár ezret lehet hogy sarkítás, de nem feltétlenül, elvégre, ha egy csoportot lelassít, akkor a mögöttük haladók sem tudják a tempójukat menni.. és egyre többen és többen ragadnak be a lámpáknál.........

(azt meg azért ne felejtsük el, hogy kerékpár szezonális, mert a bringások jó 90%-a szutyok időben leteszi a lantot.. akkor pedig vagy BKV-zik, vagy autózik de az egyik tuti!)

Stock 2010.02.01. 12:11:06

@derabitz: "Azért mert valakinek nincs kötelező felelősség biztosítása, még nem jelenti azt, hogy nincs kártérítési feleőssége károkozás esetén."
kiváló!
akkor próbáld ki egyszer, hogy egy baleset esetén kitöltöd a bejelentőt, vagy bepedreled az okozót....... szted melyik a könnyebb?? mennyivel? van értelme perelni? hány év múlva lesz pénz?
arról nem is beszélve, hogy megkarcolsz, levered a tükröm, majd elsuhansz, ha nincs rendszámod kit keressek, jelentsek fel??

ugye, hogy kéne az a fránya rendszám és biztosítás?? nincs más mód a közlekedésben való részvételre!

derabitz 2010.02.01. 12:13:21

@Stock:

"(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,

a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),

b) egyéb helyen bárhol,

a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át."

"(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről."

"(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja"

A fentiekből.

A "mehet át", "az úttestre lép", "úttestre akkor léphet" szavak nem tiltást, hanem lehetőséget jelentenek.

Tudok segíteni - bár felnőtt korban már elég nehéz - diszleksziás zavarodon.

derabitz 2010.02.01. 12:20:05

@Stock:

Akkor is ez van, ha a kötelezővel rendelkező gépjármű tulajdonosa okoz neked kárt és betétlap nélkül ott felejt. (parkoló autód, meghúzza, töri, tükröt, szélvédőt tör. Mire kiérsz a drágádhoz, már kilépett a fickó a világból.)

Attól, hogy van KFB-je még nem biztos, hogy neked megtérül az álatala okozott kár, ha ott hagy egy betétlapot tisztességgel.
Természetesen még akkor is szívhatsz, ha zsírgagyi a károkozó KFB-je mert a biztosítód az alapján fizet.
Vagy perelsz a különbözetért, vagy mehetsz panaszra Hitlerhez.

derabitz 2010.02.01. 12:22:20

@Stock:

Az autós infrastruktura is valakinek/valakiknek a rovására épült.

derabitz 2010.02.01. 12:31:42

@Stock:

"A közutakon megnövekedett forgalom és az azokon közlekedõ jármûvek összetételének drasztikus megváltozása ráirányította a figyelmet a közúti, passzív biztonsági berendezésekre. A gyártók fejlesztéseinek eredményeként kialakított, a közutakon és a közúti hidakon beépülõ jármûvisszatartó rendszerek költséges útfelszerelési berendezések, amelyek a közlekedésbiztonságot szolgálják. Ezek közé tartoznak a közúti biztonsági acél vezetõkorlátok. Az Európai Szabványbizottság (CEN) a közúti jármûvisszatartó rendszerekre európai szabványokat dolgozott ki, amelyek ma már MSZ EN 1317/1,2 formában honosított magyar szabványokká váltak.

Érted?
Járművisszatartó rendszer!

Asszem, ma már sokat tanulhattál és ideje összefoglanod a tanultakat.

Egy dologra azonban figyel függetlenül attól, hogy milyen következtetésre jutsz összegzésed végén:

Ne kerékpározz és családtagjaidnak se vásárolj kerékpárt ill. ne biztasd Őket kerékpározásra, mert könnyen találkozhatnak hozzád hasonló autós társaiddal akik szemében Ők, csak retardált állatok.

ragmeg

Picsasereghajtó 2010.02.01. 12:42:34

@vuk_: "a critical mass EVENTE 2x okoz dugot, az autos tarsadalom NAPONTA 2x"

Ha öszeszámoljuk a buziparádét, augusztus 20-at és a többi közterületi rendezvényt, akkor kiderül hogy a legtöbb dugót a gyalogosok okozzák :)

@Stock: "azt meg azért ne felejtsük el, hogy kerékpár szezonális, mert a bringások jó 90%-a szutyok időben leteszi a lantot.. akkor pedig vagy BKV-zik, vagy autózik de az egyik tuti!"

Jól van, akkor öntsük le betonnal a balatoni strandokat is, és az északi parton legyen a helyükön még egy autópálya mert azokat meg még rövidebb ideig használják egy évben, mint a bringát.

Picsasereghajtó 2010.02.01. 12:44:27

@Stock: "a kiritikátlan fos meg szopatás...
és ne hazudj, hogy nem az! "

A szopatás az, amit az év 363 CM mentes napján az autósok csinálnak. Nem lehet tőlük se haladni, se levegőt venni a városban.

Picsasereghajtó 2010.02.01. 12:48:31

@Stock: "nem pont ti akarjátok elhitetni az emberekkel, hogy közlekedők vagytok nem pedig idióta hobbisták????"

De. Viszont amiatt nem fogom felemelni a hangom, hoyg legyen rendszám a biciklin. Nekem semmi szükségem rá, csak fölösleges plusz adminisztráció, de ha te ragaszkodsz hozzá akkor szervezz tüntetést vagy írj Demszkynek. De ne rajtunk vezesd le a frusztrációd.

ex-dr. vuk 2010.02.01. 13:20:07

@Stock: nalam nem szezonalis. felolem lehet -10 vagy +40, eso/ho, leszarom :)

ex-dr. vuk 2010.02.01. 13:21:04

@Sün! balázs: Remelem a buziparadet es a tuntetok gyujtogatasait nem akarjatok a kerekparosok szamlajara irni :D
De osszesen egyutt sem csinalnak tizedannyi dugot, mint az autok.

glinolid 2010.02.01. 14:51:47

A linkelt kép szerint, a helyi lakosok nap, mint nap használják, mint alternatív átkelési lehetőséget. Ni, egy kitaposott ösvény.

www.norc.hu/pano/Y4HLPzsX/

Ómájgád 2010.02.01. 15:40:39

@Stock: "segítek, mert látom a gyurcsókot érted, de a logkivál, józan ésszel hadi lábon állsz!"

Ezt már te magad sem érted igaz? Gyurcsok József sporteszközére rendszámot követelni nagyon merész elképzelésnek tűnik. Lehet politikusnak kéne menned.

Mon3 2010.02.01. 15:48:06

@Közöd??: "komolyan mondom ideg és elmeorvosi vizsgálatot mindenkinek aki kerékpárra ül!"

Azon röhögök, hogy két év múlva, amikor lejár az EU-s moratórium, és komolyan korlátozni fogják a Budapesti forgalmat (nem egy-két napra, hanem akár hetekre is) a légszennyezés miatt, hogy fogsz majd szorongani a büdös BKV buszokon, és akkor majd mit gondolsz az agyament kerékpározásról?

@Stock: "ugye, hogy kéne az a fránya rendszám és biztosítás?? nincs más mód a közlekedésben való részvételre!"

Eszed annyi, mint az aranyhalnak.
Ha látod, hogy a bringás összekarcolt, hát utána mész. Ha lenne rajta rendszám, és nem vagy ott, hát sokra mész vele. Felvilágosítalak, hogy bizonyítottan több ezer bringás rendelkezik felelősség-biztosítással. Az elvakult gyűlöleted, kerekes-utálatod mondatja veled azokat az örült követelményeket, amelyeket az egész világon csak kiröhögnének. Hajrá Magyarország! Az ilyen mentalitás miatt áll az Ország a szakadék szélén. Az fáj, hogy pár év, és végre majd Te is kerékpárra kényszerülsz, csak hát a hájas seggednek az nagyon fárasztó lesz..

Sarkosan fogalmazva: Ha elfogadnák az álláspontod, akkor szólj, amikor a gyerekedre csavarozod fel a rendszámtáblát.

Funkerman 2010.02.01. 15:56:50

glinolid által belinkelt kép is jól példázza a szabályosan közlekedô gyalogokat.
ilyenkor hol vagy Stock? újratelepíted a gyepet a kitaposott részen? :)

halar 2010.02.01. 17:04:24

undorító ez a poszt, undorító ez az egész eszeskedés

Mon3 2010.02.01. 17:07:17

@Stock: A Dinoszauruszok is erősködtek, és mire mentek vele?
Pár év és az autókat már csak a múzeumban nézegetjük, és szörnyülködünk, hogy milyen sötét volt az emberiség, hogy ilyen büzös micsodákat használt...

Mon3 2010.02.01. 19:51:29

@Közöd??: "és biztos, hogy tolja? mert amilyen xar a kép még a nyeregbe is ülhet"

Javaslom a szemészetet! Látszik a világos nyereg, tehát nem ül rajta. A testtartás is arra utal, hogy tolja. Gyakorlatias ember pedig tisztába van vele, hogy nincs értelme felszállni, és utána majd a legforgalmasabb belső sávban vacakolni a leszállással.

Nem értek egyet a képen látható bringással, de védelméül azt tudom felhozni, hogy próbáljon valaki Gazdagrét irányából Kelenföldre átjutni szabályosan a környéken, úgy hogy nem kerül kilómétereket. Ez is mutatja az autós közlekedés által a városlakókra kényszerített terrort, élhetetlenséget. És erről nagyrészt nem csak az autósok tehetnek, hanem az évtizedekig őket elvtelenül kiszolgáló városvezetés, és a slepp.
Mindenki ismeri a viccet: Két fazon beszélget egymással az autópálya két oldalán: - Te hogy kerültél át a másik oldalra? - Én ide születtem.

Perillustris 2010.02.01. 20:41:55

Volt valami új, egyedi, friss komment a fenti 514 között? Egyet-egyet elolvasva nem valószínű.

Na, de nézzük csak a mocskos biciklis ámokfutókat, ma hány emberrt öltek meg: langlovagok.hu/

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2010.02.01. 23:30:22

@Dr. Eher: Szerintem senkit nem érdekel, hogy kinek és mit hiszel el.

Egyébként erről az jut eszembe, hogy régi munkahelyemen az iroda ablaka olyan főútvonalra nézett, ahol a kanyarodósávokkal együtt 9 sáv fut összesen a két irányban. (Csodás panoráma!) Ezen kívül középen 2 villamos vágány is húzódik. Hónapokon át láttam egy ürgét minden nap 11 és 12 óra között, aki kocsival megállt a túloldali kanyarodósávban (tilosban) és valami iratokkal a kezében átszaladt a forgalmas sávokon keresztül a mi oldalunkra és eltűnt az épületben. 5 perccel később visszaszaladt, majd elhajtott. Persze puhány volt és nem tolta át a kocsiját. :)

Húzzunk bele! 2010.02.03. 00:13:42

@Sün! balázs:"Jól van, akkor öntsük le betonnal a balatoni strandokat is, és az északi parton legyen a helyükön még egy autópálya mert azokat meg még rövidebb ideig használják egy évben, mint a bringát."

Öntsük, és mivel szünidő is tetemes, iskolák helyére pr parkolókat kéne építeni, iskolákat meg lerombolni. Vagy a strandok helyén autópályákról megközelíthető parkolókat.
Azt is leönteni betonnal, itt mindent, hogy az a büdös szar tudjon menni.:D

Aaron Blumm 2010.02.03. 00:52:21

Én továbbra is biciklizem...

Miközben jöttem hazafelé, át a hegyen, elfogyott a levegőm, és meg kellett állnom egy pillanatra. Egy fához támasztottam a biciklit, és megindultam befelé a rengetegbe, egyenesen a sűrűjébe. Minden nagyon fehér volt körülöttem, és az égből is ismeretlen fehérség szállingózott. Végig úgy éreztem, valaki a kezében tartja a kezem. Egy női hangot is hallottam, mintha azt kiabálta volna utánam, hogy ejnye-bejnye, Zoli, Zoli, de amikor hátranéztem, senkit nem láttam. Akkor eszembe jutott a tegnapi eset, és hirtelen kifutott a vér az agyamból. Ellenállhatatlan vágyat éreztem, hogy magamhoz nyúljak, és így is tettem. Durva voltam, és határozott. Gyorsan el is élveztem. Végül magamhoz öleltem az első fát, és a nedves tenyerem a kérgébe töröltem. Visszafelé találkoztam egy emberrel, aki fát lopni indulhatott, bólintottam neki, de ő nem köszönt.
www.biciklizeseimtorokzolival.blogspot.com

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.08. 14:40:44

@Mon3: A dinoszauruszokat nem egy rajtuk élősködő kisebbség ölte meg, hanem egy kataklizma.
@Perillustris: Apropó, hogyhogy ilyen esetekhez nem kerékpárral érkeznek a tűzoltók? Hozhatnák a szájukban a vizet, nem? Majd max többet fordulnak..

Mon3 2010.02.08. 15:27:39

@newtehen: "A dinoszauruszokat nem egy rajtuk élősködő kisebbség ölte meg, hanem egy kataklizma."
Javaslom, hogy menjél vissza a rétre legelészni, ahhoz több tehetséged van.
A kihalás okát csak találgatni lehet, de az tény, hogy a megváltozott körülményeknek a dinók nem tudtak megfelelni, tehát nem voltak életképesek.
Ha azt sugallod, hogy az élősködő kerékpárosok miatt fognak az autók kipusztulni, hát adja isten, hogy igazad legyen. De szerintem azért, mert benzin nélkül kurva nehéz lesz tologatni a rozsdás kasznikat...
Különben imádom az „autósnácik” érvelését, amikor a kerékpáros közlekedés ellen az áruszállítást, a mentősöket és a vízvezeték szerelőket hozzák fel, hogy azokat nem lehet megoldani. Szánalmasan gyenge érvelés. Ezzel csak a szegénységi bizonyítványt állítottátok ki.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.11. 12:23:08

@Mon3: A tények bizony makacs tények....
Viszont érdekes, hogy egyre kevesebb bringásnácit látok a városban ilyenkor télen.
Mi van? Mégis csak kényelmesebb a kaszni?

Perillustris 2010.02.11. 12:48:31

@newtehen: Nem kényelmesebb, de miután az utak síkosságmentesítése hagy némi kívánnivalót maga után, biztonságosabb ebben a pár napban, egy-két hétben az, ha valaki buszra száll, netán autózik.

Ez mit bizonyít? Azt, hogy a maradék 50 hétben sem alkalmas a bringa?

Az "autósnácik" persze következetesebbek: mind az 52 hétben mérgezik a környezetet, az embereket.

Mon3 2010.02.16. 14:26:46

@newtehen: Engem a legnagyobb hóesésben is megtalálsz. Imádok hóban tekerni. Aki gyakorolni akarja, hogy hogyan kell kormányozni, ha megcsúszik a kocsi, kerékpáron nagyszerűen megtanulhatja, kockázatok nélkül.

Csak a letaposott egyenetlen "jég", a havas macskakő, és a keramit veszélyes.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.02.17. 11:36:26

@newtehen: Bírom ezt az érvelést, amikor azt mondjuk hogy milyen jó lenne ha minél többen bringával járnának, akkor rögtön "de a tűzoltók, de a kisboltba ki fogja vinni a kenyeret, de a mentők" satöbbi. Senki nem mondott olyat, hogy MINDENKINEK bringával kell járnia, mert aki nem azzal jár, de főleg aki autóval, az buzi. Csak azt mondjuk, hogy ésszerűen kellene használni az autót. Ésszerű autóhasználat: tűzoltók, mentők, áruszállítók, kőműves szerszámmal, nehéz/nagy méretű tárgy, ter nagymama vagy beteg feleség, vagy fordítva, illetve egynél több kisgyerek szállítása. A legfanatikusabb velocinácik is belátják, hogy ezekre az autó való.

Ami nem tartozik az ésszerű autózás körébe: irodai, bolti eladói vagy más hasonló helyhezkötött, 5-10 kilométernél kisebb távolságra levő munkahely megközelítése plusz 10 fokban egyedül egy több mázsás vasat megmozgatva. Mi csakis ez utóbbi ellen vagyunk.

"érdekes, hogy egyre kevesebb bringásnácit látok a városban ilyenkor télen. "

Én évről évre egyre több bringást látok télen, pedig a mostani egy kifejezetten keménynek számító tél, amilyen évek óta nem volt. Mégis látványosan többen tekernek a nagy mínuszokban is, mint pár éve. Én is most, a BKV sztrájk alatt határoztam el, hogy mostantól télen is rakom.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.02.17. 11:50:17

Egyébként bennem nincs semmiféle harag az autósokkal szemben, inkább csak sajnálom őket hogy nem élhetik át azt a szabadságot, mint én nap mint nap.

A bringa gyakorlatilag az összes közlekedési mód előnyeit ötvözi: kényelmesen mint az autó, gyorsan mint a villamos, olcsón mint a gyalogos... Végülis valahol igazuk van azoknak, akik ezt állítják, nem alternatíva a kerékpár. Hiszen tényleg nem az, hanem elsőszámú opció, aminek a többi lehet az alternatívája esős és mínusz 5 foknál hidegebb napokon - amiből egy átlagos évben 20-nál nincs több - és olyankor, amikor valamit szállítani kell.

Egy sima munkábajárás olyan felemelő tud lenni, hogy állítom, százalékokban mérhető a munkakedvem és a teljesítményem növekedése amióta letettem a BKV-t. Bizonyára ha autóra váltok, az is mérhető hatást gyakorolt volna rám, csak épp negatív irányban :)

Bicska2 2010.02.21. 19:54:45

@newtehen:
Nah, majd ha ezer forintocska köré mászik a benzin ára, én is kérvényezhetem az autópályák, parkolók, és úgy általában a komplett autós infrastruktúra felszámolását? Mivelhogy nem sokan használják, fölösleges volt megépíteni?

Perillustris 2010.02.22. 13:41:04

@Bicska2: Ehhez elég a fenti kép is. Elég lenne az egy sáv is. Ráadásul akkor könnyebb lenne átmenni rajta.

the crow 2010.03.21. 15:47:01

Ugyan a témához nem kapcsolódik, de megjegyezném, hogy most szombaton néhány biciklis eléggé felhúzott. A Széchenyi rakparton sétáltunk a párommal, amikor a Kossuth tér felől kb. 40-50 bringás fordult be szemből, felük az úttesten, a többi a járdán jött - autó egy sem volt a környéken. A többség ahogy meglátott minket lehúzódott az üres útra, de egy főtahó nem és gyakorlatilag a vállamat súrolva ment tovább, rászóltam, erre még neki állt feljebb hogy én vagyok a bunkó, hogy nem ugrok félre. Aztán még pár társával megerősödve visszajött, szájkaratézni kezdett tőlem 5 centire. Én nem vagyok verekedős, de szerintem kevésen múlt egy komolyabb balhé.
Kérem a normálisabb bringásokat, hogy az ilyen tahókat szerintem maguk között rendezzék le, mert nem tesz jót a megítélésüknek! NEM ÁLTALÁBAN A BICIKLISEKKEL, HANEM CSAK AZ ELVAKULTAKKAL VAN BAJOM!

Perillustris 2010.03.22. 01:09:52

@the crow: "kb. 40-50 bringás fordult be szemből (...) A többség ahogy meglátott minket lehúzódott az üres útra, de egy főtahó nem és gyakorlatilag a vállamat súrolva ment tovább"

Sutyerák volt 2-3%. Ez nem is rossz arány. Minden tiszteletem a tiéd, mert azt még lenyelném talán, ha súrolgat, de ha visszajön pofázni, tuti borul.

Másrészt általános tévedés azt kérni a bringásoktól, hogy rendezzék le maguk a tahókat. Természetesen a Magyar Kerékpárosklub csinált már felvilágosító akciókat, s tervben is van még több is, valamint jómagam kitaláltam és véghezvittem több ütemben hazánk egyetlen említésre méltó világítás kampányát, ám ez nem csodaszer.

Az autósok összességét sem szólítja meg senki úgy, hogy "tegyetek már rendet a sok bunkó gyorshajtó, nem indexelő között".

Mindemellett a kerékpáros aktivista réteg - vérmérséklettől - függően természetesen megpróbálja védeni a mundér becsületét.
süti beállítások módosítása