Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A 10 legbringásabb város

2010.01.22. 11:29 - kirk kapitány

Egy top10 listákra szakosodott online férfimagazin, az askmen.com összeállította a legkerékpárosbarátabb nagyvárosok listáját.

A régi űrt betöltő rangsorolás természetesen Amsterdamot és Koppenhágát hozta ki az első és a második helyre. Miután mindkét helyen a lakósság 30-40 százaléka naponta kerekezik, és még így is újabb és újabb projektekkel próbálják csökkenteni az autózók arányát, az lett volna a meglepő, ha más város kerül az élre.

A válogatás döntő szempontjairól valójában a 3-10. hely kiosztásából lehet következtetni. A listára általában olyan helyek kerültek, ahol régóta léteznek bringás hagyományok, és/vagy ahol nagy pénzekkel, jó ötletekkel és valódi beruházásokkal segítik a környezetkímélő közlekedésmódok térnyerését.

A 3. helyet Bogota azzal érdemelte ki, hogy a városvezetés hetente egyszer lezárja a központi főútakat az autók előtt, és a 100-120 kilométeres szakaszt átengedi a kerékpáros és gyalogos közlekedésnek.

4. helyre egy brazil város, Curitiba került, mert ott már negyven éve a várostervezés hangsúlyosan kezeli a kerékpárút-hálózat fejlesztését, amit összhangba is hoztak az autóutak rendszerével.

5. Montreal, ami szintén hagyományos bringás város, eddig is 3500 kilométernyi bringaúttal büszkélkedhetett, de éppen mostanában indított be egy 130 millió dolláros programot, hogy még kerékpárosbarátibb légkört teremtsen az utakon. A parkolóórákhoz például biciklik lekötésére alkalmas kiegészítőket illesztenek, hogy ne kelljen összevissza láncolgatni mindenféle tereptárgyakhoz, ami egyébként is tilos.

6. Portland, mert szintén körültekintően kiépített az autós közlekedés mellett párhuzamosan, de egyre hangsúlyosabb működő bicikliút-hálózatot, ráadásul komoly és olcsó bringakölcsönző vállalkozása is van.

7.Bázel, 8. Barcelona. Mindkettő remek bérbringarendszert épített.

9. Peking, 10 pedig a norvég Torndheim, ahol egy világszám utcai hegyi liftet fejlesztettek ki, hogy összekössék a város két szintjét, a völgyet és a fennsíkot.

75 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr931692351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.01.22. 12:11:24

És itthon meg az autós-gittegylet a körútra parkol a bringások ellen ...

exseven 2010.01.22. 12:12:20

Torndheimben egyfolytában esik, hideg van, dimbes-dombos, a szél mindig kifújja a szmogot, ráadásul Norvégia lubickol az olajban. Most lehet jönni a "de hát bp alkalmatlan kerékpározásra" kifogásokkal.

teabore 2010.01.22. 12:13:58

@exseven: dehát Budapest alkalmatlan a kerékpározásra :D

Ja, nem is, inkább a vezetői alkalmatlanok....

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.22. 12:27:36

@teabore: Persze hogy alkalmatlan, amerikai brit tudósok is megállapították :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.22. 12:28:43

Ja egyébként tegnap találtam a criticalmass.hu-n egy remek írást a témában, szerintem ez is mehetne címlapra:

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100121/sztrajkolok

öntelt radírpók 2010.01.22. 12:30:30

@Gery.Greyhound: a hollandok, persze, dehát ugye azok füveznek is :)

margaritt 2010.01.22. 12:33:42

@exseven: dehát Budapest alkalmatlan a kerékpározásra :D
Persze, h az. Egy barátnőm kifejtette, h ilyen szmogos városban mi a francnak akarnak egyesek biciklizni:)

georg 48 2010.01.22. 12:41:52

A hazai bringás az más. Ezeknek semmi sem jó.
Nektek a következő kéne: ha valamelyiknek ellik a neje, akkor jönne a bringás mentő, ha tűz ütne ki, akkor jönne a bringás tűzoltó, meg bringás daruk dolgoznának az iparban, ha vennél új bútort, akkor bringával szállítanák ki a bútort persze apró ficnikben, mert a hülye bringás szállító nem bírja el!
A brokim tele van a baromarcú cajglisokkal. Egyszer valami megfelene ennek a nyomoronc csürhének!

teabore 2010.01.22. 12:55:12

@Gery.Greyhound: tetszett ez a linkelt cikk :)

SzőröstalpúJeti 2010.01.22. 13:01:44

Jájj, már a harmadik ember írja Trondheimet Torndheimnek...

Mistral1011 2010.01.22. 13:05:23

Csúcs ez a lift... Bár, aki mókuskerék fokozatban nem bír oda feltekerni-vagy csak nekem van 24/34-es hegymászó fokozatom!?
De a mentalitás, az vmi csodálatos. Még az utcát sem egyenesítették ki!
Elképzelek egy ilyet az Andrássy-ra... Két nap múlva rendelhető lenne a vaterán egy "közdarab", amivel az autók is tolathatnák magukat a "mozgójárdával"...

min 2010.01.22. 13:05:57

Hát jó nagy faszság az a lift. Mondom én aki bringázik.
Ha több pénzt dobsz be akkor gőzkatapult üzemmódba kapcsol és át is röpít a város másik végére.

min 2010.01.22. 13:07:46

@SzőröstalpúJeti:
Látod én le sem próbáltam írni a Toh...Toh...Trondheim-et!:-)

spinat 2010.01.22. 13:23:10

hát mondjuk Bázelben mêg olyan nagyon sok bringâst nem láttam. Akkor már inkább Freiburg

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.22. 13:36:11

@georg 48: Ne izgasd fel magad. Megárt a szépségednek :).

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.01.22. 13:51:49

@georg 48: ööö..pedig egyszerűbb ennél - több bringa + kevesebb autó = jobb élet a városban. Téged is "megellet" az anyukád, aztán felnőttél - vagy remélem, mert szerintem ekkora ostobaságokat még igazán szélsőséges bringások sem szeretnének. Persze érzem én a cinizmust az írásodban, de ha az meg nem vicces, akkor mi értelme??

harcsabajuszos 2010.01.22. 13:58:05

@georg 48: Mindig elgondolkozom, mikor egy hasonlóan imbecil beröffenést olvasok, vajon ki lehet a nick mögött? Miféle felelősségteljes munkát végezhet egy efféle fogyatékos? Milyen módon tanulhatta meg a billentyűzet kezelését, ha képtelen a legelemibb összefüggések meglátására és elemzésére?
Az igen egyszerű hozzászólás alapján a városokban más sem jár csak tűzoltó, mentő és bútorszállító. No és persze, a daru.
Szuper, én is szeretnék egy ilyen helyen élni, felénk még elég sokan ülnek egyedül az autóban, mindössze kényelmi szempontból. Úgy az autósok java része.
Mert megtehetik.
Ennek ellenére most így péntek délután is szinte üres a hatsávos út a belvárban, viszont annál több bringát látok a tárolóban.
Naja, ez nem Pest.

gramercy 2010.01.22. 14:00:05

@georg 48: nem teljesen

tedd hozzá hogy egy fillért sem fizetnének érte

Veér Farkas 2010.01.22. 14:35:27

@Oreg:
És ki tart vissza, hogy oda költözz?
Legalább egy barom bringással kevesebb lenne Budapesten.
Nem lehetne, hogy vidd magaddal a többi biciklis parasztot is?

midnight coder 2010.01.22. 14:59:21

@Veér Farkas: Egyetértek. Kellene egy külön ország ahová deportálni lehetne a ballibeseket, zöldeket és bringásokat. Mindjárt élhetőbb lenne az ország többi része.

Funkerman 2010.01.22. 15:03:16

@gramercy: Persze, mi semmiért nem fizetünk, bezzeg a georg48, f@szomFarkas és a te fajtád kib@szott mintapolgárai ennek az országnak. Jah. Sokat ismételd, nagyon sokat, hogy hihetô legyen. :) Nem tudom, hogy már az anyatejjel szivtátok e magatokba ezt a köcsögduda hozzáállást vagy valami külön tanfolyamot végeztetek ez ügyben. Minden esetre siralmasak vagytok, mint ahogy a kiskörúton felsorakozó 6 db fogatlan, alkoholista, megkeseredett taxis.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.22. 15:03:22

@Oreg: "felénk még elég sokan ülnek egyedül az autóban, mindössze kényelmi szempontból."

nagy felfedezés. mivel a gépjárműveket azért (is) találták ki és fejlesztik több mint száz éve.
te is, ahelyett, hogy a környezetszennyező IT ipar remekén ontod az elektronokat, írhatnál kalamárisba mártott lódtollal, beküldhetnéd a kommenthivatalba, akik félévente kiadhatnák könyv formában. ha nem lenne környezetszennyező.

"Ennek ellenére most így péntek délután is szinte üres a hatsávos út a belvárban, viszont annál több bringát látok a tárolóban."

eltérő élményeink vannak: tele a város autóval, a kerékpárutak meg konganak az ürességtől. ez meg Pest...

segabor 2010.01.22. 15:03:32

Kis elírás a posztban: lakósság -> lakosság

Jó Estét 2010.01.22. 15:04:36

@margaritt: szmogos varos aha, Indiabol hazajove a nagykoruti levego igazi alpesi levego :D

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.22. 15:04:48

@SzőröstalpúJeti: "Jájj, már a harmadik ember írja Trondheimet Torndheimnek..."

hasonló a helyzet a nordmann fenyővel... ;-)))))

Horvathz 2010.01.22. 15:05:33

@midnight coder: Persze és mindenki költözzön el aki nem akar szmogban és bödös kocsik között élni.
De miért nem mentek ti füstölni máshova ha már ilyen jó 5 leteid vannak?

isti82 2010.01.22. 15:15:25

Az bizony lakosság, nem pedig lakÓsság.

Stefan_Schneider 2010.01.22. 15:20:53

Ugy latom a lista osszeallitoi szerint Hollandiaban 1 varos van. Ha rendesen szamolnanak, az elso kb 100 helyen csak holland es dan varos lenne, de het adjunk helyet masnak is ugye.

Ha Barcelona be tud kerulni a top 10-be, akkor rosszabb a helyzet a vilagban mint gondoltam.

JT_Biopower 2010.01.22. 15:31:36

@georg 48: Még szerencse, hogy nem mindenki szélsőséges. Ahogy Te se :)
Rémálmaidban kerékpáros üldöz?
Mehetsz a haveroknak verni a melled, hogy Te aztán jól megmondtad. Lehet ez a stílus nekik bejön.
Az, hogy konkrétan nem írom le, az nem jelenti azt, hogy nem gondolok rólad valami "szépet".
------------
Lift: A video végén az információs táblára az 1993-as dátum van felírva.
Lehet, hogy a helyiek igénylik és így indokolt a léte. Nálunk ez már a luxus kategóriába tartozna és jól megadóztatnák, vagy csak simán egy egész BKV-jegy lenne a menet :)

Ha jól rémlik, Portlandról láttam egy kis filmecskét régebben. Volt elektronyos autó ingyen használható töltőállomással, meg a bringát a helyi busz elején levő tartóra lehetett rakni, akár kettőt is :).

Szerintem bérbringarendszert kiépíteni manapság BP-n halott ötlet. A tulajdon megbecsülése - pláne, ha másé - nagyon gyerekcipőben jár.
Kicsiben talán megy. Szilvásváradon volt, meg nemrég valahol (talán az Alföldön) indítottak ilyen szolgáltatást.
De jó ötlet lenne, ha az emberek hagynák megvalósulni. Mindenesetre sok világvárosban működik, és nem hagyják veszni.

Elsőnek az megfelelő infrastruktúrát kell létrehozni (utak, sávok, tárolók), aztán előszivárognának a bátortalanabb bringások is. És ami fontos kritérium, hogy az érintettekkel egyeztetve történjenek a fejlesztések.

Az biztos, hogy sok kisebb-nagyobb megoldást már lehet látni a világban. Már tapasztalat is van róluk, melyik válik be, melyik nem. Csak hát ugye tenni is kellene érte, nem csak a szájat tépni :) Néha tényleg csak festék kellene hozzá.
Meg ha már van, nem hagyni szétrohadni / széthordani az egészet!!! Szerintem etéren nagyon előkelő helyen állunk :(
Valahogy úgy érzem, hogy mindennek van tulajdonosa, csak épp gazdája nemigazán akad.

StopSzmog 2010.01.22. 15:52:44

@JT_Biopower: Lőrinci, Karcag, Balmazújváros, Tiszafüred, ahol elindult a bérbicikli program, de lesznek még mások is.

shaark 2010.01.22. 15:57:15

Most akkor mindenki vegyen nagy levegőt és nézze meg ezt a riportot: news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/8393475.stm

Laurel 2010.01.22. 16:12:08

Szerintem Riva del Garda is nyugodtan az első tíz között lehetne. Az a közlekedési morál, ami ott és a Garda tó környékén tapasztalható, példaértékű. Rivában sok a kerékpárút, de gyakorlatilag minden járdán lehetséges a kerékpáros közlekedés. Problémamentes, mert a kerékpárosok is kulturáltan művelik. Ha kell lépésben mennek a babakocsit toló anyuka mögött, és akkor előznek ha biztonságos. Az infastrukturán kívül az emberi hozzáállás legalább anyit számit, hogy mennyire kerékpár (és ezzel környezet) barát egy város közlekedése

Roltii 2010.01.22. 16:32:47

@looksha:
ja, mert Riva az akkora város, hogy húúú, gyalog is beletelik 10 percbe míg végig mész... Ezzel az erővel Bivalybasznád is iszonyat biciklibarát város...

Egyébként minél több biciklist akarok, annál jobban haladok kocsival...
Egyébként meg a sok szmog miatt nem biciklizés teljesen normális hozzáállás. Amszterdam se úgy lett nagy város, hogy egy nap kitalálták az emberek,hogy a hatalmas szmog ellenére biciklizni fognak. Ez ott kialakult nálunk nem.

Egyébként ha Európát csak a következő 50 évben érjük utol, még akkor gyorsak voltunk ahhoz képest, hogy mi volt itt sokáig.
Ne akarunk már mindenbe egyből forradalmat, mert nem fog menni. Ez az őrült biciklis PR meg kibaszott hülyeség. Tényleg érdemes megnézni Bp-n a bicikliutakat, tök üresek, minek építenénk többet?!!! nem használja senki, nem is fogja. Több utat, több parkolót: gyorsabb forgalom->kisebb légszennyezettség->élhetőbb város.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2010.01.22. 16:33:37

Trondheim 260 ezres város, nem kellene a nagyvárosok közé számítani.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2010.01.22. 16:35:55

Bocsánat, Trondheim lakossága csak 170 ezer körüli. Valamit elnéztem.

JT_Biopower 2010.01.22. 16:38:14

Úgy látszik mindenhova kellenek a gyűlölködők.

Szerintem is tűnjön el az összes biciklis paraszt Budapestről! Sőt a világból. Meg az összes autós paraszt is! Meg az összes gyalogos paraszt is!

A logika azt diktálja, hogy a parasztoknak kellene mennie.
--------------------------
@StopSzmog: Most, hogy írtad, Lőrinci rémlett, hogy volt nemrég a hírekben.
Szilvásváradon lehet dönteni: gyalog, vagy bringával megy az ember az erdőbe. Bár biztosan vannak néhányan, akik autóval szeretnének, de az csak az erdészetnek megengedett :)
---------------
Nem tudom, hogy külföldön milyen sorrendben történtek az események, hogy ilyen eredményt értek el a kerékpározás támogatása terén.
Talán úgy döntöttek a megfelelő helyeken, hogy ha fejlesztünk és szabálymódosítunk a kerékpárosokért, akkor többen lesznek. Ha többen lesznek, akkor megint fejlesztünk, és attól megintcsak többen lesznek.
Ez így egy biztosan lassuló, de önmagát gerjesztő pozitív folyamat.
Nálunk ez fordítva történik. Majd, ha elegen lesznek, meg körbelakatolják a városházát, meg ki tudja mit kell még tenni?, akkor majd esetleg adunk nekik valami csontocskát és annak is örüljenek.

Laurel 2010.01.22. 16:43:04

@Roltii: A hozzászólásom lényege, az emberi hozzáállásról szólt, és ez a város méretétől teljesen független. Nyugat Európában, mint minden más ez is kultúráltabban működik, egészen egyszerűen azért, mert az emberek maguk a polgári fejlődés, és az egymás mellett élés egy magasabb fokán vannak (Úgy pár száz évvel előrébb) Nálunk még mindig a feudalizmusból gyökereztethető hozzáállást érzem, miszerint "hé paraszt kotródj az utamból, nekem nagyobb a lovam" Ez a hozzáállás mindenhol tettenérhető. Mást tapasztalok autóval is, ha a "szaladgálóautó" Clioval közlekedem, és mást ha a céges Mondeo kombival. Az autósok egy része a vélt hierarchiában nem csak kerékpárost, de a nála kisebb autóval közlekedőt is alacsonyabbrendűnek tartja, és ezt ki is mutatja. Amíg ez így van, addig más téren sem lesz változás

JT_Biopower 2010.01.22. 16:54:11

@JT_Biopower: ... és bocsánatot kérek az összes valódi paraszttól. Pillanatra elfelejtettem, hogy ők etetnek minket!!!

cirkuszos 2010.01.22. 17:02:49

@Roltii: Nem hinném. Ha csupán javítod az infrastruktúrát, és nem vezetsz be korlátozást, annak még több autó lesz az eredménye. Ez baj, mert nagy árat fizetünk azért, hogy kényelmesen lehessen autózgatni.

cirkuszos 2010.01.22. 17:03:50

@midnight coder: Örülök, hogy ennyivel beérted. Közénk is lövethettél volna.

Roltii 2010.01.22. 17:35:46

@cirkuszos:
Bp-re ez nem igaz. Aki teheti,most is autóval jár, mert a BKV egyszerűen gáz. Adott egy remek hálózat iszonyat járművekkel és trollokkal. Ráadásul méregdrágán. Nem hiszem, hogy megnövekedne az autóval járók száma, természetesen csak az én ismerettségi körömből tudok kiindulni, nekik egy része nyáron mindig bicikli, télen meg autó. BKV nem jön szóba, mert egyszerűen nem jó. Lehet, hogy ez túlzott igényesség, ezt elismerem.
Szóval szvsz infrastruktúra javulásával élhetőbbé válik a város. Most nem Duna alatti 2x3 sávosra gondolok (bár jó volna), hanem csak apróbb kiszélesítésekre, mint pl a rakpart 2x2 sávossá tétele. Vagy az útra épített bicikliutak eltüntetése, mert az senkinek se jó. Bicikliutat csakis teljesen elkülönítve tudok elképzelni, túl motorizált ez a város máshoz.
(a városok, amit felsoroltatok, sose voltak szmogban fuldoklók, egyszerűen ott így alakult ki. olyan példákat kéne hozni, ahol hatalmas autó forgalmat redukáltak, ilyet viszont én nem tudok. Jah, és ne történelmi belvárosokat, mert itt se zavar sok embert, hogy a Várban nem lehet autózni...)
Jah, infrastruktúra javítás eredményeképpen már Bp-n élhetőbb lett, nem is olyan régen: M0 bővítése során. Hungária 5X jobb mint volt, és a forgalom nem növekedett emiatt (ha növekedett volna, ugyanolyan lenne mint régen...)
Na, ennyi,sorry ha kicsit összevissza lett..

@looksha: emberi hozzállás? hát igen, de ennek köze nincs a biciklis, autós, gyalogos témához. Mindenhol a tirpákok vannak többségben, csak nem ugyanabban az arányban. Bp-n a biciklisek nagy része őrült/nem normális, hiszen még itt is mindeki elismeri, hogy életveszélyes, és egyszerűen szar kerekezni Bp-n, max xy-nak pont beválik (nekem nem vált be, tovább tart, koszosabb, és egészségtelenebb (Csillaghegy-Kálvin tér)).
A hozzáállás meg nem a feudalizmusból jött, hanem a 40 év kommunizmusból. Elnyomás után nem lehet csodálkozni azon, hogy itt mindenkinek mindenhez joga van. Remélem az idő múlásával majd rájönnek, hogy kötelességeik is, mert különben elvesztünk:( A fiatalok (mint pl én) már mástészta, nálunk a modern nevelés (nem nevelés) okozza a problémákat, ami megintcsak visszavezethető arra, hogy 40 év kommunizmus után ne mondja már meg senki se hogy hogyan is kéne nevelni a gyereket....

sorry, hosszú, meg összevissza lett nagoyn...

Laurel 2010.01.22. 17:48:23

@Roltii: Túl sok az általánosítás. A Cseheknél is volt szocializmus (nem azonos a kommunizmussal!)mégis európaibb módon viselkednek. Az, hogy Bp-en életveszélyes kerékpározni (nem mindenhol az!!) megváltoztatható. Az első, hogy senki ne érezze magát egyenrangúbbnak a többieknél, és tartsa be a szabályokat. Nem is számolom, hogy hányszor majdnem összetörték az autómat, mert lassítok, ha látom, hogy a gyalogos át akar kelni a zebrán. Nekem, aki sokat autóztam Olaszországban ez a természetes, aki majdnem összetör, annak meg az, hogy ő az erősebb, a gyalogos meg le van...Ez is az emberi hozzáállás egy része. Sok ilyen kis dologtól lesz élhetőbb a város. A kommunizmusra meg ne kenjük már rá a szabályok be nem tartását! Éltem benne 43 múltam, és ha visszaemlékszem korántsem volt ilyen gyűlölködés a társadalomban, mint manapság.

Roltii 2010.01.22. 18:01:15

@looksha:
"majdnem" összetörték az autódat? az milyen? 1 méternél közelebb álltak meg mögötted? nem értem. Mellesleg az autós nem érzi magát egyenrangúbbnak, de érthetően felidegesíti az a tény, hogy őt sokkal nagyobb eséllyel büntetik meg ha szabálytalan mint a bicilist. Igazából nem összehasonlítható, mert biciklist nem büntetnek->bármit megtehetnek->meg is teszik. Nap mint nap ezt látom a belvárosban, és felháborít. Ráadásul kevesen vannak, de nagyon, és ahhoz képest aránytalanul nagy a hangjuk (mármint a biciklis társadalomnak).
Olaszországban meg a gyalogos úgy kell át, hogy meg se áll az út szélén, hanem átmegy tempósan, az autós sem áll meg, csak lassít, és az árnyékát már elüti. Na, ezért nincsenek átengedve a gyalogosok Bp-n, mert nem indulnak el, vagy csak intenek, hogy nem is akarnak átmenni, mert beszélgetnek. Ez is a hozzáállás egy része...
Nem én kenem a kommunizmusra, 82-es vagyok, hálistennek semmi emlékem sincs ami összefüggene a kommunizmussal, de az embereken azért látszik. Elég rendesen visszavezethető sok dolog. Külföldi országgal meg nehéz összehasonlítani, mert MO elég erősen egyedi. Pl csak nálunk nem történt rendszerváltás, még minden a régi, csak szabadabb a rablás és a nekünk mindent lehet hozzáállás megjelent. Csehországban másképp gondolkoznak, és az az igazság, hogy ehhez nehéz lesz itthon változtatni. ÚGy kéne kezdeni, hogy mindenkit elküldünk, aki a régi rendszerben szerepet vállalt, mert sajnos ezáltal alkalmatlan (akár önhibáján kívűl). Viszont ez már nagyon-nagyon off...

beked 2010.01.22. 18:08:28

@Roltii: Épp a nemzetközi példák és tanulmányok mutatják, hogy a teljesen szeparált kerékpárutak kevésbé biztonságosak. Hazai és nemzetközi tanulmányok is mutatják, hogy a kerékpárral való közlekedés során kevesebb károsanyag éri a közlekedőt, mint autózás közben. Valamint az utak áteresztőképességének növelése nem csökkenti a forgalmat, de nagyobb terhelést okoz (szennyezőanyag kibocsátás), emellett tereket vesz el az emberektől (lásd rakpart, ami most autópálya pedig köztér is lehetne.
Azért mondom ezeket, mert amit te irtál az valóban logikus, vagyis az ember magától ezt következteti ki, de a valós helyzet általában mégsem igy alakul. Én is sokkal nagyobb biztonságban érzem magam járdás kerékpárúton, de annak ellenére töbször kerültem rajta veszélyes helyzetbe, hogy tudtam figyelni kell és a figyelmem nem lanyhult a biztonságérzet miatt. Mig utakon a saját és az autósok hibáit is jobban tudtam kompenzálni, vagy kompenzált az autós.
Nem mindig és nem mindenkinek lehet megoldás a kerékpár, ezzel szerintem nincs is gond. De sokan a saját kényelmük miatt önös érdekből terhelik le a város utait és a levegőjét.
Én még most, télen is elég sok xy-t látok, akinek nem szar biciklizni Bp-en. Ehhez nagyban hozzátesznek az autósok is, mert egyre konfortosabb a tekerés a figyelmesebb autósoknak köszönhetően, ami azt is eredményezi, hogy konsruktív közlekedési állapotok is ki tudnak alakulni.

Roltii 2010.01.22. 18:20:14

@beked:
Nem ismerem a tanulmányokat, de kizárt dolognak tartom,hogy a kocsiba több károsanyag érjen mint biciklin. Igaz, én lentebbi levegőt lélegzek be, de legalább szűrve van, biciklin nincs (tudom van maszk is, de én amikor biciklisekről beszélek,akkor a 15 éves és a bölcsészlányokból indulok ki, és nem a profikból...ahogy ti is az autósoknál). Jah, és én nem olyan mélyre szívom le, mint ti, sportolás közben.
Az, meg hogy hol veszélyes és hol nem, megintcska relatív. Lehet, hogy több a bukás a kerékpárúton, de kevésbé halálos mint a kocsik között.
Egyébként meg azt én is látom, hogy fejlődik a dolog, az autósok (pl én) előzékenyebbek vagyunk a biciklisekkel, de ugyanazt elvárjuk cserébe. Sajnos a CM meg az idiótán felfestett bicikliutak nem segítenek ezen. Szerintem ebben az esetben az állam részéről a semmittevés is jobb lenne, mint ami mostanság történik (új KRESZ).
"De sokan a saját kényelmük miatt önös érdekből terhelik le a város utait és a levegőjét."
tenni kéne azért, hogy másképp is beérjenek kényelmesen. Érdemes lenne azon elgondolkodni, hogy hogyan lehet jobb az autósnak napi 1 órát kocsiban ülni mint kényelmesen betömegközlekedni.
Fejlesszük a BKV-t és ha ez megtörtént, akkor kezdjünk el gondolkozni azon, hogy hogyan tovább (forgalomtól való elzárás, korlátozások, stb). Viszont semmiképpen se előtte, még csak ne is közbe. Én szívesen BKV-znék, mert szeretek olvasni, és ezt se kocsiban se biciklin nem tudom megtenni. De sajna, a BKV sem teszi lehetővé, viszont az emberhez méltó közlekedést sem (pl télen a HÉV túlfűtése után átszállni a fagyos buszra igazán nagy poén:D). Na, részemről ennyi, zárásul: mindneki közlekedjen úgy, ahogy ma én tettem a nap jelentősebb részén: síléccel a lábán:DDD

beked 2010.01.22. 18:30:52

@Roltii:
"Olaszországban meg a gyalogos úgy kell át, hogy meg se áll az út szélén, hanem átmegy tempósan, az autós sem áll meg, csak lassít, és az árnyékát már elüti. Na, ezért nincsenek átengedve a gyalogosok Bp-n, mert nem indulnak el" Mert mig Olaszországban és máshol is, a gyalogos megszokta, hogy felmére a közeledő autóst és bizhat benne, hogy lassit, addig itthon még zebra esetén is az autós inkább gyorsit, hogy nehogy meg kelljen neki álni, legalábbis sok ilyen van, ezért nem lehet bizni abban, hogy aki jön nem ilyen lesz.

"Mellesleg az autós nem érzi magát egyenrangúbbnak, de érthetően felidegesíti az a tény, hogy őt sokkal nagyobb eséllyel büntetik meg ha szabálytalan mint a bicilist. Igazából nem összehasonlítható, mert biciklist nem büntetnek->bármit megtehetnek->meg is teszik. Nap mint nap ezt látom a belvárosban, és felháborít. Ráadásul kevesen vannak, de nagyon, és ahhoz képest aránytalanul nagy a hangjuk (mármint a biciklis társadalomnak)." Ennek ellenére az autóban ülve az emberek sok olyan szabályt is megszegnek, amik nem köthetők a biciklisekhez (hidakon sebességtúllépés, zebra figyelmenkívülhagyása, sárgán gyorsítás, parkolás bárhol) Saját magamból kiindulva azért, mert megszokták, kialkítótták mit lehet nagyobb veszély nélkül megszegni ami amúgy kényelmetlen, és mit nem. Kerékpáron is sok olyan szabály van, ami kényelmetlen és megszegése nem jár nagyobb veszéllyel. Csak jobb utálni a másikat azért mert ő nem kerül szorult helyzetbe (dugó). És persze minden közlekedő rétegben előfordulnak szabályokat ténylegesen leszarók. A saját, nem reprezentativ tapasztalatom is azt mutatja, hogy a kerékpárral közlekedve több ilyen eset fordul elő, de azért szerintem árnyalja a képet az, hogy más más szabályok éthágása tünik megoldhatónak autóban, kerékpáron, ill gyalog közlekedve.
Akkor lenne szerintem teljes mértékben igazad abban, hogy a büntethetőség hiánya miatt vannak állat biciklisek az utakon, ha a hírek biciklis üldözésekről szolnának. De mivel kerékpáron is csak akkor büntetik az embert a hibákért, ha észreveszeik, de akkor ugyanúgy megvan a precedens rá, ezért talán mégse ez a fő ok, szerintem.
Arról nem is beszélve, hogy mig az autós közlekedési kultúra már több évtizedes hagyománnyal büszkélkedhet addig a tömeges nagyvárosi kerékpározás most éli a reneszánszát. Folyamatosan ülnek biciklire az emberek, igy a rutintalanok száma is konstans, vagy inkább nő. Azzal, hogy csak a kerékpáros aktivisták próbálják ezt a cselekvést reklámozni és az embereket az együtt közlekedésre buzditani és tanítani, sokan nem részesülnek a tanulságos információkban. Próbálgatások útján tapasztalják ki a dolgokat és feszítik a húrt, ameddig lehet. Ez nem jó, de és a felelősség minden esetben a szabályszegő kerékpárosé, azért elmarasztalható a kormány és a médiumok is, hogy egy előre látható tömeges jelenségre nem reagál megfelelően.

beked 2010.01.22. 18:47:24

@Roltii:
tanulmányok a szmogról:
health.ninemsn.com.au/whatsgoodforyou/theshow/694231/whats-the-he...

healthytransporthobart.wordpress.com/2009/06/07/the-air-is-freshe...

can.org.nz/system/files/Research-0402-Emissions.pdf

kerekparosklub.hu/vector-projekt

A CM pont azokat az embereket fogják össze, akik ingyen, saját idejüket beáldozva igyekeznek tenni a környezetért, a kerékpárosok egyenjogúságának kiharcolásáért és a kerékpározás népszerűsítésért. Bár maga a felvonulás valóban kényelmetlen lehet, de civilként milyen más módon lehet felhívni az emberek figyelmét egy problémára? Elég sok rendezvény van Bp-en ami miatt utakat, csomópontokat zárnak le. Autómentes napon, Föld napján szerintem kicsit sem lehet elítélni egy rendezvényt, amely igénybe veszi az utakat, vagy azok egy kis részét (legutóbbi CM-en nem kértek útlezárást, a rendőrök büntették a szabálytalan kerékpárosokat).

JT_Biopower 2010.01.22. 21:15:27

@Roltii: Engem már büntettek meg, többször is ;)
De amúgy elég szabályos közlehedőnek tartom magam. Csak mondjuk a többszáz kilométeres utamon nem kerülök a "kerékpárral tilos" jelzés miatt. Pláne, hogy előre nem is tudom, csak akkor, amikor odaérek.

Azt azért nem kellene elfelejteni, hogy a szmog okozója inkább az autó, mint a kerékpár!
Szenvedni meg mindenki szenved tőle!

Emlékszem egy TV-riportra. Volt benne egy kutyuli, amelyik a gazdája hazaérkezését alig várta, mert rácuppanhatott a kipufogóra, amíg beáll a garázsba (meg ki onnan).
Csomókban kihullott a szőre.

Roltii 2010.01.23. 17:46:44

@JT_Biopower:
"Azt azért nem kellene elfelejteni, hogy a szmog okozója inkább az autó, mint a kerékpár!"
inkább a teherforgalom és az ipar...nem mondom, hogy az autók nem, de nem a főbocsátók.

"Engem már büntettek meg, többször "
Holdon is járt már ember, de ettől még nem mindennapos...

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2010.01.23. 20:34:44

@Roltii: A városban nem az ipar miatt rossz a levegő. Márpedig ott él a sok ember, aki beszívja.

Szerinted hány ezerszer szabálytalankodhat egy autós, mielőtt egyszer megbüntetnék? Autóval is gyakorlatilag következmények nélkül követnek el hajmeresztő dolgokat.

Sajnos a kerékpárutakkal kapcsolatos tévedéseidet rengetegen osztják még a kerékpárosok között is. Valami felvilágosító kampányra lenne szükség, hogy ne kelljen már minden alkalommal megvívni ugyanazokat a vitákat pusztán az egyik fél tájékozatlansága miatt. :(

DjKaller 2010.01.24. 01:07:04

@Roltii:

A rakpart kiszélesítését ideje volna már elfelejteni. Inkább akkor az alagút, abban van ráció. A rakpart UNESCO Világörökség, hál isten, hogy az Unesco nem járult hozzá eddig a bővítéshez. Hogy nézne ki? Csinálni egy gyorsforgalmi utat a dunapartból. Ami most van az is vicc. Egyetértek mindazokkal, akik a Dunapartot vissza akarják követelni. Oda fák kellenek meg sétálóhely, meg bringaút. A felső rakpart ugyanis bringázásra tökéletesen alkalmatlan. Amit meg most a szennyvízcsatorna átépítés során ott hagytak az katasztrófa. Nem is igazán értem, ha vkinek van róla infója mondja meg - hogy azt tényleg így képzelték, hogy a keletkezett kátyúkat egy kis murvaszórással, meg beton foltokkal kitöltik, vagy ez csak átmeneti megoldás a közben megérkező tél miatt, és majd tavasszal lesz normális újraaszfaltozás.

DjKaller 2010.01.24. 01:36:16

@Roltii:

A tirpákság szerintem is részben a kommunizmus következménye. Az ölt ki számtalan értéket a társadalomból, a rendszerváltást követően pedig az amerikanizálódás meghozta az önzést. A köz érdeke helyett előtérbe kerültek az egyéni érdekek, és a hosszú távon gondolkodás helyett a rövid távú felhalmozás és harácsolás.

Ugyanakkor én a Nagykörúttól befelé eső részt történelmi városrésznek számítom és nem bocsátom meg a már 16 éve nyakunkon lévő városvezetésnek, hogy a buldózeres városmegújítást választotta. Ha már új iroda házak épülnek, akkor a szocreál csodákat kellett volna dózerolni, nem a századfordulón épült házakat melyeknek Budapest a varázsát köszönheti.

82-es vagyok én is, de szerintem a lezárások, szűkítések, stb. is megoldást jelentenek. Azon egyszerű oknál fogva, mert mindenkinek van egy tűréshatára. Az enyém és bringás társaimé úgy látszik alacsonyan van. Ha nekem kocsival kell Bp-en közlekedni, nagyon be tudok rágni. Borzasztóan idegesítenek a dugók és hogy nem haladunk, éppen ezért csak ha valamit szállítani kell akkor ülök kocsiba, de ez havi 2-3 alkalom max. Az autó szerintem alapvetően nem a városba való, hanem a távoli utazásokra. Két-három menet a Hungárián, vagy a Kossuth Lajos utcában csúcsidőben és azt mondom elég. Nem vagyok hajlandó ezt nap nap után végigcsinálni. Két féle embertípus létezik. Az egyik olyan mint az apám. Nem tud szabadulni az autótól, képtelen letenni, ő viszont állandóan trükközik, keresi a kis utak, a szőkőutakat, a másik része viszont egyszerűen mint valami birka, akit terelnek a karámba továbbra is megy arra 25-ször is. Számomra ez felfoghatatlan, de hiszem, hogy mindenkinél, vagy szinten mindenkinél van egy szint, amikor azt mondja: ELÉG, nem teszem ki magam ekkora stressznek. Inkább ülök egy néha koszos békávén de ott legalább olvashatok, vagy oké kerékpárra ülök, hisz az maga a szabadság.

A BKV megreformálásával én is egyetértek. Szoktam is mondani, a biciklis, és egyben környezetbarát város építése két szinten zajlik. Az egyik a lakosság és a civilek szintja, az életmód és szemléletváltás, a másik az állami-önkormányzati szint. Nekik is le kell tenniük emellett a voksot, de soha nem merték felvállalni, mert vagy nem akarták, vagy gyávák. Prioritássá kell tenni a kerékpársávok létesítését, tárolók építését és a BKV reformját.

Azt mondod nem ismersz olyan nagyvárost, amin változott a helyzet a kerékpárok hatására. Ajánlanék egyet, nézd meg. 3+12 perces részek, Bogotáról egy 9 milliós nagyvárosról és arról mit művelt Enrique PEnalosa a város 1998-2001 közötti polgármestere.

www.youtube.com/watch?v=0j3FVPeTwoU

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.24. 10:34:52

@DjKaller: Teljesen egyetértek veled.

Mindenkinek más a tűréshatára, és másképp is reagál akkor, ha ezt valami meghaladja: van, aki ragaszkodik a korábbi megoldáshoz, például azt mondja hogy ő márpedig továbbra is autóval fog járni, mert az neki jár - más pedig alternatívát fog keresni. Ha gyorsabb, egyszerűbb és olcsóbb lenne az autó, mint a BKV, akkor lehet hogy én is kocsival járnék (legalábbis télen) - így viszont, hogy drága, körülményes és lassú, nem vesződök vele, felülök a metróra és 25 perc alatt ott vagyok, ahová kocsival 50 perc alatt érnék (és ahol a BKV bérletem árát 3 nap alatt elkölthetném csak parkolásra).

Tehát az én esetemben tökéletesen működik a forgalomszabályozás ezen módja, mert én a széllel szemben való hugyozás helyett inkább arra törekszem hogy nekem egyszerűbb legyen az életem, és ha autóval ez nem teljesül akkor keresek más megoldást - mert szerencsére VAN, lehet szidni a BKV-t de a belvárosban (nagykörúton belüli terület) csak a bringa versenyképes vele 5 és 30°C fok között, egyébként nincs egyszerűbb és gyorsabb módja a közlekedésnek.

Most lehetne sírnom, hogy az állam teremtse meg az olcsó, egyszerű és gyors autózás lehetőségeit, de én belátom azt, hogy nem lehet a fővárosi utak áteresztőképességét és a parkolóhelyek számát a végtelenségig növelni, egyszerű fizikai akadálya van hogy több autó elférjen a városban, így szelektálni kell hogy ki üljön autóba: nyilván az, akinek fontos a munkája miatt. Egyébként nekik is jobb lenne, hogy akik csak kényelmi szempontok miatt ülnek autóba, azok eltűnnének az utakról és ők tudnának haladni, nem is értem hogy miért veszik magukra az ilyen blogbejegyzéseket és miért kell állandóan beírni hogy "dehát én betonkeverőt szállítok azt hogy oldjam meg BKV-val?" Megvan a helye az autónak a közlekedésben, de lehet ésszel használni, amikor tényleg kell. Ahogy a lakásban sem veszünk fel bakancsot, és túrázni sem papucsban megyünk: a belvárosba, rövid távra a bringa és a BKV való, távolsági közlekedésre vagy teherszállításra az autó.

@Roltii: "Tényleg érdemes megnézni Bp-n a bicikliutakat, tök üresek, minek építenénk többet?!!! nem használja senki, nem is fogja"

Talán nem télen kellene nézni, hanem majd március környékén, amikor tartósan 10 fok fölé emelkedik a hőmérséklet. Bár a múlt heti BKV sztrájk alatt meglepően sok bringással találkoztam a kerékpárutakon.

De a te logikád alapján a balatoni strandokra sincs semmi szükség, hiszen szeptembertől májusig üresen állnak, senki nem fürdik bennük.

Roltii 2010.01.24. 11:37:13

@Gery.Greyhound:
nyáron sincs olyan sok biciklis, mint amennyit szeretnétek elhitetni a nagyközönséggel. Ráadásul időszakos közlekedési formáknak időszakos útak kellenek, és nem ebben a szűk városban elvenni másoktól.
Egyébként nekem minden időszakban az autó gyorsabb mint a bicikli vagy BKV, úgyhogy nem szembe hugyozás, és higyjétek el, a legtöbb autós ugyanígy van ezzel. Belvárosban gyorsabb a bicikli és a BKV, de külső kerületekből már abszolút nem. Dugóban állással együtt gyorsabb és kényelmesebb, és ez a baj, ez a várostervezési probléma.
Egyébként meg amit írsz, hogy a nagykörúton belül gyorsabb a bicikli, az is határeset. Azért a Lurdytól mondjuk a Flórián térig szerintem a legtöbb napszakban megverlek autóval... Egyébként meg kéne sok-sok P+R parkoló, csak sajna nincs, mert már mindenhol minden kezd fizetőssé válni. Rakpartok egész jól működtek eddig P+R-ként, most már ennek is vége, remek...

@DjKaller:
rakpartra jó lenne sétány és hasonlók, de nincs neki hely. Hova teszed az autókat? nem lehet azt is lezárni, nagyon jól mutatja a nyári példa, hogy mi volt a városban mikor a rakpartok le voltak zárva. Minden behalt a Hungáriától beljebb, és azért ez nem normális. A légszennyezettség mértéke is hatalmas volt. Amint megnyitották őket, jobb lett. Na most, ha te a rakparton a szmogban szeretnél korzózni, akkor valami nem stimmel veled. Egyébként a pesti oldalon a "felső rakpart" helyén van korzó, oda lehet menni. A budai oldalon is lehet sétálni..jah nem, mert bicikliútat tett oda valami idióta.
Egyébként a sokat emlegetett Bécs dunapartját érdemes megnézni, hogy mennyire parkosított és hasonlók...jah nem, 2*2 sávos utak vannak, hogy minél gyorsabban áthaladjanak az autók, és ne pufogjanak olyan sokat...Milyen érdekes...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.24. 11:52:43

@Roltii: Szerintem te kevered a Nagykörutat a Hungáriával.

"Azért a Lurdytól mondjuk a Flórián térig szerintem a legtöbb napszakban megverlek autóval..."

Ahogy mondjuk Debrecentől Pécsig is, nem erről van szó. Legyen inkább Corvin köz - Moszkva tér :)

beked 2010.01.24. 14:51:47

@DjKaller:
A rakparti bringagyász azért ilyen, mert a kivitelező megtette ami rá volt bizva és várta, hogy a városvezetés megmondja, mit csináljon a gödrökkel, hogyan alakítsa ki a járda-bringa-séta utat. Ezt a városvezetés nem nem tette meg, ezért a kivitelező fogta magát és beaszfaltozta a felmart részeket, mert úgy talán kevésbé balesetveszélyes mint ha hagyná a gödröket. Hogy mikor lesz belőle valami azt nem tudni. A dolog pikantériája, hogy az a fantasztikus felület az EuroVelo utvonal része A városnak kötelessége lenne bringautat csinálni a Duna mentén, de amit csinált az szar. Ez van, ennyire foglalkoznak vele.

beked 2010.01.24. 15:11:57

@Roltii: Nyáron sincs annyi biciklis mint mennyi? Hiába kérik a szervezetek, hogy az autós forgalomhoz hasonlóan a bringás forgalmat is mérjék, nem teszik meg. A szervezetek méréseit nem tudom elfogadják-e. Igy lehet, hogy olyan helyeken is van bringaút, amerre a kutya se jár. No meg azért, mert főként a régebbi gyászok kialakításánál a szempont a bringás eltüntetése volt és talán az tévhit, hogy az emberek csakik turisztikai céllal bringáznak. Az utak össze vissza mennek, oldalt váltanak, lekanyordnak egy főbb útról hogy nagy kerülő után visszatérjenek rá, megszünnek és megjelennek. Mig a rendes úthálózaton az irány és a táblák alapján bárhol bárhova el lehet jutni (kb.) addig ha az ember ezt bringagyászon akarná megtenni komoly problémába ütközne. A rossz bringautak és az úttesten való bringázás veszélyességének a téveszmélye miatt valóban kevesebb bringás van, mint amennyi lehetne. Márpedig pont a lehetne a lényeg. Nem hiszem el, hogy nem vetted észre Bp-en közlekedve hogy az elmúlt kb. 3 évben mennyire megnőtt a brngások száma. Ez az a tömeg, amit hangoztatnak és az a tömeg, ami várhatóan kialakul. Az idény jellegről pedig annyit, hogy idén is jópár bringás tekerte végig a telet. Elképzelni biztosan nehéz, de megvalósítani sokkal könnyebb a kényelmes téli kerékpározást. Az, hogy ez mennyire fanatizmus és hülyeség elég annyival lereagálni, hogy nézzd meg mivan külföldön. Ugyanolyan hideg és ugyanúgy hó, de mégis aki megszokta az teker. A Brit itéletidő hiradásai között csak a reptéri felvételeken nem lehetett látni egy-egy elsurranó kerékpárost, pedig ők is csak most kezdték.

Lehet, hogy neked még dugóval együtt is gyorsabb, mint kerékpárral és biztos, hogy sokan vannak ezzel még igy. De nem is az a cél, hogy mindenki rögvest dobja ki az autóját és csakis kerékpárral oldja meg a legapróbb dolgát is. Én személy szerint azt szeretném látni, hogy egyenjogú partnernek tekintenek az utakon akkor is, ha éppen kerékpárral szándékozom közlekedni. Mert attól még nem vagyok csóró, nem vagyok ingyenélő és pont annyi jogom van használni a köz-út felületét, mint bárki másnak. Persze jó lenne, ha minnél többen választanák ezt a közlekedési formát, amikor ez lehetséges, mert ezzel magukon és másokon is sokat tudnak segíteni. De a valásztás mindenkinek a sajátja. A választás szabadságát nem szabad elvenni, de meg kell teremteni, mert egyenlőre a választás nem maradéktalanul szabad. Nyilván ennek érdekem egyes előnyösebb helyzetben levőknek áldozatot kell hozni. Sajnálom ha ez fáj, de csak egyszer fog fájni.

vegacs 2010.01.24. 16:38:10

Én úgy gondolom,hogy Budapestnek semmi esélye bekerülni az "elitbe" ,sajnos már-már menthetetlen.Mégpedig az ott élő hangos többség miatt,akik egyszerűen nem kedvelik/utálják/gyűlölik "A kerékpárost".
Amiben látok rációt,az a vidéki nagyvárosok(megyeszékhelyek)kerékpárbaráttá tétele mert ott egyelőre nem váltak annyira nagy számban vadállattá a gépjárművezetők,és úgy általában az emberek közvetlenebbek mint a fővárosban.Egy hangyafasznyit csak... de barátságosabbak.

beked 2010.01.24. 18:10:44

@vegacs: Bár tényleg nagy reménység lenne a nem Bp-i nagyobb városok fejlesztését úgy alakítani, hogy ne történjen az mint itt, de sajnos a jelenlegi folyamatok nem ezt mutatják. Szegeden, de tudtommal debrecenben is vannak kerékpáros infrás fejelesztések, de talán még kevésbé érvényesül az ésszerűség ott, mint itt most. Én Fehérváron szoktam néha járni. Az utak tele vannak bringatilos táblákkal, a kerékpáros infrák jelentős része még a Pesti régi infráknál is rosszabb. Bár az autósok még türelmesebbek és ez nagyon jó, de megszokni a rosszat nagyon könnyü.

JT_Biopower 2010.01.24. 20:11:09

@Roltii: ... akkor talán nem kellene feltételezni, hogy a szabálytalan kerékpárost nem büntetik meg.

Ha azt mondod, hogy sok és sokszor súlyos szabálysértéseket úsznak meg egyesek, igazat adok neked. Nekem se tetszik.
-----------------------
A listában szereplő helyeken valószínűleg hozzáértők is részt vesznek a városfejlesztési döntésekben.

Roltii 2010.01.24. 21:21:42

@beked:
nőtt a biciklisek száma, ez tény, de még mindig elenyésző. Egyébként nyáron sokszor mentem biciklivel dolgozni, és nem volt az a hihetetlen nagy biciklistömeg sehol. Ne abból induljunk már ki, hogy akik pl elmennek CM-re, azok mind minden nap bicikliznek. na mindegy, ez márt csontig rágtuk.

@JT_Biopower:
"Ha azt mondod, hogy sok és sokszor súlyos szabálysértéseket úsznak meg egyesek, igazat adok neked. "
ezt is mondom:D Meg sok egyebet is:D de már caskismételném magam.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.25. 08:55:10

@Roltii: A CM-en nagyon sok olyan ember van, akinek a hobbija csak a bringa - ez tény. Ugyanakkor sokan vannak, akik potenciálisan napi bringások lennének, ha meglennének a feltételei a kerekezésnek: kerékpárutak, tárolók az utcán és a munkahelyeken, stb.

Ez egy hosszútávú öngerjesztő folyamat: egyre több bringás van az utakon, ez szükségessé teszi újabb kerékpárutak építését, az egyre több kerékpárút pedig mégtöbb ember kedvét hozza meg a bringázásra.

Roltii 2010.01.25. 09:51:03

@Gery.Greyhound:
Szerintem nincs olyan sok potenciális bringás, hiszen nem csak utakról és tárolókról szól a kérdés. Kell hely a munkahelyen ahol átlehet öltözni, lezuhanyozni. Ráadásul csak bizonyos távolság alatt jó kerekezni, különben már sok extra időt és energiát vesz igénybe. Én szellemi munkát végzek, nekem van energiám tekerni munka után, szerintem sokaknak nincs.
Nem mondom, hogy nincsenek potenciális bringába járok, de messze nem olyan sok.

Kerékpárutak pedig épüljenek, de ne a gépkocsi forgalom rovására. Vegyünk el a járdákból, abból úgy is sok van, és indokolatlanul széles nagyon sok helyen (ezt komolyan mondom).

teabore 2010.01.25. 10:40:18

@Roltii: Ráadásul csak bizonyos távolság alatt jó kerekezni, különben már sok extra időt és energiát vesz igénybe. Én szellemi munkát végzek, nekem van energiám tekerni munka után, szerintem sokaknak nincs.

Erről eszembe jut dédnagyanyám, aki 14 km-t gyalogolt minden nap, hogy bevigye a piacra eladni az eladnivalót...

Szomszédasszonyom 62 évesen kerékpározik 12 km-re...
Másik öreg néni (60-nál jóval több) kijár a földjükre biciklivel, ami 5 km, ott kidolgozza magát és jön haza.

Szvsz ne magadból indulj ki, van, aki nem keres kifogásokat.
(Igen, kerékpározom és autóm is volt, azt eladtam, tavaly 1500 km-t tekertem városban, bevásárolni, sőt, WC-re is kerékpárral járok.)

Roltii 2010.01.25. 12:56:19

@teabore:
te, nem 5-10 km-ről beszélek. Én 17 km-re laktam a melóhelyemtől, és bizony átlag 40 perc volt bekerekezni, ugyanannyi mint BKV-vel, majdnem 2X több mint kocsival.
Viszont nézzd meg reggel a bevezető utakat, eszméletlen mennyiségű ember jön a külső kerületekből vagy az agglomerációból. Nekik a bicikli már nem megoldás, mert egy picit nagyobb ez a város.
Ha nagy biciklis vagy, és tavaly 1500 km-et tekertél, az azt jelenti, hogy valszeg közel dolgozol a lakhelyedhez képest. Valszeg pl nem Budakalászról jársz be a Klinikákhoz, vagy RákosXXX-ről a Moszkva térre. Jó lenne megérteni, hogy ez a város picit nagyobb mint a belső kerületek...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.25. 13:16:09

@Roltii: Nap mint nap látom ezeket a bevezető utakat, nem tudom te hogy csinálod hogy kocsival 20 perc alatt megteszel rajtuk 17 kilométert. Ez 51 km/h átlagsebességet feltételez, na persze, simán hihető ez a reggeli csúcsban a Rákóczin. A számjegyek felcserélésével esetleg reális számot kapunk, bár még az is sok egy cseppet.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.25. 13:25:16

@Roltii: Egyébként tényleg nem Budakalászról kényszerülök bejárni a belvárosba, de ez nem a csillagok szerencsés együttálásának, hanem tudatos döntés eredményeképp alakult így: egyszerűen nem szopatom magam azzal hogy olyan helyre költözzek, ahonnan problémát jelentene eljutnom minden nap a munkába.

Mon3 2010.01.25. 13:53:42

@Veér Farkas: Mi újság kedvenc provokátorunk házatáján? Az álmoskönyv szerint a vérfarkasokra is jó a szíven átvert karó. Van néhány keményfa cövekem, csak a címedre van szükségem...

@georg 48: Az ilyen v.dba.mok miatt áll így az ország. Nem véletlen, hogy nyugaton nem a BAR listával vannak elfoglalva. Ott az ilyen figurákat kiközösítik. Ott primitív hozzászólásoddal saját magadat járatnád le.

@Roltii: Pont azt a viszonylatot hoztad fel, ahol biztos, hogy bringával megverlek. Bármikor állok elébe egy kis versenynek. Nagyon meg lehet szokni a kerékpárt. Elég nekünk tudni, hogy gyakran gyorsabbak vagyunk a kocsiknál. Nekem már elismerik a kollégáim, és tudomásul vették, hogy kerékpárral hamarabb odaérek egy adott helyre, mint Ők kocsival. Én minden nap megjárom a Csepel-Zugló-Óbuda viszonylatot. A tömegközlekedés tekintetében egyértelmű, hogy gyorsabb vagyok. Kocsival szemben kb. 4-5 km a határ, de természetesen nagyban függ az időszaktól is, de mikor nincs dugó a városban? Múltkor a Boráros térről pont 30 perc alatt értem ki Pestújhelyre, a Drégelyvár u.-ba.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.01.25. 15:08:14

Emberek van remény! Amennyiben a Critical Mass mozgalomnak sikerül a Mass szót is tartalommal megtölteni, egy évtizeden belül - ilyen szempontok alapján - Bp. is benne lehetne a 10-ben. De addig a bringás infrastruktúra fejlesztése csak vmi elméletileg létező alibi meló lesz a Városházán...

Roltii 2010.01.25. 15:58:12

@Gery.Greyhound:
azért ezt hoztam fel, mert ezt látom minden reggel.
Átlagsebességhez csak annyit, hogy szentendrei út 70, rakpart 50-70 km/h. Persze ezért 7kor úton vagyok már, de azért ez nem rossz.Egyébként a biciklivel gyorsabb részbe illene beleszámolni az átöltözés/zuhanyzás témáját is...

@Mon3: azt megnézem mikor versz el...
mikor nincs dugó? attól függ, hogy merre és melyik irányban..azért még nem áll, sőt, mióta M0 kész, egész jó...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.25. 20:25:03

@Roltii: Ok, beleszámolom (mellesleg laza tempóban tekerve nem izzadok le jobban, mint ha a metrón ülnék)

Bringával zuhany nélkül 30 perc, zuhannyal 45.
BKV-val zuhany nélkül 25 perc, zuhannyal 40
Kocsival zuhany nélkül 50 perc (lenne) zuhannyal 1 óra 5 perc.

Mert hogy zuhanyozni szoktam indulás előtt, ha BKV-val megyek, ha bringával, és akkor is tenném ha autóznék.

Egyébként én szívesen kihívlak pár futamra ha jobb idő lesz (és ha meglesz a saját bringám). Játsszunk olyat, hogy te a szélvédő alá teszel egy kamerát és egy stoppert vagy azzal ellátott mobiltelefont, én pedig ugyanezt valahogy felszerelem a bringára. Kitalálunk néhány útvonalat, mindketten videóra rögzítjük ahogy a hétfő reggeli csúcsban végigmegyünk rajta, majd egymás mellé tesszük a két felvételt :)

Roltii 2010.01.26. 09:09:33

@Gery.Greyhound:
na, majd egyszer megcisnálom, de nemrég költöztem el (3 hete) és most 500 méterre lakom a munkahelyemtől..de leszek még anyáméknál sokat, úgyhogy megoldható...de nem mostanság.
Egyébként zuhany nekem bicikli után is játszik, mert izzadok mint egy ló:(

törzsmókus 2010.01.28. 08:24:16

ezek se jártak Leuvenben :)
süti beállítások módosítása