Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

BKV-sztrájk alatt (is) bringával

2010.01.12. 10:46 - dw1

Öltönyben rakta ez az úr a Bem rakparton a reggeli hidegben (fotó: MTI)

darthwalk: 4 bringás a Gellért téren

Négy bringás reggel negyed nyolckor a Gellért téren (fotó: Hargita Nándor)

 

Ha vannak fotóitok, töltsétek fel bikethestrike címkével. (Régebbi BKV-sztrájkos képek, még több bringás kép a cyclechic-en)

 

 (fotó: MTI)

GeryGreyhound: DSC09876

Kerékpáros a Moszkva téri villamossíneken (fotó: MTI)

Kerékpáros a Hűvösvölgyi bringaúton (fotó: Szémann Tamás)

Ahol a hatos megáll (fotó: Huszti István)

Címkék: bkv sztrájk bkv sztrájk bikethestrike

87 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr711665908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xmas 2010.01.12. 11:08:49

Mit jelent magyarul az, hogy "öltönyben rakta"? Szerintem semmit...

dw1 · http://bpcity.hu 2010.01.12. 11:17:57

@Xmas: van ez a szleng dolog, a biciklis szlengben "öltönyben rakni" annyit tesz: elegáns ruhában kerékpározni.

aa/szvszl 2010.01.12. 11:39:17

@Xmas: szleng. megrakni a biciklit = meghajtani, megtekerni.

soldat 2010.01.12. 13:44:58

@Xmas: "Rakd meg nyélen!" = Hajts, mint az állat.

istenbarma 2010.01.12. 13:50:44

Ragmeg! :) A Kerepesin nagyon durva dugó volt, viszont bringával nagypapa tempóban 15 percen belül értünk be Mátyásföldtől az Örsig :) éljen Busz-sáv!

Funkerman 2010.01.12. 14:35:00

Basszus! Lehet öltönyben bringázni? Azt a leborult szivarvégit! Remélem ezt látják azok is, akiknek olyan problémájuk volt még pl. tegnap is, hogy hol öltözzenek át és hasonlók.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2010.01.12. 15:53:18

@Funkerman: Azért ilyen időben nem szerencsés egy szál öltönyben tekerni. A téli bringázás kulcsa a megfelelő öltözködés.

Ráadásul érdemes a kitámasztót is felhajtani indulás előtt. :)

2010.01.12. 15:54:24

Hajrá! Xmas, rakd meg te is :o)

Funkerman 2010.01.12. 16:26:08

@Viszketeg: Az nekem is szmbe jutott, hogy kissé fázhatott a user, balkanyarban meg még csodálkozhatott is.

cirkuszos 2010.01.12. 16:32:04

Szép piros a füle az öltönyösnek a hidegtől. :D A kiscsajnak meg mérnemnincsen lámpája? Én is szeretem a csupasz bringát, de az csak nyáron napközben nyerő.

aa/szvszl 2010.01.12. 17:51:01

@Viszketeg: persze, ilyen időben nem szerencsés, de a sok öltönyös előszeretettel hivatkozik erre télen-nyáron, ősszel-tavasszal, hófúvásban, gyönyörű langymelegben egyaránt. :)))

és mielőtt még idejönne valamelyik paranoid: nem, most senki sem akarja őket meggyőzni, hogy üljenek bringára. csak ne beszéljenek baromságokat.

Styxx 2010.01.12. 23:23:33

OFF boccs. Ma ete ellopták a bicajom. Elég drága és nagyon szeretem. Trek Soho 2.0. agyváltós, dobfékes, szürke 28 colos férfi vázas. Feljelentést tettem, de azt szeretném, hogy TÉNYLEG kerüljön elő. Az interneten hová írjak, tegyek fel képet, stb, előre is ksz.
privi:kzsomb@gmail.com

székelyrobi 2010.01.13. 07:36:30

kerékagyatlan, mint mindíg... birkák más ruhában D)

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.13. 08:46:22

A két középső képen félhomályban nyomják, persze kivilágítatlanul! Remek! Csak így tovább! De majd ha elütik őket, akkor ne sírjanak, hanem fizessék ki szépen a kocsi javítását!
Nem értem, hogy "pár" bolondnak miért nem ér meg pár ezer forintot a biztonsága?

Mikor Sodrócki 2010.01.13. 09:53:28

Lehet én vagyok a hülye , de az szerintem nem sztender , hanem a klipsz ( a bebújós fajta ) .

cirkuszos 2010.01.13. 10:00:54

@metal: Csak a pontosság kedvéért: a második képen csak az nincs kivilágítva, akin a kilométerről észrevehető láthatósági mellény van. Amit a fényképező nem annyira lát, azt a szem még igen.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.13. 10:39:42

@cirkuszos: Csak a pontosság kedvéért, a vele egy irányba tekerő sincs kivilágítva. Amúgy lehet, hogy a te szemed még látja, miközben 5-el gyalogolsz, de 50-el közlekedve már közel sem látszik ilyen jól a kivilágítatlan bicajos (vagyis ugyanakkora távról látszik, csak a fékút más)! Azokról a guruló szervdonorokról ne is beszéljünk, akik lakott területen kívül nyomják világítás nélkül (tudom ilyen ezen a képen nincs, de a valóságban elég sokszor előfordul).

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.01.13. 11:15:59

@metal: tök jó a világításon rugózni, a faszinak egyébként volt hátsó lámpája, ha jól emlékszem akkor villogott, a képen a sötét állapot látszik.

egyébként nem volt már sötét, 20 perccel később teljesen világos lett, minden tisztán látszott.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.13. 11:37:05

@darthwalk: A legrosszabb látási viszonyok pont szürkületkor, meg pirkadatkor van. Legalábbis autóban ülve ilyenkor a legnehezebb észre venni egy biciklist. Amúgy tényleg tök jó ezen rugózni, de az lenne a legjobb, ha úgy beszélnénk róla, hogy igen pár évvel ezelőtt még néha előfordult.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.01.13. 11:43:23

@metal: ez remek lenne :)

raktam még bele néhány mai fotót.

Stock 2010.01.13. 17:30:26

azért az nagyon kemény, hogy nem lehet bringást úgy fotózni, hogy ne szabálytalankodna!! (buszsáv, van bringaút, de a gyalogost nyomják le a zebrán teljes szélességben)
vagy ti bringanácik ezt direkt polgárpukkasztásnak szánjátok?????

istenbarma 2010.01.13. 18:42:41

@Stock: Nah, már a bringások is náczik, beszarok :D Ezesetben javaslom figyelmedbe a www.naczivadasz.com oldalt ;):)

Egyébként légyszíves menjél már végig 50 km-t bringaúton csúcsidőben úgy, hogy közben egyszer sem kerülsz veszélyhelyzetbe, a merev bringádat nem bassza szét a bicikli út rossz minősége, és mindeközben ugyanúgy haladsz egy 40-es tempót. Ja és közben gyalogosok csámborognak a bicikli úton.
Sokkal biztonságosabb az általában 50-60al haladó autók közt 40-el menni, a busz sávban meg pláne... A taxis elfér mellettem a buszos meg nem nagyon ér utol, inkább én szoktam utolérni a buszt, de ha mégis akkor elengedem és beállok a szélárnyékába.

Ez a bringázás dolog mért ilyen nagy probléma Magyarországon? ....

semmiho 2010.01.13. 20:01:19

Helyzetjelentés. Tegnap és ma is bringával közlekedtem. Tegnap kétszer ütött majdnem el (egyszer NAGYON kis híján) autó, hogy mindkét esetben bringaúton haladtam. A veszélyesebb a Hotel Ramada (vagy Acquincum Hotel) előtt történt. Árpád híd felé haladok, az autós néni is; szemből a kocsisorban foghíj, ő kövérgáz és bekanyarodott balra a hotel bejárója felé. Az utolsó pillanatban vettem észre; itt IS érdemes figyelni, egy utcával arrébb nem véletlen ott az a kereszt, koszorúval. Igen, pedig - tudtommal - jól látható vagyok. Elől 2 lámpa (1 villog, egy folyamatosan világít), hátul villogó lámpa, láthatósági kabát, fényvisszaverő csíkok a cipőmön, nadrágon, táskámon külön egy narancssárga láthatósági kabát, fejemen sisak, térdvédő fényvisszaverővel, könyökvédő és téli bicajos kesztyű, szintén fényvisszaverő csíkokkal. És mégis. Sebaj, legalább megúsztam. De ma hazafelé az autósok legalább olyan szépen anyázták egymást a dugóban, a Budai Alsó Rakparton az autóból kiszállva, hogy öröm volt égnem nekem, helyettük is! Hurrá. Mindegy, ez bagatell; ma sokkal veszélyesebbek voltunk MI, bicajosok - mert mi egymásra sem igazán figyelünk! Elsőbbséget nem adta meg ma sem egy bicajos ("szerencsére" számítottam rá...), meg aki előz beláthatatlan szakaszon, átmegy a piroson és még sorolhatnám. Gyakori. Sajnos legalább 40-50 % lámpa, láthatósági mellény és sisak nélkül közlekedett ma a Budai oldalon, akikkel találkoztam... (Special competition: kinek olcsóbb az élete!?) Gyalogosok? Mit is írhatnék: nos, VAN HOVÁ fejlődni. Szilágyi Erzsébet fasoron, 4-5 ember egymás mellett utat eláll, váratlanul elém lép (világítás és jelzés dacára), majd - mert ki más - én vagyok a hülye, evidens; meg hogy húzzak ki a kocsik közé. Amit persze eszemben sincs. Nekem drágább az életem.
Gyalogos, bicajos, autós, őszintén!? Nincs különbség. A helyzet jelent. És?
És igen, a tanulság: legyünk türelemmel és figyeljünk egymásra, bármelyik módon is közlekedünk!

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.13. 20:44:42

@semmiho: "Árpád híd felé haladok, az autós néni is; szemből a kocsisorban foghíj, ő kövérgáz és bekanyarodott balra a hotel bejárója felé."

Erre figyelni kell, autósként is figyelek rá, ha többsávos úton beengednek valakit, nehogy simán elém is bejöjjön. Ezt biciklivel még inkább meg kell tenni, mert kisebb vagy, tehát nehezebben látszol, és védtelenebb is vagy! De azért azt megkérdezném, hogy bicikliúton voltál-e (nem ismerem a területet, nem tudom, ott van-e?), mert ha nem, és nem éppen lámpánál volt az eset, akkor bizony te jobbról előztél, és nem is kellett a hölgynek rád számítania.

"Gyalogos, bicajos, autós, őszintén!? Nincs különbség. A helyzet jelent. És?"

Nincs bizony! Hülye, bunkó, felelőtlen minden csoportban van, nem is kevés!

semmiho 2010.01.13. 21:06:23

@metal: kijelölt bicaúton mentem és nyílegyenesen. Lámpa ott nincs. Szerencsére mindig figyelek, ez volt most is a mázlim, hogy eleve lassítottam - mindenesetre hiába néztem el jobbra és balra egyaránt, mivel nagy sebességgel jött, utolsó pillanatban vettem észre a szemem sarkából és éppen hogy csak meg bírtam megállni. (Hát, nem csak hegyen jó a 2 db 180-as tárcsafék...) Figyelni kell. :)

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.13. 22:10:17

@semmiho: Szerintem ezt nem szabad úgy felfogni, hogy azért csinálta, mert te biciklivel voltál, és szarik a biciklisekre. Velem hasonló helyzetben, kétsávos úton, számtalanszor csinálták már meg. Pedig egy autót könnyebb észrevenni. Amúgy most mégjobban kell figyelni, mert rengeteg a kocabiciklis, meg a hétvégi autós az utakon. Na ők tudnak szép dolgokat csinálni!

lúzerbubu 2010.01.13. 22:10:39

@semmiho: Az a koszorú egyébként egy nagymama emlékére áll ott, akit akkor ütöttek el, amikor a HÉV megállója felől ment át (sajnos, szabálytalanul). Egyik gyerekem osztálytársának volt a nagyija, onnan tudom. Az autósok sajnos nem figyelnek eléggé. Még egy szabálytalanul áthaladó gyalogos sem feltétlenül balesetveszélyes, ha az ember odafigyel helyettük is. Az autóval érdemes defenzíven menni. Semmi értelme 5 perc előnyért tönkretenni egy életet.

semmiho 2010.01.13. 22:23:49

@metal: "Szerintem ezt nem szabad úgy felfogni, hogy azért csinálta, mert te biciklivel voltál"... :-) Ha így gondolkodnék, biztosan máshogy írtam volna, s remélhetőleg kinőttem már ebből a mindig másokat hibáztatós korból. Csak egy példának szántam, én bizony oda se neki, hát figyelmetlen volt, velem is fordult már elő; szerencsére senkiben nem esett kár. Meg ugye, mindannyian hibázhatunk.

@Lúzerbubu: köszi az infót, ezt nem tudtam.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.14. 08:40:02

@darthwalk: Csak a pontosság kedvéért a képeken szereplő biciklik közül kb ha 2 rendelkezik a kresz szerint előírt tartozékokkal.
Tudom, hogy egyesek szerint a szabályok komolyan vétele csak rugózás a szavakon, de akkor lécci ugyanilyen rugalmasan kezelni, ha egy titeket védő szabályt vesz semmibe valaki más, jó?

@semmiho: A kresz szerint az elsőbbség megadásába belefér a másik irányának vagy sebességének enyhe változtatására való kényszerítés. Ha egy szembe jövő autót csak az "Az utolsó pillanatban vettem észre;" akkor nem figyeltél, ez pedig a mai közlekedésben megengedhetetlen, vagy ha csak a szerintetek általános "rugózás" elméletet vesszük, akkor is a másik félnek ugyanígy elfogadható, hogy nem figyelt...

A "csak büfögni tudsz", meg hasonló stílusú óvodás válaszokat figyelmen kívül hagyom, bár elvileg a moderátor jobb helyeken automatikusan ki is szedné.

GatyaPityu 2010.01.14. 10:25:10

"Öltönyben rakta..."
Aztán gondolom a kollégái (különösen a közvetlenül vele egy irodában dolgozók) ahogy egész nap kellemes izzadtságszag lengi be majd miatta az irodát. :-)
Az a baj a téli bringázással, hogy ha felöltözik az ember, akkor be fog izzadni (ezt csak zuhanyzással lehet orvosolni), ha pedig nem öltözik fel eléggé, akkor megfázik, beteg lesz és a később kialakuló reumát kockáztatja. Én plusz tíz-tizenöt fok alatt biztosan nem ülök bringára. A kerékpár nem nevezhető ideális téli járműnek!

OkoskaTo:rp 2010.01.14. 11:06:43

@Atro: A dolog titka az, hogy nem kell annyira beöltözni, hogy állóhelyzetben is dőljön rólad a víz. Ha simán kicsit fázol, az pont kiüti a tekerés miatti kimelegedést. Reuma ellen pedig a kényes részeket (térd, derék, kézfej) elegendő védeni.

semmiho 2010.01.14. 11:11:00

@newtehen: amit írsz, gondolom úgy is van. Csak a pontosság kedvéért: az autó velem megegyező irányban haladt, csak én az autóúttól padkával leválasztott kerékpárúton nyílegyenesen, az autós pedig kint a tőlem jobbra lévő forgalmas úton, nálam jóval nagyobb sebességgel. Esélyem nem volt időben észlelni, az erős forgalom miatt hallani nem hallhattam, rengeteg az autó arrafelé (mindemellett azon kisebbség közé tartozom, akiknek hátul sajnos nincs szeme). Neki a szemből jövő autók közt nyílt egy kis rés, amin kövérgázzal "áthajtott", azaz elkanyarodott balra, be elém a hotel parkolójának bejárójára, ami keresztezi a kerékpárutat. Két darab sárga, szaggatott vonallal, jól láthatóan felfestett a hotel parkolójának bejáró, figyelmeztetendő a gyalogosokra és bicajosokra egyaránt. Ebben a konkrét helyzetben nekem vészfékeznem kellett, nagyon kis híján elgázolt és majdnem nekiestem az autónak; szerintem ez nem fér bele a "másik irányának vagy sebességének enyhe változtatására való kényszerítés" határai közé. De erről ennyit. :-) Mindenkinek sok-sok türelmet kívánok, legyünk inkább előzékenyek a közlekedés többi résztvevőjével szemben és vigyázzunk egymásra!

marlechka 2010.01.14. 11:30:54

@Viszketeg: ja, azt hittem benéztem, hogy az az öltönyös kitámasztója-je lenne, de ezek szerint Te is annak látod.:-)
Hátszelet és egy szelet jó kedvet mindenkinek!

marlechka 2010.01.14. 11:33:44

@OkoskaTo:rp: osztom. aki tapasztalt bringás, tudja, hogy lehet úgy öltözni, hogy ne izzadjon bele a ruciba, akinek meg nem megy, az hord magával váltórucit netán, és ha nincs a melóhelyen zuhany, a mosdó is megteszi.Csak a nem akarásnak van nyögés a végén.sztem.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.01.14. 11:36:55

én spec váltópólóval dolgozom így télen, meg zokni is van nálam, de arra még nem volt szükség.

egyébként az öltözködés mellett még sok minden mással is el tudod kerülni az izzadást, pl célszerű a munkahely közelében (5 percre onnan mondjuk) lelassítani, kiszellőztetni magad, hogy lehűlj (de csak óvatosan), megérkezés után lehet sétálgatni egy kicsit, aztán benn a melegben levetkőzni és ugyanez, majd aztán pólót/pulcsit váltani és kész.

marlechka 2010.01.14. 11:37:55

@Stock: Tudod, ha nem az lenne a téma, hogy bringásokat fotózzál a sztrájk alatt, hanem autósokat meg gyalogosokat, stb. láthatnál még egy pár szabálytalankodót, "más kasztból".Bizonyára rólad nem készülhet ilyen kép, mert soha nem szabálytalankodsz.További kellemes fröcsögést!

marlechka 2010.01.14. 11:40:21

@newtehen: ha más nem tartja be a szabályokat, az téged miért is jogosít fel arra, hogy ne tartsd be?

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.01.14. 11:47:04

ha megnézitek a képeket indexen, origón meg máshol, a villamossíneken - villamos híján - emberek gyalogolnak, motorosok közlekednek, nem csak biciklisták.

a hungárián különösen viccesen néz ki, de van fotónk a petőfi hídról is például.

csobanbasso 2010.01.14. 12:47:26

@semmiho: Szval én is hasonlóan jártam... Pótos kamion mellettem balra, zöld, indulás, ő jól bement a kanyarba, majd jobbra fordult, természetesen index semmi... én meg nézek hátra kanyarodok szintén mer jön a kocsi hátsó része, közvetlen, a járdaszegély melett... Azt hittem vége mindennek, de angyal ült mellette, kinézett a jobb tükörbe és satufék! Több éve nem volt ilyen rázós ügyem... Estefelé még egy parkoló takszis rámnyitotta az ajtót. 2 cm volt a két oldalon összesen. Hál istennek nem raktam annyira, mert félak egy kissé a kocsisorok melett.

Mon3 2010.01.14. 13:03:49

A második képen négy kerekes látható. Nagydolog. Kb. három hónappal ezelőtt egy esős őszi éjszaka fél kettőkor Érdről tekertem Budakalászra. A Szerémi úti bringás úton az egyik lámpánál négyen gyűltek össze előttem. Alig fértem át a zöldön. Majdnem idegbajt kaptam... Éjszaka, a kihalt külvárosban bringás dugó!

Szerencsére Pozitív · http://szerencserepozitiv.blog.hu/ 2010.01.14. 13:10:46

csesszétek meg bringás vagyok tavasszal nyáron ősszel, most is felültem mert muszáj volt de úgy megfáztam mint a szél!

fáj a fejem, ráz a hideg!

nincs megfelelő bringás szerkóm bent meg nem lehet átöltözni gagyi az egész!

na persze öltönyben biciklizni - hagyjuk már a hülyeséget!

Mon3 2010.01.14. 13:29:59

@newtehen: "Csak a pontosság kedvéért a képeken szereplő biciklik közül kb ha 2 rendelkezik a kresz szerint előírt tartozékokkal."
Rohadt jó szemed lehet sasszem, ha ezekből a gyenge fotókból meg tudod állapítani, hogy nincs meg az előírt felszerelés. Vagy csak megint a részedről már sokszor tapasztalt provokatív „fröcsögésedről” van szó...

Én pl. a lámpát nappal nem teszem fel, mert már négyet letéptek a bringámról, így csak szürkületkor veszem elő.

De azt például határozottan tudom, hogy nincs olyan autós, aki betartja a KRESZ előírásait. Még nem láttam olyat, hogy elindulás előtt valaki ellenőrizte volna a lámpákat, az indexet, és a fékeket.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.14. 13:57:05

@Mon3: "De azt például határozottan tudom, hogy nincs olyan autós, aki betartja a KRESZ előírásait. Még nem láttam olyat, hogy elindulás előtt valaki ellenőrizte volna a lámpákat, az indexet, és a fékeket."

A féket ellenőrizzük, mert anélkül nehéz elindulni, hogy egyszer se lépjünk rá :)
Azért azt hozzátenném, hogy teljesen más a szituáció, az egyik esetben az autód fel van szerelve az előírt tartozékokkal, csak nem ellenőrzöd, hogy működik-e. Míg a másikban nincsenek is meg a tartozékok, és te ennek a tudatában veszel részt a közlekedésben. De nem is az előírt tartozékok a fontosak, hanem az, hogy látható legyen a bicikli, a többi csak maszlag!

Mon3 2010.01.14. 14:33:25

@metal: Igen okos hozzászólás volt. Az első fékezésnél meggyőződsz róla, hogy működik-e a fék. Ha meg nem, akkor bocsika.
Ezt magyarázom, hogy egyetlen autóst se láttam szabályosan, a KRESZ előírásai szerint elindulni. A megjegyzésedre válaszul, nem azt hirdetem, hogy nem kell a felszerelés, hanem azt, mondtam, hogy a fotókról nem lehet eldönteni, hogy szabályosak-e a rajtuk szereplő kerékpárok.
Az elindulási szabályokat pedig ellenpéldaként hoztam fel, de arra is jó, hogy érzékeltesse, hogy a KRESZ elavult, és tele van nem életszerű részletekkel. Az autók többsége már rendelkezik olyan technikával (legalábbis az enyém), mely jelzi, ha kiégett a lámpa, vagy valami műszaki probléma van.

GG81 2010.01.14. 14:34:00

@metal: miután egyesek 1 vagy épp 0 (NULLA!) fékkel a bringájukon érzik a szpiritet... ;-)

istenbarma 2010.01.14. 14:46:12

2 éve autózom, 5 éve motorozom a városban heti rendszerességgel, és nincs olyan autós aki minden pontját betartja a KRESZ-nek. Ha így tenne bárki is, akkor a 15 perces utat is 1 óra alatt tenné meg autóval, közben pedig percenként kapna 3 dudálást meg 1 anyázást.
A forgalom nem a KRESZ alapján működik úgy ahogy, jelenleg...
Egyébként a külvárosban lakom, és tapasztalataim szerint innen a Hősök tere és a belváros, illetve a budai oldal biciklivel érhető el leghamarabb napos időben hétköznap. Ha szellősebb a forgalom az átlagosnál akkor nyílvánvalóan a motor.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.14. 14:58:14

@Mon3: Nem tudom, te hogyan ellenőrzöd a féket, de én úgy, hogy rálépek, és ha felkeményedik, akkor jó (tudtommal a KRESZ is ezt írja elő). És mifelénk úgy szoktak az autóval elindulni, hogy fék benyom, kézifék kienged, és elindul (természetesen meredek emelkedőnek, ahol kézifékkel kell elindulni, ott más a sorrend), és bizony ilyenkor a fék le is van ellenőrizve.

"Az autók többsége már rendelkezik olyan technikával (legalábbis az enyém), mely jelzi, ha kiégett a lámpa, vagy valami műszaki probléma van."

Ebben az esetben te teljesíted a KRESZ előírásait, hiszen meggyőződsz róla (az autód elektronikája segítségével), hogy minden működik. Nem néztem meg, de emlékeim szerint a KRESZ nem határozza meg pontosan, hogy egyenként, az autóból kiszállva kell ellenőrizni a lámpák működését, csak annyit mond, hogy meg kell róla győződni.

Mon3 2010.01.14. 15:33:26

@metal: Mivel általában kerékpárral járok, én ebből szempontból nem tartozok az autófék ellenőrzők népes táborába. Elméletileg az elindulás után egy próbafékezést kell végezni, úgy, hogy senkit, és semmit ne veszélyeztessünk. Az első kereszteződésnél végzett fékezés nem tekinthető ennek. Álló kocsinál mióta tekinthető próbának, ha rálépsz a fékre?

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.14. 15:48:20

@Mon3: Ezt a próba fékezést honnan vetted?
"Elméletileg az elindulás után egy próbafékezést kell végezni, úgy, hogy senkit, és semmit ne veszélyeztessünk."
Ezt azért nehéz lenne kivitelezni, ha elindulsz, és kiderül, hogy nem fog a fék, hogyan állsz meg úgy, hogy nem veszélyeztetsz senkit?
Mielőtt elindulsz be kell nyomni a fékpedált (már járó motornál), és annak az út 2/3-nál fel kell keményednie, nem eshet be, és nem lehet rugalmas. Ennyi az ellenőrzés!

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.14. 15:49:45

@Mon3: A szabáyl előírja a kormányberendezés ellenőrzését is! Szerinted azt is úgy kell megtenni, hogy mielőtt ténylegesen elindulsz kötelező valamerre kanyarodni?

GG81 2010.01.14. 16:18:42

@metal: szegény örökhajtósosoknak meg már ránézésre nincs fék a bringájukon... azoknak még a falhoz támasztott vashoz sem kell nyúlniuk, nemhogy fáradtságosan tesztelniük! :-DDD

Gabe2 2010.01.14. 18:11:49

@GG81: Ja, csak a KRESZ szerint autóra is, bicajra is 2 külön működő fék kell.

Gabe2 2010.01.14. 18:14:05

Amúgy meg lehet, hogy nem elég szép az én kis Csepelem, de van rajta fék is (elég jók), meg világítás is. Nem az a villogós fajta, hanem lámpa.
És innen üdvözlök én is minden olyan felelőtlen barmot, aki éjsötétben, mellény és bármiféle viágítás nélkül nyomja, és nem érti, miért dudálnak rá.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.14. 21:40:44

@Viszketeg: na meg izzadtan megjelenni egy tárgyalásra se túl megnyerő. azonkívül, nők esetében pl. magassarkúban, kosztümszoknyában biciklizni még veszélyes is. A jégen pláne.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.14. 21:48:27

@istenbarma: ez a Stock már egy régebbinél is összevissza írt mindent a biciklisek ellen, üvölt róla, h. életében nem ült biciklin, max. háromévesen...már azt nem bírta felfogni,h. nem sportból bicikliznek sokan, hanem közlekednek vele, márpedig nem túl valószínű, h. a lakástól eljut az ember a munkahelyéig kizárólag bicikliúton. amúgy, a bicikliúton tekerők, vagy aki épp megállt a bicikliúton, a zebra előtt, mert zöld van az autóknak, miért is szabálytalankodik?

s.b.l 2010.01.14. 22:33:39

izzadós témához, ha az ember a városban olyan sebességgel közlekedik, amivel még észreveszi a legtöbb figyelmetlen autóst, akkor nem lesz se büdös sem balesetelő.
nagyon kevés problémám volt eddig az autósokkal, pedig minden nap biciklivel járok.
persze van hogy letolnak, kb minden esetben sávon belül előznek de szerintem megoldható komolyabb konfliktus nélkül. én se vagyok szabályos, ők se, de kb biztonságos

jaés ma a kiskörúton az astoria és a gödör között 2 teljesen láthatatlan biciklist is láttam óriási forgalomban 6 körül, tehát totál sötétben már (se bukó, se lámpa, se mellény, se semmi)hozzájuk azért lett volna egy két szavam...
aztán hősök terénél még egyet

_B_ 2010.01.15. 07:56:10

Azért viccesek vagytok mikor azzal érveltek, hogy a bicikliúton zavarnak a gyalogosok. Erre kimentek az autók közé inkább ti akadályozzátok őket :)
Tényleg rengeteg a biciklis most a városban, ami nem lenne baj, de legalább felük nincs kivilágítva... és ez kurva szomorú. Mert elkaszálja egy autós, és a gázolót fogják meghurcolni alaptalanul...

pengusz 2010.01.15. 08:27:11

Én azt vettem észre, hogy az autósok sokkal jobban odafigyelnek, ha látják, hogy a bringások is betartják a szabályokat.
A sztrájk ideje alatt pedig szerintem még udvariasabbak lettek az autósok.
Amikor nyáron a körúton buszsáv volt, nekem nem az volt az első, hogy hú, majd megyek a bringasávon, hanem kerestem kis utcákon kerülőutat, ahol ráadásul sokkal kisebb a forgalom.
Sajnos a kresz készítőit nem érdekli az a fejlődés, ami 20 év alatt végbement a bringásoknál. Képzeljétek, nekem sincs küllőprizmám :D
Viszont még lakott területen belül is van rajtam mellény, a hátizsákomon és a nadrágomon is fényvisszaverő csík, és természetesen működő lámpák (Cateye). Persze ha balesetem lenne, gondolom a küllőprizma hiánya miatt én lennék a hibás.
Mind1, én azt tapasztalom, hogy ha a szabályok betartásával közlekedem, akkor az autósok sokkal udvariasabbak, nem akarnak leszorítani stb.

Aleko 2010.01.15. 09:47:29

Sziasztok, Most hogy van ez a csodás BKV sztrájk, visszatértem a bringára. Mindig bringával tekerek az Örstöl a körtérig minden reggel 7től. 20 perc alatt be is érek, ezzel semmi gond nincsen. Végig bicikliúton jövök, persze ahol van és ha letérek róla akkor minden pirosnál megállok, nem szabálytalankodok, autósokkal sincsen túlzott bajom, kivéve ha a padka felé veszik az irányt és akkor nem kívánatos helyzetben hoznak, mindha nem létezne a vissszapillantó tükör, vagy az indekszelés nevű funkció.
Ami a gond, hogy a sok kedves gyalogos a bicikliuton kolbászol, a csöngetés nem hatja meg őket, az sem ha a lámpámat látják, semmi, mindha ők lennének az urak mindenhol, azt hallom a paraszttól, hogy toljad köcsög, sztrájk van, na ez már sok.
Minden tiszteletem mindenkinek aki a forgalomba van, de azért ne szólogason be senki, mert gyorsabban megyek a átlagnál. Mindenkinek ajánlom a bringázást, a kresz betartásával minden megoldható. persze mindenhol vannak barmok, még a bringások között is, . Szép napot

GG81 2010.01.15. 10:06:42

@Aleko: király vagy, teljesen normális hozzáállás. ;-)
az indexet nem ismerő, vagy extraként a 20milliós autó azt már nem kérőket meg az autósok is útááálják, de naggyon! nincs mese a forgalomben mindig a körülötted lévők fejével is kell gondolkoznod, kitalálni a mozgásukból mi fog történni, ami a bringán pedig még fokozottabban is érvényes. balesetmentes tekerést!

Aleko 2010.01.15. 10:28:41

Köszi, GG81, Végigolvastam az egész blogot és tapasztaltam, hogy mindenki a másikra mutogat, egyik fél sem mondja, hogy : Igen hibázunk mi is mint autósok, mi is mint gyalogosok, meg mi is mint bringások. Mindenki hibázik. Kevés olyan ország van Európában ahol mindent lehet, itt mindent lehet, ez a lehetőségek hazája. Sokat tekertem Londonba, ott ha csöngetek akkor annak ereje van, mindenki elugrál és elnézést kér, egy autós sem szorított le sehol, mindenki előzékeny, így van ez Hollandiában is, persze nem lehet összehasonlítani Budapesttel. ha az autós siet akkor előre engedem, ő a gyorsabb és az erősebb, ez vonatkozik a magyarországi közlekedési viszonyokra is, az erősebb elve van érvényben, egy zebrán sem merem áttolni ha az egyik sávban megállnak a másikban pedig áthajtanak, Bizalom elv nem létezik. Mindenkinek jó tekerést, és balesetmentes autózást, a türelem mindent megold.

OkoskaTo:rp 2010.01.15. 10:37:54

@_B_: Adott körülmények mellett a Kresz szerint szabályos az autók között bringázni. Azonban kerékpárúton gyalogos csak a kerékpáros forgalom akadályozása nélkül haladhat.

Aleko 2010.01.15. 11:25:09

Igen ám, csak valahogy a gyalogos átvált lóba, mintha olyan szemrögzítő lenne a fején, vagy hogyan hívják azt az izét a lovak szeme előtt, mi az hogy én ott bringázok, ez az általános viselkedés. Én próbálok türelmes lenni, de néha nem megy, 20 csengetés után, már az elnézést jövök, majd húzz a gecibe az útról hangzik el. Nem tehetek róla kinyilik a bicska.
Mindent meg lehet oldani, a kocsik közé kész életveszély behajtani, látok is egy pár öngyolilkosjelöltet is minden nap, akik a kocsik között cikáznak, voltam én is futár azt nem mentem kinyiratni magam, az életem fontosabb mint a csomag.
El kell telnie 100 évnek hogy itt változás következzen be, mindig leszenk konflikutsok. A legjobb ami a tavalyi évben volt, én nagyot röhögtem, hogy volt a Fővámtéren egy autós tiltakozás, hogy fel van oda festve a bringasáv, és az autósoktól elvették a parkolás lehetőségét, erre meg kimennek és elfoglalják a bringautat. Mind meg kellett volna büntetni, erre miért nem vonatkozik a KRESZ pl. Vagy az Andrássyin, minden nap odaparkolnak a bringa sáv végére, az egy dolog hogy ott véget ér a bringaút, de ha elém parkolnak akkor hova menjek , repüljem át, a járdázás nem a stílusom, de az autók között meg veszélyes. A rendőrségnek rengetek + bevétele lenne ha mindenkit megbírságolnának aki rossz helyre parkol. Mint írtam előbb, itt mindent lehet. Ez a lehetőségek országa.

istenbarma 2010.01.15. 15:28:25

Amióta van a sztrájk csak bringával közlekedem, és a mai napon voltak a legnormálisabbak az autósok, gyakorlatilag nem is találkoztam ma olyannal aki az útnak a jobb szélére húzott volna, hogy ne férjek el. Több autó is bentebb húzódott amikor jöttem jobbról.
Javuló tendencia? :)

_B_ 2010.01.15. 16:14:57

@OkoskaTo:rp:

- Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét a szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzattól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti.

Tehát ha a bicajos nem húzódik le jobbra, hanem a sáv közepén kacsázik, az biza AKADÁLYOZÁS, ami MINDEN JÁRMŰ SZÁMÁRA TILOS. És mint tudjuk, a kerékpár is jármű.

Figyelni a másikra, ennyi. A bicajos húzódjon le, az autós meg tartsa az oldaltávolságot.
Tehát mindketten figyeljenek a másikra... ennyi lenne a kultúrált közlekedés alapja.

istenbarma 2010.01.15. 19:51:18

@_B_: Az akadályozás a KRESZ szerint nem tilos, az a veszélyeztetés. Az akadályozás indokolt esetben megengedett.

Egyébként tényleg ennyi a kultúrált közlekedés, és az esetek kb 90%-ában én ezt tapasztalom, anélkül, hogy használnám a járhatatlan és életveszélyes bringa utakat. Néha vannak meleg helyzetek, de ha kocsival mennék az akkor is bekövetkezhetne...

A Tyne folyó déli partja 2010.01.15. 20:19:28

@_B_: csakhogy az autók sávban haladnak, libasorban, a bicikli meg az út szélén, mellettük. Nem úgy, mint a gyalogosok a bicikliúton, széltében-hosszában, hirtelen irányt változtatva, elég kilépve. ráadásul tojnak arra, h. két külön sáv van a biciklisnek, és nekik, elfoglalják a biciklissávot is.
azért a biciklis nem a kocsi előtt megy, meg főleg nem változtatja az irányát összevissza.

amgy, ahol én lakom, van egy baromi veszélyes körforgalom. (errefele szinte csak az van. és Anglia, úgyhogy a másik oldalon mennek).

háromsávos útból lesz a körforgalom, szélső bal sáv kanyarodik balra, középső megy tovább egyenesen (amerre nekem vezet az út), abból tovább két sáv vezet, belső sáv meg a körforgalom következő kanyarjával kivisz jobbra. Mint mondtam, nekem egyenesen vezet tovább az utam. Tehát a középső sávban kéne lennem, mivel a bal ugye kanyarodik,és ha jönnek a kocsik, nem fogok tudni kimenni egyenesen. Ez életveszélyes,és a kocsikat is zavarom. Viszont mindkét oldalon a járdán egy óriási biciklizni tilos tábla virít. (és addig bicikliút vezet.) akkor mégis hogy a fenébe tegyem meg azt a szakaszt? repüljek? vagy toljam? de akkor meg minek megyek biciklivel, ha az út felét gyalogolom?

A Tyne folyó déli partja 2010.01.15. 20:23:05

@Aleko: ja igen, egyszer itt ránk szóltak, mert a járdán bicikliztünk a belvárosban. hogy ez illegális. volt bicikliút. Ki se látszott a rajta parkoló autóktól...felettük menjek, vagy mi?

trebron1988 2010.01.15. 21:32:55

Most hallottam a tv-ben hogy a pestiek megtanultak együtt élni a sztrájkkal. Mutatták hogy több százan gyalogolnak a hidakon egyik oldalról a másikra. !!!NAGYON HELYES !!! egy kis mozgás nem árt a pestieknek. Pesten úgy sincs sok hely biciklizni, futni, sportolni. Én ha Pestre megyek, mindig egyfajta fullaszt érzésem lesz.Hogy lehet ott élni? Szűk utcák, egybe függő kocsisor. Nem értem hogy a falun született ember mért vágyik pestre. A peste születettek meg inkább vidékre, vagy egy kicsivel ,,szellősebb,, városba. A sztrájkról meg csak annyit, hogy igazuk is van meg nem is. A BKV-nál úgy is annyi botrány meg rejtélyes kifizetések vannak voltak és lesznek is,hogy ez a sztrájk már várható volt. HA belegondolunk, hogy valaki 10-15 éve dolgozik egy helyen és csökken a fizetése miközben a vezetőségben egy év munkaviszony után 80 milliós a végkielégítés akkor igen is jogos a felháborodás. A pestiek meg gyalogoljanak biciklizzenek, mint az átlagos vidéki kisvárosi emberek.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2010.01.15. 21:39:53

@_B_: Ez elég önkényes értelmezése az akadályozásnak. Ennyi erővel tilos autóval leparkolni, mert amíg betolatsz akadályozod a többieket. Sőt, akkor is, amikor lelassítasz bekanyarodáshoz.

"A bicajos húzódjon le, az autós meg tartsa az oldaltávolságot."
Sajnos ez nem így működik. Ha egy bicajos a szélére húzódik, akkor az autósok mindenképpen elmennek mellette, még akkor is, ha nincs hely. A lehúzódás felhívás a kicentizésre. Sokkal biztonságosabb beljebb menni úgy, hogy autóval csak sávváltással lehessen kikerülni.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.15. 21:54:03

@trebron1988: az előbb láttam egy videót, azt mondja a csaj, h. "muszáj gyalogolnom. legalább 15 perc az út, de lehet, megvan húsz is."
az aztán a távolság, annyihoz tényleg kell a tömegközlekedés...

glinolid 2010.01.15. 23:06:34

@semmiho: azon a szakaszon 3 helyen is figyelni kell a jobbról is és balról is kanyarodó autókra. A HÉV felüljáróról leguruló kerékpárost nehezen érzékelik, ugyan így a hotel előtti utcánál és a kedvencem a Serfőző utcai kereszteződés. Mindenki kanyarban érkezik így későn érzékeli az egyik a másikat, emiatt fokozott figyelemmel érdemes megközelíteni mind biciklivel, mind autóval.

istenbarma 2010.01.16. 09:10:49

@Animacs: Legalább gyalogol :) Ismerek olyat aki 10 pernyi sétaútért is kocsiba ül.

_B_ 2010.01.16. 10:56:57

@Viszketeg: Az én szememben pont a sáv közepén poroszkálás jelenti a biciklis részéről a kihívást centizésre. Ha robogóval is le tudok húzódni 50-60-nal(az autós tempó inkább 70, a robesz meg ott már nagyon dobál), akkor neked sem fog nehezedre esni bicajjal 25-tel. @Animacs: "az autók sávban haladnak, libasorban, a bicikli meg az út szélén, mellettük" így lenne normális, és akkor nem kell sávot váltani és centizni.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2010.01.16. 11:05:53

@_B_: Szerencsére a hozzád hasonlók vannak kisebbségben. Természetesen nem lehet úgy biciklizni, hogy 100%-ig kivédd a centizés lehetőségét, de ha valaki nem akarja, hogy folyamatosan minden autós kicentizze, az kénytelen beljebb menni. Hidd el, ezt tapasztalatból mondom. Az autósok értelmesebbje ezt fel is fogja, ritkán adódik belőle konfliktus.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.16. 13:05:12

@istenbarma: ezek szerint eddig a kiscsaj is buszra ült a 15 perc gyalogúthoz...

A Tyne folyó déli partja 2010.01.16. 13:08:18

@_B_: igen, de ez ugye akkor gondot okoz, amikor a fenti helyzet áll elő, h. többsávos út, nekem középsőben kéne lennem, mert a szélső kanyarodik. akkor a biciklis nem tud az út szélén menni, (mert különben nem tudna egyenesen továbbmenni) csak a sáv szélén, de az nem lesz egyenlő az út szélével.

és ugye, amire utalni akartam,h. a bicikli és gyalogúton a gyalogosok egyáltalán nem sávbanmennek.

glinolid 2010.01.16. 13:32:15

@_B_: Én inkább lelassítok és megvárom a megfelelő alkalmat arra, hogy sávváltással kerüljem ki a "lassabb" robogóst. Ez max 30 mp, nem halok bele.

glinolid 2010.01.16. 16:11:16

Kedvesem kérdezte, hogy hogyan juthat el a munkahelyére kerékpárral. A rajt Káposztás, a cél Szépvölgyi út. Ma neki is lódultunk. Újpest Városkapu - Balzsam utca - Göncöl u. - Tahi u.- Népfürdő u. - Árpád-híd - Árpád fejedelem utja - Szépvölgyi út. Az etapon belül 65 %-ban közút, 15 % kerékpár sáv, 20 % kerékpárút/megosztott járda. Az Árpád fejedelem útján konstatáltuk, hogy a HÉV felüljáróra biciklivel nem lehet felhajtani, így a kerékpárútról lehajtva, maradtunk a forgalomban. Jó, hogy nincs rendes összekötés a rakparti úttal. Ez így, 16 km/h tempóval 40 perc volt. Kocsival reggel 7 előtt 25 perc, 7 óra után 35 perc. Tömegközlekedéssel 14-es vili, metró, 1-es villamos, HÉV összesen 70 perc. Visszafele az UVH-ig a budai oldalon jöttünk, majd közúton hazáig. kb 35 perc.

Vaandor 2010.01.18. 11:14:34

Piros bringa, öltöny, lent felejtett kitámasztó... Hé, ez én is lehetnék, vizsgára menet! :-)
(Csak nekem trekkingem van, illetve reggelente épp távolodni szoktam Óbudától.)

Vaandor 2010.01.18. 11:24:32

Hoppá, jól látom a háttérben, hogy még mindig kint van a forgalommal szembe hajtóknak a közlekedési lámpa?
Mikor is volt ott kétirányú forgalom? Márciusban?

Mon3 2010.01.18. 12:40:58

@_B_: Próbáltál már a magyar utak jobb szélén, szorosan közlekedni?? Kátyú, kátyú, csatorna fedél, kátyú, kidőlt szegélykő, kátyú, kátyú, esővíz-elvezető rács, gödör, felpúpozódott aszfalt, stb.

Imádom, amikor az autósok oda kívánják a sokkal sérülékenyebb mechanikával rendelkező kerékpárosokat, ahova ők még véletlenül se mennének, mert még elállítódik a futómű.

Kedves barátom!
A véleményed, és a hozzáállásod már a jogosítványod jogosságát kérdőjelezi meg. Javaslom, hogy sürgősen változtass a mentalitásodon, nehogy valaki más változtasson rajtad, ha továbbra is kitartasz téveszméid mellett.

Sarkosan fogalmazva:
"Az öreg bringások eleve az út szélétől 1 m-el beljebb kerekeznek, mert a kis galádak féltik a szaros életüket, mert a köztiszteletnek örvendő autósok gyakran rájuk nyitják az ajtókat, és nem hajlandóak önként belehajtani. Annyival is kevesebb bringás lenne az utakon, és nem tartanák fel a tisztességes benzinfalókat a szemetek..."

efilnikufesin 2010.01.18. 22:22:07

nafasza..kb. 20 ember, ha biciklizik, a maradék 2millió ellenében...teljesen jogos minden bringás követelés.. legyetek csak büszkék...

PR32 (törölt) 2010.01.19. 15:10:05

@efilnikufesin: "kb. 20 ember, ha biciklizik, a maradék 2millió" - Muhaha! Erre tényleg vársz érdemi választ, Mr. Fröcsögő?
süti beállítások módosítása