Egy német cég megcsinálta a legsportosabb gyári elektromotoros kerékpárt Európa számára, amivel a 70-es sebességhatár is áttörhető. Kínában éppen módosították a szabályokat, a milliószámra gyártott akkus bringák 20 km/h-s teljesítmény fölött rendszámköteles motoroknak minősülnek.
Drága és szép ugyan, de egyelőre ritkaság, ellopni nincs sok értelme, mert töltő is kell hozzá. Mégsem rakná senki Budapesten egy bringás kocsma elé.
A felszereltségtől függően 1,5 és 2,5 millió forint közötti összegért itthon is rendelhető a német ipar új büszkesége, a Grace elektromos bringa.
Az új fejlesztésű gépet az különbözteti meg a korábbi elektromos kerékpároktól, hogy nincs rajta akkumulátordoboz, egészen úgy néz ki, mint egy normális, pedálos bringa. Az összes áramforrást és vezetéket a masszív, de állítólag ultrakönnyű alumínium vázba rejtették, a motort pedig a hátsó agy takarja.
Az összsúlyt a cég a jelek szerint nem találta alkalmas adatnak a reklámozásra, nem is tette fel honlapjára, helyette a teljesítmény számaira teszik a hangsúlyt. A sportváltozattal a 70 kilométer per órás sebesség is elérhető lenne, de állítólag ezt a típust nem akarják piacra dobni.
Helyette a 45-50-es tempó elérését biztosító utcai gépet ajánlják, de lehet választani hegymenetre használható motort is, ami erősebb, de csak 25-30 a végsebessége. A motort síkterepen 20, hegymenetben 5 km/h elérése után érdemes bekapcsolni, akkor egy töltéssel 30-50 kilométeres távon segíti a pedálozó tulajdonost.
Kínában az utóbbi években hirtelen terjedtek el az elektromos kerékpárok. A közlekedési eszközök új generációjára a törvényalkotók is felfigyeltek, és szabályozták használatukat. A 20 km/h-nál gyorsabb, valamint a 40 kilogrammnál nehezebb akkumulátor-meghajtású bicikliket a jövőben motorkerékpárként kezelik, üzembehelyezésükkor rendszámmal kell ellátni őket.