Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nem érdemes ellopni, töltő is kell hozzá

2009.12.22. 11:08 - kirk kapitány

Egy német cég megcsinálta a legsportosabb gyári elektromotoros kerékpárt Európa számára, amivel a 70-es sebességhatár is áttörhető. Kínában éppen módosították a szabályokat, a milliószámra gyártott akkus bringák 20 km/h-s teljesítmény fölött rendszámköteles motoroknak minősülnek.

Drága és szép ugyan, de egyelőre ritkaság, ellopni nincs sok értelme, mert töltő is kell hozzá. Mégsem rakná senki Budapesten egy bringás kocsma elé.

kereka

A felszereltségtől függően 1,5 és 2,5 millió forint közötti összegért itthon is rendelhető a német ipar új büszkesége, a Grace elektromos bringa.

Az új fejlesztésű gépet az különbözteti meg a korábbi elektromos kerékpároktól, hogy nincs rajta akkumulátordoboz, egészen úgy néz ki, mint egy normális, pedálos bringa. Az összes áramforrást és vezetéket a masszív, de állítólag ultrakönnyű alumínium vázba rejtették, a motort pedig a hátsó agy takarja.

Az összsúlyt a cég a jelek szerint nem találta alkalmas adatnak a reklámozásra, nem is tette fel honlapjára, helyette a teljesítmény számaira teszik a hangsúlyt. A sportváltozattal a 70 kilométer per órás sebesség is elérhető lenne, de állítólag ezt a típust nem akarják piacra dobni.

Helyette a 45-50-es tempó elérését biztosító utcai gépet ajánlják, de lehet választani hegymenetre használható motort is, ami erősebb, de csak 25-30 a végsebessége. A motort síkterepen 20, hegymenetben 5 km/h elérése után érdemes bekapcsolni, akkor egy töltéssel 30-50 kilométeres távon segíti a pedálozó tulajdonost.

Kínában az utóbbi években hirtelen terjedtek el az elektromos kerékpárok. A közlekedési eszközök új generációjára a törvényalkotók is felfigyeltek, és szabályozták használatukat. A 20 km/h-nál gyorsabb, valamint a 40 kilogrammnál nehezebb akkumulátor-meghajtású bicikliket a jövőben motorkerékpárként kezelik, üzembehelyezésükkor rendszámmal kell ellátni őket.

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr251615345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teabore 2009.12.22. 11:29:59

Nem tetszik a színe :)

1,5-2,5 millió? Ennyire drága volt a fejlesztés és a munkabér?

Pule 2009.12.22. 12:11:19

Hát én maradok a tekerésnél, szerintem olyan, mintha hús-vér nő helyett egy top fejlesztésű guminővel kezdenék, lehet az élmény hasonló, de a kerékpárt tekerjük, ez és az élvezet része, hogy nem gombnyomásra gyorsul, hanem a saját izomzatod munkájától.
Arra marha jó,hogy a gazdag hülyegyerek elmehessen "bringázni" a többiekkel, akik tekerik és király lehet, mert pl én nem haladok 70km/h felfelé...

FAQlyás Menyét 2009.12.22. 12:31:45

Ellopnák töltő nélkül is amíg ennyi a patkány a környéken!

mahno · http://mahno.freeblog.hu/ 2009.12.22. 13:42:03

Azé' egy bukót fölvehetett volna a gyász!

tokomtelevan 2009.12.22. 14:00:20

Fasza.Másfél milka egy bringáért.

Nevetnem kell, töltő is kell hozzá, nem érdemes ellopni.
Nem a fenét, bármikor csinálok akár spec töltőt is kb 30.000 Ft-ért. Annyit azért megérne. Persze elterjedtsége miatt azonnali lebukás. Na ezért nem éri meg ellopni és nem a töltő miatt.

ostván 2009.12.22. 14:00:45

Miért csak 20 km/h felett érdemes bekapcsolni? Ismerek pár bringást (anyám kategoria), akik, ha megszakadnak sem tudnak ekkora tempót menni. De - gondolom - aki csak közlekedni akar, az nem fog 1,5 M Ft-ot áldozni érte.
Mekkorát lehet esni 70 km/h sebességnél? Próbálta már valaki?

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.22. 14:08:55

@tokomtelevan: El kell adni feketén jól, de nem itthon. ;)

Amúgy nem vágom, ezt a nyomatékosabb hegymeneti motort. Esetleg össze lehetett volna házasítani a váltóval is, és akkor nem lenne para. Egyébként valószínűleg magában igen súlyos darab lehet...

Közöd?? (törölt) 2009.12.22. 14:13:37

baszott nagy marhaságnak tűnik, drága marhaságnak

F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2009.12.22. 14:14:42

Elég komoly kis darabnak tűnik, nade ennyi pénzért??

F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2009.12.22. 14:15:45

...ha nem lenne ilyen drága, talán nem is lenne olyan nagy marhaság:)

2009.12.22. 14:24:52

20 km/h felett rendszám? Nálunk a segédmotoros kerékpárokon sincs, pedig azok mennek 60-70-et is csúcson. És ez miben más, mintha 50-el tekernék lejtőn lefelé?

harcsabajuszos 2009.12.22. 14:30:39

Ennyi pénzért? Láttatok már Moultont?
Kempingbicikli Reynolds 953 csőből forrasztva 11,000 angol font felett.
Na ez a drága, nem ez a barkácsgép.
www.moulton-forum.de/viewtopic.php?f=14&t=702

pakesz (törölt) 2009.12.22. 14:58:39

@Oreg: komolyan az elotted szolok mintha nem olvastak volna vegig a cikket vagy mintha a tesco -ba jarnanak csucskategorias bringat nezni

eppen neztem, hogy egy LED lampa az lenge 100e, de a mainstream is kb 15e, akkro tenyleg lehet egy-ket bringa jo draga

pakesz (törölt) 2009.12.22. 15:01:15

ha ez masfel milla, es kb 3 evig birja az aksi, es feltesszuk hogy a maradekertek a vegen fel milla, akkor 333e lenne evente ez a bicaj, sok auto ennel sokkalta tobbe van!!!

ha itt kis hazankban normalisan lenne bringasztrada, akkor az is tudna azt hasznalni aki nem akar tekerni, elvegre nem a szuzukibol kell kiindulni, talan inkabb a 10 millas BMW -bol, na o valoszinu lyet venne(ha normalis lenen a bringaut :))) )

charlie 2009.12.22. 15:02:35

@Krajcs: villanymotornál nincs értelme váltóról beszélni. a belsőégésú motorokkal ellentétben a villanymotor mindig a legnagyobb nyomatékot adja.

gondolom a hegyi cuccos más feszültséget ad a motorokra, hogy erősebb legyen.

Getz 2009.12.22. 15:14:23

Egy komolyabb sportgép is (pl. Merida carbon Ninety-six) simán többe kerül másfél millánál. A sznobizmus pláne értéknövelő tétel...

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.22. 15:14:37

@charlie: Valahogy ennek fényében nem állja meg helyét a fenti példamondat.

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2009.12.22. 15:24:40

Ez egy komoly veloszipéd. Az sem volt tiszta aki megalkotta.

TPZ 2009.12.22. 15:29:00

Mint egy strandkorlátból hegesztették volna. Szép. Persze.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.22. 15:30:18

@pakesz: Azért egy autóval többet mehetsz, mint 30 km. Az oda-vissza 15 km. És ráadásul egy autó meghajtó egységét nem kell 3 évente kidobni...
Mielőtt rám rontanátok, hogy fújmocskosautós, Csak annyit akarok mondani, hogy az igazi elterjedése nem várható, amíg ilyen kicsi a hatótávja. Hiszen csak itt minden 2. ember napi több mint 100 km-t teker. Ez így elektromos rásegítésű járműként pld napi munkába járásra alkalmatlan. Kerékpárként meg használhatatlan a túlsúly miatt.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.12.22. 15:42:58

KEDVES SZERKESZTŐ!

Nézd már meg, hogy néz ki az új skin Firefox alatt!

köcce

Bibolyaadávid 2009.12.22. 15:49:23

Nekem tetszik! Tudja valaki a csaj címét?

lánczi sixx... izé... suxx 2009.12.22. 16:03:08

Aki az árán van kiakadva, annak elmondanám, úgy tíz éve, a deák téri Porsche szalon (ma asszem, turkálós ruhabolt van a helyén) kirakatában virított egy össztelós Porshe MTB. 550.000Ft volt az akkori ára. És az szigorúan emberi erővel hajtott gépezet volt!

lánczi sixx... izé... suxx 2009.12.22. 16:04:01

Mondjuk 70km/h-t még nem próbáltam, de 60-65km/h sebességgel már mentem biciklin. Igaz, gyakorlatilag szakadékba hátszéllel (János hegyről lefelé)

2009.12.22. 16:28:23

@Oreg: hát, ez messze nem kempingbicikli, hanem durva versenygép, ilyennekkel nyomják a sebességrekordokat.

2009.12.22. 16:30:24

@lánczi sixx... izé... suxx: én még ifjúkoromban megütöttem a 90-et a Turul-tól lefele Tatabányán, kifüstölt a hátsó agyból a zsír:)

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.12.22. 17:16:30

@charlie: ez így tulajdonképpen nem igaz! ((c) Dr. Torgyán)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.22. 17:48:27

Ez nem bicikli, hanem egy elektromos babetta.

Bakkerovics Bakker 2009.12.22. 18:12:31

a nyomaték-sebesség problémán megakadók szíves tájékoztatására közlöm, hogy az elektromos motorok által leadható teljesítményt az alkalmazott mágnes fluxusa határozza meg, amelyen belül a fordulatszám-nyomaték arányt az alkalmazott tekercsek számával lehet beállítani.
(fizika, általános iskola, hetedik osztály)
bocs.

ftxpmj 2009.12.22. 18:38:37

32 kg a súlya, a Youtube videójukhoz legalábbis ezt kommentelték be a készítők.

lánczi sixx... izé... suxx 2009.12.22. 18:57:50

@S.N.E./Subbainkompatibilis: szíves tájékoztatásodra közlöm, hogy nekünk még középiskolában sem tanítottak ilyesmit. :)
(igaz, elég rég vótt :D)

Bakkerovics Bakker 2009.12.22. 19:37:08

lánczi sixx... izé... suxx 2009.12.22. 18:57:50
akkor mais tanútá valamit.

charlie 2009.12.23. 10:18:11

@Benbe: Tulajdonképpen nem, de egyszerűsítve igen.

Húzzunk bele! 2009.12.23. 12:59:02

@lánczi sixx... izé... suxx:

Nekem ott 71.5 km/h volt a rekordom, az Istenhegyi úton.

Szsrobert 2009.12.24. 15:21:01

A fordulatszám a feszültséggel, a nyomaték az áramerősséggel közel arányos.
A feszültséget a szigetelés átütése, az áramerősséget a vezetők melegedése korlátozza.
Ha van egy 50km/h-hoz tartozó fordulatszámon 1000W-os motorod, akkor 5km/h-nál 100W-ra lesz képes a melegedés miatt. Rövid ideig ennek két- háromszorosára.
Kis villanymotoroknál nem butaság az áttétel, energiatakarékosság szempontjából sem. Kis fordulaton, nagy áramnál gyenge a hatásfok. Egyszeűen magasabb a motor optimális fordulatszámtartománya.
Sík terepen normál agymotor, hegyvidékre érve bekapcsolna a felező váltó.
Így a sebesség, és a kapaszkodóképesség is megvan. Nem kell hegymeneti cucc más tekercseléssel, pólusszámmal, több mágnessel(fele fordulaton kétszeres nyomaték az azonos teljesítményhez).

Szsrobert 2009.12.24. 15:25:34

El is felejtettem: az akkuamortizáció miatt nem érdemes nagyon száguldozni a gépekkel, mert a veretés esetén az akkuk árából gyorsan kijön egy Honda Innova a másfél literes fogyasztásával, ami bioetanollal is üzemeltethető.
Nekem van 26"-os elektromos keróm. Messze nem ugyanaz, mint egy motor, pl. egy MZ(rugózás, vázmerevség, fékek). azzal halálfélelem nélkül bevállalom a 70-et kanyarban is, nem bidereg, van rajta rugózás, fék, és nem is drága. Abból kell hibridet építeni. :-)

Szsrobert 2009.12.24. 15:35:31

1300W-ot írnak a csoda weblapján. Azzal nem lesz meg a 70km/h sík úton, szélcsendben. A hatásfokát a hasonló motorok alapján 80%-osra saccolom. 1625 felvett Watt.

Húzzunk bele! 2009.12.25. 08:33:41

@Szsrobert: Hát épp a légellenállás kb 1300Wattba kerül. Ha a Cw 0.5 a homlokfelület is annyi, légnyomás 0.65 és a sebesség 72km/h=20m/s
1300ra jön ki és még rá jönnek erre a lineárisan növekvő erők, mint pl a gumi tapadása, vagy a tengely ellenálása forgás közben stb. De azok már kis miskák.
A villanymotor rövid idő alatt akár a teljesítménye többszörösét is letudja adni, többlet fogyasztás mellett az akksikból. Szóval akár a 80km/h is kipréselhető belőle, csak nem folyamatosan...

Dimenzio 2010.01.04. 20:39:54

@ostván: Szerintem sokan estek már 70 km/h felett sajnos. Motorkerékpárosok: aki túlélte, többnyire komoly törésekről, belső vérzésről számoltak be :( Kitalálhatnának már valami felvehető kitinpáncélt...
süti beállítások módosítása