Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Eltiltották a vezetéstől a biciklisgázolót

2009.12.04. 10:08 - kirk kapitány

Súlyosabb főbüntetés nélkül úszta meg a Stefánia és Thököly út sarkán történt kerékpáros-gázolás elkövetője a halált okozó figyelmetlenséget. Felfüggesztett szabadságvesztést kapott, viszont nem vezethet többet teherautót.

A baleset több mint két éve, 2007. október 19-én történt. Egy hobbikerekes családjához tartott a Stefánia úti bringa úton, de a Thökölynél lévő kereszteződésben egy, kis ívben jobbra kanyarodó teherautó sofőrje elgázolta.

kerekagy

 

Azóta lefolytatták a nyomozást, vádat emeltek, és nemrég megszületett az elsőfokú határozat is, amelyben felfüggesztett szabadságvesztést szabtak ki az elkövetővel szemben, továbbá eltiltották a járművezetéstől – tudtuk meg Nagy Pétertől, az áldozat családjának ügyvédjétől.

Hiába halt meg egy teljesen szabályosan közlekedő kerékpáros, a gyakorlat az, hogy a KRESZ szabályainak gondatlan megsértése még halál okozása esetén sem jár letöltendő szabadságvesztéssel. A vitatott, és nem csak a közeli hozzátartozók által enyhe ítéletek bevett gyakorlatot jelentenek a bíróságokon.

Ennek az ügynek nem csupán büntetőjogi, hanem polgári jogi következménye is volt; egészen pontosan kártérítési jogi, hiszen a károsult hozzátartozó nem vagyoni kártérítésre tarthattak igényt.

Ezt a károkozó kötelező felelősségbiztosítója köteles megtéríteni egy hatályos kormányrendelet alapján. Persze a biztosító mindent alaposan megvizsgál az ügyben, és csak a jogerős ítélet alapján teljesít arra hivatkozva, hogy hiába állapítják meg a nyomozás során az elkövető büntetőjogi felelősségét, elképzelhető, hogy a bíróság végül felmenti. Ez csak azért aggályos, mert a hozzátartozók évekig nélkülözni kötelesek, sőt, minden kiadást ők előlegeznek. Ebben az ügyben így most kerül sor a végleges kárrendezésre, több mint két évvel a káresemény bekövetkezése után.

Címkék: baleset biztosítás

415 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr141573140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stock 2009.12.05. 15:37:24

@pcmci: az valóban nem érv.. az az érvem, hogy lusta vagyok keresni!
te sem linkeltél ha jól rémlik!
a 90% azért túlzó, mert a vizsga annál komolyabb.... hogy tudna az a 90 % pontos választ adni közel 50 kérdésre?!

pcmci 2009.12.05. 15:38:04

@Stock: mert akkor nem tudna közlekedni a jelenlegi morál és infrastruktura mellett. vagy felőlem lehet olyan szabály, hogy jobbra kanyarodonak van elsőbbsége, de akkor ne legyen uttol jobbra bicikliut.

btw, szerintem nem rossz a jelenlegi szabályozás, csak el kéne jutnia az autosok tudatáig, hogy nem kell mindenhova 30cal bekanyarodni, nyugodtan lehet lassitani, akár meg is állni, és meggyőződni a viszonyokról. és ne gyere a holttérrel, mert a többségnél nem a holttér a gond, hanem a szimpla leszarom hozzáállás.

cirkuszos 2009.12.05. 15:39:07

@Stock: És milyen jogszabályt lehetne erre hozni, mennyit kelljen kerülni? Egy utca, két utca? Száz méter? A úticélom 10%-a legfeljebb? Ez max. belátással javítható, ebben a bringás pont annyira hülye, mint a nem bringás. Ha van normális bringaút, én biztos, hogy kerülök érte, nekem is jobb, kényelmesebb.
Sokszor eszement módon vannak kialakítva. A Városligetből a Stefániára át kell menned +1 eléggé veszélyes lámpán, ami pl. teljesen indokolatlan, majd ha a Fogarassyra mennél, akkor megint mehetsz át a másik oldalra, +2 lámpa...

Stock 2009.12.05. 15:39:32

@pcmci: nem hiszem, sőt kzártnak tartom, de olybá lényegtelen tegyük fel, hogy 90% nem olvasta azok közül akinek van jogsija...

szted jobb ez az arány azoknál akiknek nincs????

szükség van kerekes jogsire????

pcmci 2009.12.05. 15:40:13

@Stock: de én azért nem linkelek, mert nincs mit! hogyan hivatkozhatnék olyan szabályra, ami nem létezik?
én azt állitom, hogy kresz nem tartalmaz olyan tiltást, hogy kerékpáros nem haladhat zebrán át. azt viszont tartalmazza, hogy a gyalogosnak van elsőbbsége a zebrán. a kettő együtt nekem azt jelenti, hogy a kerekes áttekerhet, de nincs elsőbbsége. ha szerinted nem igy van, akkor cáfolj meg, de konkrét szabállyal.

pcmci 2009.12.05. 15:41:24

@Stock: kb 300 kérdésre még a 4éves unokaöcsém is meg tudja tanulni a válaszokat. a vizsgán csak azokat mixelik. nem hogy a válaszok, még azok sorrendje sem változik!!!! beszarás hogy ma ezt vizsgának hivják...

Stock 2009.12.05. 15:43:20

@pcmci: nem mindifg a holttér a gond, de létezik és sok dologban felelős!

de a kereszteződések többségében hiába állok meg nézek jobbra-balra mintha nem legesen bólogatnék nem vehetem észre a nagy sebességű talkarásból érkező kerekest!!!!!!!!!!!

nem azt akarom, hogy a kocsinakl egyen elsőbbsége jobb kanyarban, legyen a továbbra is a gyalogosnak, de a kerékpárosnak neeeeeeee, mert betarhatalan!!!!!!

pcmci 2009.12.05. 15:43:33

@Stock: szerintem oktatásra van szükség, az a lényeg, nem a papir, mert az semmit sem jelent a mostani rendszerben sem.

b82 2009.12.05. 15:44:43

@pcmci: nyugodtan lehet lassitani, akár meg is állni, és meggyőződni a viszonyokról. és ne gyere a holttérrel, mert a többségnél nem a holttér a gond, hanem a szimpla leszarom hozzáállás.

Előbb ülj be egy Matiz-nál nagyobb autóba, aztán okoskodj...
Fogalmad nincs mi az hogy holttér..
Minden nap az Ajtósiról a Stefániára kanyarodok, kb 5 kmh-val, mert rohadtul nem látni szart se...
Egyszer még így is majdnem elcsaptam kettőt, akik terészetesen a semmiből kerültek elő, GONDOLOM 30-NÁL LASSABBAN...
De a Mogyoródi út egy nagyon jó példa, van olyan rész, ahol mehetek akárhogy, mire bármit is látok, a motorház már a bicikliúton van..
Ha jön a bringa, tuti repül..
Szerinted Mr Schumacher nagy tudású vezető kollega, hogy kell az ilyen helyzetet kezelni?
Kiállítok valakit a sarokra, hogy nézze jön-e valami?
Fel kéne fogni, hogy nem minden baleset szándékos ám...
Hiába szívesen bedarálnék pár bringást, nem teszem, mint ahogy más se.. :)

Stock 2009.12.05. 15:44:44

@pcmci: linkeld azt, hogy hol engedi ezt a kresz.. :))

a vizsga meg valóban nem elég szigorú, de a semminél elképzelhetetlenül több!!!!!!!!

Stock 2009.12.05. 15:46:07

@cirkuszos: ez egy érdekes kérdés már gondolkoztam rajta, ezt most nem fejteném ki mert kiba hosszú és mennem kell...

de az biztos, hogy ez a mostani nonszensz és nem fenntartható!!!!

üdv!

pcmci 2009.12.05. 15:46:32

@Stock: azzal egyet értek, hogy a kerekesek körültekintően, lassitva közelitsenek meg egy kereszteződést, de nem tartanám szerencsésnek ennek a szabáylozásba történő iktatását, mert az csak tovább bátoritaná az egyébként is tulzoan bátor autosokat, és a felelősség elmaszatolásához is hozzájárulna.

Stock 2009.12.05. 15:53:00

@pcmci: ha nem foglalod szabályba.. és nem teszed büntethetővé, akor ki tartja be , de komolyan?!?!
ha nem lenne rendszeres trafizás, hogy csak 5-tel közelítheti meg vagy hasonló, akkor mi értelme az egésznek?!
sokkal egyszerűbb az elsőbbségadés rendsjét helyre állítani.....

mint, hogy attól várják el a megadást aki eredendő hátránnyal indul... és annak adnak a kezébe bátorság szérumot (elsőbbség) aki sérülékeny a végteleségig!!
őrület, hogy azt bátorítja kresz arra hogy száguldj, neked van elsőbbséged... aki nehezen észlelhető és sérülékeny!!!!!

a kerekes van veszélyben?!
igen
ő észleli könnyebben az irányjelzőző, nagy vasat?
igen

Stock 2009.12.05. 15:54:08

@pcmci: abba meg ne menjünk bele, hogy kik a túlzottan bátrak!!!!

mizrolist 2009.12.05. 15:59:47

@Stock: de, autós jogsiról beszéltem.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.05. 16:30:30

@Stock: Sajnálom a családodat. Amúgy szájkaratézhatsz itt, a bíróság kimondta, ki volt a hibás, az aki nem adta meg az elsőbbséget.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.05. 17:12:18

@Stock: "pfff!! te se ültél még autóban..."
Elhagytam a 200.000km-t, 20 év alatt 11 országban vezettem legalább tízféle kocsit és kisbuszt, Írországban jobb kormányost. 20e km-t nyomtam motorral is, de az régen volt. 20 év alatt kétszer koccantam, egyszer sem az én hibámból. Pedig nem megyek lassan, 1 kivételével mindig gyorshajtásért büntettek meg. Versenyeztem rendőrautóval (nyertem volna, de végül kitette a villogót, addig nem látszott rendőrnek). Mit változtat ez? Hogy hívhatnálak mazsolának?
Te viszont, mint tudjuk, felnőtt korodban 1 centit se bringáztál, f*ngod sincs róla, miért nem írogatsz inkább pl. a kiskegyed fórumba a cumikról?
Holttér:
Mondom én, veszek 1 tankot, amiből 10 fokban látok ki, aki ezt nem tudja, azt agyonnyomom.
www.youtube.com/watch?v=Umhv1_n-MtE

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.05. 17:15:19

@b82: Szovjetunió megszűnt. A szöveget nem olvastad el, a többi videót nem nézted meg, nem bringáztál egy centit sem, egyes, leülhetsz. Neked is javaslom, olyanról oszd az észt, amihez legalább egy nagyon picit értesz.
Köszi.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.05. 17:21:10

@Stock: "a kerékpárosok,hogy nem képesek felfogni azt a tényt, hogy a közlekedés veszélyes!!"
Nálad 100-szor jobban tudják, a saját bőrükön érzik. Mint tudjuk, Te ezt az érzést nem ismered. Akkor meg minek osztod itt az észt? Bringázz Bp-en 1000km-t, aztán jöhetsz okoskodni.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.05. 17:29:34

@Stock: "14 éves koráig legyen tilos felügyelet nélkül útra, utcára mennie bringával."
Más országokban ez működik. Egyébként KRESZ 54. § (7) Tilos a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni;

Egyszer olvasd el a KRESZ-t, érdekes dolgok vannak benne. ;-) Addig inkább vezess háztartást.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.05. 17:44:02

@Stock: " ugy elsőbbséged is van. ha tekersz nincs elsőbbséged, de nem tilos."
ezt te se gondolhatod komolyan.. annyira nincs benne logika, hogy az már fáj! :)
A KRESZ-t inkább ismerni kéne, nem logikát keresni, neked úgysem menne.
54. § (2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.
A "zebrázás" sehol sincs tiltva, nincs rá paragrafus.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.05. 17:50:31

A cikkre visszatérve:
"31. § (5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére."
Ezen mit rugóztok még? Elhiszem, hogy egy csomó szabálytalan bringás van, ez éppen itt nem volt az, mégis meghalt, egy szabálytalan teherautós miatt. Figyelhetett volna jobban is, de NEM Ő VOLT A VÉTKES.

Húzzunk bele! 2009.12.05. 18:09:26

@B0BDobalina:
Nem tudom, hogy bírod még őket okítani, én már feladtam, szidni, meg mocskolódni, meg az az ő szintjük, szóval marad az olvasás és a kis mosoly, hogy NI van még lejjebb:P

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.05. 18:53:42

@Húzzunk bele!: Igazad van, lesüllyedtem a szintjükre, itt meg megvernek a rutinjukkal. :)

b82 2009.12.05. 21:48:43

@B0BDobalina: Ahhh Úram krisztusom megjött a 200ezres nagykirály... mindenki essen hasra..
Kit érdekel az okoskodás..
Ez egy Fórum ember, itt mindenki azt mond amit akar, én meg azt hiszek el amit akarok..
a nagy menő majer dumát spec nem..
Húzzál vissza traktorozni, ne itt menőzz..
Rendőrrel verseny... Jézusom..
Na ez a duma nagyon vidéki...
Képzeld tudom hogy megszünk a Szovjetúnió, ez egy irónia volt, amit nem is vártam el hogy megértsd, és mellesleg nem is Neked írtam..
Senkit nem érdekel egyébként hogy ki bringázott, és ki nem, én spec eleget bringáztam már, de kicsit már tovább léptem.. Javaslom ez utóbbit Neked is, told odébba Csepelt de gyorsan.. :)

Stock 2009.12.05. 21:49:38

@mizrolist: van arcod!
nem gondolod, hogy előbb nektek kellene a minimum képzésen átesnetek , mielőtt a másik tábortól követelsz továbbképzést?!

Stock 2009.12.05. 22:17:45

@B0BDobalina: nem szájkaratézok, nyilvánvaló, hogy jogilag ki volt a hibás, mint ahogy az is, hogy a gyakorlatban ki miatt következett be a baleset...!!!!

Stock 2009.12.05. 22:23:33

@B0BDobalina: húú de kibaszott gyerekes vagy azt a mindenit.. :-DD
versenyzés, napi 27 km vezetés, tank.. :-DDDDDD
évi 10 000 levezetett kilóméterrel nem csoda ha nem tudsz kölekedni.. ;)

Stock 2009.12.05. 22:27:25

@B0BDobalina: mazsola... az, hogyne... évi 10 000 úr isten... muhaha!!!!! :))))

ha nálam jobban tudják, hogy veszélyes akkor miért közlekednek kamikáze kergebirka módjára minden nap?! :))

én nem fogok kerékpározni, tudod, már nem vagyok gyerek!!!!!! ;) és divatmajom hneohippi hobbista sem!!

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.05. 22:29:55

@b82: Szóval, ha valaki lehet, hogy tapasztaltabb, mint az önjelölt főautósvezérek, akkor az egy vidéki hazug. Buzi-e nem vagyok?
Na jól van gyerekek, én befejeztem, kellemes sárdobálást, a továbbiakban próbáljatok a másik fejével is gondolkodni.
Egy élmény volt.

Stock 2009.12.05. 22:30:28

@B0BDobalina: működik a google?!
tudsz idézgetni a kreszből, akkor miért nem tartod be a kis kerekes spanjaiddal legalább egy részét??
tedd le a kerekes jogsit, aztán majd beszélgetünk!!

Stock 2009.12.05. 22:36:59

@B0BDobalina: és engedélyezve hol van????
mi lapján lesz az úttest alkalmas, vagy alkalmatlan? honnan tudod, hogy zavarod e gyalogos forgalmat??
gyökérség a kresz bringásokra vonatkozó része!
egyrészt a rájuk ruházott szabadság miatt ennyire gyökerek..
másrészt meg elve abszurd, hogy számba veszi őket, hiszen nem is közlekedők... nincs is képesítésük, jogosultságuk közlekedni!! ;)

Stock 2009.12.05. 22:40:11

@B0BDobalina: "Szóval, ha valaki lehet, hogy tapasztaltabb, mint az önjelölt főautósvezérek, akkor az egy vidéki hazug."

ember! évi 10 000 km-rel?! :)) ezt még kerék aggyal sem gondolhatod komolyan!

Stock 2009.12.05. 22:46:10

amúgy meg bringás jogsit, rendszámot, kötelező biztosítást!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
és lesz miről beszélnünk, addig fölösleges!

shaark 2009.12.06. 08:35:16

Nem konkrétan ehhez a bejegyzéshet kapcsolódik de érdekes lehet mindenki számára ez a bejátszás a BBC-ről: news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/8393475.stm (The city where bicycles dominate)

pcmci 2009.12.06. 11:05:20

@b82: elég sokat szoktam az emlitett szakaszokon tekerni, ismerem az ottani viszonyokat, nem véletlenül irtam, hogy az autosok döntö többségében fel sem merül, hogy a bringauton biciklis érkezhet, és ugy hajtanak rajta keresztül, mint az állatok. lehet, hogy pont te vagy az üditő kivétel, aki aztán annyira szeretne figyelni a kerekesekre, de azok a köcsögök mindig a semmiből tünnek elő, amikor már nem tudsz mit tenni, de a hozzáállásod alapján valahogy ezt nehezemre esik elhinni...

pcmci 2009.12.06. 11:07:55

@Stock: lassan leeshetne, hogy nem a kerékpáros közlekedés ellehetetlenitése a cél, hanem pont az elősegítése, még ha neked ez nem is tetszik. az ok pedig könnyen belátható, és rengeteg helyen volt már rola szo, ha nem sikerült megértened, kár ujra szajkoznom, nem hinném hogy segitene...

Stock 2009.12.06. 12:03:03

@pcmci: lassan elfelejthetnétek ezt a sértődött gyerekes tempót, meg hogy mártírt csináltok magatokból a hobbitok okán!!
senki nem akarja ellehetetleníteni, csak a jelenlegi tarthatalan állapotokat racionalizálni!!!!!!!!
mert azt bármilyen elfogultak vagytok nem gondolhatjátok komolyan, hogy nektek kötelezettségek nélkül más felelősségteljes csoportok javára korlátlan jogok, előjogok és pozitív megkülönböztetés jár, akár a határtalan balesetveszély árán is!!

Stock 2009.12.06. 12:04:42

úgy látom nem sok foganatja van, de azért leírom újra: majd akkor nyissátok ki a pici szátokat, hogyha valódi résztvevői lesztek a közlekedésnek!!

jogsi, rendszám, biztosítás!!!!!!!!

pcmci 2009.12.06. 12:28:25

@Stock: kicsirigo, elfelejted hogy nem te teszel szivességet az embereknek autosként azzal, hogy elviseled, hogy léteznek, hanem az emberek tesznek neked szivességet azzal, hogy megtürik a pöfékelő szarságodat a környezetükben. már igyis tulontul sok kedvezményt kaptak az autosok, a racionalizálás csak az ő kárukra történhet, még ha szerinted ez mérhetetlen nagy igazságtalanság is.

Stock 2009.12.06. 13:01:28

@pcmci: felejtsd már el ezt a neo hippi maszlagot, amit érv helyett szajkóztok...!!
a gazdaság és a jelenlegi életszínvonal fenttarthatalan autók nélkül, az a mozgató rugója a gazdaságnak!
ha nem tetszik költözz sötét afrikába...

fel kell fogni, bármennyire nehéz, hogy kötelességek nélkül nem kérhettek jogokat!!

pcmci 2009.12.06. 13:16:03

@Stock: lof@szt. az autosok többségének az auto csak kényelmi és státusz funkciot szolgál, abszolut nélkülözni tudná, ha lenne alternativája. és itt jön a képbe a közösségi és alternativ közlekedési modok fejlesztése, amibe a kerekezés is beletartozik.

Stock 2009.12.06. 13:33:23

@pcmci: az autó pont annyira kényelmi ezköz, mint a kerékpár hobbi!!!!
nincs alternatívája! a közösségi lehetne, de jelenleg nem az!!

de ne térjünk el a tárgytól!!

nem veszélyeztethetitek illegalitásból kifolyólag a közlekedés többi feleősségteljes részvevőjét!

pcmci 2009.12.06. 13:59:36

@Stock: haggyál már a faszságaiddal... hol volt eddig szo arrol, hogy a kerekesek veszélyeztethetnének bárkit? (ha már a tárgynál tartunk, pont egy olyan irás kommentjei között fakkolsz, ami arrol szol, hogy elitéltek valakit, aki kivasalt egy szabályosan közlekedő kerekest. akkor ki veszélyeztetett kit, te gyökér?) mindig csak te hozod elő ezt a szart, amiben részben igazad is van (sok fasz kerekes van, aki szabálytalankodik, ellenben ritka hogy ezzel másokat veszélyeztetne), de erre nem az a megoldás, hogy akkor a normálisabbak helyzetét is megprobálod ellehetetleniteni (mert a javaslataid csak és kizárolag ezt szolgálnák, meg persze az autodominancia növelését). a megoldás sokkal inkább használhato infrastruktura kialakitása és szemléletváltás lenne. tudod, élni és élni hagyni.

mizrolist 2009.12.06. 15:22:24

@Stock: gyalogos vagyok. Viszont az autósokat veszélyesebbnek tartom, mint a bringásokat. Ha megtapasztalják, mit jelent biciklivel közlekedni, akkor talán méltóztatnak belátni, hogy a kerékpár pontosan ugyanolyan közlekedési eszköz, mint a hőn szeretett egy tonnás ócskavasuk. (javaslom, költözz mondjuk Amszterdamba vagy Pekingbe... ott kicsit nagyobb a biciklisek száma, és valahogy mégis működik a közlekedés, ellentétben Észak-Balkánnal, ami itt van)

Stock 2009.12.06. 16:48:49

@pcmci: "mindig csak te hozod elő ezt a szart, amiben részben igazad is van"
magyarul fáj az igazság?? :))

"a megoldás sokkal inkább használhato infrastruktura kialakitása és szemléletváltás lenne"
nektek semmi nem használható!!!!
és minek addig nektek bármit építeni, ameddig csak akkor használjátok, ha kedvetek szottyan?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

kapjatok magatokhoz, mert abszurd amit műveltek és megengedtek magatoknak..
de nem lesz ez így sokáig, mert egyre többeknél kivágja a pofátlanságotok a biztosítékot!!

Stock 2009.12.06. 16:51:21

@mizrolist: te nem gyalogos, hanem hülye vagy.. :)
ugyanolyan?! a kerékpár hobbi ezköz!! ;)

pcmci 2009.12.06. 17:04:28

@Stock: "magyarul fáj az igazság?? :))"

sosem tagadtam, hogy vannak szabálytalankodo kerekesek, mert nem vagyok hozzád hasonlo álszenteskedő fasz.

"nektek semmi nem használható!!!!
és minek addig nektek bármit építeni, ameddig csak akkor használjátok, ha kedvetek szottyan?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!"

te eszetlen hülye, ez a post a legékesebb bizonyitéka, hogy a mai infrastruktura nagy része baleset és életveszélyes! neharagudj, de én nem tudom elitélni azokat a kerekeseket, akiknek fontosabb a biztonságuk, mint hogy ezeket használják.

Stock 2009.12.06. 17:12:14

@pcmci: nem rémlik, hogy tagadtam volna, hogy az autósok szabálytalankodnak, sőt!!
ellenben azt állítottam, hogy köszönhetően a szigorú szabályoknak a többség, a legtöbb szabályt betartja!
ellenben a kerekesek nagyrésze semmilyen szabályt nem tart be, de még annyi esze sincs, hogy szabálytalanul vigyázna magára!

és te ezt az állapotot akarod bebetonozni, azáltal, hogy ellenzed a bringás jogsit, rendszámot, biztosítás!!

ez a poszt a legékesebb bizonyítéka, hogy mai kerékpáros annyira szétszórt, bolond, vagy vakmerő (kinek mi tetszik) hogy nagy átlagban egy kamazt nem vesz észre, vagy ha észre is veszi megmérkőzik vele.....

akinek fontos a biztonsága, az nem eszetlen kényelmet szolgáló szabályokat támogatna, hanem épeszű saját védelmére irányulót, valamint képzést és számonkérhetőséget!!

pcmci 2009.12.06. 17:19:09

@Stock: te egyébként élvezed, hogy nem értelmezed a mások által leirtakat, csak böfögöd a baromságaidat?

Stock 2009.12.06. 17:20:57

@pcmci: de érdekes én éppen ugyan erre gondoltam...

újra kérdezem: fáj az igazság?

Stock 2009.12.06. 17:24:38

@pcmci: leírom, amit eddig mondtál:
nem jó ez így, ahogy van mert veszélyes! a kerekesek képzetlenek, meg vannak részegülve a számonkérhetőség hiányától.....
de változtatni azt nem kéne!
illetve azon kéne, hogy az autósok, akik mindent megtesznek tegyenek meg mégtöbbet a ti érdeketekben........!

szted ez logikus, arányos, igazságos??

pcmci 2009.12.06. 18:01:22

@Stock: hogy te mekkora gyökér vagy....

1. azt irtam, hogy veszélyes az infrastruktura, amin változtatni kell. ez teljesen független attol, hogy szabályos vagy szabálytalan a kerekes, ez tény.

2. nem irtam olyat, hogy nem kéne változtatni. helyesnek tartanám megfelelő képzési rendszer kialakitását (pl kresz az iskolában. ez még az autosokra is ráférne), még a szabályrendszer átalakitását is helyén valonak tartanám bizonyos kérdésekben.

3. valoban nem tartanám jonak a szabályok oly modon történő változtatását, hogy a kerékpáros közlekedést ellehetetlenitse (pl az általad szorgalmazott, a kerekesnek minden sarkon elsőbbséget kell adnia.)

4. a számonkérhetőség rendszere jogilag jelenleg is adva van, nem rajtam mulik, hogy a rendőrség nem él vele. viszont nem gondolom, hogy fényképezőgéppel lehet rendet tartani, szerintem fokozottabb rendőri jelenlét kéne az utcákon.

5. nem gondolom, hogy sajnálni kéne az autosokat, ha számonkérik rajtuk néhány szabály be nem tartását (pl elsőbbségadás). az meg megint csak tény, hogy több auto van ma a legtöbb városban, mint amennyire szükség lenne, és rengetegen használják ugy, hogy lenne alternativ lehetőségük (gyk: nem a nyaralni járokra, meg munkásokra pikkelek, de pl moziba lehet menni busszal is bakker). ebből pedig adodik, hogy az élhetőbb város érdekében korlátozni kell valamilyen modon a gépkocsihasználatot. ez megint független a kerekesektől, a kerekezés csak annyiban szol ebbe bele, hogy felmerül, mint alternativ közlekedési mód.

cso zsi 2009.12.06. 21:35:47

"Felfüggesztett szabadságvesztést kapott, viszont nem vezethet többet teherautót"

Hol a hír valós alapja? Ki hozott ilyen határozatot?

@B0BDobalina: Ugyan már nem nézel ide vissza, de leírtad magad is a tényt: "Figyelhetett volna jobban is."
Nemrég volt egy hasonló baleset kitárgyalva itt a kerékagyon, az is halállal végződött.
A mellékútról kanyarodó teherautó ütötte el a bringást a Szépvölgyin.
Ott a sofőr nagyobb eséllyel láthatta volna a bringást. A bringás sebessége miatt nem sikerült.
Itt szintén valami hasonló történhetett.
Gyalogosként -bár tudom, hogy a kanyarodó autóval szemben elsőbbségem van zebra nélkül is-, körülnézek, főleg balra-hátra, hátha nem adják meg.
Van rá esély, sok balfék kap jogsit.
Én magamnak megadom a túlélés lehetőségét.
Igaz, nem jártam Írországban, de harminc év alatt "picit" többet sikerült összehoznom, kb a nyolcszorosát. Ami azért "csak" ennyi, mert ezt főként itt Bp-n tettem.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.07. 10:16:13

@pcmci: "hogy több auto van ma a legtöbb városban, mint amennyire szükség lenne,"

Helyesen: hogy több auto van ma a legtöbb városban, mint amennyire SZERINTED szükség lenne

Milyen alapon válogatod ki, hogy ki jogosult autót használni, ki nem? Egyáltalán ki vagy TE, hogy ez így kimondod?

pcmci 2009.12.07. 10:33:12

@newtehen: "SZERINTED"
tévedés. hogy stock szavajárásával éljek, az autosnácik kivételével ezt mindenki látja, aki szokott járni a belvárosban.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.07. 12:37:20

@pcmci: "ezt mindenki látja"
Beszéltél Velük? nyilatkozott Neked mindenki, és feljogosított a képviseletére, vagy csak önkénesen nyilatkozol a nevükben?
(tudod mit jelent az hogy NÁCI?)

mizrolist 2009.12.07. 12:43:17

@Stock: tévedsz. A kerékpár hasznosabb közlekedési eszköz,mint az egyetlen ember által használt 4-5 személyes autó.
(nem mellesleg te szeretsz olyan úton közlekedni, amin 30-40 centis kátyúk vannak, és emellett tele van hajtűkanyarral, pluszban beláthatatlan?)

pcmci 2009.12.07. 13:10:24

@newtehen: mondd, szoktál te életvitelszerűen tartozkodni a tonnás dobozodon kivül is?
felőlem pisálhatsz széllel szemben, engem nem zavar, az sem, ha csukott szemmel élsz, de ne fárassz már a baromságaiddal.

btw: ha tényleg nem érted miről beszélek, keresek neked néhány trendi elképzelést/javaslatot a belváros forgalmának csökkentését célzandó, megjelölve az okokat, mert nekem nincs kedvem sokat irkálni, de talán egyszerűbb lenne, ha megcáfolnád amit mondtam, mondjuk egy frappáns belvárosba vezető autópálya épitésének tanulmányával...

Közöd?? (törölt) 2009.12.07. 14:08:18

Ha már szó esett a belvárosról, a belváros haldoklik és egyre jobban pusztul minnél kevésbé járható autóval. Néha szoktam fuvarozni a belvárosba és seggreülenk a tulajok mikor bemondom mennyi az ár. Megköszönik felhívnak még pár céget és aztán visszaívnak mert még mindig én vagyok az olcsóbb:-)) A magam részéről már nem nagyon szeretek oda bemmeni szívni csak ha megfizetik jó alaposan.

otapi 2009.12.07. 14:33:25

@Közöd??: Hát, a belváros a sétálóutcáival, köszöni szépen jól van :) Legalábbis, tegnap elég nagy tömeg volt ott - persze, autók nélkül.

A Kossuth Lajos utca esete pont azt mutatja, hogy a 2x3 sávos nagyforgalmú út elöli az üzleteket a belvásori környezetben. Akkor kezdett hanyatlani Budapest valamikori egyik legnagyobb bevásárlóutcája, amikor leállították a villamost, és közvetlenül rávezették az M1-7-es forgalmát. Miért nem nyílt vajon semmi a régi úttörő áruház helyére azóta sem?

Kocsival mindig is macerás lesz parkolni a belvárosban, még akkor is, ha minden sarkon mélygarázs lenne. Ellenben a bicajt csak le kell lakatolni a bolt elé, és már mehet is a vásárlóerő költeni a pénzt.

Laurel 2009.12.07. 16:39:36

@Stock: Vonatkoztassunk el attól, hogy a Te szóhasználatodban a kerékpárral közlekedő állampolgár agyatlan barom, bringanáci, és csürhe. Ez magában egy bizonyos hozzáállásra utal. Tapaszatalataim szerint, (és mivel túl a 4 X-en levezettem pár százezer km-t van belőle)a legtöbb olyan kereszteződésnél ahol jobbra kanyarodok és kerékpársávot vagy utat keresztezek lehet látni, hogy jön e kerékpáros. Ilyen a Mexikói Mogyoródi sarok, a LurdiHáz elött ha a Shell kút felé kanyarodok, vagy a Vágány utca. Szintén tapasztalatból állítom, hogy a legtöbb autóvezető látja, a kerékpárost, de nem akarja megadni a neki járó előnyt. Sajnos ez egy ilyen ország, a feudalizmusban gyökerező "az én lovam az erősebb kotródja az utamból" szemlélettel. Az még elszomorítóbb, hogy vannak olyan közismert polyácák (pl Boros Bocskor) akik még szítják is ezt a mindenkinek káros kerékpárellenességet. Még hozzátenném, hogy Budapesten szinte csak autóval közlekedem a munkám miatt, és a kerékpárt csak mint sporteszközt használom a városon kívül. Ennek ellenére autósként látom, és felháborít, hogy mennyire kerékpáré s emberellenes ez a város.

Közöd?? (törölt) 2009.12.07. 17:05:23

@otapi: jah van kétezer bicilglis és 200 000 autós vásárlóerő xD persze ha megél belőle a bolt én nem bánom

Közöd?? (törölt) 2009.12.07. 17:10:24

@looksha: nem mindenki bringanáci, éppen a koca biciglisekkel vagyok megelégedve, kultúráltan közlekednek. de messziről meglátszik az a fajta biciglis aki tesz a sazbályokra és kurvanagy köcsög, na az ilyenekre rá szoktam húzni jóalaposan:-) főbb ismertetőjegyünk a biciglisruha és az áramvonalas sisak

Laurel 2009.12.07. 17:14:45

@Közöd??: Rá szoktál húzni alaposan. Na az nagyon bölcs! Meglátod, a külseje alapján már be is skatulyázod, és már rá is húzod a kormányt Jól értem? Mi értelme? Estleg beesik az autód alá, ő megsérül, a te autód fényezése szintén, a forgalom meg áll. Gratula valszeg mindenki nagyon jól jár és te megdicsőülve érezheted magad. Ezt most komolyan gondoltad?

otapi 2009.12.07. 18:06:44

@Közöd??: Mégis hol látsz te a Kossuth utcában 200 ezer autót? El se fér ott annyi. Néhány tízezer maximum, de megállni ebből is csak 1000 alatt tud :/ Ennyit a "vásárlóerejükről".

otapi 2009.12.07. 18:08:27

@looksha: A fenti post szerint, ha mást nem is, de legalább a jogsiját elveszik.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.08. 10:14:05

@pcmci: "mondd, szoktál te életvitelszerűen tartozkodni a tonnás dobozodon kivül is?"
Jaja, általában a motoromon ülve. Mivel Nekem az van.
"felőlem pisálhatsz széllel szemben, engem nem zavar, az sem, ha csukott szemmel élsz, de ne fárassz már a baromságaiddal.
"
Amúgy sajnálom, ha téged ennyi lefáraszt. :-( Nem lehet nagy észlény. :-(

Minden esetben az, hogy a véleményed a megkérdezésük nélkül kivetíted egy népcsoportra, minimum rasszizmus. Az hogy ez alapján még felsőbbrendűnek is tekinted magad, már súrolja a nácizmust. Csak ennyit arról, hogy kik a nácik.
Az, hogy pedig mindenki, aki nem ért egyet Veled az csökevényes agyú, szembe pisil a széllel, és minden ellenvélemény csak egy baromság, ami Téged fáraszt: a legsötétebb diktátorok egyik jellemzője.

Egy törpe kis náci vezér vagy, csak még nem jöttél rá. Hitler, Sztálin, Castro jöhetnek Hozzád tanoncnak.

Stock 2009.12.08. 12:51:45

@pcmci:
1: baromira nem független attól, hogy hogyan közlekedik a kerekes, ugyanis mint a jelen példa is mutatja ha körültekintően felmérné a forgalmi helyzeteket nem lenne veszélyes!
pl indokok, amik itt hangzottak el, hogy miért tekertek a kerékpár út mellett az úttesten: gyalogos beasszézik, számíts rá.. kinyitják eléd az ajtót, dettó.. ha utolérsz egy lassabb családot, akkor fékezned kell...... :-DD
szted az autós infrastruktúra tökéletes? csak hibátlan minőségű, széles kanyar mentes utak vannak?!
közlekedjetek úgy, az épített környezet lehetővé teszi!!!!!

2: korrekt!

3: elleheteleníti?! a veszély nem leheteleníti el?!
szted az autózást a kőkori kresszel kombinálva nem leheteleníti el az objektív felelősség????? a baleseti adatok alapján viszont úgy tűnik érdemes volt beveztni, mert az emberek maguktól nem képesek felfogni a veszélyes helyzeteket, hát segít a kutya kemény és néha abszurdul idióta szabály!
itt az élő példa!

4: hát persze.., amit nektek kéne áldozatot hozni az sosem pálya(ezért használom az a kifejezést hogy náci, mert szélsőségesen egyoldalúak és követelőzőek vagytok!)!
szted akkor mi a megoldás, ha egy kispajtásod elüt, megkarcolja a kocsimat... mi alapján lehet azonosítani???????

5: "nem gondolom, hogy sajnálni kéne az autosokat, ha számonkérik rajtuk néhány szabály be nem tartását"
nah ez a kökemény bringanáci duma!! az autóst had büntessék bármilyért, vegyék el a jogsiját.. de hogy nektek azonosítotok legyen, esetleg jogsitok, há nehogymá!! :))
"az meg megint csak tény, hogy több auto van ma a legtöbb városban, mint amennyire szükség lenne, és rengetegen használják ugy, hogy lenne alternativ lehetőségük (gyk: nem a nyaralni járokra, meg munkásokra pikkelek, de pl moziba lehet menni busszal is bakker). ebből pedig adodik, hogy az élhetőbb város érdekében korlátozni kell valamilyen modon a gépkocsihasználatot."
tény?! milyen tény?! muhaha!!!!!! meséld már el, hogy mi alapján döntöd el valakiről ránézésre, hogy ő most jogosan, vagy nem jogosan autózik??
tudod mi a szükség?! az igények összessége! közgáz alap fogalom..
autót fent tartani pedik kibeaszott drága és ha valaki fenttartja és használja akkor valószínűleg elég alapos oka van rá a saját megítélése szerint, hogyha ekkora áldozatot hoz érte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ki vagy te hogy eldőntsd helyette, bringanáci?! :)
moziba busszal?! én csináltam, kint élek az aglomerációban és elmesélem neked, hogy nem lehet! nem mindig lehet! mert: rogadt ritkán jár, drágább mint az autó! be vagy korlátozva hogy meddig maradhatsz! és legfőképp nem biztos, hogy annak aki felnőtt ember és dolgozik és fáradt van arra indíttatása, hogy órákat álljon a megállóban hóban fagyban, esőben, órákkal nőjön a menetideje, be legyen korlátozva a menetredn által és csövesekkel, zsebesekkel küzdjön!!!!!!!!!!
"az élhetőbb város érdekében korlátozni kell valamilyen modon a gépkocsihasználatot."
igen????? és szted meddig marad város ez a város, hogyha a jelenleg alternatíva nélküli autót kitiltod??
a vállakozások, alakók többsége és az üzletek is kiköltöznek oda ahol engedélyezett a kocsihasználat és kezdődik előről.. miközben a belváros elgettósodik!!

Stock 2009.12.08. 12:55:28

@pcmci: "ezt mindenki látja, aki szokott járni a belvárosban."

ez kemény! pcmci mentalista, mindenki fejébe lát, ezáltal tudja, hogy mire használja a járművét... és mindenki nevében tud nyilatkozni is ezáltal!
lehet hogy ez a bringanácizmus evolúciós lépcsőfoka?! már azt hiszi, hogy ő isten?! :-DD

Stock 2009.12.08. 13:07:52

@mizrolist: "a kerékpár pontosan ugyanolyan közlekedési eszköz, mint a hőn szeretett egy tonnás ócskavasuk."
"tévedsz. A kerékpár hasznosabb közlekedési eszköz,mint az egyetlen ember által használt 4-5 személyes autó."
hoppá, a bringanáciknál egységes ez a személyiség torzulás, percről percre többet tudnak és percről percre hasznosabbak! :-DD

hasznosabb?! kinek? mert ha neked az akkor járjál azzal munkába (4 évszak) bevásárolni (nagybevásárlást is), nyaralni...
de azt mondani, hogy hasznos egy réteg, hobbi ezközre az azért elég kemény!
kinek hasznosabb? öregeknek? családosoknak? öltönyösöknek? annak aki nem akar egész nap wc szagú lenni? kosztümös nőknek? a munkában eleve lefáradóknak?
jah hogy a belvárosi neohippi sík terepen lakó fiatal fiukáknak, akiknek sok a szabadidejük és világ életükben vonzotta őket a kerékpár nekik valóban szívügyük, de hogy hasznos lenne akár nekik is, az azért merész állítás?! :))))

"(nem mellesleg te szeretsz olyan úton közlekedni, amin 30-40 centis kátyúk vannak, és emellett tele van hajtűkanyarral, pluszban beláthatatlan?)"
nem, nem szeretek! és szoktam?! MÁST SEM TESZEK! szted ennek okán hajtsak én is járdán, bringa úton, villamios sínen??????????????
feljogosít engem az infrastruktúra állapota, hiányossága, adottsága, hogy másokat veszélyesztessek szopassak?!?!?!?!?!?!

Stock 2009.12.08. 13:11:36

@pcmci: "felőlem pisálhatsz széllel szemben"
nány ezer, de maximum néhány 10 000 kerekes vs több milló gyalogos, autós...
a finoman szólva is többségi, akarat, szándék.. lenne a széllel szemben pisálás a kisebbség szemszögéből?? bruhahahahah! :))))

Stock 2009.12.08. 13:17:17

@otapi: szted az Andrássy út haldoklik?? :)) mert ha jól rémlik az vezeti el az M3 forgalmának nagyrészét..

"Kocsival mindig is macerás lesz parkolni a belvárosban, még akkor is, ha minden sarkon mélygarázs lenne. Ellenben a bicajt csak le kell lakatolni a bolt elé, és már mehet is a vásárlóerő költeni a pénzt."
miért is macerás?!?!
vásárlóerő? egy izzadságszagú kerékpáros, aki nem tud egy műzlinél nagyobb tárgyat elvinni?! :))
komolyan gondolod, hogy a potenciális vásárló kerékpárral jár?
mert sztem legfeljebb a kerékpár boltba, vagy sarki gyros-oshoz!

Stock 2009.12.08. 13:25:50

@looksha: a szóhasználatomat teljesen megalapozottan ennek a blognak a törzsközönsége ihlette, előtte semmilyen előítéletem nem volt!

a helyek, melyeket említessz kivétel nélkül külvárosiak szinte zéró gyalogos forgalommal, hirdető táblával, parkoló autóval (a váci utat kihagytad)!
ellenben a belváros ennek a szöges ellentéte!!
ha jelentős gyalogos forgalom is van, akkor lehetelen egyszerre az autó 5-10 méteres körzetét pásztázni és egyszerre figyeli 50-100 méterre!!!!!!!!!!!!!!!
a kerékpárosoknak nincs holtterük, sem agyuk hogy felfogják másét.. tehát sztem minden azt támasztja alá, hogy a kerekseknek lenne célszerűbb bevezetni a kötelező elsőbbséget..!

"akik még szítják is ezt a mindenkinek káros kerékpárellenességet"
miért lenne mindenkinek káros a kerékpár ellenesség???????
félre ne érts, bármilyen csoport egyértelmű ellehetelenítése, teljes ellenzése káros az alapvető jogok eltiprása okán... de miért lenne a köz számára konkrétan káros?? miért érdeke a köznek a kerékpár támogatása (ellenesség ellentéte)??????????????????????????????????????????????????????????????

Stock 2009.12.08. 13:29:51

@Közöd??: "nem mindenki bringanáci, éppen a koca biciglisekkel vagyok megelégedve, kultúráltan közlekednek. de messziről meglátszik az a fajta biciglis aki tesz a sazbályokra és kurvanagy köcsög, na az ilyenekre rá szoktam húzni jóalaposan:-) főbb ismertetőjegyünk a biciglisruha és az áramvonalas sisak"
teljesen egyet értek a ráhúzás kivételével... én csak ledudálom, hogy a füle ketté álljon!!

további ismertető jele a folyamatos cikázás, bringaút melett úton haladás és külvilágra immunis merev előre meredő tekintet!

Stock 2009.12.08. 13:33:14

@otapi: "Ennyit a "vásárlóerejükről"." :-DD
a westend meg a többi is kerékpárral van tele... és belvárosi vásárló utcák környéke is!
háát persze! :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Stock 2009.12.08. 13:36:23

@looksha: én is elítélem a közlekedésben a másikat veszélyeztetőt, elvégre be kellene mindenkinek látni, hogy ez nem játék tér, hanem veszélyes üzem!!
de az a rész, amit írsz hogy balesetesetén áll a forgalom... olyankor nem jut eszetekbe, amikor kerékpárút helyett az úton tekertek és ezzel szivattok több ezer autóst a hátatok mögött??

Stock 2009.12.08. 13:37:49

@otapi: "A fenti post szerint, ha mást nem is, de legalább a jogsiját elveszik."
és ha bringás a hibás tőle mit vesznek el? ki téríti meg az okozott kárt??

Stock 2009.12.08. 13:42:13

@newtehen: "Minden esetben az, hogy a véleményed a megkérdezésük nélkül kivetíted egy népcsoportra, minimum rasszizmus. Az hogy ez alapján még felsőbbrendűnek is tekinted magad, már súrolja a nácizmust. Csak ennyit arról, hogy kik a nácik"
:)) ehez nem is sokat fűznék hozzá!

én a körúti bringasávos cikknél találtam ki ezt az elnevezést.. mert ész érv ott sem számított, mondván hogy a kerékpározást támogatni kell járjon bármivel, hiszen ez mindenki leg alapvetőbb elemi érdeke, más érv nem is kell!!

Laurel 2009.12.08. 13:43:38

@Stock: Miért káros, és miért jó ha egy nagyvárosban lehet máshogy is közlekedni, mint autóval, pl. kerékpárral? Látogass már el Bécsbe, Amszterdamba, vagy Milánóba. A kisebb városokat nem is említem. Ég és föld a különbség Bécs és Budapest között, holott a két város sok szempontból hasonló. Az meg sem fordul a fejedben, hogy aki kerékpáron ül, az nem növeli a sor hosszát a piros lámpa és a Te autód között? Én egy erdő szélén lakom a Dunakanyarban tiszta levegőn, de a budapestiek nagy része nem levegőnek nevezhető valamit szív be, hanem azt a mocskot, amit jórészt az autóközlekedés termel. Tudom, mert a VII. kerületben dolgozom. Egyébként ki lehet menni Bécsbe, tanulmányozni a Ringet, ahol van kerékpárközlekedés, (Bécsben már több, mint tíz éve több, mint 600km kerékpárút volt) Működik, csak az kell hozzá, hogy a szabályokat mindenki betartsa! A jobbkéz szabályt, amely egy nagyon egyszerű dolog lenne az autósok jó része egymás között sem tartja be. Itt, ahol dolgozom két három havonta rendszeresen törik össze egymást, holott egy teljesen egyértelmű útkereszteződés. Visszatérve az eredeti témára. Egy város,amelyik módszeresen harmadára csökkentette a zöld területeit az elmúlt 20 évben, és ahol min. megháromszorozódott az autós forgalom, igenis tegyen meg mindent, hogy minnél több embert az autó nélküli közlekedésre ösztönözzön.

otapi 2009.12.08. 13:52:53

@Stock:
"
vásárlóerő? egy izzadságszagú kerékpáros, aki nem tud egy műzlinél nagyobb tárgyat elvinni?! :))
komolyan gondolod, hogy a potenciális vásárló kerékpárral jár?
mert sztem legfeljebb a kerékpár boltba, vagy sarki gyros-oshoz! "
1. Miért lenne izzadságszagú egy városi bevásárló kerékpáros? Látom, fogalmad sincs erről (se)
2. 20-30 kilóig lazán el lehet vinni sok mindent, bármelyik külvárosi, vidéki piac környékén körülnézhetsz. Sokan járnak piacra bicajjal, és nem csak müzliért. Utánfutóról, 3 kerekű teherbicajról már ne is beszéljünk, ezek már meghaladják a szintedet.
3. A potenciális vásárló kerékpárral is (!) járna, ha lenne jó infra hozzá.

""Ennyit a "vásárlóerejükről"." :-DD
a westend meg a többi is kerékpárral van tele... és belvárosi vásárló utcák környéke is!
háát persze! :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) "
Igen, sok kerékpár van a Westend körül, még több lenne ha jobb lenne az infra (lásd körúti bringasáv). Amúgy mint belvárosi vásárlók, jelenleg a bkv-sok vannak többségben. Ki jár autóval a belvárosba vásárolni? Csak az emberek egy kis hányada.
(Az idióta smiley nálad széria-tartozék?)

"és ha bringás a hibás tőle mit vesznek el? ki téríti meg az okozott kárt?? "
A csöndben maradtál volna, bölcsebb maradtál volna ismét. Amikor Közöd?? polgártárs szándékosan elüt egy bringást (", na az ilyenekre rá szoktam húzni jóalaposan"), akkor nem a bringás a hibás...

Laurel 2009.12.08. 13:56:48

Ha van kerékpárút, akkor azon közlekedek, már ha nincs tele parkoló autóval. Ha nincs, akkor az út szélére húzódva, ahol általában sávon belül kikerülhető vagyok, tehát önmagában azzal, hogy kerékpárral haladok, nem szivatok senkit. A pesti autós bizonyos szivatásoktól (már ha ennek vesszük) egyébként is meg van kímélve. Közel annyi konflis nincs, mint Bécsben, és a 20-al cammogó városnéző buszokból is lényegesen kevesebbet kell kivárni. De említhetném az Olaszországban közlekedő rengeteg 2 és 3 kerekű Vespát is. Az olaszok elviselik őket, sőt vigyáznak rájuk. Úgyhogy nem nagyon tudok olyan városról, ahol az autóvezetőknek ne kellene valamilyen náluk lassab közlekedési eszköz jelenlétét elviselni.

Stock 2009.12.08. 15:13:31

@otapi: annyira szánalmasan a tényeket és a kérdéseket megkerül próbálsz halandzsázni, hogy azon már nem is tudom, hogy sírjak e vagy nevessek, a halom szmájli is ennek tudható be!!

1: mert az, lehet tagadni, lehet szaglószervi probléma, vagy szimpla igényteleség miatt nem észlelni, de attól még tény marad... tudod a dohányost se bántja a cigiszag, valószínű az állandóan hozzád tapadó kondenzcsík révén nem észleled, majd figyeld a környezetetd reakciótit egy picit..

2: belvárosi vásárlásról volt szó, úgyhogy nagyon bénán terelsz!! amiről te beszélsz, azok a közvetlen közelből járó tipikusan rupótlan alkoholisták...
ja persze 20-30 kilóg el lehet vinni, ha nagyon muszáj! biztos rengeteg karácsonyi nagybevásárlásnak nekiindulót láttál már kerékpárral..... én is alig győzöm kerülgetni a lelógó LCD tv-ket a kerékpárokon....
nem érzed cikinek amit az imént írtál??

3: háát persze és hova? elit étterembe? ruha szalonba, műszaki áruházba?????????????
télen-nyáron? esőbe, jégen?
te sem gondolod komolyan.. csak képtelen vagy beismerni.. már én kezdem kellemetlenül érezni magam, hogy ilyen szintre csúszunk..... :(

otapi 2009.12.08. 16:07:15

@Stock: Végül is igazad van, az autósok sem érzik a kipufogóbűzt maguk körül, sajnos :)
Eddig téged átb*tak, méretes LCD TV-t inkább városszéli boltokban érdemes venni (sokkal olcsóbb), és onnan is házhoz-szállítással, de te tudod :) Gondolom, amúgy mindennapi foglalatosságot hogy veszel egyet szigorúan a körúton belüli műszaki áruházból (van ilyen? kiölték az összeset.), és szigorúan begyömöszölve az autóba, hadd törjön össze az első kátyúnál. Életszerű dolgokat írsz ám nagyon :)

Mindenki "elit étterembe", "ruha SZALON"-ba, "belvárosi (?) műszaki áruházba" jár? Kicsit magasan hordod az orrod... Mi van a sok cipő-, táska-, ajándék-bolttal, a jó kis éttermekkel, kocsmákkal, mozikkal, stb? Ezek neked derogálnak?
Jég még sehol, esőben meg tökmindegy hogy bicajon vagy éppen a kocsiból szállsz ki. Pontosítok, bicajon még nem léptem bokáig érő pocsolyába. Ha te kocsival mész be az "elit étterem", ajtaján, akkor nem szóltam. :)
Na pá, nem érsz ennyi karaktert...

pcmci 2009.12.08. 17:50:04

@Stock:

"szted az autós infrastruktúra tökéletes?"
nem, de kettőnk között az a különbség, hogy frusztráciomat nem abban élem ki, hogy megprobálom ellehetetleniteni a másikat. az autos infrastruktura sok helyütt szar, és sok helyen fejleszteni kéne, de ez a hely nem a belváros apukám.

"gyalogos beasszézik, számíts rá"
mert az egészséges, erre a hungária köruton neked is számitanod kell, nem? szerinted ez rendben van? (jo, erre tudom a válaszod, sic)

"kinyitják eléd az ajtót, dettó"
lofaszt. kresz szerint az ajtot kinyito a hunyo. persze a szent autosok nem sértik meg a kreszt, ugyhogy a biciklis a hunyo. hát persze.

"mi alapján lehet azonosítani???????"
faszomse tudja kezi csokolom, de nem mondtam olyat, hogy nem kéne. akkor miért nekem ugatsz, hülyegyerek? azt irtam, hogy felelősségre vonható a biciklis a mai jogviszonyok között is, és hogy nagyobb szükség lenne a rendőri jelenlétre az utcákon.
(megjegyzem szerintem drágább lenne egy hitelesitett rendszert fenntartani a bringások azonositására, mint amennyi kárt okoznak)

"mi alapján döntöd el valakiről ránézésre, hogy ő most jogosan, vagy nem jogosan autózik??"
eldöntöttem bárkiről is? nem. szubjektiv véleményemet irtam le, ettől még tartom, hogy valamilyen modon csökkenteni kell a forgalmat bizonyos helyeken.
az már a te sötétséged folyománya, hogy ezt egyenesen az autosokkal történő kibaszásnak értékeled, pedig tisztában vagyok vele, hogy ennek együtt kéne járnia egyéb infrastrukturális fejlesztésekkel (tömegközlekedés fejlesztése, p+r, egyebek).

"igen????? és szted meddig marad város ez a város, hogyha a jelenleg alternatíva nélküli autót kitiltod??"
senki nem mondta, hogy ki kell tiltani. csökkenteni kell a forgalmat. a kettő között nem egy árnyalatnyi a különbség. és lenne is rá lehetőség, ha nem lenne ilyen dilettáns a vezetés már nagyon régóta... (megjegyzem ennek nagyon nagy része az autosoknak is kedvezne, pl m0 befejezés, egyebek...)

pcmci 2009.12.08. 17:53:54

@Stock: te farokfasz,több mint 2millio ember él életvitelszerüen Budapest vonzáskörzetében, és gyakorlatilag az összesre kihatással van, hogy elbaszott a város közlekedése! itt nem a kerekesekről van szo, hanem gyakorlatilag mindenkiről, és szomoru ha te és newtehen ezt nem látjátok...

pcmci 2009.12.08. 17:55:55

@Stock: "szted az Andrássy út haldoklik?? :)) mert ha jól rémlik az vezeti el az M3 forgalmának nagyrészét.."

aha, a hungária körut meg csak viccből van arra... gondold már végig, a ligeten már csak egy sáv megy keresztül, fizikailag sem mehet arra az m3 nagy része...

pcmci 2009.12.08. 18:00:25

@Stock: "miért érdeke a köznek a kerékpár támogatása (ellenesség ellentéte)?"

azért, mert sokkal kisebb externális költséggel jár, mint bármilyen más közlekedési forma (leszámitva mondjuk a gyaloglást, azzal kb egy szinten lehet). tul azon, hogy nincs károsanyag kibocsátása, még az egészségmegőrzéshez is hozzá járul, igy elvi sikon a kerekesre kevesebbet kell költeni betegeskedés végett. ebből pedig egy felmérés szerint ad abszurdum az adodik, hogy azzal, hogy a kerekes nem beteg, indirekt pénzt takarit meg az államnak (a társadalomank).

mizrolist 2009.12.08. 19:12:44

@Stock: speciel itt Budapesten munkába és egyetemre is vagy gyalog jártam, vagy BKV-val, ugyanis az albérletbe nem akartam felhozni a biciklimet Szombathelyről :P (és mielőtt szóba jönne: nincs jogsim. felesleges. a bevásárlást is elszállítom hátizsákban és szatyorban, gyalog és BKV-n.)
Nem mellesleg ha az átlagos tempójú biciklizéstől leizzadsz, akkor egyszerűen szar fizikai állapotban vagy. Szállj ki a kocsidból, és mozogj. Kimondottan izzadós típus vagyok, de amíg rendszeresen bringáztam, nem izzadtam le akkor sem, ha körbetekertem egész Szombathelyen...
Bicikiút: már akkor járhatatlan, ha tele van falevéllel esős időben, mert az úgy csúszik, mint a tükörjég. Ja hogy ősszel hullanak a levelek és esni is szokott?

GG81 2009.12.09. 08:51:30

@looksha: ha ellátogattál azokba a városokba, akkor tudhatod, hogy egy ár-érték arányban helyben olcsónak mondható közlekedési vállalat is segíti a helyzet kialakítását, a város köré épült P+R hálózattal. ahonnan a parkolójeggyel a városba utazhatsz, majd vissza!

nah, ha majd a feltételek meglesznek és nem kell egy megállóért is 300 forintot csengetni, akkor lehet az autókra fújni...
addig meg épphogy az ÖSSZES közlekedőnek kéne összefogni a városvezetéssel szemben, hogy teremtődjenek meg a feltételek, ne mindenki csak a sajátját fújja... addig csak röhögnek odafenn!, mert lent feszülnek egymásnak az emberek... autós, motoros, bringás...

éljen a manipulatív komunista fővárosvezetés!

Laurel 2009.12.09. 13:38:18

@GG81: Teljesen egyetértek! Magam lennék az elsők között, aki itt hagyná egy P+R-ben az autóját, és pont 28 perc alatt hazavonatozna Alsó Gödre. A házunkig még két perc, és már otthon is vagyok. Az összefogás is rendeben van, de semmi nem megy egyik napról a másikra. Nem vagyok autóellenes, de az az autókultusz, ami Magyarországon van, számomra furcsa. Nekem az autó egy használati tárgy, amit akkor használok ha kell. Nem akarom a vélt, vagy valós társadalmi helyzetemet reprezentálni vele. Az a véleményem, hogy olyan irányba kell haladni, hogy aki akar, az nyugodtan és biztonságosan űlhessen kerékpárra. És lehet, hogy aki kerékpáron űl, az pont egy autónyival csökkenti a dugó hosszát. Ezt csak azért írom, mert nagyon sok ismerősömnek van jó, sőt nagyon jó autója, tehát nem azért közlekedik kerékpárral, mert nem futja autóra.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.11. 02:04:05

@Stock: "amúgy meg bringás jogsit, rendszámot, kötelező biztosítást!!!"
Kérlek, mondj külföldi példákat a biciklis rendszám, biztosítás, jogsi eredményes, vagy bármilyen bevezetésére. (rövid lista lesz ;))

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.11. 02:18:21

@cso zsi: "...leírtad magad is a tényt: "Figyelhetett volna jobban is.""
Látom, sikerült megértened a lényeget. :) Tehát SZERINTED, ha a szabályosan közlekedőt elütötték és meghalt, vessen magára, mert nem figyelt.
A logikádat követve: mindig az áldozat a hibás, miért nem figyelt. Akihez betörtek, az miért nem rakott fel 2x annyi zárat, akit lelőttek, miért hajolt bele, akit megerőszakoltak, miért volt csábos. Ha viszont mindig megvan a bűnös, nem kell rendőrség sem. De akkor nincs szükség bíróságra sem, sőt, törvényekre sem, tehát a KRESZ sem kell. Tényleg ezt szeretnéd?

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.11. 02:31:42

@Stock: Ha szerinted a sok belvárosi autós naponta LCD tévéket vesz, akkor a helyedben sürgősen bezsákolnék Samsung, LG, Sharp, Sony, Panasonic, stb. részvényekből! ;)

cso zsi 2009.12.11. 08:54:54

@B0BDobalina: Továbbra sem érted, amit sokan leírtak.
Amíg egy gyalog 3-4 km/h sebességgel közeledik a kritikus helyhez, addig a kerékpáros ennek 5-10-szeresével.
Hiába készült fel körültekintően az autós a kanyarodásra, ha közben jobbról elé/alá kerül valaki, aki 4-5 másodperccel korábban 30-40 méternyire volt.
A záras felvetésed nagyon jó példa.
Bizonyos mennyiség/típus alatt a biztosító nem köt biztosítást, mert nem látja kellő védettségűnek az objektumot.
Mint annyiszor, most is leírom: nem a kerékpárosok ellen, hanem értük próbálok tenni. Ha hagyják, és ha életben akarnak maradni.

Továbbra sem írta meg a témaindító a hiteles forrást, miszerint végleg eltiltották a foglalkozásától a gépjárművezetőt.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.11. 12:51:58

@cso zsi: Értem én a szitut, tudom hogy életveszélyes a különpályás bringaút, de ezt kaptuk, ráadásul még kötelező is azt használni. De itt a szakértők, meg a bíróság 2 év alatt azt hozta ki, hogy a teherautós mégsem készült fel körültekintően a kanyarodásra. Persze ők is tévedhettek.
Akkor egyetértünk, figyelni kell, én csak azt szeretném még, ha nem ezen a szerencsétlen halotton vernék el itt a port.

Samott 2009.12.11. 20:47:20

@B0BDobalina: Meg mindig nem tudjuk a pontos iteletet. Szvsz megosztottak az ugyben a felelosseget azert kaphatott keveset a teherautos. Tenyleg nem lehetne megkerdezni attol az ugyvedtol? Sehol mashol nem irtak az ugyrol, ez igy meg csak maszatolas.

biciklispatkány 2009.12.14. 23:34:20

Na, ezért való a bringasáv az autóútra és nem elrejtve valahol máshol...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.12.28. 11:17:41

A szomorú az, hogy most, hogy teljesen felújították a Stefániát meg a Thökölyt, ugyanoda tették vissza a bringajárda-sávot ahol régen volt. Ugyanúgy meghagyták az egyébként tök fölösleges és rossz helyen is lévő taxidrosztot, és a tereptárgyakat sem ritkították meg. Azaz: ma is ugyanígy bekövetkezhetne egy ilyen gázolás. Ez számomra legalább annyira bosszantó, mint mások szerint a "túl enhye itélet". Ha a droszt helyén egy elválasztott kétirányú bringasáv futna, sokkal biztonságosabb lehetne ott a közlekedés. Ha pedig netán már a Stefánia Palotától egy ilyen futna, az még jobb volna. Mert hely az van rá bőven!