Öt embert ölt meg, és legalább negyvenet megsebesített az a két robbantás, amelyet az indiai Assamban hajtottak végre vasárnap. A terroristák egy rendőrségi épület közelében helyezték el a robbanószerkezeteket, az egyik közülük egy biciklis bomba volt.
A világ radikális terrorszervezeteiben a gyilkos akciók megtervezésénél gyakran esik a választás a kerékpáros módszerre. A használatukat azért részesítik előnyben, mert biciklin feltűnésmentesen, és az ellenőrzéseket könnyebben kikerülve lehet a robbanóanyagot az előre eltervezett helyszínre juttatni.
A biciklibomba azonban a közkeletű elnevezés ellenére, nem egy robbanóanyaggal kibélelt kerékpár. A távol-keleten nem nagyon vesződnek az ilyen nehezen kivitelezhető, szofisztikált megoldásokkal. Ráadásul a bicikliváz csövei csak kis mennyiségű robbanóanyag elhelyezését tennék lehetővé, nagyon lecsökkentenék a detonáció hatóerejét és behatárolnák a robbanás irányát, ezért a csoportok többnyire a bomba külső elhelyezését választják.
Az egyik általánosan elterjedt módszer a szigszalagos felerősítés, a másik, amikor egyszerűen a kormányra akasztott szatyorba helyezik a pokolgépet. Voltak azonban olyan esetek is, amikor a bombát a biciklis a testén hozta működésbe.
Biciklibombát először valószínűleg az IRA használt 1920-ban. Az akció Coventryben akkor is öt emberrel végzett. Irakban 25-en haltak meg egy kerékpáros akciónál. Indiában általában az egymás mellett elhelyezett, de időben egymást követő robbantások gyilkolnak, emiatt általában sokszorosára emelkedik az áldozatok száma.
Az Egyesült Államokban már többször rendeltek el bombariadót – feleslegesen – egy kaliforniai folk-punk együttes miatt, amely a „This Bike Is A Pipe Bomb” nevet adta magának. A hatóságok legutóbb februárban zárták le a memphisi repteret egy felmatricázott bicikli miatt.