Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Lefújták a bringasávot a Kiskörúton

2009.10.25. 09:47 - kirk kapitány

A hétvégén majdnem teljes hosszában elkészült a Vámház körúti kerékpárút a Szabadság híd és a félig kész Kálvin tér között.

A fővárosi bringások körében a röpke eufóriát okozott, hogy a városvezetés Budapest rendszerváltás utáni történetében először hivatalosan is helyet szorított a körúton a kerékpárosoknak. A metróépítés miatt a környékről az elmúlt években kitiltották az autóforgalmat, októberben azonban elkészült az új aszfalt.
(forrás: cspv.hu)
 
A járda mellé festett bringasáv a Kálvin téren egyelőre megszakad, így még nem tudható, hogy a csomóponton hogyan vezetik át. A másik vége a Szabadság híd autós sávjában kijelölt kerékpárnyommal kapcsolódik a budai Duna-part észak-déli kerékpárútjához. A Közgáz előtti részek sem készültek még el, de ez a forgalomkorlátozások és a lezárt utcák miatt most nem is zavaró.

darthwalk: Bringaút sablon

Még több fotó a Kiskörútról. (fotó: Hargita Nándor)

Címkék: bicikliút kiskörút szabadság híd

118 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr991473283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pizsama 2009.10.25. 11:48:04

El sem hiszem, hogy az úttesten van, és nem a járdából lett lecsípve!

hejhó a raszta 2009.10.25. 11:49:33

aztán az ott parkolók újra gondolhatják a parkolási stratégiájukat a karcolatok és matricák alapján.

s.o.v.i.e.t 2009.10.25. 11:53:15

@vakegér:
Na azért nézd csak meg újra: 01:52 - 01:56 között a felvétel bal szélén a kocsi mögött áll a manager.. zsebre téve mindkét keze.. Nem cigarettázik.:))

driopios 2009.10.25. 11:54:04

Megnéztem a videót. Egészen egyértelműen látszik, hogy a festéket fentről lefele fújják benne. Tehát lefújták.
Felfújni a labdát, a léggömböt és a semmitmondó híreket szokás.

cirkuszos 2009.10.25. 11:56:39

Hát ez a cím nagyon gáz. Attól, hogy lefelé tartja a festékszórót, még felfújja (még inkább felfesti) a sávot :). Felfest: kijelöl. Lefest: festékkel egybefüggően befest.

cirkuszos 2009.10.25. 11:57:49

@driopios: Tényleg, és akkor a "befestem a hajam", mit is jelent?

FeroxX 2009.10.25. 12:00:58

na most ezzel megint egy 20 évre be van tömve a bringások szája xD

Martian (törölt) 2009.10.25. 12:04:39

@cso zsi: "A cím alapján azt hittem, hogy még a Bajcsyn is megszüntették... (nem kéne)"

Pedig jó lenne helyette inkább kerékpársáv az út szélén... sokkal biztonságosabb.

cirkuszos 2009.10.25. 12:06:45

@Metal Warrior: Teljesen jogos, csak azért vicces, hogy ha megnézed a hozzászólásokat, jópáran a parkolási lehetőségnek örülnek :P Reméljük, ők is betartják a KRESZ-t.

cso zsi 2009.10.25. 12:09:05

@hejhó a raszta: Ahogy elnézem a videót, ott vagy nem lesz parkolás, vagy a járdán engedélyezik.
Ha nem, akkor az üzletek a többi kiskörúti üzlet sorsára jutnak, elvégre az az oldal ugyanúgy V. kerület.

Informer 2009.10.25. 12:09:58

Eddig is rohadtnagy dugó volt a körűton, a tetves biciglis sáv után még nagyobb dugó lesz.
Kapja be az összes biciglis!!
Részemről ahányszor lehet a 20 éves gázolajfaló szarommal fogok arra menni végig bőgetve a motort, hogy fulladjatok meg a füsttől, barmok!

hejhó a raszta 2009.10.25. 12:11:02

vagy a Fővárosi Közterület Felügyelet csekkjein okulva. Ezeken a zöldszámokon:
+36 80 220 220
+36 80 330 330

cso zsi 2009.10.25. 12:11:15

@driopios: Egyértelműbb a "felfestés", ha már.
Lefújni meccset szokta, majd ebből ered a szleng, ha valamit lefújnak, az nincs tovább.

Little Fluffy Cloud 2009.10.25. 12:11:49

@Metal Warrior:
"Bízzunk benne, hogy a bringások értékelik a gesztust, és elkezdik lassan betartani a kreszt... "

gesztust?
miért lenne gesztus egy alapvető funkció ellátása évtizedes késéssel?

cirkuszos 2009.10.25. 12:12:26

@Informer: Én is őszintén remélem, hogy az összes ott lakó valami hasonló kaliberű kocsival fog a te ablakod előtt parádézni. Idióta.

Doks 2009.10.25. 12:15:05

Ha a Szabadság hídon az autóúton van kerékpársáv, egy kocsi se fér el a bringás mellett...

Zsurmi 2009.10.25. 12:23:25

@Informer: Nem fogunk, mert pillanat alatt lehagyunk! :-P

axnfun 2009.10.25. 12:25:15

Szerintem is cseréld ki a szót! "lefújták"

Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2009.10.25. 12:26:45

És akkor az új KRESZ-szabályok, amiket a következő héten fognak megtárgyalni, és remélhetőleg megszavazni:

jogiq.com/2009/10/24/uj-kresz-szabalyok-kerekparosoknak-gyalogosoknak/

dei · http://erdei.aplus.pl 2009.10.25. 12:37:26

jó cím, tök aszittem, hogy nem lesz kerékpársáv. ... :)))

midas 2009.10.25. 12:51:53

informer: még szerencse, hogy az emberek bicikliznek és nem bicigliznek...

dw1 · http://bpcity.hu 2009.10.25. 13:00:38

a szabadság hídon elférnek az autósok a bringások mellett, a sínen szépen tudnak előzni ha nagyon akarnak. úgysincs hova sietni, a lámpa mindig piros a híd végén.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.10.25. 13:01:17

beraktam egy fotót tegnapról, a felfújó/lefestő :) munkások nagyon jó fejek voltak, a kedvemért elővették a bringás sablont, hogy lefotózhassam.

SÜNfeissen 2009.10.25. 13:05:56

Ohhohóó, lesz hol parkolni, köszönjük!!!

ahw822 2009.10.25. 13:06:58

Akkor már csak a birka autósoknak kell megtanítani a kreszt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.10.25. 13:19:12

@dw1:
a sineken???
hogy ott vannak azok a kis fémgömbök amire nem szabad ráhajtani,és nemis tanácsos mert a futóműnek nem használ.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.10.25. 13:24:57

"amennyiben a kerékpárosok az úttesten haladnak, akkor nem kell szorosan az úttest szélén közlekedniük; "
ez valami vicc?
már látom ahogy a Váci úton középen flangálnak a bicajosok.

Gróf Úr 2009.10.25. 13:25:22

Autósként üdvözlöm ezt a lépést, így legalább nem a sávok között cikázó bringásokat kell védenem a 2 tonnától, hanem mehetünk mind, együtt, szabályosan. A hídon viszont sajnos fixen nem fér el a sáv az úttesten; az autóm is alig fér, ha nem akarom a kerékkel a padkát csiszolni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.10.25. 13:29:54

"előretolt kerékpáros felállók: a közlekedési lámpáknál várakozó gépkocsisor előtt egy felfestett vonalnál kell megállni a kerékpárosoknak; "
a kocsik elött??
A kocsikhogy indulnak el??
vagy a bringások szabják a tempót a Szerémi úton?

Káposztakukac 2009.10.25. 13:35:16

@dw1: záróvonalt láttál-e már?

pandras11 2009.10.25. 13:40:33

Mi akadálya a méteres ( króm ) vasrudaknak, hogy biztosan el legyen választva?
Az autóshasználatért pedig alaklmanként 30-50-100e Ft azonnali. P.

bryan 2009.10.25. 13:40:48

@Gyurma73:
Ha ültél volna már biciklin forgalomban, tudnád, hogy senki nem akar a sávelválasztón tekerni, viszont közvetlenül az autók esetlegesen kinyíló ajtaja mellett, meg az út szélén lévő csatornafedeleken, kátyúkon sem, kitéve a nagyon siető autósok kényének kedvének akik gyakran a leszorítást, meg a centizgetést választják a sávváltás helyett.
OFF
Ha véletlenül betéved az az autós, aki elé ma szokásomtól eltérően teljesen szabálytalanul vágtam be az Andrássy úton, elnézést kérek tőle, hülye voltam, köszönöm, hogy megállt és még csak nem is dudált. Legközelebb jobban figyelek majd.

fülszemes 2009.10.25. 13:50:21

a biciklisávnak én is örültem, egy egész napon át. azóta kivétel nélkül minden egyes alkalommal, amikor végigsétálok a vámház körúton (naponta minimum 2, mert itt lakom), az út hosszában 1-5 kocsi várakozik a szép sárga sávon.

körülbelül ennyiből tudom, hogy egyszer sem fogok a sávon kerekezni, hogy ne küldjem föl az agyvizem. annál frusztrálóbb nincs, mint amikor a terepjáróban ül józsi, és ott várja a kiscsajt, aki épp csak beugrott trécselni egy kávéra az útszéli cukrászdába.

Martian (törölt) 2009.10.25. 13:57:57

@Gyurma73: "előretolt kerékpáros felállók: a közlekedési lámpáknál várakozó gépkocsisor előtt egy felfestett vonalnál kell megállni a kerékpárosoknak; "

Nem előtte, hanem a kerékpársávban az egyvonalhoz képest előrébb, hogy az autós lássa a bringásokat és a jobbra fordulásnál ne legyenek meglepetések.

hafez 2009.10.25. 14:06:17

A Szabadság híd bringás szempontból teljesen gáz. Én itt inkább az egyik sétálórészt (pl. a híd északi oldalán levőt) bringasávvá alakítottam volna, a déli meg legyen a gyalogosoké. Persze ez 2 zebrázást is jelenthet mondjuk a dél-Budáról dél-Pestre közlekedőnek, de legalább biztonságos megoldás.

Amúgy a cím jó félrevezető, én konkrétan azt hittem, hogy a bringasáv tervét fújták le, szóval ezt gyorsan tessék átcímezni! :)

2009.10.25. 14:07:28

Éljen! A ráparkoló autókat pedig tessék rendszeresen matricázni.

lr 2009.10.25. 14:28:26

Halleluja!

Azért a cikkíró nem lenne rossz, ha nem keverné a bringaút és a bringasáv fogalmát.

A Szabihíd meg nem para, mivel a lámpák úgy vannak beállítva, h a "nehommáegybiciglismennyenelőttem" előzési kényszeres idióták csak annyit érnek el, h a túlsó végen hamarabb érkeznek a piroshoz 2.-3.-nak, majd persze a zöldre egyszerre indulni is képtelen pöcsöléssel feltartják a lendületből érkező bringást. Persze az ilyeneknek a záróvonal sem akadály (azért remélem, nem 1-1 villamos kell ahhoz, h elkezdjenek tanulni), szóval nem kell a púder.

A kreszszel sem kel jönni - amint a biztronság/hatékonyság érdekében nem kényszerül szabályszegésre (pl. köszönhetően az ilyen, valóban faja infrának is), aki normális, nem is fogja tenni.
Aki meg nem, az előbb-utóbb úgyis megnyeri a Darwin-díjat.

2009-ben még tényleg van, aki azt gondolja, hogy egy belvárosi üzlet, egy csak átmenőforgalmat elvezető úttá zülledt hely mellett azért megy tönkre, mert nincs előtte 10m^2/fő parkoló? :O

ajvéból jelentik 2009.10.25. 14:32:48

@Informer: Ha szabad kérdeznem, Te miért utálod annyira a kerékpárosokat? Azt szeretnéd ha ők is autóval közlekednének, mert akkor kisebb lenne a dugó? Továbbá miért vagy annyira antiszociális (közösségellenes) hogy a bűzölgő tragacsoddal betegítenél meg másokat?
Jól van ez így?

dw1 · http://bpcity.hu 2009.10.25. 14:43:42

@Gyurma73: fémgömb nincs.
@Káposztakukac: záróvonal van, de akkor nem előzhetsz meg.
@Gróf Úr: végre józan gondolkodás!
@bryan: pontosan ez az, az út szélén, ahová a kresz homályos fogalmazással terel minket sok a törmelék, szemét, lukak, tankcsapdák, pocsolyák, hogy a párhuzamos résekkel felrakott csatornafedeleket ne is említsem. nagyon fontos módosítás ez, ha nem a legfontosabb, lehetővé teszi, hogy azon a nyomon haladjunk ahol eddig az autónak mondjuk a jobb kereke és erre az autósnak számítania is kell.
@Martian: pontosan @Gyurma73 és nyilván nem a Szerémin lesz ez, meg nem a Budaörsi, Üllői, stb utakon.
Itt van egy kép egy előretolt állásról, a helyszín a budai skála helyén épült Allee mögötti utca: tapsihapsi.com/post/221732420/valamint
@kisdubos: az új kresz szerint akár el is szállíthatják.

ergerberger 2009.10.25. 14:44:19

FELFESTETTÉK.
Felfújni a guminőt kell.

Addel 2009.10.25. 14:57:47

@Informer:

Ha minden jól megy, akkor a 20 éves gázolajfaló szaroddal már nem sokáig fogsz tudni behajtania belvárosba . Szerencsére.

valkür 2009.10.25. 15:02:12

Hurrááá!!!
Ma úgyis a Klinikákhoz kell mennem, ki is próbálom. Újpest -Kálvin tér végig bringaút, hát ez klassz.
Iszonyatosan kell már, hogy a Belvároson keresztül tudjunk jutni. Nagyon várom a folytatást. És álmodozom egy rakparti bringaútról. Csak végig a Duna mellett, az Északi összekötőtől a Déli összekötőig, alig több mint fél óra lenne...... Vissza ugyannyi :-))) gyorsabb lenne, mint a metró

valkür 2009.10.25. 15:04:03

@Informer: Nem én fulladok meg a füsttől, mert én tiz perc alatt kersztülmegyek rajta. Azokkal baszol ki, akik ott laknak, Te gázolajfingó!

záporjózsi 2009.10.25. 15:10:33

@hafez: Szerintem elfért volna mindenki a több, mint 10 méter széles pályatesten úgy, hogy a kerékpárosoknak saját sávjuk van. Persze jóval kevesebb autó mehetett volna így át, de a kiskörúton úgyis állandó a dugó, akkor meg nem mindegy?!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.10.25. 15:39:50

A festéket le, de fel / rá fújták az aszfaltra. A sok okos meg ebből ügyet csinál és felfújja. Jaj...

Pirx 2009.10.25. 15:51:01

Szánalmasok vagytok azért, mert egyrészt nem tudtok normálisan örülni, csak a más kárának, másrészt már most megmagyarázzátok, hogy miért rossz a bringasáv. Hát persze többet nem vártam. Persze matrcázni, karcolni azt igen. Remélem nem fogok gyalogosan találkozni a járdán ott veletek. Hiszen gyönyörű bringasávot festettek nektek. És valaki tudna épkézláb magyarázatot adni arra, hogy tegnap a Váci utcában miért találkoztam 6 bringással?

joszip 2009.10.25. 16:00:32

LEFÚJTÁK bazz

Miután negyedszer olvastam el a címlapot és továbbra sem értettem, most megcsinálták vagy lefújták, megnyitottam a cikket.

kovacsbalint · http://kovacsbalint.blog.hu/ 2009.10.25. 16:22:45

Én csak azt nem értem, hogy a blog szerzői már vagy ötször válaszoltak különböző dolgokra, de a címet még mindig nem javították. Miért?

privateer 2009.10.25. 17:10:42

Mert a szerzőket is lefújták. :D

enba 2009.10.25. 17:12:14

vajon hány suttyó fog ráparkolni rendszeresen, mint a karinthyn?

bla 2009.10.25. 17:17:27

lefújták, felfújták, megfújták... szép ez a magyar nyelv! :)

hurrá, amúgy! még több biciklisávot, szinte ingyen van, megéri!

paaj 2009.10.25. 17:30:35

Örülök neki. Annak már kevésbé, hogy ma du. 1 óra körül a jelzett út Szabadság híd felé vezető oldalán autózva egy apuka és kisgyermeke bringával jött SZEMBE a kerékpárúton!! Legszívesebben megálltam volna és beleverem a betonba az idiótáját. Egyrészt mert szembe jött másrészt mert a kisgyereken nem volt sisak sem...
Szóval igaza van azoknak IS akik a bringásokon számon kérik a legalapvetőbb kresz szabályok betartását.

toughncool 2009.10.25. 17:37:29

végre a biciklisek nem az autók között balfaszkodnak majd.
kerékpárutat minden forgalmas útra!

smidgen 2009.10.25. 17:42:58

az új biciklis halálszakasz

Káposztakukac 2009.10.25. 17:47:32

@dw1: akkor meg miért mondod, hogy a síneken meg lehet előzni? halálosan szar ötlet, hogy a bringások az autósokkal egy síkban hajtanak. a német megoldás sokkal, e sokkal értelmesebb, ahol ultraszéles járdákat építenek, amelyek külön meg vannak felezve szintben is a bringások számára.
ez a forgalmi sáv szélére valóm felfestés azt okozza, hogy még egy pillanatra sem lehet elvileg a járda mellett megállni, hogy pld. egy utas ki vagy beszálljon, mert ez is akadályozhatná a biciklis forgalmat.

cirkuszos 2009.10.25. 18:00:17

@Káposztakukac: Ha nincs ott a bringasáv, akkor az autós forgalmat akadályozod. Ne fújd fel ezt az álproblémát. Ennyi akadályozás bele kell, hogy férjen mindkét részről.
Ha nem közvetlenül az autósok mellett megy a bringaút/sáv, akkor nem látszik a tükörben, ami a némi kényelmetlenségnél sokkal veszélyesebb.

Bret 2009.10.25. 18:00:23

@kisdubos: Hol tudok matricákat kérni? Unom már udvariasan megkérdezni a bringaúton, -sávon parkoló autósoktól, motorosoktól, h mit keresnek ott (csak azért, h a képembe röhögjenek) Van pl. "Legközelebb nem parkolok bringaútra" matrica?

apogany 2009.10.25. 18:01:37

@paaj: @toughncool: kerékpárSÁV.
@smidgen: ezt miért gondolod?

Bárki más: meddig fog tartani a sáv, egészen az Astoriáig?

pittiman 2009.10.25. 18:06:39

Ha! bisiklisek! Kapják be! HA! HOGY lehet majd így a városi terepjárómmal közlekedni? azért városi vazze, mert ott kell vele járni. jó 8 hengeres 6000 ccm. és akkor mi van? szerintem meg gcire le kéne aszfaltozni a kiskörúton a járdát, meg a villamossínt is, és akkor végre lehetne rendesen átzúgni azon a szar kiskörúton. a belső 2 sáv csak audinkak meg bmw-knek lenne. Mi a fsznak oda járda? úgyis csak elbszott antikváriumok vannak rajta, meg valami egyetem, meg az a szar, ahol a március 15-öt tartják, és akkor amiatt is lezárják...érted. a proli meg maradjon otthon ne villamosozzon. amúgy azt az egyetemet az astorián meg garázzsá kéne alakítani, a metrót meg gyorsorgalmi úttá, amin csak 3000 ccm felett lehet autózni és csak akkor, ha egyedül ülsz az ötszemélyes kocsiban.

Káposztakukac 2009.10.25. 18:19:30

@cirkuszos: nem igaz. a legtöbb út elég széles ahhoz, hogy félre tudjak állni és a forgalom többi résztvevője még így is meg tud előzni. ez a cikkben szereplő útszakaszon fokozottan igaz volt-eddig... egyébként jellemző, hogy mennyire szűklátókörűek az ide beírok. mocskos bringások dögöljetek meg, szemét autósok, dögöljetek meg. kb. erről szól az egész, anélkül, hogy az érdemi problémákat akár csak észre venné bármelyik oldal.

Forest (törölt) 2009.10.25. 18:24:27

Buszok helyett konflisok, vajon mikor lesznek?

2009.10.25. 18:46:37

@Bret: Én magamnak csináltam és nyomtattam matricákat. De akinek nincs kedve/lehetősége kreatívkodni/nyomtatni, az vegyen a papírboltban matricapapírt, és írjon rá szép üzeneteket filctollal. Mióta kijöttem Berlinbe, nem űzöm az ipart, pedig itt is szükség lenne rá. ha lesz időm, megcsinálom a saját "Sie parken Scheisse" matricáimat.

www.flickr.com/photos/franziskript/3274244607/

@dw1: Ha adott is lesz a lehetőség, úgy sem fogják alkalmazni.

nahát-nahát 2009.10.25. 19:29:58

Semmi gond, örüljetek csak, majd 1,5 millió félreáll 15 ezer kedvéért!!!!!

Perillustris 2009.10.25. 19:46:15

@Metal Warrior: Gondolom azért nincs szabálytalanság az autópályákon, mert az autósok értékelik a gesztust.

gabigyerek 2009.10.25. 21:09:17

Egy dolog biztos: ÉN AKÁRHÁNYSZOR ARRA FOGOK JÁRNI BICIKLIVEL ÉS AZ UTAM ÁLLJA EGY BARBÁR NYÁMNYILA AUTÓS, HÚZOK EGY FINI KIS CSíKOT A GYÖKÉR AJTAJÁRA. Biztosak lehettek benne!

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.10.25. 21:10:15

Ne legyen illúziótok. Majd elállják a rakodók és a nagy királyok verdái

gabigyerek 2009.10.25. 21:12:49

Annak meg letöröm a tükrét... ennyi.

valkür 2009.10.25. 21:23:31

Nno, végigmentem a Kiskörúton.
Nem akarnék ünneprontó lenni, de ha a Múzeum és az Astoria között a mostani aszfaltra teszik rá a bringautat, az nagyon gáz lesz. A csatornafedelek egy jó 6-8 centi magas púpon vannak, az autófeljárókat meg úgy képezték ki, hogy a járdaszegélytől fél méterre lapáttal odacsapkodtak némi aszfaltot, a lejtés kábé fél méterre rálóg az útra. Az eldolgozás is egyenletes, két-három centis pukli, pont a méternyi széles bringasáv közepén, hosszában. Jó nagyokat lehet perecelni rajta. Szóval az a szakasz ott nagyon gáz lesz, ha igy marad a szőnyegezés.

Káposztakukac 2009.10.25. 21:28:47

@valkür: dehogy marad, onnan még hiányzik 1, lehet hogy 2 aszfaltréteg.

valkür 2009.10.25. 21:41:43

@Káposztakukac: Kösz, megnyugtattál. A táblák mert kint vannak, azért esett olyan rosszul az az iszonyat puklis út.
@nahát-nahát: nahát, másfél millás aksid van? csak mert az én dinamóm pont 15 rongyba került.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.10.25. 21:51:09

@nahát-nahát: Másfélmillió olyan bunkóparaszt él ebben a városban, aki autóval jár, ráadásul kerékpárúton szeret parkolni? Nos, még ha ennyien is lennétek, akkor is álljatok szépen félre.

KurtiGabor 2009.10.25. 21:56:39

A rakodást meg lehet oldani azért. A XX. századnak is voltak nagy találmányai: www.siposhigienia.hu/catalog/images/kiskocsi.jpg
Itt a lényeg a járda szélesítése, ami több gyalogost vonz majd. Prágásodik a belváros, és ez jó.

valkür 2009.10.25. 22:02:52

@KurtiGabor: pontosan. Meg kell hagyni a járdát a sétálóknak, kirakatnézegetőknek, kávézóknak, dézsás leandereknek. Nem jó olyan városban élni, ahol a belváros egy összefüggő nagy parkoló és az egész élet csak a közlekedésről szól.

cso zsi 2009.10.25. 22:37:49

@KurtiGabor: Te sem használtál még ilyet, ugye?
Ezzel a szarral csak tükörsima márványpadlón lehet úgy szállítani, hogy ne essen le róla semmi.
Olyan kicsi a kereke, hogy egy rizsszem befékezi. Nem vicc.
Az óccó az csak 50 kilóval terhelhető, hiába van ráírva 130. A drága viszont önmagában akkora súlyt képvisel, hogy rögtön kétemberes mutavány lesz megpakolás után.
Jut eszembe.
Ahhoz, hogy ezt használjuk, valahol meg is kell állni. Szerintem az elmúlt tízegynéhány évben behajtási tilalom vonatkozott így is a nem benti székhelyű járművekre a mellékutcákba, rakodási hely meg akkor sem volt, csak a Vámház körúton parkoló kocsik közt.
Jóideje nem járok arra a Ráday és a Kecskeméti használhatatlansága, és a Szabadság-híd lezárása miatt, így nem tudom, hogy milyen üzleteket érint a dolog.
Valami élelmiszeres biztos volt a környéken, meg egy Takarékszövetkezet is.
A pénzszállító is meg fog állni, és ne aggódjatok, nem a sáv közepén fogja megtenni.

2009.10.25. 22:45:49

@Káposztakukac: Szerintem nincs olyan, hogy "német megoldás". Én ugyan csak Berlinről tudok nyilatkozni, de ott hol ilyen, hol olyan bringautat építenek. Tulajdonképpen az összes fajtával ki vagyok békülve, csak a figyelmetlen autósokkal nem.

KurtiGabor 2009.10.25. 23:20:45

@cso zsi:

Nézd, aminek meg kell állnia az álljon meg. Kikerülöm. Nekem elég lesz ha a többi nem áll meg.
A kiskocsit több munkatársam is használja, gumipókkal, de van olyan verziója is ami nagyobb kerekes és hasonlít a rekeszcipelőre.
A Váci utcában pl. még nem láttam árupakolást, pedig végig boltok vannak. Szerintem a legcélszerűbb a keresztutcák első helyeit rakodásra kijelölni, esetleg 1 rakodóöböl tömbközépen.

Vaandor 2009.10.26. 00:05:28

A bulváros cím az egy dolog, de a kommentek közt már tényleg azt hittem, valami érdekeset (amit még nem láttam) linkel a szerző:
"Itt van egy kép egy előretolt állásról, a helyszín a budai skála helyén épült Allee mögötti utca: "

Kár, hogy a link két képéből csak az egyik ábrázolja a budai skallé környékét (felállóhely nincs rajta, csak bringasáv). A másik kép a Varsányi Irén utcában készült, a II. kerületben.

(NEM a linkelt oldal hazudik, ott helyesen vannak a feliratok.)

2009.10.26. 01:37:29

fura ez a hidas dolog...

mondjuk én ezek után is a járdán fogok menni a Szabadság-hídon...széles is,elfér mindenki, biztonságosabb is (KRESZ se kötelezhet az út használatára,ha nem tartja a biciklis biztonságosnak!!)...figyelek mindig a gyalogosokra..inkább mint h feltartsam a kocsikat a hídon, s ott még menekülési lehetőség sincs...jobb lett volna ha biztonságos-akadálymentes felhajtót alakítanak ki a 2 végén a hídnak...nem jósolok neki hosszú időt...

2009.10.26. 01:50:33

hja...s hogy kicsit álmodozzunk....

volt a minap egy konferencia a megújuló városi vízpartokról.nem láttam ott egy demszkyt se...kár! tanulhatott volna!
Lyonban most csinálták meg a "Rhone" bal rakpartját 10km hosszan, olyan volt mint a pesti, ma meg a város szerves része lett - imádják az emberek...mi most még egyelőre autópályát építünk rá.. jó 20-30 éves lemaradás a fejekben.. sajnos.. :-(
projekt neve: les berges du Rhone, Lyon
www.in-situ.fr/
static.panoramio.com/photos/original/4925256.jpg
ilyen volt, ilyen lett..
www.france-info.com/IMG/jpg/b/1/4/LYON01.jpg

álmodozzunk....

Goldika 2009.10.26. 07:48:17

@Metal Warrior: számból vetted ki a szót...

cso zsi 2009.10.26. 07:58:33

@KurtiGabor: Nem láttál még árupakolást?
Mit csinálsz napközben?

Kis ember 2009.10.26. 08:32:38

@chezcecherserge:
"KRESZ se kötelezhet az út használatára,ha nem tartja a biciklis biztonságosnak!!)"
Ezt azért gondold át...

@cso zsi:
Valamivel több GDP-t lapátol be a közösbe, mint te, ebben biztos vagyok. :))

Mon3 2009.10.26. 12:15:09

@Informer: Mi meg röhögünk, ahogy ülsz a dugóban, és duplán szívod a saját gázodat (mert közben be is tojtál az eredménytelen erőlködéstől). Felvilágosítalak, hogy nem a kerékpárok miatt van dugó, hanem a sok hozzád hasonló agyaska miatt.

cso zsi 2009.10.26. 12:57:35

@Kis ember: Valószínűleg meg tudja válaszolni ő maga is a kérdést.
Nem a jövedelmére voltam kíváncsi,

Sok ember osztja az észt íróasztal mögül (és most kifejezetten nem K.G.-t említeném), akiknek az életük abból áll, hogy reggel bármivel bejutnak a munkahelyükre, délután ugyanazzal haza, és közben nem tudják, hogy az ablakon túl van élet, ami nem olyan, mint a reggeli-délutáni őrület.
Nagyon szépek a forgalomkorlátozási tervek, nagyszerűek a második autó "ingyenes" parkolásának megsarcoltatása. is.
Egy Kresz táblát lehet időkorlátos hatállyal ellátni (pl rakodás 9-15-ig), de egy bringautat nem. Az ott lesz éjjel-nappal.
Tudok vállalkozókról, akik már nem vállalnak munkát a kiskörúton belül, akármilyen jó a hírük.
Tudok fővállalkozókról, akik elvállalnak mindent, az alvállalkozó az meg oldja meg, ahogy tudja.

Alízium · http://minerva-szki.hu/szakkepzesek/ujsagiro-1.php 2009.10.26. 13:52:11

nyáron milyen jól jött volna, lényegesen könnyebben jutottam volna el Angyalföldről a Szent Imre kórházhoz.
Budai rakpart feltúrva, felújítják. Nagy körúton tekerni péntek du. inkább nem vállalom. Maradt a pesti forgatag a Dunához közel. Szabadság híd megcélozva. Dugó, dugó mindenütt. :S

Funkerman 2009.10.26. 15:55:29

@Informer: Remélem már nem sokáig kapod meg rá a műszaki/zöldkártyát a haverodtól. És remélem, évente 30ezret rákölthetsz, hogy egyáltalán valami csöpp közöd lehessen a közúti közlekedéshez azzal a fostartállyal. És remélem megtanulod végre, hogy biciKli.

otapi 2009.10.26. 16:58:46

@chezcecherserge: Ja-ja, Düsseldorf-ban is a 90-es évek végén parkosították az ottani rakpartot. Viszont helyette 2x2 sávos alagút lett az autóknak. Azért ezt nem olyan könnyű (és olcsó) megvalósítani BP-n, sajnos.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.10.26. 18:05:23

@chezcecherserge: sajnos lyonban pusztán parkoló volt, nem pedig főközlekedési útvonal. ennek ellenére egészen elképesztően szuperül néz ki, nyáron jártam arra, 5 napot töltöttünk a városban.

isteni volt. mondjuk lyonban sok az egyirányú, széles út, ahol hatékonyan lehet terelgetni a forgalmat (ugyanez mondjuk barcelona), mivel mindenki egyirányba megy, sok csomópont értelmetlenné válik (legalábbisn nekem így tűnt).

@valkür: oda még jön egy réteg aszfalt, te. (nem tudom miért így csinálják de ez lesz).

@Káposztakukac: ha ez szerinted a német megoldás, akkor a francia megoldás az amit most csinálnak. megint csak lyon és a rhone-i alpok régió, ahol túráztunk nyáron, sok főút mellett van 1 méter padka, ahol lehet bringázni, a körforgalmak szélén bringasáv van felfestve, lyonban pedig sok helyen az út szélén sorakoznak a bringás piktogrammok hogy itt kerékpárosok közlekedhetnek. nincs effektíve leválasztott sáv sem.

2009.10.27. 09:12:55

@Ómájgád: ez a nem belvárosi szakaszokra..dél-budai,észak pesti,csepeli,északi szigetek partja stb. tökéletes lenne..de a belvárosi rakpartokon "urbánusabb" városi élmény-rendezvény-szórakoztató épített környezetre lenne szükség...szerintem.egyébként a lyon-i is ilyen..egyre lazábban épített,egyre zöldebb mindkét végén, ahol a Rhone természetvédelmi területei, védett ártéri erdői vannak...

@Kis ember:..most volt egy rádióbeszélgetés az új KRESZ módosításról, ott hangzott el így - nagyjából szó szerint idézem:
-riporter: "akkor ezek szerint kötelező lesz használni a bicikliutat amennyiben van kijelölt? -jogalkotó: "részben, mert a biciklis nem kötelezhető olyan bicikli út igénybe vételére, amely nem teszi lehetővé a forgalom nagysága, vagy bármi más ok miatt a biztonságos közlekedést..." én 15 éve járdázom a hidakon s a körúton.ésszel!nem rohanva s mindig figyelve a gyalogosokra, egy afférom sem volt.....

na autóval annál több...a zárt bicikli úton is!

@otapi: régóta van már ez napirenden...
elárulom, nem lenne annyira "horribilis" mert csak a legbelső szakaszokon kellene alagút, ahol tényleg indokolt lehet a rakpart...de igazából az is elgondolkodtató..hogy amikor le volt zárva most a rakpart+kálvin tér, meg belváros...annyival kevesebb volt a kocsi mindenhol, hogy javult a levegő (a szálló port kivéve, az nőt a nyílt színi építkezések miatt)
s még sem halt bele senki...sőt.

továbbá valaki miért akar a dunaparton sztrádázni a sittes teherautójával ha átszeli pestet? ha pedig a belvárosba jön..akkor a bevezetendő behajtási díj miatti megszűrt forgalom mellett bőven elfér...meg amúgy is ,hova? le lesz zárva egy csomó belvárosi utca, tér..

másrészt ez az "útszélesítés" elv már régen megbukott..ahol új sávok kerülnek fel, új forgalmat generálunk csak. érdemes most sétálgatni a "legbelvárosban", mennyivel másabbak az utcák, az emberek megállnak, beszélgetnek , pedig még félig fel van túrva minden..de legalább nem parkoló autófalak között és bűzben kell élni...tehát nem kell nekünk minden áron az a rakparti sztráda.

@dw1: nem csak parkoló volt...volt ahol busz is ment,sőt! a híres lakóhajók! de mégis mindenki megértette hogy miről szól a rakpart megújulása..én Lyontól nem messze éltem Fra.o-ban s legalább 2 hetente jártam arra.ha kimentél a belvárosból, láthattad hogy még nagyobb is volt a forgalom, mint Bpesten, de a belvárosba sokkal kisebb..az emberek inkább gyalogoltak 15 percet, mint hogy a kapuban álljanak meg a kocsijukkal.nálunk ez szerintem a legfőbb baj, hogy mindenki "talál rá" magának indokot h miért is nélkülözhetetlen az a kocsi....de hogy reagáljak a "sajnos csak parkolóra"..a konferencián rákérdeztünk a tervező hölgynél arra, hogy mit tettek le cserébe a megszűnt parkolóhelyekért? mert forgalmat könnyű elterelni, de parkolót kiváltani nehezebb..válasza: "hmm,igazából semmit !.. a megszűnt 9000 parkoló helyett 1200 létesült a közelben itt-ott...igazából nem a megszüntetésük volt a cél, de már érezhetőek a jótékony hatásai...és mindenki tudomásul vette"
hm....

Funkerman 2009.10.27. 10:04:32

Ma reggel megszámoltam a bringaúton parkoló kocsikat Budafelé menet, számszerint 3at vagy 4et.

otapi 2009.10.27. 10:50:09

@chezcecherserge: Félre ne érts, én is támogatnám a projektet. Viszont a Lágymányos (esetleg csak a Petőfi) hídtól az Árpád-hídig kellene alagút, az azért nem olyan rövid ám!
Ráadásul ez csak a pesti oldal, a budain is jó lenne ugyanez. Lehajtókkal, pihenőkkel + mindennel, ami egy modern alagút jár.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.10.27. 18:01:01

van egy másik "rendszer" amit barcelonában láttam idén: a Rambla (sétálóutca) közelében laktunk, abban a kerületben amit vonalzóval terveztek (csak egymásra merőleges utcák vannak, plusz a "Diagonal" ami átszeli az egész várost).

kb olyan házak voltak mint Budapest belvárosában és minden egyes háztömbben volt legalább 3 garázs. valahogy, belső udvar és a földszinti lakások helyett utcafronton boltok, mögötte pedig garázs volt. sok helyen nem is mélygarázs, csupán földszinti.

így nem kellett nekik kurva drágán mélygarázst építeni és ezt a lakókra ráterhelni (vagy soha meg nem térülő beruházásként állni hagyni), hanem megoldották a parkolást a földszinten.

nagyon durván nézett ki, hogy papírbolt, garázskijárat, fodrász, kocsma, garázs, kávézó újságos, garázs, élelmiszerbolt - de így volt.

2009.10.27. 23:49:01

@otapi: inkább a budai oldalon van létjogosultsága a domborzati viszonyok miatt, mert ott nem nagyon van más alternatíva...a pesti oldalon ott van a viszonylag jó belső úthálózat, aki meg csak át akarja szelni a várost az menjen már kint a Hungárián, vagy az M0-on...
a fő cél ma visszahozni az aktív, pestről kiköltözött lakosságot, mert ők adják a belvárosi potenciál javát! ez a jelenség ugyanígy van Európa 30-40 nagyvárosában, csak van ahol már léptek ennek érdekében s megmutatták a jó utat..mi még egyelőre olyan projekteket csinálunk /rakpart szélesítés/ amelyek tipikusan a 80 évek programja volt, s azóta hatalmas bukás, mindenhol igyekeznek ezeket felszámolni..kár érte

@dw1: ja,ismerem Barcelonát, meg az általad is felhozott megoldásokat,de az az igazság,hogy én inkább értékesebb funkciókat látnék szívesebben az utcafrontokon...
a mélygarázsokról meg annyit, hogy a teherhordó altalajig úgy is le kell menni az alapozásokkal, ami itt a bp-i belvárosban a sok bombatölcsér és feltöltések, néhai duna-ártér miatt is legalább 6-8-10m mélyen van..ameddig készül tartószerkezet..akkor meg már miért ne hasznosítsuk...inkább ott van a probléma, hogy hatalmas gusztustalan s*gglukként meredeznek ezek a nagy rámpa kihajtók a fő homlokzatokon...na és a levegő ami onnan feljön...de még inkább ez, mint 100 autó pluszban az utcán..másrészt a belső udvarokban garázst elhelyezni ma már nem lehet a jogszabályok szerint. az elv egyszerű, a zöldfelület és az életterek védelme,megtartása.

szerintem a megoldás összetett, de a fő alappillérei:

-behajtási díj, de cserébe ingyenes belvárosi parkolás a mélygarázsokban is...
/nem lenne üres mélygarázs,a dugódíjból lehetne fizetni az inygenességet, parkoltató centrum-maffia is el lenne intézve/

-tömegközlekedés fejlesztése egységes rendszerben/máv,bkv,hév,metro,telekocsi rendszer,bicikliutak/

-általános közlekedési morál javító kampányok

-a fejlesztések nyílt, nemzetközi pályáztatással, lakossági és szakmai fórumok bevonásával, külföldi - már bizonyított tervezők szerződtetésével folyanak, nem pedig ilyen olcsójánosos mutyi-buher módon, ahogy sokszor ma....

keka 2009.10.30. 20:31:54

Én is örültem, amikor megláttam a sárga csíkot. Aztán mentem rajta....
A Lónyay u.-nál elég gáz, ahogy a kanyarodó sávba van belevezetve a bringasáv - remélem, ezt még javítják. A Kálvin után viszont rosszabb a helyzet. Egy sáv jön a híd felöl és egy kanyarodik ide az Üllői felől. Tehát ha mész szépen a sáv szélén, hirtelen két sáv között találod magad - mert persze egyszerre zöld a lámpa mindkét irnyából. Csak óvatosan!

GMági 2009.11.03. 14:05:24

@dw1: @valkür

Kérdés csak, hogy mikor jön az az aszfalt.

Jelenleg nagyon veszélyes, pár napja jártam arra, és ijesztő az autósoknak is, amikor meglódul feléjük a biciklis sávból a bringás, mert egy 15 centis hegyet kerülget.

És akkor majd szépen ráterítik a most felfestett vonalakra? És felfestik újra? És a második rétegnél is újra? Háromszor festik fel? :-) Vagy kihagyják azt a részt, ahova most a festék került, és egy vájatban lesz a festék? :-)

Valaki útépítésbe jártas világosítson már fel. Miért nem nyomják le az a két réteget, és utána festik fel a vonalakat? Vagy hogy van ez?

náti 2009.11.05. 19:19:45

@GMági: hát nem akarok pesszimista lenni, de szerintem a felfestés arra enged következtetni, hogy nem, nem lesz mégegy réteg. Legalábbis nagyon nem úgy fest, és én valamiért nem is vagyok meglepődve.
Ilyen ez itt. Már eleve az előkészületeknél el van rontva minden, mert az emberek egyszerűen leszarják a dolgokat, és kész. Közben meg még a félpénzt is lenyúlják, hát hogy is működhetne bármi ebben az országban?
A hozzáálláson kellene változtatni, ami nem könnyű, majdhogynem lehetetlen. Magyarország nem érett a biciklizésre, ahogy sok minden másra sem - mutatja ezt pár kommentelő vállalhatatlan stílusa is. Mellesleg komolyan nem tudom értelmezni ezt a mértéktelen, méylről feltörő bicikli-gyűlöletet, amit tapasztalok néha az utakon. Persze valószínűleg ez is csak egyfajta bűnbak-keresés, és az agresszió letöltése a gondolkodás-cselekvés helyett.
Hajrá biciklisek, nem szabad feladni, annak ellenére, hogy lehetetlen a helyzet, és ezt egy gyalogos/autós sosem fogja megérteni, még ha rettenet okosnak is hiszi magát!
A matrica helyett javasolnám a lefényképezés-feljelentés kombót, nemrég láttam egy bicós papát az Andrássyn. De a matrica is jópofa, és jogos!
KULTÚRÁT MAGYARORSZÁGRA!
süti beállítások módosítása