Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Fasisztázza a Critical Masst a parkolási mozgalom

2009.09.29. 10:05 - kirk kapitány

Kiásták a csatabárdot a biciklisek ellen két autószimpatizáns szervezetnél. A Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete és az Emberibb Parkolásért Mozgalom besokallt a „Critkáll Mass” stílusa miatt, és közleményben kérik a főpolgármester-helyettest valamint a rendészeti minisztert, hogy ne tegyenek több engedményt az autósokkal szemben a bringások javára.

(Fotó: Norbert Balázs)
 
Miközben saját jogaiért harcol, a Critical Mass semmibe veszi a többi közlekedő jogait – áll a két vezető, Apáthy István és Legin István által jegyzett közleményben lefasisztázva a kerékpáros mozgalom módszereit.
 
A KDOE és az EMPAMO szerint a CM azt hirdeti, hogy „a kerékpár alternatíva, de az autósok ellen nyíltan fasiszta módszereket alkalmaz, szervezői pedig olyan vállalkozásokat működtetnek, amik autókkal is szállítanak. Toleranciát követelnek, mégis nyíltan ellenséges a munkájukat autóval végzők, és minden autót használóval szemben! A szabályok enyhítését követelik, mégis nagyívben tesznek a szabályokra. Egyirányú utcákban szembe mennek, járdákon száguldoznak, piros lámpákon áthaladnak, és nem használják a kerékpárutakat!” Ezért levélben kérték a főpolgármester-helyettest, hogy ne vegyenek el több közlekedési utat, és több parkolót a járművektől, a rendészeti minisztert pedig, hogy ne engedjen balesetveszélyes szabálymódosításokat a KRESZ-ben.
 
A CM honlapja kommentár nélkül közölte az „emelkedett stílusú sajtóközleményt”.

 

Címkék: critical mass

764 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr201414935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teabore 2009.09.30. 09:04:55

" bendo 2009.09.29. 16:29:16
@teabore:

Te azért mert autóval járok, azt mondod rám, hogy lusta vagyok??

Basszameg, hát nem is ismersz...

Te meg akkor tudod mi vagy? Hiperaktív.... "

Igen, az vagyok :D

Ki mondta, hogy Te vagy lusta? Nem személyeskedni akartam.
Azt próbáltam közölni, hogy sok kifogás ebből fakad, abból, hogy hozzászoktunk a kényelemhez és ettől semmi sem tántoríthat el minket, sem a környezetszennyezés, sem a magas adók, sem a benzin ára.

cso zsi 2009.09.30. 10:02:15

@Deszkás: Jól kapizsgálod, tényleg erről van szó.

Steerio 2009.09.30. 10:08:28

Pont az fasisztáz, aki másokat elgázosít? :D

Itt nem "mindenhová biciklivel" és "mindig csak autóval" a két tábor. A CM sose mondta, hogy mittom tiltsuk be az autózást. Azt mondta, hogy amikor van más alternatíva, akkor válasszuk azt.

A CM csak annyira felelős a szabálytalankodó biciklisekért, amennyire az EMPAMO a szabálytalankodó autósokért. Semennyire.

Megjegyezném azt is, hogy a CM tevékenysége pont az EMPAMO céljait segíti elérni: minél több ember ül egy adott napon autó helyett kerékpárra, annál könnyebb lesz a többieknek parkolni.

Ómájgád 2009.09.30. 11:32:25

@Deszkás: "pedig én autóban ülve szoktam ilyet csinálni. Csak az a baj, úgysem hallja meg. Na nem csak az autósra, a gyalogosra is rászólok."

Egyszer majd jól pofánbasznak a nyitott ablakon.

Sokkal jobb általánosítást találtam az eddigi bringás/autós/gyalogos besorolásnál.

köcsög, szabálytalan bringás = köcsög/szabálytalan magyar ember

figyelmetlen, paraszt autós = figyelmetlen, paraszt magyar ember

szabálytalan, szemtelen gyalogos = szabálytalan, szemtelen magyar ember

Ómájgád 2009.09.30. 11:34:50

@Ómájgád: ergó kiemelhetünk: csak köcsög, szabálytalan, figyelmetlen, paraszt, szemtelen magyar ember van.

Deszkás 2009.09.30. 11:42:14

@Ómájgád: Oszt milyen alapon, hm? Majdnem elütöm, amikor lelép elém a piros lámpánál, aztán még majd neki fog feljebb állni, vagy mi?

cso zsi 2009.09.30. 12:20:27

@Ómájgád: Csak remélni merem, hogy többek vagyunk ennél, akárhány kerék is van alattunk.

Ómájgád 2009.09.30. 12:50:22

@cso zsi: én is remélem. Az ilyen általánosítások abszurditására szerettem volna felhívni a figyelmet.

Szúnyog 2009.09.30. 14:12:35

Tényleg elég a biciklis fasizmusból!
A bicikli az esetek töredékében alternatíva más közlekedési eszközökkel szemben.
A nagykörúti parkolósáv megszüntetésének gondolata minden határon túlmegy.

Deszkás 2009.09.30. 14:22:38

@Szúnyog: pedig ha megszüntetnék, még az autós forgalom is felgyorsulna.

otapi 2009.09.30. 14:32:01

@Szúnyog: Parkolósáv, mint közlekedési alternatíva, ugye? :)

teabore 2009.09.30. 14:37:50

@Deszkás:
Debreceni kép:

www.panoramio.com/photo/13997036

2x2 sáv, ebből 1-1 parkoló sáv egy olyan úton, ami jónéhányszor be van állva. Fantasztikus, nem?

otapi 2009.09.30. 14:38:27

@cso zsi: naponta megyek bicajjal a XX. ker-ből a XIII-ba, nagyrészt bicikli-úton, ez kb. 50 perc. Légvonalban (a körút kb. az lenne) gondolom gyorsabb lenne.
BKV-val ugyanez (99, metró, gyalog) kb. 50-120 perc (nyáron egyszer mentem így, metró pótlóra át kellett szállni).
Kocsival max hétvégén megyek be ritkán, olyankor 40 perc mondjuk.

Deszkás 2009.09.30. 15:15:24

@teabore: Jah. Nagyon az. ahelyett, hogy közlekedni lehetne rajta.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.09.30. 15:22:08

@Stock: "gondold át ezt a relítv dolgot bringás szemmel: mész szépen akárhol... meglöksz egy gyalogost.. aki elesik és fejjel tompít.. belehal... neked is 2 év..! (letöltendő)
sok volt vagy kevés?!"

Te ütöttél már el gyalogost? Nyilván nem, ezért beszélsz hülyeségeket. Biciklis-gyalogos balesetben a biciklis simán megsérülhet sokkal jobban, mint a gyalogos, mert instabil (metastabil helyzetben van, amit csak a sebessége tart fenn, és magasan van a súlypontja).

"RÉSZEMRŐL A VITA LEZÁRVA, MAJD ELDÖNTI A TÖBBSÉG AKARATA!!"

Látom, homályos elképzeléseid vannak a demokráciáról...

@attbar: "A dugó természetes velejárója annak a ténynek hogy nincs normálisan megtervezett és kivitelezett úthálózat."

Ha lenne, annyival többen merészkednének az utakra, hogy megint bedugulna. Gondolom, te sem olvastál utána ennek a külföldön már ismert egyszerű ténynek. (Játékelmélet az egész.)

"Kerékpározni is lehet a város külső részein vagy azon kívül, lényegesen egészségesebb is mint a körúton."

Ezért (is!) kell a körúton forgalomcsillapítás. (Ja, persze, a bicikli csak sporteszköz. Bocs, akkor igazad van.)

"Tudnánk békésen élni egymás mellett ha akarnánk."

Mondja az, aki erőfölényben van ÉS az aktuális szabályok is védik. Nyilván nincs oka támogatni a status quo megváltoz(tat)ását...

"Tömegközlekednék vagy a kerékpározást megfontolnám, ha nem kéne elegánsan egy méregdrága laptop-al utaznom hiába csak 5km-re járok be."

Nyilván más országokban izzadásgátló belső bevonata van az öltönyöknek és törés-, víz-, tűz- és lopásállóak a laptopok. Igen életszerű!

@bendo: "Ha rájuk vonatkozik a KRESZ, akkor cserébe az összes autó tűnjön el..."

Csúsztatsz. Nem az összes, hanem a fölöslegesek.

@LiberAll: "Ma reggel mentem melózni, kis utca 1 irányú én jövök a jó irányból, a rosszből 3 bicajos, anyuka kisgyerköccel a pótülésen, meg két kissrác az anyuka után"

Blabla. Ez hamarosan szabályos lesz. (Akkor mit fogsz mondani? Csak, mert láthatóan azt hiszed, hogy a KRESZ alkotásában valamilyen elvi határok vannak, amelyeket sem isten, sem ember nem léphet át.)

@Zarare: ""Egyszerűen a Budapest-belvárosiak szeretnék visszakapni a városukat a kivűlről bejáró autósoktól, erről van nagyban szó."

Mi az, hogy szeretnék visszakapni a városukat? Milyen városukat?"

A "kívülről bejáró autósok" az agglomerációban lakó, de a városban dolgozókat jelentik.

Mon3 2009.09.30. 16:10:39

@Szúnyog: A francia király is fel volt háborodva, hogy mit hadonászik az ajtaja előtt a plebsz? Miért nem vesszőzik meg őket, és zavarják vissza dolgozni? Aztán amikor repült a feje, már késő volt.

Másképp: A legnagyobb cinizmus a jogaikért felszólalókat lefasisztázni. Főleg úgy, hogy ennek a szónak nem nagyon ismerik a tartalmát. (Fasiszta Orbán, Fasiszta Vona, Fasiszta Arafat, stb.)

Perillustris 2009.09.30. 22:40:06

"A nagykörúti parkolósáv megszüntetésének gondolata minden határon túlmegy."

kepfeltoltes.hu/090420/PLAKAT2.5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Reggaesun 2009.10.01. 00:40:49

sáv kell, de a piros lámpa nem számít? én is bicajozom, és pont ezért elég kiábrándító, hogy annyira kell sietni, hogy simán át kell menni egy forgalmas kereszteződésben a piroson.. tisztelet a kivételnek. most nem az autósokat védem, mert ők is alkotnak, csak ha már egyszer a bicajosok egyenlő feltételeket szeretnének az autósokkal szemben, akkor fogadják el azt is, hogy szabályok vannak..

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.01. 01:06:57

@Reggaesun: Ami az autósoknak zöldhullám, a bicikliseknek pont nem az. Ismét egy példa arra, kiket favorizál a közlekedésszervezés.

Deszkás 2009.10.01. 07:59:14

@Joe Forster/STA: Azért anynit hagy jegyezzek meg biciklis és autós szemmel, hogy hibás lenne minden egyirányú utcába beengedni a bicikliseket szembe a forgalommal. Én például sose fogok biciklivel a belvárosban szembe menni az autókkal, hiszen a következő utca pont az én irányomba egyirányú. Felesleges zavarnom a forgalmat a szembeközlekedéssel. Mellesleg vannak olyan szűk utcák, ahol egymás zavarása nélkül kivitelezhetetlen a biciklisek szembeközlekedése.

Perillustris 2009.10.01. 10:14:18

@Reggaesun: A Megyeri-híd megépítésének alapfeltétele volt, hogy ne kövessenek el az autósok szabálytalanségot?

erol 2009.10.01. 10:22:46

Ok, bringások szoktak szabálytalankodni (néha még horzsolásokkal járó sérülések is megesnek!). De amit az autósok csinálnak az valóságos genocídium ehhez képest, az egyéb "jótékony" hatásukról nem is beszélve.

egyittlakó (törölt) 2009.10.01. 17:38:59

Nem értem ezt a bringás dilit. Meg hogy minek a szarnak kell ebből divatot kreálni. Ez is olyan, mint anno a CB rádió vagy a Gorenje hűtő. Elmúlik...
Aki valódi bringás, az nem a városban teker, hanem kint a zöldben. Itt a városban csak porszívó meg pukkancs. BRINGAMENTES BUDAPESTET!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.01. 18:09:26

@Deszkás: "Mellesleg vannak olyan szűk utcák, ahol egymás zavarása nélkül kivitelezhetetlen a biciklisek szembeközlekedése."

Ha eltakarítod onnan a MÉH-szemetet (gy.k. parkoló autók), akkor mindjárt lesz hely bőven. ;-)

igazi hős 2009.10.01. 21:14:14

@Joe Forster/STA: Ja és a belvárosiak hagyják Káposztásmegyeren az autót. Te se bringázol át a szomszédba hülyeségért...
Egyébként a belváros tele van olyan szűk utcákkal ahol egy autó mellett is alig lehet elférni nagyobb járművel (nem buszra gondolok, hanem egy átlagos furgonra). Szóval ott ahol 4-5 m jut közlekedésre, ott mehessen szembe a bringás, de ott ahol 3 is alig, ott ne. Helyismeret kell és akkor nem számít, hogy 50-100 m-t kerülni kell, de többnyire semmi kerülőt nem kell tenned, csak tudni, hogy melyik utca egyirányú.
Ha nem hiszed próbáld ki útvonaltervezővel bármyilen belvárosi célpontot, a bringás útvonal morzsányival lesz csak hosszabb mint a gyalogos.

Deszkás 2009.10.01. 22:04:26

@Joe Forster/STA: Azért nem tudunk minden parkolóautót eltüntetni. Meg kell érteni, hogy ha a következő utca 20-30 méterrel, tehát 1-2 épülettel arrébb a másik a irányba egyirányú, akkor illik kerülni. Most példának a VII. kerületi Rózsa utcát hoznám fel. Ott örülök, ha elférek a kocsival a parkoló autók között. Nem szívlelem, ha szembe jön a kerékpáros, amikor ott van mellette a kétirányú Rottenbiller és a kétirányú Izabella utcák.

Deszkás 2009.10.01. 22:05:58

@egyittlakó: A zöldben tekerés a sport. A városban tekerés a közlekedés. A kettő között ne húzz párhuzamot, és ne mond, hogy az igazi bringás a zöldben teker, mert ez egy hatalmas tévedés!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.01. 22:40:25

@igazi hős: "Ja és a belvárosiak hagyják Káposztásmegyeren az autót."

A belvárosiak is parkolóházakban fogják tartani az autóikat. Az ingyenes parkolás nem állampolgári jog, még az ott lakóknak sem, a parkolási díj hozzátartozik az autó fenntartási költségeihez. (Az utca közterület, nem az ott lakók magánterülete.)

Perillustris 2009.10.01. 23:50:15

@egyittlakó: A "valódi bringás" hogyan jut el a zöldig?

igazi hős 2009.10.02. 00:09:08

@Joe Forster/STA: Gyorsan döntsd el, hogy az utcán parkolást vagy az ingyen parkolást akarod megszüntetni. Az előbbihez vagy rá kéne vennie az ott lakókat, hogy kevesebb autójuk legyen, vagy parkolóházak kellenének. (Hány épült az V., VI. és VII. kerületben az utóbbi 20 évben? 1?) Előbbi reménytelen, utóbbihoz fizető autósok kellenének, ami csak úgy lehetséges, hogy olcsóbb mint az utcán vagy jobb (ez leginkább az őrzést jelenti). El is jutottunk a fizetős parkoláshoz: napi háromezerért kevesen parkolnának, de felmenne a rokiigazolvány ára, vagy mindenkinek ubungaföldi rendszáma lenne. A megoldás inkább a mostaninál jóval magasabb összegű, de még tolerálható súlyadó lenne, ami tartalmazza az éves matricát is. Így legalább helyben maradna a pénz.

Perillustris 2009.10.02. 00:23:49

@igazi hős: Miért megoldás a nagyobb súlyadó? Hogy még igazságtalanabb legyen a rendszer azok számára, akik bármely okból a saját garázsukban, parkolóhelyükön állnak?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.02. 03:09:58

@igazi hős: Fordítva ülöd meg a lovat. Az embereket szép szóval nem lehet megkérni, ezért tiltani és/vagy a zsebükbe nyúlni kell, csak azt értik meg. Ha a belvárosban nincs parkolás, csak fizetős, parkolóházban, akkor kevesebb autó halad is (szmog, zaj), parkol is (helyet foglal a forgalom elől) az utakon, és így másoknak is jut hely.

@Perillustris: Megküzdöttem a kurva beágyazott videóval, végül a VLC Media Playerrel sikerült lejátszani. Szegény EMPAMO-s fickó teljesen el van szállva, annyira, hogy már ideologizálnia sem kell magának a tévhiteit. De legalább jó példa arra, amit az előző bekezdésben írtam.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.10.02. 08:13:47

@egyittlakó:

"hanem kint a zöldben. Itt a városban csak porszívó meg pukkancs. BRINGAMENTES BUDAPESTET! "

Bringamentes Bp. már volt a '70-es években, nagyon szar volt!

Inkább zöld, bringás Budapestet!

Deszkás 2009.10.02. 09:26:49

@igazi hős: Hehe, jól mellé lőttél az egy számmal! Sokkal de sokkal több van! És épülnének, mélygarázsok is, ha az emberek nem tiltakoznának ellen. Na nézzük, hol is vannak parkolóházak. Nyár utca, Kertész utca, az Aréna plázában ráadásul ingyenes a parkolás, Westendhez is tartozik egy nagy parkolóház, Akácfa utca (automata!), Hársfa utca, Szabadság tér (800 férőhely!), Sportaréna, Vígszínháznál a hotel alatt, Roosevelt tér alatt. Soroljam még, vagy ennyi elég lesz?

igazi hős 2009.10.02. 10:48:22

@Perillustris: A belvárosban saját parkoló? Max 5%, ahol be lehet állni az udvarba. ott is csak a lakók autóinak töredéke fér el. Viszont a súlyadó helyfüggő és helyben marad, akár azt is ki lehetne mutatni, hogy az autósoktól beszedett adó mekkora rész ment el az autókra. (Tudom erre a túloldalon nincs túl nagy szándék, de álmodni lehet róla.)

@Joe Forster/STA: Szerintem jó irányba ülök, te esel túlzásba, mert nem számolsz. Reális az, hogy egy átlagember fele-harmada fizetését parkolásra költené? Ugye, hogy nem.

@Deszkás: Le vagyok maradva! Bár én belvárost írtam és az említettek fele a körúton kívül van, de így is kellemes meglepetés, pláne, hogy a Kertész utcában és az Akácfában is rendszeresen keresgéltem parkolóhelyet.

otapi 2009.10.02. 11:09:19

@igazi hős: Egyébként olyan őrültséget is vizionálnak egyesek, hogy a kocsit lerakni egy parkolóházban és onnan bicajjal be sűrűbb helyekre.

Persze, ez biztos hülyeség, inkább legyen 15 perces vadászás üres parkolóhelyre. :)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.10.02. 11:25:25

@otapi:

Ha lenne bringa kölcsönzés, akkor miért ne raknád le a kocsit és pattannál bringára, ha szép az idő?

Az autó ott jó, ahol folyamatosan, gyorsan tudsz vele haladni, a bringa meg ott ahol kis távolságot kell megtenni, kellemes környezetben.

A belvárosban jó a bringa, mert könnyű vele "parkolni".

Amúgy a kérdés tök időjárásfüggő, mert cudar időben senkinek sincs kedve bringázni, akkor inkább kuksolni a meleg, zenés autóban.

A klimaváltozás hatására úgy nézki, hogy Bp. meleg, száraz, tehát bringabarát hely lesz.

Ómájgád 2009.10.02. 11:33:25

@Jobb híján MDF-es: "Ha lenne bringa kölcsönzés, akkor miért ne raknád le a kocsit és pattannál bringára, ha szép az idő?"

látni kell az iróniát :)

igazi hős 2009.10.02. 12:01:33

@otapi: Több scenario van: a) ott lakom, hol üres, hol heti bevásárlás után megyek haza: nem szeretnék messze parkolni.
b) messzi külhonból bemennék ügyet intézni, max 2 kilónyit vásárolni: örömmel kölcsönbringára pattanok (de inkább sajáttal megyek)
c) asszonnyal-gyerekkel bemennék szórakozni: maradjunk az autónál
d) dolgozni megyek: vagy végig bringa (+zuhany) vagy végig autó.

Ómájgád 2009.10.02. 12:53:28

Legyen itt egy kis vidámság is. Hogyan láttak minket a dánok:
www.copenhagencyclechic.com/search/label/budapest

otapi 2009.10.02. 13:27:34

@igazi hős:
a) OK, helyi lakosnak legyen parkolási lehetősége, de látni kell, hogy BP belvárosát nem csak ők használják. Sőt, túlnyomó többségben vannak az átutazók, ott dolgozók, turisták, stb. A belvárosok már csak ilyenek. A kertvárosok meg olyanok, hogy jó esetben a parkolást saját telken meg lehet oldani. Mindenki ott lakik, ahol szeretne, ill. lehetősége engedi.
b) helyes :) Ez mindenkinek jó, még azoknak is akik éppen kocsival vannak, mert eggyel kevesebb az autó.
c) hmm, én inkább bkv/taxi, akkor egy pohár bor is belefér.
d) Tévhit, hogy zuhany annyira kellene, ha nem hajtod túl, akkor elég egy váltóruha. 15-20-as tempó annyi erőfeszítést kíván, mint egy könnyű séta.

igazi hős 2009.10.02. 14:17:12

@otapi: Zuhanyról: Én séta közben is megizzadok 25 fok felett, ráadásul 30 felett is megyek (sőt 40 felett is, de az nem km/h, hanem év :-), mert sietek. Hogy a legtisztább forrásból idézzek: "Ha nem sietnék, mehetnék autóval is."
Taxiban nincs gyerekülés, legfeljebb magasító, az meg négyévesnek nem jó. (Agresszív gyereküléspárti vagyok, legszívesebben lelőném a sofőrt, akinél nincs bekötve a gyerek, pláne ha a hátsó ülésen ugrál vagy a jobb egyben ülő anyuka előtt álldogál.)
Belváros/kertváros: a parkolási díjnak az lenne a célja, hogy a sűrű forgalmú helyeken nem álljanak meg az autók. Ahhoz elég magas, hogy ne álljon ott az autó "feleslegesen", de ha 1-2 órára bemegyek az még tolerálható. Ez mindenütt így működik. Ezzel a logikával a kertvárosokban parkolási díjat szedni öngól: ha otthon is fizetek, meg itt a Lipótvárosban is, akkor miért ne jöjjek dolgozni autóval?

Mon3 2009.10.02. 14:36:51

@Reggaesun: Véleményem szerint a bicajosok által elkövetett "Szabálytalanságokat” két kategóriába lehet sorolni. Az egyik, a tényleges balesetveszélyt okozó szabálytalanság, a másik az ártatlan, csínytevés (de klasszikus jogértelmezés szerint mégis szabálytalanság) esete. Mindkettőre lehet példát találni bőségesen. Ha egy kerekes forgalommal szembe megy a főúton, ezerrel belehajt a kereszteződésnél a piros lámpába, ahol kereszt forgalom van, a kocsisorok között cikázik, vagy jobbról előz mozgó kocsikat, egykerekes akrobatamutatványt hajt végre a körúton a belső sávban (pont tegnap voltam a szemtanúja az esetnek), akkor jogosan vívja ki a gépjárművezetők felháborodását.
A másik eset pl., amikor a piros lámpa csak gyalogos átkelőt véd, és egy teremtett lélek sem megy át a zebrán, és a kerekes átteker a piroson, vagy álló kocsisor mellett előre csorog a bringás, vagy kedvenc szabálytalanságom, amikor a kereszteződésnél piros a lámpa, viszont az egyenes iránnyal párhozamos zebrán zöld van, és nincs keresztforgalom (a kocsiknak a kanyarodás lehetősége miatt van piros) és megint áthajtanak a piroson. Ezen esetek klasszikus értelemben szabálytalanságok, mégis a szituáció nem jelent veszélyt a forgalomban résztvevőkre, csak a bűnös egy kicsit lezserebben értelmezi a szabályokat. Ez olyannak tekinthető, amikor az autós egy kicsit gyorsít a hirtelen sárgára váltott lámpánál, hogy még átérjen a piroson, mert az sokkal nagyobb galibát okozna, ha satuféket nyomna, hogy időben megálljon a lámpa előtt, vagy vállalja, hogy felveszi a forgalom ritmusát, és ezzel folyamatos gyorshajtást követ el.
Bizonyos értelemben ezeket a kétes esetek tekintetében kéne valamilyen formában kompromisszumos megállapodást hozni, és akkor jelentősen lehetne a konfliktushelyzeteket csökkenteni.

Mon3 2009.10.02. 14:45:25

@igazi hős: Nem értem ezt a bringa + zuhany megjegyzést. Aki rendszeresen bringázik, és tisztálkodik, az nem izzad meg és nem büdös. Csak ha 20 km/h átlag felett tekerek huzamosabb ideig, akkor tapad hozzám az ingem. De ez a sebesség nem mondható el a többségről. Kényelmesen tekerve semmi zuhany nem igényeltetik. Szerintem öltönyben még kényelmesebb is tekerni.

Mon3 2009.10.02. 14:53:43

@egyittlakó: Aki valódi autós, az a sztrádán hajt, és nem a belvárosban áll a dugóban. Autómentes belvárost!!!!
Na milyen értelmeset írtál?!!!

igazi hős 2009.10.02. 15:39:52

@Mon3: Szeretem az általános alanyokat: "Aki rendszeresen bringázik, és tisztálkodik, az nem izzad meg és nem büdös." Egy ellenpélda biztos van: én. (Sőt a fiaim is.) De fele ennyi évesen, amikor nem 26 volt a BMIm, hanem 18, rendszeresen bringáztam és majdnem mindennap kosaraztam, akkor is ugyanígy izzadtam. S ahogy visszaemlékszem én is mindentudó voltam. (Ja és jómunkásember nem visel öltönyt se bringán, se munkában. :-)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.02. 21:33:36

@igazi hős: "Reális az, hogy egy átlagember fele-harmada fizetését parkolásra költené?"

Ez a kérdés többé-kevésbé ekvivalens ezzel: luxus-e az autózás? A válaszomat nyilván kitalálod. ;-)

igazi hős 2009.10.02. 23:36:14

@Joe Forster/STA: Remélem a smiley azt jelenti, hogy te sem gondolod komolyan. De ha viccnek szántad, akkor is csak muníciót adsz az ilyen EMPAMO féléknek a bringások ellen, hisz hogy lehet komolyan venni azokat, akik ekkora ...okat írnak?
Az autó sokkal kevésbé luxus, mint egy félmilliós bringa, vagy akár az internet, távfűtés vagy egy csomó dolog, ami a te életedet teszi kényelmesebbé, csak azokat ugye kényelmetlen lenne számbavenni. Hagyjuk...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.03. 01:30:32

@igazi hős: Minthogy a gépjárműközlekedés megdöbbentő összegű nettó veszteséget "termel" az államnak, igencsak a luxus kategóriába esik. Ezt az autósoknak kényelmelten számbavenni, de speciel pont ezt _mi_ nem hagyjuk...

Perillustris 2009.10.03. 10:52:22

@igazi hős: Az internet előfizetéseket nem támogatja az állam. A távfűtést és az autókázást sem kellene támogatnia.

igazi hős 2009.10.03. 17:32:34

@Joe Forster/STA:
@Perillustris:
Más a luxus fogalma: ami nélkül az életedet továbbra is megvalósítható lenne, legfeljebb egy kicsit kényelmetlenebbül.
De akkor vegyük sorra: az élelmiszer termelést támogatja az állam: igen, áramot, gázt támogatja: igen. Bizony a demokrácia arról szól, hogy együtt eldöntjük, hogy a közösen termelt javainkat hogyan használjuk fel. Ebben mindig lesznek haszonélvezők, mert nincs tökéletesen igazságos elosztás, hisz jópár költséget nem ismerünk előre, másrészt bizonyos irányokat akkor is támogatnunk kell, ha középtávon is megjósolhatatlan a hozama (pl. a hibrid autók kedvezményei).
Ez nem probléma, a lényeg hogy nagy vesztesek ne legyenek.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.03. 19:38:43

@igazi hős: "Ez nem probléma, a lényeg hogy nagy vesztesek ne legyenek."

Helyes, és akkor most olvass utána, mennyibe kerül az államnak a gépjármű-közlekedés támogatása.

glinolid 2009.10.03. 19:48:53

@igazi hős: áram- vagy gáz támogatást csak egy adott réteg vehet igénybe. Őket irigyeled? Bár vannak, akik jó magyarként ezt is kihasználják. A félmilliós bringa nem luxus. Próbálj ki egy tesco bringát és egy valójában a célra fejleszt kerékpárt. A sportolás soha sem luxus, hanem a legjobban megtérülő befektetés. Egyébként 3-4 év fitnesz bérlet ára. Ha neked ez luxus...Sőt ha ügyes vagy az év elei 500e-es bringát évvégén megvehetsz 300e-t, a boltból. De már 50-100e-ert kapsz használt, de jó minőségű kerékpárt.
A demokrácia meg arról szól, hogy figyelembe vesszük mások igényit is, most szeretnénk ha egy kicsit a kerékpáros igények is előtérbe kerüljenek.

igazi hős 2009.10.03. 20:00:27

@glinolid: Úgy látom felvilágosításra szorulsz (bár nem nekem kéne): te és én is kapunk támogatást, amikor piaci ár alatt kapjuk a gázt, áramot.
Félmillás bringa: az én 50 ezres bringám pont olyan jó sporteszköz, mint a kollégám spéci Olmoja, annak ellenére hogy az enyémmel röhej lenne olyan versenyekre járni mint amire ő jár.

@Joe Forster/STA: Ilyen alapon szeretném, ha a döntően szén- és gázerőműben termelt áramra is kiszámolnád az egyéb költségeket. S aztán örülj, hogy nem azt fizeted. (Ne gyere a "zöld" árammal, ismerem a számokat, talán jobban is mint te.)

glinolid 2009.10.03. 20:01:31

@igazi hős: mezőgazdasági támogatásokat összevetni az utózással. Ne viccelj! Ez az egyetlen lehetőség arra, hogy a vidék települések életképesek maradjanak ott ahol nincs a régióban számottevő ipar. Az unió belül ezt már rég felismerték. Az USA ezzel teszi versenyképessé/egyeduralkodóvá saját termelőit.

glinolid 2009.10.03. 20:22:27

@igazi hős: hát számomra furcsa, hogy támogatás ellenére nálunk drágább az áram, mint Londonban és Madridban. Egyébként milyen mértékű ez a támogatás? Tisztára abban a hitben voltam, hogy a piaci árat fizetjük már.
Ki, mire használja a kerékpárját. Én nem akarom, hogy szét essen alattam menetközben, számomra fontos a megfelelő ergonómia, bivaly erős fék stb. Persze napi fél óra kibírható még egy "paraszt" bicón is de megnézném mit szólnál egy 12 órás etaphoz a hegyekben egy nem "luxus" bringával.

glinolid 2009.10.03. 20:51:39

@glinolid: Szén és gázerőművek. Sajnos még nincs megfelelő alternatíva a szükséges energia megtermelésére. Lehetőséges jelöltek már vannak és ezekkel idővel kiváltásra kerülnek a régi elavult technológiák, mint ahogy eltűnnek a robbanó motorok is, de kerékpáros közlekedés akkor is lesz. Legalább is remélem.

glinolid 2009.10.03. 20:53:44

@igazi hős: az előzőt neked írtam :-). Magammal nincs vitám. Vagy van? Uhh. Hol vagyok?

Perillustris 2009.10.03. 22:46:17

@igazi hős: "Más a luxus fogalma: ami nélkül az életedet továbbra is megvalósítható lenne, legfeljebb egy kicsit kényelmetlenebbül."

Oxigén (friss levegő), étel, víz. E három nélkülözhetetlen, minden más nélkül az élet "megvalósítható".

Az óriási gépjárműforgalom éppen az elsőt "támadja".

Ésszerűség és jővő(n)kbe tekintés kellene.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.03. 23:15:18

@igazi hős: "Ilyen alapon szeretném, ha a döntően szén- és gázerőműben termelt áramra is kiszámolnád az egyéb költségeket."

Miért, egy autós nem használ áramot, hogy kompenzálja a hozzám, nemautóshoz képest termelt extra szennyezést?

igazi hős 2009.10.03. 23:20:57

@glinolid: Nem én jöttem a "fizessék meg a teljes költséget" szlogennel.
Egyébként "parasztbringával" megjártam jónéhányszor Dobogókőt, amikor még a bringaválaszték a Csepel és a Favorit volt. Ja és a 18 kilós, 4 sebességes Szputnyik, na az mindent kibírt. Szóval félmilláért egy bringa luxus.
Áram kapcsán guglizz rá:
1. szélenergia átvételi ár (és nézd meg a villanyszámládat)
2. szénbányászat+támogatás (Angliában lehet, hogy még nagyobb mértékű, ez sem lenne meglepő.)

igazi hős 2009.10.03. 23:24:53

@Perillustris: Egyetértünk.

@Joe Forster/STA: Ismétlem magam, illetve téged: csak arról volt szó, hogy mindenki fizesse ki a másodlagos költségeket is.

glinolid 2009.10.03. 23:29:11

@igazi hős: sehol sem találok információt a gázárak támogatásáról csak a rászorultak kompenzációjáról.

glinolid 2009.10.03. 23:47:11

@igazi hős: szélenergia átvételi ár és megújuló energiaforrás támogatás gondolom azért szükséges, hogy elősegítsék az elterjedését míg nem lesz tömeges/olcsóbb mint a szén/gáz erőmű. Igaz nem is okoz környezet terhelést.

Hát lehet, hogy betonon még elmegy sputnyik/favorit/csepel, de az erdőben nem igen. Mindegy. Minden esetre a költségeit én állom és nem rinyálok miatt.
Bár érdekes, hogy eddig azzal jöttetek, hogy csóró bringások, most meg ezzel a luxus dumával. Ha van rajta sapka azért, ha nincs rajta akkor meg azért. Jó játék.

Perillustris 2009.10.04. 00:03:54

@glinolid: Nincs támogatva közvetlenül, de mivel hatósági áras, meg van szabva az ára.

glinolid 2009.10.04. 00:08:17

@igazi hős: Amúgy a B árszabású áram díjban pedig 50 %-os állami támogatás van? Hogy is van ez?

glinolid 2009.10.04. 00:11:54

@Perillustris: Ja, ja tudom, Koppenhágában majd nem duplája a hazainak. Az Eu-ban a legdrágább.
Gondolom nem véletlenül hatósági áras. Nálunk nincs lehetőség piaci versenyre. Nem tudom Angliából behozni. Éppen, ezért ismét egy hülye példálózás az állami támogatásra.

igazi hős 2009.10.04. 01:45:38

@glinolid: "jöttetek"??? Figyelj, én bringapárti vagyok (de nem elvakult bringás).
Gázár: mikor még a MOLé volt a gázüzletág évi több milliárd (vagy több 10Mrd?) veszteséget termelt. (Amit persze visszahozott a kőolaj ág.)
Áram árát nem fogom elmagyarázni, ez egy összetette piac eredője. Ha érdekel indulj el mondjuk a mavir.hu-ról. (A KÁT célját jól érted, csak az eredményessége kétséges.)

Moszkva téri Dzsedi 2009.10.04. 02:00:22

szamoijai RABBInak üzenem, hogy nézze meg a cikk címét egy kicsit alaposabban és utána gonddolkodjon el miért írtam a szappanzsidókról és miért ilyen hangnemben

Deszkás 2009.10.04. 09:36:54

@glinolid: Bocs, de azén bringám nem Tesco-s, mégsem került csak 100e forintba. Ezek után ne mond nekem, hogy nem luxus az 500e forintos bringa, mert nem hiszem el. Tagja vagyok egy kerékpáros egyesületnek is, ott sem vesznek ekkora értékű bringát, pedig járnak vele MTB versenyekre is. Szóval nagyon szépen kérlek, ne nézd hülyének az ide író embereket!

Deszkás 2009.10.04. 10:12:14

@glinolid: Szerintem a félmillliós bringa ingenis luxus, tekintve azt, hogy én egy 100e Forintos bringán ülök, ha tekerek, és nem, nem használtan vettem, és tökéletesen megfelel a céljaimnak, sőt még többet is tud, lehetne vele MTB versenyeken is indulni, de az nem az én világom, én csak túrázgatok vele. Tagja vagyok egy kerékpáros egyesületnek is, de ott sincs a tagoknak ekkora értékű biciklijük. Szóval nagyon szépen megkérlek, ne próbáld már meg hülyének nézni az ide írókat!

Deszkás 2009.10.04. 10:13:40

Na hiába frissítgettem a weblapot, meg indítottam közben újra is a PC-t, mégse jelent meg a hozzászólásom. Jó ez a fórummotor. Bocs a duplázásért.

glinolid 2009.10.04. 11:13:08

@Deszkás: nem néztem hülyének senkit. nekem is egy 50e bringám volt csak hát rohadtul fájt rajta a hátam. Más merev vázas esetében is folyamatosan előjött, így kénytelen voltam venni egy ösztelos bringát. Így nekem ez egyáltalán nem luxus. És már korábban írtam ha ügyes vagy 300e-t is megtudod venni. Ami lássuk be, mint írtam 3-4 év fitnesz bérlet ára.
@igazi hős: megkövetlek.

glinolid 2009.10.04. 11:37:01

@igazi hős: ja, mikor még választást lehetett nyerni a gázárral, de ez már elmúlt (remélem), már piaci áras.
Olvasgatom a mavir oldalát, majd okosabb leszek, de még mindig nem érzek erős párhuzamot az egyéni autózás "támogatásban" és egy nemzetgazdaságilag kiemelkedő üzletág hatósági áras (nem pedig támogatott) szabályozásában.

glinolid 2009.10.04. 11:39:07

@Deszkás: Vagy még jobb, 2 évnyi dohányzás árából meg van.

Deszkás 2009.10.04. 11:39:26

@glinolid: Ésmi köze a bringának a fittness bérlethez? A két vásárló nem ugyanaz a kategória.

Deszkás 2009.10.04. 11:40:06

@glinolid: A válaszom ugyanaz! Almát hasonlítasz most már nem körtével, hanem barackkal.

igazi hős 2009.10.04. 12:10:00

@glinolid: Szociális demagógiával ebben az országban sajnos még sok választást fognak nyerni.
Autó és áram: csak annyi a párhuzam, hogy egyik esetben sem fizetjük ki a tényleges költségeket, leginkább azért mert be sem árazzuk azokat. Sem a pozitív oldalt. (Lásd a románok két évtized alatt felélték erdők komoly részét gazdasági előnyökért. Ha lenne O2 kvóta is a CO2-höz hasonlóan csak fordított előjellel, akkor ilyet épelméjű kormány nem engedne meg.)
Amikor a szénbányászatot támogatják, akkor csak a munkahelyeket és a kőolajfüggetlenséget hangsúlyozzák, azt hogy az így olcsóbbodó áramot mindenki élvezi és minden adófizető fizeti, azt nem. Azt hogy a haszon hol keletkezik (pl. Kapolyi elvtárs) arról meg mély csend van.

glinolid 2009.10.04. 12:11:19

@Deszkás:
1. Sportolásról beszélünk.
2. Kinek mi a luxus, számomra a dohányzás.

Komfort érzés nagyon fontos. Egyik ismerősöm napi 5-6 órát teker városban és eléggé kényelmetlen számára az ülés, sokat kipróbált már végül egy 30e megvásárlása mellett döntött. Harmada a bringád árának. Az én ülésemnél hatszor drágább. Ez is luxus?

Deszkás 2009.10.04. 14:46:49

@glinolid:
1, Igen, és? Gondolod a fitneszezés az sportolás? :DD
2, Így van. Kinek mennyi pénze van. De általában az 500e forint már önmagában luxus, nem hogy bicajra költeni.

antibringa 2009.10.04. 18:57:00

@Steer: én csak azt nem értem, hogy attól még hogy a CM azt mondja hogy "ha van más lehetőség szálljunk ki a kocsiból" attól még miért kéne így tennem ? Vagy hogy pár biciklis fan miért akarja ezt ráerőltetni egy nála 10x nagyobb tömegre?

Perillustris 2009.10.04. 20:28:15

@Deszkás: Mekkora ártól luxus egy autó?

igazi hős 2009.10.04. 20:29:07

@antibringa: Mert te nyersz vele.
Nevezzük "közreműködőnek", azt aki felfogja, hogy bizonyos esetben neki nem vagy csak minimális veszteség bringára ülnie, míg a többieknek nyereség, és "deviánsnak", aki megtehetné, de semmiképpen sem száll ki az autóból (de azért tudja, hogy közreműködők neki is segítenek). (Felejtsük el azokat akik nem tehetik meg: szállítók, munka miatt rohangálók, 20-30-40 km-t autózók, stb.) Ha a közreműködők aránya alacsony (mondjuk 5-10%), akkor nincs látható eredmény, "nem éri meg" mondják és visszaülnek. Ha a közreműködők elérnek egy kritikus arányt, amikor már látható az eredmény, akkor egyre több deviánsból csinál közreműködőt és bőven pozitív lesz az egyenleg. Persze egy fintor itt is megvan: a maradék deviánsok (mert mindig maradnak, ez gyakorlatilag törvényszerű) nyerik a legtöbbet, de nincs igazság a földön...

Perillustris 2009.10.04. 20:29:52

@antibringa: Talán azért, mert az a 10x akkora tömeg egy nála is 2x-3x nagyobb tömeg életminőségét rontja.

Deszkás 2009.10.04. 20:44:23

@Perillustris: Attól függ, mit értünk fittnesz alatt. :D

Deszkás 2009.10.04. 20:46:30

@Perillustris: Nem csak ártól függ. Márkától is. Nem mindegy, hogy azt mondom, egy Swift, Fabia 3 millió feletti árkategóriában már az, míg mást nem kapsz meg ennyiért.

Perillustris 2009.10.04. 22:42:19

@Deszkás: Dacia Logan - 2 millió. Efelett minden személygépkocsi - márkától függetlenül - luxus. Ugye?

glinolid 2009.10.04. 23:31:48

Szerintem alapítsuk meg a luxus bizottságot. (ezt nem hagyhattam ki)

glinolid 2009.10.04. 23:49:52

@antibringa: nem kötelező átszállni, csak mint lehetséges alternatívaként kell hogy megjelenjen a közgondolkodásban. De ehhez megfelelő infrastruktúra és elfogadottság szükséges, amit csak folyamatos kampányokkal lehet elérni. Kicsit hangos, kicsit zavaró, de hasznos lesz mindenki számára.

Deszkás 2009.10.05. 07:36:41

@Perillustris: Akár azt is mondhatom, hogy az új autó megvásárlása luxus, ha nem készpénzre történik.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.06. 18:47:33

@igazi hős: ""@igazi hős: "Ilyen alapon szeretném, ha a döntően szén- és gázerőműben termelt áramra is kiszámolnád az egyéb költségeket."

Miért, egy autós nem használ áramot, hogy kompenzálja a hozzám, nemautóshoz képest termelt extra szennyezést?"

Ismétlem magam, illetve téged: csak arról volt szó, hogy mindenki fizesse ki a másodlagos költségeket is."

Miért, a szén- és gázerőművek másodlagos költségeit ki fizeti: Gordonka, Fletó? Vagy esetleg az egész ország, csak nem konkrétan az elektromos számlában, hanem az adóból?

Kire akarod rákenni ezeknek az externáliáit, ha 1) eddig is mindenki fizette és ezután is mindenki fogja, minthogy 2) mindenki használja is, miközben a 2-es az autózásra nem igaz, csak az 1-es?

igazi hős 2009.10.06. 22:42:39

@Joe Forster/STA: Áramot használ a lakosság 99,9%-a, áramot pazarol 90%. Autózik 90%, feleslegesen autózik 85%.
Nem látok különbséget a kettő között.

GG81 2009.10.27. 11:33:37

ejj, de kiragadott a cím... esetleg elé egy VISSZA szó illene...

Perillustris 2009.10.27. 13:07:41

@GG81: Hová vissza? Meg tudod magyarázni?

Bandroid · http://bandroid.blog.hu 2009.12.10. 13:48:14

"és nem használják a kerékpárutakat" Nem lehet, hogy azért nem használjuk, mert pl a Kis körúton el akarja venni valaki?

Rövidre zárnám: Az egészséges környezethez való jog alkotmányos alapjog, az autóval való helyváltoztatás joga pedig nem.

ikri 2009.12.10. 14:51:44

@Bandroid: én azért nem használom a kerékpár utat a X. kerületben, mert még szeretnék élni egy kicsit.

Azomban éppen a magyar autós társadalom -a kerékpár utakat, gyalogos/kerékpáros közlekedőt észre nem vevő, a KRESZ szabályait NEM ISMERŐ- legaljának köszönhetően ez a kerékpár utakon egyáltalán nem biztosított.
A hülye paraszt mit foglalkozik a stop táblával, s mit foglalkozik az veled, miközben keresztben megáll a bringás úton, gondolja majd csak fékezel, hisz neked van több veszteni valód... meg ha már olyan lúzer vagy, hogy neked csak biciklire jutott. (a családi kasszát kiürítő lízingelt autóra nagyon büszkének kell lenni)

Viszont ha a közúti sávban tekersz, legalább forgalommal együtt haladsz, így van esélyed arra, hogy észrevesznek, s még elsőbbséget is adnak.

S csakhogy a kedves magyar autós honfitársaink kicsit képben legyenek: Romániában is simán megáll az autós forgalom, ha kell akkor az egész körforgalomban is, hogy az gyalogos átkelőhelynél, az ÚTSZÉLEN várakozó közlekedőt átengedjék.

Szóval, a primitívségetekkel ne hozzatok szégyen a Balkánra!
süti beállítások módosítása