Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Megszűnik a biciklitilalom a Lánchídon

2009.09.18. 11:56 - Földes András

Szemptember végétől hivatalosan is biciklizhető a Lánchíd, a kerékpárosok hamarosan már nem kényszerülnek a szűk járdára. A Városházát a Kerékpáros Klub kereste meg a régi problémával, amely a Margit híd lezárása miatt vált égetővé.
 
Nappal az autók, éjszaka a gyalogosok közt
 
A Margit híd felújítása miatt ugyanis azoknak, akik szabálykövető módon szerettek volna átkelni a Dunán, vagy az Árpád hídig, vagy az Erzsébet hídig kellett volna kerülniük. Amely a kerékpáros közlekedés sajátosságait figyelembe véve irreális volt, hiszen ez a jellemzően a városban tekert 3-5 kilométeres távokat megduplázta volna.
A Főváros közlekedési ügyosztályán végül olyan megállapodás született, amely szerint szeptember végétől reggel hét és este nyolc óra közt szabad az úton is biciklizni. „A nappali, jó látási viszonyok között egy újonnan kihelyezendő, kiegészítő tábla fogja felhívni az autóval közlekedők figyelmét, hogy akár sebességük csökkentésével is tegyék lehetővé a kerékpárosok közlekedését” – írta megkeresésünkre az ügyosztály.
 
Értetlenkedésünkre, hogy ha már született egy ilyen rendelet, miért nem teszik lehetővé a híd korlátlan használatát, azt a választ kaptuk: „7 és 20 óra között - amikor a kerékpáros közlekedés is jellemzően zajlik - a legjelentősebb a híd forgalma és terheltsége, ekkor a közúti forgalom alacsonyabb sebessége miatt nincs jelentős eltérés a gépjárművek és a kerékpárosok haladási sebessége között.
 
Ezen időszakon kívül a kerékpárosok közlekedése nem lenne biztonságos, a híd geometriai kialakítása (szűk keresztmetszet,   domborúság) a szürkületi, esti órákban pedig tovább nehezíti az autósok számára a kerékpárosok észlelését.”
 
Hivatalos szabályszegés
 
Az új szabály egyébként nem csak a Margit híd felújításának idejére szól, de nem is végleges. Az ügyosztály emberei folyamatosan figyelni fogják az intézkedés hatását, hogy kiderüljön, szükségesek-e a további változtatások. Ami jelenthet jót, de jelentheti a Margit hídon tapasztalt teljes kerékpáros tilalmat.
 
A kerékpározás Margit hídi betiltása egyébként éppen a Lánchíd viszonyait nézve tűnik szemforgató döntésnek. Hiszen a KRESZ értelmében, amely kimondja, ha az úttesten tilos biciklizni, akkor a járdán viszont – legfeljebb 10 kilométeres sebességgel – szabad, eddig hivatalosan a Lánchíd szintén keskeny járdáján, a turisták miatt is jelentős gyalogos forgalomban tekertek a biciklisek.
 
A Kerékpáros klub a Városházán felvetette az Erzsébet hídi biciklizés kérdését is. Az Erzsébet hídon a KRESZ szerint a buszsáv és a legszélső autós sáv közti, a valóságban amúgy nem létező mezsgyén kellene biciklizni. Tehát az autósokat balról, a buszt jobbról fogadja a szabályos kerékpáros.
 

Most viszont szó van arról, hogy a járdákat tennék kerékpározásra alkalmassá. A tervek szerint a déli járdán alakítanának ki bicikliutat, amelyhez azonban meg kell oldani a járdára való fel- és lehajtást. A déli járda pesti oldalán jelenleg ugyanis lépcső van. 

Címkék: lánchíd margit híd bicikliút

221 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr341390424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bendo 2009.09.18. 15:53:18

@igazi hős:

Ez tény, ahogy az is, hogy ha az autós szabálytalan parkolással bárkit feltart. (Beáll a buszmegállóba, kereszteződésbe, zebrára) Ez taplóság.

De egy babakocsis soha nem sírt még azért, hogy nincs saját babakocsis sávjuk, és semmibe veszik őket. Ők érdekes módon tudnak alkalmazkodni. Ti miért nem?

@Nagykócsag:

Igazad van, tényleg nincs fogalmam, hisz sosem bicikliztem, ahogy nektek sincs fogalmatok a KRESZ-ről. Elkezdünk ezen újból vitatkozni?

Milyen másik oldalon?? Megkaptátok a bicikli utatokat, ennek ellenére lent mentek a buszsávban?? A kettő között egy méter távolság, ha van...

Ha én a buszos helyében lettem volna, kivasalom azt a barmot.

És ne kezd el, hogy a bicki úton meg zavar titeket a sok gyalogos. EL LEHET INNEN MENNI...

Legslie 2009.09.18. 15:54:05

Mintha eddig bármelyik biciklist zavart volna, hogy behajtani tilos a hídra... Eddig se büntették egyiket se pedig az a legviccesebb hogy még egy behajtani tilos táblát se bírtok figyelembe venni... :D

Na szval végülis ezzel adnak a szarnak egy pofont, eddig se büntetett meg egyetlen biciklist sem, ezután meg végképp nem fog.

Moncsalaki 2009.09.18. 15:55:52

Nem tudom, de sztem aki ezt a hírt éljenzi, még nem próbált meg autóval a Lánchídon, az Alagútban (bár azért az jobb) bringást kerülgetni autóval para nélkül... Azért szerintem ez balesetveszélyes...
De Ti tudjátok...

Joe_30 2009.09.18. 15:56:03

Nem kérdés hogy a biciklis közlekedést meg kell oldani a városban. De éppúgy az autóst is és sok helyen a biztonságos gyalogos közlekedést is.

DE: Tény, hogy Budapest alkalmatlan arra a szerepre, amibe belekényszerítették (magyar úthálózat, reptér, vasúthálózat és egyéb infrastrukturális „fejlesztésekkel”) nevezetesen, hogy egyedüli üzleti élet központja legyen az országnak. Utálhatja a biciklista az autóst és viszont, de az tény, hogy egy több száz éve tervezett úthálózati és az a néhány híd, ami ma van nem képes ellátni ezt a mennyiségű embertömeget (munkavállalókat/iskolásokat/korházi betegeket/köztisztviselőket stb...)

Az is tény hogy sokan a kerékpárosok közül (és persze az autósok közül is) ön és közveszélyesen közlekednek. Egy konkrét napi példa, ha áll egy kereszteződésben és jobbra indexel, várhatóan jobbra is fog kanyarodni (és közben balra néz a forgalom miatt), de ha egy kerékpáros a várakozás közben odafurakodik jobb oldalról az rá nézve is de az autósra nézve is veszélyes.

Megoldásom nincs, de talán ha a kerékpáros egyesületek eléggé kitartóan lobbiznak, és komoly nehézséget sikerül gördíteniük az egyelőre többséget alkotó utósok elé, akkor olyan drágává, vagy hosszadalmassá tudják tenni a napi ingázók munkába/iskolába/korházba jutását, hogy természetszerűen is megoldódik a probléma, elsőként a versenyszférás cégek később pedig talán más nem profit orientált szervezetek vidékre költözésével is. És ennek a folyamatnak szerencsére már vannak jelei (persze nem csak a bringások érdemeiként) – arany háromszög.

Ha Budapest vissza tudna fejlődni egy 1 000 000 lakos szám környékére, akkor tényleg lehetne belőle egy regionális kultúr főváros. Az itt lakoknak lenne a tömegközlekedés, és ki mondja, hogy a nem létező metróvégi parkolók csak a város fele ingázóknak jók… Az utakon a jóval kevesebb autó meg helyet adna a moziba, múzeumba bringázóknak is. És nem lenne az sem probléma, ha a kalácssütő haverok kedvéért hétvégekre akár 4 hidat is lezárnának utcabálozni, az Andrásiból meg egy nagy élmény plázs lenne.

Uff

Dr Smit Plagius 2009.09.18. 15:56:16

kpetyának ajánlom, tegyen egy sétát a Feritér és az Astoria között, nappal, esetleg esőben! megfullad, lefröcskölik, stb...

mellesleg komoly gazdaságélénkítő hatása lenne a dudódíjnak, újra lehetne sétálni a belvárosban, újraindulna a kiskereskedelem, jönnének a turisták, etc...

persze, demagóg vagyok, mert nem tudok szabályosan kerékpárral eljutni A pontból B pontba szeretett világvárosunkban!

mellesleg beláthatnák szeretett autós polgártársaink, hogy minden kerékpáros a dugót csökkenti!

axnfun 2009.09.18. 15:56:48

Na ezek után tuti nem én fogom megmondani a frankót, de egyenesen bosszant, h a sok autós itt szapulja a bringásokat. Igazából, el fogunk jutni-remélem- odáig, h az autósok kerülnek majd kisebbségbe, hacsak nem váltanak sürgősen napelemes fogyasztásra...

dmm 2009.09.18. 15:58:51

@bendo: te hogyan lettél ekkora vátesz,

sprec 2009.09.18. 15:59:12

Ha egyszer a dobozban ülő kollégák rájönnének végre, hogy miattuk lesznek (ők is és családtagjaik is) az emberek RÁKOSAK, ALLERGIÁSAK, ASZTMÁSAK stb. (nem a parlagfűtöl biztos) akkor elgondolkoznak azon is, hogy mi miért próbálunk meg köztük bicajjal közlekedni. DE ADDIG MEDDŐ A VITA!

sprec 2009.09.18. 15:59:56

Minden parkoló autó helyett FÁT ültessünk és szebb lesz a város.

Pirx 2009.09.18. 16:02:16

@oRim: izé... És kerékpár mentes nap nem lehetne? Én nagyon szeretnék! :)
A viccet félretéve! Legyen autómentes nap! De legyünk racionálisak. Az autó létező, igen komoly presztizsértékkel bíró tárgy. Lehetne ez máskép, és talán jobb is lenne így. Számtalan megoldás létezne erre, írtak már le nem egyet. De az nem, ha minden rossz okozójának kiáltjuk ki.
Lehet önfeledten örömködni, aszfaltrajzolni, és karban énekelve boylgótmenteni. De nem ezzel fogjátok ezt megtenni. Sajnálom. Azok a mérnökök, akik előbb utóbb cask elkészítik a nulla emissziós autót. Azok a politikusok(!) akik rávezetik az embereket, hogy nem az az üdvözítő, ha birtokolok egy SUV-ot, hanem az, hogy annyi időre használok egy elektromos, vagy bármilyen autót, amíg szükségem van rá, aztán otthagyom. De ehhez nagyon sok kell még. De ahogy már régebben is írtam, a megoldás nem a bringa, és nem a pökhendi hozzállás, hogy vezesd vissza a kipufogógázt az autódba. És nem az, hogy kivasallak kisköcsög! És folytathatnám. De tisztelet a kivételnek, erre példát nemigen látok.

Pirx 2009.09.18. 16:03:26

@gattamorte: Szabályosan???????????? Az év vicce! Én is magyarázzam meg, hogy miéárt vagyok szabálytalan? Vazze! Erről beszélek! Így nem lehet!

bendo 2009.09.18. 16:06:54

Akkor én magatokra is hagylak titeket, kedves napfénnyel táplálkozó, egészségesen élő barmok.

Kívánom, hogy a kocsiktól NE legyen semmi bajotok. Majd lesz mástól. Ezt tudjátok Ti is.

De amíg vagyunk mi, addig tudjátok ránk fogni azt az összes negatív dolgot, ami biciklizés közben titeket ér.

Kíváncsi lennék, ha nem lennének autók, ki, vagy mi lenne a következő célpont? A motorosok? A BKV? A MÁV? A NASA?

Tényleg szánalmas, de legalább jól telt a délutánom, most pedig beülök a dobozomba, és végigpöfékelem a várost.

Szervusztok!

Pirx 2009.09.18. 16:07:13

@Joe_30: Tehát a megoldás, hogy az embereket arra kényszerítsük amit ti szerettek, és akartok. Nagyon jó! Akkor holnaptól légy olyan kedves egyél mindennap mákos tésztát!
Mit vártok a politikusoktól, ha mindenki csak abban tud gondolkodni, hogy a saját akaratát, hülyeségét a másikra kényszerítse??!!! Basszus! Akkor bringás mentő menjen érted? És mielőtt megkérded honna veszem ezt:
"egyesületek eléggé kitartóan lobbiznak, és komoly nehézséget sikerül gördíteniük az egyelőre többséget alkotó utósok elé, akkor olyan drágává, vagy hosszadalmassá tudják tenni a napi ingázók munkába/iskolába/korházba jutását, hogy természetszerűen is megoldódik a probléma,"
Te írtad! Na megyek innen megint, mert tombol az értelem! Én vagyok a hülye, én kérek elnézést, hogy itt voltam! :)
"

kpetya 2009.09.18. 16:08:17

@Sün! balázs:

Nektek a fogaskerekeken lévő fogak száma lesz az adóalap.

dmm 2009.09.18. 16:09:23

@Pirx: lehet presztízsértéke bármekkora egy autónak (bár meg nem értem miért van neki ilyen), a belvárosban nincs keresnivalója. nem normális, hogy a belvárosunkban majdnem autópályák vannak (Bajcsy) és olyan presztízs vesztett helyek, mint a Rákóczi út. Azért, hogy ott akadálytalanul közlekedjen 1 ember/autó leosztásban a populáció kisebbik hányada.

kpetya 2009.09.18. 16:09:43

@igazi hős:

te 0 kw fejtesz ki tekerés közben? ne mán.
de akár kerékkerület mméterben x kerékszélesség mméterben x 2 x 1000 Ft legyen az adó

Joe_30 2009.09.18. 16:12:54

@Pirx: Hát ten nagyon félreértettél valamit. Én a Budapesti vízfejűség megszüntetését szorgalmaztam, de nem igazán világos nekem, hogy te ebből mit értettél meg/félre.

rövidebben, kevesebb vállalat budapesten (esetleg a közszféra kimozdítása) kevesebb ingázót és hosszú távon valamivel kevesebb lakost eredményezne. A presztizs vállalatok (bank, ügyvédi iroda) mindíg itt lesznek, de mondjuk, hogy egy gyógyszer vagy sörgyár, vagy logisztikai kp mne a városba vagy annak közvetlen határára települ...

Én egy szép budapestet vízionáltam (némi ironiával mondataimban a jelenleg uralkodó helyzetre) ahol együt lehet élni, mert nincsenek a határok tólfeszítve (közlekedés)

pc

kpetya 2009.09.18. 16:12:58

@prof_bp:

Kicsit keversz vmit.
Egyet értve amit mondtál, továbbra is áll, hogy olyan uton ahol tilos a kerékpározás a kerékpárral behajtani tilos tábla miatt a járdán is tilos mégha szabad is lenne. Ott már a behajtani tilost is megszegi aki tekeri a bicajt.

kpetya 2009.09.18. 16:14:23

@Addel:

A levegő/hebegő munkacsoport hazudik, semmilyen adata/nyilatkozata nem mérvadó.
Nem számolnak az adóbevételekkel, nem számolnak az autóipar és a hozzákapcsolodó egyéb ágazatok bevételeivel.

Pirx 2009.09.18. 16:16:14

@dmm: Még utoljára, mert érveid figyelemreméltóak. :)
Én se értem a presztizsértéket, csak sejtem. Ez még a Cro Magnoni elődünktől örököltük. Hülyeség, de kell egy péniszhosszabító. :)
Messze vannak az autópályától! És a Rákóczi út nem ettől vesztette értékét, hiszen ha jól megnézed, rengeteg olyen hely van, például a Bajcsy, ami nem veszített presztizst, a forgalom ellenére. Pediig jószívvel nem költöznék oda. Neház ezt értelemmel megmagyarázni. Komoly szociológiai tanulmányt érdemel egyes helyek felemelkedése, vagy szlömösödése.
Az 1 ember/autó valóban nem jó. De ez ellen lehetne tenni. (pool car lane például) Csak sajnos a nagy fekete autók kopasz sofőrjei oda is bepofátlankodnának.

Joe_30 2009.09.18. 16:17:21

@Pirx: ja és még egy dolog. 15 éve nem ültem bringán. Nem vagyok rá büszke de így alakult (évi 45 000 km viszont vezetek)

sprec 2009.09.18. 16:20:11

Ha az életedről van szó akkor ki a faszt érdekli a PÉNZ, AUTÓIPAR, BEVÉTEL. BÜDÖS VAN A VÁROSBAN. És gondolom nem az ipartól?

Pirx 2009.09.18. 16:20:48

@Joe_30: Ne haragudj, de mit lehet azon félreérteni, amit írtál! Általában fogékony vagyok az iróniára, humorra. De idéztem! Komolyan gondolod, hogy a nagyit majd a vázon viszem röntgenre a kórházba? Vagy bevásárolok bringával? Ma reggel a Soroksárin egy bringás egy kézzel fogtra a kormányt, és kb nyolc tescós szatyor volt a másikban. Amplitúdója sávszélességű volt.
De abban nem látok humort, hogy valakit kényszerítünk olyanra, amit józan ésszel nem tenne meg! Vagy nem alkalmas rá. Tudod! Nincs láb, nincs csoki! Ez kb ezzel egyenértékű!

sprec 2009.09.18. 16:23:39

Ja hogy te nem ITT ÉLSZ, leszarod. Értem.
A városi közlekedés megoldásairól beszélünk. Dániában sem egyik napról a másikra váltottak. Persze nem anyázni kéne hanem megérteni, hogy ez igy nem megy tovább. NAGYON BÜDÖS VAN A VÁROSBAN!!!

kpetya 2009.09.18. 16:23:50

@Addel:

Hátnem. Igazad lenne, ha gépjárművek szó szerepelne. Abban benne van a bkv busz, kamion minden.

Pirx 2009.09.18. 16:24:52

@Joe_30: Én is sajnos vezetek, hasonló nagyságrendben. Nem bringázom, mást sportolok. De az elv bőszít, hogy kényszerrel érjek el valamit. A börtönben igen. Máshol nem. Viszont a bringásöntudat nagyon bosszant, mert alaptalan, és pökhendi. Gyalogosként lecsönget a járdáról, veszélyezteti a saját életét, és autósként én vigyázzak rá. Na ezt nem veszi be a gyomrom. Ha betartaná a szabályt, akkor egy szavam nem lenne. De itt, ezen a blogon terjesztik a hülyeséget, hogy például járdán lehet bringázni!!!!!! És azóta sem javította ki, pedig a web2 idejét éljük, vagy mia szösz!?

kpetya 2009.09.18. 16:25:43

@sprec:

Hát baszki egészségen, de munka nélkül fogsz éhenhalni.

Tudod amióta az ember kijött a barlangból, fejlödik a világ, aminek vannak következményi. A jólétnek, a nyugati civilizációnak is. Ha nem tetszik lehet költözni egy lakatlan szigetre, vagy visszamászni a fára.

kpetya 2009.09.18. 16:27:22

@sprec:

meg attól, hogy kivágják a parkokat, villa épül a budai hegyekben.

Tudod te, hány park helyén látok ma csilivili épületeket?

Joe_30 2009.09.18. 16:29:07

@Pirx: Akkor tényleg én fogalmazhatok rosszul. Amit én mondok, hogy Bp. nem képes 2M lakos és másik 1M ingázó kiszolgálására. És mi az ami miatt a lakosság 30% az ország területének 0,5%-ában próbál A-ból B-be jutni? Az, hogy eddig mindent úgy fejlesztettek, vagy hagytak szabad rablásban, hogy minden cég/hivatal/iskola/korház ide települt. Ezért ezt követve az emberek is ide települtek. Amit én próbáltam mondani, és ironikusan a biciklistákat használtam ehez, hogy erősen el kellene gondolkodni a vidéki nagy és közepes városok fejlesztésével. Semmi kényszer, de ha ott is lenne munka, minőségi és jól fizetett, vagy ha az állami szféra felfedezné hogy a budapest vége táblánál nem kambodzsa kezdődik, akkor az embereknek lenne alternatívájuk... nem kényszer... és akor a város magától élhetőbbé zsugorodna. És maradhatna a kultúra, meg a bringa emelés, mert elférnének.

Az hogy a bringás szervezeteket használtam, hmmm talán nem volt a legjobb. de mivel a politika úgysem tesz semmit, azért közelebbinek látszik a gondolat, hogy a zöldek és érdekvédők miatt gazdaságilag képviselhetetlenné válik a város és magától elkezdődik egy többközpontú magyarország kialakulása...

Üdv

sprec 2009.09.18. 16:34:20

A kőolajbiznisz az tényleg nagy feljődés. Gratulálok. Csak költsél rá. Ha neked ez a fejlődés akkor gáz, nekem ez a visszafejlődés. Ha kisérnéd akkor USA a dobozoddal és benzinfogyasztásoddal 50 éve egyhelyben tart. A másik nagy fejlődés a fegyveripar. Ránk is szórták Újvidéken a 30 éves maradék készleteiket dúsitott uránnal együtt. Nagy fejlődés. Gratulálok. De azért tarts ki ebben a tudatban.

kpetya 2009.09.18. 16:37:03

@dmm:

Szvsz a Rákóczy úttal pont az a gond, hogy nincs parkolási lehetőség igy a plazák simán elszivták a vásárlókat.

A város szerkezete meg olyan amilyen. Vannak fontos nagy forgalmú utak amik átmennek a belvároson. Hogyan váltod ki őket? Mert nem csak átmenő forgalom van, van aki Az egyik kerületből a másikba szeretne menni autóval.

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.09.18. 16:38:35

Ezek szerint a 18-a már hóvége? Ilyen szarul fizet az index? Vagy esetleg nem bringázik a posztíró arra, amiről ír?
Csak megsúgom, hogy a táblák már mint vannak...

kpetya 2009.09.18. 16:40:21

@sprec:

tetszik nem tetszik ez van. széllel szembe pisálhatsz, de ugy is te iszod meg a levét.

Korlátozzuk az autóforgalmat? Következmény, kevesebb autóeladás, kevesebb benzin eladás = kevesebb adóbevétel. Miből pótolod? Mert persze a gyes, a segély a támogatás ne csökkenjen.
A kevesebb autó miatt nem kell annyi szerelő, munkás a beszállítói gyárakban. Nekik hogy adsz munkát? Az a gyár sem fog adót fizetni.

Pirx 2009.09.18. 16:40:41

@Joe_30: Így már értem, egyetértek. Én is szívesen mennék Debrecenbe, Pécsre, bárhová dolgozni, ha vihetném a családomat... De nem megy.
Üdv :)

dmm 2009.09.18. 16:43:09

@kpetya: a mániátok az autók kiszolgálása. nem a parkolás hiánya miatt alakult így, hanem azért, mert meg lehet dögleni a portól, a gáztól és a zajtól. parkolni éppen lehetne a mellékutcákban stb. nézzél körül az európai városok bevásárló negyedeiben. nincs több parkolóhely ott se, viszont van széles járda, kiülős helyek, olyan miliő, amiért érdemes odamenni. Tavaly voltam Franciaországban egy nemzetközi urbanisztikai kongresszuson. a mobilitás szekcióban a magyarországon elterjedt, bekövült fejlesztési stratégiát egyedül szófia polgármestere képviselte. na, most ezt véditek.

Pirx 2009.09.18. 16:48:24

@dmm: Tévedsz sajnos. Projektálod a saját véleményedet. Kpetyának igaza van. Az emberek oda mennemk, ahol a komfortérzetüket kiszolgálják. Ma az a trendi, hogy elautózunk plázázni. Sajnos, teszem hozzá. Ergo a Rákóczi út valóban ezért is mehetett tönkre.

Más. Mi lenne, ha a posztírtó végre kijavítaná a téveszméjét a járdán bringázásról? Előbb utóbb valaki joghivatkozásnak veszi a blogot! Baromira téved! Jelzem a járdán nem lehet kerékpározni!

Joe_30 2009.09.18. 16:50:04

@Pirx: tudom. egy cipőben járunk. Sajna előbb találsz külföldon olyan állást (és a családnak isklát, alternatív munkát) ami miatt elköltözöl családdal, mint mondjuk Keszthelyen. Jó hétvégét minden posztolónak!

Joe

sprec 2009.09.18. 16:50:33

Szerintem nem én pisálok széllel szembe, de majd rájössz. Londonban, Amszterdamban, Koppenhágában, Berlinben ami azért nyugat, nem azt tapasztaltam, hogy igenis lehet környezettudatosan élni. Aki nem úgy él az most ott nagyon ciki. Nem is egyik napról a másikra kell megváltoztatni a közlekedést Budapesten, de a cél az, hogy tiszta levegő legyen és sok fa. Hidd el neked is jobban fog tetszeni. Persze ehhez komolyabb politikusok kellenek.

Pirx 2009.09.18. 16:53:00

@sprec: Mekkora Amszterdam, hol fekszik? Mekkora Budapest, hol fekszik? Hány lakosa van Amszterdamnak?
Apropó! Tudod mit csinálnak New Yorkban a CM-mel?

dmm 2009.09.18. 16:54:11

@Pirx: bocs, de már meg kell kérdeznem, honnan szerezted ezt a megkérdőjelezhetetlenségedet? minden válaszod arról szól, hogy mennyire hülye és miben téved a többi posztoló. lehet, hogy egyenesen a fővárosi önkormányzatból osztod az észt?

dmm 2009.09.18. 16:54:48

@Pirx: és Párizs mekkora és hol fekszik?

dmm 2009.09.18. 16:55:52

@Pirx: és párizs hol fekszik? mekkora? hány lakosa van?

Pirx 2009.09.18. 17:00:05

@dmm: Nem: Ha megengeded bemutatkozom. Demszky Gábor vagyok.
Nem vagyok megkérdőjelezhtetlen, meg kell tenni. De érvek érdekelnek.
Nem én játszom a prófétát, nem nekem van messiás tudatom, hanem nektek bringásoknak. Nem én keresek ellenséget, hanem ti. Találtok is. Mindeki benneteket zavar, de majd ti elintézitek.
Emelgessétek a bringátokat, nem zavar. Felőlem szabálytalankodhattok is. Az zavar ugyan, de minden tőlem telhetőt megteszek, hogy autóval nem vasaljalak ki benneteket. Nem kívánok nektek olyat, amit te kívántál fentebb másoknak. De. Egy tapodtat nem fogok arréb lépni a járdán, ahol semmi keresni valótok nincs. Ha szabályosan tekertek ott nem zavar, akár még utat is adok. De ugynolyan pofátlan leszek veletek szemben, mint ti az autóval szemben. Mert a én cipőm előállításához nem kellett 40 köbméter földet kiásni egy füstöt okádó dózerel, és nem kellett lehasználni több ezer liter vizet a gyártásához.. Tehát gyalog környezetbarátabb vagyok ráadásul! Tehát nem állok félre a járdán, ha szabálytalanul tekertek!

MIKOR FOGJA A POSZTÍRÓ KIJAVÍTANI A TÉVES KRESZ ÉRTELMEZÉSÉT?

sprec 2009.09.18. 17:00:09

Pirx: A wikipédia szerint 750 000-en laknak Amszterdamban. Nálunk 1 millióval többen. És? De csak arab országban látsz olyan hülyeséget mint Pesten, hogy a gyönyörű Dunapartot lebetonozzák utaknak. Meg sem lehet közelíteni. Gondolom NY-ban gépfegyverrel leszedik a bicajosokat vagy mire gondolsz? Sajnos nem fogsz meggyőzni arról, hogy autóba üljek ha egy lábam lesz akkor sem, de próbálkozhatsz.

Pirx 2009.09.18. 17:00:38

@dmm: Jártam Párizsban. Nem kifejezetten bringabarát! :) És kurva nagy dugók vannak!

Pirx 2009.09.18. 17:01:12

@dmm: Gyenge próbálkozás, ha nem adsz adekvát választ az én kérdésemre. Sajnálom, de akkor inkább osztom tovább az észt!

Pirx 2009.09.18. 17:03:15

Illetve nem osztom. Megyek, pöfögök egyet. Igaz négyen leszünk az autóban....
Puffogjatok tovább magatokbvan nyugodtan, és emelgessétek a bringát.Szép izmosak lesztek! :)
Ja! A poszt hibás KRESZ értelmezést tartalmaz olvasása téves eszmékhez vezethet!!!!

dmm 2009.09.18. 17:04:00

@Pirx: látod-látod, nem tudod, kivel replikázol. igen, van biciklim, a városban igyekszem is azt használni, de van autóm is - 27 éve - és azt is használom, amikor arra van szükség. másfelől elképzelhető, hogy többet értek a városhoz, mint te, ami az eddigi performanszod alapján nem nagy bravúr. amúgy csak okoskodjál cipő előállítási kérdésekkel, de ha nem vennéd észre, itt másról van szó. egy dologban van igazad, a decentralizálásban, de ez még kevés az élhető(bb) város kialakításának szempontjából.

dmm 2009.09.18. 17:05:10

@Pirx: én meg ott lakom, kurvára nincs igazad ebben sem, de ez már nem lep meg. sajnálom a körülötted élőket. őszintén.

Pirx 2009.09.18. 17:11:42

@dmm: Akkor meg ne itt oszd az észt, hanem ott. Ne sajnáld! Nem tartanak rá igényt. Én se sajnálom a körülötted élőket.
ja! És a poszt olvasása téveszmékhez vezet!

(Kivéve természetesen a Párizsban élő, de Budapestre észt osztó altruista messiásokat!

Pirx 2009.09.18. 17:12:29

@dmm: Amúgy értem a frusztrációdat! Szar lehet. De nyugi! :) Tekerj egyet, az jót tesz! A Szajna partján! Bon soire!

dmm 2009.09.18. 17:14:56

@Pirx: na látod, ez az igazi magyar hozzáállás. ezek vagytok ti, rövidlátó messiásjelöltek. ha van jobb példa, de máshol, akkor beszartok, nehogy itt is az legyen. ezért tart magyarország ott, ahol tart. a te ostobaságod a jellemző erre a nyomorult közép-európára. hát így, nagyeszű sorsrontó

dmm 2009.09.18. 17:17:00

@Pirx: milyen frusztrációra gondolsz, ha jól olvasom a soraidat, benned él ilyesmi, nem beszélve az irigységről és a diszlexiáról. furán kivonatolva olvasod mások hozzászólásaiból.

igazi hős 2009.09.18. 17:19:26

@bendo: Egyszerűen fogalmazok: a járda a gyalogossáv (illetve van ahol megosztott gyalogos- és bringasáv), amit nem általában AZ autósok, de elég sok autós szabálytalanul használ. 7. ker például borzalmas.

@kpetya: Az autómban 80kW-os a motor, a bringámban 0kW. Az autóra sem az alapján fizetek, hogy milyen erősen nyomom a pedált. Illetve azt a benzinkúton fizetem ki, bringa esetén meg a közértben. (De ha a csokit jövedéki termékké teszitek, akkor lázadás lesz és rátok küldöm az összes óvodást.)
A képletedet meg számold át egy kicsit, én nem szeretném az autóm árának a sokszorosát fizetni rá évente súlyadóban. De a tömegarányost elfogadom (bár a tengelynyomás sokadik hatványával kéne számolni, de az túl kedvező a bringásnak): ha 1200 kg-ra 24000, akkor 10 kg-ra mennyi jut?

MoxNox 2009.09.18. 17:25:40

A blogbejegyzést ró téved. Járdán nem akkor szabad a KRESZ szerint bringázni max. 10-zel, a gyalogosok zavarása nélkül, ha az úton tilos, hanem ha az úttest maga alkalmatlan a kerékpározásra. A tiltástól még önmagában nem lesz alkalmatlan, a KRESZ szerint a Lánchídon bizony tolni kéne.

kérdések órája 2009.09.18. 17:28:37

@Pirx: Látod ez a magyar ember,ezért nem nyertünk csatát mohácstól kezdve. Belerúg a másikba torzsalkodik, ehhez ért. Ki a pökhendi ? Biciklizem,azért.? Akkor is pökhendi vagyok,mikor a gyalogos negyedmagával önfeledten sétálgat a kerékpárúton(kerékpárút szép piros kővel kirakva,nagy sárga biciklijel, táblák stb) és merészelek óvatosan csengetni és még neki éll feljebb. Vagy akkor is pökhendi vagyok,mikor a zebra mellett megy a kerékpárút és az autós állat kilóval kanyarodik rá (zebra + irányváltoztatás!!!! ) és le akar dudálni és anyázik,mikor ott megyek. A gyalogosokat,ha rákényszerülök hogy a járdán menjek óvatosan kerülgetem. Az autós bunkók közt sem élvezet menni ,hidd el nekem,csak van olyan helyzet ,hogy nincs más lehetőség. Szerencsére azért egyre több udvarias autós is akad,tiszteletem az övéké. Te autóval jársz dolgozni én kerékpárral. Én is el szeretnék jutni A-ból B-be mi ebben a pökhendiség?. Pont az autósok prédikálnak,akik még zebra fogalmával sincsenek tisztában? Mintha a tolvaj mondaná,hogy ne lopj,de komolyan.Megáll az eszem. Igen mint tudjuk a magyar autósok közismerek a kultúrájukról,persze. Áthaladtok a piroson utána ottragadtok a kereszteződésben, és a többi AUTÓSt is szivatjátok,ettől vannak a dugók! A zebrán elgázolt gyalogosokról (pécsi nagymama,babakocsival stb) már nem is beszélve.Szálljunk már magunkba kérem! Meg utcákat gyorsulásiversenypályának néző elmebetegek! De erről is a pökhendi kerékpárosok tehetnek ugye? Igen tudomásul kell venni , új közlekedési "ágazat" van fejlődőben,ahogy ez pl. a Lajtán túl már természetes. Az egy dolog,hogy az itteni uram-bátyám paszományos lilainges makkoscipős rendszerben ez még nem kifejlett.Az lesz majd, bárhogy is ellenzitek.

igazi hős 2009.09.18. 17:32:44

OFF
@dmm: Nem lehet, hogy ott MÁR kevesebb a pláza? Itt újdonság a nagy tér és a "minden van" érzet, amit évtizedekig hiányoltunk, persze hogy megyünk rá a csillogásra, mint a szarkák. Egy-két évtized és megkopik ez is, és visszaszokunk, ha addig túl éli a belváros.
Vannak biztató jelek, nekem a Ráday utca tetszik így "kiülősen". (Persze hozzáteszem, hogy amikor ott jártam 100m-en belül le tudtam parkolni.)
OFFOFF

dmm 2009.09.18. 17:40:39

@igazi hős: nemtom. ami pl párizst illeti, ott nem is volt pláza, mert nem engedték, hogy legyen. van két pláza-szerű hely, nem igazán népszerűek. viszont ami a tendencia, hogy szűkítik az utak áteresztő képességét, szélesítik a járdákat, fasorokat telepítenek, és már nem mélygarázsokban gondolkodnak, mivel az tönkre teszi/teheti a felszínt. nem kötelező a lakások és irodák építésekor parkolóhelyeket kialakítani, mert azzal megint csak a forgalmat generálnák. de persze van jó közösségi közlekedés, ami bp-en is lehetne, ha akarnák...

igazi hős 2009.09.18. 17:47:27

@Pirx: Ezt most pozitív példának írtad a CM mellett? Mert ebből az jött le, hogy "hajrá fiúk, győzni fogunk".

Pirx 2009.09.18. 17:50:31

@dmm: Tudod nekem ne dumálj kintről irigységről, és hasonlókról. Tipikusan az vagy, aki kimegy, majd lesajnálja az ittenieket, és legszívesebben üveggyöngyöt osztana nekik. De nem érdekelsz, és a többiek sem. Mindig is falba ütközöm, a hülyeség falába, itt ezen a blogon. Nem véletlen, gondolom. Én nem sértegettem senkit, nem vagdalkoztam, szemben veled, és néhány társaddal. Lehet engem diszlexiásnak hívni, de nem én vagyok, aki nem érti, amit olvas. Sőt! Ha nem értem, volt rá példa, visszakérdezek, és tisztázom. De mantrázzatok nyugodtan:) Isétlem, én vagyok a hülye, hogy megpróbálom megismerni a másik oldal érveit. Csak nem találom.
Na érezd magad jól Párizsban, és próbálkozz ott is észt osztani. Vagy ott nem megy? Lenéznek? Itt akarsz nagy lenni? :)
És a poszt rosszul értelmezett KRESZ szabályt tartalmaz!

Pirx 2009.09.18. 17:51:40

@igazi hős: Nekem ninsc bajom a CM-mel. Remélem győztök, ahogy ti akartok.
:)

Pirx 2009.09.18. 17:53:39

@kérdések órája: Hány példát hozzak a bringások hülységére? Ezek érvek? Na ne viccelj! Az én apukámnak nagyobb van?

dmm 2009.09.18. 17:56:19

@Pirx: tudod, most éppen budapesten vagyok. tapasztalom, hogy milyen viszonyok vannak, amiket ti generáltok. de nem lehet rád haragudni, mivel buta vagy. az nem betegség, így sajnálni sem kell érte, ez van és kész. a kisebbrendűségi komplexusod is biztosan ebből adódik, míg a messiás tudatod is, bármennyire szemben állónak is látszanak. tudod, amúgy nem néznek ott le, mivel náladnál kulturáltabb, mondhatni intelligensebb emberekkel tartok kapcsolatot, bár ennek megint nincs különösebb relevanciája, téged olvasva... úgyhogy te csak tegyél-vegyél itt, vigyázz, hogy semmi ne változzon, a gyöpös agyadnak ne legyen túl sok feladat a változások feldolgozása.

rondakutya 2009.09.18. 17:59:10

@Pirx:
De bizony majdnem minden rossznak okozója az autó.
És bizony én komolyan gondolom, hogy sem engem sem mást aki nem akarja szívni a kipufogó gázodat nem kényszerítsd rá erre. Igenis vezesd vissza a kipufogó rendszered direktbe az autód utasterébe és megtudod miért nem akarom és még sokan mások szívni a TE trehány lustaságod következményeit.
Az autó nem való a városba. Igazából semmilyen gépjármű nem való oda. A város az embereké akik élni szeretnének és nem meghalni a zebrán mert TE ugyan nem lassítasz egy hülye kétlábú miatt. Úgy is csak ő sérülhet igaz?
Szóval ki az autóval a városokból és nem csak BPestről.
És bizony a kerékpár megoldás, nem is akármilyen!

Pirx 2009.09.18. 18:01:47

@dmm: Szánalmas vagy nethuszárkám! Nem Párizsban vagy te, hanem jó ha Sorokráron. De vigyázz, mert a netkávézóból ittasan kizavarnak. :)
Egyéb érved nics?

Pirx 2009.09.18. 18:03:55

Na folytassátok egymás között! Sok sikert! :)
dmm! Ha nagyon akarsz még mocskolódni, indpass15@gmail.com. Tedd nyugodtan. A gmail spamszűrője egész jó! :)

dmm 2009.09.18. 18:05:06

@Pirx: látod-látod, ez a diszlexia. épp az imént írtam, hogy budapesten vagyok éppen. vagy tényleg csak annyira ostoba vagy, hogy pár percet nem tudsz abszolválni, ha emlékezni kell...

rondakutya 2009.09.18. 18:05:43

Bedobok valami filmet a player-be Ti addig meg vitázzatok :)
Addig is ki minden gépjárművel a városokból. Legalábbis amíg füstölnek és nem tudnak normálisan közlekedni.

kérdések órája 2009.09.18. 18:19:47

@Pirx: ne pofázzál, cáfold meg . ez milyen sz@r elkenős duma? Ennyi telik tőled? ki nem sz@rja le mit tartasz érvnek. Majd ha a te anyádat csapják el a zebrán akkor mit fröcsögnél?

Rider 2009.09.18. 19:56:49

A múltkor egy futár az alagútban majdnem megvolt (csak súroltam), mert derogált lehúzódnia, legközelebb nem hibázok...

Addel 2009.09.18. 20:02:54

off
Na jó, az estémet már nem tudjátok elrontani.:D

"Tesco szóvivője is kijelentette: a cég azt kéri az áruházaiba betérő Jedi lovagoktól, hogy vásárlás közben ne viseljék kapucnijukat."

Freelife 2009.09.18. 22:55:09

Hát nem semmi amii itt megy...
Kedves bicajosok, vegyétek már észre, hogy senki nem akar lebeszélni titeket kedvenc közlekedési eszközötökről, DE
- ebben a városban sajnos nem megoldott a tömegközlekedés, sőt az autóközlekedés sincs normálisan kialakítva. (statisztika: az autók 20% csak parkolót keres) más nagyvárosokban ez megoldott. (Ott talán biciklizni is jobban lehet.)
- Vannak akik túl öregek, fiatalok, betegek, kényesek, stb. a biciklihez, vagy épp 3 gyereket kell vinniük fél órán belül 4 különböző helyre.
-vannak akik nem tudják ellátni a feladataikat autó nélkül (szállítmányozók, karbantartók, csomagfutárok, stb.)
Az egyszerű feladat csak az lenne, hogy hagyjuk egymást élni .
Én csak azért vagyok ideges (mert bár örülnék ha nem kellene, de a munkámhoz kötelező) autós létemre néha csak a hajszál választ el attól hogy egy figyelmetlen - vagy direkt elém hajtó? - biciklist el ne üssek. Eddig sikerült, de a fizika az fizika és másfél tonnát nem tudok megállítani, sőt irányítani sem egy másodperc alatt. Nem beszélve a kivilágítatlan szellemekről, akiket este észre sem lehet venni amikor valaki szembejön akár egy tompított fénnyel. (A biológia az meg biológia.)
Talán nem is egymással kellene foglalkozni, hanem azokkal akik ezt a helyzetet megteremtették. Sajnos amíg nincs más el kell fogadni, a világon mindenhol szükség van gépjárművekre. Ezt nem lehet visszacsinálni. Sajnos a belváros terjeszkedésével belülről néptelenednek el a városok, aki tud kijjebb költözik, növelve az ingázók számát. Lassan a belvárosi ingatlanokban már nem lakik senki és az utóbbi időben a cégek is elköltöznek külvárosi mélygarázsos irodaházakba. (ld.: ingatlanpiaci felmérések vagy este egy séta a belvárosban. A vásárlást meg mindenki megoldja az utóbbi időkben elszaporodott plazákban -egy helyen mindent.
Szóval, ha elütök valakit pl. a pl. lánchídon, ne engem szidjatok. Én vigyáztam, szóltam, stb. (Régen talán nem véletlenül vezették be a szűk úttesten ezt a szabályt.)
Nem is kell reagálni a leírtakra, csak picit elgondolkozni rajta.

Shitting Bull 2009.09.18. 22:59:48

Basszameg, ezt nem hiszem el: a Lánchídra, az autók közé engedik a bicikliseket? Kurvajó... hogy a picsába fogja a busz kikerülni az ott kóvájgó kétkerekűeket? Mióta először szóbakerült ez az elmebeteg ötlet, azóta valahányszor arra járok, direkt figyelem az áthaladó buszokat, mennyi hely van melletük. Annyi biztosan nincs, hogy biztonságosan ki tudjanak kerülni egy biciklist. :(

Shitting Bull 2009.09.18. 23:04:16

@Ischler79: bocs, de ez tipikus biciklis _hazugság_. Erre nem tudok mást mondani. Mert az, hogy az egyik irányban lépésben halad a forgalom, még nem jelenti azt, hogy a másik irány is ugyanilyen lassú. Egészen addig, míg fel nem megy a hídra egy biciklis és tartja fel a mögötte jövőket, mert a hídon nem lehet kikerülni.

dmm 2009.09.18. 23:12:44

@Shitting Bull: 380 méter hosszú a híd. ha valaki nagyon lassan teker át rajta, akkor sincs egy perc. általában ennél több időt töltenek rajta a kocsik napközben, sőt még este is. hetente kétszer tekerek át rajta oda-vissza, 5 körül és fél 8 körül vissza. még senki nem akart megelőzni, mert valahogy útban volt nekik a többi kocsi...

Shitting Bull 2009.09.18. 23:19:23

@dmm: ez igaz, de ezt majd beszéld meg a tömött buszon nyomorgókkal, akik a biciklis mögött kullognak...

dmm 2009.09.18. 23:22:32

@Shitting Bull: de ezt írom, szinte soha nem gyorsabb az autó a hídon, mint a kerékpár. amikor gyorsabb lenne, az este, éjszaka, amikor viszont tilos kerékpározni rajta. másfelől meg ha valaki nem bír ki 10-15 mp-et úgy, hogy valaki mögött megy, aki nála lassabb, az nagyon gáz. (amúgy 30-as korlátozás van a hídon, tovább más városokban az ilyen hidakat sok esetben forgalommentesítik)

dmm 2009.09.18. 23:25:43

@Shitting Bull: ja, és tudod miért nem kocsival, hanem bringával megyek hetente kétszer arra? pl. mert kocsival kb 35-40 perc lenne az, ami bringával 15 perc.

Shitting Bull 2009.09.18. 23:50:56

@dmm: lehet, hogy nem tűnt fel, de én _buszokról_ beszélek. Az autósok rohadtul nem érdekelnek, de amikor egy szédelgő biciklis mögött araszol egy busz, az qrva idegesítő tud lenni.
És ne magadat vedd alapul, hanem azokat, akik 8-10km/h-s átlaggal közlekednek a városban! Mert jó eséllyel ők is fel fognak menni a hídra.

dmm 2009.09.18. 23:53:07

@Shitting Bull: értem. és mi van azzal, hogy a hídon szinte egész nap a kocsik állnak egymás mögött, és ahogy már írtam a 8-10 km/órát sem abszolválják. őket hogyan kerüli ki a busz?

Shitting Bull 2009.09.19. 00:01:07

@dmm: tényleg nem érted. (te sem).
Nem egész nap és nem mindkét irányban.
Pár napja déltájban jártam ott, Pestről Budára valóban lépésben közlekedtek, ellenben Budáról szépen, tempósan haladtak a Pest felé jövők. Egy biciklis őket is feltartotta volna.

Shitting Bull 2009.09.19. 00:02:16

Ja! És arról nem beszélve, hogy a hídon biciklivel sem fogod tudni kerülgetni az autókat, így aztán szépen vissza fogsz menni a járdára a gyalogosok közé, a gyalogosoknak meg még egy oka lesz az anyázásra: immár szabad az úttesten, miért nem ott mész?

dmm 2009.09.19. 00:10:31

@Shitting Bull: soha nem megyek járdán. lehet, h nem szabályos, de a záróvonalon szoktam menni. ha a hídon napközben van mondjuk egy óra, amikor a buszok is tudnak 30-cal menni, az már nagy eredmény. ha ekkor egy bringa miatt 10 mp-cel később érnek át, az azért nem tragédia. olyankor egyébként a busz sincs tömve, ahogy írtad. nem hiszem, hogy ez a 380 méter és a kerékpár teszi próbára a budapesti közlekedők idegeit.

igazi hős 2009.09.19. 00:28:36

@Shitting Bull: No lássuk: Buda felé épp nincs dugó, akkor a 2 perc alatt (most túloztam, de mindegy) amekkora szünet kialakul a bringás miatt, épp elfogy a sor a Clark Ádám téren. De az Alagútban marad a sor. (Nem a bringások miatt, bár a kamikazék oda is bemennek.)
A másik irányban ugyanez a helyzet, ott a József Attilán fogja utolérni a bringás előtt haladókat.
Amikor tényleg lehet menni (hétvégén), akkor sem veszítesz 1-2 percnél többet, hajnalban és este pedig marad a tiltás.

igazi hős 2009.09.19. 00:37:22

@dmm: Ezt a záróvonalon menést ne reklámozd. A Rottenbiller felüljáró hasonlóan szűk, de egyre többen hagynak helyet a szélén, ha látják hogy bringás jön. Kivéve, he elhúz valaki középen, többnyire robogós, néha bringás vagy nagyobb motor. Akkor többnyire kihúzódnak a szélére, ki az autóját félti, ki a robogóst, de mindenképpen én szívok.

dmm 2009.09.19. 00:40:42

@igazi hős: ez az, hogy néha jön a kivéve. azért ha középen megyek, akkor abból a tükörből látnak, amibe nézni is szoktak, vagy szemből jól lát. de gondolom, majd kialakul.

igazi hős 2009.09.19. 09:50:13

@dmm: Állj, állj: azt mondtam, akkor nem hagynak helyet a szélén (ahol egyelőre szabálytalan, de eléggé veszélytelen előzni) nekem, ha te bemész középre (ahol szintén tilos, és nagyon veszélyes).

dmm 2009.09.19. 10:49:52

@igazi hős: én ezt másképp gondolom. sztem középen biztonságosabb. több a mozgásterem ott, mintha egyszer csak azt veszem észre, hogy húzza jobbra a kormányt, én meg kenődök fel a szalagkorlátra.

dmm 2009.09.19. 10:51:56

@igazi hős: amúgy vezetek autót is, (persze gondolom nem vagyok ezzel egyedül) és a saját tapasztalatom, hogy sokkal többször használom a baloldali tükröt, mint a jobbost.

igazi hős 2009.09.19. 16:18:57

@dmm: Mint autós mondom: ha betartanád a szabályokat, akkor ilyen helyzetben egyáltalán nem kéne a baloldali tükröt nézned, elég lenne besorolnod a felezőhöz.
A "középen biztoságosabb"-ról: ha jobbról előzöm a sort, ők mennek 10-15-tel én 25-30-cal, a sebességkülönbség 10-15. Ugyanez középen ha csak 50-nel jön szembe az autós (pont annyira tartja be a 30-at, mint te a záróvonalat, hisz 50 még egész biztonságos - neki), akkor 80 a különbség.

dmm 2009.09.19. 17:15:29

@igazi hős: na akkor: jobbra tarts annyit tesz, hogy nem a felezőhöz húzódsz, hanem az út jobb széléhez. ha jobbról előzöd a sort, akkor egyfelől szabálytalan vagy, másfelől kiteszed magad az általad is vázolt veszélyeknek

lr 2009.09.19. 17:43:06

Zsír.

Ami meg az Erzsébet hidat illeti, elég lenne 1 sávnyit összehozni (autósávonként -15-20 cm), és mindkét irányból csak a kapaszkodó oldalon szélesíteni a buszsávot zárt bringasávval.
Középen sáveltolás, onnantól nyitott bringasávként buszsávba beleszűkülés, 52-19 nyél :D
Hosszabb távon középen a villamosok visszaállítása.

Kniight 2009.09.19. 21:46:19

@sprec:
NAGYON BÜDÖS VAN A VÁROSBAN!!!
Igen, ez van.

Légyszives nézz meg 20 autót hátulról a városban. Utána 20 buszt. Utána gondolkozz.

Más.

Állj ki a Domusnál az 1-es villamos megállójába és nézz a budai hegyek felé.
(Itt segítek: Egy-két nagyberuházással tönkretették azt a meglevő levegőfolyosót ami Budapest kiszellőztetéséhez kellett.)

igazi hős 2009.09.20. 00:48:28

@dmm: Ez szerintem (félre-)értelmezés kérdése, lassú járművel szorosan az út jobb szélén kell menni, a többivel "az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben" jobbra tartva. (Amikor ezt írták az utak többségén még középen sem volt terelővonal!) Nem véletlen a különbség, Ha azt jelentené, amit te olvasol ki, akkor nem tettek volna különbséget, mindenki húzodjon teljesen le. De inkább arról szól, hogy melyik oldalon menjen a szerencsétlen, nem pedig arról, hogy tapadjon rá a külső záróvonalra. Ha van kerékpáros forgalom, akkor a "forgalmi viszonyok szerint lehetséges mérték" a +1 m, hiszen sávon belül előzhetem őket (és ha végre beveszik a KRESZbe, akkor a kerékpáros is előzhet jobbról).

dmm 2009.09.20. 11:15:11

@igazi hős: a te döntésed, honnan előzöl.

Bartoki 2009.09.20. 22:40:15

"A Főváros közlekedési ügyosztályán végül olyan megállapodás született, amely szerint szeptember végétől reggel hét és este nyolc óra közt szabad az úton is biciklizni. „A nappali, jó látási viszonyok között egy újonnan kihelyezendő, kiegészítő tábla fogja felhívni az autóval közlekedők figyelmét"

Ezek az emberek valami olyan helyen élnek ahol mindig nyár van? Télen már este 5 körül szürkület van, de ezeknek este 8-ig "nappali, jó látási viszonyok" vannak. :))

Bartoki 2009.09.20. 23:02:51

@Addel: "Beszéljünk arról is, hogy a német autógyárak kilobbizták, hogy az euro kategóriákat ne az eddigi gyakorlat szerint a teljesítményhez képesti káros anyag kibocsájtás alapján legyen meghatározva, hanem az autó súlya és a kibocsájtása alapján."

Érdekes, ilyenről sohasem hallottam...
Valami forrás, esetleg?

en.wikipedia.org/wiki/Euro4#Emission_standards_for_passenger_cars

Eszerint a személyautók kibocsátási normái nem függnek a súlytól. Egyedül a teherautónak vizsgáztatott járműveknél (pick-up truck, kisbusz) vannak sávok a súly alapján, de a lényeg nem változik ott sem: Euro5 és Euro6 esetén is gyakorlatilag kötelező a koromfilter a dízelekre, mert másképp nem lehet beleférni.

Jövőre elkezdhetnénk a BKV-buszokat is lecserélni Euro5 motorosokra. Mert jelenleg több mint 400e modern benzines autónak megfelelő PM10 szennyezést generálnak az ócska buszok. :((
süti beállítások módosítása