Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Százmillió bérlést adott a világnak a párizsi bringakölcsönző

2009.09.11. 12:11 - kirk kapitány

A JCDecaux szerint már százmillió ember utazott a kezdetek óta az általuk kitalált rendszerből kölcsönzött bicikliken.

A párizsi cég nagyban exportálja a világ minden tájára a városi kerékpárkölcsönző rendszerét. Elsőként 2003-ban Bécs próbálkozott, majd Cordoba és Gijon is sikeres módszert talált ki. azóta viszont rengeteg város adoptálta a franciák rendszerét. A Velo 2005-től Franciaországon belül is terjeszkedett, majd Írország, Belgium, Luxemburg is bekerült a hálózatba, ami már 60 kisebb-nagyobb várost foglal magában.
 
 
A prototípus, a párizsi Velolib fenntarthatóságával kapcsolatban az idén már felmerültek ugyan aggályok, de az anyacég most teljes erővel rákapcsolt a pozitív önkép sugárzására. A JCDecaux 2008-ban 2,2 milliárd eurós forgalmat ért el, a 2009-es első félév kis visszaesést mutat, 0,9 milliárddal.
 
A Le Parisien az év elején cikkezett arról, hogy véget érhet a Velolib rövid karrierje, ha nem kap állami segítséget. A JCDecaux vezérigazgatója, Remi Pheulpin a lapban bevallotta, hogy az indulás óta szinte az egész, 20 ezer darabos flottát le kellett cserélni. Több mint 7 ezer biciklit elloptak, a csere és a pótlás a mintegy 400 eurós darabáron számolva 8 millió euróba került, és ehhez még hozzájön a szintén jelentős kiadást jelentő javítási költség.
 
A cég azonban nemcsak a bringabizniszben nyomul: világelső például az utcabútor-piacon is, 378 ezer reklámpanellel.

 

Címkék: velolib

39 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr611374929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phrascarica 2009.09.11. 14:09:24

Ha Párizsban ennyit loptak el akkor nálunk egy sem maradna! Halott ötlet, és még mit nem kéne támogatni az adómból VAZZE?
Ami biznisz valakinek és nem életképes önmagától az ne kapjon már állami segítséget, mert ha még 1-2 ilyen faszságot kitalálnak beszüntetem az adófizetést...

PR32 (törölt) 2009.09.11. 14:16:18

Többé-kevésbé egyetértek veled. Ne támogassunk minden jöttment vállalkozót, meg ugye megvan, hogy itt is valaki olyan lesz majd a tender győztese, aki visszatesz a pártkasszába, blabla.
De amiért nem értek veled egyet: igenis bérelhessenek bringát! Tudod, ki fogja bérelni? Igen, főleg a túrista. Talán így kihalnak a Barbie-buszok és társaik, amelyek 30 éves szar régi vacakok, és a Citadellára fel okádják a füstöt. Talán nem éri meg majd, ha nem lesz utas.

PR32 (törölt) 2009.09.11. 14:17:04

@PR32: ja, bocs, az előző ofkorz @phrascarica: -nak szólt

Iustizmord 2009.09.11. 14:22:24

borzasztó 1szerű, annyit kell gyártani hogy mindenkinek jusson egy és akkor nem fogják ellopni. bár lehet hogy ezt már kommunizmusnak hívják

PR32 (törölt) 2009.09.11. 14:25:54

@Iustizmord: azt nem lehet, mert vannak, akiknek az egy nem lenne elég. Tudod, akik az egyenlők között is még egyenlőbbek :)

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.11. 14:26:01

Szerintem marha jó ez az ötlet, én szívesen használnék ilyen kölcsönbringát... Kár, hogy ez Bp-en biztosan nem válna be. Az árak a nagy kasza reményében születnének, de fél év alatt elfogynának a bringák... Szóval a négyzetesen ható "magyar tényező" hamvábaholt ötletté tesz bármit, ami amúgy jó lenne...
Azért azt a megjegyzést még ideszúrnám, hogy a 2008-hoz képest ~19%-kal kisebb forgalmat nem "kis visszaesés"-nek mondanám. De csak mert nagyon garasoskodó vagyok egyébként.

sztrelnyikov 2009.09.11. 14:51:36

No me dejado (nem hagyott el). Ez áll a képen a biciklin. Szerintem elég találó.

Hajnalkám, te ezt nem tudhatod! 2009.09.11. 14:54:33

@Iustizmord: ez meg kellene játszani mondjuk a Porshe gyárnál is, és esküszöm, hogy nem kommunistáznék le senkit! :)))))

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.09.11. 15:14:42

Az senkiben sem merült fel hogy esetleg annak kell eltörni a kezét aki lopkodja?
Kerül amibe kerül, fenn kell tartani a rendszert. Ostobaság nettó pénzügyi eredményt számonkérni a cégen amikor a társadalmi haszna (kevesebb dugó, környezetszennyezés, stb.) plusz a társadalomformáló hatása miatt abszolút megéri fenntartani a rendszert még ha számvitelileg veszteséges is.

szcsongor 2009.09.11. 15:15:01

@phrascarica: Talan az lenne a lenyege, hogy minel tobben bringazzanak a varoson belul es ne a segguket meresszek az autoban. Hidd el, a levego is tisztabb lenne, meg annyi dugo se lenne a varosban, de hat vannak, akik nem tudnak negynel kevesebb kerekben gondolkodni, ha kozlekedesrol van szo...
Egyebkent most nyaron volt szerencsem kiprobalni a Vélibet Parizsban es nagyon tetszett, leszamitva nehany kellemetlenseget, amikor csak rossz biciklit talaltam az allomasokon, vagy semennyit, mert a sok turista mind hasznalta eppen. Na de ez meg pont bizonyitja, hogy szukseg van egy ilyen rendszerre.
Ezen a sok ellopott biciklin meg csodalkozom, mert az allomasokon levo bringakat eleg erosen otttartja a zarszerkezet, ha meg a kikolcsonzottet nem viszed vissza, akkor ugrik a 150 euro kaucio... Jo, mivel minden masodik utcasarkon van allomas, raadasul a kulvarosi reszeken is, elkepzelheto, hogy ejszaka szepen nekiestek komolyabb szerszamokkal a bicikliknek, es ugy loptak el oket a helyukrol. Nem is hiszem, hogy Budapesten rosszabb lenne a helyzet, Parizsnak is vannak "nyocker" reszei...

Kivancsi 2009.09.11. 15:32:40

Nagyon negativan latjatok a vilagot...

10 evig uzemeltettem sporteszkoz kolcsonzot Budapesten kozel 10E berlom volt..
Voltak razos szerzodeseim DE egyetlen egyet sem loptak el!!!
Ceget eladtam ma is uzemel neten megtalalhato!

Aki bedugja a kartyajat ebbe a gepbe az nem lopja el a kerekpart..
Ezeknek specialis alakjuk es kikepzesuk van azonnal bukta aki ilyent hasznal esetleg nehany alkatresz es mint feldarabolt vad erhet valamit...
Talan par "femet" gyujtogeto nepcsoportnak ertekes lehet??? Habar???

ehhh 2009.09.11. 15:48:48

Marseilleben is van velibe, es nem igazan a turistak hasznaljak, helyieknek is tok jo, a lenyege, hogy veszett olcso, talan fel ora ingyenes, utana meg 0,5-1 euro korul van egy ora. ahhoz, hogy elvehesd a biciklit, be kell nyomnod a bankkartyadat, tehat tudjak, hoyg mikor ki vette fel, es adta le, valamint be van kamerazva, ha celzottan probalna valaki elkotni sokat. szerintem fasza otlet.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.11. 16:08:03

@Kivancsi: Lehet, hogy igazad van, de a post szerint 7000 bringának kelt lába, ami az én kicsinyes világlátásom szerint elég sok.
Meg talán nem azok nem viszik vissza általában, akik a kártyájukkal kibérelték, hanem esetleg azok akik ezeket a bérlőket két sarokkal odébb a nyeregből lepofozzák - örökkétermő bodzamezők híjján csak a megélhetés kedvéért...
De ha volna ilyen és hasonló feltételekkel működne nálunk is, akkor a tököm ülne metróra, meg miegymásra, ha a vonaljegy áráért a Déliből a melóhelyemig tekerhetek (az év nagy részében) - végig bringaúton, hosszába át a Margitszigeten... De messzebb van ez, mint gondolnám...

Qju 2009.09.11. 16:39:14

? 400.00 EUR = 108,935.43 HUF

Mi a lófütty kerül a képen is látható középszerű bringán ennyibe?
Nagyon nagy jóindulattal maximum a felét éri (adóval).
A rajta lévő reklámfelületet is el lehetne adni pl: havi 10,000 HUF -ért és akkor egy fél év után akár el is "lophatják" mert már ingyen van.
De ha "ingyen van" akkor mi értelme lenne ellopni?

igazi hős 2009.09.11. 17:11:41

@Qju: Kis szériás, egyedi gyártás, nagy igénybevételre tervezve (lásd első dobfék, de talán hátul is az van) és nem kínai, hanem francia munkás bérével. Mennyi idő összerakni egy bringát, 3 óra, 5 óra? Legyen csak 30 EUR órabér, már elment a negyede...

spag · http://railzone.nl 2009.09.11. 17:12:07

Az nem baj, ha eltűnnek bringák, amíg aki bérli, annak a kártyájáról levonják a megfelelő összeget.

Voltmár, de a tavaszi sírás azért volt, mert több támogatásért lobbizott a jcdecaux, ezért csinált úgy, mintha halódna a rendszer. Amúgy nem.

És tényleg Vélib.

terror 2009.09.11. 17:12:50

@Karmadealer: Arrol ne is beszeljunk, hogy ~19% minusz, meg lopjak -> szuntessuk be.

Hogy is all pl. a GM? Mekkora allami tamogatast kapott? De most ez reszletkerdes, nem akarok feszkot, csak gondolkodjunk mar logikusan (phrascarica).

Elszomorito, hogyha lopnak, csalnak, hazudnak, akkor ne tegyunk semmit, ami hasznos, mert ez a standard. Fel kene ebredni...

terror 2009.09.11. 17:14:22

@igazi hős: Plusz elvileg egyedi alkatreszek, legalabbis itthonra olyat akarnak. Feltetelezem, hogy kulfoldon sem ostobabbak.

Amit el lehet lopni, azt el is lopjak, tokmindegy, hogy mennyit er, vagy mit lehet vele kezdeni...

Sátán meg a Jocó 2009.09.11. 17:19:21

Párizs erősen -és ez finom kifejezés- bevándorlófertőzött, kik mentalitásilag egyáltalán nem különböznek a mi bodzaszedőinktől. Sőt!

Inkább vigyázó szemetek Koppenhágára vessétek, bár az ottani nácifasisztarásszistá kormányzat vaskézzel ügyeli a rendet, fütyülve mindenféle lilagőzös PC-beszédre.

csgabor 2009.09.11. 17:23:56

Itt Lausanne-ban úgy megy a dolog, hogy kb. 500 forintért kiválthatsz egy azonosító kártyát, amivel aztán ingyen lehet kölcsönözni, max. három órára. Mivel nem muszáj ugyanoda visszavinni a bringát, hanem több helyen is le lehet tenni a városban, ez tök jól működik.

A másik lehetőség, hogy otthagyod az útleveled vagy a személyidet, és estig kell visszavinned a bringát. Persze ez is ingyen van. Túristáknak kiváló.

es2300 2009.09.11. 18:51:26

@phrascarica: az ugye megvan h a bkv es a mav minden evben tobb 10mrd veszteseget termelnek
a te adodobol

a nagy levin 2009.09.11. 18:51:41

A párizsi bringákat Tószegen gyártják, tehát magyar munkabérrel kell számolni. Mássképpen fogalmazva: minél drágább Párizsnak, annál jobb a magyar vállalkozónak és az üzemnek... :-)

A rendszer működhetne, egy-két okos ötlettel lehet javítani a biztonságot is.

Szerintem nem a dokkolóállomásokon lopják a gépeket, hanem amikor valaki kölcsönveszi, sokszor otthagyják, amíg pl. bemennek egy boltba, egy ismerőshöz vagy ilyesmi.

ladislaus 2009.09.11. 19:48:05

13átol Dublinban is ilyenek lesznek. Itt a tarifa érdekesen alakul. Éves tagsági 10eur, 3 napos 2eur. Első fél óra ingyenes aztán 1 ora 0,5eur, 2 ora 1,5. 3 ora 3,5 és 4 óra 6,5eur. Minden extra ora ezt követően 2 eur. Szerintem drága! Viszont ha valaki csak reggel használja akkor ingyen tekerhet reggel munkába és vissza. :) Ezt fogom tenni mert a házunk előtt van ilyen és a munkahelyem előtt is :)

spag · http://railzone.nl 2009.09.11. 20:01:34

@csgabor: hol vannak iylen kölcsönzőhelyek? 2006 tavaszán cask Renens VD-nál meg egy helyen a belvárosban volt, de már akkor is ingyen.

Illetve vannak akksis bringák is? Mert azért ott elkél.. köszi az infót.

Nancsi 2009.09.11. 20:31:53

phrascarica: Már beszüntettem, hasonló okok miatt. Pl BKV, MÁV éves szinten annyival van támogatva, mint amennyiért egy pár100 fős céget venni lehet. És csak romlik a színvonala mindnek.
Nincs ingyen ebéd. Ha a bringások szeretnének bringakölcsönzőt, dobják össze rá a pénzüket, és csináljanak maguknak. Nekem nem kell.

Phrascarica 2009.09.11. 21:20:51

@es2300: meg van, azért nem kéne még tetézni
@Nancsi: egyetértek, miért én fizessem ezt is, nekem van bringám, vegyen más is, de ne az én pénzemből, hanem a sajátjából
@szcsongor: rendben bringázzanak, én is szoktam (a saját pénzemből), a dugó meg hasznos, abból fizetik a MÁVot,BKVt
@PR32: :) ha körbenézel a városban van már bringakölcsönző, nem is egy méghozzá ÜZLETI ALAPON! Minek még egy amire adót lehet költeni?

Phrascarica 2009.09.11. 21:25:20

@phrascarica: a :) a MÁV és BKV UTÁN van!
A lényeg hogy aki autózni szeretne az autózhasson, aki bringázni az bringázhasson. Ha az autózás káros akkor be kell tíltani, aztán mehetünk vissza a bronzkorba. De a betiltják akkor benne vagyok, de akkor a repülőgépeket és hajókat is be kell, mindenki maradjon a seggén otthon és termesszen krumplit és paradicsomot (kicsit egyszerűsítve)

Stiel 2009.09.11. 21:40:02

@phrascarica: a cél az, hogy csak azok autózzanak, akiknek tényleg szükséges. Nem teljesen világos, hogy ez pontosan mekkora kör, de az biztos, hogy a jelenleg autózók számának töredéke.

És komolyan nézd meg Koppenhágát, ott működik, és mindenkinek jobb.

Jolly Jason 2009.09.11. 22:17:25

Szerintem a barcelonai megoldás nagyon jól átgondolt. Agydinamó, agyváltó olyan az alakja a különböző méretű kerekek miatt, hogy mindenki tudja, hogy kölcsönzős és alapból, ha rá nézel hát... ;-D Sajnos nem próbáltam, de a helyiek és a turisták egyaránt lelkesen tolták vele. Nem is nagyon volt senkinek saját biciklije vagy néhány Dechatlonos semmi komoly gép...

kepfeltoltes.hu/view/090911/barcelona_bringa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Phrascarica 2009.09.11. 22:21:10

@Stiel: Na ja aztán meg jönnek az egyenlőbbek, meg a roki kártyások, a pártemberek, a jó elvtásrsak, az "életmentők", a gyomrom felfordul... akkor már inkább mindenki.
A parkolási rendszer is éppen ezért rossz, a sok roki kártya miatt.
Nem nézem Koppenhágát (leszarom), túl messze van, én meg itt élek, nem értem hogy egy teljesen más módon élő társadalom hogy jön ide? Mi magyarok baromira tudjuk hogy hogy mennek máshol a dolgok, és hogy mit kéne átvenni, de ez nem ilyen egyszerü, mert akkor át kellene venni mást is a mentalitásukból, az meg nem megy! Nem lehet 1-1 jó nekünk tetsző dolgot kiemelni egy társadalomból, úgy hogy a szart nem nyeljük le, ha érted mire gondolok...

cso zsi 2009.09.11. 22:49:29

index.hu/tudomany/2009/09/11/ausztralia_bocsajtja_ki_a_legtobb_co2-t/

"Bár egy főre leosztva nem bocsájt ki sok üvegházhatású gázt Kína, összességében jelentős szennyező.

A klíma melegedését okozó széndioxid kibocsátásában az ausztrálok lettek a világelsők - állapította meg a Maplecroft brit üzleti kockázatelemző cég. Az egy főre számított CO2-kibocsátás évi 20,58 tonna Ausztráliában, ami 4 százalékkal több, mint az Egyesült Államokban.

A harmadik, negyedik és ötödig helyen egy főre számítva Kanada, Hollandia és Szaúd-Arábia áll."

Ha Hollandia a negyedik legjobban szennyező, akkor talán mégis meg kéne szüntetni a bringázást.

"Egy főre számítva Kína és India CO2-termelése csak szerény 4,5 illetve 1,6 tonna évenként.

De abszolút mennyiségekben kifejezve más a sorrend. Ausztrália egy főre nézve ugyan ötször nagyobb széndioxid-kibocsátó, mint Kína. De összességében Kína hússzor több széndioxidot juttat a légkörbe, mint a déli földrész."

Ha mégis Kína a problémásabb, akkor egyértelmű, hisz ott sokkal többen bringáznak.

A kerékpáros országok a legszennyezőbbek. :)))))

spag · http://railzone.nl 2009.09.11. 23:06:52

@cso zsi: meg hát sokat fingnak a tehenek.

Iustizmord 2009.09.12. 11:01:24

@a nagy levin:

nem egy Accel nevű HOLLAND cégé a tószegi gyár?

s.o.v.i.e.t 2009.09.12. 16:06:16

mondom a bevezetés technikáját és a költségeket.

Csinálsz Bt-t szinte ingyen. Veszel egy hideg vágót. Elszámolod költségnek. elmész, vágsz egy biciklit valahonnan. Kész a bázis. Veszel egy lakatot is.

vágott biciklit kiadod.
kiadod hozzá a vágót is.
ha elkötik, akkor köteles a bérlő vágni egy másikat.
ha bringa nélkül tér vissza, akkor megfizetteted vele, mert ő is ludas, ha nem vágott másikat.
=> kerékpár létszám marad.

hasznot visszaforgatod és veszel még biciklit és minden biciklihez vágót.

költséghatékonyabb, ha csak vágókat veszel.

piacteremtés-hiánykészlet kalkuláció-hiánypótlás. zárt rendszer.
amortizáció megoldása.
egyet vihet 2-t hoz akciók félévente. sorsoláson vesz részt mindenki, aki a kikölcsönzött paripa mellé egy szerzeménnyel tár vissza.

minőség akció minden nap.
Aki jobb bringával tér vissza,mint amivel elment, az a minőségjavulás felét igazoló kupont kap. lekölcsönözhető. pl: szakadt Puch helyett full carbon Scott.. 1 éves ingyen bérlet.

Mon3 2009.09.14. 13:33:14

@Nancsi: Én a sztráda építés miatt szüntetném be az adófizetést. Miért az én pénzemből építik az utakat, amikor én nem is használom. Kizárólag az autósok fizessenek!!!!!
Most már látod, hogy milyen korlátolt vagy?

Mon3 2009.09.14. 13:50:46

@phrascarica: Szerintem a kettős mércét kell megszüntetni. Amikor az autós közlekedést összehasonlítják a vasúttal, akkor kiszámítják, hogy a vasúti drága, körülményes, szar, stb. Makrogazdasági szinten a vasúti közlekedés sokkal gazdaságosabb, csak amíg a vasút költségeibe beszámítják a pálya építését is, addig az autósok alá készen odatolják az utat. A vezetők végkielégítésével nem foglalkozva, mindkét esetben az államnak kell állni a pályépítést, da vasútnál elvárják, hogy önellátó legyen, és óriási adósságról és veszteségről beszélnek, ami álszent, hazug szemfényvesztés... Vasutat és kerékpárt! Ez nyugaton megy, nálunk miért nem?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.09.16. 10:26:09

@ehhh:
Barcelonában kifejezetten a helyi lakosok számára üzemeltetik a hálózatot:
- angolul ki sincs írva semmilyen infó, csak spanyolul + katalánul,
- valamilyen állandó kártyát kell kiváltani hozzá.
süti beállítások módosítása