Felemás eredmény született a múlt héten átadott Szabadság híd biciklis tesztjén. A hidat egyrészről ugyanis jól kerékpározhatónak találtuk az összes létező burkolaton végiggurulva. A járda sima, nem ráz, és nem mutatja a Lánchíd szindrómát, azaz elég széles ahhoz, hogy akár két biciklista és 2-3 gyalogos is elférjen egymás mellett. Nyilván ez lesz a legnépszerűbb a bringások körében, hiszen a budai bicikliútról mindkét irányból a híd járdájára lehet a legkönnyebben rákanyarodni.
A délutáni fényben jó volt oda és vissza végiggurulni az úttesten is, mert remek az új burkolat, és a villamos sínek felé a sávot nem zárják el terelőelemek, félgömbök, így az autók a nagyon szűk sávban is ki tudják kerülni a biciklistát. Szerencsére a sáv annyira szűk, hogy a legvadabb autós fejében sem fordul meg, hogy a sávban maradva, centizve előzze le a biciklistát.
Végül pedig azoknak, akik a villamossínre esküsznek, ott van a betonelemekkel borított középső sáv, amelyre a már említett okokból bringával is könnyen fel és le lehet hajtani.
A vidám képet csak az árnyalja, hogy szabályosan csupán a bátor kerékpárosok használhatják a Szabadság hidat. A budai kerékpárút felfestése is egyértelműen jelzi, hogy a járdára a KRESZ szerint már nem hajthatunk fel.
A csúcsforgalom idején biztonságosnak számító, sínek közti terület használata nyilvánvalóan teljesen illegális.
A bringások előtt a keskeny sáv marad nyitva, amelyet azonban záróvonalak határolnak, így az autósok a szabályokat betartva nem előzhetik le a bicikliseket. A két hídfőnél álló egyetemekre biciklizők így hosszú kocsisorok kíséretében vonulhatnak át a hídon, már ha mindenki szabályosan közlekedik. Ami persze Budapesten sosincs így, tehát boldogan használhatjuk a felújított hidat, ahogy eddig.