Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nehéz szabályosan biciklizni a Szabadság hídon

2009.06.08. 19:34 - Földes András

Felemás eredmény született a múlt héten átadott Szabadság híd biciklis tesztjén. A hidat egyrészről ugyanis jól kerékpározhatónak találtuk az összes létező burkolaton végiggurulva. A járda sima, nem ráz, és nem mutatja a Lánchíd szindrómát, azaz elég széles ahhoz, hogy akár két biciklista és 2-3 gyalogos is elférjen egymás mellett. Nyilván ez lesz a legnépszerűbb a bringások körében, hiszen a budai bicikliútról mindkét irányból a híd járdájára lehet a legkönnyebben rákanyarodni.

A délutáni fényben jó volt oda és vissza végiggurulni az úttesten is, mert remek az új burkolat, és a villamos sínek felé a sávot nem zárják el terelőelemek, félgömbök, így az autók a nagyon szűk sávban is ki tudják kerülni a biciklistát. Szerencsére a sáv annyira szűk, hogy a legvadabb autós fejében sem fordul meg, hogy a sávban maradva, centizve előzze le a biciklistát.

Végül pedig azoknak, akik a villamossínre esküsznek, ott van a betonelemekkel borított középső sáv, amelyre a már említett okokból bringával is könnyen fel és le lehet hajtani.

A vidám képet csak az árnyalja, hogy szabályosan csupán a bátor kerékpárosok használhatják a Szabadság hidat. A budai kerékpárút felfestése is egyértelműen jelzi, hogy a járdára a KRESZ szerint már nem hajthatunk fel.

A csúcsforgalom idején biztonságosnak számító, sínek közti terület használata nyilvánvalóan teljesen illegális.

A bringások előtt a keskeny sáv marad nyitva, amelyet azonban záróvonalak határolnak, így az autósok a szabályokat betartva nem előzhetik le a bicikliseket. A két hídfőnél álló egyetemekre biciklizők így hosszú kocsisorok kíséretében vonulhatnak át a hídon, már ha mindenki szabályosan közlekedik. Ami persze Budapesten sosincs így, tehát boldogan használhatjuk a felújított hidat, ahogy eddig.
 

296 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr241172177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.06.09. 19:30:42

@Ebzon: az engem, biciklist is rettenetesen zavar, amikor rendes bicikliút mellett, az autókat feltartva bénáznak egyesek. (Lásd pl Andrássy út az Oktogontól kifelé)

De pl a Római tipikus kirándulóhely, ahol a bringásnak ugyanannyi joga van tekerni, mint a gyalogosnak sétálni. A Szentenderin biciklizni viszont megint faszság, hiszen ott a 6os, bár az ártéri szakasz csak akkor járható, ha nincs kinn a Duna.

Ebzon 2009.06.09. 19:31:05

@imi0216: Hát én pont türelmes ember vagyok ,de ide is már azért írok ,mert olvasom hogy milyen barmok vannak itt és ilyenkor nekem is muszály beleszólnom.Az meg tökmind1 hol járok ,itt Magyarországon a legtöbb embert lelehetne ütni(sőt még be is lehetne zárni).Na mind1 lényeg ,hogy itt nem csak az autós a hibás,hanem a bicikliseknek is GYÖKERESEN megkell változniuk ,jah meg megkéne nézni térképet ,hogy holvan bicikliút és tudatosan kerülni a forgalmat ,nem pedig durrbele megyek a szentendrein ,mert az gyorsabb(ami nem igaz) és vagy idegesíteni az autóst(ha olyan) ,vagy nem

lápi lidérc 2009.06.09. 19:32:47

@imi0216:
Te, a sarkon az a te anyád. Az, amelyik könyörgött a hajléktalannak, hogy már a bableves sem kell, csak dugja meg. Csak a szaga miatt a hajlétalannak nem volt hozzá kedve. Pedig anyád mondta is, hogy ez mind semmi, szagolnák csak a fiát, akit kiszart, és azóta is barna és szarszagú.

nedudáljparaszt 2009.06.09. 19:33:32

@Ebzon: A KRESZ nem kötelez útvonalváltoztatásra. Annyit ír elő, hogy ha az adott útszakaszon van kerékpárút, annak a használata kötelező.
Ha egy párhuzamos utcában van kerékpárút, attól nem kötelező arra menni.

lápi lidérc 2009.06.09. 19:33:55

@efes:
Nem, az itt ámokfutó biciklis seggfejeket nézze meg. Európában ugyanis be kell tartani a szabályokat, amire pont ti nem vagytok hajlandóak, seggfejkém.

cirkuszos 2009.06.09. 19:35:01

@Ebzon: egyetértek; bringásként is idegesítő, ha valaki ennyire überfasza. Nekem sem jobb tőle.

Ebzon 2009.06.09. 19:35:02

@efes: Én nem a partról beszélek ,hanem a Királyok útjáról aminek köze nincs a turistákhoz(szerintem,ugyanis nemhiszem ,hogy reggel 6-7-8 órakor ott túristák kovályognának) ,a parton pl nyugodtan tekerhetne ,vagy mint pl említettem van feljebb bicikliút.Vagy múlkor is libasorban teker az úton apu,anyu és két 12 év alatti kiskölök(egyszerűen életveszélyes főleg gyerekkel),és én stresszelek(nem a szülő) ,hogy nehogy kikacsázzon elém a gyerek...

lápi lidérc 2009.06.09. 19:36:48

@cirkuszos:
Erre már adtam választ föntebb, tanulj meg olvasni, vagy kérd meg az olvasni tudó szomszédodat a gettóból, hogy olvassa föl neked, és magyarázza is el. Mondtam már ezt is.
Ja, és én megnéztem azt is, mi az a 7/a pont.

Ha nem lennél ekkora barom, elsőre is megértetted volna.

Ebzon 2009.06.09. 19:37:43

@nedudáljparaszt: Na neved jellemez ,pontosan erről beszélek ,hogy a te fajtád kitalálja neki melyik a jó útvonal ,mert te király vagy.Szarok a KRESZRE van a világon olyan hogy ELŐZÉKENYSÉG.Lehet ha te ott tekernél ahol neked van kijelölt út szakasz ,akkor az autós nem idegeskedne rajtad ,vagy ezt nehéz felfogni ?

imi0216 2009.06.09. 19:38:33

lápi fos, ez annyira gyenge válasz volt, mint te. Bár mit is várhatnék egy ló és egy sarki k*rva csodálatos szerelmének gyümölcsétől??

lápi lidérc 2009.06.09. 19:38:50

@nedudáljparaszt:
De mondjuk az út szélétől 50 centire haladó kerékpárutat kötelező lenne használni, de azt sem használjátok.

nedudáljparaszt 2009.06.09. 19:38:51

Van itt moderátor?
Ha igen, lenne-e arra lehetőség, hogy imi0216 és lápi lidérc valamely másik fórumon diskuráljanak?

Ebzon 2009.06.09. 19:39:34

@nedudáljparaszt: Jah másik meg Királyok útján mindkét oldalon mehetne 1 utcával arrébb(1 db kocsi nem megy ott) ,de a te értelmezésed szerint ne is menjen oda mert nem köteles GRATULÁLOK

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.06.09. 19:40:02

Én betartom a KRESZT, amíg ésszerű. De nem fogok öt percig állni a pirosnál, ha nem jön semmi. Értelemszerűen, ha jön, akkor nem hajtok alá. Azonkívül, minden autósnak elsőbbsége van, hiszen ő a hülyébb. Ennyire egyszerű. Miattam még senki nem szenvedett balesetet, én is csak egyszer estem el járdán, tolva a biciklit, mert 5-el több sörrel kísértem le a pálinkát, amit ittam, mint kellett volna.

cirkuszos 2009.06.09. 19:40:06

@nedudáljparaszt: Persze, nem kötelező, de belátás is van a világon. Ha egy utcával arrébb van bringaút, ésszerűbb ott menni, nem a szabályokat lobogtatni. Hasonló eset, ha valami húsz évig járda volt, mindenki megszokta, majd húztak rá egy sárga csíkot, csak ottmaradt közben a lámpaoszlop, a buszmegálló meg a bolt kijárata azt a kollegák anyáznak a szerencsétlenkedő gyalogokra...

lápi lidérc 2009.06.09. 19:40:49

@imi0216:
Anyád lóval is?
Az még el bírta viselni a szagát?
És csak most árulta el, hogy te vagy a fehér ló fia, vagy már korábban is tudtad?

nedudáljparaszt 2009.06.09. 19:40:56

@Ebzon: Hohó, akkor én is szarok a KRESZ-re.

Te jogod eldönteni, hogy autózol ha azt gyorsabbnak vagy kényelmesebbnek érzed.

Nekem meg jogom van eldönteni, hogy a Margit krt-on biciklizem és nem a Moszkva tér és a Margit híd közötti bicikliúton, ahol 3-al több a lámpa.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.06.09. 19:41:18

@Ebzon: ismerem, azok barmok, én már be is szóltam többnek is, jellemzően csak néztek. bringás vagyok.

nedudáljparaszt 2009.06.09. 19:43:47

@cirkuszos: Természetes, de aki közlekedésre használja a biciklit és ugyanazon az útvonalon megy nap mint nap, az előbb-utóbb úgyis rátalál a leggyorsabb útvonalra.
A családomban van egy autósról átnyergelt biciklis. Amíg autóval előzgette a bicikliket a Városmajor utcában addig mondogatta, hogy miért nem a fasorban a bicikliúton mennek. Amióta ő is biciklizik, már tudja, hogy miért nem.

lápi lidérc 2009.06.09. 19:43:57

@efes:
Na ez meg a másik.
Szondáztatni is kellene a bicikliseket, ugyanis alkoholos állapotban biciklizni is ugyanúgy tilos, mint autót vezetni. Zéró tolerancia.

A rendőrök helyében beállnék a romkocsmák környékére, 2 nap alatt megtermelhetnék a kapitányság éves költségvetését.

Ebzon 2009.06.09. 19:44:03

@nedudáljparaszt: Asszem mindketten tudjuk ,hogy ez retorikai fogás volt ,de úgy látom te csak gerjeszteni akarod az indulatot.

lápi lidérc 2009.06.09. 19:45:45

@nedudáljparaszt:
Tudod, miért nem?
Mert a rendőrök még nem büntették meg néhányszor.
Rá kell kényszeríteni a bicikliseket a szabályos közlekedésre. És ez máshogy nem megy, csak kemény büntetésekkel.

Ebzon 2009.06.09. 19:46:00

Én 1 konkrét példát hoztam föl ahol értelemszerű másik útvonalat választani(nem azért mert nekem az a jobb,hanem azért mert mindenkinek az lenne a legjobb)

nedudáljparaszt 2009.06.09. 19:46:27

Nincs szüksége arra az indulatnak, hogy még én is gerjesszem és nem is szándékom. De mégis érdekes, hogy a KRESZ csak ott érdekes, ahol korlátozó a biciklisekkel szemben, ahol megengedő, ott meg nem.

cirkuszos 2009.06.09. 19:47:23

@lápi lidérc: a 7/a alatt erre gondolsz:
(7) Tilos

a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni

Ha igen, ez most hogy jön ide?
Egyébként nem adtál választ a kérdésemre, csak hisztizel. A KRESZ nem ír olyat, hogy járdán soha nem szabad bringával közlekedni, ennek ellenére, te ezt állítod, majd bőszen hivatkozol a szabályokra.
Itt a gettóban a szomszéd nem tud olvasni. Másold be inkább te még egyszer, hadd okuljak, tehát, hogy akkor hogy van az, hogy szerinted járdán SOHA nem lehet bicajjal közlekedni.

nedudáljparaszt 2009.06.09. 19:47:29

@lápi lidérc: Érdeklődnék, hogy a Városmajor utcán való kerékpáros közlekedés a KRESZ melyik pontját sérti?

nedudáljparaszt 2009.06.09. 19:50:36

@cirkuszos: Na ez is egy milyen szabály?
Ugye 12 éven aluli gyerekek elég gyakran kisérővel közlekednek. Főútvonalon a KRESZ szerint a gyereknek fönt kell mennie a járdán a faternak lent kell mennie az autók között.

Ebzon 2009.06.09. 19:51:52

@nedudáljparaszt: Mint már mondom én 1 konkrét példát hoztam föl ,saját tapasztalatokból(nem 1szer ,hanem sorozatban megismétlendő dolgok ezek) és mint látom ,nem csak én "ismerem" ezeket a barmokat (ahogy föntebb írták).Tehát mivel itt lakom 20 éve békáson ,nagyon jól tudom milyen itt a biciklis "kultúra"(kölön köszönet a bicikliseknek akik nem tartoznak ide).Azt sem értem hol kéne megengedőnek lenni én pl még biciklis büntetést nem láttam ,viszont sok szabálytalankodót(szerintem ez épp elég engedékenyység) .lápi lidércnek igaza van abban hogy csúnyán bűntetni kéne(persze ugyanez autósokra ,szabálytalanul közlekedőkre)

cirkuszos 2009.06.09. 19:51:59

@nedudáljparaszt: hű, ez tényleg kemény, bele se gondoltam...

bocage 2009.06.09. 19:54:31

@lápi lidérc:
Na csak haladunk valamerre. Ez egy szélsőséges álláspont, a másik véglet, hogy tiltsuk ki az autókat. Egyértelmű, hogy egyre szarabbul lehet autózni a városban, ennek számos oka van. Ugyanakkor érthető, hogy sokaknak jelenleg nincs más lehetősége. Finoman szólva a BKV is küzd kihívásokkal. A hülye magyarja meg eltanulta Európától, hogy lehetne másként is a dolog: kerékpár, jobb tömegközlekedés, P+R stb. A városvezetés meg kullog az ígények és persze az esmények után.
Szerintem a város a változás állapotában van, kerékpározás már (újra) elkezdett terjedni, ugyanakkor még sokminden hiányzik Budapest egészségesebb arculatának kialakításához.
Ezt a korszakot, amely magyar mércével lehet, hogy fél életünk lesz lehetőleg úgy kéne átvészelni, hogy egymásra figyelve, de a másikat respektálva közlekedünk.

gotse 2009.06.09. 19:56:56

@lápi lidérc: Kitaláltam:) Te tuti bringás vagy és azért írsz, hogy az autósokat lejárassad. Anyázzál egy jót válaszként:)

Senki se járdázzon, a kerékpár jármű, az úton a helye! A dugóban punnyadóknak meg hadd főjjön a fejük, hogy haladsz. Az is frusztráló lehet a számunkra, hogy évről évre több a bicós...

nedudáljparaszt 2009.06.09. 19:57:30

@Ebzon: Természetesen aki szabálytalan, meg kell büntetni - de arányában azzal, hogy a szabálysértés mennyiben jelent veszélyt másokra.

KRESZ-t betartó kerékpározás olyan mint a házasság előtti szüzesség. És azért olyan, mert a KRESZ egyrészt nem mai állapotban gondolkozik és nem bicikliben.

A cikk pont egy ilyen helyzettel foglalkozik. A Szabadság hídon a KRESZ-nek megfelelő közlekedés a legveszélyesebb és egyben a forgalmat legjobban akadályozó. A járdán való közlekedés eggyel már veszélytelenebb és szabálytalanabb. A legveszélytelenebb és legszabálytalanabb pedig a villamossíneket használni.
Ott igazából egyfajta veszélyhelyzetet ismerek: Szemből jövő villamost szirénázó autó előzi.

nedudáljparaszt 2009.06.09. 19:59:53

@gotse: Alapvetően ezzel asszem sokan egyetértünk. A hidak kivételt képeznek, mert, ahogy az imént írtam, belátható, szemben egy utcai járdával, ahol bármelyik kapun bármikor kitolhatnak egy kukát.

cirkuszos 2009.06.09. 20:00:30

@nedudáljparaszt: meg a csúcsforgalomban tötyörészést megunó, ezért a villamossínt alkalmilag igénybevevő autós-motoros

Ebzon 2009.06.09. 20:02:25

@nedudáljparaszt: Hát azt sztem már a biró döntse el,de sztem nekem meg a munkámat veszélyezteti ,ha elöttem taknyol el(nyiffan ki) a biciklis és pl áll fél órát a forgalom.Ez megint csak arra példa ,hogy nekem lehet ez is veszélyeztetés.Persze ez a példa nem állja meg a helyét,de azért mégis érzékelhető,hogy attól hogy ő veszélyezteti magát ,attól még én stresszelek rajta és mint tudjuk a stressz öl

Ebzon 2009.06.09. 20:05:04

Végeredményben ezért is mondom ,hogy nemérdekel hogy ott is közlekedhet,mert nincs semmi tekintettel rám amikor ott közlekedik az én utcámban.Amikor van kijelölt bicikli út kb 20-30 méterrel odébb (azt meg nemondja senki ,hogy azért nem megy ott mert messzebb van)

nedudáljparaszt 2009.06.09. 20:08:21

@Ebzon: Több oka lehet, hogy miért nem megy ott. Lehet, hogy nem jó a bicikliút (mondjuk járdán van vezetve és sok a gyalogos). Lehet, hogy máshova vezet mint ő menni akar. Lehet, hogy életében először megy biciklivel a III. kerületben és fogalma sincs, hogy egy utcával arrébb bicikliút van - még pedig táblákkal nem vagyunk nagyon elkényesztetve.

bocage 2009.06.09. 20:10:51

@Ebzon:
Gondolom neked munkaeszköz a kocsi. Akkor neked is érdeked, hogy a városban jobb és biztonságosabb feltételekkel lehessen közlekedni.
Kerékpár+jobb tömegközlekedés+ robogó=kevesebb kocsi a városban, ez egy vállalkozónak kevesebb dugóban töltött időt, napi szinten több ügyfelet és több bevételt jelent.
Igaz, ehhez egy sokkal jobb városvezetésre is szükség lenne. De könyörgöm lehetőleg ne vegyük át az ő stílusukat. Legyünk szolidárisak egymással. Ez persze egyaránt vonatkozik a bicajos, autós, robogós, traktoros, hajós és gyalogos bunkókra is.

imi0216 2009.06.09. 20:13:54

lápi szar, miután engem ismételsz, sajnálom rád a szót. Ja, anyád véletlenül belefejelt az asztal sarkába. Sír és kéri, hogy ne kommentelj többet.

Ebzon 2009.06.09. 20:16:54

@nedudáljparaszt: Hát a táblába pont beletalálták ,mert itt pont kiírják ,hogy árpádhídig (ott)--> megy a bicikliút.Másrészt nemhiszem hogy a gyerekekkel tekrő szülők ne tudnák hol vannak.Ha máshova vezet lekanyarodik ahol kell,nemhiszem hogy sokfelé mehetne(mehet a DUnába ,vagy a Szentendreire ez azért nem nagy választék,bocs mehet még északra és délre).És igen pont ezaz ,aaz okokat keresi mind1ik ,hogy mért ott menjen,az hogy példátmutasson a többinek ,hogy igen lehet ám így is az nem menő.Meg pontosan leírtad te is amit én ,hogy azt se tudja hol a bicikli út ,hát ezaz minek nektek a bicikliút ha nemhasználod?Persze hogy nemcsinálják meg ha aztlátják ,hogy te úgyse ott mész ,persze hogy ilyen már mindenkinek a mentalitása.Persze lehet rossz a bicikli út de akkor én meg gyalogosan innetől a bicikliúton sétálok ,ha az jobb....

Trollember 2009.06.09. 20:17:51

@Ebzon:
A Királyok útja: minden reggel arra megyek. Bringával. Bocs.
Ha megelőzöl, megszegted a sebességkorlátozást, ami ott ugye végig 40. Én megyek 35-40 között ott, mert jó az út.
Ha buszt érek utól, megvárom, míg a _második_ megállóból is elindult, mert nem akarom feltartani, nehezen kerül ki, _ha_ utólér. Szóval ne mondd h. bunkó vagyok, de nem akarom a szart kirázatni magamból, mert a párhuzamos bicikliút vicc, max. alibinek jó hogy persze arra is vezet kp.út. Igaz ez a lakóházak közöttire és a parton vezetőre egyaránt.

A hidakon meg mostanában rendszeresen elcseszik a kp. átvezetést. Pl. Megyeri híd, pl. UVH. Úgy látszik a Szabadság h. sem kivétel, bár a cikk alapján itt legalább a burkolat jól sikerült.

Ebzon 2009.06.09. 20:20:10

@decibá: Hát mint irtam inkább BKV ,de természetesen érdekem.És pont ezt mondttam én is ,hogy a biciklisből ugyan úgy hiányzik a szolidaritás,mint az autósból stb..(nem lesz jobb ember mert biciklin ül ,ha máshogy akarom kifejezni)Mert mondom ,csak magára gondol,én autóval nemtok máshol menni ,de ő megteheti hogy teker 20 métert és egy bicikliúton megy,de csak azért se.Ezen kéne változtatni ,meg persze az összes politikussal a Dunába(asszem drasztikusan javulna a helyzet)

lápi lidérc 2009.06.09. 20:25:45

@cirkuszos:
Tanulj már meg olvasni, te szerencsétlen!

Vagy 150 hozzászólással korábban leírtam, hogy melyik az a 2 (kettő) eset, ami kivétel, és amikor szabad, legföljebb 10 km/h-val, a gyalogosok zavarása nélkül.

Érted:

1. 10 (TÍZ) KILOMÉTER PER ÓRÁS SEBESSÉGGEL
2. A GYALOGOSOK ZAVARÁSA NÉLKÜL
3. ÉS ÍGY IS CSAK ÉS KIZÁRÓLAG AZ OTT LEÍRT 2 AZAZ KETTŐ ESETBEN

Felfogtad, vagy küldjek gyógypedagógust?

bocage 2009.06.09. 20:26:56

@Ebzon:
Az a baj, hogy a politika úgy állt a kerékpárutakhoz: nesze baszd meg. Nem számított más, csak, hogy el lehessen mondani X kilómétert építettünk. Hogy elavult, veszélyes és sokszor koncepció nélküli az nem szempont. Ebből következik, hogy sokan inkább nem használják. Az egyszeri autós/gyalogos pedig jogosan háborog, hogy itt van drága pénzen és nem ott mennek. AÍ politikus pedig röhög a markában, hogy jól egymásnak ugranak az emberek.

posztmodern 2009.06.09. 20:27:06

Enyhe túlzásnak érzem, hogy "remek az új burkolat". Országútival járok, s majd szétrázza a s*ggem. Össze se lehet hasonlítani pl. a Bartók aszfaltminőségével. Persze, én döntöttem a vékony kerék mellett....

lápi lidérc 2009.06.09. 20:28:04

@nedudáljparaszt:
Amíg nem mész fel a járdára, egyiket sem (bár nem tudom, van-e ott kerékpárút, mert ha van, akkor az 54. paragrafust).

Ebzon 2009.06.09. 20:30:40

@Trollember: Elösször is te Troll.Kimondta ,hogy vedd magadra?Aztán kimondta ,hogy a kisgyerek 40el teker?Sőt kimondta neked ,hogy mindenki 40 el teker?Kimondta ,hogy nemtartom be a sebesség korlátot ?Ha 35 mész én 40el már előzlek ...Ha a fönti bicikliutat viccnek tartod ,ott is van úttest menny azon ,senkit nemfog zavarni(hiába szabálytalan),mert 1 db autó nem megy ott észre se veszik ,hogy ott vagy.Azért,mert hülyék a hivatalos megoldások nem 1szer szarok ,nem kell erre hivtkozni.Mint mondtam könnyű arra fogni hogy neked nemtetszik a bicikli út,attól még ott van és nem használhatatlan.Nekem meg nemtetszik,hogy ott tekersz amikor van rá más lehetőséged ,mert a bicikli mégis mobilisabb mint a kocsi.Tehát tökmind1 ,hogy jogosan mész ott ,amikor autósokat idegesítesz(lehet te ne ,mert úgyis negyvennel mész) azzal ,hogy nemhasználod a bicikli utat.És tökmindegy ,hogy lehet télleg jobb az út a Királyokon ,de te azt suggalod mindenkiek ,hogy szarsz rá hogy van bicikli út ,ugyanis mindenki tudja ,hogy van.Ezért vannak az ellentétek ,mert te megint eldöntöd magadnak ,hogy nemtetszik a bicikliút(akkor tessék benyújtani kérelmet ,peticót ,hogy sügősen kell neked jobb kp.út.Más kérdés mi a végeredmény,de erről meg nem az autós tehet.

Ebzon 2009.06.09. 20:33:39

@decibá: Tök igaz ,de nem kell a politikusok visselkedését másolni(értem ez arra ,hogy szarok a többiekre)

lápi lidérc 2009.06.09. 20:33:42

@gotse:
Már miért anyáznék, ha nem adsz rá okot?

Egyébként meg az autósoknak meg a gyalogosoknak nem az a bajuk, hogy egyre több a biciklis.
Az a bajuk a biciklisekkel, hogy mind ökör módjára mennek, magasról szarva minden szabályra (mondjuk pirosban a Moszkván nem egyszer a gyalogosok közé hajtanak a zebrán, mert "elférnek" (persze, amíg valamelyik morcosabb gyalogos fel nem löki és a betonba nem tapossa őket).

bocage 2009.06.09. 20:34:43

@Ebzon:
Hát igaz, biztosan nem lesz attól jobb valaki, ha kerékpárra ül. Egy kicsit talán?:-). Érezhetően sokan kezdtek kerékpározni, az erre irányuló kampány sikeres volt. Most nyílván a kerékpáros szervezeteknek is több figyelmet kell a morál javítására is fordítani. Erre van is kezdeményezés: lámpa, sisak, járdázás stb. Sajnos, aki elzárkózik azon nehéz segíteni.

Ebzon 2009.06.09. 20:35:43

Szerintem igenis sokat lehetne elérni ,ha biciklis csak azért is a szar,nemszar(lényegtelen) bicikliúton menne,hogy csak azért is megmutassa,de ilyen emberek itt kevesen laknak madzsarisztánba,bezzeg a critcalmass megy azt mire mennek vele.

Ebzon 2009.06.09. 20:37:09

@decibá: Hát csak azért nem mondom ,hogy jobb ,mert van akinek esélytelen megoldani a biciklizést(munkából ,távolságból fakadóan)

lápi lidérc 2009.06.09. 20:37:19

@imi0216:
Anyám belefejelt téged az asztal sarkába?
Biztos azért sír, hogy mennyire hülye lehetsz majd ezek után, tekintve, hogy már eddig is csak 1 agysejted volt, ami arra sem volt elég, hogy az udvart ne szard össze.

Ebzon 2009.06.09. 20:37:51

De én is örülnék ,ha eltünne az a kibaszott sok autó a városból

Ebzon 2009.06.09. 20:39:17

Na jó elég az ész osztásból , ideje rajzolgatni 1 kicsit :P:P

bari15 2009.06.09. 20:39:41

"Akik a villamos sin esküsznek":azok legszabálytalanabbak miért is mert záró vonal van ami át haladni ill. érinteni hogy tudom hogy tilos.Hid felújtás hogy elég jól egy jól slkerült én mint villamos vezető egy dologot hiányolok a gömb süveg sor ami véleményem szerint még gondot fog okozni. A kerékpár út legyen de akkor használni is kénne de ne úgy mint mint Krisztina körúton a Horváth kertnél mert ott kert oldalában ott a jó út és ennek ellenére mindenk a házak előtt teker járdán és nem 10-zel

bocage 2009.06.09. 20:42:52

@Ebzon:
Egyértelmű, hogy mindenki érdeke lenne, hogy a helyzet javuljon. Egy bites politikusoktól az biztosan elvárható, hogyha tömegeknek kell valami és még folyton tépik is miatta a szájukat, akkor legalább próbálkoznak. Ha a kerékpáros, autós és egyéb helyi szervezetek együtt vernék az asztalt talán jobb lenne.

lápi lidérc 2009.06.09. 20:43:35

Egyéként nagyrészt az összes biciklis cikk utáni hozzászólás arról szól,. hogy a biciklisek indolkolják, hogy melyikük miért nem tartja be a KRESZ-t.
Az eszébe (na jó, ami nincs, abba nehéz) nem jutna egyiknek sem, hogy betartsa a szabályokat.

Ezért kéne büntetni őket. Nagyon (minimum 30 rongy, mint az autósoknál).
Addig, amíg mind meg nem tanulják, mi a rend.

lápi lidérc 2009.06.09. 20:45:58

@Ebzon:
Na igen, mindenki örülne, ha a sok autó eltűnne.
De az övé azért lehetőleg ne...

Trollember 2009.06.09. 20:48:05

@Ebzon:
hm. ebbe sikerült jó sokat belemagyaráznod.
Persze lehet h az a baj, hogy még nem baszta fel az agyam a sok idióta személyeskedő komment, de hajrá gyere próbáld meg. Sikerülni fog. Mondjuk nem a trollozással.

Nem mondtam, hogy a gyerek negyvennel teker. Szerintem a reggel 6-7-8-as forgalomról beszéltél, ezért én is arról beszélek. Ha félreértettelek, bocs.
A párhuzamos bicikliútVONAL a közúton van kijelölve, minőségét már említettem.
A párhuzamos nem kp. útvonalnak jelölt út minősége detto, de ha ott megyek ugyan úgy anyázni fogsz, mert még mindig nem a kp. utat használom. Ha erre hivatkozol, és a Királyokon idegesít a kp. miért nem arra mész autóval? Sok a jobbkezes utca? A jobbkézszabály rám is vonatkozik, én is betartom, én is szívesebben megyek elsőbbséggel rendelkező úton.

Itt nem a szabályok leszarásáról van szó, sajnálom ha neked (és remélem csak neked) ezt sugallta a kommentem.

Ha attól jobban érzi magát akárki, a szabálytalan és idióta bringásokat én is utálom. Abban is igazatok van h. a nagy részü(n)k ilyen, DE az általánosítást kikérem magamnak!
Pl. reggelente van 2-3 robogós paraszt aki a szentendrei gyalog és kp. úton száguldozik cca 70-el (magyarul ami a csövön kifér). Hozzájuk mit szólnál, mondjuk gyalogosan? Akkor minden robogós paraszt?

Ebzon 2009.06.09. 20:49:12

Uccsó komment:@decibá: pontosan, nem az autós kell basztatni ,sem a biciklis ,jófiúnak kell lenni és kinyírni a politikusokat(szomorú de úgy érzem ez a megoldás) Új btk., kissebség eltörlése(hogy lehet egyenlőségre hivatkozni,ha kikáltunk vkit kissebségnek?),KRESZ megújítása ,városinfrastruktúrájának javítása.Ezek annyira egyszerű(egyértelmű) dolgok ,ha józanparaszti ésszel nézzük ,hogy magyarázni se kell

Ebzon 2009.06.09. 20:53:20

@Trollember:

@Ebzon: "Kimondta ,hogy vedd magadra?" ,de mind1 is ,mert már mondtam nem rólad írtam.Ha nemlátod be ,hogy nem ellened ,hanem a többség érdekében írok hát erre nemtok mit mondani (nyílván nem ment át az üzenet)

Ebzon 2009.06.09. 20:54:04

Na viszlát már nincs kedvem tovább csacsogni.

Trollember 2009.06.09. 20:55:16

@Ebzon:
Jameg
Ha 35-nél megelőzöl, azt nem 40-el teszed, mert soha nem fejezed be az előzést. Ergo megszegted.
40 a kötelező maximum, nem a kötelező minimum.

A szar úton nem megyek, mert nincs felesleges pénzem a szétcseszett kerekeket kicserélni, ne haragudj.
Ja, tudom, megint deviáns vagyok és szítom a feszkót.

Trollember 2009.06.09. 20:59:02

@Ebzon:
"Ha a fönti bicikliutat viccnek tartod ,ott is van úttest menny azon"
"Nekem meg nemtetszik,hogy ott tekersz"
"te azt suggalod mindenkiek ,hogy szarsz rá"
"te megint eldöntöd magadnak ,hogy nemtetszik a bicikliút"
Bocs nem jött át elsőre, a fentiek miatt.
P(e)ace!

imi0216 2009.06.09. 21:05:32

lápi fos, ne keverj össze a gyerekeddel. Egyébként a jól látom nem ismered a magyar nyelvtant. Tudod van E/2 és E/3. Az E betűvel, vagy a számokkal van gond? Vagy csak nem tudod feldolgozni az élményt? Olyan ez, mint amikor anyád ügyfele bement hozzád gyerekkorodban a szobába és mindenféle csúnyaságokat csinált veled? :) Te szar. De mára ennyi elég belőled, mert látom rajtad a kétségbeesést és az intelligencia teljes hiányát. Persze ha anyád nem szeretné annyira az animalsexet, akkor lehet, hogy tudnál kicsit kreatívabban válaszolni, dehát akinek az istállóban élnek a felmenői... Mindegy. Tudom, hogy nem érted, hogy miről beszélek. És be is fejezem, mert még a végén beülsz a szakadt vectrádba és félelmedben tényleg elütsz valakit.

cso zsi 2009.06.09. 21:11:27

@efes: Azért nincs, mert az M3 felhajtó miatt problémás lenne a vonalvezetése, így a BS-és a Róbert közötti szakaszt a Városligeten keresztül vezetett bringaúttal egészségesebb körülmények között teheted meg.
www.bicikliut.hu/terkep.html
www.bringaut.fw.hu/

imi0216 2009.06.09. 21:20:45

És még egy lápi, természetesen sem az anyukádról sem a gyerekedről (ha van) szóló részt nem gondoltam komolyan. Innen is üdvözlöm őket és éljünk békében egymás mellett!
Jó éjszakát

Manyizga (törölt) 2009.06.09. 21:25:03

@lápi lidérc: "Ne meneküljön a járdára. Biciklizni nem kötelező, ha nem bírja a forgalmat, menjen gyalog vagy tömegközlekedéssel.
A rendőrnek pedig igaza van, az összes járdán bicikliző tahót agyon kellene büntetni, mert amíg nem teszik, addig itt nem lesz rend."

Eegen. Meg az összes járdán parkoló autót pl. a Stadionoktól a Thököly útig (az Árpád-híd felé a jobb oldalon) amelyik a leállósáv/parkolósáv ellenére a járdán parkol.

Funkerman 2009.06.09. 21:55:51

@Manyizga: Igen, meg az összes gyalogot aki átrohan a piroson, mert épp rettentôen siet akárhová. És szondát az ô arcukba is. Sôt a rendôröket is büntessék meg valakik, amikor 2vel elôttük full szabálytalanul bekanyarodik valaki, azok meg b@sznak utána menni.

Mon3 2009.06.09. 21:59:26

Moderátort az oldalra, és a "pocsolya lidércet" távolítsa el!!!!

beked 2009.06.09. 22:07:04

A járda elég széles. Remélem, hogy lesz bicikli út rajta, ha kész a Kálvin tér meg környéke. JÓ lenne, ha a szervezetek megpróbálnák kikényszeríteni (és esetleg arra is figyelni, hogy ne legyen tele értelmetlen oldalváltással.
Az én lovam szépen futott a járdán trekking külsővel (ha már a poszt vitává alakult egészen más témában: igen a járdán mentem, mivel ott egy lélek sem ment az utón legalább 15 autó jött volna mögöttem, ha az utra lépek és reggeli villamosáradat miatt helyesebbnek láttam igy, talán nem haragszanak meg az autósok, hogy nem tartottam fel őket).
Viszont a Kálvin tér felé közeledve egy városi dzsungel járó terep járó kedvesen letolt az útról neki az építési terület fa-kerítésének. Biztos csak jelezni akarta, hogy az onnan csak buszsáv és én nem mehetek arra (feltartanám a kb összes autót ami a hidról lejön, mert senki nem kanyarodik el szinte, (jelzem, miután a buszt a pirosnál előreengedtem szándékomban ált utána menni én sem vagyok különb).
Megértem a "ne járdázz!!" kurvaanyázásokat, csak azt nem értem, hogy ezt miért pont az autósok teszik. Gyalogosként valóban nagyon szar, ha a cikáznak a bringások (bringán is szar, mert a gyalog reakciója kiszámíthatatlan - nem csak előre lép nem csak egyett). De ha az a sok ember, akit látok a járdán kerekezni, mind lejönne az útra, az autósok azt hiszem nem kicsit berágnának. No meg nyilván elvárnák, hogy főjenek a dugóban, amit ők generálnak. De nehéz megérteni a "minek megy előre, mert egy sávban csak egy jármű...."beszédet és elhiszem, hogy egyeseknek felfogni is (nem lealacsonyitás, értelmezési zavar, amit az autósok generálnak) Amikor a dugóban majdnem minden esetben az autó is mellém áll. Nem mögém, mellém. Ha netán kanyarodni is akar, akkor jól behuzza az orrát, nehogy előtte induljak (kvázi álva megelőz. Ha hagy helyet és látom, hogy indexel és én előzékenyen átpakolom magam a bringámmal a sáv közepére, vagy inkább a másik oldalára. a belső sávból máris kiszól (ordít) a rendes autós, hogy mit keresek az úton, takarodjak. a fenébe. Csak ennyi kell és máris elérek egy bicikliutat az Oktogon, ahol az autósok háromszor kapnak zöldet, nekem még mindig piros. Nem baj a harmadiknál megindulok el is érek a járdaszigetre csak a szivem pumpál kicsit gyorsabban, mert azt hittem minden kanyarodót megvártam, de nem, valaki nem találta fontosnak, hogy indexeljen és azt se nagyon, hogy kicsit lassítson, ha már a hátsó kerekem a lámpája előtt van (igen a kocsik alapvetően lassan tudtak haladni, én pedig már puszta létemmel frusztráló voltam. A járdaszigethez érni élménydús volt, innen már csak a pihi, eddig se siettem, de a járda (ami állítólag bicikli út is) szélén három nyugdijjas néni négy kutyával szépen elterült. Beszélgetnek, ők is ráérnek.. Keresem a rést, nem elég gyorsan, mert már dudálnak is rám. A járdaút remek. náha meg kell állnom, mert a gyalogos még álmosak, a csengőt se halják, de hamar szabad az út, gyorsitok is 0-ról x-re, de kár. A már ezer éves sávot valószínüleg ritkán használják a biciklisek én meg csak lidérceket látok mindehol, nem kerekezőket, mert az autós pont előttem akar kikanyarodni az Andrásira talán nem látta alattam a kereket, azt hitte én is csak sétálok. ..... és mindez csupán 20 perc bringázás volt reggeli friss levegőn.
mentem bicikliúton, ahol volt, mentem úton ahol nem. Csináltam szabálytalanságot.
Mindezt miért irom le? Azért, mert egy nap alatt mindent megtapasztaltam, amit az aktuális poszt és kommmentjei tárgyalnak.
Én úgy érzem és ez a legfőbb bajom, hogy csupán megtúrt szémély vagyok az úton. Nem mehetek nyugodtam át egy leágazás mellett, mert lassítanom kell, hátha elémkanyarodnak, hátha kijönnek, mert "nehogymá a biciklinek is meg keljen adnom az elsőbséget" a kresz szerint az út szélén kell mennem, de ez már három elsőkerekembe került, pedig nem cérnafelnit használok (simán rámnyitják az ajtót), Szidnek méirt nem használok bicikliutat, de ha el akarok jutni valahova azt kell éreznem megint alárendelt vagyok, mert a bickliutak, még ha van is már elég sok beléjük kerülő autak sok esetben: nem érzem azt, hogy mint jármüvet tisztelnének. azt érzem nyugdijasnak titulálnak aki ráér. De megyek kerépár úton is. pl stadionok-Müegyetem kerékpáruton negyven perc, autóúton (egyszer mentem) 25 perc. Miért? azért mert a bringaút kétszer is oldaltvált, ez lámpát jelent. A bringaut járdán megy. Négy komolyabb gyalogos csomóponton megy keresztül (tömegközlekedés), három olyan lámpa van, ahol nyomógombos. Akkor is várnom kell, ha a keresztező autóknak piros. Az "út" végig térköves, rengeteg hibával. Számos autókihalytó, vagy út van amik vagy nem látnak rá a bringaútra, mert közel van a sarokhoz, vagy ugyan rálátna, de muszáj ráálniuk, külünben az életben nem kanyarodnak ki az utra. Tessék. Nálunk a bringautak nagy része ilyen. Panaszkodnak, ha azt mondjuk használhatatlan. De ez alatt sokszor annyit értünk, hogy rajta menni szar (mint macskakövön) veszélyes (gyalogos, autós egyaránt támad). Rengeteg autós volt Pl a mai 20 perc alatt is, aki lassitott, mikor jeleztem besorolnék az egyenesen haladó sávba. Aki megvárta, mig el tudok indulni, nem húzott rám. Aki megadta az elsőbséget, pedig, ha kilép elém sem lassít le.
Nem támogatom a szabálytalanságot. de nem értek egyet olyan szabályokkal (KRESZ) amelyekek több mint harminc éve iródtak, amelyek szerint a bicikli által nem járható út (pl földút) pedig a drótszamarak jelentős része kifejezetten élvezi a földutat. amelyek szerint szorosan jobbra tartva kell haladni, miért? talán mert akkor még nem áltak sorban az autók az út mellett és szált ki minden 10-ikből valaki nyugodt modorban, mintha nem követne el senkit.
Megértem az autósokat, mert nem tekernek a nekünk épült utakon és megértem őket, mert számukra mi iegalább olyan veszélyesek vagyunk, mint nekünk a gyalogos. Nem lehet eldönteni szabályszerűen fog-e közlekedni a cangás, vagy nem.
De nem fogok az autósok dugójában álni, még ha ezzel részben az autósok miatt is üres járdára kell kanyarodnom. és nem fogom áttolni egy hidon a bringám azért mert nincs rajta kijelölt bicikliút. Legfőképpen azért, mert a problémák nagy többsége a bicklizés el nem ismerése miatt van szerintem. Az úton utálnak, a járdán utálnak, saját utam nincs, vagy halálos. Ha majd kerékpárt közlekedési eszközként kezelik. Ennek megfelelő útjaink lesznek. lehet anyázni. Addig is lehet és kell is, mert fell kell hivni a figyelmet a nomád körülményekre. De nem érzem azt, hogy ezért a bringások, vagy egyes autósok a felelősek (egyesek igen, akik szánt szándákkal tesznek be a másiknak) hanem a helyzet amely azért alakult ki, mert a társadalom egy jelentős része reagálta vátlozásra, mig a vezetők (nem autóvezetők) többsége nem. Ilyen helyzetben mindig akadnak olyanok aki saját szabályokat alkotnak azért, mert a meglévők nem alkalmazhatóak. Nem követendő példa. De vannak olyanok is, akik naivak és csupán teszi, ami szerintük helyes (pont a Hungárián van egy kereszteződés, ahol a hidról érekzők rendszeresen mennek át a piroson, valójában nem a piroson, mert az első lámpa zöldre vált, a második csak sokkal később - kérdés miért vált addig az első zöldre, hisz a villamos sineken max 2 canga tud felálni - a második lámpa nem látszik jól, talán nem is veszi észre és csodálkoznak, ahogy a kanyarodó autók - türelmesen, de magabiztosan gurulnak feléjük; a hid felé haldva egyik nagy kereszteződésnél a bringás lámpa jobbra van, alacsonyan, ez csupán a villamos sieneken való áthaladást jelzi és bringás lámpa, tehát a kereszteződés előtt van, a következő lámpa már közös vagyis a túl oldalon van - nem jobbra, hanem erősen balra: aki előszőr megy nem veszi észre)
Vagyis a rendszerből kifolyólag van tudatos hiba és van tudáshiány miatti hiba. Sok esetben a jelenség hasonló: szabálytalanság, veszély.
Az ezekre való figyelemfelketlés azonban anyázásokkal tarkítva csak fröcsögés. A nagy fokú általánosítás pedig agressziót szü, néha indokolatlanul is (szabályosan tekerő elé bevágás)l. Az agresszió pedig nem megoldás egy problémára a véleményem szerint. Lehet várni a megoldást a felyesektől - el is várjuk, de addig is miért nem lehet kissé toleránsabbnak lenni? vezetne ez megoldáshoz? kérdezem, mert nem tudom a választ.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.09. 22:07:53

@Manyizga: imádom, amikor valaki azzal mentegeti a saját szabálysértését, törvényszegését, hogy "na és? Más is ezt csinálja!".
Egyébként igen, a tilosban parkolókat legalább annyira seggbe kéne rúgni, mint azt a sok köcsög állatot, akik a járdán bicikliznek...

beked 2009.06.09. 22:22:43

Ez érdekes. A kommentem felét még 18 előtt irtam. A másif felét a kommentelt időontban. ezek szerint az eleje is itt ragadt :)
elnézést a hosszú szösszenetért

xenuka 2009.06.09. 22:26:17

sokszor elengednek a gyalogosok, lehúzódnak a bringások még a kerékpárúton is és soha nem vágnak elém a motorosok sem.
igaz, egy platós kamazzal nyomom nyolcvannal át a piroson

Baric Imre 2009.06.09. 22:34:29

Hölgyek és Urak! Attól, hogy valaki kerékpárra ül még neme lesz rendes ember, az autóba ülő pedig nem változik gazemberré. És persze fordítva is igaz. Autóban, kerékpáron mindenki olyan, amilyen. Az autós - kerékpáros - gyalogos konfliktusok oka tehát nem az autó, a bicaj vagy a séta. Az persze igaz, hogy bizonyos közlekedési helyzetek a jelem hibáit és erényeit nagyon felnagyítják, szemléletessé teszik. Akárcsak az itteni hozzászólások. Pl., kedves imi0216 komolyan úgy gondolja, hogy az a hang, amelyet itt megenged magának, emberhez méltó kommunikáció? Valóban az a meggyőződése, hogy ilyen szavakkal és indulatokkal kell megbeszélnünk közös dolgainkat? Ön szerint szabad így beszélni egy embertársunk édesanyjáról? Szerintem ez nem helyes!
Két éve nekem nem adta meg valaki az elsőbbséget. A csuklóm eltört, azóta is fáj. Ma a fiam került kórházba mert egy szabálytalanul kanyarodó autó elütötte a kerékpárúton. Tudom tehát milyen szörnyűségek történnek. Másoknak is vannak hasonló tapasztalati. Azonban, még ezek sem indokolhatják az általam példaként említett bárdolatlan modort. Az pedig, hogy pusztán egy más vélemény miatt ilyen hangot engedjen meg valaki magának, nos ez aligha nevezhető úriemberi magatartásnak. De még csak férfiasnak sem.

Funkerman 2009.06.09. 22:47:10

@Baric Imre: Reméljük semmi komoly nem történt. Jobbulást neki!
És ezután gondolkodjon el az, aki azt birta irni, hogy milyen dolog már városban sisakban tekerni. Komolyan viccesnek tartom.

kovácske 2009.06.09. 23:35:44

@lápi lidérc: de mit szólsz ahhoz, hogy ha tolom, több helyet foglalok el a többi gyalogostól? néha mindenki jobban jár, ha láb közé veszem és lassan gurulok. (és közben tudok kirakatokat is nézni, vagy meg tudok állni a bolt előtt, ahová be szeretnék menni:)

nedudáljparaszt 2009.06.09. 23:40:49

@Mon3: "Moderátort az oldalra, és a "pocsolya lidércet" távolítsa el!!!!"

De Imi0216-al együtt!
Ha ő is kerékpáros, ne a saját fészkünkbe piszkítson, ezt a hangnemet ne kerékpáros fórumon használja.

nedudáljparaszt 2009.06.09. 23:45:36

@Baric Imre: Vicc az, hogy az autó-kerékpár ütközések nagyrésze bicikliúton történik. Még egy ok, hogy az ember ne használja az életveszélyes bicikliutakat.
Meg mondjuk úgy tanítani vezetni az embereket. Az én amúgy átlagon felül jó oktatóm anno legalább azt mondta jobbra kanyarodáskor, hogy "ugye belenézünk a jobb tükörbe is, hátha jön egy motoros". De a biciklisekről nála is elég kevés szó esett.
Igaz, hogy KRESZ-oktatáson eldarálják, hogy "a jobbra kanyarodó járműnek elsőbbséget kell adnia a vele párhuzamos kerékpárúton közlekedőknek", gyakorlati oktatás nélkül halottnak a csók.

kovacsbeni 2009.06.09. 23:59:42

Hát tök jó hogy itt mindenki annyira okos de például sokan irják hogy az út szélén lévő kis sávot sem meg máshol lévő bicajos sávot sem használják a biciklisek.Hát persze hogy nem mivel a szerncsétlen nyomi autósok közül kb 34 csapta már rám az ajtót vagy lépett át előttem vagy csak állt és nézelődött hol máshol mint a bicajsávon.És még jó hogy akkor kimegyek az útr és nem szótakozok ott.Te sem maradsz abban a sávban a kocsival ahol valami idóta hülyeségeket csinál hanem kikerülöd..És mivel lehet nem olyan gyakran mint tekerni de vezetni is szoktam pontosan tudom hogy ha nem vagyok egy idegbeteg barom akkor várok fél percet és kikerülöm a bicajost, nem dudálok nem szorítom le és nem mutagatok.És láss csodát ki szoktam bírni hogy fél perccel később érek oda valahova nem haltam még bele.
És nyilván van kivétel de a legtöbb nem azért nem megy a bicajúton mert igy viccesebb hogy az idióta autósok közt tekerhet csak a bicajút még szarabb....
Úgyhogy szerintem nem kéne sem az autósoknak sem senkinek eltakarodni csak talán meg kéne tanulni egymás mellet élni.

aBringakirály 2009.06.10. 00:06:04

@Baric Imre:

Jobbulást a gyerkőcnek!
Nálam aranyszabály, h az elsőbbségnél erősebb a gépjármű bármilyen megjelenési formája. Plusz szemkontakt keresése a kereszteződésben.

egymást anyázni meg értelmetlen sztem is.

nedudáljparaszt:
bicikliút jó dolog, csak ne a jogaidat (elsőbbség), hanem az életedet figyeld ott is. de sokkal kisebb az esélye, h egy részeg autós hátulról felöklel, mert 2 perceset pislogott.

kovacsbeni 2009.06.10. 00:06:58

És persze igazatok van amúgy van biztos nagyon sok idióta bringás de minimum ugyanannyi idóta autós is van.És amúgy meg gyalogosként is pont ki lehet bírni ha 50 bicajból 2 gyorsan megy vagy legalábbis nekem ez is szokott menni.Persze biztos én vagyok a különleges eset hogy iylen toleráns vagyok hiszen én magam is tekerek de mégis ezt a rohadt gyűlölködést.
Amúgy meg akinek ekkora pofája van itt és autós próbálja már meg hogy teker pár órát a városban hogy ő mennyi szabélyt tudna pontosan betartani?Mert itt annyira írják hogy be kéne tartanunk minden szabélyt meg büntetés meg stb.Az autósok is basznak a szabályokra most kezdik max betartani amikor 300 ezer a büntetés lassan mindenért.Úgyhogy szerintem ezzel nem kellene itt vagdalózni mert ők ugyanannyira tesznek a szabélyokra.De télleg akinek ekkora itt a szája tekerjen pár órát és irja meg utána hogy hányan akarták elütni megölni leütni leköpni stb és akkor talán rájön hogy neki sem kéne.....

Jablaka 2009.06.10. 00:13:09

Ezt a blogot csak taplók látogatják? Színvonalas

nedudáljparaszt 2009.06.10. 03:36:28

Legnagyobb értelmetlenség arról beszélni, hogy hol több a hülye. Az autósok és a biciklisek többsége normális, csak a hülyét vesszük észre.
Autóval sokkal könnyebb minden szabályt betartani (én az 50 km/h-t is rendszerint csak 10-el szoktam túllépni), mert azokra lett szabva.

Városban biciklizve képtelenség a bibliát szó szerint venni. Sok esetben a szabálysértő magatartás a biztonságosabb és kevésbé idegesítő, például a Margit hídon a járda, éjszaka a villamossín. Ahol buszsáv van a szélső sávban, ott életveszélyes a KRESZ-t betartani.
Ha 11 éves gyerek együtt biciklizik felnőttel vagy nagyobb gyerekkel, nem lehet elvárni, hogy egyik a járdán menjen másik az úttesten.
És aki azért biciklizik, hogy eljusson A-ból B-be, az nem fog az araszoló sor végére beállni, hanem megelőzi a sort, mert a biciklizés egyik lényege a dugók elkerülése, és amíg a KRESZ nem mondja meg hogyan, addig mindenki másképp, az út szélén, a két sáv között, a belső sávtól balra, vagy a villamossínen.

hamisnero 2009.06.10. 07:26:17

Lápi Lidérc. Maga gyakorlatilag a mások gyalázására használja azt a technikai lehetőséget, hogy gondolatait megoszthatja korlátlan számú olvasóval, az anonimitás jótékony takarója mögött. Szerintem ez erős jellembeli hiba. Az Ön problémáiról nem mások tehetnek.

Nzoltan 2009.06.10. 08:46:50

Én és családom az első nap, mikor a gyalogosoké volt a híd, akkor jártunk rajta. Áttoltuk a babakocsit oda, vissza. rajtunk kívül még egy babakocsis pár ment az úton, mindenki a járdát használta.
Persze aztán jöttek a szőröstalpú zsírfejű büdös cigánycsaládék a fekete passáttal és padlógázzal, legalább százhússzal áthúztak közöttünk. Hogy kúrná seggbe őket a kolompárorbán!

Csak ennyit akartam mondani a burkolatról.

Nzoltan 2009.06.10. 08:49:24

Én ezt és a lánchidat teljesen elzárnám az autósforgalom elől. csak BKV, gyalogos, és kerékpáros forgalmat engednék fel rá. teljesen szűk az egész, ezek a hidak nem ekkora forgalomra vannak kitalálva. Cserébe igen jó látványosság válna belőlük.

Martian (törölt) 2009.06.10. 09:18:46

Javaslom égessük el az összes KRESZ könyvet... utána térjünk vissza a témára.
:)))

Bander_ 2009.06.10. 09:38:58

A kerékpárosokra az autósoknak kell figyelniük! Bármilyen hülyék is a kerekesek, ha baj van akkor ők járnak rosszul. A gyalogosokkal hasonló a helyzet, rájuk a kerékpárosoknak kell jobban figyelniük!


Amikor valaki szabálytalan akkor ne két kézzel nyomjuk a dudát és üvöltsünk egymással obszcén szavakkal. Próbáljuk meg tolerálni egymást. Nem tudhatod, hogy éppen miért szabálytalankodott valaki, lehet, hogy egy másik közlekedő életét menti meg, Te meg leüvöltöd a fejét.

darnmarquee 2009.06.10. 09:39:49

Berlinben, ennek a Magyarországnál sokkal szegényebb országnak a fővárosában, valahogy nem ciki a bicaj, és rengeteg embernek van utánfutó a bicajához csatlakoztatva, amin gyerekeket szállítanak, akár a biciklisáv nélküli autóúton is. Vajon nálunk hol tehetnék ezt meg? Nyilván őrültnek néznék őket. Öltönyös emberek, kosztümös idős hölgyek szintúgy előfordulnak, és nem csak nyomokban. Szomorú, szomorú. Főleg ez a sok anyázás a fórumokon, az egymás nyakának ugrás.

proton1701 2009.06.10. 10:02:53

Talán nem az úton kéne menni agyatlanok hanem a járdán mert útszűkületet okoztok.Csak akkor menjetek le az útra ha biztonságos

skribler 2009.06.10. 10:14:08

Majd minden nap bringával megyek a gyerekkel suliba. Kategórikusan tiltom, hogy a járdán menjen, mert szerintem kér okból is veszélyesebb, mint az úttest.
1. Bárhonnan kiléphet egy gyalogos, kapulajból, vagy az utca felől, mondjuk egy furgon mögül, és ők ott - okkal - nem néznek semerre.
2. Minden járdáról le is jön egyszer. És nem úgy ér oda mint egy gyalogos. Még ha minimális sebességre lassít, akkor is más a múltja: az autós a kereszteződés előtt körülnézett, hogy jön-e gyalogos, és látta, hogy nem, mert gyalogos sebességű megközelítés van a fejében, azzal számol. Ellenben a gyerek a bringával még éppen megcsípheti az ütközést.

Ettől függetlenül éppen a Szabadság híd lehetetlenné vált pesti megközelítése miatt mostanság én is néha fölmegyek a járdára, de szigorúan lépésben haladok.

nedudáljparaszt 2009.06.10. 10:19:08

@Nzoltan: Köszönöm, ez volt az utolsó kommentem. Nem elég Imi0216 és Lápi lidérc, te meg elkezdesz cigányozni minden ok nélkül.
Ilyenkor legszívesebben az országból elhúznék, de erről a fórumról mindenképpen, a kerekagy.blog.hu közelébe se megyek legközelebb.

beked 2009.06.10. 12:40:00

@proton1701: Talán nem kéne úgy kommentelni, hogy előtte nem olvasod el, miről volt szó előtte. Legalábbis ilyen okoskodós hangon, ha már nem irsz igazat, csak saját véleményt. Mert ez az. De hogy válaszoljak is: valóban okozunk bringával gondot az úton. De minden más jármű is okoz, akik valami miatt nem a forgalommal haladnak (pl. azok a turisták, akik betartják a gyorsforgalmin is a sebességhatárt. De ettől függetlenül nem csak, hogy jogunk van rá (nem szeretek a jogainkal felhozni, mivel a szabályokat nem tudjuk betartani) de kényszerünk. is. Járdán nem lehet haladni. Mikor lehet hidd el, sokan mennek ot, a kommentek fele épp arról szól, hogy milyen jogon megyünk mi ott, a járdán.
Na? Szerinted?

cirkuszos 2009.06.10. 12:59:37

@lápi lidérc: akkor megmutatom neked, hogy mit írtál:

"A kurva anyját aaz összes biciklisnek, aki a járdán biciklizik.
ja, seggfejkém, nem te vagy a suttyó a bicikliddel a járdán, mi?
Meg kéne tanulnod olvasni, te seggfej.
És akkor látnád, hogy a járdán TILOS biciklizni, és nemcsak akkor, ha tábla tiltja. Olvass KRESZ-t , te nagyon sötét barom (majd ha megtanultál olvasni).
Tolni szabad, akkor gyalogosnak minősülsz. "


"Ez ugyanis azt jelenti, hogy járdán kerékpározni TILOS, a felsorolt 2 esetet kivéve:

1. Főútvonal mellett van a járda, te meg 12. életévét be nem töltött személy vagy.

2. Az úttest a kerékpározásra alkalmatlan (az, hogy szűk vagy sok rajta az autó, nem teszi alkalmatlanná, ez tipikusan a járhatatlan földutakat akarja jelenteni).
És akkor is csak 10 km/h-val."

"Bocs, a járdának nem vagy megtűrt és elviselt közlekedője, azt csak te szeretnéd hinni."

"Nem, te egy odapofátlankodó és a gyalogosokat veszélyeztető paraszt vagy, akinek semmi keresnivalója ott."

"Nem, nem azt jelenti, hogy akkor felmehetsz a járdára, hanem hogy akkor nem kötelező szorosan az út szélén, hanem mehetsz bentebb is az útra.
De oda is csak és csakis akkor."

És akkor vegyük át még egyszer ezt is:
"54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni.
(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni."

Ugyan mutasd már meg nekem, hogy hol van itt befelé húzódásról szó (a szövegben mutass rá, nem az érdekel, hogy mi a magánvéleményed).

beked 2009.06.12. 10:20:37

Hétfőn az Erzsébet hídon lesz kerekezés a bringázható hidakért

www.kerekparosklub.org/node/3921

vallerGPS 2009.10.25. 21:56:04

" efes · asanisimasa.blog.hu 2009.06.09. 19:40:02
Én betartom a KRESZT, amíg ésszerű. De nem fogok öt percig állni a pirosnál, ha nem jön semmi. Értelemszerűen, ha jön, akkor nem hajtok alá."
---

Kedves efes!
Mit szólnál, ha én autóval csinálnám ugyanezt? Ugye felháborodnál?
süti beállítások módosítása