Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Tömeges igazoltatásba torkollott a biciklis felvonulás

2009.04.23. 00:05 - Földes András

Tisztázatlan okokból igazoltattak tömegével bicikliseket a rendőrök szerdán kora este. A biciklisek a klasszikus Critical Mass felvonulás miatt gyűltek össze. A Critical Mass, azaz kritikus tömeg nevű kezdeményezés lényege, hogy több biciklis egy időben egy irányba teker. Azaz nem felvonulnak, hanem közlekednek.

A Critical Mass egyik jellemző időpontja világszerte a Föld napja, április 22-e, amikor is Budapesten 250-300 kerékpáros tekert végig a városon. A menetnek sem vezetője, sem szervezője nem volt, tudtuk meg a résztvevőktől. Az éppen elöl haladók döntötték el, hogy merre fordulnak. 
 
Tüntetés vagy lámpa nélküli bringázás
 
Az Andrássy úton a Duna felé tartó tömeget a Lánchídnál érte be egy rendőrautó, amelyhez később további autók és rendőrszállító kisbuszok csatlakoztak. A Moszkva térnél kaptuk a hírt, hogy rendőrök 13 biciklistát igazoltattak.
 
A helyszínen tartózkodó rendőrök vezetője elmondta, hogy a be nem jelentett felvonulás miatt veszik fel a kerékpárosok adatait. Az érvet, hogy ez nem felvonulás, a menet nem szervezett, a rendőrtiszt megalapozatlannak tartotta. Később az adatok felvétele után hozzátette, hogy közelekdési szabálysértés miatt is eljárást indítanak.
 
Az igazoltattak közt volt Pásztor Tibor, az MSZP ötödik kerületi képviselője.
 
Továbbá a Társaság a szabadságjogokért (TASZ) jogásza, Simon Éva, aki az igazoltatás okát tudakolva elmondta: a gyülekezési törvény megsértése itt nem feltétlenül jöhet szóba, hiszen az eseménynek politikai felhangjai nem voltak,  a kulturális- és sportrendezvények pedig nem tartoznak ezen jogszabály hatálya alá.
 
Később lapunknak megjegyezte, hogy a szervezett sporteseményeket is be kell jelenteni. A kérdés az, hogy vajon szervezett esemény vagy spontán biciklizés történt-e. És ha igen, milyen céllal. Ezzel együtt a piroson átmenni, forgalmat akadályozni szabálysértésnek minősül.
 
A rendőrök ezt követően közlekedési szabályok áthágásával indokolták a fellépést. A TASZ munkatársa azt mondta, az igazoltatottak adatait két esetben lehet jogszerűen rögzíteni: ha további intézkedéseket tesz a rendőrség, azaz eljárást is indítanak, vagy egyéb ok áll fenn, például a bicikliseknek tanúskodniuk kellene. Az utóbbiról nincs szó, az előbbinél pedig a rendőrök maguk közölték, hogy mégsem indítanak eljárást.
 
A rendőrök vezetője ezek után visszavonult telefonálni, majd bejelentette, csak a lámpával nem rendelkezők ellen indul eljárás. Mivel minden jelenlévő kerékpárján volt lámpa, a rendőrök távoztak, azt állítva, nem indítanak eljárást a 13 igazoltatott egyike ellen sem. Ebben az esetben azonban semmiféle indok nincs az igazoltatás során megismert adatok rögzítésére, mondta Simon Éva
 
Illegális sünözés a Gödörnél
 
Távozás előtt a tiszt azt tudakolta újságírónktól, hogy tudomása szerint kik és hol szervezték a demonstrációt. Megemlítettük, hogy a menet körbejárt a városon, és legutóbb a Gödörnél állt meg. A rendőr ezután hallótávolon belül telefonálva arról értesítette feletteseit, hogy a Gödör az esemény középpontja.
 
Átkerekezve az Erzsébet téri zöldterületre, jelentős rendőri készültséget tapasztaltunk a nem a kerékpáros felvonulás, hanem a szokásos esti program miatt összegyűlő tömeg körül. A rendőröket szállító három kisbusz, a rendőrautók és rendőrmotorok este nyolcra már távozóban voltak.
 
Többen arról számoltak be, hogy kiterjedt igazoltatás folyt a téren. Egy fiatalembernek úgy vették fel az adatait, hogy bár kerékpárral érkezett, az tőle távol, lekötve állt. A biciklis azt állította, hogy az utolsó néhány száz méteren csatlakozott a menethez, mert amúgy is a Gödörbe tartott. A rendőrök ezt egyébként nem láthatták, jóval azután érkeztek, hogy lekötötte a biciklijét és leült a lépcsőknél. Ennek ellenére szabálysértési feljelentést fognak tenni ellene.
 
Egy másik fiatalt azért igazoltattak, mert Sün, sün felkiáltással reagált a Gödörnél feltűnő rendőrökre. Ő egyáltalán nem vett részt a Critical Massen. Értesüléseink szerint 4-6 embernek vették fel az adatait, hogy szabálysértési feljelentést tegyenek ellenük. A vád nem ismert.
 
Bringaemelés
 
A délután hat körül az Andrássy úton tekerő menet az Oktogon érintésével előbb a Balaha Lujza térre, majd a Károly körúton a Lánchídra hajtott. Az alagúton át, az Attila úton tekerve jutott el a Moszkva térre, végül Pesten, a Gödörnél állt meg.
 
A menet méreténél fogva több piros lámpán áthajtott, mivel a sor még a kereszteződésben volt lámpaváltáskor. A legtöbb kereszteződésben azonban több szakaszra szakadt a menet, hogy kivárja a zöldet. 
 
A tömeg a vonulás során elengedte a buszokat, kisorolva a buszsávból. Az alagútban a szembe sávban érkező szirénázó mentőnek is helyet adtak a falhoz lapulva, így az akadálytalanul hajthatott végig.
 

Nagyobb fennakadás az Oktogonon, a Blaha Lujza téren, a Gödörnél és a Clarck Ádám téren alakult ki, ahol a tömeg megállt az úgy nevezett kerékpáremelés ceremóniájára, néhány percre elfoglalva a kereszteződést, miközben a szokásos jelmondatot, a minden út bringautat kántálták.  

Címkék: budapest rendőr critical mass bicikliút orfk városi biciklizés

314 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr451081164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2009.04.23. 11:40:34

@Ferocious: "Ezek tények, Európa más részein LEHET biztonsággal tekerni, nálunk NEM LEHET! A lényeg a biztonságon van!"

A lényeg, hogy ezen változtatni KELL.

Ferocious 2009.04.23. 11:40:45

@Perillustris: az a külömbség az ott és az itt között, hogy azokban a városokban az emberek már megtanultak kultúráltan közlekedni és elviselni egymást, itt még nem...

Ferocious 2009.04.23. 11:42:02

@Perillustris: ehhez egy biciklis felvonulás sajnos nem elegendő!

Silent Bob 2009.04.23. 11:46:46

@cryo000: Ez és a többi bicajjal kapcsolatos fórum nem ezt tükrözi. Amíg az autósok szemében a kerékpáros nem több mint egy forgalmi akadály, addig nem nagyon van miről beszélni.

aboros 2009.04.23. 11:47:26

annyira vicces ez a kinek az adójából mennyit hova érvelés. :) hogy miért nem fizet a kerékpáros adót, meg valamelyik okos még felhozta az üzemanyagot is. :)

ha drága az autózás, nem kötelező ám autózni. a károkhoz képest amit okoz meg még így is baromi olcsó.

másik kurvára vicces tévhit, hogy a kerékpáros az lázadó huszonéves punk, aki azért biciklizik, mert nincs pénze autóra és irigységből fúj az autósokra. :) lol!

harmadik kedvencem meg az az okos volt, aki azzal oltott, hogy nem dolgoznak a biciklisek, nem fizetnek adót és satöbbi... :D

elmondanám, hogy van állandó, bejelentett munkahelyem, minden adót és járulékot időben befizetek, sőt az "én adómból épülnek az utak, fizessen a biciklis is" okoskák többségénél nagyságrendekkel több adót fizetek, plusz autóval is közlekedek, azért is ugyanúgy fizetek, mint aki csak azzal közlekedik, úgyhogy kuss bazmeg. :)

valaki azt írta, hogy az a szomorú, hogy ahol már két "táborra" lehet bontani a magyart, ott máris kezdődik az acsarkodás. egyetértek, ez a legszomorúbb az egészben. valamiért ebben az országban a különböző érdekű csoportok soha nem együttműködni, hanem mindig vitatkozni, hisztériázni szeretnek. nagy kár, így nem fogjuk sokra vinni.

Perillustris 2009.04.23. 11:49:23

@toxikus: Nézd, a CM közös ügy, ott elég rosszul hangzana egy-egy pofon, bár - bevallom - ki lehetne osztani párat a járdázó barmoknak.

Egyedül más a helyzet, írtam már, állítottam már meg a Nagykörút járdáján gyorsan tekerő bicajost, miután majdnem elcsapott egy nőt. Egy-egy ilyen rohadék rengeteg ember hosszú munkáját rontja el, ezért ilyenkor a tolerancia elpárolog belőlem.

a lány aki átugrott az időn 2009.04.23. 11:52:53

@blokkos:

szerintem azért azokat sem kell sajnálni, akik ráérnek munkaidőben, blogokat olvasni és kommentelgetni.

Az viszont furcsa, ha más országban megkérdezem nem félnek-e biciklivel közlekedni, értetlenül néznek rám. Van bringaút, ha járdán mész viszont tuti megbüntet a rendőr!!!
máshol mondjuk ilyen dolgokkal foglalkoznak:
derstandard.at/?url=/?id=1237229473663

Hurri Kán 2009.04.23. 11:54:59

Csak 1 kérdés: a cikkből kiderül, h áttekertek a Lánchídon, aminek mindkét oldalán ott a tábla, h biciklizni rajta tilos.. Ezek után nem értem ezt a hozzáállást, hogy én ugyan leszarhatom az összes szabályt, de ha engem igazoltatnak, akkor egyből rendkívül fel vagyok háborodva!!! A sok f...nak végre tudomásul kéne venni, ha ők is a közlekedés résztvevőinek tartják magukat (amit minden lehetséges fórumon hangoztatnak) akkor a KRESZ rájuk is vonatkozik... Ennyi...

cryo000 2009.04.23. 11:57:21

A hídon tekertem át éppen (CM), amikor egy idióta elhúzott a járdán (bmx volt, de ne általánosítsunk!). Az egyik szervező lány utánakiabált, hogy „Kérlek, gyere le az útra!”. A válasz az volt (hátra se nézve): „Bocs, de nem...”
Kétségtelen, hogy defeketes volt, de sajnos nem a kereke.

András László 2009.04.23. 12:01:51

@Perillustris
Szerintem mindenki csak haladni szeretne - a maga választotta eszközzel. Ez jelenleg az autósok és a BKV-val járók számára nem könnyű, a biciklisták számára sok helyütt nem biztonságos. A frusztráció, az indulatok, az idegesség is mindennapos. Ez tény.
Minden olyan szándék, kísérlet, akció, figyelemfelhívás etc. ami a közlekedhetőséget növelni igyekszik, alapvetően jó. Lehet, hogy dőreség, de valami olyan együttes fellépést kellene szervezni, ahol autósok, biciklisták, tömegközlekedők együttesen és nem egymás ellen fejeznék ki normális közlekedés iránti igényeiket. Merthogy végsősoron a "közlekedők" érdekeit kellene képviselni azokkal szemben, akiknek feladata közlekedés feltételeinek biztosítása.

pelinkovac 2009.04.23. 12:02:52

@a lány aki átugrott az időn:
Egyetértek. Aki munkaidőben ráér indexet olvasgatni, sőt még kommentel is, az igazán kibír pár plusz percet a Pesti forgalomban (dugóban) a "biciklisfelvonulás" miatt (egyszer egy évben. A dugó amúgy sem a biciklisek miatt keletkezik... Mellesleg szerintem a kerékpározás nemcsak magáról a kerékpárról, hanem az autó alternatíváiról is szól. Ha pl. tömegközlekedéssel sokkal gyorsabban el lehet jutni valahova, mint autóval sokan választanák azt is (persze ehhez a színvonalnak is nőni kellene).
A meglepetésről, amit a tegnapi felvonulás okozott: a hivatalos CM vasárnap be volt jelentve, mégis sokakat meglepetésként ért.
Bocs, jött a főnököm, de még folytatom... :)

wan2bee 2009.04.23. 12:06:39

CMre menet nekem is a lanchidon vezetett at az utam. ahogy nagyon sokaknak a Taban fele. Leszalltam, es a jardan attoltam, mint egyetlen legalis lehetoseg. Kb 30bringas tekert el mellettem ezalatt a jardan kerulgetve midnenkit es kb 10 ment at az uton. Az a normalis szabalyozas, hogy a bringast gyalogoltatjuk a hidon? Tenyleg ennyire futja? egy behajtani tilos tablara? gratulalok hozza. mennyi idobe tellik atkellni a hidon nem csucsforgalomban? fel perc? bringaval 1? akkor nem lehetne ezt az idot kibirni a bringas mogott? Ha pedig dugo van, felrehuzodni es elengedni a bringast, aki tud haladni, anelkul, hogy a jardan csilingelne, es kerulgetne a turistakat? Tenyleg ennyire telik tolunk? ket rohadt tablara, es aztan azon vitatkozni? tenyleg a fejekkel van a gond. nem is kicsi. nincs egyik oldal, meg masik. Csak irracionalis szabalyozasok, duhito dontesek, elbaltazott beruhazasok, es a masik oldalon a tobbe kevesbe racionalis jozan esz. Bar erre is van sok sok negativ pelda. A "minden ut bringa ut" a legjobb megfogalmazas. mert tenyleg az. csak jojjunk ra, hogy nem CSAK bringaut es nem CSAK autout. amugy bringas es bringas kozott sokkal nagyobb kulonbseg van, mint autos es autos kozott. bringaval van aki gyalogos tempoban kozlekedik, van aki az autokeban. nem lehet feketen feheren itelkezni. es az egyszemelyes bringaut sem megoldas. Szopas van. az van. Varosi dzsungelben kuzdunk egymassal. Lehet, hogy a darwini elmelet jegyeben jobb lenne, ha mindenki ott tenne be a masiknak, ahol tud. Autos gazoljon biciklist, biciklis hordak lincseljenek autosokat amolyan MadMax stilusban az utakert. Aztan csak az erosek maradnak, es tiszta lesz bp levegoje. vegulis. jo megoldasnak tunik...

András László 2009.04.23. 12:07:05

@aboros:
Szép volt, pontos, csakhát indulatok nélkül kurva nehéz. És persze az is jó lenne, ha az ilyen fórumok nem csak addig jutnának, hogy kifújjuk a gőzt, a kérdés, hogy marad-e valami energiánk valamit tenni is, azt leszámítva, hogy a saját praxisunkban igyekszünk normálisan működni - kocsiban és biciklin egyaránt.

Perillustris 2009.04.23. 12:41:20

@Ferocious: "A város szerkezete nem erre a forgalomra lett méretezve ez tény. A tehermentesítést én inkább a hatékony tömegközlekedésben látnám, de ez még sokáig csak álom marad."

Így van, mivel a 4-es metró és a kapcsolódó beruházások évtizedekre elvonják minden más fejlsztéstől a pénzt. Mindezt úgy, hogy lehet, még járni sem fog.

Perillustris 2009.04.23. 12:46:33

@Ferocious: "Mindegy, hogy mennyi pénz és elhatározás lenne a belvárosi közlekedés megreformálására, a már felépűlt házakat akkor sem lehet odébb tolni, hogy plusz sávokat (pl. buszsáv) hozzanak létre! Max. lebontani őket, de ez nyilvánvalóan nem járható út."

Így van, a házak nem fognak arrébb menni. Pont ezért kell a meglévő hellyel gazdálkodnunk. Ahol kettő vagy több sáv van, ott ki kell alakítani buszsávot, jobb esetben villamost építeni (de ezzel a fentebb említett okok miatt nem számolhatunk komolyan), ahol még több hely van, ott külön kerékpársáv szükséges.

Az áruszállítást szigorítani kell, mert abszurd, hogy a Nagykörúton vagy a Bartók Béla úton 200 méterenként áll egy autó "elakadva".

Perillustris 2009.04.23. 12:47:58

@newtehen: "Akkor nagyjából visszatértünk arra, hoyg az adókból befolyt közpénzt elherdálják, a vasutat nem kéne tönkrevenni, és a foszilis energiák helyett mást kéne használni."

(Sajnos) ez megcáfolhatatlan.

Mon3 2009.04.23. 12:48:18

A rendőrség logikájával: Eljárást kéne indítani a gyülekezési törvény megsértése miatt a közeli turkáló miatt. A szórólapot osztogató nénikét pedig előkéne állítani a szervezés miatt! Az a sok ember, akik összegyültek... Tarthatatlan!!

Higany 2009.04.23. 12:54:31

Ilyenkor van ám rendőrállam... Erre bezzeg van kapacitás. :(

mangorlo 2009.04.23. 12:55:23

@wan2bee: máskor a lánchídon menj az úton

Mon3 2009.04.23. 13:01:51

@botsaska:
A botsáska az életben egy érdekes, de undorító rovar. Nomen est omen.

Perillustris 2009.04.23. 13:08:54

@a lány aki átugrott az időn: "szerintem azért azokat sem kell sajnálni, akik ráérnek munkaidőben, blogokat olvasni és kommentelgetni"

Gondolom azokat sem, akik még 3-4 órát lehúznak túlórapénz nélkül a munkahelyükön, cserébe amikor "üresjárat" van, benéznek 1-2 fórumra, blogra, stb.

Persze amúgy is vicces, miután a többműszakos munkarend sem ismeretlen a hazai jogban.

Ferocious 2009.04.23. 13:09:27

@Mon3: viszont kiváló csemege egy zöld gyíknak...

Kixx 2009.04.23. 13:13:08

Ó én imádtam ezt a "felvonulást" éppen a Logodi utcába vittem haza a középső lányom barátnőjét mert az anyja kórházba került és mentünk volna vissza a nejemért meg a legnagyobb és a legkisebb lányomért a Millenáris játszóterére ahol hagytam őket (csak öten férünk az autóba). A Mikó utcából fordultam vissza a "vonulás" miatt és a Lovas-Várfok utcákon menekülve kb. 10 méterrel az első biciklista előtt csusszantunk át a Millenáris felé. Szjúúper volt.

Carnivora (törölt) 2009.04.23. 13:14:48

Igen tisztelt hatóságnak inkább felénk vidéken kellene akcióznia a sötétedés után a kocsmából kivilágítatlanul virtuális szalonozás közepette hazatekerő polgártársaink tekintetében ...

Perillustris 2009.04.23. 13:18:51

@Kixx: Nem kételkedem abban, hogy egyeseknek kellemetlenséget okoztak a kerékpárosok.

Ahogy azt is tudom, hogy a többszázezer autó kipufogógáza, a szmog átlagosan 3 évvel rövidíti meg a budapesti lakosok életét.

Ez most persze kissé demagóg volt, de mégis érzékelteti miről is van szó, s hogy milyen irányba kellene fejlődnünk.

pelinkovac 2009.04.23. 13:28:42

Lehet, hogy van megfelelőbb fórum, de most nem fogok keresgélni. Csak a vasárnapi CM-mel kapcsolatban lenne észrevételem. Tudomásom szerint "mindössze" 30ezren voltak, szemben a korábbi 50-80ezerrel. Vajon mi az oka? Szerintem részben az, hogy a mozgalomra (szokás szerint) rámászott a politika. Ugyanakkor vasárnap rengeteg bringást láttam, de közülük kevés lehetett ott a CM-en, hisz a rendezvény alatt találkoztam velük, amin én sem vettem részt. Sokáig hezitáltam, aztán mire végül mégis eldöntöttem, hogy csatlakozom a menet végéhez (olyan f6 körül), már le is ment az egész. Egyébként az elejét a hősök terénél szemléltem, s fura volt az is, hogy nem tömött sorokban jöttek a bringások, mint a "fénykorban". Vagy épp a nagy tömegtől riadtak vissza sokan? Nem tudom, csak keresem a válaszokat. Az viszont tény, hogy az utóbbi években emelkedik a budapesti kerékpárosok száma, ami örvendetes. Egyre másra nyílnak a kerékpárboltok a belvárosban, ha az ember venni, eladni vagy szervízeltetni szeretne kerékpárt, nincs nehéz dolga. (Ez is a növekedést mutatja szerintem.) Kerékpárutak is alakulgatnak, bár a legutóbbi, amit használtam (az Alkotmány utcában) nem tűnik túl biztoságosnak, bár azért az Andrássy útinál valamivel jobb.

pelinkovac 2009.04.23. 13:31:14

@Kixx:
Nem hiszem, hogy annyira rossz volt a helyzet, hogy "menekülni" kellett volna. Vagy 5 perc késés életekbe került volna?

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2009.04.23. 13:36:33

Minden út bringaút!
Éljen a könnyűlovasság!

(megjegyzem: tegnap mi "vidéken" elhaladtunk rendőrautók és maga a rendőrség előtt is hasonló tömegben, és a kutya se kérdezte meg, mit művelünk...)

bassil 2009.04.23. 13:39:34

Amellett, hogy szimpatizálok a CM alapelveivel, az egész "spontán" vonulást szerencsétlennek tartom. Szerintem sajnos ellenkező hatást értek el ezzel srácok.

Ilyenkor azt kellene bemutatni, hogy igenis a kerékpárosok ismerik a KRESZ-t, tisztában vannak a szabályokkal, tudják a többi közlekedőt partnerként kezelni, és igenis helye van az utakon a kerékpárosnak.

Ennek sajnos az ellenkezője jön le a legtöbb embernek, hiába voltak szabályos bringások is.

Annak meg szvsz nincs sok alapja kritizálni a rendőröket, aki szabálytalanul közlekedett. Mondom én ezt úgy, hogy a múlt heti CM rendezvények egyik újonc szervezője voltam és legtöbbször kerékpárral közlekedem.

lápi lidérc 2009.04.23. 13:57:56

Miért nem büntették meg az összes biciklis tahót?

A Lánchídon ugyanis TILOS biciklizni.

A KRESZ a biciklis barmokra is vonatkozik!

lápi lidérc 2009.04.23. 13:59:35

@Joe Forster/STA:
És biztos arra is, hogy a Lánchídon a járdán told át a biciklit.

lápi lidérc 2009.04.23. 14:13:56

@vinyi:
És ezt te honnan vetted, te sötét barom?
Merthogy egyiket sem szabad.

lápi lidérc 2009.04.23. 14:26:53

És vajon szondáztattak-e a rendőrök?
Mert ha megtették volna, biztos vagyok benne, hogy a felvonulók szinte mindegyikét azonnal büntethették volna is, ugyanis ittasan kerékpározni sem szabad.

És tuti, hogy a résztvevők mindegyikében volt 1-2 sör. Ahogy a vasárnapi CM-en is.

lápi lidérc 2009.04.23. 14:35:49

@Perillustris:
És akkor hol parkoljanak, te nagyon hülye? A járdán?

Perillustris 2009.04.23. 14:43:55

@lápi lidérc: Parkolóban, mélygarázsban, beállóban, stb. Az úton parkolni luxus.

De tőlem maradhat a Nagykörúton a parkolósáv, de akkor ugorjon az egyik forgalmi sáv. Úgyis használhatatlan a sok ki-beparkoló és a vészvillogós köcsögök miatt. Hm?

zoomin 2009.04.23. 14:53:53

Idióta barmok.

A tegnapi kis akciótok után, a bringásokkal szembeni toleranciám a nullát alulról fogja súrolni. Gyanítom nem csak bennem hagytatok ilyen kellemes nyomot. De csináljátok csak hülyegyerekek, csináljátok, biztos ez vezet előre.

Ez a rendőri fellépésen való vergődés különösen jól jellemez titeket. Neketek az a demokrácia, hogy saját szórakoztatásotokra akadályoztok másokat, de ha a rendőr eközben igazoltatni mer, akkor máris diktatúrát kiáltotok, mert nem hagynak titeket nyugodtan keresztbetenni másoknak. Elmentek ti a fenébe.

Azok a szánalmas, demagóg dumák, hogy "bezzeg az autósok akadályozhatják a forgalmat, bezzeg ők csinálhatnak dugót, stb, stb, stb" legfeljebb a saját körötökben hangzanak jól, szerintem még ti magatok se veszitek ezt be (vagy ha igen, akkor komoly problémáitok vannak). Az a különbség hülyegyerekek, hogy az autósok nem azzal a céllal mennek ki, hogy dugót csináljanak, hanem pusztán közlekedni akarnak, eljutni a-ból, b-be, aminek a dugó csak a mellékterméke. Ellenben nektek egyetlen deklarált célotok a forgalom akadályozása, mások önkényes megszívatása a saját szórakozásotok érdekében. Mert ti ráértek, megtehetitek.

És mi a frászt értetek el vele? A föld napja mögé bújtatjátok a nevetséges akciótókat, miközben tegnap ponthogy miattatok nőtt a levegő szennyezettsége! És mi van a buszokkal, amik ugyanúgy a dugóban álltak? Na ezt magyarázzátok meg! Vagy az belefér, a szórakozásotok megért ennyit? Mert értelmes eredményt nem tudtok felmutatni.

Ezek után 0 Ft-ot bringaútra, rendszámot minden bringára, kötelezően jogosítványt minden bringásnak, aztán majd megnézzük ki nevet a végén.

Mon3 2009.04.23. 14:56:53

@Marcellusca: Ha lenne kerékpár út. Mit képzelsz miért tekernek CM-n?
Nagyon okos vagy.

bocage 2009.04.23. 14:57:29

@zoomin:
"Ezek után 0 Ft-ot bringaútra.."
Ez tényleg eszményi megoldás, és szerinted ezzel kit büntetnél?

vazze... 2009.04.23. 15:01:21

@zoomin: Áhhhh el sem hiszem magyarisztán

Perillustris 2009.04.23. 15:11:21

@zoomin: "A tegnapi kis akciótok után, a bringásokkal szembeni toleranciám a nullát alulról fogja súrolni."

Nagy pluszban eddig sem lehettünk...


"Az a különbség hülyegyerekek, hogy az autósok nem azzal a céllal mennek ki, hogy dugót csináljanak, hanem pusztán közlekedni akarnak, eljutni a-ból, b-be, aminek a dugó csak a mellékterméke."

Megmagyarázok én is bármit. Jelentős része az autósoknak pusztán kényelemből, lustaságból ül autóba. Ebből nem csak dugó, hanem súlyos légszennyezettség is lesz, ami miatt mindenki szív. Szó szerint. Úgyhogy ne ideologizáld meg a jóságos A-ból B-be utazás szentségét, ha megkérhetlek.

lápi lidérc 2009.04.23. 15:19:35

@Perillustris:
És hol vannak a körúton mélygarázsok, te nagyeszű?
Ásol ilyet a meglévő házak alá?

Tudomásul kéne venni, hogy nagyvárosba nem való a bicikli. Falura, kisvárosba kiváló közlekedési eszköz, nagyvárosban sem véletlenül csak parasztok használják. Csak ők már nem földművesek.

lápi lidérc 2009.04.23. 15:21:19

@zoomin:
Egyetértek.
Annyi kiegészítéssel, hogy én bevezetném a bicikliadót is. Abból lehetne aztán bicikliutat építeni.

lápi lidérc 2009.04.23. 15:26:27

@pelinkovac:
Most sem voltak 30 ezren, ahogy korábban sem (mármint nemhogy 50-80 ezren, hanem 30 ezren sem).
Kicsit számolni kéne, hány kerékpáros fér el az adott útszakaszon.
Most voltak kb. 15-20 ezren.

Persze a CM-szervezők propgandájában a minél nagyobb szám mutat jól. Hogy hazugság, azzal meg ki törődik?

zoomin 2009.04.23. 15:26:42

@Perillustris:
"Megmagyarázok én is bármit."

Most is ezt teszed, csak épp nem sok sikerrel. Egyrészt ez a kényelem, lustaság, stb. pont ugyanannyira demagóg kamu szöveg mint a korábbiak, de, még a kényelem és lustaság is jobb indok lenne, mint mások önkényes megszívatása, mert ti mindössze ennyit tudtok okként felmutatni.
Szóval ez most nem jött be, de nyugodtan próbálkozhatsz még, az ostoba akciótokat nemigen fogod tudni észérvekkel megvédeni.

Érdekes egyébként, hogy te is csak az autósokról beszélsz, miközben a tömegközlekedőket ugyanúgy megszivattátok, de gondolom ez a járulékos veszteség belefért a szorakozásotokba, az ostoba ideológiátokkal meg valahogy majd összeegyeztetitek.

És pontosan mit is értetek el önmagatok szórakoztatásán kívűl? Szereztetek pár ellenséget, ennyi az eredmény.

lápi lidérc 2009.04.23. 15:28:29

@Mon3:
Ahol van, ott sem használják.
Akik használják esetleg, azok a pont nem ezek a nagyszájú CM-es barmok, hanem a nyugdíjas mamikák.

zoomin 2009.04.23. 15:35:57

@decibá: Kit büntetnék? Az ég világon senkit, mivel a sok kretén bringás azokat a bringautakat sem használja amik már megvannak, hanem inkább lent tekernek az úton. Mert a gyalogosok, mert járda, mert az akármi - indok mindig van.

Akkor meg mi a francnak költsünk adóforintokat erre?

Ugyanez van a CM-el is. Megvolt hétvégén a rendes bejelntett rendezvény, mindenki tudomásul vette, ok hétvége van, belefér, sőt még szimpatikus is. De nem, nektek ez nem elég, muszáj volt egy "csakazértis" felvonulást tartani, csak mert csak. És talán ezért még buksisimit vártok vagy mit?

Coda 2009.04.23. 15:37:15

Amennyire jó ötletnek és kifejezőnek gondolom a CM-t rendezett körülmények közt, annyira érzem értelmetlennek a 250-300 biciklistából álló "spontán" CM-t... nem hiszem el, hogy ezzel célt lehetne elérni. sőt, amennyire büszkén tekertem vasárnap végig a CM-n, annyira szégyenlem azt, hogy páran önhatalmúan CM-t játszanak... ami egyrészt veszélye a (a bringásokra nézve) másrészt felesleges ténylegesen feltartja a forgalmat.
a rendőrökről meg annyit (ott voltam a gödörben) hogy páran valóban kiabáltál hogy sün, sün, de mélységes meglepetésemre, elindult lefelé egy rendőr, aki ezt szintén hallotta, majd visszafordult, mosolygott, és ő is azt mondta: sün, sün... ők is csak emberek, és ők is csak a felettesük kéréseit hajtják végre.

zoomin 2009.04.23. 15:37:22

@vazze...: Magyarisztán az volt amit tegnap műveltetek.

bocage 2009.04.23. 15:39:30

@lápi lidérc:
Értem én, hogy nem tetszik neked a dolog, de miért ilyen stílusban kell ezt?! Szánalmasan primitív dolog a mai világban parasztozni.... Szerinted, amit a piacon megveszel az honnan van? Lehet egyet nem érteni, bármilyen fórumon, de a stílusod csak téged minősít!

bocage 2009.04.23. 15:42:56

@zoomin:
Ember tudom, hogy a negatív élmények az erősek, de rengetek teljesen átlagos ember (nem futár stb.) is teker; csak azokat nem látod, mert lehet épp a kerékpárúton vannak. Nem mindig általánosítani meg fikázni. Én sem ítélem meg az összes autóst a néhány köcsög alapján, vagy modjuk a taxisok alapján.

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.04.23. 15:46:43

@zoomin: Nem álltak buszok a dugóban, elengedtük őket... Meg a mentőt az alagútban, meg a gyalogost a zebránál, stb.
Látszik,h te is csak billentyűzethuszár vagy, fogalmad sincs, mi zajlik az utcán.

zoomin 2009.04.23. 15:52:51

@bonnie: Ez nagyon jóóóóó :))))) És ezt te legalább elhiszed? Persze a buszok gondolom átrepülték azt a dugót, amiben az autók álltak, mert amikor épp odaértek akkor ti elengedtétek őket. Értem én. És még a mentőt is! Aztaaaa! De rendesek vagytok, hogy nem álltatok keresztbe előtte bringát emelni! Szóhoz sem jutok. Mert a mentő sem haladt ám lassabban egészen odáig az általatok generált dugóban, á dehogy, a mentő is átrepült az autók fölött, a lánchíd meg amúgyis 8 sávos.
Te tényleg ennyire buta vagy, vagy csak magadat nyugtatod ezzel?

Sajnos tegnap nagyon is fogalamam volt, hogy mi zajlik az utcán, pedig jobb lett volna billentyűzet mellett ülni. Ha te is azt tetted volna az ostoba pajtásaiddal egyetemben, az lett volna csak az igazán jó mindenkinek.

Silent Bob 2009.04.23. 15:54:50

@lápi lidérc:
Én próbálom használni ami kevés van baszod, de televan
1. gyalogossal
2. babakocsival
3. parkoló autóval,
valamint mindennap megpróbáltok elütni a keresztutcákban.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.23. 15:54:53

@gergoke: "Amúgy teljesen más lenne a hozzállás a kerekesekhez, ha a nagy részük betartaná az alábbi szabályokat:
1. Nem akarna elütni a gyalogátkelőhelyen amikor át akarok menni az úttesten.
2. Nem hajtana át a piroson.
3. Jelezné kanyarodási szándékát
4. Nem a járdán kerékpározna.
5. Nem hajtana be szemből egyirányú utcába.
6. Nem csöngetné le a járdán a gyalogosokat."

Amúgy teljesen más lenne a hozzállás az autósokhoz, ha a nagy részük betartaná az alábbi szabályokat:
1. Nem akarna elütni a gyalogátkelőhelyen amikor át akarok menni az úttesten.
2. Nem hajtana át a piroson.
3. Jelezné kanyarodási szándékát
4. Nem a járdán, bicikliúton haladna (nem láttál még ilyet? kár!) vagy parkolna.
5. Nem hajtana be szemből egyirányú utcába (nyilván ilyet sem láttál).
6. Nem dudálná le az úttesten a bicikliseket.

@shitgun: "Én csak azt nem tudom, miért tartják egyesek zaklatásnak az igazoltatást, ez a rendőr dolga, két perc, és semmi megalázó nincs benne."

Nem két perc volt, hanem negyed-félóra (nem néztem az órámat), és látszott rajta a "van sapka-nincs sapka" jelleg. Erről a cikkben olvashatsz részletesebben.

@vinyi: "nem akarlak elkeseríteni, de a kerékpáros közlekedhet járdán, sőt csengethet is, ha ezzel balesetet kerülhet el és behajthat szemből az egyirányú utcába is. A többi ok."

Csak feltételekkel közlekedhet járdán, csak ott csöngethet, ahol elsőbbsége van (bicikliút), szemből az egyirányú utcába nem hajthat be, ha nincsen kiegészítő tábla a behajtani tilos alatt. Csak hogy tisztában légy a KRESZ-szel. ;-)

@totyatotya: "azok az autoknak odarakott utak."

A közutak nem kizárólag autóknak készültek, sőt, nem is kizárólag gépjárműveknek. Erre utal a KÖZút megnevezés.

@newtehen: "Azért lássuk be, azányaiban az autósok szabályosabban közlekednek."

Viszont szorozd föl az autósok által elkövetett szabálytalanságok eredményeinek, a közúti baleseteknek a súlyosságával, és mindjárt megkapod, hogy hiába közlekednek szabálytalanabbul a biciklisek, nem okoznak annyi balesetet, és pláne nem olyan súlyosakat.

@Ferocious: "A bringa jó és egészséges dolog, de nagyvárosban max. hobbi szinten, hétvégi kikapcsolódás/kirándulás szintjén életképes közlekedési eszköz."

Kapcsold át a chipedet read-only módból tanuló módba - a Terminátornak is sikerült. Az idők változnak, csak te nem haladsz (értsd: akarsz haladni) vele...

@gyvy: "Csak 1 kérdés: a cikkből kiderül, h áttekertek a Lánchídon, aminek mindkét oldalán ott a tábla, h biciklizni rajta tilos.."

Ez ugyanaz, mint a pirosnál a forgalom feltartása. Sőt, még annyi sem, mert szerintem te sem tudsz objektív okot mondani arra, hogy miért ne lehetne/volna szabad a Lánchídon - vagy az Alagútban, ha már itt tartunk - biciklivel közlekedni.

@lápi lidérc: "És biztos arra is, hogy a Lánchídon a járdán told át a biciklit."

Lásd eggyel feljebb.

"És tuti, hogy a résztvevők mindegyikében volt 1-2 sör. Ahogy a vasárnapi CM-en is."

A mindegyikében biztos nem, mert én speciel absztinens vagyok, maximum saját keverésű koktélokat iszom, de azt, ugye, elég nehéz volna a terepen összedobni.

@zoomin: "Neketek az a demokrácia, hogy saját szórakoztatásotokra akadályoztok másokat"

Ebben az országban régóta nincsen demokrácia; anarchia van. A kettő közti különbséget ismered?

"Ezek után 0 Ft-ot bringaútra"

Most csökkentették jelentősen az előre tervezett támogatásokat. Büszke lehetsz magadra!

lessknownJFK 2009.04.23. 15:59:40

aki nem volt ott és nem csinált képeket azokat kérlek semmiképpen se küldje el a ferdike kuckac gmail pont komra. légyszi. köszi-köszi!

Masni 2009.04.23. 16:04:29

@zoomin: szerinted, amikor nincsen kerékpáros akármi, akkor mitől van dugó? Látenskerékpárosoktól? Mitől van dugó szinte minden nap az andrássy-bajcsy kereszteződésben, az astóriánál, a kecskeméti utcában, a hegedűs gyulánás, stb? Teljesen komoly elképzelés a részedről, hogy csak tegnap és csak arra a 10 percre volt dugó?


Szeretném ismét megjegyezni a sok bringautálónak, hogy az utakat nem az autósoknak építették. Az utak nagy része már akkor is létezett, amikor az autók nem léteztek. Akkor gyalogosak, lovak, szekerek és kerékpárok használták őket. Tudom-tudom, ez még akkor volt, amikor ti, NAGYON fontos emberek meg sem születtetek. Szerencsére most már itt vagytok, velünk éltek, így most már a tietek az út.
Csak azt nem tudom, hogy én mit csináljak. 10 éve van autóm (ergó fizetem az adót, stb.), dolgozom, de minden nap kerékpárral járok dolgozni és arra használom az autót, amire való (nagy dolgok szállítása, betegség, utazás). Tegyek ki egy táblát magamra, hogy autósok ne utáljatok, mert én is fizetek adót? MI az elképzelésetek?

zoomin 2009.04.23. 16:05:53

@Joe Forster/STA:

Anarchia legfeljebb a te fejedben van és attól tartok te vagy az aki nem ismeri a különbséget.

"Most csökkentették jelentősen az előre tervezett támogatásokat. Büszke lehetsz magadra!"

Tegnapig még sajnáltam volna, ma már örülök neki! Ezt érdemlitek. Kár, hogy ez csak a válság hatása.

Azt sajnálom csak, hogy a normális bringások szívnak miattatok, mert az általatok generált feszültség és utálat rajtuk fog lecsapódni. Persze ez neked nyilván túl magas, te csak emelgesd a bringádat örömmámorban és hidd azt, hogy valami kurva nagy dolgot csináltál. Ami igaz is, csak épp ellenkező erdeménnyel mint amit gondolsz.

bocage 2009.04.23. 16:12:22

@zoomin:
Talán ezért nem kéne utálkozni itt is!

zoomin 2009.04.23. 16:39:48

@decibá:
Talán ezért nem kellene feleslegesen és mesterségesen okokat generálni az utálkozásra.

Ami miatt ide írok, az pont az, hogy az ég világon semmi értelmét nem látom a tegnapi akciónak, az ég világon semmit nem értetek el vele, mindössze azt, hogy jópár megszivatott emberben marad egy nem "kellemes" emlék. Hogy egy egyszerű pédlát mondja: aki eddig minden alkalommal félrehúzodott, hogyha a tükörben észrevette, hogy egy bringás próbál előrejutni a dugóban, az vajon holnap is félre fog húzdni, vagy inkább arra gondol: ha ti így, akkor én is így, majd mész ha elférsz. Gondoltam, nem árt ha ezzel tisztában vagytok és elgondolkoztok azon, hogy tulajdonképpen ennek most mi értelme is volt. Mert ez nem arra hívta fel a figyelmet, hogy itt bringások is vannak, akikre illene odafigyelni, sokkal inkább arra, hogy a bringások jórésze abban leli örömét, ha másokat megszivathat, ez pedig nem épp azt a hatást fogja elérni, hogy akkor holnaptól mindenki jobban figyel rátok.
Csak olvasd végig a kommenteket az elejétől, nem véletlenül gyűlt össze közel 300 és ha figyelmesen olvasol, láthatod, hogy nem csak autósok kritizálják a tegnapi öncélú baromkodást, hanem bringások is, sőt a normál CM résztvevői is.

Ez most vajon tényleg kellett, nagyon hiányzott még valami amin lehet vitatkozni, amivel felesleges feszültséget lehet szítani a különböző eszközökkel közlekedők között? Mert minden egyes ilyen akcióval, azoknak a száma fog nőni, akik a következő nap utálattal fognak viszonyulni a másikhoz. Szerinted valóban erre van szükség most?

És ráadásul mindezt úgy, hogy hétvégén megvolt a normális, bejelentett CM. De ez nem volt elég. Hát ez az eredménye.

bocage 2009.04.23. 16:54:20

@zoomin:
Ne beszélj úgy hozzám mintha szervezője vagy résztvevője lettem volna a tegnapi eseménynek. Ha elolvastad a kommentek, láthattad kb, hogy milyen szellemiségben írtam; szóval szerintem a szemrehányás szerintem nem engem illet.
Azt gondolom, hogy továbbra is félre fog húzódni, és szerintem, ha megnyugodtál te is, mert nem kell egy kalap alá venni mindenkit, nem kell általánosítani.
Ha egy autós szemét volt, nem fogok utána másokat szívatni, akármilyen módon közlekedem épp.
Ez egy radikális megmozdulás, és minden ilyen esemény megosztó hatású. Jogod hozzá, hogy ne érts egyet vele, de ugye Föld napja volt és ezt a többség leszarja, értsd nem rakja le a kocsit, ahogy a szmogriadó idején se tette meg

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.23. 16:56:47

@zoomin: "Anarchia legfeljebb a te fejedben van és attól tartok te vagy az aki nem ismeri a különbséget."

Nagyon kész vagy! ;-)

""Most csökkentették jelentősen az előre tervezett támogatásokat. Büszke lehetsz magadra!" Tegnapig még sajnáltam volna, ma már örülök neki! Ezt érdemlitek. Kár, hogy ez csak a válság hatása."

A "poén" az, hogy a válság hatására a közutak mittoményhányszázmilliárdos támogatásába alig nyúltak bele, a bicikliutakéba viszont jelentősen. Illetve hasonló mértékben, de a konkrét összegek között iszonyatos aránykülönbség van. Továbbra is: büszke lehetsz magadra!

"Azt sajnálom csak, hogy a normális bringások szívnak miattatok, mert az általatok generált feszültség és utálat rajtuk fog lecsapódni."

Majd meglátjuk. Akkor és ott nem utálatot láttam a többi közlekedő túlnyomó részében. A gyalogosok és az ott lakók között meg pláne!

"Persze ez neked nyilván túl magas, te csak emelgesd a bringádat örömmámorban és hidd azt, hogy valami kurva nagy dolgot csináltál."

Nem emelgettem a bringámat, de ez lényegtelen. Szerintem is kurva nagy dolog volt, jövőre gyere el te is! ;-)

"És ráadásul mindezt úgy, hogy hétvégén megvolt a normális, bejelentett CM. De ez nem volt elég. Hát ez az eredménye."

Szerintem is nem kellett volna aggódni, be kellett volna tenni rendesen munkanapra, csúcsforgalomba az "igazi" Critical Masst, nem csirke módjára átszervezni vasárnapra, mert akkor kevésbé zavarja a forgalmat (vagy inkább "ÁLLalmat").

András László 2009.04.23. 16:58:58

@zoomin:
Én kb. ugyanannyit megyek kocsival, mint biciklivel, mert a tevékenységemhez így praktikus. De ebből kifolyólag nem tudok ellenségesdit játszani sem, mert magammal játszanám. Nem voltam ott a tegnapi eseményen, mert nem felvonulni meg akciózni szoktam, hanem közlekedni. Viszont jó lenne minden ellenérzés és indulat dacára csak a tegnapi esemény bírálatára szorítkozni, és nem általánosítani "autósok", "biciklisták", mert akkor menthetetlenül félrecsúszik. A kommentekből úgy érzem egyébként, hogy valóban kontraproduktív volt a tegnapi akció, akkor viszont pláne meg kellene maradni a konkrét kritikánál. Mert ha feltételezem a szervezők jó szándékát, akkor hasznos volna, ha képesek lennének levonni a tanulságokat, amit viszont megnehezít, ha a vita átmegy autósok-biciklisták vitába, és nem marad a tárgynál, miszerint, ha be volt jelentve, meg volt hirdetve, akkor rendőri kíséret és biztosítás, miegymás, ha meg nem, akkor csak a KRESZ érvényes. És úgy tűnik, itt hibáztak. És ezt nem is igen lehet kimagyarázni, hanem el kellene ismerni, és azt mondani: bocs.

Perillustris 2009.04.23. 17:07:24

@zoomin: Szóval akkor ismét legyen ezentúl Föld Napján a hivatalos CM? Mert az erkölcsi alapja stabil lenne.

Perillustris 2009.04.23. 17:12:05

@lápi lidérc: "És hol vannak a körúton mélygarázsok, te nagyeszű?
Ásol ilyet a meglévő házak alá?

Tudomásul kéne venni, hogy nagyvárosba nem való a bicikli."

Ha nincs helye, márpedig nincs, akkor nem kell bemenni addig a belvárosba. A drága pénzért megépített úton közlekedni kell, különösen ott, ahol ez jobbá tenné a forgalmi állapotokat. Ahol van hely mindenre, ott parkoljanak is, közlekedjenek is.

zoomin 2009.04.23. 17:13:42

@Perillustris:
Neked ez jött le mindebből? Javaslom olvasd el András László kommentjét is, bár úgy látom csak arra szeretsz reagálni amin hőzönghetsz.

Perillustris 2009.04.23. 17:13:54

Egyébként "rögtön" kinőnének a földből a parkolóházak, ha azt kénytelenek lennének használni az emberek. De amíg ingyen vagy fillérekért lehet parkolni az utcán, addig senki nem igényli ezeket.

Perillustris 2009.04.23. 17:16:51

@zoomin: Olvastam. A CM közösségen belül sem egységes az álláspont, mit tegyek hozzá László kommentjéhez?

Mon3 2009.04.23. 17:27:16

@zoomin: Környezetszennyezési adót, nagyobb súlyadót, dugóadót , stb. az autósoknak. Na ki jár jobban?

Én nem szeretem a CM-et, de céljaival egyetértek, még ha módszereivel nem is. Én a munkám során gyakran vezetek, de a magánéletben csak bringázok. Mindkét oldalon vannak hülyék, de ez senkit sem jogosít fel arra, hogy ez alapján általánosítson. De az tény, hogy a legtöbbet az autósok tehetik, azzal, hogy otthon hagyják a kocsijukat és kerékpárral közlekednek. Fel kéne fogni, hogy az idő nekünk dolgozik!!! Ha majd tíz év múlva 20 eFt-ba fog kerülni a 1 l benzin, akkor majd a az izzadtságszagú buszon fogsz tülekedni, vagy kerékpárra szállsz? Nem lenne jobb dolog, ha rugalmasan és problémamentesen térnétek át?

pelinkovac 2009.04.23. 17:30:01

@zoomin:
Azokban az országokban (pl. Norvégia), ahol nincs feszültség az autósok és kerékpárosok között, nincs se szervezett se spontán CM. Osloban nagyon sok a kerékpárút, de pl. a belvárosban gyakorlatilag nincs. Még sincs konfliktus sem a gyalogos és kerékpáros, sem a kerékpáros és autós között, a harmadik variációról nem is beszélve, hisz az autósok szó nélkül elengedik a gyalogost a zebrán (mellesleg a KRESZ szerint kötelező is, forgalmi vizsgán Mo-on is garantált bukás, ha az ember nem adja meg az elsőbbéget a zebrán... aztán ezt mindenki igyekszik gyorsan elfelejteni).
Leírok néhány érdekes esetet, amit a napokban tapasztaltam Budapesten és Osloban, s le lehet mérni a különbséget. S ne mondja nekem senki, hogy ne hasonlítgassam Budapestet Oslohoz, mert amikor az a kérdés, hogy lehet e normálisan élni egy városban, akkor csak a normális viselkedés elfogadható a közlekedés összes résztvevőjétől!

Szóval először a rossz példák, sajnos Budapestről:

1. Szt. István körút: Gyalogos mankóval elindul a zöldnél a zebrán, autósnak közben zöld lesz (szerencsétlen mankósnak piros). Autós mit csinál? Dudál!!! Én mit csinálnék legszívesebben? Kirángatnám és a betonba verném a fejét.

2. Kis utcák, VI. kerület: Autóval kanyarodok balra felsőbbrendű útra. Nehezen belátható kereszteződés, de látszólag szabad az út. Csakhogy jön egy BMW kb. 70-80-al, s érzem, nem fog beengedni. Átkormányzok a szembe sávba (hála Istennek nem jön semmi), BMW el, remegés, idegesség. Rágyorsítok, utánamegyek egy kicsit, közben próbálok megnyugodni. Két sarokkal később leparkol. Mit csinálnék vele? Lelőném... Mit tudok csinálni? Hagyom a francba...
3. Kerékpárral a Dohány utcában. Mögöttem ócska Opel Corsával egy öltönyös bunkó, kapásból dudál, de lazán megelőz anélkül, hogy félre kellene húzódnom. Ezt nem nagyon szeretem. Utánamegyek, persze kerékpárral is simán utolérem, hisz kikanyarodik elé egy kukásautó. Megelőzöm jobbról. Kicsit tekerek előtte, aztán lehúzódok. Mellém jön, ordít, visszaordítok. Tudom nem voltam szabályos, ő talán. De könyörgöm, minek kell egyből dudálni? Főleg, ha el tud menni anélkül. S ha nem? Úgyse gyorsabb, mint a fenti ábra is mutatja...

Végül a jó példa (sajnos így kapásból csak egy)..
Oslo, kora reggel. Pont a zebránál kerékpáros és gyalogos ütköznek, elesnek. Autósok megállnak, szép türelmesen megvárják, míg felkelnek, nem dudálnak, nem próbálják kikerülni őket. A gyalogos és kerékpáros megbeszélik mi történt, elnézést kér, akinek kell, minden jót kívánnak, s ki-ki megy tovább a saját útján.

Ennyi. Remélem mindenkinek tetszettek a történetek! :)

zoomin 2009.04.23. 17:39:50

@Mon3:
Csak az a bibi, hogy mi vagyunk többen. Nagyobb súlyadó. Ok, többet nem leszel megválasztva kedves politikus. Mert az gondolom, hogy te is tisztában vagy azzal, hogy a nagyobb súlyadó, dugóadó, stb díját az is meg fogja fizetni aki gyalog jár, merthogy a vízvezetékszerelő kiszállási díjától kezdve a bolti kenyér áráig mindenben meg fog jelenni ez az emelés. Mint ahogy a hőn álmodott 20 eFt-os benzin ára is (amivel vicces riogatni, amikor az elmúlt 10 évben alig 150 Ft-ot emelkedett a benzinár). Szóval ezt gondold át újra.

A kedvenceim egyébként a hardcore bringásokon kívűl azok az autósok akik azt képzelik, hogy nekik mindenki másnál fontosabb dolguk van és nekik tökéletes indokuk van autóval járni, ellenben rajtuk kívűl mindenki más csak szorakozásból jár autóval. Te is azzal kezded, hogy munkád során vezetsz és csak a magánéletben bringázol, majd két mondattal lejebb közlöd, hogy mindenki hagyja otthon az autóját (rajtad kívűl, gondolom). Hát mit gondolsz, hétfő délután szerinted hova megy az a sok autó? A golfpályára?

zoomin 2009.04.23. 17:41:46

@zoomin:
akarommondani, alig 50 Ft-ot emelkedett...

pelinkovac 2009.04.23. 17:42:10

A PARKOLÁS is érdekes kérdés Budapesten (valaki már felvetette). Mindenki szenved, hogy fizetni kell 8-tól 18-ig, dúl a háború az ellenőrök és autósok között, drága (220 Ft), max. 3 órát lehet, kész rémálom. Sokan mondják, hogy mélygarázsok kellenek. A VI. kerületben kapásból tudok vagy 6 parkolóházat, még az életben nem volt egyik sem tele. Annak ellenére, hogy olcsóbbak, mint a köztéri parkolás, egyszerű a használatuk (van pl. egy az akácfa utcában, ahol csak be kell állni egy bejáróba, a rendszer elnyeli az autót, s mikor fizetsz "kiköpi". Talán még félig sem volt soha az életben.

Ezt a dolgot ugyan annyira nem értem, mint azt, hogy miért borul el nagyon sok autós agya, ha kerékpárost lát...

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.04.23. 19:13:44

@zoomin: az autók abban a dugóban álltak, amit az autók nagy száma okozott. A buszokat a buszsávban engedtük el, a villamosokat a villamossínen engedtük menni (ezekből rengetegen integettek ki nekünk), a mentő pedig nem tudom, hogy ment volna keresztül az Alagúton, ha a neki ellentétes sávból nem lapulunk a falhoz. Nem is értem, hogy a mentő hogy tervezett az Alagúton és a Lánchídon végigmenni, ahol az autósok ha akarnak sem tudnak félrehúzódni.

vnnm 2009.04.23. 20:59:54


"És tuti, hogy a résztvevők mindegyikében volt 1-2 sör. Ahogy a vasárnapi CM-en is."

A 12 ember, akiket igazoltattak, egyikőjük sem ivott. Itt nem politizálásról és tüntetésről van szó, és nem falusi részeges emberek vagyunk, hanem bringások, akik szeretnének levegőt kapni reggel a suliba/melóba menet. ;)
a másik, a vasárnapi CM-en az idős úrnak utánaszóltak, akinek sör volt a kezében: "szégyelljük hogy velünk bringázol" .. nem érdekelte, és ezzel továbbá nem tudunk mit tenni.

Mr.KANE 2009.04.23. 21:02:08

@zoomin: gúzsba veled, fel az első teherautóra, és amszterdam belvárosáig meg se állni, majd platóról kidobva hagyni ismét felnevelkedni a belvárosban... 2 év múlva várunk itthon!

Mt 2009.04.23. 21:27:34

Érdekes, hogy mekkora indulatokat vált ki egyesekből, h 5 perccel többet kellett állni a dugóban. Hülye bringások!!!! Bezzeg ha valamilyen véres baleset miatt maradtam volna le az anyátokközt elejéről:P

Perillustris 2009.04.23. 21:41:22

@zoomin: "Mert az gondolom, hogy te is tisztában vagy azzal, hogy a nagyobb súlyadó, dugóadó, stb díját az is meg fogja fizetni aki gyalog jár, merthogy a vízvezetékszerelő kiszállási díjától kezdve a bolti kenyér áráig mindenben meg fog jelenni ez az emelés."

Jelenjen is meg. Igazságosabb lesz a teherviselés.

Kis ember 2009.04.23. 23:47:23

Sokan vagyunk olyanok, akik ésszerűen használjuk az összes közlekedési eszközt (én pl. tegnap de. autóztam, du. bicikliztem este meg BKV-ztam. És egyre többen leszünk. Főleg olyanok, akik világlátottak, tudasokak, gondolkodnak. A sok féltudású hülye meg csak-csak kikopik előbb-utóbb.
Most jártam be a fél világot.
Nálunk úgy közlekednek az emberek, mint az arabok, de azt várják el a többiektől, hogy úgy közlekedjenek, mint a svédek.

gergoke 2009.04.24. 00:14:12

@charlie: és @vinyi:

1. A járdán kerékpározásról - (2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

Figyelem, és kapcsolat van a mondatban: a gyalogos forgalom zavarása nélkül ÉS legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad kerékpárral közlekedni.
Ezt a kettőt egyszerre mégis hányan tartják be a bringások közül? A hátulról jövünk a gyalogos mögé és csöngetünk azért nem ez. Akkor már megvalósul a zavarás és az esetek nagy részében nem csak 10km/óra a sebessége a kerékpárosnak.

2. Ha már a csengetés szóba került - 30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad.

Ismét ott tartunk, hogy a járdán tekerünk és csengetünk, hogy ugorjanak félre a gyalogosok nem megengedett. Csak akkor csengethetek járdán, ha ott ezzel és a maximális 10km/órás sebességgel balesetet kerülök el. A járdán megengedett 10km/óra annyira csekély sebesség, hogy balesetveszélyről az esetek túlnyomó részében (megkockáztatom, hogy 95-98%-ában) nem beszélhetünk. Tehát ez is kilőve.

Továbbá még mindig tilos hátulról a gyalogosra ráesni és lecsöngetni, hogy álljon félre, utat adva a kerékpárosnak. Elvégre max 10km/óra lehet a sebességünk a járdán és maximum baleset helyzetet kerülhetünk el lakott területen belül a csengetéssel, nem a vélt vagy valós elsőbbségünket kényszeríthetjük ki ilyen módon!

3. Egyirányú utcából szemből - (3) Ha az „Egyirányú forgalmú út” jelzőtáblák (104. és 105. ábra) alatt elhelyezett kiegészítő táblán (105/a. ábra) autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra jelenik meg, az úttesten kijelölt kerékpársávon a kerékpáros vagy az autóbusz forgalmi sávon az autóbusz - a jelzőtáblán megjelölt iránnyal szemben - közlekedhet.

Csak ha van tábla és kerékpársáv. Hány ilyen is van Budapesten? Eggyel sem találkoztam eddig. Tehát erről is ennyit. Csak akkor mehetsz be, ha ezt külön megengedi tábla és van sávod is, más esetben NEM!

@Joe Forster/STA: Veled nem érdemes leállni beszélgetni, vitázni. Falra hányt borsó.

A kerékpározás közben mobilozó és fejhallgatóval zenét hallgató öngyilkosjelöltekről akkor még nem is beszéltünk ugye. Járművezetés közben a zenehallgatás olyan mértékben megengedett, hogy ne zavarjon a vezetésben, koncentrációban.

A mobil meg egyértelmű, íme:
A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat.

Továbbra is az a véleményem, első körben mindenki a saját háza táján söprögessen (gyalogos, kerékpáros, motoros, autós, stb...).

Viszont ha a kerekesek között nem lesz sikk a fenti szabálytalanságok elkövetése, ha beszólnak az olyan társaiknak, akik ezeket elkövetik, ha ezeket az egyéneket kivetik maguk közül, akkor változni fog a róluk alkotott vélemény is. Addig viszont örüljön mindenki annak, ami jutott.

Forrás (hogy nehogy én legyek a végénJeszenszky Gergely): 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (KRESZ): net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

bocage 2009.04.24. 00:26:39

@gergoke:
Kimerítő. egyébként van olyan egyírányú utca, ahol tábla is sáv is van a kerékpárosoknak! A hét kérdése, hol van ilyen?
Mondjuk én olyat még nem láttam, hogy autós kultúráltan rászólt volna egy társára, hogy ne szabálytalankodjon. A biciklisek között többször volt ilyen élményem, én is megtettem már többször.
Abban igazad van, hogy a kerékpáros morálon (is) változtatni kell. Kis Emberke jól írja: Nálunk úgy közlekednek az emberek, mint az arabok, de azt várják el a többiektől, hogy úgy közlekedjenek, mint a svédek.

gergoke 2009.04.24. 00:27:22

Még egy eszembe jutott: A Bajcsyn az autók közt tekerő kerékpáros is szabálytalan - e) „Kerékpárút” (26. ábra), a tábla azt jelzi, hogy a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek;

Ahol van kerékpárút az úttal párhuzamosan kiépítve, ott a a kétkerekű kerékpárok CSAK A KERÉKPÁRÚTON közlekedhetnek.

Azt hiszem ez is egyértelmű, nem kell tovább ragoznom.

gergoke 2009.04.24. 00:32:50

@decibá: Passz, én még sajnos nem láttam ilyen egyirányút Budapesten.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.24. 00:44:50

@gergoke: "Ha már a csengetés szóba került - 30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad."

Ez feltételezésem szerint az autók dudájára vonatkozik. Egyébként mi teszel, ha a gyalogos a (táblával jelzett, táblával nem jelzett, festéssel jelzett, festéssel nem jelzett, lekopott festésű) bicikliúton flangál? Gondolom, erre való a csengő. Vagy ez a baleset megelőzése részbe tartozik? De ha látod, hogy ott flangál, akkor lelassítasz mögötte, és nincsen balesetveszély. Szóval a csengővel igazából szólsz neki, hogy nem ott kéne közlekednie.

"Egyirányú utcából szemből - (3) Ha az „Egyirányú forgalmú út” jelzőtáblák (104. és 105. ábra) alatt elhelyezett kiegészítő táblán (105/a. ábra) autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra jelenik meg, az úttesten kijelölt kerékpársávon a kerékpáros vagy az autóbusz forgalmi sávon az autóbusz - a jelzőtáblán megjelölt iránnyal szemben - közlekedhet.

Csak ha van tábla és kerékpársáv. Hány ilyen is van Budapesten? Eggyel sem találkoztam eddig. Tehát erről is ennyit. Csak akkor mehetsz be, ha ezt külön megengedi tábla és van sávod is, más esetben NEM!"

Tényleg ezt mondja a KRESZ, viszont én már láttam ilyen behajtani tilos, kivéve kerékpárral táblakombót, és nem volt kerékpársáv. Természetesen bementem, már csak azért is, mert az az útvonal kerékpáros összekötő útvonalnak (nem bicikliút, nem biciklisáv, csak javasolt útvonal bicikliseknek közúton) jelölte a biciklis térkép és a zöld-sárga infótáblák a környéken. Na, ilyenkor mi van?

"@Joe Forster/STA: Veled nem érdemes leállni beszélgetni, vitázni. Falra hányt borsó."

Hogy tetszett mondani?

"Viszont ha a kerekesek között nem lesz sikk a fenti szabálytalanságok elkövetése, ha beszólnak az olyan társaiknak, akik ezeket elkövetik, ha ezeket az egyéneket kivetik maguk közül, akkor változni fog a róluk alkotott vélemény is."

Te autóban ülve rádudálsz vagy pirosnál vagy mellett való elhaladásnál beszólsz annak, aki autóban kézben mobiltelefonál vagy tücc-tücc zenét hallgat? Na, ugye.

"Még egy eszembe jutott: A Bajcsyn az autók közt tekerő kerékpáros is szabálytalan - e) „Kerékpárút” (26. ábra), a tábla azt jelzi, hogy a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek;

Ahol van kerékpárút az úttal párhuzamosan kiépítve, ott a a kétkerekű kerékpárok CSAK A KERÉKPÁRÚTON közlekedhetnek.

Azt hiszem ez is egyértelmű, nem kell tovább ragoznom."

Teljesen igazad van. Ez és az Andrássy út biciklisávján történő balesetek alapvető okai mutatnak rá, hogy nem csak az Andrássy út biciklis közlekedésszervezése katasztrófa, de a KRESZ is megérett némi (?) felülvizsgálatra.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.24. 00:48:26

@Joe Forster/STA: "Tényleg ezt mondja a KRESZ, viszont én már láttam ilyen behajtani tilos, kivéve kerékpárral táblakombót, és nem volt kerékpársáv."

Ja igen, ha jól emlékszem, a túloldalról a kötelező haladási irány tábla alatt volt valamilyen figyelmeztető tábla, hogy szemből jöhetnek biciklisek vagy valami ilyesmi. Majd, ha arra járok megint, megnézem.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.24. 03:46:31

@gergoke: megjegyzem, a "kerékpározásra alkalmatlan úttest" nem azt jelenti, hogy "féltem a szaros kis életem a nagy forgalomban, tehát ha autók is járnak arra, akkor inkább a járdán biciklizek"! Lásd pl. körút...

gergoke 2009.04.24. 09:35:02

Akkor így a végére elmondom nálam mi csapta ki a biztosítékot és miért mentem ennyire (túlságosan is) bele a járdán kerékpározunk kérdéskörbe. Napi jelenség sajnos, hogy amikor sétálok haza a parkolóházból, akkor kerékpárosok esnek nagy sebességel a hátam mögé a járdán (van úttest is, ami macskaköves) és csöngetnek vadul. A leginkább akkor húzott fel ez, amikor ugyanezen az utcán (VIII-ik kerület, Ötpacsirta utca) sétáltam haza feleségemmel a Critical Mass napján, a járda itt a fáknak elkerített részek miatt mindössze két személy széles, és akkor is egy kerekes esett a nyakunkra (már messziről lehetett hallani, hogy nem 10km/órával) és vadul csengetett, még be is szólt, hogy nem áliunk neki félre. Közöltem vele, hogy ez járda és van itt úttest is, az az ő területe, ott menjen. Erre azt válaszolta, hogy ő ott nem tud menni mert az 1. macskaköves és 2. különben is, az úttest az autóknak van és így nincs a kerékpárosoknak helyük ebben a városban.
-------------------------


@bécsi pszicho:
Igen igazad van, és ezért egy picit pontosítanék is a járdán tekerésről:
A rendelet pontosan azt mondja igen, hogy a kerékpáros mehet a járdán, abban az esetben ha az úttest alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre vagy ott tilos kerékpározni, és a kerékpározással nem zavarom a gyalogosokat és maximum 10km/órával haladok. Igen, igazad van teljesen abban is, hogy: ebbe nem tartozik bele az, hogy félek az autók között menni és ezért inkább a járdán tekerek.


@Joe Forster/STA:
A KRESZ továbbá csak azt mondja: "hangjelzés", nincs megkötve mellette a jármű típusa, így ez minden járműre vonatkozik. Az sincs kikötve a szabályban, hogy milyennek kell lennie ennek a hangjelző eszköznek, lehet ez mechanikus (csengő, duda) vagy elektromos (elektromos kürt - amit az autókban tévesen dudának hívnak, hívsz te is). Mivel sem a jármű, sem a hangjelző típusa nincs megkötve a rendeletben, így ez minden járműre és minden hangjelzésre alkalmas eszközre vonatkozik. Ezt egyedül egy műszaki szabályozás írhatja felül, ha az rendelkezik járművekként a forgalomban való részvételhez szükséges hangjelző eszköz típusáról. És igen, rendelkezik, ez a kerékpár esetében a csengő vagy duda.


"Ja igen, ha jól emlékszem, a túloldalról a kötelező haladási irány tábla alatt volt valamilyen figyelmeztető tábla, hogy szemből jöhetnek biciklisek vagy valami ilyesmi. Majd, ha arra járok megint, megnézem."

Ha az utca egyik felén kötelző haladási irány volt a másikon meg behajtani tilos, akkor ott valamit elrontottak, vagy rosszul emlékszel és a kötelező haladási irány tábla az egyirányú utcába betorkolló másik utca végén volt kirakva. Ugyanis a kötelező haladási irány nem egyenlő az egyirányú utcával. Az egyik az utca elején van kirakva és jelzi, hogy az milyen utca és négyszögletes (tehát, információt közlő tábla), a másik meg kerek (tehát, figyelmeztető, tiltó tábla) és kereszteződésekben, forgalomirányító lámpáknál használják.


"Teljesen igazad van. Ez és az Andrássy út biciklisávján történő balesetek alapvető okai mutatnak rá, hogy nem csak az Andrássy út biciklis közlekedésszervezése katasztrófa, de a KRESZ is megérett némi (?) felülvizsgálatra."

Attól meg, hogy a KRESZ itt-ott elavult és sok téren megérett egy felülvizsgálatra nem vitatom, nagyon sok dolog rosszul van benne szabályozva, ennek ellenére ez a szakácsköny és ebből kell főzni. Ez van érvényben. Pont. Nincs kibújó, hogy szerintem ez meg az értelmetlen és így csak részben tartom be. Sajnos ez a fajta magatartás divatos manapság nálunk és ez sajnálatos.

Rossz szabályoknál lásd még motorosokra vonatkozó szabályok, amiket akkor hoztak, amikor még a motorkerékpár nem olyan fejlettségi szinten állt, mint manapság.


"Te autóban ülve rádudálsz vagy pirosnál vagy mellett való elhaladásnál beszólsz annak, aki autóban kézben mobiltelefonál vagy tücc-tücc zenét hallgat? Na, ugye." - Nem dudálhatok rá, ugyanis nincs vészhelyzet. Lásd a hangjelzésről szóló részt. Szólni pedig sajnos autóból autóban nem annyira egyszerű, a kerékpárosok ezt sokkal könnyebben el tudják intézni egymás között, lévén nem egy pléhkasztniban ülnek, elzárva a külvilág ingereitől.

Amúgy meg ne kanyarodjunk már megint vissza oda, hogy jajj, mivel az autós, motoros, rendőr, postás, vasutas... stb, stb, szabadon behelyettesíthető ezt vagy azt, így vagy úgy tesz, így mi is ezt meg azt, így vagy úgy tesszük kérdéshez. Ez nem önkénters dolog.

Felejtsük el a kettős mércét végre és még mindig azt mondom, mindenki a saját háza táján söprögessen első körben, aztán nézen csak szét a szomszédnál. Leben und leben lassen!

Perillustris 2009.04.24. 09:46:52

@gergoke: Nem kell ragoznod, hiszen a Bajcsyn gyalog- és kerékpárút van. Amit nem kötelező használni.

Perillustris 2009.04.24. 09:53:05

@gergoke: "A kerékpározás közben mobilozó és fejhallgatóval zenét hallgató öngyilkosjelöltekről akkor még nem is beszéltünk ugye. Járművezetés közben a zenehallgatás olyan mértékben megengedett, hogy ne zavarjon a vezetésben, koncentrációban."

Bár jómagam sosem hallgatok zenét kerékpározás közben, itt is felsejlik a kettős mérce: fülhallgatóval zenét hallgatni lehet halkan is, úgy, hogy a környezeti zajok is megmaradjanak, de ez már ugye mindenképpen öngyilkosjelöltség.

Ez amúgy sem KRESZ kérdése. Ezt a józan észnek kellene szabályozni, ami jócskán hiányzik sok-sok közlekedőtársunk fejéből.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.04.24. 12:58:38

lápi lidérc,

miért nem mész el abba a szájbabaszoot retardált kurva anyádba?
vagy nevesítselek végre te kis köcsög?
szentiványi lacika?! a jó kurva anyádat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Silent Bob 2009.04.24. 14:37:13

@gergoke: A macskakő tipikusan az az eset, amikor lehet a járdán kerékpározni.

gergoke 2009.04.24. 19:28:54

@Perillustris:
Nincs igazad ebben. - (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés esetében az autóbusz-forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg – ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik – szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni.

Ahol kerékpárút, gyalog- és kerékpárút vagy ahol az úton kerékpársáv van, a kerékpáros mindig ott köteles közlekedni. Ebből következik, hogy ahol kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút van, ott a más járművek közlekedésére szolgáló úton kerékpárral akkor sem szabad közlekedni, ha azt külön jelzőtábla nem tiltja.

Forrás: www.jogsicentrum.hu/csevejde/54.htm


@Silent Bob: MIért is ez az eset? Mert te így érzed, mert ráz a macskakő és kényelmetlen?

(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

*Kerékpározásra alkalmatlan a földút útteste, ha azon fizikailag lehetetlen kerékpározni. Nem alkalmatlan az úttest a kerékpározásra, ha azon nagy a forgalom, és emiatt ott veszélyes kerékpárral közlekedni vagy az úttesten jelzőtábla, illetve szabály tiltja a kerékpárral való közlekedést, tehát ezekben az esetekben a járdán tilos a kerékpározás.

Forrás: www.jogsicentrum.hu/csevejde/54.htm

De mindegy is, mert ha ebben az adott helyzetben még nem is lenne igazam, akkor igen, lehet kerékpározni, maximum 10km/óra sebességgel és a gyalogosok zavarása nélkül. A száguldunk hátulról a gyalogos felé és csöngetünk neki, hogy álljon félre, nem igazán felel meg a fentieknek.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.24. 19:39:20

@gergoke: "Erre azt válaszolta, hogy ő ott nem tud menni mert az 1. macskaköves és 2. különben is, az úttest az autóknak van és így nincs a kerékpárosoknak helyük ebben a városban."

A járdázás köcsögség, a lecsöngetés pláne - én is simán leüvölteném a fejét. De, ha macskakő van az úttesten, abba belefér, hogy fizikailag alkalmatlan a biciklizésre, tehát járdázott - de akkor tegye kulturáltan. A Thököly utat pl. "imádom".

"A KRESZ továbbá csak azt mondja: "hangjelzés", nincs megkötve mellette a jármű típusa, így ez minden járműre vonatkozik."

Rendben, elfogadom. Én sem voltam biztos benne, csak tippeltem.

"Ha az utca egyik felén kötelző haladási irány volt a másikon meg behajtani tilos, akkor ott valamit elrontottak, vagy rosszul emlékszel"

Rosszul emlékszem. Régen jártam arra utoljára. De most valamikor direkt arra kerülök majd és megnézem.

@Perillustris: "fülhallgatóval zenét hallgatni lehet halkan is, úgy, hogy a környezeti zajok is megmaradjanak"

Így van. Egyszer hangosan hallgattam zenét _és_ nem voltam elég figyelmes _és_ a szembejövő Volán-busz sofőrje sem volt az, tehát minden összejött, és össze is csattantunk => csuklótörés, a kurva buszon meg horpadásnyom sem. Igaz, bicikliúton kanyarodott elém, tehát definíció szerint ő volt a hibás. De sikerült elintézni minimális büntetéssel, mert megosztott felelősséget mondtam. Tessék belőle tanulni!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.24. 19:43:02

@gergoke: "Ahol kerékpárút, gyalog- és kerékpárút vagy ahol az úton kerékpársáv van, a kerékpáros mindig ott köteles közlekedni. Ebből következik, hogy ahol kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút van, ott a más járművek közlekedésére szolgáló úton kerékpárral akkor sem szabad közlekedni, ha azt külön jelzőtábla nem tiltja."

Attól félek, hogy te csak idézgetsz a KRESZ-ből - vagy legalábbis a kerékpárokra vonatkozó részéből -, de nem "élsz benne".

13. § (2): "Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek." A beláthatatlan helyekről előlépő és a járdán (= gyalog- és kerékpárúton) kiszámíthatatlanul mozgó gyalogosok nem is akadályozzák, hanem esetenként veszélyeztetik is a bicikliseket. (Nota bene: biciklivel simán sikerülhet súlyosabban megsérülnöd, mint a gyalogos, akit elütöttél.)

Pistabácsi 2009.04.26. 18:48:48

Én is mentem egy darabig a tömeggel, és a Gödörnél kiszáltam, mert tele lett a tököm a sok szabálytalankodóval, meg azzal, hogy az egész vonulás olyan volt, mintha direkt az autósokat akarnánk basztatni. Ne haragudjatok, de nekem a bringázás nem erről szól. Leszarom, hogy mások autóznak, az ő dolguk. Nem mondom, hogy minden szabályt be szoktam tartani, de azért megállni egy kereszteződés közepén és feltartani a keresztirányú forgalmat az nagy parasztság. Az egész CM attól zeng, hogy fogadjuk már el a kerékpárt a többi járművel egyenlő közlekedési eszköznek. Akkor a felelőség is legyen egyenlő.

mangorlo 2009.04.26. 21:15:07

@lápi lidérc: bennen nem volt sör, se cm en se illegal cmen

amúhy meg leszarom hogy nem lehet átmenni a lánchídon én átmegyek az úttesten, de ha kell záróvonalon előzök balról. és azért teszem mert közlekedni akarok
süti beállítások módosítása