Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A kelta tigrisnek derogál a kerékpár

2009.04.20. 11:22 - kirk kapitány

Leszoktak a kerékpározásról az írek, a kormány kétségbeesett programalkotásba kezdett, hogy változtasson a trenden.

A gazdasági csoda egyértelműen a motorizáció felé terelte az íreket. A felnőtt népesség körében nem sikk bringával munkába járni, és a gyerekek is más szórakozás után néztek. A napi munkahelyre közlekedésben 1986 és 2006 között 7-ről 2 százalékra esett vissza a kerékpárhasználat, az iskola és az otthon közötti úton pedig 83 százalékkal kevesebb fiatal használja a biciklit.
 
Az ír közlekedési miniszter, Noel Dempsey most azt tűzte ki célul, hogy megfordítja a trendet. Programjával 2020-ra el akarja érni, hogy minden tízedik városokon belüli utazást kerékpáron történjen.

 

Noel Dempsey fiatal bringások körében

Címkék: írország

94 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr821075739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

charlie 2009.04.20. 11:46:46

ejj, majd ha a mi politikusaink is kitűznek ilyen célokat...

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.04.20. 13:16:13

most, hogy visszaesés van, nem lesz nehéz

dr.pupak30 2009.04.20. 13:38:42

nem megy mar nekik olyan jol

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.04.20. 13:52:15

szánalmasak. hülye sznob kretének.

nemtom ha egy hollandnak vagy dánnak nem ciki bringával közlekedni a városban (és nem ám több százezres csillivili szarokkal, hanem rendes igazi klasszikus biciklivel), akkor egy írnek... és egy idóta magyarnak miért az.

szálljanak már magukba.

tarsolya 2009.04.20. 14:09:23

Tök igazuk van. Minek szöttyögjenek biciklivel, ha autózhatnak is. Kényelmesebb, gyorsabb, stb.

zsoci 2009.04.20. 14:16:57

Tán csak nem azért mert a bringa csóróknak való ?

Eregioki 2009.04.20. 14:23:45

@Bukowszky: Én ezt annyira imádom. De komolyan.

Minden bringás blogon, fórumban, akárhol mindig kettő darab országgal megy a példálózás. Bezzeg Dánia, bezzeg Hollandia, bezzeg Amszterdam, bezzeg Koppenhága. Ennyi az össz érv, az örök joker, amit száznyolcvanhatezredszerre is be lehet dobni, nem zavartava attól, hogy ezzel szemben a világ többi részén mi a helyzet.

Na meg a "ha nekem jó a bicó, akkor mindenki másnak is jó, bibibiíííííííí, akinek meg nem az köcsög sznob bibibíííí" kezdetű, óvodás szintjén előadott hiszti.

Inkább te szálljál magadba. Ha neked jó a bringa közlekedésre örüljél neki, csapkodd a segged a földhöz, de ettől még másoknak mások az igényei. Puffogjál rajta. Van aki a dzsungelben él, hozzá képest te is köcsög sznob vagy, hiába gondolod magad jobb embernek attól, hogy bringával közlekedsz.

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2009.04.20. 14:27:25

@Eregioki: pedig be lehetne dobni majdnem egész Ázsiát, amire persze lehetne kifogás, hogy de ott más a kultúra, és be lehetne dobni akár Berlint is, ahol szintén rengetegen bringáznak, sőt, szerintem akár Londont is, és minden bizonnyal van még soksok ilyen város, de minek állandóan többoldalas listákat publikálni, amikor általában elég 2-3 példa, mintegy szemléltetésképpen.

mement 2009.04.20. 14:33:58

@Eregioki: Felreerted, a biciklizes nepszerusitese arrol szol, hogy felhivjuk a figyelmet van mas megoldas az autokazas helyet, meghozza olyan megoldas amit mindenki tud eszkozolni, hatekony, es meg is mentes az autozasbol szarmazo negativ kovetkezmenyek 95% tol. Ez egy univerzalis igenyrol szol, ami pusztan a varos elhetoseget, normalis emberhez melto kulturajat es visszonyait probalja megteremteni. Ez ennyi autoval nem megy, ezert ki kell szallni azoknak a egyedeknek akik nem kenyszerusegbol mozognak autoval. A gyerek suliba hordasa es a munkahelyre jaras 15km re pedig nem kenyszer csak lustasag es akaratgyengeseg.

Varosokbol pedig rengeteg jo pelda van, mi a ket legjobbat szoktuk kiemelni mint hogy a legjobbat erdemes kovetni.

4242 2009.04.20. 14:34:01

miert olyan kibaszott koverek az ir lanyok????

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2009.04.20. 14:36:02

4242, nemcsak a lányok kövérek. Sokat isznak (alkohol), sokat esznek (egészen kis gyerekeket is junkoltatják), nem csoda.

lápi lidérc 2009.04.20. 14:38:50

@Bukowszky:
Szerintem meg inkább a biciklisek köcsög sznobok.
Ma divat lett Budapesten biciklizni, főleg a drogosok körében, mert bezzeg a hollandok is, és ott szabad a droghasználat (na jó, ott sem annyira, mint a hazai drogosok közül gondolják,ezt azért tegyük hozzá).
Ennyi.

dr.pupak30 2009.04.20. 14:44:10

@4242: azert mert egesz nap vedelnek a kocsmaban es egy heten csak egyszer kurnak

Eregioki 2009.04.20. 14:45:34

@mement: "meghozza olyan megoldas amit mindenki tud eszkozolni"

Na itt az első hiba a gondolatmenetedben. Ilyen elven vegetáriánus is lehetne mindenki, semmi nem bizonyítja, hogy az emberi szervezetnek szüksége van húsra.
Hazugságokban ringatod magad és azt hiszed, ha sokat ismételgeted attól igaz lesz.

Példaként vess egy pillantást, az élhetetlen, emberhez méltatlan légszennyezettségi adatokra:
www.idokep.hu/?oldal=legszenny

mement 2009.04.20. 14:51:08

@Eregioki: Az autozasal egyut jaro negativumok nem merulnek ki pusztan a legszenyezetsegben, nagyon nem. Szomoru hogy te mint (feltetelezett) auto hasznalo nem vagy ezzekel tisztaban. (nem is szomoru, inkabb jellemzo)

A vegasagot meg ertem hogy hoztad ide, az etkezesi szokasaid az elettani mukodesedre van direkt hatassal. Auto nelkul ugyanugy tudsz elni mint autoval, hacsak nem vagy fizikailag serult mert az nyilvanvaloan mas tema.

mement 2009.04.20. 14:52:58

@Eregioki: Egyebkent is inkabb hasznald a kvvm lapjat ha pontos infot akarsz, a idokep csak tajekoztato jellegu, a kvvm honlapjan kozzetett adatokal dolgozik de a szinezesi szisztemaja megteveszto lehet.

www.kvvm.hu/olm/

ambbay 2009.04.20. 14:56:45

@Bukowszky: Dániában nincs 3000 korona alatt (120.000Ft) bicikli. Ennyiért lehet kapni egy noname, teljesen alap modell "nagymama" kerékpárt, elöl szexi kis bevásárlokosárral. Azért van mindenkinek olcsó biciklije, mert erre futja. Komolyabb gépeket, versenybiciklit pl. elvétve látni csak, Koppenhágában ugyanúgy egyetlen éjszaka alatt ellopnák. A dán a pénzét inkább értelmesebb dolgokra, repülôjegyre költi. Persze Thaiföldre, hova máshova.

fosdapass 2009.04.20. 14:57:32

Én félek tőle, hogy a biciklizés mellett ezerrel húz el a motorizációt nélkülözni nem tudó szemétség. Teljesen jó metafóra, ahogy a simlis, haszonelvű, fogyasztói stb disznó állva hagyja a hosszú távon, közösségben is karikázó polgárt.
Utóbbi értetlenül nézi, hogy - és miből!? -
terül az aszfalt az autók elé, szerény eszközeivel tesz valamicskét az ügyéért, de ha ő metszőollóhoz nyúl, a tipikus cégautósnál láncfűrész van. Ha ásót vesz a kezébe, a motorizáció közpénzen panamázott bulldózerrel esik a természetnek. Mer' a gazdaság, mera kényelem, mera zelmaradott térségek és egyéb képmutató apológiák...
Szóval a tipikus bicajos efféle -bicajos - voltában hatalom nélkül való küszködő lény, ha a hatalom egyes undorító melléküzemágai olykor szívesen álltatják és használják is eszközként e kedves mit sem sejtőt.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.04.20. 14:58:57

Erről sokat tudnék mesélni... első (ír) főbérlőmék négyen voltak, s volt 5 (!) kocsijuk. Ne kérdezzétek, hogy miért, nem jöttem rá... A főbérlő felesége az utca végi Supervalu-ben dolgozott, kb. 3 perc lehetett gyalog, de ő kocsival járt. A barátnőm egy bed'n'breakfastben dolgozott, ahol a tulajnő lakása kb. könnyed 10 perc gyalogútra volt az iskolától - de persze akkor is kocsival kellett odahordani a 10 éves gyereket! Az iskolák előtt amúgy annyi kocsi van sulikezdés előtt, mint Budapesten a reggeli csúcsban. Ja, és nem Dublinról beszélünk, hanem egy csendes vidéki kisvárosról, ahol nem nagyon vannak távolságok...

Idejövetelem után szerettem volna egy kerékpárt venni, s gondoltam, hogy egy ilyen 12 ezres kisvárosban tán'csak árulnak biciklit... hát nem. Illetve, egy kerékpárszervíznek látszó valamiben volt vagy 5 kerékpár, de ez volt az összes új kerékpárválaszték a városban (az is drágán, 150 euró felett). Aztán végül is kollégák segítettek, s sikerült venni használtan.

Szóval a probléma valós, s nem csodálom, hogy a kormány már szeretne tenni valamit ez ellen, mielőtt az írek úgy eltunyulnának, hogy eltűnik a lábuk :-)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.04.20. 14:59:34

Erről sokat tudnék mesélni... első (ír) főbérlőmék négyen voltak, s volt 5 (!) kocsijuk. Ne kérdezzétek, hogy miért, nem jöttem rá... A főbérlő felesége az utca végi Supervalu-ben dolgozott, kb. 3 perc lehetett gyalog, de ő kocsival járt. A barátnőm egy bed'n'breakfastben dolgozott, ahol a tulajnő lakása kb. könnyed 10 perc gyalogútra volt az iskolától - de persze akkor is kocsival kellett odahordani a 10 éves gyereket! Az iskolák előtt amúgy annyi kocsi van sulikezdés előtt, mint Budapesten a reggeli csúcsban. Ja, és nem Dublinról beszélünk, hanem egy csendes vidéki kisvárosról, ahol nem nagyon vannak távolságok...

Idejövetelem után szerettem volna egy kerékpárt venni, s gondoltam, hogy egy ilyen 12 ezres kisvárosban tán'csak árulnak biciklit... hát nem. Illetve, egy kerékpárszervíznek látszó valamiben volt vagy 5 kerékpár, de ez volt az összes új kerékpárválaszték a városban (az is drágán, 150 euró felett). Aztán végül is kollégák segítettek, s sikerült venni használtan.

Szóval a probléma valós, s nem csodálom, hogy a kormány már szeretne tenni valamit ez ellen, mielőtt az írek úgy eltunyulnának, hogy eltűnik a lábuk :-)

mement 2009.04.20. 15:01:00

@lápi lidérc: hahaha:D:D:D:D Ez mekkora ongol:)

Nincs olyan hogy divat biciklizes, van szubkulturaja az rendben van, de nem lehet divatbol biciklizn:D
Csak fizikai ero kiadasaval lehet bringaval elore jutni, nem lehet pozolva onmagamutogatva egy helyben allni othon a kapuban , hogy en bringazok, ellenben van aki nagyhangsulyt fektet a bringan az oltozkodesere, de az megint mas:)

Es addig a pontig amig valaki onszantabol minden rakeszules nelkul barmikor le tud tekerni 30km et es emellet eldurrant egy spanglit is, ott kevesebb problema van mint azzal az egyedel, aki nem iszik nem sziv, de egesznap terpeszti valahol a feneket, kocsi ulesben, fotelben, munkahelyi szekben:) Drogozni meg barki drogozhat aki ugy dont. Tegnapelott a hungarian a dugoban pont megfigyelhettem ahogy egy hatalmas cigit teker maganak az egyik egyedul pofogo sofor. A szenvedelybetegsegek, addikciok, rekreacios drogok hasznalata nem jarmufuggoek:)

Eregioki 2009.04.20. 15:04:10

@mement: Na soroljad csak fel bátran azokat a katasztrófális negatív hatásokat.

Kezd azzal, pl hogy pl hány embernek ad munkat munkát az autóipar világszerte (de beszélhetünk csak magyarországról is).

Hajrá, hajrá!

A vegaságot pedig azért hoztam példaként, mert arra is lehet mondani, hogy bárki megteheti, hogy ne egyen húst, azzal is kímélhetnénk a környezetet mégis eszünk. De mondhatnám azt is, hogy áram, sőt fűtés nélkül is élnek emberek, a légkondiról nem is beszélve, így a te logikád alapján ezekről is mindenkit le kellene szoktatni. Így van ez az autóval is, ha neked nem kell örülj neki, de attól még ne jelentsd ki, hogy akkor másnak sem kell, mert ez egyrészt nem igaz, másrészt nem te fogod megmondani, hogy kinek mi kell és mi nem.
Marha könnyű olyasmiről lemondani amire neked nincs igényed és rásütni, hogy akkor másnak se legyen.

Valahogy sejtettem, hogy a lényszennyezettségi adatokat nehéz lesz megmagyarázni, de azért egy kicsit jobban is megerőltethetted volna magad.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.04.20. 15:04:37

Erről sokat tudnék mesélni... első (ír) főbérlőmék négyen voltak, s volt 5 (!) kocsijuk. Ne kérdezzétek, hogy miért, nem jöttem rá... A főbérlő felesége az utca végi Supervalu-ben dolgozott, kb. 3 perc lehetett gyalog, de ő kocsival járt. A barátnőm egy bed'n'breakfastben dolgozott, ahol a tulajnő lakása kb. könnyed 10 perc gyalogútra volt az iskolától - de persze akkor is kocsival kellett odahordani a 10 éves gyereket! Az iskolák előtt amúgy annyi kocsi van sulikezdés előtt, mint Budapesten a reggeli csúcsban. Ja, és nem Dublinról beszélünk, hanem egy csendes vidéki kisvárosról, ahol nem nagyon vannak távolságok...

Idejövetelem után szerettem volna egy kerékpárt venni, s gondoltam, hogy egy ilyen 12 ezres kisvárosban tán'csak árulnak biciklit... hát nem. Illetve, egy kerékpárszervíznek látszó valamiben volt vagy 5 kerékpár, de ez volt az összes új kerékpárválaszték a városban (az is drágán, 150 euró felett). Aztán végül is kollégák segítettek, s sikerült venni használtan.

Szóval a probléma valós, s nem csodálom, hogy a kormány már szeretne tenni valamit ez ellen, mielőtt az írek úgy eltunyulnának, hogy eltűnik a lábuk :-)

Lordred 2009.04.20. 15:10:06

Sziasztok.

Van kerékpárom, de van autóm is. Hol kocsival, hol két keréken járok dolgozni. Ez a napi munkától, és az időtöl függ. Nem szeretek, a Hungária mellett tekerni, és nem is látom értelmét, viszont imádok kijárni a természetbe drótszamáron. Az embereket, nem lehet tüzzel vassal leszoktatni az autozásról, és nem is kell.

Üdv: Loredred

ui.: A környezet tudatosság, nem egyenlő az ökoterurizmussal.

Lordred 2009.04.20. 15:10:56

Sziasztok.

Van kerékpárom, de van autóm is. Hol kocsival, hol két keréken járok dolgozni. Ez a napi munkától, és az időtöl függ. Nem szeretek, a Hungária mellett tekerni, és nem is látom értelmét, viszont imádok kijárni a természetbe drótszamáron. Az embereket, nem lehet tüzzel vassal leszoktatni az autozásról, és nem is kell.

Üdv: Loredred

ui.: A környezet tudatosság, nem egyenlő az ökoterurizmussal.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.04.20. 15:28:24

@Lordred: off: eddig azt hittem, hogy nálam van a hiba, de a te duplázott hozzászólásodat megnézve alighanem a blog.hu-nál...

mement 2009.04.20. 15:34:00

@Eregioki: Lassan mar kezdem kurvara unni hogy mindennap leirhatom tok ugyanazokat a valaszokat tok ugyanazokra a kerdesekre, osszekene dobni egy updatelt egyszeriautoskerdezz FAQ ot.

Nos akkor sorjaban:

"Na soroljad csak fel bátran azokat a katasztrófális negatív hatásokat."
Valojaban nehany fo dolgot emelnek ki, amikbol rengeteg minden kovetkezik. Az egyik az iszonyatos zaj amit egyszerre sok auto profukal, hogy a belvarosban leginkabb csak teli tudobol ordibalva lehet beszelgetni, de ez kihat az elet szamos teruletere, gondolom nem kell elmagyarazni hogy ez a szintu zajterheles milyen kockazatokat rejt magaban.

A folosleges hely foglalas, onkenyes es onzo dolognak tartom a veges aterezto kepessegu utakon olyan jarmuvel kozlekedni ami helybol elfoglal egy kisseb furdoszobanyi helyet, ezzel azzonal dugokat generalva, amivel feltartjatok a tobbieket, magatokat is de mindenki masnak is akadalyt kepeztek aki kozlekedni szeretne. Persze ertem en hogy az a meno hogy minnel nagyob verdad van, de azt nem ertem miert nem lehet csak akkor hasznalni amikor a teljes kapacitasat igenybe veszed, nem csak egyedul egy laptopal ucsorogsz benne. Es persze amikor megtetted a magad mondjuk 10 km-et utana ott hagyod valahol az utcan, jardan vagy az uton, hadd foglalja a helyet es tartson fel masokat akkor is amikor te nem vagy ott:)

Mielot elszalnal a munkahelymegtarto es teremto szuperkepesegedtol, gondold vegig vajon miert az autogyartok es az agazat volt az elsok kozott amelyik megroggyant. Valahol irtam mar egy haborus peldat, hogy ha holnaptol elkezdem haborusdibol fejbeloni az embereket, azzal munkat adok a IT szektornak, a fegyvergyartoknak, a fegyverfejleszto mernokonke, mas mernokonkek, a medianak, az jarmuiparnak, az alapanyag gyartoknak, az elelmiszeriparnak es meg sokaig sorolhatnam hany ezer embernek adnek munkat a kulonbozo agazatokon belul. Megsem szeles korben elfogadott valsagkezelo es elenkito csomag a haborusdi, foleg nem egy szegenyorszagban mint Magyarorszag. Az autiparbol kieso oriasi embertomegnek meg ugyanaz a dolga mint a mas teruletekrol kihulloknak, atkepezni magukat es versenykepes munkahelyen elhelyezkedni, vagy ehen halni. A megoldasba beletartozhatna egy jol iranyzott allami kepzestamogatas is de kezdek nagyon elkanyarodni. A lenyeg hogy ez ennel sokkal komplexebb kerdes mint sem csak igy odavetve ervkent ertekelheto legyen.

Ez a vega pelda meg mindig szar hiaba magyarazod. Teljesen mas termeszetu dolog. Ha valaki vega vagy nem vega azzal nekem nem art vagy okoz direktbe kart, esetleg ha sokan lesznek vegag ugrik a hus ara, de egyik vegara sem jellemzo a vegetarianizmusa miatt, hogy tonkre vagna az egesszsegem vagy a lakokornyezetem.

"De mondhatnám azt is, hogy áram, sőt fűtés nélkül is élnek emberek, a légkondiról nem is beszélve, így a te logikád alapján ezekről is mindenkit le kellene szoktatni"
Nem en nem ezt mondtam, ezt te mondod mert probalsz parhuzamokat vonni es kapcsolatokat keresni mas szennyezo tevekenysegekkel hogy hogy eltereld a figyelmet magadrol.
A legkondit tiltanam, es mar holnaptol elkezdenem levagdosni azok kezet akik bekapcsoljak. A futesen rengeteget lehet sporolni, az aramon is, sot kampanyolunk a kulonbozo eromuvek karos kibocsajtasanak csokkenteseert is. De mig a varosban faszan el lehet lenni auto nelkul is telen, azt egyikunk sem kivanja hogy fagyjon meg a polgartars otthonaban kornyezetvedelem cimszoval. De ahogy az arammal is sporolsz, meg a gazal, ugy kell az autozassal is, akkor hasznalom es csak akkor amikor muszaj. Ne tevesszen meg hogy aramra gyakrabban van szukseged mint autora.

Es vegezetul, mit is irtam? Hogy aki nem kenyszerusegbol mozog autoval annak ki kell szallnia, mielot elohozod a standard paraszt v.2.0 ervet hogy ha nincs auto nincs kenyer a boltban, az aruszallito a kenyszeru kategoriaba tartozik

(Amig keptelen vagy kultur ember modjara kozlekedni, es ez az en egesszsegerme es kornyezetem allapotaira megy ra a lustasagod addig biztos lehetsz benne hogy beleugatok, en is es mas is, nem osszetevesztendo az egyen szabadsaga az egyen szabadossagaval es azzal hogy mindent megtehet, az egyen mellet a kozosseg ugyanolyan fontos, de te errol mint ahogy az externaliakrol, probalsz egy valranditasal megfeletkezni)

Tommo 2009.04.20. 15:43:30

Abba senki sem gondol bele, hogy vajon miert lehet ez? Eppen azert, mert itt az idojaras olyan amilyen. En olyan szivesen jarnek kerekparral, de Europa egyik legcsapadekosabb orszagaban barmikor rad szakadhat az eso, es ket valasztasod van: vagy tetotol talpig vizhatlan ruhaban izzadsz amig beersz a munkahelyedre, vagy bevallalod, hogy egesz nap saros hattal dolgozol.
A masik ok pedig, hogy - legalabb is itt delen - a legtobb ut annyira szuk, hogy siman eletveszelyes rajtuk kerekparozni, es nincs arok ahova menekulni lehet, mindenhol kerites van, vagy fal... Meg varoson belul, rovid tavon csak hagyjan, de ha ki kell menni a varosbol, annyi erovel akar orosz rulettezhetnek is.
Ja, hogy kerekparut?? Ha ha ha!!!

lápi lidérc 2009.04.20. 15:54:18

@Eregioki:
"semmi nem bizonyítja, hogy az emberi szervezetnek szüksége van húsra"

Na ja, a tudományos tényeket kivéve tényleg semmi. De talán próbálj egyszer vega kaján kemény fizikai munkát végezni.

tarsolya 2009.04.20. 16:04:38

@mement

Ez mind szép és jó, de ez akkor is csak a te és a szubkultúrád felháborodott puffogása :)

Az, hogy te valamit önkényesnek és felháborítónak tartasz, még nem teszi azt univerzális igazsággá.

Pesten arányaiban alig van biciklis, még szép, hogy nem fognak mindent átépíteni ezért és ez így van rendjén.

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2009.04.20. 16:10:05

@tarsolya: a biciklisek száma dinamikusan növekszik, és nyilván nem kell _mindent_ átépíteni ezért, de simán el tudom képzelni, hogy kerékpárosbarátabb közlekedésfejlesztéssel ez a szám tovább növelhető lenne.

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.20. 16:12:27

@tarsolya: Nem kell mindent. A körgyűrű megmaradhat :).

Eregioki 2009.04.20. 16:15:03

@mement:

Látom kezded elveszteni a türelmed, ez tetszik :)

1. Fölösleges helyfoglalással jössz, de valójában azt nem igazán sikerült megfogalmaznod, hogy ki elől is foglalják el az autósok az autóutat. Ja bocs, az autósok elől. Tehát kellene egy bizottság, ami minden reggel eldönti, hogy aznap kinek van joga autóba ülni és ki az aki csak feleslegesen csökkentené az utak áteresztőképességét. Feltételezem, hogy te magad szeretnéd meghatározni, hogy ki az aki a kényszer kategóriába tartozik. Értem én. Ez aztán komoly érv volt, remélem nem gondolkoztál rajta sokat, kár volt az idődért.
Hozzáteszem, hogy kunyhókban is lehet élni, tehát minden lakás/ház, ami nagyobb egy kunyóhnál, az fölösleges helyfoglalás, gyönyörű rétek is lehetnének a belváros helyén, sok boldog sátras kommunával.

2. "vajon miert az autogyartok es az agazat volt az elsok kozott amelyik megroggyant"

Azért mert az emberek rájöttek, hogy nem kell 3 évente cserélgetni az autóikat, jó az 5, sőt 10 évig is. Nem az autók száma csökkent a válságtól, csak az újonnan eladott autók száma - ami egyébként tulajdonképpen ponthogy a környezet miatt baj, hiszen az újabb autók, általában környezetkímélőbbek.
Hiába ejtesz örömkönnyeket, az autók nem fognak kihalni a válságtól, sem az autógyárak, autóra szükség lesz amíg világ a világ, 1-2 év és újra kelleni fognak azok az emberek akik most az utcára kerültek. Persze ha az autók oxigént fognak termelni, ti akkor is meg fogjátok találni, hogy mi a baj velük, ez se nagyon fog változni, a következő 1000 évben, épp ezért is felesleges ez a vita.

3. A vega példa nem szar csak te nem érted meg (vagy csak nem akarod). Az állatok leölése és elfogyasztása is környezetszennyezés, amiről ugyanúgy le lehetne mondani, mint az autók használatáról. Csak ez azért nem tetszik neked, mert húsra már neked is igényed van és te csak olyasmiről szereszt lemondani, amire nincs igényed.

És így kanyarodunk mindjárt az áram témához:

Azt írod: "Nem en nem ezt mondtam, ezt te mondod mert probalsz parhuzamokat vonni es kapcsolatokat keresni mas szennyezo tevekenysegekkel hogy hogy eltereld a figyelmet magadrol."

Itt a lényeg kis barátom. Ha más - általad is bőven igénybe vett - szennyező dolgokról van szó, akkor mindjárt jössz azzal, hogy elterelem a témát, meg ennek semmi köze ehhez. Hát pedig biza nagyon is van köze, ugyanis összességében a civilizáció egyéb víványai sokkal szennyezőbbek mint egyedül az autózás, csak épp ezeket te is igénybe veszed, hozzátartozik az életviteledhez, ezért ezekről te sem akarsz lemondani és azt hazudod magadnak, hogy pusztán attól, hogy a közlekedést másképp oldod meg, már kapásból a környezet védelmező bástyája vagy és kultúrabb ember vagy mint mások (miközben egy kocsis szintjén kommunikálsz). Nos tévedsz, költözz ki a vadonba és kommunikálj füstjelekkel (bár az is szennyező), akkor talán (mondom talán) majd előjöhetsz az álszenteskedő, álkörnyezetvédő szövegeddel, de így csak magadat égeted vele. Maximum a saját lelkiismeretedet tudod becsapni, mást nem. Egyébként pedig ha már a lustaságról van szó: bringára sincs szükség, lehet gyalogolni is. Vagy ahhoz már te is lusta vagy?

Vicces egyébként, hogy miközben görcsölve próbálod bizonygatni az igazadat, miszerint micsoda bődületes élhetetlenséget okoz az autózás, meg jajj az egészséged, azt továbbra sem méltóztattál kifejteni, hogy ez a légszennyezettségi térképen miért nem látszik, illetve miért nem 30 év az átlagéletkor amikor ilyen borzasztó környezetben kell senyvednünk. Ja tudom rossz a térkép. Annyira rossz, hogy véletlenül egyes nagy forgalmű helyeken jobb a levegő mint a város szélén. Na erről ennyit.

Összegezném a mondandód értékét: bla, bla, bla.

Sok sikert!

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.20. 16:21:36

@Eregioki:

"Tehát kellene egy bizottság, ami minden reggel eldönti, hogy aznap kinek van joga autóba ülni és ki az aki csak feleslegesen csökkentené az utak áteresztőképességét"

Ezt már feltalálták, egyik napon páros, következő napon páratlan. De lehet pl emisszió szempontjából is szűrni.

"az autók nem fognak kihalni a válságtól, sem az autógyárak, autóra szükség lesz amíg világ a világ"

Egyetértünk, nem is kiirtani kell az autót, elég csak oda korlátozni a használatát, amire való. Az pedig nem a Belváros.

"Az állatok leölése és elfogyasztása is környezetszennyezés"

Ez viszont címeres ökörség volt, az állatok is ölik egymást amióta léteznek, amióta létezik állatvilág, azóta ez így van. Biológiából egyes.

mement 2009.04.20. 16:30:03

@tarsolya: *sohaj*

A bringas miatt semmit sem kell igazan atepiteni, nekunk a varosba megfelelne a mar meglevo infrastruktura fentartasa es atszervezese. 2009 ben azt mondani hogy alig van bringas pesten, eros tulzas.

En nem mint bringas puffogok( :) ) meg csak szubkulturahoz sem vonzodok hanem mint Budapesten elo Magyar allampolgar, aki vegtelenul szomoru es ketsegbesett szemmel nezi ahogy honfitarsai tudatlansagukba onzosegukben, nemtorodomsegukben, az individualizmust jellemzoen posztkommunista modon ertelmezve romba dontik a hazajaban azt a maradek ertekelheto es szeretheto momentumot is amit masok meg nem loptak el.

Egy dolog hogy felhaboritonak tartom es mivel szemely vagyok, a szubjektivitasbol eredoen az onkenyesseg arnyeka is ravetul mondandomra, de a tenyek amiket hozok nem magam talaltam ki, tartalmuk teszik univerzalis "igazsaga" a vegkovetkeztetest, nem az eloado szemelye.

(rengeteg igazsag letezik, ne fussunk ebbe bele:) )

tarsolya 2009.04.20. 16:34:14

@Viktor-a-konyhában: az a baj ezzel, hogy még ha dinamikusan növekszik is, akkor is borzasztó kevesen vagytok.

Ha lenne 500k - 1000k közti szám és ez menne ki egyszerre az utcára egy CM keretein belül, az már nagyot szólna.

30k ember még egy Budapest Arénát sem hoz full házra ...

Eregioki 2009.04.20. 16:36:51

@mement:

Elképzellek, ahogy a hatlamas önelégültségeddel, minden földi tudás birtokosaként, mindent autóst tiszta szívből gyűlölve közlekedsz a városban. Vicces látvány lehetsz.

mement 2009.04.20. 16:40:25

@Eregioki: Egyszeruen keptelen vagy kilepni a szennyezes temakorebol, mint mondtam a szennyezes csak egy a sok jelenlevo negativ hatas mellet.

Hogy ma miert tiszta a levego? Nem, egyaltalan nem tiszta a levego, csak kijelolt riasztasi es egesszsegugyi hatarertekek alat mozog, legy eros, a levego most is mergezo budapesten, hiaba az idokep zold szine, nem a nullahoz visszonyit, hanem az felso ertekhatarokhoz.. Az egeszsegugyi hataertek profanul megfogalmazva mar azt jelenti, hogy ne menjel ki maszk nelkul az utcara, ehez kepest nezd az ertekeket. Hogy miert ilyen megvezetos a rendszer? Jo kerdes, talan ugyanott keresendo az ok ahol a szmogriado csufos kudarca is. Egyebkent ha alaposabban megnezned a linkelt oldalt, ki is van irva. A tobbire avus mar valaszolt.

Eregioki 2009.04.20. 16:42:39

@avus:

"Ezt már feltalálták, egyik napon páros, következő napon páratlan. De lehet pl emisszió szempontjából is szűrni."

Ja. A baj csak az, hogy erre sincs szükség, mint azt láthatod a napi adatokból. Egyáltalán nem ott a legrosszabb a levegő, ahol a legnagyobb a forgalom, ezt az egész páros/páratlan marhaságot (pár szavazat reményében) csak a sok hülyének találták ki akik cirkuszra vágynak.

"Egyetértünk, nem is kiirtani kell az autót, elég csak oda korlátozni a használatát, amire való. Az pedig nem a Belváros."

Akkor micsoda? Talán valami eldugott hely, ahol senkinek semmi dolga nincs? Vagy esetleg a falvakba kellene nagyobb forgalom?

"Ez viszont címeres ökörség volt, az állatok is ölik egymást amióta léteznek, amióta létezik állatvilág, azóta ez így van. Biológiából egyes."

Ó, köszönöm, hogy megosztottad velem, hogy az állatok is ölnek állatokat, én ezt eddig komolyan nem is tudtam tényleg. Meg is érdemlem az egyest, te viszont piros pontocskát kapsz, hogy ilyen kis okos vagy.
És képzeld, az állatok még szellentenek is, ami szintén környezetszennyező, tehát igazából tiltsuk be az állatokat is!

tarsolya 2009.04.20. 16:43:11

@mement: Na pont ezt akartam mondani, hogy az általad hozott tények is csak általad hozott tények, ha ráfeküdnék, biztosan lehetne velük vitatkozni.

Én úgy gondolom, hogy borzasztóan idealista vagy, mármár a naívitás szintjét súrolod (no offense) és ábrándokat kergetsz a "szomorú és kétségbeesett" tekinteteddel.

Az "élhető nagyváros" egy erős oximoron, mert nincs élhető nagyváros. Nem, Koppengága sem, meg Amszterdam sem az.

Ha városban élsz, kompromisszumokat kell kötnöd minden szinten. Jobb esetben te választod meg, hogy melyik városban akarsz élni és elköltözöl innen. Budapesten a "kommunista időkböl" érkező autómániát és ideológiát (kinek nagyobb autója van ...) te és a szakkör nem fogjátok tudni egyhamar felülírni, pláne nem ilyen kevés biciklissel, az is biztos.

Na most, ha szereted a reménytelen küzdelmeket és igazi hős típus vagy, akkor szeretnék sok sikert kívánni a küldtésedhez, amennyiben praktikus tanácsot vársz, annyit tanácsolhatok csak, hogy ha ennyire szíveden viseled a kerékpáros ügyet, akkor irány az egyik kerékpáros város .. :)

mement 2009.04.20. 16:44:28

@tarsolya: En annak is orulok hogz 30k ember vegig tud menni ugy Budapesten hogy nem torkolik konygazlovoldozos arpadsavos kergetozesbe:)

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.20. 16:47:58

@Eregioki:

"Ó, köszönöm, hogy megosztottad velem, hogy az állatok is ölnek állatokat, én ezt eddig komolyan nem is tudtam tényleg."

Meg kellett, hogy osszam, ha valaki a legalapvetőbb létfenntartásunkat titulálja környezetszennyezésnek, akkor ez a minimum :).

"Akkor micsoda? Talán valami eldugott hely, ahol senkinek semmi dolga nincs?"

Külváros, Tesco nagybevásárlás, Balcsi/Horvátország. Azon viszonylatok, ahol nagy utat tesz meg az autó, vagy ahol kihasználják az autót. A körúton kényelemből autónkénti 1.21 emberes felhasználás nem tartozik ide.

Eregioki 2009.04.20. 16:48:12

@mement: Miért talán nincs igazam? Folyamatosan azt hangoztatod, hogy mindenki tudatlan, ostoba, kultúrálatlan, ellenben te micsoda fantasztikus hőstettet hajtasz végre azzal, hogy bár a civilizáció minden környeztszennyező vívmányát ugyanúgy igénybeveszed mind mindenki más, ha jól sejtem nem a természetben élsz hanem egy nagyvárosban, de közlekedni na azt aztán bringával közlekedsz és ezzel (álmodban) ki is emelkedtél a mocskos környezetszennyező prosztó népség közül, akiket így jogosan meginthetsz környezetpusztító életmódjukért.
Kihagytam valamit?

mement 2009.04.20. 16:49:21

@tarsolya: Kicsit elragadtatam magam az lehet:) Nem vagyok sem hulye sem naiv, idealizmus nelkul pedig elhall minden szandek. Az elheto nagyvaros cimen sincsenek tevkepzeteim, de amit megtudunk tenni azt tegyuk meg. Az autobol kiszalni es bringara ulni pedig nem egy nagy dolog, lustasagot es tunyasagot kell legyozni, utana belejossz es megy tovabb az eleted.

nem a bringazas a szivugyem, hanem ennek a balkani koszfeszeknek a tovabbi sorsa, Mert felelosegel tartozol a lakhelyedert ugyanugy mint a kozossegert, akinek ez nem jon at annak a demokracia nevu absztrakcio sem fog menni.

Lordred 2009.04.20. 16:55:45

Na most tuti elrugom a pöttyöst.

Hány bringás lenne hajlandó fizetni, a bringás infrastruktúráért? Nem azt, hogy fizetek adót ect. Mert azt sajna mindenki.

Üdv: Lordred
Aki néha maga is kétkerékre ül.

Eregioki 2009.04.20. 16:55:54

@mement: Valóban képtelen vagyok kilépni a szennyezés témakörbből, hiszen semmilyen más, legalább megvitatásra alkalmas károkozást nem bírtál eddig felhozni.

"egyaltalan nem tiszta a levego, csak kijelolt riasztasi es egesszsegugyi hatarertekek alat mozog"

De szépen próbálod védeni a védhetetlen, azta. Ezek szerint a mátrában is nyilván mérgező a levegő, bár ott még nem sikerült dugót látnom.
Nyilván az autós lobbi rajzolja ezt a térképet, mint ahogy mindent ők mozgatnak, ahol nem az áll, hogy az autózás azonnal megöl mindent és mindenkit (mert természetesen ez az igazság, de ezt mi tudatlan barmok nem tudjuk, csak te).

mement 2009.04.20. 16:57:44

@Eregioki: Ilyen a stilusom, mar regot aprobalok leszokni rola es proszto barbar paraszt meg kulturalatlan kocsoh helyet tisztelt polgartars es kedves honfitars megszolitast hasznalni.

Tehat kedves honfitarsam olyan jelzoket tarsitasz hozzam, vagy olyan belso inditatasu erzelmekel probalsz fel ruhazni ami egyaltalan nem jellemzo ram.

Hogy hasznalom e persze. Esszel hasznalom, atgondoltan, lehetoleg legminimalisabbra csokkenteni minden szennyezo tevekenysegem. Csezd meg meg autom is van:D Amibe beulok havonta atlagosan negyszer, neha tobszor. Az aram es ho eloalitasra nincs jo megoldas meg, amivel ki tudjuk kuszobolni a szennyezest, de meg csokkenteni is csak nehezen tudjuk, persze az akarat is hianyzik ami nagyon lassan valtozik csak. A belvarosi es varosi kozlekedesre viszont van megoldas, ketfele is, egyeni kozlekedesre az ismert eszkozok kozul a leheto legminimalisabb szennyezzesel jaro bicikli, tomeges kozlekedesre pedig a nagyobb de hasznalat tekinteteben aranyosan megoszlo szennyezesel jaro buszok villamosok es vonatok.

mement 2009.04.20. 16:58:38

@Lordred: Pont ugyananyian mint ahanyan sajat zsebbol fizetnek az autopalyat.

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.20. 17:01:15

@Lordred: Már várom, hogy megsarcoljanak súlyadóval. A 10 kilogrammos biciklim után szeretnék végre fizetni, arányosan :). Milyen sarcot vernél még rám? Füstölök, fogyasztom a meg nem újuló erőforrásokat, koszolom az épületek homlokzatát?

mement 2009.04.20. 17:01:55

@Eregioki: Szerintem mi tok foloslegesen vitatkozunk, ha neked a dugok es a kurva nagy zaj nem karokozas, akkor koltozz a belvarosba a nagykorut melle, ha ott elsz es neked az jo, szived rajta,:) Legszennyezest meg nyilvan nem csak az autok okoznak... De te tenyleg azzal vitatkozol hogy a botranyosan tulautozott budapest levegoszennyezetsegenek okai koze beletartozik e maga a forgalom vagy sem?

Eregioki 2009.04.20. 17:02:27

@avus:

"Meg kellett, hogy osszam, ha valaki a legalapvetőbb létfenntartásunkat titulálja környezetszennyezésnek, akkor ez a minimum :)."

Miért talán nem az? Komplett állatfajok halltak ki azért, mert megette őket egy másik állatfaj. Vagy épp az ember. Ez nem környezetszennyezés? Semmi létfenntartás nincs ebben, vegák tucatjai bizonyíthatják, hogy meg lehet lenni hús nélkül. Én nem lennék meg, dehát én mocskos környezetpuszító vagyok, még autóval is járok, ráadásul naggyal (csakhogy bővítsem a vádpontokat).

"Külváros, Tesco nagybevásárlás, Balcsi/Horvátország. Azon viszonylatok, ahol nagy utat tesz meg az autó, vagy ahol kihasználják az autót. A körúton kényelemből autónkénti 1.21 emberes felhasználás nem tartozik ide."

Azon viszonylatok, ahol nem te laksz. Egyszerűbb (és őszintébb is) lett volna ennyit írnod.
De azért egyszer kezdd el végigkérdezgetni az autósokat a körúton, hogy hányan mennek csak a következő sarokig és hányan indultak a szomszéd utcából. Sok tévhitből kiábrándulnál kapásból.

mement 2009.04.20. 17:05:54

@Eregioki: De azért egyszer kezdd el végigkérdezgetni az autósokat a körúton, hogy hányan mennek csak a következő sarokig és hányan indultak a szomszéd utcából. Sok tévhitből kiábrándulnál kapásból.

Megoldas: elerulo utak hogy ne jojjon be a varosba
ha varosbol indul megoldas/2, kibiciklizik vagy kibuszozik a varos szelere es ott ul be az autojaba.(ezert kene inkabb kulvarosi reszeken, bevezetoknel parkolokat kialakitani, nem a belvarosban parkolohaz cimen, olcsobb is lenne, es ertelmesebb is)

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.20. 17:06:11

@Eregioki: Ember, ne csúsztass már, hány állatfaj halt ki csupán azért, mert ettük őket? :)

És mondjuk hány halt ki szennyező emberi tevékenység miatt? Meglepő fordulat tőled ez a környezettudatosság, csak kicsit hiteltelen annak tükrében, hogy az autózást próbálod ilyen módon védeni.

tarsolya 2009.04.20. 17:07:13

@mement: a demokrácia nevezetű absztakció mondja azt is, hogy ha én autózni akarok, akkor autózhatok .. :)

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.20. 17:07:22

@avus: Kieg: na jó, bálnák tudnának mesélni, ettől függetlenül alapvetően nem ezért halnak ki az állatok, és a második bekezdés akkor is igaz :).

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.20. 17:08:11

@tarsolya: Tévedés. Ha én füvezni akarok, nem füvezhetek. Ha kedvem szottyanna megerőszakolni valakit, azt sem tehetem.

Lordred 2009.04.20. 17:09:32

@Avus.

Kérlek, ne légy álnaív. Úgy gondolod, az autósok az általad említettekért, azért fizetnek mert gonosz környezetszenyezők. :D. Nem is azért, mert ebből anyi bevétele van az államnak egy óra alatt, mint az egy éveben eladott kerékpárok áfájából összesen.

Üdv: Lordred

mement 2009.04.20. 17:11:37

@tarsolya: A demokracia nevu absztrakcioban korlatok is vannak, mondom az egyen szabadsaga nem osszetevesztendo az egyen szabadossagaval.

Fegyvert is vehetsz de akarhogy akarmikor nem hasznalhatod, van ami engedely koteles es van amit elvben egyaltalan nem tarthatsz.

Eregioki 2009.04.20. 17:11:57

@mement: Látod megint ezt csinálod. Nem tudom szépíteni, bármennyire is távol áll tőlem ez a stílus: egyszerűen otrombán hazudsz.

Botrányosan túlautózott budapest? Ember, te hol élsz? Halvány gőződ sincs mi az a "túlautózott" (de szép szó, biztos a szeretet szülte), ha Budapestre azt hiszed, hogy ez az. A város bármelyik pontjáról bármelyik pontjára bármikor eljutok legfeljebb átlagban egy, legfeljebb másfél óra alatt, napközben még gyorsabban is (a szabályokat betartva!). Nem 2-3 km-re, hanem 20-30-ra. Te még életedben nem láttál dugót., ha azt hiszed, hogy budapesten azok vannak.

Na meg a zaj. Talán tiltsuk be a buszokat, villamosokat is, sőt az emberek is csak csenbden mehessenek az utcára, mert őnagysága mement a légy zümmögését is hallani akarja egy kétmilliós nagyváros közepén.

Inkább én kérdezlek: ha ennyire nem bírod elvisleni egy nagyváros velejáróit, akkor mi a fenéért nem költözöl falura? Persze én elhiszem, hogy könnyebb azt követelni, hogy mindenki más változzon meg és igazodjon hozzád, de azért készülj fel, hogy nem sok sikerélményed lesz ezen a téren.

mement 2009.04.20. 17:15:41

@Eregioki: hazudok:D? Ezt mibol szurted le:D?

Nem osszetevesztendo a varos alapzaja, azzal hogy az astorian csak uvoltve lehet beszelni, a hungaria mellet meg meg ugy sem. Csusztatsz es kiforgatod a szavaink. Hazugsagal vagdalkozas pedig csak ujjab sokatmondo jellemvonas a rolad kirajzolodni latszo jellemrazjban:) Bringaval is eljutsz mindenhova 1 ora alat, szabalyokat betartva, zaj nelkul, kipufogo gazok nelkul, es anelkul hogy masok elol elalnad a haladas lehetoseget:)

Eregioki 2009.04.20. 17:17:18

@mement:

Na látod, tudsz te jókat is. Ezzel pl maximálisan egyetértek. Igen, elkerülő utak kellenek, igen parkolók kellenek a külvárosba (P+R), sőt folytatnám azzal, hogy fejletebb tömegközlekedés is kell. És ha ezek megvannak, akkor még a dugódíjat se vetném meg. Na erre varrjál gombot!
Ha jól értem, akkor te sem vitatod, hogy ezek jelenleg nem vagy nem megfelelően állnak rendelkezésre, így egyúttal beismered, hogy akkor talán mégse mindenkinek jó a bringa. Kösznöm.

702 · http://psztrnk.net 2009.04.20. 17:17:39

@Lordred: már fizetek egy kerékpáros infrastruktúráért. Úgy hívják: közút. ;)

Eregioki 2009.04.20. 17:21:01

@avus: Ha nem tűnt volna fel én végig erről beszéltem, pont ezért hoztam fel ez a példát is. Igen az ember környezetszennyező életmódot folytat. Nem kicsit, nagyon. Épp álszent és nevetséges ha valaki kiáll azzal a szöveggel, hogy "bibiíí én bringázok, te meg autóval jársz, én környezetkímélő vagyok, te meg nem" mivel az egész emberiség környezetszennyező és ezen semmit nem változtat az, hogy valaki pont a közlekedését kevésbé szennyező módon oldja meg, de egyébként minden másból ugyanúgy kiveszi a részét mint mások.

mement 2009.04.20. 17:23:15

@Eregioki: Inkább én kérdezlek: ha ennyire nem bírod elvisleni egy nagyváros velejáróit, akkor mi a fenéért nem költözöl falura? Persze én elhiszem, hogy könnyebb azt követelni, hogy mindenki más változzon meg és igazodjon hozzád, de azért készülj fel, hogy nem sok sikerélményed lesz ezen a téren.

Ha ugy alakul es kedvem lesz hozza elkoltozok, de addig amig itt lakok sem hagy hidegen a lakohelyem sorsa. De erdekes hogy te beszelsz hozzam igazaodasrol, feltehetnem ezt a kerdest forditva is, ha neked a zaj a mocsok a rakelto es mergezo szmog a jo, miert nem koltozol egy autopalya es egy eromu koze :)?

Nem akarok provokalodni, de ez a vita mar csak errol szol sajnos, ertelmetlen partalan vita, en ertelek teged valamikor hasonloan gondolkoztam mint te, tudom hogy nehez atlatni hogy ami neked axiomatikus alapfeltetelnek tunik a civilizalt korban az nem mas mint a pazarlas es onmagunk felelotlen kiirtasanak emblemaitkus jelkepe. Pedig csak egy eszkoznek kene lennie, mint az asonak, meg a furonak.

(mondom emblematikus JELKEP, nem egy az egyben az)

mement 2009.04.20. 17:27:24

@Eregioki: Bazdmegbazdmeg es megintcsak bazdmeg...:)

Mielot elkezdesz kotozkodni legkozelebb tajekozodj pontosan hogy mirol is ugatunk, tobb komplett kidolgozott modellunk is van arra hogy hogyan lehetne atszervezni a Fovarosi kozlekedest, mas es mas aranyokal dolgozik, de mindegyiknek alapja az elkerulo utak, a jo helyre tett parkolok, a fejlett kiszamithato tomeg kozlekedes, es a kiepitett bringasinfrastruktura. Nem adhoc modon kepzeljuk el hogy kirangatjuk a parasz... khm a honfitarsat a kocsiabol hogy nesze bazdmeg bicikli menj isten hirevel

Komolyan nezz utana, sok lelkes laikus es szakember foglalkozik ezzel evek ota, nagyon jol hasznalhato kifejezetten budapestre kitalalt modellekel dolgoznak.

mement 2009.04.20. 17:32:11

@mement: De ahoz hogy ezek a modellek eletbe lephessenek es elinduljon vegre egy elheto iranyba tarto fejlodesi vonal, arra mindenkire szukseg van a varosban, iszonyat nagy a mocsok es a kaosz, kar varni a valaszott vezetoinktol hogy jo iranyba mozduljanak, de bizonyos eszkozokel a lakossag komolyan oda tud hatni.

Es ha vegig gondolod nem csak a felszinet latod, meglatod benne hogy ez vegsosoron neked is JO, mert ertekelheto kornyezetete kapsz varoson belul, normalisabb levegot, barmikor szamithatoan kozlekedheto varost, es ha olyan dolgod akad amihez auto kell azt nem dugokon keresztul kene elerned.

Eregioki 2009.04.20. 17:35:14

@mement: Abból szűrtem le, hogy hazudsz, hogy nem mondtál igazat :)

Ha Los Angelesre, ahol a 9 sávos utak is bedugulnak azt mondod, hogy túlautózott, azt elfogadom, ha Pekingre ezt mondod, ahol jobb napokon akkora a szmog, hogy 10 méter a látótávolság, azt is. De azt, hogy Budapest túlautózott már inkább nem is hazugság, hanem egyszerűen inkább egy vicc. Csak Bécsig menj el és olyan dugókat látsz, amilyeneket Pesten soha, pedig ott már két körgyűrű is van, itt meg csak egy fél.

Egyébként nem tudom milyen bringád van, de ha te 30-as átlegtempóval meg tudsz tenni 30 kilométert a városban, majd egyből, ugyanígy vissza, akkor menj el versenyzőnek.

Autóval pedig legfeljebb a többi autóstól zárom el a haladás lehetőségét, de képzeld, ezzel mindannyian (minden autós) megbírkózunk valahogy, legalábbi én még nem olvadtam bele az aszfaltba a meggátolt haladás miatt.

mement 2009.04.20. 17:47:05

@Eregioki: Nekem ez is sok, es szerintem lenyegesen esszerubb abba az iranyba mozogni hogy ekkora dugok se legyenek. Ami a koruton van az embertelen, ami a hungarian szokott lenni ugszinten, az ulloin a vacin, es meg sorolhatnam. Szerintem te meg nem lattal egybe dugot, mert kocsiban ulve egeszen maskep nez ki mint a mar 120. allo auto mellet elsuhanva. Ergo valojaban nem hazudok csak az en ertekhataraim szigorubbak mint a tieid.

En atlagban 35 40 nel haladok a varosban, neha ha ki akarom magam adni akkor jobb helyeken felmegyek 50 60 ra is, vagy fogok magamnak egy gyorshajto furgont es annyival megyek mogote amenyivel. Napi teljesites limitem ugy hogy masnap sincs piheno az kb 100km. Full atlagos ember vagyok, keringesem es legzesem meg testfelepitesem kifejezetten nem bringara van opcinalizalva ergo nagyon alatta vagyok a versenyzok szintjenek es teljesitmenynek. Ezt minden atlagos magyar ember teljesiteni tudja.

Autóval pedig legfeljebb a többi autóstól zárom el a haladás lehetőségét, de képzeld, ezzel mindannyian (minden autós) megbírkózunk valahogy, legalábbi én még nem olvadtam bele az aszfaltba a meggátolt haladás miatt.

Nem mert a kressz nekunk is tiltja a kocsikozot haladast mint a motorosknak. Ha szabalyos akarnek lenni (akarok) akkor ott alnek mogotted a tized akkora bringamal egyedul, mert nem tudok a hozzam kepest hatalmas kocsidtol haladni amiben szinten egyedul ulsz.

Amikor 5 percnel tovabb var mogoted valaki vagy araszol lepesekben, akkor abban a pillanatban eloleptel kozlekedesi akadalya.

Eregioki 2009.04.20. 17:48:45

@mement: Ez mind nagyon szép, de ha így gondolod, akkor minek jössz olyan bőldségekkel, hogy az autósok mind lusták, kultúrálatlanok, stb. amikor közben te is nagyon jól tudod, hogy nem erről van szó, hiszen most te magad írod le, hogy mik hiányoznak ahhoz, hogy az emberek kiszálljanak az autóból és nem csak annyiból áll a történet, hogy mindenki járjon bringával holnaptól és pont. Egy fél napot megspórólhattunk volna magunknak ha ezzel kezded.

A magam részéről én egy pillanatig nem vitatom, hogy lehetnének az autózásnak alternatívái, de ezek jelenleg Budapesten nem adottak. Mint minden épeszű lény én is támogatom ezeket a fejlesztéseket és nyilván én sem autóval mennék, ha metróval gyorsabban érnék oda, de ahogy írtam is jelenleg nem ez a helyzet, a bringa pedig nem lehet mindenkinek alternatíva (ezt is írtam: akinek az, az örüljön neki, de ne mondja, hogy automatikusan mindenkinek jó).

Örülök, hogy közeledtek az álláspontjaink, nem számítottam erre.

mement 2009.04.20. 18:11:36

@Eregioki: Te se ugy kezted hogy megis hogy kepzeljuk el ennek a megvalositasat.

A bringa, rendben nem mindenkinek megoldas, de lenyegesen tobb embernek mint azt magarol gondolna. Ahogy valtoznak az emberek fejeben az igenyek, ugy fog kitermelodni az ezt kiszolgalo donteshozoi reteg. Ezt forszirozzuk mostansag.

A bicikli eroltetese ket ok miat fontos, az egyik mint irtam mar most is sok esetben alternativa, a masik amint valaki felul egy biciklire es egy hetig rajta is marad, azzonal pontos kepet fog kapni a varosban melyen gyokerezo problemakrol.

mement 2009.04.20. 18:15:18

@mement: meg hat kellenek a jelkepek is, mint ahogy regen a jolet jelkepeve notte ki magat az auto, most a valtozas egy megfoghato emblemajava valik a bicikli. Ahozz hogy normalis BKVnk legyen ahoz az kell hogy normalisat akarjunk, hogy megertse mindenki az is aki soha nem hasznalja hogy a modern varosi elet egyik alapillere kene hogy legyen. Ugyanez a helyzet a parkolok kialakitasaval, es a rendszer tervezesevel is.

plentera 2009.04.20. 19:34:13

Itt nem arról van szó hogy az írek sznobok, vagy cink a keró, annyi a sztori,hogy itt is vannak bringások csak elvétve...
11 hónapja élek Írországban,pontosabban Corkban,és eddig láttam max 6 bmx-es srácot, akik az utcán tekertek, de se nem streeteltek, semmi, annyira nincs kultúrája a biciklinek.Kerékpárosok vannak, de igazából nem egyszerű a helyzet, kerékpárút nemsok, az ír vezetési stílus bár laza, de elég veszélyes, ha nem te vagy a kocsiban...Az utcák elég szűkek,igazából vannak olyan utcák ami habár kétsávos, és egyikoldalon lehet parkolni, de egy auto is csak úgy fér el hogy méterről méterre, a visszapillantók mindenhol becsukva persze...itt hova teszel még egy bringást?Az utak olyan szűkek, hogy a kocsi mellett még ha egy mini is, a keró sehogysem fér el egy sávban...Buszozok sokat,és ha elénk téved egy bicós, akkor az halál.mármint az utasoknak...mert itt nyugisak a buszsofőrök, akár félórán keresztül megy a bicós után leelőzni ugye nem tudja helyhiányában, rádudálni meg nem fog, mert az túl munkaigényes, meg az írek elég nyugisak napközben:)Ennyi a véleményem, nem olvastam el csak pár kommentet...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.04.20. 19:50:33

Az írekre olyan hirtelen köszönött rá a jólét, hogy hirtelen nem is tudtak mihez kezdeni vele - esztelen pénzszórás, hitelből élés - ami itthon ment, az semmi ahhoz képest.

Az okos spúr németek és mi ezért fogjuk jobban kihúzni mindig.

Ír lakótársnőmnek meséltem, hogy Mo-n mi visszaváltjuk az üvegeket, a válasz:
"You cheap bastards" - Olcsójánosok...

Majd ha újabb éhínség lesz, majd lesz nagy sírás.

charlie 2009.04.20. 21:35:50

@lápi lidérc: sokmillió hindunak és buddhistának sikerült. vagy indiában csak lógatják a lábukat?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.20. 23:02:56

@Eregioki: "Ilyen elven vegetáriánus is lehetne mindenki, semmi nem bizonyítja, hogy az emberi szervezetnek szüksége van húsra."

Kapj elő egy biológiakönyvet! Az emberi agy a test energiaszükségletének valami 1/5-ödét veszi fel. Nem fejlődhetett volna a mai szintre, ha nem lett volna az embernek (értsd: majomnak, előembernek) olyan étele, amely az energiát koncentráltabb formában tartalmazza. Minő csoda, ez a hús. A főemlősök nem véletlenül mindenevők.

"Fölösleges helyfoglalással jössz, de valójában azt nem igazán sikerült megfogalmaznod, hogy ki elől is foglalják el az autósok az autóutat. Ja bocs, az autósok elől."

És minden más jármű elől is. A bicikli jármű, az úttesten a helye. Ja, és pontosítanék: nem autóút, hanem közút. Az autóút fogalmát ismered? Ha nem, olvass KRESZ-t!

"Hozzáteszem, hogy kunyhókban is lehet élni, tehát minden lakás/ház, ami nagyobb egy kunyóhnál, az fölösleges helyfoglalás, gyönyörű rétek is lehetnének a belváros helyén, sok boldog sátras kommunával."

Az gépjármű-közlekedés az egyik legjobb példája a nem fenntartható folyamatoknak, az elvileg exponenciális, de valójában véges erőforrásokon nyugvó, tehát egyszer mindenképpen véget érő fejlődésnek. Kár összehasonlítanod a házakkal, azok évszázadok óta léteznek, és köszönik szépen, jól megvannak. Nem a fejlődés a probléma, hanem a jövőben felhasználandó erőforrások elpazarlása most.

"2. "vajon miert az autogyartok es az agazat volt az elsok kozott amelyik megroggyant"

Azért mert az emberek rájöttek, hogy nem kell 3 évente cserélgetni az autóikat, jó az 5, sőt 10 évig is."

Nem, hanem azért, mert ez volt a legfelfújtabb ágazat. Szarért-húgyért megvehetted az autót, mert abban a pillanatban, hogy aláírtad a szerződést, hosszú időre rabszolgájává váltál az autóiparnak (márkaszerviz, kiegészítők, mittomén) és az üzemanyagiparnak (olajlobby stb.) Nem konkrétan az autó eladásán kaszáltak, hanem utólag a használatán - de azon nagyon csúnyán. Aztán amikor az embereknek elfogyott a pénzük, akkor bukó volt a belőlük élőknek is. Tipikus így járás.

"Nem az autók száma csökkent a válságtól, csak az újonnan eladott autók száma"

... és a használatban lévő autók száma => nem jön be a fent leírt módon elvárt profit => bukó.

"Hiába ejtesz örömkönnyeket, az autók nem fognak kihalni a válságtól, sem az autógyárak, autóra szükség lesz amíg világ a világ"

Mondják a politikusok és - minthogy ők irányítanak mindent - definíció szerint igazuk van.

"Persze ha az autók oxigént fognak termelni, ti akkor is meg fogjátok találni, hogy mi a baj velük"

Természetesen, hiszen az energia- és helypazarlást (sok négyzetméter, legalább egy tonna, benne általában egy ember és nulla csomag), a zajszennyezést (motorhang), egyéb szennyezést (olaj, azbeszt stb.) és a balesetveszélyt (nagy impulzus, kis figyelem) nem oldja meg a mittoménmilyen alternatív üzemanyagú autó sem. (Hmmm, talán a zajszennyezést az elektromos autó...)

@Droli: "Szóval a probléma valós, s nem csodálom, hogy a kormány már szeretne tenni valamit ez ellen, mielőtt az írek úgy eltunyulnának, hogy eltűnik a lábuk :-)"

Tévedés: a gáz-, kuplung-, fékpedálhoz is kell láb. ;-)

Trollember 2009.04.20. 23:09:34

@mement:

1.

Amit írsz általában egyetértek vele, DE:
"Ezt minden atlagos magyar ember teljesiteni tudja. "

Ez kissé meredek, azt nem mondhatod, hogy bárki átlag ember ezt kitekeri magából. Vagy lehet én vagyok átlag alatti, de csak az országúti(-ra nagyon hasonlító) bringámmal tudnám ezt a tempót kihozni hosszú távon és kizárólag jó minőségű úttesten (nem bringaút/bringasáv/stb).
Sem a megfelelő kerékpár, sem a megfelelő infrastruktúra nem adott ahhoz, hogy ez pl. BP-en belül bárhonnan-bárhova teljesüljön.


2.
Légy szíves magyarázd meg a többesszám gyakori haszánlatát. pl.: "mirol is ugatunk, tobb komplett kidolgozott modellunk is van arra"


3.
Csodálom, hogy képes vagy ennyi energiát belefeccölni egy látványosan értetlen egyénbe, nekem ezektől hamar felforr az agyam.

4.
"nesze bazdmeg bicikli menj isten hirevel"
Na ez tetszett, ezen sokáig nevettem
:-)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.20. 23:22:06

@Trollember: "Csodálom, hogy képes vagy ennyi energiát belefeccölni egy látványosan értetlen egyénbe, nekem ezektől hamar felforr az agyam."

Egyetértek. Én az érveléstechnikámat tesztelem az ilyen játékkal, de ez már nekem is sok volt.

Perillustris 2009.04.20. 23:58:45

@lápi lidérc: "Ma divat lett Budapesten biciklizni, főleg a drogosok körében"

Hiányoztál. Most nem tudok többet írni, mert megjött Dzsonika a bélyegekkel.

Perillustris 2009.04.21. 00:03:28

@Eregioki: "Kezd azzal, pl hogy pl hány embernek ad munkat munkát az autóipar világszerte (de beszélhetünk csak magyarországról is)."

Vicces ezzel jönni, miután kipukkant a lufi.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.21. 00:04:45

@Joe Forster/STA: "A főemlősök nem véletlenül mindenevők."

Hát, ez így ebben a formában nem igaz... Mindenesetre az ember mindenevő(nek születik).

Perillustris 2009.04.21. 00:07:15

@Modor Tibi: "Ír lakótársnőmnek meséltem, hogy Mo-n mi visszaváltjuk az üvegeket, a válasz:"

Sajnos már itthon sem gyakori.

tarsolya 2009.04.21. 00:23:54

@avus: Már hogy ne tehetnéd, maximum vállalod érte a kiszabott büntetést (ha lebuksz), ahogyan én is, ha mondjuk tilosban parkolok.

Mindezek mellett a szabályos autózás nem köztörvényes bűncselekmény, ergo ha akarok, minden további nélkül autózhatok :)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.21. 01:42:24

@tarsolya: "Mindezek mellett a szabályos autózás nem köztörvényes bűncselekmény, ergo ha akarok, minden további nélkül autózhatok :)"

A kis smileyd majd a virtuális arcodra fog fagyni úgy a 300-400-500 forintos benzinár környékén. Le fogsz majd te szokni magadtól is. ;-)

tarsolya 2009.04.21. 09:57:16

@Joe Forster/STA: Évtizede ugyanezt mondták a 300 forintos benzinárra is :)

Perillustris 2009.04.21. 11:01:57

@tarsolya: Csak eddig volt - látszólagos - gazdasági növekedés, még ha légvárból is.

erol 2009.04.21. 15:27:31

Magyarországon az autó olyan státusz szimbólum, mint régen a nagy has, nagy termet - mutatja, hogy a gazdájának jól megy, letett valamit az asztalra, van állása, pénze, el tudja tartani a családját stb... Tehát simogatja a tulajdonosok egóját, jobban érzi magát a bőrében. Szerintem inkább erről van szó, mint közlekedési kérdésről és ehhez idő kell, hogy változzon. Olyan ez kb. mint amikor valaki a nyomorból küzdötte fel magát és mindenáron mutogatni akarja, hogy mit ért el. (Feka rapperek karnyi aranylánccal, fogba ültetett gyémánt stb...) Persze vannak országok ahol ezen már túljutottak....

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.21. 16:24:15

@tarsolya: A fejlődés exponenciális - egyre többen használnak fejenként egyre több energiát -, de a források nem nőnek velük együtt. Számíts arra, hogy az árak is exponenciálisan fogni nőni, azaz egy adott áremelkedést egyre kevesebb idő alatt fogunk megérni.

Perillustris 2009.04.21. 17:01:28

@erol: "Feka rapperek karnyi aranylánccal, fogba ültetett gyémánt stb."

Ezek sokkal inkább a stílus kellékei.

mement 2009.04.21. 18:48:16

@Perillustris: Nem egeszen, azert mufajon belul is elkulonoulnek az onmagamutogato kameranak pozolo majmok, akik masrol sem szovegelnek mint verdakrol csajokrol meg a nagy penzszorasrol.

mement 2009.04.21. 18:50:01

@Perillustris: Azok akik mas vonalon, mas tartalomal, kevesbe popularis temakat boncolgatnak, nem kerulnek be az MTV be es nem kerulnek fel nemzetkozi top listakra sem, sot radiokba is ritkan jutnak be, oltozkodesben talan hasonloak a fent emlitett peldanyokhoz, de kozel sem hajszoljak ennyire kulsosegeket es a pozolas is mas uzenetet hordoz:)

Aszi 2009.04.22. 06:53:54

Szerintem attól, hogy valaki biciklizik, még nem kell megveszekedett, levegőmunkacsoportos autógyűlölővé válnia. És fordítva sem. A bicikli is jó dolog, meg az autó is jó dolog. Én is biciklizem is meg autózom is. Nem zárja ki egymást a kettő, fölösleges fanatizálódni. Nem kell mindenáron gyűlölködő szekértáborokba szerveződni.
süti beállítások módosítása