Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Belevágtak a fekvőrendőr testébe

2009.03.23. 10:30 - kirk kapitány

Az Újpesti vasúti híd elhúzódó felújítása miatt néha a Margit híd mellé parkol le az esztergomi vonat. A HÉV alagútjának bejáratánál a kifutó mellékvágányt nevezte ki a MÁV a járat végállomásának.

A vonatforgalom miatt a vasutasok rögtön szükségesnek érezték, hogy korlátozásokat vezessenek be az ott áthaladó bicikliúton. Két jól felpúpozott fekvőrendőrt helyeztek ki az ideiglenes megálló végeire.
 
 
A múlt héten egy partizán akcióvak valaki réseket vágott az útakadályon, nyilván nem tetszett a megoldás, hogy az éjszaka meglehetősen gyéren kivilágított kerékpárúton egyszer csak belerohan egy csuklótörő dobbantóba.
 
A keréknyomnyi folytonossági hiány azonban a vasutasoknak nem tetszett, ezért néhány nap múlva visszabitumenezték a réseket.
 

Címkék: máv margit híd bicikliút

82 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr391019783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.03.23. 11:18:22

yelo, bizony, erre járok minden nap és én részemről díjaztam a hasítékot, és nem díjazom a visszabetonozását. Kit bántott de tényleg?

Vonat ott 10-ből 10x nem volt a megállóban akárhányszor jártam arra, ergo utasokat nem kell félteni a bringásoktól. Amikor meg van vonat, egy hónapban "egyszerse", akkor majd figyelünk bakker...

KGyST · http://repules.tumblr.com 2009.03.23. 11:19:55

Az a bicikliút rég használhatatlan, ki- és befelé is az úttesten megyek.

Ezt valakinek "adminisztratíve" le kellene követni, mint megszűnő bicikliutat, mert a vasúti megálló egy nem kikerülhető megszakadása az útnak, borul vele ez egyébként totál veszélyes bicikliút több kilométere is. Ez megszűnt.

zsombor 2009.03.23. 11:44:35

plusz a batthyány-lánchíd közti szakasz is járhatatlan már

OkoskaTo:rp 2009.03.23. 11:46:38

A környékemen én szeretnék ennyire "járhatatlan" bringautakat. :-(

CyberPunK 2009.03.23. 11:55:01

Gyéren kivilágított? Nanehogymá' ez legyen az érv. Van lámpája, nem? Ha odakerül egy kátyú, akkor meg mi van? Egyébként meg ez az érv egy baromság, aki nem lát, az a lyukat se veszi észre...

Petrodon 2009.03.23. 11:56:08

Ha nem rongyolsz ezerrel akkor nem törik ki a csuklód ==> ésszel kéne bringázni, pláne egy állomáson...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.03.23. 12:01:02

csuklótörő dobbantó, nevetséges...

úgy tűnik, hogy csak a bicikliseken nem szabad áthajtania az autóknak, a biciklisek nyugodtan átmehetnek a gyalogosokon.

Megélhetési rasszista 2009.03.23. 12:08:18

@Cyric_: Jaja. Én egy sima Csepellel járok. És ésszel. Bár sokat biciklizem, de sajnos azt kell mondanom, kell oda a kis fekvőrendőr. Amikor az árvíz miatt idáig járt a HÉV, akkor is alig győzték a szekuritisok szólni a bicikliseknek, hogy ez most állomás, legalább arra a néhány méterre szálljanak le. Amúgy a Margit-híd alatti aluljáróban is ki van rakva a biciklit tiltó tábla (arra a néhány méterre), mégis nem kevesen a lehető legnyugodtabban rongyolnak át. Ha nem érte belőle, akkor sajnos kell a fekvőrendőr.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2009.03.23. 12:09:18

Napi szinten járok arra, vonat talán kétszer volt bent eddig az elmúlt cirka egy évben, amikor épp áthaladtam... léhűtő mávosokkal viszont sokszor tele az állomás, tegnap du. hat körül is voltak ott hatan vagy heten (vonat sehol, utasok sehol) - nyilván pont ilyen értelmes dolgokat csinálnak az adófizetők pénzéből, mint amilyen a lyuk visszafoltozása volt.

Egyébként hónapok óta nem jár már ott vonat, most pár napja is csak ideiglenesen terelték vissza a forgalmat (lásd itt: www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=149b11df070188). De persze amikor megszűnt ott a vasútforgalom, a mávosoknak akkor sem jutott eszükbe, hogy a szemetüket eltakarítsák onnan. Nyilván most is otthagyják majd az útakadályt, miután az állomás megszűnik.

Szóval a magam részéről annyit tudok mondani, hogy ismételten jó munkát kívánok a csákányos kollégáknak.

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.03.23. 12:13:07

Az egy vasútállomás, mindig is az volt. Ezen nincs mit ragozni. Szidjátok azt, aki kitalálta, hogy egy vasútállomás peronján vezeti végig a bicikliutat, ne azt, aki igyekszik fönntartani a vasútállomásán a rendet.

Sőt, legjobb, ha nem szidtok senkit, hiszen ahogy a császárfürdői peronon, úgy a Margit híd alatt sem vagytok képesek leszállni a biciklitekről, hanem az utasok között cikáztok ezerrel.

Én nem ütlek el titeket az autómmal, nem sétálok a rakparton a biciklis sávban (pedig kényelmesebb lenne), cserébe ti is tartsátok magatokat a szabályokhoz. Így sosem fognak titeket elfogadni!

(Hollandiába sem lehet biciklizni a peronokon, miért pont nálunk lehetne?)

Martian (törölt) 2009.03.23. 12:17:52

Eleve beteg elképzelés a gyalogosan használt létesítményeken össze-vissza tekeregtetni a bringautakat, ahelyett, hogy a közutak kellően széles útpadkáin alakítsanak ki kerékpársávokat.
Tőlünk nyugatabbra jórészt így teszik - persze a "citromízű magyar narancs" minőségű bringautak építésével könnyebb külön tételként kitömni a csókos vállalkozók zsebeit.
Részemről a Duna budai oldalán futó bringautak jórészt felejtősek... beszántandóak, helyük sóval behintendő.
:))

csóróbringás 2009.03.23. 12:17:53

ezt az egész dunaparti bringautat be kéne szüntetni, mert így ebben a formájában nagyon rossz. hol a turistákat, hol a bkv-t használó gyalogokat veszélyezteti a sok bringás, hol meg az út szar minősége, vagy a tímár utca közelében a beláthatatlan kanyarba helyzett átjáró veszélyezteti a bringások életét.
más, biztonságosabb formában aztán újra lehetne gondolni a dolgot és úgy megépíteni a duna menti bringautat, hogy az a bringásoknak is, meg a többi közlekedőnek is jó legyen.
én azt díjaznám, hogy a meglévő autóút szélére normális kerékpársávot tegyenek.

MP 2009.03.23. 12:19:14

Nem ismerem a helyet. De! AZ azért elgondolkodtató a számomra hogy egyesek milyen jogon alakítanak át bármit is. Lehet hogy nem kell oda az a fekvőrendőr lehet hogy kell de akkor is milyen alapon szedi fel bárki is. S ha emiatt valakit mégis baleset ér akkor az majd jön s vállalja a felelősséget. Ez olyan mintha táblákat szednék le mert nem tetszik.

nyu 2009.03.23. 12:30:15

Tegnap voltam megint gorkorizni, nehezen de sikerult felszenvednem magamat a Dobrentei ternel a bringautra. Kar volt...

Nevetseges, ahogy hossziranyban felbe van vagva a Batthyany terig, helyenkent alig 40 centi ep aszfalt maradt a turas, meg a kofal kozott.
Persze oda is jutott nemi murva, meg homok, csak hogy meg nagyobb legyen az elvezet korival...

Szerencsere a gyalogosok levagtak, hogy nem tudok atgazolni a felturt szakaszon, igy kikerultek.

Miert nem birtak a vezetekeket a leendo villamossin mellett elvezetni? Miert kellett szetb@szni a bicikliutat?
Oke, hogy kellenek felsovezetek tarto oszlopok a villamosnak, de ezert hosszaban felvagni az egesz bringautat? Nekem eleg barbar megoldasnak tunik.

Gondolom miutan megfoltozzak, ez is olyan lesz, mint az Erzsebet meg Szabadsag hidak kozotti szakasz, amit par eve kabelTV cimszoval vagtak haza. Pedig elotte zavartalanul lehetett ott gorkorival "szaguldozni", olyan sima volt az aszfalt.

Most meg komolyan koncentralni kell ra, nehogy megvezessek a kerekeket a savok kozti 2-3 centi szeles resek. :(

Margithidi vonatmegallo meg egyszeruen nevetseges.
Fekvorendorokon nekem is sikerult kiakadni.
Ahhoz tul ivelt, hogy ne lehessen fellepni ra, atlepni nem lehet, mert tul szeles, ugralni meg nem tudok...

Tegnap delutan 5 korul amugy allt ott egy Desiro.
Utast persze nagyitoval sem lattam a kornyeken.

Mindenesetre Kolosy tertol hazafele inkabb a Lajos-Frankel Leo-Fo utca-Alagut utvonalat valasztottam, jardaszegelyeken fel/le kevesbe volt faraszto, mint a belvarosi akadalypalya, amit bicikliutnak csufolnak...

PTibor (törölt) 2009.03.23. 12:31:14

Az egy dolog, hogy ott van egy tartalékvágány, amire valami okostjás rátette a bicikliutat.
Az egy msik, hogy tavaly nyárn, meg most hétvégén oda parkol az Esztergomi vonat.
Viszont a fekvőrendőr tavaly szeptemberben, mikor kb megszűnt a peron tartós használata, ottmaradt. A vájú meg hetekkel később már ott is volt.
Most hogy újra oda jár a vonat, jogos a fldozás, de amikor megszünik ez a helyzet, akkor szünjön meg az egész fekvőrendőr..

enny

bocage 2009.03.23. 12:34:17

Azért az is szomorú, hogy a fekvőrendőrök országa vagyunk, mert a józan gondolkodásra már nem lehet alapozni! Ha van vonat lassan megyek, vagy tolom, ha nincs nyugodtan eltekerek. Ennyi! Kis értelemmel és empátiával minden közlekedési helyzet megoldható lenne és nem kéne súlyos pénzeket ehhez hasonló szabályozó eszközökre költeni.
Ahogy autósokat (engem is) zavarnak a rosszul tervezett és karbantartott utak, úgy meg lehet ugyanezt a kerékpárosok esetében is érteni.
Külön postot érdemelne, hogy a kerékpársávokat sokszor még ott sem takarítják rendesen, ahol az a járdához tartozik, lásd Hungária körút, vastagon a szar, hulladék szilánk stb. Persze hogy rossz vonalon, rosszul tervezett és karbantartott úton nem szívesen halad senki, inkább megy az autók között. Ezért nem a kerekesre kell haragudni, hanem a megfelelő illetékesekre.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.03.23. 12:35:44

@Benbe: 1970 óta (amikor a metró épült, és a HÉV-et bevitték a Batthyány-ra) nem volt vasútállomás. Azóta max. HÉV-parkolópálya volt, de soha nem láttam rajta HÉV-et. Csak a vasúti híd felújítása miatt lett újra állomás ideiglenesen.

S-Works 2009.03.23. 12:36:52

Fekvőrendőrrel semmit sem lehet elérni kerékpárúton! Ezen akár 60-al is át lehetne menni minden probléma nélkül. Aki figyelmetlen akar lenni vagy veszélyeztetni akarja a megállóban várakozókat azt ez nem fogja visszatartani.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.03.23. 12:37:07

@nyu: azt azért ugye tudod, hogy semmi keresnivalód görkorival a bicikliúton?

MP 2009.03.23. 12:42:06

@PTibor: Ebben tök igazad van! Az is probléma hogy egy beruházás előtt, alatt, után sem ellenőrzik a táblázásokat vagy bármi forgalomkorlátozó dolgot. Vicces mikor egy településen utat építenek s olyan táblát tesznek ki amilyen éppen akad. Solymáron sokat röhögtem ezen. Bár itt szerintem azt kellene elővenni aki arra vitte a bicikliutat.

nyu 2009.03.23. 12:42:13

"Amúgy a Margit-híd alatti aluljáróban is ki van rakva a biciklit tiltó tábla"

Tenyleg, ott amugy merre lehetne/kellene kerulni?

Parkban van valami meter szeles aszfaltcsik, ami ugy tunt, felmegy a dombra, az lenne az?

nyu 2009.03.23. 12:46:33

"azt azért ugye tudod, hogy semmi keresnivalód görkorival a bicikliúton?"

Komolyan kerdezem: akkor egyaltalan hol lehet a varosban korizni???

Uttest eleve eselytelen, jardan nem szivesen korizom, mert kerulgetni kell a gyalogosokat, meg a jarda kozepere telepitett villanyoszlopokat.
Jardaszegelyek kialakitasa sem mindig szerencses.

Eddig a bicikliut tunt kezenfekvo megoldasnak a heti mozgasigeny kielegitesere, de abbol meg akadalypalyat csinaltak...

mement 2009.03.23. 12:46:57

1. Jo hogy lefekvorednoroztek, mert az elmult 5 evben talan ha 4x lattam ott vonatot, es ketszer utasokat, nyilvan senki sem szamit ra foleg ha nem gyakran megy arra, ezert kelletek a fekvorendorok, de persze tablaval is lehetne jelezni, de az alap kerdes sztem az hogy MI A FASZT KERES A BICIKLIUT A PERONON? Miert nem a sin tuloldalan megy az uttesten, biciklisavkent? Honnan a francbol kene tudnom hogy az ott egy allomas amikor tabla nem tajekoztat, a tereptargyak meg nem sugalljak.

Az is megerne egy komolyabb utanajarast hogy miert kesik az eszaki osszekoto hid?, nem veszem be azt a dumat, hogy mert nehezen dolgoznak a vonatforgalom mellet... egyebkent is mi a faszert nem keszul el semmi allami beruhazas hataridore?

indapasssucks 2009.03.23. 12:47:28

Reméljük, hogy a garázdát előbb utóbb elkapják, és kifizettetik vele a helyreállítás költségeit.

mangorlo 2009.03.23. 12:47:49

egyrészt aki bringázik az nem száll le róla és nem tolja soha.

másrészt meg ki kell menni az útra bicóval, én is hülye vagyok hogy ott szokok menni, bár ott én nem találkoztam még élő emberrel. és elég szar ez a bukkanó

mondjuk elég hard core az az autóút arra, de én már úgy vagyok a bicóutakkal, hogy basszátok meg és kimegyek az útra aztán ott meg baszkolódnak az autósok hogy miért nem a járdán megyek.

be kell foglalni egy egész sávot és viszlát, városvezetés meg bassza meg a jó édes kurva anyját demszkyvel hagyóval az élen

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2009.03.23. 12:48:10

Röhejes ez az elfogultság, ahogy egyesek ideírnak. SOHA nem volt ott megálló korábban, és ha végre felújítják az északi hidat, előreláthatólag soha nem is lesz többé. A fekvőrendőr viszont, mint látjuk, marad. Ez pont olyan, mintha fekvőrendőröznének egy utat mondjuk egy ideiglenes útszűkület miatt, aztán amikor az útszűkület megszűnik, a fekvőrendőrt otthagynák, mert egyszerűen lusták felszedni.

Különben ez már az emberbarátabb megoldás, sokáig egy rohadt vastag fadeszkát tettek oda keresztbe a mávosok.

CyberPunK 2009.03.23. 12:50:33

@bm613: Ez hülyeség! Mindig az a végállomás, ha árad a Duna és ezért lezárják a két mélyállomást!

CyberPunK 2009.03.23. 12:51:07

@CyberPunK: Mármint a HÉV-nek a végállomása.

S-Works 2009.03.23. 12:52:11

nyu!

Korizzál nyugodtan - nem fogják leszedni a fejed a bringások - csak ne az út közepén, és néha nézz hátra :)

mement 2009.03.23. 12:52:29

Egybkent ebbol a megvalositasbol kiindulva, mostantol fekvorendorok tomeget szeretnem latni az osszes olyan busz es villamos megallonal, ahol a jarmu az utest kozepen all meg, es egy nagyon szuk jardaszigetre szalnak le az utasok, marha van jardasziget persze, es nem az uttestre teszik a labukat mint mondjuk kapmegyeren (asszem 14. villamos). ahol centikel a gyalogok mellet pofognek el az a autok minden lassitas es ofafigyesles nelkul... es nyilvan nem 50-el

CyberPunK 2009.03.23. 12:53:49

@Zigomer Trubahin: Neked is szól a 2009.03.23. 12:50:33-as hozzászólásom. A soha erős kifejezés!

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.03.23. 12:57:38

Soha ne mondd, hogy soha: www.benbe.hu/gallery/apr06/pic76_noframe_hun.php

Az árvizeknél, pályafelújításoknál, baleseteknél stb. gyakran van ott a vége a HÉV-nek. Valóban nem minden nap, de ettől az még egy állomás, ahol az a prioritás. Ha nincs vonat, éppen használhatják a biciklisták, de hogy emiatt az állomás üzemeltetője fölszedjen meg visszarakjon egy fekvőrendőrt, a túlzás. Nem oda kellett volna rakni a kerékpárutat!

exseven 2009.03.23. 12:58:51

Szerintem kérjük fel a MÁV-ot a kerékpárutak karbantartására. Ha ilyen szép sebességgel dolgoznak, talán nem lesz többé 2-3 évre otthagyott lyuk, aszfalthiány a bringautakon.

nyu 2009.03.23. 13:00:07

"Korizzál nyugodtan - nem fogják leszedni a fejed a bringások - csak ne az út közepén, és néha nézz hátra :) "

Ezzel nincs is bajom, mert igyekszem a menetirany szerinti jobb oldalon kozlekedni (mar ahol az ut ez lehetove teszi...)
Ha meg idegen csapagy surrogast hallok, akkor nem hajtom magamat olyan szeles mozdulatokkal, hogy ki tudjanak kerulni.
Gyalogos meg ugysem er utol :)

mement 2009.03.23. 13:03:13

@nyu:
Igy van, kis odafigyelesel tokre megferunk egymas mellet, koriztam regen en is a varosban, es marhara idegesitett es zavart hogy nagyon keves hasznalahato felulet van a varosban, azok is joreszt elszort foltokban.:(

nyu 2009.03.23. 13:11:20

"marhara idegesitett es zavart hogy nagyon keves hasznalahato felulet van a varosban, azok is joreszt elszort foltokban"

Godor kornyeke pl. jo lenne, mert azt eleve gorkori/gordeszka kompatibilisre terveztek.

Az mas kerdes, hogy a kivitelezo jo magyar szokas szerint elsporolta az alapozast, raadasul a szuksegesnel vekonyabb kolapok lettek lerakva, igy nana, hogy torik, ahogy a deszkasok/BMXesek ugralnak rajta :(

Ahol meg nincs kettetorve, ott meg szimplan billeg az egesz tabla, ahogy atgurulok rajta, mert elfelejtettek ledongolni az alapot...

Aztan javitas helyett kiraktak par "parkban gordeszkazni tilos" tablat, aztan csodalkoznak, hogy senki sem tartja be.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.03.23. 13:14:17

én nem ezért a két fekvőrendőrért haragszom, hanem inkább a szétbaszott bem rakparti bringaútért - az is megérne egy posztot.

jössz dél felől, az erzsébet híd alatt még oké, bár ott is keskeny, aztán a lánchíd felé először csak nagyon keskeny aztán 2 felbontás miatt teljesen megszűnik.

ez a két felbontás 2xfél méter. ezért át kell mászni a villamospálya helyét képező árkon, végigmenni 20 lerakott betonkockán amik beletorkollanak az útba.

mellesleg onnan 10 méterre van egy zebra, de odáig sem lehet eljutni, mert közérakták a wc-ket meg minden szar bódét - így a zebra is a semmibe visz.

ginkgo 2009.03.23. 13:14:47

@mement: Az Északi vasúti híd készen van (már amennyire ez a MÁVot izgatja) a vonat határidőre járt rajta. A járda és kerékpárút már senkit nem izgat, azon a pár emberen kívül, aki használja(ná), mint például én. Ha jól láttam ma a buszról akkor az átadás 2009 május 20-ra várható.

A csúszás pedig ugyanaz a lemez mint a Megyeri híd: fővállalkozót kifizették, de a sor aljára nem jutott pénz, így levonultak a munkaterületről.

Ennyi...

Vaandor 2009.03.23. 13:18:22

Csak amikor nagyforgalmú közutakat zárnak le akármiért, valahogy mindig sikerül elterelni a forgalmat. Nagyforgalmú kerékpárútnál valamiért sosem.

Nem bánom a fekvőrendőrt, a vasútállomást, a szekusokat a lezárt bicikliúton - ha van alternatíva.

Jelen esetben ez az Árpád fejedelem útjának külső sávja lehetne, amiből ideiglenesen kétirányú bicikliutat csinálnának a Csaszitól MHB-ig. Az autóknak is marad 2 sávja, (a kanyarodósáv használatával), és a bicikliseknek is.

marvin 2009.03.23. 13:21:35

@nyu:

Lehet te vagy a kivétel, de a bringaúton görkorizók 90%-a ön és közveszélyes. Legtöbbjük képtelen a jobbra-balra inbolygás nélküli, egyenes vonalú mozgásra. Legtöbb esetben lehetetlen kikerülni őket, mert kb. két vállszélességnyi helyet foglalnak el a kacsázásukkal az útból. A kiszámíthatatlanságról nem is beszélve.

marvin 2009.03.23. 13:23:36

Javaslom, hogy az összes lámpa nélküli kereszteződésbe a járdák elé és mőgé fekvőrendőrt betonozzanak. Eddig még mindig több a zebrán halálra gázolt emberek száma, mint a járdán kerékpárral okozott 8 napon túl gyógyuló sérülések száma.

mement 2009.03.23. 13:26:53

Van alapja a fekvorendornek, meg csak elkerulo ut sem kell, azert barmok ne legyunk mar, bringa joreszt barhol elmegy, de egy tablat nyugodtan ki lehetne tenni a megvaltozott viszonyok miatt, mert ha nem szamitasz ra, meg jo nagyot is esel. De a vegso megoldas az lenne sztem, ha nem egy ideiglenes allomason keresztul vezetne a bringa ut

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.03.23. 13:28:40

@nyu: nyugi. a biciklisek tekerhetnek a bicikliút mellett az úttesten is (legalábbis szerintük), de te nem merészkedhetsz fel a szent útra :D:D:D

nyekk 2009.03.23. 13:29:41

Fel kell szedni a sínt ugyanekkora darabon!

mement 2009.03.23. 13:29:56

@marvin: lelasitasz az imbolygo koris mogott, es keresed az alkalmat hogy bekeben megelozd, ha nem megy szolsz neki normalisan, es tuti azzonal felre all. Bringasok is szoktak imbolyogni az ut kozepen gyokkettovel, foleg hogy jon a tavasz, es sok hobbibringas jelenik meg, veluk ugyanez az eljaras javasolt. Es mindenki bekeben vidaman gurul tova.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.03.23. 13:31:02

@marvin: az a baj, hogy nekem is pont ugyanez a véleményem az autó volánja mögül a kiszámíthatatlan, gyakran kivilágítatlan, néha részeg biciglisekről :(

mement 2009.03.23. 13:33:51

@gio: biciklizz te is es siman kikerulod oket:D

Nimfas corporation 2009.03.23. 13:36:04

A legszebb az egészben hogy a MAV a rakparti bicikliutat fekvőrendőrökkel teszi mérsékelten használhatóvá (feleslegesen, hiszen mostmár tényleg elhanzagolható az utasforgalom a megállóban), míg az északi összekötőn baszik megcsinálni a bicikliutat határidőre, illetve azon túl is... Egyébként én ezen a fekvőrendőrön buktam egyszer éjszaka egy mp3 lejátszót, ami kiesett a zsebemből .

nyu 2009.03.23. 13:36:53

Ha Budan latsz egy 30 koruli szemuveges idiotat terd/konyok/csuklovedovel+biciklis sisakkal felszerelve gorkorival benazni, az en lennek :)

Nimfas corporation 2009.03.23. 13:41:15

@CyberPunK:
"Gyéren kivilágított? Nanehogymá' ez legyen az érv. Van lámpája, nem? "
A kerékpárlámpa arra vló hogy téged lássanak, nem arra hogy te láss...

mement 2009.03.23. 13:45:04

@Nimfas corporation: ill van lampa amivel te is latsz, de varosban bringan durvan nagyteljesitmenyu lampat hasznalni nem szep dolog, mert elvakit mindenkit, az eles magasfenyu led feny, fokepp a koszos szelvedos autos honfitarsainknal verne ki elsonek a biztositekot, amikor beteriti az egesz feluletet a lampad fenye.

Lágyi 2009.03.23. 13:57:41

@Benbe:"Sőt, legjobb, ha nem szidtok senkit, hiszen ahogy a császárfürdői peronon, úgy a Margit híd alatt sem vagytok képesek leszállni a biciklitekről, hanem az utasok között cikáztok ezerrel."
megnézném a kedves autóstársakat, ahogy pl. a zebráknál kiszállnak, és áttolják az autójukat.
a Margit-hídi átvezetés egy rossz vicc.
elég idióta dolog úgy tervezni a bringautakat, mintha azok csak kedvtelésre szolgálnának, és nem közlekedésre. persze abszurdisztánban mire is számítunk.
tény a bringások között több a felelőtlen fiatal, akiktől félteni kell a gyalogokat. talán épp ezért sem kéne járdán vezetni bringautat.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.03.23. 14:00:00

@mement: hidd el, hogy nem. azért ahhoz nagyon kőkemény lámpát kellene beszereznetek, hogy azzal bosszantsátok az autósokat. kamionokkal, rosszul beállított xenonokkal nagyjából percenként találkozik egy autós estefelé.

sokkal-sokkal bosszantóbb az, hogy nem lehet látni titeket. ezek a villogó szarok (piros meg fehér) semmit nem érnek, mert egyszerűen nem olyan fényerősségre áll be a vezetők szeme. ezért lett volna jó a kukásmellény kötelezővé tétele, nem tudom, abból mi lett végül.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.23. 14:06:16

A budai bicikliút úgy szar, ahogy van. (Voltam dél felé az M0-s hídig és észak felé Szentendréig, úgyhogy nem a levegőbe beszélek.) A Batthány tér és a Margit-híd közötti minimális szakaszon kívül az egész nevetséges: 1) az aszfalt minősége szar, mert nem tartják karban, nem újítják föl, 2) gyalogosok és autók között kell lavírozni majdnem mindenütt, mert sok helyütt az osztatlan járdára, úttestre viszik vagy az útkereszteződésekben az autósok nem figyelnek.

Az esti/éjjeli biciklizést tessék kipróbálni. Mi egyszer elmentünk a Lágymányosi-hídtól az M0-s hídig, és voltak olyan helyek, ahol majd' hanyattestünk, olyan dudorok voltak a bicikliúton a környező fák gyökereitől. Ezek látni lehetetlen a bicikli lámpa fényében (nem olcsó szarom van, hanem CatEye HL-EL500), közvilágítás pedig nincsen.

Ugyanez vonatkozik más részekre is, pl. az ominózus ideiglenes vasúti megállótól északra. Ha az ember úgy állítja be a lámpáját, hogy lefelé világítson - tehát a közvetlenül előtte lévő bukkanókat/kátyúkat lássa -, akkor - északról érkezve - esetleg bele fog szállni a felsővezeték oszlopába, amely előtt hirtelen balra vág a bicikliút. Ha a lámpa előre világít - hogy a távolabbi "célpont"-okat lássa az ember -, akkor a bukkanókon/kátyúkon fog fejreállni. Egyes helyeken magát a bicikliutat sem látni, mert fák között kanyarog, lásd a index.hu/belfold/budapest/halallista06/ cikkben említett "Újlaki rakpart a Görzenálnál"-tól északra lévő parkot.

Aki pedig úgy gondolja, hogy a vasúti megállóban le kell szállni a bicikliről, annak - a KRESZ-t idézve! - azt tudom válaszolni: ahol fizikailag lehetetlen az úttesten haladni - márpedig ennél a megállóban egyáltalán nincsen úttest sehol sem -, ott biciklivel maximum 10 km/h-s sebességgel, a gyalgosoforgalom zavarása nélkül szabad (szabad!) haladni. Röviden: 1) nem vagy köteles leszállni a bicikliről, 2) a gyalogosokra meg egyébként is illik vigyázni, még akkor is, amikor szabálytalanul közlekednek (ez a megálló nem ilyen eset!).

Lágyi 2009.03.23. 14:06:35

@gio: este, lakot terülten kívül kötelező, de minek. sajnos a rend őrei még a lámpát is képtelenek betartatni, így ezzel is csak adtak a szarnak egy pofont. vidéken a két falu között, ahol hullanak a bringások mint a legyek, pont senkit nem érdekelnek ezek a szabályok.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.23. 14:13:12

@toxikus: Még a tizenezer forintos, kb. 3. generációs, hiperfényes LED-es lámpa is sem elég ahhoz, hogy te is láss az úton, mert az akksik teljesítményeszer a lámpa hatékonysági együtthatója (fényként leadott teljesítmény per felvett telejsítmény) túl alacsony.

Olyan 40-60 ezer forinttól kezdőden kaphatóak külön, kb. félkilós akksis lámpaszörnyek (CatEye, Sigma stb. gyártóktól), amelyek valóban egy motorkerékpár első lámpájához hasonló fényerőt adnak. Kérdés, hogy ki akar kifizetni a biciklijével összemérhető árú lámpát. (Én igen, de én erre gyűjtök, ami az én dolgom...)

mement 2009.03.23. 14:19:20

@gio: kukasmelleny kotelezove tetele hulyeseg, mert ha mindenki kukasmellenyt hord akkor az ugyanaz mintha senkin nem lenne, vizualis szennyezes, kukasmellenynek varoson kivuli foutakon vann letjogosultsaga ott viszont eltet menthet, varosba sima boka meg csuklo pant eleg az is inkabb az oldalso lathatosag kedveert,, a ledes villogok hidd el tokeletesek, csak sokakat nem erdekel ha merul az elem vagy aksi es nem potolja, akkor nyilvan csokken a fenyero, az en EGY azaz egy ledes elso villogom, a benne levo tukrok miat, olyan fenyerovel villog, hogy a 20 meterre elottem levo fenyvisszaveros kreszltabla teljesen lathatova vallik a felvillanas pillanataban, aki ezt nem veszi eszre az total vak:)

Ami meg nem helyzetjelzo feny, hanem kifejezetten ut megvilagitasara van, amit en is hasznalok ejszakai terepezesen, ha abba belepislantasz, utana masodpercekig csak foltokat latsz.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.03.23. 14:59:22

@mement: mement, ne haragudj, de minden tiszteletem ellenére az első mondatod egy ordas nagy baromság, de még azok közül is a fájóbb fajtából. nem megtalálni és megismerni akarjuk a bicikliseket, hanem ÉSZREVENNI őket. na most ha a hátuk sárgán világít, az azért sokat segít ebben.

érted, ilyen alapon az autókon se kellene felkapcsolni a lámpákat, mert ha az összesen ég, akkor mi értelme... érted, ugye?

a többiről: vannak jó meg rosszabb lámpák, örülök, ha te olyat használsz, ami jól látszik, remélem, sokan követik majd a példádat.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.03.23. 15:00:46

@Lágyi: aha, értem. pedig ezt kőkeményen be kellene tartatni... remélem, hogy a bringások is értik, hogy ez alapvetően értük van.

én is ideges leszek, ha miután elcsaptam egy bringást, betörik a szélvédőm meg vihetem a karosszériáshoz a kocsimat, de ha ez történik, akkor a bringást jó eséllyel már a föld alá helyezik...

702 · http://psztrnk.net 2009.03.23. 15:11:01

Az ott konkrétan a "Margit híd felszín" nevű HÉV-megálló, csúcsidőben pl. sok járat esetén ott is megáll a HÉV. Szóval a fekvőrendőr jogos. Mivel évek óta ott van, szerintem mindenki megszokhatta volna. A híd felőlinél kell csak megemelni a lovat, a túlsót ki lehet kerülni a kerítés mellett.

Ha én két éve megbirkózom vele, nem hiszem, hogy másnak olyan problémát jelent. Vannak sokkal nagyobb gyíkságok is a budai oldali kerékpárúton...

mement 2009.03.23. 15:12:33

@gio: ismeretes elotted gondolom az a jelenseg hogy tabla szennyezes? nah kb ugyanez lenne a helyzet sarga melleny bevezetesevel a varoson belul. Ennek figyelem felhivo hatasa van, de ha mindenki felhivja magara a figyelemt, akkor lenyegeben senki nem fog kitunni. Fenyvisszavero jo dolog, de hogy mindenki kukasmellenyben bringazzon a varosban a marhasag, foleg igy 2009 tajekan, amikor mar mindenki szamara nyilvanvalo hogy vannak bringasok az utakon, ugyanugy mint gyalogok meg piros lampak, meg jobb kezes utcak.

mement 2009.03.23. 15:16:16

@mement: arrol nem is beszelve, hogy egy bokara felcsatolt fenyvisszavero pantot elobb eszreveszel, mert a bringas laba folyamatosan mozog, ez joval elobb szemet szur, mint egy melleny. Szigoruan csak a varoson beluli teruletrol beszelek.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.03.23. 16:51:21

@nyu: szia, nézd meg egyszer a Margit hídnál Árpád híd felől a falat, azt hiszem az üvegen van... bakker én azt hittem először, hogy kosz :) úgyhogy nem hibáztatlak!

Pedig ott bizony van egy réges régi plakát, hogy bringások leszállni!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.23. 17:27:46

@Balee: "Pedig ott bizony van egy réges régi plakát, hogy bringások leszállni!"

Rajzolgatni én is tudok, ;-) de számítani csak a KRESZ-táblák számítanak.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2009.03.23. 17:45:39

@702: Dehogy van ott évek óta, kb. fél éve tették oda. Először egy deszka volt mindkét oldalon, két százas szöggel belőve a betonba, amin 5 km/h-s sebességgel is balesetveszélyes volt áthajtani. Felelősségteljes gondolkodású emberek azokat a deszkákat kitépték a betonból; utána jött a betonból rakott fekvőrendőr.

Különben a híd felőlin is át lehet hajtani lassítás nélkül, vagy alig lassítva, ha ott mész át, ahol a sín felőli végén ellaposodik.

lr 2009.03.24. 11:53:37

Gtnx go out to: decibá és nyu.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.03.24. 16:32:00

@mement: A kukás mellény csodákat tesz! Én most télen használtam, és tényleg azt tapasztaltam, hogy az autósok hozzám való viszonya ég és föld ahhoz képest, ha nincs rajtam. Erős fényű lámpáim vannak, meg küllőprizma, de ha nem volt rajtam a mellény, gyakorlatilag minden alkalommal ért olyan attrocitás, hogy valahol nem adták meg az elsőbbséget. Ha mellény volt rajtam, még olyankor is intettek, hogy menjek, ha nem volt elsőbbségem. Nem viccelek, óriási a különbség. Persze a kötelezővé tétel túlzás, értelmes ember viszont ha kipróbálja, hamar rájön, hogy sötétben érdemes viselni. Próbáld ki!

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.03.24. 17:37:33

@Benbe:

1, Sosem volt megálló, mindig is szerviz terület volt!
Amikor használják, tele a járda üvegekkel, szilánkokkal, egyéb érdekes mocsokkal.

2, A rést már több hónapja... nagyon-nagyon lassan készülnek a hírek!

3, Volt olyan kedves utas, aki kocsival járt a vonatig, szinte szó szerint! Mit számít babakocsi, mit számít kerékpárút?!

4, Ha jól tudom, az említett út, hivatalos kerékpárút!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.24. 18:26:59

@Viszketeg: Én mindig (közepes méretű) hátizsákkal közlekedem, biciklin is. Ez hogyan egyeztethető össze a kukásmellénnyel:
- a mellény alá megy (akkor nem látszik),
- fölé megy (ahhoz túl kicsi)
- a hátizsáknak legyenek saját fényviszaverő csíkjai (vannak, de hogy annyi-e, mint a mellénynek, nemtom)?

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.03.24. 21:03:42

@Joe Forster/STA: Ha a véleményemet kérdezed, szerintem még akkor is sokat számít (főleg elsőbbségadási szituációkban), ha a mellényen van a hátizsák, hiszen oldalról és elölről még így is jól látszik. Nekem például akkor nem akarták megadni az elsőbbséget, ha a mellényt nem vettem fel, hanem a hátizsák térképtartó részébe volt belehajtogatva úgy, hogy hátulról tök jól látszott, de más irányból nem.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.24. 21:38:42

@Viszketeg: Hmmm... Hát nemtom. Ez kicsit megint olyan, mint a sisak, amiről sokan azt hiszik, hogy életet ment, miközben a figyelem - és abból is leginkább az autósoktól megkövetelt figyelem - ment életet, így a sisakkal igazából kifizeted a biztonságodat, ami nem a te feladatod volna.

Ettől függetlenül hol lehet/érdemes ilyen mellényt venni; kb. mennyibe kerül; van valamilyen választék vagy csak a totál a kukásokéhoz hasonló változat? Köszi!

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.03.24. 22:09:12

@Joe Forster/STA: Ez valóban csak a saját tapasztalatom, ami nem egy abszolút objektív kutatási eredmény. Nekem határozottan az az érzésem, hogy a mellényben már amikor megközelítek egy kereszteződést, többnyire előzékenyen lassítanak, ellentétben a mellény nélküli tapasztalataimmal. Szürkület után vagy rossz látási viszonyok esetén szoktam csak felvenni.

Sajnos vásárlási tanácsot nem tudok adni. Azt sem tudom már, hogy az enyémet hol vettem (évekkel ezelőtt). Igaz, az enyém "kukás" fazonú, de nem zavar. :)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.24. 23:24:20

@Viszketeg: A mellényed és a közlekedési fegyelem javulása (tényleg javul!) között nincsen teljes korreláció. (Ugyanerre volt másik példa a sisak használata és a közlekedésbiztonság kapcsolata.)

Igazából a határozott viselkedés az, ami az autósokat jobb belátásra bírja. Ha látnak téged, és látják, hogy nem kezdő vagy és nem hagyod elnyomni/megfélemlíteni magad - pl. elvárod a kötelező elsőbbség megadását -, akkor a legtöbben meggondolják, elüssenek-e és ezzel felvállaljanak egy hosszas jogi procedúrát, amelyben akár veszíthetnek is.

A totál állatokkal meg úgysem tudsz mit kezdeni: azok eddig is elüthettek és ezután is el fognak, ha szerencsétlenségedre találkozol velük. Maximum csökken a számuk, ha egyszer remélhetőleg elkezdenek bekeményíteni a bírságokkal.

De nem lehetetlen, hogy a mellény használata is azt sugallja, hogy nem vasárnapi kocabiciklis vagy - ahogy a sisak vagy a drága és/vagy jól felszerelt bicikli is.

Nekem is van ilyen mellényem egy-két éve, de még sohasem vettem föl - a franc sem tudja, hogy egyáltalán jó méret-e. Hát, nem győztél meg, hogy ezután vacakoljak vele... ;-)

mement 2009.03.25. 08:35:02

@Viszketeg: 3 eve zugloban egy kis utcaban kukasmellenyel rajtam csaptak el szembol, ugy hogy kozben villogom is volt... sajnos nem jelent semmit, en a fenyvisszavero pant hive vagyok a varosban meg a reflexcsikos gumie, igy lehet rajtam taska is, az sem takar semmit, es a szembeszelnek sincs mibe megkapaszkodnia:)

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.03.25. 12:09:37

@Joe Forster/STA: Oké, nem akarlak meggyőzni semmiről. Nem az a különbség, hogy ha látnak, akkor másképp viselkednek-e veled a mellény miatt, mert ezt-azt feltételeznek rólad. A fő különbség az, hogy látnak-e egyáltalán és ha igen, akkor mikor vesznek észre.

@mement: Természetesen a mellény sem zárja ki az ilyen barmokkal való találkozást. Lehet, hogy olyan üt el, aki nem is néz éppen előre.

Funkerman 2009.03.26. 16:12:59

A kerékpárút vége táblát ki rakta ki?

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.03.26. 17:32:31

@gio: kedves gio! a kukásmellény akkor ér valamit, ha direktbe rá világítasz. ha a te autód lámpája oda világít, ahol a bringás mellénye van, akkor valamit rosszul csinálsz. vagy már fekszik a bringás az úton...

ergerberger 2009.04.02. 17:31:05

Titánok harca, bazdmeg...
Vasutas kontra Bringás - kábé mint Pókember a Zöld Manó ellen.
süti beállítások módosítása