Ellenszélben bringázva könnyű elkésni a munkából, mert a duplájára is nőhet a menetidő. A szél pedig mindig szembe fúj. (Ha véletlenül mégsem, az nem számít.)
Március 17. reggelét kivéve a tavaszi szezonban eddig szinte minden nap viharos, de legalábbis erős volt a szél. Ha direkt nem a kalóriaégetésre megy az ember, jogos a szentségelés.
De akad néhány dolog, amire oda lehet figyelni, hogy csökkenjenek a légellenállást növelő felületek.
A nagyok tapasztalatai szerint leginkább a fejjel kell kezdeni az aerodinamikai önvizsgálatot.
A biciklis előrenyomuló feje döntő fontosságú, hogy tekerés közben keletkezik-e visszahúzó erejű légörvény a kerékpáros háta mögött. A sisak megkönnyíti a légáram zavartalan továbbhaladását. Ellenszélben az a sisak lenne igazán hatásos, amelyik szinte egybeolvasztja a fejet a vállakkal, és a hát vonalához csatlakozva nem kelt turbulenciát. Ilyet persze utcai bringázáshoz nem hord senki, de érdemes tudni, hogy a sima felület sokat számít.
Belekapaszkodik a szél a ruházat kiálló, lefegő felületeibe is. Orkánban hasznos behúzni minden zipzárat, begombolni a zsebeket és a nyakrészt. A legjobb, ha szűk, nem felgyűrődő, a test vonalát a lehető legsimábban követő öltözetbe próbálkozunk. A lebegő nadrágszárak kis fékezőernyőkként is felfoghatók, a hátról oldalra csúszó táska pedig egy nagy vitorla.
Nem érdemes továbbá szembeszélben kiállni a nyeregből, akkor sem, ha már nagyon szenvedünk. A megnövelt testfelület csak fokozza a szenvedést.
Az aerodinamikai faktorra érzékeny trialosok szerint ki kell kísérletezni az optimális megoldást, amely elég teret ad az erőkifejtéshez a pedáloknál, de közben nem hagy a szükségesnél nagyobb felületet a szélnek.
A tekerési technikát is érdemes csiszolgatni, mert kicsivel az is könnyít a helyzeten, ha pedálozás közben a vázhoz közel tartjuk a térdeket.