Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Mégsem dobta fel a kerékpáripart a válság

2009.03.16. 15:42 - kirk kapitány

A 2008 végi optimizmusnak vége, a jelek azt mutatják, hogy a világ kerékpáripara sem ússza meg simán a gazdasági válságot. Pedig az elemzések tavaly még kifejezett növekedést prognosztizáltak az ágazat számára. Ha az autógyártás mélyrepülésben van, a bicikligyártásnak magasan kell szárnyalnia, ez volt a logika. De nem jött be.

A Bike Europe összeállítása szerint az európai gyártók, kereskedők optimizmusa elmúlóban van.
 
Franciaországban november óta csökkentek az eladások, és bár a statisztikák viszonylag jó rendelésállományt mutatnak a fő szezon előtt, mindenki arra számít, hogy a családok a szabadidős kiadások rovására próbálnak majd spórolni.  Olaszországban már a télen is 10-15 százalékos visszaesést regisztráltak, bár ott ennek ellenére jó tavaszra számítanak. Nagy Britanniában sorban zárnak be a nagyobb üzletek, a kisebb forgalmazók pedig gyorsabb reagáló képességükben bízhatnak.
 
A körkép szerint Németország és Hollandia bringapiaca stabil maradt, de valódi növekedést ott sem tudnak kimutatni.
 
 
Kínálat van.

 

Címkék: kerékpáripar

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr801005617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gentry 2009.03.16. 16:39:39

Miért jelentené az autógyártás és értékesítés mélyrepülése azt, hogy emelkedik a biciklik iránt a kereslet? Aki azért nem járt autóval, mert nem volt rá pénze, ha akart, eddig is vehetett biciklit, mert azért pár tízezer forintja biztos volt, azaz ennél a rétegnél nem lehetett arra számítani, hogy biciklit kezdenek vásárolni. Aki pedig autóval járt és most nincs pénze lecserélni, az most sem fog biciklire ülni, inkább vár egy évet az autócserével, szóval itt sem nő meg a kereslet a kerékpárok iránt.

hotten totta 2009.03.16. 16:57:50

Ha a válság mélyül, ekkor azér nem kizárt, hogy a bringázás, mint egy, az autózástól gazdaságosabb közlekedési mód is egyre inkább nő. Hoszabb folyamat ez.

Vix 2009.03.16. 17:01:02

Nyilván nem most fognak az emberek sokszázezer forintos országúti vagy mtb gépeket vásárolni, ehhez nem kell közgazdász diploma. Inkább azt lenne érdmes vizsgálni, hogy az úgymond "közlekedési" célú, városi kerékpárok piaca hogy alakul. Olaszországban meg Franciaországban ugye nagy hagyományai vannak az országúti kerékpározásnak (sporteszköz ugye), viszont ott nem igen használják mindennapi közlekedésre, inkább motoroznak. Ellenben ugye Hollandiában meg Németországban nem csökkent a forgalom...

Önjáró Talajgyalu 2009.03.16. 17:11:25

Annyiert nem kapok biciklit, amennyiert az automat vettem. Es biciklivel nem tudok egy hetvege alatt felezer kilometert menni, ket utassal meg kb. 50kg-nyi cuccal, szakado esoben...

De azert majd veszek biciglit, ha mar a kocsog Demszky-ek kitiltottak a belvarosbol, ahova amugy is csak akkor megyek kocsival, ha nagyon muszaj (havonta 2x).

PR32 (törölt) 2009.03.16. 17:25:25

@Önjáró Talajgyalu: úúúbzmeg! milyen kocsi az? :D

Egyébként én spec. azt csinálom, van egy vacak kocsim a hazautazásokra, Bp-n belül meg bringa. Esetleg? Ez, mint opció?

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.03.16. 17:27:26

@Önjáró Talajgyalu: Amint Demszkyt kitiltják a városból, veszek egy biciklit.

Dr Kangörény 2009.03.16. 17:37:16

Ez esetleg bizonyítéke lehet arra, hogy nem szórakozásból autóznak az emberek, hanem mert muszáj?
Illetve arra, hogy a bicikli nem alternatívája az autónak?

automentesnap 2009.03.16. 17:37:59

index.hu/gazdasag/vilag/2009/03/16/a_roncspremiumon_viragzik_a_nemet_autopiac/

Németországban 21,5 százalékkal több új autót adtak el idén februárban, mint az elmúlt év azonos hónapjában - derül ki az európai autógyártók szövetségének (ACEA) összesítéséből -, ami egyértelműen arra vezethető vissza, hogy az autóvásárlók kihasználják az öreg autók lecseréléséhez kapcsolt állami támogatást.

Önjáró Talajgyalu 2009.03.16. 17:51:47

@PR32: 25 eves farmotoros Skoda. :) Atiratassal egyutt megallt 100000 alatt. :) Egesz evre(!) biztositas, mivel veterannak minosul, 6100 Ft. :) Egy ev alatt 13000 km-t mentem vele, gyakorlatilag az egesz orszagot es (szo szerint) fel Europat bejartam vele. Varosban csak ha nagyon muszaj. Egyebkent anyagilag megtehetnem az ujabb kocsit is (szandekosan nem jobbat irtam), de hitelt az vegyen fel kocsira, akinek ket anyja van.

Namost mivel en kb. 120kg vagyok, ezert a 15e Ft-os teszkos bicikli kilove. Ami bicikli elbir, es birna a napi igenybevetelt is a dagadt seggem alatt, az bizony tobbe kerul mint a Skoda kerult. Tudom, mert neztem. Egyebkent nem tettem le rola, hogy veszek biciklit, es akkor azzal jarok nyaron meloba. Hatha akkor a 120 is lemegy olyan 100 kore, ami kb. realis lenne, es akkor mas szempontbol is jo lesz nekem. :) Meg a Skoda is konnyebben cipel majd, es meg kevesebbet fogyaszt. :D De addig marad a BKV. :S

Önjáró Talajgyalu 2009.03.16. 17:52:30

@Vérnűsző Barom: Szivembol szoltal...

josika 2009.03.16. 17:56:13

@automentesnap: ó, már hogy is lehetne az, micsoda naívitás volt ez Kangörény részéről. A nevében is elnézést, az emberek igenis csak szórakozásból járnak autóval és csupán dacból nem tekernek 50 kilométereket naponta, a bringa pedig igenis mindenkinek jó, függetlenül attól, hogy hol, mit és mennyit dolgozik, mekkora távolságra az otthonától.

msmester 2009.03.16. 18:07:07

Érdekes hír, mondjuk nehéz tisztán látni, mivel nem tudjuk milyen módon mérik az eladásokat (nyilván csak az új brinbáké mérhető)...

Én itt Írországban azt tapasztaltam, hogy az 50-120 EUR közötti bringákért szinte harc folyik, amennyiben gurulóképesek, a már féláron kínált 250-400 EURóért kínált új bringákat meg nem veszi senki (pedig tényleg nagyon jó vételek vannak).

Szerintem, aki bringával közlekedik, az annyira árérzékeny, hogy nem engedheti meg magának az új bringák relatíve magas árát. Nem beszélve arról, hogy sztem Európában már szinte mindenkinek van bringája, aki akar, a kérdés csak az, hogy érdemes -e lecserélni egy új gépre.

A válasz a válság miatt most nyilvánvalóan nem.

Én amúgy egy ősrégi (kb 15 éves) Giant King's Parkot hajtok (nyomát sem látom a Giant honlapján, úgyhogy nem tudom linkelni). Még tökéletes állapotban van. Néha kap egy kis ápolást, cserélek rajta ezt-azt. Otthon van egy felújított Bianchim. Szerintem 2025-ben veszek majd új bringát :)))

mement 2009.03.16. 18:08:40

@josika: hahaha:) 50 km nem tavolsag egy bringasnak, csak nyafogas es kifogas egy autosnak:) Kevesebb lustulas es tunyulas, celravezetobb lenne az egesz kornyezetet es azon keresztul a teljes tarsadalom szamara. Az auto koruli mitosz es ideologia gyartas csak oda vezet hogy megfuladunk es nem tudunk mozdulni a zsufoltsagtol. Mas prioritasok menten kene mozogni.

josika 2009.03.16. 18:12:01

@mement: Ó hát természetesen, nem is vártam más választ...

PR32 (törölt) 2009.03.16. 18:20:24

@Önjáró Talajgyalu: 100, 105 vagy 120? nekem az utolsó kettőhöz volt szerencsém. Imádtam! :)

bocage 2009.03.16. 18:22:28

@josika:
Na ne kezdjük már ezt megint! Természetesen senki nem várja el, hogy mindenki kerékpárra üljön. De nyilván te is örülnél, ha kevesebb autó lenne a belvárosban, mert aki megteheti választ más alternatívát! rengeteg lehetőség lenne, de ez már lerágott csont!
Miért nem fogy a bringa? Ha magamból indulok ki, azért mert városi használatra vétek új, menő járgányt venni: lopják, ezer más baja is lehet.
Hobbiból én is akarok egy jó gépet venni, de most azért meggondolom, hogy mennyit és hogyan adok ki! Mondjuk 100-200 ezer forint nekem jelentős összeg.
Azért a jövőre nézve: az autógyártás a felső határait feszegeti, nem hiszem hogy a hagyományos autók piaca valaha látványosan nőni fog. Talán zöldebb technológia révén.

automentesnap 2009.03.16. 18:27:10

@josika: A kérdés úgy szólt, hogy "Ez esetleg bizonyíték lehet arra,..."
Véleményem szerint nem. Más esetleg bizonyíthatja, de a fenti cikk semmi esetre sem.

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.16. 18:47:45

Van meg magyar kerekpargyar? Mert ha igen, tok jo lenne a "regi kocsiert uj kocsit" helyett regi bringaert ujat akciot hirdetni allami tamogatassal.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.03.16. 21:10:59

@Kangörény_: Egyetértek, az autónak valóban nem alternatívája a bringa. Legalábbis amire az autót én használom. Nyaralni megyek vele többszáz km-re a családdal, gyerekekkel, jól telepakolva, avagy síelni Olaszországba. Ausztriába 4 pár léccel, sícipőkkel, cuccokkal szinültig. Oda biztosan nem mennék bicajjal.

Amire a bringámat használom (pl. munkába járás) számomra az autó nem alternatíva. Minek araszoljak dugóban, minek költsem a pénzem környezetszennyezésre feleslegesen?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.16. 23:19:40

@gentry: Nem volna szükség gazdasági (vagy akármilyen) válságra ahhoz, hogy a politikusok rájöjjenek: egy valag pénzt meg lehetne spórolni (amit akár később le is nyúlhatnának) költséghatékonyabb közlekedési módokkal - igen, mint pl. a bicikli. De ezek olyan sötét, szűklátókörű, carpe diem barmok, hogy válság esetén SEM képesek a lakosságot okosan terelni.

josika 2009.03.16. 23:56:16

@Joe Forster/STA: Szerintem kétségtelen, hogy az országunkat szűklátókörű barmok irányítják, ám én pontosan ilyen szűklátókörű baromnak tartom azokat is, akik úton-útfélen azt hangoztatják, hogy csak azért mert nekik tökéletes közlekedési eszköz a bringa, akkor ebből az követkzik, hogy mindenki más számára is az (függetlenül attól, hogy ki hol lakik, hol dolgozik, mit dolgozik, stb.), továbbá a bringázás megoldás a világ összes problémájára (amiket persze többnyire a gonosz autósok okoznak) ellenben az autóval közlekedés egyetlen valós oka pedig csak a lustaság lehet.

Lásd "mement" nagyszerű kommentje.

Akinek inge, bátran vegye magára.

Perillustris 2009.03.17. 00:14:11

@Önjáró Talajgyalu: "Es biciklivel nem tudok egy hetvege alatt felezer kilometert menni, ket utassal meg kb. 50kg-nyi cuccal, szakado esoben..."

Én pedig azért vettem kisteherautót, hogy 4 évente kényelmesebben tudjak költözködni.

mement 2009.03.17. 01:21:16

@josika: mondom mas prioritasok menten kene mozogni, amig axiomatikus alapfeltetelkent kezeled az eletedben az autot, es a a sarokra is kocsival mesz, addig nincs ertelme erdemben vitatkozni, mert soha nem fogod megerteni, mirol is beszelunk. Gondolkozz maskepp, mas feltetelrendszerben, egy ilyen valtozashoz egy valsag pont kapora jon. Es igen a biciklizes a varosban kozlekedok szamara legalabb 80 szazalekban alternativat nyujt(hat), mert olyan formaban valosithato meg az egyeni kozlekedes, hogy kozben nem jelentkeznek az autonal mar ismert, masok szamara komolyan zavaro tenyezok. Erted, ehez nem kell sok esz hogy felfogd, ehez akarat kell, es olyan habitus ami negativ jellemreszkent kezeli a lustasagot, es azt a felfogast, hogy szivbaj nelkul tonkrekurod masok eletet 5kilometernyi vitathatoan kenyelmes utazasert.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.17. 02:14:38

@josika: A világnak ha nem is az összes problémáját, de a döntő részét szűklátókörű barmok hozzák létre. Ezek közé tartoznak azok is, akiknek a fenekére nőtt az autójuk és semmilyen feltétel mellett (!) nem hajlandóak lemondani róla - pl. azok, akik mindennap autónként ~1,2-1,5 fővel ~5 km-t közlekednek otthonról munkába aztán meg vissza. (Utána meg autóval mennek a fitness clubba is, ahol mozgólépcső viszi őket a parkolóból az épület magasföldszintjére. Amerikai fotó megvan?)

Az egy dolog, hogy ezt az autó = presztízs = férfiasság tévképzete az ilyenek fejébe keményen belemanipulálja a politikusokon és a médiákon [sic!] keresztül az autó- és olajlobby, de az értelmes emberek szellemileg is megrágnak mindent lenyelés előtt. Így már érted?

josika 2009.03.17. 04:29:02

mement, Joe Forster/STA: Pontosan erről beszéltem, köszönöm, hogy szemlétetitek, mit is értettem szűklátókörűségen ill. vadbaromságon.
Remélem habzó szájjal csapkodtátok az asztalt miközben leírtátok ezeket az okosságokat.

Férfiasság tévképzete (nők nyilván nem járnak autóval) meg seggre nőtt autók, hihetetlen.

Vicces, hogy mindketten pont 5 kilométert emlegettek. Őszintén érdekelne, hogy mégis miből vontátok le azt a következtetést, hogy az emberek 5 km-re mennek autóval? Van erre valami statisztikátok, vagy az összes ismerősötök pont ennyit megy, vagy netán több tucat autót követtetek háztól-házig, vagy mégis miből jött ez a szám? Vagy ezt ne bolygassuk, ti tudjátok, hogy ez az igazság és kész? Megmondták a hangok a fejetekben?

Szintén érdekelne, hogy honnan jött ki, hogy 80%-nak alternatívát nyújthat a bringa? Erről is van valami statisztika, vagy ez csak egy olyan szimpatikus szép nagy szám?

Perillustris 2009.03.17. 07:41:37

@josika: Valóban, az 5 km-es távolságot rengeteg kutatás alátámasztja. Most nem érek rá keresgélni, de ha igényled, megteszem délután. Addig is egy: www.impulzus.ro/index.php?p=news&act=show&cid=621

Perillustris 2009.03.17. 07:43:39

@Perillustris: www.hirszerzo.hu/cikk.jobb_lenne_tekerni_megis_kocsival_jarunk_a_szomszedba.39834.html

"Szinte hihetetlen, de igaz: Európában az autóval megtett utazások 30 százaléka három kilométernél rövidebb, 50 százaléka pedig nem éri el az 5 kilométert. Ezeken a távokon nagyságrendekkel gyorsabb biciklivel közlekedni, és a felmérések szerint a 8 kilométeres utazások esetében is a leggyorsabb a kerékpárt és a közösségi közlekedést kombinálni – ehhez persze jelentősen fejleszteni kellene az infrastruktúrát. "

lr 2009.03.17. 07:47:38

@josika: És hogy a 80%-ra is választ kapj: ez a Perillustris által említett városi utazások 10 km alatti része.
Csak jelzem: kerékpárral ez fél óra alatt tehető meg _kényelmesen_, _bárhol_,_bármikor.

Lehet persze kifogás, h de hát mi nem is Eutópa vagyunk-de talán megpróbálhatnánk ;).

teabore 2009.03.17. 10:53:34

Magamból kiindulva: 15 km az otthon-munkahely távolság, kocsival 38 perc, biciklivel 36. Kocsi fogyasztása városban kb. 8-9 l/km, gyakorlatilag 1000 Ft egy út a két hely között. Igen, ha esik, akkor van esőkabátom, rendszeresen megyek úgy is biciklivel. Ám akinek ez a távolság sok vagy mégis inkább autóval jár (nem, nem egész évben, mondjuk csak 10 fok felett), azt nem próbálom lebeszélni, ez az ő döntése a saját pénztárcája, egészsége felett, cserébe azt kérem, hogy ő is tartsa tiszteletben az én döntésemet.

Perillustris 2009.03.17. 11:03:35

@teabore: Az ezer forint talán túlzó egy picit, átlagosan 50 forinttal lehet számolni, amiben minden LÁTHATÓ költség benne van.

Természetesen időszaktól függően ez torzulhat le- és felfelé is, ha az időnyereséget ill. veszteséget is számítjuk.

Mindenképpen felmegy az ár viszont, ha az externális költségeket is hozzáadjuk a mérleghez (szmog, kosz, zaj, szemét, stb.)

teabore 2009.03.17. 11:10:36

Perillustris:

Automata váltós, dugóban állós fogyasztás ennyi volt sajnos...2000 Ft-ért tankoltam 2 napra...igen, és ez csak az én költségem, sajnos tényleg többe kerül.

mement 2009.03.17. 11:10:51

@josika: Latom nem akarod megerteni:) Hozzad kepest mi teljesen mas szempontrendszer szerint kozelitjuk meg a kozlekedes kerdeset. Addig a pontig amig nem tudsz szemlelet valtani akar csak egy rovid vita elejeig sem, tenyleg feleslegesen irogatunk egymasnak.

Es hogy miert gondoljuk hogy masnak is megoldas a bicikli? Egyszeru, mert ha nekem megy, es en egy full atlagos arc vagyok, akkor a tobbi full atlagos arcnak is menni fog a mindenapokban. Marpedig az autokban ulok 80 szazaleka teljesen atlagos embernek nez ki. Majd ha nyaralni meg nagybevesarolni kell menni (havi egyszer) akkor nyilvan en is autoba ulok, De az nem allapot es nem vall egesszseges jellemre hogy mindenap pofogjek, ugy hogy kozben teljesen koztudott dolog, hogy mennyire rohadt karos es pusztito tevekenyseg.

9mmPara 2009.03.17. 18:08:08

Nagybevásárláshoz autóbérlés 5000 Ft-ért? Vagy tehertaxi ugyanannyiért?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.17. 20:19:25

@josika: Hallgattál volna, bölcs (?) maradtál volna. Jópofa, hogy statiszikákra kérdezel rá, miközben nyilvánvaló, hogy te magad nem olvastál utána semminek. Azért mondtuk ugyanazt az 5 kilométert, mert mi viszont régesrég utánaolvastunk. Gondolkozz, ne hagyd magad manipulálni: ettől leszel valaki!

9mmPara 2009.03.18. 09:26:53

@Perillustris: Miért? Neked teherautód is van, mert majd egyszer veszel egy nagyszekrényt?

Perillustris 2009.03.18. 10:22:04

@9mmPara: Bocs, félreért(h)ettelek. Azt hittem, pont ellenkezőképpen érted. Ugyanos sokan hivatkoznak a havonta-kéthavonta történő nagybevásárlásra.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.18. 17:27:59

@9mmPara: Apámmal új konvektort vettünk, mert a régi elromlott. Elmentünk érte, kb. 10 buszmegállónyit kellett volna buszon hazacipelni, onnan meg 1 buszmegállónyit gyalog. A gyártelepről kifelé menet (tehát még a buszmegállóban sem voltunk!) elszakadt a papírdoboza, így az egyébként sem pehelysúlyú objektum szállítása gyakorlatilag lehetetlenné vált. Ekkor már apám is feladta, és elfogadta, hogy ha 50 ezerért veszünk valamit, akkor ki nem szarja le, hogy 3 ezerért hazaszállítjuk taxival.

Azóta... (dobpergés)... SINCS autónk, de nem spórolunk bután a szállítási költségeken. Oszt' jó napot!

9mmPara 2009.03.18. 22:27:42

@Perillustris: egyébként az én kompakt kategóriás kocsimnak is kb. 50 Ft egy kilométere (ahogy fentebb írtad), de jellemzően országúton, bemelegedett motorral, nem széthajtva. Városban, hidegen járatva, dugóban totyogva simán lehet duplája. Ja, és nálam az üzemanyag max. harmada az összköltségnek. A többi a szerviz, kopó-fogyó alkatrészek, biztosítás, teljesítményadó, amortizáció, ilyesmik. K...egyetlenül drága.
süti beállítások módosítása