Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Jól nevelt biciklistaként figyelmeztetik a kormányt

2009.02.18. 11:53 - kirk kapitány

Tiltakozó levelet vittek a Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass tagjai a minisztériumokba. A két bringás társaság az uniós források átcsoportosítása ellen akar fellépni.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség február elején jelentette be drasztikusan csökkenteni tervezi a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére szánt pénzügyi kereteket, és a 12 milliárd forintot, amire uniós forrásból 2013-ig lehetett volna pályázni kerékpárúthálózat-fejlesztéshez, inkább más területeken használják fel.

A mostani akció célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére szánt pénzügyi keret csökkentése, vagy törlése veszélyezteti az élhető környezet kialakítására és megőrzésére irányuló törekvéseket, valamint számtalan gazdasági érdek érvényesülését: gázkvótáink eladását, munkahelyek teremtését, és a turizmus fellendülését.

A CM honlapján azt írták, hogy ez alkalommal még jól nevelt biciklistaként viszik a levelet a minisztériumokhoz. A következő alkalmakról egyelőre nem esett szó.

Címkék: critical mass bicikliút mkk

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr17950519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.02.18. 12:54:53

...az a baj, hogy az udvariasságot Agyarországon a gyengeség jelének veszik. ha udvarias vagy az úton vagy bárhol máshol, magasról leszarnak. ez pedig hatványozottan érvényes a fasz politikusokra. atomot nekik.

amondó (törölt) 2009.02.18. 13:12:29

@dsdsdssd:

Ja, lehetne a bicikliseknek is hídlezárást csinálniuk, csak éppen azzal nem nyernék meg a közvélemény szimpátiáját.

avogadro00 2009.02.18. 13:41:11

szerintem pont ilyen beruházásokkal lehetne a gazdaságot élénkiteni, persze ehhaz az kéne, hogy ne nyúlják le a lét előtte

lápi lidérc 2009.02.18. 13:58:36

Nagyon helyes, ne is építsenek kerékpárutakat, a sok tahó biciklis azokat sem használja, amik most vannak.

Majd ha megtanulnak szabálykövetően biciklizni (tudjátok: KRESZ), nem a járdán meg az úttesten csalingáznak, ki lesznek világítva, nem mennek be a behajtani tilosnál, pláne a kifejezetten kerékpárral behajtani tilosnál (pl. nem mennek fel a Lánchídra) stb., na, majd utána járhat a pofájuk.
Addig kuss.

Scarlet Crusader 2009.02.18. 14:01:11

Bocs, hogy beleugatok skacok, de szvsz most kurvara nem ez a legfontosabb ugy. Jomagam is szoktam tekerni, de amikor nyakig er a faeces tudni kell hova helyezni a hangsulyt...

Peace.

asztrov 2009.02.18. 14:02:58

@lápi lidérc: majd ha a hozzád hasonló faszkalapok is ember-, és járműszámba veszik a biciklistát, akkor minden úgy lesz, ahogy szeretnéd. addig kuss, ahogy szintén jól mondtad.

vga 2009.02.18. 14:04:24

@lápi lidérc:
"nem a járdán meg az úttesten csalingáznak"
akkor hol, nagyeszű?
remélem, nem szerzed meg a jogsidat

vazze... 2009.02.18. 14:07:30

lápi vazzeg mekkora faszfej vagy te áhhhHHHH el sem hiszem

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.02.18. 14:16:07

hagyjátok szegény lápilidércet. őt már jól ismerik és nagyjából le is szarják a hülye süket dumáját is.

látnátok szegény hülye gyerek anyját...nem csodálkoznátok mi bújt ki belőle...
merő egy szánalom.

sanyix 2009.02.18. 14:43:56

@lápi lidérc:
nehéz az x lábbal biciklire ülni mi? Nagy trauma lehet...

Martian (törölt) 2009.02.18. 14:50:32

Jobb, ha ha ezeket a pénzeket nem olyan szar, balesetveszélyes bringautak építésére költik, mint eddig... jórészt ablakon kidobott pénz volt.
Rendes, széles útpadkát az utakra (ami egyébként is helyénvaló lenne), sárga csík a kerékpársávnak, oszt meg is vagyunk!

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.02.18. 14:58:02

Szerintem is szomorú, hogyelveszik a kerékpárutak fejlesztésére szánt pénzt (legalábbis a településeken kívüli, nem a Közép Mo. régióban, tehát kb Bp-en és Pest megyében épülő bicikliutakét), DE ebben a válságidőszakban két dolgot vegyünk figyelembe: közlekedésmérnökkel beszélve az derül ki, hogy a kerékpárút építésnek nincs, vagy marginális a társdalmi, gazdasági értelemben vett megtérülése. Egyszerűbben: az egyszeri építőipari megrendelésen kívül nulla hasznot, sőt veszteséget okoz az országnak. Másrészt most ennél fontosabb dolgokra sem jut pénz: állésok szűnnek meg, hitelek dőlnek be, rég működő rendszerek (pl: bankrsz) mondanak csődöt. Ilyen helyzetben fájó szívvel, de megértem a döntést. Annak azért örülnék, ha épeszűen használnák fel a pénzt, ennek pedig sajnos csekély az esélye.

CyberPunK 2009.02.18. 15:03:02

@Popeye76: Kezdjem el sorolni, hogy mi nem okoz még társadalmi vagy gazdasági megtérülést? Kezdve a segélyektől a nyugdíjakon át a játszóterekig? Ennél picit tovább is kéne látni.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.02.18. 15:19:27

@Martian: Amit írsz, az lakott területre tökéletesen igaz. Települések között viszont a külön kerékpárút a nyerő. Ilyenekre volt szánva a pénz tudtommal.

Martian (törölt) 2009.02.18. 15:45:54

@Viszketeg: Volt szerencsém az egyik-másik ilyen megoldáshoz... pl. a Balaton partján a kerékpárút 90 %-a katasztrofális "látványpékség"... nem kérek az ilyen drága "gettósításokból".

szocsek 2009.02.18. 16:04:04

az első 12 mrd-os kerékagy jajongásnál már megjegyeztem - most ismét:
Bajnai Gordon bejelentette, hogy 1800 milliárd Ft-t szánnak infrastruktúra-fejlesztésre, benne utak építésére és felújítására is - és ez nagyon-nagyon jó hatással lesz a mostani gazdasági válság ellen, mert élénkíti az építőipart. Nagyon derék - de akkor most miért baj ez a nyomorult 12 mrd, ami szintén infrastruktúrára, epítkezésre menne?!?! A két bejelentés (12mrd el, 1800 mrd oda) két-három napon belül történt. Logikátlan hülyeség - egyszerre a kettő nem lehet igaz jó döntés!

Vki megjegyezte itt a blogon, h a bicikliút-építés gazdaságilag csak az építőipart segíti, de kicsi az egéb áttételes hatása. Ok, legyen ez akár igaz - de ez az állítás az 1800 mrd nagy részére is ugyanígy igaz! És még valami: a szokásos munkahelyteremtő, KKV-segítő intézkedések (amire a tőlünk elvett 12 mrd megy) mindenféle nemzetközi tapasztalat szerint a legkevésbé hatékony és legkevésbé eredményes támogatási forma, aminél az "öncélú" infrastruktúra-építés is hatékonyabb. Akkor most mi a baj a 12mrd-os bringaút építéssel?!? Hacsak az nem, hogy balfácán politikusaink szerint @lápi lidérc szavazókból több van, mint bringásból, és a választók seggének mohó nyalása nekik (pártállástól függetlenül!) fontosabb mindennél --- józan észnél, az ország érdekénél, a környezet védelménél stb. Ráadásul sajnos jelentős részük agyilag és lelkileg is @lápi lidérc oldalán áll...

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.02.18. 16:46:48

@Viszketeg: Így igaz, ez kifejezetten a települések között, az útpályától elválasztott kerékpárútra vonatkozik.

@szocsek: út- és vasútépítés, egyéb közlekedésfejlesztés és kerékpárút fejlesztés között megtérülés és tovagyűrűző hatás szempontjából igen nagy a különbség. Az elsők időmegtakarítást hoznak elérhetőségben, áruszállításban, pénzmegtakarítást a balesetek csökkentésével, esetleg a dugók megszüntetésével még környezetvédők is (bár ez kérdéses). Bicikliút mellett egyedül a biztonság szól, és bár az emberélet felbecsülhetetlen, a közút ebben is megveri, mert az autóforgalom sokkal nagyobb, mint a krékpáros, így a balesetcsökkenés is jelentősebb lesz közút esetén.

@CyberPunK: Nem. Jelen esetben abszolút nem kell ezen túllépni. Adott X pénzösszeg, ebből kéne valahogy javítani a helyzeten. Kerékpárút esetén - annak ellenére, hogy én is biciklizem, sőt tavasszal, nyáron így járok munkába - ez számomra és sokak számára teljesen elfogadható érvelés. Szerintem egyébként a nyugdíjat és a segélyt is csökkenteni kéne, csak azt nem merik a politikusok. Kegyetlenség, de most nagy a baj, mindenki szenved, vállalhatnak ők is a teherből. Főként az álságos megoldásokat szünteném meg: kevés nyugdíj, de azért van 13.havi, kevés fizetés állami vezetőknek, de azért 4-5-6 IG tanács tagság + százezrekel, kevés fizetés képviselőknek, de kontroll nélküli ktg térítés. Lehetne sorolni. Igazságtalan, hogy itt kezdtek hozzá (mindig a könnyeb ellenállásnál), de logikus és érthető.

bocage 2009.02.18. 16:54:16

Lápi lidérc egy troll, kifejezetten rászáll minden kerékpáros témára. Nem érdemes vele vitázni.
A kerékpárút megtérüléséről, azért nehéz egyértelműen azt mondani, hogy nincs haszna.
1. Egészségesebb életre ösztönöz. Testileg lelkileg épebb társadalom, jobb munkahelyi teljesítményt, a TB kisebb kiadásait jelentheti. Nyilván nem csak a kerékpár, de ez is egy fontos eleme!
2. Biztonságosabb kerékpárút, kevesebb baleset=újabb megtakarítás. Nem kell ellátás, nem esik ki egy dolgozó adózó ember.
3. Színvonalas kerékpárút a turizmus egyre fontosabb eleme lehet=idegenforgalomban növekvő bevétel.
4. Hatékonyabb városi közlekedés, kisebb terhelés a BKV, az utak szintjén=megtakarítás.
Persze nincsen holnap rögtön megtérülő haszon belőle, de vak az aki nem látja, hogy hosszabb távon nincs haszna! Nehéz tételesen az összeget lebontva meghatározni.
A multik is évekig kedvezményeket kapnak, még fizetünk is nekik, mert áttételesen hosszabb távon várunk tőlük megtérülést.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.02.18. 16:55:23

Útépítés hatásaiból kihagytam a betelepülő befektetők munkahelyteremtését, bár válságban ez is kisebb,de létezik. Lásd: Szegedre leért az autópálya, azonnal felpezsdült az élet, felmentek az ingatlanárak stb. Az állandóan lebegtetett útdíjról még nem is beszéltem.
Más helyen lehet, hogy rosszabbul költik el,de ezt előre nem tudhatjuk
@szocsek: Bajnai 1800Mrd Ft-ja építőipari beruházást jelent, nem 100% útépítést.
www.operativprogram.hu/az_epitoipar_lehetosegei/ "1800 Mrd Ft értékű támogatásban részesültek az építésügyet érintő projektek. Ez csaknem 2000 új beruházás indulását teszi lehetővé az egészségügy, az oktatás, a város-rehabilitáció, a közlekedési és közüzemi infrastruktúra, az ipar, a kereskedelem és környezetvédelem területén"

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.02.18. 17:04:53

@decibá:
1.Nehéz azt mondani, hogy kerékpárút miatt autósok fognak biciklire ülni. Ez inkább az amúgy is elkötelezett bringások helyzetét könnyíti meg.
2. Biztonság: igaz, de a normál közút hatása jóval nagyobb ennél a mutatónál.
3. Turizmus: igaz, de szintén elég kevés helyen állja meg a helyét. Az Alsómocsoládról a közeli városba dolgozni bringázóknak épített utat nehéz ezzel indokolni.
4. Városon belül, lehet, de mostani elvonás a településeket összekötő kerékpárutakat érinti.

Nem kötözködni akarok ezzel, csak arra szeretnék rámutatni, hogy egy összedőlő gazdaságban van fontosabb cél is az egyébként szívemnek kedves bringaútépítésnél! (bankrendszer megmentése, munkahelyek megtartása, államfinanszírozás, gazdaságélénkítés a ktgvetési hiány csökkentése mellett, elég felemelő és baromi ehéz feladatok)
mielőtt a bankrendszert kezdenénk lehúzni: ha bedől a dolog nagy sz@rban leszünk! A hitelrendszerben megrendült bizalom a pénzrendszer működését fenyegetheti: lásd 310FT/EUR, nem ad hitelt a bank se vállalkozásnak, se lakásvásárlónak és hasonlók.

tahiu46.blog.hu

bocage 2009.02.18. 17:21:29

@Popeye76:
Azt elfelejtettem leírni, hogy valahol megértem a lépést. Egy dologtól félek: nem hiszem, hogy az államigazgatás ezt a pénzt hatékonyan tudja elkölteni.
Nem akarok nagy válságelméletbe belemenni, nem vagyok közgazdás. Szarban vagyunk!
1. Fognak autósok biciklire ülni, amikor már elvette a bank a kocsijukat, vagy amikor a belvárosi közlekedést korlátozni fogják, ahogy ezt már számos Eu országban megtették!
2. a normál közút hatása is elég kérdéses. Nem mondom jó az autópálya, de M6, M3 totál kihalt, szinte csak kamionok járnak rajta. A vasutat, ami sokkal gazdaságosabb és környezetkímélőbb szállítási mód persze nem fejlesztik. De ez egy másik történet.
3. Balaton, Dunakanyar, természetvédelmi területek, Budapest és környéke.
4. Kisebb távon ez vidéken is lehetséges, főleg ha a volánt és a Mávot tudatosan szervezik. Pl. el lehet tekerni egy max 10 km lévő helyre, ahol magadat meg kerékpárt egy arra megfelő vonatra rakod.
Egy csomó dolgot lehetne hatékonyabban megszervezni és rögtön az elköltött pénz sem tűnik kidobottnak vagy feleslegesnek.
Nem mondom, hogy többet jelent mit egy emlegetett más beruházás, de az elköltendő pénz is csak kb, 0,7%-a.

Martian (törölt) 2009.02.18. 18:06:01

"2. Biztonságosabb kerékpárút, kevesebb baleset"

Az eddig megépített kerékpárutak jó részét (pl. Buidapest, Andrássy út) csak öngyilkosjelölteknek tudom ajánlani.

Kuku 2009.02.18. 18:11:10

Ezek a források településközi kerékpárutakról szólnak, nem belterületiről. Elsősorban pl. az Euroveloról, ami főleg turisztikai célú.
Aki szerint nem hoz a kerékpárút gazdasági hasznot, annak javaslom, hogy autózzon el a Fertő tóhoz nyáron/tavasszal és számolja meg csak a legelső osztrák falu, Mörbisch vagy mondjuk Rust kerékpárútján hányan érkeznek egy nap biciklin, majd utána ismételje el ugyanezt a mondatot. Német, osztrák, holland, svájci kerékpárosok már 500-1000 kilométeres nyári túrákat szerveznek tömegesen. Statisztikák alapján többet költenek, több szolgáltatást vesznek igénybe, többet költenek utazásra (vonat).
Hol fordulnak vissza? A magyar határon.


Aki szerint a kerékpárút (településközi, mert a KÖZOP pénz erről szól)

Perillustris 2009.02.18. 21:00:10

@lápi lidérc: Ennél azért jobbat is tudsz, ugye?

ferko73 2009.02.19. 08:00:53

minek fejleszteni? 500 Ft-os benzinárnál többen fognak biciglizni mint most, akkor is ha nem épül több kerékpárút.
mondjuk ez lakott területen belül lesz jellemző. aki meg távolabbról jár valahová (dolgozni vagy mittudomén) az járjon kocsival, tankoljon és adózzon rendesen. ez így gazdaságélénkítő hatású.

automentesnap 2009.02.20. 01:41:37

Érdemes azért elolvasni azt a 2 oldalas levelet, amit átadtak:
kerekparosklub.hu/levelet-kezbesitunk-a-minisztereknek-hogy-visszakapjuk-a-penzt

Az egyik fontosat idézném: "a KÖZOP keretet
7,5%-kal csökkentik, ezen belül a kerékpáros keretet 85%-kal"

Arányok, emberek, arányok.

Laurel 2009.12.14. 18:04:30

Nem vagyok az Unios források szakértője, de mintha azt hallottam volna, hogy az ilyen pénzeket az EU "pántlikázva" adja, tehát egy bizonyos célra. Így a kerékpárutakhoz adott támogatásból nyílván nem a tejtermelőket kell megsegíteni, vagy ha igen akkor legközelebb nem adnak se erre, se másra. Gondolom van itt, olyan, aki szakértő a témában.
süti beállítások módosítása