kéki béla:
Köszönjük, hogy immár teljesen megszűnt, ráadásul magyarázat nélkül, a komment lehetőség! (2020.06.28. 14:16)A Kerékagy az Indexre költözött
tigerkiato:
Kerékpáros az utakon egyenlő tömény életveszély. Az autósoknál csak a gyalogosok és a kerékpárosok... (2018.06.25. 20:22)Miért ölitek meg a bicikliseket?
Lilla Asztalos:
A bringa tulajok kérjenek meg egy autóst (ha nincs senkinél flex), hogy az autó vontató szemére kö... (2018.05.09. 06:18)Új piszkos biciklitolvajtrükk a belvárosban
A vandalizmus miatt került padlóra a világ nagyvárosai előtt eddig áhított példaként szereplő Velib, a párizsi bringakölcsönző rendszer. A Velibet üzemeltető cég, a JCDecaux új finanszírozási rendszert akar, mert a jelek szerint magánvállalkozásként egyedül nem tud megbirkózni a kerékpárok javításának és pótlásának óriási költségeivel.
Az eddig jól kitalált és jól működő rendszerként számon tartott kölcsönzőről a Le Parisien derítette ki, hogy másfél éves rövid karrierje véget ért, és elképzelhető, hogy állami segítség nélkül nem tud tovább működni. JCDecaux vezérigazgatója, Remi Pheulpin a lapban bevallotta, hogy az indulás óta szinte az egész, 20 ezer darabos flottát le kellett cserélni. Több mint 7 ezer biciklit elloptak, a csere és a pótlás a mintegy 400 eurós darabáron számolva 8 millió euróba került, és ehhez még hozzájön a szintén jelentős kiadást jelentő javítási költség. Pheulpin szerint a fennmaradáshoz át kell alakítani a cég üzleti modelljét.
A párizsi cég problémái megakaszthatják számos metropolis próbálkozását, hogy a Velib szisztémáját adoptálva saját biciklikölcsönző hálózat kiépítésével csökkentsék a gépjármű-forgalmat.
A Velib-bringák a Youtube-os videók tanúsága szerint valóban népszerűek az utcai trükközések gyakorlásához. Az ingyen vagy csupán néhány euróért kölcsönzött gépekkel nyilván olcsóbb lépcsőzni, ugratni, mint egy sajáttal. Pedig a normális használatra is van igény: a Velib gépeit a 2007-es indulás óta 42 milliószor kölcsönözték ki, és a biciklik átlagosan 10 ezer kilométert futottak évente.
Kár lenne értük :(
Nagyon jó, kényelmes és olcsó módja a belvárosi utazásnak.
Amikor kint jártam azonnal beugrott, hogy mennyire jó lenne egy ilyen itt BP-en is....a második amire gondoltam, hogy első éjjel ellopnák az összeset, automatástol, oszlopostól, bingástól mennének a szinesfémkereskedőkhöz ::(((
Mindig is utáltam a buta tarisznyás brigádokat, brancsokat. Ezeknek semmi sem jó és persze folyton unatkoznak, lázadnak!
Mi még a fakockának, falepkének is örültünk, nem h egy kerékpárnak! Még emlékszem az első komolyabb banánüléses jószágomra, mennyire menő csávónak éreztem Magam. Azok a feledhetetlen fogócska partyk, első igazi sérülések, hétvégi szerelgetés / tuningolás.
Meg sajnos a román, albán dzsippók sem:( Amikor kint voltunk, rengeteg lehúzásra szakosodott bandát láttam. Voltak ott gagyizók, koldusok, zsebtolvajok. Gondolom rákaptak a frissen telepített bringákra is.
Alig egy éve, hogy megcsodáltam a párizsi bringákat. Tökéletes megoldásnak tartottam, posztot is írtam róla, ha én Demszky lennék címmel, de nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar véget ér a történet. Sajnos elmebetegek mindenhol vannak. Remélem nem adják fel, még lesz alkalmam bejárni vele a várost.
Pont tegnap jöttünk haza Párizsból. A tél ellenére nagyon szépen működnek a bicajkölcsönzők és láttuk pl a Sorbone környékén új gigantikus tárolókat építenek. Nem próbáltuk ki, ezért nem tudom hogy megy a kölcsönzés, de Bécsben ha kiveszek egy bicajt és nem viszem vissza, addig vonja le a kölcsönzés díját a hitelkártyámról amíg van rajt pénz. Jah és kaució is van ha nem osztrák a kártya. (5000 ft körüli összeg, amit kb 2 hét után kaptam vissza)
@inszeminator: erre a posztra emlékszem, mert ott írtam, hogy micsoda szemétség, hogy csak Franciaországban franciáknak kiadott (bank)kártyával lehet használni, szóval pont turistáknak coki. úgyhogy ha be akarod járni vele a várost, akkor válts ki egy ilyet.
ettől eltekintve én is sajnálom. ez még mindig csak a XXI. század eleje, viszont újabb bizonyítéka, hogy a szocialista erkölcs (arra is vigyázok, ami nem az enyém, vagy nem az értékén kapom) még nem fejlődött ki az emberekben.
@inszeminator: erre a posztra emlékszem, mert ott írtam, hogy micsoda szemétség, hogy csak Franciaországban franciáknak kiadott (bank)kártyával lehet használni, szóval pont turistáknak coki. úgyhogy ha be akarod járni vele a várost, akkor válts ki egy ilyet.
ettől eltekintve én is sajnálom. ez még mindig csak a XXI. század eleje, viszont újabb bizonyítéka, hogy a szocialista erkölcs (arra is vigyázok, ami nem az enyém, vagy nem az értékén kapom) még nem fejlődött ki az emberekben.
Hat eladni ilyen bringat nem nagyon lehet mert ki a fene vesz ilyet? Max szetszedni es eladni az alkatreszeket (mar ha jok valamibe) vagy eladni kilora, vagy jol szejjelverni mert nem neked kell javittatni...
hát, azért kicsit erős túlzás, hogy befuccsolna a rendszer. uzleti modell atalakitasarol beszelnek. ez pl olyan mintha a bkv azt mondana, hogy nahat, az eddigi veszteseges mukodes helyett elkezdunk keresni valami mast... ez azert nem ugyanaz.
ha a szamokat es az amortizaciot nezzuk, akkro kifejezetten jo eredmenyei vannak a rendszernek, amennyi autoval vagy motorizalt eszkozzel megtett utat valtott ki.. siman megeri uzemeltetni, max nem abban a konstrukcioban ahogy legelosszor elterveztek.
amugy, ez depositok kerdese, valakitol levonjak a megrongalt bringak arat, ha ez nem fedezi a koltsegeket, akkor a rendszer hibas.
most ezt csak azert irkalom, mielott jonnenek, hogy lam lam, a biciklizes nem megoldas, meg hogy "meg jo hogy nem vezettunk be itthon ilyet", stb.
Ha bezárják ezt a kezdeményezést, akkor megint oda jutunk hogy egy (ezúttal a normális bringahasználók közé) beilleszkedni képtelen kisebbség viselkedése miatt szív a többség.
Hogy ez abban nyilvánul-e meg hogy az állam kihúzza a pácból a céget, vagy abban hogy drágább lesz a bringabérlés (akár egy rongálásbiztosítási díj miatt), tökmindegy, megint a normális többség fog fizetni a kisebbség szemétségeiért.
Sajnos ismerős szitu.
Hát ez itt a környéken a következőképpen működik:
Adott egy festői, ám biciklizésre úgy domborzati, mint időjárási és forgalmi okokból szinte teljesen alkalmatlan város. Dimbes-dombos, elég meredek utcák, az év kb. 320 napján eső (ma éppen hó), rosszul megtervezett, átgondolatlan, az autóforgalomtól el nem különített, balesetveszélyes, és a tetejébe üvegszilánkokkal gondosan megszórt bicikliutak. Az önkormányzat természetesen valami látványosat akart lépni, de úgy, hogy azért ne kerüljön semmibe (politikusból vannak ugye).
Szóval lepaktáltak ugyanezzel a céggel: a cég működteti a vélibhez igen hasonló rendszert, cserébe ingyen telerakhatta a közlekedésbiztonságot szerintem erősen rontó (pl. kereszteződések beláthatóságát megszüntető) reklámoszlopaival a várost. A bringákat nem lopják (az itt szerencsére nem szokás), és a szándékos rongálás is minimális. Csak éppen alig használja valaki. Arról meg aztán szó sincs, hogy a közutak zsúfoltságát érzékelhetően csökkentette volna. Pedig elég sok helyen van biciklipont, és az árak is egész normálisak.
@krampam: A "szocialista erkölcs" márpedig nagyon helyénvaló kifejezés volt, meg is lepődtem rajta. Ami a szocialista blokkban folyt, az nem szocializmus volt, kommunizmus meg pláne nem. Olvass utána a szocializmus eszméjének, egyáltalán nem olyan hülyeség, csak az implementáció kúrták el, nem kicsit, nagyon.