Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Fedeles bringa nyerte a szépségversenyt

2009.01.29. 13:52 - lumina

Kihirdették a bicikli-szépségverseny győztesét, Torkel Dohmer pályázata nyerte az első díjat.

A kényelmesre tervezett bicikli egyik célja, hogy vonzó legyen azoknak is, akik korábban motorral vagy autóval jártak. A másik előnye, amit különösen az európai időjárási körülmények indokolnak, hogy fedett.

A tervező a felhasznált anyagokat úgy választotta ki, hogy a bicikli nagyon könnyű, 11-12 kg legyen, előre és hátra LED-es lámpákat épített bele. Ezek különlegessége, hogy a bicikli tetejére szerelt napelemek táplálják.

A dizájn legnagyobb hátránya, hogy gyártása lényegesen drágább, mint egy tradicionális biciklié, de az ára még mindig meg se közelíti egy autóét.

A győztes jutalma egy Cannondale Bad Boy 700 típusú bringa.

Címkék: design

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr50910213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagykócsag 2009.01.29. 14:36:58

Napelemes bringalámpa? Ekkora marhaságot régen hallottam!
Az agydinamónál nincs jobb - gyakorlatilag 0 az ellenállása, és menet közben sose fogy ki belőle az energia.

Herr Bruder Netzwerk 2009.01.29. 14:38:37

hát hamár ottvan az a nagy napfénytető, miért ne gyűjthetne napenergiát? és még a dinamó se vesz el surlódási energiát a hajtásból

Beherith 2009.01.29. 14:39:06

Szep a dizájn, bar a tető meglétét teljességben negálja az első sárvédő hiánya. Ugyanolyan mocskos lesz az ember esőben :(

Blogerovac 2009.01.29. 14:43:48

Szép, de messze nem praktikus. Azaz, igazán csak papíron "működik".

legendary 2009.01.29. 14:47:36

agydinamóval egyetértek :) xenon lámpával akkora fényem van, hogy motornak néznek sokszor, emiatt óvatosabban jönnek szembe a kis utcákban. :D az ellenállása elhanyagolható, fényérzékelős kapcsolóval pedig bekapcsolással se kell törődni. mondjuk vmi akkumlátort el tudnék viselni, hogy megálláskor se aludjon ki.

gyz 2009.01.29. 14:59:39

lelopta/másolta a bmw motor több éves dizájnját, és kapott érte egy díjat. ügyes

Vix 2009.01.29. 15:00:15

Hát ha nem veszünk el a részletekben, akkor a koncepció az állat... :)
Valaki, aki ért az aerodinamikához, az megmondhatná, hogy ez vagy a hagyományos bringa nagyobb szopó-e szembeszélben...

portis · http://www.online-szallas.com 2009.01.29. 15:07:31

Igy saccra nagyon elől van az a pedál!!

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2009.01.29. 15:07:39

Fedett eső ellen(?!)... emberek, hányszor esik az eső merőlegesen a talajra? Az estek 5%-ban se... Az a kis lópikula, amit tetőnek csúfol, hát nem sok mindent ér. A visszapillantók se állíthatók, így azok egy testmagasságnak megfelelőek, a többi embernek bukó... a használhatóságtól nagyon messze van...

Getz 2009.01.29. 15:20:45

Ez olyan, mint egy megerőszakolt rekumbens.

Kopasz Szuzukis 2009.01.29. 15:47:40

Az ülésen meg csak úgy tud megmaradni a bringás, hogy mindkét lábbal a pedálra feszít.

Sean 2009.01.29. 15:54:25

Kurvajólesz, hogy a sok köcsög biciklis a szépvölgyin ezzel a szarral fogja leszorítani a gyalogosokat A JÁRDÁRÓL!

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2009.01.29. 16:03:23

Igazuk lenne a fikázóknak, de itt szépségversenyről van szó! A Miss World -ön sem azt nézik milyen az ágyban, jól főz, rendesen takarít... :D, csak legyen klassz bringa oszt annyi!

9mmPara 2009.01.29. 16:07:05

egy guszta hanyattbringa, de napi használatra nem kéne

ave 2009.01.29. 16:20:15

Ja, van teteje, mnt a BMW motornak.
Es ez mar masolas!!!

A U2 is masol egyes akkordokat Bach-tol!

borpancsoló 2009.01.29. 16:42:02

@Beherith: basszus ténleg. :) én csak azt vettem észre. hogy - mivel az eső ritkán esik egyenesen - oldalról ugyan úgy elázik.

georg 48 2009.01.29. 16:56:21

Kukuljak meg, ha találok rajta láncot. De ha van is, akkor is baszott szar lehet az áttétel, mert elöl rohadt kicsi a hely.

2009.01.29. 16:57:23

Minek fordítanak az emberek időt használhatatlan baromságokra. És aki azzal jön h szépségverseny vót, az is mehet a búsba, ez egy bringa, nem egy csaj, és nem is egy szobor, hogy a szépség legyen az egyetlen támpont!

LongJohnHolmes 2009.01.29. 16:57:49

Ez tök jó :)

Csak kellene még rá 2 kerék, hogy stabilabb legyen.
Aztán két ajtó, hogy a sár ne fröcsköljön be.
Meg egy V8-as, hogy ne kelljen pedálozni.

2009.01.29. 16:58:38

@LongJohnHolmes: :D:D:D:D Jáááj ez de jó hozzászólás!

georg 48 2009.01.29. 16:59:56

Nem kéne! Se irányjelző, se ködlámpa, se ablaktörlő, de egy fosadék tolatólámpa sincs rajta. Gagyi!

Szűcslaci 2009.01.29. 17:11:59

@Nagylilik:
Te nyilvánvalóan feltaláltad az örökmozgót. Szóval dinamó, aminek nincs ellenállása? Szerintem ember, akinek nincs - vagy kevés van - intelligenciája.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2009.01.29. 17:24:45

nemkem vót 1 bringám, mindig eláztam rajra...vettem még 1et, közéjük tettem 1 telefonfülkét, dobtam bele egy 1,3 motort és kiírtam hátra: Wagon R+
Here U R!

Kétkerék · http://bringavideo.hu 2009.01.29. 17:42:34

@PEACOCK: Akkor te vagy a hibás a mi autónkért?
Még egy ilyen csúnya dolgot ne csinálj!!!

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.01.29. 17:56:01

Nem tudom miért kell mindent fikázni. Ez egy formaterv, ötletes és jópofa. Nem kell minden szempontból tökéletesnek lennie. Ha nem lennének tanulmányok, amelyek igyekeznek egy kicsit másképp megvalósítani megszokott dolgokat, akkor hová lenne a fejlődés? Amúgy az üléspozíció hasonlít a rekumbensekhez, tehát egész hatékony lehet.

@Szűcslaci: Vannak agydinamók, amelyeknek kikapcsolt állapotban szinte semmi plusz ellenállása nincs egy normál agyhoz képest. Ha pedig bekapcsolod, akkor elég jó hatásfokkal csak azt a pár wattot kell megtermelned, ami a lámpához kell. Senki nem beszélt itt örökmozgóról. Feleslegesen kötözködsz.

Té, mint Tamás 2009.01.29. 18:03:17

@Szűcslaci:
Nem feladatom megvédeni a fenti hozzászólót, de ő azt írta: "gyakorlatilag 0 az ellenállása", nem pedig azt, hogy nincs. A gyakorlatilag 0 azt jelenti, hogy nem veszed észre, annyira kicsi.
Márpedig ilyen hülyeségbe - ráadásul hibásan - belekötni nem vall túl magas intelligenciára, ugye?

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.01.29. 18:10:44

szóval vannak profi bringások,

aztán vannak olyanok, mint én, akiket csábít a biztonság látszata is (stabilabnak látszik, mint egy normál bringa), meg kényelmesebbnek tűnik az ülés, mint egy rendes bringán, lehet, hogy tévedek ki kéne próbálni, de úgy tűnik ilyet senki sem fog gyártani

úgy is fel lehet fogni, hogy ez tkp félősebb koca-biciklistáknak készült, mint én...

azért lehet, hogy ilyesmivel rá lehetne bírni, hogy bringával közlekedjek.

Cradle 2009.01.29. 18:13:01

A mintául választott BMW motorral az volt a baj, hogy nagyon érzékeny volt az oldalszére. Szerintem ez a bringa is extrém érzékeny lehet rá.

Donor 2009.01.29. 19:41:44

@Nagylilik: no, igen. Egy LED lámpa kb 1W. Egy átlagos bringát 100-200W-al kell tekerni, szóval kb 1% erőmegtakarítás. Plusz akkumlátorok kellenek ami egy idő után tönkremegy.

Amúgy a bringa nagyon tetszik, hol lehet venni?
Elég papírkutya vagyok ahhoz hogy esőben ne bringázzak, de ezzel meg lenne oldva minden bajom....apropó fűtés nincs rajta? :)

rush4you 2009.01.29. 19:46:21

durva sértés ez a "legszebb kerékpár díj" mondjuk egy Fondriest vagy egy Merlin bicajjal szemben
( www.merlinbike.com/gallery/ ),
mondjuk ez után a titán megmunkálás után nem csak a legszebb kerékpár, hanem az "egyátalán kerékpár-e ez a burkolt sürü takony "kérdés is felmerült bennem :)

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.01.29. 21:09:16

@Kétkerék:

nem értem a javaslatod,

nem vezetek kocsit,

egyszer rávettek, hogy menjek el megbukni, hogy tudjam milyen a vizsga...

nem, nem ebben az országban történt, de már inditásból megbuktam, aztán sajnos mégis elindult a járgány,

majdnem halálos közlekedési balesetet okoztam, de azért különben, mert az vizgsáztató halálra idegesített...

szó mi ré, úgy mentem vizsgázni, hogy előtte tiz különböző autón gyakoroltam egy-egy órát... mindig más barátommal...

egyszer amikor 40 km-s sebeséggel hajtottam át egy hidon (gyakorlás közben) majdnem szivrohamot kaptam a sebességtől! teljesen kikészültem és pánikrohamot kaptam, úgy éreztem iszonyat (kozmikus) sebeséggel száguldunk, és fogalmam sincs ki vagy mi uralja a járgányt, én biztosan nem...

és a végén egy sokadik barátom kölcsönadott a vizsgára egy olyan hosszú viharvert kocsit, aminek nem is láttam a végét....

a vizsgán addig piszkált a vizsgáztató, amig idegességemben szépen belehajtottam volna a szembejövőkbe egy balra kanyarodásnál... (pedig anélkül is megbuktathatott volna nyugodtan, hogyha nem idegesít fel, hisz egyáltalán nem tudtam vezetni, csak azért mentem el, hogy meglegyen az egy bukás és tudjam mire számíthatok majd később)

(ja, az elméletit előtte évenként letettem sikerrel, nade attól fényévekre van a vezetés)

azóta nem próbálkoztam, és igazad van a biciklivel is csak a járdán mennék és csak vasár- és ünnepnap, amikor nincs szilárdhalmazállapotú kipuffogógáz a város légterében...

(elnézést a fárasztó dolgozatért)

Petrusz123 2009.01.30. 20:24:25

Ezen a kerékpáron emelkedőn haladva nagyon leizzadsz az tuti, nem véletlen nem előtted hanem alattad vannak a pedálok egy hagyományos bringán, mert az önsúlyod segít az erőfeszítésben!

9mmPara 2009.01.30. 22:08:38

@Petrusz123:
Sejted Te, hogy micsoda hasalós kontra hanyattbringa háborút robbantasz ki ezzel a hozzászólásoddal? :)
Mellesleg minden bicajon leizzadsz, csak megfelelő hőmérséklet, emelkedő, túlöltözöttség, satöbbi kell hozzá.

kovácske 2009.01.30. 22:44:30

madnezz: ha a praktikus szempontokat arra hivatkozva teszed félre, hogy itt csak a szépség számított, akkor valószínűleg (ha azt is benevezték volna a pályázatra) a szentkoronát hoztad volna ki győztesnek, mert az (vitán felül áll) még ennél is szebb (és guruló helyváltoztatásra csak kicsivel kevésbé alkalmas a bemutatott darabnál).
a sárvédő hiányát pótolhatja a "karosszéria", a benne ülőt biztos nem fröcsköli össze a kerék, inkább azt kéne megnézni a gyakorlatban, hogy a szélvédőre mennyi verődik fel (meg a mellette elhaladó autók kerekéről mennyi csapódik rá), bár agydinamóval biztos :P lehetne ablaktörlőt is hajtani. a stabilitás (megálláskor eldőlék-e vele), meg az ülésmagasság állíthatósága is érdekelne. amúgy én inkább maradnék az ülés alatt elhelyezett pedálnál (például az emelkedők miatt, mint petrusz123 is írta).
oázis: a bicikli nem fotel. viszont közlekedéshez pont jó az ülése. ez sem egy fotel, de tekerni úgy, hogy nem állhatok fel egy pillanatra sem a pedálokon (jut eszembe a kátyús pesti út, az fájhat!) negyed óra, húsz perc után biztos nem esne jól. szóval szerintem közlekedni nem igazán jó, de egy félórás margitszigeti sétabringázáshoz tuti, hogy van olyan jó, mint a most bérelhető (házilag összehegesztett) duplahintók.
ps: (nem tudom, de nehezen képzelem el, azért kérdezem) kanyarban nem nehéz megmaradni egy hanyattbringán?

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.01.31. 14:51:47

@oázis:

hát elnézést magamtól és másoktól, túl gyorsan és figyelmetlenül pötyögtem be az előző bejegyzést...

a "sebesség" természetesen mindenütt két s...

az egyik honlapon elküldés után is lehet javítani a hozzászólásokat! az ilyen villámkezűeknek, mint én nem ártana...
süti beállítások módosítása