Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Mindenki odafigyel a kisebbre

2009.01.17. 14:39 - lumina

Gyakran halljuk azt az érvet, ha bicikliút-fejlesztésről esik szó, hogy nincs elég hely a kialakításra, nem lehet elvenni több helyet sem az autóktól, sem a gyalogosoktól. Ez tipikus városi probléma, nem kizárólag Budapesten okoz gondot, de például Párizsban találtak rá megoldást, Elizabeth Press videójából úgy tűnik, működik.

Három, nem drága, könnyen megvalósítható dolog, ami nem igényel mást, csak egy kis tudatosságot.

1. Alapszabályként mindenki odafigyel a kisebbekre: a buszok az autókra, az autók a biciklisekre, a biciklisek a gyalogosokra, hiszen sok helyen nem megoldható, hogy teljesen külön sávot lehessen biztosítani mindenkinek.

2. Fekvőrendőrökkel lassítják a belvárosi forgalmat, így akár a szűk, egyirányú utcákba is be lehet engedni szemből a bicikliseket. Jellemzően azok, akik nem járnak bringával, veszélyesnek tartják, pedig így sokkal jobban láthatóak a biciklisek, és ha az autók tényleg lassan mennek, veszélytelenül közlekedhet mindenki.

3. Külön odafigyelnek a kereszteződések kialakítására, hiszen rengeteg kerékpáros baleset történik azért, mert az autósnak esélyes sincs észrevenni a biciklist, a biciklis viszont szabályosan közlekedve számít erre. Párizsban jól látható, figyelemfelkeltő jelzéseket festettek a kereszteződéseknél az úttestre, amit még színes oszlopokkal is hangsúlyoznak.

Címkék: biztonság videó párizs bicikliút urbánus

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr70883541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bivalyné Húszéves Erzsi · http://www.bhsz.blog.hu 2009.01.17. 18:14:42

A közlekedési problémák meg a szituációk a könyökömön jönnek ki.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.01.17. 18:31:37

Ja csak a legnagyobb szabálytalankodók épp a bringások.

Ez az egész azért kivitelezhetetlen, mert elvárja mindenkitől(ACTZNG kedves bringások: _mindenkitől_,)a normális közlekedést.

Egyébként pozitív példákat pestről is lehetne hozni. Vannak olyan részei. Csak azok akkorse tetszenek a hőzöngőknek. Mert nem. Ezek az emberek csak egy egyszemélyesvárosban éreznék jól magukat.

Közöd?? (törölt) 2009.01.17. 18:39:46

sokkal olcsóbb és egyszerűbb kitiltani a bicigliseket a picsába

Té, mint Tamás 2009.01.17. 18:46:31

"1. Alapszabályként mindenki odafigyel a kisebbekre: a buszok az autókra, az autók a biciklisekre, A BICIKLISEK A GYALOGOSOKRA, hiszen sok helyen nem megoldható, hogy teljesen külön sávot lehessen biztosítani mindenkinek."

Ez egy biciklis blog. itt egy dolgot lehetne tenni, ha változást akartok: ne azon hőzöngjetek, hogy kik nem figyelnek rátok, inkább terjeszteni kellene ezt a "biciklis odafigyel a gyalogra" elvet. A változás szerintem itt kezdődne, mert máris nem két "ellenséggel" kellene szembeszállni, hanem csak eggyel - mármint az autókkal.

Gaspra12 2009.01.17. 19:26:34

Az odafigyelés nem az erősségünk:-)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.01.17. 19:28:48

@Té, mint Tamás: és viszont. Vagyis én nem megyek fel a járdára, a gyalogos meg ne andalogjon a bringasávon - ami természetesen jól el van különítve.

Horatio 2009.01.17. 19:46:37

Minden változás ott kezdődik, hogy "én" teszem a dolgomat, betartom a szabályokat, odafigyelek másokra. Ha mindez már megy, lehet keresni a hibát másokban. És ez érvényes a társadalmi élet többi területére is.

Té, mint Tamás 2009.01.17. 19:49:37

@Cigiző: Olvasd el az utánad következő kommentet. Nem lehet úgy változást kezdeményezni, hogy azt mondod, én megteszem ezt, HA te megteszed azt. Mindenki törődjön a maga dolgával. A gyalogosok nevelése pedig NEM egy bringásblog feladata.

sobi78 2009.01.17. 21:03:43

Eddig a legérdekesebb, legtanulságosabb bejegyzés!
Érdemes lenne magyarul feliratozni, mert a hozzászólásokból nekem úgy tűnik, többen nem értik, miről is szól a film...

Perillustris 2009.01.17. 21:12:15

@Té, mint Tamás: Nagyon képben vagy biciklid ügyben, jól látszik.

kep.tar.hu/perillustris/50304111/36111251#2

Számos alkalommal, minden létező helyen kiemeltük, hogy a "gyalogos szent". Persze a normális kereteken belül.

Té, mint Tamás 2009.01.17. 21:49:42

@Perillustris: Biciklis ügyekben pont annyira vagyok képben, amennyire szerintem elegendő. Hiába emeltétek ki - egyébként ki is ez "ti"? -, nézd meg Cigiző véleményét. Nem csak deklarálni kellene elveket, hanem konkrétan a fejekbe beleverni. Kezdetted volna azzal, hogy te válaszolsz Cigizőnek: "Igen kedves barátom, igazad van, de nem köthetjük ehhez a mi cselekedeteinket. Ha tetszik, ha nem, nekünk kell lépni."
Plakátokat linkelgetve meg nem jutunk semmire, mert akkor ez alapján a plakát alapján meg a biciklisek leszarják a piros lámpát meg a rendőröket?
propono.hu/node/4341

Sloow 2009.01.18. 00:32:34

megnézted egyáltalán Te mint Tamás ezt a filmet? vagy csak zsigerből fröccsentesz?

berliner 2009.01.18. 01:27:22

szép szép. biciklisek állandóan problémásak. igazán csak az működik, ha elkülönített helyen közlekednek a bringások. Az autóknál sokkal lassabbak, gyalogosoknál sokkal gyorsabbak. Ezért az ilyen hibrid utak, kb csak a sétáló utca forgalmát lebonyolító helyeken működnek. (pl: Budapesten a Ráday utca, ahol jár a busz, meg ahova néha behajt egy autó, de ennyi). Biciklisek köztes sebessége mellett még a nehéz láthatóságuk is problémás. valamint az, hogy a bringások nagy ívben tesznek a szabályokra (tisztelet a kivételnek). Nincs rajtuk rendszám, úgysincs elég rendőr, etc. Ha csak egy napig büntetnék a bringásokat szabálysértésért a rendőrök...nem kevés pénz folyna be!!

jfe 2009.01.18. 02:00:16

Ez nem teljesen uj dolog, a danok azzal oldottak meg az odafigyelest, hogy barmilyen kozuti balesetnel az a hibas, aki a nagyobb geppel ment. Ha a bringas verszabalytalanul bemaszik a terepjaro ala, az autos kap buntit, mert o a nagyobb, vigyazzon o. Es nem, nem az lett belole, hogy mindenki idiotan kozlekedik. Ezek megallnak ejjel a tokures uton is, ha piros a lampa.
Amsterdamban is ugyanaz a szabaly mukodik, olyannyira, hogy megall a villamos (!) a zebranal. Szoval meg lehet ezt oldani, csak mentalitas kerdese.

ShagBeckur 2009.01.18. 02:27:15

"Amsterdamban is ugyanaz a szabaly mukodik, olyannyira, hogy megall a villamos (!) a zebranal."

Na jó, ez már az agyamentség netovábbja. Nem csoda, hogy elkezdték tiltani arrafele is a drogokat.

Lángharcos 2009.01.18. 06:51:21

Tetszik ez a nagyobb a hibás elv. Csak kies hazánkban úgy érvényesülne, hogyha az asszony reggel lehúzta a kocsi oldalát, akkor később a férj kihajt egy busz elé. A busz lesz a hibás, és még a fényezést is megcsinálja a biztosító...

Kedves trollok, először nézzétek meg a videót. Arról szól, hogy mindenki betartja a szabályokat. Ez nem úgy megy, hogy az egyik fél elkezdi és tán majd a többi utánuk csinálja. Ez úgy megy, hogy minden fél elkezdi, mert különben meg lesznek b..va!

Donor 2009.01.18. 09:24:34

@Té, mint Tamás: Ahogy mondtad, úgy nem lesz változás ha mindenki mástól várja el.

Ha nem lenne érthető: Te mit tettél azért hogy jobb legyen? Mert csak azt látom hogy csak hőbörögsz hogy a bringások változzanak meg.

Kb.: 2000 éves igazság. A más szemében a szálkát könyebb észrevenni mint, sajátodban a gerendát.

Donor 2009.01.18. 09:30:05

@berliner: Te is csak frocsögsz a másoktól hallott vélemények alapján, mert zavar ha meg kell előznöd egy bringást és irigy vagy amikor gyorsabban jut előre.

Érdekes módon nekem SOHA nem volt konfliktusom bringással kocsiban ülve és bringával haladva sem volt gondom a kocsikkal vagy gyalogossal.

Az ilyen barmokkal van csak baj mint te aki azt hisz autója van akkor övé az út mert erősebb.

Donor 2009.01.18. 09:39:16

Ja bocs volt konfliktusom bringán ülve.
Egyszer egy taxis szorított le veszélyztetve mert nem tetszett neki hogy az úton szabályosan haladok. Szerinte a járdán kellene mennem hogy ne akadályozzam őt.
Gyaloggal is volt konfliktusom. Busz mögül elém ugrott, szétcseszte a bringámat, majd elrohant.

Ahogy észreveszem pár ember fejében a bringások legnagyobb bűne nem az hogy az autókra kitalált szabályokat rugalmasan értelmezik hanem az hogy az autósok nem tehetik ugyan ezt.

zolifu 2009.01.18. 09:50:03

Ez a bejegyzés tökéletesen megjeleníti a budapesti kerékpáros pökhendi, arrogáns és ostoba hozzáállását.
'Mindenki a kisebbre figyeljen' -ergo nekem nem kell figyelnem, fejhallgatóval a fülemben zúzhatok amerre csak megkívánom, figyeljen rám más, az ű dóga
'Akár szűk, egyirányú utcákba is beengedhetik a kerékpárost' - Ki látható jobban? Melyik autós nem tapasztalata a pesti jobbkezes rengetegben az egyirányú tábla mögül bambán belibegő freerider hangulatát megóvó satufék övfeszítő simogatását?
Amikor az apuka a CSALÁDJÁT, -elöl az óvodásokkal - tereli ki a kétsávos körútra az egyirányúból?

BOB 2009.01.18. 10:26:45

"Három, nem drága, könnyen megvalósítható dolog, ami nem igényel mást, csak egy kis tudatosságot." - ebben az orszagban talan pont ezt a legnehezebb megvalositani.

Amugy meg mindenki tartsa be a szabalyokat, akarmivel is kozlekedik, es persze biciklisavot/-utat mindenhova.

látogató 2009.01.18. 10:47:22

A dolog nyűge ott kezdődik, hogy a kerékpárosok jelentős része vagy nem ismeri, vaqy ha ismeri is, nem tartja be a KRESZ-t.
Számtalan olyan helyen előfordulnak, ahol keresnivalójuk sincs. A kerékpáros futárok a leghajmeresztőbb mutatványokat produkálják, a legéletveszélyesebb helyeken.
Ez persze durva általánosítás, amire azonban minden hétköznap láthat példát az, aki a fővárosban, még inkább a belvárosban kénytelen közlekedni, nem feltétlen autóval. Látni a busz hátuljából, a járdáról, a villamos ablakából drótszamaras kamikazékat, akik a franc tudja miért nem érzékelik, mennyire védtelenek és törékenyek egy nem vegyes közlekedésre kitalált város amúgy is kaotikus, széttúrt, ingerült közlekedőkkel terhelt viszonyai között.
Az épeszű, elemi önvédelem arról szól, hogy nem megyek olyan helyzetbe, ahol csak én húzhatom a rövidebbet. Akkor sem, ha nekem van igazam. Nyomorékon, vagy holtan ugyanis édesmindegy, hogy a másik volt fasz.
Ki kell harcolni, hogy legyenek a városban kerékpárutak. A kerékpárosoknak és autósoknak együtt. Mert nekem, az autósnak is elemi érdekem, hogy eltűnjön a sávomból az az önfejű, önveszélyes balfasz, akinek az a fixa ideája, hogy a város leginkább elgázosított részein szereti mellreszívni a rákkeltőt.

Donor 2009.01.18. 10:47:41

@zolifu: Az első mondatodba a kerékpáros helyére az "autósok" szót is berakhatod :)

A kerékpáros vigyáz magára, e miatt ne agódj. Ha nem így lenne akkor rövíd úton meghallna, bármilyen szabályosan is közlekedik.

Donor 2009.01.18. 10:52:50

Úgy látom megint csak azok írnak akik életükben nem bringáztak csak okoskodnak hogy amit a bringások csinálnak az csúnya dolog meg veszélyes. Csak tudnám mire alapozzák.

Bringásként nem az úton menni, autók között cikkázni, vagy egyirányú utcában szembe menni a veszélyes, hanem a figyelemtlenül rámkanyarodó, elsőbséget nem megadó, autósok. Tehát pont azokban a helyzetekben vagyok veszélyben amiről rohadtúl nem tehetek.

De ahogy látom az autós hozzállás olyan hogy azért mert az előző saroknál szabálytalan volt a bringás majd a következőnél elüthetem hiszen a bringások szabálytalanok.
Gratulálok ehhez!

porthosz 2009.01.18. 11:03:27

@Donor: "Bringásként nem az úton menni, autók között cikkázni, vagy egyirányú utcában szembe menni a veszélyes, hanem a figyelemtlenül rámkanyarodó, elsőbséget nem megadó, autósok."

Azért ennek meg van ám az oka. Pl. az hogy zebrán nem tolod át a biciklit hanem átszáguldasz rajta. Az autosnak esélye sincs kanyarodáskor észrevenni egy mögötte a járdán tekerő kerékpárost és megállni sem tud mert a kerékpáros egy pillanat alatt odaér ha teker 25-30-al én viszont akár fél másodperccel előtte is még csak azt látom hogy üres pl a keresztező zebra amire kanyarodok...

Aztán világitás. Nos tapasztalataim alapján 10 biciklisből jó ha 3nek van valamiféle világitása este 9kor tök sötétben... Konkrétan az utóbbi fél évben kb. 5ször futottam bele abba hogy FőÚTVONALON este fél 9kor tök sötétben NULLA világítással rendelkező kerékpárossal futottam össze...

Egyébként véleményem szerint budapesten nem lenne szabad a bicikliseket összeereszteni az autósokkal mert szarul van hozzá megtervezve a város.

zolifu 2009.01.18. 11:37:59

@Donor: Lehet hogy létezeik autós vagy biciklis 'hozzáállás', az enyém nem az. Közlekedési hozzáállás, talán.
Az egyirányú utca és a hozzá fűződő jobbkezes szabályal szembemenni felelőtlenség. Képtelen vagyok felfogni milyen logika mondatja veled hogy az autós a figyelmetlen (hiszen a szabály szerint cselekedve másfele figyel a vázolt IX. ker ben jellemző egyirányú-jobbkezes kombinációkban), elsőbbséget nem megadó (hiszen a bickilis veszi semmibe az autós elsőbbségét amit az utcai rend kialakításával a KRESZ létrehoz az adott szituban.
Ezt biciklisként mondom Neked.
Olcsó és gyenge érvelésnek érzem azt, ha a vitában az egyik fél a másik vélt érzelmi befolyásoltságával kívánja megkérdőjelezni érvrendszerét.
Egy IFA vezetőt pont olyan ostobának tartanék, mint egy biciklist.

Té, mint Tamás 2009.01.18. 17:52:43

@Donor: Hogy mit tettem? Volt ez eddig kérdés? Egészen egyszerűen annyit, hogy akármilyen járművel utazok, vagy gyalog megyek odafigyelek a biciklisekre, akár csak a közlekedés többi résztvevőjére. Nem parkolok bicikliútra, de még csak nem is bóklászok rajta gyalogosan sem.
Én megteszek minden tőlem telhetőt. De ha ez ilyen játék, akkor tessék, nálad a labda: te mit tettél?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.01.18. 19:53:26

@látogató: Most cseréld le a szövegedben a biciklist gyalogosra, a kerékpárutat meg mondjuk lámpával védett gyalogátkelőre, és olvasd vissza. Tanulságos játék, mi?

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.01.18. 21:08:37

@látogató: Rühellem, amikor autósok a szennyezett levegőt hozzák fel a kerékpározás elleni érvként. A megoldás persze még véletlenül se az autózás visszaszorítása legyen, mi? Ha meg lenne tiltva ezeken a helyeken a kerékpározás, meg a gyaloglás meg mindenféle létforma, akkor senkit nem zavarna, hogy rossz a levegő és minden rendben lenne, igaz?
Elég nagy marhaságot írsz a városi kerékpárutak hasznosságáról is, de nincs kedvem felvilágosítani. Olvass utána!

Té, mint Tamás 2009.01.18. 21:25:57

@Perillustris: Ez nagyon is helyénvaló kezdeményezés.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.01.19. 00:46:55

Aki meg tudja szerezni, olvassa el Fehér Klára Oxigénia című sci-fijét. Nekem teljesen ismeretlen volt a szerző, ezért volt nagyon kellemes meglepetés az ötlete és a színvonala.

zolifu 2009.01.19. 08:22:54

@Vitaminisiert: Igazad van, de némileg finomítanék rajta. Vannak területek, terek ahonnan húzzanak el az autósok, csak célforgalom maradjon. De az a biciklis ugyan ne hivatkozzon már a légszennyezésre, amelyik a forgalom egyik vénáján (pl. körút vagy alsó rakpart) egymaga képes több kilométeres szmogdugót építeni!! Csak azzal hogy 20 cm-el beljebb teker a sávban, pont annyira hogy a szembeforgalommal dílelni kelljen az elsőbbségről!!

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.01.19. 09:22:01

@zolifu: Szinte egyetertek, foleg az also rakparttal kapcsolatban, ahol tilos is kerekparozni ha jol tudom. A koruton viszont nem ez a tapasztalatom. Ha arra jarok, tobbnyire az a gondom, hogy a kocsisornak melyik oldalan lehet jobban elferni, hogy elore menjek. :) Ha halad a sor, akkor is altalaban az autok elerheto atlagsebessege nem nagyobb, mint egy kerekparos kenyelmes sebessege, igy nem nagyon tud mogotte hosszabb sor osszegyulni. Ha kicsi a forgalom es jol lehet haladni, akkor senki nem ragad be a bringas mogott, megfelelo utemben ki lehet kerulni.

Termeszetesen elofordulhat, hogy megis atmenetileg feltartoztat a bringas valakit, de a kulso sav ezzel jar. Ha ott mesz, mindig lesz, aki eppen parkolohelyet keres, onnan kiall, jobbra kanyarodni keszul, stb. Tobbnyire inkabb az autosok tartjak fel egymast.

Donor 2009.01.19. 09:35:04

@porthosz: Velem és szerintem az itt lévők nagy részével nem fogsz összefutni zebrán, mivel az veszélyes, ahogy te is írtad. Ha valamelyik futár mégis megteszi a gyorsabb haladás érdekében akkor azok figyelnek rendesen hogy ne üthessék el őket. Amúgy is haladni akarok, nem a járdán/zebrán fogok közlekedni.

Azonban felhívnám a figyelmedet, hogy sok helyen nem zebra, hanem kerékpár sáv van és OTT biza neked kellene megadnod az elsőbbséget bármilyen gyorsan is jön a bringás. Ja hogy nem veszed a fáradságot hogy lelassíts és hátranézz? Hát akkor most ki is a szabálytalan? A legtöbb baleset ugyanis az ilyen helyeken történik.

Volt hogy az így elütött bringást meg akarta verni az autós. Én is kocsival voltam, megálltam és megvédtem a bringást, de még akkor is azt hajtogatta hogy a bringás a hibás és fizessen. Hívtam rendőrt, azzal is neki állt vitatkozni :D szóval az autósok fene nagy szabályismeretére én már nem mondok semmit.

Másik, ha én az út jobb oldalán szabályosan közlekedek, megelőzöl majd rám fordulsz az megint csak nem a bringás hibája, hanem az autós figyelmetlensége, ugyanis ez is gyakori eset.

Lámpa: Vidéken a Jóskabácsi lehet hogy nem használ lámpát de Budapesten azért elég ritka a lámpa nélkül úton közlekedő bringás.

Aki rendszeresen bringázik városban az tudja hogy nincs semmi gond azzal ha autókkal egy utat használunk, ez csak az autósoknak probléma mert baromi frusztráló hogy a "szaros bringás" gyorsabban megy a dugóban mint ő.

Bár ez nem meglepő, mert az autósok között sokak vannak, akit az is zavar ha rajta kívül más autók is van az utakon.

Zárszóként: Az magától értetődő hogy a közlekedők figyelnek a náluk nagyobb járműre. Ezt már Darwin is leírta miért. Ami már nem magától értetődő, hogy figyeljünk oda a nálunk kisebbekre is. Az intelligencia itt kezdődik.

Donor 2009.01.19. 09:46:31

@zolifu: Érvrendszert nem fedeztem fel, pedig hidd el szeretek vitázni (nem vitatkozni)

Ha nem adja meg a jobb kéz szabályt akkor ott, abban a szituban a bringás volt a hibás. De ne általánosítsunk már könyörgöm, mert én erre 2* annyi pépdát példát tudok mondani amikor az autósok nem adták meg ugyan ezt a szabályt, vagy egymásnak vagy egy bringásnak.

Másik hogy egy bringa másként viselkedik fizikai szempontból mint egy autó, sokkal mozgékonyabb. Nem biztos hogy veszélyes volt az a helyzet amit az autós annak ítél.

Én autózok, motorozok, bringázok. Mivel minden járműről pontosan tudom hogy viselkedik, és mivel figyelek a nálam kisebbekre is, nekem soha nincs problémám bringásokkal. Még a futárokkal sem és akkor sem ha a jobbkezes utcákban megyek, akkor sem. Nekem inkább az a tapasztalatom hogy rendkívül bizalmatlanok és óvatosak az autókkal szemben a bringások.

Rengetegszer volt hogy bringásnak elsőbbsége volt, én ezt szabályosan megadtam és a bringás hitetlenkedve nézett hogy ilyen is van.

Tehát szerintem a bringások nagyon is óvatosak, legfeljebb aki nem rutinos bringás az nem veszi észre ezt és jön a kiragadott példákkal.

Donor 2009.01.19. 10:06:21

@Té, mint Tamás: Pont azt tettem amit te, én is odafigyelek a többi közlekedőre, függetlenül a jármű jellegétől.

Sőt, az ismerőseimet is erre nevelem és hogy több emberhez eljusson, én már egy elég hosszú cikksorozatot is írtam motorosoknak a biztonságos közlekedésről.
www.szocimotoros.hu/hu/vezetestechnika/o2

Az 5. részben foglalkozom a városi közlekedés íratlan szabályaival.

De ilyen jellegű írásokat a bringásoktól is olvastam már. Ha valaki elég toleráns, akkor ezek a cikkek segítenek megérteni a másik fél viselkedését. Mert ugye az lenne az optimális ha mindenki mindenfajta járművet kipróbálna és így ismerné meg, mint ahogy az Olaszoknál is ez működik, de ezt azért nem várhatjuk el Magyarországon.

A baj ott van hogy sokan (nem állítom hogy te) meg sem próbálják megérteni hogy a másik jármű, miért azt teszi amit tesz, csak a saját szempontjait nézi és azt hogy az a másik jármű akadályozza őt. Pedig tapasztalatom szerint ha az emberek tudják mire számítsanak és miért akkor rengeteg konfliktus helyzet megszűnik.

Példa: Megrögzött autós kolléga, jóba vagyunk, de utálja a bringásokat, motorosokat. Beszélgettem vele, elmagyaráztam a felvetett problémáira, hogy néz ki ez a másik szemszögéből. Azóta is autós, de büszkén meséli hogy odafigyel a bringásokra és a motorosokra, és azóta nem is zavarják őt, hogy egy utat kell használnia velük. Persze időnként meséli hogy milyen őrült bringással/motorossal találkozott, de hülyék mindenhol előfordulnak. Ezt kár is lenne tagadni, azonban ez alapján általánosítani, finoman szólva, nem a bölcsesség jele.

Természetesen ez a mentalitás nem jármű függő. Bringásoktól is hallottam már ugyan olyan gyűlölködést a motor/autó irányába mint fordítva. Illetve hogy messzire ne menjünk a politikusaink sem jutottak túl még ezen a problémán.

Perillustris 2009.01.20. 18:58:14

@porthosz: miből következtettél arra, hogy a zebrán "száguld" át a bicajjal?

BOB 2009.01.28. 13:12:18

Én már ütöttem úgy el _majdnem_ biciklist, hogy mögöttem tepert a járdán, majd a kereszteződésnél elémkerült és egy hetyke balossal a zebrára száguldott le, fikarcnyi hátranzés nélkül, pont elém. Satu.

Ezt csak azért írtam, mert én közlekedek ezzel is meg azzal is, és a tapasztalatom szerint a bringások egy része is szarik a szabályokra, meg az autósok egy része is.

Mindenki tartsa be a szabályokat oszt jóvan.
süti beállítások módosítása