Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Napi bringaszámlálógép Koppenhágában

2009.01.16. 10:02 - kirk kapitány

Tik, tik, tik.

A legjobb érv a biciklis infrastruktúra megteremtése mellett, ha vannak valódi számok. Koppenhágában vannak.

Egy képzőművészetileg sem utolsó számlálókaput/szobrot telepítettek/emeltek a kerékpárút mellé.

Címkék: bicikliút bringaszámláló

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr98881285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemlak 2009.01.16. 10:41:14

Nagyon jó!
Hasonlót én eddig egy más eszköznél láttam - nyitásszámláló sörbontó:
napielet.hu/a_te_napod/post/2057/szamlalos_sornyito
Ez is praktikus. Kerékpárosoknak is!

pötyi75 2009.01.16. 10:41:16

érdekes lett volna tudni, hogyan működik

amondó (törölt) 2009.01.16. 11:12:56

pötyi75:

mivel nem látok az aszfalton drótot, biztos optikai. szerintem egy kamera, amin valami ügyes szoftver fut, és viszonylag jó valószínűséggel megtippeli, hogy gyalogos vagy bringa ment el (?sebesség, pl), és ha bringa, húz egy strigulát.

De az is lehet, hogy egy lézersugár keresztbe pár centire a földtől, ami ha kétszer gyorsan egymásután megszakad (a két keréknél), akkor az biciklit jelent.

Persze ez csak tipp.

Nálunk meg úgyis ellopnák fél órával a kihelyezés után.

hungarianpeter 2009.01.16. 11:20:50

Nem kell ennyire szkeptikusnak lenni, de itt dániában a bicikliúton nem járkálnak a gyalogosok nagyon, szóval szerintem azok nem kavarnak bele nagyon, de majd megpróbálom megkeresni és kitalálni, hogy hogy működik...

rgranc 2009.01.16. 11:29:42

Ott ül a kis kínai a szemben levő épület második emeletén, és minden elhaladó biciklisnél megnyom egy gombot, minimálbérért.

szilly 2009.01.16. 11:33:51

Budapesten meddig lenne üzemképes? :(

rgranc 2009.01.16. 12:00:33

Ami engem érdekel:
a) Meddig van skálázva? Mi van, ha pont itt vonul el a Critical Mass København, kiakad a számláló?
b) Mi a bal oldali skála?

rgranc 2009.01.16. 12:10:43

Közben persze próbáltam keresgélni.
www.copenhagenize.com/2008/06/bike-counter.html
Szóval egymillióig van skálázva a jobb oldali skála, ami az adott évben áthaladt kerékpárok számát mutatja, a bal oldali pedig az előző évben összesen elhaladt kerékpárok száma.

rgranc 2009.01.16. 12:13:43

@pötyi75:
Itt van egy rádiófrekvenciás számláló, amely - állítólag - képes megkülönböztetni a biciklist a gyalogostól:
www.chambers-electronics.com/bike_counter_rb.htm

Itt pedig egy földbe ásható magnetométeres:
www.trafx.net/TRAFx_Mountain_Bike_Counter_2009.pdf

bonobonohu · http://bono.hu 2009.01.16. 12:27:43

Budapesten második nap ráparkolna egy X5-ös BMW, oszt el lenne intézve...

vagy, hogy még rosszmájúbb legyek: második nap ráparkolna a Demszky, vagy a rendőrfőkapitány, esetleg a rendőrségi szóvivő egy X5-ös BMW-vel, és el lenne intézve... :-P :-)

Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2009.01.16. 13:22:37

@Bono: rosszmájú?? életszerű inkább...

victoriginal 2009.01.16. 15:50:51

@rgranc: a kis kínai nem a szomszéd házban ül, hanem a készülékben magában. ;-) és egyből kettő is, mert amíg az egyik dolgozik, addig a másik pihen, és így 24 órában tudják számolni.

KurtiGabor 2009.01.17. 13:56:06

Indukciós elven működik. Az aszfalt alatt egy vezetékháló van, ami meg tudja különböztetni akár a biciklit az autótól/motortól is ha nem kerékpárútra teszik. 2005-ben, az első főváros-critical mass tárgyalásainkon még úgy volt hogy lesz ilyen beépítve a Bem rakparton, és esetleg egy másik forgalmas helyen is. Nem ez az egyetlen amiből nem lett semmi, de szerintem az árához képest (talán 2 milliós nagyságrend beépítve), nagyon hasznos lehet, mert a főváros nem nagyon foglalkozik a forgalomszámlálással. A legjobb verzió amikor a neten is látni lehet melyik ponton hányan mennek, statisztikákkal együtt (csapadék, hőmérséklet, napszak ).
Érdemes lenne nekifeküdni újra, mert biztos ráugranak a PR-osaik. Mit lehet manapság átadni 2 millióért? 70 méter bicikliutat?
süti beállítások módosítása