Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Tompa orrú nyereggel védik a rendőrök férfiasságát

2009.01.12. 16:00 - kirk kapitány

Az Egyesült Államokban orvosi vizsgálattal bizonyították, hogy a biciklis rendőrök körében jelentősen csökkennek a herebántalmak, ha a nem a hagyományos nyergen ülve dolgozzák le munkaidejüket.

A régóta sejthető összefüggést a San Diego-i kórház szexuális zavarokkal foglakozó osztályán erősítették meg konkrét adatokra alapozott kutatással. Az adatokat 90, az USA különböző városaiban dolgozó rendőre szolgáltatta, akik fél évig hagyományos, majd újabb fél évig orr nélküli bringaülésen teljesítettek szolgálatot.

Az eredmény szerint a tompa, a láb közé csak kissé, vagy egyáltalán nem benyúló nyereg miatt kisebb a heréket és a pénisz környékét érő nyomás.

A statisztika szerint a második hat hónap alatt 27-ról 82 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik a munka, tehát a folyamatos kerekezést követően is megúszták a napot a genitális területek zsibbadása és erekciós problémák nélkül.

Nem túl szép, viszont nem nyom

Címkék: nyereg herebántalom

61 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr83873023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mike36 2009.01.12. 16:28:08

és akkor most milyen nyereg kell?
legalább lenne link az eredeti cikkhez

Pelydzs 2009.01.12. 16:35:39

Aktív (hegyi) kerékpárosként viszont ezzel egy hatalmas probléma van: a bicó irányíthatóságát nagyban befolyásolja a nyereg!!!

Ha nincs benyúló "csőr", akkor a canga jobbra-balra mozog alattad, amit nem tudsz visszafogni a belső comboddal.

Lehet, hogy kellemes, de nem biztonságos...

dzsedi 2009.01.12. 17:07:46

nem kell sokat biciklizni, főleg előttem a hídon, azt nem bassza szíííjjel a tökötöket csőrös

is 2009.01.12. 17:09:50

jó hegyibringás = rossz szerető? akkor a Tour de Franc hegyimenőiről ne gondoljunk sokat?

Pelydzs 2009.01.12. 17:14:37

@dzsedi: Nem kéne a kocsiban rohadni és szmogot csinálni, amiben nemcsak Te, hanem mindenki más is megdöglik...

Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2009.01.12. 17:16:59

@Pelydzs: az tény, hogy nem mindenhová ajánlják, terepen meg nem vagy napi 8 órát nyeregben
@is: amióta Viagra meg Cialis van, ez nem kérdés..:)

Közöd?? (törölt) 2009.01.12. 17:17:55

orvosi vizsgálat nélkül is tudtam, hogy minden biciglis egy impotens geci

nyekk 2009.01.12. 17:23:13

@Pelydzs: 80 éves nagymamámnak is mondtam, hogy ne puhánykodjon, hanem Rákoscsabáról bicóval tekerjen fel a Svábhegyre a Szívszanatóriumba. Nagyon egészséges. Meg a jövő héttől én is a hátamon fogom kihordani a több tonna árut, kaját, amit Ti bicklisek is megzabáltok városszerte. Ha kiszállítja valaki...Mert sajnos a depó Bp-től 20 km-re van a prérin, és oda éppen nincs tömegközlekedés.

RustySpoon (törölt) 2009.01.12. 17:34:04

Értem már miért zabálják marok számra dopping helyett a tour de france versenyzői a viagrát.. két legyet egy csapásra :)

Egyébként ez már egy régi ügy.. mindenki tudja, hogy ha szorongatja a töködet valami akkor abból ilyen problémák lehetnek.. Lásd a '70es évek szűk farmerjai.. De a bicaj nyerge nem egészen értem milyen kárt tesz.. szerintem a prosztatát nyomhatja, arra meg vannak direkt lyukas nyergek.

nagybalázs 2009.01.12. 17:42:58

nyekk: tök jól látod: a város tele van a volán mögött ülő 80 éves nagymamákkal, akiket a hasukat gátlástalanul teletömő biciklisek megevtése kísér, miközben a szanatóriumba tartanak

dzsedi 2009.01.12. 17:47:25

Pelydzs: nem félek a haláltól, úgyis a menyórszágba jutok :)

csóróbringás 2009.01.12. 17:58:59

OFF: most megint mé jönnek ide trollkodni olyanok, akiknek semmi közük az egészhez?
na mind1, megpróbálok úgy tenni, mintha nem is olvastam volna a beszólásaikat.
ON:

kérdezzetek meg pár komoly bringást, pl a futárokat. napi 8 óra tekeréstől melyik impotens? semelyik. kényelmes, fotelszerű nyergük van? nem.

S-Works 2009.01.12. 18:02:36

Ha egyenes háttal ülsz (testsúlyod majd egésze a fenekeden van) a nyeregben és lazán tekersz beválhat az e fajta nyereg. De sportoláshoz teljesen alkalmatlan, ugyanis sebesre dörzsölné az ember combját.

S-Works 2009.01.12. 18:12:06

én egy másik kutatásról is hallottam, melynek a lényege az volt, hogy a puha nyeregben űlőnek a medence csont nyereggel kapcsolódó része belesüpped a szivacsba így a szivacs kitolódó része meg szépen körülveszi a csontot és hozzányomja az ereket, ezzel okozva zsibbadást.

a_tom 2009.01.12. 18:14:38

Végre valami jó hír, elvben szeretek biciklizni, de gyakorlatilag nem találtam még kényelmes nyerget, így leszoktam róla.(bár nemcsak ezért, konkrétan halálfélelmem is van az utakon)

Agyalap 2009.01.12. 18:38:37

Szeretem a "halálfélelmem van az utakon" beszólásokat. Már vagy 30 éve tekerek - remélem tudok is - de az autók között nem érzem ezt a félelmet. Nem cikázom, de szeretek nagyobb sebességgel menni. Kerékpárúton már valamit megpedzettem belőle - elémlöktek egy gyalogost, nem kicsit estem.
Ezekkel a nyergekkel viszont tényleg csak édesanyámat küldeném túrázni, kerékpározásra használhatatlanok.

Martian (törölt) 2009.01.12. 18:40:16

Keskeny, hosszú versenynyerget használok, nyáron sokszor 3.. 6 órát tekerek nyeregben... hosszú távon inkább megerősíti a mélyen ülő izmokat, ha az ember nem a farkán/golyóin ülve teker... a legjobban sok bringázás után szokott menni a szex.
:))
az más kérdés, hogy egy profi bringás tényleg túl sokat ülhet a nyeregben... de még mindig jobb a potenciál szempontjából erős vérkeringés mellett, mint egész nap egy széken az irodában.

Martian (törölt) 2009.01.12. 18:44:36

Videós oktatófilmjeinken lehet tanulni a városi forgalomban való bringázás technikáit:

www.digave.com/videos/

:-DD

Thyb 2009.01.12. 18:47:02

Az, hogy melyik nyereg kinek jó, azt a felhasználási terület határozza meg. Sem hegyi bringás sem pedig Outi-s nem fog csőr nélküli nyerget venni, mert a bringának nem olyan a geo-ja ami ezt kényelmessé vagy megfelelővé tudná tenni. Treking gépen lehet, hogy elmenne.
Közöd; tipikusan a te Őseid voltak azok akik csak akkor merészkedtek be az országba amikor már ekhós szekérrel lehetett közlekedni, mert törte hátsójukat a nyereg.
Nyekk; nem azokkal van baj, akik munkaeszközként használják a gépkocsit. Van akinek az ad kenyeret az asztalra. A gond az olyanokkal van mint 'közöd?' barátunk, aki mindenki mást nagyivben lesz@r, mert futotta neki egy 20 éves zsigulira és most a retyóra is azzal jár, holott a provident már külön irodát nyitott neki a közeli benzinkuton.

vakablak 2009.01.12. 18:48:18

Én többször voltam többhónapos biciklitúrán (3-6), és az egyébként szép, kényelmes, de keskeny és kemény nyereg hatására számtalanszor éreztem olyan zsibbadást a napi 8-10-12 órás (mínusz szünetek, persze) tekerések közben, hogy nem ritkán emiatt kellett megállni. Volt, hogy gyakorlatilag az egész medencém, fenekem, ágyékom-töröm elzsibbadt. Ezek az utak jellemzően nem kimondottan az erekció körül forogtak, így azt nem tudnám megmondani, hogy ilyen jellegű gondom volt-e (ill. lett-e volna), impotens mindenesetre nem lettem. Viszont a zsibbadás kimondottan kellemetlen, úgyhogy üdvözlöm azokat az újításokat, amik ezen a problémán javítani igyekeznek.

Agyalap 2009.01.12. 18:52:53

@vakablak: Mindenki döntse el, mi akar a kerékpárjával.
Ha órákat nyomod, fáraszt a görnyedt testtartás, vegyél karosszéket, ha haladni is akarsz, szükséged van a felsőtestedre is, marad a görnyedés és a csőrös. Persze akkor a tekerés miatt nem is jut a súlyod nagyobb része a fenekedre...

vakablak 2009.01.12. 19:06:44

Természetesen így van, mindenki döntse el, mit akar a kerékpárjával, kinek mi a legjobb. Én örültem volna, ha annak idején már lett volna ilyen nyereg, mert kipróbáltam volna, és lehet, hogy nekem bejött volna. Ha ilyeneket lehet majd kapni a kereskedelemben is, akkor ki is fogom próbálni, és baromira nem fog érdekelni, hogy kinek mi a véleménye róla, hogy akkor én most szerintük karosszékben vagy tolószékben vagy villamosszékben ülök-e, meg hogy görnyedek-e vagy a csőrt baszogatom-e a combom belső felével. A saját szubjektív hasznom szempontjából egy dolog számít csupán, mégpedig hogy nekem bejön-e, vagy nem jön be. Ez pedig csak a kipróbáláskor derül ki, ill. használatkor. Minden más csak rizsa.

Agyalap 2009.01.12. 19:11:27

@vakablak: Látod így van ez, nem vitatkozunk :)

Martian (törölt) 2009.01.12. 19:39:11

"Én többször voltam többhónapos biciklitúrán (3-6), és az egyébként szép, kényelmes, de keskeny és kemény nyereg hatására számtalanszor éreztem olyan zsibbadást a napi 8-10-12 órás (mínusz szünetek, persze) tekerések közben, hogy nem ritkán emiatt kellett megállni."

A kormány legyen legalább 10 centivel a nyereg szintje alatt, akkor jobban megoszlik a terhelés a fenék és a karok között. Ha időnként megálltok, a legjobb nyújtógyakorlatokat végezni.
Mászrészt a legjobb olyan tempóban tekerni, hogy egy kicsit a lábak levegyék a súlyt a nyeregről... persze SPD pedállal, körkörös hajtás esetén ez már nem olyan egyszerű.
És persze a testsúly is számít a nyomásnál, illetve a derék megterhelésénél...

"Ha órákat nyomod, fáraszt a görnyedt testtartás,"

Erre jó egy kényelmes könyöklő országúton.

Közöd?? (törölt) 2009.01.12. 19:47:44

szálljatok autóba nyomorékok! akkor nem lesz semmi bajotok

avus · http://avus.blog.hu 2009.01.12. 20:16:59

Tavaly 8300 km lett a vége, aminek jó része egy fapadon, de a városi bringámon lévő nyereg se egy pihepuha ágyikó. Ha az erekciós képességgel nincs hiba, akkor örülhetek, vagy ez képes lappangani? Zsibbadást, vagy egyéb kényelmetlenséget soha nem érzek.

petyo 2009.01.12. 20:21:44

Én gyakorlatban is szeretek biciklizni, de mire hazaérek úgy elzsibbad a tököm, hogy már simán tökön is rúghatnának azt se venném észre csak abból, hogy hanyatt estem.
Akkor most milyen nyereg a jó nekem és hol kapni?

Édes Anna 2009.01.12. 20:24:15

eszerint az USA-ban nincsenek nők a biciklis rendőrök között vagy az ő reproduktív szerveiknek nem okozhat kárt a nyereg vagy őket - ki sem merem mondani - nem is vizsgálták?

petyo 2009.01.12. 20:26:13

@Közöd: Nem áll már fel igaz kisbarátom. Na majd letöröm a tükrödet csak lássalak meg :)

petyo 2009.01.12. 20:28:21

@Édes Anna: A nőknek főleg belül van. Nincsenek idétlen golyóik, amiknek marha fontos a kicsit hidegebb mint 36 fok, és nem is részletezem. Szóval ha megnézed közelről, van ott egy kis különbség.

Bogyi 2009.01.12. 20:44:10

@Közöd??: Szerencsére a többségünk biciklizik és nem biciglizik, amint írtad. Így nem fenyeget az általad leírt probléma. Gondolom sokat ülsz az autóban, ha ennyire képben vagy. Látod még a hasi hájadtól a p@cs@det? Vagy már betöremkedett, mint a köldököd?

Inimma 2009.01.12. 20:50:39

Ugyan már minek védeni a rendőrök heréit? Aki rendőr, az ne szaporodjon! Pláne, ha amerikai!

Clinian (törölt) 2009.01.12. 20:54:36

@avus: Igen, képes lappangani, az erek és idegek csak ritkán halnak el azonnal. A zsibbadás mindenesetre jelzi, hogy valami nincs rendben - jobb, ha gondolkodsz erről, mint ha majd negyven körül döbbensz rá a dolog visszafordíthatatlanságára.

Itt egy másik tanulmány linkje a témában:
www.rido-cyclesaddles.com/bicycle-saddle-shape-affects-penile-blood-flow-c100055.html

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.01.12. 20:58:57

Nekem van két gyerekem. Akkor ez azt jelenti, hogy túl keveset tekerek? .-)

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.12. 21:08:49

a magyar rendőröknek sem ártana kicsit bringázni. pláne, hogy szerdától emelkedik az üzemanyag ára.

avus · http://avus.blog.hu 2009.01.12. 21:12:20

@Clinian: hát a jelenlegiekkel nem érzek zsibbadást. Semmi negatívumot nem érzek. Korábban volt olyan nyergem, ami jóval puhább, "komfortosabb" volt a jelenleginél, és annál határozottam éreztem, le is cseréltem nagyon gyorsan.

Portman 2009.01.12. 21:20:11

@dzsedi: Igeen, dzsedi, igeen.
A menyórszágba, pont.
@Közöd?: Hagyjuk.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.01.12. 21:48:23

Nekem olyan van, ami középen lukas.

terran 2009.01.12. 21:53:38

@Pelydzs:
hát jó aki 150nel gurul le a hegyről annak már a heréi jóléte biztos nem az első szempont :D

Bulvár Béla (törölt) · http://www.beststarstory.com 2009.01.12. 22:21:01

Comb ide, comb oda, ez még Pákónak is sok lenne. A fekete srác csak a vérnyomása menne fel....

PR32 (törölt) 2009.01.12. 23:04:44

Én úgy állítottam be az ülést, hogy kicsit alacsonyan legyen. Igaz, így nehezebb tekerni, de legalább a seggcsontomat veri szét az ülés. (Egyszer ütne tökön a nyereg, tutira eldobnám a kerót :D)

Perillustris 2009.01.13. 00:51:40

@Közöd??:

Az, hogy te nem tudtad felizgatni őket, inkább szerencse.

Reggie 2009.01.13. 01:21:43

Biztos kamu mert a kerekparozas egeszseges meg zold meg minden.

Édes Anna 2009.01.13. 02:48:47

@petyo: nem értelek.
a nők fontos vérerei vagy a csiklójuk nem nyomódhatnak a nyereghez/től és okozhatnak zsibbadást, érzéketlenséget etc?

Édes Anna 2009.01.13. 02:51:53

Már a cím is. "Tompa orrú nyereggel védik a rendőrök férfiasságát"
ergo rendőr= férfi

gratuláljak vagy anélkül is egyértelmű, hogy milyen ciki leírni egy ilyen mondatot?

Természetesen fontos a férfiak számára kialakított és ergonómiailag is korrekt nyereg, ez nem kétséges. De a nőknek is van ezzel problémájuk, nem is kevés.

Mike36 2009.01.13. 04:44:10

hát nemtom, volt olyan élményem, egész napos zötykölödős terepen biciklizéskor, hogy már délutánra szétverte a golyóimat az ülés, onnantól kezdve csak álltam a biciklin

Mike36 2009.01.13. 04:48:19

nekem a kezem szokott zsibbadni, illetvea mutató, középő és hüvelykujjam
na ez mitől lehet?

Thyb 2009.01.13. 07:17:11

@Mike36: lehet a nyarag beállitás távolsága, mert rossz szögben fekszik fel a tenyered, de lehet kormány, szarv vagy markolat ergonómia is. Kesztyűt is cserélhetsz, a hüvelyk ujj alatti párnázott rész is kihathat a kéz zsibbadásra. Ha jól sejtem, akkor ez a hüvelyk ujj alatt rész amit emlitettél. Nekem kesztyű és markolat csere oldotta meg a problémát.

puszgyusz 2009.01.13. 08:09:11

A kép bal felső sarkában lévő nyereg egészen megnyerő. Az én nyergem is hasonló, így van okom azt állítani, hogy sem a biciklizésben sem a szexben nem jelent problémát. Nyáron átlag 1,5-2 órát töltök a nyergen, az aszonyon meg annyit, amennyit csak bírok. Sajnos mostanában napi két fordulónál nem bír többet, de én így is imádom.

Thyb 2009.01.13. 08:23:19

@puszgyusz: Szerintem asszony nem bánja, ha napi 2 menet van. Feltéve ha mindkettő 10 órásra sikeredik. ;)

puszgyusz 2009.01.13. 08:47:44

Én igyekszem. Csak ott van van az a bizonyos időkényszer. Peace for every biker! However, let reckless motorists go to hell! They will, anyway.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.01.13. 09:29:13

@Fedor: Ha van két gyereked, az azt jelenti, hogy már nyugodtan tekerhetsz. :)

Amúgy én is tapasztaltam régebben ezt a zsibbadást hármashatárhegyi tekeréseim alkalmával, amikor felértem (montival). Hosszú távon biztosan nem előnyös. Később egy esés után vettem egy drágább géles nyerget, azóta nem emlékszem ilyenre. Valószínűleg szerencse dolga is, hogy egy adott nyereg anatómiailag mennyire passzol az alfeledhez.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.01.13. 09:37:57

@Édes Anna: Nem tudom miért kell azon megsértődni, ha egy tanulmány a férfiakról szól! Szerinted ha a mellrákról olvasok, akkor rögtön felháborodok, hogy már megint csak a női mellrákkal foglalkoznak? Biztosan vannak tanulmányok női nyergekről, sőt vannak női nyergek is. Ez a poszt viszont pont nem arról szól. Szerintem fogadd el!

Édes Anna 2009.01.14. 10:40:32

@Vitaminisiert:
Jajmár! Annyira nem erről beszéltem. A rendőr= férfi korlátoltságát tettem szóvá eredetileg.

(Amúgy a mellrák egyre gyakoribb a férfiak körében, az erről szóló cikkek rendre meg is említik ezt. Amikor meg nem, azt ugyanúgy "sérelmezem".)

Köszönettel fogadom, ha linkelsz női nyeregről szóló tanulmányokat.

Vidéki 2009.01.14. 10:42:16

Ha kitalálnák az olyan nyerget, ami a "herehimbálás" lehetőségét is biztosítaná, a mi rendőrségünk is potenciális vevő lenne rá.

Laciii 2009.01.14. 11:21:54

Édes Anna, te vagy aki korlátoltan szemléli a dolgot, nem kell ott is sovinizmust keresni ahol nincs, szerinted tompa orrú nyereggel egy nőnek mégis a miét védenék :)

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.01.14. 16:08:26

@Édes Anna: Szóval szerinted oda kellett volna írni, hogy itt férfi rendőrök férfiasságáról van szó? Hát, én eleve feltételeztem (és reméltem), hogy nem a rendőrnők férfiasságát akarják ennyire megóvni. Mindenesetre ezentúl követeljük az egyenjogúság nevében, hogy amikor a herékre gyakorolt hatást vizsgálják, akkor is vonjanak be nőket a kontroll csoportba! :)

Abban teljesen igazad van, hogy vizsgálni kell a nyergek hatását nőkre is. Vizsgálják is a nyereg gyártók, ezért is kínálnak nyergeket kifejezetten nőknek. Rengeteg linket lehet találni a témában. (Pl. Google: "bicycle saddles women")

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.01.14. 23:33:14

@Mike36: Thyb jól mondja. Nekem is szokott zsibbadni a tenyerem, de csak az egyik kesztyűmben, a többiben nem. Valószínűleg pont ott vastagabb/keményebb, ahol nagyobb ér megy a tenyeremben.

krampam 2009.01.17. 20:07:01

Szerintem ez az Édes Anna egy férfi, csak nő akar lenni...
Tudjátok:
"-Gyereket akarok!
-És miben akarod kihordani? Egy szatyorban?"

Szóval szánalmas szegény. Taigetosz pozitív...

StopSzmog 2009.01.20. 21:35:39

Impotenciát okoz a biciklizés?
www.zoom.hu/cikk.php?cikk=28745

Egy versenyszerűen kerékpározó sportolónál érműtétet kellett végrehajtani, hogy visszaállítsák merevedési képességét.

Kétféle kerékpáros létezik, ragadtatta magát szélsőséges kijelentésre Irwin Goldstein urológus: aki már impotens, illetve aki az lesz.

Egy vizsgálat azt állította: a kerékpározók között négyszer annyian küzdenek merevedési zavarokkal (4,2 százalék), mint a futók között (1,1 százalék), és kétszer annyian (2 százalék), mint az úszók között.

Az ülés és az ülésmód helyes megválasztása csökkenti a kockázatot.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.01.21. 02:55:52

@StopSzmog: "a kerékpározók között négyszer annyian küzdenek merevedési zavarokkal (4,2 százalék), mint a futók között (1,1 százalék), és kétszer annyian (2 százalék), mint az úszók között." És ez a 4,2%-1,1%-2% hányadrésze azokénak, akik egyáltalán nem mozognak, és emiatt elhíznak és szív- és érrendszeri betegségekben szenvednek?
süti beállítások módosítása