Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Biciklilift a járdába rejtve felhúz a hegyre

2008.12.29. 13:39 - kirk kapitány

Egy hegyvölgyes város is tehet némi pénzzel és ötlettel valamit a biciklizés fellendítéséért.

Mint például Norvégia harmadik legnagyobb városa, Trondheim.

Tizenöt éve működik a Trampe névre keresztelt biciklis lift. A városvezetés tudatosan állt neki a kerékpár-forgalom növekedését segítő tervek megvalósításának, és amikor úgy látták, hogy a bicikliúthálózat nem elég, megterveztek egy 300 méter hosszú pályát, amely megkönnyíti a feljutást a város nagy részét kitevő dombra. A bringás rááll a járdaszegélybe rejtett kötélpályához rögzített lábtartóra, és fél lábbal a kerékpáron erőlködés nélkül fent van a meredek dombon.

Címkék: norvégia bicikliút biciklilift

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr78846870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freddyD 2008.12.29. 13:49:56

Ez rohadt nagy!

Azt hiszem ilyenre itthon hiába várnánk

Walter Melone (törölt) 2008.12.29. 14:01:15

a futóknak pedig mozgólépcsőt építettek?
:-DDD

nemlak 2008.12.29. 14:12:58

Nagy ötlet, de nem annyira egyszerű ám a használata, mint elsőre látszik.
Van itt videó arról, hogy mit össze lehet vele idétlenkedni:
napielet.hu/napi/rovat/kerekpart/3355/biciklilift
Mókás!

Wuff 2008.12.29. 14:24:18

@nemlak:

A filmecske végén azért láttad, hogy a pirosruhás kiscsajt hogy elüti a szembejövő autó?

csóróbringás 2008.12.29. 14:41:59

ugyanmár, a mokányak felmennek fixivel 7 méteres áttétellel :D
(én nem)

Ted Striker 2008.12.29. 14:50:02


Szvsz a használata nem tűnik bonyolultabbnak a sílifteknél: és azért abból is szép sok kiesést lát az ember :-)

Pista Bácsi 2008.12.29. 15:00:05

Aha.....

És miért nincs ilyen az autópályákon?!?!

Csak beakasztom az autót a hevederbe és huss!

Ha jól tudom, akkor Lisszabonig van autópálya, addig akár alhatnék is egy jót :-)))

Közöd?? (törölt) 2008.12.29. 15:01:40

gratula, azt állandóan ugattok mekkora egészséges mozgás a bicikli és lefossátok a bokátok egykis lejtötől, pár év és minden bickilis mai nagyvagány 50 köbcentisel fog járkálni.

yooccoo 2008.12.29. 15:01:52

hát igen, végülis a biciklit attól még tartani kéne :))

midnight coder 2008.12.29. 15:06:33

Ez az evolúció. A következő lépés annak felismerése hogy egyszerűbb motort szerelni a kerékpárra mint az utat felszerelni motorral. Így megszületik a Dongó. A következő lépés annak felismerése hogy jobb egy picit masszívabb váz ahol a motornak is stabilabb helye van, és megszületik a robogó. Ezen ráadásul már ketten is utazhatnak, igaz ehhez már nagyobb motor kell. Ezzel azonban még mindig van egy kis gond: csak két személy utazhat rajta. De jön a következő találmány: az oldalkocsis motor. Ez már majdnem jó, de az utasokat fújja a szél, veri az eső - de ha csinálunk neki egy kis vászon burkolatot akkor már meg is van a Velorex. Ez már majdnem praktikus, de lehet ezt jobban is csinálni - és már el is jutottunk a Trabanthoz. Innen pedig már csak egy ugrás az autó...

gixer 2008.12.29. 15:12:51

Közöd?? 2008.12.29. 15:01:40
öööö csak megjegyezném nem lejtő lesz az, hanem emelkedő...

Közöd?? (törölt) 2008.12.29. 15:16:55

mind1 kétirányú rajta a forgalom:-)

avus · http://avus.blog.hu 2008.12.29. 15:42:50

Közöd, ha nem lennél olyan sötét, mint amilyen vagy, rájöhetnél, hogy vannak idősebbek is, meg kisebb állóképességgel rendelkezők, akik síkon még vígan eltekernének, ha nem lenne emelkedő. Nyugodj le, engem akkor sem fogsz látni ilyen cucc használata közben, ha minden utcába raknak egyet.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.12.29. 15:45:25

Se bicikliutak, sem a robogósoknak/motorosoknak kialakított sávok/előnyök - először pár kisebb dolgot kéne megvalósítani...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.12.29. 18:57:56

@Közöd??: Menj föl naponta egy kisebb hegyre - pláne, hazafelé -, aztán mondogasd a hülyeségeidet. (Nem, én nem járok hegyre naponta, de párszor megtapasztaltam, milyen. Majdnem belehaltam, pedig nem tegnap kezdtem biciklizni.) Emellett a biciklizés nem kötelezően csak a sportról szól, hanem életérzés és közlekedési mód is.
süti beállítások módosítása