Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nem pár kilométer, 50 ezer mérföld

2008.12.15. 14:28 - kirk kapitány

Miközben Magyarországon néhány kilométeres tételekkel mérhető évente a kerékpárutak gyarapodása, az Egyesült Államokban egy olyan program megvalósításán dolgoznak nagy tempóban, amely 50 ezer mérfölddel, azaz körülbelül 80 ezer kilométerrel növeli a biciklibarát közlekedési útvonalak hosszát.

Az államközi bicikliút-hálózat egységes rendszerbe foglalja a jól járható mellékutakat, ösvényeket, kisforgalmú vidéki útszakaszokat, hogy megadják a lehetőséget a hosszútáv bringázás felvirágzásának. Az igazság persze az, hogy egy ilyen méretű vállalkozás az Egyesült Államokban sem tartozik a szokványos beruházások közé (bármennyire is alkalmas a magyar állapotok megszégyenítésére), az AP szerint a maga nemében a 30-as évek autópálya-építési hullámához hasonlítható.

Kanadában tavaly fejezték be a 4200 kilométeres Zöld utat. Az 80 millió kanadai dollárba került.

Címkék: bicikliút

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr57824213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyari mikulas (törölt) 2008.12.15. 15:54:08

Csak a tisztanlatas kedveert, a "bike route" es a "bike path" mast jelent, az elobbi olyan kozut, amit kerekparosoknak (is) javasolnak hasznalni, nem kizarolagos kerekparut, az a bike path.

Itt nem annyira kerekparut epitesrol van szo, hanem kerekparral javasolt kozutak es kerekparutak rendszerenek felterkepeseserol.

www.americantrails.org/resources/trans/usbikeroutes07.html

rwarn17588.wordpress.com/2008/11/07/plan-approved-for-interstate-bicycle-routes/

tamas (aki a nagy viz tuloldalan bringazik)

limbekcs 2008.12.15. 15:59:32

itthon ami új kerékpárút készül, annak is csak a megépítésére jut pénz, karbantartásra már nem. pl. az Egér út melletti darabot úgy benőtte a bozót két oldalról, hogy egyetlen bringás is alig fér el, nemhogy két bringás+gyalogosok. a díszburkolatot felnyomták a gyökerek, néhol meg méteres szakaszokról teljesen elhordták más típusú gyökerek.

máshol is, ha nagy ritkán füvet nyírnak, neadjisten sövényt, a nyesedéket otthagyják hetekig.

mindegy, a statisztikákban már benne van, hogy megvan x km kerékpárút, enjoy!

georg 48 2008.12.15. 16:32:18

Ami jó állapotban van, azt sem használják az honi bringások. Valamit örökké kitalálnak. Nem jó a vonalvezetése, rájuknyitják az ajtókat, nekik világoszöld aszfalt kell, mert az nyugtatja a szemet, stb. Valószínü, hogy Amerikában nem így működik. Lehetségesnek tartom azt is, hogy ott megbüntetik a kerékpárost, ha nem a kijelölt kerékpárutat használja/egyébként itt is van egy érvényben lévő KRESz. előírás erre/.

Dr. Trebitsch 2008.12.15. 16:56:32

nem, georg. Ahol van bringaút, és nem akarják, hogy a főútvonalon cangázz, ott külön táblával megtiltják.

Bár szerintem a biciklisták boldogan használják a kerékpárutat, ha van és használható. Én legalábbis, de mások is szerintem - miért is tekerne valaki az autók között, ha nem muszáj?

Martian (törölt) 2008.12.15. 16:57:55

georg 48
Ha neked lakóparki lakást kínálnak, de kiderül, hogy ez valójában a nyóckeres gettó közepében van, te is hirtelen válogatós lennél.
Nincs szükség bármilyen áron akármilyen kerékpárutakra (pénzt kidobni "kipipálós-díszletezős" alapon). A jelenlegiek jó részéről is inkább lebeszélném a bringásokat - autós szemmel nézve is!

georg 48 2008.12.15. 17:07:50

Nos, figyeljetek! Zuglóban lakom, közel az Örshöz. A Bánki D u. a Nagy Lajostól, a Róna u. ig vezet. Gyönyörűen kiépített kerékpár u van, nem csak autós szemmel, de a bringások is dicsérik. A gyalogosoktól is kb. egy méter választja el. Arra járok majd minden nap autóval. Rendszeresen akad olyan bringás, aki az úton megy/ figyelem, táblával jelölt kerékpárút/! Persze, ettől még nem dőlne össze a világ! De, ha reggel ott tököl a kukáskocsi és szembejövő forgalom van, igazán felmehetne a kerékpárútra a cajglis, mert nem lehet miatta előzni. Egyik nap rádudáltam valamelyikre, a róna u sarkán utólért és leköpte a kocsimat. Ennyit, a kulúrált biciklisekről.

mement 2008.12.15. 17:17:00

Georg 48

Ne mar, agressziv tusko modjara viselkedsz es csodalkozol hogy lekopnek? Ami bicikli utrol te beszelsz az egy sima jarda ami kicsit szelesebb, bringagyalog ut. Egyszeruen inkabb ne ulj autoba, de semmien eszkozre ha tenyleg keptelen vagy esszel felfogni miert veszelyesek es miert nem hasznaljuk... Botrany hogy 2008 ban meg van ember budapesten akinek ezt el kell magyarazni.

Dr. Trebitsch 2008.12.15. 17:18:09

vasziszdasz kulúrált???

georg 48 2008.12.15. 17:41:42

Figyu. mement! Én nem sértegettelek, de ha nagyon akarod elküldhetlek anyádba! Azt áruld már el, milyen búbánatos szentszar út kell nektek? Igen, sima! Ennyi, Ezen kívül még mi a picsa kéne még? Persze, ha neked ezen kívül még van valami óhalyod, szólj, megdumáljuk, megkapod.

evp 5.5 2008.12.15. 17:48:38

A dudalas es a valaszkopet nincsen egyensulyban. Ez ilyen kopesert vertem nyakon egy bicajos futart NYC-ben. Csupan a miheztartas vegett, en is bicajozom,rendszeresen, de nem kopkodok.

mement 2008.12.15. 17:53:44

Georg 48

Peldaul olyan mint ami az Alkotmany utcaban van. De ezt mar mas is mondta neked mashol. Mit adott it az ertetlen folyton?

mement 2008.12.15. 17:55:10

evp 5.5

Job ha lekopi mintha lerugja a tukrot...:) (Johogy egyik sem toleralhato, de a nepnevelos dudalos kocsog is nagyon zavaro tud lenni)

evp 5.5 2008.12.15. 18:06:48

Hatezaz. A bicikli nyergebol sokszor tenyleg ugy tunik, hogy a dudalos " nepnevelo kocsog", pedig lehet, h. csupan fel akarja hivni a bringas figyelmet. Tobb megertes kene mindket oldalrol, nem rosszindulatot feltetelezni zsigerbol.
Gondolom ez is kialakul majd...csupan ido kerdese.

Viking 2008.12.15. 18:32:14

A Bánki Donát utcában kiépített "kerékpárúttal" a legnagyobb baj az, hogy teljesen felesleges. Kisforgalmú zöldövezetben egy ilyen csodával csak a keresztező járművek vezetőinek figyelmét terhelik, már aki figyel rá. Két éve rendszeresen jártam arra, akkor még nem nagyon szoktak.

Amelyik kerékpáros az úton megy, leginkább két dolog miatt teszi:
- a járdán kiépített kerékpárút nagyon döcögős, főleg a kereszteződéseknél. A lombok élvezetére kiválóan alkalmas, de közlekedésre egyáltalán nem.
- A kerékpár jármű, az úton a helye.

Kedves Georg! Igen, igazad van, valóban mindig panaszkodunk. Szeretnélek viszont kérni, hogy legközelebb ilyenkor ne dudálj, mert abból a másik jármű vezetője nem ért meg semmit. Légy türelemmel.

Amúgy pedig miért jogos, hogy te úgy akarsz tudni hamarabb előzni, hogy cserébe valaki másnak lassabban kell haladnia a járdán?

Martian (törölt) 2008.12.15. 18:41:44

"Egyik nap rádudáltam valamelyikre, a róna u sarkán utólért és leköpte a kocsimat."

Mindenképpen bunkóság a bringás részéről.

is 2008.12.15. 18:46:31

ez a magyar társadalom. tíz év alatt jutottunk ide. aki dudál, az biztos köcsög, aki megérdemli, hogy leköpjék, meg lerúgják a tükrét. aki az úton bicilizik, az biztos félnótás, debil, ait dudálással kell megnevelni.

egyébként két normális magyar ember volt mindekttő még 10 éve.

Martian (törölt) 2008.12.15. 18:47:50

"A Bánki D u. a Nagy Lajostól, a Róna u. ig vezet. Gyönyörűen kiépített kerékpár u van, nem csak autós szemmel, de a bringások is dicsérik."

Ismerem és több okból is tipikus példája a balesetveszélyes bringautaknak. Pl. a mellékutcából a Bánkira kanyarodó utós számára beláthatatlan a kétirányú bringásforgalom, még akkor is, ha nem feledkezik meg a keresztező sávokról. Némi próbálkozás után lemondtam a használatáról, amikor arrafelé vitt a dolgom.

Perillustris 2008.12.16. 00:14:01

"A dudalas es a valaszkopet nincsen egyensulyban."

Így van. Előbbi szabálysértés és indokolatlan használata veszélyezteti a közlekedés biztonságát.

Busi 2008.12.16. 12:26:11

Én csak annyit szeretnék hozzászólni, hogy míg ezek az állapotok Budapesten élnek, addig a kissebb városokban egész más felfogással állunk a bicajúthoz. Én Kalocsán lakom, és most húztak fel a főbb utak mellé kerékpárutakat. Soha senkit nem köteleztek a használatára, mégis minden bicajos rajtuk közlekedik. Talán képesek voltak maguktól belátni, hogy így nem löki fel őket az autó előzéskor, vagy hogy nem veri rá az összes mocskot a mellette elhaladó furgon, nem tudom. A bringások ha úton mennek a kresz minden szabálya érvényes rájuk is, de sajna arra nincs garancia, hogy valaha is tanulmányozták ezeket a szabályokat. Ebből szokott a legtöbb probléma adódni (főleg, mikor bringával előznek álló gépeket). Mellesleg én mindig rádudálok vagy rávillantok a bicajosra, ha előzöm és szükséges, hogy ne érje meglepetés.

kaszi 2008.12.16. 12:50:20

Busi, jobb lenne ha nem dudalnal / villantanal ra a bicajosra mielott elozod, mert ahogy mar megjegyeztek, a duda arra valo hogy veszhelyzetben hasznaljak.
Ha ki tudod 1m-re kerulni minimu, akkor mennj, ha nem , akkor varj amig lesz eleg hely. Mindettol fuggetlenul ertekelem a jo szandekodat!
Es orulok hogy Kalocsan nyugi van, Szeged kornyeken pl nem ez a helyzet...

Udv,

K

StopSzmog 2008.12.17. 00:08:37

Ha már Szeged szóba került, itt egy elég dilettáns cikk:
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/vigyazat_biciklis_az_uttesten/2081185/

a kommentekből kiderül. hogy a biciklisek se értik mindig, hogy miért jobb nekik az úton : (

StopSzmog 2008.12.17. 01:05:02

Különbe' is: komplett közösségeket lehet biciklire építve megszervezni és fenntartani, lásd
www.bicyclecity.com/
süti beállítások módosítása