Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nemzetközi kerékpáros-konferenciát hívtak Budapestre

2008.12.05. 14:35 - Földes András

A világ legnagyobb kerékpáros-konferenciájának meghívásával bírná rá a Magyar Kerékpáros klub (MKK) Budapest vezetőségét a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére. A Velo-City megrendezése ugyanis jelentős figyelmet irányít az adott városra, számolt be az MKK vezetője, László János. Az 1000-1200 szakember látogatása hosszú távon is segít a régiónak. A konferencia rendezésének egyik feltétele ugyanakkor a város kerékpárbaráttá tétele.

 
Budapest a napokban adta be pályázatát, amelyben vállalta, hogy kerékpársávot épít a Kiskörút mindkét oldalára, a József Attila utcába, a Margit hídra, kidolgozza a kerékpárkölcsönző rendszerét, továbbá B+R parkolókat épít, azaz kerékpártárolókat helyez el a HÉV-megállókban, a metróknál és nagy tömegközlekedési csomópontokban, ismertette László János.
 
A civil szervezet vezetője hangsúlyozta, a cél nem az, hogy mindenhová bicikliutat építsenek, hanem hogy kerékpárbarát közlekedési rendszer alakuljon ki. A belvárosban a biciklisek számára kétirányúvá tegyék az egyirányú utcákat, tárolókat építsenek vagy kidolgozzák a buszsáv használatának rendszerét.
 
Az MKK vezetője szerint Budapest esélyei jók, mivel december 11-től 13-ig Budapesten tartja gyűlését az Európai Kerékpáros Szövetség. Ekkor dől el, hogy a jelentkezők közül melyik három város az esélyes. A végleges döntés márciusban születik meg. A hivatalos bejelentést májusban teszik meg az idei konferencia színhelyén, Brüsszelben.
 
A magyar pályázat Budapest és a régió fejlődő jellegére épít. A Kerékpáros klub vezetője szerint a kelet-európai országok hasonló adottságokkal rendelkeznek, és a cél az, hogy olyan programot dolgozhassanak ki, amely akár egymást segítve teszi lehetővé a kerékpáros közlekedés fejlesztését. A program olyan kérdéseket vet fel, mint például hogy mennyiben adaptálhatóak a nyugat-európai megoldások, továbbá hogy az ott már elavultnak számító rendszerek régiónkban kihagyhatóak, vagy azok szükséges állomásai a fejlesztéseknek.
 
A 446 ezer eurós költségvetésű rendezvényt szponzori támogatásokból és a regisztrációs díjakból fedezik, amelyhez a főváros vállalna garanciát.
 
Arra a kérdésre, hogy a közben lezajló választások nem hozhatnak-e alapvető változásokat a tervben László János elmondta, a tervezetet a fővárosi közgyűlés egyhangúan elfogadta, és minden párt fővárosi frakciójának vezetője aláírásával is nyomatékosította a támogatását.
 
Felvetésünkre, hogy mi lesz a garancia a városi ígéretek betartatására az MKK-vezető annyit mondott: továbbra is mi, a biciklisek leszünk a garancia. Ahogy a tömegdemonstrációkkal eddig is sikerült eredményeket elérni, most is a nagy nyilvánosságot választanák, ha úgy érzik, a főváros kifarolna ígéretei mögül.

70 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr60805941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.12.05. 16:54:45

Garancia? Politikusi igérgetésre? Ugye vicceltek? :(

is 2008.12.05. 18:29:42

Tök jó, de mikor lenne ez a konferencia, ha választás is van közben? 2010, 2011, 2012, ...?

ISTi 2008.12.05. 19:31:22

az idei konferencia színhelyén = a jövő évi konferencia helyszínén... szerintem ez lett csak elírva, ugyanis kétévente rendezik

köpőcsésze 2008.12.05. 19:50:52

Jó, jó, hogy konferencia, de konkrétan mitől lesz jobb attól biciklizni itt?
Azok a szponzorok nem akarnak azért a 446 ezer euróért inkább bicikliutat építeni?
A főváros vállal garanciát??? Demszky szava (írása) kinek garancia?

backflip 2008.12.05. 22:35:50

MKK: Nu, ilyen reakciókkal sokra mentek. Ha 80ezren kimentek tolni a bringát min. 8 értelmes mondat lehetne, nem ?

Édes Anna 2008.12.05. 22:59:34

Sevilla és Prága a két másik jelölt.

hensen 2008.12.06. 03:55:24

már megint lázadnak a bringások
Végre tudomásul kellene venni, hogy túl van zsúfolva a város! Biciklizésre alkalmatlan. Az autók sem férnek el!
Aki tekerni akar menjen ki vidékre. Ott maszk nélkül élhet egészséges életet.
Aki meg ragaszkodik a város zsúfolt büdös zajához, az nem normális ha bringára ül.

hensen 2008.12.06. 03:56:13


Ja, és ha már Bp-en bicikli, bevágnám az összeset kresz tanfolyamra, rendszámtáblát a vasakra,kötelező felelősségbiztosítást, na azok megtanulnka a kreszhez alkalmazkodni, amelyik meg nem használ rendszámot és arcoskodik sittre vágni! Garantálom hogy megoldódna a biciklikérdés, nem is lenne olyan fontos a kétirányű bicikliút

georg 48 2008.12.06. 08:20:04

Ezen a konferencián az is napirendre kerül, hogy ahol kijelölt, ill. kiépített kerékpárút van, ott kötelesek használni azt, a bringások? Rohadt jó lenne. Azt már kiszámolta valaki, hogy a sok kiépített kerékpárut feleslegessége hány milliárd kárt okozott ? Egyszer írtam, hogy hogyan lehetne rákényszeríteni a kerékpárosokat a normális közlekedésre. Azt válaszolták, hogy fasisztoid, diktátori hajlamaim vannak.

kispista4 2008.12.06. 08:27:19

aki nem bringázik (nem is akar) és úgy látogatja ezt a blogot, az szerintem veszélyes a bringásokra (disszonancia csökkentés miatt teszi) itt megírhatja mér' ütné el mindet

midnight coder 2008.12.06. 08:44:18

Alapvetően a kerékpárút építés hasznos dolog, de a legnagyobb gond szvsz az hogy nem lehet hova letenni a biciklit. Nem is annyira a célnál (bár ott is gond) hanem Pl. a lakótelepi panelekben. Az ember nem szívesen hurcolja fel-le az emeletre, lakásba, pláne vizes/sáros időben. Ahhoz hogy a bicikli életképes alternatíva legyen kellene valamiféle "garázs" az utcára ahová le lehet rakni éjszakára a bringát anélkül hogy szétlopnák. Csak ehhez ugye pénz kellene meg hely meg szándék. Hely - legalábbis a lakótelepek környékén - még csak-csak akadna. De a többi szerintem soha nem jön össze.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.12.06. 08:59:02

Hensen, ha túl van zsúfolva a város autókkal, akkor az a megoldás, hogy üljünk mi is autókba? Tényleg ennyire sötét vagy?
Budapesten naponta százával hagyom le a dugóban rostokló autókat kényelmesen(!) biciklizve. Mire is alkalmatlan a város?

georg 48 2008.12.06. 09:25:46

Kispista! Úgylátom, neked tulajdonképpen az lenne az elfogadható, ha csak bringások írnának. Egyszerü, kell nyitni egy olyan blogot. Szavaidból kitűnik, hogy emlékszel arra, hogy tennék rendet a bringások közt!

avus · http://avus.blog.hu 2008.12.06. 10:33:36

hensen agya meg gondolkodásra alkalmatlan, mert ami nincs, azzal nem lehet gondolkodni :).

mement 2008.12.06. 10:48:51

Georg 48
A bringa utak 80 szazaleka hasznalahatatlan, eletveszelyes fos, amit raadasul sok esetben nem is vagyunk kotelesek hasznalni, ha a bicikli utakba belekodolt baleseteket, es veszelyt, magadtol nem vagy kepes meglatni akkor inkabb jobb ha semmivel nem kozlekedsz es nem osztogatsz atgondolatlan ostoba gogos tanacsokat.

törpe lucifer 2008.12.06. 11:47:44

Talán arra is rá kéne venni a várost,hogy a bringautakat tartsa karban.Egyszerűen lehetetlen közlekedni rajtuk.Szar,keskeny,a fák gyökerei iszonyú huplikat csinálnak,(Kellemesen nagyot lehet bukni),felfagyott,a bokrok benyúlnak a feléig sok helyen.Szerintem amit megépítettek,annak sincs gazdája.Én használnám a saját biztonságom érdekében,de legtöbbször inkább az életveszélyes főutat választom.Ott se tudsz tisztességesen lehúzódni,mert 50 méterenként kanálist és egyéb akadályokat kell kerülni.A búszsávok szintén fel vannak gyűrődve,az sem életbiztosítás.
Gazdát a bringaútnak.

Jasperek 2008.12.06. 12:17:43

Kedves hensen!
Hogy én téged hova vágnálak be és és milyen zárt intézménybe at megint más kategória:)
Feltehetően hamar nem engednének ki még akkor sem ha rendesen szednéd a gyógyszert!
Miért áltaánosítgatsz össze -vissza ? A sok tévhit,előítélet.Persze nekem is van:) de nem ugrok a másik torkának és nem fikázom őket.
A_B_C_joggosítvényom van 21 éve és rendszeresen használom is és a kerékpárt is.Balesetmentesen.Hidd el a bringások igen nagy többségének van jogosítványa.Ismerik a kreszt.Tudják jól ,hogy amit tesznek szabálytalan.Mint ahogy az autósok is a motorosok a gyalogosok is tudják ,hogy szabálytalan sőt TILOS amit tesznek ,de nem foglalkoznak vele olykor, tisztelet a kivételesen szabályosan közlekedő kisebbségnek.
Jól jegyezd meg ,1X mondom:Aki szabálytalankodik annak általában tök mindegy ,hogy gyalog ,biciklivel vagy kocsival teszi!!
Sok sikert!

georg 48 2008.12.06. 12:38:35

Kedves mement! A közutakba is be van kódolva a balesetveszéyl! Úgyhogy, mi autósok követeljük, hogy a Rákóczi utat szélesítsék ki legalább duplájára! Meg a Kőrutat, a Kerepesit, stb. A bringások mindenben hibát találnak. Ha túl sima az aszfalt az a gond. Ha szürke, nekik világoszöld kell, mert az nyugtatja a szemüket! Adnék én nekik olyant, hogy megfeszülnének!!

saq 2008.12.06. 12:53:34

azt tudtátok, hogy hansen kiskutyákat szokott megdugni?

saq 2008.12.06. 12:54:29

georg geci,
akkor add meg a telefonszámodat, és lejátszhatjuk ezt az "adást" meg "megfeszülést"

saq 2008.12.06. 12:55:26

ja és georg geci, takarodjál ki a városomból a pöfögő autóddal! te mit szólnál, paraszt, ha én is az orrod alá pöfögnék mindennap?

treffhetes 2008.12.06. 13:21:30

őszintén szólva több dolgot nem értek.
1. miért baj a biciklisnek, hogy az autós bent ül a kocsijában és nem vele teker? Miért kell rá haragudni?
2. Az autósnak miért baj, hogy a biciklis elteker mellette a dugóban? Irigykedik?
Vagy egyszerűen mindenkinek van tapasztalata tapló, bunkó biciklissel, autóssal? Mert ez szerintem nem szabályozási kérdés. Az összeférhetetlenekkel úgyse lehet semmit csinálni.

Más. Az autósok közvetlenül is finanszírozzák az utak építését, karbantartását (súlyadó, benzinben útalap, stb). A biciklisek mit finanszíroznak? Utat építenek a két kezükkel? vagy festenek? Vagy csak pofáznak?

avus · http://avus.blog.hu 2008.12.06. 13:28:01

saq, az a baj, hogy színvonalban még alá is mész georgnak és a többinek.

saq 2008.12.06. 13:28:20

treffhetes köcsög, énis fizetek adót, amiből töbek között utat építenek. de felteszem a kérdést, te fizeted az én orvosi ellátásomat, amikor szétbaszod a városi levegőt a püffögő szaroddal?

szerinted egy bicikli milyen mértékben károsítja az az utat? és egy autó? vagy egy teherautó? szívesen fizetek súlyadót a tíz kilós bringám után :DDD
te meg fizess az ezerötszáz kilós kocsid után. bumburnyák

saq 2008.12.06. 13:28:51

avus mehet a matek!

skinhead88@gmail.com ide írjál!

avus · http://avus.blog.hu 2008.12.06. 13:33:53

Treffhetes, te szoktál fizetni a járdáért? Vagy nem használod, esetleg beszállsz építeni a két kezeddel, vagy fested? Vagy csak pofázol?

Egyébként nagyon szívesen beszállok, alig várom, hogy arányosan megadóztassanak a 11 kilós bringám után súlyadóval. A benzinből kimaradnék, én olyat nem használok, és a bringám a levegőt sem szennyezi, tehát a légszennyezettség okozta mindenféle károk kifizetéséből inkább kimaradnék, ha nem haragszol.

treffhetes 2008.12.06. 13:35:28

kedves saq,

nem őríztünk együtt disznót ezért egyáltalán nem gondolom, hogy ilyen hangot megengedhetsz magadnak. Szerintem nem adtam rá okot.

A hozzájárulás meg egyáltalán nem feltétlenül pénzügyi kellene, hogy legyen. Felmerült már annak a lehetősége, hogy pl. bizonyos kerékpáros utakat a város megépíti, a karbantartását meg kiadná valamilyen kerékpáros egyesületnek?
Mindenki jól járna. A város olcsón jó minőségű utat kapna, a biciklisek meg olyan utat, ami nem annyira balesetveszélyes, karbantartott, stb.
Biztos másnak is eszébe jutott már, csak kérdezem

saq 2008.12.06. 13:41:50

ja értem, trefike, te mondhatod, hogy mi csak "pofázunk" és nemfizetünk semmit, ingyenélő szarok vagyunk. ha valaki visszaszól, akkor meg egyből elkezdesz hisztériázni

saq 2008.12.06. 13:47:51

de egyébként igazad van! szerintem is fizesenek a biciklisek a bringaútér, fizessenek a gyerekek a játszótérért, fizessenek a sérültek a rámpahasználatért, a vakok a füttyögő lámpákért!

treffhetes 2008.12.06. 13:48:00

kedves avus,

Ahogy gondolom, te is én is fizetek a járdahasználatért. Úgy hívják, hogy szja, meg a cégem iparűzési adó néven fizeti a fővárosnak. Valamint mindenki fizet, csak valaki után az állam (diákok, nyugdíjasok, stb.)
Az autósok ezen felül is fizetnek. Nem is keveset.

Nekem igazából az a véleményem, hogy ha ennyi ember fel tud szólalni a bicikliutak mellett, akkor talán hatékonyabb lenne, ha azt mondaná, hogy ő is tenne érte valamit értük. És ha ezt a törvény nem engedi, akkor azért kellene hajtani, hogy lehessen.

saq 2008.12.06. 13:58:21

IGAZAD VAN TREFI! ezek csak pofáznak és ellopják így az autósok pénzét! csak az autósok fizetnek jövedelem adót! senki más! és abban is igazad van, hogy mindenkinek hálával kéne rád tekinteni, hogy telepuffogod a várost minden nap!

avus · http://avus.blog.hu 2008.12.06. 13:59:48

Kedves treffhetes

Én pedig úgy gondolom, hogy az élhető városért nem kellene külön fizetnem, azt megfizetem az szja-val. Speciel inkább úgy gondolom, hogy igenis az legyen extrán megadóztatva, aki egy várost élhetetlenné tesz. Ugye te sem gondolod, hogy a szmogért, és az általa okozott károkért, a zajért, és az utakon keletkező évi többezer halálos áldozatért, baleseti sérültért, rokkantért a kerékpáros akármilyen szinten felelőssé tehető?

Az autós fizet, nem is keveset, és ez így van jól. Mert ami kárt okoz, azt nehogy már kollektíven álljuk.

mement 2008.12.06. 14:01:41

Georg 48

A ketto nem ugyanaz, a legtobb problema a jardara festet utakal van, veszelyezteti a gyalogot, holterbe kenyszerit, es a keresztutcanal ahol megkene adnod az elsobseget, amit neha tabla is jelez, ott az esetek 99%-ban elcsapnal. Mindenkinek konnyeb ha az uton kozlekedunk, a legjobb a kerekparsav lenne, a parkolo autoitok helyett, mert az ut haladasra van, gondolkodj ezen egy picit, vagy ulj bringara, hogy ne csak a szad jarjon, gyakorlati tapasztalat nelkul es utana legyenek ilyen okos megfeszito gondolataid.

treffhetes 2008.12.06. 14:04:39

saq:

ne legyenek illúzióid. Mindenért fizetünk. Nincs semmi ingyen. Csak az általad említett dolgokért az állam (a törvényeken keresztül) kötelezettséget vállal. Többek között erre is költik az adóforintjainkat. A bicikliút tudtommal nincs benne ebben a körben.
Ahogy, kicsit talán egyszerűsítve, mondtam. ha újabb utakat akarunk(akár bicikliutakat, akár gördeszkás utatakat) azért újabb adót fognak kivetni, mert többletmunka=többletforrás. Ezért mndtam, hogy szerintem az könnyebben kivitelezhető, hogy az önkormányzat az építést megpályázza az úniónál, a fenntartás egy jelentős részét meg egy helyi kerékpáros egyesület átvállalja. Ha a hatályos törvények szerint ez nem lehetséges, akkor a törvénymódosításért kell lobbizni.
És ha már lesz sok ilyen bicikliút és elég sokan használják, akkor majd az önkormányzat is egyre több lóvét fog adni rá. És mindenki happy lesz. A helyi közösség meg fejlődik.
Tudjátok.. "Rome wasn't built in a day"

mement 2008.12.06. 14:09:07

Treffhetes

Azzal se te se akarmelyik autozo honfitarsunk nem tett semmit a vaorsert, hogy nem tudta elcsalni az autozas es autotartas jarulekos koltsegeit, es nem hogy nem tett, kifejezetten karos, es rombolo a jelenletetek es szokasaitok, egy elhetetlen, benan doglot, mergezo tragyadomba varazsoltatok ezt a varost, es ezt semmilyen adoban nem fizeted meg, csak onkenyesen kisajatiod es tonkreteszed.

Martian (törölt) 2008.12.06. 14:10:19

"Biciklizésre alkalmatlan. Az autók sem férnek el! "

Majd ha jön a szmogriadó, változik a helyzet.

Martian (törölt) 2008.12.06. 14:12:29

"Ja, és ha már Bp-en bicikli, bevágnám az összeset kresz tanfolyamra"

Először a KRESZ alkalmazkodjon a közlekedőkhöz, utána majd lehet alkalmazkodni a KRESZ-hez.. Amúgy sem lehet mindent szabályozással megoldani.

Martian (törölt) 2008.12.06. 14:14:11

"Azt már kiszámolta valaki, hogy a sok kiépített kerékpárut feleslegessége hány milliárd kárt okozott?"

Teljesen jogos, amikor mindezt meg lehetett volna oldani norrmális útpadka + sárga csíkkal jelzett kerékpársáv alapon.

treffhetes 2008.12.06. 14:17:17

mement:

csak téged tudlak idézni. menj el olyan munkahelyre / tárgyalásra , ahol nem viselik el a büdös, izzadt, elázott, koszos embert. Dolgozz ilyen helyen egy pár évet és szerezz gyakorlati tapasztalatot és "utána legyenek ilyen okos megfeszítő gondolataid"
Mo-n még nem mindenhol viselik el a biciklivel közlekedőt.
Az előző hozzászólásoddal egyet értek. A járdán lévő bicikliutakat gyalogosként, biciklisként, motorosként, autósként is egyaránt nagyon utálom. Nagyon veszélyesek. Mondjuk biztosan azért, mert nem biciklizem eleget, én ilyen kereszteződés előtt mindig megállok. Ellenben sok biciklis körül sem néz és úgy megy át. Életunt az ilyen? Ilyet, bizonyos kor után, a gyalogos sem tesz, nemhogy a nála sokszorta gyorsabb biciklis.

Martian (törölt) 2008.12.06. 14:17:49

"A bringa utak 80 szazaleka hasznalahatatlan, eletveszelyes"

A végén ott a pont. Sok helyen kb. annyira veszélyes, mint mondjuk autópályán a szembejövő forgalomba hajtani.
Azt hinné az ember, hogy a zártosztályon minden Napóleonra kb. tíz kerékpárút-tervező jut.
:)

avus · http://avus.blog.hu 2008.12.06. 14:29:10

Visszaolvastam georg aktivitását, így már tudom, miként oldaná meg a "kerékpáros problémát".

"Én úgy tennék rendet, hogy köteleznék minden autóst, havonta el kell ütnie egy szabálytalan bringást."

A kivitelezés érdekes, pl mit tenne georg, ha autóval odaparkolnék a házuk elé, kivárnám, amíg kijön bringával a szeretett kicsi gyereke, majd kilapítanám, utána pedig arra hivatkozva, hogy a gyerek szabálytalan volt, megúsznám. Meg úgy általában, hogyan bizonyítható utólag, hogy az elgázolt kerékpáros szabálytalan volt. A másik oldalról meg mi történne az autóssal, aki nem hozná a havi egy halottat?

Az itt a nagy baj, hogy az ilyen emberek, akik ilyen képtelen ostobaságokat képesek kitalálni, szabadon járkálnak, ahelyett hogy zárt osztályra zárnák őket...

avus · http://avus.blog.hu 2008.12.06. 14:35:18

treffhetes: olyan helyen vagyok :). Budai és környékbeli családi házakat, luxusvillákat forgalmazunk, ide nem 15-25 milliós lakások vásárlói jönnek be. Ez hülye kifogás :).

98-ban voltam Münchenben, elvileg a belvárosban. Nagy volt, de az autóforgalma egy nógrádi faluéval vetekedett. köszi hogy rávilágítottál: München belvárosában csak büdös, izzadt, elázott, koszos emberek dolgoztak :).

robotzsaru 2008.12.06. 14:41:48

Kedves Földes András!

Helyesen Magyar Kerékpárosklub (MK).
kerekparosklub.hu

miou · http://365buildings.tumblr.com 2008.12.06. 14:44:27

treffhetes:
annyira eszébejutott már másnak is, h az önkormányzat által megépített, majd elhanyagolt bringautakat karbantartsa, hogy legalább havonta egyszer van bringaút-takarítás. ezt a criticalmass.hu-n meghirdetik a szervezők és lehet menni - nem kérte őket senki, de annyira le vannak pukkanva a bringautak, és másképp ugye nem megy. csak azért megnézném "az autósok" arcát, amikor odaszól az önkormányzat, h na fiúk, kicsit lerongyoltátok az utat, lehet menni betonozni. vagy úgy gondolod, a nettó fizikai munkát váltod meg a súlyadóval meg az útalapba befolyó pénzzel?

és igen, valószínűleg, ha a gondolatmenetedet folytatom, Amszterdamban, Koppenhágában, Brüsszelben, Berlinben, Párizsban is csak a koszos-büdös-elázott emberek dolgoznak. Főleg előbbi két városban, ahol még a 93 éves anyóka is bringával megy az orvoshoz.

georg:
úgy örülök neki, hogy vannak terveid a bringás Endlösungra. arra sosem gondolsz, h a bringást is várják otthon? ahogy biztosan téged is...

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.12.06. 14:44:49

Az a baj, hogy ha kerékpáros közlekedésről van szó, akkor egyből mindenkinek a kerékpárutak jutnak eszébe. Nem ez kell a városba! A Magyar Kerékpáros Klub és egy csomó fórum próbálja megértetni, hogy nem az oldja meg a kerékpárosokkal kapcsolatos közlekedési problémákat, hanem inkább a kerékpáros sávok és hasonlók.

Treff7, miből gondolod, hogy minden kerékpáros büdösen érkezik a munkahelyre? Én például nem, és ráadásul át is öltözöm. Sőt, még igazán elázni sem szoktam, mert esőhöz is lehet megfelelően öltözködni.

kovácske 2008.12.06. 14:53:37

1, bicikligarázs: nekem nem tűnik életszrűnek, hogy legyen pénz és egyáltalán megfelelő műszaki megoldás a biztonságos utcai tároláshoz. én felviszem a 8-dikra is, inkább a lakásban csinálok neki helyet, mint hogy kint álljon a szabad levegőn (pára, eső, szél és por, és ráadásul a biztonság...)
2, hangnem: nem kell felvenni a primitív tempót. hadd váljon el a hangnem alapján a beszémítható és a figyelmen kívöl hagyható hozzászóló.
3, fizetni: egyrészről mindenki fizet adót, az utak karbantartása önkormányzati feladat. persze át lehet írni a törvényt és ezentúl lehet a legközelebbi lakóingatlan tulajdonosát kötelezni az aszfalt karbantartására:)
más részről az ilyen-olyan díjak nem csak az igénybe vett szolgáltatás költségét hivatottak fedezni, hanem az elosztást szabályozni. pl.: a parkolás nem jár óránként 100 Ft-os költslggel az elfoglalt útfelületet kezelő önkormányzatnak, viszont ha ingyen lehet parkolni az opera előtt, akkor nagyon sokan fognak haragudni, amiért ők parkolhatnának ott, de nem férnek oda azoktól, akik előbb értek oda. az autózás jelenleg nem olcsó mulatság, mégis több embernek van pénze autóval járni, mint ahányan elférnek az utakon (lásd: heti 7 nap reggel-du. dugó, teleparkolt sávok a belvárosban, parkolóvá alakult járdafelületek). Ennek egy megoldása, hogy KERÜLJÖN TÖBBE az autózás, leginkább azokon az utakon, ahol jelenleg többen szeretnének autózni, mint ahányan elférnek. javaslatom: a közig határon belül az autópálya matricához hasonló áron városi matrica bevezetése. ha fontos hogy autóval menjen, megveszi és már mehet is, vagy taxit hív. ha nem élet-halál kérdés, akkor meg nem megy autóval, ott a bkv. akinek munkaeszköz az autó, az a munka árába beépíti az autóhasználat költségét. aki bevásárolni megy a városszéli diszkontba, az vagy megtakarít annyit a diszkonton, hogy megéri az autómatricát megvenni, vagy inkább a sarki boltba megy.
a parklás nehezebben megoldható probléma, de alapelvnek megfelel, hogy autót az vegyen akinek garázsa van, az új házakat kötelezően saját parkolóhellyel építik, a régi házaknál van a gond, de erre is van ötletem: minden ház lakóközössége megveszi a szomszédos telket és ott parkol, vagy épít emeletes garázst. pár éves határidővel:)
a kerékpározással kapcsolatban egyelőre ilyen gond nincs, de ha mindenki tekerni kezd, előbb utóbb ott is előjöhet a túl sok eszkimó - kevés fóka esete.
jónapot.

vidak 2008.12.06. 14:54:11

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de engem marhára zavar, hogy kb 10 komment után megjelenik egy troll, és utána oda-vissza anyázás megy, és századszorra ismétli el mindkét oldal ugyanazokat... (emlékszik még valaki hogy a poszt egy biciklis konferenciáról szólt?)
Nyilván az lenne a megoldás, ha mindenki Dunába lőné magát, akkor nem lenne dugó, szabálytalankodó autós/biciklis/talicskás kismama...
Nyilván én vagyok a hülye, minek olvasom a kommenteket...

treffhetes 2008.12.06. 15:04:15

avus: München és Budapest azért nem ugyanaz. Én is dolgoztam pár évet Salzburgban és Münchenben. Ott _minden_ munkahelyen volt kerékpártároló és zuhanyzási lehetőség is. Bp-en ez egyelőre nem általános(bár ezek szerint nálatok van. Örvendetes). Münchenben a belvárosban a tömegközlekedés is más. Sokkal többen közlekednek vonattal/metróval, mint biciklivel.

Miou: Ennek tök örülök. Én azt mondom, hogy legyen teljesen az egyesület feladata a fenntartás és ezért kapjon valami pénzt, ami kevesebb, mint amit most az önkormányzat elkölt erre. Az egyesület előnye egyértelműen az, hogy nem kell külön embert foglalkoztatni arra, hogy mindennap arra biciklizzen, ellenőrizve az utat, valamint, hogy praktikusabban látja a felfestések állapotát és a balesetveszélyes kereszteződéseket, azonnal intézkedni tud.
A "megváltás" szót pedig nem pontosan értem. Ha arra gondolsz, hogy a súlyadó, útalapból finanszírozzák-e az tervezést, ellenőrzést, aszfaltozást, akkor igen. Azt gondolom.
Amsterdam szerintem rossz példa. Ha valamivel össze akarod hasonlítani, akkor menj el Kecskemétre, vagy az alföldre. A helyzet kb ott hasonló.

Vitaminisiert: Itt Budapesten nekem ez a tapasztalatom. Nem mindenki és főleg nem mindig. De azért elég sokszor, hogy ez tűnjön inkább fel, minthogy nem.

avus · http://avus.blog.hu 2008.12.06. 15:08:17

Treffhetes:

"Én is dolgoztam pár évet Salzburgban és Münchenben. Ott _minden_ munkahelyen volt kerékpártároló és zuhanyzási lehetőség is."

No, akkor ha legközelebb bevillanna egy bringás hír láttán, hogy mi a fészkes f.szt akarnak ezek már megint, akkor tessék: te magad részben megválaszoltad ezt a kérdést.

Mellesleg nincs zuhanyzó, de szerencsére van kevéssé izzadós alkat és mellé jó állóképesség. Nem autóban üléssel szereztem.

treffhetes 2008.12.06. 15:15:27

kovácske:
3. szerintem van/volt ilyen. Régebben ezt fejlesztési hozzájárulásnak nevezték, ma nem tudom, hogy hívják. Ha azt akartad, hogy aszfalt legyen a házad előtti földes út helyett, akkor fizetett az utca. Illetve "hozzájárult".
A drága autózás dologra meg azt mondom, hogy szerintem az autózás már most is nagyon drága. Ha a céges autókat drágábbá teszed, akkor azt a cégek a vevőkre, fogyasztókra fogják hárítani.
Inkább az alternatívákat kell erősíteni. És tudom, hogy a bicikli is ilyen, de nem minden esetben. A közösségi közlekedés fejlesztése ezért is olyan fontos mindenhol. Még Budapesten is. Itt is sokat tesznek érte, hogy jobb legyen, de szerintem még elég messze van az elfogadható alternatívától.

treffhetes 2008.12.06. 15:22:36

avus: már bocsáss meg, én sosem mondtam ilyet. Én azt látom, hogy a legtöbb ilyen hír és hozzászólás egyből az autósokat fikázza és egyáltalán nem arról szól, hogy hogyan lehetne megvalósítható változásokat véghez vinni. Engem kifejezetten zavar ez a "gerilla marketing". Mert agresszív és intoleráns. Na az ilyenre tényleg az általad említett módon reagálok. És ez nem csak a biciklizéssel kapcsolatos témákban van így.
Az izzadással kapcsolatban meg annyit, hogy köszönd meg az őseidnek. Szerencsés vagy.

treffhetes 2008.12.06. 15:27:08

avus: ja. és az általam írt megoldási lehetőség az szerinted nem lehetne jó? Vagy valaki már arra is reagálhatna.

avus · http://avus.blog.hu 2008.12.06. 15:29:52

treffhetes: ha nem inged, bocs. De azért nyilván te is látod a forgatókönyvet: jön egy új poszt, és az első kommentek között megjelenik egy vagy több AUTÓS, aki a poszt témájával abszolút mit sem törődve megállapítja, hogy már megint nem tudunk a fenekünkön nyugodni, megint akarunk valamit, és kezdődik az adok-kapok. Én pedig nem tudok minden kommentelőt "nyilvántartani". Még egyszer bocs.

kovácske 2008.12.06. 15:34:13

treffhetes: azt hiszem, a fejlesztés és a keresletcsökkentő áremelés együttesen is alkalmazható. ha nem sikerül olyan ütemben fejleszteni, ahogy a kereslet megnőtt az utóbbi 2 évtizedben. valóbn drága az autózás, csak láthatóan (dugók) nem elég drága. az, hogy a cégek továbbhárítják a költséget a vevőkre, teljesen rendben van, most is minden költséggel ez történik. ha az autózás többe fog kerülni, azt jelenti, hogy a vevő aki szeretne igénybe venni olyan szolgáltatást, amit a szolgáltató cég csak autóhasználattal tud biztosítani, megfizeti azt az árat, amit most nem ő fizet meg, hanem mindenki aki a dugó miatt nem tud közlekedni (bkv-val sem), aki szívja a szmogot, etc. természetes, hogy a költséget a cég továbbárítja, így is kell lennie.
azt kell látnunk, hogy ahogy nem lakhat mindenki a rózsadombon kertesházban, csak akinek annyi pénze van rá, az autózás Bp-en ugyanilyen dolog. persze politikai döntés kell hozzá. ahhoz meg választói aktivitás. ha lesz demonstráció, petíció egy ilyen törvényért, én elmegyek, aláírom.
...ha lesz pénzem autózni, amikor már csak tízezer ember tudja az autózást megfizetni Bp-en, akkor azért, hogy normálisan tehessem, ne dugóban. ha nem leszek benne a gazdag tízezerben, akkor azért, hogy ne 2 millió autó álljon járó motorral az úton, hanem tízezer, én meg bkv-val el tudjak jutni normálisan a célomhoz.
üdv

miou · http://365buildings.tumblr.com 2008.12.06. 15:35:04

treffhetes:

csak jelezném, h ha a mindenkori egyesület kap "valami pénzt, ami kevesebb, mint amit most az önkormányzat elkölt erre", akkor erősen mínuszban lenne. a probléma pontosan az, hogy az önk. egyszerűen gányol: némi MK-s egyeztetés után mindenféle tervezés nélkül megbízást adnak bringaút építésre, a kivitelezőt soha nem ellenőrzi műszaki ellenőr, utána pedig, miután minden csoda három napig tartott, sorsára hagyják az utat. senki, soha többé rá sem néz karbantartási célzattal - ezért mennek oda a civilek, de ez sincs kommunikálva önkormányzati oldalon, ez egy amolyan hallgatólagos megállapodás.

ez a hír pedig pont nem fikázta az autósokat. egy ilyen nagyságrendű konferencia ráirányíthatja a fentebb taglalthoz hasonló problémákra a figyelmet, ez egy fórum arra, hogy jobb megoldások születhessenek mert igen, a bicikli is alternatíva.

lehet, Amszterdam rossz példa, és Trondheim?! ott építettek a meredek lejtőre "bike liftet". tudom, persze, az is rossz példa mer' azmeg' jóléti társadalom. kifogásokat keresni a legjobb.

avus · http://avus.blog.hu 2008.12.06. 15:37:49

treffhetes:

Nem igazán gondoltam ezt végig. Az alapötlet nem tűnik hülyeségnek, de ezen fennakadt a szemem:

"Én azt mondom, hogy legyen teljesen az egyesület feladata a fenntartás és ezért kapjon valami pénzt, ami kevesebb, mint amit most az önkormányzat elkölt erre."

Kevesebbet? Minél? Most költ valamit egy önkormányzat a meglévő bringautakra? Mert amikor nagy ritkán ráfanyalodok a használatukra, nekem nem úgy tűnik, mintha a parkolóhelyet máshol nem találó autósokon, és a néha sövényt vágó aktivistákon kívül bárki foglalkozna velük.

treffhetes 2008.12.06. 15:45:26

avus: semmi gond. Bár szerintem én pont a post témájával kapcsolatban írok. Mert szerintem a fent említett konferencia is a megoldásokat próbálja elővezetni és arra fog ösztökélni, hogy meg kell egyezni és figyelembe kell venni azt is, hogy sokaknak nincs más alternatívája.

kovácske: én pl. elképzelhetőnek tartanám, hogy a városon belüli közlekedést a cégek nem számolhatnák el(cégautó, benzin, taxi) ott, ahol van tömegközlekedési alternatíva.
Ehhez azonban _előbb_ szükség van az említett alternatívára. No meg valami ellenőrző szervezet(ek)re, akik meg tudnák mondani, hogy mi a megfelelő. Például kezdhetnék a parlamenttel és az önkormányzatokkal. Hogy oda minek az a sok autó? (különösen, hogy bérletet is kapnak, illetve ingyen utaznak). Persze ez egy költői kérdés. Mindenesetre ha a céges autókat kivennénk a forgalomból, szerintem kb megfeleződne a forgalom napközben és a reggeli/esti dugók is minimum a harmadára esnének vissza.

kovácske 2008.12.06. 15:50:47

visszatérve a konferenciára: a külön sáv valóban az egyetlen jó megoldásnak tűnik. ha autó-gyalogos-kerékpár bármilyen kombinációban közös sávba kerül, az mindenkinek stressz és kényelmetlenség. viszont a külön sávok mellett jelenleg túlzsúfolt a város. emberrel is, de mondjuk az adottság. az autók száma viszont csökkenthető. szalámitaktika: 10-20 százalékkal szűkebbre húzni a nadrágszíjat, akik ettől dührohamot kapnak, de az úton maradó 80-90 százalék nyer vele és szavazatok számában a többség erősebb. aztán csak ismételni, amíg ki nem vész az emlékezetből a "közlekedési dugó" kifejezés jelentése.

treffhetes 2008.12.06. 15:51:00

avus: biztos lehetsz benne. gondolom van rá valami norma és aszerint költenek rá. Ezt azért gondolom összehasonlítási alapnak, mert ezt az önkormányzat is érti, ki tudja számolni. "Ennyi pénz _van_ rá". Ha többet kellene rákölteni, akkor az plusz forrást igényel. Az már macerásabb, lassabb. Viszont ha legfeljebb ennyi pénzből jobbat is lehet csinálni, akkor szerintem az önkormányzat is könnyebben belemegy. Ráadásul pozitív propaganda és azt szeretik. Ha meg már jó az út és többen használják és ez az önkormányzatnak is jó akkor több energiát fog abba is beleölni, hogy újabb utakat lehessen létrehozni (pályázatok, lobbi, stb).

kovácske 2008.12.06. 15:56:20

treffhetes: a céges autót megindokolja a cég, hogy szállít vele, és ráadásul termelőeszköz, ha nem lenne, nem lenne az adófizető, munkahelyteremtő cég sem.
azt, hogy továbbhárítja-e a cég, vagy inkább lemond az autózásról: majd a verseny megoldja. a drágább (kényelmesebb és környezetterhelőbb) megoldásra mindig lesz igény, kb végtelen. a fizetőképes keresletet kell lecsökkenteni elviselhető mértékig. áremelést akarok. :P

avus · http://avus.blog.hu 2008.12.06. 16:02:24

kovácske: én megelégednék betartott szmogriadókkal :).

palackos 2008.12.07. 09:41:51

terffhetes!
off! az alternatíva szónak nincs többesszáma.
hamár úgy kedveled :)

palackos 2008.12.07. 09:44:35

remek lenne ez a konferencia. remélem útmérnökök, várostervezők kivétel nélkül regeltől estig ott lesznek. van mit tanulni.

palackos 2008.12.07. 10:01:40

a reggelt meg két g-vel :)

Kis ember 2008.12.07. 18:57:09

kovácske: látszik, hogy nem biciklizel. A legtöbb konfliktus (úgy értem, közlekedési baleset helyzet) pont nem ott adódik, ahol a kerékpárosok együtt haladnak az autókkal párhuzamosan, hanem általában a kereszteződéseknél. Azokat pedig csak szintbeli kereszteződésekkel tudnád megoldani, ami kivitelezhetetlen.
Akkor már sokkal jobb, ha az autóvezető látja az úton a kerékpárost és a kereszteződésbe érő autóvezető is, aki inkább az úttestre koncentrál (vezetni vezetsz?), ő is látja az úttesten haladó kerékpárost.
Hidd el, tudom, kerékpározok is meg autót is vezetek. Bár én vagyok a kivétel, mert én mindenhova figyelek.

treffhetes 2008.12.08. 14:46:20

off:
palackos: Hallottam róla, hogy több nyelvész sikítozik miatta, de mivel a nyelvben(és nemcsak a magyarban) meghonosodott a 2 helyetti több lehetőségből történő választásnak kifejezésére, ezért egyáltalán nem gondolom hibásnak.
on:
Én meg nagyon remélem, hogy nemcsak mérnökök, hanem jogászok, cégek, civil szervezetek és önkormányzatok is részt vesznek majd a konferencián. Ugyanis ők is részesei annak, hogy történjen is valami.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.12.08. 22:15:12

off. treffhetesnek igaza van, az angolban is használják az "alternative"-et egynél több további lehetőségre, mert nekik sem kell tudniuk, hogy eredetileg melyik nyelven mit jelentett.

kovácske 2008.12.30. 07:28:02

@Kis ember: igazad van. csak félreértettél. a kerékpársáv biztosítja valószínűleg legjobban, hogy az autók lássanak. és még pár dolog szól mellette (útszéle: parkoló autók, kátyú, sitthalmok, hókupacok, balról 60-nal elhúzó autók 5 centire a könyöködtől, kereszteződésben rádkanyarodók - mert az útszélén nem szokott senki lenni - mindezt kivédi a kerékpársáv, ahol a bringásnak saját helye van, nem pedig az autó mellett mikor mekkora résben próbálkozhat, a bringasáv része az úttestnek, fel van festve, ezért a kanyarodó autós látja és számol vele.)
arra még egy dolog, hogy "baleset helyzet) pont nem ott adódik, ahol a kerékpárosok együtt haladnak az autókkal párhuzamosan" ez igaz mindaddig, amíg meg nem érkezem oda, ahova indultam, de akkor fékeznem kell, féklámpa viszont nincs. tehát mögöttem az autós nem tudja, hogy megállok és ezért nem 5, hanem 30 centivel kell kikerülnie, hogy ne vigye el a lábam és nem 4 másodperc múlva ér mellém, hanem 1 mp múlva. ez mind abból adódik, hogy a közös autó-bringa sávban sokszor az útszélen parkoló autók miatt nem fér el valójában egymás mellett az autó és a bringa. ez igenis balesetveszélyt jelent, ugyanúgy, mint a kereszteződés.
süti beállítások módosítása