Akkut mindenhova! A biciklibe is! Előbb-utóbb biztos lesz rá vásárlói igény, csak talán most még az egyszerű kerekezők tömegei nincsenek tisztában azzal, hogy tulajdonképp mindig is hibrid bringára vágytak. A tervezők ezért megmutatják, mi a jövő.
Van például lehetőség lítium elemes moutainbike beszerzésére 13 ezer dollárért. Az Optibike OB1-es modell akkuja két óráig bírja, utána persze ezen a gépen pedálozáshoz kell folyamodni, hogy haladjon. Előnye, hogy nehéz vele eltévedni, mert a dizájner GPS-t, és PDA-t is beépített, ami sípol, ha a gép letér az előre kijelölt útvonalról.
Egy szerényebb változattal állt elő japán Sanyo Electric. Az első látásra szokványos kosaras női kerékpárnak tűnő technikai jelenség nagy erénye, hogy hegynek felfelé megduplázza a pedálerőt. A lítium akkumulátor fékezéskor töltődik, ezért az emelkedőn a motor rá tud segíteni a pedálozásra. A Sanyo szerint az első kereket meghajtó motor segítségével a hibrid kerékpárnak 1,8-szor nagyobb az utazósebessége, mint a hagyományos biciklinek.
A Sanyo, amely a zöld technológia élharcosának tekinti magát, tavaly már 283 ezer darab villanymotoros hibrid kerékpárt adott el 1400 dollárért. Az Optbike ennél egyelőre kisebb érdeklődéssel számol: az idén összesen 24-et dobnak piacra.