Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A hibrid bicikli határa a csillagos ég

2008.12.02. 11:35 - kirk kapitány

Akkut mindenhova! A biciklibe is! Előbb-utóbb biztos lesz rá vásárlói igény, csak talán most még az egyszerű kerekezők tömegei nincsenek tisztában azzal, hogy tulajdonképp mindig is hibrid bringára vágytak. A tervezők ezért megmutatják, mi a jövő.

 

Van például lehetőség lítium elemes moutainbike beszerzésére 13 ezer dollárért. Az Optibike OB1-es modell akkuja két óráig bírja, utána persze ezen a gépen pedálozáshoz kell folyamodni, hogy haladjon. Előnye, hogy nehéz vele eltévedni, mert a dizájner GPS-t, és PDA-t is beépített, ami sípol, ha a gép letér az előre kijelölt útvonalról.

Egy szerényebb változattal állt elő japán Sanyo Electric. Az első látásra szokványos kosaras női kerékpárnak tűnő technikai jelenség nagy erénye, hogy hegynek felfelé megduplázza a pedálerőt. A lítium akkumulátor fékezéskor töltődik, ezért az emelkedőn a motor rá tud segíteni a pedálozásra. A Sanyo szerint az első kereket meghajtó motor segítségével a hibrid kerékpárnak 1,8-szor nagyobb az utazósebessége, mint a hagyományos biciklinek.

A Sanyo, amely a zöld technológia élharcosának tekinti magát, tavaly már 283 ezer darab villanymotoros hibrid kerékpárt adott el 1400 dollárért. Az Optbike ennél egyelőre kisebb érdeklődéssel számol: az idén összesen 24-et dobnak piacra.

Címkék: hibrid

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr93799460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

is 2008.12.02. 12:38:58

fekvőbicikli, azzal lehet jól teperni. ha már olyan fontos, hogy gyorsabban menjen. mondjuk az is 2-3000 euro, sajnos.

papugaja 2008.12.02. 13:20:33

Rekumbenssel menj terepre...
"hegynek felfelé megduplázza a pedálerőt"
Egy hibrid bringának így van értelme, sík terepen is rá lehet ugyan segíteni a hajtásra, de igen szerény lehet a visszatáplálás.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2008.12.02. 13:28:57

Dongó motort minden bicajra!

(már aki még emlékszik rá)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.12.02. 13:29:31

Pár éve láttam hüje német turistákat, az BMW canga volt, ha jól láttam, az Erzsébet hídtól mentek a hegyalja úton az alkotás felé, és nem tekertek felfelé, csomagokkal. ezen ámultunk egy sort, miközben előztük (kocsival, persze, munka közben)

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2008.12.02. 13:59:44

Anyámnak is van villanymotoros biciklije, 80 ezerért vette. Kipróbáltam, tök fasza. 40 kilométert megy egy töltéssel, utána lehet tekerni. Kisvárosokban már minden sarkon lehet ilyet kapni.

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2008.12.02. 14:33:21

Tessék dongó helyett : www.revopower.com Minden bringára felszerelhető, igaz, ez azért nem annyira környezetbarát...

Ronald 2008.12.02. 14:49:59

Halott itt valaki a VeloSolex-ről - a francia csodáról? Tényleg "zsír" volt a korában.

Ennek még magyar vonatkozása is van, mert a korai 90-es években egy (francia-magyar) szélhámos bepalizta a berettyóújfalui suttyókat, hogy majd az ottani (akkor korszerűnek számító) gépgyárban majd ontani fogják az akkor már jócskán kiörgedett modellt.

Sose fog kiderülni, hogy a derék vállalkozó mennyivel nyúlta le az agrár-proletárokat - de tény, hogy legalább Pomezsánszky nem járt rosszúl - mert orrba-szájba promózta a "szenzációs motoros-bicikligyártás lehetőségét" :-))))

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.12.02. 17:31:59

ez teljesen kurva jó. Dinamó reloaded :) (pun intended?)

dal 2008.12.03. 11:30:40

ez nem újdonság, régóta vannak a piacon ilyen kerékpárok. Pl. a Giant Revive Hybrid:
toronto.en.craigslist.ca/tor/bik/929674616.html
süti beállítások módosítása