Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A biciklisnek is földig ér a lába

2008.11.13. 11:13 - lumina

A taxisok közlekedési szokásait mindenki ismeri, igazából nem is meglepő, az életük nagy részét az utakon töltik, másként látják a forgalmat, mint egy átlag közlekedő. Érdemes néha faggatózni arról, hogy ők hogy látják a bicikliseket.

„A biciklisnek is földig ér a lába” – volt az első reakciója egy taxisofőrnek arra a kérdésre, hogy mi a véleménye a bringásokról. „Biztos én vagyok a statisztikai kivétel, de nekem nem szoktak összetűzéseim lenni senkivel” – mondta, mikor saját tapasztalatokból merítve felidéztünk néhány tipikus véleményt a taxisok és biciklisek közti konfliktusokról.

„Nekünk azt verték a fejünkbe a szüleink és az oktatóink, hogy az úttest az autóké, de ma már ez nem így van.” Aztán a részletekbe is belement: aki a munkája miatt vezet autót, annak hivatásos jogosítványa van, a biciklis futárok, akik szintén dolgoznak, nem kaptak külön képzést, nincsenek is mindig tisztában a szabályokkal. Azt például minden biciklis elfelejti, ha egyáltalán van fogalma róla, hogy a zebrán le kell szállni a bicikliről, és tolni kell. Valljuk be, igaza van.

Érdekes volt az is, amit az Alkotmány utcai bicikliútról mondott, szerinte ugyanis nincs rendjén, hogy elvettek egy sávot az autósoktól, az viszont nem lenne ellenére, ha a belvárosban korlátoznák az autók forgalmát. „Mi úgy hívjuk a belső kerületeket, hogy parkoló. Ennek így semmi értelme.”

Jó ötletnek tartaná, ha valamilyen módon ösztönöznék az embereket, hogy ne egyesével üljenek autóba, hanem vigyenek magukkal minél több utast. „Persze ehhez infrastruktúrára lenne szükség.”

Címkék: budapest bicikliút urbánus biciklis futár

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr38766806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2008.11.13. 12:25:47

"Érdekes volt az is, amit az Alkotmány utcai bicikliútról mondott, szerinte ugyanis nincs rendjén, hogy elvettek egy sávot az autósoktól, az viszont nem lenne ellenére, ha a belvárosban korlátoznák az autók forgalmát."

Ja, elvben egyetértünk a korlátozással, de konkrétan már nem. Nem tudom miért fáj neki, az Alkotmány utcában sosem volt kihasználva az irányonként 2 sáv.
A zebrán tolás meg egy rossz szabály. Miért ne lehetne alkalmazni a járdán tekeréshez hasonlóan azt, hogy max 10kmh-val mehet rajta? Tolással biztosan lassabban ér át és semmivel sem biztonságosabb.

Tilcsák Bea (törölt) 2008.11.13. 12:27:47

az Alkotmány utca teljesen rendben van.
a taxis meg ne panaszkodjon, nincs még egy ilyen felsőbbrendűségi tudattal rendelkező állatfaj a földön.

a mentő nem mehet a buszsávban, de bezzeg a taxis nyugodtan. felháborító. mint ahogy az arroganciájuk is.

Káposztakukac 2008.11.13. 12:32:22

" Lukrécia Bögre 2008.11.13. 12:27:47
az Alkotmány utca teljesen rendben van.
a taxis meg ne panaszkodjon, nincs még egy ilyen felsőbbrendűségi tudattal rendelkező állatfaj a földön.

a mentő nem mehet a buszsávban, de bezzeg a taxis nyugodtan. felháborító. mint ahogy az arroganciájuk is. "

hát, én helyetted azért elgondolkoznék azon, hogy tényleg csak a taxisok vannak-e megáldva arroganciával.. esetleg magadba is nézhetnél...

S-Works 2008.11.13. 12:39:41

Zebrán áttolás valóban elavult szabály. Én mindig megállok nullára, ha nem belátható az út vagy ha forgalom van rajta, aztán szépen lassan átcsorgok vagy egy pillanat alatt átmegyek rajta, hogy még a forgalmat sem lassítom.
Sajnos van pár hülye aki figyelmetlen és szét sem néz csak kigurul az autó elé.

Érdekes módon a zebrával kapcsolatos szabályok közzül csak a kerékpárosokra vonatkozó szabály rögzült az autósok fejében.

Janusz 2008.11.13. 12:48:10

Az a baj a zebran biciklizessel, ha valaki 10km/h-val lezuttyan a bringajaval lenduletbol a zebrara, sanszos hogy egy akkor erkezo auto nem fogja tudni elkerulni.
Kb olyan mintha a gyalogos nekifutasbol ugrana az autok koze.

Persze ha ezt ugy teszi hogy megall a zebranal, majd ha megyozodott rola hogy mi a helyzet akkor szepen atteker akar 20-al is akkor szerintem nem lenyeges hogy ul a bringan, vagy tolja.

mqqq 2008.11.13. 12:49:59

Hát ez a post egyenlő egy nagy nullával.

kis ember 2008.11.13. 12:53:44

Mikor volt utoljára dugó az Alkotmány utcában?

kis ember 2008.11.13. 12:55:03

Azért ő a statisztikai kivétel, mert szóba állt veletek. Ha másikat kérdeztetek volna, az "mitmivan?!" felkiáltással élt volna, vagy meg se ért titeket. Ismétlem, nem mindegyik, de a többség...

jankasara 2008.11.13. 13:06:00

Lehet, hogy én tudom rosszul, de szabad a járdán biciklizni?!
Én azért nem tekerek soha ott, mert a gyalogosok félnek, hogy elütöm őket, szökdösnek jobbra, balra, aztán tényleg nehéz elkerülni a súrlódást.
A zebrával szerintem ugyanez van.

Bartoki 2008.11.13. 13:13:19

A taxisok persze hogy szeretnének minél több korlátozást a nem-taxi autókra, hiszen az nekik lenne plusz üzlet. :)

Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2008.11.13. 13:16:52

Fejétől bűzlik a hal:

1. Az úttest a járműveké. Sekélyes tudásra utal, hogy néhányaknál ez szimplán autót jelent.

2. Esküszöm, hasraesnék a hivatásos jogsi előtt, ha ezek a professzionálisan hivatásos soffőrök ismernék pl. a sávváltás szabályait, vagy az irányjelző használatát. Ámde ameddig erre, és sok hasonlóan triviális dologra képtelenek, én ma helyükben mélyen kussolnék.

3. Amíg hetvennel közelítik meg a járdát (tíz méteres fékút!) addig édesmindegy, hogy tologatod a bringádat, vagy csak átmész tekerve. Merthogy a zebra meg pont nem az autósoké, de ez meg pont nem jut eszükbe a nagytudású profiknak.

4. Nem lenne ellenére, ha a belvárosban korlátoznák a forgalmat, kivéve a taxist. Fordítsuk le magyarra: ha több lenne a kuncsaft.

Komolyan mondom, egyszerűen agyament az összes.

Bartoki 2008.11.13. 13:19:50

Több ember egy kocsiban: Amerikában van ilyen, ott a városba bevezető autópályákon nem buszsávok vannak, hanem kétember-egyautóban sávok. De nem igazán működik ez a dolog ott sem, elég kihaltak ezek a sávok...
Bár, az is igaz hogy ha itthon is mehetnénk utassal a buszsávban az jó ötlet lenne... Biztosan sokan szednének fel stopposokat, akár a buszmegállókból is - csúcsidőben legalább kisebb lenne a tömeg a BKV-n.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2008.11.13. 13:20:04

S-Works, sajnos amiatt a "pár" hülye miatt kötelező a bringát tolni a zebrán. Merthogy a szabályok nem állhatnak hozzá úgy, hogy a hülye haljon meg. Sajnos a normális emberek mindig a hülyék miatt szívnak. A gazemberek miatt óriási az adóbírság minden apró tévedésre is, az önérzetes barmok miatt óriási a közlekedési bírság a kisebb vétségre is, és így tovább.

Tiduj 2008.11.13. 13:59:47

Üdv!

jankasara 2008.11.13. 13:06:00
Lehet, hogy én tudom rosszul, de szabad a járdán biciklizni?!
Én azért nem tekerek soha ott, mert a gyalogosok félnek, hogy elütöm őket, szökdösnek jobbra, balra, aztán tényleg nehéz elkerülni a súrlódást."

Én is félek. Főleg, ha hátam mögül hallom a surrogást. Mert csengője szinte egyiknek sincs, bármilyen drága a bicaj.

Bartoki

Szerintem megoldható, hogy tele legyen az autó. Csak egy munkahelyen kell dolgoznia a szülőknek, a gyerekek meg járjanak a mellette lévő iskolába. A nagyit meg a szemben lévő napközibe adják be reggelenként.
Hazafelé csak a sorrend változik. :)

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2008.11.13. 14:01:13

Mondjuk nem mindegy, hogy egy lampas zebran mesz at (zoldon), vagy egy forgalmas uton, lampa nelkuli zebran.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.11.13. 14:01:53

A mentő mehet buszsávon, nem tudom kitől hallottátok ezt ahülyeséget. Az egy másik kérdés, hogy csak akkor ha használja a megkülönböztető jelzést.
Attól meg herótom van, hogy a biciklisek a járdát használják közlekedésre. Attól még, hogy nincs kerékpárút, az úton kell közlekedni.

vic 2008.11.13. 14:09:27

alapvetően egyetértek, de két megjegyzés:

1.) a közlekedési lámpa piros jelzése (meglepő módon) a kerékpárosokra is vonatkozik

2.) érdemes lenne néha átnézni a KRESZt

54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni.
(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.
(3) Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.
(4) Kerékpárral
a) a kerékpársávról - kivéve, ha jelzőtábla erre utasítást ad, továbbá ha a kerékpársávot a balra bekanyarodás céljából az úttest felező vonalának közelében helyezték el - vagy,
b) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
c) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

kis ember 2008.11.13. 14:51:01

Vic: hogy jön ide a piros lámpa meg a KRESZ? Afrikában meg éheznek. Kb. ugyanaz.

kis ember 2008.11.13. 14:53:14

jankasara:
Nem szabad a járdán kerékpározni, kivéve, ha az úttest fizikailag alkalmatlan. Értsd: sáros kátyúkkal, három méterenként döglött lovakkal és kilőtt tankokkal van tele.
Menj az úttesten, vagy ha van, a kijelölt bicikliúton. A kerékpár-gyalogút, ami osztott, nem kötelező és nem is ajánlatos.
Vigyázz magadra.

amondó (törölt) 2008.11.13. 15:09:56

az viszont nem lenne ellenére, ha a belvárosban korlátoznák az autók forgalmát. „Mi úgy hívjuk a belső kerületeket, hogy parkoló. Ennek így semmi értelme.”:


Tényleg nincs értelme. És naná, hogy a taxisnak jó lenne, ha korlátoznák az autóforgalmat. Persze csak, ha a taxisokra ez nem vonatkozna ugye ;-) Mint a buszsáv.

2008.11.13. 15:11:55

„A biciklisnek is földig ér a lába”
Ezt nem is értem.... persze, hogy földig ér, kivéve ha fejen állok. Ebből a postból csak annyi derült ki, hogy egy nem átlagos taxisnak nincs igazán véleménye a bringásokról...

amondó (törölt) 2008.11.13. 15:13:23

Az Alkotmány utca pedig a legkirályabb biciklis infrastruktúra. Mi a túrónak kéne oda még egy autóssáv?

Ráadásul jó tudni, hogy az Alkotmányon az autók szabályosan rámehetnek a biciklisávra jobbra kanyarodás céljából, azért van csak szaggatott csíkkal jelölve. Ezért cserébe a bringások is lemehetnek a bringasávról, ha ott valamilyen akadály (pl tilosban parkoló) lenne.

Így kevesebb a konfliktus is, hiszen a kanyarodásra besoroló autót biciklivel meg lehet előzni. A kinyíló ajtóktól sem kell félnem, mert bőven van hely.

Nem véletlen, hogy az Alkotmány utca nyugati példák alapján, amolyan próba-projektnek készült. Remélhetőleg csak ilyen bringasávokat csinálnak a jövőben.

hordozható kézitáska 2008.11.13. 15:14:21

Már bocs, de bevagdosni a biciklis kreszt hülyeség. Pesten (nem csak ott, bármilyen nagyobb városi forgalomban) nem a kresz szerint kell biciklizni, hanem biztonságosan! A kettő nem fedi egymást, minden rutinosabb bringás tudja, fölösleges ezen lovagolni mindig, és bevagdosni a "told át a kerékpárt az úton ha balra kanyarodsz" dolgokat... Hát persze...

Biztos én vagyok a nagyképű köcsög, de még az életben nem toltam át zebrán biciklit, sőt szerintem az idevonatkozó kresz 80%-át nem tartom be, mégis évente kétszer dudálnak rám az autósok, és még egyszer se ütöttek el, nem vittem el egy tükröt se, nem kerültem a villamos alá.

Inkább a forgalomhoz alkalmazkodok, nem ésszerűtlen szabályokhoz..

kamasuka 2008.11.13. 15:32:34

Nem tök mindegy, hogy tolják vagy mennek rajta? Mutassatok ennél keményeb szabályt amit bármelyik !!! fél betart, az autós vagy a kerékpáros, vagy csak egyáltalán tényleg ott állnak, vagy mérnek, ill csak esetenként nézik a rendőrök és közben büntetik!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.13. 15:38:30

A szabályokat nem "neked" írják, hanem mindenkinek.

Lehet, hogy a fiatal, jó erőben lévő, jó reflexű, figyelmes bicajos tényleg tud sávot váltani, vagy megfordulni, esetleg a zebra előtt egy helyben állni, de sajnos sok kerékpáros mintha dimenziót váltana sáv helyett, és kívülről látszik rajta, hogy azt sem tudja, mi történik körülötte, de talán nem is érdekli...

Az autós kresz sem úgy működik, hogy akinek a kocsija bírja, az 200-al is mehet, aki képes rá, az driftelhet, meg aki figyel, az a piroson is áthajthat... A 60-as tábla az országúton azért 60, hogy a "nagykorú" skodát hajtó kalapos tata, az 1 mp feletti reakcióidejével, a kikopott gumijával, meg az elgengült felfüggesztésével se essen le esőben az útról a következő kanyarban...A bicajos szabályok a 70 éves Marika néni képességeit célozzák.

Autósok közt hasonló blogban a szabályokat hasonlóan szabadon értelmezőket a többség kinézi.

Itt miért nem?

kis ember 2008.11.13. 15:42:17

"Autósok közt hasonló blogban a szabályokat hasonlóan szabadon értelmezőket a többség kinézi."

Ezzel azért vitatkoznék....

tyberius 2008.11.13. 16:04:41

Autós blogban olvastam olyat is, hogy a gyorshajtás, annak ellenére, hogy emberek halnak bele, tulképpen jó dolog, mert ha az autósok nem gyorshajtanának lépten-nyomon, összeomlana a világgazdaság.

Ja, a blogger írta, nem valami random trollkodó idióta... ja, és az illető a Totalcaron szerző... ja, és az illető ezt így közzétette Totalcar-cikk formájában is... ja, és ez kint volt az Index címlapján. Ennyit az autósok szabálykövető magatartásáról.

GumaN 2008.11.13. 16:16:13

Zebrán tolni? Mi van ezekkel? Bicikli az nem babakocsi! Miféle ősi szabály ez? Akkor az autósok is legyenek szívesek tolni a kocsijukat a hídon! Ja és tegyenek csengőt a gyeplőre!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.13. 16:30:05

kis ember

vitatkozni lehet, csak épp érdemes néha-néha átnézni amoda is, és nem csak azt észrevenni, ha a bicajosokat szidják...

Naponta követem a blogot (konkrétan az autozz blogról van szó), elég régóta, és nekem az jött le, hogy igenis hideget-meleget kap, aki a vendégposztjában saját maga is szabálytalankodik, az mercis/audis/bmw-s majdnem szitokszó, tisztelik a gyalogost, és úgy általában nem a többiek kárára kívánnak előrejutni. Trollok persze vannak, ezzel nem vitatkozok...

tyberius:
Nem hiszem, hogy ugyanarról a blogról beszélünk, az autózzon 72 bejegyzés szerepel "gyorshajtás" taggel, amiből a legrégebbi a tavalyi Lambo-Porsche 0-0 utánra datálódik... innen egy idézet

"Lehet, hogy némelyik galamblelkű olvasóm radikálisnak érzi a véleményemet, mert az. Sokmindent utálok a magyar közlekedésben, de legjobban talán azoktól megy fel a pumpa bennem, akik versenypályának nézik és veszélyeztetik sok ember életét."

Ezek után azt mondom, lehet, hogy nem ugyanarról a blogról van szó. Tessék esetleg ezt is elolvasni, lehet, ezt több autós olvassa-kommenteli, mint a totalcar szerzőjének saját blogját.

tyberius 2008.11.13. 16:35:09

Persze hogy nem ugyanaz a blog. Csak azt akartam megmutatni, hogy bizony az autósokra sem az általános szabálykövetés jellemző. Van ilyen is, olyan is.

tyberius 2008.11.13. 16:40:27

Mellesleg kíváncsi vagyok, hol vannak ezek az autózzblogos törzskommentelők, amikor a Vácin a kutya se tartja be az 50-et, amikor a zebrán úgy kell átmenni, hogy megvárom, míg zöldre vált a lámpa, aztán megvárom, míg az utolsó autók elmennek (nekik már vastagon pirosban), és utána talán elindulhatok, de gyorsan, mert mire átérek gyalogos tempóban, már piros nekem a lámpa. Arról nem is beszélve, hogy a nagykörúton nem lehet egy kilométert menni anélkül, hogy valaki ne próbálna meg 10 centis oldaltávval előzni.

Thomas Magnum 2008.11.13. 17:13:51

Egy pár napja már tervezem, hogy írok ide egy kommentet, hátha lesz, aki megfogadja.

Nem olyan rég kint volt az index címlapján is az az írás, ami többek között a biciklisek tv. szerint kötelező felszerelését is taglalta.

Ehhez szólnék hozzá. Méghozzá a prizmás, fényvisszaverős, macskaszemes részhez, kinek hogy tetszik.

A küllőkre szerelt prizmát sok esetben bírálták akkor egyes bicajos kommentelők. Mi értelme van, mikor neki olyan szuper lámpája van, stb.
Azért kell, hogy az oldalról jövő autós lásson téged.

Esti sötétben, a városban semmit nem lehet látni a kivilágítatlan, prizma nélküli biciklikből, akik nyergében általában sötét ruhába öltözött alakok ülnek. Ez kész öngyilkosság.

Szóval, ha este is bicajoznátok, legyetek annyira elővigyázatosak, hogy mások és saját magatok érdekében világítsátok ki magatokat, tegyetek fel prizmát, és esetleg a ruhátok legfelső rétegén is világosíthatnátok.

kis ember 2008.11.13. 18:07:22

Magnum, és ez hogy jön ide?

Thomas Magnum 2008.11.13. 18:27:21

Ja, bocs, akkor töröld ki, és a következő biciklisgázolásos hír alá tedd majd be..

Azt hittem ez egy biciklis blog. Ez a post meg kb a semmiről szól, gondoltam nem ártok vele, ha ideírok.

Belátom, tévedtem.

Tiduj 2008.11.13. 22:06:13

Vic

"(4) Kerékpárral
a) a kerékpársávról - kivéve, ha jelzőtábla erre utasítást ad, továbbá ha a kerékpársávot a balra bekanyarodás céljából az úttest felező vonalának közelében helyezték el - vagy,
b) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
c) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad...."

Na, itt a gond! A megfogalmazás teljesen zavaros. Miért a harmadik, c) pontban tilt?
Nem lenne egyszerűbb fordítva?

Pl. Tilos: itt, meg ott, meg amott.
Nő létemre hibapont nélkül elsőre megvolt a jogsi, de azóta is nehezményezem a KRESZ fura szövegezését.

Tiduj 2008.11.13. 22:20:32

+ Lila bicajom van lila csöngővel. De a városban nem merem használni, csak kirándulok vele.

Városban kizárólag sínes járművel közlekedem, vagy gyalog. Szerintem mindkettő környezetbarát.

Thyb 2008.11.14. 10:36:42

Magnum: nincs a kerekeimen prizma, ugyanakkor napközben és este is (mivel elég sokat haladok közuton villog az első Cateye lámpám, aminek oldal irányu jelzése is van. Ez hamarabb észrevehető mint a prizma, de legalább ugyanannyira látható. Már irtam korábban, hogy a csengő BP-en csak diszként funkcionál, mert a gyalogosok nagyivben tesznek arra, hogy csengetsz-e vagy sem.

Az hogy a bringásnak is földig ér a lába szerintem arra utal, hogy mi is közlekedők vagyunk, s köztünk is vannak szabályosan közlekedők és gyarlók egyaránt. Vannak akik betartanak minden szabályt (még ha azok sokszor értelmetlenek is), s vannak akik a legalapabb szabályokat sem képesek követni.

A zebrán való áttolás rég idejét mult. Ha lámpás uton mégy át, akkor eleve lassan fogsz menni mert ott a legtöbb esetben tömeg van, a nem lámpásoknál meg ugy is szét kell nézni, mert nem hosszan fogsz tekerni. Ugyanakkor ezen segitene egy normális kitáblázás, valamint sebességkorlátozás amiről már szó volt az utóbbi időben. Vagyis ha nem jelzőlámpás átkelőt közelitesz meg, akkor kötelező legyen lassitani.
A taxi-k buszsávban haladását pedig épp ugy korlátoznám mint a Yard és a mentők esetében, vagyis használhatja a sávot, amennyiben utasa van.
Forgalomkorlátozás a belvárosban: jelen pillanatban a legnagyobb gond, hogy a mellékutcák nagyrésze alkalmatlan a kerékpározásra, ezért többek között én is a nagyköruton tekerek, ha pl Budáról megyek a Blahára. Az ut minősége itt elfogadható, ugyanakkor azzal én is tisztában vagyok, hogy a körutat leszabályozni 1 sávra nem a legjobb mód. Amennyiben a város kifejlesztene a mellékutcákban olyan koncepciót amelyel vagy az egyik oldalon való parkolást tiltaná meg, igy létrehozva egy biztonságos kerékpársávot, vagy valamely kétirányu utcát egyirányusitana "megfontolva és jól megtervezve" (erre nem sok példát láttunk az utóbbi időben), akkor valszeg én is inkább azt használnám, Sajna most 1-2 utvonaltól eltekintve nagyon rosz a kerékpáros közlekedési uthálózat koncepciója. Tudom, hogy Jánosék elég sokat dolgoznak ezzel, de BP-nek egy teljeskörű átdolgozásra lenne igénye (mint amivel most a BKV próbálkozott). Ez azonban nem működik. Eleve gondot jelent az, hogy nincs egy olyan portál (legalább is én nem találkoztam vele) amely az aktuális közlekedési korlátozások tükrében pontos képet adna arról, hogy mely altarnativ utvonalak lennének használhatóak az autósok, bringások számára. Itt lehetne azt is jelölni, hogy hol mekkora tumultusra lehet számolni. Tudom, hogy GPS-es funkcióknál próbálkoznak ezzel, na de a közlekedőknek jó ha 20% -a rendelkezik jelenleg GPS-el. Lehetne digitális táblákat kirakni a városban amelyek erre figyelmeztetnék az autósokat, vagy egy külön rádiófrekvencián csak ezt közvetiteni. Ide jelenthetnének a vizesek, gázosok, BKV, rendőrök stb, hogy épp milyen utzárlat okozhat gondot. Erre kellene valami koncepció, bár lehet, hogy valaki nagyon gyorsan ráboritaná Demszkire az iróasztalt a beütemezett karbantartások koncepciójára reagálva.

Egyébként azt még had tegyem hozzá, hogy a taxisok még mindig normálisabbak nagyon sok BKV-s soffőrnél.

Perillustris 2008.11.15. 23:11:18

"A zebrán tolás meg egy rossz szabály."

Nem az. Zebrán a gyalogos megy át, gyalogos tempóval (kb. 3-6 km/h).

A zebrán gurulás igénye eleve szabálytalanságot feltételez, hiszen arra általában járdahasználat miatt van szükség. Az meg - többnyire - tilos.

Tiduj 2008.11.17. 00:13:39

"a taxisok még mindig normálisabbak nagyon sok BKV-s soffőrnél. "

Több évtizedes tapasztalatomra alapozva: a taxisok többsége felelőtlen, túlzott vagány (és még finom voltam).
A BKV-sok általában óvatosabbak, felelősségteljesebbek. Mármint a békebeliek.

Fentiekbe nem számítom bele az ellenőröket. Ofkorsz.
süti beállítások módosítása