Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Ezt se az autósoknak köszönhetjük

2008.10.17. 16:55 - lumina

Egész héten szürke volt Budapest, az éjszaka érkezett hidegfront azonban kisöpörte a szmogot. Ugyan péntekre hideg és szeles lett az idő, de végre lehet levegőt venni. Kár, hogy csak az időjárásra lehet számítani a levegő megtisztításában.

Címkék: levegő urbánus

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr17718900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.10.17. 18:12:56

de igen ezt már a bicikliseknek köszönhetjük, mivel a hétvégén nem volt már "kerékpársáv" a margit hídon, így véletlenül, nem volt kocsisor a híd felé, mert hiányzott az oktogonig érő kocsisor, ami bűzt ereget :o)

akkor mostmár lehetek politikus én is? :D

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.10.17. 18:23:29

Indexes blog, ezért kerül ki
Amúgy meg igaza van, fontos, hogy milyen a város levegője. A szmog monnyon le!

kis ember 2008.10.17. 18:25:30

Ázzek, a híres Buda szennyezettebb, mint a nyócker!

Káposztakukac 2008.10.17. 18:26:18

az a nem semmi baszd meg, hogy a margit körút környékén a térkép szerint "kiváló" a levegő. na ennek is kurva sok köze lehet az autókhoz. biztos ma nem jártak arra, ugye?

kossuthsch · http://himmel.hu 2008.10.17. 18:35:33

Eddig azért volt szmog, mert nem nagyon mozdult a levegő az elmúlt egy hétben, és nem volt szél, ami kipucolja a felgyülemlett szmogot. Most jött a szél, és elfútta a büdöset.

nemfoglaltnick 2008.10.17. 18:37:24

mit nem értetek, gyíkok?

a levegő koszos volt.

tiszta lehet úgy, hogy:

a: az autósok önmérsékletet tanúsítanak

b: fúj a szél

ez utóbbi történt, a levegő tiszta lett.

ihatethisindapassthingy 2008.10.17. 18:47:55

Ezt nem vágom. Ez most akkor egy zöld blog vagy egy bringás blog? Vagy a bringás identitás része az autóval közlekedők gyűlölete / a zöld öntudat? Vagy ez egy offtopic post? Valamint ülhetek-e bringára, ha autóba is ülök?

Komolyan, a bringásoknak minden joga megvan a biztonságos közlekedéshez meg minden. Meg az autósoknak is. Komolyan. Ez olyan, mint amikor az elborultabb vegák tolják a dögevő dumát; engem nem zavar, hogy vega, őt se zavarja már, ha húst eszek.

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.17. 18:50:42

Nem kell csodát várni, az autó stoppos hétvégék lehet fele ennyi enyhülést sem hoznak. Persze, nem, mintha mi letennénk az autót...Csak úgy mondom. Rosszabb lesz a hideg, meg a felhős, mert akkor jól bezár a kapu felül és akkor a kipufogógáz itt marad.

gramercy (törölt) 2008.10.17. 18:59:42

ma fújt a szél, kicsit szemerkélt is az eső

először elmentem pénzt kivenni, majd a postára; utána a buszpályaudvaron felvettem egy mozgássérült utast
utána még egy tortáért is el kellett mennem

szar lett volna biciklin, meg kell hogy mondjam
így viszont ülésfűtéssel és ipodról zenét hallgatva elég fasza volt vezetni

a bicikli mondjon le

dzsedi 2008.10.17. 19:11:06

most mégjobban utálom a bicikliseket

nemfoglaltnick 2008.10.17. 19:39:29

micsoda indulatok, micsoda indulatok...

Veér Farkas 2008.10.17. 19:46:38

PTibor 2008.10.17. 19:26:47

Szerintem a közlekedési morál azért ilyen, mert hülyék és agresszívak az emberek. Az autósok is, a biciklisek is meg a gyalogosok is, meg aki kimaradt, az is. Nem a közlekedési morál ilyen, hanem a morál, jelző nélkül.
Hülyeségnek tűnik, de nem kicsit gazdasági háttere van: kevés a pénz, mindenki ideges, mindenki rohan. Biztos vagyok benne, hogy angol bérszinttel (vagy bér-ár arányokkal) a közlekedési morál is jobb lenne, mert nem rohanna mindenki.

Walter Melone (törölt) 2008.10.17. 20:00:34

hiába az érdektelenség, csak nem tágít a főoldalról ez a nagyszerű írás...

Pedálmanó 2008.10.17. 20:15:58

Közöd??
Te csak ülj be előbb az iskolapadba, és tanulj meg írni. Érdemes próbálkozni, sokaknak sikerült már. Aztán, ha egy kicsit több eszed lesz, majd akkor szervezz programot a bicikliseknek.

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.17. 20:24:24

" Veér Farkas 2008.10.17. 18:48:52
"Ezt se az autósoknak köszönhetjük"

De nem is a bicikliseknek. Legalábbis nem nagyon hallottam, hogy a hidegfront kerékpáron érkezett volna."

No és a szmogot úgy általánosságban kinek köszönhetjük?

vidor 2008.10.17. 20:32:32

Hőbörgés baz'meg. Miért, autósok, nem ti rakjátok azt a szart bele a levegőbe nap nap után? Nem ti vagytok, akik az időjárásnál többet tehetnétek ellene?
Ihatethisindapassthingy párhuzama a vegákkal meg a húsevőkkel téves, ha hasonlítani akarod magad valakihez, akkor az legyen az iskolai lépcsőfordulóban bagózó tanár.

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.17. 20:35:13

Vidor, hülyeséget beszélsz, a szmogot a sok szemét biciklis okozza :).

vidor 2008.10.17. 20:35:54

Kangörény_ 2008.10.17. 18:47:46
Amit a bicikliseknek köszönhetünk: nulla. Zéró. Semmi.

A biciklis azzal használ, hogy nem árt.

mement 2008.10.17. 21:08:52

Dobbenet mekkora sutyo paraszt jonehany autos kollega.

...persze ha bekotnenk a kipufogocso veget a kocsikba, akkor talan nem kene elmagyarazni mirol is szol ez a poszt.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.17. 23:21:41

A vegás példa lehet, hogy nem is akkora hülyeség. Ha még többen leszünk a bolygón és még jobban megszorulunk élemezésügyileg (is), akkor talán egyre kevesebb húst fogunk enni - ha másért nem, hát azért, mert vagy egy nagyságrenddel több munka (energia, pénz, környezethasználat, ún. "footprint") van a húsban, mint a növényi kajákban. (Zöld szója - Soylent Green megvan?)

@Veér Farkas: Így van, ez az általános aggresszió és alacsony morál az egész ország egyre sikertelenebbsége által okozott frusztráció kirobbanása.

ihatethisindapassthingy 2008.10.18. 08:11:08

vidor: a párhuzamod neked sem tökéletes, mert míg a lépcsőfordulóban bagózó tanár bagózhatna olyan helyen, ahol nem mérgezi embertársait, sőt, egyáltalán nem kötelező bagóznia, addig valószínűleg kellemetlenül venné ki magát, ha a boltokban nem lenne áru vagy a Group4-os srácokat levernék a bringáról 50 misivel a postástáskában. Ó persze, minden meg lehet oldani bringán, csak a 2 raklap bioivólevedre jutó szállítási költség nem 200Ft, hanem 20000Ft lenne...

A biciklis hardcorenak be kellene látnia, hogy a bicikli vs. autó nem univerzális alternatívái egymásnak. Csak ennyit, rendben?

Minden autós tudja, hogy egyes utakat gyorsabban és kényelmesebben tehetne meg biciklivel (megjegyzem igyekszem ezzel a lehetőséggel élni, szűkebb belvároson belül szinte sohasem megyek autóval, BKV vagy bringa). Minden biciklis tudja, hogy egyes utakat csak autóval vagy adott esetben tömegközlekedéssel lehet megtenni (hatékonyan). Mindössze ennyi az összefüggés. Jelen állapotok szerint a biciklizés és a tömegközlekedés jelentős számú esetben NEM alternatívája az autós közlekedésnek, vagy a legtöbb ember számára nem elfogadható hátrányokkal jár. Ha ennek ellenkezőjét állítja valaki, az elvesztette a józan eszét.

Mindegy, arra próbáltam rávilágítani, hogy egy ilyen postcím határozottan nem segíti az autós-bringás viszony javítását. Ha valaki azt szeretné, hogy az ügye mellé álljanak, annak célszerű *megnyerni* az ügye számára a többi érintettet. Mondjuk hogy a "minden autós üje kocsog" hozzáállás kontraproduktív ebben a tekintetben, bár kétségkívül remek közösségépítő erővel bír. Lassan annyit elér vele a hardcore bringás közösség, hogy nem megyek ki a következő CM-re (tudom, nagy veszteség), holott támogatom a bringatudatosabb társadalom célját, de a hangvétellel egyáltalán nem tudok azonosulni.

ihatethisindapassthingy 2008.10.18. 08:17:24

Joe Forster: Valóban, talán több növényi táplálék kerül az étrendbe, aminek nagyon örülnék, már csak azért is, mert úgy kevesebbet kell költeni egészségügyre.
De: a vegaság választás, egy tiszteletben tartandó döntés. A probléma akkor van, amikor mások akarják erőszakkal ráderőltetni azt, hogy legyél vega vagy húsevő. Érvelni, pro és kontra rendben van, az erőszakosság meg nincs.

vidor 2008.10.18. 09:58:30

ihatethisindapassthingy 2008.10.18. 08:11:08

Szerintem sem lehet mindent biciklin megoldani, de az autósok nagy többsége nem áru- vagy pénzszállító, mentős, szobafestő brigád, féllábú, buszsofőr. Hanem a lépcsőfordulóban bagózik, ami akkor sem oké, ha odakinn esik az eső.

ihatethisindapassthingy 2008.10.18. 10:10:26

vidor: ennek nem állítottam az ellenkezőjét, ellenben pont ugyanazt (is) mondtam, mint te. Most akkor egyetértünk?

Mindenesetre autós-bashing kontraproduktivitásáról írt véleményem fenntartom. Az anyázás tényleg jól esik, de nem tolja előrébb a szekeret.

Amúgy az én szekeremet előretolná, ha valaki rábeszélné az önkormányzatot hogy kaphassak ideiglenes lakcímre parkolási engedélyt, ti. úgy jóval többször mehetnék bringával munkába :)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.18. 16:50:07

@ihatethisindapassthingy: A húsevésről a vegaságra való áttérés lehet, hogy "automatikus" lesz (lásd az idézett filmet), ahogy a fosszilis energiahordozók és az autós közlekedésről másra való is, szimpla gazdasági kényszerűségből: mert másképp borzalmas árat kell érte kifizetni. Szóval még erőltetés nélkül is menni fog magától. (Hogy ez aztán jó-e, lévén az ember mindenevőnek született, azt nemtom...)

(Húsevő vagyok, ateista, kommunista, biciklizem, elvből AMD processzor van a PC-mben, és a C64 jobb volt mind a Spectrumnál, mind a Plus4-nél. Kihagytam valamit? 8^) )

tyberius 2008.10.18. 18:16:34

Azért ebben a vegaságra való áttérésben én nem értek egyet. Persze lehet, ez azért van, mert kb. az életkedvem is elmenne, ha holnaptól nem ehetnék húst. De szerintem nem véletlen, hogy a magyar paraszt már akkor is tartott disznót, baromfit, marhát, amikor a "footprint"-et saját lábbal kellett beleprintelnie a hústermelésbe. Ha annyira nem érte volna meg neki, akkor megmaradt volna a növénytermesztésnél. Úgyhogy nem hiszek ebben a vega utópiában, szerintem az emberek nagy része igenis igényli a húst, és hajlandó érte áldozatot hozni, hogy hozzájusson.

Az autózás viszont nem ennyire alapvető szükséglet, ezért szeretnék hinni benne, hogy a mostani tendencia nem folytatódik, sőt inkább a visszájára fordul - hiszen ha megnézzük, hogyan jutott el az autóipar a SUV-ok tömegtermeléséig, akkor azt kell gondoljuk, hogy ha minden így megy tovább, 100 év múlva tankkal fog járni, aki most SUV-val jár.

Ami a cikket illeti: szerintem igenis szükség van arra, hogy tudatosuljon az emberekben, hogy nagyrészt az autózás okozza a budapesti szmogot. A zajszennyezést, a közösségi terek közösségi térként való használhatatlanságát, a közlekedés miatti stresszt, a szabadidő dugóban való elvesztegetését nehezebben lehet mérni, de ezeket is nagyrészt az autózás okozza. Ezt is tudatosítani kéne az emberekben. Az ide érkező kommentek ezt ékesen példázzák: egyetlen esőcsepp sem hiszi, hogy ő lenne felelős az áradásért.

vidor 2008.10.19. 22:04:43

ihatethisindapassthingy 2008.10.18. 10:10:26
"vidor: ennek nem állítottam az ellenkezőjét, ellenben pont ugyanazt (is) mondtam, mint te. Most akkor egyetértünk?"

Bizonyára, csak akkor más ingét vetted fel, mert senki sem mondta, hogy lovaskocsival kéne járniuk a kukásoknak. Ha egyetértettünk valamiben, akkor az az, hogy a szenny nagyobbik és feleslegesebbik részét kényelmes, felelőtlen, önző emberek okozzák.

"Mindenesetre autós-bashing kontraproduktivitásáról írt véleményem fenntartom. Az anyázás tényleg jól esik, de nem tolja előrébb a szekeret."

Bahsing az az, hogy az autósok meg akarnak ölni, meg hogy minden biciklis átmegy a piroson, meg hogy minden motoros kanász. Az, hogy minden egyes autó szennyezi a levegőt, tény.

"Amúgy az én szekeremet előretolná, ha valaki rábeszélné az önkormányzatot hogy kaphassak ideiglenes lakcímre parkolási engedélyt, ti. úgy jóval többször mehetnék bringával munkába :)"

Én meg egy fűzfát látnék szívesen azon a néhány négyzetméteren, amit valakinek az autója csak úgy ajándékba kap a közterületből.

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.10.20. 11:55:41

most tényleg azért kitörölted a kommentem, mert sztem felesleges megosztani az embereket, ilyen marhaságokkal?
asszem nem is akarok közelebb kerülni a bringás "közösséghez"... eltekergek én magamban...

lumina 2008.10.20. 12:01:13

zahar, valamit nagyon félreértesz. nem az emberek megosztásáról van szó, hanem arról, hogy az autók szennyezik a levegőt, a biciklik pedig nem. ennyire egyszerű.
jó tekergést!

ihatethisindapassthingy 2008.10.21. 11:17:37

Vidor:
"Ha egyetértettünk valamiben, akkor az az,
hogy a szenny nagyobbik és feleslegesebbik részét kényelmes, felelőtlen, önző emberek okozzák."

Ezzel csak akkor tudok egyetérteni, ha a "nagyobbik" kitételt hitelt érdemlően tudod bizonyítani. Addig mindketten csak spekulálunk, hogy mennyi az annyi. Egyben mindenképp egyetértek, hogy az adott szám nagyobb mint nulla, sőt, jelentős. A "nagyobbik" viszont 50% fölötti részt jelent, erről pedig nem vagyok meggyőződve.

"Bahsing az az, hogy az autósok meg akarnak ölni, meg hogy minden biciklis átmegy a piroson, meg hogy minden motoros kanász. Az, hogy minden egyes autó szennyezi a levegőt, tény."

A bashing az, amikor valamit szidsz, hogy okkal vagy ok nélkül az irreleváns. Az embereket nem azzal nyered meg, hogy eléjük állsz, hogy "Szerintem rossz vagy, pusztulnod kell, amiatt, hogy...". Nem keveset kérsz az emberektől, legalább próbáld meg megnyerni az ügyednek.

"Én meg egy fűzfát látnék szívesen azon a néhány négyzetméteren, amit valakinek az autója csak úgy ajándékba kap a közterületből."

Nézd, azzal hogy ajándék-e vagy sem, lehet vitatkozni. Részben az autósok teljesítmény- és egyéb adójából finanszírozzák az úthálózatot, amit többek között te is használsz, valamint maga a parkolási engedély is pénzbe kerül. Ültessünk belőle fát is. Legyen faadó, benne vagyok.

Kicsit a szívedre vetted a dolgot, úgyhogy elmondom mi van az ügyben. Van egy autóm, amit több alkalommal használni kényszerülök (na nem mintha utálnám...). A maradék időben szívesen hagynám a lakhelyemen, mert bringázni szeretek és hiszek abban is, hogy mindenki nyer azon, ha egyel több autós ül bringán. Eddig oké? Sajnos parkolási engedélyt nem kapok, mert csak bérlem a lakást. Következmény: akkor is autóval járok, amikor nem kellene, mert még mindig *sokkal* olcsóbb, mint egy parkolóházat vagy a mobilparkolást fizetni. Mea culpa, évi cirka 360 rongyot nem ér meg, hogy zöldebb legyek (shame on me, mondjuk 50-80 rongy beleférne). A legegyszerűbb út az ügyben az lenne, ha lehetne parkolási engedélyt ideiglenes lakcímre is kiváltani. Természetesen több más megoldás is létezik (az említett parkolóház, az autóm eladása, sőt, megsemmisítése, elköltözés nem-parkolóövezetbe, stb.), amelyeknek vagy gazdasági vagy egyéb szempontból nem reális az alkalmazása. Erre a problémára szokták az élelmes autósok a mozgássérült-igazolványt alkalmazni (ó, én is tudnék szerezni, nem gond), de idáig talán nem alacsonyodnék, tehát inkább szennyezem a környezetet, mert van egy idióta szabály, amit hiába próbálok megváltoztatni (igen, próbáltam), az komolyan ellenáll.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.21. 13:25:07

en.wikipedia.org/wiki/Pollution#Sources_and_causes . Már az első sor felsorolja a légszennyezés egyik fő okát (ki találta volna ki magától? ;-) ), illetve a legfőbb résztvevő országokat. (Igen, a világ kisebb része megtermeli a szennyezés döntő részét.)

ihatethisindapassthingy 2008.10.22. 10:51:28

Joe Forster, ezt én vágom. A kérdés az, hogy a gépjárművek által generált légszennyezés mekkora része indokolható gazdasági vagy egyéb megfontolással azon túl, hogy "kényelmesebb", illetve "csak". Ahogy mondtam korábban, nyilván ez a kategória is jelentős részét adja a légszennyezésnek, csak abban nem hiszek feltétlenül, hogy ez 50% fölötti részarány.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.22. 16:04:33

Az USA a világ legnagyobb szennyezője- negyedmillárd lakos a szennyezésnek valami 1/4-ét hozza össze -, bár Kína nagyon jön fölfelé és India is megindult.

Az USÁ-ban tipikus életmód az, ami nálunk csak néhány éve jelent meg: kiköltözni a nagyvárosból az agglomerátumba, és onnan - náluk akár 100 kilométert is - vezetni be reggel és ki este. Ez mennyiben megokolható gazdaságilag? Semennyiben. Csak nem fűlik a foguk a koszos, büdös, zsúfolt városban lakni, tehát még jobban tönkreteszik azt azoknak, akik mégis ott maradtak.

Kínában iszonyú mértékben állnak át bicikliről autóra, mert náluk meg ez lett az új módi, még inkább presztízskérdés, mint nálunk vagy másutt. Lényegében minden létező külföldi autómárkát hamisítanak saját gyárakban, és töredékáron forgalmazzák őket. Amikor az olimpia miatt beszóltak a hatóságok, hogy ma csak a páros/páratlan rendszámúak mehetnek ki forgalomba, sokan vettek egy másik (paritású rendszámú) autót. Kína az USA államadósságának jelentős részét tartja a kezében - annyit, hogy nem is igazán tud vele mit kezdeni. Mi innen - köszönhetően az ő elzártságuknak is - nem is látjuk, mekkora a fejlődés odaát!

Indiában nincsenek nagyon járható (autó)utak és fizetőképes kereslet. Még. De majd lesz!

Az 50%-on meg kár vitatkozni, a dolog nem ilyen fekete-fehér. A lényeg az, hogy hajmeresztő, ami folyik, és senkinek sem anyagi érdeke nemhogy megállítani, de lassítani sem.
süti beállítások módosítása