Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Igazoltatás a Városmajornál

2008.10.16. 15:55 - lumina

Egyik biciklistársunk megdöbbenve mesélte, hogy szerda este 9 körül a Városmajor melletti bicikliúton, nagyjából a Nyúl utca magasságában igazoltató rendőröket látott. Őt nem állították meg, de ennek az lehetett az oka, hogy éppen egy másik biciklissel foglalkoztak, akit biciklije mellett állva faggattak éppen.

A rendőrök ketten voltak, nem látszott a közelükben sem autó, sem motor, sem bicikli, bizonyára gyalog voltak. Kérdés, hogyha egy biciklist igazoltatni akarnak, de nem áll meg, nem is feltétlenül azért, mert csontrészeg, akár csak azért, mert zenét hallgat és nem hallja a felszólítást, mennyi esélyük van megállítani, utolérni, egyáltalán azonosítani őt.

A szemtanú egyébként azt mesélte, hogy túlélési ösztöne beindult, mert hazafelé tartva messziről elkerülte a Városmajort. Egyáltalán nem tetszett neki a biciklin ülve eddig ismeretlen érzés: ha rendőrt látsz, begörcsöl a gyomrod.

Ti találkoztatok valahol bicikliseket igazoltató rendőrrel?

Címkék: biztonság rendőr

105 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr54717217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

euAgWzgmmtq7K 2008.10.16. 18:32:45

zenét hallgatni biciklizés közben?

2008.10.16. 18:35:36

Úristen! Igazoltató rendőrök! Mi van itt? De komolyan, mi a faszért parázol az igazoltató zsarutól? Miért remeg a gyomrod? Hatalmas baromság, a rendőr talán megver, elveszi a bicódat? Vagy vaj van a fül mögött? Én sose félek a rendőrtől, nem egyszer igazoltattak, zsebet pakoltattak, ez a dolguk, örülök, ha járőröznek, aktívak. Vagy talán a biciklis feljebbvaló és nem lehet igazoltatni? Bullshit.

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2008.10.16. 18:43:34

Mindenki egyenlő, de a biciklisek még egyenlőbbek.

Én a hős 2008.10.16. 18:46:20

Másfél hónapon át a rendőrök célkeresztjében a gyalogosok és a bringások vannak. Ezt múltkor mondta a TV. Élőben még nem voltam tanuja, de úgy látszik, mégis csak elindult az ellenőrzés. A legtöbb bringás nem rendelkezik a kötelező felszereléssel, így van miért aggódni. :-(

Lámpa elöl hátul (nappal is), hátul piros prizma, csengő. Azt hiszem ezek a kötelezők, a töbi szir-szar csak ajánlott. "Kukás mellény" városon kívül ha olyanok a látási viszonyok. Vagy valami ilyesmi. Javítson ki, aki jobban tudja!

Pl.: Jó nagy a bringás csapatunk, de csengőm, csak nekem van... Ha bejelentkeznek degecre, akkor akár bírságot is kiszabnak.

goes 2008.10.16. 18:47:13

Miért kell megijedni? Vaj van a füled mögött??? Csak az autósok tartsák be a szabályokat? A kettősmérce az megy, meg a piroson áthajtás.

redragon 2008.10.16. 18:49:22

A szemét zsaru! Hogy képzeli

Te meg csak hallgass zenét biciklizés közbe. Ti sem vagytok kisebb seggfejek mint az autósok, pedig mindig őket szidjátok. (akinekneminge...)

amondó (törölt) 2008.10.16. 18:57:02

" redragon 2008.10.16. 18:49:22
A szemét zsaru! Hogy képzeli
Te meg csak hallgass zenét biciklizés közbe. Ti sem vagytok kisebb seggfejek mint az autósok, pedig mindig őket szidjátok. (akinekneminge...) "

1) Vegyél vissza kicsit, légyszíves.

2) Miért ne szabadna zenét hallgatni? Autóban is szabad. Ráadásul a biciklin nincsen hangszigetelés, tehát a dudát, a zajokat még zenén át is jobban hallom, mint a körbepárnázott autóban. Vagy talán kötelező zene nélkül, NYITOTT ABLAKKAL (!) autózni?

3) Ha a rendőr meg akar állítani, ugyanúgy teszi, mint egy autóssal. Bekapcsolja a fényjelzését, és a biciklis előtt lelassít. Vagy, ha nem motorral vagy autóval van, akkor az út széléről integet, éjszaka lámpával. Ha ilyet látok, akkor megállok, történt már ilyen. Egy kisebb szabálytalanságra figyelmeztetett, és nem büntetett meg. Ha esetleg dőlt volna belőlem a piaszag, akkor valószínűleg máshogy történt volna.

A prizma kicsit hasonló dolog, mint az autósoknál a tartalékizzó-készlet teljességének az ellenőrzése. Nekem nincsen prizmám, viszont a váz elölről-hátulról speciális fényvisszaverő fóliával van bevonva, tehát az egész bringa egy nagy prizma, ha rávilágít az autós, akkor visszavilágít, hátra pirosan, előre fehéren. Amúgy a bringás táskák, cipők, bokapántok, sisakok mind fényvisszaverőket tartalmaznak.

A kivilágítatlanokat meg csak zaklassák a rendőrök.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.16. 19:08:03

Naponta legalább 20 szabálytalankodó, piroson áthajtó, járdán tekerő biciklist látok. Magam is biciklizem és zavar, amikor engem is a szabálytalankodókkal mosnak össze, ezért azt mondom, az ilyeneket szűrjék ki, és büntessék meg őket.

Ha az úton megy, a zebránál zöld a lámpa, az autósoknak piros, akkor ne menjen át csak azért, mert a zebrán épp nincs senki. Piros, várja meg a zöldet, és akkor menjen tovább.

Eszméletlen amiket a körúton, a Móricz környékén lehet látni reggel.

"mert zenét hallgat és nem hallja a felszólítást" Akkor valószínűleg a mögötte érkező mentőt, rendőrt, tűzoltót se fogja látni, és az nagy gáz. Lőjenek utána. Biciklizés közben ne dugja be a fülét, max. az egyiket.

., (törölt) 2008.10.16. 19:15:56

Nos, a zenét halgató biciklis nem hall semmit a zenétől. Már többször tapasztaltam.
Javaslatom: Időnként váltson, s a szemét csukja be. Kb ugyanazt az eredményt éri el.

abdul 2008.10.16. 19:17:05

Ne hallgass zenét, mert a tapasztalatom, hogy tökre nem hallanak semmit, csak mennek, mint a bolond - tisztelet a kivételnek.
Autóban se üvöltsön a muzsika.
BKV figyelőnek igaza van.

PeDro 2008.10.16. 19:23:07

autoban is tilos fulhallgatoval zenet hallgatni.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2008.10.16. 19:26:04

Zúzd szét a kis rohadékokat, zúzd szét!!

Laciii 2008.10.16. 19:26:43

"Lőjenek utána."
Azért ez picit túlzás nem?

SHaXmBAndART 2008.10.16. 19:30:13

pöcsfej, a két kerék is jármű... nem? elmész mellette és moralizálsz? álltál volna meg kicsit...

Kúrcsány Ferenc 2008.10.16. 19:32:46

Mi van a balkézzel jobbfülhöz tartott mobiltelefonba üvöltő, zebrára kanyarodó köcsög autósokkal?

0xFFFF 2008.10.16. 19:33:22

Tiszta vicc ! Eddig azért sírtál, hogy a kétkerekű teljes jogú közlekedő. A közlekedőket pediglen ellenőrzik a rendőrök. Mi a baj ? ...és mi az, hogy nem hallja a felszólítást, mert zenét hallgat ?! Basszus, a rendőr karjelzéssel is jelez ! Azt meg azért nem látja a hülye bringás, mert hordozható dvd-t néz ?! Ember ! A KRESZ rátok is vonatkozik, így a rendőri jelzésekkel is tisztában kell lennetek, ahogy a táblákkal és egyéb jelzésekkel is.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.10.16. 19:39:05

csak hogy tisztázzuk. Ha járművet vezetünk nem hallgatunk úgy zenét, hogy az teljesen elnyomja a környezetet. Azaz nem hallgatunk zenét fülhallgatóból. Fogjátok már fel végre, hogy a bicikli is JÁRMŰ és tessék úgy bánni vele. Pl. döntsétek el, hogy a kibaszott zebrán, vagy az úton keltek át. Mert, ha a zebrán, akkor le kell szállni róla. Én se megyek át kocsival rajta, ha át akarok menni a túloldalra és zavar az elsőbbségadás kötelező tábla. Ilyenek. A rendőrtől meg akkor félsz, ha okod van rá. Engem például kérdeztek már meg, miközben a Városmajorban söröztünk egy ismerősömmel, hogy tudnak-e valamiben segíteni, nem láttunk-e semmi különöset, minden rendben van-e?

Ma este valami borzalmas volt a közlekedés, az összes autós valami irtózatos nagy faszként viselkedett, őket is elég nehéz tolerálni. Viszont a bicikliseket is sokszor. Szóval azért ezt a "mi van, ha szegény zenét hallgat? meg jéééézus megállít a rendőr" témát rövidúton zárjuk le.

kis ember 2008.10.16. 19:39:25

Itt szeretném minden bunkónak felhívni a figyelmét, hogy a vaj, nem az ember füle mögött van, hanem esetleg a fején.
A pontos mondás így hangzik:
Akinek vaj van a fején, ne sétáljon a napon.
A rendőr meg csak igazoltasson, nekem mindenem van a biciklimen, kivéve prizmát, de ha azért megbüntet, perre viszem. (egyéb fényvisszaverőt használok)

kis ember 2008.10.16. 19:40:11

Zenét pedig tessék csak egy (lehetőleg bal) füllel hallgatni, amögött nem lehet vaj.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.16. 19:41:28

Laciii 2008.10.16. 19:26:43 >>>

De az, gondoltam érződik belőle, hogy nem gondoltam komolyan. Ezért nem írtam azt, hogy lőjék le, mert akkor már a fejemet vettétek volna. Jelezni akartam, hogy zenét hallgatva nem jó kerékpározni.

Mellesleg unom, hogy mindig a hátam mögé kell nézni, ha megyek át a pesti hidakon, és jön szemben valaki. A járdán nem tudok úgy embereket kikerülni, hogy ne jöjjön nekem egy biciklis a járdán :)

tyberius 2008.10.16. 19:48:43

Nem értem, mi baj a zenehallgatva történő kerékpározással. Mit kell meghallani a forgalomban? Dudát, szirénát. Ha nem olyan hangos a zene, hogy ezeket elnyomja, akkor nem értem, hogy mi a probléma.

Az meg különösen álságos, hogy ha egy blogon helyzetjelentést írnak a közúti ellenőrzésről, akkor rögtön megjelenik egy rakás autós és számonkérik, hogy miért félünk a rendőrtől. Mintha a legnépszerűbb kereskedelmi rádiók nem üzemeltetnének traffipax-riadóláncot. Az nem gáz? Aki azt hallgatja, annak nincs vaj a füle mögött?

Gabe2 2008.10.16. 19:53:04

Szörnyű!
Ezúton is üdvözlöm azt a hétfő reggel fél hatkor kerekező úriembert, aki az Andrássyn a töküres bicósáv helyett az úton karikázott az Oktogon és a Hősök között, világítás nélkül, majd mikor begurult mellém egy pirosnál, lazán továbbhajtott.
És tényleg szemétség igazoltatni!

gravi_t 2008.10.16. 19:58:29

"Nem értem, mi baj a zenehallgatva történő kerékpározással."

Gondolom, az sem zavarna, ha a buszvezető fülhallgatóval zenét hallgatna a buszon, amelyikkel utazol.

Meg gondolom, nem fogod rikoltozva a fejét követelni annak az autósnak / motorosnak, aki azért üt el oldalról, mert nem hallottad, hogy jön, és eléhajtottál.

aBringakirály 2008.10.16. 20:02:22

Sziasztok!
Engem is igazoltattak már rendőrök. udvariasak voltak, megnézték az alvázszámot, nem-e lopott a bringa, még zsebkendőt is adtam neki, hogy ne kézzel törölje le a port. Ellenőriztek engem meg a bringát is, megköszönték, elköszöntünk. Ennyi.

Zene: 1 fülessel, jobb fülben. (balban, kis Ember? onnan jön az autó (út jobb oldalán tekeréskor)? azt azért jobb, ha hallod, nem?). Mindent hallok, telefonálni is lehet, legfeljebb nem válaszolok, ha közl.-i szitu van.

járdán biciklizés. láttam már úton elütött bringást, amelyik szabályosan ment, csak nem vette észre sofőr. ahol kurva széles a járda (nagykörút) ott inkább szlalomozok a járókelők között, mint elüssenek. Egyébként simán elférne ott egy bicikliút, ha nem engednék, hogy minden gyrosos telepakolja a "kerthelyiségeivel" az utcát. akkor az a 30 török pampogna, bringásoknak és gyalogosoknak is jobb lenne.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.16. 20:11:51

gravi_t 2008.10.16. 19:58:29 >>>

A halálra vonszolt idős nőre emlékszel? A villamosvezető ott is zenét hallgatott, és nem hallotta az utasok kiabálását. A buszvezető sem hallja a vészjelzőt, ha a fülében fülhallgatón keresztül szól a nóta. Tudom. Tapasztalat.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.16. 20:21:06

NIncs semmi baj a zenehallgatással biciklizés közben. Én olyan hangerővel szoktam, hogy még a zenét is élvezem, de az autókat is hallom. Egy a fontos, soha nem szabad olyan manőverbe kezdeni, amelynek veszélytelenségéről nem győződtél meg látásod útján. Nem szabad csak a fülre hagyatkozni sávváltásnál, kereszteződésben, stb. Ez zenehallgatás nélkül sem ajánlatos.

Egyébként a bejegyzésben tényleg érthetetlen a nagy para a redőröktől. Az az indoklás pedig nagy hülyeség, hogy a rendőröket a zene miatt nem veszed észre. Nem kiabálni szoktak, hanem jól láthatóan integetnek.

gravi_t 2008.10.16. 20:22:17

BKV figyelő · bkvfigyelo.eu 2008.10.16. 20:11:51
Na hát azt mondom, hogy akkor ezek szerint az is rendben van.

gravi_t 2008.10.16. 20:26:18

NIncs semmi baj a gyorshajtással autózás közben. Én olyan gyorsan szoktammenni, hogy még a sebességet is élvezem, de reagálni is tudok.

hmpfhhh

kis ember 2008.10.16. 20:38:38

Gabe: Nekem az Andrássyn a bringasávon volt eddig életemben az egyetlen koccanásos balesetem: a balról érkező autó nem adta meg nekem az egyenesen haladó kerékpárosnak az elsőbbséget. Pedig lassan mentem. És hidd el: nem feltétlenül ő volt a hibás (a KRESZ szerint persze), hanem aki úgy tervezte azt a szart, hogy egy biciklis hirtelen kibukkan a parkoló autók mögül. Használhatatlan, balesetveszélyes, ezért nem is használják a kerékpárosok (csak a szabálytalanul parkolók).

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.10.16. 20:38:57

shitgun 2008.10.16. 18:35:36
"Én sose félek a rendőrtől, nem egyszer igazoltattak, zsebet pakoltattak, ez a dolguk, örülök, ha járőröznek"

Nem, ne igazoltassanak. Civilizált országban CSAK akkor teszik, ha okot adsz rá. Akár gyalog, akár autóval, akár biciklivel vagy. Nincs randomszerű "szedjünk ki valakit, hátha meg lehet szopatni". Mondom ezt annak ellenére, hogy átestem vagy 10 ilyenen (1x gyalogosan, többi autóval), és soha nem volt semmi gond, kulturáltak voltak a rendőrök.

kis ember 2008.10.16. 20:39:57

Bringakirály: Bocs, elírtam, JOBB fülbe a zenét/rádiót!

hiissa 2008.10.16. 20:41:08

a rendőr mindenkit ellenőrizhet, aki közlekedik. ha bringás vagy, rád is ugyanúgy vonatkoznak a szabályok, mint a közlekedés bármelyik másik résztvevőjére. sámán - nefossámán, ha nincs rá okod. van nálad személyi? kötelező, hogy tudd magad igazolni. lámpa, prizma, csengő, egyebek rendben? ha igen, nem szopatnak, csak a dolgukat teszik. tegnap egy kiskölköt küldtek haza a bajcsy-n, mert nyeszlett bmx-en sisak és mellény nélkül kolbászolt. yogos volt, szerintem. és csak magadnak anyázz, ha valamit elbaxtál. tényleg, vennem kell egy új sisakot.

ihatethisindapassthingy 2008.10.16. 20:41:55

kis ember: Az Andrássyn a bicikliút egy katasztrófa, viszont a biciklis lámpák (már ahol lámpák vannak) úgy vannak hangolva, hogy a jobbra kanyarodó autók és az egyenesen haladó bringásoknak sosincs egyszerre zöld. Feltételezem, hogy ez egy olyan részen történt, ahol nincs biciklis lámpa?

Csak mert autóval mindig rettegve kanyarodok jobbra a Nagymezőre, mert a bringások nem tartják be a piros lámpájukat, látni meg alig lehet őket. Bringával meg inkább rá se megyek arra a bringaútra, csak felhúzom magam. Közlekedési nonszensz.

Shopping 2008.10.16. 20:45:41

Miért ne lehetne a bringást igazoltatni?
Ugyanolyan "közlekedésben részt vevő" mint az autós.
Ha már jár a bringásnak bicikliút, akkor jár hozzá rendőr is.
Biztos nem volt lámpája, meg mellénye, meg bukója.
Meg kell állítani, azt megbüntetni.
(jellemző bringás gondolkodás, hogy nekünk mindent lehet, gondolom ezért tesz a rendőrre is).

vidor 2008.10.16. 20:47:17

Hát a témához marha sok köze van annak, hogy a fülkéjében zenét hallgató buszvezető mit nem hall meg. Nem tudom, mi a helyzet azokkal a fülhallgatókkal, amik direkt próbálják kiszorítani a környezetből érkező zajt, az enyém nem ilyen, és ezzel akár hangosan zenét hallgatva biciklin kilométerről hallom a mentőt, nem tesz süketebbé, mint egy kocsi zárt utastere, amiben még a rádió is szól.

kis ember 2008.10.16. 20:55:04

ihatethisindapassthingy: A Dobó u sarkán történt, ott nincs lámpa.

kis ember 2008.10.16. 20:56:41

ihatethisindapassthingy: a Káldy Gyula u. történt, ott nincs lámpa.

dzsedi 2008.10.16. 20:56:53

utálom a bicikliseket

kis ember 2008.10.16. 21:00:23

Dzsedi: Hozzászólásod konstruktív és a témába vágó volt. Csak gratulálni tudok, okos fiú/lány/emós vagy!

ihatethisindapassthingy 2008.10.16. 21:09:25

kis ember: Oké, bocs ha úgy hangzott, mintha az ellenkezőjét sugalltam volna (mert úgy hangzott). Az Andrássy úti bicikliút tervezőjét kellene büntetni, mert se biciklisnek, se autósnak nem jó az a megoldás, ellenben totál balesetveszélyes. Komolyan, semmit nem lehet látni a bicikliútból jobbra kanyarodva. Mire belátok eléggé a bicikliútra, addigra már bent van a kocsi orra és ehhez nem kell egy böhöm nagy valami... Ha elég lassan csinálom, talán senki nem sérül meg, de a "biztos" annyival jobb lenne...

Dr Kangörény 2008.10.16. 21:16:19

Nem értem mi a baj. Az úttest közepén biciklizésnél a közlekedés résztvevői vagytok, a rendőrségi ellenőrzésnél nem? Ti számon kéritek a szabályokat az autósokon, ugyanezen jogaszbály nektek kedvező részeit betartjátok, ami nem tetszik, azt nem. Amint ellenőrzik, hogy ti betartjátok a szabáyokat, rögtön picsogni kezdtek, hogy jaj, rendőr igazoltat biciklist? Komolyan szánamasak vagytok.

Kúrcsány, nekem ugyanaz a véleményem, mint a forgalommal szemben bicikliző és közben telefonáló köcsög biciklisről, akit majdnem elgázoltam ma Budaörsön.

Bit Rot 2008.10.16. 21:19:20

Én egyvalakit büntetnék, de nagyon: azt a biciklist, aki sötétedés után legalább hátsó piros lámpa NÉLKÜL biciklizik!

A többieket elég csak figyelmeztetni.

Ez ÉLETVESZÉLYES!!!

Én autós is vagyok, BKV-s is, biciklis is, de kapja be az az autós, aki idejön a bicikliseket fikázni!

Dr. Trebitsch 2008.10.16. 21:29:12

Itt az alkalom, hogy megkérdezzem: most akkor tul.képpen mi kötelező, mert a hsz-ek között zavart érzek az erőben. (Újrakezdő bringás vagyok, fél éve tekerek városban, ezért rászorulok a jótanácsra.)

Korábbi posztnál olvastam, hogy max. 15 km/h-val lehet járdán biciklizni - tévedett a hozzászóló?

Mellény: ??? Ezt ki találta ki? 40 fokban is fel kéne venni?

Bukó: Nemrég városban még kismotoron se kellett - büntethetnek, ha nincs, vagy magamra vessek, ha betöröm a fejem, de amúgy nem kötelező?

Lámpa nappal: ??? Jó, az enyémen is van, de ha nem lenne, az miért gáz?

Csengő: azom is van, de éppolyan jól meglennék nélküle. (Múltkor az erdőben, gyalog, kutyával, azt hallom a hátam mögött: "balról megyek!" Tudtam, merre kell lehúzódnom, informatívabb volt, mint ha csenget.)

Szvsz az előírások jelentős része merő szopatás. Autónál sem értem, minek az izzókészlet - miért nem elég, hogy nem közlekedhetsz kiégett izzóval? Hogy oldod meg, a te dolgod, elég nagyfiú/lány vagy hozzá...

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.10.16. 21:43:50

Járdán csak 10 km/h, és azt is csak akkor, ha "az úttest alkalmatlan közlekedésre". A Körút erre alkalmas, bár dugó esetén vannak kétségeim efelől.

Bringakirálynak: ha nincs dugó, szélső sáv közepe, és nem ütnek el. Ennyi. De soha ne a gyalogosok között!! A járda az övék! Akkor inkább egy párhuzamos utcában menj.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.10.16. 21:45:48

Lett volna mondanivalóm azoknak, akik értetlenkednek, hogy miért ne lehetne fülhallgatóval zenét hallgatni kerekezés közben... de rájöttem, ha magától nem jön rá az ilyen, akkor hiába a pofázás. :(((

Dr. Trebitsch 2008.10.16. 21:54:00

kis ember: Köszi, alapos anyag.

Egyre nem ad választ: minek a lámpa nappal?
De hát ne akarjak mindent tudni, a KRESZ-ben nincs értelme a miért-eknek... :(

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2008.10.16. 21:55:17

A kerekparomon van vilagitas (elol, hatul), csengo, stb.. Azt viszont nem ertem, hogy ha ezek mind NEM szeriatartozekai egy kerekparnak, akkor milyen jogon ellenorzik oket?!Nonsense, h. ezekert az alap dolgokert, melyek nelkul nem szabadna kerekpart forgalmazni, meg nekem kell egy csomo penzt fizetni, es ha hianyzik, akkor meg meg is buntetnek...

dzsedi 2008.10.16. 22:14:26

kis ember:

emós, na az vagyok

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.16. 22:17:47

Szilárdan, az érveidre kiváncsi lennék, de ha csak csípőből "leilyenezel", akkor az üres pofázás.

Niterider, miért ne szabadna lámpa nélkül forgalmazni? A vevő felelőssége, hogy lámpát is vegyen rá. Ez csak egy felesleges plusz megkötés lenne, ami mindenki életét megkeserítené.

ElPadre 2008.10.16. 22:22:09

1, nem értem, minek majrézni a rendőrtől. ő elvileg azért van, hogy mindenkinek biztonságos legyen a közlekedés. és igaza van annak, aki azt mondja, hogy mivel a bringa jármű, ezért azt is nyugodtan ellenőrizheti szúrópróba-szerűen a rendőr. sztem szondáztasson is.

2, kötelező tartozékok a bringán: első/hátsó prizma VAGY lámpa (működőképes állapotban, elöl KÖTELEZŐEN fehér vagy sárga vagy zöld, hátul KÖTELEZŐEN piros), csengő (akinek nincs, mars beszerezni, mert tényleg hasznos dolog, legfőképpen bringaúton andalgó gyalogosok arrébrebbentésére), küllőprizma legalább az első keréken; továbbá, működőképes állapotú fékrendszer (ez is benne van a kreszben, csak ez épp asszem egyéretlmű). a sisak nem kötelező, de aki anélkül megy... nos, az első nagy tanyálása után úgyis vesz sisakot. ha túléli. (remélem, a következő kreszben benne lesz a közúton közlekedő bringásnak kötelező sisakviselés.) sokan el vannak tévedve a láthatósági mellény ügyében: CSAK lakott területen KÍVÜL, SÖTÉTBEN kötelező. városon belül nem sok értelme van, ott általában van elég közvilágítás, vagy legalább a bringás villogói/macskaszemei.

3. igen, aki közútra megy sötétedés után legalább hátsó piros villogó nélkül, az meg is érdemli, hogy elüssék. vagy ha épp most fogyott ki az elem (mert azért előfordul), vagy beázott az elektronika (az meg gagyi), akkor minimum hátsó piros prizma/fényvisszaverő csík.

4. igenis, lehet mindkét fülbe dugott fülessel, zenét/szöveget hallgatva biztonságosan közlekedni bicajjal. két trükkje van: 1, kicsi, nyitott füles kell (a kis fülbe dugható cuccok nagy része ilyen), a nagydarab, fület körbeölelő nyílt füleseket és a neadjisten a zárt füleseket viselőket legszívesebben ÉN szedném le a bringáról. másik trükk: kis hangerő, hogy halld még a forgalom zaját (csak duda/mentő meghallása nem elég), főleg, ha busz jön mögötted (jellegzetesen más zaja van), hogy elengedhesd. amúgy a fülest én nem csak mobilfon/zenei szórakoztatás ürügyén használom, hanem fülvédőként is, mert így legalább nem vág be a hideg szél a hallójáratomba -- egy hivatalos fülvédő (ami szintén nem tilos) sokkal jobban letompítja a zajokat, mint egy átlag kis füldugasz. szóval ezt is lehet felelősségteljesen.

no, ennyit a témáról. ja, igen, bringás vagyok.

L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2008.10.16. 22:23:36

nekem integethetnek, majd visszaintegetek, többet nem állok meg rendőrnek. a legutóbb nagy genyók voltak (ugyanitt egyébként). a biciklim nem lopott, csengőm van, egy rakás lámpám van, nem iszom. el van intézve :)

ElPadre 2008.10.16. 22:30:46

ja, és közúton megyek, mert 1, a bringautak nagy része szar és életveszélyes bp-en, 2, mert a kreszben foglalt jogom van hozzá (igen, ismerem is a kreszt, mivel jogsim is van, csak nem vezetek), 3, mert tudom úgy csinálni, hogy jelentős zavart nem okozok, sőt, előzékeny vagyok az autósokkal szemben (mert valahol el kell kezdeni a normális együttélést, nem?).

lámpa nélkül forgalmazás: valahol jogos a felvetés. a decathlonban kapható bringákon pl. szériatartozék a küllőprizma és az első-hátsó lámpa (gagyik nagyon, de nem ez a lényeg). a helyzet viszont az, hogy míg egy autónál a jármű szerves része az integrált világítási/helyzetjelzési rendszer, a bringánál nem, mivel ott elég nagy szabadságod van abban, hogy milyen cuccokat veszel (gagyicsájníz vagy akár igényes japcsi cateye). a baj az, hogy nem adnak minden eladott/továbbadott bringa mellé egy kis füzetet/brosúrát, amiben benne lennének a kresz-nek a bringásokra és a közúti közlekedésre vonatkozó szabályai, plusz a kresz által megkövetelt dolgok listája. amúgy 2vel ezelőtti cm-en osztottak ám ilyet a szervezők, ami nagyon jó dolog, de nem jutott el elég emberhez. én egy ilyen tájékoztató átadását kötelezővé tenném a bringaeladás mellé. (meg a sisakviselést is, de mint tudjuk, én egy sisakfasiszta vagyok, igaz, a saját, hülyeségemből tanultam én is.)

kisdarab állat 2008.10.16. 22:35:02

két hete láttam olyat is, hogy megbírságoltak egy bringást. nincs ebben semmi truváj. a biciklire is vonatkozik a kresz. sajnos...

Vegaaa 2008.10.16. 22:39:07

én tapasztalatból szkeptikus vagyok bármilyen rendőri akcióval szemben, érintsen az bármilyen csoportot is. a múlt hétvégén végignéztem, ahogy az egyik barátom bicajjal és több sör után bevágott a zebrán átkelő gyalogosok közé, aztán az úton folytatta útját a két méterrel beljebb levő kerékpárút helyett (szóltam is érte). ezt mind végignézte két rendőr az út szélén álldogálva, és azért nem volt belőle gond, mert volt világításunk. többször tapasztaltam már, hogy a kékruhások megkapják az ukázt, és csak arra figyelnek, amúgy minden másra tesznek magasról.

ElPadre 2008.10.16. 22:46:23

manuva: miért sajnos?

nekünk, bringásoknak, ideje lenne belátnunk, hogyha több bringautat szeretnénk, és egyenlő jogokat, bánásmódot akarunk elérni a közúti közlekedésben, akkor a jogokkal együtt jönnek a kötelességek is, mint pl:
- felelősségteljes bringavezetés
- kresz betartása (kivéve a buszsáv-tiltást, azt minden valamire való bringás tudja, hogy baromság és veszélyesebb, mint betartani -- nem mindig, de a legtöbb esetben), ebben benne van a piros lámpák tiszteletben tartása (oks, 1-2n én is átmegyek, de csak éjszaka, csak gyalogoskat védőkön (kereszteződésben/kanyarodásnál nem kockáztatok), és csak úgy, hogy előtte mint 15kmh-ra lassítok, hogy meg tudjak állni hirtelen is, és mindig nagyon körbenézek, nem jön-e gyalogos, járdabringás vagy akárki), józan állapotban való bringázás, táblák stb. betartása
- megfelelő felszereltségű és üzembiztos bringa használata
- előzékenység a forgalomban (cserébe én is sok előzékenységet kapok -- próbáljátok csak ki, nem ellenség az autós/buszos/motoros)
- a felelősségteljességbe nálam a bukó is beletartozik, de azt inkább a bringás saját védelme érdekében kell
- és az is, hogy megállunk a rend őreinek, abban a biztos tudatban, hogy nincs gond se velünk, se a bringánkkal. nyugodtan igazoltassanak. ha így előkerülnek lopott bringák, az csak jó mindannyiunknak.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.16. 22:47:27

Néhányaknak, akik még nem tudják: A sisak és (lakott területen) a mellény nem kötelező az aktuális KRESZ szerint. A sisak ne is legyen kötelező, mert 1) statisztikák szerint nem csökkenti lényegesen a balesetek számát és súlyosságát, feltehetőleg azért, mert sisakban veszélyesebb szituációkba is belemennek a biciklisek és az őket körülvevő autósok, 2) a biciklisek baleseteit nagyrészt autósok okozzák, tehát ne a biciklisnek kelljen fizetnie azért, ami nem az ő hibája/felelőssége. (4 év után nekem is lett sisakom, de nem közvetlenül a balesetveszély miatt vettem.)

@Niterider: Én még nem láttam olyat, hogy új/használt biciklit csak úgy voltak hajlandóak eladni, hogy választanod kell mellé lámpá(ka)t is. Majd megoldod, ahogy akarod. (Másutt veszed meg, van már otthon, csak nappal közlekedsz, mittomén.) Feltételezem, autónál is lehet választani néhány standard lámpa közül, de azt megrendeléskor ki kell választani, és egyébként is az X típus lámpája nem nagyon megy bele az Y típuséba, tehát muszáj az új autóval új lámpát is beszerezned. (Nem vettem autót, ezért csak tippelek.)

Kopi3.14 2008.10.16. 22:47:38

Helyeslem, hogy ellenőrzik a kerékpárosokat.

A zenehallgatást nem tartom jónak kerékpáron, leginkább saját tapasztalatból. és még a headsetet sem komálom. A fülhallgató számomra csak marha nagy szélzajt cinsál, és attól nem hallok szinte semmit, a zenét sem. Ezért amikor kerékpáral közlekedem, akkor telefnoáláshoz megállok, és úgy beszélek. Akkor hallom a hívot/ottat is, nem csak nagy zúgást a fülem tövéről jönni.

marvin 2008.10.16. 22:58:41

Niterider · sportpalyafutas.blog.hu/ 2008.10.16. 21:55:17

Na ez az a demagóg hozzáállás, amitől szenved az egész ország. Mindegy, hogy miről van szó (nem fizetek a BKV-n, nem adózom, nem szériatartozék a lámpa, stb...) minenhonnan ez jön.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.16. 22:58:53

ElPadre, csak kötekedésből kérdezem, miért kell, hogy halljad ha busz jön mögötted? Mit csinálsz másképp ha ott van, mint ha nincs? Süketek nem kerékpározhatnak?

Ne érts félre, én is úgy hallgatok zenét, hogy minden mögöttem jövőt meghallok, de tulajdonképpen nem tartom annyira fontosnak. Egyrészt kell visszapillantó tükör, másrészt ha sávot váltok vagy más manőverbe kezdek, mindenképpen hátra is nézek.

fkorbi 2008.10.16. 22:59:01

nyilván ízlések, és pofonok, de én (ja, rendszeresn tekerek Bp-n) fosok zenét hallgatni bicajozás közben. Kell a forgalomzaj a biztonságérzetemhez. Mondjuk a Toyota Priust zene nélkül sem hallja meg az ember :)

Rendőrökkel semmi bajom nincs, bár szerintem netto geciség lenne, ha a drink&bike ellen mondjuk bármelyik népszerű kocsma mellett razziázva lépnének fel. Tényleg, feldolgozhatnátok kerékagyosok ezt a kerékpározás és alkoholfogyasztás témát is. Magam részéről nem venném ezt olyan szigorúan. Persze az éjszaka kivilágítatlanul seggrészegen csalingázókat le kell szedni a gépről, de mondjuk egy kerthelységben egy meleg nyári este pár sör után nem gáz a bicajozás szerintem. A Szigetről nem is beszélve, onnan/oda nekem bicajjal a legjobb közlekedni, és ott az ember fia/lánya márpedig fogyaszt alkoholt.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.16. 23:05:27

Kerthelységben bicajozni? :)

Amúgy én sem venném ennyire szigorúan az egy-két sört. Ne tévesszük már össze a bringázást a gépjármű vezetéssel!

okzsoke 2008.10.16. 23:07:25

miert is allithatta meg a yard a delikvenst???
1.nem egett a lampaja este...
2.nem volt rajta lampa (este)...
3.cikk-cakk-ba ment mert be volt b@szva...
4.lattak hogy piroson ment at...
5.lattak hogy akkor kototte el a Fogaskereku vegallomasarol...
6.elol piros hatul feher lampa vilagitott...
7.ellenoriztek hogy nem lopott e a cinga (autoknal is szoktak)...
8.ketten - harman ultek rajta...
9.lopott fat szallitott a Majorbol...
10....es meg lehet folytatni a sort...
Rajuk is fer az ellenorzes mert nagyon elszemtelenedtek (TISZTELET A KIVETELNEK, AKINEK NEM INGE NEM VESZI MAGARA)...

Martian (törölt) 2008.10.16. 23:11:40

Azért akár autós- akár bringásszemmel nézve: a KRESZ jelentős része is megérdemli a zúzdát.
Egyre több a túlszabályozás és egyre kevesebb a figyelem, a józan ész.
Azon bezzeg mindig nagy a vita, hogy ki miért tartotta vagy nem tartotta be a szabályokat... de az az alap, hogy figyeljünk magunkra és másokra, az már kevésbé van napirenden. Érdekes, hogy más, úgymond kevésbé civilizált országban kevesebb szabály mellett is képesek az emberek biztonságosan közlekedni. Mert alapvetően partnernek tekintik a másik közlekedőt!
És azt se feledjétek, hogy nem mi vagyunk a KRESZ-ért, hanem a KRESZ van értünk!
Odaát, Szent Péter előtt hiába magyarázzuk, hogy "de a KRESZ szerint nekem volt igazam".

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2008.10.16. 23:12:07

lyesszusom, ez a poszt ez mégis mi?
tegnap egy néni mesélte a liftben, hogy látott két borostás urat a boltban és csöndben vásároltak. szerintem az is lehet, hogy legközelebb már más boltban is vásárolnak, azóta kerülöm az összes boltot. hujjajaj :[

Nagyvakond 2008.10.16. 23:13:40

Én is bringabuzivagyok, mindenhova azzal járok két éve - és mindig - de biz'a én is aszondom summa-summárom:
ugyan miért ne állíthatná meg a rendőr a bicóst?
Ha velem így tennének, nem szívnám mellre, és nem bezzegeznék, hogy de az autósok stb.

És - nemt'om, erről mit mond a KRESZ, de - szerintem se hallgasson zenét fülhallgatóval; az autós se...
Sőt, amilyen lúzer vagyok, piroson sem megyek át! Meg lehet csinálni.
Szintén sőt: nem megyek járdán, csak ha télleg-télleg nincs más, akkor is 3 km/h-val, és lapítok - de komolyan!

Na, tényleg jojszakát, szépálmokat, emelem kalapom.

okzsoke 2008.10.16. 23:23:37

Nos skandinaviaban van egy elfogadott "magyarazat". Az auto erosebb mint a bicigli ezert mindig az autos a hibas ha karamboloznak, viszont ez az arany fennall ha a biciglis a jardan elut egy gyalogost (mert a gyalogos a gyengebb) plane ha van a kozelben kerekparut a szamukra, ezert sok gyalogos egyszeruen felloki a jardan a kerekparost (mit keres ott ?) es akkor KUSS a kerekparosnak. Pesten is ezt kene csinalni....Rajta gyalogosok, a jarda a TIETEK...

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2008.10.16. 23:25:52

nem bicigli :[
amúgy ha sok kerékpárost löksz fel, egy idő után a gyomrodból kell majd kioperálni egy svinncsepelt.

Közöd?? (törölt) 2008.10.16. 23:33:35

lőjék le a bicigiseket ez az alap

Perillustris 2008.10.17. 00:12:27

"Egyik biciklistársunk megdöbbenve mesélte, hogy szerda este 9 körül a Városmajor melletti bicikliúton, nagyjából a Nyúl utca magasságában igazoltató rendőröket látott."

Bárcsak látnék én is minden nap ilyet! Pl. a Váci úti egyirányú útnál, ahol szembe megy a forgalommal a sok barom.


"Ezúton is üdvözlöm azt a hétfő reggel fél hatkor kerekező úriembert, aki az Andrássyn a töküres bicósáv helyett az úton karikázott az Oktogon és a Hősök között"

Üdvözölheted, hiszen amire te gondolsz, az gyalog- és kerékpárút. Persze a piros lámpa és a kivilágítatlanság gáz.


"ahol kurva széles a járda (nagykörút) ott inkább szlalomozok a járókelők között, mint elüssenek"

Bringakirály nick-kel? Szóval inkább a gyalogosokat szivatod? Korrekt.


"Egyébként simán elférne ott egy bicikliút, ha nem engednék, hogy minden gyrosos telepakolja a "kerthelyiségeivel" az utcát. akkor az a 30 török pampogna, bringásoknak és gyalogosoknak is jobb lenne."

Vegyünk el még több helyet a gyalogosoktól? Nem. A kerékpársávnak megvan a helye, csak az impotens város parkolásra tartja fenn azt. kep.tar.hu/perillustris/50304113/29373467#2 Az úton parkolni luxus. Addig is pattanj le a járdáról, köszi!


"NIncs semmi baj a gyorshajtással autózás közben. Én olyan gyorsan szoktammenni, hogy még a sebességet is élvezem, de reagálni is tudok."

Biztos tudsz ennél jobbat is. Mondom úgy, hogy ellene vagyok a zenehallgatásnak bicajozás közben. De a gyorshajtással összevetni egy valóban halk zenehallgatást, elég szánalmas, hiszen egyes gépjárművek alapzaja is nagyobb lehet.


"Nem értem mi a baj. Az úttest közepén biciklizésnél a közlekedés résztvevői vagytok, a rendőrségi ellenőrzésnél nem? Ti számon kéritek a szabályokat az autósokon, ugyanezen jogaszbály nektek kedvező részeit betartjátok, ami nem tetszik, azt nem. Amint ellenőrzik, hogy ti betartjátok a szabáyokat, rögtön picsogni kezdtek, hogy jaj, rendőr igazoltat biciklist? Komolyan szánamasak vagytok."

Jaj, ez tényleg görénység. Végre újra leírhattad ezt, ráadásul úgy, ahogy szoktad, kellően általánosítva, miközben a hozzászólók többsége, igen, a bicajosok is, abszolút a "rendőrök pártján" áll, s nem érti a "történet" beküldőjét.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.17. 00:18:35

Mivel nem vagyok biciklis, autós viszont annál inkább, csak be-benézegettem eddig ide, de nem szóltam hozzá semmihez, ezt a posztot viszont nem tudom én sem szó nélkül hagyni.

A kerékpárosokra ugyanúgy vonatkoznak a KRESZ előírásai, mint mondjuk az autósokra, sokkal nagyobb veszélyben vannak az utakon, mint aki körül ott van legalább egy tonna vas. Hülyék, felelőtlenek pedig vannak autósok és biciklisek között is, ezeket mindenhonnan ki kell szűrni. Miért olyan ijesztő dolog, ha kerékpárost igazoltatnak a rendőrök? Ha nem szegett szabályt, minden rendben vele, akkor nincs mitől tartania. Ha átmegy a piroson, akkor meg ő is kapja meg a százezres bírságot, ahogy a piroson áthajtó autósok.

Mike36 2008.10.17. 00:51:46

d.z
nálunk kultúráltabb érts biciklibarát országokban is átmennek zebrán kerékpárral, sőt akár a járdán is mennek, mégsem fáj senkinek. Főleg ha nincs tömeg. A jővő egyébként jó eséllyel az lesz, hogy szabadon választhatsz, hogy a járdán mész vagy az úttesten, itt nálunk is.
A kerékpárnak pont az az előnye városban, hogy nagyon rugalmas, ott is mehetsz, ahol még motorral sem

Mike36 2008.10.17. 00:58:18

Ha teszem azt, a Bartok Béla úton, építettek volna egy parkolóházat, esetleg kettőt, és a mostani parkolók helyén kerékpársáv lenne, akkor mindenki jobban járt volna, még a fák is
így meg marad a járda
és max éjszaka az úttest
arról nem beszélve, kedves autósok, hogy gondoljatok már bele miylen fazsa az olyan kerekpársáv, ami közvetléenül a parkoló autók mellet halad el, és kerékpárral bizony nem téped le az ajtót

Mike36 2008.10.17. 01:01:00

bm613, nem egy ország van, ahol a rendőr akkor igazoltat amikor csak akar

Mike36 2008.10.17. 01:03:26

hiisa
a bmx nem jármú, hanem játékszer, nem kell rá, semmi
közúti forgalomban nem is használható

kekeckecc 2008.10.17. 02:51:12

Uramisten, remélem, lumina-féle emberből kevés van ebben az országban. Ekkora f@szságokat régen olvastam, és ilyen tájékozatlan ember bejegyzését is régen olvastam már.
A rendőrség már egy hónapja fokozottan ellenőrzi a biciKlistákat, pl. meg is szondáztatja őket (KRESZ: "a jármű vezetőjének a vezetésre alkalmas állapotban kell lennie"). A deákon, a batyin mindennap ott vannak. Ha összerándul reflexből a gyomrod, mennyé belgyógyászhoz.
A kötelező tartozékokhoz kiegészítés: a hátsó, piros prizma mellé kell lámpa is, illetve a féknek nem csak működőképesnek kell lennie, hanem "két, egymástól független fék"-nek. Ezt jó, ha a fixisek tudják, nehogy meglepetésként érje őket, ha megbüntetik őket. Merthogy, szeptemberben még csak figyelmeztettek, de most már büntetnek is a rendőrök. Ezek a szemetek...! Hogy betartatják az emberrel a törvényt, micsoda egy országban élünk...

grigorij (törölt) 2008.10.17. 04:30:34

Na azért olvastam itt néhány hatalmas...
Kezdjük az elején!
Magyarországon az az egyik legnagyobb baj, hogy úgy hoznak rendeletet, hogy az alapok nincsenek biztosítva hozzá! Gondoljunk csak a magántulajdon védelmére, amikor Te gyakorlatilag semmit sem tehetsz, miközben az arra hivatottak gyakorlatilag leszarják az egészet, plusz a jogvédők a bűnözőket helyezik a becsületes állampolgárok elé!
Számtalan példa egyike a kerékpározás!
Felsoltatok itt számtalan szabályt, melyeket gyakorlatilag az életben betartani lehet, de sokszor értelmetlen, baromság, jó magyar szokás szerint kizárólag azért alkottak, hogy meglegyen a jogalap a büntetésre!
Mert külön kellene választani a városi forgalomban, üzemszerűen kerekezőket mondjuk a sétálóövezetben pár száz métert a közértig eltekerőktől! Szerintem senkinek semmi kárt nem okoz, ha ezeken nincs prizma...
De! Felszerelem a bringát mindenféle jóval. Most ezt ki védi??? Az a rendőr, aki évtizedek óta max. kampányszerűen ellenőriz? Fizeted az adód, megveszed a felszerelést, de nincs semmi jogbiztonságod, ha megállsz egy boltnál vásárolni??!!
Járdán kerekezni sem ugyanaz, ha a zsúfolt belvárosban teszed, mintha a külvárosban, ahol a járdán 1000 méterenként van egy gyalogos és a járda mellett 2-2 méter füves rész is van!
Mert ha a KRESZ-t tartanám alapnak, akkor én gyakorlatilag nem közlekedhetnék naponta 2-2 km-t, mert a közúton:
1. életveszélyes! Az úthibák ugye pont ott vannak, ahol haladnod kellene
2. a kétsávos Béke u.-n a forgalomban? Hát én ekkora bátor nem vagyok! Fél méterre melletted folyamatosan 70-80-al a kamionok, teherautók! Soha egyetlen rendőrt nem látok, akik ezeket ellenőriznék!
3. mellékutca? nincs! Ami van, például a Jász utca, több mint 100 éves szétrohadt kockakő, ahol autóval is max. 5-10-el...
A több mint 10 éves MTB-om, két évvel ezelőttig jól bírta, amióta ezt a napi 2x2 km-t tekerem vele csontra tönkrement a játsó kereke!
Szóval nálunk gyakorlatilag semmi lehetőség nincs a kerékpározásra, van szabály a szivatáshoz, de semmi "védelmet" nem élvezel hozzá! Ahol használhatnád ott nem lehet (életveszélyes), ha felszereled a sokszor felesleges kiegészítőkkel lelopják, na most akkor hogyan?
Üljek vissza az autóba? Mert a BKV erre a távolságra kétszer annyiba kerül mint a gépkocsi!
Az pedig más dolog, hogy a idióta biciklisfutárok miatt szivatják vetik meg a normális többséget!!!
Végül! A rendőröktől minden olyan embernek "remeg" a gyomra, aki megélt már pár évet! Mert a rendőrök 90% korrupt, mocsok! Mert ebben az országban még mindig a régi, szovjet módszert alkalmazzák, a megfélemlítést, a büntetést, a megelőzéssel szemben! Én azok véleményét osztom, akik szerint egy rendőr akkor baszogason, ha elkövettél valamit! Ne pofára, okmányellenőrzés és dugipénz megszerzése okán! Ne feltételezzenek mindenkiről minden rosszat, hanem DOLGOZANAK! Kapják el a betörőt, a gyorshajtót, aki lelopja a lámpát a bicajról!

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.10.17. 07:15:58

mike36 nem azért vagyok kiakadva, mert nekem szar látni, hogy a biciklis gyorsabban megy, hanem azért, mert nem lehet rá felkészülni.

mig egy átlag gyalogos szépen átslattyog a zebrán, addig egy biciklis simán belemegy 20-30-al, amire szarabb napokon, de sokszor úgy általában sincs felkészülve az ember. Ha bicikliútra kanyarodok, mindig lelassitok vagy 5-re, akár meg is állok és körbenézek, hogy jön-e, mert egyrészről előnye van, másrészről meg udvariasság, ugye...

Viszont, zebrán GYALOGOSRA számít az ember és nem egy 30-al közlekedő JÁRMŰRE. Volt már olyan, hogy mentem kb. 30-al egy zebrának, jól körbenéztem, hogy nincs sehol a közelben átkelni akaró gyalogos (kb. 100 méterre előre nézem, hogy átengedhetek-e valakit, udvariasság, ugyebár...), majd mikor kb. 20 méterre voltam átszáguldott 30-al egy biciklis. Jó, ő kiszámitotta, hogy még átfér, én viszont majdnem félrerántottam a kormányt, hogy ne menjek neki. Na ezért lesznek szivesek azt a kurva utat használni.

Amúgy a jó megoldás tényleg sok, jó minőségű bicikliút lenne. Viszont addig meg tessék odafigyelni a másikra. Ismétlem magam: nem az zavar, hogy a biciklis gyorsabb, hanem az, hogy veszélyezteti önmagát, meg mondjuk azokat, akikre esetleg ráhúzom a kormányt,hogy el ne csapjam.

kekeckecc 2008.10.17. 07:32:00

hát, grigorij, kicsit sokat általánosítasz. főleg a rendőrökkel kapcsolatban (vicces, h épp te írod, h "ne feltételezzenek mindenkiről minden rosszat..."). képzeld, nekem is ellopták a minden jóval felszerelt bringámat, kétszer is, és a rendőrség nem tett semmit, mégsem gondolom, h soha egyikük sem dolgozna. megéltem én is jópár évet, mégsem remeg a gyomrom, és valahogy túlélem azt a 3 percet, amikor igazoltatással baszogatnak.
érdekes, hogy immár 5 éve naponta minimum 2x10 km-t tekerek, ugyanabban a városban mint te, és mégse ment tönkre a biciklim az úthibák miatt. én pl. ki szoktam kerülni őket.
jellemző hozzáállás a tied: addig tartod be a törvényt, amíg neked jó: ha azt a hihetetlen 2 kilométeres távot (ami járókerettel is max fél óra) kényelmesebb törvényt szegve megtenni, akkor te úgy teszed meg. én meg, pl. lassabban, de szabályosan. vagy "vagyok annyira bátor", h a kresznek megfelelően az úton, pl. a sáv közepén megyek azokon a részeken, ahol katasztrofális a széle. vagy, ha annyira szar az út, akkor meg marad a járókeret. vagy neked az anyukád minden reggel aládtolja a bicót, h márpedig fiam ma is ezzel mész, ha törik, ha szakad?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.17. 07:34:42

Mellesleg ezt ezen a blogon olvastam néhány napja:

"Október és november a büntetések hónapja lesz. A rendőrség ellenőrizni fogja a gyalogosokat és a kerékpárosokat, mert a statisztikája szerint egyre több baleset történik a gyalogos átkelőhelyeknél, és a kerékpárosokkal is gyakran van baj."

kerekagy.blog.hu/2008/10/01/100_ezer_forintos_birsagot_is_kiszabhatnak

Ezek után tényleg nem értem, min kell csodálkozni. Ellenőrizzék az autóst, a biciklist és a gyalogost is. Így van ez rendjén.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.17. 07:42:50

Perillustris mondá: "Üdvözölheted, hiszen amire te gondolsz, az gyalog- és kerékpárút. Persze a piros lámpa és a kivilágítatlanság gáz."

Nem úgy van, hogy akkor mehetsz az úttesten, ha a gyalogosforgalom miatt a gyalog- és kerékpárút kerékpározásra alkalmatlan? Itt üresről volt szó.

pazola 2008.10.17. 08:06:45

shitgun 2008.10.16. 18:35:36

Teged meg nem igazoltattak azert, mert egy biciklivel atmentel keresztben az uton, szabalytalanul. Ugyanezert nem udvozolt a rendor LERUGLAK A BICIKLIROL!!!!!!!! felkialtassal, nem vadoltak meg, hogy loptad a camping(!) biciklit, nem pakoltattak ki az osszes cuccodat millio ember szeme lattara a motorhaztetore, nem motoztak meg, nem jelentettek fel, es nem targyaltak az ugyedet karacsony elott.

Logen 2008.10.17. 08:28:52

Jó reggelt!

A barátnőm ihlette a beszélgetést - őt igazoltatták rendőrök a Városmajornál szerda este. Valóban megállították, elkérték a személyi igazolványát és ellenőrizték, mint minden rutinellenőrzésnél. Ugyanezt megtették a kerékpárjával. Vele minden rendben volt, a bringával sajnos nem teljesen. Elől ugyanis nem volt használható világítása. Most lehetne mentegetőzni, meg kibúvókat keresni, de minek. Szóbeli figyelmeztetésben részesítették és továbbengedték, bár hazáig még két gyalogos rászólt, hogy miért nincs elől világítása - a járdán tekert fel a hegyre kb. 7 km/h-val. Az eddig használt lámpája helyett lesz egy szép-új és nagy fényerejű és ezzel a probléma megoldva. Szerintem így is lehet. Ezért senkinek nem kell, hogy görcsbe álljon a gyomra, hacsak nincs mitől félnie...

Szép napot!

sztrelnyikov 2008.10.17. 08:37:43

Nekem két rendőrös esetem volt bringával. Az egyik tavaly, amikor a Váci út melletti bringaúton szabályosan tekertem és ez a sok vadparszzt rohamrendőr ott várta a fradistákat vagy kiket talpig darthvader-be öltözve. Egyszer csak az egyik, se szó se beszéd, tiszta erővel felémcsapott a gumibotjával, ha nem hajolok ki, lecsap a bringáról. Tovább tekertem, bár elég értelmetlen volt, mert ameddig a szem ellátott rendőrök voltak, szóval simán elkaphattak. De a többinek nem volt baja velem, csak annak az egy mocsoknak.

A másik idén volt. Bicikli úton haladtam, de elfogyott a bringaút és semmi tábla nem volt, merre tovább. Tudtam, hogy egy idő után újra meg fog jelenni az út mellett, ezért tovább mentem az országúton. Jött a rendőr. Kérte a 6000-t. Mondtam nincs zsé, jelentsen fel. Anyázott, elment.

Ha a rendőreink a dolgukat tennék, nem pedig szadista és anyagi ösztöneiknek engednének, akkor pártolnám az igazoltatást.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.10.17. 08:45:48

sztrelnyikov: ne általánosíts, vannak akik igen is végzik a dolgukat.

Abszolút amellett vagyok, hogy igazoltassanak, és büntessék meg azt, aki szabálytalanul közlekedik, vagy legalább részesítsék szóbeli figyelmeztetésben, ahogy Logen barátnőjét is. Miért kell ettől megijjedni, miért rándulna görcsbe a gyomrod? Teljesen felesleges ez a post, nem beszélve arról, hogy zenét hallgat és ezért nem veszi észre. Mindig is utáltam azokat, akik zenét hallgattak bringázás közben, én hiába nyomom a csöngőt, meg kiabálok rá, hogy húzodjon már odébb, mert haladnék, nem hallja. Tisztelet a kivételnek, aki halkan hallgatja, vagy csak a jobb fülében, bár én inkább úgy sem teszem, mert sokszor mentett már meg a fülem, amikor jobbról kanyarodtak be elém :(

sztrelnyikov 2008.10.17. 08:58:10

EnZsolt: én még olyat nem láttam. De egyről hallottam. Jó arány...

kis ember 2008.10.17. 09:03:28

Vitamin: Az Andrássy úti kerékpárút még üresen is használhatatlan. 10 biciklisből 9 ezt mondja, a tizedik az építtető embere

Manyizga (törölt) 2008.10.17. 09:06:17

Természetesen a rendőr jogszerűen igazoltathat bárkit. Biciklist is.

Akik meg nem értik, miért rándul ettől a lehetőségtől össze a gyomra annak is, akinek nincs vaj a füle mögött, az majd rájön. Amikor ok nélkül packáznak vele és próbálják meg lehúzni pár ezresre a rendőrök. Ugyanezek a nagy élettapasztalatú polgártársaink azok, akik bőszen tiltakoznak a "cigánybűnözés" ellen, mint nem létező dolog ellen. Majd rájönnek, mi a való világ...
Tényleg a fiatalkorúak miért nem tiltakoznak a "fiatalkorú bűnözés" kifejezés ellen? Az nem általánosító és bántó a nem bűnösökkel szemben? :))

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2008.10.17. 09:15:44

Én a hős 2008.10.16. 18:46:20
Az első keréken borstyánsárga prizma is kötelező és az egymástól független 2 db fék. Fixiseket ezzel lehet istenesen szopatni. Debrecenben ezen a héten csengőhiány miatt büntettek ismerőst és plusz mégegyet, mert a járdán 10Kkm/h-nál gyorsabban ment. Igaz, ez utóbbit bizonyítani elég érdekessssssss.....

kis ember 2008.10.17. 09:16:45

A VAJ NEM A FÜL MÖGÖTT VAN, HANEM A FEJEN!!!!

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2008.10.17. 09:19:22

Más: nekem az ilyen razzia szerű megmoccanásokkal az a bajom, hogy hülye módra szerintem itt is ki van adva a rendőröknek, hogy hány bringást, gyalogost KELL megbüntetni. Ha meg nincs meg a kvóta mindenbe belekötnek.
Az fel se merül a főnökök fejébe, hogy egy adott területen nincs X szabálytalankodó.... na ilyen esetben jön, az ha nincs, akkor csinálunk... szánalmas ilyen szempontból minden ilyen akció, legyen az bringások fokozott ellenőrzése vagy személygépjárműveké...

kis ember 2008.10.17. 09:25:21

erről van szó, korcs, nem kampányszerű ellenőrzés kell, hanem folyamatos jelenlét. A rendőr, ahol jár, lépjen fel a törvénysértés ellen

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.10.17. 10:07:24

Kis ember: "Az Andrássy úti kerékpárút még üresen is használhatatlan."

Ezzel egyetértek. Én viszont a szabályra lennék kiváncsi (de lusta vagyok megkeresni).

kis ember 2008.10.17. 10:21:04

A fő szabály: mindent meg kell tenni azért, nehogy baleset legyen. Ezt az Andrássyn úgy tudod, ha nem használod a biciklissávot. :(

Perillustris 2008.10.17. 12:04:12

"a kétsávos Béke u.-n a forgalomban? Hát én ekkora bátor nem vagyok! "

Menj a Reitter-en. Budapest egyik legjobb utja.


"Nem úgy van, hogy akkor mehetsz az úttesten, ha a gyalogosforgalom miatt a gyalog- és kerékpárút kerékpározásra alkalmatlan? Itt üresről volt szó."

Gumiszabaly. Nem varhato el, hogy a bicajos le-fel ugrandozzon, ha meglat egy gyalogos csoportot, mert ez a legrosszabb, amit tehet valaki. Raadasul amikor ures a gyalog-es kerekparut, akkor tobbnyire a kozuton is ritkas a forgalom, tehat senkit nem zavarhat egy (jozan, kivilagitott) bicajos.

Nagyvakond 2008.10.17. 12:07:18

ITT PEDIG A BRINGÁS KRESZ:

plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf

Ezt vagy valamilyen más formátumban esetleg ki lehetne tenni állandóan az oldalra, és akkor könnyebb lenne, kevesebb félinformáció, érzelmi, szubjektív izék...

Igazam van? Nem? DE!

PTibor (törölt) 2008.10.17. 13:54:46

Ezen a zenés dolgon annyira felhúztam magam... sehol sem találtam ezt tiltó szabályt, de csak egy kicsit kéne józan éssszel mérlegelni.. bakker, mikor megpróbálok az út közepén (?) haladó bringást megelőzni, de hiába csöngetek, mert nem hallja, akkor igazán kedvem lenne beleborítani az árokba..

a rendőri jelenléttel kapcs. csak egy félelmem van, nincs prizma a biciklimen.. lámpa van, karra-lábra csatolható bigyó van, de prizma nincs.. meg fognak bütetni?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.17. 14:47:32

A csengővel az a probléma, hogy a veszélyt (vagy a forrását) nem szünteti meg, sőt, akár még húzósabbá is teheti a szitut.

Ha gyalogos halad a bicikliúton, akkor 1) le kell lassítani és/vagy nagyobb távolságból kerülni (mert ez biztonságos) és 2) megmondani neki, hogy bicikliúton ne gyalogoljon (hogy csökkenjen az ilyen szituációk száma). Ha ehelyett rácsöngetsz, akkor esetleg ugrik egyet, esetleg pont eléd (lásd 1-es pont), emellett a csöngetés nem tartalmazza azt az információt, hogy miért szeretnéd, ha nem ott közlekedne (lásd 2-es pont).

Az úttesten ugyanez. Ha előzni akarsz egy biciklist, tarts kellő oldaltávolságot, és ne arra számíts, hogy meghallja a csengődet (nagyobb forgalomban akár zenehallgatás nélkül sem fogja) vagy hogy érdekli-e (ha kocabiciklis, nem fogja, vagy megijed, és akkor kész a baleset). Ha tényleg az úttest közepén halad, akkor szólj neki (de ne úgy, hogy megijedjen!), vagy előzd meg ott és úgy (szembesáv, piros lámpa, mittomén), ahol és ahogy kiabálás és balesetveszély nélkül tudod. (Pont, ahogy autóval is kell tenni.)

Szóval a csengő totál fölösleges, csak az ezeréves KRESZ szerint kötelező.

magyarossy 2008.10.17. 20:18:38

Hát ez a post egy igen magas labda volt, feleslegesen.
Én tegnap du 3 körül jártam arra (gyalogosan), és láss csodát pont akkor igazoltattak egy zebra előtt megálló autóst (ha már ott voltak)

Perillustris 2008.10.17. 23:17:36

"Én tegnap du 3 körül jártam arra (gyalogosan), és láss csodát pont akkor igazoltattak egy zebra előtt megálló autóst (ha már ott voltak)"

Zebra előtt megálló autós? Megbüntették indokolatlan akadályozásért, feltartásért.

(Gonosz, általánosító énem felszínre tört.)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.18. 09:38:50

Hadd ne sajnáljam már a bringásokat hogy nekik is kijár néhanap a közúti ellenőrzés! Fülhallgatóbal tekerni különben is ön- és közveszélyes művelet.

pötyi75 2008.10.18. 14:53:55

Én Hollandiában találkoztam, ott ez teljesen normális dolog, a reggeli csúcsforgalomban a bicikliút szélén ott állnak a rendőrök, és kiintik az embereket igazoltatásra. Ezt ott senki sem tekinti zaklatásnak.
Ha lumina ismerősének tiszta a lelkiismerete, akkor nem kéne paráznia.
Ami a zenehallgatást illeti, az meg az életedbe kerülhet.

Papicsek (törölt) 2008.10.23. 13:31:33

Ez mind rendben van, akkor, ha az a rendőr keményen lezavarja a bicikliútról a gyalogos gyerek, kutya-, görénysétáltatókat. Akkor amikor a nekem épített (kb 1m széles) sávon amiatt nem tudok haladni, mert mások fittyet hányva a biciklisekre, ott szédelegnek, és tehetik, büntethetetlenségük teljes tudatában... Sőt! Még nekik áll feljebb, akkor a kerékpárosokat is hagyják békén, főleg akkor, ha a nekik kijelölt útvonalon szabályosan közlekednek. Még akkor is, ha nem egy szabálytisztelő nép vagyunk...
Egyébként meg a fülben található az egyensúlyért felelős szerv... Szerintem sem szerencsés bedugott füllel tekerni.
süti beállítások módosítása