Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Rejtélyes a hullámzó bicikliút története

2008.10.03. 15:25 - lumina

Minap a frissen átadott Megyeri hídon jártunk, és jól meglepődtünk: a hídra felvezető bicikliút burkolata hullámzik. Megpróbáltuk megtudni a kivitelezőtől, hogy mi az oka. Azt a választ kaptuk, hogy szándékosan alakították ki így az út burkolatát, Magyarországon először alkalmazták ezt a módszert, melynek az a célja, hogy kerekes székkel közlekedők számára is biztonságos és az előírásoknak megfelelő legyen, mondta Rapkay Kálmán, a Hídépítő Zrt. igazgatója.

Elmagyarázta, hogy 1-2 méterenként vízszintes részekkel szakították meg a lejtős utat, hogy a kerekes székesek ezeken a szakaszokon megpihenhessenek, illetve hogy elkerüljék a túlzott felgyorsulást. A kialakításnál figyelembe vették az EU-s és a magyar jogszabályok útépítésre vonatkozó előírásait, így a bicikliút minden szabványnak megfelel.

Arra a kérdésre, hogy mi indokolta, hogy a kerekes székesek számára a bicikliutat, és nem a híd déli oldalán vezető, gyalogosoknak kialakított járdát jelölték ki, azt mondta, a KRESZ-ben foglaltak szerint jártak el.

A kerékpárút tábla azt jelzi, hogy „a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek; a segédmotoros rokkantkocsi, gépi meghajtási kerekes szék, illetőleg a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kétkerekű segédmotoros kerékpár, segédmotoros rokkantkocsi a kerékpárúton legfeljebb 20 km/óra sebességgel közlekedhet. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos” - áll a közúti közlekedés szabályairól szóló törvényben.

Ugyanez a törvény azonban azt is kimondja, hogy "a mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek".

Rapkay Kálmán elmondta azt is, hogy ha külön rámpa épült volna a tolószékeseknek, úgy 4-5 méterrel ki kellett volna szélesíteni a töltést, ami nehezítette volna a terület kisajátítását, és jelentősen növelte volna a beruházás költségeit.

Címkék: híd bicikliút

52 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr79694313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bringás 2008.10.03. 15:56:54

Értem én hogy gőzgép. De mitől megy?!
tudom hogy én magam hivatkoztam az előző postban a szabványra, de aki mérlegelési és döntési helyzetben volt, az tényleg csak felszínesen és a lehető legolcsóbb megoldást kereste.Bár tudom hogy demagóg leszek, de a felesleges pénzüket nem a díszkivilágításra kellett volna költeni, hanem az használható megoldásra és annak profi kivitelezésére, mert folyton hangoztatom, de a hajtűkanyarjaival ez még mindig életveszélyes, pláne télen, mert a felfagyás ellen nagyon nem fog megoldást jelenteni ez a fajta kialakítása az útnak, sőt! SE árok oldalt se csatorna se enyhén domború útburkolatkialakítás, ez így nem jó.

9mmPara 2008.10.03. 16:19:27

Itt az első hó utáni napos hétvégén akkora perecelések lesznek...

Fanyuvo 2008.10.03. 16:34:47

A Dirt Jumper III-om majd kimozogja :)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.03. 16:46:32

Rapkay úrnak igaza van. Ez a híd lakott területen kívül van, azért. Ezt egy jó páran benéztük... Ettől függetlenül ez így balesetveszélyes lesz. Remélem, hogy ha sajnos tényleg lesznek balesetek, akkor valami történni fog ellenük. (És nem sebességkorlátozó tábla kihelyezésére gondolok.)

@bringás: Az utolsó mondatból kihagytad a szegélykövet, ami arra (lett) volna jó, hogy ha kiszélesíted az utat, ne egyből a homokban landolj és zanyálj el.

amondó (törölt) 2008.10.03. 17:36:49

"Rapkay Kálmán elmondta azt is, hogy ha külön rámpa épült volna a tolószékeseknek, úgy 4-5 méterrel ki kellett volna szélesíteni a töltést, ami nehezítette volna a terület kisajátítását, és jelentősen növelte volna a beruházás költségeit."

Magyarország – Kicsit olcsóbban, sokkal szarabbat ™

Hátrányok: nincs szegélykő, nincs vízelvezetés, huplik miatt biciklis sebességgel (25 km/h) használhatatlan.

Előnyök: kifizették, átvették, átadták, pénzt zsebre rakták.

Dr Kangörény 2008.10.03. 17:53:58

Mi van? Az a baj, hogy egyes kerekesszékesek is használhatják a bicikliutat és ennek megfelelően éptették ki ezt az utat? Normálisak vagytok?
Komolyan mondom már röhej, amit műveltek. Amikor az út közepén tekertek, azt mondjátok jogotok van rá. (Egyébként tényleg van.) Most amikor ugyanezen jog alapján egy bicikliutat törvényesen kerekesszékeseknek is használhatóvá tesznek, ti rögtön a járdára üldöznétek őket?

Szánalmasak vagytok, egy szemernyivel sem különbek, mint bármelyik autós.

dH2K · http://dh.squidcode.com 2008.10.03. 18:04:50

De most komolyan... van olyan ember, aki ezt beveszi? Miért nem mondják ki, egyszerűen, hogy "Nézzék, erre vagyunk képesek, ilyen szinvonalon tudunk dolgozni. Nem azért, mert lusták, alulképzettek, vagy linkek vagyunk, nem: ilyen a stílusunk, ez az, ami a kézjegyünk, amiről felismerhető a munkánk. És a tradíciónktól nem fogunk eltérni, erre semmilyen jöttment nem kényszeríthet minket!"

StopSzmog 2008.10.03. 18:13:35

Kedves lumina

Ünnepélyesen bocsánatot kérek tegnapi kifakadásomért
kerekagy.blog.hu/2008/10/02/hullamzik_a_bicikliut_a_megyeri_hidnal?fullcommentlist=1#c3531690

most már csak a NIF (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő) Zrt ésvagy a tervező UNITEF '83 illetékesét kellene megkérdezni és már rendben is vagyunk :)

amondó (törölt) 2008.10.03. 18:18:30

" Kangörény_ 2008.10.03. 17:53:58
Mi van? Az a baj, hogy egyes kerekesszékesek is használhatják a bicikliutat és ennek megfelelően éptették ki ezt az utat? Normálisak vagytok?"

Szerintem eléggé jól le van írva. De megpróbálom leegyszerűsíteni, csak neked.

Kerekesszékeseknek a járdát kellett volna akadálymentessé tenni, nem pedig a bicikliutat biciklizésre alkamatlannak kialakítani.

Így, ha egy kerekesszékes egy járni tudó emberrel át akar kelni a hídon, akkor a járni tudónak a járdán, a kerekesszékes társának a bicikliúton kéne menni.

Jelen helyzet a kerekesszékesek szar, mert robogók között, gyalog járó társaiktól távol kell átkelni. A bicikliseknek meg szar, mer 25 km/h-nál már dobál a bringa lefelé.

Most már érted?

StopSzmog 2008.10.03. 18:19:13

+ esetleg a MEOSZ -t (Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.03. 18:56:30

@amondó: "Így, ha egy kerekesszékes egy járni tudó emberrel át akar kelni a hídon, akkor a járni tudónak a járdán, a kerekesszékes társának a bicikliúton kéne menni."

Ezt nem értem: a járdát úgy csinálták meg, hogy ott viszont nem lehet kerekesszékkel közlekedni?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.10.03. 19:31:41

Közlekedni lehet. Fölmenni nem, mert csak lépcső van.

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2008.10.03. 20:02:56

Ez az egesz ugy jol mutatja azt a kaoszt ami ma ebben az orszagban az ut/hidepiteseknel van, felelosok nelkul. Kovetkezmenyek nelkuli orszag!

Joooe 2008.10.03. 21:00:55

Off
Hagy kötözködjek már egy kicsit ;)
Akármilyen vastagon szeditek hogy *törvény* attól még a kresz az csak rendelet :P

Coll 2008.10.03. 21:22:46

Én végigmentem a hídon autóval és a pesti részen erős rázást éreztem, szóval az autóút is hasonló képpen lett kialakítva. Köszönjük! Legalább már tudom miért van a tulaj 20éves lányának Lamborghinije..

gabest1 2008.10.03. 22:55:23

Mint a svájcibicska, sok mindent tud, de legalább alacsony szinvonalon. Nincs a kerekesszékeken valami kézifék egyébként?

tompus 2008.10.03. 23:02:43

A híd lakott területektől viszonylag távol van. Szerintem elég kevés gyalogos fog arrafelé közlekedni, így megspórolhatták volna a járdát.

alejandro_magno 2008.10.03. 23:49:01

A huplikkal SzVSz semmi gond, lefelé 30-cal is simán lehet menni rajtuk, felfelé meg úgyse bírok, 10-15-nél gyorsabban. :)
Viszont a hajtűkanyarok rekord-szűkek - gyalogostempónál is úgy be kell dönteni a bringát, hogy átlógunk a szembejövő "sávba"... és ha tükörjég lesz az aszfalton, akkor tényleg lehetetlen lesz ott bekanyarodni...

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.10.04. 00:13:49

tompus: ma mentem arra bicajjal, és min. 10 gyalogossal találkoztam a hídon a bringaúton, andalgó párocskák, apuka gyerekével, stb.
de lehet, hogy még az újdonság varázsa.

a járdát még vagy nem adták át, vagy eltévedtek a gyalogosok..

PTibor (törölt) 2008.10.04. 01:41:31

továbbra is baromságnak tartom, és csak ismételni tudom önmagamat..
ha megkérdezték volna mondjuk a meosz-t, hogy szerintük hogy kellene akadálymentesíteni a hidat, akkor 1: normálisan lenne megoldva, 2: lehet nem is "kérték" volna, mivel a városon kívül van és elég kicsi az esélye, hogy tolókocsival bárki is nekivágna. (3: lehet, hogy a híd akadálymentesítve van, de az odavezető út is?)

ezért tartunk itt ahol tartunk, mert mindenki megy a saját feje után, ahelyett, hogy felemelte volna valaki a telefont.. 2-3 hívás és most arról beszélhetnénk, hogy milyen jó a híd..

nudlee 2008.10.04. 08:33:42


Nagyon irigylem azokat, akiknek ez a legnagyobb problémája, hogy 25-nél már ráz a bringa.

nudlee 2008.10.04. 08:39:00

Meg azon is gondolkodtam, hogy a bringások mennyi útadót fizetnek?

antars 2008.10.04. 09:46:57

Kangörény_-nek teljesen igaza van. A kerékpározás mellett vagyok, de ha ti elvárjátok a toleranciát, nektek is ebben a szellemben kellene viselkedni. Konkrét jogszabályt nem ismerem, még az is lehet, hogy igazatok van. De ha jól tudom pl. a gyakran használt jobbról előzés sem szabályos.

Mikrobi 2008.10.04. 10:06:39

Hát ez aztán magyarázat! Készült felmérés arra, hogy hányan terveznek tolószékkel átkelni a majdnem 2 km-es hídon? Úgy értem, a tolószéket nem az autó csomagtartójában szállítva! Ez nem egy patak 10 méteres híddal, könyörgöm! Csináltak valamit, ami abszolút életszerűtlen, fölösleges, értelmetlen, a biciklistáknak káros és veszélyes, csak hogy a törvénynek megfeleljen! Ez Magyarországon az akadálymentesítés?!

Dr. Trebitsch 2008.10.04. 10:31:22

nudlee: miért, a gyalogosok fizetnek járdaadót?

Ha többen váltanak kerékpárra autóról, az nemcsak nekik jó, hanem közvetve azoknak is, akik nem bringáznak. Miért kéne szopatni őket?

Az útadó egyébként az üzemanyag árában van, érdekes lenne a megoldás kerékpárosok esetén... Gondolatkísérlet: mondjuk be lehetne építeni az élelmiszer-árakba 1-2%-ot, és ha be tudod bizonyítani adóbevalláskor, hogy az adóévben egy métert se bicikliztél, akkor az APEH számla ellenében visszatéríti neked az összeget. :)

GONOSZ 2008.10.04. 10:39:02

Nézzük meg gyakorlati oldalról a dolgot. Most esik az eső. Tehát az első "főpróba" ma valósul meg. Ennek a Balatont idéző megoldásnak, ugyanis az-az előnye, hogy megfogja a vizet, aminek következtében, a bicajos alig, az egyéb kerekeken közlekedők, pedig egyáltalán nem tudnak haladni. De semmi vész! Jön a tél, fagy, akkor pedig újból, sőt egyáltalán nem lehet, majd használni. ügyes!

antars 2008.10.04. 10:46:54

élőben nem láttam, de nem lejt kicsit oldalra is? mert akkor lefolyik róla a víz. ha nem, akkor tényleg elég szivás lesz

fingerbangs 2008.10.04. 11:17:07

elolvastam a postot
ez tényleg érdekel valakit?

jung 2008.10.04. 11:39:45

Basszus, azt a rövid szakaszt majd lassan tesszük meg, a híd teljes hosszában nem hullámos ugye? Miért nem lehet örülni hogy lett bicikliút. Ha nem lesznek tolókocsisok, nem kell őket kerülgetni, ha lesznek, majd kikerüljük őket, a huplikon majd lassítunk, a hajtűkanyarokban vigyázunk.
ENNYI

Árpi 2008.10.04. 11:44:56

antars 2008.10.04. 09:46:57
"A kerékpározás mellett vagyok, de ha ti elvárjátok a toleranciát, nektek is ebben a szellemben kellene viselkedni."
És egyből utána:
"Konkrét jogszabályt nem ismerem, még az is lehet, hogy igazatok van."
Ha a jogszabály szerint igazuk van, akkor miről írsz tolerancia címszóval? A leírtak alapján szerintem egy téboly, amit elkövettek. Ha a járda nem akadálymentes, akkor valószínűleg egyenesen jogszabálysértő a hídnak még a tervezése is! És a szabályok szerint a kézihajtású kerekesszéket a kerékpárútra kényszeríteni nem az a kategória, mint a jobbról előzés, hanem mintha a kerékpárost az autópályára terelnék. (Megjegyzem tegnap láttam egyet az M1-M7 közös szakaszon az út szélén tekerni, nekem meg a fülét letekerni lett volna kedvem a marhájának.)

Long R3 IGF-1 2008.10.04. 11:48:11

Most mi van? A mountenbike nem bírja a huplit???
Vagy nincs rajta fék???

gonosz: Jön a tél, fagy, akkor pedig újból, sőt egyáltalán nem lehet, majd használni.

Télen szánkózni kell, nem biciklizni! :))

Árpi 2008.10.04. 11:49:12

jung 2008.10.04. 11:39:45
A hídnak persze hogy lehet örülni. De annak, hogy ez is úgy épült meg, hogy ha nem lopják ki belőle a szakértelmet, akkor ugyanennyi pénzből akár tökéletes is lehetett volna, ehelyett részben szar épült, hadd ne kelljen már örülni!

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2008.10.04. 12:39:19

...elképzelem szegény kerekesszékes "barátunkat" aki a budakalászi cora-ban már nem kapott az akciós libamájból...fogja magát és "átteker" a fóti cora-ba...az M0-son...hátha ott még van...
idióták országa vagyunk...

FeroxX 2008.10.04. 12:39:23

fasz biciklisek..

ui.: imádok tekerni, de ilyenen aztán fenn nem akadnék..

szerintem az is csoda, hogy VAN egyáltalán..

pff..

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2008.10.04. 12:49:37

JUNG! teljesen igazad van! ezeknek az atomantibringásoknak semm nem jó! ha van út, ha nincs, ha elütik ha nem, ezek mindig nyafognak vmiért...mosz épp azér a kb 50-60 m hullámos útért...!!! röhelyes társaság!

feketehun 2008.10.04. 13:16:29

Jajjistenem, minek hőbörögni.
Én már attól is meg vagyok döbbenve (komolyan, lehidaltam, höhö), hogy a híd átadása nem csúszott minimum 5 évet, meg hogy egyáltalán gondoltak azokra, akik nem autóval mennek át rajta. Egyáltalán nem alap, hogy egy lakott területen kívüli gyorsforgalmi út mellett járda legyen, pláne bicikliút.
Én a magam részéről ki fogom bírni, hogy mondjuk az otthonom és az iskolám közötti 50km-es táv során 2*300 méteren huplis lesz az út.
Inkább örülök, hogy ebben az országban még létezik olyan állami finanszírozású gigavállalkozás, ami nem eleve elcseszett/szétlopott (ld. M6-os építése), vagy nem fagy be a kellős közepén, és soha nem készül el (ld. 4-es metró).
A híd amúgy impozáns és gyönyörű.
Amúgy meg inkább lenne mindenhol huplis bicikliút, minthogy ne legyen szinte egyáltalán sehol kiépítve. Mint most.

is 2008.10.04. 13:27:21

mielőtt elragadna mindenkit a hév: az idézett KRESZ az autópálya építőknek ad igazat. vegyél egy gépesített kerekesszéket, amelyik 10km/h-nál többel tud menni. persze ott a motor felhúz, tehát felfelé nem érdekes, lefelé viszont a begyorsulás ellen hasznos.

az érzelmeket csak bátran, ha valakit a leírt adatok és tények nem zavarnak.

a röhej pedig j és nem ly.

Dubito 2008.10.04. 14:55:43

Egyszerű a megoldás: nem kell bringautat építeni, akkor nincs mit fikázni azoknak, akik képtelenek bárminek is örülni, bármiben meglátni a szépet és a jót.

Én már alig várom, hogy áttekerhessek a hidon, nem hiszem, hogy holmi huplik elveszik a kedvemet tőle - szerintem növelik az élményt

cellaőr 2008.10.04. 15:24:21

Coll, a papa slr-je? Vagy egyéb? ;)

Netuddki. 2008.10.04. 17:20:58

25km/h átlagsebesség? Múltkor majd megszakadtam, de 32 km/h-nál nem tudtam gyorsabban menni (váltós bringa, sebességmérő jó). :P

Netuddki. 2008.10.04. 17:27:21

igazitrebitsch 2008.10.04. 10:31:22
Nnnna, csak ne adjuk az ötleteket. A q"edves" SZDSZ éppen most akarná megadóztatni a családi pótlékot is.

Perillustris 2008.10.04. 21:03:58

"Nagyon irigylem azokat, akiknek ez a legnagyobb problémája, hogy 25-nél már ráz a bringa."

Képzeld azt, hogy megépül egy autópálya, és nem tudsz 100-nál többel menni rajta. Na?


"Meg azon is gondolkodtam, hogy a bringások mennyi útadót fizetnek?"

Erőltesd meg magad egy picit, hátha rájössz magadtól is!


"Én már attól is meg vagyok döbbenve ... hogy a híd átadása nem csúszott minimum 5 évet"

Évtizedeket csúszott. A várost körülölelő körgyűrű megépítésének szükségességét 1942-ben írták le először. Rá 70 évre sem lesz kész.


"Inkább örülök, hogy ebben az országban még létezik olyan állami finanszírozású gigavállalkozás, ami nem eleve elcseszett/szétlopott"

Ez a nap vicce, jót nevettem. Kínomban.

/zé/ 2008.10.04. 22:42:52

Nem hiszem el, hogy annyira lehetetlen lenne kikerülni egy kerekesszékest.... hely van bőven, max lassítani kell, aztán szépen kikerülöd és kész.
Egyszerű az egész, nem is értem, h mit szenvedtek ezen...

Amúgymeg az utóbbi napokban csomószor (najó csak kb 14szer) átcangáztam a hídon és egy kerekesszékessel sem találkoztam, viszont gyökérmódon közlekedőkkel, cangával az út közepén álló és trécselő/fényképező egyénekkel annál inkább...

Ami meg a bringautat illeti, szerintem remek, hogy végre már itt is át lehet tekerni a Duna fölött, szerintem az út rendben van, engem valahogy nem zavar a hullámosság meg az éles kanyar sem, viszont az odavazető (Újpestről) út melletti szétdobált szemét, meg a murva az úton annál inkább.

varnyu 2008.10.04. 23:11:36

Perillustris:
"Képzeld azt, hogy megépül egy autópálya, és nem tudsz 100-nál többel menni rajta. Na?"
Ha jobban megnézed a hídon 80-as sebességkorlátozás van.

Helyszíni szemlét tartva a lekanyarodáshoz egy Millenárishoz hasonló befelé dőlő pályát is lehetett volna építeni és azon 40-60 km/h-ra is fel lehetett volna gyorsulni egyenesen a 2. sz. főúton 110-zel repesztő kamion szélvédőjére. Plusz a fél erdőt ki kellet volna sajátítani.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.04. 23:56:24

@varnyu: "'Képzeld azt, hogy megépül egy autópálya, és nem tudsz 100-nál többel menni rajta. Na?' Ha jobban megnézed a hídon 80-as sebességkorlátozás van."

Hol, a bicikliúton?! Milyen hídon? Olvasd már el mégegyszer, amit Perillustris írt!

varnyu 2008.10.05. 00:19:52

Joe Forster/STA
@varnyu: "'Képzeld azt, hogy megépül egy autópálya, és nem tudsz 100-nál többel menni rajta. Na?' Ha jobban megnézed a hídon 80-as sebességkorlátozás van."

Hol, a bicikliúton?! Milyen hídon? Olvasd már el mégegyszer, amit Perillustris írt!

Elolvastam mégegyszer. Perillustris nudlee
"Nagyon irigylem azokat, akiknek ez a legnagyobb problémája, hogy 25-nél már ráz a bringa." kommentjére írta válaszul az autópályákon használatos 130 km/h sebességhatárra célozva, hogy aztmondja "'Képzeld azt, hogy megépül egy autópálya, és nem tudsz 100-nál többel menni rajta. Na?'
Erre válaszolván hívtam fel a figyelmet, hogy autós barátaink a Megyeri híd egyébként autóúttá (max sebesség: 110 km/h) minősített 2x2 forgalmi- és 2x1 leállósávos szakaszán csupán 80 km/h-ás sebességkorlátozás (KRESZ tábla által jelölve a helyszínen) figyelembevételével hajthatnak egyik partról a másikra és viszont. Sőt: remélhetőleg csak ideiglenesen, de az Auchan lehajtó és a Fóti csomópont között (szintén autóút) még mindig a régi 2/A és 2/B utakon rendszeresített 80 km/h-ás táblák vezényletével lehet autózni.
Magyarul: elképzelhető a Perillustris által említett abszurd helyzet.
A fóti csomóponttól kezdődően az M0 Keleti szektoron már 110 km/h a sebességhatár.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.05. 01:38:04

@varnyu: Akkor eszerint mégis megértetted, hogy a példa általános volt, és semmi köze a hídhoz. Remek! Most akkor azt is értsd meg, hogy a hepehupás bicikliúton nem tábla miatt kell lassabban hajtanod az egyébként megengedettnél, hanem az út minősége (kialakítása, haha!) miatt. (Az legelső naptól kezdve! Akkor mi lesz azután?)

És, nem, erre nem az a megoldás, hogy, ja bocs, kitesznek egy sebességkorlátozó táblát. Mert akkor a példa analógiája alapján a szarul betonozott-aszfaltozott autóutat-autópályát is úgy lehet hagyni, ahogy van, csak kitesznek egy táblát, és máris "meg van oldva" a probléma. Gondolom, ha ilyen helyen jársz, feltétel nélkül elfogadod a szituációt és bosszankodás nélkül hajtasz át.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.05. 05:53:11

Ja, és volna egy vicces kérdésem...

A híd környékén most annyira gyakori a mozgássérült, mint a fehér holló. Amikor - legalábbis a feltételezések szerint - járni fognak arra, addigra be fog épülni a Duna-part, és lakott területté válik a környék, így a híd is. Onnantól kezdve a KRESZ szerint kerekesszékkel tilos lesz a bicikliúton közlekedni, ezért a hepehupás kialakítás jogszerűtlenné válik. Újjá fogják ekkor építeni?

varnyu 2008.10.05. 10:49:20

Joe Forster/STA · Nagyon bánthatja a csőröd ez a kétszer háromszázvalahány méter kerékpárút kialakítás. Az én értelmezésemben ez egyfajta forgalomtechnikai sajátoságokkal rendelkező (valahogy le kell jutni a hídról a "földszintre") szakasz, ami akkor is a 30 km/h-ás sebesség csökkentését igényelné, ha teljesen biliárdasztal simaságú lenne. A Megyeri híd 1,8 km hosszú etapján lehet nyomni, mint az állat (csak arra kell vigyázni, hogy nehogy nekimenjünk a többszáz kandeláber valamelyikének), majd a le/felhajtón kicsit óvatosabban kell megtenni azt a néhány másodperces utat.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.05. 16:39:21

@varnyu: Egy kezemen meg tudom számolni, hogy évente hányszor fogok arra járni. Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy fogadni mernék: utólag kiderül majd, hogy ez is egy mintapéldája a hibás-értelmetlen-töketlen tervezésnek és/vagy kivitelezésnek, amelynek a felelőssége elől a szintén hibás jogszabályok mögé bújtak, azaz - tipikus magyar szokás szerint - látszatmegoldást találtak a problémára.

Vegaaa 2008.10.06. 11:42:05

nem azzal van a baj, hogy ezen a hídon pár méteren hullámos a bicikliút, hanem hogy máshol is szar. szóval általános a jelenség, és ha már kapásból szarul csinálják akkor mit várhatunk a jövőben. szegeden is van egy olyan gyalogkerékpárút (jól el vannak választva, szóval ránézésre kerékpárút is lehetne), amit eleve hullámosan adtak át. most meg az van, hogy a többség inkább a mellette levő úton teker, mert a bicajon nincs lengéscsillapító, rugó és párnázott ülés. ez a város olyan lapos mint egy palacsinta, úgyhogy szimplán elbaszták. olyan nehéz ezt elképzelni a megyeri híd esetében is?

Papicsek (törölt) 2008.10.23. 22:34:13

Engem csak az foglalkoztat, hogy a bringások torkán mindent le lehet tolni. Nem lehet az az egy méter széles sáv csak a miénk?
Nekem végképp úgy tűnik, hogy a kerékpárral közlekedők egy holt térben lebegnek. Nem veszik komolyan. Pedig érdekes lenne megtudni, mennyivel nő évente a kerékpárral közlekedők száma. Szóval, aki a jogkövető magatartához ragaszkodik,előbb-utóbb belezavarodik a szabályokba.
süti beállítások módosítása