Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A városokban is fokozható a biciklizés élménye

2008.09.18. 09:18 - lumina

Érdekes cikket írt a városi kerékpározásról John Puchner professzor, aki több mint 10 éve kutat és publikál a bicikli városi közlekedésben elfoglalt helyéről, most a tudományos formulák helyett magazinosabb stílusban elmélkedik arról, hogy mitől lesz egy város barátságosabb a biciklisek számára.  

Puchner professzor Európa néhány országát említi pozitív példaként: Belgiumban és Németországban 10 százalékos a biciklis közlekedés aránya, Dániában 20 százalék, Hollandiában 30. Kiemeli, hogy ezekben az országokban hasonló arányban választják a kerékpárt a nők és a férfiak, akárcsak az idősek és a fiatalok. Kanada és az Egyesült Államok ugyanakkor nem a biciklisekről híres, ott a közlekedés mindössze egy százalékát teszik ki a kerékpározók, jellemzően ők is fiatal férfiak.    

A népszerűsítéshez kényelmessé és biztonságossá kell tenni a biciklizést, Puchner szerint ennek két alapfeltétele van: a nagy forgalmú utaknál és kereszteződéseknél is biztonságos megoldásokat kell teremteni a bicikliseknek, emellett lakott területeken csillapítani kell az autós forgalmat. A stresszmentes útvonalak kialakításával válik a bicikli közlekedési eszközzé, hiszen ha csak parkokban vagy a város környékén lehet kerékpározni, úgy marad szabadidős tevékenység.  

Kiemeli, bár ebben az írásban ezt nem részletezi, hogy a kerékpárosok arányának növeléséhez szükség van még bicikliparkolókra, a közösségi közlekedéssel való kombinálhatóságra, KRESZ-oktatásra és az elmélet begyakorlására – ez pedig vonatkozik az autósokra is -, illetve a kerékpározást reklámozó akciókra, hogy minél szélesebb társadalmi támogatás álljon mögötte.  

A motivációt egyébként úgy is lehet növelni, hogy az autós közlekedést drágábbá, kényelmetlenebbé, akár szükségtelenné teszik. Ehhez adókat kell emelni, melyek az autótulajdonosokat sújtják, azaz költségessé teszik az autóhasználatot és a parkolást. A nálunk is gyakran vitatott kérdésről, hogy lehessen-e autók számára egyirányú utcákba mindkét irányból behajtani biciklivel, Puchner úgy vélekedik, hogy ezzel még jobban ki lehet hangsúlyozni a biciklisek remek alkalmazkodóképességét.  

A nagy forgalmú kereszteződéseket pedig a német, dán és holland mérnökök tapasztalatai alapján úgy tenné biztonságossá a biciklisek számára, hogy  

  • a közlekedési lámpáknál a biciklisek álljanak az autók előtt, amit felfestéssel is jelölni kell;
  • külön lámpa felszerelése a bicikliseknek, ami hamarabb vált zöldre, mint az autósoké;
  • a kanyarodás korlátozása autóknak, minden kanyarodás engedélyezése bicikliseknek;
  • jól látható, színesre festett biciklisávok a kereszteződéseknél;
  • a kereszteződéseknél felszerelt, a biciklisek által aktiválható (például nyomógombos) lámpa;
  • a zöldhullám beállítása nem az autók, hanem a biciklisek átlag 14-22 km/h sebességére;
  • az egymással párhuzamos autóút és bicikliút között minél nagyobb távolságot hagyni, amivel elkerülhető az ütközés a jobbra kanyarodó autókkal.

 

Címkék: urbánus

102 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr87668131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reggie 2008.09.18. 09:58:30

Mi ma reggel majdnel elutottunk ket biciklist mert azok a buziszajuak siman atjottek a piros lampan nem torodve azzal, hogy keresztezik az utunk.

Szerintem ha megalnanak a pirosnal es megprobalnak nem eluttetni magukat, azzal is fokozhato lenne a biciklizes elmenye...

midnight coder 2008.09.18. 10:00:53

>Ehhez adókat kell emelni, melyek az
>autótulajdonosokat sújtják, azaz költségessé
>teszik az autóhasználatot és a parkolást.

Helyes. Meg adóztassuk meg a kutyatartást is, mert az meg nekem nem tetszik. Ráadásul ennek is van káros hatása (kutyagumi).

>A nálunk is gyakran vitatott kérdésről, hogy
>lehessen-e autók számára egyirányú utcákba
>mindkét irányból behajtani biciklivel,
>Puchner úgy vélekedik, hogy ezzel még jobban
>ki lehet hangsúlyozni a biciklisek remek
>alkalmazkodóképességét.
Tovább lehetne ezt a rugalmasságot hangsúlyozni a lezárt sorompón és piros lámpán való áthaladás engedélyezésével, sőt kötelezővé tételével.

Reggie 2008.09.18. 10:02:32

Szerintem a kengururacsot kotelezove kene tenni a kocsikra, mert allandoan osszetorik a szabalytalan biciklisek a kocsik motorhaztetoit...

Dr Kangörény 2008.09.18. 10:19:33

Puchner professzor elmélkedése arról szól, miként lehet a társadalom többségét megszivatni.
Egyébként ennyi erővel elmélkedhetne arról is, hogyan lehet a gördeszkások számára barátságosabbá tenni a városokat.

marxcie · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2008.09.18. 10:31:15

igyis ugyis igy lesz. autokat korlatozni kell kulonben megdoglik az egesz emberiseg hamarost. sirhattok, vagy vegyetek elektromos autot.

amugymeg tamogatom a kutyatartartas adoztatasat. vagy sokkal sokkal tobb kozteruletfelugyelot az utcakra, es aki nem szedi ossze a szart a kutyaja utan azt sulyos tizezrekkel megszivatni. felelosseg is jar vele, tudniillik. mint az autoval. az is piszkit...

teabore 2008.09.18. 10:32:26

Kangörény_ 2008.09.18. 10:19:33

Ne aggódj, a politikusok, az a kisebbség, ami tényleg a többséget szívatja, bármilyen értelmes dolgot megvalósít, de csak akkor, ha már minden más lehetőséget kimerített. Ez a cikk túl értelmes és konstruktív ahhoz, hogy felkeltse a figyelmüket!

Roltii 2008.09.18. 10:35:37

előre szólok: ha valamelyik biciklis barom nekimegy az autómnak, annak a biciklijét kapóból bebaszom egy kamion alá, ha csúnyán néz, akkor nem csak a biciklit...
a normálisan biciklizőkkel semmi bajom, még a városban se, csak sajna nem nagyon találkozom ilyenekkel.
az egész írásból egy dolgot emelnék ki: KRESZ OKTATÁS! és hozzá tenném, hogy keményen büntetném, amennyiben nem tartják be biciklivel.
a 20 km/h-s sebességkorlátozás meg abszurdum, biztos jobb lesz a levegő, ha lassan pöfögik végig az autók a várost...

szazharminchet 2008.09.18. 10:41:09

"a zöldhullám beállítása nem az autók, hanem a biciklisek átlag 14-22 km/h sebességére;"

Ez aztán bölcs húzás: lehet, hogy ettől egy kicsit kényelmesebb biciklizni, de az autók károsanyag-kibocsátása léntyegesen nő tőle (ugyanis ahelyett, hogy menne, szépen ott füstölög; nem fog szintén 20-szal menni, igaz, biciklivel sem szoktam annyival menni), és azt persze a biciklisek jól letüdőzik, mélyre.

whiteCat 2008.09.18. 10:45:41

Ejnye, ejnye. Tisztelt autós társaim. Bár én is vezetek, de városon belül például ha tehetem mindig bringával közlekedem. És őszintén ezt nem szívatásként kellene felfogni. Az igazán helyes lépés az lenne ha a városokból teljesen kizárnák a gépjármű forgalmat. Kivéve persze a tömegközlekedést és a szállítást. A hobbi autózást teljesen meg kellene szüntetni értelmetlen légszennyezés csupán.

Tightend 2008.09.18. 10:48:31

a zöldhullám beállítása nem az autók, hanem a biciklisek átlag 14-22 km/h sebességére;

Na ez aztán tényleg remek ötlet. Mert ha az úton megy a bicajos ugyan nem kell megállnia a pirosnál (elvileg), de cserébe mindig ugyanazok az autók fogják megelőzni, mert ugye 15 km/h-val nem lehet közlekedni. Barom ez a pali.

effe23 2008.09.18. 10:50:18

Nem értem, miért jó az, ha a lámpánál a bringások beállnak az autók elé. Az autósok úgyis megelőzik őket (minket), így növelve a balesetek esélyét.

grichie 2008.09.18. 10:52:04

Engem a zöld lámpánál ma majdnem elütött egy nagy fekete jobbra kanyarodó autó, mert presztizsből nem nézett a jobb oldali tükrébe és jobbra kanyarodási szándékát sem jelezte. Sajnos gondolatolvasási képességgel nem rendelkezem. A piroson áthajtó kerékpárosokat amúgy én sem kedvelem, sőt a jobbkézszabályt nem ismerőket sem. És azt sem szeretem, hogy ha egy autóvezető átenged egy jobbkezes utcában egy autót, de egy kerékpárost nem. Azt sem szeretem, ha egy autó egy nem kanyarodó sávban kanyarodik és elüt, majd továbbhajt, míg én véres térddel fekszem az út közepén és kerülgetnek az autók és kibaszottul nem várják meg, hogy félrevonszoljam magam az utukból. Budapest nem a kerékpárosok városa és nem is lesz az. Budapest a mozgássérültek és ingyen parkoló balkán ingyenélő, egymást nem tisztelő parasztok városa . Nagy kár érte.

whiteCat 2008.09.18. 10:56:19

Roltii:

Ez oda vissza igaz. Akkor ezután ha egy autós nem adja meg az elsőbbséget mikor bringával megyek vagy a kereszteződésben nem mögém hanem mellém áll, vagy mikor kikerülök valamit aközben előz akkor én is besajtoltatom az autóját. Az-az gyakorlatilag minden autósét akikkel találkozom.

szazharminchet:

Az persze eszedbe sem jutott, hogy ne autóval közlekedj városon belül ugye? Szerintem tök felesleges kocsit használni ha csak nem egy tonna árut akarsz a Tescoban vásárolni. Mi lenne ha inkább Te is bringára pattannál város határon belül? Jah, hogy akkor még a végén leadsz pár kilót, ami különben apszolute nem egészségtelen és esetleg mások életét sem veszélyeztetnéd a beképzelt stílusoddal. Szerintem tipikusan az a vezető lehetsz aki a zebrán is forgázzal hajt át a bringásokat pedig hobbiból leszorítja.

Shopping 2008.09.18. 10:56:51

A bringások mennyenek a BICIKLI ÚTON!!!!
Ahol nincs ilyen, ott szépen az út jobb oldalán!!!

Ha ez nem teccik, Gyurcsány után szabadon:
költözzenek Amszterdam-ba!!

A biciklisekkel a következő KÉT BAJ VAN:

1.
azt hiszik, hogy majd az autósok úgyis vigyáznak rájuk, ezért bevágnak, cikáznak szabálytalanul (ha elütik őket akkor persze nem csak egy lökhárító horpad be, hanem jól meghalnak, és sajnálnunk kell őket.

2. A KRESZ-t nem tartják be, egyirányú utcában szemben, dugóban jobbról-balról cikázva előznek (hogy a f@szba vegye őket észre az autós, ha onnan jönnek ahonnan nem lehet rájuk számítani??

Éljen Henry FORD

magyarossy 2008.09.18. 10:56:57

Annyira szánalmas Roltii autóstárs hozzászólása, vagy csak egyszerű provokáció.

...előre szólok: ha valamelyik autós barom nekimegy abiciklimnek, annak az autóját kapóból bebaszom egy kamion alá, ha csúnyán néz, akkor nem csak az autót..
a normálisan autózókkal semmi bajom, még a városban se, csak sajna nem nagyon találkozom ilyenekkel.
az egész írásból egy dolgot emelnék ki: KRESZ OKTATÁS! és hozzá tenném, hogy keményen büntetném, amennyiben nem tartják be autóval.

ui: van autóm, és teremgarázsban saját tulajdonú helyem.

Reggie 2008.09.18. 10:58:44

whiteCat 2008.09.18. 10:56:19

az autos mert nem allhat melled a keresztezodesben?

Shopping 2008.09.18. 10:59:12

A biciklis futárok = Taxisok

Mindent megengednek maguknak (hivatkozva arra, hogy sietnek, dolguk van).

Én továbbra is dudálok, ha egy bringás nem szabályosan közlekedik!

Shopping 2008.09.18. 11:01:12

magyarossy

te hüje vagy, és IDEGBETEG.

KRESZ?

A biciklisek szarják le a leginkább.

marxcie · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2008.09.18. 11:02:25

Shopping: akkor van autod? gratulalok. kresz megvan? dudalas, veszhelyzet eseten? ennyit a bringas jogsirol. akinek autoja van az se tudja jobban.

Reggie 2008.09.18. 11:03:34

Hat ha cikazik a bringas, akkor siman rahuzhato a veszhelyzet...

teabore 2008.09.18. 11:03:44

Shopping 2008.09.18. 10:56:51
"azt hiszik, hogy majd az autósok úgyis vigyáznak rájuk, "

Köszönöm, jobbá tetted a napomat, mert megnevettettél :))))))))))

Komolyan, szerinted így van? Akkor miért akarnak elütni a kerékpárúton 1,5 km alatt 3-szor annak ellenére, hogy nekem van elsőbbségem??????? Azt sem hiszem el, hogy egyáltalán észrevesznek láthatósági mellény, leszállófények és hajókürt ellenére sem, vazze!

Pirx 2008.09.18. 11:04:30

grichie!
Mit kerestél a jobb oldalán? Talán csak nem jobbról előztél???

Roltii 2008.09.18. 11:08:54

grichie 2008.09.18. 10:52:04

hogy akart elütni az autós? miért kellett a tükörbe nézni? csak nem előztél egy mozgó járművet? tudtommal ez KRESZ szerint TILOS!!
az meg azért ritka, hogy úgy fordulna jobbra, hogy ott vagy előtte és átmenne rajtad...úgyhogy nem igazán értem az esetet, bocs.

ui: mellesleg nem csak 1 tonnányi cucchoz kellhet autó, hanem sok pár kilóshoz is, de hiába magyaráznám.

whitecat: egyetértek, oda-vissza igaz, csak autóval dugóba esélyed sincs meglépni, mint ahogy a biciklisek szokták 1-1 tükör letörése után...ergo vállaljuk a felelőséget. Persze ha nagy kopasz barmok vagyunk, akkor nem, de ne ebből induljunk ki:D

avus · http://avus.blog.hu 2008.09.18. 11:09:00

hattyu 2008.09.18. 10:50:18
"Nem értem, miért jó az, ha a lámpánál a bringások beállnak az autók elé. Az autósok úgyis megelőzik őket (minket), így növelve a balesetek esélyét. "

Jártál már te Budapesten? Mondjuk a Nagykörút környékén? :)

teabore 2008.09.18. 11:11:06

Roltii 2008.09.18. 11:08:54

"...mellesleg nem csak 1 tonnányi cucchoz kellhet autó, hanem sok pár kilóshoz is, de hiába magyaráznám."

Bocsika, Tescoba biciklivel és 55 literes, csomagtartóra szerelhető táskával megyek.

marxcie · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2008.09.18. 11:12:52

aham, nyilvan jobbrol elozott. biztos nem az volt elzugott mellette a nagyfekete a maximalis haladasi sebesseg + 30al es nyomott egy jobbost, a srac meg alig birt fekezni. ilyen nem szokott megesni. persze hogy a bringas volt, persze...

eszemmm 2008.09.18. 11:14:16

Reggie, örülök, h ilyen értelmes és mélyen szántó gondolatokat sikerül hozzáadni a társalgáshoz. Én naponta autózom a munkám miatt, de ha tehetem bringázom a városban is. Szóval azt hiszem látom mindkét oldalt. Néhány észrevétel:

1: A magyar közlekedési kultúra a béka segge alatt, autósok és biciklisek egyaránt intoleránsak egymással. Összességében mégis az autósoké a nagyobb felelősség, mert mégis csak 1 tonna vas van körülöttük. Mindenki, aki szidja autóban ülve a bringásokat a: gondoljon arra, h emiatt is eggyel kevesebb autós van az úton b: próbálja ki egy napra/hétre, h milyen biciklivel közlekedni, és egyből toleránsabbá válik

2: Volt szerencsém a bezzegországként titulált Hollandiában, azon belül Amszterdamban élnem egy ideig, ahol természetesen bicikliztem. Hiába a kiépített infrastruktúra és a bringásokat az egekbe magasztaló közlekedési kultúra, olyan pofátlan módon szegnek meg minden szabályt a biciklisek, hogy az szerintem világviszonylatban is egyedülálló...

Csak annyirt akartam kihozni, h ez is egy kétoldalú érme, és ne játsszunk úgy fej-vagy-írást, h nem néztük meg mindkét oldalát.

magyarossy 2008.09.18. 11:14:24

kedves shopping, olvassd már el az előző hozzászólásokat ... de mindegy is ironizáltam.

Pirx 2008.09.18. 11:16:07

"Összességében mégis az autósoké a nagyobb felelősség, mert mégis csak 1 tonna vas van körülöttük."
Aha. Mert a felelősség mértékegysége az SI-ben tonna/fő.

magyarossy 2008.09.18. 11:16:24

tegnap olvastam egy megjegyzést: egérrel harcolni..
ez jó nem ?

Alal 2008.09.18. 11:16:41

Én vállalom, hogy néha cikázok az autók között, vállalom, hogy előremegyek a lámpákhoz. Ez szinte csak a körúton történik meg. Indoka és megoldása egyszerű. A bicikli rugalmasabban közlekedik az autóknál dugóban vagy nagy forgalomban. Ha összefüggő kocsisor van a lámpánál, vagy csak gyalogtempóban totyognak, nem állok be a sorba, hanem előre megyek. Lehetőség:
1) Jobbról, szabálytalanul előzök
2) "Becikázok" a két sor közé, azaz jobbról előzöm a sort
Az autók jobbról simán mennek a padka mellett, de egymástól távolságot tartanak, így jobbról szinte lehetetlen elmenni. Viszont ha középen haladunk, megkapjuk a cikázó jelzőt.
Szerintem a legegyszerűbb megoldás az az lenne, ha a két sávot szépen leszűkítenék 30-30 centivel, vagy csak megkérnénk az autósokat, hogy próbáljanak baloldalra kihúzódni, és mindenki tök boldog lenne. És nem ütnének el bicajosokat, azok nem mennének be az autósok közé... ennyi.

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.09.18. 11:17:50

tegnap majdnem eltört a bal csuklóm, meg a kézfejem, mert az andrássyn a bicikliúton úgy parkolt le egy barom, hogy választhattam, jobb oldalra húzódok és akkor padka+fa kombó jön testre-fejre, vagy megyek tovább szabályosan, és akkor talán nem törik a csuklóm, miközben letöröma visszapillantóját. az udvariatlan fiatalember még nem messze állt, hallotta is a csattanást, s persze ugatott is, hogy mit képzelek, miközben ő állt naggggyyon szabálytalanul, rossz helyen.

azt akarom csak mondani ezzel a vidám történettel kedves "autósok", hogy szabálytalankodók mindkét oldalon vannak, és nem lehet ilyet mondani, hogy "biciklisták" meg "autósok", mert mindkét közlekedési eszközt hajtják faszfejek. lehet nektek úgy tűnik a szélvédő mögül, hogy minden "biciklista" rosszfej, de gyalogos, békávézós, biciklizős (sőt! autózós) tapasztalataim alapján ugyanez igaznak tűnik az "autósokra" is.

lépjünk ezen végre túl, és inkább afelé törekedjünk, hogy mindannyian jól érezzük magunkat itt, ne csak a valamiért a várost kizárólagosan magukénak tekintő "autósok"
písz

avus · http://avus.blog.hu 2008.09.18. 11:21:17

Alal: Vagy pedig a körút két sávjából csinálni egy széles autósávot, és egy keskenyebb kerékpársávot, szélén pedig maradhatna a parkoló. Pont úgy, mint az Alkotmány utcában.

Ez lenne a megoldás. Csakhogy autós berkekben alighanem zavargás törne ki a sávszámcsökkentés miatt.

eszemmm 2008.09.18. 11:21:30

Reggie, bocs a személyeskedésért, szólhatna még néhányaknak :)

whiteCat 2008.09.18. 11:37:57

Reggie 2008.09.18. 10:58:44
whiteCat 2008.09.18. 10:56:19

az autos mert nem allhat melled a keresztezodesben?

Bizony Reggie kereszteződésben ha megáll a bringás pl én. Mert pirosat kapott vagy csak megadja az elsőbbséget, NEM ÁLLHATSZ MEG mellette!!! csak mögötte szép szabályosan. És ezt a KRESZ egyértelműen kimondja. Olyan ugyanis nincs benne, hogy kivéve ha bicajos mert akkor mellé is állhatsz.

sobi78 2008.09.18. 11:41:05

"Jelenleg a fővárosiak 30 százaléka használja az autóját naponta"(www.studiometropolitana.hu/doc/sm_bpagglo_kozlekedesszervezes.pdf)
A fővárosi lakosság harmada (kiegészülve az elővárosból feltehetőleg még nagyobb arányban autóval közlekedőkkel) rombolja a Budapesten élő, fenntarthatóan közlekedő KÉTHARMAD résznyi népesség környezetét. Van egyéni felelősség!

Roltii 2008.09.18. 11:42:36

annyira értelmetlen az egész. Nem autós vs bicikli a lényeg. Kevesebb autót jobb tömegközlekedéssel lehet elérni. Ilyen éghajlaton úgyse lehet 365 nap biciklizni.
Megoldás 1. lépés: BKV fejlesztése de nagyon, hosszú vonalak kialakítása a kevesebb átszállás érdekében (pl metrók-hévek átjárhatóságának biztosítása). Persze ebből úgyse lesz semmi, mert Demszky életműve fontosabb, a kiba 4-es metró...

Roltii 2008.09.18. 11:47:53

sobi78 2008.09.18. 11:41:05

mondj az agglomerációból közlekedőknek alternatívát. koszos büdös szar vonatok? nem mindenhol van pl desiro. Vagy Volánbusz? igazából egyik se működik jól, de ezt nehéz biciklinyeregből meglátni. Igazából amit nem nagyon szoktak beismerni, hogy kocsival általában gyorsabb és kényelmesebb is. Ráadásul nem jókedvükből ülnek a kocsiban, sőt nem is csak azért, mert barmok mással közlekedni (ilyen is van persze). Én úgy látom, hogy nagyon más elfogadható megoldás nincs. (ha valaki még mindig nem értené, pl nem szeretnék öltönybe, vagy akár csak kulturált ruhába jó munkásemeberekkel és a koszos ruháikkal összedörgölőzni...)

avus · http://avus.blog.hu 2008.09.18. 11:49:15

"Ilyen éghajlaton úgyse lehet 365 nap biciklizni."

Ugyan már, nem a tundrán élünk, nincsenek -20 fokos nappalok. A téli ruházatra csak be kell ruházni és kész, máris mosolyogva bámulom a buszmegállóban fagyoskodókat meg a dugóban dekkolókat. Igen, van némi költsége. Mondjuk annyi, mint autósnak kéthavi benya meg ugyanennyi időra eső kötelező...

whiteCat 2008.09.18. 11:49:40

Reggie 2008.09.18. 10:58:44
whiteCat 2008.09.18. 10:56:19

az autos mert nem allhat melled a keresztezodesben?

Bizony Reggie kereszteződésben ha megáll a bringás pl én. Mert pirosat kapott vagy csak megadja az elsőbbséget, NEM ÁLLHATSZ MEG mellette!!! csak mögötte szép szabályosan. És ezt a KRESZ egyértelműen kimondja. Olyan ugyanis nincs benne, hogy kivéve ha bicajos mert akkor mellé is állhatsz.

whiteCat 2008.09.18. 11:51:21

Reggie 2008.09.18. 10:58:44
whiteCat 2008.09.18. 10:56:19

az autos mert nem allhat melled a keresztezodesben?

Bizony Reggie kereszteződésben ha megáll a bringás pl én. Mert pirosat kapott vagy csak megadja az elsőbbséget, NEM ÁLLHATSZ MEG mellette!!! csak mögötte szép szabályosan. És ezt a KRESZ egyértelműen kimondja. Olyan ugyanis nincs benne, hogy kivéve ha bicajos mert akkor mellé is állhatsz.

Reggie 2008.09.18. 11:55:09

whiteCat 2008.09.18. 11:51:21

aha. tehat ha az autos megall a pirosban, akkor a biciklis mert allhat melle, es mert mehet mellette elore?

Ez igy erossen kettosmerce...

effe23 2008.09.18. 11:58:43

kéne valami "fordított nap" jellegű dolog: biciklisták üljenek autóba, autósok biciklire, vagy gyalog, aztán mindenki tapasztalja meg, milyen a másik oldalon. A bringások érezzék, milyen a kivilágítatlan biciklista, az autósok érezzék, milyen, ha 2 cm helyet hagynak a bringásnak, stb. stb.
Persze túl idealista vagyok...

A nagyobb csomópontokban legyenek parkolók, ahonnan tömegközlekedéssel vagy bringával lehetne tovább menni.

marxcie · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2008.09.18. 11:59:24

Roltii, gratulalok az elso kommentedhez amiben nem a bringasokat szidod hanem kompromisszumot javasolsz. latod, lehetne ezt bekesen is.
az teljesen igaz hogy jobb tomegkozlekedes kell, de azert tortentek valtozasok, az elovarosi kozlekedes fejlesztesevel, atszervezesek mittomen. meg nem jo. de jobb lesz. es igen kell tobb parkolo a kulso metromegallok melle. mert most nem rakja le kb senki ott, akkor mar bejon. ettol lesznek fasza dugok. bringaval vagy bkvval azert a belvaros jarhato. de a belvarosba ne jojjon be kocsival. en is tudom vinni a laptopot a futarzsakban.

Barakis (törölt) 2008.09.18. 11:59:37

A motivációt egyébként úgy is lehet növelni, hogy az autós közlekedést drágábbá, kényelmetlenebbé, akár szükségtelenné teszik.

Ez idióta... Ez nem motiváció, hanem szopatás. Pl: kisfiam, edd meg szépen a zöldségeket is, vagy úgy baszlak tarkón, hogy a taknyodon csúszol ki az étkezőből... :D

Beugrott a Stop Shop, nincs ennek a csókának bringagyára?

avus · http://avus.blog.hu 2008.09.18. 12:01:22

Reggie, kettősmérce, de gondolkozzál már el egy-két dolgon. mi történik, ha te autóval bemész az egyirányúba, forgalommal szemben, jön mögötted más is, és szembetalálkozol szabályosan közlekedőkkel? Na mit teszel ilyen szituban? Hmm?

Ezután gondold végig, hogy ugyanezt kerékpárral teszed. Ha még full tele is van a parkoló, akkor is beférsz közéjük, és simán el tudod engedni a szembejövőket.

Vannak különbségek autó és kerékpár között. Ezen különbségek miatt nem mehet pl autóútra és autópályára a kerékpár. Ott nem zavar a kettős mérce?

A város viszont - ellentétesen azzal, ahogyan sokan állítják - nem a biciklis, hanem az autós közlekedésre alkalmatlan. Ha én le tudom nyelni, hogy nem mehetek autópályára, lassan az autósoknak is le kell nyelni, hogy a városban bizony a kerékpár előnyt élvez. Legalábbis nálunk civilizáltabb helyeken, Kisinyovban nem biztos.

Reggie 2008.09.18. 12:03:03

avus · avus.blog.hu 2008.09.18. 12:01:22

Igen, de ha az autos a biciklis melle all pirosnal, ugyanolyan szituacio jon letre, mint amikor a biciklis all be az autos melle...

whiteCat 2008.09.18. 12:04:20

Reggie 2008.09.18. 10:58:44
whiteCat 2008.09.18. 10:56:19

az autos mert nem allhat melled a keresztezodesben?

Bizony Reggie kereszteződésben ha megáll a bringás pl én. Mert pirosat kapott vagy csak megadja az elsőbbséget, NEM ÁLLHATSZ MEG mellette!!! csak mögötte szép szabályosan. És ezt a KRESZ egyértelműen kimondja. Olyan ugyanis nincs benne, hogy kivéve ha bicajos mert akkor mellé is állhatsz.

Roltii 2008.09.18. 12:04:21

Barakis 2008.09.18. 11:59:37
"Beugrott a Stop Shop, nincs ennek a csókának bringagyára? "
ott a pont:D

marxcie 2008.09.18. 11:59:24
tévedsz, a BKV nem ad lehetőséget a kulturált közlekedésre sajnos. Nap mint nap használom, mert 5 napból 1-2-t használom csak az autót (óbuda-soroksár táv kurva sok cuccal). Tényleg nem jó, ha nem a jármű koszos, akkor az emberek:(

huta9020 2008.09.18. 12:05:43

Az autós közlekedés különösebb beavatkozás nélkül is egyre drágább, kényelmetlenebb lesz. Gondoljunk csak bele, jelenleg semmi nem szab határt az autók száma növekedésének. Csak annak nincs autója, aki nem engedheti meg magának, akinek van, az pedig még egyet szeretne az asszonynak/férjnek. A városaink jellemzően több, mint százéves szerkezetűek. A vége úgyis az lesz, hogy járhatatlanná válik minden nagyváros, főleg, ha a tömegközlekedés (nem, ez nem közösségi) visszafejlesztik, mint a BKV-t.

Reggie 2008.09.18. 12:06:13

whiteCat 2008.09.18. 12:04:20

Ezt mar egyszer irtad, ugyhogy enis idemasolom neked megegyszer:

Reggie 2008.09.18. 11:55:09
whiteCat 2008.09.18. 11:51:21

aha. tehat ha az autos megall a pirosban, akkor a biciklis mert allhat melle, es mert mehet mellette elore?

Ez igy erossen kettosmerce...

Pirx 2008.09.18. 12:08:31

avus!
Azért ez erősen sántít! Nem hiszem, hogy megfelelő összehasonlítás, hogy nem mehetsz az autópályára! Vagy már az is kell? Onnan is tiltsuk ki az autókat? És baromira nem érdekel, hogy hová tudsz lehúzódni, amikor szabálytalanul tekersz az egyirányú utcában. Abból az irányból nem számíthatok járműre és kész! Majd ha te is szépen sorban állsz a pirosnál, és nem előresettenkedsz, feltarva a sort, mikor nekiveselkedsz, hogy elindulj! Mert bizony senki nem akar elütni. És ne követeljetek megértést akkor, ha állandóan ti követeltek, a ti igényitekhez igazított szabályokat! Van egy bringás lobby, aki innen onnan statisztikákat készít, és azzal példálózik mindenhol. Baromira nem érdekel. Pl a műtött térdemmel nem fogok senki kedvéért télen bringára pattani.

Barakis (törölt) 2008.09.18. 12:10:55

Azért felhívnám a figyelmet arra a tényre, hogy az emberek nagy része nem fog bringára ülni, max tömeg közlekedik. Villamos-metro hálózatot ismerjük, nem oszt-szoroz, kurva sok plusz busz kéne. Na már most én szívesebben bringázok autók között, mint sokkal több nagy dög busz között, főleg, hogy a kamionforgalom az új átadott M0-ás szakaszok miatt csökkent, nem is kicsit.

A logikát még az árnyalja egy kicsit, hogy ha bejön egy erősebb esős időszak, erősebb széllel, akkor mi lesz? Tömegközlekedés faszán elviszi a többletet? Ez a koncepció egy átgondolatlan marhaság így.

whiteCat 2008.09.18. 12:12:49

Reggie 2008.09.18. 11:55:09
whiteCat 2008.09.18. 11:51:21

"aha. tehat ha az autos megall a pirosban, akkor a biciklis mert allhat melle, es mert mehet mellette elore?

Ez igy erossen kettosmerce..."

Reggie: A kerékpáros sem állhatna az autó mellé. Én pl sosem teszem. Sajnos mindkét oldalon vannak szabálytalankodók, de az autósok ebben azért sok órhosszal vezetnek. Bringával azért még nem gázoltak halálra senkit.
Azért van pozitív példa is. Épp tegnap esett meg velem, hogy bevásárolni indultam bringával és megáltam egy zebra elött, hogy átengedjem a gyalogosokat. Alig hittem el, hogy mind a mögöttem jövő autósok mind a szembe jövők színtén megálltak.
Komolyan mondomm jobb lett a napom tőle.

HÉV-es 2008.09.18. 12:14:11

Milyen idióta cikk ez? Nem a biciklizéstől lesz élhetőbb a város! Nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak a biciklisekkel. Sokat gyaloglok a Gellért tér éa a Batthyány között. Nem tudok normálisan gyalogolni, mert folyton azt kell figyelnem melyik 500-al száguldó biciklis fog nekem jönni! Mert a marha Demszky egybe rakta a gyalogosokat a biciklisekkel.
A város akkor lesz élhetőbb, ha a teljes elkerülő forgalmat ki lehet majd tiltani, ha több, jobb tömegközlekedés lesz, ha több zöldterület lesz, ha nem lesz összefirkálva, tönkretéve minden, ha büntetni fogják a szemetelést!
A biciklizéstől nem lesz az!!

Funkerman 2008.09.18. 12:29:05

Bringagyára nincs a csávónak, viszont gyerekei lehet, hogy vannak és nem szeretné, hogy abban a televert szmogban dögöljenek meg, amiben majd a te gyereked fog. Nem tudom, hogy ezen mi a f@szt nem lehet megérteni. Ennyi gyengeelméjû embert még az életben nem láttam. Sok önbiráskodó f@szkártya. Inkább azzal lennétek elfoglalva, hogy pirosban ne álljatok a zebrára, azzal, hogy normálisan, normális helyen parkoljatok és, hogy ne 520al nyomjátok olyan szûk utcákban ahol még bringával se merek 30nál gyorsabban menni (ajtónyitási távolság) ha ez mond valakinek valamit.

whiteCat 2008.09.18. 12:29:59

HÉV-es:
Ha a szénmonoxidot pöfögö kipufogók helyett semmiféle károsanyagot ki nem bocsátó biciklisek lesznek többségben akik ráadásul nem gázolnak halálra és nem nyomorítanak meg egy életre senkit csak mert át szeretne menni a zebrán aholamúgy feltétlen elsőbsége van és amit az autósnak úgy kellene megközelítenie legalábbis a kresz szerint, hogy a lelépő gyalogost nem kényszerítheti sem az irányának sem a sebességének megváltoztatásához.

Barakis (törölt) 2008.09.18. 12:32:36

Toyo

Olvasd el még egyszer a második kommentemet. Kevesebb autó -> több busz. Villamosokat felejtsd el, erre nincs pénz, környezetbarát buszokra dettó. Még egy: kevesebb autó, kevesebb adó. Mi a rákból lesz útfelújítás (bár az most se van), és fejlesztett tömegközlekedés? Idealizmus jó dolog, de ez Mo.. Jah, és tömeg közlekedem, nincs autóm.

Pirx 2008.09.18. 12:34:51

Na utoljára írok erre a blogra. Tudom, ez nem hat meg senkit, de nem is annak szánom. Hihetetlen hülyeség az egész. Lehet utáni a technikai haladást, és akár ökrös szekérrel közlekedni. Lehet hivatkozni sokmindenre. De a stílus... Olyan mint az utakon. Olyan mint az utakon a bringások.

whiteCat 2008.09.18. 12:37:00

Nekem van autóm, biciklim is. Robogóm az nem van. De mint írtam már városon belül csak akkor autózom, ha egy tonna áru kell a Tescoból. Ha el lehet hozni bringával is akkor azzal megyek.

HÉV-es 2008.09.18. 12:38:39

whiteCat: mint írtam nekem a gyalogjárdán is nagyon rossz tapasztalataim lettek a biciklisekkel kapcsolatban, az orrom előtt ütött el ott biciklis gyalogost, képzeld ha még ők lesznek többségben, és még jobban elszemtelenednek!
Nem mondom, hogy nem kell csökkenteni az autók számát! Persze, hogy ezt kellene, de nincs mivel közlekedni! Én sem tudok biciklizni, és nem is akarok. Gyerekekkel, csomagokkal, esőben, hóban, öltönyben, kiöltözve, stb. ki akar biciklizni?

whiteCat 2008.09.18. 12:40:26

Nem a technikával vagy annak fejlődésével van a gond hanem a nem helyes használatával.
Az autó nagy távolságok leküzdésére való, és nem arra, WC-re és a sarki 50 méterre lévő zöldségeshez is azzal járjunk. Erre alkalmasabb a bicaj. Halkabb, nem öl és nem teszi belélegezhetetlenné a levegőt.

HÉV-es 2008.09.18. 12:46:02

whiteCat: én akkor sem tudok biciklizni. És most is csak akkor megyek kocsival, ha nagyobb bevásárlás van, vagy valami nagyobb dolgot szállítani kell. Tömegközlekedem.

Roltii 2008.09.18. 12:51:46

whiteCat 2008.09.18. 12:40:26

gondolkozzatok már, szerintetek olyan autósok vannak a városba, akik pl a Deákról az Astoriára mennek? kurva nagy ez a város kurva nagy távolságokkal, ahová egyszerűen nem működik a bicikli. Ráadásul sokan sok helyre mennek naponta (nem futárokra gondolok), és kizárt dolog hogy mindenhol lenne tiszta váltás ruhájuk és zuhanyzó. Mondjuk cipelheti az öltönyét is futártáskába, reális alternatíva...

Toyo:
te barom, te fogsz megdögleni amiatt, hogy a szmogban kitágult tüdővel tekersz. A többiek legalább nem szívják le olyan mélyre a szmötyit. Szép gyereked lesz, majd simogasd meg a fejét...meg a másikat is néha:D

whiteCat 2008.09.18. 12:52:04

Semmi bajom a tömegközlekedéssel. Dolgozni én is azzal járok.
Nem azt mondom, hogy mindenki bringázzon, de legalább próbálja ki egy hétre.
Az lenne a jó ha végre az autósok felfognák, hogy a gyalogos és a bringás is ugyanolyan joggal szeretne közlekedni mint ahogy ők teszeik.
Pl teljes nyugalommal parkolnak a járdán vagy a bicikli úton, de ha egy gyalogos megállna az útközepén szétordítanák a fejüket, ha rájuk szólnak, hogy talán nem a járdán kéne parkolni szintén szétordítják a fejüket és még fel is vannak háborodva.

HÉV-es 2008.09.18. 12:55:09

whiteCat: amit írsz igaz, de ez a rendszer hbája. Miért nincs több rendőr, akik vannak miért nem azt büntetik, akit kellene, miért nincs szankció a járdán parkolás miatt, stb. Szigorúbb törvények, és azok szigorúbb betartatása a megoldás. Ma mindent lehet.

Reggie 2008.09.18. 12:56:26

whiteCat 2008.09.18. 12:12:49

Tapasztalataim szerint meg a biciklisek ugyan olyan aranyban allnak be az autosok melle mint forditva, tehat ebbol egy naiv ember pl arra a kovetkeztetesre juthat h igy mindenkinek jo...

Biciklis lehet h nem gazolt meg halalra senkit, de sok onmagat gazoltatja halalra, es meg biztositasuk sincs, az altaluk okozott kart meg evekig lehet perelni...

Roltii 2008.09.18. 13:00:58

whiteCat 2008.09.18. 12:52:04

ember, arányok!!! igen, van olyan autós amelyik a járdán áll meg, van olyan amelyik a bicikli úton. De az egészhez viszonyított aránya ennek mennyi? és a szabályos biciklisek aránya az összes biciklishez igazítva?! na ezen kéne elgondolkodni
(mozgó járművet előzni tilos, a lámpák neked is szólnak, a felfestések is, lámpa, csengő, irányjelzés, zebrán leszállás, aluljáróba leszállás stb)

ui: egyirányú utcába viszont a biciklis mehet szembe a forgalommal, HA VAN ELÉG HEJJJJJJJJJJJ!

whiteCat 2008.09.18. 13:01:13

Roltii:

Nem azokkal van a baj akik valóban esetleg muszájból autóznak. Mondjuk tényleg ciki öltönyben bicajozni. Azokkal van a baj pl apuci pici fiával aki a semmiért autózik 0 tapasztalattal, 70-el tép át a zebrán és ha szólnak neki még fegyverrel is védi meg a nemlétező igazát.
Napi tapasztalat, hogy a környék autósainak kb 50%-a nem megy sehova csak úgy kerülget, hogy majd csak kilukad valahol, találkozik a haverokkal, stb.
Szabálytalanúl vagy tilosban parkolnak és kurvára nem érdekli őket, hogy mások is vannak körülöttük, sőt rettegésben tartják a gyalogosokat.

sobi78 2008.09.18. 13:01:16

Ajánlom figyelmetekbe az alábbi tanulmányt:
veke.hu/download/Kszemle_CIKK_917.pdf
Különös tekintettel a gépjárművek belvárosi átlagsebességére (valóban érdemes nyomni a gázt minden piroslámpa után?) és az átlagos utazási távolságokra (ez válasz a Roltii által feltettt kérdésre is): igen, az átlagos "autós" a WC-re is autóval jár. Na, ezen kell változtatni szemléletváltással, az egyéni gépjárműhasználat valós költségeinek megfizettetésével stb.

whiteCat 2008.09.18. 13:11:09

Roltii:

Másokért nem felelhetek. Én mindig betartom a szabályokat. Pl nem megyek be szemből az egyirányú utcába sem. De van egy utca ami elött a mindkét oldalról behajtani tilos tábla áll. Kivéve utca lakók és célforgalom kiegészítővel.
Baszik rá minden autós. Na jó nem mind, de igen sokan áthajtanak rajt. Én itt is a járdán tolom a bicajt. Még így is sok időt és kerülést spórolok vele. Szóval igyekszem példát mutatni és másokat is erre terelgetni. Az autósok a legkevésbé fogékonyak rá.
És nem állok soha az autó mellé csakis mögé. Az viszont igen ritka, hogy az autó mögöttem állna meg még akkor is ha én balra szeretnék kanyarodni az autó meg jobbra. Ha előbb indulok el mint ő akkor simán kivasalna, de nem adná meg a jogot, hogy előbb forduljak be pedig én voltam előbb a kereszteződésben.

Roltii 2008.09.18. 13:21:13

Whitecat:
ha ennyire szabályos vagy akkor viszont biztos érzed, hogy a többiek nem azok. Autósoknál én nem érzem azt a fene nagy szabálytalankodást. Barmok persze vannak, de a rossz kultura nem feltétlen jelenti, hogy szabálytalan (bár sokszor határeset).
Ahogy írtam a megoldást egyébként nem nekünk kell megtalálni, hanem a felelős vezetőinknek. Tényleg adókkal és egyéb módokon lehet csökkenteni az autók számát, csak ez nem cél. Sajnos minden fővárost érintő intézkedésnél szóba se jön, hogy élhetőbb legyen. Ha építenek bicikliutat (tudom, sárga csík felfestve), akkor az 5000 szavazatért történik, ráadásul a végeredmény is szar. BKV-nál minden lépés azt szolgálja, hogy sokkal olcsóbban vehesse meg nemsokára valamelyik haver. Útfelújításnál is csak munkát adunk a havernak, az út minősége nem fontos és a gyorsaság se. Külföldön is valszeg mindig a "haver" jár jól, csak ott az itt leírt szempontokat is figyelembe veszik, ez a hatalmas különbség.szerintem.

teabore 2008.09.18. 13:28:21

Nem költői kérdés mindenkihez (autós, bicajos, gyalogos): ha abban megegyezhetünk, hogy ez így ahogy van, nagyon nem jó, akkor mi lenne az a megoldás, ami mindenkinek elfogadható lenne?

Roltii 2008.09.18. 13:29:36

CM a Batthányinál:
"az nem létezik, hogy már mindenki biciklivel fog járni ez az egész utca üres lesz, és még akkor is csak itt lehet biciklizni"
De igen, létezik. Welcome to nagy magyar valóság

Roltii 2008.09.18. 13:30:45

teabore 2008.09.18. 13:28:21
akkor mégegyszer: TÖMEGKÖZLEKEDÉS. ezzel csökkene az autók száma, több hely lenne a maradék autónak és biciklinek, kevesebb lenne a konfliktus (és gyorsabba autózhatnék, mikor szükség van rá)

Alal 2008.09.18. 13:31:14

én nem lennék olyan drasztikus... nem tiltanám ki az összes autót a belvárosból... de azért meggondolandó, hogy mennyi pénz jönne be abból, és mennyivel kevesebb autó pöfögne a dugóban, ha mondjuk a Nagykörúttól (vagy kintébbtől) befelé mondjuk csak az olyan autók mehetnének díjfizetés nélkül, amelyikben két vagy több személy ül (a teherszállításra már így is külön szabályok vonatkoznak). Az autók 80%-ban egy ember ül. NEM hiszem el, hogy ők ne tudnák megoldani közlekedést mással, csak az autóval.

Reggie 2008.09.18. 13:56:59

nem az a kerdes h meg tudnak-e oldani, hanem az hogy mennyivel komfortosabb...

Alal 2008.09.18. 14:01:15

persze vannak, akiknek kell az autó, és egyedül vannak... de a többség csak kényelem miatt megy szerintem is... családomon is látom...

Reggie 2008.09.18. 14:06:44

Nyilvan, tehat amig az alternativa nem kenyelmes, vagy az autozas nem lesz rohadt draga, addig nem fog valtozni semmi.

teabore 2008.09.18. 14:09:16

kényelmes a dugóban ülni? Persze, kényelmesebb a tömegközlekedésnél és a biciklizésnél, nekem személy szerint a "kényelem" szóról nem a dugóban ácsorgás jut eszembe

Reggie 2008.09.18. 14:13:53

teabore 2008.09.18. 14:09:16

viszont ha azt nezzuk, hogy nem azol szet az esoben, nem fagysz szet telen, nem azt kell nezned hogy hogyan kerulheted el a csoviket es mibe ulsz bele mas utan, akkor meg kenyelmes. Amugy dugoban ulni is lehet kenyelmesen.

Alal 2008.09.18. 14:18:08

Ülsz, és nem állsz, mondhatni kényelmes ülésben, egyre valószínűbb, hogy klímás autóban, közben rádiót/zenét hallgatsz. Kényelmes lehetne ez, csak nem tudják élvezni eléggé az emberek...

marxcie · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2008.09.18. 14:36:06

és egyre jobb szigetelés kell. saválló autfényezés, recilkulált levegő mert a kinti már szűrhetetlen, légzsilip ha kiszállsz az autóból. nem baj, lényeg a lényeg, dugóban ülni jó.

Reggie 2008.09.18. 14:37:01

Amugy a forgalom optimalizalas masik resze: en pl 4 oraval eltolva melozok, tehat kb 12-re megyek be es kb 22-kor vegzek. ezekben az idopontokban pedig gyer a forgalom es m1/m7 bevezeto szakaszatol ujpest varoskozpontig 20 perc alatt meg van az ut kocsival.

Reggie 2008.09.18. 14:40:10

marxcie 2008.09.18. 14:36:06

szarraizzadni magad a biciklin, szembe folyo sos izzadsagtol vervoros folyamatosan gyulladt szemek, 4 evente uj terd meg csipoprotezisek, lefagyasztatott ondo, mert szetrazodnak a herek. nem baj a lenyeg a lenyeg, a kerekparozas szuperzold:)

sarkitani enis tudok...

marxcie · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2008.09.18. 14:53:38

igen izzadok. aztan lezuhanyzok. ja, kurvajo erzes bejonni munkahelyre es zuhannyal inditani, aztan frissen egy csesze gozolgo kaveval leulni a gep ele.

a tobbi meg... sarkitas, de azert az autotol nem leszel egeszsegesebb, ugye? a bringatol meg... eleg regota bringazok, terdem koszoni jolvan. :)

amugymeg igen, persze, remhirek, ordogot festjuk a falra, etc etc. de azert abban talan lassan megegyezhetunk, hogy amit es ahogy az emberiseg csinalt a bolygoval az hosszu tavon nem fonntarthato, mert magunk alatt vagjuk a fat. akkor most komolyan, nem ez az egyik problema amivel valamit kezdeni kene?

nezzel hulyenek, engem erdekel hogy 20 ev mulva ki tudjak menni az utcara. nem technika ellenes vagyok. csak mindennek megvan a helye es az ideje. autozni is kell NEHA.

amugy pont a te eseted ahogy leirod meg akceptalhato. ha valoban tol ig mesz, akkor jellemzoen elkerulod a belvarost, nem ott parkolsz, nem annak a terheleset noveled, es meg akkor is jarsz amikor jellemzoen nincs dugo.

minden autos ilyen?

Reggie 2008.09.18. 14:56:04

nem nezlek, hulyenek, csak azt mondom h attol meg hogy kerekparozni hude jo dolog(amugy szerintem is az), attol meg az emberek kozlekedesi szokasait a kenyelem es koltsegek fogjak meghatarozni. Tehat amig nem dragul a kocsi,vagy nem lesz majdnem ugyan kenyelmes buszozni/kerekparozni, addig nem fog valtozni semmi.

Reggie 2008.09.18. 14:57:38

hat en pl m1/m7 bevezeto szakaszrol ha nem meloba megyek(ujpest kozpont) hanem egyetemre(muegyetem) akkor bkvzok mert kenyelmesebb(nem kell parkolot keresgelni vagy fizetni), ekkora tavon az utazasi ido meg ugyanakkora. (jobb idoben siman legyalogolhato a tav)

eszemmm 2008.09.18. 15:00:49

Hölgyek, Urak,

Egy kicsit elment a szabályok felé a történet. Amik mellesleg úgy szarok ahogy vannak... Ki nem sz*rik a krszre ma magyaro-n? De őszintén...

Attól, hogy a bringások nem tartják be a kreszt (mert a túlnyomó többség nem tartja, pl előregurul a lámpánál dugóban) sokkal kevesebb embernek lesz hasfájása, azoknak is leginkább irigységtől és intoleranciától.

Ugyanakkor ha vki bemegy szembe az egyirányúba, akkor készüljön arra, hogy a jobbost nem fogja megadni a vezető (se autós se biciklis) mert szerinte onnan nem jöhetnek. Kis ésszel és toleranciával az egész kérdés fel sem merülne...

Reggie 2008.09.18. 15:07:53

"Ki nem sz*rik a krszre ma magyaro-n?"
Attol fugg h jelen van-e rendor.

marxcie · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2008.09.18. 15:27:13

a koltsegek hatarozzak meg, ezert kell az embereket szoktatni. egyertelmu hogy valamirol ami kenyelmes nem allnak at magukrol valami masra ami elsore kenyelmetlenebb, maguktol. johetnek a hoborgok, ezert kell a belvarosba behajtasi adot bevezetni, meg dragabb parkolasi tarifakat, es ezzel egyutt, mert valamit adni is kell ha mar elveszunk, tobb p+r parkolot epiteni.
es termeszetesen a tomegkozlekedest fejleszteni kozben. ezek a fejlesztesek akkor terulnek meg, amikor eleg ember hasznalja majd auto helyett, mert ugyy rohamosan none a tomegkozlekedest hasznalok szama.

Reggie 2008.09.18. 15:31:21

Amugy sztem a biciklizes elmenyet azzal is lehetne fokozni, hogy mondjuk a rakparton a biciklis ut melle tablakat kene kihelyezni 40 centi tavolsagra egymastol, amikre ki lehetne nyomni egy filmet kepkockankent. A hangot meg akar specialis utburkolati festekkel meg lehetne oldani(bizonyos korlatok kozott azert). :) Meg talan turista latvanyossag is lehetne belole.
Ha 36 km/h-val megy a biciklis akkor megvan a 25 frame/sec, es pont 36 kilometen lehetne megtekinteni 1 oranyi filmet:)

HÉV-es 2008.09.18. 16:20:32

Most olvastam, hogy a budai rakparton (amiről én is írtam), a biciklisek tartottak egy röpke megmozdulást, hogy ne kelljen a gyalogosok között biciklizniük. Igazuk van! Ez sem nekik, sem nekünk nem jó!

tyberius 2008.09.18. 22:47:04

Reggie: Na csak ne adj ötleteket, mert még megvalósítják, de akkor tutira reklámokat fognak adni rajta :D

grichie 2008.09.19. 00:21:41

Roltii: a Margit körúton haladtam az út szélén, lehagyva a dugóban álló autósokat. Zöld lámpánál is állt a forgalom, így nagyjából mehettem a saját, de biztonságos 20 km/h-ás tempómmal. A Horvát utcai zöld lámpánál is állt a forgalom így ott is merészkedtem gyorsabban menni, mire indexelés nélkül hirtelen jobbra, azaz a Horvát utcába hajtott az illető úr és nekem igen észnél kellett lennem, hogy ne rohanjak belé. Autót nem szoktam előzni, csakis dugóban és sosem az út közepén hanem az út szélén. A nagy baj, hogy a rosszul szervezett és drága tömegközlekedés miatt megnövekedett a bringások száma, legalább annyira, mint az agglomerációból a belvárosba autóval közlekedőké. A magyar ember nagyon kényelmes a szintén balkánosan korrumpálható városvezetéssel együtt akik esténként a belvárosból teszik meg a napi útjukat, az elgettósodott belső kerületekből menekülve. Nehezen élhető ez a város és leginkább azért, mert a szép 7., 8., 9., 13. kerületek úgy néznek ki, ahogy. Én szeretek a 8. kerületben lakni, mert minden közel van és elég bringára ülnöm, hogy a munkahelyemre eljussak. A szüleimhez is bringával megyek, igaz, ahhoz ki kell mennem a 16. kerület szélére, de így is spórolok 1600 Ft-ot, mert annyiba kerülne a 6 BKV jegy.

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2008.09.19. 09:34:19

re grichie 2008.09.19. 00:21:41 :
azon még nem gondolkodtál, hogy jobbról tilos előzni?

tyberius 2008.09.19. 11:20:36

Index nélkül befordulni is tilos.

Roltii 2008.09.19. 15:10:07

tyberius 2008.09.19. 11:20:36
"Index nélkül befordulni is tilos. "

Ha józsi szabálytalan, akkor én is lehetek...wow, gratulálok

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.23. 23:39:14


@Roltii:

1. Kanyarodás közben való elütés: ezt "jobbhorog"-nak hívják, olvasgass kicsit! (Grichie és marxcie erről írt.) Ha budapesti vagy, egyszer nézz el a Könyves Kálmán körút-Kőbánya út sarokra: az egy ún. halálsarok, nem véletlenül. (Életveszélyesen hibás forgalomszervezés. De az EU miatt hamarosan jönnek a kötelező holttértükrök a nagy járművekre!)

2. Mennyi cucchoz kell autó: húgommal egyszer összesen 25 kiló kaját vittünk haza az 5 km-re lévő Tescóból biciklin, hátizsákban. Én csak attól féltem, hogy nehogy ellopják a biciklijeinket, míg mi benn flangálunk. (Bocs, teabore durvábban tolja...)

3. Ha jól emlékszem, Magyarországon az évnek kb. 6%-ban esik eső. Ha nincsen jég, ónos eső, vagy más veszély - ami, persze, az autósoknak sem kellemes -, akkor lehet biciklizni. Az első (két?) lámpád áráért vehetsz biciklisruhát, hogy ne fázz télen. (Én most fogok.)

4. Ha nincs zuhanyzó a munkahelyeden, kérj. (Meg szervezd a biciklizést a munkatársaid közt más módon is.)

5. Dugóban álló autósként sokkal rosszabbul jársz a szmoggal, mint a biciklis, mert 1) nincs légmozgás, nem jutsz tisztább levegőhöz, 2) a légkondi feldúsítja a koszt a belső levegőben, 3) a saját szervezeted sincsen felpörgetve, hogy magasabb szűrési teljesítményre kapcsoljon.

6. A - helytelenül a járdán megépített - bicikliút, de maga a járda is azért van, hogy "takarodjanak a faszba az úttestről a puhatestűek". (Ez a tipikus autós illetve - autóval közlekedő - döntéshozói gondolkodás.) Akkor az milyen már, hogy még oda is felpofátlankodnak autósok? Ilyet naponta többet is látok - kapják is a matricát! -, az arányokkal kár dobálóznod...

7. Ha nem láttál még szabálytalan autóst, a Könyves Kálmán körút-Hungária körút teljes hosszában bármelyik lámpánál majdnem minden váltásnál látsz narancssárgában-pirosban átszáguldókat. (70-es tábla van, talán végig, de erre még rá is tesz, hogy átjusson.)

@Shopping:

1. Külföldön már most is az az alap, hogy bicikli-autó ütközés esetén az autós a hibás. Ezért vigyáznak hímes tojásként az autósok a közlekedés többi résztvevőjére, valamint feltehetőleg csak az(t engedik) vezet(ni), aki erre lelkileg-szellemileg képes.

2. Főútvonal mellett haladó bicikliúton (tehát a járdán, nem az úttesten) állandó konfliktusforrás az alárendelt utcákról merőlegesen érkező autók folyama. Pláne akkor, amikor a forgalommal szemközti irányban haladsz, tehát az autós főútvonal érkező forgalmát nézi, nem téged. Ez - ahogy teabore írta - akár naponta több alkalommal is megtörténhet. Ilyenkor a biciklisnek kell figyelnie, pedig vitathatatlanul az övé az elsőbbség. (Lásd pl. az említett Könyves Kálmán körút-Hungária körút végig, a Stefánia út-Ajtósi Dürer sor sarok meg pláne egy nagy vicc.)

@hattyu:

1. Ha a bringás beállhat az autók elé a pirosnál, az is:
a) pozitívum lesz a biciklisek felé, jelezve, hogy érdemes rászokni;
b) negatívum lesz az autósok felé, jelezve, hogy ideje leszokni róla.
Ha valaki magától nem jön rá, mi a teendő, akkor tessékelni kell, egyre keményebb módszerekkel. Ez indult meg mostanában. Hajrá!

@Reggie:

1. Néhány jobbhorog után én is áttértem arra, hogy lámpánál beállok a sáv közepére, és csak a kereszteződésen való áthaladás közben kezdek visszahúzódni jobbra. Ezt egyébként megkérdeztem egy rendőrsráctól is:
- A sáv közepén haladni szabálytalan?
- Igen.
- A jobbhorog szabálytalan?
- Igen.
- Tehát szabálytalankodok, hogy egy szabálytalankodást megelőzzek?
- Igen.
Na, ezen jót mulattunk. Csak, ugye, a két szabálytalankodás között egy kurva nagy különbség van: a sáv közepén haladni akadályozás, a jobbhorog veszélyeztetés.
A kb. 4 év alatt, amióta biciklizem, 2 autó megpróbált mellémállni a pirosnál, másik 3 pedig finoman megkoccantott hátulról. (Mindegyik alkalommal már egy ideje középen álltam a sávban, szó sem volt holttérről vagy hirtelen lassításról.) Az életművemben nem fogom idézni, amit szóbelileg kaptak... ;-)

@Barakis:

1. Lásd, amit hattyunak írtam: ha szép szóval nem lehet, kényszeríteni kell. Ez különbözteti meg az anarchiát - ami most itt folyik - a demokráciától - amely csak névlegesen van nálunk.

2. Az autós közlekedés nettó veszteség az államnak, olvass utána! (Ezen a blogon egy másik cikkben egy hozzászóló belinkelt egy ilyen tanulmányt.)

@HÉV-es:

1. "Gyerekekkel, csomagokkal, esőben, hóban, öltönyben, kiöltözve, stb. ki akar biciklizni?" Az, aki nem olyan csőlátású, mint (most még) te (is). Kultúrországokban nem probléma öltönyben sem biciklizni, csak nem kell annyira tekerni, hogy szétizzadd a szép ruhádat.

2. Az olvasott és tapasztalt biciklis mind tudja, hogy a bicikliút
a) a gyalogosokkal való konfliktusok és
b) a balról jobbra, előtte keresztbe kanyarodó autósok számára általában beláthatatlan kereszteződések
miatt egy nagy közlekedésszervezési hiba. A megoldás: a biciklisáv vagy WOL. A bicikli jármű, az úttesten a helye.

@eszemmm:

1. Egyszer volt egy olyan kérdés, hogy mi a teendő, ha az egyirányú utcából kitolatnak, és az éppen egy jobbkezes kereszteződés. Ha nem adod meg az elsőbbséget és ütköztök, ne vegyél mérget arra, hogy nem büntetnek meg.
süti beállítások módosítása