Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Alakul a Critical Mass programja

2008.09.05. 15:53 - lumina

Ahogy már írtunk róla, az őszi Critical Mass másként zajlik majd, mint az eddigiek, nem lesz rendőri biztosítás és utakat sem zárnak le. Az egyetlen kivétel az Andrássy út, de oda sem a Critical Mass, hanem az Európai Autómentes Nap miatt nem lehet majd autóval behajtani.  

A szeptember 22-re tervezett programról is megjelentek már részletek: fél 7-kor a Hősök terén, 8-kor a Moszkva téren tartanak demonstrációkat a biciklibarát fővárosért – ezeken a helyszíneken lesz a bringaemelés is.  

A szervezők arra számítanak, hogy a nagy létszámú biciklis majd csoportokat alkotva szabadon közlekedik a városban. Ennek ellenére rengeteg még a szervezési feladat, amihez segítséget várnak.

Az Európai Mobilitási Héten (szeptember 16-22.) azért is megéri biciklizni, mert a MÁV-Start ingyen szállítja a bicikliket az erre alkalmas járatain. Arra kell csak odafigyelni, hogy felszállás előtt senki ne felejtse megvenni a díjmentes kerékpárjegyet. 

Címkék: vonat critical mass

62 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr13649930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2008.09.05. 21:04:47

Programjavaslat: Ki-ki fog egy bödön sárga festéket, és visszafesti a lekopott csíkot, amire a fővárosnak "nincs pénze".

www.zoom.hu/belfold/kodde-valhatnak-kerekparutak

Bambano 2008.09.05. 21:12:13

Programjavaslat: ki-ki fogja a kerékpárját, és jól otthon marad. Két millió budapesti lakos felheccelése semmilyen jónak tűnő álcában nem támogatandó.

Alternatív javaslat: Andrássyról gyors menet a Lánchídra, mindenki felemeli a biciklijét és bedobja a Dunába.

OkoskaTo:rp 2008.09.05. 21:22:27

Bambano: Kétmillió budapesti sok-sok éve volt. Azóta van 1,7 millió budapesti, meg sokszázezer agglomerációs köcsög, aki autóval böfögi be magát naponta a városba (természetesen kettővel, mert apuci máshová jár dolgozni, mint ahová a gyerekeket hordja anyuci).

Higany 2008.09.05. 21:30:22

Sajnálom, hogy elmarad a felvonulás, így messze nem lesz olyan átütő erejű, csak a legfanatikusabbak fognak csoportosulni. :((

Bambano 2008.09.05. 21:33:40

Okoskatörp: ezek az emberek nem fognak keróra ülni, pláne nem anyuci két nagyobbacska gyerekkel. Tehát őket nem fogja elgondolkodtatni a rendezvény, legalábbis abban a formában nem, ahogy a szervezők remélik.

Hogy ne gondoljatok kivételezőnek, tiltsák be az összes felvonulást, ami nem hétvégén van. Így legalább nem csak a kerósok miatt csuklik a kedves mama...

Bit Rot 2008.09.05. 21:42:25

Miért nincs szervezett vonulás idén? Be van tiltva?

Desert 2008.09.05. 21:57:54

végre egy jó gondolat...

mangorlo 2008.09.05. 22:53:22

azért ilyem, mert az eddigi cm-ek szart sem értek. van sok ember aki szeretne kerékpárral közlekedni, de nem lehet normálisan, mert olyan a városvezetés szemlélete, ami ezt nem veszi figyelembe. ki kell kényszeríteni hogy változzon valami

Bivalyné Húszéves Erzsi · http://www.bhsz.blog.hu 2008.09.05. 22:56:28

Miért kell felemelni a biciklit? Szerintem csak egy hülye emeli a feje fölé a biciklijét.

mangorlo 2008.09.05. 23:43:06

a kerékemelés az egy szokás, közösségépítő és összetartozás erősítő rítus. van amikor több 10ezer hülye emeli egyszerre. látványnak is jó, médiában is jól mutat, gyhogy nem értem mi a bajod

zahor103 2008.09.05. 23:58:42

Milyen szánalmas hozzászólások születnek itt, atyám!!!
Hihetetlen, hogy mi zavar ezen az évi két, békés és politikamentes összejövetelen bizonyos embereket...
Ráadásul egy teljesen egészséges és normális célért küzdenek, ami Európában sok nagyvárosban nem is kérdés, hanem magától értetődő.

glabla 2008.09.06. 00:02:26

Bambano: elhiszem hogy te a hájas segged miatt képtelen vagy még gyalogolni is 200 métert nem hogy biciklire ülni de ezért még nem kéne a bringásokat hibáztatni.
és az hogy ennyien elmennek egy ilyen rendezvényre az mutat valamit.

Bambano 2008.09.06. 00:30:09

glabla: azért nem kell a bringásokat hibáztatni, mert szándékosan hétköznapra szerveznek egy ilyen bulit? Valaki lelőtte volna őket géppisztollyal, ha vasárnapra teszik? Keresztre feszítenék őket, ha meg se rendezik?

Még jó, hogy csak a seggem hájas, az eszem nem.

Bambano 2008.09.06. 00:31:41

Bivalyné: egy hülye emeli a feje fölé a biciklit, és csak idióta hajt bele szándékoasn rendszeresen a pirosba. Csak a barmok közlekednek öngyilkos módon Pesten. Igen, a biciklis futárokról beszélek, akik ennek a rendezvénynek a mozgatórugói.

Bambano 2008.09.06. 00:33:07

zahor103: a cél nem szentesíti az eszközt. Attól, hogy a biciklisbarát város jó cél, a hozzá vezető úton még nem muszáj hülyének lenni.

Ilyen alapon fel is robbanthatnák az összes autót, ami az Andrássyn a kerékpársávon parkol...

Bambano 2008.09.06. 00:34:25

breeder: az ősember meg az öklét vagy a kőbaltáját rázta...

Nekem speciel herótom van az ilyen ránkerőszakolt amcsi "közösségépítő" baromságoktól...

Bambano 2008.09.06. 00:41:03

Mi zavar a cm-ben?
1. Nem kritikus az a tömeg.
2. Álságos, a velejéig. Ha összejön a tömeg és az a rendezvény célja, hogy tisztább legyen a város, akkor miért úgy kell szervezni, hogy a tömeg miatt dugózó autók a napi nem kevés trutymó 5-10x-esét tolják a városra pár bringás miatt? Tisztább város? Ti rondítjátok össze.
3. Egyébként meg sima mezei népszerűséghajhászás. Itt is, külföldön is. Megvan már a 15 perc világhírnév?
4. Mondtatok valami logikus ellenérvet is vagy csak szánalmasoztatok? Mert az én hájas seggem nem logikus ellenérv, csak szánalmas csapkodás.
5. Tisztább város? Félig lezárt Margit híd, vasárnapi dugó, üres külső sáv? Nooormális?

Egyáltalán, gondolkodik még itt valaki?

amondó (törölt) 2008.09.06. 01:07:37

"Bambano 2008.09.06. 00:34:25
Nekem speciel herótom van az ilyen ránkerőszakolt amcsi "közösségépítő" baromságoktól... "

A CM az USÁból származik, viszont a bringaemelés itt Magyarországon alakult ki. Úgyhogy mellélőttél. A CM hazájában egyáltalán nem is ismerik a biciklijét feltartó emberke logót sem.

Kopiás Attila Steve 2008.09.06. 01:14:11

Ühüm... Azok, akik nem ülnek autóba...
1, Fene se tudja, mondj nagyobb hazai demonstrációt. Várom, nem kell, hogy fél évente legyen, egy is elég.
2, Minden autós tudja, hogy egy nap kivételesen a nem környezetszennyező közlekedési formát választók sokan lesznek a városban. Mégsincs annyi eszük, hogy ne üljenek autóba. Mint ahogy hétköznap sincs, pedig akkor sem tudnak haladni, persze a tömegközlekedés sem tud miattuk, de hát kit érdekel...
3, Aham, akkor tedd meg, hogy felsorolod nekem a 10 legfőbb szervezőjét a felvonulásoknak. Nem kell mindet, csak a tíz legfontosabbat, nyilván nem lesz nehéz ha egyszer a hírnévre hajtanak...
4, Mire ellenérvet? Városban autózni pont annyira intelligens, szociális és fenntartható dolog, mint medencében folyamatosan hugyozni. Nehéz elmagyarázni valakinek miért nem oké ha nem vágja, annyira evidensen gáz...
5, Nekem nem rémlik, hogy a biciklisek kényszerítették volna az autóba az embereket, hogy aztán dugóban kelljen ülniük, inkább mintha a saját butaságuk gyümölcsét élveznék...

Hannácska 2008.09.06. 01:17:24

do not feed the troll...

berserker 2008.09.06. 02:04:37

A belváros belvárosában lakom (V. ker)

Ha kell, a bicajt használom, meglehetősen sokat. Ha kell, az autót, ezt is ugyan annyit.

Igen, és idegesít a sok egyirányú utcában szembe tekerő részeg köcsög.

viktor134 2008.09.06. 02:07:56

a csíkfelfestéssel egyet értek. nem lehetne egy kresz oktatást is tartani azoknak, akik nincsenek képben vele?

berserker 2008.09.06. 02:11:59

"4, Mire ellenérvet? Városban autózni pont annyira intelligens, szociális és fenntartható dolog, mint medencében folyamatosan hugyozni. Nehéz elmagyarázni valakinek miért nem oké ha nem vágja, annyira evidensen gáz..."

Ébredjél már fel, már miért lenne gáz egyik közlekedési mód egy másikkal szemben?? Praktikus okokból rengeteg helyre bicajjal megyek. Szintén praktikus okokból pont ugyan ennyi, de más helyekre meg autóval. Ez valami hippi faszság hogy csak a bicikli, persze, mi ez, Amszterdam?

mangorlo 2008.09.06. 02:15:07

normálisan nem lehet elérni semmit a köcsög politikusaink miatt. majd ha rendszeres lesz az hogy bicósok ezrei csinálnak dugót akkor elgondolkodnak végre

én csak annyit szeretnék hogy normálisan tudjak közlekedni a városban, vannak szabályok amiket nem tartatnak be, vannak szabályok amiket nem hoznak meg

ja igen és autóm is van és azt is szokom néha hasznáéni

- egyirányú utcába szemből normális európai városban be lehet hajtani bicóval

totyatotya 2008.09.06. 02:48:23

elhiszem breeder hogy neked ezt elmondtak jol de mondasz is 1-2 ilyen peldat hogy hol lehet ejropaban behajtani az egyiranyu utcaba rossz oldalrol bringaval?

totyatotya 2008.09.06. 03:11:33

oke haladunk. szoval, egyreszt ahol ez meg van engedve ott erre a celra fel vannak festve a biciklisavok. nalunk fel lesznek vagy majd figyeli a sok faszfej maganak hogy jo-e szembe a SUV?
masik, hogy ahol ez nagyban megy (nemetek, benelux), egy _kicsit_ normalisabban haladnak a kozlekedok. Nalunk kicsit gladiatormeccs-szeru hangulata lesz ennek.

Gohan-san 2008.09.06. 03:19:41

A magyarországi képen valóban van biciklisáv, ez tény, a hollandon viszont nincs, de ez logikus is, hiszen a robogósok is használhatják az utat mindkét irányban. A biciklisek és az autósok pont annyira felelősek abban, hogy ez a fajta közlekedés kialakuljon, es a mostani közlekedési morál pedig eltűnjon a történelem süllyesztőjében. A normális közlekedésért tehát tenni kell. Kicsit nehéz amúgy emellett érvelnem, ugyanis bringásként én személy szerint nem igénylem ezt a megoldást, viszont ha az autósok betartják azt, hogy az út jobb oldalához közel közlekednek, mint ahogy elviekben kellene, akkor a szembejövő biciklis tökéletesen elfér, és akkor azt hiszem hogy nem kell mondanom, hogy ahol az utca tényleg olyan szűk, hogy ott nem fér el egy biciklis szemben, akkor ott nem is szabad megengedni. Amúgy sem itthon, sem Hollandiában nem láttam ilyet, viszont Londonban, Prágában és Grazban igen.

Gohan-san 2008.09.06. 03:22:09

Helyesbítés: felfestett bringasáv nélkülieket láttam Londonban, Prágában és Grazban, bringasávos verziót pedig több helyen is, itthon is (pl. Szeged).

Gohan-san 2008.09.06. 03:31:54

Elolvastam a commenteket, van pro és kontra is sok igazság, bár tele van a szokásos "nem fizetnek adót-át mennek a piros lámpán" típusú demagóg szöveggel, amelyeket elolvashatsz sajnos bármelyik bringás videó alatt a YouTube-on is akár (Amerikában a bringás az elmebeteggel van egy szinten, ha a commenteket nézzük, pedig attól azért igencsak távol vagyunk). A megoldás vitatható, mert még több figyelmet igényel, de a dolog eddig mindenhol működött, ami viszont cáfolja az aggályokat, azt hiszem.

0xFFFF 2008.09.06. 06:41:58

"OkoskaTo:rp 2008.09.05. 21:22:27

Bambano: Kétmillió budapesti sok-sok éve volt. Azóta van 1,7 millió budapesti, meg sokszázezer agglomerációs köcsög, aki autóval böfögi be magát naponta a városba (természetesen kettővel, mert apuci máshová jár dolgozni, mint ahová a gyerekeket hordja anyuci)."

Tévedés. Sok okoska törp felköltözött falusi van és az agglomerációból bejáró volt budapesti. Nem mellesleg az autóúton demonstrálni az autó ellen elég sima agyfelszínre vall.

amondó (törölt) 2008.09.06. 06:53:22

" 0xFFFF 2008.09.06. 06:41:58
Nem mellesleg az autóúton demonstrálni az autó ellen elég sima agyfelszínre vall. "

???? Autóút? Az Budapesten nincsen, tudtommal az egész más jelent. Budapesten utak vannak, amiket bármilyen járművel, sőt, kapaszkodj meg, gyalogosan is lehet használni.

grigorij (törölt) 2008.09.06. 07:16:06

OkoskaTo:rp: "sokszázezer agglomerációs köcsög, aki autóval böfögi be magát naponta a városba"
Hogy te mekkora egy büdös paraszt vagy!
Gondolom futárként éled az életed, KRESZ-t nem tartod be, gyalogosok között tekersz nap mint nap...

grigorij (törölt) 2008.09.06. 07:21:50

A CM pedig talán a leginkább kirekesztő, öncélú rendezvény!

Perillustris 2008.09.06. 07:36:11

"Ilyen alapon fel is robbanthatnák az összes autót, ami az Andrássyn a kerékpársávon parkol."

Végre egy jó ötlet tőled. Ha még marad TNT, akkor jöhet az összes többi tilosban parkoló? :P

prosimpozor · http://multimediajog.blogspot.com 2008.09.06. 08:13:01

miért van az, hogy idehaza az összes társadalmi problémát úgy oldunk meg, hogy egymás torkának esünk?
1. szerintem érthető a rendezvény célja: Budapesten több tízezren használják rendszeres közlekedésre a kerékpárt, mégis tíz év alatt épült tíz km kerékpárút, de tízszer annyi tönkre is ment. Holott nem hiszem, hogy olyan drága lenne egy km kerékpárút, ráadásul uniós forrás is van rá bőven.
2. Több tiszteletet a másik iránt. Agglomerációs köcsög vagyok, ezért napi szinten én is bepöfögök. De a CM-re el fogok menni, mert a rendezvény céljával egyetértek.
3. Nem figyelünk egymásra közlekedés közben. Amíg Bp-en laktam, biciklivel jártam mindenhova. Egész addig, amíg kis híján fejreestem, mert az Andrássyn egy parkoló autó anyósüléséről valaki kivágta az ajtót, előttem öt méterrel. És elhiszem, hogy vannak eszement bringások is bőven.
Szóval nem szeretem ezt az autós-bringás ellentétre leegyszerűsítő hozzáállást, de úgy látszik, mi magyarok csak binárisan tudunk gondolkodni (jó-rossz, bal-jobb, pesti-vidéki...)
Érdemes lenne megnézni Párizs példáját, ahol a vélibek (bérbevehető biciklik) bevezetése óta megszűnt a közlekedési káosz...

Bit Rot 2008.09.06. 08:13:02

Azért, kedves CM szervezők, jól megszivattatok!

Én a városligeti fasornál lakok, egy köpésre a Felvonulási tértől!

Most tényleg az lesz a nagy biciklis demonstráció, hogy este kigurulok a lakásból a fél percre lévő Felvonulási térre?

Gratulálok a gyávasághoz!!!!!!

0xFFFF 2008.09.06. 08:17:37

"amondó

???? Autóút? Az Budapesten nincsen, tudtommal az egész más jelent. Budapesten utak vannak, amiket bármilyen járművel, sőt, kapaszkodj meg, gyalogosan is lehet használni."

Nocsak, nocsak. KRESZ meg egy péksütemény és kapaszkodj meg, mégis forog a föld.

Manyizga (törölt) 2008.09.06. 08:31:39

Bambano, nem tudom miért nem tiltakozol az útfelújítók ellen, akik hétköznap is lezárnak utcákat. Dolgozzanak csak hétvégén, hétköznapra meg állítsák vissza az eredeti állapotot! :)
Simán hülye vagy, és az agyad is hájas, hiába tagadod! :)

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2008.09.06. 08:49:05

A biciklit nem az antifasiszták emelgetik??! Én ott láttam múltkor...

magyarossy 2008.09.06. 09:12:12

berserker 2008.09.06. 02:04:3
"Igen, és idegesít a sok egyirányú utcában szembe tekerő részeg köcsög."

Kikérem magamnak hogy részeg lennék mikor egyirányú utcába megyek be szemből biciklivel.(autóval persze nem, mert az is van és sokat is közlekedem vele) , és az a véleményem ekkor sokkal jobban figyeljen és mondjuk ha egy balkézről jövő autós elcsapja -persze nem 100-zal akkor magára vessen.

Tisztelettel: egy amszterdami köcsög
Tisztelettel:Egy Köcsög

solesz · www.index.hu 2008.09.06. 09:28:15

Szerintem a CM-ra rá kell dobni egy kritikus tömeget.

Olyan Szilárd Leó félére gondoltam.

feltegla 2008.09.06. 09:51:47

Bambano: "azért nem kell a bringásokat hibáztatni, mert szándékosan hétköznapra szerveznek egy ilyen bulit? Valaki lelőtte volna őket géppisztollyal, ha vasárnapra teszik? Keresztre feszítenék őket, ha meg se rendezik?"

képzeld, van egy olyan nap minden évben, hogy Nemzetközi Autómentes Nap, ami most történetesen hétfőre esik és ami eddig azért nem tűnhetett fel, mert minden droid ugyanúgy autóval toporog az utcákon aznap, mint normálisan. Nekem tudod mivel van tele a tököm?! Azzal, hogy az év _BÁRMELY_ napján kilépek az utcára és az egész utcán kibaszott autórengeteg fogad és nem kapok levegőt, annyira nagy a szmog. Gyalog leelőzöm az egész sort, közben látom, hogy minden 2 autóban _egyedül_ ül egy hülye picsa, aki összeszopta a Mercijét és headset-en afektálva ordibál. Ha át akarok menni a zebrán, szlalomoznom kell, jobb esetben nem buszt kell kerülnöm, de ezért is én vagyok a fasz, mert itten nem engedem 1.5 métert előre gurulni Őnagyságát. Vannak utcák, ahol gyalog sem tudok a _JÁRDÁN_ menni, mert a toleráns autós pajtások ferdén parkolva beálltak csontig a ház falához / kerítésig, ha az út felől kerülöm, én vagyok a KAMIKAZE FAROK. Azt meg sem említem, ahol párhuzamos parkolóhelyeket alakítottak ki az amúgyis szűk utcán + még oszlopokat is tették végig, amivel annyira szűk lett a járda, hogy 0.5 ember fér el és kurva idegesítő, hogy az oszlopokat kerülgetve lehet előre haladni. Az autósokért mindent.

Engem is kiráz a hideg, amikor szabálytalan bringásokat látok, de többször megpróbáltam szabályosan eljutni én is bringával a belváros különböző pontjaira és nem annyira egyértelmű, mint egyesek gondolják. Kb. 20x kellett tolnom a bringám vagy kerülnöm valami kibaszott nagyot, amivel a menetidőmet kb. 2-3-szorosára növeltem, mintha például járdán tekertem volna vagy átvágtam volna egy szakasz egyirányún. De a belváros nemcsak bringával szopás, hanem autóval is, ezért nem értem, miért nyomulnak be annyian autóval.

A mostani CM-ről meg annyit, hogy szerintem iszonyat nagy bukás lesz, jó ha sérülés nem lesz (bár ezt kizártnak tartom). Véleményem szerint ugyanannyi autós lesz az utcákon, ugyanúgy meg lehet majd fulladni szép kis városunkban. Az autósokat nem érdekli, nekik megy a légkondi, nem érzik, hogy kinn 40 fokban, levegő nélkül _EL LEHET PUSZTULNI_.

Imádok bringázni, de Bp-n ez egy kibaszott öngyilkosság és önbüntetés. Én kimegyek a hegyekbe bringázni aznap, remélem Bp-n pedig valami ARMAGEDDON lesz.

Ennyi :)

prosimpozor · http://multimediajog.blogspot.com 2008.09.06. 10:16:08

"solesz 2008.09.06. 09:28:15
Szerintem a CM-ra rá kell dobni egy kritikus tömeget.

Olyan Szilárd Leó félére gondoltam."

ezt meg is indokolnád, vagy csak úgy beleböfögsz egyet a nagyvilágba, olyan jólmegmondtam nekik stílusban?
szerintem akár van biciklisfelvonulás, akár nincs, képtelenség közlekedni a városban. a dugót nem a CM generálja, a CM-nek az a célja, hogy ráébressze az embereket, hogy aki 5-6 km-re akar eljutni városon belül, az használhat bringát is, ezáltal mérsékelhetők lennének a dugók.

teabore 2008.09.06. 10:24:22

Kérdés azoknak, akik nem értik az egyirányú út-bicikli kérdést, táblát: Ha annyiban változna a KRESZ a mostanihoz képest, hogy az egyiráynú utcába tiltó jelzés hiányában kerékpárral a forgalommal szemben is be lehet hajtani, akkor hány helyen egészítenék ki a táblát tiltó jelzéssel? Most is lehetne, ha ott lenne az engedélyező kiegészítő kis tábla....

Dr. Trebitsch 2008.09.06. 10:42:17

"Ha összejön a tömeg és az a rendezvény célja, hogy tisztább legyen a város, akkor miért úgy kell szervezni, hogy a tömeg miatt dugózó autók a napi nem kevés trutymó 5-10x-esét tolják a városra pár bringás miatt? Tisztább város? Ti rondítjátok össze."

Hát, ez pont olyasféle okosság, mint Ronald Reagan-é, hogy a fák szennyezik a levegőt...

Bambano 2008.09.07. 03:16:51

Sorban:
- attól, hogy magyarok kezdték emelgetni a biciklit, az a szokás, hogy közösen elkövetett ökörséget csapatépítő tréningnek tartanak, amcsi szokás. Azt a hiedelmet, hogy hogyan kell összekovácsolni embereket, amcsiból vettük át, az emelés csak eszköz.
- lehet, hogy minden autós tudja, hogy sokan lesznek a városban, de napi 200 ezer autós nehogy már szenvedjen 3-4-5 ezer biciklistől. És nem azért, mert ő autós a másik meg biciklis, hanem azért, mert 200 ezer vs. 5 ezer. Rendes helyen többségi akarat van.
- nem értem, miért ne lehetne fenntartható a városi autózás. Nekem pont fele annyi időbe kerül keresztülrongyolni a városon kocsival meló és lakás között, mint tömegközlekedve. Nem szoktam dugóban állni, főleg, ha nincs semmilyen rendezvény. Nem is kerül sokkal többe, mint a bkv bérlet. Mellékesen megjegyezve EZ a tragédia, hogy a benzintemető reális alternatívája a bkv-nak, ha csak az anyagiakat nézzük.
- kétségtelen, hogy nem a biciklisek kényszerítik autóba az embert. viszont ha egy átlagosan 25 perces autóútból másfél óra araszolás lesz, mert a szokásostól eltérően a biciklisek miatt zárva van egy-két fontos út, az már a cmesek sara. És a közben termelt 3-4x annyi kipufogó gáz is a biciklisek sara, mert ha nem dugóznék, nem pufogna a szekér.
- breeder: a politikusaink rosszul szervezett útfelbontásokkal is jó dugókat szoktak csinálni. El ne hidd egy percig se, hogy néhány cm meg pár biciklit rázó ember egy másodpercig is érdekli őket.
- manyizga ITT nem tiltakozok az ostoba útfelújítók ellen, az másik blog :) ha én hajnali 3-kor csinálom azokat a munkáimat, amik másokra is kihatnak (szolgálattásban), akkor nyugodtan lehetne utat felújítani éjjel.
- feltegla: képzeld, tudok róla, hogy létezik autómentes nap. De muszáj nekünk minden baromságot átvenni? Az autómentes nap se jobb, mint a valentin nap nevű konzumidiotizmus. Ha egyáltalán nem tartanának autómentes napot, tőlem eshetne olyan napra, amilyenre neki tetszik.
- rendes autótól nem kell megfulladni.

Szóval azt nem értem, és nem csak a cm-mel kapcsolatban, hogy miért szaporodott el nálunk az a marhaság, hogyha valakinek sérelme van, kormányt vagy más igazgatási szervet rá akar venni valamire, akkor miért azzal kezdi mindenki, hogy szivatja a többi embert? van mindenkinek elég baja, hagyjanak végre békén. Nem érdekel se a kritika almás, se az, hogy az almatermelők nem akarják érteni a kommunizmus elmúltát, se az, hogy a gazdák kaptak-e támogatást vagy se, hogy a mávos szakszervezetis milyen politikai ambíciókat dédelget, semmi ilyen nem érdekel. Az utca nem arra való, hogy saját érdekeink kierőszakolására használjuk. Az utca közlekedésre való. Fel kellene végre ismerni, hogy aki kimegy az utcára és lezárja, az a hozzá hasonló csórikám embereket szivatja meg. MIÉRT?

Demonstrálj, ahol akarsz, de ne legyél útban.

Perillustris 2008.09.07. 14:08:23

"rendes autótól nem kell megfulladni"

Hahhahhahahahahhahaha!


"Az utca közlekedésre való."

Ha beledöglünk is!


"Nem értem, miért ne lehetne fenntartható a városi autózás."

S még rengeteg mindent nem értesz.

Perillustris 2008.09.07. 14:16:11

Egyébként pedig nem tudom mi a baj a mostani rendezvénnyel. Meghirdettünk két programot, az egyiket fél 7-re, a másikat 8-ra. Arra kértük az érdeklődőket, jöjjenek-közlekedjenek kerékpárral.

Pont úgy, amikor a Hungexpo rendezvényeit szervező cég közleményben kéri, hogy aki teheti, az válassza a tömegközlekedést.

tyberius 2008.09.07. 14:20:57

Bambano:

- Az emberek nagy tömegben szeretnek dolgokat egyszerre csinálni, mert az nekik jó. Pártgyűlésen zászlócskákat lengetnek, a meccsen hullámzanak vagy bazinagy feliratokat/képeket raknak ki táblákból, a koncerten öngyújtóznak, a színházban vastapsolnak, a CM-en bringát emelnek. Nincs ebben semmi különös, tök fölösleges amcsikat vizionálni a dolog mögé. Persze, bele lehet kötni az élő fába is, de ahelyett, hogy a saját érvelésedet erősítenéd ezzel, csak elvakultabbnak tűnsz.

- Rendes helyen véleménynyilvánítási és gyülekezési szabadság is van. A te gondolatmeneted alapján minden választás után 4 évre betilthatnák az ellenzéki gyűléseket, hiszen ők vannak kisebbségben.

- A városi autózás fenntartható, és fenn is tartják mindenhol, de azért Pesten, úgy érzem, elszaladt kicsit a ló. A CM évről évre növekvő népszerűsége is ezt mutatja. De ha objektív indokot akarsz, emlékezz vissza a téli szmogra. Az egészségügyi határértékek rendszeres és tartós túllépése szerintem bőven elég ahhoz, hogy kijelentsük: Budapesten egészségtelen méreteket öltött a városi autózás.

- Évente kétszer igazán kibírhatnád, hogy tömegközlekedéssel mész autó helyett. Persze ha dafke autóval mész, akkor dugózni fogsz, de erről nem a CMesek tehetnek.

- A politikában azért megindult valami változás. A CM tömegeket vonz, és a politikusok semmit sem szeretnek jobban, mint a tömegek kedvére tenni.

- Ha éjjel újítanák fel az utat, akkor meg mindenki azért tiltakozna, mert nem hagyják aludni :) Mindenesetre tényleg botrányos, amilyen tempóban a közmunkák folynak. Sokszor szoktam számolgatni, amikor egy-egy ilyen hely mellett haladok el, hogy az ott lévő melósok közül hányat látok dolgozni, és hányat lazsálni. Volt, hogy 1:10 alatti arány jött ki :)

- Az autómentes napot és a Valentin-napot legalábbis hülyeség összehasonlítani... Az egyik szimplán fogyasztásra sarkall, a másik meg épphogy a mértéktelen fogyasztás ellen. Nekem legalábbis ne mondd, hogy a munkábajáráshoz feltétlenül szükséged van arra az ~50-100 kW-os motorra, amikor én megoldom ~100-200 W-ból.

- Ezzel a "mindenkinek megvan a maga baja, tartsd meg a tiédet magadnak" hozzáállással csak birkákat lehet nevelni. Mert a demokráciát az alulról induló változások - mozgalmak, tüntetések, forradalmak - termelték ki, és nagyrészt ezek is viszik előre, nélkülük még mindig egy evezőpadhoz láncolva dolgozhatnánk.

Bambano 2008.09.08. 13:45:01

tyberius:
- rendes helyen addig van véleménynyilvánítási és gyülekezési szabadság, amíg ez másoknak nem okoz indokolatlan sérelmet. Ne mondd nekem, hogy az, hogy ha fúj a szél azért, ha nem fúj a szél, azért, tüntetnek a gazdák, és az normális, hogy hetekig nem tud más közlekedni, mert a gazdáknak baja van. Tüntessenek a gazdák olyan helyen, ahol az nem okoz *INDOKOLATLAN* sérelmet másoknak. Ugyanez a cm-re is.

Tudnátok olyan helyen massolni, ahol nem szív miatta 200 ezer autós? TUDNÁTOK. Tehát az Andrássyn meg a város többi részén nyomulni INDOKOLATLAN. Engem nem az zavar, hogy összejöttök, az zavar, hogy azt gondoljátok, attól kap nagyobb nyomatékot a javaslatotok, hogy közben autósok ezrei-tízezrei szívnak a dugóban.

Ne az legyen már mindenkinek a kényszerítő eszköze, a nyomásgyakorlási algoritmusa a kormányra, hogy hány ártatlan és érdektelen embert tud megszívatni. Ez ellen tiltakozom, nem a cm ellen.

- a téli szmogról annyit: kedves rendőrségünknek feladata lenne, hogy érvényt szerezzen a közlekedési/műszaki előírásoknak. Ha lát egy kormoló verdát az úton, akkor forgalmiba érvényességkorlátozás bejegyez, verda jelenjen meg soron kívül műszaki vizsgán, pont. Csak ezzel megint az a baj, hogy dolgozni kéne vele... Mint ahogy kedves politikusainknak is egyszerűbb a fejük fölé emelni egy évben kétszer a bringát és a saját agyukra rázni róla a sarat, mint leülni pár értelmes emberrel és megbeszélni, hova kellene kerékpárút, az mibe kerülne és honnan lehet pénzt keríteni rá. Jajj, mindig csak a munkát adnám az arra illetékeseknek... pfuj.

- évente egyszer sem bírom ki, hogy cél, eredmény nélküli sérelmet szenvedjek én meg a többi autós. Az is fáj, hogy lassan jutok haza olyankor, az is fáj, hogy dugózok, de az sokkal jobban fáj, hogy tudom, semmi értelme és az is nagyon fáj, hogy tudom, én, a megszivatott autós, csak egy eszköz vagyok pár cm-es szervező produkciójához. Ez a baj. Intézzék a cm-s szervezők a saját dolgaikat úgy, hogy nekem ne kelljen asszisztálni hozzá. Én se megyek be és rugdosom fel az apple kereskedésekben a pultot, csak mert nem tetszik, amit árulnak.

- én továbbra is hülyeségnek tartom az autómentes napot is meg a valentin napot is. Semmi nem fog változni attól, hogy 1 napot nem ülök autóba.

- Nekem nincs olyan hozzáállásom, hogy mindenkinek megvan a maga baja, tartsd meg magadnak a tiedet. Nekem az a hozzáállásom, hogy ha neked bajod van, úgy küzdj ellene, hogy ezzel ne legyen +2 baja másnak. Semmi nem indokolja, hogy azért, mert neked bajod van, én is részesüljek ebből a bajból meg az ellene való harcból.

A birkává nevelésre fentről lehetne számítani, én csak azt szeretném, hogy a nép, aki távol van a "fenttől", legalább egymást ne csesztesse.

Perillustris: valami érv vagy valami komoly gondolat?

Perillustris 2008.09.08. 20:19:04

Leírtam, most bemásolom mégegyszer:

Egyébként pedig nem tudom mi a baj a mostani rendezvénnyel. Meghirdettünk két programot, az egyiket fél 7-re, a másikat 8-ra. Arra kértük az érdeklődőket, jöjjenek-közlekedjenek kerékpárral.

Pont úgy, amikor a Hungexpo rendezvényeit szervező cég közleményben kéri, hogy aki teheti, az válassza a tömegközlekedést.

Perillustris 2008.09.08. 20:21:22

Most komolyan, te ilyen kijelentésre mit vársz: "rendes autótól nem kell megfulladni". Hm? A rendes autó hegyi levegőt pöfög ki?

Bambano 2008.09.09. 13:16:42

Perillustris: optimális esetben az autóból széndioxid és víz jön ki. Ez nem okoz szmogot, bármennyire is ezt erőltetik páran.

Egy normális autó pedig nagyon közel áll ehhez a megoldáshoz. Szmogot azok a bontószökevény nem normális autók okoznak, amelyek minden gázadásra fekete füstfelhőbe borítják az utat. Ezeket én is utálom, nem csak a bringások meg a gyalogosok.

Carl Lazlo, Esq. 2008.09.12. 15:52:28

"Bambano 2008.09.09. 13:16:42

Perillustris: optimális esetben az autóból széndioxid és víz jön ki. Ez nem okoz szmogot, bármennyire is ezt erőltetik páran."

Ja, persze. Eleve tiszta oxigénnel tápláljuk az autónkat, amibe csak és kizárólag szén és hidrogén alapú vegyületeket tankolunk. (semmi adalék) Okos vagy.

törzsmókus 2008.09.16. 10:34:16

" Higany 2008.09.05. 21:30:22
Sajnálom, hogy elmarad a felvonulás, így messze nem lesz olyan átütő erejű, csak a legfanatikusabbak fognak csoportosulni. :(( "

Nem marad el a felvonulás! Csak "másként zajlik majd, mint az eddigiek, nem lesz rendőri biztosítás és utakat sem zárnak le."
És légyszíves gyere te is csoportosulni, és hozzál magaddal sok embert, aki magától nem lenne elég fanatikus :)

törzsmókus 2008.09.16. 11:28:55

> Bambano 2008.09.07. 03:16:51
Sorban. :)

"- lehet, hogy minden autós tudja, hogy sokan lesznek a városban, de napi 200 ezer autós nehogy már szenvedjen 3-4-5 ezer biciklistől. És nem azért, mert ő autós a másik meg biciklis, hanem azért, mert 200 ezer vs. 5 ezer. Rendes helyen többségi akarat van."

Na, akkor gondolkodjunk.
Van ugyebár napi 200ezer autós, durva napokon akár félmillió.
Laknak a városban és környékén több mint 2millióan.
Napi >1500000 nem-autós nehogy már szenvedjen 2-3-400ezer autóstól! Rendes helyen többségi akarat van...

"- nem értem, miért ne lehetne fenntartható a városi autózás. Nekem pont fele annyi időbe kerül keresztülrongyolni a városon kocsival meló és lakás között, mint tömegközlekedve. "

Fordítsuk le magyarra: a túlzott autóforgalom miatt a tömegközlöködés is lelassul, képtelen betölteni feladatát.

"Nem is kerül sokkal többe, mint a bkv bérlet. Mellékesen megjegyezve EZ a tragédia, hogy a benzintemető reális alternatívája a bkv-nak, ha csak az anyagiakat nézzük."

Azt a bádogdobozt meg kell venni, fenn kell tartani, rohadt sok pénzért. Ez miért alap?
(Persze ha az autókat "sújtó" összes adót a benzinbe tennék, akkor lenne nagy sírás-rívás.)
A végkövetkeztetésben persze egyetértek: EZ tragédia, ami most van.

"...a biciklisek miatt zárva van egy-két fontos út..."

Lassan mondom: nem lesz rendőri biztosítás és utakat sem zárnak le.

" És a közben termelt 3-4x annyi kipufogó gáz is a biciklisek sara, mert ha nem dugóznék, nem pufogna a szekér."
Csak ha nem ülnél bele, akkor nem pufogna. Ennyi.

"- breeder: a politikusaink rosszul szervezett útfelbontásokkal is jó dugókat szoktak csinálni. El ne hidd egy percig se, hogy néhány cm meg pár biciklit rázó ember egy másodpercig is érdekli őket."

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070413/magyar-critical-mass-tortenete-es-eredmenyei

"Fel kellene végre ismerni, hogy aki kimegy az utcára és lezárja, az a hozzá hasonló csórikám embereket szivatja meg. "

Igen. Szerintem is!
Hogyhogy ez neked nem okoz kognitív disszonanciát? (gyk. a fölöslegesen sokat autózók lezárják a várost az év 363 napján.)

"Demonstrálj, ahol akarsz, de ne legyél útban."

Nem érzed az önellentmondást?

Bambano 2008.09.09. 13:16:42
Perillustris: optimális esetben az autóból széndioxid és víz jön ki. Ez nem okoz szmogot, bármennyire is ezt erőltetik páran.

"Szmogot azok a bontószökevény nem normális autók okoznak, amelyek minden gázadásra fekete füstfelhőbe borítják az utat."

Zajos tévedés. Minden autó szmogot okoz, csak az újabbak a látható tartományban viszonylag kevés káros részecskét bocsájtanak ki. Művelődj! google.hu/search?q=pm10

Kellemes közlöködést kívánok.

Sir Nyű 2008.09.17. 14:15:17

A teljesen zsiruj dizelek is fekete kormot okadnak, ha rendesen odalepnek nekik. Bizonyos szamu kobcenti felett pedig (en ugy kepzelem) nem lehet nem odalepni.

Perillustris 2008.09.18. 13:47:52

"Optimális esetben az autóból széndioxid és víz jön ki. Ez nem okoz szmogot, bármennyire is ezt erőltetik páran."

Akkor idd es szivd azt, ami a kipufogodbol kijon. Egeszsegedre!

ogre.g 2008.09.19. 16:35:26

Kedves Bambano!

Hidd el, ha a 200 ezer autósból 50 ezer biciklire váltana (csak azok, akik betartják a KRESZ-t :) ), azzal mindenki jól járna.
Én szoktam autóval is járni, annak is megvan a létjogosultsága, és olyankor örülnék, ha gyorsabban haladhatnék. Ezt úgy próbálom elérni, hogy amikor módom van rá, biciklire pattanok, és 5-10 km-es távot feltételezve, kb. ugyanannyi idő alatt érek célba, mintha gyenge forgalomban autóznék. Tudom, így épp másoknak szerzem meg a kevesebb autó - kisebb dugó örömöt, de bízom a többség józan eszében.. Senkit nem szeretnék rákényszeríteni a bringázásra, önző módon saját magam miatt teszem ezt. Persze ha valaki követendőnek tartja a példát, annak csak örülök.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.24. 17:02:47

@Bambano:

1. "a cél nem szentesíti az eszközt." Critical Mass honlapot olvasod? Nyilván nem, tehát nem tudod, milyen próbálkozások, könyörgések folytak a háttérben, de a politikusok szép szóból nem értenek, tehát kicsit durvábban kellett megfogalmazni a mondanivalót. Mint autós nem a Critical Mass áldozata vagy, hanem - a biciklisekkel együtt - a döntéshozók hibáié.

2. "Ha összejön a tömeg és az a rendezvény célja, hogy tisztább legyen a város, akkor miért úgy kell szervezni, hogy a tömeg miatt dugózó autók a napi nem kevés trutymó 5-10x-esét tolják a városra pár bringás miatt? Tisztább város? Ti rondítjátok össze."
a) A tavaszi Critical Mass a Föld Napján, az őszi az Autómentes Napon kerül megrendezésre. Mi a faszt keresnek olyankor autók (annyian) az úton?
b) A Critical Mass évente 2 nap(nak kb. az 1/5-öde). Dugó az évnek többszáz napján van, amikor nincs is Critical Mass. Ki is okozza a dugót: a biciklisek vagy az autósok?

3. "attól, hogy magyarok kezdték emelgetni a biciklit, az a szokás, hogy közösen elkövetett ökörséget csapatépítő tréningnek tartanak, amcsi szokás. Azt a hiedelmet, hogy hogyan kell összekovácsolni embereket, amcsiból vettük át, az emelés csak eszköz." Abban igazad van, hogy nem kell ész nélkül átvenni minden amcsi marhaságot. De sem abban nincsen, hogy a magyarok ne jöhetnének rá a saját, közösségérzést kialakító módszereikre, sem abban, hogy ez rossz dolog, minthogy az autósok méginkább képtelenek erre, így nem is érik el sohasem a saját céljaikat. (Nem a taxisblokádra és nem is az autó+olajlobbyra gondolok.)

4. "lehet, hogy minden autós tudja, hogy sokan lesznek a városban, de napi 200 ezer autós nehogy már szenvedjen 3-4-5 ezer biciklistől. És nem azért, mert ő autós a másik meg biciklis, hanem azért, mert 200 ezer vs. 5 ezer. Rendes helyen többségi akarat van." A demokráció nem a többségi akarat feltétlen és állandó érvényesüléséről szól. Olvasgasd kicsit az Alkotmányt!

5. "Az autómentes nap se jobb, mint a valentin nap nevű konzumidiotizmus." Pont fordítva! Az Autómentes Nap és társai felhívások arra, hogy egy napra hagyj fel a konzumidiotizmussal, de legalább egy részével: az önmagán kívüli valódi cél nélküli, alternatívát nem kereső, fölösleges, pazarló, szennyező autós közlekedéssel.

6. "Ha egyáltalán nem tartanának autómentes napot, tőlem eshetne olyan napra, amilyenre neki tetszik." HE?! Ami nincs, az akkor lehet, amikor csak jólesik?

7. "hogyha valakinek sérelme van, kormányt vagy más igazgatási szervet rá akar venni valamire, akkor miért azzal kezdi mindenki, hogy szivatja a többi embert?" Nem, azzal VÉGZI, mert a többi lehetőséget már kimerítette.

8. "Tudnátok olyan helyen massolni, ahol nem szív miatta 200 ezer autós? TUDNÁTOK." Igen, és semmi foganatja nem volna. Lásd még a "cél szentesíti-e az eszközt?" problémakört.

9. "évente egyszer sem bírom ki, hogy cél, eredmény nélküli sérelmet szenvedjek én meg a többi autós." Magyarul erkölcsileg-szellemileg alkalmatlan vagy a remélhetőleg közeledő demokráciára. Költözz Ázsiába!

10. "optimális esetben az autóból széndioxid és víz jön ki." Hűbazmeg! Ha szervizbe viszed az autódat, kérd már meg a szakit, hogy meséljen neked egy kicsit a robbanómotorról. (A mai technológiaalapú társadalomban egyébként is szégyen, amikor valaki úgy használ valamit, hogy még az alapvető működéséről sincsen fogalma!)
süti beállítások módosítása