Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Sisak és a gyerekhalál-statisztika

2008.09.04. 11:37 - kirk kapitány

Most, hogy a KRESZ-módosítás is bevezetné a bringás gyerekek kötelező sisakviselését, a nemzeti hírügynökség talált egy helyi statisztikát a tengerentúlról.

 
A kanadai Ontario törvényhozása már 1995 októberében elfogadta a maga sisaktörvényét, amely 18 éves korig kötelezően bevezette a sisakviseletet. A hatás felméréséhez egy egész kutatócsoport állt össze. A rendőrségi nyilvántartás elemzése pozitív eredménnyel járt, mert kiderült, hogy évi 13-ról évi 6-ra csökkent a halálos balesetek száma a gyerekek körében.
 
A kötelezően nem védett felnőtteknél viszont nem következett be változás.
 

Címkék: biztonság sisak

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr68647937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pearly 2008.09.04. 13:48:57

Lánykámnak (majdnem négy éves) van egy szuper bukósisakja. Nem olcsó, nem kínai piacos (még csak nem is made in China), mivel a gyerek biztonsága fontos, ezen nem spórolok. Ma reggel bicóval ment oviba, persze sisak is kell. Siettünk, sisak a karomra akasztva csattant egyet a falon. Szét is tört a műanyag borítása, nem kicsit. Én meg néztem, hogy ezek után milyen alapon mondom a gyereknek, hogy ez fogja megvédeni a fejét, ha elesik a biciklivel.
Szóval van ötlet, hogy milyen sisak az, ami ér is valamit?

Nakedape 2008.09.04. 14:11:11

a biciklis sisakok célja elvileg az, hogy széttörjenek, nem? így vezetik el az energiát saját törésükre, szemben pl egy lábossal a fejeden.

ha meg csak a vékony műanyagborítás tört az meg inkább dizájn kérdés, nem-e?

Jonas-R 2008.09.04. 14:35:17

Az a lényeg hogy eltörik.

ChGeri 2008.09.04. 14:51:38

Pearly: Nakedape-nek igaza van, az a lényege, hogy reped egy kicsit (vagy "nem kicsit" :)). Ugyanakkor, ha nem tévedek, a leírásán rajta is van, hogy repedtet szigorúan tilos használni, még akkor is le kell cserélni, ha csak simán balesetet szenvedett, de nem látszik rajta kívülről... Az enyémen ez volt... Úgyhogy nem pusztán dizájn kérdése...!

Pearly 2008.09.04. 14:52:36

Na persze, eltörik, de attól, hogy a karomra lógatva nekimegy a falnak? Meg se kellene karcolódnia! Ha a gyerek esik (ne adj isten, üti az autó), akkor mennyivel nagyobb erővel ütődik? Akkor repedjen, OK, de ne attól hogy "ráfújnak"!

Pearly 2008.09.04. 14:53:43

Naná, hogy repedten nem használjuk, ez egy percre se jutott eszembe.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.09.04. 14:55:42

az a külső cucc csak desing. a lényeg a szivacsos hab.

egy görkoris haverom kiröhögött, hogy csuklóvédőt használtam. mesélte, neki is volt, de az első esésnél ripityára törte a járdaszegélyen. - ó, te bölcsész, (az) ha nincs rajtad, akkor a csuklód törik ripityára, mert az veszi fel az energiát!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.09.04. 14:56:51

ja igen, olyan szerepe lehet a külső sérülékeny résznek, hogy megmutatja, sérült a sisak.

sityu · http://www.sit.yu 2008.09.04. 15:07:04

7 éves fiam szombaton került be a klinikára agyrázkódással, mert épp nem volt rajta a sisakja (pedig általában hordani szokta).
Merthogy csak az udvarban kerekezett egy kicsit, oda meg (gondolta) minek is, nekünk meg (sajnos) nem tűnt föl.
Pedig én notórikus sisak-mániás vagyok.
Tanulság: nincs 'kis-biciklizés', hanem csak sisakos-biciklizés van (kell legyen).
Meg a másik: hogy mi felnőttek is hordjunk (jó példát mutatva) sisakot. (bár a cruiser jellegű bicajokhoz elég viccesen hat egy triatlonos sisak, de azért majd körülnézek, biztos, hogy találok majd magamnak is egy normálisat)
Másik monomániám: nem elég a sisak, hanem be is kell kapcsolni!
Van viszont még egy gond: az iskolában a nagyobbak szekálják a kisebbeket a bukósapka miatt...
De ezzel kapcsolatban is volna egy ötletem (a téma népszerűsítésére):
Van ugyebár egy híres motorversenyzőnk (Talmácsi Gábor), aki egy raklapnyi terméket reklámoz. Szerintem nem volna túlzás, ha az ügy élére állna, s (majd') minden nyilatkozata végére (ceterum censeo) odamondaná, hogy "Srácok! Lányok! Bicajon, motoron mindig kapcsoljátok be a sisakot!" Nem többet, csak valami ilyesfajta rövid szöveget. (tudom, hogy az ő versenyzése egy kőkemény üzlet, de hát a csapból is a 'Társadalmi felelősségvállalás' folyik, amiről tudható, hogy pénzügyileg is kifizetődő gyakorlat)

beros 2008.09.04. 15:37:09

A fene tudja. Negyeves korom ota bringazok. Azutan, hogy megtanultam biciklizni, egyszer sem estem el vele. Pedig mindenhova azzal mentem, turaztunk, szaguldottunk, montein-bike-al erdei rallyztunk. Mondhatom, hogy kis tulzassal csukott szemmel es elengedett kezzel is barhova el tudok menni.

Persze kell az a sisak, mert egy kisgyerek bizony serulekenyebb. Csak nekem valahogy sose eszembe nem jutna sisakot huzni. Az is igaz, hogy akkor meg joval kevesebb auto volt es nem is volt divat a kerosokat lesoporni az ut szelerol.

Nakedape 2008.09.04. 16:09:19

nekem egyszer az üres kerékpár dőlt fel, és eltört a műanyag borítás, hosszan vizsgáltam a hungarocelt, de mivel azon nem láttam hibát, így kockáztattam, és szigszalaggal igazítottam. a veszélytől hamar megmenekültem, mert ellopták a sisakom.

9mmPara 2008.09.04. 20:52:03

Fejünk egy van és törés esetén nehezen javítható/pótolható. Mindkét kölykömnek van, hordják is.
Talmát pedig tényleg meg lehetne keresni.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2008.09.05. 07:49:18

Én csak azon röhögtem egy jót, hogy Ontario-ban 18 éves korig kötelező csak a sisakviselés. Könyörgöm, pont ebben a korban jut el az ember odáig, hogy igazán megvadul, vagánykodik és ehhez már ugye az izomzata is több, mint megfelelő. Felnőtt embert nem engednék bringára ülni sisak nélkül (gyereket sem...senkit!), mert bármilyen kerékpárral képes már olyan sebességgel haladni, ami mellett egy baleset az életébe kerülhet...

Inkább alsó korhatárt, mint felsőt...sőt, semmilyet...legyen kötelező mindenkinek. Tapasztalatból mondom, nem egy sisakot "tettem tönkre" és még mindig itt vagyok

Silent Bob 2008.09.05. 14:16:50

undefined 2008.09.05. 07:49:18
Szerintem egy felnőtt embernek joga van úgy összetörni a fejét ahogy akarja. Ezért nem értem a kötelező biztonsági övet sem.

(Gyorsan hozzáteszem, hogy hordok sisakot és autóban az övet is mindig bekapcsolom.)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.23. 23:49:20

A (gondolom, külföldi) statisztikák szerint a sisak viselése (általában a kötelezőve tétel miatt) nem csökkenti lényegesen sem a balesetek számát, sem a súlyosságukat. A valószínű ok az, hogy sisakkal a fején az ember veszélyesebben szituációkba is bele mer vágni, ezzel kiegyenlítve a sisak védőfunkcióját.

4 éven át én sem hordtam sisakot. (Most is csak azért vettem, hogy legyen mire tenni a kamerát. ;-) ) Amikor balesetem volt, akkor is a csuklóm tört el - mert eldőlve belecsaptam a betonba -, a fejemen csak púp lett a busz elejétől. ;-) A véleményem továbbra is az, hogy hiba volna kötelezővé tenni a sisakot, ehelyett sokkal szigorúbb közlekedési szabályokkal kell vigyázni a nem-autós közlekedőkre, a bicikliseknek pedig meg kell tanulniuk határozottan (elfoglalni helyünket a sávban, nem ijedezni) ÉS óvatosan (nem elkövetni hirtelen mozdulatot, számítani a minket megillető elsőbbség meg nem adására) közlekedniük.
süti beállítások módosítása